Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

crack_en_hack schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:28:
[...]

Dat ligt eraan wat voor doosjes :+ , Bij retro gamen moet je iets in de gleuf stoppen om plezier te maken (dan heb ik het natuurlijk over cassette's of CD's) maar nu alles virtueel wordt aangeboden is het wel een stuk makkelijker en goedkoper.
ja natuurlijk, cassette's of cd's, wat anders? Ik geef ook wel toe dat het makkelijker is, zowel met aanschaf als gebruik. Maar toch blijft er een naar gevoel van afhankelijkheid hangen. Als de hdd in m'n ps3 crashed kan ik het opnieuw downloaden, maar wat als door wat voor reden ook mijn account (in dit geval bij sony voor de ps3) gewist/disabled of wat dan ook is? Aan de andere kant, als hier brand uitbreekt is eea ook weg, dus voor 'normale' gamers is het wel een goede ontwikkeling denk ik, maar als verzamelaar die het leuk vind om een game in een kast neer te zetten is het gewoon minder.
Schweino schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:33:
[...]
De techniek is er dus wel gewoon om beide werelden te bedienen (origineel spel kopen om het vervolgens eenmalig te installeren en dan weer in het doosje te laten verdwijnen en niet nodig te hebben voor het spelen van het geïnstalleerde spel) maar het wordt niet toegestaan door MS, Nintendo en Sony.

Ik snap het ook wel, is natuurlijk fraudegevoelig, maar daar moet vast iets op te vinden zijn dmv een unieke key oid.
Zoiets zou pas kunnen als elke dvd/blu-ray een eigen, niet te veranderen unieke code meegeperst krijgt, die ook alleen door de console uit te lezen, en te verifiëren via internet is. Ik denk dat zoiets de productie wel een stuk duurder maakt, en daar zit weer niemand op te wachten. In de toekomst is een retro game verzameling een printje van de harddisk directory :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
DCFreak schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:32:

Zoiets zou pas kunnen als elke dvd/blu-ray een eigen, niet te veranderen unieke code meegeperst krijgt, die ook alleen door de console uit te lezen, en te verifiëren via internet is. Ik denk dat zoiets de productie wel een stuk duurder maakt, en daar zit weer niemand op te wachten. In de toekomst is een retro game verzameling een printje van de harddisk directory :P
Dat zou niet eens hoeven. Een unieke key welke op een papiertje bij het fysieke spel is geleverd en die je eenmalig in moet voeren als je een spel standalone vanaf HDD wil wil spelen zou ook moeten volstaan. Deze koppelen aan je account en niet aan de console en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:19:
[...]

Dat zou niet eens hoeven. Een unieke key welke op een papiertje bij het fysieke spel is geleverd en die je eenmalig in moet voeren als je een spel standalone vanaf HDD wil wil spelen zou ook moeten volstaan. Deze koppelen aan je account en niet aan de console en klaar ben je.
Zoiets heet toch een serial key? Iets wat men trouwens steeds meer aan het uitfaseren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
http://picasaweb.google.n...1/Desktop?feat=directlink

mijn aanwinsten deze week!

De MK2 32x is nieuw en sealed nog!

[ Voor 91% gewijzigd door Lampuhkap op 10-07-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54
Ik heb dit weekend jet set radio future op de kop getikt voor 3 euro. *O* Er zitten wel aardig wat krassen op de schijf, maar tot nu toe lijkt ie het prima te doen. Misschien nog niet echt retro maar sowieso wel een klassieker wat mij betreft.

Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat deze (de xbox versie) beter speelt dan de Dreamcast versie. Daarvan herinner ik me vooral de irritatie over de controls en daar heb ik nu niet zo’n moeite mee. Wat ze bij de DC versie wel leuker deden was dat je echt met je stick bewegingen moest maken om te taggen terwijl je bij deze gewoon op een knopje moet rossen.

Spel ziet er trouwens op mijn 360 met hdmi nog wel een stuk strakker uit dan op mijn ouwe xbox :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 12-07-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier toevallig of spellen uit Engeland op een 'gewone' Super Nintendo te spelen zijn? De Super Nintendo's die in Nederland zijn verkocht? Ik kan namelijk wat UK-spellen overkopen, maar als die niet werken op mijn SNES dan heb ik er natuurlijk geen zak aan.

Ik weet dat je voor de NES spellen hebt in PAL-A en PAL-B. PAL-A is onder meer in Engeland uitgebracht en PAL-B in Nederland en de meeste andere Europese landen. PAL-A spellen werken doorgaans ook niet op een PAL-B console, zo heb ik gemerkt met een exemplaar van Donkey Kong Classics uit Engeland dat ik heb. Het spel reset zichzelf iedere seconde, dus ik kom niet eens voorbij het hoofdmenu :P

De Dreamcast heb ik effe laten zitten. Ben nu op zoek naar de meer 'exclusieve' SNES-spellen voor leuke prijzen. Lufia, Secret of Mana, Secret of Evermore, Super Metroid, dat soort spellen. Valt niet mee.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:52:
Weet iemand hier toevallig of spellen uit Engeland op een 'gewone' Super Nintendo te spelen zijn? De Super Nintendo's die in Nederland zijn verkocht? Ik kan namelijk wat UK-spellen overkopen, maar als die niet werken op mijn SNES dan heb ik er natuurlijk geen zak aan :P

Ik weet dat je voor de NES spellen hebt in PAL-A en PAL-B. PAL-A is onder meer in Engeland uitgebracht en PAL-B in Nederland en de meeste andere Europese landen. PAL-A spellen werken doorgaans ook niet op een PAL-B console, zo heb ik gemerkt met een exemplaar van Donkey Kong Classics uit Engeland dat ik heb.

De Dreamcast heb ik effe laten zitten. Ben nu op zoek naar de meer 'exclusieve' SNES-spellen voor leuke prijzen. Lufia, Secret of Mana, Secret of Evermore, Super Metroid, dat soort spellen. Valt niet mee.....
Dat werkt, ik heb zelf een aantal UK games en die doen het prima.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Helaas zit er bij de GBA (niet SP!) geen achtergrond licht. In een donkere ruimte kan je niet echt goed spelen.

