Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.752 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 1x op een link van je geklikt en na een minuutje was ik er ook wel klaar mee en klik niet meer. Ieder zijn ding en genoemde zaken vielen me ook op..
Maar ga lekker verder want je hebt er plezier in en voor nu is dat toch zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Oh wauw... Heb mijn cd ingesmeerd met tandpasta, 5 minuten laten liggen, afgespoeld en drooggemaakt.

In de Xbox, ging naar het opstartscherm van Conker maar niet verder. Ik opnieuw bovenstaande stappen gedaan alleen dit keer 15 minuten laten liggen.

Nu kan ik spelen! Nooit gelooft dat zoiets echt zou werken xD

Edit: Helaas stopt het spel na 15 minuten spelen met de zelfde fout. Als ik het spel opnieuw opstart gaat deze met moeite weer door naar het menu maar bij het laden van een game wordt het tricky, in andere woorden je moet maar net geluk hebben.

Misschien nog eens doen, deze keer nog beter inwrijven. Wel raar omdat de krassen helemaal niet diep zijn, zou het de xbox misschien zijn? Ga ik morgen eens testen bij mijn vriendin.

[ Voor 41% gewijzigd door Wahloh op 16-09-2013 20:33 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tuurlijk kan dat werken, tis in feite gewoon een polijstmiddel. Alleen ik zie niet wat de wachttijd ermee te maken heeft. Imho komt het neer op het eraf wrijven en erop doen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ach je spel ruikt weer fris :P

Polijsten met tandpasta :P yeah

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breng hem naar de Game Mania, polijsten ze hem even voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Maar niet for free... Behalve als je de verkoper misschien lief aankijk... want vrouwen heb ik daar nog niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:17:
Breng hem naar de Game Mania, polijsten ze hem even voor je ;)
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze daarmee een schijf definitief om zeep wisten te helpen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, daar heb je met carts weinig last van :P

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beantherio schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:37:
[...]

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze daarmee een schijf definitief om zeep wisten te helpen. ;(
Als ze dat doen recht op een nieuwe lijkt mij? 8)7 Anders zou ik die GM even verbouwen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:05:
[...]

Als ze dat doen recht op een nieuwe lijkt mij? 8)7 Anders zou ik die GM even verbouwen denk ik :P
Het was een 2e hands game dat ik daar gekocht had en ik kreeg dus mijn geld terug. Het was wel iets wat ik graag wilde hebben en waarvan ze geen 2e exemplaar hadden, dus dat was wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVA18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 23:48
Tanuki schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:16:
[...]

Een NES Deluxe Set voor 40 euro? Wat?! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Ho ho ho!
De Robot zelf zat er niet in, dus alleen piepschuim en alle losse accessoires. Die Robot had ik namelijk al + accessoires (die ik heb nu dus dubbel).
Ik MOEST die doos gewoon hebben, want dan kon ik de set eindelijk compleet maken.
Alle andere boxed producten die ik heb gekocht zoals de Atati Jaguar CD en de Bandai Playdia zijn wel helemaal compleet. ;)

Ik zie net dat ik de onderstaande items vergeten was om te posten 8)7

Mallet Legend voor de Sega Mega Drive:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/j919jyj41/20130915_205408_TMB.jpg

Atari Jaguar CD:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/s2s61262p/20130915_205621_TMB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Wahloh schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:06:
Oh wauw... Heb mijn cd ingesmeerd met tandpasta, 5 minuten laten liggen, afgespoeld en drooggemaakt.

In de Xbox, ging naar het opstartscherm van Conker maar niet verder. Ik opnieuw bovenstaande stappen gedaan alleen dit keer 15 minuten laten liggen.
Haha alleen laten liggen voor 5 minuten gaat hem niet worden nee. Dan moet je zelf ook wel daadwerkelijk "polijsten" wil het werken, daar ben je wel even zoet mee als je veel krassen hebt. Heb al meerdere discs op die manier weer aan de praat gekregen, (vooral saturn-games). Toevallig deze week nog een secondelijm vlek van m'n telefoonscherm afgehaald met tandpasta, zie je nu helemaal niets meer van. Dus ja het kan wel... Tandpasta is zo'n fijn polijstmiddel dat je ook niets beschadigd het meurt alleen zo.
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:37:
Thanks kijk feedback heb ik wat aan. Zoals je gehoord hebt komen de give aways veel vaker en beter etc. Bij duizend subs zijn de prijzen groter dan bij honderd etc. Vrij logisch
Denk ook niet dat je iets weg zou moeten geven. Motivatie om te kijken moet vanuit mensen zelf komen, anders win je er op langere termijn geen vaste kijkers mee. Ook zijn je prijzen daar niet bijzonder genoeg voor ben ik bang. Misschien kijkers meer betrekken bij hetgeen je gaat vertellen of reviewen? Voorstellen laten doen of zo?

Ik denk dat als je wat meer tijd zou steken in het bewerken van je videobestanden het beter uit de verf zou komen en het makkelijker is voor jezelf (het is in één keer geschoten)? Dat doen de Bratt Pitts op deze wereld ook niet. Het is voor iedereen moeilijk om meer dan 2 minuten aan één stuk te praten (en tekst te herinneren) zonder te aarzelen maar op video is dat helaas wel wat veel mensen als storend ervaren. Als je het op zou delen dan is het denk ik veel makkelijker voor jou. Waarom zou je het jezelf ook moeilijk maken?

En zo kun je tussen de shots door wat varieren zodat je niet één aaneensluitend stuk hebt. Misschien wat keywords in beeld laten verschijnen (titel of cover van de game die je noemt? Want je houd ze wel omhoog voor 1 seconde maar dan moet je potverdorie snel zijn wil je die GBA games goed zien.

