All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Maar je krijgt die TU Delft korting niet over die BTS korting volgens mij?!alex028 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:44:
De BTS begonnen.Vanmiddag maar is bestellen na een half jaar wachten.
Als iemand het TUdelftlinkje nog wil, PM me maar even
Want de Macbnook Pro 15" i7 blijft steken op 1890 euro.
Waar staat dat appeltje ? Zie niks op me toetsenbord ?framedby schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:52:
appeltje + Backspace
Heb net besteld en voor de ipod touch (8gig in mijn geval) betaal ik gewoon de normale prijs. (179€)
Je betaald ook de normale prijs, maar je kan 150 euro terugvragen via een formulier als je je iPod touch binnen hebt.alex028 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:09:
@bartaz, klopt.
Heb net besteld en voor de ipod touch (8gig in mijn geval) betaal ik gewoon de normale prijs. (179€)
Anoniem: 155104
Anoniem: 155104 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:04:
Hallo allemaal,
Ik post ook maar is iets. Ik sta op het punt een MBP 13 inch aan te schaffen. Echter (dit wilde ik vandaag doen) zie ik nu dat er in de US store de back to school actie is gestart, dit zag ik trouwens ook staan op macrumors.
Nu voel je hem al aankomen, in de NLse store staat (nog) niks.. Zou dit nog gaan komen op korte termijn?
Ik doe mezelf namelijk tekort als ik nu een MBP bestel en morgen voor hetzelfde geld een Ipod touch erbij krijg.
Ik denk eigenlijk dat niemand hier een (betrouwbaar) antwoord op heeft maar goed, proberen kan altijd.
Groeten,
Edo
Anoniem: 155104
Satch schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:28:
[...]
Je betaald ook de normale prijs, maar je kan 150160 euro terugvragen via een formulier als je je iPod touch binnen hebt.
Command is "Appeltje". Vroeger stond er nl. nog een appeltje op afgebeeld.clonedonkey schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:08:
[...]
Waar staat dat appeltje ? Zie niks op me toetsenbord ?
Is dat normaal ? Want ik hoor hier op het forum namelijk vaak dat mensen iets kopen met BTS actie, een of andere school bijvoorbeeld de TU Delft hebben ingevuld.
gewoon nee.
Kleine kanttekening, geldt deze actie voor iedereen? of moet je echt aan kunnen tonen dat je student bent?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Lijkt me wel, het is niet voor niets een Back to School-actie.crazylegs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:49:
Kleine kanttekening, geldt deze actie voor iedereen? of moet je echt aan kunnen tonen dat je student bent?
Jammer dat ik het geld nog niet heb, maar goed, ik heb tot september de tijd (H) dus moet lukken!
ps. die kortingstabel is geldig onafhankelijk de aankoop van je computer toch? dus je krijgt net zoveel korting bij een macbook pro 13 inch als bij een macbook pro 17 inch als ik het goed begrijp?
Anoniem: 307258
Stel ik koop nu een standaard mbp 13" voor €1011 via tu delft link.
Dan neem ik de printer erbij, want die actie loopt ook nog steeds: je krijgt dan €80 korting.
En dan ook nog de BTS actie waarbij je €160 korting krijgt op een ipod touch 8gb bijv.
Dan heb je dus in principe een mbp 13 voor 1011-80-160= €770,-
Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 19 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
Klopt het allemaal wat ik zeg of zie ik wat ove het hoofd?
alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 307258 op 26-05-2010 20:07 ]
Correct. Weet iemand tot wanneer de BTS actie meestal loopt?Anoniem: 307258 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:
Ff een snel een rekensommetje van mijn kant:
Dan neem ik de printer erbij, want die actie loopt ook nog steeds: je krijgt dan €80 korting.
En dan ook nog de BTS actie waarbij je €160 korting krijgt op een ipod touch 8gb bijv.
Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 29 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
alvast bedankt.
Alles van Apple
De printer actie is volgens mij al afgelopenAnoniem: 307258 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:
Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 19 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
alvast bedankt.
