[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 76.628 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:57
Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:53:
Flinke tegenvaller.. Mijn trouwe Macbook Pro non-unibody (4,1), fabrieksdatum juni 2008 heeft er de brui aan gegeven. Ik klapte hem donderdag op het werk open, geen beeld meer (hij was wel nog aan, uit de deep sleep). Boot cycle, zwart beeld, idem met monitor via DVI kabeltje. Online speurtocht leverde het volgende op:

http://support.apple.com/kb/ts2377

Een slechte nVidia batch dus.. Symptomen komen exact overeen (ook al zijn ze algemeen). Donderdag naar iCentre in A'dam gebracht, moet wel 70 € onderzoekskosten betalen als het probleem niet bovenstaand blijkt te zijn.

Nu zie ik in mijn reparatiestatus al min of meer staan dat er een offerte aankomt. De technicien die mij donderdag te woord stond gaf toen aan dat het wel eens 800 € zou kunnen kosten dan om te vervangen. Mijn dilemma is dus dat ik niet zo goed weet wat ik het beste kan doen mocht hij inderdaad "buiten Apple's schuld" kaduuk zijn.

Net twee jaar en dan opeens kaduuk zijn wekt bij mij geen vertrouwen. Spullen altijd met the meeste zorg behandeld, altijd in de sleeve. Nooit ruig er mee omgegaan. Het mag duidelijk zijn dat ik geen €800 euro ga betalen om het logic board te vervangen, dat is lachwekkend. Een 13" Macbook Pro overweeg ik het zwaarst, ten opzichte van een Sony VAIO. Die laatste biedt qua ruwe hardwarespecs natuurlijk het meest voor zijn geld. Daar staat dan tegenover een slechtere accuduur, mindere bouwkwaliteit, en een log apparaat wat ik overal heen moet sjouwen. Toch neig ik naar de Macbook Pro 13", maar mijn vertrouwen in de levensduur van Apple hardware is voor mij flink afgenomen..

Graag tips voor een Macbook liefhebber.
Ik heb de Sony Vaio VPCEB1SE gehad als vervanging van m'n macbook pro. Echter kon ik niet leven met een te lage batterijduur. kwaliteit van de behuizing is bij apple ook een stuk beter, maar jah daar betaal je ook voor.

Dus het is net wat je wilt. Ik heb sinds gister m'n laptop verkocht en ga volgende week maar weer eens een 13 inch macbook pro kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Ik heb hier een probleem om Firefox te installeren op mijn nieuwe MacBook Pro 13":
Ik had het eerst geinstalleerd, en dan direct mijn profiles-map gekopieerd van m'n oude Windows-laptop, en nu zegt Firefox bij het opstarten altijd "kan Firefox niet openen, er is al een exemplaar geopend". En bij activiteitenmonitor is zie ik nerges Firefox staan (behalve als het errorvenstertje er staat)...

Ik heb het al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, en ook al de profiles map weggedaan maar toch blijf ik altijd die warning krijgen :?

Nevermind, ik heb uiteindelijk toch een goede oplossing gevonden:
https://support.mozilla.com/en-US/forum/1/649062

[ Voor 10% gewijzigd door EZ_ op 06-07-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 21:52
Zo.. ik heb toch ook maar een MacBook Pro gekocht.. 15", snelste i7, 4GB ram, 500GB Hd, ontspiegeld scherm en amerikaans toetsenbord.
Mijn vorige eravringen met OS X (in de begintijd) waren niet zo positief, maar ik geef het weer n kans.
Tot nu toe bevalt het ding prima :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FatalError schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:40:
Mijn vorige eravringen met OS X (in de begintijd) waren niet zo positief, maar ik geef het weer n kans.
Tot nu toe bevalt het ding prima :)
Wanneer was dat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 21:52
Toen OS X net uit was :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

10.0? Ja dat was ook kut idd. Toen vond ik 't zelfs nog niets en gebruikte ik liever OS 9 en Linux :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Hier exact hetzelfde.. Er was ook nauwelijks software uit voor OS X, dus iedereen bleef nog een jaar of twee in OS 9.2 werken. Vraag me echt af wat OS X 10.7 gaat brengen, ik hoop iig een betere Finder. Toen SJ bij de laatste keynote "One more thing" zei dacht ik even dat het ging komen maar nee hoor..

Sent from my iPad ;)

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:37
Omdat deel 14 alweer over de 1000 posts is; graag verder in [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Slotje

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.