GG---77 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:04:
Ik sta in twijfel om dit spel te gaan halen. Ik heb wat revieuws gelezen maar het komt op mij over als GTA in de woestijn maar dan in western sferen, is die indruk juist? En wat zijn de overeenkomsten met Red dead revolver? (op de sfeer na dan uiteraard)
ik beschreef de game vanochtend als volgt;
Gister RDR gehaald, wel een machtige game. De eerste indruk is positief. Verhaal is erg meeslepend, en de karakters worden erg indrukwekkend neergezet. Voice acting en muziek is zoals altijd subliem. Echter mis ik wel de radio uit GTA, dat country gepingel wordt je naar paar uur wel beu.
Qua graphics vind ik 't zwaaar onder niveau van hedendaagse technieken. Kijk nu eens naar Just-Cause2, ook een sandbox, maar dan wel 10x zo mooi om te aanschouwen. Daarin tegen zijn er soms wel mooie sceneries en leeft het western gevoel wel errug goed.
De freeroaming ben ik nog goed aan 't ontdekken qua mogelijkheden. Je kunt jagen, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. De game beschikt over een semi-auto aim, zodra je in de buurt van een poppetje richt, aimt deze daar op. Dit maakt in/uit zoomen om snel te locken mogelijk. Echter kan dat ook uitgezet worden, wat ik heb geprobeerd, maar dat is kansloos. Dit omdat de game gebouwd is op dat princiepe, althans zo lijkt dat.
Missies vind ik erg leuk, tot nu toe ben ik niet erg ver, maar laat me snel afleiden door de vele side-missies die je onderweg tegen komt. Soms resulteert dat in een leuke shootout, of aanval op kampje rebellen. Nadeel daarbij is wel dat je snel het overzicht verliest over wie wie nu is. Wat is goed/slecht. Bij twijfel, schieten, gaat niet altijd op. En diverse missies vroegtijdig beëindigd omdat ik de verkeerde neer schoot. Gelukkig is er wel een retry optie na een missie
Paard en wagen, dat zijn de hummers en lowriders van RDR. Leuke is dat deze overal rond lopen, en kun je dus vangen. Maar ook afschietne voor vlees, en nog een keertje skinnen. Gister had ik Timmy over de vloer, die redelijk onder de indruk was van dat gebeuren (als paarden liefhebster)
Heb 10min-20min. de MP gedaan, samen met Psychopunk, maar die shoot ik 6x achter elkaar neer. Waarna hij de game quitte In die korte tijd heb ik gezien dat je je diverse 'missies' of '(mini)games' kunt spelen Zo ook is ingame poker mogelijk , ik wilde na een goed half uur stoppen. Dus 3 rondjes achter elkaar all-in, en gewonnen ook nog vervolgens ma gequite, want vrouwen in nood redden is meer mijn ding
De game bevat ook een soort 'markt' systeem, maar dat is vrij gelimiteerd. Voor zo ver ik heb kunnen zijn de prijzen overal het zelfde. Maar dat is schijnbaar te beinvloeden door jouw fame en hulp bieden aan lokale bevolking.