When I get sad i stop being sad and be awesome instead
(ook irri dat her nauwelijks youtube casts waren in de downtime omdat replays niet te gebruiken waren
Mechwarrior Online: Flapdrol
Pardon? Het is een beta.... dan mogen er zulke fouten gebeuren en je mag ze ook verwachten. En Blizzard hebben ze hebben vast niet 3 dagen uit hun neus lopen eten dat toen opeens de patch er was....Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:29:
[...]
blizzard fucked up eerder maar oke 3 dagen niets gedaan en ineeeeens vinden ze de problemen na 3 dagen verlof wrs goed idee om te patchen voor een lang weekend ^^
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Lol Peter Enis staat er nog steeds in.Tassadar32 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:58:
Misschien even de playerlist bijwerken vanwege de reset?
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
Achja, kortzichtigheid blijf je altijd tegen komen met dit soort mega games, desondanks het een beta isVoxyn schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:55:
[...]
Pardon? Het is een beta.... dan mogen er zulke fouten gebeuren en je mag ze ook verwachten. En Blizzard hebben ze hebben vast niet 3 dagen uit hun neus lopen eten dat toen opeens de patch er was....
proxy factory werkt ookVerwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:59:
lol ik heb een vette tactiek gezien op die 4v4 map, een terran die een proxy barracks maakt, en die op een cliff laat landen achter de mineralline van een vijand.. niemand die die marines kan raken/zien. .
Mechwarrior Online: Flapdrol
2 maanden? zou toch enkele weken down zijn en voor de release nog een aantal weken draaien? ik baal iig wel, heb net sinds vrijdag nieuwe hardware zodat ik het fatsoenlijk kan spelenapNia schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:39:
Iemand anders die zich ook zorgen maakt hoe die twee maanden SC2-loos gaat doorkomen?

Twee weken voor de release zou de beta weer open gaan, meen ik.apNia schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:55:
Begin juni stoppen ze toch? Dan ist aprox 2 maanden tot de release op 27 juni...
http://forums.battle.net/...icId=24915043027&sid=5000
zoals ik het lees kunnen we eind juni weer spelen tot half juli ofzo.
[ Voor 24% gewijzigd door daanteb op 25-05-2010 16:07 ]
Verwijderd
Resultaat: diamond league met terran en een boze protoss speler die zei dat mijn shit de reden is dat p altijd voidrays ging. En toen ik iets wilde terug typen was ik al geblocked
Hij speelde wel lekker daar niet van heb altijd wel respect voor een protoss speler die high templar gaat. En medelijden wanneer hij onvermijdelijk verliest.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 17:28 ]
Verwijderd
net een paar user created maps gedaan, erg cool, zergling frenzy is wel vet
Ik ben zelf in silver ingedeeld, maar dat is deels te danken aan twee drops die als losses telden tijdens mijn placement. Ik doe het ook vrij aardig, win regelmatig van gold spelers en zo af en toe van platinum spelers.
Maar ik denk dat het vooral komt omdat zij wat gelukt gehad hebben met drops de afgelopen dagen en daarom iets te hoog ingeschaald zijn
Zie dit bijvoorbeeld:

Ik speelde echt niet best in dit potje, zo vergat ik hier en daar SCV's te maken en vergat ik om upgrades te kopen voor m'n marines en marauders (afgezien van +1 Weapons
Toch won ik relatief makkelijk van een platinum(!!) speler die, mijns inziens daar dus niet thuishoort. Zelfs als je meerekent dat platinum het nieuwe gold is
"The greatest harm can result from the best intentions"
Wat betreft de downtime verwacht ik dat ze 2 tot 4 weken de servers gaan preparen/uitbreiden voor de release, dus van 1 juni tot 15 juni/1 juli en daarna nog een week of 2 tot 4, tot een paar dagen voor release het nieuwe serverpark testen met de beta.
erutangiS
Nee dat gaat niet meer. Blizzard heeft dat tijdelijk uitgeschakeld in de hoop dat mensen de Facebook of RealID optie gaan gebruiken.CyCloneNL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:33:
Kan je nogsteeds iemand bij naam toevoegen? Ik kan de optie niet meer vinden!
Wanneer de game live gaat krijgen we waarschijnlijk het Nick.identifier systeem weer terug.
Oh en ben net nr 1 geworden in mijn Silver Divisie

(ik weet het, het stelt absoluut niets voor
@hieronder vraag hem om z'n e-mail of geef hem jouw e-mail (=RealID) (die waarmee je ook je Battlenet account hebt gemaakt)
[ Voor 22% gewijzigd door Shadrin op 25-05-2010 18:43 ]
Even vragen of hij Facebook heeft
[ Voor 23% gewijzigd door TJHeuvel op 25-05-2010 18:42 ]
Verwijderd
of zijn emailadres vragen?CyCloneNL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:41:
Lekker dan, hoe moet ik nou m'n Tournament partner benaderen...
