Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Japperrrr schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:41:
Chantagepogingen? Ik wil gewoon mijn geld of de processor terug want dit kan echt niet langer. Er zijn al meerdere meldingen binnen gekomen van oplichting en jullie doen er niets aan. Zelfs de politie zou nog in actie komen als er vijf mensen aangifte zouden doen tegen dezelfde persoon. Dan mag ik van jullie toch beter verwachten. In één woord: schandalig.
Jasperrr, je reageert je af o een niet constructieve manier.

vraag
- heb je al een aanklacht ingediend?
- heb je je al aangemeld op opgelichtopinternet.nl

Is het antwoord ja, ga dan de discussie verder op opgelichtopinternet.nl, is het antwoord nee dan heb ik daar min gedachten over. Wat jij nu doet is het volgende ; je hangt een advertentie op bij Albert Heijn (ik weet niet of dat nog kan, maar vroeger wel), er gaat daar iets fout en je neemt het AH kwalijk dat ze niet ingrijpen. Sorry, maar zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik heb al lang aangifte gedaan, en nee, ik ga niet naar oplichtingopinternet.nl Ik zeg niet dat Tweakers.net moet ingrijpen, maar ze zouden op z'n minst kunnen meewerken aan het onderzoek. Tot nu is er nog geen enkel zinnig bericht gekomen van een van de admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 02:20:
[...]

(..)Incassobureau inschakelen lijkt me ook een goede optie kwam niet al te lang geleden in een ander topic nog iets tegen over een bureau dat werkt op basis van no-cure no-pay.
(..)

[...]
Beetje zonde om 'no cure, no pay' te doen als de kans dat je die zaak wint zo rond de 100% ligt. :)

@Japperrrr: ik heb gezien wat daar stond en dat is gewoon afpersing. Iemand geld vragen omdat je iets weet van die persoon wat hij niet graag in de openbaarheid heeft. :)

En waarom moeten de admins meehelpen aan een onderzoek? Een civielrechterlijke procedure (lees wat mockingbird daarover zegt) is veel zinvoller. Je krijgt geen geld terug als de man strafrechtelijk veroordeeld wordt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-05-2010 10:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik noem het geen afpersing als ik hem geld afhandig maak wat hij mij verschuldigd is, maar misschien denken jullie daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het maakt het een beetje anders omdat hij jou nog geld verschuldigd is, maar in de basis blijft het afpersing. Je kunt je dan niet verantwoorden met 'ja, maar hij was me nog geld schuldig' niet bij. Dan ben je gewoon eigen rechter aan het spelen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:53

aKra

Intentionally left blank.

Ik vind dat de beste man al genoeg tijd heeft gehad om zijn problemen op te lossen. Ik heb hem al meerdere keren aangegeven dat ik het opgelost wil hebben maar hij kwam dan laf uit de hoek van "ja stuur het maar terug dan krijg je als ik het ontvangen heb je geld terug". Ja, dat grapje ken ik helaas.

De beste man vind het een fijner idee dat ik hem voor het gerecht daag en dan mijn geld kom claimen, want er is geen andere uitkomst volgens hem. En sterker nog, hij geeft zelfs aan dat hij toch "binnenkort het land uit is" dus ik hem "niet te pakken zal kunnen krijgen". Dat is toch nog veel erger?

Er staat nu vanaf begin Februari 2010 al een schuld open, en hij heeft valsheid in geschrifte gepleegd door een valse factuur met gefingeerde gegevens te gebruiken. Als antwoord hier op geeft hij, "ow, ik weet van niks?!".

Geloof je het zelf?

Wat mij betreft, nu met 4 slachtoffers, en ondanks de vele goede ervaringen die geplaatst zijn op zijn V&A profiel, mag er wel actie komen van uit de Tweakers.net organisatie. Want het is niet één periode waar hij mensen 'beet neemt', maar dit blijkt dus een constante oplichter.

Just my two cents.

En dan geen directe actie nemen tegen de persoon in kwestie, maar wel tegen de mensen wiens geld afhandig is gemaakt wie nog geen inkomen heeft en dus bijvoorbeeld voor ~€ 300,00 het schip in gaat. Kan dan op dat moment wel begrijpen dat deze mensen zich erg geagiteerd voelen en dus uitspraken doen die wellicht niet gewenst zijn maar wel de directe uitkomst van dit geheel is. Uiteraard is het niet de bedoeling mensen te chanteren, want dan draaien we de wereld om en dan zit hij binnenkort tegen jou in de rechtszaal. En dat wil je niet hebben. Helaas heb je geen poot om op te staan als je tegen de edelachtbare zegt: "Maar, maar, hij had nog een schuld bij mij open staan!" 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door aKra op 25-05-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jaap-Jan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:58:
[...]
Beetje zonde om 'no cure, no pay' te doen als de kans dat je die zaak wint zo rond de 100% ligt. :)
Gelijk hebben/krijgen en je geld krijgen zijn dan nog twee verschillende dingen. Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar de berichten die ik wel gelezen heb geven toch de indruk dat de verkoper al wat ervaring heeft met incassobureau's.

Ik snap dat Tweakers.net niet graag een partij wil zijn en dat er wel eens mensen een topic kunnen openen om te klagen over iemand terwijl ze zelf niet helemaal te vertrouwen zijn, maar er zijn nu al verschillende Tweakers die aangeven door deze persoon benadeeld te zijn. Dan zou er toch wel iets meer gedaan moeten kunnen worden? Desnoods een waarschuwing bij zijn advertenties dat er klachten zijn over de afhandeling van verschillende verkopen. Dan neem je geen rechten weg en zeg je ook niks dat niet waar is maar geef je toch een duidelijke waarschuwing aan andere mogelijke kopers.

Het is een beetje vreemd dat zo iemand zo'n positieve feedback score kan hebben, is daar niks aan te doen? Bijvoorbeeld een direct linkje naar de negatieve scores zodat je bij een aankoop die er meteen tussenuit kan vissen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Marzman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Het is een beetje vreemd dat zo iemand zo'n positieve feedback score kan hebben, is daar niks aan te doen? Bijvoorbeeld een direct linkje naar de negatieve scores zodat je bij een aankoop die er meteen tussenuit kan vissen.
Ik heb daar al eens contact over gehad, en dat zou in een nieuwe versie van V&A komen. Beetje eBay idee, gewoon duidelijk dat er ook wel eens iets negatiefs is gezegd. En dat je dan kan lezen wat er is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:59
Vind het alleen een beetje raar. Dat de man/vrouw nog steeds gereageerd heeft. En helemaal het rara dat door de administrators de advertentie die er nu staat. Niet verwijderd/non actief wordt gezet. Maar wel mijn reactie verwijderd bij de advertentie.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chantagepogingen? Ik wil gewoon mijn geld of de processor terug want dit kan echt niet langer. Er zijn al meerdere meldingen binnen gekomen van oplichting en jullie doen er niets aan. Zelfs de politie zou nog in actie komen als er vijf mensen aangifte zouden doen tegen dezelfde persoon. Dan mag ik van jullie toch beter verwachten. In één woord: schandalig.
T.net heeft hier natuurlijk niets mee te maken; zij bieden een platform aan en hoeven absoluut geen rechtertje te spelen. Met een duidelijk feedback-systeem bieden zij voldoende inzicht in het (wan-)presteren van een koper, op basis van waarvan de koper zelf een afweging kan maken. Als er érgens in die keten een zwakke schakel zit, zijn het wel de users die nu hard roepen dat ze een probleem met de betreffende verkoper hebben (gehad), doch daar geen melding van hebben gemaakt via het feedback systeem.

