Vanavond thuis de yoobao v3 case nog wat verder bestudeerd.
Het grootste pluspunt is, dat de case enorm stevig is. Als je hem in de verschillende viewstands plaatst, blijft die héél stevig op zijn poten staan. Daarnaast zit de ipad ook zeer stevig in de case, ook al is de linkerkant niet vast. De kwaliteit van de case is zeer goed. Nog een ander voordeel is, dat de case enorm dun is. Hij oogt bovendien zeer knap. De case is ook wel dun: inclusief ipad is hij 1,5 mm dik. De andere die ik al heb gezien, doen het allemaal slechter.
De nadelen dan: als je de voorflap volledig naar achter wilt plaatsen, krijg je een bult. Als ik wil lezen met de case, dan heb ik de natuurlijke neiging om de voorflap dan naar achter te draaien, zoals je wel bij een magazine doet. Het stoort dan toch wel wat dat die voorflap bol is en niet plat naar achter kan gaan. Ook spijtig dat de voorflan dan niet aan de achterflap kan vasthangen op één of andere manier.
Het 2e minpunt is -denk ik dan toch- het gewicht. In totaal, inclusief ipad, weegt het 1,1kg. Wat ik eigenlijk toch vrij veel vind. Als je hem meeneemt, merkt je daar niks van. Maar als je hem dan vasthebt om te lezen, voelt het toch enorm zwaar aan. Maar ik vermoed wel dat alle lederen cases sowieso zwaarder zullen zijn. Kan iemand mij dat bevestigen of ontkrachten?
Ben misschien toch nog aan het overwegen om hem te verkopen en de macally bookstand te kopen. Waarom? Voornamelijk voor het gewicht, maar ook omdat ik die voorflap naar achter wil brengen en geen last wil hebben van een losse voorflap. Voordeel van de macally bookstand is, dat hij zeer licht is, daardoor beschermt hij niet bij het vallen, maar dat hoeft ook niet.
Tenzij iemand nog alternatieven zou weten voor mij? Belangrijk is ook dat de ipad volledig open en bloot in de case zit. Het moet licht, tot zeer licht zijn qua gewicht. Ideaal zou zijn, dat ik op de linkerkant nog vakjes zou hebben voor kaartjes, papier e.d.
[
Voor 32% gewijzigd door
pina op 10-08-2010 23:11
]