Even vragen of hij Facebook heeft
Verwijderd
Nou ja als je team uit zerg en protoss bestaat, kan je niks doen
Wanneer komt de volgende reset trouwens?
Verwijderd
Met winstreaks promoveer je sneller. Veilig spelen en zorgen dat je er 5/10 achter elkaar wint.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:58:
[...]
Nou ja als je team uit zerg en protoss bestaat, kan je niks doen(todat de cybercore up is. .) we hadden wel een terran in ons team, maar de communicatie was niet zo goed
Wanneer komt de volgende reset trouwens?mijn stats zijn zo slecht dat ik tegen allemaal noobs moet spelen.. en het gaat me wel zon 40 games kosten voordat ik op mijn normale niveau (plat/diamond) zit lijkt het wel..
Had juist iemand gedaan, best effectief. Maar de tegenstander had het ook slecht aangepakt. Ging er met zijn hydra's heen maar die kon natuurlijk die tanks niet zien. En er met een overlord heen te gaan was blijbaar te veel moeitehaarbal schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:37:
[...]al moet ik zeggen dat de siegetanks vanuit de medivac droppen toch effectiever was.
Edit: kan het zijn dat je niet altijd 'punten' krijgt na het winnen? Heb namelijk niks gekregen. Niet dat het echt uitmaakt, maar toch
[ Voor 10% gewijzigd door Maldred op 25-05-2010 19:48 ]
Verwijderd
placement matches krijg je geen punten voor heMaldred schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:47:
Soms echt niet te doen. Juist een 4vs4 gespeeld. Een ally was echt zo nutteloos. Na 20 min had ie nog genoeg aan 3 supply depots voor zijn 'leger'. Nog wel gewoon gewonnen ondanks deze ally.
[...]
Had juist iemand gedaan, best effectief. Maar de tegenstander had het ook slecht aangepakt. Ging er met zijn hydra's heen maar die kon natuurlijk die tanks niet zien. En er met een overlord heen te gaan was blijbaar te veel moeite
Edit: kan het zijn dat je niet altijd 'punten' krijgt na het winnen? Heb namelijk niks gekregen. Niet dat het echt uitmaakt, maar toch
Zit in platinum met 4vs4Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:56:
[...]
placement matches krijg je geen punten voor he
Ik had voor de rest amper een leger, en hij kwam al met 10 zaelots m'n basis binnen, en had z'n gateway waypoint op m'n ramp gezet geloof ik. m'n grondlegertje vernietigd .normaal doe ik gg, maar had er nu ff geen zin in, dus af en toe 1 stalker ingewarpt , ook om te kiten, kon hem zo bezighouden tot m'n void ray klaar was.
Daarmee maakte ik z'n zaelots kapot ( om de 1 of andere reden hield ie vol om m'n pylons/gateways te killen, en niet m'n mineral line). met de laatste 4/5 zaelots retreate hij, dus ik dacht KOM! met zo'n rush zal ie wel amper stalkers hebben, dus ik m'n void ray naar z'n basis gestuurd om z'n drones te snipen, ondertussen in allerijl m'n pylons herbouwen en wat units inwarpen om de volgende wave af te slaan. Terwijl we druk bezig waren in mijn basis, hadm 'n voidray de mineral line gesloopt (+ 3/4 stalkers ofzo uiteindelijk) en toen leavede hij. Op zo'n manier is het nog een leuk spel ook!

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Vervolgens met 2 wins van de 5 naar platinum gepromoveerd

Voor de liefhebbers heb ik nog 1 key over, eerste DM krijgt hem.

Nu ben ik nog steed een n00b, maar tenmiste wel een goldleague n00b
Terwijl ik speel op me 6150 onboard T_T
Straks ff geen Toss spelen, dan loopt me pc fast
vraagje trouwens, hoe bewegen jullie trouwens over 't veld? ik gebruik nu eigenlijk veelsteveel de pijltjes toetsen, waardoor ik steeds lange afstanden moet nemen tussen pijltjes en nummertoetsen, zwaar irritant, wat is nu precies 't meest effectieve? neem aan dat je je hand t liefst zoveel mogelijk bij de nummer toetsen houdt, maar dan heb ik t gevoel dat ik niet zo effectief over de map kan scrollen...