Desnoods voor een home-made greenscreen opnemen en monteer je b.v. beelden van games op de achtergrond. Waar ik anderen hier wel gelijk in moet geven is dat de omgeving (met name de kast, maar ook je bureaustoel) wel wat afleidend is. Maar als je het al wat meer zou aankleden ben je denk ik al een heel eind.

Begin geluid was ook heel hard, daarna hoor ik je amper praten. Dat is zonde.. En je kijkt in het begin bijna 15 sec naar 2 regels tekst die je in 2 sec. gelezen hebt. Daar had je al kunnen beginnen.

Het is niet negatief bedoeld overigens. De beste stuurlui staan altijd aan wal dat weet je hahah.

[ Voor 51% gewijzigd door CrystalViriS op 17-09-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10-2020
toevallig gisteren nog gezien, wel leuke video inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:Het op de man spelen en elkaar aanvallen naar aanleiding van het posten van een video kan achterwege gelaten wroden. Behandel elkaar met respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook niet dat je iets weg zou moeten geven. Motivatie om te kijken moet vanuit mensen zelf komen, anders win je er op langere termijn geen vaste kijkers mee. Ook zijn je prijzen daar niet bijzonder genoeg voor ben ik bang. Misschien kijkers meer betrekken bij hetgeen je gaat vertellen of reviewen? Voorstellen laten doen of zo?

Ik denk dat als je wat meer tijd zou steken in het bewerken van je videobestanden het beter uit de verf zou komen en het makkelijker is voor jezelf (het is in één keer geschoten)? Dat doen de Bratt Pitts op deze wereld ook niet. Het is voor iedereen moeilijk om meer dan 2 minuten aan één stuk te praten (en tekst te herinneren) zonder te aarzelen maar op video is dat helaas wel wat veel mensen als storend ervaren. Als je het op zou delen dan is het denk ik veel makkelijker voor jou. Waarom zou je het jezelf ook moeilijk maken?

En zo kun je tussen de shots door wat varieren zodat je niet één aaneensluitend stuk hebt. Misschien wat keywords in beeld laten verschijnen (titel of cover van de game die je noemt? Want je houd ze wel omhoog voor 1 seconde maar dan moet je potverdorie snel zijn wil je die GBA games goed zien.

Desnoods voor een home-made greenscreen opnemen en monteer je b.v. beelden van games op de achtergrond. Waar ik anderen hier wel gelijk in moet geven is dat de omgeving (met name de kast, maar ook je bureaustoel) wel wat afleidend is. Maar als je het al wat meer zou aankleden ben je denk ik al een heel eind.

Begin geluid was ook heel hard, daarna hoor ik je amper praten. Dat is zonde.. En je kijkt in het begin bijna 15 sec naar 2 regels tekst die je in 2 sec. gelezen hebt. Daar had je al kunnen beginnen.

Het is niet negatief bedoeld overigens. De beste stuurlui staan altijd aan wal dat weet je hahah.
Thanks. Weggeven van games doe ik meer om er een ander blij mee te maken, niet zozeer voor subs (aangezien dat er geen 100en per give away zijn ofzo). Als ik dubbele heb, waarom zou ik daar een andere collector niet blij mee maken? Zoals gezegd zullen de prijzen alleen maar toenemen in de toekomst (staat al behoorlijk wat klaar namelijk :) )

Ik steek juist ontzettend veel tijd in het maken van 1 video. Ik moet wel zgegen dat het de laatste tijd stukken vloeiender loopt dan in het begin (iets wat vrij normaal is denk ik). Dat uuhhhh dat is meer een gewoonte denk ik en het kan storend zijn (toevallig zag ik vandeweek een video van retro die exact van hetzelfde last had haha :P )

Maar ik vind je feedback heel chill en ga zeker het een en ander aanpassen :) Thanks bro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon doen wat je leuk vindt. Tips zijn prima, maar dat afzeiken is echt laag. Succes iig.

Verwijderd

Thanks en achja ieder zijn ding inderdaad :)

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vraagads in de appie worden genadeloos neergehaald... :/

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

Zo ook ik maar even mijn verzameling retro Nintendo shit :)

NES

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0709_zpsd9c29c83.jpg

SNES

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0712_zps7983287d.jpg

N64

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0713_zpsf97c4754.jpg

Gameboy

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0715_zps572c5dbd.jpg

Gamecube

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0714_zpsff3718ab.jpg

WII

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0718_zps5766bea9.jpg

Zelda

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk210/desperado112_photo/DSCN0717_zps8b0ded1d.jpg

Voor mij was de NES en de SNES, toch wel de console waar ik de meeste tijd op heb doorgebracht :)

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Verwijderd

ik kan een nintendo 64 clear blue nieuw in doos ongebruikt kopen voor 70 euro is dit een goede deal ?

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:15
Echt nieuw in doos ?

Als jij hem niet wilt, wil ik hem wel hebben voor een connectie van mij die hier al tijden na opzoek is. (de kleur maakt overigens niks uit.

Als die echt nieuw in doos is, is dit dus wel een goede deal in mijn ogen.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

Ja echt nieuw . nooit gebruikt en er niet uit gehaald etc.
boombes schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:43:
Echt nieuw in doos ?

Als jij hem niet wilt, wil ik hem wel hebben voor een connectie van mij die hier al tijden na opzoek is. (de kleur maakt overigens niks uit.

