Lan Mandragoran schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:39:
[...]
Dan begrijp je mij toch echt verkeerd. Tweakers.net is volstrekt niets te verwijten over de zaak van Jasper vs. de niet betalende koper X. Mijns inziens is Tweakers iets te verwijten omdat mogelijk nieuwe slachtoffers van X volstrekt niet beschermd worden, dit gezien het feit dat Tweakers wel degelijk heeft te twijfelen over de rechtgeaardheid van X.
Waarop baseer je het wantrouwen van de rechtgeaartheid van X?
Dat is namelijk imho redelijk cruciaal.
Ik zie namelijk nergens bewijs staan, ik zie enkel maar wat ononderbouwde tekst staan, in theorie kan ik morgen zo'n zelfde topic openen met jou als onderwerp.
Moet t.net dan maar bij elke "virtuele scheet" users gaan bannen oid?
Want meer dan een "virtuele scheet" heb ik tot nu toe nog niet gezien in dit topic. En tja tegenover die 4 virtuele scheten van slachtoffers staan 199 virtuele scheten van positieve kopers.
Oftewel als ik een pracht-aanbieding van de verkoper mis doordat t.net hem gebanned heeft, is dan t.net ook weer verantwoordelijk voor die schade? En verkoper kan dan weer gederfde inkomsten bij t.net claimen als hij onterecht gebanned is?
Wat ik tot nu toe zie is gewoon heel simpel een heksenjacht op basis van wat TS zegt, TS zelf onderneemt geen verdere actie om zijn verhaal te onderbouwen. Er zijn enkel xxx posts besteed aan het ja-knikken naar TS zonder dat iemand van de hoed en de rand weet.
P.s. dit bericht is ietwat cru opgezet, en ik geef TS het volste vertrouwen en verkoper heeft het vertrouwen wmb compleet verspeeld met zijn posting in dit topic.
Maar feitelijk zie ik gewoon nergens iets staan wat ik niet uit mijn grote duim zou kunnen zuigen als ik iemand bewust wilde duperen.
Elke oproep tot actie vanuit t.net staat wmb gewoon gelijk aan simpelweg bannen zonder bewijs en het lijkt me niet dat we dat willen.
Helemaal de 1e 3 pagina's is het enkel TS die wat zegt, eenzijdige aanvragen tot bannen worden gewoon niet gehonoreerd...
Lan Mandragoran schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:44:
[...]
Ik vind overigens dat je 2e alinea precies weergeeft waar alle gebruikers alhier T.net van proberen te overtuigen. Ik zou me nu echt enorm genaaid voelen als ik 1000 euro naar die gast overmaak, en verwacht dat die pc die hij aanbiedt dan direct wordt verzonden (los van hoe naïef dat is van me), terwijl dat niet gebeurt. Wanneer ik dan later dit topic zou zien, en erachter zou komen dat T.net alle reacties onder de advertentie die mij probeerden te behoeden voor de verkoper zou hebben verwijderd, dan was ik ook flink over de zeik geweest.
Is het logisch om over de zeik te zijn tegenover een platform wat gewoon een feedback mogelijkheid biedt voor kopers, maar waar de TS tot in lengte van dagen wacht met het geven van een feedback.
Reacties zijn niet bedoeld voor feedback / zwart maken. Daar is een apart gedeelte voor, TS is daar wmb nalatig in geweest qua tijdsduur etc.
t.net die enkel foutief geplaatste reacties verwijdert ( als ze ook een juiste mogelijkheid bieden ) lijkt mij dan niet fout te zitten.
In de reacties werkt het gewoon niet, iemand mist 1 advertentie of vergeet het na verloop van tijd weer en oplichter kan weer verder gaan. Wil je feedback over een verkoper weten, dan moet je bij de feedback gaan kijken, daar staat het tot in lengte van dagen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Gomez12 op 02-06-2010 01:13
]