Verwijderd
dit deed ik ook bij warcraft 3twakker schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:00:
tzjeesus ik ben nu platinum geranked, en had eerst al problemen met bronze.. dat wordt leuk
vraagje trouwens, hoe bewegen jullie trouwens over 't veld? ik gebruik nu eigenlijk veelsteveel de pijltjes toetsen, waardoor ik steeds lange afstanden moet nemen tussen pijltjes en nummertoetsen, zwaar irritant, wat is nu precies 't meest effectieve? neem aan dat je je hand t liefst zoveel mogelijk bij de nummer toetsen houdt, maar dan heb ik t gevoel dat ik niet zo effectief over de map kan scrollen...
je kan makkelijk de gevoeligheid van je muis instellen, dus experimenteer daar een beetje mee, welke snelheid jou lekker ligt en gebruik dan gewoon je muis
2 potjes wennen misschien, daarna wil je niet meer anders (net als met hotkeys gebruiken
Gebruik pijltjestoets dat is vlotter en ondertussen kan je gewoon doorklikken met je muis anders maak je veel km

Verwijderd
hoe wil jij je gaan verdedigen als je opeens wordt aangevallen? effe snel een force field casten zit er dan bijvoorbeeld niet bij. daarbij, als gewent bent met je muis te bewegen, kan je ook gewoon doorklikken hoorzonglew00 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:57:
Gebruik pijltjestoets dat is vlotter en ondertussen kan je gewoon doorklikken met je muis anders maak je veel km
Nee geen last vanVP. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:24:
Nu die custom maps het weer doen, heb ik eigenlijk geen een ladder game meer aangeraakt. Hebben meer mensen hier last van?
Ik hou me vooralsnog niet bezig met welke custom map dan ook. En zolang ik me nog vermaak in de normale games zal ik dat ook niet doen.
Bovendien, ik begin het net een beetje door te krijgen, al is m'n apm nog veel te laag en vergeet ik nog wel eens wat op macro gebied
Edit: Hmm, wordt er net uitgeknikkerd en er staat iets over een service update op het inlogscherm.
[ Voor 8% gewijzigd door Shadrin op 25-05-2010 23:37 ]
you are under attack => spatieVerwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:24:
[...]
hoe wil jij je gaan verdedigen als je opeens wordt aangevallen? effe snel een force field casten zit er dan bijvoorbeeld niet bij. daarbij, als gewent bent met je muis te bewegen, kan je ook gewoon doorklikken hoor
of gewoon op de map klikken voor de simpele zielen
Het is natuurlijk makkelijker om (imo) met de muis over de map te bewegen en dmv shortkeys zoals spatie, dubbeltappen van 1/2/3/4/5 etc, op de manier heb je je linkerhand vrij om abbilities te gebruiken, units te produceren etc. Als je met je had op de pijltjes zit dan ben je dat kwijt lijkt me.
Beetje hetzelfde als een pc gamer vs xbox games en dan een FPS laten spelen...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wat me nu al opvalt, is dat het spel er een minuut of 2 voor nodig heeft om op te starten. Er staat nu ook een splash screen, alhoewel ik die al eens eerder gezien heb volgens mij.
[ Voor 47% gewijzigd door TtL8e7ay op 25-05-2010 23:51 ]
Vergeet F5, F6 etc. niet om locaties mee te hotkeyen. Heel handig om bijvoorbeeld snel te switchen tussen je main en expo.MrVegeta schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:41:
Als jij met de pijltjes wilt werken mag je dat gelukkig gewoon doen. Je behoord dan wel tot de 1% spelers die het doet, uniek ook nog!
Het is natuurlijk makkelijker om (imo) met de muis over de map te bewegen en dmv shortkeys zoals spatie, dubbeltappen van 1/2/3/4/5 etc, op de manier heb je je linkerhand vrij om abbilities te gebruiken, units te produceren etc. Als je met je had op de pijltjes zit dan ben je dat kwijt lijkt me.
Ik begon net aan een match, kreeg ik de melding dat de server over 5 minuten stopt. Geprobeerd even snel naar binnen te rushen maar immortals + stalkers werken niet zo goed tegen mass marines + wall
Is er naast colossus een goede early midgame counter tegen mass marines?
edit: De nieuwe "Play offline" en "Play as guest" buttons zijn wat mij betreft een goed teken. Verplicht online zijn om te spelen is een heel slecht idee, maar daar was ik wel even bang voor. Met een beetje geluk kunnen we als Play as guest zelfs offline semi Lannen, Starcraft 2 Spawn edition

[ Voor 12% gewijzigd door Morphix op 26-05-2010 00:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
mass rines?
high templar? of die stalkers met die andere tier 1 (geen zeal of stalker maar die ene met force field)
Snap niet dat mensen apm belangrijk vinden. Dat heeft dus niks te maken of je goed of slecht speelt.Shadrin schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:34:
[...]
Bovendien, ik begin het net een beetje door te krijgen, al is m'n apm nog veel te laag en vergeet ik nog wel eens wat op macro gebied
Op veel replays zie ik trouwens dat mensen in de eerste minuut ff snel hun apm omhoog pompen(ala 300). Wat heb je daar nu aan?