Mmm...ligt aan je definitie van ''tussen'' denk ikAls je tussen 24 maart en 26 mei 2010 een Mac en een in aanmerking komende printer koopt, krijg je € 80 terug via een kortingscoupon. Hierop zijn voorwaarden van toepassing.
[ Voor 12% gewijzigd door B.A.L. op 26-05-2010 20:22 . Reden: Inschrijfvoorwaarden printeractie toegevoegd ]
Klopt wel op zich, maar "een mbp 13" voor €770" is alleen als je toch al een printer en een iPod zou kopen. Je kunt ze niet voor de nieuwprijs doorverkopen. Je moet namelijk in de verpakking knippen om het aankoopbedrag terug te krijgen en de koper krijgt alleen een kopie van de bon, verder zou ik zelf nooit de volle prijs betalen voor iets wat jij gratis hebt gekregen.Anoniem: 307258 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:
alvast bedankt.
Houd je er ook rekening mee dat je de iPod en de printer in eerste instantie wel moet betalen en dat je de originele barcodes van de verpakking moet opsturen waarna je het bedrag op je rekening gestort krijgt?
edit:
Ik heb zelf de printeractie laten schieten toen ik m'n MBP kocht. De levertijd zou een paar dagen langer worden doordat de printer en MBP in een distributiecentrum moeten worden samengevoegd en ik had geen behoefte aan een gratis printer die ik zelf moest voorschieten. Voor een gratis iPod had ik de moeite wel over gehad, maar dat is meer omdat ik die iPod wel kan gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Canaria op 26-05-2010 20:24 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb dezelfde configuratie maar heb geen problemen met de netwerkverbinding.Chrizzi3 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:40:
Sinds vandaag heb ik mijn Macbook Pro (najaar 2009) geplaatst in een Twelve South BookArc en gekoppeld aan een externe monitor. Mooie oplossing, maar nu stuit ik op een probleem: Mijn draadloze verbinding valt bijna compleet weg nadat ik mijn Macbook dichtgeklapt in de BookArc plaats. Nu heb ik na wat zoeken al op diverse forums dit probleem aangekaart zien worden, maar nergens kan ik een oplossing voor dit probleem vinden. Is er hier wellicht iemand die mij kan helpen?
http://www.apple.com/nl/promo/
Bij de voorwaarden staat dat het geld voor Printers tussen 28 mei en 28 juli 2009:
https://input.media.euro....rfectcompanion/terms.html
En als ik een aanvraag wil doen staat er dat het niet beschikbaar meer is:
https://input.media.euro....grammes/perfectcompanion/
Nu heb ik zelf afgelopen zaterdag een MBP + printer gekocht, en ik hoop toch wel dat ik nog gebruik kan maken van deze actie. Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Ik ben zelf nog geen 18 (verjaar pas eind september, wanneer de actie gedaan is) maar wil wel gebruik maken van de studenten/onderwijskorting (woon in België). Nu werkt één van mijn ouders in het onderwijs (kleuteronderwijs). Is het mogelijk om via de leraarskaart de korting te claimen? Zoja: mag ik mijn eigen naam invullen? Of moet ik de naam (en gegevens) op de leraarskaart gebruiken. Dat laatste lijkt mij het meest logische omdat je anders een laptop kan aanschaffen op je eigen naam, door gebruik te maken van een bewijs van iemand anders.
Mijn broer/zus is student (+18), als een leraarskaart (van een kleuterschool) te "riskant" is, kan ik eventueel ook nog altijd gebruik maken van een studentenkaart...
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Dit wordt mijn eerste macB.A.L. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:29:
Ik snap het niet meer; bij de Promo site staat dat de Printer actie geld voor printers TUSSEN (?) 24 maart en 26 mei:
http://www.apple.com/nl/promo/
Bij de voorwaarden staat dat het geld voor Printers tussen 28 mei en 28 juli 2009:
https://input.media.euro....rfectcompanion/terms.html
En als ik een aanvraag wil doen staat er dat het niet beschikbaar meer is:
https://input.media.euro....grammes/perfectcompanion/
Nu heb ik zelf afgelopen zaterdag een MBP + printer gekocht, en ik hoop toch wel dat ik nog gebruik kan maken van deze actie. Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Nu zit ik met hetzelfde probleem als "B.A.L." Krijg ik korting op mijn printer, anders verwijder ik die uit mijn bestelling...
Kent iemand leuke sites in het nederlands en/of engels over de mac osx, gericht nieuwkomers/gevorderden... Bedankt!
Macmiep.nlzunshine schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:00:
[...]
Kent iemand leuke sites in het nederlands en/of engels over de mac osx, gericht nieuwkomers/gevorderden... Bedankt!
Ik zou even bellen. De voorwaardenpagina is nu vanaf 28 mei tot 28 juli, maar wel 2009zunshine schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:00:
Nu zit ik met hetzelfde probleem als "B.A.L." Krijg ik korting op mijn printer, anders verwijder ik die uit mijn bestelling...
Ik had net apple gebeld en ze weten ervan. Ik heb gewoon recht op de korting, zowel van de ipod touch als de printer. De link voor de korting aanvraag op de site klopt niet, heb de juiste link van apple gekregen: https://input.media.euro....ammes/perfectcompanion11/
Succes
Wel fijn dat je die link hebt, help je veel tweakers mee.
Is geen probleem. Dit staat letterlijk in de voorwaarden, je het er gewoon recht opVanx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:47:
Daar staat weer tot 26 mei. Dus volgens die voorwaarden kan je nooit op de iPod touch én de printer tegelijkertijd recht hebben. Zijn ze coulant met de printervoorwaarden of hoe zit dat?
Wel fijn dat je die link hebt, help je veel tweakers mee.
`` Deze aanbieding geeft klanten die tussen 24 maart 2010 en 26 mei 2010 een in aanmerking komende Apple computer (zoals gedefinieerd in artikel 4) samen met een in aanmerking komende printer (zoals gedefinieerd in artikel 4) kopen het recht de in aanmerking komende printer te kopen voor de kortingsprijs zoals deze is vermeld... ``
``moet uiterlijk binnen 30 dagen na de aankoopdatum (zoals aangetoond door de poststempel) worden gestuurd...``
``Deze aanbieding kan in combinatie met andere aanbiedingen van Apple worden gebruikt en is geldig in combinatie met de speciale prijzen die Apple hanteert voor het onderwijs.``
I don't get it. Er staat toch tussen 24 maart en 26 mei moet je het apparaat gekocht hebben. Als je het nu koopt krijg je die korting niet hoor...zunshine schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:01:
[...]
Is geen probleem. Dit staat letterlijk in de voorwaarden, je het er gewoon recht op![]()
`` Deze aanbieding geeft klanten die tussen 24 maart 2010 en 26 mei 2010 een in aanmerking komende Apple computer (zoals gedefinieerd in artikel 4) samen met een in aanmerking komende printer (zoals gedefinieerd in artikel 4) kopen het recht de in aanmerking komende printer te kopen voor de kortingsprijs zoals deze is vermeld... ``
``moet uiterlijk binnen 30 dagen na de aankoopdatum (zoals aangetoond door de poststempel) worden gestuurd...``
``Deze aanbieding kan in combinatie met andere aanbiedingen van Apple worden gebruikt en is geldig in combinatie met de speciale prijzen die Apple hanteert voor het onderwijs.``
Dat klopt ook, ik heb de mijne gisteren gekocht, dus nog recht op de korting.... Nu heb je er inderdaad geen recht meer op....peak schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:10:
[...]
I don't get it. Er staat toch tussen 24 maart en 26 mei moet je het apparaat gekocht hebben. Als je het nu koopt krijg je die korting niet hoor...
Anoniem: 300462
Nu zit ik zeer te twijfelen welke MBP ik moet kopen. Ik wil sowieso een 15", maar de prijsverschillen zijn best hoog tussen de 3 opties. Is het verschil tussen de i5 en i7 echt het extra geld waard, of heb je aan het goedkoopste model al genoeg om te Photoshoppen, muziek produceren, filmpjes bewerken en de dagelijkse dingen zoals internet, e-mail en muziek luisteren?
Via Hogeschool InHolland kan ik het goedkoopste model voor €1608,88 kopen. Zit hier een verschil in met bv. het beruchte TU Delft linkje? Zou ja, zou ik via dat linkje ook gewoon kunnen bestellen en wie kan me die even PM'en?
De keuze voor de iPod Touch moet ik nog even over denken, mijn voorkeur ligt nu bij de 8GB versie, omdat ik toch van plan ben om de nieuwe iPhone te nemen, maar misschien wordt het wel de 32GB om door te verkopen.
Graag hoor ik jullie reacties.
Ik zou waarschijnlijk wel investeren in de hi-res versie. De hogere resolutie is erg fijn voor programma's als Photoshop.
En als je totaal nieuw bent in de wereld van Mac denk ik dat je zeer positief verrast gaat worden. Dat was ik in ieder geval wel!
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 11:31 ]
Anoniem: 300462
Kan ik wel via dat linkje bestellen, ook al zit je niet op de TU Delft? Hebben mensen hier ervaring mee, kan het problemen opleveren? Het scheelt namelijk wel weer wat euro's!
Held!zunshine schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:32:
Ik had die voorwaarden ook gelezen, er werd gezegd dat het een fout was![]()
Ik had net apple gebeld en ze weten ervan. Ik heb gewoon recht op de korting, zowel van de ipod touch als de printer. De link voor de korting aanvraag op de site klopt niet, heb de juiste link van apple gekregen: https://input.media.euro....ammes/perfectcompanion11/
Succes
Thanks, ik vond het al gaar dat ik net te vroeg heb besteld (zaterdagavond) zodat ik geen gebruik kan maken van de B2S actie, het zou natuurlijk helemaal kut zijn als ook nog eens bleek dat ik geen gebruik kon maken van de printeractie. Maar gelukkig; die gaat dus nog gewoon door. Loop ik wel nog 160 euro mis voor een iPod, maar goed, ik ben tevreden.
Ik heb btw via de TUD link besteld, terwijl ik daar niet op zit, en ze hebben mn betaling gewoon aangenomen...ik zal het wel hier posten als het zooitje thuis wordt bezorgd, om de mensen hier gerust te stellen.
Aangezien het frauderen is kan het inderdaad problemen opleveren, lijkt me vrij logisch toch?Anoniem: 300462 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:10:
Bedankt Edo, ik heb hem opgeslagen, voordat hij weg is.
Kan ik wel via dat linkje bestellen, ook al zit je niet op de TU Delft? Hebben mensen hier ervaring mee, kan het problemen opleveren? Het scheelt namelijk wel weer wat euro's!

Dus..., wat zouden jullie doen?
Sorry als ik dit topic vervuil met mijn geblaat, vertel me dan waar ik dit wel moet posten
Overigens ben ik al een half jaar zoet met het zoeken naar een geschikte notebook, sjouw al zowat twee jaar met een veel te grote en zware Acer, en wil nou wel eens de knoop doorhakken
[ Voor 4% gewijzigd door zoenvisje op 27-05-2010 14:47 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 14:58 ]
waarbij je moet bedenken dat de hardware van de game-laptop sneller is, maar dat windows zo is gebouwd dat ie niet sneller werkt dan een (qua hardware tragere) OSX-machineBosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
Dit kunnen wij moeilijk voor je beslissen. Je zult zelf de afweging moeten maken tussen 13" OSX/design of een snellere, maar oerlelijke 11" game-laptop en Windows.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
En waarom zou je elke keer teruggaan naar Windows?lowfi schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:25:
Ligt er maar aan wat je doet. Als je voor je studie/werk toch aldoor terug naar windows heb je geen hol aan dat snellere osx
[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 27-05-2010 15:48 ]
Heb nu een aantal keer op een Mac gewerkt en bevalt me toch wel erg goed moet ik zeggen.
Mjah hangt een beetje van de opleiding en heel specifieke software af dus. Voor het merendeel is er altijd wel iets voor de Mac voor te vinden.ppl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:46:
Omdat al die school software zoals AutoCAD, SolidWorks, etc. alleen maar een Windows versie kennen. Wellicht dat we over een paar jaar een andere situatie hebben (AutoCAD komt weer terug naar de Mac). Dit is trouwens ook geen software die je graag in een vm zou willen draaien (3D is nog niet grandioos en verder zit je met performance).
Ik dacht toen ik deze MBP bestelde ook dat ik er Windows naast ging zetten, maar heb er na een paar weken nog geen reden toe gevonden.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 16:11 ]
Anoniem: 83328
De processor in de m11x loopt maar op 1.3 GHz, de instap MBP op 2.4 GHz. Beide processoren hebben dezelfde architectuur. Afhankelijk van de dingen die je doet (bijv. video encoden) kan een MBP dus significant sneller zijn.Bosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
Dit kunnen wij moeilijk voor je beslissen. Je zult zelf de afweging moeten maken tussen 13" OSX/design of een snellere, maar oerlelijke 11" game-laptop en Windows.
De videokaart van de m11x is natuurlijk wel veel sneller.
Iets anders, het tooltje Insomniax is een aanrader. Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.
Natuurlijk kun je een windows bak kopen voor hetzelfde geld, maar osx blijft sneller lopen dan windows en het gewicht vind ik van de mbp's beter dan accer en asus met vergelijkbare modellen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
/edit: Laat maar, al gevonden!
[ Voor 33% gewijzigd door JERONY op 27-05-2010 20:21 ]
Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik wilde 1 van die 2 kiezen, maar na een bezoekje aan de APR wist ik zeker dat ik een Apple 13 inch ga nemenzoenvisje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:47:
Vooral door mijn voorliefde voor games twijfel ik dus of ik voor een MacBook Pro moet gaan (13-inch) of voor de Alienware M11X (Ik weet het, dit is geen Apple!).
Ben je al naar een APR gegaan? en heb je in een winkel gezien hoe klein 11 inch is? het viel mij behoorlijk tegen in ieder geval...
Even een vraagje van mijn kant; als je bij Apple site een macbook koop (met natuurlijk die goedkope Ipod
Nou dan kan ik je de 13 inch MBP aanraden die gebruik ik ook om te PSen en icm CS5 werkt het lekker vlot.zoenvisje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:51:
Ik ga vooral Photoshop e.d. gebruiken. Bij mij op school heeft ongeveer 1/3 van de studenten een Mac en die hebben geen problemen qua te gebruiken software. En ik heb een Windows desktop dus mocht het toch eens voorkomen heb ik geen mega groot probleem.
Heb nu een aantal keer op een Mac gewerkt en bevalt me toch wel erg goed moet ik zeggen.
Zit nu nog op 2GB ram maar ook met zo weinig geheigen werkt ie lekker.
Ja, je kunt (bijna) al je Apple spul gewoon laten repareren bij een willekeurige APR. Zelfs in het buitenland! Ik geloof dat op het moment alleen iPhones nog een uitzondering kunnen vormen, als ze bij T-Mobile zijn gekocht.The Inquisitor schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:14:
[...]
Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik wilde 1 van die 2 kiezen, maar na een bezoekje aan de APR wist ik zeker dat ik een Apple 13 inch ga nemen![]()
Ben je al naar een APR gegaan? en heb je in een winkel gezien hoe klein 11 inch is? het viel mij behoorlijk tegen in ieder geval...
Even een vraagje van mijn kant; als je bij Apple site een macbook koop (met natuurlijk die goedkope Ipod) en er is iets mis mee, kan ik dan gewoon naar de dichtstbijzijnde APR? Of moet ik h'm dan opsturen oid.?
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Oké, hartelijk dank. Dat moest ik net wetenWoBaDijk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:
[...]
Ja, je kunt (bijna) al je Apple spul gewoon laten repareren bij een willekeurige APR. Zelfs in het buitenland! Ik geloof dat op het moment alleen iPhones nog een uitzondering kunnen vormen, als ze bij T-Mobile zijn gekocht.
Zou de nieuwe (2010) 15" MBP bij afspelen van iTunes content daar goed mee om kunnen gaan qua hitte?Anoniem: 83328 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:36:
[...]
De processor in de m11x loopt maar op 1.3 GHz, de instap MBP op 2.4 GHz. Beide processoren hebben dezelfde architectuur. Afhankelijk van de dingen die je doet (bijv. video encoden) kan een MBP dus significant sneller zijn.
De videokaart van de m11x is natuurlijk wel veel sneller.
Iets anders, het tooltje Insomniax is een aanrader. Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.
Anoniem: 234657
Voor zover mij bekend zuigen mb's en mbp's hun "frisse" lucht aan via de kieren in het toetsenbord.whitehouse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:23:
[...]
Zou de nieuwe (2010) 15" MBP bij afspelen van iTunes content daar goed mee om kunnen gaan qua hitte?
Ik weet niet of hard encoden problemen op kan leveren met het oog op warmte, ik zou het niet uitproberen als ik jou was in iedergeval.
Gisteren toevallig insomniax geinstalleerd, zodat ik bij het kijken van video op een extern scherm hem dicht kan klappen.whitehouse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:23:
[...]
Zou de nieuwe (2010) 15" MBP bij afspelen van iTunes content daar goed mee om kunnen gaan qua hitte?
Hij werd nauwelijks warm bij het afspelen van 1080p video.
Alleen werkte de "sleep screen" optie niet, want wilde eigenlijk wel dat het scherm uit gaat als ik hem dichtklap.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
als ik het goed heb zal je scherm niet uit staan als je hem max dimt..Magic schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:12:
je kunt toch gewoon het scherm dimmen voordat je hem dichtklapt?
ik dim, jij dimt, wij hebben gedimd?
Anoniem: 310606
Vraagje, de antislip elementen aan de onderkant van de MBP, die is bij mij rechtsonder 'kleiner' (het ligt dieper verzonken in de alu body van de laptop) dan de anderen. Als ik rechtsonderin druk, dan wiebelt hij, linksonderin is dat totaal niet het geval.
Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie deze ter reparatie opgestuurd? Hoe lang zijn jullie hem kwijt in dat geval? Ik wil mijn MBP niet te lang missen, het is niet een onoverkomelijk probleem, maar voor een bedrag van 1149 euro mag ik wel eisen dat hij stabiel op een oppervlak staat.
Heb je meer info over dat AutoCAD weer naar de Mac komt? (Of is de wens de vader van de gedachte?)ppl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:46:
Omdat al die school software zoals AutoCAD, SolidWorks, etc. alleen maar een Windows versie kennen. Wellicht dat we over een paar jaar een andere situatie hebben (AutoCAD komt weer terug naar de Mac). Dit is trouwens ook geen software die je graag in een vm zou willen draaien (3D is nog niet grandioos en verder zit je met performance).
Als dat zo is dan is dit product een behoorlijke miskleun: http://www.feedback.nl/computer/kb-covers/logic-macbook-pro Weet iemand of dat echt zo is? Heeft iemand ervaring met zo'n keyboard cover? Hoe typt dat?Anoniem: 234657 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:41:
[...]
Voor zover mij bekend zuigen mb's en mbp's hun "frisse" lucht aan via de kieren in het toetsenbord.
Ik weet niet of hard encoden problemen op kan leveren met het oog op warmte, ik zou het niet uitproberen als ik jou was in iedergeval.
http://www.onemorething.n...d-komt-terug-naar-de-mac/Jesse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:48:
[...]
Heb je meer info over dat AutoCAD weer naar de Mac komt? (Of is de wens de vader van de gedachte?)
[...]
Anoniem: 234657
Heb ik ook" , het is aluminium en dat verbuigt niet zomaar, het zou zomaar kunnen zijn dat je bureau of tafelblad niet helemaal glad is zoals bij mijAnoniem: 310606 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:46:
Hallo mensen, ik ben nog altijd heel tevreden met het werken met de MBP. We beginnen elkaar te begrijpen.
Vraagje, de antislip elementen aan de onderkant van de MBP, die is bij mij rechtsonder 'kleiner' (het ligt dieper verzonken in de alu body van de laptop) dan de anderen. Als ik rechtsonderin druk, dan wiebelt hij, linksonderin is dat totaal niet het geval.
Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie deze ter reparatie opgestuurd? Hoe lang zijn jullie hem kwijt in dat geval? Ik wil mijn MBP niet te lang missen, het is echt niet een onoverkomelijk probleem, maar voor een bedrag van 1149 euro mag ik wel verwachten dat hij stabiel op een oppervlak staat.
Als je hem opstuurt zullen ze er niet veel aan doen.
Anoniem: 324429
Nee dat is correct.The Inquisitor schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:28:
Standaard krijg je als student 6% korting toch? Dat vertelde de APR me tenminste. Maar als je hogeschool is aangesloten bij Apple on Campas krijg je dus standaard 10%? begrijp ik dat goed of zit ik weer idioot te doen
Volgens mij is het zelfs:
student: 6%
Hogeschool: 10%
Apple on Campus (MBO en HBO): 12%
Anoniem: 83328
Mijn rechterfan was al een tijdje stervende (tikkend geluid) en mijn accu was helemaal gaar, beiden vervangen, en nu kan mn MBP 2008 er weer helemaal tegenaan
Beide dingen gehaald via iFixit.
[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 28-05-2010 15:30 ]
Ik heb de nieuwste mbp 13"
Heb sinds kort sims3 staan. en bij het spelen loopt alles vrij vlot, maar men mbp komt wel heel warm. Als ik boven het toetsenbord voel, bij de fan, is het zo warm dat ik zelf de neiging heb mijn hand weg te trekken van de warmte.
Kan dit kwaad? of is dat doodnormaal bij zo'n belasting van de mpb?
Sinds vandaag mijn macbook pro 15" binnen en wat een machine!
Ik heb een klein vraagje over de muis, zowel trackpad als een externe.
Het is mij gelukt om de snelheid aan te passen, deze wil ik alleen constant hebben.
Als ik nu langzamer ga bewegen gaat de muis wel heel langzaam. Is het mogelijk dit ook aan te passen?
In windows was dit "precisie" volgens mij.
[ Voor 44% gewijzigd door PuddingNL op 28-05-2010 17:00 ]
Ah, dankjewel!Anoniem: 324429 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
[...]
Nee dat is correct.
Als ik goed heb gekeken zit mijn hogeschool op de Apple on Campus aangesloten. 12% korting is natuurlijk nooit mis!
Helaas, de muis werkt binnen macos heel anders. Als je mac-drivers voor je muis hebt kun je vaak daarin nog wat instellen. Anders kun je een programma als dit gebruiken:PuddingNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57:
hallo,
Sinds vandaag mijn macbook pro 15" binnen en wat een machine!
Ik heb een klein vraagje over de muis, zowel trackpad als een externe.
Het is mij gelukt om de snelheid aan te passen, deze wil ik alleen constant hebben.
Als ik nu langzamer ga bewegen gaat de muis wel heel langzaam. Is het mogelijk dit ook aan te passen?
http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x
(geen idee hoe deze werkt onder snow leopard, heb hem enkel eens onder leopard gebruikt)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Thanks! Nou het went wel!Magic schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:16:
[...]
Helaas, de muis werkt binnen macos heel anders. Als je mac-drivers voor je muis hebt kun je vaak daarin nog wat instellen. Anders kun je een programma als dit gebruiken:
http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x
(geen idee hoe deze werkt onder snow leopard, heb hem enkel eens onder leopard gebruikt)
Als het een alternatief is dan komt het vaak neer op het moeten vertalen van wat ze je vertellen naar jouw stukje software. Niet iedereen kan die vertaalslag maken en niet iedereen wil die vertaalslag maken.Bosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Mjah hangt een beetje van de opleiding en heel specifieke software af dus. Voor het merendeel is er altijd wel iets voor de Mac voor te vinden.
Mij ontgaat het nut van het aan hebben van het scherm als de laptop is dichtgeklapt. Ik ben nog geen laptop tegengekomen met ogen in de toetsen. Er kijkt op dat moment toch niemand naar het scherm dus wat heeft het dan voor nut om 'm aan te hebben staan? Dat je niet wilt dat je Mac in slaap gaat is misschien nog enigszins te verdedigen (hoewel ik dat ook vrij zinloos vindt aangezien je het scherm uit kunt zetten of de Mac in clamshell modus kunt gebruiken).Anoniem: 83328 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:36:
Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.
Bijna iedere Mac site had het erover waarbij o.a. op macrumors.com ook wat screenshots zijn gepost en een of ander filmpje wat meer een uitleg is van de ingebouwde OS X gestures.Jesse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:48:
[...]
Heb je meer info over dat AutoCAD weer naar de Mac komt? (Of is de wens de vader van de gedachte?)
Dat is de acceleratie van de muiscursor. De acceleratie is alleen anders dan in Windows. Er zijn wel wat tools die dat meer Windows-achtig proberen te maken. Ik denk dat het een kwestie wordt van wennen.PuddingNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57:
SteerMouse
Hiermee kan je zo'n beetje alles instellen.
Anoniem: 230207
Absoluut een aanrader voor mensen die niet zo goed kunnen wennen aan de muisacceleratie, gebruik het zelf ook al heel lang.PuddingNL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:42:
Voor die muis heb ik een leuke applicatie gevonden:
SteerMouse
Hiermee kan je zo'n beetje alles instellen.
Steermouse is inderdaad een super applicatie.Frietsaus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:43:
[...]
Absoluut een aanrader voor mensen die niet zo goed kunnen wennen aan de muisacceleratie, gebruik het zelf ook al heel lang.
Ik kon maar niet wennen aan me muis snelheid binnen osx. Met steermouse is het allemaal opgelost
Nu kan ik zonder problemen starcraft 2 spelen
Misschien ben ik wel dom hoor maar kan je op de online Apple store aangeven op welke Hogeschool je studeerd e.d.?Anoniem: 324429 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
[...]
Nee dat is correct.
Ik meen dat je moet inloggen met je studentengegevens van het intranet van je hogeschool, en daarna word je teruggestuurd naar de Apple site.zoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:18:
[...]
Misschien ben ik wel dom hoor maar kan je op de online Apple store aangeven op welke Hogeschool je studeerd e.d.?
Als je school is aangesloten bij Apple on campus zeker ja! 12% is niet miszoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:39:
Ah zo, dat moet ik eens verder bekijken. Die paar procent scheelt toch weer een beetje.
Als je op deze pagina aan de rechtkant kijkt of je school ertussen staat krijg je als het goed is 12% korting
Als ik af en toe op me MBP een spel speel dan word ie ook erg warm, dus ik denk dat het geen kwaad kenJizzaa schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:42:
klein vraagje:
Ik heb de nieuwste mbp 13"
Heb sinds kort sims3 staan. en bij het spelen loopt alles vrij vlot, maar men mbp komt wel heel warm. Als ik boven het toetsenbord voel, bij de fan, is het zo warm dat ik zelf de neiging heb mijn hand weg te trekken van de warmte.
Kan dit kwaad? of is dat doodnormaal bij zo'n belasting van de mpb?
Boehoee, mijn school staat er niet bij. Die van mijn zusje wel, kijk haar wel lief aanThe Inquisitor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Als je school is aangesloten bij Apple on campus zeker ja! 12% is niet mis
Als je op deze pagina aan de rechtkant kijkt of je school ertussen staat krijg je als het goed is 12% korting
Op surfspot ook niet?zoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:15:
[...]
Boehoee, mijn school staat er niet bij. Die van mijn zusje wel, kijk haar wel lief aan.
De Rijksuniversiteit Groningen staat ook niet in het lijstje, echter in surfspot werkt dit primazoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:15:
[...]
Boehoee, mijn school staat er niet bij. Die van mijn zusje wel, kijk haar wel lief aan.
PhD i.o.
Gewoon op haar naam dus doenzoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:15:
[...]
Of is hier een alternatief voor?
Maar ik weet niet in hoeverre dit de Macbook zal beschermen...
Dit topic is gesloten.