Koper V&A betaalt niet

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
aKra schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:38:
Ik kan Jasperrr wel begrijpen, ik heb ook 1 tot 2 weken gewacht voordat ik mijn negatieve reactie had geplaatst. Ik wilde hem de tijd gunnen om het probleem op te lossen. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan, en dus ook een -2 rating van mij ontvangen. En toen dezelfde dag kreeg ik ineens een reactie, "ja, als je me niet die -2 had gegeven hadden we het nog kunnen oplossen". Zo kan ik het ook! :+
Juist, ik kan daarom ook wel begrijpen dat Jasperrr geen negatieve feedback heeft gegeven. Volgens mij wacht die MI48209 ook gewoon totdat iemand zo'n negatieve feedback plaatst. Voor MI48209 was het al duidelijk dat ie toch niet ging betalen en als iemand dan zo'n negatieve feedback plaatst, gebruikt hij dat om het "conflict" te beeindigen en doet ie alsof het dus aan de andere partij ligt....

Maar goed, in principe is dit topic nog wel een stap verder dan negatieve feedback plaatsen :P dus Jasperrr kan nu wel gewoon een negatieve feedback plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Heb dit topic zodra het weer eens kwam bovendrijven in die linkerkolom naast me gevolgd en ik denk er het volgende van:

Natuurlijk is de TS in deze verplicht die negatieve feedback te schrijven, liefst als ik hem was zo duidelijk en uitgebreid mogelijk in die zin dat een ieder die hierna wat wil kopen van deze verkoper zich nog wel eens bedenkt of hij het niet elders moet kopen. Feedback werkt naar ratio en natuurlijk kun je op 50 transacties 2 a 3 ontevreden personen hebben, maar dat is naar mijn mening al redelijk veel. Als je bekijkt hoeveel negatieve reacties deze persoon op zo'n 120 a 140 transacties heeft, zou je toch zeggen dat er iets niet aan de haak is. Veel feedback betekend niet automatisch "prima verkoper" wat dat betreft zou tweakers wellicht kunnen werken aan een feature die het percentage tevreden feedback laat zien, alla "ebay - 100% positive"

Verder lijkt het er verdacht veel op dat deze persoon zelf positieve feedback score kweekt met andere user-id's, neptransacties, vriendjespolitiek, ik ben hier even ingedoken en heb gekeken naar wat transacties en als ik bijvoorbeeld zie dat iemand (en dan ga ik er maar vanuit dat het plaatsen van de nickname onder de persoonsgegevens vallen, gezien de topic-reply waarschuwing, en ik geen zin in een ban heb) een macbook koopt en dan de volgende feedback plaatst: Geen woord teveel gezegd, macbook is keurig geleverd en in perfect staat, ben er blij mee :-) en je kijkt dan naar diens profiel en activiteit op het forum, dan bekruipt mij toch een raar gevoel wat ik niet kan onderdrukken (daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat een apple-fanaat nu niet lyrisch is over zijn zojuist gedane aankoop en dit beter en uitgebreider motiveert dan deze ene regel).

En zo zijn er meer van deze feedback's te vinden, allemaal van mensen die niet of nauwelijks op tweakers.net komen en dan zomaar blindelings vertrouwen op diens feedback, en ook precies weten hoe V&A werkt, welk risico ze lopen, en dan nog het mooiste van alles: hem wel feedback geven, maar zelf geen feedback ontvangen.

Nogmaals allemaal constateringen, en natuurlijk zullen er leden zijn op tweakers die alleen actief zijn op 1 rubriek of 1 onderdeel van de site, maar ik vind het toch allemaal erg verdacht.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Wellicht niet de juiste plaats om dit te opperen, maar

Het zou wel helpen als je kon filteren in de V&A scores op de + en - waarderingen
zoals ook bij Ebay mogelijk is.

of nog beter:
Feedback +199 (positief) / -10 (negatief)

Om nu 5 pagina's tekst door te bladeren in dit specifieke geval en dan te gaan tellen helpt niet bij de beslissing om te verkopen of kopen van deze Tweaker.

[ Voor 8% gewijzigd door HeyDude op 26-05-2010 15:29 . Reden: 2e voorbeeld erbij ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
@Japperrrr Zet in je V&A feedback even een linkje naar deze thread.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

HeyDude schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:23:
Wellicht niet de juiste plaats om dit te opperen, maar

Het zou wel helpen als je kon filteren in de V&A scores op de + en - waarderingen
zoals ook bij Ebay mogelijk is.

of nog beter:
Feedback +199 (positief) / -10 (negatief)

Om nu 5 pagina's tekst door te bladeren in dit specifieke geval en dan te gaan tellen helpt niet bij de beslissing om te verkopen of kopen van deze Tweaker.
Zoals je elders in dit topic al had kunnen lezen staat een verbetering van het feedback systeem met onder andere een duidelijkere indicatie van negatieve reviews al op de planning :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Orion84 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Zoals je elders in dit topic al had kunnen lezen staat een verbetering van het feedback systeem met onder andere een duidelijkere indicatie van negatieve reviews al op de planning :)
amen _/-\o_ enerzijds, anderzijds jammer dat het nodig is. Nu ga ik niet roepen dat vroegâh alles beter was, en toen Tweakers/GoT nog niet zo bekend was dit minder snel gebeurde, maar het is natuurlijk wel zo dat oplichters ook niet stil zitten en dat daar geen enkele community/fora/v&a-rubriek bedacht op kan zijn.

Jammer dat die maatregelen altijd pas komen, nadat er misbruik van gemaakt is geworden. Niets jegens tweakers.net en zijn medewerkers uiteraard.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Feedback is altijd een hekel punt. Dat kun je ook zien bij de Shopreviews.
Winkels zoals Azerty, Komplett, 4Launch, Zercom, Alternate, etc hebben vaak prima feedback (cq. shopreview score), en toch merk je aan de forumthreads dat mensen soms de grootste moeite hebben om te krijgen waar ze recht op hebben m.b.t. garantie e.d. Of dat shops gewoon niet reageren op mails, cq bot mails beantwoorden. Nou goed, de klachten zijn hier vast wel bekend. Toch hebben ze bijna altijd een prima score. Het punt is dus dat ik ook best wel geloof dat zo'n shop (of een V&A persoon) goede deals maakt en als iets aankomt en werkt dan is de gemiddelde persoon al zo blij met zijn nieuwe gadget dat hij lyrisch een +2 feedback geeft. Nuance hierin is eigenlijk niet te vinden. Het gaat er juist om hoe die persoon/shop handelt wanneer iets fout loopt of wanneer er een conflict onstaat. Dat bepaald wat mij betreft pas ècht welke score men verdient.

Deze persoon zal met mij, ondanks zijn feedback score, nooit een deal maken omdat ik nu weet hoe hij handelt zodra het niet loopt zoals hij wil. Daarbij vind ik het meest verwerpelijke dat hij niet reageert op de vele pogingen tot contact. Verbouwing? Prima, maar dat is geen enkel excuus. Problemen met de belastingdienst? Prima, maar dat heb je in een mailtje binnen een minuut uitgelegd aan TS. Dat zijn de dingen die belangrijk zijn om te weten over een persoon voordat je een deal sluit. Bij shopreviews skip ik dan ook altijd gelijk alle positieve feedback* en kijk ik bij de negatieve om te kijken hoe ze nou met klanten omgaan wanneer het even niet gaat zoals het hoort. (*: soms worden nare situaties wèl uitstekend afgehandeld en kregen ze daarom een positieve feedback. Die reacties lees ik uiteraard ook mee).

Samengevat: die +200 positieve feedback zegt mij niks. Het gaat er om wat er in die -10 negatieve feedback staat.

Disclaimer: genoemde getallen en webshop namen zijn voorbeelden en niet direct aan bronnen onttrokken. Neem getallen en namen dus als voorbeeld, maar niet als feit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Is het niet een idee om als "quick&dirty" oplossing een vraagtekentje (a la Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/nero/neroexpress_questionmark.gif) er bij te plaatsen met als mouse over een soort disclaimer dat hoge feedback niet alles zegt over de kwaliteit van de geleverde diensten...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties geven in ieder geval aan dat de huidige manier van weergave van rating te weinig duidelijkheid geeft. Dat wordt in ieder geval aangepakt :) Een quick en dirty infobutton, of gewoon een tekstwaarschuwing zie ik niet zo zitten.

Mensen willen graag de relevante informatie in één oogopslag zien, en dat intuïtief kunnen interpreteren. Het directe resultaat van FAQs, voorwaarden en waarschuwingsteksten is gering, hoewel het natuurlijk wel de lijn zet ook voor de wijze van beheer en rechtlijnigheid waardoor ze alsnog onontbeerlijk zijn. Wie leest de handleiding voor een product te gebruiken? Wie leest ze als er iets anders is dan verwacht?

Dus, waar mogelijk presenteren we informatie zodat die in één oogopslag duidelijk is. Als de tekst bij de knoppen op een product. (Was dat maar mogelijk voor de voorwaarden en FAQs, maar je ontkomt er daar niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
@Floppus:

Duidelijk en helder antwoord.

Ontopic:
Heeft de TS al wat gehoord / stappen ondernomen? Verder snap ik niet dat je niet bent langs gegaan. Als je het adres hebt. Ik denk dat dat meer indruk maakt dan een topic openen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste T.net users,

Ik heb enkele weken geleden een processor overgenomen van een mede tweaker (Jasperrr), en wel een 870. Wegens verbouwing zijn er vele betalingen de deur uit gegaan, waaronder die van Jasperrr voor de proc naar mijn weten. Helaas kon ik nu pas weer online komen wegens drukte werk en verbouwing / verhuizing, en heb even tijd nodig om te achterhalen of de desbetreffende betaling daadwerkelijk afgeschreven is. Telefonisch slecht bereikbaar, maar moet geen reden zijn van argwaan of negatieve gedachten (ik wacht zelf ook ruim 2 maanden op een processor waar ik voor betaald, en niet ontvangen heb via T.net).

Zal tevens wederom contact opnemen met Jasperrr met de verklaring waarom de betaling niet is aangekomen. Was niet de bedoeling om met oplichtings praktijken door T.net heen te razen, mochten T.net users dat misschien nu wel denken; op een enkele negatieve reactie na in mijn feedback lijkt het mij dat ik dit alles niet slecht bedoel.

Nogmaals, als aangegeven in 1 van mijn advertenties, mijn excuses voor de vertraging van communicatie aan een ieder die dat aan gaat.

Gr, Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
In elk geval duidelijkheid, maar toch een slap excuus voor de slechte communicatie. Ben je in al die weken nou echt niet online geweest? Is je telefoon geen enkele keer over gegaan? Ik heb begrepen dat Jasperrr ook een SMS gestuurd heeft, maar ook daar geen reactie op?

Mij maak je niet wijs dat je telefoon niet is over gegaan, dat je geen nummer hebt gezien, en die SMS zal je echt niet gemist hebben... Dat je telefonisch niet bereikbaar bent werkt juist heel veel argwaan, zeker als dat al weken aan een stuk is, geef Jasperrr eens ongelijk!

Gemiste kans imho, maar ik zou nu wel actie ondernemen om het een en ander even uit te praten, de bal ligt nu bij jouw. Ik neem aan dat je ondertussen Jasperrr zijn nummer hebt, ik zou er toch maar eens een telefoontje aan wagen als ik jouw was, aangezien je op diverse fora bekend bent.

Zoals je ziet is Jasperrr al in vergevorderde actie tegen je, zoals aangifte. Aan jouw om het zo snel mogelijk op te lossen. ;)

Nog niet het einde van de wereld allemaal, als het maar opgelost gaat worden! :)

