1-sep-2013 Seeeegaaaaaa
Om 5:00 op om naar 2 rommelmarkten te gaan.
De eerste markt zou om 9:00 beginnen en was in een gymzaal. Ik was er om 7:00 en glipte zelfs per ongeluk naar binnen. Was de verkopers die hun spullen aan het brengen waren in de gaten aan het houden en voor ik het wist stond ik binnen. Had het pas door toen ik een rondje gedaan had, want toen zag ik heel groot "KASSA" staan.
Doordat ik zo vroeg binnen was had ik niks te doen. Er was nog vrijwel niemand aan het opbouwen. En degenen die wel aan het opbouwen waren had ik al snel gezien. Ik stond in een vrijwel lege gymzaal haha.
Langzaamaan begonnen de verkopers binnen te sijpelen. Rondjes blijven doen, hier en daar wat informeren.
Toen kwam ik opeens mijn inmiddels vaste concurrent tegen. Ik heb geen idee wat hij zover van de normale markten af daar deed, maar hij was er dus weer. Het begint inmiddels eigenlijk wel leuk te worden. Wij hebben een heel aparte relatie. Menig psycholoog zou een gesticht aanraden. Ik heb hem in totaal één keer gesproken. Dat was de allereerste keer dat ik hem zag. Ik dacht, hee iemand die hetzelfde doet als ik, leuk. Maar het blijkt een erg norse man met veel eigendunk. Geen behoefte aan om mee te praten dus. Maar vanaf dat eerste gesprek lijk ik op elke markt waar hij ook is aanwezig te zijn. Ik ben wat sneller te been en lijk vooral ook wat meer geluk te hebben. Heel regelmatig koop ik spullen die hij over het hoofd ziet, die hij te laat ziet, of waar hij zelf niet naar heeft gevraagd. De laatste tijd is het zelfs zo dat ik alles voor zijn neus koop haha. Zie de vorige keer o.a. die nessen en snessen en die metal gear solid twin snakes en aanverwante games. Het leuke is dat, ondanks dat we niet praten, hij met zijn gezicht altijd boekdelen spreekt. Griezelboeken zeg maar. Het mannetje is super jaloers en op zijn teentjes getrapt als ik met een tas rondloop en hij heeft het gezien. Soms zelfs niet op iets in gaan, zodat hij doorloopt en als hij ver genoeg weg is pas gaan onderhandelen met de verkoper. Mooie deal scoren en daar is het onweergezicht weer. Zo doen we dat hier in brabant

Nouja, ik vind het in ieder geval erg grappig. Hij heeft nog steeds niet zoiets gehad van "laat ik eens normaal doen, dan kan ik er zelf misschien ook voordeel uit halen". Maar eh ja, genoeg over mijn concurrent.
Ik kwam hem dus opeens tegen en was zoals gewoonlijk weer op de hoede. Maar ik bleef maar niks vinden, zelfs geen Xbox 360 of Wii of PS3. En dat ligt er toch altijd wel minimaal.
En opeens lag daar een game boy advance met een stel game boy classic games. Gevraagd wat het kost. 10 euro! 5 euro ook goed? Mooi. Ik had alleen de spellen nog niet gezien, maar 5 euro voor een GBA met een aantal spellen leek me sowieso niet verkeerd.
Ik werd nog vriendelijk bedankt door mevrouw, want afdingen hoorde er nou eenmaal bij en dat had ik perfect gedaan zei ze. Maar mooi in mee gepraat, want ze was 85 of zo, ze kwam daar meer voor de gezelligheid dan om het geld verdienen.
Ik kreeg het mee in een wit doorzichtig tasje. Mijn concurrent kon zien wat er in zat en zette zijn verliezersgezicht weer op. Dat maakte de deal priceless.
Daarna weer verder gegaan met rondjes lopen, want ik had redelijk wat tijd verloren. Mijn concurrent had ondertussen nog steeds niks gekocht, maar dat wil niks zeggen, hij ziet wel vaker dingen over het hoofd.
En volgens mij klopte dat ook, een stukje verderop waren een jongen en zijn moeder spellen aan het uitladen. Ds spellen. Allemaal sportspellen, maar er zat een Mario & Sonic olympische spelen en een yoshi's island bij. Hij wou 5 euro per stuk. Dat leek me voor die 2 games niet verkeerd, maar ik vond die Mario & sonic toch minder waard. Afdingen werkte niet, dus maar yoshi's island gekocht voor 5 euro. Leek me een mooie prijs, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet op de hoogte ben van de prijzen van de ds.
Uiteindelijk had ik alles wel zo'n beetje gezien, er kwamen niet echt verkopers bij. Dus maar even gekeken welke spellen er nou eigenlijk bij de GBA zaten. Double dragon 3, batman returns, leek me al genoeg om die waarde van 5 euro te halen.
image posting
Samen 10 euro
Jimmy Connor tennis (los)
Double dragon 3 (los)
Navy seals (los)
Ton & jerry mouse atracks (los)
Donald Duck quack attack (los)
Dragon ball z (los)
F1 race (los)
Batman returns (los)
GBA console (los)
Yoshis island (CIB)
Nog wat rondjes gelopen, maar echt helemaal niks van waarde gevonden. Wel wat bizarre dingen, zoals een ps1 spel: doosje van gran turismo, boekje van tekken, spel van Rayman.
Uiteindelijk ben ik vlak voor openingstijd weer gegaan, naar de volgende markt.
Een heel ander soort markt. Deze was buiten en eigenlijk meer een soort markt van de buurt. De hele buurt kon hun spullen buiten neerzetten om te verkopen. Op zich best leuk idee en een voordeel is dat er weinig diehard handelaren staan. Die staan op de algemene rommelmarkten vaak wel, want die schrijven zich overal in.
Uiteraard weer begonnen met rondjes doen, maar Jezus hey wat viel het tegen qua aanbod van games. Het leek eigenlijk alsof er al iemand was geweest die games had gekocht, zo erg viel het op.
Hier en daar wat kleine niet game gerelateerde dingen gevonden die ik heb gekocht:

A-team bordspel 0,50
Friends bordspel 0,50
Pokémon flippo map 0,50
Hoe kun je dat ateam spel nou laten liggen voor 50 cent? Zag ook dat het uit 1984 is, volgens mij is dat echt de tijd dat the ateam voor het eerst op tv was.
Dat Pokémon mapje wou ik eigenlijk niet, maar ik heb er zelf al een waar helaas wat tabbladen missen. Die zaten in dit mapje wel. En 50 cent is nou ook weer niet heel duur haha. Het was overigens eerst 3 euro. Best wel bizar dat verkopers soms zo hard dalen. Is alleen maar een teken dat je echt altijd moet afdingen!
En dat friends spel.. ik ben fan van die serie. Het spel was eerst 4 euro, maar na het 6e rondje ging ze eindelijk akkoord ket mijn 50 cent bod haha
Na een tijdje nog steeds niks echt interessants gevonden. Maar de markt begon pas over anderhalf uur.
Opeens kom ik bij een kraam die net aan het opbouwen is een Pokémon hoes tegen met daarin een game boy color, met iets van 8 spellen of zo. Het was een erg aparte situatie. Ik vroeg aan de man wat het moest kosten. Ondertussen komt een meisje erbij staan en ze liet duidelijk merken dat zij het ook wou. Maar ze keek teleurgesteld omdat ik eerder was. Mijn voordeel zou je zeggen. Maar het bleek mijn nadeel. De verkoper zei "je mag niet afdingen: ik wil er 8 euro voor". Ik dacht: een game boy color, met Pokémon red, blue, yellow, etc. Moet een goede deal zijn. Ik kon ook moeilijk gaan afdingen, want dan had dat meisje er die 8 euro wel voor over. Dus een beetje onder druk gezegd dat het goed was en het gekocht.
Toen ik verder liep dacht ik: even kijken naar de spellen. Pokémon red voor de game boy color????? Pokémon yellow op een grijze cartridge???? Er klopte helemaal niks van. Op de cartridges stond boven in dat ovalen gedeelte ook niet Nintendo, maar Game. Stickertjes achterop de cartridges. Fake dus.
Ik ben meteen omgedraaid en heb de verkoper gezegd dat ik mijn geld terug wil. En toen begon het natuurlijk. Verkoper maakte bewegingen om mijn geld terug te gaan geven, maar ondertussen was zijn vrouw erbij gekomen. Ze zei: die spellen zijn niet nep! Ik zeg: jawel, allemaal nep. Zij: maar ze doen het perfect! Ik: vast wel, maar ze zijn nep. Kijk maar naar Pokémon red bijvoorbeeld, die hoort een rode cartridge te hebben. Zij: ja maar er zijn veel varianten he. Dit spel is echt en je moet ons niet beledigen. Nou oprotten! (Letterlijke quote.)
Ik ging natuurlijk niet voordat ik mijn geld terug had. Uiteindelijk werd de man ook kwaad, volgens mij alleen maar omdat zijn vrouw ook kwaad werd.
Na veel gezeik heeft de man het eindelijk teruggenomen en heb ik mijn geld teruggekregen. Voorwaarde was wel dat ik niet meer welkom was om iets te kopen bij ze. Want ik was kinderachtig en een zeikerd en ik verzin smoesjes. En daar hadden ze echt geen tijd voor, ik kon beter oprotten. Nou prima, ik ben dus braaf opgerot. Wat een figuren zeg... Zelfs nog plaatjes op internet laten zien van hoe de spellen er wel uit horen te zien. En toch stug blijven volhouden dat de spellen die zij hadden echt waren.
Het rondje erna zag ik het niet meer liggen. Lag het bij de buurvrouw. Dat meisje heeft het dus alsnog gekocht. Toen ik haar vroeg waarom wou ze niet antwoorden, want ik was gemeen en stom. Waarschijnlijk van de buurman vernomen.
Nouja, hoop gedoe dus. Vind het zo zonde dat op zo'n moment dan net de tokkie in ze naar boven komt.
Dus daarna maar weer verder gegaan met rondjes maken. Uiteindelijk nog steeds niks gevonden... Ik wou gaan. Wat bleek nou, er was een kraam die maar leeg stond en leeg stond.. en net toen ik wou gaan, had mijn laatste rondje zich uitgebreid met 1 kraam extra. Ze waren spullen aan het zeulen. Gevraagd of ze ook een spelcomputer hebben. Ja, ze hadden nog een Sega. Hoezo geluk. En ja hoor, daar was de Sega. Er zaten vrij veel spellen bij. De vraagprijs was... 7,50 euro.
Dat vond ik natuurlijk geen verkeerde prijs. Dus alles meegenomen. Tientje betaald, ze kon alleen maar 2 euro wisselen. 50 cent fooi gegeven dus! Goed bezig!!
Ik had vluchtig door de spellen gekeken, zaten wel wat leuke titels bij ook. Ook sonic 3 bijvoorbeeld, etc.

(Alles samen 8 euro)
Megadrive 1 + controller
2x mega fire controller
Verlengkabel voor controller
Quackshot in rentalbox zonder boekje
Paperboy CIB
Asterix and the great rescue CIB
Talespin CIB
Castle of illusion CIB
Pro action replay CIB
Taz (genesis) CIB
Sonic 3 CIB
Wonderboy 3 CIB
Greendog CIB
Toejam and earl CIB
Bubsy CIB
Altered beast CIB
De dozen meegezeuld naar de auto. Maar het zat me niet helemaal lekker. Tussen de handleidingen zaten namelijk ook game boy handleidingen. Dus weer terug gegaan om daar naar te informeren. Uiteindelijk haar nummer gekregen. Ik ga haar binnenkort bellen en dan laat ze me weten of de gameboys er nog zijn en of er spellen bij zitten etc. Ik hoop van wel en hoop op leuke prijsjes :)
En toen ik toch eenmaal terug was gegaan maar even het rituele allerlaatste rondje gedaan om daarna te gaan. Nog een paar PlayStation spellen opeens zien opduiken, die had ik nog niet gezien. Maar er zat niks boeiends bij.
Daarna zag ik international superstar soccer 2 voor de gamecube. Ik had die dag 19,50 uitgegeven. Geregeld dat ik die kon kopen voor 50 cent. Das waarschijnlijk nog steeds teveel haha, maar toen werd het bedrag dus 20 euro. Mooi rond.

GC: International super star soccer 2 (CIB) 0,50
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?