Als die echt nieuw in doos is, is dit dus wel een goede deal in mijn ogen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Desperado112 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:14:

NES

[afbeelding]
Off topic, maar: gaaf behangetje!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Was met mijn game naar de Gamemania gegaan om hem te laten 'Fixen'. Er is niet veel gefixt want hij doet t nog steeds niet. Sterker nog, normaal kon ik in het hoofdmenu komen nu geeft ie meteen aan Disc not recognised.

Je ziet duidelijk lichte cirkelende sporen op de cd van het machientje dat ze gebruiken. Heeft iemand ervaring met de Gamemania, is dat normaal?

Misschien moet ik maar gewoon opgeven en het spel weggooien, zou t wel zonde vinden omdat ik hem zo graag zou spelen.

Edit: Nog een vraag, woont er iemand in de buurt van Apeldoorn die mij zou willen helpen met iets? Stuur aub even een DM, zou ik erg op prijs stellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wahloh op 18-09-2013 18:16 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:02:
ik kan een nintendo 64 clear blue nieuw in doos ongebruikt kopen voor 70 euro is dit een goede deal ?
Da's een goeie deal ja. Mits hij dus ECHT nieuw is. Ook niet "een keer eruit gehaald om te testen", maar ECHT nieuw.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Zakkenwasser
  • Niet online
Weet er iemand trouwens wat er achter deze pijpleidingen schuilt en hoe ik er kan komen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4agjjlHeFlX3kX7eBXGckzYK/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-09-2013 18:45 ]

Verwijderd

Desperado112 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:14:

NES

[afbeelding]

SNES

[afbeelding]

N64

[afbeelding]

Gameboy

[afbeelding]

Gamecube

[afbeelding]

WII

[afbeelding]

Zelda

[afbeelding]

Voor mij was de NES en de SNES, toch wel de console waar ik de meeste tijd op heb doorgebracht :)

Gr
Martijn
_/-\o_

• DLX

DLX

AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:44:
Weet er iemand trouwens wat er achter deze pijpleidingen schuilt en hoe ik er kan komen?
Niks.

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
Blijf je Mega Man X replayen totdat je X2 / X3 hebt kapitein?:p

• Zakkenwasser
  • Niet online
Kryptex schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:55:
Dat zou wel cool zijn, maar ik heb mijn oog nu op demons crest. Hopelijk werkt die kortingscode nog als ik volgende week mijn salaris krijg :)
En ik wil ook nog gradius 3 hebben :D

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-09-2013 21:39 ]

• DLX

DLX

Kryptex schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:55:
Hij is zen speedrun x-buster only onder het uur aan het oefenen :P

Ik blijf skeptisch...

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ook, ik kijk redelijk wat speedruns (AGDQ, SGDQ etc etc), en moet toch zeggen dat ik denk dat het niet kan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

De kou in de gameroom is nu toch al aan het toeslaan. In huis zelf is het zonder verwarming aan 19, in de bijkeuken een graad (of twee) minder (gegokt) en in de gameroom (halve garage) ook.

Toch aan het kijken naar een elektrische kachel, eentje op het oog van Honeywell. Het hoeft maar een ruimte van 3 bij 3 (2,5 hoog) te verwarmen, dus dat kunnen de meeste wel.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:44:
[afbeelding]
Lol dacht vroeger ook dat daar iets achter zat doordat de stage van Storm Eagle vergelijkbare buizen heeft die je kapot kan maken.

Over Megaman gesproken; het strechtdoel van de Kickstarter van Mighty nr 9 is gehaald waardoor deze game ook op de consoles uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Bird op 19-09-2013 12:35 ]

"21 jaar DSL!"

RIP Hiroshi Yamauchi

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QHE4fmy.jpg

Verwijderd

Atlus gekocht door SEGA, blij mee mannen?

• CrystalViriS
Nee, ik niet echt. Alhoewel het Sega zoals we het kende al niet echt meer bestaat natuurlijk. Misschien is het juist wel goed en komen er weer wat mogelijkheden.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Weet helemaal niet hoe hij was, maar zijn bedrijf heeft veel invloed op mij gehad.
R.I.P.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Xyphoid schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:21:
[...]

Weet helemaal niet hoe hij was, maar zijn bedrijf heeft veel invloed op mij gehad.
R.I.P.
Scheen een ontzettend lastige man in de omgang te zijn. Erg star en hard maar wel iemand met brains en visie. Na hem (n64) is Nintendo ook steeds meer naar beneden gegaan en zijn de consoles Nintendo-only consoles geworden waar je geen goede 3rd party titels voor hoeft te verwachten.

Aan de andere kant heeft hij er wel voor gezorgd dat

Dit

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6a/SNES-CD_add-on.jpg/220px-SNES-CD_add-on.jpg

dit
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/PSX-Console-wController.jpg/250px-PSX-Console-wController.jpg

werd en daar zal Nintendo achteraf ook niet al te blij mee geweest zijn. Zijn grootste blunder.
Ook wel een behoorlijke rattenstreek:
At the June 1991 Consumer Electronics Show, Sony announced its SNES-compatible cartridge/CD console, the "Play Station". The next day, Nintendo revealed its partnership with Philips via a surprise announcement at the show

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Laatst twee spellen gekocht. Een daarvan is F-Zero.
Blijkt dat het doosje en de manual in het Italiaans zijn (wat dus niet op de foto te zien was en stond ook nergens). Heb dus teruggemailed. Verkoper zei eerst dat hij zou uitzoeken wat er mis was gegaan en paar dagen daarna weer contact met me zou opnemen. Daarna geen reactie meer.

Na een week weer gemailed. Pas na een week een reactie dat hij weg was en dat ie wel een complete Nederlandse versie had liggen en dat hij ook alleen het boekje kon opsturen. Ik kon alles ook terug sturen.
Heb dus gemailed dat ik het terug zou sturen en dat hij me de Nederlandse versie kon sturen.
Weer geen reactie.
Na een week besloten dat ik gewoon mijn geld terug wil. Heb dat naar hem gemailed, maar tot nu toe dus geen reactie meer.

