Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik ben twee weken geleden met tweaker [Verwijderde gebruiker] tot een overeenkomst gekomen wat betreft het verkopen van mijn Intel Core i7 870. Omdat ik de volgende dag op vakantie zou gaan en het al na 22u. was, hebben we afgesproken dat ik de processor zou laten versturen door een vriend van me en dat MI48209 zou betalen als hij de processor binnen had. Nadat hij de overboeking zou hebben gedaan zou hij me een sms sturen. Dit vertrouwde ik omdat zijn V&A-feedback +203 is.

Echter toen ik twee weken later terug kwam van vakantie, bleek dat het geld(€330,-) nog steeds niet op mijn rekening stond. Ik heb toen vrijwel direct contact gezocht met MI48209 via een DM en een e-mail. Hierna heb ik een dag of drie gewacht, maar geen reactie gekregen. Gister heb ik MI48209 een sms gestuurd met de vraag of hij het bedrag van €330,- zo spoedig mogelijk over wilde maken, maar ook hier heb ik geen antwoord op gekregen. Omdat ik het nu toch niet helemaal meer vertrouw, heb ik vanmorgen om 10u. geprobeerd om MI48209 telefonisch te bereiken, maar hij neemt zijn telefoon niet op. Ik heb zijn telefoon(mobiel nummer) twee maal vijf keer over laten gaan. Hoe los ik dit op? Ik heb wel zijn adres, maar ik wil het graag netjes via internet afhandelen, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Ontopic: kan zijn dat hij het vergeten is en dat hij nu een paar daagjes op vakantie is als hij een feedback van 203 heeft zou ik me nergens zorgen om maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Voxyn op 26-05-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Voxyn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:23:
kan zijn dat hij het vergeten is en dat hij nu een paar daagjes op vakantie is als hij een feedback van 203 heeft zou ik me nergens zorgen om maken.
Ook als hij op vakantie was zou hij op z'n minst een sms terug kunnen sturen. Ook meldde hij me voor de verkoop dat hij thuis aan het verbouwen is, dus ik neem aan dat hij niet op vakantie is. Ik kan me nog net voorstellen dat je in het buitenland minder snel je mobiele telefoon opneemt, maar een sms sturen kost helemaal niet zo gek veel meer dan in Nederland. Als hij wel op vakantie is heeft hij zijn telefoon in ieder geval bij zich, want anders zou de telefoon niet overgaan als ik hem probeer te bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Japperrrr op 19-05-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hij is in elk geval zo te zien 12 mei voor het laatst op Tweakers.net geweest:
[Verwijderde gebruiker]
(Ergens anders zie ik trouwens dat hij 13 mei ook nog hier is geweest, maar goed, idee blijft hetzelfde)

Dus daar heb je in elk geval een verklaring voor het uitblijven van reactie op DM. En de kans dat een actief tweaker wel genoeg tijd achter zijn PC zit om e-mail te beantwoorden, maar niet even hier langs komt acht ik ook niet zo groot. Kortom, ik krijg in eerste instantie ook het idee dat hij er een weekje tussenuit is of in elk geval niet online is geweest.

Veel meer dan gewoon op zo veel mogelijk manieren proberen contact met hem te zoeken kan je in feite niet doen. Ja aangifte bij de politie, als je denkt dat het echt foute boel is, maar dat lijkt me hier een beetje voorbarig. Als DM/e-mail/GSM na verschillende pogingen niet werkt zou ik toch gebruik maken van het feit dat je zijn adres weet. Of je dan zelf op bezoek gaat of begint met een vriendelijk briefje is aan jou. Kan je misschien anders een vast telefoonnummer achterhalen aan de hand van naam en adres?

Probeer in elk geval zijn mobiel nog eens een paar keer gedurende de dag of zo en spreek evt. voicemail in.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 19-05-2010 10:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Heb je bewijs dat het product is afgeleverd ?
Hoe lang is dat geleden ?
Weet je zeker dat het 06nr klopt ?
offtopic:
Wat is er verder zo speciaal aan je i7 860 dat je die voor E330 aan een ander hebt kunnen verkopen ?
Laat maar, mijn leesfout, is dus een 870

Wel vervelend dat die niet reageert, maar in dit geval zou ik het vooralsnog ook het voordeel van de twijfel geven. 1ste stap zou voor mij zijn om een aangetekende brief te sturen mocht je niks horen per telefoon/email.

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 19-05-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als je zijn adres hebt, is het dan niet heel makkelijk om aan zijn vaste nummer te komen welk misschien wel bereikbaar is ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 18:23
Er staat in het verhaaltje dat het een i7 870 is.. :P

[ Voor 61% gewijzigd door Roy-91 op 19-05-2010 10:48 ]

PSN: Roy-1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dan snap ik er nog minder van als ik dit zie bij TS zijn feedback:
Beoordeling door MI48209 - donderdag 15 april 2010 - score: 2 (advertentie)
Japperrr heeft deze 870 overgenomen. Kort email contact, beetje onderhandeld, tot afhandeling overgegaan en snel betaald. Kortom, serieuwe Tweakert, zeker aan te raden!

+2!
Is TS nu in de war ?

[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 19-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Heb je die feedback ook doorgekeken?
Beoordeling door aKra - zaterdag 16 januari 2010 - score: -2 (advertentie)
Sorry voor de lange tekst, maar helaas heeft deze verkoop/aankoop nog een staartje gekregen.

Meneer heeft met mij de afspraak gemaakt het product zakelijk te leveren voor een bepaald bedrag waar ik mee akkoord ben gegaan. We hadden direct een datum afgesproken maar meneer is nooit gekomen met een adres, lokatie, reden of wat dan ook en heeft mij (ruim) 2 weken gewoon compleet genegeerd, ook was hij telefonisch onbereikbaar ook niet na meerdere pogingen vanaf een thuis nummer, mobiel van mijn vriendin, telefoon van ouders thuis & mobiel etctera (maar plaatste ondertussen wel reacties op V&A en logde regelmatig in!). Na meerdere onverhoopte pogingen per e-mail, telefoon en sms hem te pakken te krijgen reageerde hij ineens op mijn laatste poging daartoe, de afspraak kon doorgaan op 7 januari 2010. Die dag was aangebroken, echter meneer kwam nog later dan afgesproken want hij reed wat later weg, geen probleem in mijn ogen dat kan gebeuren (~23u?). Maar hij kwam ook ineens met een rare smoes dat hij een vriendin thuis had (nou ik ook, dus geen probleem?!) en die had een andere vriendin op bezoek (niks aan de hand toch? doen we het even snel?) en dat vond hij onprettig of iets dergelijks (oké, want anders zou hij vast wel niet de spullen leveren) dus hij zou de spullen bij hem thuis gaan ophalen en dan naar mij toekomen (bij mijn ouders thuis omdat wij daar aan het dineren waren). Enfin mijn bezwaar, maar best. Maar echter bij mij aangekomen even te praten met elkaar zegt hij de spullen al de hele tijd in zijn auto te hebben, en meegenomen te hebben van zijn werk. En nog wat meer zaken komen niet goed met elkaar overeen (die hij in het gesprek vertelt, maar via Internet anders verkondigd). Zoals dat hij bijvoorbeeld in Hilversum woont, maar de spullen niet thuis hoefde op te halen want die zaten in de auto waar hij vanuit Rotterdam kwam maar op de factuur als woonadres Den Haag is?!... Ook in andere reacties lees ik dit, liever bezorgen dan ophalen...

