Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:26:
Iemand die zijn mening wil geven over de volgende post en dan wel de 3 keuzes die er in genoemd zijn :)

pino22 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."
Voordeel van de ASUS is de standaard garantie van 2 jaar en de ondersteuning van 802.11n.
Voordeel van de Dell is de dedicated grafische chip in de vorm van Geforce 105M 512mb. Wat betekent dit nou dan? Je kunt enkele spelletjes spelen en er wordt geen geheugen afgesnoept van je interne geheugen omdat die 512mb los staat van je interne geheugen. Deze chipset is iets beter in games en beter video decodering.
Voordeel Lenovo weet ik niet omdat ik me nog niet erg verdiept heb in dit model. Probeer een goede review te vinden van dit model het liefst met de juiste processor erin. Ik heb wel een review gevonden op Notebookcheck maar dat is een andere processor: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.20749.0.html .

Nog over de processor de ULV versies zijn meestal geen krachtpatsers maar voor jouw doeleinden lijkt me dat geen probleem. Of je moet willen inleveren op accuduur dan kun je je blik werpen op een notebook met een i3 processor.

Accuduur
Met het programma Battery Eater kan de accuduur van een laptop worden getest. Voor de beide laptops zijn uitkomsten bekend en die heb ik hieronder opgenomen. Deze waarden geven een indicatie voor gebruik in de echte wereld. Beide laptops hebben een lange accuduur.
Dell 13z:
Battery Eater Reader's test: 419 min
Battery Eater Classic test: 210 min

ASUS UL30A:
Battery Eater Reader's test: 472 min
Battery Eater Classic test: 174 min

Voor de ASUS kun je kijken in de benchmark van T.net: reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
Voor de Dell is het te vinden in een review van notebookcheck.net (http://www.notebookcheck....13z-Notebook.22081.0.html)
Prijs:
Ik kom voor de Dell 13z op een prijs van € 609 dat is dan inclusief de upgrade van 3GB intern naar 4GB intern a 40 euro. De ASUS is € 599 inclusief dus 2 jaar garantie. En de Lenovo is € 592 (als ik Azerty prijs pak). De prijzen ontlopen elkaar dus minimaal. Je zult zelf wat reviews moeten lezen en bekijken waar jij/jullie de nadruk op willen leggen. Lenovo krijgt niet mijn sympathie zeker als ik op website niet eens in oogopslag kan zien wat nu de specs zijn van die notebook en hoeveel jaar garantie je krijgt. Die op de Azerty site staat zou in ieder geval met een 8-cell batterij komen. Alleen de meeste reviews zijn met een 4-cell accu..... Het zou voor mij zijn ASUS en Lenovo vs Dell.

Feel:
Ik zou je zeker aanraden om gewoon eens naar een winkel te gaan (je hoeft daar niet te kopen per se) om eens de notebooks in de handen te houden. De degelijkheid te bekijken, het toetsenbord proberen en bekijken wat je van het scherm vindt.

edit: Nog een review van de ASUS (met een 8cell batterij): http://www.laptopmag.com/...ps/asus-ul30a.aspx?page=2 Ik kan zo snel niet vinden hoeveel capaciteit deze variant heeft. Er zijn namelijk in ieder geval twee varianten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
SamPatterson schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:37:
[...]
Voor minder geld kun je een laptop kopen met betere componenten, die met een beetje tweaken (hierin zit ook de uitdaging) OSX kan draaien.
Voor de 15" ben ik het wel met je eens, maar voor de 13" is het volgens mij onmogelijk een alternatief te vinden met een even goed scherm en accu duur. Tenzij je meer gaat uitgeven voor bijvoorbeeld een Sony Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Bedankt voor je reply
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 03:10:
[...]

Voordeel van de ASUS is de standaard garantie van 2 jaar en de ondersteuning van 802.11n
Dat is inderdaad erg mooi mee genomen en ook de reden waarom ik hem wel een goede kandidaat vind
Voordeel van de Dell is de dedicated grafische chip in de vorm van Geforce 105M 512mb. Wat betekent dit nou dan? Je kunt enkele spelletjes spelen en er wordt geen geheugen afgesnoept van je interne geheugen omdat die 512mb los staat van je interne geheugen. Deze chipset is iets beter in games en beter video decodering
Maar er zit toch een Intel Graphics Media Accelerator X4500MHD bij de dell en geen geforce 105M
het kan zijn dat ze die keuze dus geschrapt hebben want ik kan nu geen 105M meer selecteren
Ze zal geen games gaan spelen dus dit zal geen probleem moeten zijn
Zal dit ook inhouden dat de accuduur nog langer word?
Voordeel Lenovo weet ik niet omdat ik me nog niet erg verdiept heb in dit model. Probeer een goede review te vinden van dit model het liefst met de juiste processor erin. Ik heb wel een review gevonden op Notebookcheck maar dat is een andere processor: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.20749.0.html
Je hebt gelijk, dus bij deze is dat exemplaar van de lijst af
Nog over de processor de ULV versies zijn meestal geen krachtpatsers maar voor jouw doeleinden lijkt me dat geen probleem. Of je moet willen inleveren op accuduur dan kun je je blik werpen op een notebook met een i3 processor
Ze heeft nu een laptop met een T2390 cpu erin en alles draait voor haar gevoel gewoon snel, ik weet zo 1 2 3 niet waarmee ik deze cpu kan vergelijken kwa prestaties maar voor haar doeleinden lijkt me een core 2 duo based ULV cpu meer dan snel genoeg of iemand moet aan geven dat dit niet het geval zal zijn dan kan ik wel kijken naar een i3 al gaat dan idd de accuduur erg achteruit
Accuduur
Met het programma Battery Eater kan de accuduur van een laptop worden getest. Voor de beide laptops zijn uitkomsten bekend en die heb ik hieronder opgenomen. Deze waarden geven een indicatie voor gebruik in de echte wereld. Beide laptops hebben een lange accuduur
Zeer interessant wat je laat zien dan is 1 ding zeker ze zijn beiden zer goed op dit vlak

[...]
Prijs:
Ik kom voor de Dell 13z op een prijs van € 609 dat is dan inclusief de upgrade van 3GB intern naar 4GB intern a 40 euro. De ASUS is € 599 inclusief dus 2 jaar garantie. En de Lenovo is € 592 (als ik Azerty prijs pak). De prijzen ontlopen elkaar dus minimaal. Je zult zelf wat reviews moeten lezen en bekijken waar jij/jullie de nadruk op willen leggen. Lenovo krijgt niet mijn sympathie zeker als ik op website niet eens in oogopslag kan zien wat nu de specs zijn van die notebook en hoeveel jaar garantie je krijgt. Die op de Azerty site staat zou in ieder geval met een 8-cell batterij komen. Alleen de meeste reviews zijn met een 4-cell accu..... Het zou voor mij zijn ASUS en Lenovo vs Dell.

