Ik heb de Sony Vaio VPCEB1SE gehad als vervanging van m'n macbook pro. Echter kon ik niet leven met een te lage batterijduur. kwaliteit van de behuizing is bij apple ook een stuk beter, maar jah daar betaal je ook voor.Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:53:
Flinke tegenvaller.. Mijn trouwe Macbook Pro non-unibody (4,1), fabrieksdatum juni 2008 heeft er de brui aan gegeven. Ik klapte hem donderdag op het werk open, geen beeld meer (hij was wel nog aan, uit de deep sleep). Boot cycle, zwart beeld, idem met monitor via DVI kabeltje. Online speurtocht leverde het volgende op:
http://support.apple.com/kb/ts2377
Een slechte nVidia batch dus.. Symptomen komen exact overeen (ook al zijn ze algemeen). Donderdag naar iCentre in A'dam gebracht, moet wel 70 € onderzoekskosten betalen als het probleem niet bovenstaand blijkt te zijn.
Nu zie ik in mijn reparatiestatus al min of meer staan dat er een offerte aankomt. De technicien die mij donderdag te woord stond gaf toen aan dat het wel eens 800 € zou kunnen kosten dan om te vervangen. Mijn dilemma is dus dat ik niet zo goed weet wat ik het beste kan doen mocht hij inderdaad "buiten Apple's schuld" kaduuk zijn.
Net twee jaar en dan opeens kaduuk zijn wekt bij mij geen vertrouwen. Spullen altijd met the meeste zorg behandeld, altijd in de sleeve. Nooit ruig er mee omgegaan. Het mag duidelijk zijn dat ik geen €800 euro ga betalen om het logic board te vervangen, dat is lachwekkend. Een 13" Macbook Pro overweeg ik het zwaarst, ten opzichte van een Sony VAIO. Die laatste biedt qua ruwe hardwarespecs natuurlijk het meest voor zijn geld. Daar staat dan tegenover een slechtere accuduur, mindere bouwkwaliteit, en een log apparaat wat ik overal heen moet sjouwen. Toch neig ik naar de Macbook Pro 13", maar mijn vertrouwen in de levensduur van Apple hardware is voor mij flink afgenomen..
Graag tips voor een Macbook liefhebber.
Dus het is net wat je wilt. Ik heb sinds gister m'n laptop verkocht en ga volgende week maar weer eens een 13 inch macbook pro kopen