Nu kwam ik bij een aantal winkels deze tegen:

http://www.retrogamefreak...e-light-lampje-new-sealed

Werkt dat een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Plakjekaas schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:39:
Helaas zit er bij de GBA (niet SP!) geen achtergrond licht. In een donkere ruimte kan je niet echt goed spelen.

Pak je LED fietslampje (oid). Vind je dit goed werken? Dan vind je dat lampje wss ook goed werken. Je kan echter beter voor een afterburner kit gaan en deze inbouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016
Plakjekaas schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:39:

Die dingen zijn een drama. Koop gewoon een SP of Micro, zo duur zijn die vast niet meer.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Beste optie voor de GBA classic is een Halo Light. Deze zijn nog te vinden op ebay. De afterburner is niet meer aan te komen. Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Ingelogd op 15-07-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Thnx, heb die ene lampje gevonden voor € 2. Geen geld toch om het uit te proberen.
Als dat niks is, ga ik wel even kijken voor de Halo of misschien de Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De winkel van retrogamefreak is gesloten?

Anyways, de Afterburner is idd niet meer aan te komen. De Halo Light is een goeie 2e optie (wel frontlight ipv backlight). Zo'n lampje is echt te crap voor woorden, daar zou ik nog geen 2 cent voor uitgeven. Maargoed, succes ermee ;)

Waarom overigens geen GBA SP kopen? Er zijn ook SP's met backlight als je goed zoekt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ Sp33dFr34k: zal wel weer tijdelijk zijn ivm updates ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Sp33dFr34k schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:20:
De winkel van retrogamefreak is gesloten?

Anyways, de Afterburner is idd niet meer aan te komen. De Halo Light is een goeie 2e optie (wel frontlight ipv backlight). Zo'n lampje is echt te crap voor woorden, daar zou ik nog geen 2 cent voor uitgeven. Maargoed, succes ermee ;)

Waarom overigens geen GBA SP kopen? Er zijn ook SP's met backlight als je goed zoekt.
Heb net 2 GBA's (eerste versie) in nieuwstaat gekocht. Kon het niet laten liggen.
Alleen jammer dat je echt in daglicht moet spelen om het goed te kunnen zien. Als het wat donkerder wordt en de lampen aan gaan in huis is het beeld wat minder. Komt ook omdat ik een donkerig huis heb en niet echt felle lampen heb.

Enig idee waar ik die Halo lamp kan kopen? Bij de retrowinkeltjes kan ik 'm niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heeey Retro :D

Daar hou ik nou ook van. Alhoewel ik mijn PS heb weggedaan (kon er niet mee over weg).

Wel heb ik (en die mis ik nog in de TS) een Amiga CD32 en de CDi

Trouwens mis ik in de TS ook de 3DO... wtf.

Wel leuk al die oude meuk :D

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kun je nu niet met een PS1 overweg :P

Heb er 6 staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol, ik heb ook een stuk of 8 van die dingen, echt een goeie console imo.

Zojuist een flink pakket met spullen binnengekregen, in totaal maar liefst 23 games voor verschillende platforms. Helaas ook niet al te goed voor mijn bankrekening, maargoed... :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
show us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, kom op met die foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
http://picasaweb.google.n...6Juli2010?feat=directlink

Deze kreeg ik net van m binnen :) Deep Duck Trouble Starring Donald Duck :D

En 2 Disneyfiguurtjes *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 16-07-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

:)

Net een foto gemaakt, het is niet veel bijzonders qua verzamelwaarde (behalve Sonic 2 wellicht), maar ik had het allemaal nog niet en ben er erg blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/6zokn6.jpg

PS1

Judge Dredd
Lethal Enforcers
Destruction Derby
Keizer Kuzco

NES

Dragonball
The Bugs Bunny Blow Out
Disney Adventures In the Magic Kingdom
Gargoyles Quest 2

N64

Super Mario 64
Scooby Doo! Classic Creep Capers
South Park
Banjo Kazooie
Mario Tennis
Mario Party
Turok 2 Seeds of Evil

Megadrive

Bio Hazard Battle
Bubble & Squeak
Streets of Rage
Quackshot starring Donald Duck

Dreamcast

Sonic Adventure 2

Master System

Castle of Illusion starring Mickey Mouse
Sonic the Hedgehog
Land of Illusion starring Mickey Mouse

En deze eerder nog van Tweakers:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2r292mp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten wat toffe games bij! Mag ik vragen wat het je gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@SpeedFreak; Gargoyles Quest 2 is vet (deel 1 voor de GameBoy trouwens ook), en Sonic Adventure 2 mag er ook wezen!

Zelf heb ik niet zo veel nieuws behalve Soul Calibur III Arcade Edition voor men System 246 (arcade) en Salamander 2 (arcade, jap only).

Salamander 2 is echt een aanrader voor wie Konami shooters leuk vindt.

Zie YouTube: [CVSK] Salamander 2 (Arcade) [HD] Stage 1

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Exorcist: Dankje, dat mag jij zeker vragen, ik heb voor de bovenste foto €150 betaald (bij een soort van handelaar, hij heeft regelmatig nieuwe spullen, hele aardige jongen en wel redelijke prijzen imo). Voor de 2e foto heb ik €18 betaald.

@GOUDSBS: Inderdaad, ik zag Gargoyles Quest op Youtube voorbijkomen en toen heb ik hem meteen op mijn wants lijstje gezet :) Sonic Adventure 2 heb ik al heel lang die Birthday Pack uit Japan, maar aangezien die gesealed is heb ik 'm nog nooit gespeeld. Wel altijd een beetje de PAL versie in de gaten blijven houden en nu kwam die dan voorbij voor €20 :)

Salamander 2 ziet er overigens wel leuk uit (maar wat wil je van Konami he), ben jaloers op jouw arcade spul allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Sp33dFr34k, mooi setje!

Wist niet dat lethal enforcers op de ps1 was uitgekomen, kende alleen de Megadrive en Mega CD versie.

Met wat voor guns kan je die spelen? Die van Time Crisis?