Verwijderd
Dit zijn lessen die men in de 12 jaar van SC BW geleerd heeft. Heeft niet zo veel nut om daar als nieuwkomer aan te twijfelen.
Locaties kun je niet hotkeyen want niemand heeft handen groot genoeg voor ctr en F5. Hoe wil je dat indrukken?
Als je als een dolle dwaas gaat klikken heb je ook een hoge apm. Je kan beter effectief/zinvol klikken (effective APM).Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:42:
Waarom zou je dat niet doen? Ja, je hebt maar 1/3de van de apm nodig die je in SC BW nodig had. Maar je hebt het nog steeds wel nodig. En het heeft wel wat te maken met wel of niet goed spelen. Als je apm laag is ben je slecht. Dat je niet per se goed bent als je apm hoog is is wat anders.
Dit zijn lessen die men in de 12 jaar van SC BW geleerd heeft. Heeft niet zo veel nut om daar als nieuwkomer aan te twijfelen.
Locaties kun je niet hotkeyen want niemand heeft handen groot genoeg voor ctr en F5. Hoe wil je dat indrukken?
Ik moet wel zeggen als je een te lage APM hebt, speel je niet goed want micro heb je beetje apm nodig
Ctrl F5?
Als je ALT F4 kan doen, kan je vaak bijna CTRL F5 ook doen.
Verwijderd
zonglew00 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:55:
[...]
Als je als een dolle dwaas gaat klikken heb je ook een hoge apm. Je kan beter effectief/zinvol klikken (effective APM).
Ik moet wel zeggen als je een te lage APM hebt, speel je niet goed want micro heb je beetje apm nodig
Ctrl F5?
Als je ALT F4 kan doen, kan je vaak bijna CTRL F5 ook doen.

In what universe is alt f4 net zo makkelijk als control f5/f8.
En om die dooie bejaarde koe nog een keer met de uiers uit de sloot te trekken.
Hoe je het ook bekijkt op een bepaald niveau heb je toch echt een aantal apm nodig anders ga je ergens op achterlopen.
gl hf
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 01:10 ]
ik heb hetzelfde, speel op een laptop van sony met een 8600M GS gpu, kan deze onmogelijk updaten met andere driverszonglew00 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:45:
Ik krijg telkens een berichtje dat mijn drivers outdated zijn...
Terwijl ik speel op me 6150 onboard T_T
Straks ff geen Toss spelen, dan loopt me pc fast
ach ja met een beetje geluk staat er iets moois bij de release van sc2
andere 3 potjes wel gewonnen. 1 potje gewoon normale terran start. aanvallen met MM beetje druk erop houden. ondertussen naar bainshee's gaan. de toss waar ik tegen was begon met hightemplars tekomen maar toen waren bij bainshee's al aardig bezig in de mineral line. de keuze voor bainshee's pakte goed uit dus gewoon daar mee doorgaan en ondertussen rustig verder techen naar upgrades en voor een expo, toen was het ineens you won! ya!
zit nu dus in 1vs1 gold
Verwijderd
Idd, bij het vorige systeem knalde me muis eruit (batterij leeg) bij placements en werd een keer gecheesed. Het duurde een paar uurtjes ofzo voordat ik weer een level hoger zat. Je kan best snel omhoog werken in de ladder.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:09:
[...]
Met winstreaks promoveer je sneller. Veilig spelen en zorgen dat je er 5/10 achter elkaar wint.
ps. oeps beetje late post zat nog pagina tussen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 09:58 ]
Verwijderd
ooh dat wist ik niet.. ok dan maar geen gekke shit zoals 6 pool of worker rushVerwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:09:
[...]
Met winstreaks promoveer je sneller. Veilig spelen en zorgen dat je er 5/10 achter elkaar wint.
Jep maar ik speelde starcraft 1 ook alleen om de custom maps vond zone control, evolves, family guy mass attack, tankdefence, etc allemaal heerlijkVP. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:24:
Nu die custom maps het weer doen, heb ik eigenlijk geen een ladder game meer aangeraakt. Hebben meer mensen hier last van?
Is er eigenlijk al een evolves voor sc2 daar wacht ik eigenlijk het meest op :>(Als sinds de aankonding van sc2 dacht ik om evolves in 3d
youtube maar eens op boxer keyboard, daar zie je hem toch echt de pijltjes gebruikenMrVegeta schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:41:
Als jij met de pijltjes wilt werken mag je dat gelukkig gewoon doen. Je behoord dan wel tot de 1% spelers die het doet, uniek ook nog!
spatie gebruik ik ook maar weinig, vaak gebeuren er zoveel dingen dat je toch ergens weer bij een gebouw terecht komt die net daarna klaar is ofzo.
edit: als jullie 1v1 spelen ga je dan altijd voor dezelfde strategie om die te perfectioneren? of gewoon elke keer wat anders? ik betrap mij er op dat ik eigenlijk maar wat doe, zonder echt een gedachte erachter.