Meeste van zijn advertenties (op tweedehands.nl en marktplaats.nl) zijn niet meer actief. Gelukkig heb ik via Google nog een aantal advertenties van hem op Marktplaats gevonden die nog werkten. Heb via die advertenties maar berichten gestuurd. Hopelijk reageert hij daar wel op.

Misschien leest ie deze post wel...

Anders gooi ik het spel maar weer op Marktplaats. Als iemand interesse heeft, PM me maar.

Aankomende zaterdag eindelijk eens foto's maken van mijn nieuwe aanwinsten. Wilde het eigenlijk drie weken geleden al doen, maar moest eerst mijn lampen binnen krijgen en lichtbox in elkaar flansen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:39
The_Bird schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:09:
[...]

Scheen een ontzettend lastige man in de omgang te zijn. Erg star en hard maar wel iemand met brains en visie. Na hem (n64) is Nintendo ook steeds meer naar beneden gegaan en zijn de consoles Nintendo-only consoles geworden waar je geen goede 3rd party titels voor hoeft te verwachten.

Aan de andere kant heeft hij er wel voor gezorgd dat

Dit

[afbeelding]

dit
[afbeelding]

werd en daar zal Nintendo achteraf ook niet al te blij mee geweest zijn. Zijn grootste blunder.
Ook wel een behoorlijke rattenstreek:

[...]
Interessant, waar het dus op neer komt is dat Nintendo graag een CD addon wilde voor de SNES. Nintendo ging in zee met Sony om dit te realizeren. na een paar jaar ziet Nintendo de overeenkomst met Sony niet meer zo zitten waardoor de ontwikkeling van de 'Play Station' addon niet verder ging. Nintendo heeft namelijk achter de rug van Sony gevraagd aan Philips in deze addon te maken omdat die wel akkoord gaan met de termen van Nintendo. Ondertussen begint Sony de Play Station om te bouwen tot een standalone console en Philips bouwt de CD-I ipv een CD addon voor de SNES.

Wat een geweldig verhaal :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sir_Hendro schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:43:
[...]

Interessant, waar het dus op neer komt is dat Nintendo graag een CD addon wilde voor de SNES. Nintendo ging in zee met Sony om dit te realizeren. na een paar jaar ziet Nintendo de overeenkomst met Sony niet meer zo zitten waardoor de ontwikkeling van de 'Play Station' addon niet verder ging. Nintendo heeft namelijk achter de rug van Sony gevraagd aan Philips in deze addon te maken omdat die wel akkoord gaan met de termen van Nintendo. Ondertussen begint Sony de Play Station om te bouwen tot een standalone console en Philips bouwt de CD-I ipv een CD addon voor de SNES.

Wat een geweldig verhaal :D
Zeker interessant, vooral gezien de geschiedenis van Nintendo en cartridges, de N64DD en de Sega Mega CD. Als de Nintendo 64 geen cartridges had zouden de 3rd parties ook niet massaal naar Sony overgestapt zijn. (Als ik het goed begreep, hadden het ruimtegebrek en de kosten van de cartridges hier veel mee te maken)

Vorig jaar verscheen er op Ebay nog een prototype Snes-CD controller op Ebay.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Xyphoid schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:18:
Meeste van zijn advertenties (op tweedehands.nl en marktplaats.nl) zijn niet meer actief. Gelukkig heb ik via Google nog een aantal advertenties van hem op Marktplaats gevonden die nog werkten. Heb via die advertenties maar berichten gestuurd. Hopelijk reageert hij daar wel op.

Misschien leest ie deze post wel...

Anders gooi ik het spel maar weer op Marktplaats. Als iemand interesse heeft, PM me maar.
Bah, die viezerik heeft al zijn advertenties net verwijderd... Echt zielig.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 20-09-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Xyphoid schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:48:
[...]

Bah, die viezerik heeft al zijn advertenties net verwijderd... Echt zielig.
Misschien las ie inderdaad mee hier... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
psychoclown schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:07:
[modbreak]Mag ik iedereen erop wijzen dat dit geen Ebay of Marktplaats ervaringen topic is, gaarne deze discussies/ervaringen delen in de daarvoor bestemde topics.[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Misschien eens tijd voor een retro marktplaats en ebay ervaringen topic ;)

Vanuit het grappige plaatjes topic:

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/2705/5rvx.jpg

En dit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aqbOhp771QY]

Lijkt me leuk, zo'n GTA deel op de SNES en als het niet anders kan op de N64. Jammer dat er überhaupt geen GTA-achtig spel verschenen is op de N64 destijds.

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 21-09-2013 16:18 ]

• nooblowstar
kvind het ook niet echt iets voor nintendo om zulk soort games te maken ;)

Verwijderd

Ziet er wel geinig uit, maar inderdaad geen game voor Nintendo :P
RE2 kwam ook op de N64, dus waarom GTA niet? :)

Verwijderd

Omdat het niet bij Nintendo past. RE2 was eenmalig toch? Zegt voldoende. Totaal andere doelgroep etc.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
Eindelijk de trotse eigenaar van een "new game 2600" met het spel EMDURL. Voor €0,50 kon ik hem niet laten liggen. Helaas zonder voeding en controller, maar met een universele adapter en een megadrive gamepad kom je een heel eind. Helaas bleek net ook de voltage regulator afgebroken, maar met een soldeerboutje kom je een heel eind.

Na wat kort research kom ik er achter dat EMDURL een pirate van super ferari is, en de new game 2600 een spaanse atari clone. pics:

Afbeeldingslocatie: http://i833.photobucket.com/albums/zz252/NE5Freak/new%20game%202600/2013-09-21192515_zpse7d88d5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i833.photobucket.com/albums/zz252/NE5Freak/new%20game%202600/2013-09-21192838_zps9066de0b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i833.photobucket.com/albums/zz252/NE5Freak/new%20game%202600/2013-09-21192857_zpsd5fadb4c.jpg

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:02:
Heb je hem nou nog gekocht?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Zakkenwasser
  • Niet online
Kringloopwinkels hanteren nu ook marktplaats prijzen tegenwoordig (bij mij in de buurt tenminste...)

65 euro voor een atari 2600... :X

[ Voor 18% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-09-2013 20:59 ]

• NESFreak
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:58:
Kringloopwinkels hanteren nu ook marktplaats prijzen tegenwoordig (bij mij in de buurt tenminste...)

65 euro voor een atari 2600... :X
Geluk dat dit dan geen atari is :*) . Voor zo'n prijs gaan ze em toch nooit kwijtraken?

De kringloopwinkel waar ik het meeste komt die wordt gerund in een soort van reclasseringsconstructie. De prijzen zijn dus compleet random. Zo wilden ze laatst €20,- voor een kale ongeteste nes met brandschade en €3,50 voor een videopac g7000 met 4 boxed games. Het is ook maar net wie de prijsstickertjes er op heeft moeten plakken.

Iemand waarschuwde me trouwens laatst voor bit rot bij atari pirates die op eprom draaien. Is dit een reëel gevaar?

[ Voor 5% gewijzigd door NESFreak op 21-09-2013 21:28 ]

Verwijderd

Ja, dit is een zeer reëel gevaar.

Voor wat betreft het verhaal hierboven over de manier hoe men tegenwoordig retro spullen prijst kan ik dit alleen onderschrijven want het is mij allang een doorn in het oog van de zogenaamde 'liefhebbers' hoe zij op een voor mij schandalige wijze een slaatje uit iets van weleer proberen te slaan. Alsof het logisch is dat je altijd de hoofdprijs vraagt voor iets van weleer omdat........ anderen het ook doen.

Ik vind nog altijd, en zelf doe ik het ook, dat retro spul zoals dus consoles e.d. ook een factor "gunnen" moet hebben en daarmee bedoel ik dat het financiële aspect niet altijd het voornaamste moet zijn.
Bedoel je aankoopprijs (als je toch zo graag iets wilt verdienen) vragen is toch ook voldoende? :/

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:30:

Verhaal...

Bedoel je aankoopprijs (als je toch zo graag iets wilt verdienen) vragen is toch ook voldoende? :/
Dan verdienen ze niets. ;)

Ik denk ook dat er steeds meer verzamelaars komen, en bepaalde zaken echt schaars worden. Daarbij zijn er mensen die in tijden van crisis ergens in stappen, om wat geld bij te verdienen.

Verzamelaars versus handelaren blijft een oneindige discussie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Als ik al mijn dubbele snes spellen verkoop voor vriendenprijsjes duurt het waarschijnlijk 5 tot 20x zolang voor ik het geld bij elkaar heb voor de duurdere titels aan te schaffen bij een andere liefhebber die zijn dubbele verkoopt tegen een normale marktprijs.

Zojuist trouwens Castlevania 4 uitgespeeld, pffff wat een game!

[ Voor 22% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-09-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:32:
Als ik al mijn dubbele snes spellen verkoop voor vriendenprijsjes duurt het waarschijnlijk 5 tot 20x zolang voor ik het geld bij elkaar heb voor de duurdere titels aan te schaffen bij een andere liefhebber die zijn dubbele verkoopt tegen een normale marktprijs.

Zojuist trouwens Castlevania 4 uitgespeeld, pffff wat een game!
Wat hij zegt. Ik ben er ook mee gestopt mijn games voor mooie prijzen weg te doen.
Mijn doel is gewoon om dubbelen kwijt te zijn en van de opbrengst de games te kopen die ik wel wil verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Zo lang ik de aankoopprijs eruit haal, vind ik het best. Hoef niet perse de woeker Ebay prijs te vragen. Wil overigens niet zeggen dat ik mijn zeldzamere games voor een prikkie weg doe als ik ze voor een prikkie heb gekocht - ik vraag er alleen niet de hoofdprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ook wel aardig om dan te weten wat een vriendenprijs is en wat de hoofdprijs.

Laten we dan mario party3 nemen als voorbeeld. cart only die er gewoon goed uitziet 9/10.
Ebay zegt me dat 85 euro de hoofdprijs is waarvoor je hem niet verkoopt en voor 55 euro wisselde er wel 1 van eigenaar (veel voor cart only als je het mij vraagt). Maar wat is dan de waarheid wat prijs betreft? Ik denk persoonlijk dat 30-35 euro het wel is en dat klinkt als hoofdprijs. Er zijn wellicht ook verkopers die alleen maar kijken naar het hoogste en hem voor die prijs neerzetten en dan zien ze het wel. Komt er geen koper.. nou dan niet is de gedachte, veel ruimte neemt het ding niet in en voor een verkoper die een paar spellen heeft is omloopsnelheid / geldstroom niet van belang. Grotere verkopers hebben daar wel belang bij en zullen prijzen om te verkopen.. en zaken waar ze slechts 1 ex. van hebben wat duurder dan normaal.

Dus wat is het lijstje hoofd/normaal/vriend. En waarom zou je iets voor een vriendenprijs verkopen eigenlijk? Ik ben zelf van het weggeven. heb gevist, toen niet meer, vriend wilde een hengel en dan zeg ik "zoek er maar 1 uit, krijg wel een keer een biertje".

Sidenote is wel dat ik door aankoop van spellen voor sterren had in de nintendostore (toen kon je vaak nog dubbel registreren en hoefde je niet een hele vragenlijst in te vullen.. ging dus veel sneller dan nu). Keek dagelijks en kocht de zelda statue. Te koop gezet en dan blijkt dat je een ding hebt wat veel mensen willen hebben en waar gewoon niet makkelijk aan te komen is. Nieuw in doos in plastic enz leverde het ding 225 euro op. Voor een krijgertje een uitstekend bedrag.. maar had ik hem voor een vriendenprijs moeten verkopen aan iemand die geen vriend van me is? Of voor minder aan iemand die zelda shit spaart omdat ik dat zo leuk vind.
De discussie is best lastig en misschien moet je als verzamelaar meer plezier halen uit het goedkoop verkrijgen van de game van je dromen die je nog niet hebt dan het ergeren aan de hoge prijzen?

Hoorde wel een leuk verhaal over een flipperkast. Iemand had bij wijze van grap een MP advertentie geplaatst om eens te kijken wat de reacties zouden zijn. Hij bood een kast uit de top 10 aan onder een vage omschrijving "iets met een trillend kasteel achterin" en wij wilde 1000 euro. Hij kreeg vrijwel alleen maar mail van liefhebbers die hem waarschuwden zijn kast niet voor dat geld te verkopen omdat hij zomaar 4000 waard kon zijn afhankelijk van de staat. Er was er maar 1 die hem gelijk wilde ophalen.
De grote van de groep en de beschikbaarheid en hoe het goed te handelen is telt dus ook wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
heet moet allemaal wel leuk blijven , er zijn site die aangeven wat de waarde is van een game cart only of ingesealed enz enz
zit zelf bij een nl nintendo forum en deze mensen gunnen elkaar erg veel
vaak kun je ruilen zonder bijbetaling

pal rocks heet de site

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

:D serieus? die dingen zijn normaal gesproken helemaal niet duur, tenzij het een 'woody' is en in mint conditie mét een hoop spellen erbij. Een junior kost over het algemeen niet meer dan 20 euro (zonder games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
kimahri schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:21:
heet moet allemaal wel leuk blijven , er zijn site die aangeven wat de waarde is van een game cart only of ingesealed enz enz
zit zelf bij een nl nintendo forum en deze mensen gunnen elkaar erg veel
vaak kun je ruilen zonder bijbetaling

pal rocks heet de site
Tjah, het is idd een beetje een kip en ei verhaal. Als verzamelaar moet je steeds meer zelf ook hogere prijzen gaan vragen wil je ooit zelf de leuke items kunnen kopen.

Vorig jaar waren er trouwens een stel mensen hier met het idee project retromarkt, maar die thread z'n laatste reply is al weer een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Heb vandaag foto's gemaakt van al mijn spellen.
1 foto van de voorkant met alles uitgepakt. 1 foto van de achterkant met alles uitgepakt. 1 foto van het doosje schuin van de onder- en linkerkant. 1 foto van het doosje schuin van de onder- en rechterkant. 1 foto van het doosje schuin van de boven- en rechterkant.

Mijn aanwinsten van de laatste weken. Meeste zijn CIB's.

SNES games:
Afbeeldingslocatie: http://www.xyphoid.nl/images/random/games/snesgamessmall.jpg

NES games:
Afbeeldingslocatie: http://www.xyphoid.nl/images/random/games/nesgamessmall.jpg

Voor veel spellen heb ik de hoofdprijs betaald (Zelda, Streetfighter, Probotector, Shadowrun, Secret of Mana, Turtles), maar dat zijn spellen die ik echt wilde hebben. En helaas zijn ze niet vaak in zulke goede staat te vinden. Heb voor Probotector (NES en SNES) twee keer moeten betalen, want de NES was met Spaans boekje (doosje wel in Engels) en de SNES was met Duits doosje en boekje. Stond er bij allebei niet duidelijk bij. Dus die twee spellen heb ik ergens anders nog een keer gekocht. Ook F-Zero is niet in het Engels, maar in het Italiaans. Cybernator heb ik nog van vroeger, maar die is blijkbaar ook Duits (vroeger vond ik de doosjes niet echt belangrijk. Gewoon spel er uit en spelen!!!!).
Voortaan ga ik dus eerst mailen om te vragen in welke taal het doosje en boekje zijn, voordat ik iets koop.
Deze drie ga ik dus doorverkopen. Als iemand er al geïnteresseerd in is. Anders verkoop ik ze als cartridge only of zo. Ik spaar alleen Engelse en Nederlandse versies van doosjes.
Wat doen jullie met anderstalige doosjes? Sparen jullie die of laten jullie die liggen?

De linker rij met NES spellen heb ik in V.S. van A gekocht samen met een NES console. Ook een aantal losse spellen op de voorgrond horen daarbij. Doosjes zijn in super goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Xyphoid schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:33:

Voor veel spellen heb ik de hoofdprijs betaald (Zelda, Streetfighter, Probotector, Shadowrun, Secret of Mana, Turtles), maar dat zijn spellen die ik echt wilde hebben.
Voor hoeveel heb je Street Fighter betaald? Ik zag het laatst op de beurs liggen voor 30euro. Leek me toen niet echt de moeite waard. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bangsa schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:49:
[...]

Voor hoeveel heb je Street Fighter betaald? Ik zag het laatst op de beurs liggen voor 30euro. Leek me toen niet echt de moeite waard. :|
Engelse versie. compleet en in goede staat: 56 Euro (dit was inclusief verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
Xyphoid schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:00:
[...]

Engelse versie. compleet en in goede staat: 56 Euro (dit was inclusief verzendkosten).
Ja achteraf was 30euro misschien wel een goede prijs.. haha
Deze was in redelijke staat en Nederlands/Frans versie, ook compleet.

Probeer zelf alles los te sparen.
Heb laatst Street Fighter 2 turbo bij elkaar verzameld. Allemaal met dezelfde code.
Spel en doosje 15euro
Boekje 1euro
Inlay 1euro

Is wel een stuk moeilijker om zo dingen bij elkaar te vinden. Haal er zelf voldoening uit.

Maar mocht ik ze compleet vinden dan zou ik het ook kopen. (jammer van streetfighter2.. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bangsa schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:33:
Probeer zelf alles los te sparen.
Heb laatst Street Fighter 2 turbo bij elkaar verzameld. Allemaal met dezelfde code.
Spel en doosje 15euro
Boekje 1euro
Inlay 1euro

Is wel een stuk moeilijker om zo dingen bij elkaar te vinden. Haal er zelf voldoening uit.
Dacht er over om dat ook te doen, maar je blijft dan met zoveel spul zitten waar je niks mee kan (Franse of Duitse doosjes en boekjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
Xyphoid schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:51:
[...]

Dacht er over om dat ook te doen, maar je blijft dan met zoveel spul zitten waar je niks mee kan (Franse of Duitse doosjes en boekjes).
Ja inderdaad, dat is wel klote. Heb ook een paar duitse handleidingen gehad. Je zou ze misschien op Ebay kunnen zetten. maarjah kost je ook weer geld aan Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe video geschoten met dit keer een vrij zeldzame PS2 game, iemand enig idee waarom deze game zeldzaam is of in ieder geval redelijk aan de prijs is? Als iemand nog een goede videocamera weet (geen Flip aub) laat even weten aangezien de mijne is overleden.

YouTube: Playstation Collecting #20 - New stuff and some games for sale/trade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bangsa schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:04:
[...]

Ja inderdaad, dat is wel klote. Heb ook een paar duitse handleidingen gehad. Je zou ze misschien op Ebay kunnen zetten. maarjah kost je ook weer geld aan Ebay.
Dan ben je meer geld aan Ebay kwijt, dan dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
Heb hier op het forum gelezen, dat er bij de kringloop ook eens een kans was om retro spullen te vinden.

Ik ben dus maar even gaan kijken bij mij in de buurt, maar helaas geen SNES spullen of wat verdwaalde rare items.

Ik vond in de DVD bak wel een PS2 spel: HACK Infection Part 1.
Prijs 1euro.

Zelf geen PS2 collector, maar zag op Magix buttons dat ze het daar verkopen voor 39,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magix is een reseller dus de prijs ligt wel wat lager dan dat (denk aan 25 mits compleet), nog steeds prima vondst hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:06:
Magix is een reseller dus de prijs ligt wel wat lager dan dat (denk aan 25 mits compleet), nog steeds prima vondst hoor!
Aah duidelijk. Vond de prijs verschil al wat groot. Op marktplaats zijn die lager. Heb gehoord dat de andere delen duurder zijn.

Die van de kringloop was helemaal compleet en geen krasjes op de CD's. Moet ik maar vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Om een zo accuraat mogelijk beeld te krygen van de waarde is het goed om ebay in de gaten te houden. Let wel dat de games op ebay.nl veel duurder zijn dan op ebay.co.uk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:13:
Inderdaad. Om een zo accuraat mogelijk beeld te krygen van de waarde is het goed om ebay in de gaten te houden. Let wel dat de games op ebay.nl veel duurder zijn dan op ebay.co.uk ;)
Gewoon "wereldwijd" aanvinken op ebay.nl als je gaat zoeken.
Zo heb ik een mooie NES set met de 12 spellen (op mijn laatste foto) in de V.S. van A. gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook alhoewel je dan op de een of andere manier niet alle veilingen te zien krijgt. Ik heb nog een hele goede tip die ik nog geen een keer voorbij heb zien komen op youtube of hier maar die bewaar ik voor een video. Daarmee heb ik echt mega goede deals gescoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bah, de foto's die ik van mijn spellen heb gemaakt, zijn toch niet zo mooi als ik dacht. Op het schermpje van de Canon lijken ze goed, maar op de PC is het niet zo mooi.
Goede les voor volgende keer: eerst oefenen :P
Nou ja, het houdt me van de straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Goeie camera is 1 ding, kunnen schieten is een ander... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Xyphoid schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:32:
Bah, de foto's die ik van mijn spellen heb gemaakt, zijn toch niet zo mooi als ik dacht. Op het schermpje van de Canon lijken ze goed, maar op de PC is het niet zo mooi.
Grootste probleem dat mensen hebben bij collecties vastleggen is dat ze veel te weinig licht inschakelen in de kamer waar alles staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:13:
En dat geeft ook een zwaar vertekend beeld! Want hou er rekening mee, dat je echt kijkt naar wat ook daadwerkelijk verkoopt. Mensen staren zich teveel blind op de prijzen, en komen er dan achter dat het niet verkoopt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Xyphoid schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:32:
Ik gebruik zelf een externe flitser op mijn d90

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nYFhnk5AZGYmURHvKdLZcR4a/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik zelf een externe flitser op mijn d90

voorbeeld:
[afbeelding]
Er zit een beetje witte waas over je foto.

Ik heb een eigen lichtbak met twee ledlampen gebouwd.
Alleen is mijn achtergrond niet helemaal wit (heb nog geen wit plastic, dus heb witte laken gebruikt) en dat zie je een beetje. Ook zijn de letters op de doosjes niet helemaal scherp. Maar dat kan komen omdat ik niet al te dicht bij het doosje kan komen, anders past niet alles er op (18-135mm kitlens van Canon).
Op zich zijn de foto's goed, maar ik wil gewoon dat het perfect is.
Zal vanavond een voorbeeld hier posten.

Heb net ff foto met mijn telefoon gedownload van mijn NAS.
Zoals je ziet is de achtergrond niet mooi wit. Geen zin om het met Photoshop aan te passen.
In de linkerbovenhoek zie je ook een stukje laken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xyphoid.nl/images/random/games/shadowrunallessmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xyphoid.nl/images/random/games/shadowrunsmall.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Xyphoid op 23-09-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard ga ik dan uit van verkochte veilingen op Ebay om een prijsbepaling te doen, niet van actieve veilingen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:17:
Uiteraard ga ik dan uit van verkochte veilingen op Ebay om een prijsbepaling te doen, niet van actieve veilingen inderdaad.
Hoe kan je sorteren op verkochte veilingen dan?

- Edit -
Al gevonden...

[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 23-09-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
sold listings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
ook maar eens mijn NES afgestoft :) kwam ook nog wat losse cartridges tegen, maar het zijn stuk voor stuk spellen die mij niet zo boeien jammer genoeg. Maar ik heb in ieder geval weer een werkende console met 2 controllers.
Ik moet nu dus even op zoek naar super mario bros 3 voor de NES.

Spellen die ik er op dit moment bij heb:
operation wolf
shadowgate
dragon's lair
the empire strikes back
gauntlet 2
captain comic

misschien dat er hier iemand is die wat aan 1 of meerdere van deze spellen heeft en eventueel wil ruilen tegen super mario bros 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:13:
ook maar eens mijn NES afgestoft :)
...
dragon's lair
Probeer eens het kasteel überhaupt binnen te komen >:)

Echt een game waarbij je de neiging krijgt alles door het raam te flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
NE5Freak schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:44:
[...]

Probeer eens het kasteel überhaupt binnen te komen >:)

Echt een game waarbij je de neiging krijgt alles door het raam te flikkeren.
kzal em binnekort wel eens proberen op de snes, is die daar excact hetzelfde als op de nes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Volgens mij is die altijd hetzelfde, alleen grafisch anders. CD-i is hetzelfde als de SNES voor zover ik weet.
Man wat een frusti spel is dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Arunia schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:14:
Volgens mij is die altijd hetzelfde, alleen grafisch anders. CD-i is hetzelfde als de SNES voor zover ik weet.
Man wat een frusti spel is dat. :P
Met alle fmv-games op de CD-I zou ik juist verwachten dat het juist op het origineel lijkt?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

nooblowstar schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:01:
kzal em binnekort wel eens proberen op de snes, is die daar excact hetzelfde als op de nes?
SNES is een totaal andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Wahloh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:41:
Was met mijn game naar de Gamemania gegaan om hem te laten 'Fixen'. Er is niet veel gefixt want hij doet t nog steeds niet. Sterker nog, normaal kon ik in het hoofdmenu komen nu geeft ie meteen aan Disc not recognised.

Je ziet duidelijk lichte cirkelende sporen op de cd van het machientje dat ze gebruiken. Heeft iemand ervaring met de Gamemania, is dat normaal?

Misschien moet ik maar gewoon opgeven en het spel weggooien, zou t wel zonde vinden omdat ik hem zo graag zou spelen.

Edit: Nog een vraag, woont er iemand in de buurt van Apeldoorn die mij zou willen helpen met iets? Stuur aub even een DM, zou ik erg op prijs stellen.
Over het algemeen gebruik ik commandant 4 (auto polijst middel) om schijfjes te redden, heeft me nog nooit in de steek gelaten maar merk wel dat ik het polijsten handmatig moet doen, over het algemeen ben ik geen fan van polijst machientjes omdat die op hun beurt ook weer sporen achterlaten. gewoon een beetje commandant 4 met een katoenen doek werkt voor mij prima!

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:15
1nsane, Wow! Commandant 4 daar durft ik op me gewone "goede" autolak nog niet eens echt mee uit de voeten. Laat staat op zoiets gevoeligs als een cd.

Maar ik ga het zeker een keer uitproberen nu ik weet dat iemand daar goede resultaten mee krijgt. (Natuurlijk wel goed afspoelen en laten drogen erna).

Draai je rondjes of doe je bewust van binnen naar buiten omdat je dan "krassen" maakt haaks op de draai richting zodat de foutcorrectie de niet te lezen cellen toch kan corrigeren?

Want zoals ik het begrepen heb is de enige kras die je cd echt om zeep helpt een kras in de draai richting met kromming erin. Zodat de fout correctie zijn werk niet meer kan doen.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
@ Boombes

Ik maak meestal circulerende poetsbeweginkjes en dan niet circulair als in de hele schijf maar kleine draaiende bewegingen over het oppervlak en dan gaandeweg de hele schijf over werken.

Het zal natuurlijk zo zijn dat het niet voor elke schijf werkt maar tot nu toe heb ik ieder schijfje wat problemen had weten te fixxen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragons liar.. speelde ik als kind in de speelhal.. erg lastig en duur om ver te komen.. voordat je alles wist.. "don't drink this"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik had met Castlevania 4 op zaterdag avond vaak van die momenten gehad dat ik de controller bijna tegen mijn tv aan wilde gooien omdat ik weer op een idiote manier afging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanuki schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:14:
[...]

Heb je hem nou nog gekocht?
Nee
Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod