[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.741 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DaMarcus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 05:49:
[...]

Dat komt toch op verwijderen neer?
Nee?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je moet enkel de prullenbak nog legen maar het punt is duidelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Werkt hetzelfde als bij Windows dus, zoals gevraagd werd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzi3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 18:16
Sinds vandaag heb ik mijn Macbook Pro (najaar 2009) geplaatst in een Twelve South BookArc en gekoppeld aan een externe monitor. Mooie oplossing, maar nu stuit ik op een probleem: Mijn draadloze verbinding valt bijna compleet weg nadat ik mijn Macbook dichtgeklapt in de BookArc plaats. Nu heb ik na wat zoeken al op diverse forums dit probleem aangekaart zien worden, maar nergens kan ik een oplossing voor dit probleem vinden. Is er hier wellicht iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 13:20

Bartaz

Likes cookies!

alex028 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:44:
De BTS begonnen. :) Vanmiddag maar is bestellen na een half jaar wachten.
Als iemand het TUdelftlinkje nog wil, PM me maar even ;)
Maar je krijgt die TU Delft korting niet over die BTS korting volgens mij?!
Want de Macbnook Pro 15" i7 blijft steken op 1890 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 14:41
Waar staat dat appeltje ? Zie niks op me toetsenbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
@bartaz, klopt.
Heb net besteld en voor de ipod touch (8gig in mijn geval) betaal ik gewoon de normale prijs. (179€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
Als je via de tu delft link naar de apple store gaat en vervolgens naar BTS actie krijg je gewoon beide^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
alex028 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:09:
@bartaz, klopt.
Heb net besteld en voor de ipod touch (8gig in mijn geval) betaal ik gewoon de normale prijs. (179€)
Je betaald ook de normale prijs, maar je kan 150 euro terugvragen via een formulier als je je iPod touch binnen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155104

Anoniem: 155104 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:04:
Hallo allemaal,

Ik post ook maar is iets. Ik sta op het punt een MBP 13 inch aan te schaffen. Echter (dit wilde ik vandaag doen :) ) zie ik nu dat er in de US store de back to school actie is gestart, dit zag ik trouwens ook staan op macrumors.

Nu voel je hem al aankomen, in de NLse store staat (nog) niks.. Zou dit nog gaan komen op korte termijn?

Ik doe mezelf namelijk tekort als ik nu een MBP bestel en morgen voor hetzelfde geld een Ipod touch erbij krijg.

Ik denk eigenlijk dat niemand hier een (betrouwbaar) antwoord op heeft maar goed, proberen kan altijd.

Groeten,
Edo
_/-\o_ _/-\o_ Wat ben ik blij dat ik hem gisteren NIET besteld heb haha _/-\o_ _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Satch schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:28:
[...]

Je betaald ook de normale prijs, maar je kan 150160 euro terugvragen via een formulier als je je iPod touch binnen hebt. :)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 21:44
clonedonkey schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:08:
[...]

Waar staat dat appeltje ? Zie niks op me toetsenbord ?
Command is "Appeltje". Vroeger stond er nl. nog een appeltje op afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Gisteren een nieuwe MPB 13" besteld, vandaag even gebeld toen ik las dat de BTS actie weer is begonnen. Bestelling is omgezet naar MPB 13" + iPod Classic :+ Voor 69eu een ipod classic is toch wel een erg goede deal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Als iemand besteld met de BTS actie en de ipod (nano/touch) wil ik um wel overnemen tegen een mooi prijsje. Ik plaats wel een advertentie in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb zojuist een Macbook pro gekocht met ipod touch ! (1e mac) En natuurlijk met BTS actie, alleen mij werd niet gevraagd van welke school ik kom, of iets in die richting, alleen of ik daadwerkelijk een student ben.

Is dat normaal ? Want ik hoor hier op het forum namelijk vaak dat mensen iets kopen met BTS actie, een of andere school bijvoorbeeld de TU Delft hebben ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Is heel normaal alleen kleine kans dat je wat extra korting misloopt :) als je inlogt bij surfspot(bijvoorbeeld) en klinkt dan via surfspot de apple store aan krijg je meestal net nog 2/3 tientjes extra korting :). Maar verder is dat normaal hoor !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 10:36
ik kan mijn MBP zaterdg af halen, nu lees ik over de BTS-actie, is het mogelijk dat ik hier nog aan mee kan doen? MBP is nog niet betaald.

Kleine kanttekening, geldt deze actie voor iedereen? of moet je echt aan kunnen tonen dat je student bent?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
crazylegs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:49:
Kleine kanttekening, geldt deze actie voor iedereen? of moet je echt aan kunnen tonen dat je student bent?
Lijkt me wel, het is niet voor niets een Back to School-actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik was al van plan een Macbook pro 13 inch te gaan kopen maar heb sowieso speciaal gewacht hiervoor :)

Jammer dat ik het geld nog niet heb, maar goed, ik heb tot september de tijd (H) dus moet lukken!

ps. die kortingstabel is geldig onafhankelijk de aankoop van je computer toch? dus je krijgt net zoveel korting bij een macbook pro 13 inch als bij een macbook pro 17 inch als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307258

Ff een snel een rekensommetje van mijn kant:

Stel ik koop nu een standaard mbp 13" voor €1011 via tu delft link.
Dan neem ik de printer erbij, want die actie loopt ook nog steeds: je krijgt dan €80 korting.
En dan ook nog de BTS actie waarbij je €160 korting krijgt op een ipod touch 8gb bijv.
Dan heb je dus in principe een mbp 13 voor 1011-80-160= €770,-
Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 19 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
Klopt het allemaal wat ik zeg of zie ik wat ove het hoofd?
alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 307258 op 26-05-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:00
Anoniem: 307258 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:

Dan neem ik de printer erbij, want die actie loopt ook nog steeds: je krijgt dan €80 korting.
En dan ook nog de BTS actie waarbij je €160 korting krijgt op een ipod touch 8gb bijv.
Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 29 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
alvast bedankt.
Correct. Weet iemand tot wanneer de BTS actie meestal loopt?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

tot september, staat in de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 18:24

Het enige dat je hoeft te doen is dan naderhand de 2 coupons voor de printer en de ipod touch in te vullen en je hebt een werelddeal: €1050 voor een ipod touch een printer en een mbp 13. (1011 voor mbp, 19 voor ipod touch 8b en 20 voor de printer.)
alvast bedankt.
De printer actie is volgens mij al afgelopen
Als je tussen 24 maart en 26 mei 2010 een Mac en een in aanmerking komende printer koopt, krijg je € 80 terug via een kortingscoupon. Hierop zijn voorwaarden van toepassing.
Mmm...ligt aan je definitie van ''tussen'' denk ik :p

[ Voor 12% gewijzigd door B.A.L. op 26-05-2010 20:22 . Reden: Inschrijfvoorwaarden printeractie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

wat moet je allemaal invullen nadat je je mac binnen heb met BTS actie? het internet W bestellings nummer, NAW en verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasglaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-03 14:56
B.A.L. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:16:
[...]

De printer actie is volgens mij al afgelopen
Vandaag is de laatste dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

alvast bedankt.
Klopt wel op zich, maar "een mbp 13" voor €770" is alleen als je toch al een printer en een iPod zou kopen. Je kunt ze niet voor de nieuwprijs doorverkopen. Je moet namelijk in de verpakking knippen om het aankoopbedrag terug te krijgen en de koper krijgt alleen een kopie van de bon, verder zou ik zelf nooit de volle prijs betalen voor iets wat jij gratis hebt gekregen.

Houd je er ook rekening mee dat je de iPod en de printer in eerste instantie wel moet betalen en dat je de originele barcodes van de verpakking moet opsturen waarna je het bedrag op je rekening gestort krijgt?

edit:
Ik heb zelf de printeractie laten schieten toen ik m'n MBP kocht. De levertijd zou een paar dagen langer worden doordat de printer en MBP in een distributiecentrum moeten worden samengevoegd en ik had geen behoefte aan een gratis printer die ik zelf moest voorschieten. Voor een gratis iPod had ik de moeite wel over gehad, maar dat is meer omdat ik die iPod wel kan gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Canaria op 26-05-2010 20:24 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:04
Chrizzi3 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:40:
Sinds vandaag heb ik mijn Macbook Pro (najaar 2009) geplaatst in een Twelve South BookArc en gekoppeld aan een externe monitor. Mooie oplossing, maar nu stuit ik op een probleem: Mijn draadloze verbinding valt bijna compleet weg nadat ik mijn Macbook dichtgeklapt in de BookArc plaats. Nu heb ik na wat zoeken al op diverse forums dit probleem aangekaart zien worden, maar nergens kan ik een oplossing voor dit probleem vinden. Is er hier wellicht iemand die mij kan helpen?
Ik heb dezelfde configuratie maar heb geen problemen met de netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ik snap het niet meer; bij de Promo site staat dat de Printer actie geld voor printers TUSSEN (?) 24 maart en 26 mei:

http://www.apple.com/nl/promo/

Bij de voorwaarden staat dat het geld voor Printers tussen 28 mei en 28 juli 2009:

https://input.media.euro....rfectcompanion/terms.html

En als ik een aanvraag wil doen staat er dat het niet beschikbaar meer is:

https://input.media.euro....grammes/perfectcompanion/

Nu heb ik zelf afgelopen zaterdag een MBP + printer gekocht, en ik hoop toch wel dat ik nog gebruik kan maken van deze actie. Kan iemand duidelijkheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Het leuke is dat je blijkbaar niet meer de printer rebate online kan aanvragen, klik je er nu op dan vertelt hij dood leuk dat het niet geldig is in Nederland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:27
Eindelijk, de stap naar een Macbook Pro voor mijn toekomstige studies (Academ. Bach. Toeg. Ingnrswetensch.) is in zicht. Ik wachtte namelijk op de BtS-actie die blijkbaar vandaag gelanceerd is.

Ik ben zelf nog geen 18 (verjaar pas eind september, wanneer de actie gedaan is) maar wil wel gebruik maken van de studenten/onderwijskorting (woon in België). Nu werkt één van mijn ouders in het onderwijs (kleuteronderwijs). Is het mogelijk om via de leraarskaart de korting te claimen? Zoja: mag ik mijn eigen naam invullen? Of moet ik de naam (en gegevens) op de leraarskaart gebruiken. Dat laatste lijkt mij het meest logische omdat je anders een laptop kan aanschaffen op je eigen naam, door gebruik te maken van een bewijs van iemand anders.
Mijn broer/zus is student (+18), als een leraarskaart (van een kleuterschool) te "riskant" is, kan ik eventueel ook nog altijd gebruik maken van een studentenkaart...
Hoe zouden jullie het aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gebruik gewoon de inlog gegevens van je broer/zus die wel 18 is. en vul alles op haar/zijn gegevens in, dan kan er ook niets mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
B.A.L. schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:29:
Ik snap het niet meer; bij de Promo site staat dat de Printer actie geld voor printers TUSSEN (?) 24 maart en 26 mei:

http://www.apple.com/nl/promo/

Bij de voorwaarden staat dat het geld voor Printers tussen 28 mei en 28 juli 2009:

https://input.media.euro....rfectcompanion/terms.html

En als ik een aanvraag wil doen staat er dat het niet beschikbaar meer is:

https://input.media.euro....grammes/perfectcompanion/

Nu heb ik zelf afgelopen zaterdag een MBP + printer gekocht, en ik hoop toch wel dat ik nog gebruik kan maken van deze actie. Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Dit wordt mijn eerste mac :9 Ik heb een bestelling geplaats; macbook pro + ipod touch 8 gb (wordt meteen verkocht, heb namelijk al een iphone, pm me indien je interesse hebt ;) ) + HP Photosmart C4780 All-in-One Printer (20 euro is geen geld -wifi-),...

Nu zit ik met hetzelfde probleem als "B.A.L." Krijg ik korting op mijn printer, anders verwijder ik die uit mijn bestelling...

Kent iemand leuke sites in het nederlands en/of engels over de mac osx, gericht nieuwkomers/gevorderden... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

zunshine schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:00:
[...]
Kent iemand leuke sites in het nederlands en/of engels over de mac osx, gericht nieuwkomers/gevorderden... Bedankt!
Macmiep.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 18-06 21:49
zunshine schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:00:

Nu zit ik met hetzelfde probleem als "B.A.L." Krijg ik korting op mijn printer, anders verwijder ik die uit mijn bestelling...
Ik zou even bellen. De voorwaardenpagina is nu vanaf 28 mei tot 28 juli, maar wel 2009 :') : https://input.media.euro....rfectcompanion/terms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Ik had die voorwaarden ook gelezen, er werd gezegd dat het een fout was :o

Ik had net apple gebeld en ze weten ervan. Ik heb gewoon recht op de korting, zowel van de ipod touch als de printer. De link voor de korting aanvraag op de site klopt niet, heb de juiste link van apple gekregen: https://input.media.euro....ammes/perfectcompanion11/

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 18-06 21:49
Daar staat weer tot 26 mei. Dus volgens die voorwaarden kan je nooit op de iPod touch én de printer tegelijkertijd recht hebben. Zijn ze coulant met de printervoorwaarden of hoe zit dat?

Wel fijn dat je die link hebt, help je veel tweakers mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Vanx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:47:
Daar staat weer tot 26 mei. Dus volgens die voorwaarden kan je nooit op de iPod touch én de printer tegelijkertijd recht hebben. Zijn ze coulant met de printervoorwaarden of hoe zit dat?

Wel fijn dat je die link hebt, help je veel tweakers mee. :)
Is geen probleem. Dit staat letterlijk in de voorwaarden, je het er gewoon recht op ;)

`` Deze aanbieding geeft klanten die tussen 24 maart 2010 en 26 mei 2010 een in aanmerking komende Apple computer (zoals gedefinieerd in artikel 4) samen met een in aanmerking komende printer (zoals gedefinieerd in artikel 4) kopen het recht de in aanmerking komende printer te kopen voor de kortingsprijs zoals deze is vermeld... ``

``moet uiterlijk binnen 30 dagen na de aankoopdatum (zoals aangetoond door de poststempel) worden gestuurd...``

``Deze aanbieding kan in combinatie met andere aanbiedingen van Apple worden gebruikt en is geldig in combinatie met de speciale prijzen die Apple hanteert voor het onderwijs.``

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
zunshine je hebt een DM over de iPod touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 08:52
zunshine schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Is geen probleem. Dit staat letterlijk in de voorwaarden, je het er gewoon recht op ;)

`` Deze aanbieding geeft klanten die tussen 24 maart 2010 en 26 mei 2010 een in aanmerking komende Apple computer (zoals gedefinieerd in artikel 4) samen met een in aanmerking komende printer (zoals gedefinieerd in artikel 4) kopen het recht de in aanmerking komende printer te kopen voor de kortingsprijs zoals deze is vermeld... ``

``moet uiterlijk binnen 30 dagen na de aankoopdatum (zoals aangetoond door de poststempel) worden gestuurd...``

``Deze aanbieding kan in combinatie met andere aanbiedingen van Apple worden gebruikt en is geldig in combinatie met de speciale prijzen die Apple hanteert voor het onderwijs.``
I don't get it. Er staat toch tussen 24 maart en 26 mei moet je het apparaat gekocht hebben. Als je het nu koopt krijg je die korting niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
peak schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:10:
[...]

I don't get it. Er staat toch tussen 24 maart en 26 mei moet je het apparaat gekocht hebben. Als je het nu koopt krijg je die korting niet hoor...
Dat klopt ook, ik heb de mijne gisteren gekocht, dus nog recht op de korting.... Nu heb je er inderdaad geen recht meer op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300462

Ik ben totaal nieuw in de wereld van Mac, maar ik wil toch heel graag de overstap maken. Ik heb de afgelopen maanden al heel wat gelezen en heb daarom ook gewacht tot de nieuwe MBP en de BTS actie. Nu is deze periode van wachten eindelijk afgelopen en is het punt aangebroken tot aanschaf.

Nu zit ik zeer te twijfelen welke MBP ik moet kopen. Ik wil sowieso een 15", maar de prijsverschillen zijn best hoog tussen de 3 opties. Is het verschil tussen de i5 en i7 echt het extra geld waard, of heb je aan het goedkoopste model al genoeg om te Photoshoppen, muziek produceren, filmpjes bewerken en de dagelijkse dingen zoals internet, e-mail en muziek luisteren?

Via Hogeschool InHolland kan ik het goedkoopste model voor €1608,88 kopen. Zit hier een verschil in met bv. het beruchte TU Delft linkje? Zou ja, zou ik via dat linkje ook gewoon kunnen bestellen en wie kan me die even PM'en?

De keuze voor de iPod Touch moet ik nog even over denken, mijn voorkeur ligt nu bij de 8GB versie, omdat ik toch van plan ben om de nieuwe iPhone te nemen, maar misschien wordt het wel de 32GB om door te verkopen.

Graag hoor ik jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 19:21

Bosmonster

*zucht*

Ja de i5 is ruim voldoende voor wat jij ermee wilt doen. Je zal met de zwaardere programma's, zoals Photoshop en het bewerken van video, vast verschil merken als je hem naast een i7 zou zetten, maar de vraag is of dat voor jou een paar honderd euro extra waard is.

Ik zou waarschijnlijk wel investeren in de hi-res versie. De hogere resolutie is erg fijn voor programma's als Photoshop.

En als je totaal nieuw bent in de wereld van Mac denk ik dat je zeer positief verrast gaat worden. Dat was ik in ieder geval wel! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus niet de bedoeling :/

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 27-05-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300462

Bedankt Edo, ik heb hem opgeslagen, voordat hij weg is.

Kan ik wel via dat linkje bestellen, ook al zit je niet op de TU Delft? Hebben mensen hier ervaring mee, kan het problemen opleveren? Het scheelt namelijk wel weer wat euro's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kunt gewoon via je eigen school bestellen, dus waarom moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
zunshine schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:32:
Ik had die voorwaarden ook gelezen, er werd gezegd dat het een fout was :o

Ik had net apple gebeld en ze weten ervan. Ik heb gewoon recht op de korting, zowel van de ipod touch als de printer. De link voor de korting aanvraag op de site klopt niet, heb de juiste link van apple gekregen: https://input.media.euro....ammes/perfectcompanion11/

Succes :)
Held!

Thanks, ik vond het al gaar dat ik net te vroeg heb besteld (zaterdagavond) zodat ik geen gebruik kan maken van de B2S actie, het zou natuurlijk helemaal kut zijn als ook nog eens bleek dat ik geen gebruik kon maken van de printeractie. Maar gelukkig; die gaat dus nog gewoon door. Loop ik wel nog 160 euro mis voor een iPod, maar goed, ik ben tevreden. :)

Ik heb btw via de TUD link besteld, terwijl ik daar niet op zit, en ze hebben mn betaling gewoon aangenomen...ik zal het wel hier posten als het zooitje thuis wordt bezorgd, om de mensen hier gerust te stellen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Anoniem: 300462 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:10:
Bedankt Edo, ik heb hem opgeslagen, voordat hij weg is.

Kan ik wel via dat linkje bestellen, ook al zit je niet op de TU Delft? Hebben mensen hier ervaring mee, kan het problemen opleveren? Het scheelt namelijk wel weer wat euro's!
Aangezien het frauderen is kan het inderdaad problemen opleveren, lijkt me vrij logisch toch? 8)7 Anders had apple zijn laptops wel voor iedereen 12% goedkoper gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 12-12-2024
Zeg kinders van een vadert en een moedert, ik heb een dilemma. Wat is het probleem? Ik zoek een zeer draagbare notebook, ik ga hem gebruiken voor school (goh, je bent niet de enige) wat inhoud dat hij zonder moeite moet kunnen Photoshoppen, tekst editten, internetten, e.d. (allemaal tegelijk) en ik speel wel eens een spelletje. Het gewicht is voor mij het grootste probleem om niet voor een grotere notebook te kunnen gaan, zwaarder dan 2 kilo gaat niet. Vooral door mijn voorliefde voor games twijfel ik dus of ik voor een MacBook Pro moet gaan (13-inch) of voor de Alienware M11X (Ik weet het, dit is geen Apple!). Gamen is niet het hoofddoel, hoeft niet op max. settings maar moet wel een beetje mogelijk zijn. Hij moet natuurlijk vooral geschikt zijn voor mijn studie (nu nog MediaTechnologie, veel te technisch :O , volgend jaar Communicatie & Multimedia Design).

Dus..., wat zouden jullie doen?

Sorry als ik dit topic vervuil met mijn geblaat, vertel me dan waar ik dit wel moet posten :) .

Overigens ben ik al een half jaar zoet met het zoeken naar een geschikte notebook, sjouw al zowat twee jaar met een veel te grote en zware Acer, en wil nou wel eens de knoop doorhakken :( .

[ Voor 4% gewijzigd door zoenvisje op 27-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dit kunnen wij moeilijk voor je beslissen. Je zult zelf de afweging moeten maken tussen 13" OSX/design of een snellere, maar oerlelijke 11" game-laptop en Windows.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Bosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
Dit kunnen wij moeilijk voor je beslissen. Je zult zelf de afweging moeten maken tussen 13" OSX/design of een snellere, maar oerlelijke 11" game-laptop en Windows.
waarbij je moet bedenken dat de hardware van de game-laptop sneller is, maar dat windows zo is gebouwd dat ie niet sneller werkt dan een (qua hardware tragere) OSX-machine :9

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
Ligt er maar aan wat je doet. Als je voor je studie/werk toch aldoor terug naar windows heb je geen hol aan dat snellere osx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

lowfi schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:25:
Ligt er maar aan wat je doet. Als je voor je studie/werk toch aldoor terug naar windows heb je geen hol aan dat snellere osx ;)
En waarom zou je elke keer teruggaan naar Windows? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
Omdat niet alle programmas voor osx beschikbaar zijn (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Omdat al die school software zoals AutoCAD, SolidWorks, etc. alleen maar een Windows versie kennen. Wellicht dat we over een paar jaar een andere situatie hebben (AutoCAD komt weer terug naar de Mac). Dit is trouwens ook geen software die je graag in een vm zou willen draaien (3D is nog niet grandioos en verder zit je met performance).

[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 27-05-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik ga vooral Photoshop e.d. gebruiken :). Bij mij op school heeft ongeveer 1/3 van de studenten een Mac en die hebben geen problemen qua te gebruiken software. En ik heb een Windows desktop dus mocht het toch eens voorkomen heb ik geen mega groot probleem.

Heb nu een aantal keer op een Mac gewerkt en bevalt me toch wel erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ppl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:46:
Omdat al die school software zoals AutoCAD, SolidWorks, etc. alleen maar een Windows versie kennen. Wellicht dat we over een paar jaar een andere situatie hebben (AutoCAD komt weer terug naar de Mac). Dit is trouwens ook geen software die je graag in een vm zou willen draaien (3D is nog niet grandioos en verder zit je met performance).
Mjah hangt een beetje van de opleiding en heel specifieke software af dus. Voor het merendeel is er altijd wel iets voor de Mac voor te vinden.

Ik dacht toen ik deze MBP bestelde ook dat ik er Windows naast ging zetten, maar heb er na een paar weken nog geen reden toe gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Bosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:57:
De processor in de m11x loopt maar op 1.3 GHz, de instap MBP op 2.4 GHz. Beide processoren hebben dezelfde architectuur. Afhankelijk van de dingen die je doet (bijv. video encoden) kan een MBP dus significant sneller zijn.
De videokaart van de m11x is natuurlijk wel veel sneller.

Iets anders, het tooltje Insomniax is een aanrader. Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
vind het photoshoppen op een 13" ook al redelijk gaan. je zoomt toch gauw in op dingen en de resolutie is best goed voor een 13"
Natuurlijk kun je een windows bak kopen voor hetzelfde geld, maar osx blijft sneller lopen dan windows en het gewicht vind ik van de mbp's beter dan accer en asus met vergelijkbare modellen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Laatst online: 19-02-2024
Kan iemand mij het beruchte TU-Delft linkje sturen?

/edit: Laat maar, al gevonden!

[ Voor 33% gewijzigd door JERONY op 27-05-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:47:
Vooral door mijn voorliefde voor games twijfel ik dus of ik voor een MacBook Pro moet gaan (13-inch) of voor de Alienware M11X (Ik weet het, dit is geen Apple!).
Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik wilde 1 van die 2 kiezen, maar na een bezoekje aan de APR wist ik zeker dat ik een Apple 13 inch ga nemen :)

Ben je al naar een APR gegaan? en heb je in een winkel gezien hoe klein 11 inch is? het viel mij behoorlijk tegen in ieder geval...

Even een vraagje van mijn kant; als je bij Apple site een macbook koop (met natuurlijk die goedkope Ipod :P) en er is iets mis mee, kan ik dan gewoon naar de dichtstbijzijnde APR? Of moet ik h'm dan opsturen oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
zoenvisje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:51:
Ik ga vooral Photoshop e.d. gebruiken :). Bij mij op school heeft ongeveer 1/3 van de studenten een Mac en die hebben geen problemen qua te gebruiken software. En ik heb een Windows desktop dus mocht het toch eens voorkomen heb ik geen mega groot probleem.

Heb nu een aantal keer op een Mac gewerkt en bevalt me toch wel erg goed moet ik zeggen.
Nou dan kan ik je de 13 inch MBP aanraden die gebruik ik ook om te PSen en icm CS5 werkt het lekker vlot.
Zit nu nog op 2GB ram maar ook met zo weinig geheigen werkt ie lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

The Inquisitor schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:14:
[...]

Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik wilde 1 van die 2 kiezen, maar na een bezoekje aan de APR wist ik zeker dat ik een Apple 13 inch ga nemen :)

Ben je al naar een APR gegaan? en heb je in een winkel gezien hoe klein 11 inch is? het viel mij behoorlijk tegen in ieder geval...

Even een vraagje van mijn kant; als je bij Apple site een macbook koop (met natuurlijk die goedkope Ipod :P) en er is iets mis mee, kan ik dan gewoon naar de dichtstbijzijnde APR? Of moet ik h'm dan opsturen oid.?
Ja, je kunt (bijna) al je Apple spul gewoon laten repareren bij een willekeurige APR. Zelfs in het buitenland! Ik geloof dat op het moment alleen iPhones nog een uitzondering kunnen vormen, als ze bij T-Mobile zijn gekocht.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

WoBaDijk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:
[...]

Ja, je kunt (bijna) al je Apple spul gewoon laten repareren bij een willekeurige APR. Zelfs in het buitenland! Ik geloof dat op het moment alleen iPhones nog een uitzondering kunnen vormen, als ze bij T-Mobile zijn gekocht.
Oké, hartelijk dank. Dat moest ik net weten :) Want ik wilde eerst een Macbook 13 inch halen bij de APR maar aangezien je nu voor 20 euro een Ipod touch/nano 8GB erbij kan krijgen... is de keuze snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Anoniem: 83328 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:36:
[...]

De processor in de m11x loopt maar op 1.3 GHz, de instap MBP op 2.4 GHz. Beide processoren hebben dezelfde architectuur. Afhankelijk van de dingen die je doet (bijv. video encoden) kan een MBP dus significant sneller zijn.
De videokaart van de m11x is natuurlijk wel veel sneller.

Iets anders, het tooltje Insomniax is een aanrader. Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.
Zou de nieuwe (2010) 15" MBP bij afspelen van iTunes content daar goed mee om kunnen gaan qua hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

whitehouse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Zou de nieuwe (2010) 15" MBP bij afspelen van iTunes content daar goed mee om kunnen gaan qua hitte?
Voor zover mij bekend zuigen mb's en mbp's hun "frisse" lucht aan via de kieren in het toetsenbord.
Ik weet niet of hard encoden problemen op kan leveren met het oog op warmte, ik zou het niet uitproberen als ik jou was in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

whitehouse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Gisteren toevallig insomniax geinstalleerd, zodat ik bij het kijken van video op een extern scherm hem dicht kan klappen.

Hij werd nauwelijks warm bij het afspelen van 1080p video.

Alleen werkte de "sleep screen" optie niet, want wilde eigenlijk wel dat het scherm uit gaat als ik hem dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
je kunt toch gewoon het scherm dimmen voordat je hem dichtklapt?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Magic schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:12:
je kunt toch gewoon het scherm dimmen voordat je hem dichtklapt?
als ik het goed heb zal je scherm niet uit staan als je hem max dimt..

ik dim, jij dimt, wij hebben gedimd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Standaard krijg je als student 6% korting toch? Dat vertelde de APR me tenminste. Maar als je hogeschool is aangesloten bij Apple on Campas krijg je dus standaard 10%? begrijp ik dat goed of zit ik weer idioot te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310606

Hallo mensen, ik ben nog altijd heel tevreden met het werken met de MBP. We beginnen elkaar te begrijpen. ;)

Vraagje, de antislip elementen aan de onderkant van de MBP, die is bij mij rechtsonder 'kleiner' (het ligt dieper verzonken in de alu body van de laptop) dan de anderen. Als ik rechtsonderin druk, dan wiebelt hij, linksonderin is dat totaal niet het geval.

Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie deze ter reparatie opgestuurd? Hoe lang zijn jullie hem kwijt in dat geval? Ik wil mijn MBP niet te lang missen, het is niet een onoverkomelijk probleem, maar voor een bedrag van 1149 euro mag ik wel eisen dat hij stabiel op een oppervlak staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
ppl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:46:
Heb je meer info over dat AutoCAD weer naar de Mac komt? (Of is de wens de vader van de gedachte?)
Anoniem: 234657 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:41:
[...]
Voor zover mij bekend zuigen mb's en mbp's hun "frisse" lucht aan via de kieren in het toetsenbord.
Ik weet niet of hard encoden problemen op kan leveren met het oog op warmte, ik zou het niet uitproberen als ik jou was in iedergeval.
Als dat zo is dan is dit product een behoorlijke miskleun: http://www.feedback.nl/computer/kb-covers/logic-macbook-pro Weet iemand of dat echt zo is? Heeft iemand ervaring met zo'n keyboard cover? Hoe typt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Jesse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Heb je meer info over dat AutoCAD weer naar de Mac komt? (Of is de wens de vader van de gedachte?)
[...]
http://www.onemorething.n...d-komt-terug-naar-de-mac/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Anoniem: 310606 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:46:
Hallo mensen, ik ben nog altijd heel tevreden met het werken met de MBP. We beginnen elkaar te begrijpen. ;)

Vraagje, de antislip elementen aan de onderkant van de MBP, die is bij mij rechtsonder 'kleiner' (het ligt dieper verzonken in de alu body van de laptop) dan de anderen. Als ik rechtsonderin druk, dan wiebelt hij, linksonderin is dat totaal niet het geval.

Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie deze ter reparatie opgestuurd? Hoe lang zijn jullie hem kwijt in dat geval? Ik wil mijn MBP niet te lang missen, het is echt niet een onoverkomelijk probleem, maar voor een bedrag van 1149 euro mag ik wel verwachten dat hij stabiel op een oppervlak staat.
Heb ik ook" , het is aluminium en dat verbuigt niet zomaar, het zou zomaar kunnen zijn dat je bureau of tafelblad niet helemaal glad is zoals bij mij ;)

Als je hem opstuurt zullen ze er niet veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

The Inquisitor schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:28:
Standaard krijg je als student 6% korting toch? Dat vertelde de APR me tenminste. Maar als je hogeschool is aangesloten bij Apple on Campas krijg je dus standaard 10%? begrijp ik dat goed of zit ik weer idioot te doen :P
Nee dat is correct.
Volgens mij is het zelfs:
student: 6%
Hogeschool: 10%
Apple on Campus (MBO en HBO): 12%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

De aanzuigopening van de fan zit aan de onderkant (2 in geval van de 15" en 17"). Daar zit verder geen rooster oid, dus de lucht wordt door alle openingen in de zijkanten van de case aangezogen. Niet door het toetsenbord, er zit een stuk plastic direct onder het hele toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:08
Zo, operatie geslaagd.

Mijn rechterfan was al een tijdje stervende (tikkend geluid) en mijn accu was helemaal gaar, beiden vervangen, en nu kan mn MBP 2008 er weer helemaal tegenaan :)

Beide dingen gehaald via iFixit. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 28-05-2010 15:30 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
klein vraagje:
Ik heb de nieuwste mbp 13"
Heb sinds kort sims3 staan. en bij het spelen loopt alles vrij vlot, maar men mbp komt wel heel warm. Als ik boven het toetsenbord voel, bij de fan, is het zo warm dat ik zelf de neiging heb mijn hand weg te trekken van de warmte.

Kan dit kwaad? of is dat doodnormaal bij zo'n belasting van de mpb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 03-06 14:53
hallo,

Sinds vandaag mijn macbook pro 15" binnen en wat een machine!
Ik heb een klein vraagje over de muis, zowel trackpad als een externe.
Het is mij gelukt om de snelheid aan te passen, deze wil ik alleen constant hebben.
Als ik nu langzamer ga bewegen gaat de muis wel heel langzaam. Is het mogelijk dit ook aan te passen?
In windows was dit "precisie" volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door PuddingNL op 28-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 324429 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
[...]

Nee dat is correct.
Ah, dankjewel!

Als ik goed heb gekeken zit mijn hogeschool op de Apple on Campus aangesloten. 12% korting is natuurlijk nooit mis! :) (en als het niet het geval is , dan wordt het 10% waar ik net zo blij mee ben, ik binnenkort even inloggen, kijken wat er staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
PuddingNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57:
hallo,

Sinds vandaag mijn macbook pro 15" binnen en wat een machine!
Ik heb een klein vraagje over de muis, zowel trackpad als een externe.
Het is mij gelukt om de snelheid aan te passen, deze wil ik alleen constant hebben.
Als ik nu langzamer ga bewegen gaat de muis wel heel langzaam. Is het mogelijk dit ook aan te passen?
Helaas, de muis werkt binnen macos heel anders. Als je mac-drivers voor je muis hebt kun je vaak daarin nog wat instellen. Anders kun je een programma als dit gebruiken:

http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x

(geen idee hoe deze werkt onder snow leopard, heb hem enkel eens onder leopard gebruikt)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Magic schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:16:
[...]

Helaas, de muis werkt binnen macos heel anders. Als je mac-drivers voor je muis hebt kun je vaak daarin nog wat instellen. Anders kun je een programma als dit gebruiken:

http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x

(geen idee hoe deze werkt onder snow leopard, heb hem enkel eens onder leopard gebruikt)
Thanks! Nou het went wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Mjah hangt een beetje van de opleiding en heel specifieke software af dus. Voor het merendeel is er altijd wel iets voor de Mac voor te vinden.
Als het een alternatief is dan komt het vaak neer op het moeten vertalen van wat ze je vertellen naar jouw stukje software. Niet iedereen kan die vertaalslag maken en niet iedereen wil die vertaalslag maken.
Anoniem: 83328 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:36:
Blijkbaar vond Apple 't niet nodig om de optie te bieden om de laptop aan te laten als je 't scherm dichtklapt, met dit tooltje blijft hij gewoon aan.
Mij ontgaat het nut van het aan hebben van het scherm als de laptop is dichtgeklapt. Ik ben nog geen laptop tegengekomen met ogen in de toetsen. Er kijkt op dat moment toch niemand naar het scherm dus wat heeft het dan voor nut om 'm aan te hebben staan? Dat je niet wilt dat je Mac in slaap gaat is misschien nog enigszins te verdedigen (hoewel ik dat ook vrij zinloos vindt aangezien je het scherm uit kunt zetten of de Mac in clamshell modus kunt gebruiken).
Jesse schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Bijna iedere Mac site had het erover waarbij o.a. op macrumors.com ook wat screenshots zijn gepost en een of ander filmpje wat meer een uitleg is van de ingebouwde OS X gestures.
PuddingNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57:
Dat is de acceleratie van de muiscursor. De acceleratie is alleen anders dan in Windows. Er zijn wel wat tools die dat meer Windows-achtig proberen te maken. Ik denk dat het een kwestie wordt van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Voor die muis heb ik een leuke applicatie gevonden:
SteerMouse

Hiermee kan je zo'n beetje alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Weet niet wat er met Safari aan de hand is. Nooit problemen mee gehad maar de laatste tijd loopt het continu vast, langdurige windvaan etc. etc. Vervolgens is er ook een proces (webkitpluginhost) wat gigantisch hard gaat draaien > temperatuur loopt flink op > fans vol. Erg vervelend allemaal. Volgens mij heeft het met Flash te maken maar heb hier nooit problemen mee gehad. Safari opnieuw starten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PuddingNL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:42:
Voor die muis heb ik een leuke applicatie gevonden:
SteerMouse

Hiermee kan je zo'n beetje alles instellen.
Absoluut een aanrader voor mensen die niet zo goed kunnen wennen aan de muisacceleratie, gebruik het zelf ook al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:48
Frietsaus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:43:
[...]

Absoluut een aanrader voor mensen die niet zo goed kunnen wennen aan de muisacceleratie, gebruik het zelf ook al heel lang.
Steermouse is inderdaad een super applicatie.
Ik kon maar niet wennen aan me muis snelheid binnen osx. Met steermouse is het allemaal opgelost :)

Nu kan ik zonder problemen starcraft 2 spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Excuus als dit idioot is, maar in de actie voorwaarden (van de B2S actie) staan de korting die je krijgt per Ipod maar erachter staan serie nummers... is het nou serieus mogelijk dat je een macbook bestelt en een verkeerde ipod waar je geen korting op krijgt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Anoniem: 324429 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
[...]

Nee dat is correct.
Misschien ben ik wel dom hoor maar kan je op de online Apple store aangeven op welke Hogeschool je studeerd e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Misschien ben ik wel dom hoor maar kan je op de online Apple store aangeven op welke Hogeschool je studeerd e.d.?
Ik meen dat je moet inloggen met je studentengegevens van het intranet van je hogeschool, en daarna word je teruggestuurd naar de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ah zo, dat moet ik eens verder bekijken. Die paar procent scheelt toch weer een beetje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:39:
Ah zo, dat moet ik eens verder bekijken. Die paar procent scheelt toch weer een beetje :).
Als je school is aangesloten bij Apple on campus zeker ja! 12% is niet mis :D

Als je op deze pagina aan de rechtkant kijkt of je school ertussen staat krijg je als het goed is 12% korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 08:42
Jizzaa schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:42:
klein vraagje:
Ik heb de nieuwste mbp 13"
Heb sinds kort sims3 staan. en bij het spelen loopt alles vrij vlot, maar men mbp komt wel heel warm. Als ik boven het toetsenbord voel, bij de fan, is het zo warm dat ik zelf de neiging heb mijn hand weg te trekken van de warmte.

Kan dit kwaad? of is dat doodnormaal bij zo'n belasting van de mpb?
Als ik af en toe op me MBP een spel speel dan word ie ook erg warm, dus ik denk dat het geen kwaad ken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
The Inquisitor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:52:
[...]

Als je school is aangesloten bij Apple on campus zeker ja! 12% is niet mis :D

Als je op deze pagina aan de rechtkant kijkt of je school ertussen staat krijg je als het goed is 12% korting ;)
Boehoee, mijn school staat er niet bij. Die van mijn zusje wel, kijk haar wel lief aan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
zoenvisje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:15:
[...]

Boehoee, mijn school staat er niet bij. Die van mijn zusje wel, kijk haar wel lief aan :p.
Op surfspot ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21-06 15:08

Maximus

There is no substitute

[...]

De Rijksuniversiteit Groningen staat ook niet in het lijstje, echter in surfspot werkt dit prima :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Gewoon op haar naam dus doen :P Niemand die het wat kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Surfspot ook niet helaas voor mijn opleidingslocatie. Maar mijn zusje vind het toch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 12:25
net een nieuwe MBP aangeschaft. lekker hoor. wel is het nodig om WIndows met bootcamp er bij te installeren ivm een domein en toegang tot het Active Directory.
Of is hier een alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OSX heeft volgens mij gewoon AD support. Even Googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik vind dit wel een interessante case voor de Macbook pro 13 inch

Maar ik weet niet in hoeverre dit de Macbook zal beschermen...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.