GOUDSBS, leuk man, zou er graag de ruimte voor willen hebben :)

Grappig dat Salamander 2 een horizontal scrolling game is, staat me bij dat Salamander op de MSX een vertical scroller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@walterg
Ik heb hem nooit gespeeld (heck nooit een msx zelf gehad) maar ik was er vrij zeker van dat het ook een side scroller was, youtube geeft me gelijk ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Mysterie opgelost, het is beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dankje Walter. Ik wist het zelf ook niet, tot ik op ging zoeken welke lightgun games er voor de PS1 waren. Heb zelf ook de MD en MCD games, maar de PS1 versie wilde ik er ook nog wel bij hebben, voor de verzameling :)

Dat spel kun je volgens mij gewoon met alle guns spelen, het is niet zoals bij de oudere consoles sterk game gebonden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I stand corrected. Helpt ook niet dat ik het spel nooit zelf gespeeld had :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sp33dFr34k, nice :) Heb altijd een set "Justifiers" willen hebben. (Zo heten die guns toch...?)

Ik hoop nog ergens in 't "ouderlijk huis" een 50 Hz trinitron te kunnen zetten zodat ik weer eens duck hunt, hogan's alley, die hard trilogy (saturn), virtua cop etc kan spelen. Het jeukt ook erg om time crisis voor de ps3 en house of the dead voor de wii te halen!

Sagat: Haha, ik kon me niet herinneren dat er ook horizontale levels waren, dus we hebben beiden wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag voor me verjaardag nog 2 games van me vriendin gekregen voor de snes :p Final Fight & Founiox ofzo naam is me ontschoten :D morgen eens even testen. Binnenkort ook maar even de 60 hertz mod uitvoeren ;) dat ben ik wel verschuldigd aan sp33dfr3ak!

[ Voor 45% gewijzigd door souljah1h op 18-07-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feli!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
souljah1h schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:34:
Vandaag voor me verjaardag nog 2 games van me vriendin gekregen voor de snes :p Final Fight & Founiox ofzo naam is me ontschoten :D morgen eens even testen. Binnenkort ook maar even de 60 hertz mod uitvoeren ;) dat ben ik wel verschuldigd aan sp33dfr3ak!
Equinox. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Nee ik zal het even voor je opzoeken :p

Edit: Fouinox staat er op

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/05/!BrrPTw!!2k~$(KGrHqQOKkQEvPPq!TzFBL0vtUBIT!~~_12.JPG

Maar als ik het zo bekijk kan er ook Equinox staan :D vond het al raar dat ik niks over Fouinox kon vinden

[ Voor 33% gewijzigd door souljah1h op 19-07-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

walterg schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:26:
Sp33dFr34k, nice :) Heb altijd een set "Justifiers" willen hebben. (Zo heten die guns toch...?)
Konami Justifiers heten die inderdaad, voor de MD heb ik hem wel, de player 1 (blauwe dus). De player 2 gun is roze en die sluit je weer aan op de 1e, maar die heb ik nog niet helaas :)

Voor de PS1 heb ik 2x een Namco G-Con gun zo uit het hoofd, maar ook daar zijn Justifiers voor.
souljah1h schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:34:
Gefeliciteerd (better late than never :P)! En inderdaad, modden jij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 18:18
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:07:
:)

Master System

Castle of Illusion starring Mickey Mouse
Sonic the Hedgehog
Land of Illusion starring Mickey Mouse
Castle of Illusion en Sonic heb ik ook nog thuis liggen van vroegen, waren leuke spellen toen. Als ik dit topic lees heb ik altijd de neiging om zelf ook wat oude sega spullen te gaan kopen, maar heb er momenteel gewoon niet de ruimte voor om iets te gaan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinterklaas De postbode is weer langsgeweest met nieuwe cadeautjes. De Big Box-versies van Lufia en Super Metroid. Allebei zeldzame topgames voor de SNES. Overigens is Lufia volgens mij alleen als Big Box versie verschenen. De opvolger alleen als 'normaal' formaat, maar die is weer alleen in Amerika uitgebracht (toch?).

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/638/lufiaenmetroid.jpg

Van Super Metroid is de doos jammer genoeg in matige staat. Een van de flapjes is haast afgebroken en de zijkanten zijn een beetje doorgezakt (karton is 'gekreukt'). Heel erg jammer, dus ik zoek nog wel een beter exemplaar. Maar voorlopig kan ik in ieder geval lekker de game spelen, want ik had hem nog niet >:)

Lufia wilde ik vroeger (toen de SNES nog in de winkels lag) altijd hebben, maar ik heb hem nooit in de winkels kunnen vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
souljah1h schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:21:
[...]

Nee ik zal het even voor je opzoeken :p

Edit: Fouinox staat er op

[afbeelding]

Maar als ik het zo bekijk kan er ook Equinox staan :D vond het al raar dat ik niks over Fouinox kon vinden
En toch heet het spel Equinox :P

Oeps... Edit niet gelezen.

Nice btw @ die 2 big boxen :o

Ik wil nog steeds de big box van Donkey Kong Country 2. :o
Afbeeldingslocatie: http://www.meinesammlung.com/user-pics_300/sporenfrosch/20090904-021644-ZRWmv.jpg O+

[ Voor 20% gewijzigd door Tanuki op 20-07-2010 12:45 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:24:
Sinterklaas De postbode is weer langsgeweest met nieuwe cadeautjes. De Big Box-versies van Lufia en Super Metroid. Allebei zeldzame topgames voor de SNES. Overigens is Lufia volgens mij alleen als Big Box versie verschenen. De opvolger alleen als 'normaal' formaat, maar die is weer alleen in Amerika uitgebracht (toch?).

[afbeelding]

Van Super Metroid is de doos jammer genoeg in matige staat. Een van de flapjes is haast afgebroken en de zijkanten zijn een beetje doorgezakt (karton is 'gekreukt'). Heel erg jammer, dus ik zoek nog wel een beter exemplaar. Maar voorlopig kan ik in ieder geval lekker de game spelen, want ik had hem nog niet >:)

Lufia wilde ik vroeger (toen de SNES nog in de winkels lag) altijd hebben, maar ik heb hem nooit in de winkels kunnen vinden.
Wow! Nette titels! _/-\o_ Waarschijnlijk wel de hoofdrpijs betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Bij Videogameworld.nl maar eens wat besteld om te proberen.

Voor 12 euro:

http://picasaweb.google.n...mGZhCInMQ?feat=directlink

Killer Instinct Compleet met CD ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Welk "schoonmaakmiddel" kan je gebruiken om Nintendo en SEGA cardridges mee schoon te maken?
Heb wat spellen die niet meer goed opstarten. De chip onderop ziet er niet zo schoon meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:43:
[...]

Wow! Nette titels! _/-\o_ Waarschijnlijk wel de hoofdrpijs betaald?
Voor Lufia heb ik inderdaad de hoofdprijs betaald. Althans, ik denk dat je 60 euro wel een hoofdprijs kunt noemen ;) Maar hij ziet er nog heel goed uit voor zo'n oude game. Toevallig zag ik afgelopen weekend voor het eerst een ander exemplaar op Marktplaats staan met als startbod 95 euro.... Ik wilde bijna mailen: 'Is 'ie van goud soms?'.

Voor Metroid heb ik beduidend minder betaald; 35 euro, maar het is dan ook de Engelse versie (ik weet niet of deze big box ooit met Nederlandse handleiding is verschenen). Ik heb begrepen dat dit in Engeland de standaardversie van Super Metroid was. Als je zoekt op ebay bij verkopers uit het Verenigd Koninkrijk kom je dan ook met enige regelmaat deze game tegen (tipje).

ps. In het boek van Lufia kwam ik een hele stapel handgeschreven briefjes met tips tegen. Drie verschillende handschriften, dus waarschijnlijk heeft dit exemplaar al een bewogen leven achter de rug ;)

ps2: Toevallig kreeg ik vandaag ook dit boek binnen: The Videogames Hardware Handbook. Een fraai en interessant boek over 23 jaar gamesgeschiedenis met artikelen over alle grote consoles en de beste games ervoor. Een aanrader.
Plakjekaas schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:40:
Welk "schoonmaakmiddel" kan je gebruiken om Nintendo en SEGA cardridges mee schoon te maken?
Heb wat spellen die niet meer goed opstarten. De chip onderop ziet er niet zo schoon meer uit.
Ik gebruik een wattenstaafje met reinigingsalcohol (70%). Ideaal voor spelcassettes die moeilijk of überhaupt niet starten. Er is ook een sterkere (96%), maar die is iets te agressief heb ik gemerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Plakjekaas schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:40:
Openschroeven en dan met Brasso poetsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Reinigingsalcohol heb ik wel, beide.
Maar wat bedoel je met "agressief"? Gingen de contactjes roesten?

En Brasso kan je gewoon bij de supermarkt of Kruidvat kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plakjekaas schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:02:
Reinigingsalcohol heb ik wel, beide.
Maar wat bedoel je met "agressief"? Gingen de contactjes roesten?

En Brasso kan je gewoon bij de supermarkt of Kruidvat kopen?
Nee, op de contactjes had het geen negatieve invloed, maar wel op het plastic van de cartridge zelf. Ik heb die sterkere alcohol een keer gebruikt op een zwarte cartridge, waarbij ook een beetje op het zwarte plastic terechtkwam. Dat verkleurde.

Met die minder sterke alcohol van 70% heb ik dat probleem nog nooit gehad en volgens mij maakt die net zo goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Bedankt, ga ik dat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Net een reseal ontdekt van een spel dat ik al een tijdje heb. :o
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/bigboxshots/7/445177_20179_back.jpg
Er zit een sticker over de streepjescode rechtsonder met een andere streepjescode erop (7 612563 403063).

En die sticker plakt wel zó goed, dat ik 'm er niet af kan halen! :') Spel is verder wel gewoon in heel nette staat, maarja, natuurlijk wel minder waard achteraf. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
das wel mooi zonde dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
l0c4lh0st schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:15:
Net een reseal ontdekt van een spel dat ik al een tijdje heb. :o
[afbeelding]
Er zit een sticker over de streepjescode rechtsonder met een andere streepjescode erop (7 612563 403063).

En die sticker plakt wel zó goed, dat ik 'm er niet af kan halen! :') Spel is verder wel gewoon in heel nette staat, maarja, natuurlijk wel minder waard achteraf. Jammer!
Nedgame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nee, geen Nedgame... Een of andere verkoper uit Zwitserland, via eBay gekocht een jaar geleden of zo. Toen ging ik er vanuit dat het een factory sealed spel was, want dat stond in de advertentie.

Ik ben plaats aan het maken op de zolder, want ik heb te veel spullen :D haha Nu heb ik verschillende dozen een beetje cosmetisch opgestapeld en opeens heb ik een zee van ruimte weer. :o Ik kan er zelfs de volledige collectie (200 stuks!) Power Unlimiteds opeens kwijt! 't Is alleen zo warm hier op zolder... :o Morgen maar even verder, ik zal dan wel wat foto's maken, want ik ben stiekem toch wel trots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

l0c4lh0st schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:21:
[...]

Nee, geen Nedgame... Een of andere verkoper uit Zwitserland, via eBay gekocht een jaar geleden of zo. Toen ging ik er vanuit dat het een factory sealed spel was, want dat stond in de advertentie.

Ik ben plaats aan het maken op de zolder, want ik heb te veel spullen :D haha Nu heb ik verschillende dozen een beetje cosmetisch opgestapeld en opeens heb ik een zee van ruimte weer. :o Ik kan er zelfs de volledige collectie (200 stuks!) Power Unlimiteds opeens kwijt! 't Is alleen zo warm hier op zolder... :o Morgen maar even verder, ik zal dan wel wat foto's maken, want ik ben stiekem toch wel trots :D
KuruKuruKururin is een 1st party Nintendo-titel, dus die zitten netjes als een pakje sigaretten gesealed, dus met een trekkoortje.