Gelukkig hadden mijn ouders toevallig het bedrag in huis zoals op de factuur stond (terwijl het idee overboeken zou zijn, maar hij zei dat het al op de factuur contant stond dus het moest zo gebeuren volgens hem), echter na zijn vertrek de (houtje-touwtje)factuur goed bekeken te hebben klopten er een aantal zaken niet. (Fijn, voel ik me bezwaard omdat hij bij mijn ouders thuis komt, en ik het dus snel wil afhandelen en ben ik daar de dupe van)... Er stond bijvoorbeeld "BTW 19%" zonder een BTW totaalbedrag ingevuld te hebben (zonder dat op de factuur kan je het niet aftrekken), achteraf bij een controle van de boekhouder bleek zijn BTW nummer niet eens te bestaan!!! Maar nog erger in mijn ogen, hij had een bedrag neergezet als totaalbedrag wat niet eens het totaalbedrag hoorde te zijn, € 10,11 teveel betaald dus (sneaky?). Nou niet vreselijk, ik had hem meteen gebeld en hij zou het bedrag terug storten, goed, toch fijn gevoel achteraf. Echter na weer lang wachten en niks te horen en alleen maar smoesjes wat mij betreft, wilt hij nu de koop ontbinden (euhm, waar haal jij dat recht vandaan?) omdat hij mij maar te lastig vind... Zelfs in zijn reacties nu achteraf kloppen zaken niet met die hij gezegd heeft.

Ik heb lang gewacht met deze reactie te plaatsen (20 december 2009 deal gemaakt, 7 januari 2010 product pas mogen ontvangen) omdat het in mijn tegendeel zou werken om mijn zaken rond te krijgen maar nu ben ik echt klaar met hem.

Update maart 2010:
Aangezien meneer nog steeds een schuld heeft openstaan bij mij heb ik hem een laatste poging gegeven dit op te lossen echter kreeg ik de volgende reactie terug:

"Had je eerder na moeten denken voor je die feedback ging plaatsen. Doe wat je denkt te moeten doen, zal je waarschijnk ook ook toekomen. Tot die tijd ben ik al het land uit...

Succes..."

Let dus op, meneer ontwijkt gewoon simpelweg zijn verplichtingen door het land uit te vluchten.
Dan is dit er maar 1 van de vele review's maar als ik zoiets tegenkom dan zou ik eerder IRL afspreken, achteraf gelul snap ik wel. Maar helemaal vrijuit gaat deze persoon dus niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 19-05-2010 16:54 . Reden: even de persoonsnaam er uit gehaald ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als hij aan het verbouwen is dan is zijn pc misschien niet aangesloten. Zijn mobiel zou het dan wel moeten doen (ik zou hem gewoon nog een keer bellen op verschillende tijdstippen, misschien heeft hij t-mobile en dat werkt superbrak momenteel. Ik mis ook veel gesprekken terwijl mijn telefoon gewoon aan staat)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 19-05-2010 10:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb de Intel Core i7 870 eerst van hem overgenomen, omdat ik zo snel mogelijk een processor nodig had. Toen ik de processor een week of twee later weer te koop zette, was hij de eerste die hem wilde overnemen voor €330,-. Dat is opzich niet zo gek, aangezien ik de processor van hem kocht voor €340,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie waren sneller dan ik, jemig, wat een snelheidsduivels...

zelfde verhaaltje over feedback had ik neergezet ;D vandaar die edit

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Feedback qoute maar even verwijderd :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
loewie1984 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:51:
Heb je die feedback ook doorgekeken?
[...]
Dan is dit er maar 1 van de vele review's maar als ik zoiets tegenkom dan zou ik eerder IRL afspreken, achteraf gelul snap ik wel. Maar helemaal vrijuit gaat deze persoon dus niet.
Had ik inderdaad nog niet gedaan, zijn er ook zoveel, maar als je wat beter kijkt zie je wel zorgelijke dingen idd wat je zeker niet verwacht van een tweaker met zo'n hoge ( +200 ) waardering.
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Ik heb de Intel Core i7 870 eerst van hem overgenomen, omdat ik zo snel mogelijk een processor nodig had. Toen ik de processor een week of twee later weer te koop zette, was hij de eerste die hem wilde overnemen voor €330,-. Dat is opzich niet zo gek, aangezien ik de processor van hem kocht voor €340,-.
Dat verklaart eea. Hoe is die betaling verlopen, ook contant ?

Bovenstaand lezend, zou ik me nu toch meer zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

**edit**

tekst weg gehaald na lezen post van mod

misschien is het met kopen van en naar particulieren handig om echt op je strepen te staan in je eisen en geen compromissen te maken.

[ Voor 66% gewijzigd door w4rguy op 19-05-2010 11:03 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het lijkt me niet bijster nuttig om hier alle negatieve feedback van de betreffende koper te gaan quoten en bespreken. De tip om verder te kijken dan de score en ook even uit te zoeken of er negatieve reacties tussen staan is een hele goede, maar dat is zo wel duidelijk denk ik.

Laat dit topic a.u.b. niet verzanden in het aan de schandpaal nagelen van deze verkoper, maar houdt het bij tips voor de TS hoe hij het beste kan handelen in deze situatie :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:21:
... Ik heb wel zijn adres, maar ik wil het graag netjes via internet afhandelen, zoals het hoort.
Is het erg ver van je huis af?
Anders zou je toch eens langs moeten gaan. (nee niet met een knokploeg)

[ Voor 13% gewijzigd door DeeJee op 19-05-2010 11:04 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik raad je aan een ultimatum te sturen via de mail, via PM en via de sms. Mocht je geen reaxie krijgen dan raad ik je aan op pgelichtopinternet een topic te openen en zo snel mogelijk aangifte te doen bij de politie.
Dat laatste is de enige manier om voor toekomstige mensen de kans kleiner te maken dat hij nog zoiets flikt.

En blijf via zijn profiel kijken of hij online komt, desnoods kun je aan de mods vragen om een Push-mail te verzenden. Dan kan hij tweakers enkel nog op als hij dat mailtje opent. Ze zullen zich er verder (terecht) niet mee bemoeien.

p.s. Ultimatum is dus betalen voor die datum, zo niet dan politie..

En bewaar alle correspondentie, wil de politie er erg graag bij hebben. Maar dat lees je wel allemaal op opgelichtopinternet.nl

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 19-05-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Lijkt me dat je niet veel meer kunt doen dan even afwachten voor je tot actie over gaat.
Alleen deals via internet gaan wat sneller dan het echte leven en ik vind twee dagen zonder reactie dan ook al redelijk lang. Lang genoeg om aan te kondigen dat je stappen onderneemt en de politie erbij haalt. Een aangifte kun je toch weer intrekken als koper alsnog over de brug komt.

Nu maar hopen dat de politie mee wil werken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
TheMe schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:10:
Lijkt me dat je niet veel meer kunt doen dan even afwachten voor je tot actie over gaat.
Alleen deals via internet gaan wat sneller dan het echte leven en ik vind twee dagen zonder reactie dan ook al redelijk lang. Lang genoeg om aan te kondigen dat je stappen onderneemt en de politie erbij haalt. Een aangifte kun je toch weer intrekken als koper alsnog over de brug komt.

Nu maar hopen dat de politie mee wil werken.
Ligt er wel aan hoe het contact daarvoor liep. Als dat ook wat moeizamer was, dan kan je wat meer tijd geven.

Ik weet trouwens niet of een aangifte kan worden ingetrokken. Ik weet wel uit ervaring dat je moet aangeven als de betaling na het indienen van de aangifte alsnog binnen komt. Maar er bestaat dan wel al een PV en PV-nummer.

En de politie is verplicht je aangifte aan te nemen.

Maar nogmaals, ga voor die info naar opgelichtopinternet.nl
Ik heb daar 1 keer echt gebruik van moeten maken (ook aangifte gedaan) maar wel uiteindelijk mijn geld terug gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je een adres hebt waar het naartoe is gestuurd dan zou ik daar naartoe gaan. Aan sommige andere feedbacks te zien gaat blijven mailen niet heel veel uithalen.

Je hebt in ieder geval een adres waar het naartoe gestuurd is en het bedrag lijkt me wel de moeite. Maak er een dagje uit van ofzo (al kan dit het dagje uit wel verpesten)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Probeer hem sowieso om het uur o.i.d. te bellen. Emailen en SMS'en werkt niet bij dat soort mensen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
Met alle negatieve feedback achter zijn naam, had ik allang bij hem op de stoep gestaan. Het gaat om een aardig bedrag dat je hier misloopt.Zijn kans om het netjes op te lossen heeft hij inmiddels wel verspeeld.

Aangezien hij dit soort geintjes vaker uithaalt hier op tweakers heb ik al een vermoeden over de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Lumics schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:22:
Met alle negatieve feedback achter zijn naam, had ik allang bij hem op de stoep gestaan. Het gaat om een aardig bedrag dat je hier misloopt.Zijn kans om het netjes op te lossen heeft hij inmiddels wel verspeeld.

Aangezien hij dit soort geintjes vaker uithaalt hier op tweakers heb ik al een vermoeden over de afloop.
My thoughts exactly nadat ik de Feedback lees van CPUking en ze Xeon's had ik inderdaad even op de stoep gestaan.

hoop het voor de TS opgelost wordt, en jammer dit soort dingen steeds vaker voorkomen op tweakers hoop niet het dus tot een besluit gaat komen van we nokken met V&A omdat er teveel van X soort klachten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:43
Je blijft dit altijd houden op MP, of wat dan ook.
Als ik iets verkoop wil ik graag eerst vooraf geld, en dan pas opsturen. Of je kunt het ophalen. Als mensen dat andersom van mij verwachten vind ik dat geen probleem.
Gaat het om veel geld, en willen ze perse dat je het opstuurd. Dan lijkt het me toch wel raar, en zou ik het inprincipe nog zelfs wel langs willen brengen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sowieso, als het om zulke grote bedragen gaat bij 2ehands artikelen zou ik het zelf afhalen. Maar andersom ook. Als ik iets van grote waarde verkoop moeten ze het maar afhalen en anders maar niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:26:
[...]

Ook als hij op vakantie was zou hij op z'n minst een sms terug kunnen sturen.
Niet iedereen neemt zijn mobiel mee op vakantie, zelf wil ik dan altijd van de hele buitenwereld afgesloten zijn en lekker door de bergen wandelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Als ik op vakantie ga, zorg ik m'n zaakjes op orde heb

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
-tom-562 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:02:
Als ik op vakantie ga, zorg ik m'n zaakjes op orde heb
Je kan altijd iets vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Voxyn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:04:
[...]

Je kan altijd iets vergeten....
Dat het koffiezet apparaat aan staat idd. Niet dat je nog 330 euro naar iemand moet overmaken. Als je het overboeken ook gelijk doet, kan je het niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Voxyn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:53:
[...]
Niet iedereen neemt zijn mobiel mee op vakantie, zelf wil ik dan altijd van de hele buitenwereld afgesloten zijn en lekker door de bergen wandelen ;) .
De telefoon gaat wel over dus staat in ieder geval aan. Het lijkt me sterk dat hij sinds 13 mei zijn telefoon thuis heeft laten liggen, op vakantie gaat, en dat de telefoon nog steeds aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Yippie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:02:
[...]
Dat verklaart eea. Hoe is die betaling verlopen, ook contant ?
Ik heb toen eerst €340,- over gemaakt, waarna hij de processor heeft verstuurd. Wel heb ik de bon van de processor nog, die ben ik gelukkig vergeten mee te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat zou best kunnen. Mijn telefoon kan ook best een week op zijn batterij als hij vol is, en niet gebruikt wordt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bel je vanaf een voor hem bekend nummer? Als je het idee hebt dat hij bewust niet reageert, dan zou het misschien kunnen helpen om eens vanaf een ander nummer te bellen, misschien dat ie dan wel opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
TheMe schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:10:
Lang genoeg om aan te kondigen dat je stappen onderneemt en de politie erbij haalt.
Ik heb inmiddels al een afspraak gemaakt met de politie om aangifte te doen, aangezien ik na het lezen de kans op medewerking van MI48209 erg klein acht. Ik heb drie adressen, twee voornamen, drie voorletters, een achternaam, zijn rekeningnummer én de factuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Japperrrr op 19-05-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:24:
[...]

Ik heb toen eerst €340,- over gemaakt, waarna hij de processor heeft verstuurd. Wel heb ik de bon van de processor nog, die ben ik gelukkig vergeten mee te sturen :)
Maar nooit een nummer track en trace gehad van hem ?( zal wel niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Orion84 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:24:
Bel je vanaf een voor hem bekend nummer? Als je het idee hebt dat hij bewust niet reageert, dan zou het misschien kunnen helpen om eens vanaf een ander nummer te bellen, misschien dat ie dan wel opneemt?
Ik heb hem eerst vanaf mijn mobiel een sms gestuurd, waarin zeer duidelijk vermeld wordt waar het om gaat. Vervolgens heb ik met dezelfde mobiel hem geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mektheb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:30:
[...]
Maar nooit een nummer track en trace gehad van hem ?( zal wel niet )
Ik heb wel een T&T-nummer gehad. Ik zal het zo even posten, misschien kan iemand er nog wat mee. Ik moet in ieder geval zo veel mogelijk bewijzen verzamelen voor mijn afspraak morgen op het politiebureau. Iemand nog tips? Dingen die ik niet moet vergeten?

T&T: 3SPA1243692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:33:
[...]

Ik heb wel een T&T-nummer gehad. Ik zal het zo even posten, misschien kan iemand er nog wat mee. Ik moet in ieder geval zo veel mogelijk bewijzen verzamelen voor mijn afspraak morgen op het politiebureau. Iemand nog tips? Dingen die ik niet moet vergeten?

T&T: 3SPA1243692
Print je gesprekken uit via de mail ? :)
Eventueel ook de negative dingen van feedback V&A ? ( niet dat dat helpt denk ik maar toch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
track en trace nr kan je op de site van tntpost.nl opzoeken. kun je icm postcode oa status en route van de zending zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:31:
[...]

Ik heb hem eerst vanaf mijn mobiel een sms gestuurd, waarin zeer duidelijk vermeld wordt waar het om gaat. Vervolgens heb ik met dezelfde mobiel hem geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op.
Probeer het eens vanaf een ander nummer zou ik zeggen :)

PS: je kan ook meerdere reacties quoten in één reply, dan hoef je niet zoveel reacties kort na elkaar te plaatsen. Dat houdt het een beetje overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voor hetzelfde geld heeft die inderdaad gewoon je nummer geblokkeerd.

Toch vreemd dat dat bij iemand gebeurt met +200 feedback. Ik heb mijn lesje een tijdje geleden wel geleerd, dus voortaan vraag ik ook altijd om een huis telefoonnummer, controleer dat en bel er ook nog heen. Dit wel alleen als het om grote bedragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Je zou ook nog kunnen proberen om afspraak te maken met hem over de koop van een artikel van hem wat hij te koop heeft staan. Dan wel middels je nieuwe tweakers.net account en zo een nieuwe afspraak met hem te regelen op locatie met een pin automaat. Dan van hem eisen dat hij het overeengekomen bedrag pint en dan hopen het zo te regelen.

Hierbij heb je wel kans op agressie ed., ik weet namelijk niet wat voor persoon het is.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Orion84 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Probeer het eens vanaf een ander nummer zou ik zeggen :)
#31#, bellen met onbekend nummer wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Gizzy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:47:
Je zou ook nog kunnen proberen om afspraak te maken met hem over de koop van een artikel van hem wat hij te koop heeft staan. Dan wel middels je nieuwe tweakers.net account en zo een nieuwe afspraak met hem te regelen op locatie met een pin automaat. Dan van hem eisen dat hij het overeengekomen bedrag pint en dan hopen het zo te regelen.

Hierbij heb je wel kans op agressie ed., ik weet namelijk niet wat voor persoon het is.
Ik mijd liever confrontaties die uit de hand kunnen lopen in verband met mijn geloofwaardigheid tegenover de politie. Ze houden er niet van als je het heft in eigen hand neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:36

ByteDelight

Retro computing is alive!

Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:53:
[...]

Ik mijd liever confrontaties die uit de hand kunnen lopen in verband met mijn geloofwaardigheid tegenover de politie. Ze houden er niet van als je het heft in eigen hand neemt.
Maar mijn ervaring is dat de politie ook niets doet als het om een transactie tussen particulieren gaat, zeker niet als je bewust het produkt hebt opgestuurd voordat je de betaling ontvangen hebt.

Ik heb het ook al eens meegemaakt, toen notabene als verkoper vanuit mn eigen firma naar een particulier.
Ik zo stom om er eens mee in te stemmen het spul op te sturen voordat ik de betaling ontving.
NOOIT MEER! Ook al heeft iemand zulke goede feedback.
De politie deed toen niets! (ik ben langs een bureau geweest voor aangifte, die wilden ze niet eens opnemen!).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
bverstee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:57:
[...]
Maar mijn ervaring is dat de politie ook niets doet als het om een transactie tussen particulieren gaat, zeker niet als je bewust het produkt hebt opgestuurd voordat je de betaling ontvangen hebt.

Ik heb het ook al eens meegemaakt, toen notabene als verkoper vanuit mn eigen firma naar een particulier.
Ik zo stom om er eens mee in te stemmen het spul op te sturen voordat ik de betaling ontving.
NOOIT MEER! Ook al heeft iemand zulke goede feedback.
De politie deed toen niets! (ik ben langs een bureau geweest voor aangifte, die wilden ze niet eens opnemen!).
Als de politie niets doet, kan ik er altijd zelf nog achteraan gaan. Ik denk dat ik vrij sterk sta, aangezien meerdere mensen problemen hebben gehad met deze tweaker en ik veel bewijsmateriaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbod tot een soort knokploeg 2.0a oid? Kortom, dergelijke reacties met een mogelijke verwijzing naar geweld of een dreiging tot geweld zijn niet gewenst.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:04:
Aanbod tot een soort knokploeg 2.0a oid? Kortom, dergelijke reacties met een mogelijke verwijzing naar geweld of een dreiging tot geweld zijn niet gewenst.
Dat zien we dan wel weer :P Eerst eens afwachten of mensen tegen hem willen getuigen aangezien ik dan sterker in mijn zaak sta.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes ermee kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Zaak :P

Gewoon een aangifte hoor, dat is allemaal heel simpel. Je doet je verhaal, ze vragen wat gegevens. En meestal ben je ook vrij snel weer de deur uit met de boodschap dat er naar gekeken zal worden.

Als je aangifte gaat doen, vertel dan alleen als er strikt om gevraagd word dat je het opgestuurd had voordat hij het geld had KUNNEN versturen. Vertel ze gewoon dat je een overeenkomst had die hij niet is nagekomen. Vertel gewoon de hoofdlijnen, de details die vragen hun wel.

Ps. In welke regio woon je? Er is namelijk nog al een verschil tussen de verschillende regio's. Erg drukke regio's zullen namelijk VEEL minder snel dit soort zaken onderzoeken, aangezien het geen prioriteit heeft.
Jejking schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:18:
Dit is wel een hele omslag he... weet je zeker dat je niet te hard van stapel loopt?
Dat moet ik er nog wel bij zeggen, de politie verwacht natuurlijk wel dat het al enige tijd loopt, in ieder geval meer dan een week :) Maar aangezien er al een hele vakantie overheen is gegaan zal dat het probleem niet zijn. Wat wel belangrijk is is dat je 2de contactpoging nog niet zo lang geleden is, je moet iemand namelijk wel de tijd geven om te reageren.

[ Voor 28% gewijzigd door painkill op 19-05-2010 17:21 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dit is wel een hele omslag he... weet je zeker dat je niet te hard van stapel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jejking schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:18:
Ik ga hoe dan ook mijn geld halen, met alles wat daar bij komt kijken. Doet de politie niets, ga ik er zelf iets aan doen. Het enige wat ik op dit moment kan doen is proberen de zaak prioriteit te geven door middel van getuigen en andere slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Heb je dit topic al geDM'd naar de desbetreffende tweaker? wellicht dat dat iets triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De reactie bij CPUking ook gelezen van MI48209 betreffende die aankoop? Mogelijk spelen er nu andere zaken waarbij het op dit moment niet mogelijk is om te reageren. Het zou zomaar kunnen.
Mektheb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:30:
[...]

My thoughts exactly nadat ik de Feedback lees van CPUking en ze Xeon's had ik inderdaad even op de stoep gestaan.

hoop het voor de TS opgelost wordt, en jammer dit soort dingen steeds vaker voorkomen op tweakers hoop niet het dus tot een besluit gaat komen van we nokken met V&A omdat er teveel van X soort klachten komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Dat is ook dus precies de reden waarom ik het eerst probeer netjes af te handelen, al dan niet met hulp van de politie. Ik noem ook met opzet niet de echte naam en adres van de betreffende persoon, om hem als persoon in zijn waarde te laten, mocht het om een misverstand gaan. Zou hij om wat voor reden dan ook de koop als nog willen ontbinden, ga ik daar mee akkoort, mits hij me de verzendkosten terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Ah.. Dus blijkbaar is meneer onder curatele gesteld, Of in ieder geval in serieuze geldproblemen... dat verklaard een boel.
Houd dat ook niet in dat hij geen aankopen meer mag doen?

In ieder geval nog even proberen te bereiken, lukt dat niet dan kan de politie je wel verder helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door painkill op 19-05-2010 20:02 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
painkill schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:02:
Ah.. Dus blijkbaar is meneer onder curatele gesteld, Of in ieder geval in serieuze geldproblemen... dat verklaard een boel.
Houd dat ook niet in dat hij geen aankopen meer mag doen?

In ieder geval nog even proberen te bereiken, lukt dat niet dan kan de politie je wel verder helpen.
Waar maak jij dit uit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Huh, waar haal je dat nu vandaan? moet vaker f5'en

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 19-05-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Beoordeling door MI48209 - vrijdag 5 maart 2010 - score: 0 (advertentie)
Heb van meneer XXXX een setje X5470 cpu's overgenomen, althans, was de bedoeling. Nu zou ik de betaling realiseren, maar werd door de instantie van de blauwe enveloppen mijn rekening(en) bevroren, door een lopend onderzoek. Gaf aan dat ik de betaling niet kon doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand moet getuigen bij een aangifte van oplichting.

Alleen als je een civiele zaak start, dan is het handig om met meer te staan, zodat je de kosten kan spreiden. Dan heb je wel een berg mensen nodig, want voor €330 is het meer een principe zaak dan dat je er nog wat gaat uithalen.

Liefst wil je gewoon contact met die persoon en het tussen elkaar oplossen. Met een aangifte kom je niet zover.
Kan het niet "gewoon" belastingontduiking zijn? Dan heeft de persoon in kwestie nog wel genoeg geld, anders is er niks te ontduiken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Vanx op 19-05-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een civiele zaak zoals deze, is er eigenlijk weinig spannends. De wanprestatie bestaat uit het niet betalen van een geldbedrag, iets waarbij juridisch (in tegenstelling tot bijv. een wanprestatie bij een resultaatverplichting) bijna geen fouten te maken zijn. Zolang je je dossier maar rond hebt om de vragen a) is er een overeenkomst (en zo ja, wat behelst deze) en b) heeft de TS aan zijn deel van de ovk voldaan te beantwoorden, kan zoiets eigenlijk niet mis gaan. Natuurlijk kunnen er allemaal exotische beslagen van de belastingsdienst liggen, waardoor het incasseren van het bedrag uiteindelijk lastig is, maar dat heeft niet zoveel met de civiele zaak zelf te maken.

Zaak van 330 euro komt bij de kantonrechter, dus daar heb je geen procesvertegenwoordiging (advocaat) nodig. Je kan het desnoods zelf doen, maar als je het wat meer safe speelt zoek je gewoon een rechtswinkel of iets dergelijks die tegen een vergoeding een dagvaarding voor je opstellen. De proceskostenveroordeling in zulke zaakjes zal in zulke gevallen de gemaakte kosten wel dekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En als het nu niet "netjes" afgehandeld kan worden, m.a.w., jij krijgt je geld (en verzendkosten) niet terug, dan wordt er voor +330 euro aan lichamelijk of materialistisch letsel toegebracht? Ik lees in dit topic al bij diverse personen dat "we er wel eens even naar toe zullen gaan" om de "ellendeling" eens even een lesje te leren.

Ik kan me het vervelende gevoel en de frustratie wel voorstellen bij een minder goed geslaagde transactie (understatement in dit geval) maar is agressie toepassen niet net zo verwerpelijk dan iemand, op wat voor wijze dan ook, geld afhandig maken?