Wat betreft jouw probleem: Kom van je stoel af en zoek eens uit of je een rechtsbijstandverzekering hebt (evt. die van je ouders). Zo niet, dan zoek je ergens (betaalde) rechtsbijstand, want het proces-risico is in dit soort gevallen doorgaans nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Japperrrr schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:53:
ik ga niet naar oplichtingopinternet.nl
Want?
Ik heb er goede ervaring mee. Benaderen de andere kant actief en helpen je met van alles. Doen precies datgene dat je hier verwacht ; jou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
maartend schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:01:
[...]
Want?
Ik heb er goede ervaring mee. Benaderen de andere kant actief en helpen je met van alles. Doen precies datgene dat je hier verwacht ; jou helpen.
Ik heb me toch maar even aangemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:45:
T.net heeft hier natuurlijk niets mee te maken; zij bieden een platform aan en hoeven absoluut geen rechtertje te spelen. Met een duidelijk feedback-systeem bieden zij voldoende inzicht in het (wan-)presteren van een koper, op basis van waarvan de koper zelf een afweging kan maken. Als er érgens in die keten een zwakke schakel zit, zijn het wel de users die nu hard roepen dat ze een probleem met de betreffende verkoper hebben (gehad), doch daar geen melding van hebben gemaakt via het feedback systeem.
Dat is toch eigelijk best tegenstrijdig? Iemand die nieuw iets op V&A wil zetten heeft 0,0 feedback, wordt dus eigelijk zien als potentieel oplichter, een potentieel oplichter hoeft enkel wat posts hier te maken (als bewijs van zijn 'activiteit') en zonder eisen kan hij z'n gang gaan. Andere kant, zoals dit geval dus, heeft iemand een enorme feedback en gebeurd er zo iets.. zonder dat T.net ook maar iets doet 'wij bieden het aan zonder regels, zoek het zelf maar uit'.

Kan je veel zeggen over marktplaats, maar alles wat ik daar doe gaat via paypal (ism marktplaats) en heb ik wel enige zekerheid (en support).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Iemand met 0 positieve feedback heeft ook op e-bay een nadeel. Dat is nou eenmaal zo, en ook in het offline leven hebben winkels die al langer bestaan meer vertrouwen van de consument dan nieuwkomers.

Paypal kun je natuurlijk ook gebruiken om een Tweaker te betalen (al stelt die bescherming van hun niet zo veel voor, je hebt alleen bescherming zolang Paypal zelf geen risico loopt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Ik heb dit topic nu even helemaal doorgelezen. In nagenoeg alle reacties kan ik wel een kern van waarheid vinden. Wat mij een beetje stoort is de ophemeling van zijn +200 score. Deze score is louter gebaseerd op door de betreffende persoon aangeboden producten. Ik zie nergens een review staan waarin staat dat hij netjes zijn geld heeft over gemaakt. Het kan dus wel zijn dat deze meneer aan goede spullen kan komen, maar blijkbaar heeft hij een hekel aan het feit dat zijn spullen in 1e instantie ook nog een keer gefinancierd moeten worden.

Jasperrr, ik raad je aan om via je rechtsbijstand verzekering en de internet instanties die hierover gaan een zaak aan te laten spannen. Als je vandaag een aangetekende brief de deur uit laat gaan door een jurist, dient hij binnen 2 weken te reageren (positief/negatief - open/gesloten). Als hij dit niet doet, heb je al een goed punt om hem in de zaak aan te laten pakken. Helaas komen in de maatschappij juist de goede mensen in aanraking met deze zaken omdat alles is gebaseerd op vertrouwen en er geen koopovereenkomst op papier gesloten wordt op V&A. Wellicht dat dit een handige toevoeging is, zonder dat T.net zich bemoeit met de eventuele transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En dan zegt een rechter dat hij het over moet maken? Ik vraag me af of dat uithaalt bij zo'n persoon. Het klinkt als iemand die gewoon zo doorgaat tot hij in de schuldsanering terecht komt en dan ga je je geld ook niet terug krijgen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Japperrrr schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Ik heb me toch maar even aangemeld :)
Link naar het topic? Kunnen we het daar ook blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:45:
Als er érgens in die keten een zwakke schakel zit, zijn het wel de users die nu hard roepen dat ze een probleem met de betreffende verkoper hebben (gehad), doch daar geen melding van hebben gemaakt via het feedback systeem.
Vreemd inderdaad, zo lees ik van TS positieve feedback: "Zeker te vertrouwen, ook als het om grotere bedragen gaat", maar de laatste ervaring is het plaatsen van feedback en waarschuwen van anderen kennelijk niet waard.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Marzman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:28:
En dan zegt een rechter dat hij het over moet maken? Ik vraag me af of dat uithaalt bij zo'n persoon. Het klinkt als iemand die gewoon zo doorgaat tot hij in de schuldsanering terecht komt en dan ga je je geld ook niet terug krijgen.
Zo werkt het in de praktijk wel. Daarom zei ik ook dat het gewoon enorm lastig is om een persoon iets te dwingen, wanneer je weet dat hij niet te vertrouwen is. Je kan nergens vanuit gaan.

Deze persoon zal door dit soort praktijken op T.net niet zomaar in de schuldsanering komen. Op deze zaken verdien je in feite geld zonder dat iemand aan kan tonen dat het product daadwerkelijk van een ander is. Je hebt geen notitie gemaakt van de serienummers en er is geen koopovereenkomst getekend, evenals een ontvangstbevestiging verkregen door een aangetekende verzending. Dit maakt het allemaal zeer moeilijk om de bewijslast op papier zomaar ergens neer te leggen. Het is om te walgen uiteraard.

[ Voor 32% gewijzigd door mauwz op 25-05-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Marzman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:28:
Maar wat zou t.net allemaal nodig moeten hebben om ook daadwerkelijk zo'n account op non-actief te zetten? 1 actie lijkt dus niet genoeg, meerdere ook niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah, het gaat om Tweakers.net :) Als Tweakers.net de rechten op V&A willen weghalen bij een user wegens misbruik kunnen ze dat gewoon doen. Voor een HK ban wordt toch ook niet gewacht op een uitspraak van een rechter?
mauwz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Zo werkt het in de praktijk wel. Daarom zei ik ook dat het gewoon enorm lastig is om een persoon iets te dwingen, wanneer je weet dat hij niet te vertrouwen is. Je kan nergens vanuit gaan.

Deze persoon zal door dit soort praktijken op T.net niet zomaar in de schuldsanering komen. Op deze zaken verdien je in feite geld zonder dat iemand aan kan tonen dat het product daadwerkelijk van een ander is. Je hebt geen notitie gemaakt van de serienummers en er is geen koopovereenkomst getekend, evenals een ontvangstbevestiging verkregen door een aangetekende verzending. Dit maakt het allemaal zeer moeilijk om de bewijslast op papier zomaar ergens neer te leggen. Het is om te walgen uiteraard.
Niet door zijn acties op Tweakers.net alleen inderdaad. Maar als hij dit gedrag overal vertoont dan zal het wel die kant op gaan (of dat is al gebeurd, want als je in de schuldsanering zit krijg je geen ipblock voor V&A ;) )

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 25-05-2010 14:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Marzman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:56:
Ah, het gaat om Tweakers.net :) Als Tweakers.net de rechten op V&A willen weghalen bij een user wegens misbruik kunnen ze dat gewoon doen. Voor een HK ban wordt toch ook niet gewacht op een uitspraak van een rechter?
Daar geef ik je volledig gelijk in. Als het beheer van V&A meermaals probeert contact te zoeken met de betreffende gebruiker n.a.v. dit soort aantijgingen en na weken ontbreekt het aan een reactie, is het zonder pardon mogelijk de rechten tot V&A te ontnemen lijkt me. Zolang de gebruikers geen rechten kunnen ontlenen aan V&A, zou dit binnen de mogelijkheden moeten behoren. Zodra de betreffende gebruiker weer online is, kan hij een PB verwachten met de te nemen stappen om zijn account weer actief te maken voor V&A. Zéker als door meerdere personen dezelfde klacht gegrond kan worden aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Niet eens met het beheer? Prima, open er een topic over kwa beleid, maar HIER is dat offtopic.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor iedereen die zo vrolijk scheve vergelijkingen aan het trekken is:

Er is nogal een verschil tussen ingrijpen wanneer iemand onze regels overtreedt, of ingrijpen wanneer er vermoedens zijn dat iemand wettelijke regels overtreedt en daarvoor het platform gebruikt (misbruikt) dat wij aanbieden.

In het eerste geval kunnen we objectief vaststellen dat die regel overtreden wordt, in het tweede geval is dat een stuk lastiger. Behalve dat we in dat laatste geval geen partij zijn hebben we ook niet de middelen om te onderzoeken wat er echt aan de hand is.

Als iemand goede ideeën heeft over hoe we in dit soort situaties onze gebruikers beter kunnen beschermen, dan horen we die natuurlijk graag - dit topic is misschien niet de beste plek daarvoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2010 15:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom neem je dan geen contact op met de politie? ;) Zoals in de AV van Tweakers.net zijn zij geen belangenbehartigers ;)
7.Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.
Heel vervelend, maar bij andere partijen (zoals Speurders en marktplaats) is het precies zo. En in dit geval heeft de persoon in kwestie al laten weten dat hij bezig is met een verbouwing. Misschien moet je nog maar een maandje wachten :o ;) Hij zal heus contact opnemen, doet hij het niet dan is het alsnog een zaak van de politie.

edit:

grrrr. er was nog een 2e pagina :o

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Orion84 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:07:
... , maar opmerkingen als "een HK ban is ook zo gezet, dus waarom een V&A ban niet" raken natuurlijk kant noch wal.
Volgens mij ben jij nu degene die dingen uit proporties trekt. De vraag was wat Tweakers nodig heeft om V&A in te trekken. Een gerechtelijk bevel is daar niet voor nodig. Misschien wenselijk vanuit Tweakers gezien ervaringen uit het verleden of eigen regels, maar niet nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Modbreak:U plaatst een link naar persoonsgegevens ondanks nadrukkelijke waarschuwing. Indien u niet de TS was ging u niet langs start maar werd per direct verbannen. Desondanks is dit ook voor jou de laatste waarschuwing!

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:11:
[...]

7.Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.
Leuk dat tweakers zich in dit geval kan verschuilen achter hun 'algemene voorwaarden', maar als ze deze voorwaarden strikt hanteren denken ze ook weg te komen met het 'faciliteren van aanbieden van auteursrechtelijk materiaal en heling'. Ofwel, je houdt de boze buitenwereld niet buiten met een stapeltje voorwaarden.
Maar dit is weer de spagaat waar tweakers al vanaf het begin in zit. wel een community willen zijn, en daar functionaliteit voor bieden, maar als het lastig wordt snel in de schulp kruipen.
Nee, nu moeten wij 'eens met goede ideeën komen'. Grappige is dat die, door het topic heen lezende, al voldoende zijn aangeboden (tenminste, ik kan ze destilleren uit de reacties), maar die worden gevoeglijk genegeerd.
Mij maakt het verder niet uit hoor, ik heb tweakers op dat gebied niet nodig. maar ik blijf me verbazen over de verdedigende stuip waar de crew inschiet in dit soort topics. En ik weet hoe lastig het is in een community als deze tevreden te stellen (onmogelijk :P), maar ik zou denken aan dat de huid van de mensen die hier werken inmiddels dik genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:49:
[...]

Leuk dat tweakers zich in dit geval kan verschuilen achter hun 'algemene voorwaarden', maar als ze deze voorwaarden strikt hanteren denken ze ook weg te komen met het 'faciliteren van aanbieden van auteursrechtelijk materiaal en heling'. Ofwel, je houdt de boze buitenwereld niet buiten met een stapeltje voorwaarden.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Auteursrechtelijk materiaal aanbieden is bij wet verboden en kan dus ook niet door een AV omzeild worden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 19:37
Modbreak:Niet eens met het beheer? Prima, open er een topic over kwa beleid, maar HIER is dat offtopic.

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

HATA28 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:54:
Ik vind het nu toch wel apart dat er al twee frontpage administrators zijn, die eerst zeggen dat het nergens op slaat wat er van onze kant (users) gezegd wordt en dat het allemaal niet haalbaar is maar vervolgens ook een verhaaltje vertellen wat kant nog wal raakt. Jullie kunnen het allemaal mooi brengen, maar je eigen users helpen; ho maar !
Over het feit dat er inmiddels al wel degelijk actie ondernomen is (Verwijderd in "Koper V&A betaalt niet") heb je voor het gemak maar even heen gelezen?

@Root Beer fizz: Welke goede ideeën hebben we zoal genegeerd dan? Het verbeteren van het feedbacksysteem, zodat negatieve ervaringen beter opvallen, staat op de planning. Het (uit V&A) verbannen van gebruikers over wiens activiteiten twijfels ontstaan is niet zo simpel als dat sommigen het hier brengen, iets wat we inderdaad al een paar keer hebben proberen uit te leggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Zorg ervoor dat je screenshotjes maakt voor op die site. In je topic verwijs je naa de V&A advertentie, maar die zal snel verdwenen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 22:14
Het is wel een beetje jammer dat mijn waarschuwing wordt verwijderd door een mod (zal geen naam noemen). Het enige wat ik heb gedaan is in een reactie op zijn advertentie de andere reageerders gewaarschuwd d.m.v. het plaatsen van een link naar dit topic voor het feit dat hij mogelijk niet zo betrouwbaar is als dat zijn beoordeling doet voorkomen. Volgens mij kunnen deze reageerders vervolgens zelf beslissen wat ze daarmee doen. Reacties weghalen kunnen jullie wel erg snel, maar zijn advertenties of zijn account tijdelijk inactief zetten niet. Echt een beetje jammer; des te meer, omdat huidige reageerders misschien in hetzelfde bootje belanden (misschien ook niet, maar dat is dan aan hun om te beslissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miggle schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:10:
Het is wel een beetje jammer dat mijn waarschuwing wordt verwijderd door een mod (zal geen naam noemen). Het enige wat ik heb gedaan is in een reactie op zijn advertentie de andere reageerders gewaarschuwd d.m.v. het plaatsen van een link naar dit topic voor het feit dat hij mogelijk niet zo betrouwbaar is als dat zijn beoordeling doet voorkomen. Volgens mij kunnen deze reageerders vervolgens zelf beslissen wat ze daarmee doen. Reacties weghalen kunnen jullie wel erg snel, maar zijn advertenties of zijn account tijdelijk inactief zetten niet. Echt een beetje jammer; des te meer, omdat huidige reageerders misschien in hetzelfde bootje belanden (misschien ook niet, maar dat is dan aan hun om te beslissen).
Wat hier al vaker is aangehaald dus; dit is een zero tolerance topic. Ik wil je dan ook dringend verzoeken het topic te lezen voor je reageert, want dan had je gezien dat dit al meermalen is aangekaart.

@all: Het is ook weer makkelijk bashen zeg. Ik heb duidelijk aangegeven dat er nav de meerdere meldingen in ieder geval een PM ligt en dingen bekeken worden. Wat is daar onduidelijk aan?

Voor de rest blijft het net als bij andere topics over recht en poltiek: er wordt veel geroepen en maar weinig naar meerdere kanten van het verhaal gekeken. De voorwaarden zijn duidelijk, iedereen kan ze vooraf zien, maar als mensen zelf gedupeerd zijn is het ineens verschuilen en niet houdbaar. Als het zo slecht is, biedt je spullen er dan niet aan, of koop er niet van. Zo simpel is het.

Zijn we echt slecht, houden we geen users over. En slecht kan ook zijn als big brother na iedere vertraging of onduidelijkheid bovenop een user springen. Het feit dát we al actie ondernemen na de zaak zorgvuldig bekeken te hebben is meer dan wat onze voorwaarden beloven. Sowieso, dat mensen aan de zijlijn het zo goed weten zal nooit veranderen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:49:
[...]

...wel een community willen zijn, en daar functionaliteit voor bieden, maar als het lastig wordt snel in de schulp kruipen...
Veel plezier bij het zoeken naar een site die het beter doet dan; of word je met dwang hier gehouden :?
Nee, nu moeten wij 'eens met goede ideeën komen'. Grappige is dat die, door het topic heen lezende, al voldoende zijn aangeboden (tenminste, ik kan ze destilleren uit de reacties), maar die worden gevoeglijk genegeerd.
Je moet niks, maar als je roept dat het beter moet en wij vinden dat het goed is, dan ga je zonder suggesties niet ver komen.
Mij maakt het verder niet uit hoor, ik heb tweakers op dat gebied niet nodig.
Pfoe, gelukkig maar.

Voor de rest, als er beleidsdingen niet bevallen, fine, in een topic in het juiste forum zijn ze van harte welkom. Als het gaat om dit geval of wat en hoe rond betalingsproblemen V&A: top, maar hou rekening met de topicwarning.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb ooit eens contact gehad met een van de FP/V&A mensen per e-mail en toen het probleem duidelijk omschreven. Toen hikten we tegen dezelfde problemen aan en heb ik gezegd, en toegezegd gekregen dat er zo snel als mogelijk een oplossing bedacht zou worden zodat de medemens/medetweakers op de hoogte gesteld konden worden door dit soort praktijken. Toen was ik de enige, maar ondertussen zijn er meer, dan vind ik wel dat er een beetje tussekomst van Tweakers.net bij moet kunnen komen. Anders zou iedereen die zich op Tweakers.net registreert als "bonafide" persoon te boek komen te staan en kan hij gaan en staan wat hij wilt en verhandelen et cetera en verder uit de handen blijven van een ieder alleen niet van de wet.

Eigenlijk is het belangrijk dat er een systeem komt xx positieve; xx negatieve punten. En dan meteen een link naar alle positieve, dan wel negatieve ervaringen. En geef ook de mensen de kans (net zoals de winkels met hun winkelreviews/ervaringen) er een reactie op te geven. Op deze manier kan je beide kanten van het verhaal tonen en kan elke elke koper zelf bepalen hoe zij wil handelen met deze verkoper. Maar dit is al vaker gezegd dat zoiets zou moeten komen ;).
edit:
En misschien kan je net zoals eBay een klachtencentrum hier van maken, mocht er een klacht open staan en deze nog niet afgehandeld zijn door beide personen. Wanneer een conflict nog niet opgelost is dit te vermelden bij volgende V&A advertenties. Dan motiveert het ook zeker om het conflict op te lossen zodat deze melding weg gaat. Echter, moet je dan als moderator weer meer modereren zodat dit goed verloopt. En dat is weer meer werk...

We gaan nu in elk geval verder op "OpgelichtopInternet", en ik waardeer het erg hoeveel mensen zich er hier mee bemoeien en ik hoop ook dat er een lampje gaat branden op het HQ van Tweakers.net.

[ Voor 13% gewijzigd door aKra op 25-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Modbreak:Inderdaad kunnen we niet tegen kritiek, wat de reden is dat ik aangaf dat dergelijke zaken in een eigen topic horen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Modbreak:Check je mail

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Linken naar persoonsgegevens is - zoals aangegeven - buiten de scope van wat wij toelaten.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Beleidszaken mogen in een eigen topic

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08 16:10
Modbreak:Laatste waarschuwing

Laat iedereen de TS nog eens lezen, en waar het sindsdien is heengegaan. Er is een ware heksenjacht geopend, terwijl betreffende verkoper de PM nog niet eens gelezen heeft. Daar gaan we gewoon niet in mee.

Als dit zo doorgaat komt er gewoon een slot op het topic, ik blijf niet bezig, en dat zou jammer zijn ook voor TS. We zijn prima bereid zaken te bekijken, maar we doen niet mee aan een publieke heksenjacht a la telegraaf. Als het zo ver moet komen door dit soort onzin dat het topic dicht moet, ben ik er klaar mee en houdt het voor mij ook op er energie in te steken zaken opgelost te krijgen.

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik vind de harde toon van T.net eigenlijk wel meevallen. Het is niet aan T.net om een kant te kiezen in dit soort gevallen. Het enige wat ze kunnen is verwijzen naar waar je heen kan, en dat is in dit topic al naar voren gekomen: er zijn sites op internet hierover, maar je kan naar de politie, mockingbird gaf al heel mooi rechtsbijstand aan en er is aangegeven door de crew dat er wordt gewerkt aan de verbetering van het feedback systeem zodat negatieve ervaringen beter opvallen.
Ik vind het ook heel lullig voor de TS en andere gedupeerden, maar dat rechtvaardigt niet een manhunt. Het publiceren van persoonsgegevens is nooit netjes, en in deze context staan er al haast knokploegen bij deze man op de stoep. Dat is gewoon veel en veel te ver. Voor dit soort zaken hebben we politie en justitie, als je het recht in eigen hand neemt krijg je uitwassen en voor je het weet gebeurt dit om de kleinste dingen. Gaan we straks gezellig met hooivorken achter iemand aanrennen omdat ze 55 rijden waar je maar 50 mag! Dat mag gewoon niet zo zijn.

[Edit]
Hmm, typ niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Met Floppus. We zijn daarbuiten ook nog gebonden aan wetgeving, onze eigen algemene voorwaarden en ons privacy statement. Laten we even stoomafblazen voordat de volgende nodeloze sessie sneren en verwijten weer losbarst. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Je hebt iets ter goeder trouw verzonden en je hebt hier niet het afgesproken bedrag voor ontvangen.
Het traject dat je nu zou moeten doorlopen is simpele facturatie zodat je een dossier kan aanmaken hetgeen je in de toekomst kan gebruiken bij de politie, maar wellicht een stuk belangrijker, een deurwaarder.

De belangrijkste drempel die je daarbij moet passeren is dat jij moet kunnen bewijzen dat de CPU door de afnemer is ontvangen. Een verzendbewijs van TPG is hiervoor NIET voldoende. Zelfs een emailtje waarin de ontvanger bevestigd dat het artikel is ontvangen is ontoereikend mocht deze zaak voor het kantongerecht komen. Jouw taak dus om dat bewijs voor elkaar te krijgen.

Stap1:
Stel een factuur op. Dit kan je gewoon vanuit je eigen naam doen. Vanzelfsprekend spreek je in deze factuur niet over btw omdat je geen bedrijf bent. In de factuur spreek je over "De naar u verzonden CPU" met de dagdatum van verzending. Geef je de persoon in kwestie 14 tot 30 dagen de tijd om te betalen
en zeer belangrijk: geef je de persoon in kwestie de mogelijkheid tot reclameren indien de factuur niet juist mocht zijn. Je verstuurt deze factuur per reguliere post en wacht af. Zorg ervoor dat je bankgegevens erop staan met de tenaamstelling van je rekening en je persoonsgegevens. Dan wacht je minimaal 2 weken langer af dan de gestelde betalingstermijn. Bewaar een kopie (uitgeprint) van deze factuur voor je eigen dossier.

Stap2:
Stel een herinnering op. Als de betalingstermijn met minimaal 2 weken is verstreken maak je een herinnering aan. In deze herinnering geef je de persoon in kwestie nog eens 2 weken om te betalen. Voeg een kopie bij van de eerste factuur die je geschreven hebt en geef nogmaals de mogelijkheid tot reclameren. Wacht daarna nog eens minimaal 2 weken langer dan de gestelde herinneringstermijn.

Stap3:
Stel een aanmaning op. Probeer de persoon te bellen en zet ook op de aanmaning dat je telefonisch contact heb gezocht. Zet expliciet op deze aanmaning dat de persoon in kwestie niet heeft gereclameerd. Geef nogmaals 14 dagen de tijd tot betaling en vermeld erbij dat je eventueel wettelijke rente in rekening
brengt mocht deze betalingstermijn niet nageleefd worden. Wacht nogmaals 2 weken langer dan de 14 dagen die vermeld wordt in de aanmaning.

Stap4:
Stel een ingebrekestelling op. Vorder in deze ingebrekestelling de wettelijke rente en geef de persoon 8 dagen de tijd om te betalen. Vertel duidelijk bij deze ingebrekestelling dat als de betalingstermijn niet nageleefd wordt de gerechtelijke- en buitengerechtelijke kosten om de vordering te innen volledig voor rekening zullen komen van de persoon in kwestie en dat je de vordering na het verlopen van de betalingstermijn uit handen zal geven. Zet erbij dat je deze ingebrekestelling via reguliere post en aangetekende post verstuur zodat de ingebrekestelling de persoon in kwestie op tijd zal bereiken. (en doe dit dan ook). Wacht weer de betalingstermijn af en verleng deze met 14 dagen.

Stap5:
Stap nu met alle kopietjes van het dossier dat je inmiddels heb aangelegd naar een gerechtelijke deurwaarder (niet naar een incassobureau!) en geef de vordering uit handen. Doe met hetzelfde dossier eventueel aangifte bij de politie. Kom niet bij een kantonrechter of gerechtsdeurwaarder aanlopen met emailtjes, chatlogs en dergelijke, maar bewandel de officiële weg. Alleen zo maak je een kans.

Waarom zo'n lang en traag traject? Omdat je een goed dossier moet hebben vooraleer je bij het kantongerecht je gelijk zult halen en je de persoon in kwestie op deze manier genoeg mogelijkheden heb gegeven om te reclameren. Een rechter zal het dan als aannemelijk beschouwen dat de persoon in kwestie de zending heeft ontvangen en je daarmee verlossen van je grootste struikelblok.
Het spreekt voor zich dat je van iedere brief die je stuurt een kopie bewaar (UITPRINT OP
DAG VAN ZENDING.. LIEFST MET DAGSTEMPEL!
) voor je eigen administratie.

Waarom geen incassobureau? Omdat deze het traject onnodig vertragen. Een officieel logo van zo'n instantie doet wellicht schrikken maar als puntje bij paaltje komt moet een incassobureau ook weer een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Dat is dus een onnodige halte.

Waarom langer wachten dan de gestelde termijnen? Omdat je op deze manier de persoon in kwestie alle mogelijkheden heb gegeven die billijk van je kunnen worden verwacht om te betalen.

Als de persoon in de tussentijd betaalt moet ik dan de kosten die ik gemaakt heb voor het factureren ook factureren? Dit zou ik tot de ingebrekestelling niet doen omdat je daarmee de vordering onnodig gecompliceerd maakt. Je moet dan immers ook kunnen aantonen dat je die kosten werkelijk gemaakt heb en dat is nogal lastig. Liever een kwartiertje in de zoveel weken werk dan helemaal geen bedrag op je rekening.. toch?

Als laatste: Mevrouw Stemband, wat heeft U nu geleerd? (sorry kon het niet laten!) :)

Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door liberque op 25-05-2010 20:03 . Reden: ff wat toegevoegd ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 1 tot en met 3 kan je wel skippen. Gelijk per aangetekende post een ingebrekestelling sturen. De titel (koop) ligt er gewoon en aan je bewijsrechtelijke positie wat betreft het verzenden van de CPU verander je niets door stappen 1-3. Ik neem overigens aan dat de TS daarvan gewoon een T&T code heeft.

Bij de ingebrekestelling is de periode van 8 dagen ruimschoots voldoende.

Bij stap 5 maakt het niet zoveel uit of je naar een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder gaat; de vordering geef je uit handen en zij zullen er zelf wel voor zorgen dat het geïncasseerd wordt (wanneer betekening van een dagvaarding nodig is, kan het incassobureau daar ook wel de juiste personen voor vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Mocking: Het gaat erom dat hij een volledig dossier opbouwt dat geen ruimte voor vraagtekens open laat bij een eventuele procedure. In die context zijn stap 1 t/m 3 noodzakelijk omdat iemand in gebreke stellen zonder dat hij ooit een factuur heeft ontvangen op zijn minst opmerkelijk is. Dat het digitaal allemaal geregeld is en met emailtjes, screenshots ed. vastgelegd is kan dan wel overtuigend zijn, maar een kantonrechter houdt van papier, bewijzen en een juiste procedure. Dat de ene rechter daar wat makkelijker in is dan een ander is iets wat ik in ieder geval niet aan het toeval zou willen overlaten.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De computer heeft een prinknop. Daarmee kan je mails uitprinten. Het sturen van een factuur heeft in zo'n geval net zoveel bewijskracht als het niet sturen van een factuur; het niet onvangen van een niet aangetekend verstuurde factuur is nog makkelijker te betwisten dan het niet ontvangen van een CPU. Daarnaast begrijp ik dat er tussen de TS en de verkoper uitgebreid mail, telefoon en sms contact is geweest - tweezijdig tot het moment dat er betaald moest worden.

Ik zie niet veel reden om de boel 30 dagen te 'vertragen' in zo'n situatie.

Maar goed.. Ik zou de TS gewoon aanraden om ook de ingebrekestelling over te laten aan het incassobureau (of wie hij er ook voor in schakelt). Dat is eigenlijk een kwestie van een model invullen, uitprinten en opsturen. Geen moeite.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Jongens van mij apart gooi deze topic maar op slot, want dit wordt een heksenjacht.

Ik zou alleen zeggen tegen TS, regelt wat ff dingen buiten T.net om. En voor de mensen hiero.
We hebben hier ontiegelijk veel aannames. V&A is slechts een PLATFORM. Geen winkel.

Actief of passief van T.net, het is jullie eigen verantwoordelijkheid. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik verstuur inprincipe NIKS op! Ik rij altijd ff langs zodat A. ik weet dat ik me geld/goeder krijg en B idem dito. Gevolg, alles is helder en duidelijk. Geen discussie meer mogelijk.

Ik irriteer me ook aan de achterlijkheid van de mens. Ik zeg netals eerst, eigen schuld dikke bult en leer er wat eens van! Je gaat nooit +100 euro opsturen zonder zekerheid. Dan maar rembours of langs brengen. En die baksteen verhaal, dat geldt omgekeerd. Dan moet je gewoon langs brengen en laten testen onmiddelijk.

De grootste dwazen zijn die roepen dat t.net ermee moet bemoeien. Als ze dat deden, dan beschuldig ik alle nederlanders stelletjes rascisten zijn die op de PVV stemmen, want moslim != marokkanen. En alle allochtonen het land uit? Begin maar met onze Beatrix! Of niet-westerse argentijnse Maxima!

Een feit is een feit maar niet 2 verschillende dingen in verband brengen dat niet waar is. V&A is een platform nogmaals, ze zijn verantwoordelijk voor de content op de site. Maar chantage en dreigenmenten vallen onder deze. Maar transacties buiten om T.net NIET. Als T.net dit wel doet, dan zouden ze geld voor vragen!

Het enige wat ze kunnen doen is een "reputation" of een geschiedenis aanhouden, zodat je kan diegene heeft gedaan in het verleden. MAAR GEEN GARANTIE! Jullie maken hiervan GARANTIE. Jah dikke vinger!
Bovendien er zijn goeie bedrijven omzeep geholpen doordat kwaadwillende mensen in negatief daglicht stellen.

Mods zet een definitief oplossing voor de TS en een slotje erop want dit wordt een heksenjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Dit wordt geen heksenjacht, maar is voor mij de makkelijkste manier om hulp te krijgen en in contact te komen met andere slachtoffers. Fijn dat jij je er ook even mee bemoeid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@jasperrr; dit is wel een hexenjacht in mijn opnie. Het neerzetten van personalia, oproepen tot dreigen met geweld, soort vorm van chantage. Allemaal zaken die idd niet kunnen, ook al zou je het gelijk aan jou kant hebben.

p.s. heb je trouwens al een feedback bij hem neergezet? Voor zover ik kan zien niet.

En je geeft wel aan hulp te willen, maar je legt ook veel goede suggesties naast je neer.
- het duurde dagen voor je een topic opende bij opgelicht
- je hebt de koper geen negatieve feedback gegeven
- je overweegt aangifte, nog steeds niet gedaan dus (en hier zet je van wel, alhoewel je al een eind in het proces kan zitten)

Oftewel, je laat eea ook zelf heel duidelijk liggen

[ Voor 42% gewijzigd door maartend op 25-05-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Laatste keer: prima om het beleid aan te kaarten - sterker nog, zonder commentaar geen beleid - maar niet in dit topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
@ TS: Heb je ondertussen een teken van leven gehad van de koper en hoe heb jij de koper op de hoogte gebracht van het feit dat hij te laat is met betalen? Volgens mij heb je hem nog niet echt op een passende manier op de hoogte gesteld van zijn betalingsplicht (Niet alle reacties kunnen lezen btw)

En misschien is het leuk om af en toe de TS te updaten? :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:30:
[...]

(..)
prima hoor, zoals je al zegt, er is meer dan Tweakers. thank god for that. hoef ik er mijn kostbare tijd niet aan te verspillen.
:w

Floppus waardeert je inzet heel erg, maar hij heeft dit al een paar keer gezegd: Open een nieuw topic. Dit is een specifieke casus en dus niet de plaats om Tweakers.net beleid aan te kaarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:14:

p.s. heb je trouwens al een feedback bij hem neergezet? Voor zover ik kan zien niet.
Die heb ik tot nu nog steeds niet gezien van TS en dat vind ik erg nalatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kaaswagen schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:41:
@ TS: Heb je ondertussen een teken van leven gehad van de koper en hoe heb jij de koper op de hoogte gebracht van het feit dat hij te laat is met betalen? Volgens mij heb je hem nog niet echt op een passende manier op de hoogte gesteld van zijn betalingsplicht (Niet alle reacties kunnen lezen btw)
Ik heb hem een sms gestuurd op het nummer dat hij me gaf met het bericht dat hij me nog €330,- moet betalen, hetzelfde heb ik gestuurd naar zijn e-mailadres en als een DM. Toen heb ik een paar dagen gewacht en geprobeerd hem te bellen, maar hij neemt zijn telefoon niet op en beantwoord mijn berichten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:42:
[...]
Die heb ik tot nu nog steeds niet gezien van TS en dat vind ik erg nalatig.
Een feedback plaatsen lijkt me op dit moment nou niet het meest zinvolle wat ik kan doen. Wat zou ik er mee kunnen bereiken, behalve dat andere mensen gewaarschuwd zijn? Volgens mij hebben de meeste mensen die gebruik maken van V&A dit topic ook bijna allemaal al gelezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Japperrrr op 26-05-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 17:39

rob_erwt

What does this button do?

Japperrrr schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:33:
[...]

Een feedback plaatsen lijkt me op dit moment nou niet het meest zinvolle wat ik kan doen. Wat zou ik er mee kunnen bereiken, behalve dat andere mensen gewaarschuwd zijn? Volgens mij hebben de meeste mensen die gebruik maken van V&A dit topic ook bijna allemaal al gelezen.

[...]

En dat is nu precies één van de dingen waar de feedback voor bedoeld is. Sterker nog: als iedereen die negatieve ervaringen had met die user dat gedaan had, was jij misschien niet met hem in zee gegaan. En dan was dit topic wellicht niet nodig geweest. Als je 'dus maar geen feedback geeft', zet je keurig de deur open naar een zelfde topic over een tijdje en (sta me de overdrijving toe) ben je min of meer mede schuldig aan een volgende gedupeerde. Want niet iedereen die in V&A komt, komt ook op het forum (al zouden we dat graag zien ;) )

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
rob_erwt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:00:
[...]
En dat is nu precies één van de dingen waar de feedback voor bedoeld is. Sterker nog: als iedereen die negatieve ervaringen had met die user dat gedaan had, was jij misschien niet met hem in zee gegaan. En dan was dit topic wellicht niet nodig geweest. Als je 'dus maar geen feedback geeft', zet je keurig de deur open naar een zelfde topic over een tijdje en (sta me de overdrijving toe) ben je min of meer mede schuldig aan een volgende gedupeerde. Want niet iedereen die in V&A komt, komt ook op het forum (al zouden we dat graag zien ;) )
Ik had het wel gedaan als ik zou geloven dat MI48209 ooit nog iets zal proberen te verkopen via V&A, maar ik denk niet dat hij nog gaat reageren op zijn advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Japperrrr schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Ik had het wel gedaan als ik zou geloven dat MI48209 ooit nog iets zal proberen te verkopen via V&A, maar ik denk niet dat hij nog gaat reageren op zijn advertenties.
Je schreeuwt om actie vanuit tweakers, maar verzaakt zelf het nemen van je verantwoordelijkheid. Dit soort situaties is precies waar feedback voor bedoeld is.

Daarnaast zakken deze topics weg, en is iedereen zijn naam straks weer vergeten. Indien jij negatieve feedback plaats, zal deze weergegeven blijven. Indien er ooit een nieuw feedback systeem gebruikt wordt waarbij negatief en positief is te scheiden, zal jouw negatieve feedback direct zichtbaar zijn.

Er is zojuist ook al negatieve feedback geplaatst. je kan hierbij aansluiten; KLIK

En anders niet meer zeuren hier... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik kan Jasperrr wel begrijpen, ik heb ook 1 tot 2 weken gewacht voordat ik mijn negatieve reactie had geplaatst. Ik wilde hem de tijd gunnen om het probleem op te lossen. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan, en dus ook een -2 rating van mij ontvangen. En toen dezelfde dag kreeg ik ineens een reactie, "ja, als je me niet die -2 had gegeven hadden we het nog kunnen oplossen". Zo kan ik het ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
aKra schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:38:
Ik kan Jasperrr wel begrijpen, ik heb ook 1 tot 2 weken gewacht voordat ik mijn negatieve reactie had geplaatst. Ik wilde hem de tijd gunnen om het probleem op te lossen. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan, en dus ook een -2 rating van mij ontvangen. En toen dezelfde dag kreeg ik ineens een reactie, "ja, als je me niet die -2 had gegeven hadden we het nog kunnen oplossen". Zo kan ik het ook! :+
Juist, ik kan daarom ook wel begrijpen dat Jasperrr geen negatieve feedback heeft gegeven. Volgens mij wacht die MI48209 ook gewoon totdat iemand zo'n negatieve feedback plaatst. Voor MI48209 was het al duidelijk dat ie toch niet ging betalen en als iemand dan zo'n negatieve feedback plaatst, gebruikt hij dat om het "conflict" te beeindigen en doet ie alsof het dus aan de andere partij ligt....

Maar goed, in principe is dit topic nog wel een stap verder dan negatieve feedback plaatsen :P dus Jasperrr kan nu wel gewoon een negatieve feedback plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Heb dit topic zodra het weer eens kwam bovendrijven in die linkerkolom naast me gevolgd en ik denk er het volgende van:

Natuurlijk is de TS in deze verplicht die negatieve feedback te schrijven, liefst als ik hem was zo duidelijk en uitgebreid mogelijk in die zin dat een ieder die hierna wat wil kopen van deze verkoper zich nog wel eens bedenkt of hij het niet elders moet kopen. Feedback werkt naar ratio en natuurlijk kun je op 50 transacties 2 a 3 ontevreden personen hebben, maar dat is naar mijn mening al redelijk veel. Als je bekijkt hoeveel negatieve reacties deze persoon op zo'n 120 a 140 transacties heeft, zou je toch zeggen dat er iets niet aan de haak is. Veel feedback betekend niet automatisch "prima verkoper" wat dat betreft zou tweakers wellicht kunnen werken aan een feature die het percentage tevreden feedback laat zien, alla "ebay - 100% positive"

Verder lijkt het er verdacht veel op dat deze persoon zelf positieve feedback score kweekt met andere user-id's, neptransacties, vriendjespolitiek, ik ben hier even ingedoken en heb gekeken naar wat transacties en als ik bijvoorbeeld zie dat iemand (en dan ga ik er maar vanuit dat het plaatsen van de nickname onder de persoonsgegevens vallen, gezien de topic-reply waarschuwing, en ik geen zin in een ban heb) een macbook koopt en dan de volgende feedback plaatst: Geen woord teveel gezegd, macbook is keurig geleverd en in perfect staat, ben er blij mee :-) en je kijkt dan naar diens profiel en activiteit op het forum, dan bekruipt mij toch een raar gevoel wat ik niet kan onderdrukken (daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat een apple-fanaat nu niet lyrisch is over zijn zojuist gedane aankoop en dit beter en uitgebreider motiveert dan deze ene regel).

En zo zijn er meer van deze feedback's te vinden, allemaal van mensen die niet of nauwelijks op tweakers.net komen en dan zomaar blindelings vertrouwen op diens feedback, en ook precies weten hoe V&A werkt, welk risico ze lopen, en dan nog het mooiste van alles: hem wel feedback geven, maar zelf geen feedback ontvangen.

Nogmaals allemaal constateringen, en natuurlijk zullen er leden zijn op tweakers die alleen actief zijn op 1 rubriek of 1 onderdeel van de site, maar ik vind het toch allemaal erg verdacht.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Wellicht niet de juiste plaats om dit te opperen, maar

Het zou wel helpen als je kon filteren in de V&A scores op de + en - waarderingen
zoals ook bij Ebay mogelijk is.

of nog beter:
Feedback +199 (positief) / -10 (negatief)

Om nu 5 pagina's tekst door te bladeren in dit specifieke geval en dan te gaan tellen helpt niet bij de beslissing om te verkopen of kopen van deze Tweaker.

[ Voor 8% gewijzigd door HeyDude op 26-05-2010 15:29 . Reden: 2e voorbeeld erbij ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
@Japperrrr Zet in je V&A feedback even een linkje naar deze thread.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

HeyDude schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:23:
Wellicht niet de juiste plaats om dit te opperen, maar

Het zou wel helpen als je kon filteren in de V&A scores op de + en - waarderingen
zoals ook bij Ebay mogelijk is.

of nog beter:
Feedback +199 (positief) / -10 (negatief)

Om nu 5 pagina's tekst door te bladeren in dit specifieke geval en dan te gaan tellen helpt niet bij de beslissing om te verkopen of kopen van deze Tweaker.
Zoals je elders in dit topic al had kunnen lezen staat een verbetering van het feedback systeem met onder andere een duidelijkere indicatie van negatieve reviews al op de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Orion84 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Zoals je elders in dit topic al had kunnen lezen staat een verbetering van het feedback systeem met onder andere een duidelijkere indicatie van negatieve reviews al op de planning :)
amen _/-\o_ enerzijds, anderzijds jammer dat het nodig is. Nu ga ik niet roepen dat vroegâh alles beter was, en toen Tweakers/GoT nog niet zo bekend was dit minder snel gebeurde, maar het is natuurlijk wel zo dat oplichters ook niet stil zitten en dat daar geen enkele community/fora/v&a-rubriek bedacht op kan zijn.

Jammer dat die maatregelen altijd pas komen, nadat er misbruik van gemaakt is geworden. Niets jegens tweakers.net en zijn medewerkers uiteraard.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Feedback is altijd een hekel punt. Dat kun je ook zien bij de Shopreviews.
Winkels zoals Azerty, Komplett, 4Launch, Zercom, Alternate, etc hebben vaak prima feedback (cq. shopreview score), en toch merk je aan de forumthreads dat mensen soms de grootste moeite hebben om te krijgen waar ze recht op hebben m.b.t. garantie e.d. Of dat shops gewoon niet reageren op mails, cq bot mails beantwoorden. Nou goed, de klachten zijn hier vast wel bekend. Toch hebben ze bijna altijd een prima score. Het punt is dus dat ik ook best wel geloof dat zo'n shop (of een V&A persoon) goede deals maakt en als iets aankomt en werkt dan is de gemiddelde persoon al zo blij met zijn nieuwe gadget dat hij lyrisch een +2 feedback geeft. Nuance hierin is eigenlijk niet te vinden. Het gaat er juist om hoe die persoon/shop handelt wanneer iets fout loopt of wanneer er een conflict onstaat. Dat bepaald wat mij betreft pas ècht welke score men verdient.

Deze persoon zal met mij, ondanks zijn feedback score, nooit een deal maken omdat ik nu weet hoe hij handelt zodra het niet loopt zoals hij wil. Daarbij vind ik het meest verwerpelijke dat hij niet reageert op de vele pogingen tot contact. Verbouwing? Prima, maar dat is geen enkel excuus. Problemen met de belastingdienst? Prima, maar dat heb je in een mailtje binnen een minuut uitgelegd aan TS. Dat zijn de dingen die belangrijk zijn om te weten over een persoon voordat je een deal sluit. Bij shopreviews skip ik dan ook altijd gelijk alle positieve feedback* en kijk ik bij de negatieve om te kijken hoe ze nou met klanten omgaan wanneer het even niet gaat zoals het hoort. (*: soms worden nare situaties wèl uitstekend afgehandeld en kregen ze daarom een positieve feedback. Die reacties lees ik uiteraard ook mee).

Samengevat: die +200 positieve feedback zegt mij niks. Het gaat er om wat er in die -10 negatieve feedback staat.

Disclaimer: genoemde getallen en webshop namen zijn voorbeelden en niet direct aan bronnen onttrokken. Neem getallen en namen dus als voorbeeld, maar niet als feit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Is het niet een idee om als "quick&dirty" oplossing een vraagtekentje (a la Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/nero/neroexpress_questionmark.gif) er bij te plaatsen met als mouse over een soort disclaimer dat hoge feedback niet alles zegt over de kwaliteit van de geleverde diensten...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties geven in ieder geval aan dat de huidige manier van weergave van rating te weinig duidelijkheid geeft. Dat wordt in ieder geval aangepakt :) Een quick en dirty infobutton, of gewoon een tekstwaarschuwing zie ik niet zo zitten.

Mensen willen graag de relevante informatie in één oogopslag zien, en dat intuïtief kunnen interpreteren. Het directe resultaat van FAQs, voorwaarden en waarschuwingsteksten is gering, hoewel het natuurlijk wel de lijn zet ook voor de wijze van beheer en rechtlijnigheid waardoor ze alsnog onontbeerlijk zijn. Wie leest de handleiding voor een product te gebruiken? Wie leest ze als er iets anders is dan verwacht?

Dus, waar mogelijk presenteren we informatie zodat die in één oogopslag duidelijk is. Als de tekst bij de knoppen op een product. (Was dat maar mogelijk voor de voorwaarden en FAQs, maar je ontkomt er daar niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
@Floppus:

Duidelijk en helder antwoord.

Ontopic:
Heeft de TS al wat gehoord / stappen ondernomen? Verder snap ik niet dat je niet bent langs gegaan. Als je het adres hebt. Ik denk dat dat meer indruk maakt dan een topic openen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste T.net users,

Ik heb enkele weken geleden een processor overgenomen van een mede tweaker (Jasperrr), en wel een 870. Wegens verbouwing zijn er vele betalingen de deur uit gegaan, waaronder die van Jasperrr voor de proc naar mijn weten. Helaas kon ik nu pas weer online komen wegens drukte werk en verbouwing / verhuizing, en heb even tijd nodig om te achterhalen of de desbetreffende betaling daadwerkelijk afgeschreven is. Telefonisch slecht bereikbaar, maar moet geen reden zijn van argwaan of negatieve gedachten (ik wacht zelf ook ruim 2 maanden op een processor waar ik voor betaald, en niet ontvangen heb via T.net).

Zal tevens wederom contact opnemen met Jasperrr met de verklaring waarom de betaling niet is aangekomen. Was niet de bedoeling om met oplichtings praktijken door T.net heen te razen, mochten T.net users dat misschien nu wel denken; op een enkele negatieve reactie na in mijn feedback lijkt het mij dat ik dit alles niet slecht bedoel.

Nogmaals, als aangegeven in 1 van mijn advertenties, mijn excuses voor de vertraging van communicatie aan een ieder die dat aan gaat.

Gr, Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 20-09 23:24
In elk geval duidelijkheid, maar toch een slap excuus voor de slechte communicatie. Ben je in al die weken nou echt niet online geweest? Is je telefoon geen enkele keer over gegaan? Ik heb begrepen dat Jasperrr ook een SMS gestuurd heeft, maar ook daar geen reactie op?

Mij maak je niet wijs dat je telefoon niet is over gegaan, dat je geen nummer hebt gezien, en die SMS zal je echt niet gemist hebben... Dat je telefonisch niet bereikbaar bent werkt juist heel veel argwaan, zeker als dat al weken aan een stuk is, geef Jasperrr eens ongelijk!

Gemiste kans imho, maar ik zou nu wel actie ondernemen om het een en ander even uit te praten, de bal ligt nu bij jouw. Ik neem aan dat je ondertussen Jasperrr zijn nummer hebt, ik zou er toch maar eens een telefoontje aan wagen als ik jouw was, aangezien je op diverse fora bekend bent.

Zoals je ziet is Jasperrr al in vergevorderde actie tegen je, zoals aangifte. Aan jouw om het zo snel mogelijk op te lossen. ;)

Nog niet het einde van de wereld allemaal, als het maar opgelost gaat worden! :)

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 29-05-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry maar dit vind ik een erg gemakkelijk 'excuus'. Of heb je tijdens de verbouwing ook je GSM mast onder handen genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:59
Helaas kon ik nu pas weer online komen wegens drukte werk en verbouwing / verhuizing, en heb even tijd nodig om te achterhalen of de desbetreffende betaling daadwerkelijk afgeschreven is
Sorry. Maar helaas kom je pas nu weer online. Dat noem ik nou stom gepraat, want je hebt wel een advertentie geplaatst op 23 mei. Toen was al deze discussie aan de gang over jou. En slecht bereikbaar zijn. Er word altijd een nummer in je display weergegeven. Dus sorry. Kom met betere smoesjes.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:00:
Telefonisch slecht bereikbaar, maar moet geen reden zijn van argwaan of negatieve gedachten (ik wacht zelf ook ruim 2 maanden op een processor waar ik voor betaald, en niet ontvangen heb via T.net).
Niks van je laten horen en telefonisch niet bereikbaar zijn is geen reden tot argwaan? juist des te meer
En dat je zelf (blijkbaar) het wel acceptabel vind om 2 maanden te wachten op een product betekend niet dat andere deze afwachtende houding als norm moeten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2010 09:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
3 verschillende mensen reageren nu 3x hetzelfde, laat jasper en rene het zelf uitzoeken en wij wachten wel op het resultaat :)

en ja het is wel laks.Maar we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat zijn V&A feedback opeens weer op +201 staat in plaats van de eerder genoemde +199? Verder ben ik toch wel erg benieuwd waarom hij nu alsnog zich meldt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:28:
Hoe komt het dat zijn V&A feedback opeens weer op +201 staat in plaats van de eerder genoemde +199? Verder ben ik toch wel erg benieuwd waarom hij nu alsnog zich meldt in dit topic.
De feedback van Jasperrr is verdwenen. Ik geloof iig dat het van hem is, er stonden er nl. 2.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 29-05-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat de verkoper zicht meld in het topic. Uitleg is prima te pruimen en enige reactie geeft altijd weer een positieve wending aan het verhaal.

Dat het maar goed mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

maartend schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:37:
[...]

De feedback van Jasperrr is verdwenen. Ik geloof iig dat het van hem is, er stonden er nl. 2.
Dan ben ik wel benieuwd waarom dat gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:28:
Daar werd een voorbeeld gegeven volgens mij. TS spreekt over 203, geeft later aan dat hij het niet verstandig vind nu een tweede feedback te plaatsen, sindsdien is 1x -2 bijgekomen en staat het op 201 en er is niets in de logs terug te vinden over verwijdering.

Assumptions are the source of all fuckups ...

Verder lijkt me dit een zaak tussen partijen die zaken hebben gedaan, en niet met de hele wereld. Je kan je natuurlijk dingen afvragen, maar het is weinig zinvol te speculeren over het al dan niet melden en de achtergrond van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

MI48209 reageert louter op Jasperrr zijn probleem, en heel politiek correct wat mij betreft qua excuus.

Echter, op dit moment zijn er nog drie gedupeerden (als Jasperrr zijn zaak wordt opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik ben in ieder geval blij te horen dat Rene dacht dat hij de betaling al had gedaan, en hij daarmee dus zegt de processor in ieder geval te hebben ontvangen. Ik zal het hier even melden als ik het geld(€330,-) binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Japperrrr schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:47:
Ik ben in ieder geval blij te horen dat Rene dacht dat hij de betaling al had gedaan, en hij daarmee dus zegt de processor in ieder geval te hebben ontvangen. Ik zal het hier even melden als ik het geld(€330,-) binnen heb.
Heeft hij überhaupt jou wel gemaild dat ie het geld gaat storten of uberhaupt gaat storten vandaag/morgen?

[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 29-05-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
silmaril8 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Heeft hij überhaupt jou wel gemaild dat ie het geld gaat storten of uberhaupt gaat storten vandaag/morgen?
Ik zal op zeer korte termijn de betaling nagaan en opnieuw uit voeren, en je op de hoogte stellen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer korte termijn is dan wel weer apart trouwens.. een overschrijving regelen is minder werk dan het schrijven van zijn reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:36:
Zeer korte termijn is dan wel weer apart trouwens.. een overschrijving regelen is minder werk dan het schrijven van zijn reactie..
Als je nog geen gebruik maakt van internetbankieren kan dat volgens mij zomaar een week of zelfs langer in beslag nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit onderzoek zal vast blijken dat personen die het niet gebruiken geboren zijn voor 1950 :)
Maar het is waar.. er is nog een groep die het niet heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als hij nog geen internetbankieren had, zou betekenen dat hij bij elke transactie een kleine week moet wachten totdat hij de spullen verstuurt of voordat hij de spullen krijgt opgestuurd. Iemand met 200+ advertenties lijkt mij toch wel iemand met internet bankieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Natuurlijk is er een kans dat, maar toch... dit komt op mij over als damage control. Kan je altijd nog navragen bij verschillende tweakers die iets bij 'm hebben gekocht en dat zou ik ook zeker doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 30-05-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb inmiddels nog steeds geen geld ontvangen en sinds het bericht dat hij het zou gaan overboeken geen contact meer met hem gehad. Mocht hij toch niet gaan betalen, heb ik nu in ieder geval een ontvangstbevestiging van de processor. MI48209 zegt namelijk te denken het geld al te hebben overgemaakt, en dat zou hij pas doen nadat hij de processor had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik zou het dan nog een paar dagen aankijken, hem nog 1 mailtje sturen en dan gewoon aangifte bij de politie doen. Als hij over een paar dagen nog steeds niks van zich heeft laten horen (terwijl hij weet dat jij het geld zsm wilt hebben en dat er een heel topic aan hem is besteed), dan weet je dat hij niet te vertrouwen is. Dus dan gewoon aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:34:
Uit onderzoek zal vast blijken dat personen die het niet gebruiken geboren zijn voor 1950 :)
Maar het is waar.. er is nog een groep die het niet heeft..
Het zijn er meer hoor, bijvoorbeeld mensen die een bewindsvoerder hebben :X (ik denk dat dit hier ook het geval is gezien het topic)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) register:
http://lrs.rvr.org/

Curateleregister:
http://curateleregister.rechtspraak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:29:
Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) register:
http://lrs.rvr.org/

Curateleregister:
http://curateleregister.rechtspraak.nl/
Modbreak:Persoonsgegevens NIET toegestaan!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Nouja mooi dat hij teminste heeft gereageerd. Al heb ik het gevoel dat hij alleen heeft gereageerd omdat hij een een mail heeft gekregen van tweakers staff. Aangezien de redenen die hij geeft best wel zwak geonderbouwd zijn want een advententie zetten kan hij wel maar niet sms's,telefoon en Direct messages + emails lezen?

Laten we hopen dat het snel word opgelost :). Je hebt toch al aangifte gedaan japperrr?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de toeschouwersbank kwalificeer ik dat mailtje als een zoethoudertje. De redenen leveren geen excuus op, vooral omdat hij blijkbaar wel tijd heeft om de betreffende CPU in te bouwen en het systeem te koop aan te bieden, en zijn voorgestelde oplossing "ik ga er binnenkort achteraan" is natuurlijk veelste vaag voor iets wat gewoon betaald moet (en kan) worden via internetbankieren.
De morele rechtvaardiging "anderen doen het ook wel eens dus het is geen ramp" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Ik wacht dus nog steeds op het bericht aan de TS dat de verkoper coulant probeerde te zijn, maar dat nu de TS zo blijft aandringen hij het geld op zijn buik kan schrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 20-09 23:24
Ik zou zeggen, morgen (woensdag) vóór 12 uur 's middags geen geld (of in elk geval een betaalbewijs) = naar de politie en aangifte (alhoewel ik dacht dat je dit al gedaan had?). Hij heeft tijd genoeg gehad, je wacht al veels te lang.

Als hij betaald heeft, heeft hij een betaalbewijs, simpel zat. Hij heeft echt wel internetbankieren, desnoods een screenshot. Anders gaat hij maar naar de bank, en vraagt een betaalbewijs.

[ Voor 63% gewijzigd door eX0duS op 01-06-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:46:
Vanaf de toeschouwersbank kwalificeer ik dat mailtje als een zoethoudertje. De redenen leveren geen excuus op, vooral omdat hij blijkbaar wel tijd heeft om de betreffende CPU in te bouwen en het systeem te koop aan te bieden, en zijn voorgestelde oplossing "ik ga er binnenkort achteraan" is natuurlijk veelste vaag voor iets wat gewoon betaald moet (en kan) worden via internetbankieren.
De morele rechtvaardiging "anderen doen het ook wel eens dus het is geen ramp" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Ik wacht dus nog steeds op het bericht aan de TS dat de verkoper coulant probeerde te zijn, maar dat nu de TS zo blijft aandringen hij het geld op zijn buik kan schrijven :/
Hier exact hetzelfde gevoel. Ik mag hopen dat Jasper alsnog zijn centen binnenkrijgt maar ik heb het nare voorgevoel dat dit wel eens een langdurige zaak kon gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Tsja, wat is er nu feitelijk veranderd sinds zijn reactie?

TS heeft nog steeds geen geld en TS krijgt weer geen enkele communicatie meer vanuit de koper zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Toevallig dat de eerste V&A-feedback van MI48209 is geplaatst op 27-08-2009..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is zero-tolerance!

Persoonsgegevens, oproep tot (gewelds)acties, counter-oplichting, chantage en overige zaken die niet door de beugel kunnen worden zonder pardon verwijderd met een flinke kans op een ban.