Feel:
Ik zou je zeker aanraden om gewoon eens naar een winkel te gaan (je hoeft daar niet te kopen per se) om eens de notebooks in de handen te houden. De degelijkheid te bekijken, het toetsenbord proberen en bekijken wat je van het scherm vindt.

edit: Nog een review van de ASUS (met een 8cell batterij): http://www.laptopmag.com/...ps/asus-ul30a.aspx?page=2 Ik kan zo snel niet vinden hoeveel capaciteit deze variant heeft. Er zijn namelijk in ieder geval twee varianten.
Ik zal eens bekijken of ik met haar de Asus kan bekijken in een winkel, de Dell zal moeilijker worden denk ik of men moet die ook bij een Mediamarkt hebben staan
Zal ook je links door lezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 02-07-2010 10:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad vreemd dat je niet meer bij Dell die Geforce 105M kunt selecteren. Ik zou toch zo kunnen beweren dat het een week of iets langer geleden nog wel beschikbaar was. Als die niet beschikbaar is zoals ik ook zie op de Dell site dan is er niet echt een heel groot onderscheid qua specificaties en zal het liggen aan wat je met een merk hebt, de accuduur, de garantie, de degelijkheid van het product, de feel etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja kwa merk,ze heeft nooit een Asus of Dell gehad, en kwa degelijkheid idem dito moeilijk te beoordelen vanaf hier
En het punt van service mocht er iets kapot gaan, misschien dat jij of anderen hier wat ervaringen over kunnen delen over Asus en Dell dan op dit vlak
Accuduur daarin is de Asus wel de betere keuze maar beiden zijn goed wat dat betreft
Specs ontlopen niet veel, de dell had dacht ik wel een 7200RPM schijf maar of dit nu enorm veel uitmaakt met de 5400RPM van Asus geen idee
We zullen vandaag als het kan even naar een MM gaan en kijken of we die Asus variant of een soort gelijke kunnen vinden, de Dell zal niet lukken ben ik bang

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 02-07-2010 12:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
De volgende generatie 12 inch eeePC! Echt een super sexy notebook+tablet concept

http://www.eeepc.it/video...-eeepad-ep121-in-polonia/

http://translate.google.c...in-polonia%2F&sl=it&tl=en

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
pino22 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:04:
Specs ontlopen niet veel, de dell had dacht ik wel een 7200RPM schijf maar of dit nu enorm veel uitmaakt met de 5400RPM van Asus geen idee
Dat verschil merk echt wel, vooral bij het opstarten etc. Dat komt doordat de access time lager is :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asus U30Jc heeft ondertussen ook een Nederlandse productpagina gekregen, althans je kan hem vinden via de zoekfunctie. Heel misschien dat dit zou aangeven dat er een Nederlandse release aan zit te komen? Misschien maar misschien ook helemaal niet want de UL80 heeft nog steeds geen Nederlandse productpagina maar is, hoewel een 'oude' versie, inmiddels wel verkrijgbaar.

Verder blijft het erg still rondom de U35 en U45 die was vermeld in de Asus World Magazine May/June 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Ik typ dit op een 4810TZG (SU4100 met HD4300 en IGP uiteraard).
Hoe kun je zien welke videokaart hij aan het gebruiken is?
En is dit handmatig te wijzigen?
Ik wil graag de verschillen testen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Al in de BIOS gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door pino85 op 05-07-2010 15:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
Even wat uitleg: 4810TZG is 1 van de laptops die 2 videokaarten heeft die tijdens gebruik schakelt tussen de 2 naar gelang het gevraagde vermogen. Start je een game, dan zal hij automatisch overschakelen naar de HD4300. Behalve even knipperen van het scherm kun je nergens aan zien welke videokaart op dit moment in gebruik is.
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
sjonie100 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:47:
[...]
Even wat uitleg: 4810TZG is 1 van de laptops die 2 videokaarten heeft die tijdens gebruik schakelt tussen de 2 naar gelang het gevraagde vermogen. Start je een game, dan zal hij automatisch overschakelen naar de HD4300. Behalve even knipperen van het scherm kun je nergens aan zien welke videokaart op dit moment in gebruik is.
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.
Volgens mij geef je nu de uitleg van Nvidia Optimus maar goed daar ging het mij niet om. Mijn vraag was heb je al in de BIOS gekeken of daar een setting is voor welke GPU gebruikt wordt?

Die setting is namelijk weleens aanwezig bij notebooks met hybrid GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
Nee, het is dynamisch! In je bios kijken heeft geen zin. Hij schakelt terwijl W7 up and running is.
Ik zit nu achter andere machine op andere locatie.

[ Voor 20% gewijzigd door sjonie100 op 03-07-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als ik het goed begrijp is je antwoord "nee ik heb nog niet in de bios gekeken" ;)

't is maar een tip hoor. ook al is het dynamisch, er is namelijk weleens een setting waar je het kunt overriden.

edit: ook zou je GPU-Z eens kunnen proberen, misschien dat dat wat zegt.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:41:
De Asus U30Jc heeft ondertussen ook een Nederlandse productpagina gekregen, althans je kan hem vinden via de zoekfunctie. Heel misschien dat dit zou aangeven dat er een Nederlandse release aan zit te komen? Misschien maar misschien ook helemaal niet want de UL80 heeft nog steeds geen Nederlandse productpagina maar is, hoewel een 'oude' versie, inmiddels wel verkrijgbaar.
Lijkt me niet. Via via heb ik nu namelijk vernomen dat de U30Jc EOL is in Duitsland. Waarschijnlijk heb ik één van de laatste U30Jc's bemachtigd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjonie100 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:07:
Ik typ dit op een 4810TZG (SU4100 met HD4300 en IGP uiteraard).
Hoe kun je zien welke videokaart hij aan het gebruiken is?
En is dit handmatig te wijzigen?
Ik wil graag de verschillen testen. :F
Ik heb deze notebook ook sinds kort, maar zit nu achter een andere PC. Heb het zelf ook nog niet bekeken maar volgens mij zag ik iets staan in de Beeldscherm eigenschappen en/of in de Catalyst Control Center. Waar je kon kiezen tussen de Intel IGP en de HD4330. Anders zou je, als je weer achter je notebook zit, ook in de bijgeleverde digitale "guide" op de HDD kunnen kijken. Ik denk dat het daar in meer detail wordt uitgelegd. :)
GENETX schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:34:
[...]

Lijkt me niet. Via via heb ik nu namelijk vernomen dat de U30Jc EOL is in Duitsland. Waarschijnlijk heb ik één van de laatste U30Jc's bemachtigd 8)
Dan vraag ik me echt af waarom ze de moeite nemen om die pagina nog te vertalen en op de Nederlandse site zetten. Kunnen ze die moeite beter stoppen om een ander model (bijvoorbeeld de U35 of U45?) wel naar Nederland te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Test: ASUS UL30JT
Core i5 en Optimus in de opvolger van de UL30A
http://www.hardware.info/...mptZGGa/Test_ASUS_UL30JT/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg nu al een tijdje dit topic, aangezien ik zelf de aanschaf van een 13/14 incher overweeg. Na verschillende reviews en veel discussies te hebben gelezen neig ik naar de Asus UL serie, een ThinkPad Edge 13 / IdeaPad 450p of een Dell M301z. Wat mij nog onduidelijk is welke notebook uit dit topic fatsoenlijk met 1080p overweg kunnen. Ik wil er een FullHD monitor aanhangen en wil dan films (via HDMI wsl) af kunnen spelen. Het grootste deel van de notebooks bezit geen aparte videokaart, dus deze zullen er meer moeite mee hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met 1080p afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ Dat klopt niet meer. Zelfs een Intel 4500 kan moeiteloos vrijwel alle 1080p afspelen via HDMI.

De enige uitzondering is sommige Youtube 1080 filmpjes. Daar heb je of een betere CPU dan SU7300 of een betere GPU voor nodig.

Ik vind de Acer 3820 ook een mooie keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 04-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:17:
^ Dat klopt niet meer. Zelfs een Intel 4500 kan moeiteloos vrijwel alle 1080p afspelen via HDMI.

De enige uitzondering is sommige Youtube 1080 filmpjes. Daar heb je of een betere CPU dan SU7300 of een betere GPU voor nodig.

Ik vind de Acer 3820 ook een mooie keuze.
Is inderdaad een fraaie laptop met een snelle processor en toch thin and light. pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N . Wat je denk ik wel moet doen is in ieder geval 1 of 2 GB geheugen erbij prikken. Ook is de hardeschijf voor hedendaagse begrippen wat aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het erg jammer dat de Vostro serie van Dell geen HDMI heeft. Deze laptops lijken mij ook erg mooi en fatsoenlijke performance. De 3820 ziet er idd mooi uit, maar heel veel echt lelijke notebooks zijn er maar weinig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:57:
Ik vind het erg jammer dat de Vostro serie van Dell geen HDMI heeft. Deze laptops lijken mij ook erg mooi en fatsoenlijke performance. De 3820 ziet er idd mooi uit, maar heel veel echt lelijke notebooks zijn er maar weinig imo.
Dat is niet gek de Vostro is immers een voor het zakelijke segment bedoelde notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:42:
[...]

Dat is niet gek de Vostro is immers een voor het zakelijke segment bedoelde notebook.
Dat verklaart. Wist niet dat zakelijk betekende dat er geen HDMI op zit. We leren elke dag wat bij (=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zakelijke laptops zouden displayport moeten hebben, maar dat heeft ie ook niet afaik. Het is een budget zakelijk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Laatst online: 13-09 17:02

TTZ

Ik zoek een laptop van rond de 400 euro om wat te internetten en filmpjes af te spelen. Belangrijk is ook dat het scherm goed is en minstens 12 inch. Maar kom er niet uit welke nou het meest waar voor je geld biedt. Kan iemand helpen de knoop door te hakken, andere alternatieven zijn ook welkom (~400euro, liefst minder).

Hij is voor mn vriendin, die wil ook nog het liefst een rose of witte als het even kan...

pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL

pricewatch: MSI Wind U200-095NL Zwart

pricewatch: Asus Eee PC 1201HA Zilver

pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik zou de single cores van je lijstje afhalen. Dan hou je de U230 en 1201N over. Er zijn veel reviews over te vinden, zelfs hier op Tweakers.

Ik zou zeggen lees die eens rustig door en post dan hier wat je conclusie is. Er wordt hier namelijk iets meer eigen inzet verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
@TTZ: productreview: MSI Wind12 U230-017NL review door XanderDrake

[ Voor 7% gewijzigd door cc12 op 04-07-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:04:
[...]

Dat verklaart. Wist niet dat zakelijk betekende dat er geen HDMI op zit. We leren elke dag wat bij (=
Beamers in vergaderruimtes zijn vaak nog altijd met VGA aanluiting, en aangezien het toch ook een budget model is hebben ze geen HDMI én VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Heb de u230 en 1201n eens goed vergeleken door wat reviews te lezen. De specs van die MSI zien er goed uit, snellere cpu als de 1201n als ik de reviews mag geloven. Hopen dat mn vriendin er geen probleem van maakt dat hij niet in wit leverbaar is... ;)

Als de kleur echt een rol gaat spelen ben ik bang dat ze liever voor deze Sony gaat:

pricewatch: Sony Vaio VPCW21S1E/W

Degelijk en ziet er goed uit, maar de specs zijn helaas een stuk minder als de MSI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Een single core atom loopt flinke vertragingen op bij een beetje Youtube of flash reclames. Helemaal als je virusscanner bezig is op de achtergrond.

Ik zou er daarom niet meer aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt toch een roze wilt misschien eens kijken naar de Dell 13z? Zit je rond de 600 euro (inclusief 30 euro meerprijs voor roze bovenkant). Betekent wel dat je flink dieper in de buidel moet tasten. Dan heb je trouwens een Intel SU7300 processor.

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/root/inspiron-13z-hero.jpg

Maar ja dat is dus 160 euro meer voor een roze bovenkant als je het vergelijkt met de MSI :P. De processor van de MSI is globaal iets minder en ook de tijd die de MSI op een volle accu kan blijven gaan is korter. Voor jouw budget is die MSI echter de beste keus zeker als je ziet dat de meeste concurrentie het moet doen met een Atom processor. Ik zou jou en je vriendin adviseren om op de backcover een laptopskin aan te brengen. De prijzen zullen daarvan verschillen en je zult moeten onderzoeken welke skins wel en niet goed zijn. Hieronder een voorbeeldje.

Edit: Ik zie dat je bij MSI ook twee jaar garantie krijgt dat is dus ook weer mooi meegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopskins.net/img/laptop_skin_flowers_pink.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:42:
Als je echt toch een roze wilt misschien eens kijken naar de Dell 13z? Zit je rond de 600 euro (inclusief 30 euro meerprijs voor roze bovenkant). Betekent wel dat je flink dieper in de buidel moet tasten. Dan heb je trouwens een Intel SU7300 processor.

[afbeelding]
Tnx. Die had ik gezien, maar is eigenlijk boven mn budget. Of het moet echt de extra investering waard zijn in prestaties. De 301z is weer een nieuwer model zie ik. Voor rond de 600e is het dan kiezen tussen de Intel of AMD... (+dvd voor 13z maar meer geheugen ram/rom voor 301z)

Mocht het toch zover komen, welke is sneller de Intel (13z) of AMD (m301z)

http://www1.euro.dell.com...inspiron-m301z_n00m3007~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTZ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:58:
[...]

Die had ik gezien, maar is eigenlijk boven mn budget. Of het moet echt de extra investering waard zijn in prestaties. De 301z is weer een nieuwer model zie ik. Voor rond de 600e is het dan kiezen tussen de Intel of AMD... (+dvd voor 13z maar meer geheugen ram/rom voor 301z)

Mocht het toch zover komen, welke is sneller de Intel (13z) of AMD (m301z)

http://www1.euro.dell.com...inspiron-m301z_n00m3007~~
Zie mijn aanvulling op mijn eerdere post ;). Die vraag kan ik niet beantwoorden. Er zijn nog erg weinig benchmarks en reviews over de nieuwe AMD processoren. Als er wat meer benchmarks zijn is het mogelijk om de resultaten langs die van de SU7300 te leggen. Echter als je je budget omhoog gaat gooien dan zijn er weer zoveel nieuwe mogelijkheden. En je schrijft minimaal 12 inch zit daar ook een maximum aan? Als je namelijk voor een 15inch notebook gaat shoppen dan heb je nog meer mogelijkheden en vaak meer waar voor je geld, althans dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je de notebook gaat gebruiken. Moet die echt thin and light zijn en lange tijd kunnen draaien zonder stopcontact dan voldoet een standaard 15inch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ChicaneBT

Na rond kijken in de MM gaan we toch voor het merk Asus
We zien 2 varianten met beiden een 8 cell maar de 1 heeft 4400 en de ander 5600 als capaciteit
Weet jij of hier in de praktijk veel tijd tussen zal zitten kwa accu duur als alle specs van beiden type's verder het zelfde zijn?.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist dan is het verschil makkelijk te berekenen door gewoon het verschil in capaciteit (uitgedrukt in Wh). Als de 4400mAh en 5600mAh hetzelfde voltage kennen (Spanning * AmpereUur = WattUur) , dan is het zo dat de laatste grofweg 25% langer mee kan op een volle acculading.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 05-07-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is inderdaad makkelijker dan ik dacht, heb ik dat ook weer geleerd.
Bedankt voor het antwoord! :)

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 05-07-2010 15:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Inmiddels bericht gekregen dat mijn Acer TimelineX 3820T gerepareert is, waarschijnlijk krijg ik hem net te laat voor mijn vakantie, maargoed, toch tevreden over de snelheid van Acer wat dit betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Jazzle schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:57:
Inmiddels bericht gekregen dat mijn Acer TimelineX 3820T gerepareert is, waarschijnlijk krijg ik hem net te laat voor mijn vakantie, maargoed, toch tevreden over de snelheid van Acer wat dit betreft :)
Twijfel of ik mijn oude 3810T nog op ga sturen voor die terugroep actie.. Want repareren ze hem of krijg je een nieuwe, dat is de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
peakaboo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:17:
[...]

Twijfel of ik mijn oude 3810T nog op ga sturen voor die terugroep actie.. Want repareren ze hem of krijg je een nieuwe, dat is de vraag..
Ik ben er vrij zeker van dat hij gerepareerd wordt, vervangen is alleen handig wanneer het repareren veel tijd kost. Bij een terugroepactie waar er gelijk een heleboel gerepareerd worden zal het repareren wel goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Heren,

Kan iemand zijn ervaringen met de Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 processor met mij delen. Ben van plan deze aan te schaffen in een Sony Vayo Y series.

Ik hoor het graag.

MvG,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Zo doen we dat dus niet.

[ Voor 97% gewijzigd door DaMarcus op 06-07-2010 16:55 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:43

Proto

¬.¬

Dat kan ook wel wat vriendelijker, artbij...

@BasF10, toch wordt er hier op Tweakers enige eigen inzet verwacht. Op sites als notebookreview en notebookcheck, en via de search op tweakers zijn er genoeg reviews en ervaringen te vinden, zoek daar eens :).

Anyway, ik zit er al een tijdje over te denken om misschien een 13,3" notebook te nemen voor de studie, en dan vooral de UL30A. Ik wil dan wel een 5600mAh-accu, maar ik heb nergens eenduidig kunnen vinden of de QX048X een 5600mAh-accu heeft? Volgens bol.com wel, maar ik heb voor de rest op geen enkele webwinkel noch in de pricewatch hier iets over gevonden. Ervaringen met de laptop heb ik ook niet kunnen vinden. En hoe betrouwbaar Bol met dit soort dingen is... Is er iemand die deze laptop heeft of met zekerheid kan zeggen welke accu de QX048X heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Proto op 06-07-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:32:
Kan iemand zijn ervaringen met de Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 processor met mij delen. Ben van plan deze aan te schaffen in een Sony Vayo Y series.
Allereest welkom om GoT BasF10. :)

Zoals Proto zegt wordt er wel een beetje eigen inzet verwacht. Artbij bedoeld dit ook alleen wordt dit op een zeer onvriendelijke manier gezegd. Met eigen inzet wordt bedoeld vertellen wat je zelf al hebt gedaan / opgezocht en waar je op vastloopt. Hierbij kan inderdaad zoeken en lezen reviews helpen. Neem anders ook een kijkje in het volgende topic. Hij is wat afgezakt in de lijst maar met de zoekfunctie had je hem bijvoorbeeld kunnen vinden: [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VPC-Y Series topic. Dat topic staat overigens ook in de topic start genoemd net als twee reviews.

Als je later meer specifieke vragen hebt kan je ze gerust stellen. :)

Misschien niet echt een typische thin and light, maar de Q330 (nieuws: Samsung start verkoop Q530- en Q330-laptops) is wel een concurrent voor de Asus U30Jc, met o.a. normale voltage CPU's, een Nvidia 310M dedicated gpu en een DVD station.

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 06-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Kan iemand mij vertellen, waarom deze laptop niet in NL te koop wordt aangeboden?!!
Hij lijkt me ideaal met een 310M en een core i5.
Als ik 'm bij Notebook.de koop, is het dan mogelijk om een NL toetsenbord ergens te kopen? Ik heb gehoord dat het Duitse toetsenbord anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamPatterson schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:03:
Kan iemand mij vertellen, waarom deze laptop niet in NL te koop wordt aangeboden?!!
Als ik 'm bij Notebook.de koop, is het dan mogelijk om een NL toetsenbord ergens te kopen? Ik heb gehoord dat het Duitse toetsenbord anders is.
eBay, zoek op Asus U30 keyboard. Die zou ook daar in moeten passen. Kost je 15 euro. Ik heb hetzelfde met de Asus U30JC (met normale Core i5 430M) gedaan. Die kwam ook uit duitsland met een leuk QWERTZ keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:52
SamPatterson schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:03:
De Asus UL30JT heeft ook een Core i5 en een 310M, 4GB RAM maar 500GB en is 900 euro. Misschien een idee om daar naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Ah ja ik zie 't nu. Scherp van je.
Maar nu zie ik even door de bomen het bos niet meer. Die PL30 heeft een 1024 MB G310 M, de UL30Jc heeft een core i5 430M, dus geen ULV, maar een 512 MB G310. Volgens de review van t.net heeft de UL30Jt een GT310 M. En nu is er ook nog die Samsung Q330 met een core i3.
Kan iemand me vertellen wat ik uiteindelijk zal merken van het verschil tussen een core i5 430M en een core i5 520UM en ook nog een core i3.
Verwarrend is ook nog het verschil tussen G310 M en GT 310 M. En hoeveel verschil merk je in 1024 MB videogeheugen of 512 MB?
Als al deze laptops dezelfde behuizing hebben met andere componenten is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld een GT 330 M erin te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door SamPatterson op 07-07-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U30Jc (niet UL30Jc!) heeft een andere behuizing en is wat dikker. Er zit echter ook een DVD brander in. Het verschil in de processors is net zo groot als het verschil in kloksnelheid. Ik weet niet of de i5 520UM alle cores kan turboboosten of slechts 1. Op papier is de i5 430M al vlot 2x zo snel, maar met 2 turbo boost cores opde i5 520UM is het verschil kleiner met 1,5x zo snel.

De accuduur is wel net zo goed in de U30Jc vergeleken met de UL30Jt. Ook si de behuizing van betere kwaliteit met het stuk aluminium. Mocht je het extra gewicht en de dikkere behuizing geen probleem vinden, dan is de U30Jc zeker een aanrader.

Videokaart vervangen kun je sowieso wel vergeten.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 07-07-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
9 cell accu is binnen gekomen, had hem via ebay besteld. Goed verpakt en in anti-static bag. Zit nu in de lader eens kyken hoe lang ie mee gaat. Ik zal mijn bevindingen later nog posten.

Edit: Het gaat om een 9 cells accu voor de Acer Aspire Timeline 3810T (oudere model)

Edit 2: Apart, accu was al voor zo'n 80% opgeladen :)

[ Voor 28% gewijzigd door peakaboo op 07-07-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
GENETX bedankt voor je antwoord. Enig idee hoe het zit met het verschil tussen G310 M en GT310 M? Of zijn ze allemaal hetzelfde? Google bracht niet echt het verlossende antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik vroeg me af of iemand hier een idee had waarom ik het kijken van films/series via HDMI niet aan de praat krijg met mijn pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA).

Ik heb sinds 1 juli vakantie en ben nu bij mijn ouders thuis alwaar ze een lekker grote Samsung hebben staan. Voor de vakantie nog even me notebook volgegooid met films en series en ook even een HDMI kabel gescoord.
Alleen als ik alles er aan hang en ik probeer wat af te spelen ziet het er niet uit :/ .
Heb geprobeerd met de settings te pielen en al heel wat lopen googlen (al weet ik niet precies waarop ik moet zoeken), ook heb ik om hulp gevraagd op NBR. Maar ik krijg het dus niet fatsoenlijk aan de praat.

Wanneer ik me DM3 aan de TV hang dan kies ik voor "projector only" ("duplicate ook geprobeerd") zodat je alleen me desktop op de tv ziet.
Op dat moment zie ik mijn wallpaper maar niet helemaal gestretched zeg maar, ipv zit er nu een grote blauwe balk rondom heen. Ook zie ik al meteen flikkerende strepen af en toe. Als ik een filmpje probeer af te spelen ziet het er helemaal bagger uit, net alsof iemand een selection tool om de acteurs heen is gegaan ofzo.

Sorry voor de wazige beschrijvingen maar ik ben niet bepaald thuis op dit gebied.
Iemand die me kan helpen hier of uberhaupt kan bevestigen dat dit wel zou moeten lukken met mijn HP DM3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

GT310M schijnt (na wat googlen) gewoon een typfout te zijn; ik quote

''There's no GT310M...only 310M, which practically is a G210M... '', zie daarnaast ook de nvidia site http://www.nvidia.co.uk/page/geforce_m_series.html

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
neilpad schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:18:
Ik vroeg me af of iemand hier een idee had waarom ik het kijken van films/series via HDMI niet aan de praat krijg met mijn pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA).
Ik heb wel een idee :) De laatste Intel driver gaf bij mij problemen.

Haal je Intel graphics driver eens weg (door de-installeren te kiezen in je device manager), en ga dan naar HP.com en installeer de Intel driver die HP supplied. (Als dat niet werkt probeer dan de standaard MS driver via Windows update)

Ben beniewd.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 08-07-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Accu heeft het 15 uur volgehouden, in idle mode (dus niet standby of hibernate) met het scherm dicht geklapt. Wifi stond uit.

[ Voor 6% gewijzigd door peakaboo op 08-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Met het scherm uit zegt eigenlijk niet zo veel. Je zou de laatste batterybar eens kunnen installeren, die geeft wel een betrouwbare inschatting van hoe lang je accu meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Wowzers.... kerel heeft een game-testje online gezet van het Nile platform.
hier te vinden. Erg tof.

[ Voor 23% gewijzigd door Hot Pixel op 08-07-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Laatst online: 12-09 14:10
Philflow schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:32:
[...]

Ik heb wel een idee :) De laatste Intel driver gaf bij mij problemen.

Haal je Intel graphics driver eens weg (door de-installeren te kiezen in je device manager), en ga dan naar HP.com en installeer de Intel driver die HP supplied. (Als dat niet werkt probeer dan de standaard MS driver via Windows update)

Ben beniewd.
Hmm het is niet gelukt. Driver uninstalled en een van de HP.com site gedownload.
Maar kreeg dezelfde problemen, daarna weer uninstalled en geprobeerd windows update er een te laten downloaden maar dat ging niet. Kreeg een foutmelding. In ieder geval bedankt, heb je mss nog meer ideeën :P?

Wat is de kans dat het aan mijn HDMI kabel ligt? Kheb vrij cheape van Ebay.. weet niet of het uitmaakt.
Toen ik hem toen straks wat aanraakte om te kijken of hij er wel goed in zat, zag je dat meteen op de TV dat hij uitviel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
neilpad schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:03:
[...]

Hmm het is niet gelukt. Driver uninstalled en een van de HP.com site gedownload.
Maar kreeg dezelfde problemen, daarna weer uninstalled en geprobeerd windows update er een te laten downloaden maar dat ging niet. Kreeg een foutmelding. In ieder geval bedankt, heb je mss nog meer ideeën :P?

Wat is de kans dat het aan mijn HDMI kabel ligt? Kheb vrij cheape van Ebay.. weet niet of het uitmaakt.
Toen ik hem toen straks wat aanraakte om te kijken of hij er wel goed in zat, zag je dat meteen op de TV dat hij uitviel af en toe.
De standaard MS driver doet het bij mijn DM3 goed.

Wellicht staat de 1:1 pixelmapping niet aan op je tv. Probeer eens in de settings van je tv te kijken.

Ik neem aan dat je wel de juiste resolutie uitstuurt. De kans dat de HDMI kabel kapot is, is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:36:
Met het scherm uit zegt eigenlijk niet zo veel. Je zou de laatste batterybar eens kunnen installeren, die geeft wel een betrouwbare inschatting van hoe lang je accu meegaat.
Ja dat snap ik ook wel, maar ik wilde hem eerst volledig opladen en daarna helemaal ontladen op een natuurlijke manier. Maar het geeft wel aan dat de accu erg lang mee kan. Ik zal binnenkort wat foto's nemen van de accu los, ivm de standaard accu en wanneer deze in de laptop zit gestoken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat deze 9 cells wat zwaarder is (logisch natuurlijk), het uitsteken vind ik alleen maar een positieve eigenschap, laptop wordt minder warm omdat deze niet direct tegen de ondergrond komt waardoor de warmte beter weg kan. Bovendien staat het toetsenbord nu wat schuiner wat ik prettiger vinde met typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Hot Pixel schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:46:
Wowzers.... kerel heeft een game-testje online gezet van het Nile platform.
hier te vinden. Erg tof.