Ik zou het toch nog eens even afwachten, mogelijk komt bewust persoon zelf nog met een of andere contact-poging. Aangifte kan altijd nog gedaan worden.
Japperrrr schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:49:
Dat is ook dus precies de reden waarom ik het eerst probeer netjes af te handelen, al dan niet met hulp van de politie. Ik noem ook met opzet niet de echte naam en adres van de betreffende persoon, om hem als persoon in zijn waarde te laten, mocht het om een misverstand gaan. Zou hij om wat voor reden dan ook de koop als nog willen ontbinden, ga ik daar mee akkoort, mits hij me de verzendkosten terugbetaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:46:
En als het nu niet "netjes" afgehandeld kan worden, m.a.w., jij krijgt je geld (en verzendkosten) niet terug, dan wordt er voor +330 euro aan lichamelijk of materialistisch letsel toegebracht? Ik lees in dit topic al bij diverse personen dat "we er wel eens even naar toe zullen gaan" om de "ellendeling" eens even een lesje te leren.

Ik kan me het vervelende gevoel en de frustratie wel voorstellen bij een minder goed geslaagde transactie (understatement in dit geval) maar is agressie toepassen niet net zo verwerpelijk dan iemand, op wat voor wijze dan ook, geld afhandig maken?

Ik zou het toch nog eens even afwachten, mogelijk komt bewust persoon zelf nog met een of andere contact-poging. Aangifte kan altijd nog gedaan worden.

[...]
Ik zou zelf nooit zo snel iemand geld afhandig maken door middel van bedreiging en/of vernieling van zijn bezittingen. Hier schieten we beiden niets mee op. Ik word er niet rijker van, hij gaat er niet sneller van betalen. Als het er echt op aan komt ga ik natuurlijk wel bij de persoon in kwestie langs, aangezien €330,- geen klein bedrag is(voor mij als 4e jaars VWO-er). Aangifte doe ik sowieso, dat kan beter te vroeg dan te laat. Mocht MI48209 toch nog tot betalen overkomen, trek ik simpelweg mijn verklaring in en is het opgelost wat mij betreft. Het gaat mij er niet om dat MI48209 wordt gestraft, maar dit moet natuurlijk niet vaker gebeuren. Ik wil gewoon mijn geld of processor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is het jullie al opgevallen dat hij vandaag een feedback heeft ontvangen
http://tweakers.net/aanbod/userstats/284672

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 19-05-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja, en als je bij de desbetreffende advertentie kijkt dan staat er onderaan;

Door tminos, zaterdag 15 mei 2010 16:15
Deze is verkocht sinds 9 mei :D

Je kunt alleen niet zien wanneer tminos het artikel binnen_gekregen heeft.
SYQ schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:06:
is het jullie al opgevallen dat hij vandaag een feedback heeft ontvangen
http://tweakers.net/aanbod/userstats/284672

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:12:
Ja, en als je bij de desbetreffende advertentie kijkt dan staat er onderaan;

Door tminos, zaterdag 15 mei 2010 16:15
Deze is verkocht sinds 9 mei :D

Je kunt alleen niet zien wanneer tminos het artikel binnen_gekregen heeft.

[...]
Als die toch nog spullen verzend en ontvangt heeft hij het topic ook vast en zeker al wel gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het verkochte artikel kan toch al voor 9 mei verzonden zijn?
Mektheb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:20:
[...]

Als die toch nog spullen verzend en ontvangt heeft hij het topic ook vast en zeker al wel gezien

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Bolletje92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:45:
Voor hetzelfde geld heeft die inderdaad gewoon je nummer geblokkeerd.

Toch vreemd dat dat bij iemand gebeurt met +200 feedback. Ik heb mijn lesje een tijdje geleden wel geleerd, dus voortaan vraag ik ook altijd om een huis telefoonnummer, controleer dat en bel er ook nog heen. Dit wel alleen als het om grote bedragen gaat.
Zeker apart met iemand met zo'n hoge feedback.

Ben zelf een keer opgelicht toen ik een moederbord zocht voor een laptop. Bleek het helaas om een "bekende" oplichter te gaan die op een ander fora al bekend was. Nooit gecontroleerd vanwege het feit dat het echt om zo'n specifiek product ging.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een aangifte lopen, al ruim 2 jaar geleden is het alweer. Die oplichter moet wel voorkomen maar ik heb er veel voor moeten doen (2 wekelijks bellen met het OM).
Ik verwacht mijn geld overigens niet terug.. als hij maar een duw krijgt op een of andere manier vind ik het ook prima..

Aangifte moet je wel doen, zonder aangifte ben je niet opgelicht namelijk.. je kunt wel zoveel roepen. Het enige probleem is dat je je geld er niet mee terugkrijgt. je hebt zijn adres dus ik zou zeker langsgaan, materiële of lichamelijke schade aanbrengen moet je stijl zijn en als je niet zo in elkaar zit dan valt dat af, hoe effectief het (misschien) ook zal zijn.
Opgelicht worden is vervelend en ik hoop dat het goed afloopt voor je.
Persoonlijk zou ik een topic openen op een van de bekende sites over oplichting, en daar gewoon met naam en toenaam en rekeningnummer, vele kopers zoeken op rekeningnummer via google en daarmee voorkom je dat het bij meer mensen gebeurd. Mocht het zichzelf toch oplossen kun je dat topic laten sluiten en blijft alleen de cache nog achter, vervelend voor degene die je benadeelde maar dat is het risico van een spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:38:
Ik heb nog een aangifte lopen, al ruim 2 jaar geleden is het alweer. Die oplichter moet wel voorkomen maar ik heb er veel voor moeten doen (2 wekelijks bellen met het OM).
Ik verwacht mijn geld overigens niet terug.. als hij maar een duw krijgt op een of andere manier vind ik het ook prima..
Gaat het hier om dezelfde persoon als bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het is mij bekend dat Tweakers.net zich in principe niet bemoeit met V&A-aankopen/verkopen, maar heeft Tweakers.net hier niet de verantwoordelijkheid om de nog lopende advertenties van MI48209 op inactief te zetten of dat op z'n minst te gaan overwegen? Het lijkt mij vrij duidelijk dat deze persoon niet heeft betaald en naar mijn mening daardoor z'n V&A-rechten volledig heeft verspilt.

Het is natuurlijk nog even afwachten of meneer uiteindelijk toch nog gaat betalen, maar wat mij betreft mogen dit soort figuren een dikke trap onder hun hol en een ban krijgen :/

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gaat over iemand anders, ik haalde het aan om aan te geven hoelang het allemaal kan duren en dat je er je geld niet mee terugkrijgt.. als ik een adres had gehad was ik het gaan halen in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

temp00 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:00:
Het is mij bekend dat Tweakers.net zich in principe niet bemoeit met V&A-aankopen/verkopen, maar heeft Tweakers.net hier niet de verantwoordelijkheid om de nog lopende advertenties van MI48209 op inactief te zetten of dat op z'n minst te gaan overwegen? Het lijkt mij vrij duidelijk dat deze persoon niet heeft betaald en naar mijn mening daardoor z'n V&A-rechten volledig heeft verspilt.

Het is natuurlijk nog even afwachten of meneer uiteindelijk toch nog gaat betalen, maar wat mij betreft mogen dit soort figuren een dikke trap onder hun hol en een ban krijgen :/
Trust me, als er duidelijk sprake is dat iemand V&A misbruikt dan wordt er echt wel ingegrepen. We worden dan ook graag via pricewatch@tweakers.net op de hoogte gehouden van V&A transacties die grondig scheef gelopen zijn. Echter begrijp je hopelijk wel dat we niet zomaar iemand gaan bannen of iets dergelijks omdat ie een week niet op z'n mail reageert en een dag zijn telefoon niet opneemt.

Als je daar nog over verder wilt discussiëren, dan kan dat natuurlijk, maar dan verwijs ik je daarvoor graag naar het PW forum. Dit topic is daarvoor niet de juiste plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah ok. Duidelijk en terecht :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
als de politie ook niet veel onderneemd... *knip* Hoe vaak moeten we nog zeggen dat al die nutteloze referenties naar knokploegen en andere dubieuze manieren om zelf je gelijk te gaan halen hier niet gewenst zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door Orion84 op 20-05-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Wel heel vreemd dat je wisselende verhalen hoort/ziet... als je naar zijn feedback gaat kijken zie je toch allemaal positieve feedback over vlotte communicatie, vervolgens zie je in dit topic dat het alles behalve goede communicatie is en dat hij zelfs naar het buitenland gaat om zijn plichten te ontvluchten.

Ik denk dat de politie (of big frank ;) ) inschakelen niet direct nodig is, wellicht kan je hem eerst persoonlijk confronteren door eens naar zijn huisadres te gaan of misschien proberen in contact te komen met de overburen/buren o.i.d. om info in te winnen. Woont deze man volgens de gegevens die jij hebt ver van je vandaan of is het eindje rijden voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ideetje voor Japperrrr: tminos hier uitnodigen in het topic om z'n laatste ervaring te bespreken en te kijken wat er nu precies aan de hand is, of dat per DM uitzoeken. Ik denk dat het nog wel eens info kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik was al zo vrij om die stap gisteren al te nemen (ben ik te bemoeizuchtig?)

De aankoop is op dinsdag 18 mei in ontvangst genomen.
Jejking schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:40:
Ideetje voor Japperrrr: tminos hier uitnodigen in het topic om z'n laatste ervaring te bespreken en te kijken wat er nu precies aan de hand is, of dat per DM uitzoeken. Ik denk dat het nog wel eens info kan opleveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 18:29
Ik heb onlangs iets vergelijkbaars meegemaakt op v&a. Het ging om een aanzienlijk hoger bedrag dan de TS. Wat ik je kan vertellen is dat aangifte doen niet helpt. Je bereikt er niets mee, het is slechts een waardeloze formaliteit. Wat je wel moet doen is als volgt:

Stel je debiteur eerst zelf in gebreken dmv een aangetekende brief. Waarschijnlijk zal hij dit negeren, als ik dit topic zo lees. Schakel vervolgens een (gerechts)deurwaarder in (op basis van no cure, no pay). Mijn ervaring is dat dit erg goed werkt. Mocht hij vervolgens nog niet over de brug komen kan je een dagvaarding laten opstellen. Gezien je geboortedatum heb je een minimum inkomen, en er zijn advocatenkantoren die in dat geval slechts een kleine bijdrage vragen (proceskosten a 94 euro, dat ben je ook kwijt als je zelf procedeert, maar in dit geval met advocaat erbij), welke vervolgens weer worden verhaald op de debiteur. Uitbesteden is makkelijker, en vaak effectiever. Je geeft je debiteur zo het signaal dat het menes is, en waarschijnlijk laat hij het dan niet zo ver komen als hierboven beschreven.

Mocht je mijn hulp hierin willen, stel ik mij beschikbaar. Ik ken nog wel wat goede adresjes waar je terecht kan.

[ Voor 12% gewijzigd door JossKp op 20-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tminos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 15:40
Aangezien mijn naam ook in dit topic genoemd wordt:

Ik heb de MacBook die MI48209 verkocht op zondag 9 mei gekocht, 9 mei ook betaald, en door bezig zijn met verbouwen dinsdag 18 mei geleverd gekregen, dus ik denk maandag 17 mei op de post gedaan via TNT.
In perfecte staat zoals beschreven ontvangen en netjes verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Wie weet is de beste kerel onder een auto gekomen en ligt die nu voor pampus in het ziekenhuis. Er is geen zekerheid over de reden waarom hij niet reageert of nog niet heeft kunnen reageren. Ik zou gewoon eens langs gaan, kijken of die thuis is want hij kan net zo goed op vakantie zijn. Vind het wel een chaotisch gebeuren de hele verkoop/terugkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
madmaxnl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:12:
Wie weet is de beste kerel onder een auto gekomen en ligt die nu voor pampus in het ziekenhuis. Er is geen zekerheid over de reden waarom hij niet reageert of nog niet heeft kunnen reageren. Ik zou gewoon eens langs gaan, kijken of die thuis is want hij kan net zo goed op vakantie zijn. Vind het wel een chaotisch gebeuren de hele verkoop/terugkoop.
Er is niets chaotisch aan: Eerst heb ik de processor van hem gekocht voor €340,-. Toen heb ik eerst het geld over gemaakt, en daarna de processor ontvangen. Drie weken later heb ik de processor weer te koop gezet, omdat ik in eerste instantie op zoek was naar een Intel Core i7 860. MI48209 heeft toen gereageerd waarna we tot het bedrag van €330,- overeen zijn gekomen. Dit heeft hij echter nooit betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Japperrrr schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:
Er is niets chaotisch aan: Eerst heb ik de processor van hem gekocht voor €340,-. Toen heb ik eerst het geld over gemaakt, en daarna de processor ontvangen. Drie weken later heb ik de processor weer te koop gezet, omdat ik in eerste instantie op zoek was naar een Intel Core i7 860. MI48209 heeft toen gereageerd waarna we tot het bedrag van €330,- overeen zijn gekomen. Dit heeft hij echter nooit betaald.
Per saldo, jij bent 340 euro armer, je CPU kwijt en de persoon in kwestie is niet meer te bereiken?
Hij is 340 euro rijker én heeft de CPU weer.
madmaxnl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:12:
Onlogisch daar tminos aangeeft dat zijn apple dus de 17de zou verstuurd moeten zijn. Dat zou iemand anders kunnen hebben gedaan, maar wie zou dan de betaling hebben moeten controlleren?

Zelfs als je 2 samenvoegt (hij is druk bezig met verbouwing, dus kan niet reageren), is het toch apart dat jij zelfs na het werk niet even raar op kijkt als je 5 gemiste oproepen hebt en aantal SMS?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Laatst online: 19-09 18:29
Maak er gewoon werk van ipv speculeren/klagen in dit topic (no offence). Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Dit valt onder het kopje... eigen schuld, dikke bult
Te veel vertrouwen, misschien ontwetend of gewoon gierig. Je kan gewoon rembours doen.
Rembours doe ik altijd voor bedragen boven de 50 euro.

Ohja we zien momenteel alleen van een zijde. Ik weet niet hoe het zit bij de tegenpartij zit.
Ik zou wel ff een "notitie" maken op zn profiel over "oplichting". Ennuh, ik zou gewoon ff langs gaan en dit geschil ff oplossen, wantuh de politie? Dont make me laugh. Die doen niks. Dit valt nog onder... openstaande posten.

Ohja kom met bewijzen (kopie van afschriften, NAW, verzendbonnentjes etc.), als hij dit echt heeft gedaan, dan weet ie dat dit niet de moeite waard is om mensen op te lichten. Als je doet, doe het dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Leuk ja, rembours. Tot de verkoper een baksteen netjes inpakt. Rembours geeft je helemaal geen extra zekerheid, je mag het pakje namelijk niet openmaken vooraleer je betaald hebt.

Met online kopen en verkopen komt er nu eenmaal een dosis wederzijds vertrouwen aan te pas. Je mag best voorzichtig zijn, maar 100% zekerheid heb je nooit. Tenzij je het product zelf gaat ophalen en daar ter plaatse test, maar dat is uiteraard niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Alfredo schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:30:
Leuk ja, rembours. Tot de verkoper een baksteen netjes inpakt. Rembours geeft je helemaal geen extra zekerheid, je mag het pakje namelijk niet openmaken vooraleer je betaald hebt.

Met online kopen en verkopen komt er nu eenmaal een dosis wederzijds vertrouwen aan te pas. Je mag best voorzichtig zijn, maar 100% zekerheid heb je nooit. Tenzij je het product zelf gaat ophalen en daar ter plaatse test, maar dat is uiteraard niet altijd mogelijk.
Met rembours sluit je wel wat dingen uit. Zoals wie aansprakelijk is als het pakketje tijdens het vervoer kwijt raakt of het risico dat het niet opgestuurd wordt. Alleen het risico dat je met een keiharde oplichter te maken hebt (bakstenen opsturen zullen minder mensen doen dan niks opsturen) dat kun je niet voorkomen. (niet opsturen kan ook laksheid of onvermogen zijn).

Bij winkels beschermt het je ook nog tegen faillisementen van webshops.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:57
Inmiddels heeft hij de computer ook te koop gezet. Waarschijnlijk met jouw processor, linkje; V&A aangeboden: i7 ROG systeem (P55 Chipje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Dit staat onderaan zijn advertentie, dus misschien kan de TS zijn zaakjes nu ook af gaan ronden...
Wegens drukte verbouwing kan ik niet regelmatig reageren tot ergernis van enkele T.net users, dus mijn excuses op voorhand. Geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het verleden ook zoiets gehad, wat ik gedaan heb is de emailwisseling gemaakt tot een pdf bestand (gesleuteld).
Daarna de persoon gemaild, met bijlage van de pdf, de hij binnen 3 dagen kan betalen, gebeurt dit niet dan volgt er een aangifte.
Na een half uur kreeg ik mail zoals: druk...druk..ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:57
Inderdaad, ben ik vergeten te vermelden, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Rossi schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:10:
Dit staat onderaan zijn advertentie, dus misschien kan de TS zijn zaakjes nu ook af gaan ronden...
Tsja, dan vraag ik me af of die PC per se vandaag nog de deur uit moet of dat het ook prima zou kunnen als de verbouwing klaar is. Er gaan zoveel verhalen over oplichting op internet dat je elke twijfel zou willen vermijden, lijkt mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 13:00

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Hij had wel tijd genoeg om de kast open te schroeven en een cpu erin te bouwen, of zelfs een gehele systeem erom heen te bouwen en dan nog eens een nieuwe advertentie op te stellen later nog fotos maken van de kast. Maar een sms/telefoontje/mailtje/dm of zelf in dit topic te reageren is teveel gevraagd? ik vind het gewoon niks en gewoon smoesje met dat zielige verbouwing gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als je gewoon even langs gaat kun je gelijk zien of hij überhaupt wel aan het verbouwen is. Als dit wel zo is kun je hem gewoon netjes aanspreken, is het niet zo dan moet je maar zien wat je doet. Politie doet uit mijn ervaring in ieder geval niets bij particuliere verkoop. Zelfs aan een onderzoek van Paypal heb je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De user heeft een erg hoog 'my way or the highway' gehalte en lijkt niet te begrijpen dat wanneer je een overeenkomst sluit, de uitvoer daarvan dan niet afhankelijk hoort te zijn van een misplaatst gevoel van coulance. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik vind dat MI48209 een tijdelijk ban moet krijgen.
V&A mods doe er wat aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Zowiezo zou ik zelf even langs gaan want je hebt zijn adres toch. (Geen geweld ofzo gebruiken want dat is gewoon niet netjes). Als hij dan nog niet wilt betalen dan kunnen de V&A mods ook een ban geven omdat dit toch gewoon niet kan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat deze mensen het vaak niet slecht bedoelen, maar zelf allerlei excuses en verhinderingen ervaren of eigen tijdsplanningen er op na houden (zo zou het mij niets verbazen als het 'plan' is eerst deze PC te verkopen, zodat daarna de CPU weer voldaan kan worden), die in hun visie niet leiden tot een onredelijke houding.

Ervaring is ook dat zulke mensen vaak snel bijdraaien als het serieus wordt. Lees: ome agent staat voor de deur (hoewel dat in de realiteit een wat minder waarschijnlijk scenario is) of een incassobureau staat op de stoep. Voor 300-nogwat euro zou ik in ieder geval niet schromen de rechtsbijstand in te schakelen. Dit soort zaken kennen natuurlijk een vrij laag proces-risico

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

n0elite schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:53:
Ik vind dat MI48209 een tijdelijk ban moet krijgen.
V&A mods doe er wat aan?!
Orion84 in "Koper V&A betaalt niet"

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is zero-tolerance!

Persoonsgegevens, oproep tot (gewelds)acties, counter-oplichting, chantage en overige zaken die niet door de beugel kunnen worden zonder pardon verwijderd met een flinke kans op een ban.