[ Voor 10% gewijzigd door daanteb op 26-05-2010 11:46 ]
Ik zag trouwens bij Husky de melding dat gebouwen af waren/research completed was in het midden van z'n scherm. Kan je dat ergens inschakelen? Lijkt me veel fijner
Verwijderd
Ik ga toch echt geen W,A,S,D er aan assignen
Dat deed Boxer inderdaad 1 keer, omdat op 't moment dattie op zn Command Center - centerde, het beeld net een stukje scheef zat. Is echt geen enkele pro die 't gebruikt.daanteb schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:43:
[...]
youtube maar eens op boxer keyboard, daar zie je hem toch echt de pijltjes gebruikenmisschien zijn er nog wel meer filmpjes van andere spelers.
spatie gebruik ik ook maar weinig, vaak gebeuren er zoveel dingen dat je toch ergens weer bij een gebouw terecht komt die net daarna klaar is ofzo.
edit: als jullie 1v1 spelen ga je dan altijd voor dezelfde strategie om die te perfectioneren? of gewoon elke keer wat anders? ik betrap mij er op dat ik eigenlijk maar wat doe, zonder echt een gedachte erachter.
mwa dat zou wel erg toevallig zijnJJerome schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:02:
[...]
Dat deed Boxer inderdaad 1 keer, omdat op 't moment dattie op zn Command Center - centerde, het beeld net een stukje scheef zat. Is echt geen enkele pro die 't gebruikt.
"vroeger" toen ik net begon bouwde ik maar wat. Tegenwoordig heb ik verschillende build orders (BOs). Zo kan ik bv erg snel 2 banshees hebben met cloak, dit vinden spelers vaak lastig. Op een bepaalde map kan ik ook een snelle battlecruiser hebben.daanteb schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:43:
Ik probeer nu een goede BO te vinden waar ik mee kan reaper rushen, en dan snel banshees kan maken om te herassen.
Het voordeel van een BO is dat je alles optimaal doet, je supply depots vallen op het juiste moment, je worker count loopt goed door. Je gas, miniral blijft op 0. Als je dit vaak doet kan je dit perfectioneren. Nu kan je misschien zeggen, is dat dan niet saai, elke keer hetzelfde? Nee, want opzich is geen één potje hetzelfde
Dit geeft aan hoeveel acties je per minuut in staat bent te doen, dus mannetjes verplaatsen, rallypoint maken, gebouwen maken, etc, etc.
De reden dat dit in het begin door goede spelers vaak gespamd wordt, wat compleet nuttoloos en soms een beetje 'stoer' lijkt, is omdat ze zich zo voorbereiden op de momenten waar dit WEL nodig is. Vaak is dit mid- en/of late game, als je meerdere expo's hebt draaien, veel units moet maken OF als je een grote battle hebt waar je je verschillende units in 1 leger moet macro'en om zo tot een optimaal resultaat te komen.
Zo zorg je er dus voor dat je niet in een klap extreem aan de bak moet en je daar aan moet aanpassen, wat dus kostbare tijd kost.
Zo zorgen ze er dus voor dat ze continu in een flow zitten waar ze extreem gefocussed zijn en veel actions kunnen maken. (APM)
Nubake, I is it
Verwijderd
Idd zorg er gewoon voor dan je begint met 1 stabiele BO. Je krijgt dan veel meer gevoel van je food count en welke units/buildings etc. je kunt maken op welke tijden. Ik hing een hele poos rond in medium bronze en zag heel langzaam wel een verbetering maar niet zoals ik die wou zien.MrVegeta schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:24:
[...]
"vroeger" toen ik net begon bouwde ik maar wat. Tegenwoordig heb ik verschillende build orders (BOs). Zo kan ik bv erg snel 2 banshees hebben met cloak, dit vinden spelers vaak lastig. Op een bepaalde map kan ik ook een snelle battlecruiser hebben.
Ik probeer nu een goede BO te vinden waar ik mee kan reaper rushen, en dan snel banshees kan maken om te herassen.
Het voordeel van een BO is dat je alles optimaal doet, je supply depots vallen op het juiste moment, je worker count loopt goed door. Je gas, miniral blijft op 0. Als je dit vaak doet kan je dit perfectioneren. Nu kan je misschien zeggen, is dat dan niet saai, elke keer hetzelfde? Nee, want opzich is geen één potje hetzelfde. Mocht de herras goed lukken en je weet een sloot SCV's af te maken loop je midgame goed voor op zijn eco waardoor je bv siege tanks kan gaan maken of doortechten naar 3/3 battlecruisers
.
Ik heb toen een replay van een topplayer gepakt (volgens mij was het nony) met een standaard robo build. Die helemaal gaan analyseren om vervolgens na te spelen. Als ik robo ging had ik op 8 min een immortal +1 gateway, hij had op +/-6 min een robo met 2 gateways. Vervolgens gekeken waar ik winst kon halen etc. en de BO gaan oefenen tegen de computer. Totdat ik 2 gateways en een immortal rond 7 min eruit had.
Vervolgens gaan ladderen en voor ik het wist stond ik nr1 bronze en niet veel matches later top 3 silver. Het enige wat ik af en toe veranderde was robo, voor TC of stargate. Nu had ik 1 stabiele basis BO gecreëerd waarmee ik ook andere techs kon leren.
Nu is het tijd om dit weer een stapje verder te zetten en de Basis BO uit te breiden met specifieke BO voor elke tech (+nog 1000 andere dingen waarin ik suck
tipje: er is een leuke day9 cast over silver/gold player een paar dagen geleden uitgekomen hoe hij uitlegt wat zij verkeerd doen. Ik kon me in zijn commentaar heel erg inleven omdat ik ook dezelfde fouten maakte
De link houd je voor jezelf, uit voorzorg?Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:51:
[...]
tipje: er is een leuke day9 cast over silver/gold player een paar dagen geleden uitgekomen hoe hij uitlegt wat zij verkeerd doen. Ik kon me in zijn commentaar heel erg inleven omdat ik ook dezelfde fouten maakte
Verwijderd
Nee hoor, zit op me werk dus had even geen tijd om het op te zoeken :-) Bij deze: http://blip.tv/file/3651794
Verwijderd
overseers kosten geen food dus die kan ik zoveel massen als ik wil.
Dus ik had de tegenstander vast gezet in zijn eigen basis met muta's en lings. Expanden als een gek en vervolgens overseers pompen.
Praktijk.
1. De infested terran moet eerst hatchen dus mocht je ergens units nodig hebben dan duurt dat even.
2. De infested terran is mega traag. Dus het enige wat de tegenstander hoeft te doen is 2 meter weglopen
3. De infested terran blijft slechts 20 seconden in leven...
Wat wel weer grappig is is de verbaasde smiley van je tegenstander O-o mass detectors
ThanksVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:21:
[...]
Nee hoor, zit op me werk dus had even geen tijd om het op te zoeken :-) Bij deze: http://blip.tv/file/3651794
Heb eigenlijk 2 tactieken ofwel mass maurauders of mass hydras. beide tactics liepen eerst dus redelijk goed.
mja denkl dat iedereen opeens heel snel en heel goed is geworden ofzo?!
Ik vroeg me dus af, hoe spelen jullie SC2? Qua controls dan?
Ik doe heel veel met de muis, gebruik shortcuts voor mn unitgebouwen (barracks etc) en zet altijd een waypoint voor mn SCVs en soms mn units.
Wat kan ik nog meer doen om snel dingen te doen.
vb, als ik nu hoor not enough supply. Dan wil ik een SCV selecteren en die een supply laten bouwen. Nu heb ik eigenlijk nooit een SCV die niets aan het doen is, dus wat ik nu doe:
- muis selecteert 1 SCV
- keyboard b, s
- muis selecteert locatie en klikt
Met name die eerste stap kost "veel tijd" Kan dat sneller? What else?
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
erutangiS
mja, beste is natuurlijk om niet geblocked te raken
Verwijderd
tech gaat op 3, maar daar doe ik niet altijd de moeite voor
Ik blijf erbij, het is zo ontzettend verslavend dit spel, en de kick die je krijgt als je je enemies zo ver het harnas in jaagt dat ze voortijdig gg is voor hen
Valt zo snel mogelijk 2 banshees maken en de vijand zijn workers afmaken onder rushen? Zo ja is het misschien een noob tactic, maar die wel ontzettend effectief is. Kon met het laatste potje maar net op tijd de carrier van de enemy afblazen door zijn 'starport' (naam kwijt) met geweld op te heven
De andere kon zich waarschijnlijk niet verdedigen tegen mijn partner, dus voor hem was het ook al snel gg.
Verwijderd
? BronVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:47:
altijd als je attackt voordat je je expand maakt heet het rushenja dus

Verwijderd
niet een blijster betrouwbare bron, maar toch
Verwijderd
dan zou ik eerder zeggen dat alle aanvallen onder de 10 minuten een rush zijnVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:14:
dat dacht ik ergens gelezen te hebben in de comments van youtube...
niet een blijster betrouwbare bron, maar toch
soms kan je namelijk een kwartier(ook weleens langer) niet expanden, omdat de tegenstander je dwingt army te blijven maken en je daardoor geen resources overhoud voor een expansion (en dit zou ik dan eerder onder pushen zetten dan onder rushen
Bij rushen hoort denk ik ook veel risico, bijvoorbeeld forse economische achterstand of een gapend gat in je verdediging als de rush niet lukt, of een gebrekkige flexibiliteit om op je tegenstander te kunnen reageren.
