Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Vinniiee schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:20:
Mensen, jullie zullen vast wel gek worden, maar ik heb een vraag :P
Ik zoek een laptop voor naast mijn pc. Ik zal er vooral op gaan msn'en, internetten en dat soort simpele dingen. Echter, ik haat uber trage pc's :') Traagste waar ik op heb gewerkt is een AMD Athlon X2 2Ghz, icm een of ander MSI moederbord en 1GB intern geheugen :')
Ik weet niet of dit te vergelijken valt met een Atom processor ?
Verder hou ik er ook niet van dat ze echt zwaar zijn. Zit dus eigenlijk aan een netbook/laptop te denken van 11-14 inch.
Ik heb deze zien staan, en zou graag willen weten of dit was is:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S12 (M19K4NH)
pricewatch: Samsung NC20 KA02
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N

Persoonlijk spreekt mij de laatste kwa specs het meeste aan, maar bij Acer heb ik zo'n :') -gevoel
Nou we worden hier niet snel gek van vragen. Waar we wel een beetje gek van worden is van vraagstellers die zelf weinig moeite lijken te doen om hun eigen vragen te beantwoorden ;)

Heb je bijvoorbeeld al gezocht naar CPU benchmarks om ze te vergelijken? Er wordt enkele posts terug een link gegeven.

Verder is de Samsung NC20 niet meer leverbaar, die kun je dus ook van je lijstje halen.

[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 17-07-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Mijn excuses. Zal even die CPU's vergelijken via dat linkje.
En my bad @ Samsung :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Overigens is Acer tegenwoordig zo slecht nog niet. Gewoon een gemiddeld computermerk. Asus en Samsung zijn wel wat betrouwbaarder imo maar voor de rest scheelt het weinig in deze prijsklasse. Het gaat er vooral om dat je zuinig/voorzichtig bent met je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Goedemorgen mensen,

Ik zal eerst wel even de situatie uitleggen: aankomend schooljaar ga ik studeren aan de RuG. Deze universiteit heeft volgens mij geen laptop-project (zoals bij Twente en Eindhoven). Dus 'moet' ik zelf een laptop halen.

Persoonlijk vind ik een desktop een stuk fijner werken dan een laptop. Ik had hier nog heel wat onderdelen liggen voor een desktop, dus ik me zelf voorgenomen daar iets van te maken (wordt waarschijnlijk iets in de trant van een quad-core / hexa-core). Die PC is bijna af, alleen de processor moet nog komen.

Een simpele laptop was dus gewenst. Een echte sterke videokaart is dan ook niet vereist.

Een 15,6” is nog redelijk zwaar en groot vind ik. Niet echt iets om elke dag mee naar college te nemen. Natuurlijk zijn deze wel een stuk sneller voor het geld dan Thin&Lights.

Van de vele netbooks was ik me ook bewust. Het kleine formaat (en dus ook klein formaat toetsenbord) i.c.m. De lage resolutie staan me alleen niet aan.

Zodoende kwam ik bij de Thin&Lights uit.

Mijn hoofd-doeleinden:
-Browsen
-Office

Dingen die ik daarnaast graag met de laptop zou willen doen en dingen die ik wel zou kunnen waarderen:
  • Lichte foto-bewerking met Paint.net
  • Het kijken van films in 1) DVD-kwaliteit en 2) 720p
  • DVD-speler
  • HDMI-poort (die tevens audio kan doorsturen; naar een TV bijvoorbeeld)
Ik denk dat de hoofd-doeleinden makkelijk zijn te bereiken door elke Thin&Light. Het kijken van films in DVD-kwaliteit zal denk ik ook nog wel lukken, alsmede het foto-bewerken (voor uitgebreide bewerking gebruik ik dan wel de desktop).

Het kijken van films in 720p kwaliteit ben ik nog niet zeker over. Nu komen de meeste laptops nog wel minstens met de Intel GMA 4500MHD en volgens mij kan die nog wel helpen met het renderen. 1080p heb ik niet per se al eis.

De DVD-speler is een heikelpunt; deze wordt steeds meer uit de laptops gehaald ze zo lichter zijn en er plaats is voor ander materiaal (of dat ze dunner kunnen zijn).

_________________________________________________________________________________

Ik heb dus even de PriceWatch geraadpleegd en enkele websites van fabrikanten.. Ik kwam onderstaande drie laptops tegen:

Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N

Korte specs:
  • 13,3” (1366x768)
  • 4GB DDR3
  • Intel Core 2 Solo SU3500
  • 320GB HDD
  • Intel
  • Geen DVD-speler
Prijs: 379 euro (388 inc verzending)

____________________________________________________________________________________

MSI Wind12 U230-017NL
pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL
Korte specs:
  • 12,1” (1366x768)
  • 2GB DDR2
  • AMD Athlon 64 X2 L335
  • 320GB HDD
  • Geen DVD-speler
Prijs: ~€450 euro

____________________________________________________________________________________

Vostro™ NB 3300 (N0733011)
Korte specs:
  • 13,3” (1366x768)
  • 2GB DDR3
  • Intel® Core™ i3-350M
  • 320GB HDD
  • Wel DVD-speler
Prijs: €558,11 (€587,86 inc verzending)

___________________________________________________________________________________

Deze kleine laptops variëren nogal van specificaties en ook qua prijs. Nu ben ik wel in staat om iets meer geld uit te geven indien de laptop in dat geval een stuk beter wordt. Bijvoorbeeld dat die dan een stuk toekomst-bestendiger is, maar als iets voldoet en tevens gewoon goed is dan hoef ik niet per se meer geld uit te geven. Voor de echte prestaties heb ik de desktop :)

Nu zitten er positieve en negatieve aspecten aan deze laptops. Ik zal ze per stuk even toelichten wat ze – volgens mij – zijn.

Acer:
Positief:
  • Redelijk goedkoop
  • 4GB RAM
  • Licht
  • Lange batterij-duur
Negatief:
  • Redelijk zwakke single-core processor
  • 1 jaar garantie*
  • Geen DVD-speler
  • Zwakke IGP
Persoonlijk vind ik hem er wel mooi uitzien.

Hij is redelijk goedkoop, vooral als je nagaat dat die al met 4GB RAM komt. Daar hoef ik dus niet meer achteraan. Ook is die licht in gewicht en schijnt hij erg lang mee te gaan op de accu.

De processor en IGP zijn volgens mij niet zo goed.

*er staat bij dat de laptop 1 jaar garantie heeft. Volgens de Europese Consumentenwet (ofzo :P) heb je toch recht op 2 jaar?
Ik heb hier op Tweakers ook nog gelezen dat een moderator zei (of in elk geval iemand met een rood kleurtje :P) dat het inderdaad zo was, maar dat je beter toch garantie bij kan kopen omdat dat minder geouwehoer gaf.
Deze moderator had volgens mij een Asus laptop en wist te vertellen dat die in 4 weken gerepareerd werd. Dat was een groot voordeel t.o.v. 'zeuren om garantie'.

Ik had nog enkele vragen:
  • -Kan deze laptop ondanks zijn zwakke IGP en CPU toch nog films in 720p afspelen?
  • Er zit een HDMI-poort op de laptop. Kan deze audio sturen naar bijvoorbeeld een TV als ik een film afspeel?
Oo ja en dit staat op de 4launch site:
Acer levert geen recovery-DVD mee bij de notebook, deze is alleen te branden bij de eerste configuratie van de notebook!
Hoe moet ik dan een recovery-DVD maken? Met een externe DVD-brander?

Of kan ik ook gewoon een willekeurige ISO kiezen van dezelfde Windows 7 en dan gewoon mijn key invoeren?

MSI:
Positief:
  • HD3200 (schijnt best een redelijke IGP te zijn)
  • Licht
  • Dual-core processor
Negatief:
  • 2GB RAM**
  • Geen DVD-speler
Hij is iets kleiner in formaat (12,1” tov 13,3”), maar of ik dat nu als voordeel of nadeel moet zien ben ik nog niet uit.

Er zit wel een dual-core in, volgens mij is die een stuk sneller dan de single-core van de Acer. Het schijnt zelfs dat je kan gamen op dit ding dankzij de dual-core en IGP. Een leuke bijkomstigheid, maar volgens mij tast dit de accuduur wel erg aan. En ik weet niet of ik wel blij wordt van alles op low settings. :P

**Er wordt een 2GB-module geleverd bij de MSI. De review van XanderDrake laat zien dat het verstandig is om hier nog een 2GB-module bij in te zetten aangezien er dan ook sprake is van dual-channel. Ik neig er naar om er direct 2GB bij in te zetten. Dit drukt de prijs echter wel met ~40/50 euro omhoog. Dan kost die dus ~500 euro.

________________________________________________________________________________

Dell:
Positief:
  • Snelle i3 processor
  • Wel een DVD-speler
  • 1 jaar garantie*
Negatief:
  • 2GB RAM**
  • Duur
  • Geen HDMI
De Dell is een stuk duurder dan bovenstaande 2. Hij is echter ook een stuk sneller dankzij de i3-processor. De vraag is of ik dit nodig heb. Ook komt deze maar met 1 jaar garantie en is garantie bijkopen redelijk duur (130 euro voor 3 jaar).

Het fijne er aan is wel dat hij wel een DVD-speler heeft, maar jammergenoeg geen HDMI.

* Zelfde verhaal als bij de Acer :)

** Zelfde als bij de MSI: prijs gaat waarschijnlijk dan nog met ~40/50 euro omhoog. Dan kost die dus ~635 euro.

______________________________________________________________________________________

Welke raden jullie mij aan? Het kan best zijn dat ik een interessante laptop over het hoofd heb gezien.

Ik lees goede verhalen over de MSI. Ook de Acer is wel besproken in dit topic en is wel een mooi ding. Over de Dell is nog niet heel veel bekend (maar ik ga ervan uit dat deze ook degelijk is).

Persoonlijk neig ik nu het meeste naar de Acer. Hij schijnt aan al mijn eisen te voldoen en is ook nog eens het goedkoopste. Hij is tevens erg 'Thin and Light' naar mijn mening.

Bij voorbaat dank :)

offtopic:
Oo ja, sorry voor de lange post :P Ik wou het uitgebreid bespreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ja een SU3500 en Intel 4500 zijn genoeg voor 720p. Normaal gesproken stuurt een HDMI poort altijd audio uit, dat zal bij de Acer ook wel zo zijn.

Recovery DVDs heb je niet nodig. Je kunt legaal Windows 7 iso's downloaden, simpel op een USB stickje zetten en dan het licentie nummer van de onderkant van de laptop invoeren. USB sticks zijn ook nog eens veel sneller en betrouwbaarder dan DVDs.

De Acer lijkt me een prima keuze voor je. Als je even zoekt naar Acer advantage kun je voor een schijntje een tweede jaar garantie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:21
@Hot Pixel
Als de zon schijnt kan je buiten nauwelijks werken. Brightness op 100% helpt een beetje. Maar het is wel handig om je makeup te doen ;)

@Bolletje92
Kijk niet alleen naar wat ga ik er nu mee doen, maar kijk ook naar wat je er over 1 a 2 jaar mee gaat doen. Als je onder 400 euro wilt blijven is de 3810T met SU3500 de beste fit gebaseerd op jouw wensen.

Andere mogelijke opties zijn:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-414G32N
pricewatch: Samsung X420 JA01

Iets duurder, maar ook een krachtiger dualcore 4100

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je bent de asus vergeten.
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
deze doet ook echt heel lang op een accu lading, zoals de timeline van acer.
Maar is wel meteen met 4GB geleverd. (dus geen exra kosten)

Verder heb ik de MSI u230 een half jaar gehad, en heb nu de UL30VT (de ul30a met een betere videokaart) en het zijn duidelijk verschillende 'klasse'. De msi u230 is echt heel compact en neem je heel makkelijk mee in een tas. Nadeel vond ik wel de accu duur, die bij goed gebruik misschien 2 uur mee ging. En als je alleen word zonder wifi gebruikt, met geluk 4uur. Dat is bij me asus wel anders, normaal goed gebruik levert nog makkelijk 8uur prestatie.
Maar een 13.3" is duidelijk wat groter als je een 12" gewend bent. Hoewel ik zelf de notebook als vervanger van me desktop gebruik moet ik zeggen dat 13.3" toch prettiger is. Als echt 'erbij' zou ik rond de 12" gaan zitten.
Ook de bouwkwaliteit van de MSI en de Asus zijn duidelijk verschillend. Asus heeft wat meer over het design nagedacht. Voelt ook wat steviger (vergelijkbaar met me oude macbook, een beetje als een geheel) bij de MSI is het gewicht wat verdeelder en lijkt het een soort concessie tussen betaande onderdelen en een nieuw platform. Waar asus bijv gekozen heeft voor aluminuim afwerking, is bij msi alles gewoon van hard plastic, maar zeker niet minder robuust.
Zelf ben ik nooit een amd of ati fan geweest (hitte, herrie, drivers) en koos (ook op desktop vlak) al jaren voor intel en nvidia. Maar de msi heb ik toen de voordeel van de twijfel gegeven, en wat je voor het geld krijgt in zo'n klein doosje is echt veel. Helaas wordt de msi in vergelijking met me intel+nvidia asus echt heeel veel heter en maakte ook wat meer herrie. Dus me vooroordelen kloppen nogsteeds ;)

Dus 12" is leuk en die msi is ze geld zeker waard, maar als je toch een soort desktop vervanger zoekt dan zou ik zeker voor een 13.3" gaan in combi met een intel cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 07:48:
Mijn hoofd-doeleinden:
-Browsen
-Office

Dingen die ik daarnaast graag met de laptop zou willen doen en dingen die ik wel zou kunnen waarderen:
  • Lichte foto-bewerking met Paint.net
  • Het kijken van films in 1) DVD-kwaliteit en 2) 720p
  • DVD-speler
  • HDMI-poort (die tevens audio kan doorsturen; naar een TV bijvoorbeeld)
[...]

Welke raden jullie mij aan? Het kan best zijn dat ik een interessante laptop over het hoofd heb gezien.
Heb je voor jezelf ook een budget bepaald? Ik zie dat je liefst onder de 500 euro blijft? De DVD station wordt inderdaad steeds vaker weggelaten. Ik heb eventueel nog wat andere modellen voor je, mocht de DVD station toch een belangrijk punt zijn:

De pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly XS-EV-327 is een 11.6" wat wel weer ietsjes kleiner is, en heeft verder een SU2300 wat een dual core is, 2GB ram, 4500MHD, HDMI, 160GB HDD en weegt 1,5kg. De accu zo volgens de fabrikant zo'n 8 uur meegaan. Prijs ~ € 470. Nadeel is de 1 jaar garantie.

Verder zou je ook de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZ-413G25MN voor € 449 kunnen kiezen. Dit een 14" en dus ietsjes groter en zwaarder dan de 13", maar heeft dus wel een DVD station. Verder heeft deze een dual core SU4100, echter is de ram weer minder 3 GB en de HDD is ook minder 250 GB.

Zoals anderen ook al gezegd hebben als het bedrag zo laag mogelijk wil houden is de 3810T met de SU3500 inderdaad een goede optie.
offtopic:
Oo ja, sorry voor de lange post :P Ik wou het uitgebreid bespreken :P
offtopic:
Dat is juist prima! Dan kunnen anderen zien wat je al hebt uitgezocht en beter advies geven. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 18-07-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27

Fiber

Beaches are for storming.

Bolletje92 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 07:48:
..........

Ik lees goede verhalen over de MSI. Ook de Acer is wel besproken in dit topic en is wel een mooi ding. Over de Dell is nog niet heel veel bekend (maar ik ga ervan uit dat deze ook degelijk is).

Persoonlijk neig ik nu het meeste naar de Acer. Hij schijnt aan al mijn eisen te voldoen en is ook nog eens het goedkoopste. Hij is tevens erg 'Thin and Light' naar mijn mening.
.........
Rationeel gezien denk ik ook dat die Acer goed genoeg is en erg veel waar voor z'n geld biedt, wel even W7 opnieuw instaleren om alle voor-geïnstaleerde troep kwijt te zijn.

Echter, als ik nog iets verder zoek en er nog een klein beetje geld bij leg, dan zie ik dat ook Lenovo erg leuke laptopjes maakt zo tussen de 500 en 600 Euro..... :P

http://tweakers.net/price...N20EqnIkesZEaLUZ0SWCimlHw

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Regeneration schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:21:
[...]
Verder zou je ook de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZ-413G25MN voor € 449 kunnen kiezen. Dit een 14" en dus ietsjes groter en zwaarder dan de 13", maar heeft dus wel een DVD station. Verder heeft deze een dual core SU4100, echter is de ram weer minder 3 GB en de HDD is ook minder 250 GB.
Erg interessante optie, helemaal als je een DVD speler waardeert. Ik zou veel liever een SU4100 met 3GB nemen dan een SU3500 met 4GB.

Nadeel van de 14" is wel dat iets groter en zwaarder is en dat de accu wat minder lang meegaat, zowel door de dual core CPU als door de het iets grotere scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 18-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Accu looptijd van Acer 4810 is prima. 7 a 8 uur en enorme standby-periodes zijn heel normaal. Heb nu een 4810tzg te leen en deze bevalt zeer goed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik bedoelde ook niet dat het slecht zou zijn, ik zei alleen dat je met de 13" single core meer kunt halen dan met een 14" dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ten eerste hartelijk dank voor de reacties :)
Philflow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 08:01:
Ja een SU3500 en Intel 4500 zijn genoeg voor 720p. Normaal gesproken stuurt een HDMI poort altijd audio uit, dat zal bij de Acer ook wel zo zijn.
Ok, mooi. :) Dan kan ik hem eventueel nog gebruiken voor presentaties zeg maar (als je een filmpje laat zien).
Recovery DVDs heb je niet nodig. Je kunt legaal Windows 7 iso's downloaden, simpel op een USB stickje zetten en dan het licentie nummer van de onderkant van de laptop invoeren. USB sticks zijn ook nog eens veel sneller en betrouwbaarder dan DVDs.
Oo, ok. Dat komt dan wel in orde. Bij de meeste software kan ik misschien ook wel een ISO maken op de desktop, de ISO overzetten naar de laptop en hem vervolgens mounten.
De Acer lijkt me een prima keuze voor je. Als je even zoekt naar Acer advantage kun je voor een schijntje een tweede jaar garantie kopen.
Kan je misschien een indicatie geven hoeveel dat ongeveer zou kosten? Ik heb gezocht op Google maar ik zie nergens een prijsindicatie voorbij komen.

Ik had dit gevonden: http://us.acer.com/acer/w...ok%20service%207-1-10.pdf

Echter staat de 3810 daar niet tussen...

Ik zie namelijk verschillende bedragen als ik kijk bij 'Acer Advantage' pakketten bij winkels. Van 50 euro tot 150 euro. Bij Dell vragen ze iets van 100 euro volgens mij... Dan ligt die qua prijs alweer bij modellen die een dual-core hebben en standaard 2 jaar garantie. Die modellen hebben ook vaker een DVD-speler.
Lisadr schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:50:
@Bolletje92
Kijk niet alleen naar wat ga ik er nu mee doen, maar kijk ook naar wat je er over 1 a 2 jaar mee gaat doen. Als je onder 400 euro wilt blijven is de 3810T met SU3500 de beste fit gebaseerd op jouw wensen.
Tjah, ik zou niet weten wat ik er in de toekomst anders mee zou doen.

In de toekomst ga ik misschien wat vaker naar persconferenties. Mobiliteit is daar dan ook handig. Maarja, dat verschilt niet echt met college.
Andere mogelijke opties zijn:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-414G32N
pricewatch: Samsung X420 JA01

Iets duurder, maar ook een krachtiger dualcore 4100
Uhu, die kwam ik ook tegen. De 3810 met dual-core is echter niet echt meer verkrijgbaar (er staat steeds niet op voorraad/niet leverbaar).

De Samsung is daarnaast al weer iets groter (14"). Hij komt daarentegen wel standaard al met 2 jaar garantie.

Ik moet dus goed weten hoeveel extra garantie kost bij Acer.
CT schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Je bent de asus vergeten.
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
deze doet ook echt heel lang op een accu lading, zoals de timeline van acer.
Maar is wel meteen met 4GB geleverd. (dus geen exra kosten)
Die kwam ik ook tegen, maar bij nader in zien is die niet voor 550 euro bij MyCom te verkrijgen. De 2de prijs is al weer gelijk 600 euro.
Verder heb ik de MSI u230 een half jaar gehad, en heb nu de UL30VT (de ul30a met een betere videokaart) en het zijn duidelijk verschillende 'klasse'. De msi u230 is echt heel compact en neem je heel makkelijk mee in een tas. Nadeel vond ik wel de accu duur, die bij goed gebruik misschien 2 uur mee ging. En als je alleen word zonder wifi gebruikt, met geluk 4uur. Dat is bij me asus wel anders, normaal goed gebruik levert nog makkelijk 8uur prestatie.
Maar een 13.3" is duidelijk wat groter als je een 12" gewend bent. Hoewel ik zelf de notebook als vervanger van me desktop gebruik moet ik zeggen dat 13.3" toch prettiger is. Als echt 'erbij' zou ik rond de 12" gaan zitten.
Maar over welke koop ben je achteraf meer tevreden?

Want ook al is een 12" veel mobieler, is het werken denk ik erop ook wat minder. Een 13,3" met een laag gewicht is haast net zo mobiel.

Een 15,6" tikt echter bijna de 3 kg aan terwijl een 13,3" onder de 1,8 kg zit. Vandaar de Thin&Light :P
Ook de bouwkwaliteit van de MSI en de Asus zijn duidelijk verschillend. Asus heeft wat meer over het design nagedacht. Voelt ook wat steviger (vergelijkbaar met me oude macbook, een beetje als een geheel) bij de MSI is het gewicht wat verdeelder en lijkt het een soort concessie tussen betaande onderdelen en een nieuw platform. Waar asus bijv gekozen heeft voor aluminuim afwerking, is bij msi alles gewoon van hard plastic, maar zeker niet minder robuust.
De Asus vind ik persoonlijk ook heel erg mooi. Dat geborstelde aluminium bijvoorbeeld :D

Volgens mij is Asus over het algemeen ook wat beter dan bijvoorbeeld een Acer of MSI.
Zelf ben ik nooit een amd of ati fan geweest (hitte, herrie, drivers) en koos (ook op desktop vlak) al jaren voor intel en nvidia. Maar de msi heb ik toen de voordeel van de twijfel gegeven, en wat je voor het geld krijgt in zo'n klein doosje is echt veel. Helaas wordt de msi in vergelijking met me intel+nvidia asus echt heeel veel heter en maakte ook wat meer herrie. Dus me vooroordelen kloppen nogsteeds ;)
Hmm, niet echt mee bezig gehouden. Ik wist wel dat de Intels over het algemeen zuiniger waren.

Maar hoe verhoudt een Intel Core 2 Solo SU3500 (die in de Acer zit, single-core) zich nou met zo'n AMD L335 in de MSI? De L335 is een dual-core ja, maar ik kan me indenken dat één core van de Intel sneller is dan van de AMD. Vooral aangezien de Intel 3MB cache heeft en gebaseerd op de - volgens mij - betere Core 2 architectuur.
Dus 12" is leuk en die msi is ze geld zeker waard, maar als je toch een soort desktop vervanger zoekt dan zou ik zeker voor een 13.3" gaan in combi met een intel cpu.
Ik zoek geen desktop-vervangen, ik zoek echter ook geen laptop die zo
Regeneration schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:21:
[...]

Heb je voor jezelf ook een budget bepaald? Ik zie dat je liefst onder de 500 euro blijft? De DVD station wordt inderdaad steeds vaker weggelaten. Ik heb eventueel nog wat andere modellen voor je, mocht de DVD station toch een belangrijk punt zijn:
Ik had inderdaad iets van een budget van 400-500 euro in gedachten. Ik had namelijk het idee dat boven dit bedrag de laptops meer een desktop-vervanger worden met betere grafische prestaties. Dat heb ik in wezen niet echt nodig.
De pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly XS-EV-327 is een 11.6" wat wel weer ietsjes kleiner is, en heeft verder een SU2300 wat een dual core is, 2GB ram, 4500MHD, HDMI, 160GB HDD en weegt 1,5kg. De accu zo volgens de fabrikant zo'n 8 uur meegaan. Prijs ~ € 470. Nadeel is de 1 jaar garantie.
Interessant ding ja, maar is 11'6" niet heel erg klein?

Ik heb al eerder met de 'high-end' serie van Packard Bell gewerkt, die waren wel redelijk, maar over het algemeen hoor ik her en der dat PB niet zo goed is. Misschien is dat ondertussen al weer achterhaald, maar dat weet ik dus niet zeker.
Geldt hetzelfde voor als de 3810T met SU3500: ik moet weten hoeveel extra garantie kost.
Enkel met een totaalprijs kan ik goed beoordelen.

Nu zullen jullie misschien wel denken "Hoezo zit je toch zo te fitten op die garantie :? ". Nou, mijn broer heeft twee jaar geleden (september 2008) een laptop gekocht (Fujitsu) en deze is sindskort kapot (beeldscherm of de videokaart). Daar zat 2 jaar garantie op, dus we hebben nog net geluk.

Als mij dat overkomt dan val ik met 1 jaar garantie net buiten de boot...
Zoals anderen ook al gezegd hebben als het bedrag zo laag mogelijk wil houden is de 3810T met de SU3500 inderdaad een goede optie.
Het gaat mij niet zo zeer om het bedrag laag te houden, maar meer om gewoon een laptop uit te kiezen die voldoet aan mijn eisen en die voor de rest ook goed is (qua kwaliteit, garantie e.d.).

De 3810T met SU3500 lijkt mij inderdaad een mooie koop. Maar als ik er nu achterom dat ik - laat maar zeggen - nog 120 euro er bij moet doen voor garantie waardoor de totaal prijs op 500 komt dan kan ik beter kijken naar wat anders die toch wel betere specificaties heeft (dual-core bijv.).
offtopic:
Dat is juist prima! Dan kunnen anderen zien wat je al hebt uitgezocht en beter advies geven. :)
offtopic:
Oo, ok, mooi :)
Fiber schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:49:
[...]

Rationeel gezien denk ik ook dat die Acer goed genoeg is en erg veel waar voor z'n geld biedt, wel even W7 opnieuw instaleren om alle voor-geïnstaleerde troep kwijt te zijn.

Echter, als ik nog iets verder zoek en er nog een klein beetje geld bij leg, dan zie ik dat ook Lenovo erg leuke laptopjes maakt zo tussen de 500 en 600 Euro..... :P

http://tweakers.net/price...N20EqnIkesZEaLUZ0SWCimlHw
Maar dan vraag ik me af wat die Lenovo's nou zoveel extra bieden t.o.v. de MSI. Het enige wat i kan zien is dat ze misschien een CPU hebben die heel iets beter is en dat ze 4GB RAM hebben ipv 2. Maar om dan een 100 euro prijsverschil te hanteren, hmm..

Ze komen daarentegen wel met maar 1 jaar garantie.

Per toeval ga ik morgen naar de Mediamarkt (ik moet mijn broer helpen met het uitzoeken van een compactcamera :P). Dan heb ik direct even de gelegenheid om verschillende laptops te bekijken. Hopelijk hebben ze 12" en 13,3" varianten, maar ook een 14". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer garantie uitbreiding tot 2 jaar: 36 euro
http://www.informatique.n...book-warranty-upg.-2.html

En ja 11.6" vind ik ook te klein. Liever 13" imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Philflow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:44:
Acer garantie uitbreiding tot 2 jaar: 36 euro
http://www.informatique.n...book-warranty-upg.-2.html

En ja 11.6" vind ik ook te klein. Liever 13" imo.
Bedankt! Ik zag inderdaad ook een pakket voor 36 euro, maar daar stond bij voor Veriton 6xx, dus die kon niet ofzo.

Heb ik dan gelijk dat 3 jaar 65 euro kost?

Opzich valt het dan nog mee. Trouwens, even tussendoor: geldt die extra garantie ook bij zakelijke aankopen? Ik zie nergens staan 'uitsluitend voor consumenten' ofzo.

Ik denk dat ik nu moet kiezen tussen deze 2:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZ-413G25MN

Nog even voordelen/nadelen:

3810:
+ kleiner
+ goedkoper
+ 4GB RAM

- geen DVD-speler
- Single-core processor

4810:
+ Dual-core processor
+ wel DVD-speler

- Iets groter
- 3GB RAM
- duurder

Volgens mij heeft een dual-core wel een grote invloed op de prestaties. 3GB is wel voldoende, alleen vraag ik me af of het dan nog wel in dual-channel draait met modules van 1GB en 2GB.

En vervolgens kiezen tussen 2 of 3 jaar garantie uitbreiding.
2 jaar kost €42.50 (inc verzending)
3 jaar kost €71.50 (inc verzending)

Wat zouden jullie doen?

offtopic:
Hehe, ik wil alles een beetje uitgebreid bespreken :P Laatste tijd komen er allemaal meer kosten en aankopen bij, dus moet ik nu wel in één keer wat goeds kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Een Dual Core is leuk, maar bij jouw gebruik ga je dat verschil nauwelijks merken. Ik vind de 3810 daarom de betere keuze. Lichter, kleiner, geen DVD (zie ik als voordeel) en meer geheugen.

Als je zeker weet dat je je laptop 3 jaar wil houden is de 3 jaar garantie zeker interessant. Shop nog even rond want wie weet kan het goedkoper. Google.nl helpt je wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 18-07-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Philflow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:46:
Een Dual Core is leuk, maar bij jouw gebruik ga je dat verschil nauwelijks merken. Ik vind de 3810 daarom de betere keuze. Lichter, kleiner, geen DVD (zie ik als voordeel) en meer geheugen.
Hmm, dus dit heb ik verkeerd begrepen:
Philflow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Erg interessante optie, helemaal als je een DVD speler waardeert. Ik zou veel liever een SU4100 met 3GB nemen dan een SU3500 met 4GB.
?
Als je zeker weet dat je je laptop 3 jaar wil houden is de 3 jaar garantie zeker interessant. Shop nog even rond want wie weet kan het goedkoper. Google.nl helpt je wel.
Hmm, ik zie het zo snel niet goedkoper.

Ik heb wel de adviesprijzen gezien bij de Acer site. Dat was 39 euro voor 2 jaar en 69 voor 3 jaar.

En wist je toevallig antwoord op mijn vraag; Trouwens, even tussendoor: geldt die extra garantie ook bij zakelijke aankopen? Ik zie nergens staan 'uitsluitend voor consumenten' ofzo.

:)?

Bedankt voor de hulp tot dusver :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 18-07-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nou afgaande op wat JIJ wilde doen:
-Browsen
-Office
-Lichte foto-bewerking met Paint.net
-Het kijken van films in 1) DVD-kwaliteit en 2) 720p
Dat gaat allemaal perfect met een SU3500.

De opmerking over de SU4100 is dat IK die liever zou hebben ;)

Die andere vraag weet ik niet.

Maar goed, ik geloof dat jij zo'n ronddraaiend gevaarte in je laptop (DVD ;) ) als een voordeel beschouwt, dan lijkt me de keuze voor jou eenvoudig.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Philflow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:06:
Nou afgaande op wat JIJ wilde doen:
-Browsen
-Office
-Lichte foto-bewerking met Paint.net
-Het kijken van films in 1) DVD-kwaliteit en 2) 720p
Dat gaat allemaal perfect met een SU3500.

De opmerking over de SU4100 is dat IK die liever zou hebben ;)
Zou jij er dan veel andere dingen er mee gaan doen dan wat ik daar heb aangegeven? Waar de dual-core echt van pas zou komen?

Ik bedoel, ik heb MSN wel altijd aanstaan zo'n beetje. Ook maakt Paint.net gebruik van meerdere cores. Dunno of dat veel uitmaakt.

Tjah, eigenlijk moet ik ze uit kunnen proberen, maar dat kan haast nergens. Ik zal er morgen bij de MediaMarkt extra goed naar kijken :P
Die andere vraag weet ik niet.
Oo, ok, misschien weet iemand anders het.
Maar goed, ik geloof dat jij zo'n ronddraaiend gevaarte in je laptop (DVD ;) ) als een voordeel beschouwt, dan lijkt me de keuze voor jou eenvoudig.
Mwa, ik sta voor veel dingen open. Met mijn desktop gebruik ik de DVD-speler eerlijk gezegd ook niet vaak. Enkel wanneer ik een spel installeer (wat dus niet het geval met de laptop is) en wanneer ik de DVD erin moet doen om een spel te spelen.

Van films zelf kan ik doorgaans gewoon een ISO maken. Beetje lastige kwestie dit :P Het verschil in grootte tussen de 13,3" en de 14" is in elk geval wel erg klein. Ik had een filmpje gevonden in het TimeLine topic en daar is te zien dat er één vingernagel verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Bolletje92 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:21:
[...]
Zou jij er dan veel andere dingen er mee gaan doen dan wat ik daar heb aangegeven? Waar de dual-core echt van pas zou komen?
Af en toe zippen, unzippen, converten, Youtube HD, webcammen met skype en msn. Dan is een dual core wat sneller, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
Philflow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:50:
[...]

Af en toe zippen, unzippen, converten, Youtube HD, webcammen met skype en msn. Dan is een dual core wat sneller, voor zover ik weet.
Sterker nog voor youtube HD is een dual core vereist.

Ben zelf ook op zoek naar een laptop van 13,3" of max. 14" die:

-1080p afspeeld
-youtube HD afspeeld
-lange accuduur heeft
-max 700,- a 800,-

Ik kom zelf alleen op de acer met core i3 processor. Heeft iemand anders nog candidaten?

[ Voor 28% gewijzigd door Artbij op 19-07-2010 08:56 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-09 22:39
artbij schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:42:
[...]

Ben zelf ook op zoek naar een laptop van 13,3" of max. 14" die:

-1080p afspeeld
-youtube HD afspeeld
-lange accuduur heeft
-max 700,- a 800,-

Ik kom zelf alleen op de acer met core i3 processor. Heeft iemand anders nog candidaten?
Dell Inspiron 13z ;) doet alles wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
[...]
Ik merk dat mijn dual core SU4100 nog steeds problemen heeft met 1080p Youtube. Ik heb ook een SU3500 gehad en die deed het niet veel minder. 720p Youtube gaat prima met een SU3500.
[...]
Als 1080p youtube erg belangrijk is dan lijkt me dat een goede keuze. Of iets nemen met Nvidia.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Philflow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:14:
[...]

Ik merk dat mijn dual core SU4100 nog steeds problemen heeft met 1080p Youtube. Ik heb ook een SU3500 gehad en die deed het niet veel minder. 720p Youtube gaat prima met een SU3500.
Oo, jij hebt dus beide CPU's in kwestie gehad? :*) En jij vind ze eigenlijk beide wel goed?

1080p youtube doe ik haast nooit, zelfs niet op desktop. 720p is daarbij voldoende.

Parren/rarren doe ik ook nog wel eens, alsmede het resizen van een groot aantal foto's (bijv. 30/40 foto's à 12MP per stuk). Nu is dat slechts sporadisch, maar misschien maakt dat net het verschil.

Achja, ik moet de 2 Acers nog gewoon eens voor mezelf even met elkaar vergelijken. Straks even naar de MediaMarkt om te kijken naar die formaten en dan moet de keus toch wel een keer gemaakt zijn.

En trouwens, ik kwam er achter dat je Acer Advantage ook gewoon bij 4launch kan halen, het is daar zelfs goedkoper. Mooi meegenomen :) Ook is een 14" sleeve daar niet zo heel duur (€9.50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Bolletje92 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Oo, jij hebt dus beide CPU's in kwestie gehad? :*) En jij vind ze eigenlijk beide wel goed?
Ja eerst een SU3500 en nu een SU4100. Ik schreef toendertijd deze review over de SU3500. Daar was ik nog in veronderstelling dat de dual core veel beter zou zijn met Youtube maar dat verschil is kleiner dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Philflow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Ja eerst een SU3500 en nu een SU4100. Ik schreef toendertijd deze review over de SU3500. Daar was ik nog in veronderstelling dat de dual core veel beter zou zijn met Youtube maar dat verschil is kleiner dan ik dacht.
Bedankt, ik ga die review straks nog even lezen :)

Ik heb ook al iets in gedachten om te kijken hoe snel die dual-core is: ik heb hier een desktop E5200. Die loopt op 2,5 GHz en heeft 2MB cache. Ik kan deze ook terugclocken naar de frequentie van SU4100 en kijken hoe de prestaties zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35
Hmm intressant, een betaalbare Asus Ultra thin met Intel Core i processor.

Ik heb het over de lekker kleine Asus UL20FT, die ook al eerder voorbij is gekomen. Deze wordt uitgerust met een Celeron U3400 of Core i3 330UM. De Celeron versie kost $580 en de Core i versie kost $620.

Vind ik meevallen, of zijn er tegenwoordig goedkopere Core i UM laptops beschikbaar?

Hier is de link

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4137/4801807538_2a893a94f7_z.jpg

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Leuke notebookje, al vind ik 1.5 kg nog niet super licht voor een 12" met 4400 mAh accu.

Nu maar hopen dat Asus niet dezelfde fout maakt als met de UL20: geen HDMI.

Edit: O oh http://www.laptopspec.net...ch-thin-and-light-laptop/

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Zelf zoek ik naar een notebook met een GT 330M videokaart, aangezien ik veel op pad ben en af en toe nog wel eens GTA IV ofzo wil spelen, nou weet ik ook wel dat dat nog steeds niet ideaal is, maar die GT 330M komt wel het dichtst in de buurt.
Probleem is alleen dat er weinig thin en lights zijn met die GT 330M. Wat ik tot nu toe heb gevonden is een Samsung 14" en een Sony CW series 14", maar persoonlijk vind ik die net te zwaar en te groot. En ook had ik de Vaio Z serie van 13.3" gevonden, maar ten eerste vind ik 128 GB te weinig en ten tweede vind ik 1800 euro een beetje al te gortig.
Nu zijn er hier tweakers die alle ontwikkelingen op notebookgebied nauwlettend in de gaten houden. Zijn er misschien mensen die weten of er binnen nu en afzienbare tijd nog een 13.3" notebook (niet Apple) met GT 330M op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AlienWare M11x...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:26:

Ik heb het over de lekker kleine Asus UL20FT, die ook al eerder voorbij is gekomen. Deze wordt uitgerust met een Celeron U3400 of Core i3 330UM. De Celeron versie kost $580 en de Core i versie kost $620.

Vind ik meevallen, of zijn er tegenwoordig goedkopere Core i UM laptops beschikbaar?
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N is al een tijdje verkrijgbaar met dezelfde i3 330UM. Momenteel voor vanaf ~ € 565. Uiteraard is het nog even afwachten óf deze UL20 naar Nederland komt en om daarna te kunnen kijken wat dan de Nederlandse prijs mag zijn.

SamPatterson schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:58:
Zijn er misschien mensen die weten of er binnen nu en afzienbare tijd nog een 13.3" notebook (niet Apple) met GT 330M op de markt komt?
Alleereerst, het volgende is puur een speculatie van mezelf. Dell had namelijk een hele tijd een 13" notebook gericht op gaming. De laatste in de serie was de: Dell Studio XPS 13, maar deze is al een tijdje / een paar maanden, van de Dell site gehaald, was me opgevallen. Ik dacht dat er gewoon een opvolger zou komen maar die is tot op heden niet verschenen. Mogelijk komt die nog, maar misschien dus ook helemaal niet. Misschien verschijnt de nieuwe 13" in de vorm van een Alienware en willen ze de XPS serie stoppen maar dat is ook puur speculatie van mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 19-07-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
(@ bolletje92) Ik heb een clean install uitgevoerd en daarna nog wat meer testen gedaan met Youtube. Bijkt dat de SU4100 er inmiddels toch redelijk goed voor is. Dit filmpje in 1080p zorgt voor een CPU load van zo'n 50% en ziet er vrij vloeiend uit.

Misschien kan iemand met SU3500 ook even testen. Zorg wel dat je een redelijk schone installatie hebt en de laatste Series 4 chipset drivers van Intel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
XanderDrake schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:26:

Hier is de link

[afbeelding]
Leuk laptop, maar valt direct af omdat er geen HDMI op zit!

Maar 40 dollar verschil tussen U3400 en 330UM. Had is niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
het lukt me niet helemaal te vinden wat ik zoek: als vervanging van mijn compaq mini die niet zo bevalt zoek ik:

-een 13/14 inch, 13 iets liever
-met een top fullsize (zonder keypad ofcoarse) lekker toetsenbord (subjectief, maar toetsen van ul30 tikken lekker (toetsenbord buigt door helaas) en thinkpad toetsenborden vind ik lekker)
-een mat scherm om veelvuldig buiten te kunnen werken, valt me op dat dat heel lastig te vinden is.
-voldoende power om hd film over hdmi te sturen (belangrijk) eventueel zou deze eis mogen vervallen, dan zou ik voor hd ouput mijn compaq mini moeten behouden
-processor voldoende rappe dual core vanaf su7300
- hij moet stil zijn. (belangrijk)
-effectieve werktijd minimaal 6 uur met wifi aan, liefst meer. (belangrijk)
-stevig
- en niet te zwaar. (<2,5 kg ofzo)

kortom nogal wat wensen
budget <1000
heeft iemand een idee nog?

[ Voor 14% gewijzigd door Zandor op 19-07-2010 17:01 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zandor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:25:
het lukt me niet helemaal te vinden wat ik zoek: als vervanging van mijn compaq mini die niet zo bevalt zoek ik:

-met een top fullsize (zonder keypad ofcoarse) lekker toetsenbord (subjectief, maar toetsen van ul30 tikken lekker (toetsenbord buigt door helaas) en thinkpad toetsenborden vind ik lekker)
-een mat scherm om veelvuldig buiten te kunnen werken, valt me op dat dat heel lastig te vinden is.
-voldoende power om hd film over hdmi te sturen (belangrijk) eventueel zou deze eis mogen vervallen, dan zou ik voor hd ouput mijn compaq mini moeten behouden
-stevig

kortom nogal wat wensen
budget <1000
Mat scherm is een probleem, de rest = vrij veel keuze. Mat schermen worden nauwelijks gemaakt (weet iemand waarom?) alleen bij zakelijke notebooks heb je nog wat keuze in mat schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:28:
[...]
Mat schermen worden nauwelijks gemaakt (weet iemand waarom?)
offtopic:
Dat vraag ik me nou ook af, de consument schreeuwt om matte schermen, maar de industrie lijkt er doof voor te zijn. Zogenaamde "levendigere kleuren" op glossy schermen allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever een mat scherm waar je zonder irritatie naar kan kijken dan een glossy scherm vol met reflecties. Dit is tot nu toe mijn grootste ergernissen van hedendaagse notebooks samen met de door mij vaak genoemde lage resoluties: 1366x768 op een 15" 8)7, laat staan 1600x900 / 1680x1050 wat ik zou willen op een 13"/14". Glossy behuizing heb je ook nog, maar dat lijkt gelukkig minder te worden.

/frustraties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Tweakers en fanatieke computer gebruikers geven vaak de voorkeur aan mat, doorsnee consumenten willen vaak glimmend. Zet een glimmend scherm naast een mat scherm in de mediamarkt en de meerderheid van de consumenten kiest voor glimmend.

Als het niet zou verkopen zouden de leveranciers het niet maken. Zo simpel werkt de markt.

Tevens biedt een glimmend scherm betere contrast waardes. De leverancier kan dus een goedkoop (slecht) scherm leveren en d.m.v. een glimmend coating ziet het er nog redelijk uit. Als je hetzelfde scherm (zonder coating) als mat verkoopt krijg je echt bedroevend contrast en zwartwaardes. Zie ook: anandtech.

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lisadr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:53:
[...]
[asus ul20ft]

Leuk laptop, maar valt direct af omdat er geen HDMI op zit!
Volgens http://www.netbookreviews.net/asus/ul20ft/ komt deze wel met HDMI.
De vorige versie UL20A had het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bouwfraude schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Volgens http://www.netbookreviews.net/asus/ul20ft/ komt deze wel met HDMI.
De vorige versie UL20A had het niet.
De site kan het ook een foutje hebben gemaakt. Volgens die site zit er namelijk ook een 44000 mAh 6-cell accu in. Lijkt me erg sterk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
4400 mAh accu klopt wel, maar geen HDMI. Aaahhhh!
http://www.excaliberpc.co...ook.html#TabSpecification

dat mag Asus mij een keer uitleggen, de 1201N wel HDMI geven, de UL20 serie niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Maar wat zie ik daar...
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/Untitled-5.png

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
4.400 klopt Phil, maar 44.000 niet.. ;)

* CLB vind de UL20 serie ook wel leuk, 12,1" is a nice size.. 1201 is EOL en de 1218 komt pas later...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Regeneration schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:47:
[...]

offtopic:
Dat vraag ik me nou ook af, de consument schreeuwt om matte schermen, maar de industrie lijkt er doof voor te zijn. Zogenaamde "levendigere kleuren" op glossy schermen allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever een mat scherm waar je zonder irritatie naar kan kijken dan een glossy scherm vol met reflecties. Dit is tot nu toe mijn grootste ergernissen van hedendaagse notebooks samen met de door mij vaak genoemde lage resoluties: 1366x768 op een 15" 8)7, laat staan 1600x900 / 1680x1050 wat ik zou willen op een 13"/14". Glossy behuizing heb je ook nog, maar dat lijkt gelukkig minder te worden.

/frustraties :P
offtopic:
Inderdaad. Heb een keer iemand van Samsung gesproken en die zij dat 1366x768 prijstechnisch goedkoper was, ook was 13,3 efficiënter te produceren dan 12,1 inch. 15,6 inch op 1366x768 is niet voldoende voor een tweaker, maar wel voor een gemiddelde consument.

Ze maken Glossy omdat het iets goedkoper is in de productie en omdat het mooier eruitziet in een winkel. Vooral als er een demo filmpje draait waar de glossy scherm er mooier op uitziet. De meeste verkopen gaan naar je doorsnee consument en niet naar tweakers.

Echter ik denk dat ze binnen een paar jaar overstappen naar mat. Dezelfde consument die nu een laptop koopt gebaseerd op uiterlijk gaat glossy vervelend vinden en bij de volgende aankoop willen ze liever mat.

Nog vervelende zijn glossy schermen op mobiele telefoons! Buiten zijn ze bijna niet te lezen en een drama als je foundation op hebt.

Komt de UL20 met HDMI ook naar Nederland?

@CLB

1201N is EOL maar 1215N gaat vanaf september de 1201N vervangen.

ASUS Eee PC 1215N
  • 12.1” 1366 x 768 display (glossy)
  • Intel Atom D525 (1.8GHz, dual core)
  • Next generation ION graphics
  • 2GB DDR2 RAM (2 slots)
  • 320GB HDD
  • HDMI out
  • USB 3.0
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Bluetooth 3.0
  • 6-cell battery
  • Windows 7 Home Premium
Prijs rond 450 a 500 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Lisadr op 19-07-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Ohja die was ik vergeten te noemen. Wist ervan, maar dat vind ik eigenlijk net een beetje te klein.
Daar komt ook nog bij dat die cpu me niet zo aanspreekt. Liever een 2GHz +.

Regeneration, dat was mij ook opgevallen dat die van de site is gehaald. Zou mooi zijn als er een opvolger van die XPS 13 komt met een GT 330M. Zou het nut hebben een mailtje te sturen naar Dell of krijg je dan een standaard antwoord?
Alle andere tweakers die iets horen over een 13.3 met een GT 330M laat je horen.

[ Voor 6% gewijzigd door SamPatterson op 19-07-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zandor,

een Dell 13z voldoet bijna aan alle eisen van je, alleen het scherm is niet mat. Ik heb em vorige week binnengekregen en echt een heerlijk ding.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Haal je meer dan 6 uur met wifi aan op je 13z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

of de ul30vt (of ul30a) :)
maar wederom alleen met glans scherm ...
maar die 6uur haal je makkelijk, op mijn ul30vt haal ik gemiddeld 7 uur en ik ben dan aan het ontwikkelen met emulatoren en netbeans browser compilen wifi etc. dus geen lage brightness+geen wifi ofzo.

Persoonlijk was de ul30vt de ultieme notebook geweest als er inderdaad ook een mat scherm leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Rainesh schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:03:
Zandor,

een Dell 13z voldoet bijna aan alle eisen van je, alleen het scherm is niet mat. Ik heb em vorige week binnengekregen en echt een heerlijk ding.
ok misschien een optie,
- welke batterij heb je erin, een 8-cel? waar is het toestenbord mee te vergelijken?
(misschien is het scherm op te lossen met een soort anti glare sticker)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
CT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:11:
of de ul30vt (of ul30a) :)
maar wederom alleen met glans scherm ...
maar die 6uur haal je makkelijk, op mijn ul30vt haal ik gemiddeld 7 uur en ik ben dan aan het ontwikkelen met emulatoren en netbeans browser compilen wifi etc. dus geen lage brightness+geen wifi ofzo.

Persoonlijk was de ul30vt de ultieme notebook geweest als er inderdaad ook een mat scherm leverbaar was.
ken de ul30vt variant eigenlijk niet, ga gelijk de verschillen met de ul30a bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zandor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:25:

-stevig

kortom nogal wat wensen
budget <1000
Dell 13z? maar idd al genoemd geen mat scherm
Hier een review

http://www.notebookcheck....13z-Notebook.22081.0.html
Echter dit is met een geforce graka aan boord en die kan je nu niet meer selecteren dus met de onboard kaart die er nu inzit zal je langer kunnen werken

Op de dell site kun je ook anders even een kijkje nemen, je kan daar nog het 1 en ander aanpassen aan de notebooks

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 19-07-2010 22:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lisadr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:10:
@CLB

1201N is EOL maar 1215N gaat vanaf september de 1201N vervangen.

ASUS Eee PC 1215N
  • 12.1” 1366 x 768 display (glossy)
  • Intel Atom D525 (1.8GHz, dual core)
  • Next generation ION graphics
  • 2GB DDR2 RAM (2 slots)
  • 320GB HDD
  • HDMI out
  • USB 3.0
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Bluetooth 3.0
  • 6-cell battery
  • Windows 7 Home Premium
Prijs rond 450 a 500 euro.
Wist ik niet, dank Lisa :) Klinkt ook goed, nu nog leuke looks :)
SamPatterson schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:14:
Ohja die was ik vergeten te noemen. Wist ervan, maar dat vind ik eigenlijk net een beetje te klein.
Scherm is 11,6" , behuizing is gewoon een 13" hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Met de Dell 13z haal je toch geen 6 uur, tenzij je bereid bent een enorm (lelijk) battery te nemen?

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/715a49a988.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, ze hebben bij 4launch net nu de Acer 3810 met 20 euro verhoogd, naar 399 dus. Beetje jammer, maarja.

Morgen vraag ik wel even aan mijn neef wat die aanraadt. :) Of een laptop nou echt zo handig is, of dat ik beter het geld in de zak kan houden. Of dat ik even afwacht en er misschien eind van het jaar vee leukere dingen uitkomen?

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 19-07-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lisadr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:28:
Met de Dell 13z haal je toch geen 6 uur, tenzij je bereid bent een enorm (lelijk) battery te nemen?

[afbeelding]
Lees die review maar eens door in mijn post.
Daarbij ik zie dat juist als voordeel die batterij, misschien geen schoonheids prijs maar als je op de bank zit worden je benen iig niet warm van de onderkant aangezien die batterij iets uitsteekt.
Is imo nog beter voor de warmte afvoer ook, en als je hem op tafel zet vind ik persoonlijk dan dat helemaal niet lelijk ogen
Maar goed ieder zijn mening natuurlijk!, ik zal iig geen andere notebook weten die aan de eisen van de persoon in kwestie zou voldoen :)

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 19-07-2010 22:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Er zit standaard een 8cells accu in en hou makkelijk 7,5uur vol met wifi aan. Scherm staat ongv op 30-50% helderheid, soms minder zelfs! En dan is alles nog steeds goed te lezen.

Ookal zit er geen nvidia kaart in (was net een week te laat met bestellen) speelt ie prima 720p en 1080p met dxva (icm mediaplayer classic home cinema).

De toetsen van de toetsenbord zijn net iets groter dan mn Dell inspiron 1525, waardoor het wat lekkerder tikt. Het is bijna een fullsize toetsenbord denk ik.

lelijke batterij of niet, ik vind het wel handig want de laptop heeft hierdoor een lichte helling....vind ik persoonlijk lekkerder bij het tikken.

Ik was inc verzendkosten en 5% korting en rood hoogglans cover 650 euro kwijt! 7-7-10 besteld, 14-7-10 in huis:)

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 19-07-2010 22:34 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ul30vt heeft wel een nvidia kaart, is niet dik doet ook 7+ uur met de accu
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/301im37.jpg
en wordt totaal niet heet (ja bij het spelen van een zware 3d game, maar dan hou je'm waarschijnlijk niet op je schoot) en kost nu nog maar 629 euro :P maar dan moet j'm wel uit duitsland halen (en ik had em binnen 4 dagen ontvangen) en dan heb je een qwertz toetsenbord maar voor 15 euro heb je een qwerty, dan kan je ook nog is optioneel kiezen voor een backlit toetsenbord :) mooie promo talk al zeg ik het zelf, maar ik ben er dan ook erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
mooie combie,
waar heb je hem besteld? (backlit zou ook een enorme plus zijn namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
CLB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:28:
Scherm is 11,6" , behuizing is gewoon een 13" hoor...
Oh dus jij koopt een laptop op behuizing en niet op scherm? Ik bedoelde dus dat ik het scherm iets te klein vind en ik was nog vergeten te zeggen dat ik die CPU niet goed genoeg vind. Heb liever iets van 2GHz of meer, bijv. een Core i3 of i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan toch dat je 11,6" te priegelig vind typen ofzo... be chill =)
i3 en i5 zijn 2GHz of meer, want ja GHz'en zeggen alles.. * CLB CLB be chill...

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 19-07-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zandor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:51:
mooie combie,
Hier en het toetsenbord kan bijv. op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:48:
ul30vt heeft wel een nvidia kaart, is niet dik doet ook 7+ uur met de accu
[afbeelding]
en wordt totaal niet heet (ja bij het spelen van een zware 3d game, maar dan hou je'm waarschijnlijk niet op je schoot) en kost nu nog maar 629 euro :P maar dan moet j'm wel uit duitsland halen (en ik had em binnen 4 dagen ontvangen) en dan heb je een qwertz toetsenbord maar voor 15 euro heb je een qwerty, dan kan je ook nog is optioneel kiezen voor een backlit toetsenbord :) mooie promo talk al zeg ik het zelf, maar ik ben er dan ook erg tevreden over :)
Helemaal vergeten, die is ook een hele goede kandidaat :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zandor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:51:
mooie combie,
http://www.cyberport.de/n...l30vt-qx061v-schwarz.html

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
CLB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:59:
Kan toch dat je 11,6" te priegelig vind typen ofzo... be chill =)
i3 en i5 zijn 2GHz of meer, want ja GHz'en zeggen alles.. * SamPatterson CLB be chill...
Ja dat had nog gekund, niet bij stil gestaan. Overigens bedoelde ik het niet zo serieus hoor.
Je laatste opmerking ontgaat me een beetje, zou je dat willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

SamPatterson schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:51:
[...]

Ja dat had nog gekund, niet bij stil gestaan. Overigens bedoelde ik het niet zo serieus hoor.
Je laatste opmerking ontgaat me een beetje, zou je dat willen uitleggen?
GHZ alleen zeggen niks,het hangt ook af van wat voor processor het is, hoeveel cores, op welke tech het gebouwd is.. etc..
Bijv. een intel pentium D 3.6GHZ is net zo snel (syntetisch gezien) als een Core Duo 2.16GHZ.
En een Intel Xeon 2.1GHZ is weer twee keer zo snel als beide cpu's.. Dus je blind staren opde GHZheeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Anandtech's <14 inch buyers guide: http://www.anandtech.com/...uide-14inch-and-smaller/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:49

Michelli

LL.M

Ik zat net te kijken online en de 13 inch Dell Latitudes zijn op zich erg interessant, met name vanwege de matte schermen. Jammer genoeg zijn de prijzen aardig hoog en dat zelfs zonder BTW... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Je hebt weinig aan deze guide vind ik. Had graag gezien dat ze de notebooks ook getest hadden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Die Toshiba R700 lijkt me wel wat.
http://www.anandtech.com/...uide-14inch-and-smaller/4

[ Voor 53% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Inderdaad zeer mooie machine! Hier nog een review http://www.engadget.com/2...hiba-protege-r705-review/ Hopelijk dat hij snel leverbaar is want ik moet hem hebben xD ( 800 dollar zal hier wel 800 euro worden :( )

[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 20-07-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
ik zit me helemaal suf te zoeken naar de Acer Aspire Timeline 1810TZ. Deze is in pricewatch niet meer beschikbaar en ik kan 'm voor de rest nergens terugvinden.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze netbooks/thinbooks:

pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N
pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart
pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL

En die Acer heeft een hele interessante battery life...

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 20-07-2010 14:15 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Gevonden:
http://geizhals.at/eu/?fs=acer+1810tz&in=
http://geizhals.at/eu/?fs=acer+1410&in=

US toetsenbordje kost geloof ik een tientje op Ebay.

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
verkeerde topic

[ Voor 83% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:12:
ik zit me helemaal suf te zoeken naar de Acer Aspire Timeline 1810TZ. Deze is in pricewatch niet meer beschikbaar en ik kan 'm voor de rest nergens terugvinden.
Dar komt omdat deze een upgrade van de CPU heeft gehad: pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N

De R700 is inderdaad wel interessant. Hij schijnt 1.01 inch = ~ 2.6 cm dik te zijn volgens Toshiba, maar met een optische station. Voor een vanafprijs van 900 dollar. Wat ik weer jammer vind is dat resolutie die 1366 x 768 is...

Voor een 13" / 14" met een hogere resolutie is er, naast de dure Sony Z serie en de HP Envy serie, de Sony EA serie die daar ook genoemd wordt. Je kan deze uitrusten met een 1600 x 900 resolutie scherm. Voor ~ 800 euro. Maar dan zijn alle positieve punten ook allemaal genoemd want de minpunten zijn in de meerderheid:
- Veel klachten over een harde hoge piep: [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series (Met de EA2 zou dat volgens Sony opgelost zijn, maar dat valt nog te bezien.)
- Korte accuduur van ~ 2,5 uur.
- Zwaar: 2,35 kg
- Glossy behuizing (Persoonlijk)
- Glossy scherm (Persoonlijk)

De piep is ronduit onacceptabel, ook al is het een "budget" model van Sony. De korte of eigenlijk zeer korte accuduur samen met het hoge gewicht helpt het zogenaamde 14" = compacter en mobieler idee zowat helemaal omzeep. En de glossy behuizing vind ik ook nog een persoonlijk een groot minpunt. Dan komt het kleine (relatief gezien t.o.v. de andere) minpunt het glossy scherm nog bij. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:59:
[...]

Inderdaad zeer mooie machine! Hier nog een review http://www.engadget.com/2...hiba-protege-r705-review/ Hopelijk dat hij snel leverbaar is want ik moet hem hebben xD ( 800 dollar zal hier wel 800 euro worden :( )
Ik ga ook voor die Toshiba R700 gaan denk ik. Mooi design ook voor die prijs! Iemand al een idee wanneer die hier ongeveer uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
In UK staat ie al volop in de prijslijsten. Prijs vanaf 800 euro.
http://skinflint.co.uk/eu/?in=&fs=toshiba+r700

Startconfiguratie:
Core i3-350M 2x 2.26GHz • 2048MB • 320GB • without optical drive • Intel GMA HD (IGP) shared memory • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11agn/Bluetooth/eSATA • HDMI • SD card slot • Webcam • multi-touch trackpad • 13.3" WXGA non-glare LED TFT (1366x768) • Windows 7 Professional and XP Professional • Li-Ion battery • 1.40kg :*) • 12 months warranty • Attention: English language version!

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Overstag gegaan voor een asus, tik dit nu van achter een asus ul30a, matte schermen is gewoon redelijkerwijs niet aan te komen en heb me daar maar bij neergelegd. lekker stille machine overigens, bijna 100% stil bij gewoon tikwerk, eerste indruk is erg prima op paar dingen, kijkhoek van het scherm is niet super, maar volgens mij hebben ze daar allemaal wel last van. toetsenbord tikt goed, maakt wel wat geluid maar kan er snel op tikken in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:52:
In UK staat ie al volop in de prijslijsten. Prijs vanaf 800 euro.
http://skinflint.co.uk/eu/?in=&fs=toshiba+r700

Startconfiguratie:
Core i3-350M 2x 2.26GHz • 2048MB • 320GB • without optical drive • Intel GMA HD (IGP) shared memory • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11agn/Bluetooth/eSATA • HDMI • SD card slot • Webcam • multi-touch trackpad • 13.3" WXGA non-glare LED TFT (1366x768) • Windows 7 Professional and XP Professional • Li-Ion battery • 1.40kg :*) • 12 months warranty • Attention: English language version!
Ziet er goed uit voor 805 euro, alleen geen optical drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
En non glare, voor alle liefhebbers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:42:
Het is wel aanlokkelijk om hem nu al te bestellen in engeland. Ik denk dat ik nog even wacht totdat die in nederland verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zolang ie in de UK niet in voorraad is zou ik hem sowieso niet bestellen. Dikke kans dat we hem hier ook krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:42:
Hey inderdaad, dat had ik nog niet zien. Maar nu nog hogere resoluties. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:56:
Zolang ie in de UK niet in voorraad is zou ik hem sowieso niet bestellen. Dikke kans dat we hem hier ook krijgen.
Staat juli in het persbericht van toshiba.nl :) ben benieuwd! De Satellite R630 is hetzelfde maar dan voor consumenten
Satellite R630: de consumentenversie

Terwijl de Portégé R700 met name ontworpen is voor zakelijke gebruikers die veel onderweg zijn, presenteert Toshiba tevens de nieuwe Satellite R630. Dit model wijkt op een paar punten af van de Portégé R700 om beter aan te sluiten bij de eisen en wensen van consumenten. Aangezien docking niet echt vereist is bij privégebruik, heeft de Satellite R630 geen connector, evenmin als een vingerafdruklezer. Standaard is deze laptop uitgerust met een CSV-beeldscherm, hoewel in sommige landen klanten ook kunnen kiezen voor niet-CSV-modellen.

De Toshiba Portégé R700 is naar verwachting vanaf juli beschikbaar en de Satellite R630 naar verwachting vanaf eind augustus.

[ Voor 51% gewijzigd door souljah1h op 20-07-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mogelijk mijn volgende laptop:
Toshiba Satellite R630-13J (PT31LE-00P00HGR)
Core i5-450M 2x 2.40GHz
• 4096MB (2x 2048MB)
• 500GB • DVD+/-RW DL
• Intel GMA HD (IGP) shared memory
• 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11bgn/Bluetooth/eSATA • HDMI
• 4in1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro) • Webcam (0.3 megapixels)
• multi-touch trackpad
• 13.3" WXGA glare :*) LED TFT (1366x768)
• Windows 7 Home Premium
• Li-Ion battery
• 1.43kg
• 24 months warranty
http://skinflint.co.uk/eu/a543419.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:30:
Mogelijk mijn volgende laptop:
Toshiba Satellite R630-13J (PT31LE-00P00HGR)
• 13.3" WXGA glare :*) LED TFT (1366x768)
je bent 1 van de weinige die van glare houd? :D of is het een typo?

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 20-07-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen typo, ik heb een sterke voorkeur voor glare door het hogere contrast en verzadigde kleuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 20-07-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zandor schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:32:
Overstag gegaan voor een asus, tik dit nu van achter een asus ul30a, matte schermen is gewoon redelijkerwijs niet aan te komen en heb me daar maar bij neergelegd. lekker stille machine overigens, bijna 100% stil bij gewoon tikwerk, eerste indruk is erg prima op paar dingen, kijkhoek van het scherm is niet super, maar volgens mij hebben ze daar allemaal wel last van. toetsenbord tikt goed, maakt wel wat geluid maar kan er snel op tikken in elk geval.
Ja bij mijn ul30vt is de verticale kijkhoek ook een beetje vaag, maar bij full brightness (op de lader aangesloten) vind ik het allemaal wel meevallen. Eerlijk gezegd, als je de reviews leest van de ul30 serie, klinkt het alsof het scherm niet om aan te zien is. Maar door het LED licht is het zo enorm helder (zelfs bij de laagste brightness) dat het een beetje een non issue is. Want als je het schem kantelt (wat je toch doet bij een notebook) dan heb je zo de perfecte kijkhoek te pakken. En de horizontale kijkhoek is perfect, dus als iemand naast je zit, kan die gewoon meekijken. Daarbij was mijn notebook voor de UL30vt en voor de U230 een zogenaamd hoog in aanzien staande macbook, ik kan je vertellen dat het scherm van mijn asus echt 1000x beter is dan dat van die macbook. (hoewel dat scherm bij de nieuwe macbook pro door zijn matheid wel beter is, maar die notebook is ook wel een prijsklasse x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Review van de Toshiba R630/700.

http://www.techradar.com/...ellite-r630-review-697651
http://www.zdnet.co.uk/bl...hiba-portg-r700-10017913/

[ Voor 25% gewijzigd door Artbij op 20-07-2010 22:25 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Ik zie de Acer 3820 TG met 5650 bij notebook.de. Ik zag hier eerder al dat die in NL niet geleverd zou worden.
Zijn er mensen die hem hebben besteld in DLD en tobo hebben geswapt?
Wat zijn de overige ervaringen? Ik lees veel over slecht scherm en warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Die "slechte" schermen zijn tegenwoordig de normale kwaliteit bij vrijwel alle 13" notebooks. Ik werk er prima mee.

Als je beter wil hebben kom je uit bij Macbook (Pro) en Sony Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Regeneration schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:14:
[...]

Hey inderdaad, dat had ik nog niet zien. Maar nu nog hogere resoluties. :P
Inderdaad, ik word er niet goed van dat ik amper een 12/13/14" notebook kan vinden met een resolutie groter dan 1366x768, want dat wil ik toch wel echt. De enige die dan naar voren komt en aan al mijn eisen (prijs, processor, geheugen, scherm, incl. optical drive, hdmi, relatief nieuw model, enkel het gewicht valt buiten mijn wensen) voldoet, is de Sony Vaio VPC-EA2S1E/W.

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 21-07-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Nu online
SamPatterson schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:16:
Ik zie de Acer 3820 TG met 5650 bij notebook.de. Ik zag hier eerder al dat die in NL niet geleverd zou worden.
Zijn er mensen die hem hebben besteld in DLD en tobo hebben geswapt?
Wat zijn de overige ervaringen? Ik lees veel over slecht scherm en warmte.
Ik heb tot nu toe nog nergens qwerty toetsenborden voor de 3820 kunnen vinden, dus helaas geen ervaringen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die als ik het goed begrepen heb heeft de toshiba r630 een glossy scherm en de r700 een mat scherm?
Dan zou de r700 de eerste good-looking echt lichtgewicht en redelijk krachtige 13-incher zijn met een e-sata aansluiting en mat scherm :) (voor zover ik weet (hp probook 4320s is stuk zwaarder...))

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:44:
[...]

Inderdaad, ik word er niet goed van dat ik amper een 12/13/14" notebook kan vinden met een resolutie groter dan 1366x768, want dat wil ik toch wel echt. De enige die dan naar voren komt en aan al mijn eisen (prijs, processor, geheugen, scherm, incl. optical drive, hdmi, relatief nieuw model, enkel het gewicht valt buiten mijn wensen) voldoet, is de Sony Vaio VPC-EA2S1E/W.
Inderdaad. En vergeet ook niet de slechte accuduur van ~2,5 uur en de klachten over een hoge piep.

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:43:
Dus die als ik het goed begrepen heb heeft de toshiba r630 een glossy scherm en de r700 een mat scherm?
Dan zou de r700 de eerste good-looking echt lichtgewicht en redelijk krachtige 13-incher zijn met een e-sata aansluiting en mat scherm :) (voor zover ik weet (hp probook 4320s is stuk zwaarder...))
De 4320s is ook een stuk dikker. Bijna 4 cm is het dikste punt. De R700 is 2,6 cm op zijn dikste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Regeneration schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:04:
[...]

Inderdaad. En vergeet ook niet de slechte accuduur van ~2,5 uur en de klachten over een hoge piep.
Accuduur maakt me niet zo uit, waar in huis ik ook zit heb ik prik. De klachten omtrent de hoge piep wil ik terug zien komen in reviews, echter zijn deze vooralsnog zeer schaars. In het Sony Vaio E serie topic is iemand die hem heeft aangeschaft, dus ik ben benieuwd naar zijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Hmm, mijn MSI s262 is stukgegaan. Laad alleen op als hij volledig uitstaat (laadcircuit is stuk) en de connector op het moederbord waar de adapter aan moet is er al diverse keren af gebroken. Terug erop solderen werkt eventjes maar de bevestiging is brak en dus aan vervanging toe. Enige oplossing zover ik zie is een nieuw moederbord maar dat is nogal prijzig (MSI kan in reparatie een nieuw mobo plaatsen voor 260 euro). Dus dan maar op zoek naar een nieuwe 12-13.3" laptop. Netbooks vallen af voor me, zijn me niet snel genoeg, een thin-light vind ik wel ideaal.

Ik wacht de komst van de MSI X360 af maar ben bang dat die in het dure prijssegment zal gaan vallen (800-900 euro). Aangezien hij al een tijd geleden is aangekondigd (nieuws: MSI voegt 13"-ultraportable met Core i5 aan X-Slim-serie toe) denk ik dat het nog wel ff kan duren voordat hij beschikbaar is. Bovendien is door MSI mbt hun X-slim serie al vaker iets soortgelijks beweerd, kreeg onderstaande vanmorgen in een mail:
De MSI X360-005NL is een 13" X-slim serie, uitgevoerd met een i5 core. Deze zou binnen enkele weken verkrijgbaar moeten zijn in Nederland.
Waarschijnlijk wordt het dan (gezien mijn budget van max 450 euro - de X340 was destijds zo duur) een pricewatch: MSI Wind U200-095NL Zwart, pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N of pricewatch: Lenovo IdeaPad U350.

Honderd euro meer er tegenaan smijten kan altijd natuurlijk altijd om bijv de pricewatch: Asus UL30A-QX123V te kunnen scoren maar dan kun je wel bezig blijven om uiteindelijk een pricewatch: Apple MacBook Pro 13" 2.4GHz (voorjaar 2010) of pricewatch: Sony Vaio VPCZ11X9E/B te kopen.

Iemand wellicht nog suggesties omtrent alternatieven die ik hier vergeet te overwegen? Dank!

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Denk dat je toch inderdaad het beste uit bent met een Acer Aspire Timeline 3810T of Asus UL30A. De MSI is zoals ik in de specs zag wel een inch kleiner overigens. Maar ik heb vele mensen over goede ervaringen met de timeline en UL30A series gehoord, dus zou 1 van die pakken.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
LordLynx schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:42:
[...]

Ik heb tot nu toe nog nergens qwerty toetsenborden voor de 3820 kunnen vinden, dus helaas geen ervaringen.....
Uit je post kon ik niet duidelijk opmaken of je zelf een 3820 bezit, maar zo ja, misschien is dit iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die Toshiba Portégé R700 ziet er geweldig uit, maar die hitte staat mij niet aan. Het is lastig kiezen in dit segment, bijna allemaal hebben ze wel 1 belangrijk minpunt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Roamor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:20:
Die Toshiba Portégé R700 ziet er geweldig uit, maar die hitte staat mij niet aan. Het is lastig kiezen in dit segment, bijna allemaal hebben ze wel 1 belangrijk minpunt imho.
Welke hitte? Ik alle reviews staat juist dat er geen problemen zijn ivm hitte.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.