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 29-05-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry maar dit vind ik een erg gemakkelijk 'excuus'. Of heb je tijdens de verbouwing ook je GSM mast onder handen genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Helaas kon ik nu pas weer online komen wegens drukte werk en verbouwing / verhuizing, en heb even tijd nodig om te achterhalen of de desbetreffende betaling daadwerkelijk afgeschreven is
Sorry. Maar helaas kom je pas nu weer online. Dat noem ik nou stom gepraat, want je hebt wel een advertentie geplaatst op 23 mei. Toen was al deze discussie aan de gang over jou. En slecht bereikbaar zijn. Er word altijd een nummer in je display weergegeven. Dus sorry. Kom met betere smoesjes.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:00:
Telefonisch slecht bereikbaar, maar moet geen reden zijn van argwaan of negatieve gedachten (ik wacht zelf ook ruim 2 maanden op een processor waar ik voor betaald, en niet ontvangen heb via T.net).
Niks van je laten horen en telefonisch niet bereikbaar zijn is geen reden tot argwaan? juist des te meer
En dat je zelf (blijkbaar) het wel acceptabel vind om 2 maanden te wachten op een product betekend niet dat andere deze afwachtende houding als norm moeten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2010 09:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
3 verschillende mensen reageren nu 3x hetzelfde, laat jasper en rene het zelf uitzoeken en wij wachten wel op het resultaat :)

en ja het is wel laks.Maar we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat zijn V&A feedback opeens weer op +201 staat in plaats van de eerder genoemde +199? Verder ben ik toch wel erg benieuwd waarom hij nu alsnog zich meldt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:28:
Hoe komt het dat zijn V&A feedback opeens weer op +201 staat in plaats van de eerder genoemde +199? Verder ben ik toch wel erg benieuwd waarom hij nu alsnog zich meldt in dit topic.
De feedback van Jasperrr is verdwenen. Ik geloof iig dat het van hem is, er stonden er nl. 2.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 29-05-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat de verkoper zicht meld in het topic. Uitleg is prima te pruimen en enige reactie geeft altijd weer een positieve wending aan het verhaal.

Dat het maar goed mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

maartend schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:37:
[...]

De feedback van Jasperrr is verdwenen. Ik geloof iig dat het van hem is, er stonden er nl. 2.
Dan ben ik wel benieuwd waarom dat gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:28:
Daar werd een voorbeeld gegeven volgens mij. TS spreekt over 203, geeft later aan dat hij het niet verstandig vind nu een tweede feedback te plaatsen, sindsdien is 1x -2 bijgekomen en staat het op 201 en er is niets in de logs terug te vinden over verwijdering.

Assumptions are the source of all fuckups ...

Verder lijkt me dit een zaak tussen partijen die zaken hebben gedaan, en niet met de hele wereld. Je kan je natuurlijk dingen afvragen, maar het is weinig zinvol te speculeren over het al dan niet melden en de achtergrond van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35

aKra

Intentionally left blank.

MI48209 reageert louter op Jasperrr zijn probleem, en heel politiek correct wat mij betreft qua excuus.

Echter, op dit moment zijn er nog drie gedupeerden (als Jasperrr zijn zaak wordt opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik ben in ieder geval blij te horen dat Rene dacht dat hij de betaling al had gedaan, en hij daarmee dus zegt de processor in ieder geval te hebben ontvangen. Ik zal het hier even melden als ik het geld(€330,-) binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Japperrrr schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:47:
Ik ben in ieder geval blij te horen dat Rene dacht dat hij de betaling al had gedaan, en hij daarmee dus zegt de processor in ieder geval te hebben ontvangen. Ik zal het hier even melden als ik het geld(€330,-) binnen heb.
Heeft hij überhaupt jou wel gemaild dat ie het geld gaat storten of uberhaupt gaat storten vandaag/morgen?

[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 29-05-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
silmaril8 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Heeft hij überhaupt jou wel gemaild dat ie het geld gaat storten of uberhaupt gaat storten vandaag/morgen?
Ik zal op zeer korte termijn de betaling nagaan en opnieuw uit voeren, en je op de hoogte stellen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer korte termijn is dan wel weer apart trouwens.. een overschrijving regelen is minder werk dan het schrijven van zijn reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:36:
Zeer korte termijn is dan wel weer apart trouwens.. een overschrijving regelen is minder werk dan het schrijven van zijn reactie..
Als je nog geen gebruik maakt van internetbankieren kan dat volgens mij zomaar een week of zelfs langer in beslag nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit onderzoek zal vast blijken dat personen die het niet gebruiken geboren zijn voor 1950 :)
Maar het is waar.. er is nog een groep die het niet heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als hij nog geen internetbankieren had, zou betekenen dat hij bij elke transactie een kleine week moet wachten totdat hij de spullen verstuurt of voordat hij de spullen krijgt opgestuurd. Iemand met 200+ advertenties lijkt mij toch wel iemand met internet bankieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Natuurlijk is er een kans dat, maar toch... dit komt op mij over als damage control. Kan je altijd nog navragen bij verschillende tweakers die iets bij 'm hebben gekocht en dat zou ik ook zeker doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 30-05-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb inmiddels nog steeds geen geld ontvangen en sinds het bericht dat hij het zou gaan overboeken geen contact meer met hem gehad. Mocht hij toch niet gaan betalen, heb ik nu in ieder geval een ontvangstbevestiging van de processor. MI48209 zegt namelijk te denken het geld al te hebben overgemaakt, en dat zou hij pas doen nadat hij de processor had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik zou het dan nog een paar dagen aankijken, hem nog 1 mailtje sturen en dan gewoon aangifte bij de politie doen. Als hij over een paar dagen nog steeds niks van zich heeft laten horen (terwijl hij weet dat jij het geld zsm wilt hebben en dat er een heel topic aan hem is besteed), dan weet je dat hij niet te vertrouwen is. Dus dan gewoon aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:34:
Uit onderzoek zal vast blijken dat personen die het niet gebruiken geboren zijn voor 1950 :)
Maar het is waar.. er is nog een groep die het niet heeft..
Het zijn er meer hoor, bijvoorbeeld mensen die een bewindsvoerder hebben :X (ik denk dat dit hier ook het geval is gezien het topic)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) register:
http://lrs.rvr.org/

Curateleregister:
http://curateleregister.rechtspraak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:29:
Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) register:
http://lrs.rvr.org/

Curateleregister:
http://curateleregister.rechtspraak.nl/
Modbreak:Persoonsgegevens NIET toegestaan!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Nouja mooi dat hij teminste heeft gereageerd. Al heb ik het gevoel dat hij alleen heeft gereageerd omdat hij een een mail heeft gekregen van tweakers staff. Aangezien de redenen die hij geeft best wel zwak geonderbouwd zijn want een advententie zetten kan hij wel maar niet sms's,telefoon en Direct messages + emails lezen?

Laten we hopen dat het snel word opgelost :). Je hebt toch al aangifte gedaan japperrr?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de toeschouwersbank kwalificeer ik dat mailtje als een zoethoudertje. De redenen leveren geen excuus op, vooral omdat hij blijkbaar wel tijd heeft om de betreffende CPU in te bouwen en het systeem te koop aan te bieden, en zijn voorgestelde oplossing "ik ga er binnenkort achteraan" is natuurlijk veelste vaag voor iets wat gewoon betaald moet (en kan) worden via internetbankieren.
De morele rechtvaardiging "anderen doen het ook wel eens dus het is geen ramp" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Ik wacht dus nog steeds op het bericht aan de TS dat de verkoper coulant probeerde te zijn, maar dat nu de TS zo blijft aandringen hij het geld op zijn buik kan schrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zou zeggen, morgen (woensdag) vóór 12 uur 's middags geen geld (of in elk geval een betaalbewijs) = naar de politie en aangifte (alhoewel ik dacht dat je dit al gedaan had?). Hij heeft tijd genoeg gehad, je wacht al veels te lang.

Als hij betaald heeft, heeft hij een betaalbewijs, simpel zat. Hij heeft echt wel internetbankieren, desnoods een screenshot. Anders gaat hij maar naar de bank, en vraagt een betaalbewijs.

[ Voor 63% gewijzigd door eX0duS op 01-06-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:46:
Vanaf de toeschouwersbank kwalificeer ik dat mailtje als een zoethoudertje. De redenen leveren geen excuus op, vooral omdat hij blijkbaar wel tijd heeft om de betreffende CPU in te bouwen en het systeem te koop aan te bieden, en zijn voorgestelde oplossing "ik ga er binnenkort achteraan" is natuurlijk veelste vaag voor iets wat gewoon betaald moet (en kan) worden via internetbankieren.
De morele rechtvaardiging "anderen doen het ook wel eens dus het is geen ramp" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Ik wacht dus nog steeds op het bericht aan de TS dat de verkoper coulant probeerde te zijn, maar dat nu de TS zo blijft aandringen hij het geld op zijn buik kan schrijven :/
Hier exact hetzelfde gevoel. Ik mag hopen dat Jasper alsnog zijn centen binnenkrijgt maar ik heb het nare voorgevoel dat dit wel eens een langdurige zaak kon gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Tsja, wat is er nu feitelijk veranderd sinds zijn reactie?

TS heeft nog steeds geen geld en TS krijgt weer geen enkele communicatie meer vanuit de koper zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Toevallig dat de eerste V&A-feedback van MI48209 is geplaatst op 27-08-2009..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik, en waarschijnlijk veel mede-tweakers, verwachten nu toch wel "spectaculaire" actie. Ik wil nu ook wel eens het naadje van de kous weten. :P Ik zou er toch niet blij mee zijn als ik weken lang mijn geld niet zie. Dan er maar een keer langs, wellicht dat een goed gesprek nog helpt.

[ Voor 33% gewijzigd door eX0duS op 01-06-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Maar zou het niet kunnen dat hij zijn geld niet vrij te besteden heeft vanwege die schuldsanering? Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt, maar als zijn toezichthouder niet zou weten dat hij de processor heeft gekocht, kan hij het geld ook niet overboeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de verkoper redelijk treurig, maar jij weet ook wel om de hete brij heen te draaien zeg. Je hebt een adres en een naam. Dat is voldoende voor een incassotraject. Je hebt een duidelijke vordering en de omvang daarvan maakt het de moeite ook waard. Als ik jou was zou ik daar nu eens gewoon werk van maken. Er zijn al zat opties genoemd in dit topic. Eer dat traject goed loopt ben je minimaal een week verder en heeft de verkoper dus zat tijd gehad om alsnog uit zichzelf te betalen. Ik begrijp eerlijkwaar niet waarom je hier zo doelloos blijft posten en speculeren.

Of hij nou wel of niet in de WSNP zit maakt niet uit; zit hij er wel in, dan zal hij na zo'n vordering eruit gegooid worden omdat hij zonder medeweten van zijn bewindvoerder nieuwe schulden heeft gemaakt (hetgeen expliciet niet mag). Zit hij er niet in, dan is het een standaard verhaaltje. Indien je een executoir vonnis in handen hebt, stuur je een deurwaarder langs en dan verkoopt de deurwaarder z'n spulletjes wel voor hem.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Japperrrr schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:15:
Maar zou het niet kunnen dat hij zijn geld niet vrij te besteden heeft vanwege die schuldsanering? Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt, maar als zijn toezichthouder niet zou weten dat hij de processor heeft gekocht, kan hij het geld ook niet overboeken..
Dan is het natuurlijk zijn eigen schuld én verantwoordelijkheid dat hij die processor dan toch heeft gekocht.
Ik vind niet dat jij daar de dupe van moet zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van dit incassobureau: https://www.actisjura.nl/ die eruit kwam bij die zoek op Google van jou staat ook alles als ik er zo even overheen scan duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Klopt. Gewoon gas geven. Je hebt de verkoper genoeg tijd gegund om én te reageren én actie te ondernemen. Niet gebeurd, dus wat is je conclusie? Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Japperrrr schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:15:
Dan mag hij dit soort zaken niet eens doen en dan hoef je enkel contact op te nemen met de bewindvoerder (want die heeft hij dan).
Hij mag nl. nix zomaar kopen, laat staan schulden maken. Hij wordt bij de eerste de beste overtreding de schuldsanering uitgedonderd.

Niet treuzelen jaspeerrr, maar onderneem nou eens axie. Je gedraagt je echt als een dwark.

Dat berichtje laatst beschrijf ik als rookgordijn, harmreduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij levert het inschakelen van een incassobureau echt niet zoveel werk voor jou op. Over de rol van Tweakers.net kun je later nog altijd discussiëren, dat lijkt me zeker in dit stadium geen prioriteit voor jou. Het gaat er nu gewoon om om zo spoedig mogelijk een geschikt incassobureau te vinden en de gegevens van deze zaak aan hen over te dragen. Zij zullen dan het incassotraject voor jou starten, waar jij, zo lijkt me, geen omkijken meer naar hebt. Als de koper de hoofdsom + wettelijke rente aan jou heeft voldaan is voor jou de kous af. Als hij niet wil betalen zal het incassobureau jou weer contacteren voor de eventueel te nemen vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Schuld aan de kant van t.net lijkt me ook niet relevant. Ik denk niet dat mensen van plan zijn een rechtzaak te beginnen tegen t.net.