[ Voor 12% gewijzigd door Trolando op 27-05-2010 01:24 ]
Verwijderd
Dat was een slechte gewoonte van hem waar hij veel moeite voor heeft moeten doen om dat af te leren.daanteb schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:43:
youtube maar eens op boxer keyboard, daar zie je hem toch echt de pijltjes gebruikenmisschien zijn er nog wel meer filmpjes van andere spelers.
Map naam is Junglefever v0.1 en is een 1 vs 1 map waarbij de 2de player computer gestuurd is.
Heb me nog niet verdiept in tiggers dus is gewoon een mapje met standaard units.
Als je zin heb probeer het eens uit maar verwacht er niet te veel van.
Verwijderd
Mmm misschien zit je nu in een hogere league? Ik heb namelijk precies het tegenover gestelde. Ik win nu bijna alles en heb het gevoel dat als ik verlies dat het komt doordat ik echt loop te kloten of ik hard word gerushed. Ik heb geloof ik 1 game gehad waar ik het gevoel het dat ik echt een betere tegenstander tegenover me had.MartijnvdSluis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:00:
Ik ben al een tijdje aan het spelen maar de laatste tijd (na de laatste reset) verlies ik echt alles.
Heb eigenlijk 2 tactieken ofwel mass maurauders of mass hydras. beide tactics liepen eerst dus redelijk goed.
mja denkl dat iedereen opeens heel snel en heel goed is geworden ofzo?!
Ik vroeg me dus af, hoe spelen jullie SC2? Qua controls dan?
Ik doe heel veel met de muis, gebruik shortcuts voor mn unitgebouwen (barracks etc) en zet altijd een waypoint voor mn SCVs en soms mn units.
Wat kan ik nog meer doen om snel dingen te doen.
vb, als ik nu hoor not enough supply. Dan wil ik een SCV selecteren en die een supply laten bouwen. Nu heb ik eigenlijk nooit een SCV die niets aan het doen is, dus wat ik nu doe:
- muis selecteert 1 SCV
- keyboard b, s
- muis selecteert locatie en klikt
Met name die eerste stap kost "veel tijd" Kan dat sneller? What else?
Ik denk ook dat iedereen zich meer aanpast aan de meest common builds.
Na de reset ben ik ongeveer het volgende tegengekomen
Terran
+/- 70% maurauders/ marines
+/- 20% banshee rush
+/- 10% wat anders.
Zerg
+/- 50% ling/muta's
+/- 40% ling/hydra's
+/- 10% wat anders.
Protoss
+/-50% zealot rush/proxy(gisteravond denk ik zelfs 90%:( )
+/-20% cannon rush
+/-20% immortal/colli
+/-10% wat anders.
Deze builds probeer ik rekening mee te houden en probeer ik counters, voor anderen wordt het een stuk moeilijker. Misschien eens tijd om wat anders te proberen of je BO nog beter te finalizen? Vooral tegen terran is het nu bijna standaard voids maken en 75% win pakken (lang leve de maurader builds!).
Ik denk dus niet zozeer dat je probleem ligt in shortcuts, maar meer in je standaard BO en misschien meer aan het aanpassings vermogen en scouten van je tegenstander?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 09:39 ]
Met protoss cannon rush, bedoel je dan dat ze een probe ongezien naar binnen laten glippen en daar een stapel cannons maken?
If so, most.zwakke.tactic.ever. Het is misschien wel redelijk effectief als je er even niet aan denkt, maar ik heb er zo'n noob-gevoel bij. Is me in de tussentijd al twee keer overkomen omdat ik er gewoon niet aan denk als mijn tegenstander protoss speelt
Verwijderd
De cannon rushes vind ik wel moeilijk om tegen te houden. Vaak is het idd zo van, mmm fuck hoe is die probe ongezien binnen gekomen. Als je het scout is het nog wel pittig als ze goede apm hebben en je krijgt hun probe niet gekilled. Ik trek altijd probes van me miniral line af om pylons te killen, maar als ze een beetje goed zijn cancellen de pylon weer en creeeren ze een nieuwe en als ze een beetje economie hebben maken ze meerdere pylons en ben je snel fucked. Ik moet het dus nog wel eens afleggen tegen cannon rushes zelfs als ik ze spot zolang ze door iemand worden uitgevoerd die redelijk kan spelen. De low level cannon rushes heb ik niet zo probleem mee, maar gold/plat spelers is vaak een iets ander verhaal. Tips zijn welkom
Misschien toch wel slim om een gedeelte van de scv's die probe te laten killen
Probe killen is idd een goed idee. Eerste wat ik doe als ik zoiets zie. Als hij al een cannon aan het bouwen is, dan stuur ik daar een paar scv's/probe's/dingen op af om dat te mollen en ook een 2 ofzo om zijn probe te mollen. Staat er al eentje, dan ben je te laat en had je beter moeten scoutenHotFix schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:42:
Misschien toch wel slim om een gedeelte van de scv's die probe te laten killen
Het nadeel van svc's te sturen is dat je economisch wat achter gaat lopen. Maar het is nog altijd beter dan 10 cannons in je main te hebben.
Hebben jullie nog aanraders van sites waar ik me een beetje kan inlezen, of is het het beste als ik het gewoon gaan spelen en het vanzelf ervaar?
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
Dit is idd ook wat ik doeMaldred schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:12:
[...]
Probe killen is idd een goed idee. Eerste wat ik doe als ik zoiets zie. Als hij al een cannon aan het bouwen is, dan stuur ik daar een paar scv's/probe's/dingen op af om dat te mollen en ook een 2 ofzo om zijn probe te mollen. Staat er al eentje, dan ben je te laat en had je beter moeten scouten.
Het nadeel van svc's te sturen is dat je economisch wat achter gaat lopen. Maar het is nog altijd beter dan 10 cannons in je main te hebben.
@dricus:
check i suck at starcraft, hdstarcraft/husky, day9(verwijst naar teamliqued denk ik hij post alles op blizz.tv.) channels op youtube, ook in die volgorde.
@deadraven:
Voor mij werk: Hydra's = chargealot + collussus of chargealot + storms.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 11:43 ]
Verwijderd
colosi met range en daar goed gebruik van maken, al dan niet door het gebruik van sentries met forcefields.
Wegvliegen is geen optie als Terran. Sowieso, als je CommCenter in range van de cannon(s) is, zit het er dik in dat je SCVs en iig 1 van je Ref's dat ook zijn. Dus moet je naar een volledige andere locatie vliegen en in de tijd die dit kost is je economie gesloopt terwijl de Protoss doorbouwt. Daarnaast kun je niet alles overvliegen (alleen de productie-gebouwen en CommCenter) en bovendien kun je niet al je SCVs mee laten vliegen (5 per CommCenter in dit stadium van het spel), dus moeten die je basis uitlopen naar de nieuwe locatie, waar ze eenvoudig onderschept kunnen worden door een paar zealots.daanteb schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:40:
zal wel geluk hebben dan, heb maar 1x een cannon rush tegen me gehadmaar zo'n cannon rush heeft toch vaak ook alleen zin tegen andere protoss? terran kan gewoon wegvliegen en zerg kun je niet goed bijkomen door creep.
Nee, de beste manier om de cannon rush te counteren is om de probe zo snel mogelijk om zeep te helpen, door er een SCV of 2 achteraan te sturen. De pylon kun je rustig verder laten inwarpen en achteraf vernietigen. Zolang de pylon nog niet af is kan de probe nog geen cannon bouwen. Sloop de probe voordat de pylon af is en je hebt vervolgens alle tijd om de boel op te ruimen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hoe kan ik mezelf op het spelers lijstje zetten?
Ik zit nu in gold, nog niet zoveel gespeeld sinds de wipe en zoek wat mensen om mee te spelen, 1vs1 ladder is wel leuk maar speel liever af en toe met wat vaste mensen.
Speler Battle.net id? Ingame Pref Race 1v1
Torgo rasing@gmail.com Torgo Random Gold
Voeg me toe als je zin hebt in een potje!
Thanks, daar ga ik vanavond maar eens naar kijken.Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:39:
@dricus:
check i suck at starcraft, hdstarcraft/husky, day9(verwijst naar teamliqued denk ik hij post alles op blizz.tv.) channels op youtube, ook in die volgorde.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
is het dan niet gewoon kwestie van ramp zo snel mogelijk dichtbouwen en tegelijkertijd met 2/3 scv's achter die probe aangaan?(en natuurlijk wat marines maken)
eventueel zet je een bunker bij mineralline neer, zodat hij niet verder kan bouwen
En voor entertainment naar TotalHalibut op youtube (shoutcraft)Dricus schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:14:
[...]
Thanks, daar ga ik vanavond maar eens naar kijken.
Ik kom als zerg-speler vaak dit probleem tegen en vroeg me af of er iemand een oplossing heeft:
In het begin macro ik vaak nog al en kan ik al m'n resources met gemak uitgeven. Gas heb ik nooit een overschot aan, vaak mine ik uit 3 basissen 6drones each m'n gas. Dat gaat allemaal op, vaak aan muta's / hydras en upgrades. Ondertussen loopt mn minerals op naar 1000, 2500 en soms 7000 O_o... Zerglings spammen als m'n gas op is met overige larvae helpt maar een kleeeeeiiiin beetje
Meer mensen met dit 'probleem' ..?
Dit topic is gesloten.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(', 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' en 'Ik zoek nog een key, wie heeft er een?' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.