Ben al een tijdje aan het kijken nar het Nile platform maar het was handig geweest als die gast gewoon even FRAPS geïnstalleerd had.

Want zonder FPS heb je dus alleen zijn mening met wat goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Was je de notebookcheck review ook al tegengekomen?
Oh, en wellicht ook interessant voor wanneer je geduld hebt: hands on van de EEE 1215N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asus U35 is in de vorm van U35Jc en U35F verschenen op de global Asus site. Eerst genoemde heeft een dedicated GPU in de vorm van de Nvidia Geforce 310M en de tweede moet het enkel met de Intel IGP doen, die overigens wel een stuk beter is dan de vorige generatie. De afmetingen 32,2 x 23,3 x 2,46 cm en gewicht 1,9 kg (8 cell batterij) zijn hetzelfde als de UL30. De U45Jc is ook verschenen op de global Asus site en de afmetingen zijn hier vergelijkbaar met de UL80: 33,0 x 24,0 x 2,68 cm en ook het gewicht 2.1 kg (8 cell batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Sinds een paar dagen heb ik m'n Dell Inspiron M301z (met AMD K325 proc) binnen.

Eerste indrukken: wat een mooi apparaat. Design is imo om te smullen. Prachtig geborsteld aluminium-plastic en bouwkwaliteit ziet er top uit. Geen flex in toetsenbord of rest van de laptop, hooguit heel klein beetje in het scherm.

Laptop is voor mijn doen snel zat, speelt 1080p (mov & wmv) vloeiend af, youtube 1080p is nog net voldoende om er naar te kunnen kijken. Andere handelingen gewoon snel en goed zoals het hoort.

Scherm is erg mooi, zeer helder en mooie kleuren.
Toetsenbord werkt ook erg fijn, stukken beter dan in een vorige Acer die ik had.
Touchpad is erg groot, gevoelig en werkt prima. Pinch-to-zoom werkt prima.
Laptop weegt incl. accu 1,8 kg. Iets aan de zware kant maar gelukkig nog prima mee te nemen.
Geluid kan niet hard, maar laat voor laptop-begrippen wel redelijk de lage tonen horen!

Minpunten:
maar 2x USB en geen VGA aansluiting (wel displayport ofzo en hdmi)

Ik zat te twijfelen tussen de 13z en deze m301z. Ik vind het een rare keuze van Dell om de 13z niet met 4GB geheugen te leveren, dat was voor mij al een punt om voor de M301z te kiezen. Ook het design sprak me veel meer aan dan van de 13z. De nieuwe AMD processor zou een verrassing voor me zijn, maar tot nu toe valt hij me prima mee. Pluspunt van de 13z is de ingebouwde dvddrive, echter gebruik ik die nooit dus is dat geen probleem. Ook accuduur van de 13z zou langer zijn, ik haal nu met de m301z een tijd van 4,5 uur (met beeldscherm op half helderheid en constant downloaden en internetten, youtube) wat ik persoonlijk erg netjes vind. Ik hoop dat dit nog iets langer kan worden met de tijd.

Iig tot nu toe erg tevreden!

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
Zucht en ik zat zo erg te twijfelen tussen de 13z en m301z, vond het design van de m301z veel mooier maar de langere accu tijd van de 13z was toch erg belangrijk voor mij. De dvd-drive zal ik niet zo vaak gebruiken, maar zal toch wel van pas kunnen komen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Ach je zal aan beide laptops geen buil kunnen vallen denk ik. De 13z heeft ook zo z´n voordelen he :)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
Misschien kunnnen jullie het verbruik van de m301z omlaag krijgen met RM clock. Met de programma kun je de voltages van de proc verlagen, zodat het zuiniger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Vorige weke heb ik mijn ASUS U30Jc binnen gekregen. En vandaag ook het qwerty toetsenbord via een mede-tweaker.

Ik dacht dit even snel te vervangen maar het valt me wat tegen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een soort handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Weet iemand misschien of er binnenkort een Intel opvolger komt van de HP Pavilion dm1 uit oktober 2009?

Op internationale sites kom ik een SU4100 + 3GB versie tegen, maar niet in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sony VAIO Y serie komt met nieuwe CPUs.

"Sony VAIO Y is available with the Intel Core i3 330UM and Core i5 430UM with TurboBoost "
bron: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5773

En nog een review: http://www.notebookjourna...vaio-vpc-y21s1e-nkrt-1181

Vanaf zo'n 700 euro
http://www.hardware.info/...ces/Sony_Vaio_VPCY21S1ES/
pricewatch: Sony Vaio VPCY21S1E/SI

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 15-07-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

allereerst ik ben nieuw :D (don't flame me) .

Ik ben erg geïnteresseerd in de HP DM-4 echter google (of wie dan ook) kan mij niet vertellen of (en wanneer) dit type ook naar Nederland komt. Nu ben ik nieuwsgierig of er hier op het forum iemand is die mij hier meer over kan vertellen.

holla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Philflow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:58:
Sony VAIO Y serie komt met nieuwe CPUs.

"Sony VAIO Y is available with the Intel Core i3 330UM and Core i5 430UM with TurboBoost "
bron: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5773

En nog een review: http://www.notebookjourna...vaio-vpc-y21s1e-nkrt-1181

Vanaf zo'n 700 euro
http://www.hardware.info/...ces/Sony_Vaio_VPCY21S1ES/
pricewatch: Sony Vaio VPCY21S1E/SI
Was erg blij met dit bericht, tot ik dit zag:

Intel Pentium U5400 (1.2GHz, 3MB cache)

Geen echte i3 en i5 processoren met goede performance dus.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Is gewoon dezelfde Core... wel iets langzamer ja.

Misschien later via Sony direct wel sterkere CPUs.

[ Voor 147% gewijzigd door Philflow op 15-07-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Volgens mij is de U5400 een vervanging/opvolger van de U4100. Zover ik kan vinden is het volgens intel ruim 30% sneller. Max TDP is wel 18w, waarbij de U4100 10w is.

720 euro is een flinke prijskaart. Jammer dat notebookjournal het vergelijk met de oude 1810T. Het was objectiever geweest als ze het vergeleken met een 1830T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
U5400 gebruikt de nieuwe core, SU4100 gebruikt de oude Penryn Core.

De TDPs zijn niet te vergelijken omdat bij de nieuwe Core de videochip is meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als er nog mensen zijn die vragen hebben over de UL30VT - ik heb deze nu in mijn bezit. Ik wilde aanvankelijk voor de ul30jt gaan, maar de accuduur is te belangrijk voor me en zo'n i5um was me de extra cpu power en toch de prijsverhoging+accu inkorting niet waard, daarbij het 'automatisch' switchen van een softwarematige videodriver heb ik liever niet - hou het graag in eigen handen ivm de accu. (dat is denk ik het enige verschil tussen een 210m en 310m).

mini impressie:
Accu gaat echt 10uur mee bij normaal gebruik, super relexed, en de bouwkwaliteit is echt super stevig.
En hij is erg licht.
Gamen kan makkelijk (bad company 2 op medium native res. loopt lekker) dat had ik niet verwacht.
Snelheid is echt goed, zit nooit op 100% cpu als ik er mee bezig ben, en dan staat de 'turbo' nog uit (33% extra snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waar heb je deze aangeschaft als ik vragen mag?
En de accu duur van 10 uur haal je die bij gewoon de hele tijd surfen op het net etc?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pino22 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:22:
Waar heb je deze aangeschaft als ik vragen mag?
En de accu duur van 10 uur haal je die bij gewoon de hele tijd surfen op het net etc?
Uit duitsland (dus moet zoals bij de u30jc voor 15euro nog het toetsenbord vervangen).
En ik heb er op gesurfed, en gedevelopt (wifi altijd aan) en de cpu op batterysafe (max 60% power maar daar merkte ik weinig van) en transparacy van windows7 uit (wel de andere aero effecten aan).
En gemiddeld gokte windows 10 uur (blijkbaar kan de counter niet hoger) pas bij 80% gokte hij 6 en soms nog 10 uur. En als je een flash-site bekeek klapte het gokken wel meteen naar 5uur. Maar gemiddeld heb ik van 18h tot 23h en van 8h tot 12h er mee gewerkt en toen was er nog 10% over (goed voor 2 uur volgens windows7).
Ik zal is wat software installeren die het battery gebruik tracked en wat meer inzicht kan geven zodat ik over een tijdje wat meer info kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke 14" voor office++ doeleinde (officewerk + een filmpje, devwerk en misschien een simpel spelletje). Na wat zoeken kwam ik uit op de Fujitsu Lifebook S710 (pricewatch: Fujitsu Lifebook S710). Deze laptop is een slagje duurder dan de laptops die in de TS staan en heeft maar 2GB geheugen. Als voordel heeft hij wel 8,5 uur battery life, vga out en win 7 pro.

Echter vertellen de specificaties nooit het gehele verhaal. Daarom mijn vraag, zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze specifieke laptop en/of andere Fujitsu Lifebooks? Algemene meningen over de laptop zijn natuurlijk ook welkom ;).

Edit:
Ik zit nu ook even te kijken naar de UL30Vt (na de post van CT te hebben gelezen) die in de zelfde prijsklasse valt: pricewatch: Asus UL80Vt WX059V. Is iig erg interessant, leuk als vergelijkingsmateriaal en kennelijk wel gewoon in NL verkrijgbaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Electrowolf op 16-07-2010 12:37 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CT schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Uit duitsland (dus moet zoals bij de u30jc voor 15euro nog het toetsenbord vervangen).
En ik heb er op gesurfed, en gedevelopt (wifi altijd aan) en de cpu op batterysafe (max 60% power maar daar merkte ik weinig van) en transparacy van windows7 uit (wel de andere aero effecten aan).
En gemiddeld gokte windows 10 uur (blijkbaar kan de counter niet hoger) pas bij 80% gokte hij 6 en soms nog 10 uur. En als je een flash-site bekeek klapte het gokken wel meteen naar 5uur. Maar gemiddeld heb ik van 18h tot 23h en van 8h tot 12h er mee gewerkt en toen was er nog 10% over (goed voor 2 uur volgens windows7).
Ik zal is wat software installeren die het battery gebruik tracked en wat meer inzicht kan geven zodat ik over een tijdje wat meer info kan geven.
Is goed dan wacht ik dat even af al lijkt het zo op het oog een zeer goed en langdurig te gebruiken
Je bent lijkt me zeer tevreden over deze aanschaf :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pino22 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Is goed dan wacht ik dat even af al lijkt het zo op het oog een zeer goed en langdurig te gebruiken
Je bent lijkt me zeer tevreden over deze aanschaf :)
Ja, ik heb overigens een backlit keyboard bestelt ipv een gewone. Helaas is hier geen goeie aansluiting voor (het backlit gedeelte) maar op notebookreview zijn er wat tweaks waardoor je wel licht krijgt. Dus mocht dat werken dan laat ik dat ook nog weten. (Ik had namelijk als pre onder de 2kg, backlit keyboard en 8uur+ accu + normale gpu) en dan voldoet de ul30vt er aan voor een relatief laag bedrag. (andere laptops die hier aan voldoen zitten al in de 1200euro range). (ul80 voldoet hier al niet meer aan, is wat groter en zwaarder).
En vooral 'dicht geklapt' zeiden de eerste mensen die em zagen liggen al "wow! mooie notebook".
Bij me laatste 2 notebooks heb ik dat niet gehoord :)
Komt denk ik door de aliminium/chrome backplate en door de vormgeving lijkt hij nog platter dan hij is (dichtgeklapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

CT schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Waarom uit Duitsland en niet een van deze pricewatch: Asus UL80Vt WX059V? Of is dit stiekem een andere laptop?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Electrowolf schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Waarom uit Duitsland en niet een van deze pricewatch: Asus UL80Vt WX059V? Of is dit stiekem een andere laptop?
ul80vt is een 14" laptop die wat dikker is (vanwege de optical drive)
de ul30vt is 13.3" en dunner omdat er geen optical drive in zit.. scheelt ook ongeveer 300gram.

en 13.3" met 1366x768 resolutie is echt wel de max... bij 14" wordt de notebook echt te groot en de resolutie koeienletters. (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Heh, heb helemaal langs het verschil tussen 80 en 30 gekeken. Na al het doorkijken van alle verschillende typenummers en versies raak je soms zelfs zulke grote bomen in het bos kwijt... ;-).

Maar los van de schermdiagonaal en de optical drive verschillen ze niet zo veel, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
fox-hound schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:41:
11.6" Acer Aspire TimelineX 1830T Review (i5-430UM)

Komt de i5 versie ook naar Nederland? In de pricewatch zie ik alleen de i3 33UM versie staan.
Wat ik vreemd vind is dat ze in die review spreken van een mat scherm ipv een glanzend scherm. Ik heb vandaag de 1830t met i3 33UM gehaald en het scherm is toch echt glanzend. Naja, meer info/review volgt zodra ik em wat langer in gebruik heb, hij ziet er iig erg nice uit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N voor 380 euro! Het is wel een SU3500 systeem. Maar wel 4GB DDR3, 320GB HDD, wifi-n, bluetooth, 6-cell, 1,6kg enz

Een compleet thin and light voor een student als draagbaar office/internet systeem

[ Voor 1% gewijzigd door Lisadr op 16-07-2010 20:41 . Reden: typo 1,6 ipv 1kg, mijn eigen 3810t is 1,7kg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Boomx schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:21:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat ze in die review spreken van een mat scherm ipv een glanzend scherm. Ik heb vandaag de 1830t met i3 33UM gehaald en het scherm is toch echt glanzend. Naja, meer info/review volgt zodra ik em wat langer in gebruik heb, hij ziet er iig erg nice uit }:O
Ze hebben het over een matte deksel en een glanzend scherm.
"However, the glossy finish created distracting reflections."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Lisadr schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:32:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N voor 380 euro! Het is wel een SU3500 systeem. Maar wel 4GB DDR3, 320GB HDD, wifi-n, bluetooth, 6-cell, 1kg enz

Een compleet thin and light voor een student als draagbaar office/internet systeem
Leuk, ik was hem ook aan het overwegen om mijn netbook te vervangen. Is dit de meeste 'bang for buck' die momenteel verkrijgbaar is? Of heb je voor een paar tientjes meer iets veel beters?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Alternatieven zijn:
pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart
pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL

Die hebben tenminste wel een dual core en ook veel betere video prestaties. De Acer heeft echter een langere accu duur.

Overigens is de Acer 3810 ongeveer 1,7kg met 6 cell accu.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 16-07-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb toch liever een SU3500 dan een dual core atom, zeker in combinatie met 4gb. Voor dat geld is die acer gewoon erg goed (hij weegt geen 1kg trouwens maar 1.6 kg dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Toch presteert een de N330 beter dan een SU3500. Door de twee cores zullen er bovendien minder snel vertragingen optreden. http://cpubenchmark.net/cpu_list.php

4GB is inderdaad wel aan te bevelen.

De 3810T weegt 1.675 kg volgens NBJ
http://www.notebookjourna...-aspire-3810t-354g32n-903

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-07-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Typefout, mijn eigen 3810t is 1,7kg, maar deze su3500 is volgens pricewatch 1,6kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Pricewatch gaat uit van fabrieks opgaven. Notebookjournal meet weegt het zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 17-07-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Ik heb'm gisteravond besteld. De doorslag was de goede prijs/kwaliteit-verhouding. Binnenkort komen er wel zeer interessante T&L notebooks uit, maar die zullen niet voor onder de 400 euro verkocht gaan worden.
Overigens vraag ik me af of de 330 zoveel beter is dan de su3500. Ik ben het -op bovenstaand commentaar van Phil na- nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Als ik verschillende reviews lees is de 1201N veel beter in graphics, in situatie waar 2 cores benut worden is het sneller dan de su3500. In andere situaties net iets langzamer, maar verschil is niet zo groot. Wel als het gaat om stroomverbruik. Je 3810T met su3500 zal ong 7 uur meegaan, terwijl een 1201N onder dezelfde omstandigheden 3,5 uur meegaat!!

Verdere heeft deze 3810T 4GB DDR3 (max 8), iets grotere scherm (13,3 vs 12,1 is toch veel sommige prettiger) en iets groter HDD (320 vs 250)

Voor 400 euro is een top prijs voor wat je krijgt!!!

Ben al 15 maanden een tevreden gebruiker van de 3810T met SU9400 en hij weegt 1660 gram.
Enige minpunt is dat je scherm niet voldoende naar achter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Hehe thx Lisa. Zit toch nog wel steeds een beetje op de wip hoor, om eerlijk te zijn. Maar dat heeft meer met de hardware dan met de prijs te maken. Zeker als je kijkt naar wat eraan zit te komen (MSI u250, asus 1215 etc.)
Had ik nog wel een vraagje voor je: is er ook een beetje buiten mee te werken, of spiegelt het scherm daarvoor te hevig?

[ Voor 16% gewijzigd door Hot Pixel op 17-07-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik dacht de link wel duidelijk was. Ik zal ff helpen :P

Passmark CPU performance
Intel Atom 330 @ 1.60GHz ................635
Intel Core2 Solo U3500 @ 1.40GHz.....499

Groot verschil is dat de 3810T met SU3500 problemen krijgt met Youtube 1080p, terwijl de 1201N dat 100% vloeiend kan.
Hot Pixel schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:48:
Had ik nog wel een vraagje voor je: is er ook een beetje buiten mee te werken, of spiegelt het scherm daarvoor te hevig?
Er worden verschillende displays gebruikt in de 3810. Als je geluk hebt krijg je een hele felle waar het enigszins mee kan, en anders zoek je wat schaduw op.

[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 17-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Iets verdere indrukken van mijn Dell M301z:

- Hij heeft wel 3 usb poorten :D De esata poort rechts is tegelijkertijd ook USB poort, kwam ik later pas achter.
- HDMI output is geniaal! Ik kan prima 1080p dualscreenen op onze plasmatv en tegelijkertijd nog surfen zonder dat de film begint te haperen. Super!
- Het maken van een systeemherstelschijf met Dell Backup nogwattes is redelijk onhandig: of USB stick of alleen DVD DL's, ik heb een externe brander gekocht en DL-dvd's, maar het werkt nog steeds niet. Dan maar aan de USB stick (van tenminste 8GB)..
- Hij werkt nog steeds verrassend goed met Windows, alles loopt heerlijk soepel (ben ik niet gewend). De slaapstand werkt ook erg goed, binnen 3 seconden staat die weer voor me klaar als ik het scherm weer omhoogklap.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:58:
Als ik verschillende reviews lees is de 1201N veel beter in graphics, in situatie waar 2 cores benut worden is het sneller dan de su3500. In andere situaties net iets langzamer, maar verschil is niet zo groot.
Maar dan kan je kiezen tussen een single core of een dual core, dan zal ik toch eerder voor de dual core gaan. De Atom zou ook nog Hyper-Threading ondersteunen wat in bepaalde gevallen nog wat extra prestaties geeft. Uiteraard speelt prijs ook een rol, maar zelf heb ik ook een voorkeur voor een dual core boven een single core.
Wel als het gaat om stroomverbruik. Je 3810T met su3500 zal ong 7 uur meegaan, terwijl een 1201N onder dezelfde omstandigheden 3,5 uur meegaat!!
Dit komt volgens mij niet alleen door de CPU, maar vooral door de ION platform die de 1201N heeft. Deze heeft veel betere grafische prestaties, maar het stroomverbruik is hoger. De TDP (die ook niet alles zegt) is van de SU3500 5 Watt en de Atom 330 8 Watt, dit ga je echt niet snel merken bij "normaal gebruik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Mensen, jullie zullen vast wel gek worden, maar ik heb een vraag :P
Ik zoek een laptop voor naast mijn pc. Ik zal er vooral op gaan msn'en, internetten en dat soort simpele dingen. Echter, ik haat uber trage pc's :') Traagste waar ik op heb gewerkt is een AMD Athlon X2 2Ghz, icm een of ander MSI moederbord en 1GB intern geheugen :')
Ik weet niet of dit te vergelijken valt met een Atom processor ?
Verder hou ik er ook niet van dat ze echt zwaar zijn. Zit dus eigenlijk aan een netbook/laptop te denken van 11-14 inch.
Ik heb deze zien staan, en zou graag willen weten of dit was is:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S12 (M19K4NH)
pricewatch: Samsung NC20 KA02
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N

Persoonlijk spreekt mij de laatste kwa specs het meeste aan, maar bij Acer heb ik zo'n :') -gevoel
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.