Zolder opruimen met dit weer Poehee. Kijk heel erg uit naar de foto's

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
Ik ben van plan om voor de Gamecube te gaan collecten, maar daar heb ik wel wat hulp bij nodig :) Is er iemand hier die een goede site weet waar een lijst met alle PAL Gamecube games staat en die dan wel ook klopt? Ik kan namelijk geen overzichtelijk vinden, behalve eentje met pal/jap/ntsc door elkaar op wikipedia :)

En weet iemand ook wat goede webwinkels/ebay stores voor gamecube stuff?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamecubes zijn best goedkoop, dus zelfs op MP kun je vaak al een Cube + spel of 8 vinden voor rond de 25/30 Euro. Vaak zijn consoles + zut games goedkoper dan losse games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
NoToXxiCc schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:25:
Ik ben van plan om voor de Gamecube te gaan collecten, maar daar heb ik wel wat hulp bij nodig :) Is er iemand hier die een goede site weet waar een lijst met alle PAL Gamecube games staat en die dan wel ook klopt? Ik kan namelijk geen overzichtelijk vinden, behalve eentje met pal/jap/ntsc door elkaar op wikipedia :)

En weet iemand ook wat goede webwinkels/ebay stores voor gamecube stuff?

Alvast bedankt voor de moeite :)
Je kan toch die lijst van Wikipedia pakken en daar de NTSC/JAP games uit weghalen? Wel even de engelse lijst pakken aangezien die veel completer is: Wikipedia: List of Nintendo GameCube games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
Enig idee hoe ik die tabel kopieer? Mij lukt het namelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
NoToXxiCc schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:18:
Enig idee hoe ik die tabel kopieer? Mij lukt het namelijk niet :)
PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik vind net nog iets supervets, voor de liefhebber: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe, die zag ik ook vanmiddag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ja die had l0c4l me ook al laten zien, ben benieuwd voor hoeveel dat ie weggaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nooooh. Ik ging dus vandaag weer eens naar die winkel hier in de buurt om een leuke deal te maken voor 2 NES sets die op de zolder staan. Ze zijn nieuw, maar er zitten geen controllers meer bij en er zijn hier en daar wat andere dingen los verkocht en zo. Maar goed, leek me wel leuk om ze over te nemen (want het zijn toch 2 nieuwe ongebruikte NES consoles en jullie weten als geen ander hoe irritant het is om een knipperende NES te hebben :D).

Maar toen ik daar binnen kwam zei de beste man dat ie een verrassing voor mij had, ik dacht 'wat krijgen we nou'. Nou... Er bleek nog wat meer op de zolder te staan dan alleen die 2 NESen. :D

Ik voelde me net een jongetje van 5 die voor het eerst het woord Nintendo zag!!!

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/1834/img036w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/8995/img037ht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/2141/img041cb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7113/img042o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/322/img043h.jpg

Reclame materiaal van vroeger! Dat eerste Super Stars bord hingen ze in de winkel ten tijde van de NES en dan zetten ze er dummy doosjes in van nieuwe spellen zodat de klanten konden zien welke spellen er net nieuw waren en zo. En die Mario hingen ze aan een touwtje voor in de winkel of zo. Die doosjes precies hetzelfde.

Verder nog iets heel raars gekregen, ik heb niet echt een idee van wat het nou precies inhoudt, ik kan er ook vrij weinig informatie over vinden op internet.

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6351/img048g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2615/img049v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/8236/img050zu.jpg

+ bijbehorend spel:

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/7844/img038z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/5669/img039zk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/5638/img040e.jpg

Voor zover ik het kan zien komt het er op neer dat je voor 399 gulden een SNES Mario World Pack krijgt met daarbij het spel Starwing, een Club Nintendo Extra blad en een leuke korting op een Club Nintendo abonnement (van maximaal "tweeentwintig en een halve piek", staat in het boekje :D).

Wel leuke deal dus, maar ze hebben er dus speciaal zo'n koffertje voor gemaakt. Het heeft wel een tijdje op zolder gelegen, dus beetje jammer dat het wat gekreukt/gevouwen is, maarja, mooi spul is het wel.

Staat ook allemaal informatie over de Nintendo Power Series '94 in. :o Op de achterkant van het boekje staat waar het allemaal gehouden werd en zo. Heel mooi om eens te lezen. O+

Verder nog de NESen waar ik voor kwam, ze bleken met doos te zijn en met piepschuim en zo. Hij bleek er nog een meer te hebben die defect was, mocht ik ook meenemen:

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/3998/img051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/7114/img052r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9066/img053p.jpg

En voor de rest nog 2 lege NES Action Set dozen en 2 lege NES Control Deck dozen met piepschuim:

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1074/img054gv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/9669/img055l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/9643/img056x.jpg

Het leuke is dat de NES Action Set dozen nooit gevouwen zijn. :o Er heeft dus ook nooit een piepschuimblok met console etc. in gezeten. Ik vraag me af waarom ze die zo kregen.

En nog wat ander spul:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/321/img057i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/2899/img058k.jpg

(De 2 power cheques horen bij de Power Packs van hierboven. Dat wist ik nog niet toen ik de foto nam.) Again, heel raar: De 3 doosjes (DuckTales 2, Megaman 4, Starwing) zijn nooit gevouwen en splinternieuw. Heel raar is dat eigenlijk.

Al met al ben ik superblij met alles. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Tanuki op 24-07-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Wow localhost! Wat een supervette score! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn you :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 10-09 23:36
Boxed Starwing is geil!! Mijn heilige SNES game :D

Ondanks dat het niet hetzelfde is als orgineel is het misschien ook een idee om doosjes te downloaden van internet en ze te printen op karton? :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Localhost, hoeveel heeft die hele set gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog best lastig om voor een schappelijk bedrag (30 Euro :+ ) een SNES die niet vergeeld is én in doos zit te vinden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Sir_Hendro schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:40:

Ondanks dat het niet hetzelfde is als orgineel is het misschien ook een idee om doosjes te downloaden van internet en ze te printen op karton? :P
Niet zo vloeken jij! Er komen nog regelmatig losse doosjes langs van games, dus ook vast wel een keer van Starwing!
Exorcist schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:29:
Het is nog best lastig om voor een schappelijk bedrag (30 Euro :+ ) een SNES die niet vergeeld is én in doos zit te vinden op Marktplaats.
Retr0bright ftw!

[ Voor 24% gewijzigd door tafkaw op 24-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpt dat echt zo goed ja? De latere SNES had dit probleem niet meer toch? De SNES hier in huis is overigens ook nog in goede staat kwa kleur..

[ Voor 69% gewijzigd door Exorcist op 24-07-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:33:
@Localhost, hoeveel heeft die hele set gekost?
45 euro voor alles bij elkaar. Ik gok dat ik dat er wel weer uit heb met het verkopen van de doosjes, action set dozen en de NESen. Maar goed, ik zag al dat spul bij elkaar en hij noemde de prijs en ik zei zonder aarzelen ja. lol
Sir_Hendro schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:40:

Wat hierboven zegt, je kunt ze ook gewoon vinden op http://retrogamefreak.com/ en http://videogameworld.nl/... Je mag ook wel mijn leeg (nieuw) doosje kopen. :+

Op zich zou je als je heel veel van die doosjes hebt het meest vette behang voor je gameroom kunnen maken :D maarja, wel erg zonde en erg prijzig.

Ik ben de laatste tijd ook wat meer bezig met het verzamelen van mooie Nintendo displays (met als kopstuk momenteel de Super Stars - Now Showing uiteraard :D) maar daar zitten er dus ook van karton bij. En aangezien ze er nu nog in overvloed zijn kun je daar ook wel wat leuks mee doen (ik heb bijv. 5 Mario Galaxy 2 poorthoezen staan). :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Ik heb -eindelijk- een SNES kunnen kopen voor een redelijke prijs.
25 euro, met twee controllers. Niet boxed ofzo maar gelukkig niet vergeeld en dat vindt ik belangrijker.
(anders moet ik die doos ook weer ergens laten :P )

Alleen is de connector niet zo best meer heb ik het idee, games zitten er vrij los in en werken niet altijd. Kun je net als bij de NES connector die pinnetjes van de connector gewoon terugbuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow Localhost, mooie vondst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Charly schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:54:
Ik heb -eindelijk- een SNES kunnen kopen voor een redelijke prijs.
25 euro, met twee controllers. Niet boxed ofzo maar gelukkig niet vergeeld en dat vindt ik belangrijker.
(anders moet ik die doos ook weer ergens laten :P )

Alleen is de connector niet zo best meer heb ik het idee, games zitten er vrij los in en werken niet altijd. Kun je net als bij de NES connector die pinnetjes van de connector gewoon terugbuigen?
Opzich vind ik het dan helemaal niet zo'n goeie deal als je connector gammel is. Je kan bij sommige SNES-en de connector vervangen, ligt er net aan welk revisie Moederbord erin zit. Laatst nog met Akilla (ook hier op het topic) wat dingen uitgezocht. Een snsp-cpu-02 heeft sowieso een vaste connector, en kun je dus niet vervangen.
Tja die reclamedingetjes blijven leuk. Kwam net nog 2 Demopods tegen, maar vind 180KM (round-trip) weer net iets tever rijden: http://link.marktplaats.nl/363558755 Dame wilt ze tegen benzinevergoeding wel brengen, maar tja dan ken ik net zo goed zelf rijden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Richard schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:27:
[...]

Opzich vind ik het dan helemaal niet zo'n goeie deal als je connector gammel is. Je kan bij sommige SNES-en de connector vervangen, ligt er net aan welk revisie Moederbord erin zit. Laatst nog met Akilla (ook hier op het topic) wat dingen uitgezocht. Een snsp-cpu-02 heeft sowieso een vaste connector, en kun je dus niet vervangen.
Het is geen koopje nee, maar het voordeel was dat deze in een 2e hands winkel in de buurt lag. En als je ziet wat er af en toe voor ranzige vergeelde bakken op MP staan waar ze dan ook nog 30/35 euro voor durven te vragen denk ik dat ik het best aardig gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Richard schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:27:
[...]

[...]

Tja die reclamedingetjes blijven leuk. Kwam net nog 2 Demopods tegen, maar vind 180KM (round-trip) weer net iets tever rijden: http://link.marktplaats.nl/363558755 Dame wilt ze tegen benzinevergoeding wel brengen, maar tja dan ken ik net zo goed zelf rijden.
Gezien het 2 GBA pods zijn en ze dus qua gewicht niet zo heel overdreven zwaar zullen zijn (er zit geen TV bij etc) is het wellicht een mogelijkheid ze op te halen op Roosendaal CS?

Als je student bent is het gratis reizen vanaf 16 augustus.

En anders zou je een OV chipkaart halen, het instap saldo erop zetten en dan heen en weer reizen zonder uit te checken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn zo eigenlijk gemiddelde prijzen voor demopods? Ik vind die 250 euro eigenlijk best veel voor zoiets.
Of zit er veel verschil in in generatie? bv tussen N64 en PS2?

Ik vraag me trouwens altijd af waar die mensen het toch vandaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:03:
Wat zijn zo eigenlijk gemiddelde prijzen voor demopods? Ik vind die 250 euro eigenlijk best veel voor zoiets.
Of zit er veel verschil in in generatie? bv tussen N64 en PS2?

Ik vraag me trouwens altijd af waar die mensen het toch vandaan halen...
Direct van Nintendo, als ze daar ooit hebben gewerkt of iets dergelijks.

En anders uit een winkel als de Intertoys, Bart Smit, etc. Die hebben momenteel ook een Xbox 360, Wii en/of PS3 staan die klanten kunnen uitproberen. Vroeg of laat raken die consoles verouderd en zetten ze er nieuwe neer. Die demopods kan je dan kopen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

l0c4lh0st schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:53:
[...]

Direct van Nintendo, als ze daar ooit hebben gewerkt of iets dergelijks.

En anders uit een winkel als de Intertoys, Bart Smit, etc. Die hebben momenteel ook een Xbox 360, Wii en/of PS3 staan die klanten kunnen uitproberen. Vroeg of laat raken die consoles verouderd en zetten ze er nieuwe neer. Die demopods kan je dan kopen voor zover ik weet.
Alles wordt na verbruik gewoon verschroot hoor. De winkeliers worden nooit eigenaar, want ze zijn altijd in bruikleen. Ik weet wel dat Sony net wat makkelijker doet. Als je bijvoorbeeld een autoshowroom of keukenshowroom hebt kunt je voor veel geld (ik dacht E3000) een PS3 demopod geregeld krijgen (prijs was wel bij de release van de PS3, en dus niet de actuele prijs.

E250 vind ik zelf een schijntje, zeker als je kijkt hoe de afwerking is, en hoe vandalisme-proof ze gefabriceerd zijn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

de prijzen van demopods verschillen heel erg naar gelang de zeldzaamheid van de pod en de populariteit van de console onder verzamelaars

een NES/SNES/VB demo is vele malen duurder dan een GC of N64 demo

heb zelf een PS1 en GC demo gehad, maar allebei weer weggedaan.. je doet er uiteindelijk toch vrij weinig mee met die dingen
ik ga nu voor de display kasten, die zijn tenminste nog functioneel :)

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
en wat zijn een beetje richtprijzen van een MD demo-pod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Lampuhkap schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:42:
en wat zijn een beetje richtprijzen van een MD demo-pod?
Ik heb er zelfs nog nooit een gezien! :o

Ik wil er zelf een voor de SNES... Maar die heb ik ook nog nooit gezien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik heb wel eens zon ding voorbij zien komen op MP, maar toen de aandacht niet echt aan besteed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
l0c4lh0st schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Ik heb er zelfs nog nooit een gezien! :o

Ik wil er zelf een voor de SNES... Maar die heb ik ook nog nooit gezien. :o
Deze SNES demopod kwam ooit langs op Palrocks:

Afbeeldingslocatie: http://ikaryas.nl/verkopen/snes/demopod.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ikaryas.nl/verkopen/snes/demopod2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ikaryas.nl/verkopen/snes/demopod3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ikaryas.nl/verkopen/snes/demopod4.jpg

Zou toen verkocht worden voor 180, maar geen idee of dat ooit gebeurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
jeuz wat een vette kast :D

das toch gewoon fapmateriaal onder de nintendo collectors of vergis ik me?

Er komt weer een mooi pakketje aan vanaf l0c4lh0st ---> Lampuhkap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:36:
[...]

Deze SNES demopod kwam ooit langs op Palrocks:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zou toen verkocht worden voor 180, maar geen idee of dat ooit gebeurt is...
Die is nog steeds in handen van de Belgische eigenaars :). Alleen ligt hij nu uit elkaar om volledig te herstellen.
Ze wilden hem eerst verkopen, maar hebben zich toen bedacht.

Zelf vind ik de demopods wel netjes, maar ze nemen veel plaats in en je gaat ze waarschijnlijk niet gebruiken. Display's vind ik dan weer interessanter omdat je daar echt iets aan hebt. Jammer genoeg kom je die ook niet alle dagen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:05:
[...]

Die is nog steeds in handen van de Belgische eigenaars :). Alleen ligt hij nu uit elkaar om volledig te herstellen.
Ze wilden hem eerst verkopen, maar hebben zich toen bedacht.

Zelf vind ik de demopods wel netjes, maar ze nemen veel plaats in en je gaat ze waarschijnlijk niet gebruiken. Display's vind ik dan weer interessanter omdat je daar echt iets aan hebt. Jammer genoeg kom je die ook niet alle dagen tegen.
Wat versta jij precies onder een display?

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/9302/img019i.jpg

Want die heb ik hier staan, maar je hebt er nog minder aan dan aan een demopod. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doel echt op de winkelrekken. Had me wat verkeerd uitgedrukt. Daar krijg je tenminste wat games in weg en het oogt mooi
Van dat promomateriaal is natuurlijk makkelijker te krijgen he maar vind ik ook heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen de PAL SNES Streetfighter 2 en Streetfighter 2 Turbo? Is alleen de gameplay sneller of zijn er meer verschillen?

Ik heb zelf op wiki enzo zitten kijken, maar daar worden er zo veel buitenlandse / arcade versies bijgehaald dat het me niet echt duidelijk wordt wat nou in welke versie zit. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gisteren een vierde playstation gekocht. Het gaat een oude grote grijze versie en hij werkt uitstekend. Ik zag thuis dat de controller kabel ergens open gescheurd was en ook de aders lichtjes beschadigt waren. Even isoleren die handel. Nu heb ik 2 boxed PSOne's mint (ik ben de eerste eigenaar) en 2 gewone PSX.

Daarnaast ook nog een 2de XBOX gekocht. Die heb ik meteen thuis gesoftmod en een HDD upgrade gegeven. Ik ben van plan om deze te gaan ruilen voor een ander cool ding wat ik nog niet heb zoals een PSP. Bij deze XBOX zat trouwens verneukte stroomkabel wat ik eerst niet had gezien. De aders lagen namelijk ergens gewoon bloot, levensgevaarlijk!! Meteen in de prullenbak geflikkerd. Ik heb toch nog zat van die kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Charly schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:47:
Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen de PAL SNES Streetfighter 2 en Streetfighter 2 Turbo? Is alleen de gameplay sneller of zijn er meer verschillen?

Ik heb zelf op wiki enzo zitten kijken, maar daar worden er zo veel buitenlandse / arcade versies bijgehaald dat het me niet echt duidelijk wordt wat nou in welke versie zit. :S
Het grootste verschil is dat Turbo 4 nieuwe speelbare vechters heeft (de eindbazen van de originele), te weten Sagat, M. Bison, Balrog en Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik haalde net dat Nintendo Power Pack voor de SNES eens tevoorschijn, voor degenen die geïnteresseerd zijn, dit staat op de achterkant:
The Power Pack from Nintendo
Gefeliciteerd. Met dit Super Power Pack ben jij nu driedubbel in het voordeel.

Ten eerste heb je een complete Super Nintendo met twee echte Nintendo toppers voor een very special price.

Ten tweede beschik jij nu over speciale tips & tricks voor Super Mario World en Starwing.

Ten derde kun je meteen flink gaan oefenen op Chocolate Island 2 van Super Mario World, hét slagveld waar de strijd om het Nintendo Kampioenschap van Nederland wordt beslist in de Power Series '94.

Schrijf je in voor de Power Series '94. Tijdens dat spektakel worden de voorrondes van het Nintendo Kampioenschap van Nederland gespeeld.

Zorg dat je erbij bent. In dit Super Power Pack lees je waar en wanneer jij mee kunt spelen. Zoek dat nu op!
Barcode is overigens 3 296580 830060 mocht iemand er iets mee kunnen. lol

En dan zie je nog een World of Nintendo logo linksboven.

