Voordeel van de ASUS is de standaard garantie van 2 jaar en de ondersteuning van 802.11n.pino22 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:26:
Iemand die zijn mening wil geven over de volgende post en dan wel de 3 keuzes die er in genoemd zijn![]()
pino22 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."
Voordeel van de Dell is de dedicated grafische chip in de vorm van Geforce 105M 512mb. Wat betekent dit nou dan? Je kunt enkele spelletjes spelen en er wordt geen geheugen afgesnoept van je interne geheugen omdat die 512mb los staat van je interne geheugen. Deze chipset is iets beter in games en beter video decodering.
Voordeel Lenovo weet ik niet omdat ik me nog niet erg verdiept heb in dit model. Probeer een goede review te vinden van dit model het liefst met de juiste processor erin. Ik heb wel een review gevonden op Notebookcheck maar dat is een andere processor: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.20749.0.html .
Nog over de processor de ULV versies zijn meestal geen krachtpatsers maar voor jouw doeleinden lijkt me dat geen probleem. Of je moet willen inleveren op accuduur dan kun je je blik werpen op een notebook met een i3 processor.
Accuduur
Met het programma Battery Eater kan de accuduur van een laptop worden getest. Voor de beide laptops zijn uitkomsten bekend en die heb ik hieronder opgenomen. Deze waarden geven een indicatie voor gebruik in de echte wereld. Beide laptops hebben een lange accuduur.
Prijs:Dell 13z:
Battery Eater Reader's test: 419 min
Battery Eater Classic test: 210 min
ASUS UL30A:
Battery Eater Reader's test: 472 min
Battery Eater Classic test: 174 min
Voor de ASUS kun je kijken in de benchmark van T.net: reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
Voor de Dell is het te vinden in een review van notebookcheck.net (http://www.notebookcheck....13z-Notebook.22081.0.html)
Ik kom voor de Dell 13z op een prijs van € 609 dat is dan inclusief de upgrade van 3GB intern naar 4GB intern a 40 euro. De ASUS is € 599 inclusief dus 2 jaar garantie. En de Lenovo is € 592 (als ik Azerty prijs pak). De prijzen ontlopen elkaar dus minimaal. Je zult zelf wat reviews moeten lezen en bekijken waar jij/jullie de nadruk op willen leggen. Lenovo krijgt niet mijn sympathie zeker als ik op website niet eens in oogopslag kan zien wat nu de specs zijn van die notebook en hoeveel jaar garantie je krijgt. Die op de Azerty site staat zou in ieder geval met een 8-cell batterij komen. Alleen de meeste reviews zijn met een 4-cell accu..... Het zou voor mij zijn ASUS en Lenovo vs Dell.
Feel:
Ik zou je zeker aanraden om gewoon eens naar een winkel te gaan (je hoeft daar niet te kopen per se) om eens de notebooks in de handen te houden. De degelijkheid te bekijken, het toetsenbord proberen en bekijken wat je van het scherm vindt.
edit: Nog een review van de ASUS (met een 8cell batterij): http://www.laptopmag.com/...ps/asus-ul30a.aspx?page=2 Ik kan zo snel niet vinden hoeveel capaciteit deze variant heeft. Er zijn namelijk in ieder geval twee varianten.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 04:57 ]