Wat mij echter wel stoort is dat als ik een product zou (ver)kopen bij genoemde verkoper, vervolgens mijn product of geld niet krijg en daarna dit topic vind, dat ik dan wel een flink potje pissed en boos zou zijn op t.net dat ik hier niet van af wist, terwijl het blijkbaar wel bekend was.

Je kunt het ook omdraaien: waarom zou je niet een link naar dit topic zetten bij die (ver)koper? Dan kunnen mensen zelf op waarde schatten of ze hem willen vertrouwen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35

aKra

Er zijn nu 4 bekende gedupeerde mensen door deze V&A verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lan Mandragoran schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:39:
[...]
Dan begrijp je mij toch echt verkeerd. Tweakers.net is volstrekt niets te verwijten over de zaak van Jasper vs. de niet betalende koper X. Mijns inziens is Tweakers iets te verwijten omdat mogelijk nieuwe slachtoffers van X volstrekt niet beschermd worden, dit gezien het feit dat Tweakers wel degelijk heeft te twijfelen over de rechtgeaardheid van X.
Waarop baseer je het wantrouwen van de rechtgeaartheid van X?
Dat is namelijk imho redelijk cruciaal.

Ik zie namelijk nergens bewijs staan, ik zie enkel maar wat ononderbouwde tekst staan, in theorie kan ik morgen zo'n zelfde topic openen met jou als onderwerp.
Moet t.net dan maar bij elke "virtuele scheet" users gaan bannen oid?

Want meer dan een "virtuele scheet" heb ik tot nu toe nog niet gezien in dit topic. En tja tegenover die 4 virtuele scheten van slachtoffers staan 199 virtuele scheten van positieve kopers.

Oftewel als ik een pracht-aanbieding van de verkoper mis doordat t.net hem gebanned heeft, is dan t.net ook weer verantwoordelijk voor die schade? En verkoper kan dan weer gederfde inkomsten bij t.net claimen als hij onterecht gebanned is?

Wat ik tot nu toe zie is gewoon heel simpel een heksenjacht op basis van wat TS zegt, TS zelf onderneemt geen verdere actie om zijn verhaal te onderbouwen. Er zijn enkel xxx posts besteed aan het ja-knikken naar TS zonder dat iemand van de hoed en de rand weet.

P.s. dit bericht is ietwat cru opgezet, en ik geef TS het volste vertrouwen en verkoper heeft het vertrouwen wmb compleet verspeeld met zijn posting in dit topic.
Maar feitelijk zie ik gewoon nergens iets staan wat ik niet uit mijn grote duim zou kunnen zuigen als ik iemand bewust wilde duperen.
Elke oproep tot actie vanuit t.net staat wmb gewoon gelijk aan simpelweg bannen zonder bewijs en het lijkt me niet dat we dat willen.
Helemaal de 1e 3 pagina's is het enkel TS die wat zegt, eenzijdige aanvragen tot bannen worden gewoon niet gehonoreerd...
Lan Mandragoran schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:44:
[...]
Ik vind overigens dat je 2e alinea precies weergeeft waar alle gebruikers alhier T.net van proberen te overtuigen. Ik zou me nu echt enorm genaaid voelen als ik 1000 euro naar die gast overmaak, en verwacht dat die pc die hij aanbiedt dan direct wordt verzonden (los van hoe naïef dat is van me), terwijl dat niet gebeurt. Wanneer ik dan later dit topic zou zien, en erachter zou komen dat T.net alle reacties onder de advertentie die mij probeerden te behoeden voor de verkoper zou hebben verwijderd, dan was ik ook flink over de zeik geweest.
Is het logisch om over de zeik te zijn tegenover een platform wat gewoon een feedback mogelijkheid biedt voor kopers, maar waar de TS tot in lengte van dagen wacht met het geven van een feedback.
Reacties zijn niet bedoeld voor feedback / zwart maken. Daar is een apart gedeelte voor, TS is daar wmb nalatig in geweest qua tijdsduur etc.
t.net die enkel foutief geplaatste reacties verwijdert ( als ze ook een juiste mogelijkheid bieden ) lijkt mij dan niet fout te zitten.

In de reacties werkt het gewoon niet, iemand mist 1 advertentie of vergeet het na verloop van tijd weer en oplichter kan weer verder gaan. Wil je feedback over een verkoper weten, dan moet je bij de feedback gaan kijken, daar staat het tot in lengte van dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gomez12 op 02-06-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb een zooi dingen weggehaald; de leesbaarheid was dusdanig dramatisch dat het dan maar zo moet. - Als eerder gezegd is discussie over het beleid prima, maar wel in een eigen topic. Het is al chaotisch genoeg met de emoties die erbij komen kijken. Laat ik ook voor de laatste keer herhalen dat het prima is te adviseren en dergelijke, maar dat persoonsgegevens en oproepen tot onrechtmatige dingen gewoon niet getolereerd wordt.

Tevens een aantal dingen over juridische zaken in een eigen topic gegooid. Hier en daar wat lastig met quotes, maar ik kan het ook weer niet over het hart verkrijgen een zinnige discussie geheel te trashen.

Gezien de bevestiging van MI hier zelf over de stand van zaken en het uitblijven van follow-up heb ik zijn advertenties verwijderd en ontzegd nieuwe te mogen plaatsen.

Einde dienstmededeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
@ floppus

Eindelijk heb je zijn advertenties verwijderd. Dat scheelt weer een hoop (onwetende) gedupeerden via tweakers.net

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heeeeeeeeee. Opvallend:
Beoordeling door Zweden - dinsdag 1 juni 2010 - score: 1 (advertentie):

Mijn HD5770 tegen een Core i5 750 geruild. Communicatie verliep in het begin vlot, later wat langzamer evenals het verzenden van de i5 (kwam ongeveer een week later binnen dan ik mijn HD5770 verstuurde). Verder kwam de CPU netjes verpakt aan en werkt prima. Op de snelheid na zeer tevreden en zou zonder meer weer zaken met deze Tweaker doen. +1 lijkt me hier op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hij heeft dus wel tijd en energie in in deze transactie gestoken (opsturen van een processor plus het nodige mailcontact), maar vanwege een "verbouwing" geen tijd gehad om geld over te maken of om uberhaupt te reageren op mails van TS :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en andersom ook tijd genomen om een feedback achter te laten
http://tweakers.net/aanbod/userstats/225415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper, heb je inmiddels van mi48209 nog enige vorm van bevestiging gekregen dat hij de betaling heeft nagekeken? of überhaupt enige vorm van contact gehad met hem?

want blijkbaar houdt hij wel contact met users waar hij nog wat aan wil verkopen, maar niet met jou... mijn conclusie: hij houdt je nog steeds aan het lijntje. misschien is het nu een goed tijdstip om écht in actie te komen, in plaats van te blijven denken 'misschien maakt hij het morgen over' ...

ik heb de afgelopen tijd dit topic gevolgd en er zijn mogelijkheden genoeg geopperd (politie, incasso, er zelf langs gaan) maar wat mij onduidelijk is: wat heb je zelf, behalve een paar topics op fora her en der gestart, nu eigenlijk al echt gedaan?

succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SYQ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Ah, dit had ik nog niet eens gezien.

Weet je... met de transactie wordt dit hele verhaal belachelijker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, hou nou eens op met aannames enzo. De feedback gaat over een transactie begin Mei. De feedback terug is gegeven ten tijde dat hij hier ook reageerde. Dat er dingen niet gaan zoals wenselijk is duidelijk, maar dit soort dingen:
Hij heeft dus wel tijd en energie in in deze transactie gestoken (opsturen van een processor plus het nodige mailcontact), maar vanwege een "verbouwing" geen tijd gehad om geld over te maken of om uberhaupt te reageren op mails van TS :r
en dit
Jejking schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:47:
[...]

Ah, dit had ik nog niet eens gezien.

Weet je... met de transactie wordt dit hele verhaal belachelijker |:(
Is gewoon een heksenjacht organiseren op basis van niets.

Nu afgelopen met conclusies trekken zonder die te kunnen onderbouwen met verifieerbare dingen! Sinds de post hier is de persoon niet eens meer op de site geweest, en zover hier te lezen is er ook verder geen contact geweest vanuit verkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Floppus: Wat voor soort aanname maak ik dan? De transactie van Jasperrr (eind april werd er overeenstemming bereikt) was ver voor die andere transactie. In die tijd dat MI48209 met die andere gast heen en weer mailde en de processor opstuurde heeft hij geen geld overgemaakt naar Jasperrr. Laat staan dat ie uberhaupt iets van zich heeft laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:49:
Mensen, hou nou eens op met aannames enzo. De feedback gaat over een transactie begin Mei. De feedback terug is gegeven ten tijde dat hij hier ook reageerde. Dat er dingen niet gaan zoals wenselijk is duidelijk, maar dit soort dingen:

[...]

en dit

[...]

Is gewoon een heksenjacht organiseren op basis van niets.

Nu afgelopen met conclusies trekken zonder die te kunnen onderbouwen met verifieerbare dingen! Sinds de post hier is de persoon niet eens meer op de site geweest, en zover hier te lezen is er ook verder geen contact geweest vanuit verkoper.
Ik zie:

MI-dinges komt online op 29 mei 2010 @ 09.00 en post hier die post.
Binnen 't half uur staan er al meerdere reacties. Laatste bezoek was om 09.34. Zegt niet alles maar wel iets.
MI-dinges post dezelfde dag ook die positieve userreview.

De bewuste ad is van 8 mei. Als je het toch over niet-onderbouwde onverifieerbare dingen hebt Floppus, dan mag jij mij wel vertellen wanneer de bewuste ad is afgehandeld en op Gekocht is gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
We kunnen zoveel van MI48209 zeggen als we willen maar japperrr draait ook wel erg om de zaken heen. Neem nou eens actie man en ga naar de polite of schakel incassobureau in. Posts blijven maken in deze topic is leuk maar het blijkt dat je hierdoor niet je geld krijgt. Ik zou zeggen neem nou eens echt actie of laat het gewoon erbij liggen maar ga nou niet half half doen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:19:
[...]

Ik zie:

MI-dinges komt online op 29 mei 2010 @ 09.00 en post hier die post.
Binnen 't half uur staan er al meerdere reacties. Laatste bezoek was om 09.34. Zegt niet alles maar wel iets.
MI-dinges post dezelfde dag ook die positieve userreview.
Er wordt nu gedaan alsof er nog allerhande activiteit plaatsvindt nadien wat gewoon niet zo is - dat het wenselijk zou zijn als de boel afgehandeld wordt staat daar los van. Ga het nou niet zo brengen alsof dingen ineens in een ander licht staan sinds de reactie van MI in dit topic en dat er allerlei andere ontwikkelingen zijn.
De bewuste ad is van 8 mei. Als je het toch over niet-onderbouwde onverifieerbare dingen hebt Floppus, dan mag jij mij wel vertellen wanneer de bewuste ad is afgehandeld en op Gekocht is gezet ;)
Don't push your luck. Er is wéér gezegd dat aannames afgelopen zijn, het topic is al tijden zero-tolerance en ik mag wel zeggen voor een dergelijk topic zéér soepel gemodereerd. Je smilie aan het eind is leuk, maar die mag je bij een volgende reactie van deze aard per mail aan het bemiddelteam voorleggen.

Dit is de streep. Problemen mij het beleid? Open een topic. Problemen met mij? DM / Mail. Vanaf nu is het enkel nog ontopic, zonder aannames

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
SYQ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:40:
[...]
Weet dat er een hoop aannames worden gedaan over eerdere transacties van MI. Echter ken ik Zweden toevallig via een T.net transactie en weet van hem dat het een keurige Tweaker is die enkel en alleen een review zal plaatsen indien dit daadwerkelijk met een transactie te maken heeft.

Niet zomaar een fake transactie.

Hoop voor de TS dat e.a. alsnog goed zal gaan komen!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Tekn0z schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:26:
[...]

Weet dat er een hoop aannames worden gedaan over eerdere transacties van MI. Echter ken ik Zweden toevallig via een T.net transactie en weet van hem dat het een keurige Tweaker is die enkel en alleen een review zal plaatsen indien dit daadwerkelijk met een transactie te maken heeft.

Niet zomaar een fake transactie.

Hoop voor de TS dat e.a. alsnog goed zal gaan komen!
:? alsof ik Zweden ergens van heb zitten beschuldigen. Het ging mij puur om MI zelf, dat hij dus blijkbaar wel alle tijd heeft om online actief te zijn. Ik ga over op readonly, geen zin in ban :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS heb je al geld ontvangen of actie ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb zojuist bericht gehad van Rene, met de melding dat hij het geld deze week zou gaan overboeken. Ik heb hem tevens gemeld dat hij het ook kan betalen in termijnen, mocht het niet in één keer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En je gevoel hierbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Dat het waarschijnlijk niet helemaal klopt wat hij eerder heeft verteld, maar de reden van het te laat betalen interesseert me niet echt. Ik denk dat hij dit keer wel gaat betalen, dus ik hoop dat hij zich aan zijn woord houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Je denkt? Hij had een aantal weken geleden al moeten betalen! Dat je de hoop uberhaupt nog hebt...
Je geeft hem nog extra ruimte ook, om in termijnen te betalen. Als je aangifte zou doen, heb je daar je geld ook niet mee terug, maar dit schiet ook niet op, heb ik het idee.

[ Voor 47% gewijzigd door eX0duS op 06-06-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Het bleek afgelopen week nog aardig groot nieuws te zijn dat de politie na 3 aangiften automatisch een procedure start tegen de betreffende persoon. Ik denk dat het hier zeer relevant kan worden, aangezien er reeds 3 of 4 gedupeerden zijn.

Verder vind ik gewoon dat je keihard actie moet ondernemen. Niets in het leven gebeurt vanzelf, je zal er altijd achteraan moeten. Je kunt het niet aan de andere partij overlaten, want juist door die partij zit je nu met de problemen. Dit lost zichzelf echt niet zomaar op.

[ Voor 37% gewijzigd door mauwz op 08-06-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Japperrrr schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:25:
Ik heb zojuist bericht gehad van Rene, met de melding dat hij het geld deze week zou gaan overboeken. Ik heb hem tevens gemeld dat hij het ook kan betalen in termijnen, mocht het niet in één keer lukken.
Heb je ook aangegeven hoeveel termijnen wenselijk zijn? Anders gaat hij daar misschien weer lekker de tijd voor nemen en elke termijn een 10tje overmaken oid? Iets is beter dan niets, maar ja beetje rare gang van zaken zou het wel zijn. Misschien handig om al een concreet voorstel te doen wat betreft de termijnen waarin hij kan betalen en eventuele rentekosten die dan in rekening worden gebracht. ( ik weet echter niet of je dat mag als particulier of dat alleen "financiële" dienstverleners dat mogen).

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb hem gezegd dat als hij het in termijnen wil gaan betalen, we daar eerst goede voorwaarden aan moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik wordt een beetje moe van het moeten verwijderen van nutteloze replies. Als je je niet kan vinden in de aanpak van de TS, geef dan onderbouwd commentaar of tips, als je daar geen zin in hebt, blijf dan gewoon weg uit dit topic.

Edit: @hieronder, geef dat dan op een normale manier aan, in plaats van met een loze one-liner die de sfeer verziekt en allerlei off-topic reacties opriep.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 08-06-2010 23:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle tips gegeven in dit topic slaat hij in de wind, dus tja daar mag je best wel een beetje moe van worden denk ik :). Hij laat de zaak maar aanrommelen terwijl hij er makkelijk iets aan kan doen. Nu gaat hij weer zitten afwachten totdat de koper met wat voorwaarden voor de betalingen over de brug komt.

LOL de comment waar ik op ging reageren is nu verwijderd :P.
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Ik heb inmiddels al een afspraak gemaakt met de politie om aangifte te doen, aangezien ik na het lezen de kans op medewerking van MI48209 erg klein acht. Ik heb drie adressen, twee voornamen, drie voorletters, een achternaam, zijn rekeningnummer én de factuur.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
We zijn inmiddels sinds de topicstart al bijna een maand verder. Heeft de TS ondertussen zijn centen gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Geen cent :(

Maar aangezien MI48209 alleen nog maar in het weekend reageert, neem ik aan morgen of overmorgen weer iets van hem te horen. Laten we maar hopen dat het goed nieuws is, maar ik reken er niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat je uberhaupt er nog mee wacht? Wat zijn de concrete plannen als hij niet over de brug komt?
Je had inmiddels toch al aangifte gedaan? Doen ze hier nog wat mee? Welke stappen ga je verder ondernemen? Ben je al eens langs gereden (ik weet niet waar hij woont)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind je erg passief. Ik was al ruim ergens vorige maand langs gegaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had allang een incassotraject gestart - nogmaals; het opstarten van zo'n traject neemt al snel een week in beslag (niet omdat het zoveel werk is, maar omdat niet alles op één dag gebeurt) en dat geeft hem dus afdoende tijd om te betalen. Er zijn zat no/low pay no cure incassobureas. Het bedrag rechtvaardigt het ruimschoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Zoals ik eerder al heb vermeld, ga ik er echt wel achteraan. Alleen doe ik dat niet op dit moment, omdat ik het te druk heb met school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik gooi dit topic dicht. Het is nu aan Jasperrr om te bepalen hoe hij de betaling met de verkoper verder afhandeld. Daarvoor is het niet nodig om hem elke dag om updates te vragen of te melden dat je het zelf anders zou doen. Zodra Jasperrr een update heeft kan hij ons een seintje geven en dan gaat dit topic weer open.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 11-06-2010 16:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb vandaag €330,- ontvangen van MI48209. Niet de afgesproken €340,-, maar aangezien ik de processor samen met een koelblok eerder van hem heb overgenomen voor €330,- doe ik daar verder niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Japperrrr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:57:
Ik heb vandaag €330,- ontvangen van MI48209. Niet de afgesproken €340,-, maar aangezien ik de processor samen met een koelblok eerder van hem heb overgenomen voor €330,- doe ik daar verder niet moeilijk over.
Grappig, dus hij lijkt te bepalen hoeveel hij je betaald.
ga ik ook eens in de winkel proberen.

Maar oke, je hebt een groot deel van je geld en ik kan me ook wel weer voorstellen dat je het helemaal beu bent.
ik zou wel een feedback achterlaten. Hoeft geen -2 te zijn, maar ik denk ook geen +2.

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 26-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
En dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
maartend schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:10:
[...]

Grappig, dus hij lijkt te bepalen hoeveel hij je betaald.
ga ik ook eens in de winkel proberen.

Maar oke, je hebt een groot deel van je geld en ik kan me ook wel weer voorstellen dat je het helemaal beu bent.
ik zou wel een feedback achterlaten. Hoeft geen -2 te zijn, maar ik denk ook geen +2.
Gewoon keiharde -2. Ik zou niet erg blij zijn als ik na een paar maand pas betaald word, met NAUWELIJKS contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tnx voor de update Japperrrr en goed om te horen dat het toch nog "goed" gekomen is :)

Zullen we het vaststellen van de juiste score maar gewoon aan Japperrrr overlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doe je daar niet moeilijk over? Hij heeft je een berg ellende bezorgd en je gaat hem die 10 euro nu kwijtschelden :? 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:07:
[...]
Waarom doe je daar niet moeilijk over?
Misschien omdat die berg ellende voor de aanvullende 10 euro al helemaal niet rendabel meer is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:30:
[...]

Misschien omdat die berg ellende voor de aanvullende 10 euro al helemaal niet rendabel meer is?
TS heeft al een berg ellende moeten doorstaan dus dat kleine beetje erbij om het volledig afgesproken bedrag terug gestort te krijgen lijkt me dan ook niet onoverkomelijk. Het maakt TS echter niet uit dat de wanbetaler maar betaalt wat hijzelf blieft. Uit principe zou ik de wanbetaler aan de gemaakte afspraak houden. Ook voor 10 euro kun je gewoon een incassoprocedure starten, dus geen vuiltje aan de lucht en het is ook nog eens rendabel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Gezien de laksheid van TS (selectief ingaan op reacties, achterhaalde signature, geen V&A feedback) lijkt een incassotraject erg onrealistisch. Van een 'berg ellende' blijkt geenszins sprake.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:07:
[...]

Waarom doe je daar niet moeilijk over? Hij heeft je een berg ellende bezorgd en je gaat hem die 10 euro nu kwijtschelden :? 8)7.
Omdat hij hier al twee maanden mee bezig is? Nog eens twee maanden onderhandelen voor 10 euro daar zou ik ook voor bedanken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:15:
Ook voor 10 euro kun je gewoon een incassoprocedure starten, dus geen vuiltje aan de lucht en het is ook nog eens rendabel :).
Doe het dan goed en reken er rente bij ;)
Maar dat zal TS zelf moeten weten, al wekt hij de indruk in dit geval eieren voor zijn geld te kiezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heeft betreffende user ook nog iets laten weten wat de reden is van zijn betaal laksheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Achteraf bekeken: was het nou beter om de formele weg (aangifte, politie, evt. incasso) te belopen of om te wachten en druk te blijven beoefenen? Ik denk dat de afwachtende houding van Jasperrrr hem meer tijd en energie heeft bespaard dan wanneer ie aangifte had gedaan.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de reden waarom user MI48209 er uiteindelijk toch nog zo lang heeft overgedaan om te betalen en waarom er 10 euro minder is betaald. Ook vraag ik me af of MI48209 ook zijn (diepste) excuses heeft aangeboden. Ik zit namelijk zelf in een soortgelijke situatie (ik krijg nog 50 euro van een mede-tweaker), maar ik heb het gevoel dat deze persoon alleen naar zijn eigen situatie kijkt en zijn eigen situatie voldoende reden vindt om zijn lakse houding te rechtvaardigen en zich daardoor niet hoeft te verontschuldigen. Dat gevoel heb ik dus ook bij MI48209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Tsja, de interesse van veel mensen houdt al op bij het einde van hun huid. Dat een ander persoon ook wensen en rechten heeft en respectvol behandeld wil worden daar denken ze niet aan. Welkom bij de IK-generatie.

Over het aangifte doen; ik vind, naast je recht halen, een andere grote reden om aangifte te doen dat je dezelfde situatie bij een ander in de toekomst voorkomt. Mensen veranderen niet zo snel, dus grote kans dat dit nog wel een paar keer gaat gebeuren, vroeger of later. Aangifte doen geeft het volgende slachtoffer een veel sterkere positie en mogelijkerwijs gaat bij die aangifte de politie er actief achteraan. Het eerdere slachtoffer heeft daar niet zo veel aan (behalve misschien een verlaat rechtvaardigheidsgevoel), want die heeft daar zijn geld nog niet mee terug, tenzij hij alsnog een civiele zaak aanspant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Dat het €340,- was is een vergissing van mijn kant. Om het even duidelijk te maken: hij heeft het afgesproken bedrag van €330,- gewoon betaald, al dan niet veel te laat. Aangifte heb ik gedaan, en dat lijkt me ook niet meer dan onredelijk om dezelfde reden als tweaker 'twiFight' net gaf. Wel meld ik natuurlijk bij de politie dat er inmiddels betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
SgtElPotato schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:33:
Je blijft dit altijd houden op MP, of wat dan ook.
Als ik iets verkoop wil ik graag eerst vooraf geld, en dan pas opsturen. Of je kunt het ophalen. Als mensen dat andersom van mij verwachten vind ik dat geen probleem.
Gaat het om veel geld, en willen ze perse dat je het opstuurd. Dan lijkt het me toch wel raar, en zou ik het inprincipe nog zelfs wel langs willen brengen.
Eens. Zodra het om geld gaat, altijd eerst betalen. Lever je eerst en wordt er achteraf betaald, neem je ALTIJD een enorm risico. Zoals nu ook duidelijk is geworden bij TS. Doet ie NOOIT meer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Modbreak:Ja dahag, als je alleen maar met verdachtmakingen een topic wil kicken dan doen we daar niet aan mee. Als je concrete informatie hebt kan je een DM sturen, maar als een beetje vage aannames gebruiken om conclusies te trekken de standaard is kan ik tegen iedere user wel verbanden leggen.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 23:54 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is zero-tolerance!

Persoonsgegevens, oproep tot (gewelds)acties, counter-oplichting, chantage en overige zaken die niet door de beugel kunnen worden zonder pardon verwijderd met een flinke kans op een ban.