En je ziet rechts: Super Nintendo + Mario World spel erin + 2 controllers + Power Cheque plaatje + Starwing plaatje (doosje) + Club Nintendo Extra plaatje + Super Mario / Starwing tips & trucs plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Het grootste verschil is dat Turbo 4 nieuwe speelbare vechters heeft (de eindbazen van de originele), te weten Sagat, M. Bison, Balrog en Vega.
En idd wat de naam aangeeft. 4 snelheden(10 met cheat). Sf2 standaard is echt bijna onspeelbaar langzaam.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik ben vandaag nog eens langs 2 lokale gameshops gegaan om te kijken naar wat GameBoys. De ene shop had alleen games maar geen consoles en de ander had er wel een boel maar vrijwel allemaal zwaar bekrast. Toch maar even bekeken en eentje zag er nog wel redelijk uit, bleek het geluid stuk te zijn. Een andere die op het randje van acceptabel eruit zag ging niet eens aan. Echt troep en de verkoper vond het erg vervelend dat hij voor niets de 6 GameBoys uit de vitrine moest halen en keek sowieso al de heletijd geirriteerd naar me. Jammer dat een beetje tijd en service tegenwoordig teveel gevraagd is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Sagat schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:
[...]

En idd wat de naam aangeeft. 4 snelheden(10 met cheat). Sf2 standaard is echt bijna onspeelbaar langzaam.
*Kan dit bevestigen*
Dus, voor iemand die SF2 te sloom vind, is SF2 turbo een goede koop? Moet ik die maar eens gaan opzoeken...

Also, als een kado voor mij van mijn broer, heeft hij (Smht hier op t.net) Mechwarrior gekocht voor de SNES :D Het is eigenlijk een best wel vet spel, en verdiend zeker een plaatsje in mijn collectie.
Ik ga vandaag ook even naar de stad, de plaatselijke gamemania etcetera bezoeken voor nog wat leuke deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Sir_Hendro schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:03:
Ik ben vandaag nog eens langs 2 lokale gameshops gegaan om te kijken naar wat GameBoys. De ene shop had alleen games maar geen consoles en de ander had er wel een boel maar vrijwel allemaal zwaar bekrast. Toch maar even bekeken en eentje zag er nog wel redelijk uit, bleek het geluid stuk te zijn. Een andere die op het randje van acceptabel eruit zag ging niet eens aan. Echt troep en de verkoper vond het erg vervelend dat hij voor niets de 6 GameBoys uit de vitrine moest halen en keek sowieso al de heletijd geirriteerd naar me. Jammer dat een beetje tijd en service tegenwoordig teveel gevraagd is. :/
Probeer gewoon een toffe te scoren op eBay of Marktplaats. 9 van de 10 keer heb je dan een deugdelijker product, alhoewel de ervaring die jij beschrijft heb ik nog niet mee gemaakt in gameshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
HotFix schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:03:
[...]

*Kan dit bevestigen*
Dus, voor iemand die SF2 te sloom vind, is SF2 turbo een goede koop? Moet ik die maar eens gaan opzoeken...

Also, als een kado voor mij van mijn broer, heeft hij (Smht hier op t.net) Mechwarrior gekocht voor de SNES :D Het is eigenlijk een best wel vet spel, en verdiend zeker een plaatsje in mijn collectie.
Ik ga vandaag ook even naar de stad, de plaatselijke gamemania etcetera bezoeken voor nog wat leuke deals.
Let op: er bestaat ook nog Super Street Fighter 2 voor de snes. Deze heeft nog 4 extra karakters en je kan ook de snelheid aanpassen (hoewel je deze misschien niet zo heel snel als turbo kan zetten).

Persoonlijk vind ik SF2 Turbo de minst leuke vergeleken met SF2 en Super SF2. Wat ik een zwaar nadeel vind bij deze zijn de kleuren. De kleuren zijn allemaal omgegooid (ff palet aangepast) daardoor ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb weer nieuwe aanwinsten!

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4429/img7376ho.jpg

Final Fantasy VI (PS1)
Final Fantasy VII (PS1) platinum
Final Fantasy VIII (PS1) met strategy guide
Final Fantasy IX (PS1)
Final Fantasy X (PS2)
Final Fantasy XII (PS2) platinum

Alles bij elkaar voor maar 30 euro (!). Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Final Fantasy VI alleen al kost vaak al rond de 30 euro.
Bij Final Fantasy VIII kreeg ik een strategy guide omdat de handleiding miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice dude! Ik heb (alweer) een Lethal Enforcers + justifier gekocht, voor de snes dit keer, straks eens even kijken of ie ook werkt :) Wel jammer dat games zoals Yoshi's Safari niet met de Justifier werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gr0wLiThE schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:39:
[...]

Probeer gewoon een toffe te scoren op eBay of Marktplaats. 9 van de 10 keer heb je dan een deugdelijker product, alhoewel de ervaring die jij beschrijft heb ik nog niet mee gemaakt in gameshops.
Ik had er al veel mooie gezien op die beide websites maar soms waren de verzendkosten wel wat hoog. Dus ik dacht het te kunnen besparen door langs een lokale gameshop te gaan. Ik wil van consoles alleen nog maar boxed hebben eigenlijk plus dat hij in mint conditie moet zijn. Qua GBC zou ik een standaard paarse versie willen hebben. Misschien in de toekomst dan nog een paar andere versies. Ook die silvere gameboy pocket is vet mooi.
Daarnaast wil ik nog een eerste generatie paarse GBA en in de toekomst misschien nog een zwarte en een witte. Een zwarte SP variant had ik een paar maanden terug in mint conditie van een tweaker hier gekocht. Werkt echt super en oogt prachtig.

Ik heb trouwens een Atari Lynx met bijbehorende tas, adapter en 12 spellen met boekjes. De Lynx is de 2de generatie geloof ik met dat zwarte gedeelte in het midden. Hij ziet er nog erg goed uit heeft een paar hele lichte krasjes op het scherm maar ziet er verder heel goed uit. De adapter is defect waarschijnlijk door een kabelbreuk.maar dat kan ik denk ik wel weer repareren. Hoeveel is zo een complete set eigenlijk waard?

Deze versie dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.games4lessfl.com/retroroom/_img/retro/AtariLYNX.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-07-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat wasbezine en een paar minuutjes verder, en het ziet er weer vertoonbaar uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1672txg.jpg

Pagina: 1 ... 6 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod