Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
artbij schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:
[...]

Welke hitte? Ik alle reviews staat juist dat er geen problemen zijn ivm hitte.
Uit de Engadget review:
One of our major – and frankly one of our only -- concerns about the R705 has to do with its warm temperatures. Toshiba has worked on a new Airflow cooling technology that pulls fresh air from the fan on the bottom left of the system, and then directs the warm air out the left vent. It's a cool idea (oh yes, pun intended), but the left edge of the laptop does become incredibly warm during CPU-intensive tasks like playing Flash content -- and when we watched an episode of Mad Men the bottom of the system became quite warm as well. We'd say the heat on the R705 was worse than that on the TimelineX 4820T, actually. However, during our normal everyday usage -- surfing the web, chatting, listening to music -- we weren't bothered by the heat even when we had the machine on our lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:16
Roamor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:29:
[...]

Uit de Engadget review:

[...]
Stukje had ik even gemist, in de conclusie hebben ze het over een geweldige laptop. De hitte zal dan wel meevallen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:32
py.mosjuh schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:57:
Waarschijnlijk wordt het dan (gezien mijn budget van max 450 euro - de X340 was destijds zo duur) een pricewatch: MSI Wind U200-095NL Zwart
Als je max 450€ te besteden hebt en je overweegt een MSI U200 dan raad ik je eerder aan om een U230 te nemen. Ik heb hem en hij is veel sneller/beter. Enige voordeel dat de U200 heeft is accutijd, die zal een uur meer zijn.

Check ook mn review.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278950

Roamor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:20:
Die Toshiba Portégé R700 ziet er geweldig uit, maar die hitte staat mij niet aan. Het is lastig kiezen in dit segment, bijna allemaal hebben ze wel 1 belangrijk minpunt imho.
Inderdaad.. Ben al even aan 't zoeken en geraak er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 278950 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:20:
[...]

Andere sites zeggen juist dat het wel meevalt.. Misschien een maandagmorgen modelletje bij engadget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:20:
Die Toshiba Portégé R700 ziet er geweldig uit, maar die hitte staat mij niet aan. Het is lastig kiezen in dit segment, bijna allemaal hebben ze wel 1 belangrijk minpunt imho.
Anoniem: 278950 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:20:
Misschien een wat offtopic discussie, maar wilde hier toch even op ingaan. Je zult begrijpen dat een notebook is beperkt in zijn mogelijkheden, meer dan bijvoorbeeld een gewone PC, welke veel meer naar wens kan worden samengesteld. Uiteraard deel ik jullie mening dat het moeilijk en lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Sick Nick

Drop the top!

In dit segment heb je als je het beste wilt gewoon 1 keus, de Vaio Z :9 Die blijft zelfs met de i7 nog koel, dual of quad ssd, fullhd scherm van hoge kwaliteit, intel hd voor stroombesparing, geforce 330GT voor behoorlijk wat power, etc, etc. Kost wat maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaio Z is me net iets te duur, anders was de keuze snel gemaakt :) De Vaio S-serie lijkt me nog wel iets, maar die is ook vrij duur voor wat je krijgt... De Asus 13"-laptops lijken me momenteel de beste keuze maar weet niet goed dewelke.

De ASUS U30JC lijkt me de krachtigste 13"-laptop van Asus? Hij heeft tevens een optisch station, wat voor mij toch zeer belangrijk is aangezien ik hem voor school zal gebruiken. Ik heb voor school tal van 'zware' software nodig(Matlab, Multisim, ...) en ik denk wel dat de U30JC hiertoe kan dienen... Maar hij lijkt me wel niet zo strak qua uiterlijk. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Anoniem: 278950 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:23:
Vaio Z is me net iets te duur, anders was de keuze snel gemaakt :) De Vaio S-serie lijkt me nog wel iets, maar die is ook vrij duur voor wat je krijgt... De Asus 13"-laptops lijken me momenteel de beste keuze maar weet niet goed dewelke.

De ASUS U30JC lijkt me de krachtigste 13"-laptop van Asus? Hij heeft tevens een optisch station, wat voor mij toch zeer belangrijk is aangezien ik hem voor school zal gebruiken. Ik heb voor school tal van 'zware' software nodig(Matlab, Multisim, ...) en ik denk wel dat de U30JC hiertoe kan dienen... Maar hij lijkt me wel niet zo strak qua uiterlijk. Keuzes, keuzes...
De U30 en UL30 series is juist heel strak qua uiterlijk, maarja das misschien persoonlijk.
Sony's zien er opzich wel iets gestroomlijnder uit, al heb ik ze nog nooit in het echt gezien, maar daar betaal je dan ook meteen grof geld voor.
Anders wacht je tot de bamboo series van asus, die zien er erg gelikt uit (een stuk aliminium) U33JC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind ze er ook wel gelikt uitzien, enkel het plastic rond het scherm stoort me een beetje. Lijkt me wat een fingerprint magneet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361743

Er van uitgaande dat de r700 niet meer dan 1100 (of 1200 echt max. voor een i5 ofzo) zal kosten, vind ik het geld extra t.o.v. een u30jc wel waard:
e-sata (snelle verbinding vind ik echt wel belangrijk...),
mat scherm (ook heel groot pluspunt voor als je in de trein iets wil doen ofzo...
en weer beetje lichter en dunner...

Een seagate momentus XT hybride HD (of een ssd als SSD echt goedkoper wordt door nieuwe generatie SSD van Intel in q3) erin en het lijkt me wel een fijn apparaatje :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb dit op ebay besteld om is te testen. Op verschillende fora zijn mensen wel positief en lijkt het echt een enorm goed resultaat te geven. Dus wie weet is dit de manier om toch nog een mat scherm te maken van dat hoog glans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361743

als dat goed werkt is het wel heeeeeeel interessant !!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Er is een review van de 1215N binnen :)
http://www.netbooklive.ne...-compact-sleek-body-4092/

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Super! Kijk erg uit naar deze laptop. Heb de 3810 die ik een paar pagina's geleden schreef besteld te hebben hiervoor geannuleerd. Hoop dat het de moeite was (en dat'ie überhaupt naar Nederland komt) :)
Had je overigens dit filmpje ook gezien? 5806 3dmark 03 score is niet slecht voor een netbook, medunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Nou dit komt PRECIES op het goeie moment binnen aangezien ik net op het punt stond om de 1201N te kopen omdat deze maar uitbleef. Ook waren de reviews van de tussen laptop (1201PN : ook met ION2 maar een N450 single core) niet zo best. Maar het ziet er naar uit dat de optimus zn werk goed doet.

half augustus dus...nog ff wachten :P

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Denk dat je iets langer moet wachten, ga voor de zekerheid uit van eeste week september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Yup. En eer dat je'm in je handen hebt eind september :)
In Amerika komt 'ie de 23e uit, volgens de meeste bronnen, en 'ergens in september' in Europa. Of hij dan ook in Nederland komt is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Jammer dat de R700 en 630 alleen verkrijgbaar zijn met een geintegreerde Intel-videokaart. Wel mooi voor kantoorwerk en youtube. Houdt wel rekening dat 900 euro de prijs is voor de goedkoopste versie. Als je ook wilt gamen is volgens mij de Asus UL30VT een mooie T&L notebook met een goede prijs.
Spam schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Nou dit komt PRECIES op het goeie moment binnen aangezien ik net op het punt stond om de 1201N te kopen omdat deze maar uitbleef. Ook waren de reviews van de tussen laptop (1201PN : ook met ION2 maar een N450 single core) niet zo best. Maar het ziet er naar uit dat de optimus zn werk goed doet.

half augustus dus...nog ff wachten :P
Waarom ga je niet voor de MSI U230? productreview: MSI Wind12 U230-017NL review door XanderDrake

[ Voor 52% gewijzigd door cc12 op 22-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
cc12 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:09:
Jammer dat de R700 en 630 alleen verkrijgbaar zijn met een geintegreerde Intel-videokaart. Wel mooi voor kantoorwerk en youtube. Houdt wel rekening dat 900 euro de prijs is voor de goedkoopste versie. Als je ook wilt gamen is volgens mij de Asus UL30VT een mooie T&L notebook met een goede prijs.

[...]

Waarom ga je niet voor de MSI U230? productreview: MSI Wind12 U230-017NL review door XanderDrake
Goeie vraag; ik had precies die twee (MSI en de 1201N) op mijn netvlies staan. Een paar dingen zitten mij echter dwars aan de MSI:
  • Batterij verbruik
  • Slechte HD hardware decodering onder linux - ik wil ooit dit dingetje ook als mediacenter gaan gebruiken.
De 1215N lijkt al weer langer te doen met z'n batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Spam schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:48:
[...]

Goeie vraag; ik had precies die twee (MSI en de 1201N) op mijn netvlies staan. Een paar dingen zitten mij echter dwars aan de MSI:
  • Batterij verbruik
  • Slechte HD hardware decodering onder linux - ik wil ooit dit dingetje ook als mediacenter gaan gebruiken.
Betere all-around prestaties tellen niet mee voor jou?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Gaat de Acer 3820 er al weer uit? Er zijn namelijk nog maar 2 winkels met voorraad.
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N

Ook de 1830 is nauwelijks in voorraad:
http://www.hardware.info/..._TimelineX_1830T33U2G25N/

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Heb even een tabelletje gemaakt. Zegt eigenlijk niet zo heel veel, maar voor mezelf is het handig om het e.e.a. te vergelijken.
Als er mensen zijn met meer info: altijd welkom.

Asus 1201Asus 1215MSI u230Aspire one 521 (k125)Aspire 1551 (k625)
PCMark 2005?233628842236?
3d Mark 200611502671109610462763

edit:
Ai... een commenter op het internet schreef op het internet dat de 1015N niet naar nederland zou komen. Niet echt de meest betrouwbare bron (ok heel erg niet betrouwbaar), maar ik zie zo een-twee-drie geen reden om te liegen. Hoe dan ook: als het waar is, zou dit dan ook voor de 1215N gelden? Had iemand al wat gehoord van asus?

[ Voor 29% gewijzigd door Hot Pixel op 23-07-2010 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik moet zeggen, de nieuwe LENOVO Ideapad Z360 heeft een erg scherpe prijs :9

13,3" (1366x768)
Core i3 350M
2GB DDR3
500gb (5400rpm)
NVIDIA GeForce 310M (512mb ddr3) :*)
Dual layer brander
Esata + HDMI

voor maar 599 euro

Nadeel is dat ie alleen in Duitsland te krijgen is ;(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/laptop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

...en dat de verzendkosten €50,-- zijn naturlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
niels88 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:08:
Ik moet zeggen, de nieuwe LENOVO Ideapad Z360 heeft een erg scherpe prijs :9

13,3" (1366x768)
Core i3 350M
2GB DDR3
500gb (5400rpm)
NVIDIA GeForce 310M (512mb ddr3) :*)
Dual layer brander
Esata + HDMI

voor maar 599 euro

Nadeel is dat ie alleen in Duitsland te krijgen is ;(

[afbeelding]
Ding weegt wel 2kg en heeft een accuduur van 4,5uur volgens fabriekopgave, dat zal in de praktijk wel minder zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Spam schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:48:

• Batterij verbruik
Misschien is dan de opvolger, de MSI Wind U250 wel een goed alternatief omdat die naar mijn weten een betere HD-hardware decoding heeft. (ATI Mob. Radeon 4225)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
XanderDrake schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:03:
[...]

Jawel, alleen lees ik dat de Atom/ION platformen dat ook doen zonder al teveel batterij verbruik in te leveren. Dat is altijd een afweging. Voor mij moet gewoon snappy zijn maar echte super performance hoeft ook niet.

Zeker het ION2 platform brengt hier verbetering in, als ik de review lees. Nu heb ik wel zitten denken over een extra batterij voor de Wind12 230 (6 cell vs 3 cell) maar dat drijft de kosten weer op en ik mijn budget is beperkt tot 400+iets euro.

Als laatste las ik ergens dat de U230 ook wat luidruchtig is in de fan. Is dat zo ? Iemand ervaring hier ?
cc12 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:39:
[...]

Misschien is dan de opvolger, de MSI Wind U250 wel een goed alternatief omdat die naar mijn weten een betere HD-hardware decoding heeft. (ATI Mob. Radeon 4225)
Dat zou inderdaad iets kunnen zijn, ik lees al betere vermeldingen over batterij verbruik. Ook lijkt de batterij beter weggewerkt te zijn (vond ik bij de 230 ook niet zo fijn). Blijft nog wel de vraag : wat gaat ie kosten en wanneer komt ie uit?

Daarnaast blijft het probleem dat ATI drivers onder linux niet zo best zijn. Dat heb ik met mijn huidige media center (XBMC) ondervonden in de vorm van zwarte randen onder linux door underscan. En over de ION chipset hoor ik alleen maar goeie -works out of the box- dingen. Helaas is sinds de overname de ATI altijd verbonden aan de AMD processoren want die zijn wel goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 23-07-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond zojuist de Satellite Pro T130 Series. Op die pagina staat o.a.:
Beeldscherm
• 33.8cm (13.3") TruBrite
Wide TFT
1680 x 945

Gewicht
• 1,76 kg.

Batterij
• tot 9h30min
(Mobile Mark™ 2007)
Vraag me af of dat klopt of niet. Als je namelijk kijkt bij de beschikbare modellen zijn deze allemaal weer de oude bekende 1366 x 768...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik vind het verdraaid lastig om bij veel modellen erachter te komen wat voor interne SATA controller men gebruikt. Dit is imho interessant als je ook van een SSD gebruik wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:03:
[...]

Als je linux gebruikt is die ATI chip niet echt geweldig, Ik had een moederbord met die chip(set) maar die heb ik doorgeschoven en een moederbord met nvidia chipje gehaald in de zelfde prijsklasse.
Bij iedere linux kernel update waren de graphics weer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Roamor schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:14:
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik vind het verdraaid lastig om bij veel modellen erachter te komen wat voor interne SATA controller men gebruikt. Dit is imho interessant als je ook van een SSD gebruik wilt maken.
Voor zover ik weet ondersteunen alle recente Intel CULV's SATA II. Ruim voldoende voor SSDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik uiteindelijk voor een Sony Vaio ga. Over het model twijfel ik nog. Mijn eerste keuze zou de Sony Vaio Y zijn. Er is geen DVD-drive aanwezig waardoor de laptop ook dunner en meer draagbaar is. De prijs is tevens ook veel beter. De Sony Vaio S heeft dan weer echter een betere performantie met zijn Intel Core i3 350M processor. De Y-reeks heeft slechts een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 processor (=CULV).

Nu ga ik mijn nieuwe laptop vooral gebruiken voor school: ik studeer ICT en maak dus vaak gebruik van relatief zware software. Welke keuze is dan de beste voor mij? Kan de Sony Vaio Y met zijn CULV-processor alle taken aan of is het toch beter om dan voor de S-reeks te gaan(ook weer 400 euro duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Anoniem: 278950 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:07:
Ik denk dat ik uiteindelijk voor een Sony Vaio ga. Over het model twijfel ik nog. Mijn eerste keuze zou de Sony Vaio Y zijn. Er is geen DVD-drive aanwezig waardoor de laptop ook dunner en meer draagbaar is. De prijs is tevens ook veel beter. De Sony Vaio S heeft dan weer echter een betere performantie met zijn Intel Core i3 350M processor. De Y-reeks heeft slechts een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 processor (=CULV).

Nu ga ik mijn nieuwe laptop vooral gebruiken voor school: ik studeer ICT en maak dus vaak gebruik van relatief zware software. Welke keuze is dan de beste voor mij? Kan de Sony Vaio Y met zijn CULV-processor alle taken aan of is het toch beter om dan voor de S-reeks te gaan(ook weer 400 euro duurder).
Je doelt hierboven op de Y11S1E/S model, maar de 'nieuwe' reeks is de Y21S1E/S.
De Y21 gebruikt de Intel Pentium U5400 (1.2 GHz) ipv de CULV op 1.3 Gz.
Ik kan niet goed overzien wat de performance + accu verschillen zijn tussen de CULV en U5400. In elk geval zijn bij de U5400 wat CPU features als virtualisatie uitgeschakeld (jammer want ik gebruik vaak VMware).

Persoonlijk lijkt mij de Y11 de voorkeur te hebben... of zie ik iets over het hoofd met die U5400?
Hij is trouwens ook goedkoper (de Y21 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 21:51
Zodra je met virtuele machines gaat werken, wat mij niet onlogisch lijkt bij een ICT opleiding, gaat de CULV het al niet trekken. Volgens mij heeft die gewoon te weinig power. Ik dacht eerst dat die ook niet over virtualisatietechnieken beschikte, maar dat blijkt wel het geval. Maar ik zou het risico dus niet nemen om een CLUV processor te nemen. Zelf volg ik ook een ICT opleiding en heb de keuze gemaakt om minimaal een Core i3 330M aan te schaffen :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, voor mijn thesis zal ik ook vaak moeten virtualiseren dus dat is wel een vereiste. De Vaio S vind ik dan weer eigenlijk te duur voor mijn budget...

//edit: kan de processor van de Vaio Y applicaties als Matlab, Visual Studio, etc. aan of is ook dit te hoog gegrepen? Ik heb momenteel een Core 2 duo in mijn huidige laptop en deze draait dit allemaal vrij vlot, ook virtualisatie is geen probleem. Vind het straf dat die processor in de Vaio Y dit dan niét zou kunnen...

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 278950 op 25-07-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik bezit een ul30vt met een u7300 (asus turbo erbij dus de cpu draait op 1.7ghz) en je kan in de bios de boel nog is op de fsb 5% hoger zetten. Al met al merk ik geen verschil met me e8400 desktop pc (ook niet met vmware en andere emulatie technieken).
Ik denk persoonlijk niet dat een i3 perse de oplossing moet zijn, de u7300 van (althans) asus is echt heel vlot zelfs als je echt zwaar multitask incl vmware e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als een SU7300 het al aankan, kan een U5400 het zeker aan.
Anoniem: 278950 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:28:
/edit: kan de processor van de Vaio Y applicaties als Matlab, Visual Studio, etc. aan of is ook dit te hoog gegrepen? Ik heb momenteel een Core 2 duo in mijn huidige laptop en deze draait dit allemaal vrij vlot, ook virtualisatie is geen probleem. Vind het straf dat die processor in de Vaio Y dit dan niét zou kunnen...
hij kan het wel aan. hoe snel is je C2D CPU?

[ Voor 80% gewijzigd door Philflow op 25-07-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hij zal het ook prima kunnen, een i3 zal het alleen sneller kunnen draaien en tegelijk de rest. Denk aan het draaien van een matlab berekening terwilj je in je VM bezig bent met het compileren van een programma. Kunnen ze beide prima maar bij dat soort gebruik is een i3 zeker 4 keer sneller. Staat weer tegenover dat zo'n ULV laptop wel 7+ uur mee gaat en een i3 laptop vaak maar 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sick Nick schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:20:
bij dat soort gebruik is een i3 zeker 4 keer sneller.
dan een su7300 neem ik aan dat je bedoelt. hij kijkt naar een U5400, dat is een i3 ULV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dan de SU7300 ja, vergeleken met de i3-350M uit de Vaio S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Overigens heb ik nu al een week me accu incl batterybar pro gebruikt, en dit is wat het grafiekje gemiddeld geeft:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/w7fwd3.png

Daarbij moet ik zeggen dat ik dus wel normaal er op gewerkt heb (dus half brightness, veel internetten, development werk etc..) geen kunstmatige omstandigheden.
Mocht je alleenmaar internetten (geen flash) en wifi gebruiken dan kom je wel 'puur' op de 9uur gemiddeld.

Dus dat zijn de 'harde' cijfers van de su7300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Intel Core 2 Duo T5750 @ 2 GHz op het moment in mijn laptop(wel slecht 3GB RAM). Is de SU7300 qua performantie hiermee te vergelijken?

Een andere optie is natuurlijk de goedkoopste MBP, hoewel die uiteindelijk ook een Core2 Duo gewoon heeft. Dan is de Vaio Y misschien toch een betere optie owv de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nee die van jou draait op 2.0, de SU7300 draait op 1.3. Allebei C2D's dus kun je zo vergelijken.

Maar die nieuwe Sony heeft een U5400 CPU, dat zou een stuk sneller moeten zijn dan een SU7300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd, maar die kan dan weer niet virtualiseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hopen dat Sony nog met een betere CPU in de Y serie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Spam schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:07:
Jawel, alleen lees ik dat de Atom/ION platformen dat ook doen zonder al teveel batterij verbruik in te leveren. Dat is altijd een afweging. Voor mij moet gewoon snappy zijn maar echte super performance hoeft ook niet.
Atom is in mijn ogen ver van snappy. Het is een Pentium4 klasse snelheid, een processor soort uit 2002. Het is simpelweg het traagste wat je nu kan kopen.
Zeker het ION2 platform brengt hier verbetering in, als ik de review lees.
Wat verbetert het precies? ION één was al CPU gelimiteerd dus bij games ga je het niet merken. Betere HD dan?
Nu heb ik wel zitten denken over een extra batterij voor de Wind12 230 (6 cell vs 3 cell) maar dat drijft de kosten weer op en ik mijn budget is beperkt tot 400+iets euro.
Bijna elke U230 is uitgerust met een 6 cell, waaronder ook die van mij, in de review. Makkelijk 4u accutijd, mogelijk meer. Dus aan de prijs moet het niet liggen.
Als laatste las ik ergens dat de U230 ook wat luidruchtig is in de fan. Is dat zo ? Iemand ervaring hier ?
De fan draait altijd maar vaak hoor je hem amper, dus dit valt ook mee.
Daarnaast blijft het probleem dat ATI drivers onder linux niet zo best zijn.
Ja hier heb ik geen ervaring mee. Raar eigenlijk, de HD3200 is zo standaard en zo veel gebruikt over de vele jaren heen, je verwacht dat er dan ondertussen betere drivers zijn ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:43:
[...]
Atom is in mijn ogen ver van snappy. Het is een Pentium4 klasse snelheid, een processor soort uit 2002. Het is simpelweg het traagste wat je nu kan kopen.
De nieuwe Dual Core Atoms zijn behoorlijk snel, sneller dan een SU3500 bijvoorbeeld.

Overigens geeft zelfs een Atom N270 met een goede SSD een heel snappy gevoel bij alledaags werk. Snappy gevoel heeft voor mijn gebruik meer te maken met HDD performance dan CPU performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 26-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
De Toshiba Portege R700 is naar verwachting vanaf juli beschikbaar en de Satellite R630 naar verwachting vanaf eind augustus. De Portege R700 heeft een adviesprijs van ongeveer € 2140. De Toshiba Satellite R630 heeft een adviesprijs van ongeveer € 1099.

Waarom zo`n groot prijsverschil tussen de 630 en 700? De hardware verschillen zijn nl minimaal.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Heeft met configuraties te maken. Overigens kun je de echte prijzen al zien op www.geizhals.at

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

CT schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:31:
Overigens heb ik nu al een week me accu incl batterybar pro gebruikt, en dit is wat het grafiekje gemiddeld geeft:
[afbeelding]

Daarbij moet ik zeggen dat ik dus wel normaal er op gewerkt heb (dus half brightness, veel internetten, development werk etc..) geen kunstmatige omstandigheden.
Mocht je alleenmaar internetten (geen flash) en wifi gebruiken dan kom je wel 'puur' op de 9uur gemiddeld.

Dus dat zijn de 'harde' cijfers van de su7300 :)
Kijk daar hebben we wat aan dank dat je dit wilt delen met ons, ziet er echt goed uit CT, dan mag een i3 wel veel sneller zijn in de taken maar wat kan hier nog tegen op? dit platform blijft gewoon het meest ideale als je lang met je accu wilt doen, ben echt benieuwd naar AMD wat hun er tegen over gaan zetten

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 26-07-2010 14:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Philflow schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:53:
De nieuwe Dual Core Atoms zijn behoorlijk snel, sneller dan een SU3500 bijvoorbeeld.
Mja, met 2 cores en 2 threads per core haal je hogere scores bij synthetische benchmarks. Snappy is meer hoe je OS draait, hoe snel die reageert. Gezien dat meestal single threaded is, twijfel ik of een SU3500 daadwerkelijk minder snappy aanvoelt.

Een SSD kan een positief effect hebben op "snappyheid". Maar dat neemt niet weg dat Atom nog steeds het langzaamste is wat je kan kopen. Met enige nauwkeurigheid kan ik zeggen dat een SU3500 + SSD ook snappy is. En zowel atom als CULV + SSD is ver boven zijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:55:
Hopen dat Sony nog met een betere CPU in de Y serie komt.
Tja en weet je wat het lullige is...
Ga eens kijken bij Sony.de en kies voor een eigen configuratie bij Y-series.
In Duitsland is het dus mogelijk om de Y21-serie uit te rusten met 3 alternatieve CPU's alsmede een ATI grafische engine en een WAN module !!! Ook andere kleuren en alternatieve harddisks/SSD.
Waarom hier nu weer niet....

Ik las trouwens recent in NotebookCheck.net dat bij PCMark CPU testen er praktisch geen verschil in ruwe performance zat tussen de 7300 CULV en 5400. GPU techisch doet de geinitegreerde GPU in 5400 het ook ietjepietsje beter. Blijft over dus het feit dat de 5400 iets meer "prik" nodig heeft en daarnaast dus geen virtualisatie ondersteunt.

Let wel: geen ondersteuning voor virtualisatie betekend niet dat e.g. VMware het niet doet! Hij zal alleen wellicht iets minder efficient kunnen switchen.

Voorlopig heb ik toch het idee dat ik liever de 7300 CULV heb dan die nieuwe 5400 (voor wat betreft de Sony Y series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:32:
[...]
Mja, met 2 cores en 2 threads per core haal je hogere scores bij synthetische benchmarks.
Ook met Youtube HD, 7zip en Photoshop verwacht ik dat een Atom D525 en een SU3500 gelijkwaardig presteren. Qua OS "snappiness" verwacht ik ook geen verschil.
Snappy is meer hoe je OS draait, hoe snel die reageert.
Inderdaad, dat bedoel ik ook. Toen ik voor de eerste keer met een Atom N270 werkte was ik erg verbaasd. Ik had namelijk verwacht dat die erg traag zou zijn met normale OS handelingen. Dat was totaal niet waar.
Een SSD kan een positief effect hebben op "snappyheid".
Kan? Na een keer of 6 geswitched te hebben tussen HDD en SSD in mijn notebooks durf ik wel te zeggen: Een SSD heeft een positief effect op snappiness.
Maar dat neemt niet weg dat Atom nog steeds het langzaamste is wat je kan kopen.
In het algemeen wel. Maar er zijn ook uitzonderingen: een Atom D525 presteert in veel situaties beter dan een Celeron 723.
Met enige nauwkeurigheid kan ik zeggen dat een SU3500 + SSD ook snappy is. En zowel atom als CULV + SSD is ver boven zijn budget.
Ik heb zijn budget nog niet opgemerkt, ik reageerde meer op jouw Atom 'bashing' ;)

Overigens kost een 32GB OCZ Onyx tegenwoordig nog maar 76 euro, een 64GB Kingston kost 113 euro. Dat gaat voor de meeste gebruikers veel meer snappiness opleveren dan een CPU die 99% van de tijd uit zijn neus loopt te eten.

Voor de mensen die denk dat 32GB niet genoeg is voor Win 7, dat dacht ik ook, totdat ik wat tips kreeg.
Anoniem: 20084 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Tja en weet je wat het lullige is...
Ga eens kijken bij Sony.de en kies voor een eigen configuratie bij Y-series.
In Duitsland is het dus mogelijk om de Y21-serie uit te rusten met 3 alternatieve CPU's alsmede een ATI grafische engine en een WAN module !!! Ook andere kleuren en alternatieve harddisks/SSD.
Waarom hier nu weer niet....
Ik verwacht (hoop) eigenlijk dat wij die optie ook gaan krijgen. Zo ging het ook bij de Z.
En anders kun je het wel via de UK regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 26-07-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Point taken. Is ook inderdaad de reden waarom ik nog steeds niet de 1201N gekocht heb. Ik lees toch wel goeie dingen over de 1215N in dat opzicht.
Wat verbetert het precies? ION één was al CPU gelimiteerd dus bij games ga je het niet merken. Betere HD dan?
Betere HD decodering maar vooral de optimus technologie icm de atom CPU. Dat zou je ook weer terugzien in het batterij verbruik. Al zie ik het niet direct terug in de cijfers moet ik heel eerlijk zijn.
Bijna elke U230 is uitgerust met een 6 cell, waaronder ook die van mij, in de review. Makkelijk 4u accutijd, mogelijk meer. Dus aan de prijs moet het niet liggen.
Ah kijk dat wist ik niet. Dus dat probleem is ook niet op te lossen dan. Ik lees bij een beetje wifi internet in verscheidene reviews dat 3 1/2 ongeveer het maximale is. Maar in de reviews wordt er toch meestal gerefereerd naar een 3 cell batterij. hmmm....
De fan draait altijd maar vaak hoor je hem amper, dus dit valt ook mee.
Tjsa, verscheidene reviews merken dit op, waar ze er bij andere netbooks niet over reppen. Dus dan is het perceptie he ;)
[...]
Ja hier heb ik geen ervaring mee. Raar eigenlijk, de HD3200 is zo standaard en zo veel gebruikt over de vele jaren heen, je verwacht dat er dan ondertussen betere drivers zijn ontwikkelt.
Het schijnt gewoon dat ATI Linux niet zo serieus neemt. NVidia daarintegen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 26-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Naast de 1215N ben ik ook wel erg benieuwd naar de 1218 :

Afbeeldingslocatie: http://www.fastcompany.com/pics/sites/fastcompany.com.mba/linkedfiles/imagecache/slideshowlarge/slideshows/17-1644_ASUS%20Eee%20PC%201218%20Series_Asustek.jpg

Iemand enig idee wanneer deze uitkomt of wat er precies in zit ? Ik kan er maar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Afgaande op Google en common sense verwacht ik hetzelfde als bij de 1201. D.w.z. 1 versie geoptimaliseerd voor battery life met een zuinige Atom, 1 versie voor light gaming: ION 2.
___
Voor de discussie Pentium 4 vs. Atom:

Pentium 4 @ 1.6 Ghz 189 Passmark points.
Atom N270 @ 1.6 GHz 305 Passmark points

De Atom presteert dus een stuk beter in Passmark. En wat mij betreft is Passmark een prima indicatie voor CPU intensieve taken zoals 7zip, encoden en berekeningen.

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 26-07-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Spam schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:05:
Naast de 1215N ben ik ook wel erg benieuwd naar de 1218 :

[afbeelding]

Iemand enig idee wanneer deze uitkomt of wat er precies in zit ? Ik kan er maar niets over vinden.
Mooie behuizing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

De 1201 gamed toch beter dan een u230 (bv)? Of niet? Als je relatief verschil bedoeld is het voordeel van de ION2 dat hij optimus heeft, dus het batterijleven is iets beter tov de 1201. D525 > A330 > N270

[ Voor 3% gewijzigd door Hot Pixel op 26-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Gewoon uit intresse, hoe multi threaded is Youtube HD?
Inderdaad, dat bedoel ik ook. Toen ik voor de eerste keer met een Atom N270 werkte was ik erg verbaasd. Ik had namelijk verwacht dat die erg traag zou zijn met normale OS handelingen. Dat was totaal niet waar.
Nee, mijn EEE 900 met Celeron op 900mhz was ook snel genoeg voor alle normale handelingen in XP. En daar heb je meteen mijn vraag: op welk OS draaide je netbook? XP boot al op een 16mhz CPU met 16mb RAM. Niet snel natuurlijk, maar you get my point.
Ik heb zijn budget nog niet opgemerkt, ik reageerde meer op jouw Atom 'bashing' ;)
Je moet reëel blijven. Je kan Atom als snappy (zelfs gewoon snel) afdoen, onder de voorwaarde dat er een dikke SSD in zit. Maar daar heeft Spam niets aan.

En wat Atom bashing betreft... Tja, ik heb nog steeds het gevoel dat Atom veel aandacht krijgt in dit topic terwijl het meer Netbook gebied is dan Thin and Light gebied.
Ik ben een groot fan van Atom... In mini PCtjes. In Ion mini HTPCtjes. In de Sagem Spiga. In de LG GW 990 (gecanceld, Damnit). In netbooks van 250€ en lager. Maar anderzijds ga ik liever naar AMD CPUs kijken.
Spam schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:23:
Betere HD decodering maar vooral de optimus technologie icm de atom CPU. Dat zou je ook weer terugzien in het batterij verbruik. Al zie ik het niet direct terug in de cijfers moet ik heel eerlijk zijn.
Het verbetert accutijd, wat opzich prima is, maar prestaties zijn ook fijn en soms zelfs broodnodig.
Ah kijk dat wist ik niet. Dus dat probleem is ook niet op te lossen dan. Ik lees bij een beetje wifi internet in verscheidene reviews dat 3 1/2 ongeveer het maximale is. Maar in de reviews wordt er toch meestal gerefereerd naar een 3 cell batterij. hmmm....
Nu weet ik nog steeds niet of je mijn review hebt gelezen, maar goed. Bij wifi valt de max nog wel mee, maar bij films kijken wordt het snel 3 uur.
Het schijnt gewoon dat ATI Linux niet zo serieus neemt. NVidia daarintegen wel.
Jammer. Maar de laptop is heel geschikt als normale PC, waarom gebruik je hem dan niet als Win 7 mediacenter, werkt ook prima en zit er gratis bij?
Hot Pixel schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:45:
De 1201 gamed toch beter dan een u230 (bv)?
Bij sommige games (Crysis voornamelijk) is het lood om oud ijzer. Bij de Modern Warfare spellen laat Ion het afweten. Vanwege de cpu limitatie kan je niet boven de 25fps gaan, maar ik zit bij lage instellingen op mn U230 te cruizen op 50fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik begrijp best dat voor een aantal mensen een Atom D525 te weinig is. Voor mij zou echter genoeg CPU power zijn en ik ben toch een redelijke serieuze laptop gebruiker. Voor de gemiddelde gebruiker (internet, office en een filmpje) is het ook een prima keuze, zeker in combinatie met ION graphics die video en flash kan versnellen.

Dat een 12" notebook met D525 en ION 2 graphics hier wordt besproken verbaasd me niets. Er is nu eenmaal overlap tussen net netbook en thin & light segment. Zoals al eerder opgemerkt presteert de D525 beter dan de laagste CULVs uit 2009.

Er worden hier ook regelmatig dikke en zware notebooks gedoogd, ik stel voor dat de hetzelfde doen met een 12" dual core netbook.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 26-07-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:40:
Voor de discussie Pentium 4 vs. Atom:

Pentium 4 @ 1.6 Ghz 189 Passmark points.
Atom N270 @ 1.6 GHz 305 Passmark points
En dat is even snel als een Pentium 4 op 2.5GHz die je in 2002 ook kon kopen.

Ik heb een laptop met pentium 4 2.0Ghz en deze is toch wat traagjes aan het worden,
met een vlottere harddisk dan de huidige 20GB zal er meer uit te halen zijn maar als je een
webpagina opent met veel foto's dan merk je wel dat het geen snelheidsmonster is.
Wel knap dat ze het verbruik zo'n stuk naar beneden hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
bouwfraude schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 03:41:
[...]
En een Atom D525 presteert beter dan een Celeron 743 die je pas sinds Q3 2009 kunt kopen :P
[...]
Ik heb een laptop met pentium 4 2.0Ghz en deze is toch wat traagjes aan het worden,
met een vlottere harddisk dan de huidige 20GB zal er meer uit te halen zijn maar als je een
webpagina opent met veel foto's dan merk je wel dat het geen snelheidsmonster is.
Het openen van een webpagina ligt vooral aan je doorvoersnelheid van je opslag en nauwelijks aan je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:39:
Het openen van een webpagina ligt vooral aan je doorvoersnelheid van je opslag en nauwelijks aan je CPU.
Is behoorlijk afhankelijk van de webpagina. Ik heb een Pentium 4 2.8GHz en als je daar een webpagina opent schiet het CPU gebruik altijd omhoog. Bij zwaardere websites zit die langere tijd op 100% en dan moet je gewoon op de CPU wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Let me guess.. er zit flash op de pagina. Ik bedoelde de pagina met foto's.

PS. trouwens ook bij mij Core 2 Duo schiet het CPU verbruik omhoog, maar goed zijn korte pieken, geen probleem dus.

Edit: om terug on topic te komen, het onderwerp van discussie was: is een Atom D525 voldoende CPU voor de gemiddelde Thin & light laptop gebruiker. Ik denk dus van wel.

[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 27-07-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

[...]

Dus eigenlijk zeg je dat een processor die twee keer zo hoog geklokt is even snel is als een Atom. Well no shit.
Als ik op de CPU lijst kijk van passmark zie ik dat de Pentium 4 3.8GHz pas in de buurt zit van de a330.
Overigens is de d525 daar ook is sneller dan een c2d u9300. Snel genoeg voor 'n thin&light medunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hot Pixel schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:00:
[...]
Dus eigenlijk zeg je dat een processor die twee keer zo hoog geklokt is even snel is als een Atom. Well no shit.
Well said :)
Overigens is de d525 daar ook is sneller dan een c2d u9300. Snel genoeg voor 'n thin&light medunkt.
D525 710, U9300 744. Maar het scheelt idd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben soms nogal een power user dus ik test ook op mijn laptop een hoop grafisch georienteerde software, hier een idee van hoe dingen lopen op een SU7300, 4GB, 30GB SSD, Intel GMA, win7(64bit)
(Vostro V13) misschien dat iemand er wat aan heeft.

Photoshop CS4: Laad snel. Opent dingen snel. Algemeen gebruik ook O.K. Windows slepen soms wat traag, tekenen met wacom snel wat laggy. Zware filters kunnen wat langer duren.

3D studio MAX 2010: Laad redelijk rap. Loopt met lichte belasting, dus een kleine lichte scene nog heel aardig op de GMA. Zolang je er niet te veel polygonen in stopt gaat het best aardig. Navigeren van viewporten aardig, tekenen is wat laggy.

Rhinoceros 3D: Algemeen loopt zeer goed, al had ik eerder wat issues met laggy-heid tijdens het tekenen. Dat is gek genoeg nu weg. Viewport manipuleren gaat erg goed met splines. De boel wordt wel trager als je gaat extruderen en 3D shapes gaat maken, Ik doe er voornamelijk plat 2D cad/tekenwerk in atm.

Lichtroom 2.6: Is te doen maar grote volumes bewerken is niet aan te raden, het gaat allemaal toch wat traag met 15mpix RAW bestanden.

Solidworks 2009: Start niet heel rap op, voorzover ik kan zien met lichte tekeningen nog wel goed werkbaar. Moet nog meer testen.

In het algemeen ben ik best tevree met de beperkte power. De SSD helpt wel een hoop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Philflow schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:57:
Ik begrijp best dat voor een aantal mensen een Atom D525 te weinig is. Voor mij zou echter genoeg CPU power zijn en ik ben toch een redelijke serieuze laptop gebruiker. Voor de gemiddelde gebruiker (internet, office en een filmpje) is het ook een prima keuze, zeker in combinatie met ION graphics die video en flash kan versnellen.

Dat een 12" notebook met D525 en ION 2 graphics hier wordt besproken verbaasd me niets. Er is nu eenmaal overlap tussen net netbook en thin & light segment. Zoals al eerder opgemerkt presteert de D525 beter dan de laagste CULVs uit 2009.

Er worden hier ook regelmatig dikke en zware notebooks gedoogd, ik stel voor dat de hetzelfde doen met een 12" dual core netbook.
De vraag in dit alles blijft : wat doe ik ?
  • Asus 1201N kopen : Pro's : redelijk snappy en Linux support. Cons : minder in games. Het viel me wel op dat je deze moeilijker kan bestellen. Asus is de voorraden aan het opmaken.
  • MSI 230 kopen : Pro's : snelle processor + light gaming. Cons : luidruchtige fan, slechte GPU support onder linux & batterij snel op.
  • Asus 1215N kopen : Pro's : snappy (volgens reviews), GPU linux support en goede batterij. Con's: wachten tot september :'(
  • Iets anders...misschien een sub 400 euro netbook kopen en dan een SSD erin zetten ? Is dit iets pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB ?
En ja mijn budget is 400+. Helaas is een SSD plaatsen in de 1201N weer wat kostelijk. Al is dat wel iets voor later ...Ik had eigenlijk graag een netbookje voor op vakantie gekocht (aug)

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 27-07-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
De 1215N gaat rond de 450 a 500 euro kosten. Dus ook buiten je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn daar al plaatjes van te vinden van de zilveren versie... Vind die specs wel erg nice...
Vond de 1201N mooi in het zilver, heb hem 1x gespot ergens onderweg in de trein bij iemand...

De 1218 is nog mooier, maar dat duurt nog maanden voor zover ik weet, als die echt mooier is kan de 1215 wel weer weg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Spam schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:35:
[...]
De vraag in dit alles blijft : wat doe ik ?
Die vraag mag je zelf beantwoorden. Ik kan niet inschatten hoe belangrijk een langere accuduur, linux support of games voor jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maratropa schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:06:
Ik ben soms nogal een power user dus ik test ook op mijn laptop een hoop grafisch georienteerde software, hier een idee van hoe dingen lopen op een SU7300, 4GB, 30GB SSD, Intel GMA, win7(64bit)
(Vostro V13) misschien dat iemand er wat aan heeft.

..."somt ervaringen met wat pakketten op"...
Kijk dit zijn nu interessante real-life ervaringen waar je een goede indicatie mee krijgt.
Hiervoor onze dank!
Ook ik zit te denken aan een 7300 (Sony Y11) voor on-the-way en vooral voor wat fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Spam schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:35:
[...]
• Iets anders...misschien een sub 400 euro netbook kopen en dan een SSD erin zetten ? Is dit iets pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB ?
Zeker een goede SSD, stuk sneller dan HDDs. Alleen moet je met 32GB wel wat management toepassen op je storage verbruik. Daarna is het genoeg voor Windows 7 + apps en wat data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik red het net met een 30GB vertex in m'n v13, maar er gaat een keer wel wat groters in komen, het is toch wat weinig ik heb solidworks al op een externe esata schijf moeten zetten :) Crucial C300 64 lijkt me wel een leuke..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:07:
De 1215N gaat rond de 450 a 500 euro kosten. Dus ook buiten je budget
Hmm, jij bent duidelijk een insider. Hoe weet je dit en weet je misschien ook wanneer ie komt ? Ik ben bereid om mijn budget met 50 euri op te krikken maar veel meer moet het niet worden.

Enne, weet je dan toevallig ook wat de 1218 gaat kosten ? Ik vind 'm mooi ! :9~
Philflow schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:49:
[...]

Zeker een goede SSD, stuk sneller dan HDDs. Alleen moet je met 32GB wel wat management toepassen op je storage verbruik. Daarna is het genoeg voor Windows 7 + apps en wat data.
Nou ja, ik wil 'm ook niet voor veel meer gebruiken :

Het volgende wil ik erop zetten:
  • Windows 7 basic : hoe kan ik die zoveel mogelijk strippen
  • Office 2007 : word, outlook, powerpoint & excel
  • een paar kleine apps
  • 1 game
  • Ubuntu dual boot of XBMC live dual boot
Data staat bij mij allemaal op een NAS ...

Nog een vraag : is er ergens een vergelijking wat een SSD aan batterij winst opleverd ? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de afwezigheid van spinning discs iets opleverd..

[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 27-07-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Spam schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:05:
[...]
Nou ja, ik wil 'm ook niet voor veel meer gebruiken : windows 7 + office + 1 game. Wat kost een ubuntu install aan ruimte ? En waar moet je dan rekening mee houden om het op 32 gb te passen?
System restore, page file, hibernation etc. Link

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 27-07-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor alle AMD fans hier :D
11.6-inch Inspiron M101z seen featuring AMD's Nile platform
http://techreport.com/discussions.x/19343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@spam

Ben geen insider, maar volg veel forums en blogs mbt 1215, 1218 enz.
Neem een kijkje hieronder en je zult veel info vinden
http://www.netbooklive.ne...-compact-sleek-body-4092/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Hot Pixel schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:00:
[...]
Als ik op de CPU lijst kijk van passmark zie ik dat de Pentium 4 3.8GHz pas in de buurt zit van de a330.
Ik zeg alleen dat een Atom qua snelheid acht jaar oude zooi is, dat er celerons zijn die nog belabberder presteren is niet echt een pluspunt voor intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Hmm die EEE PC is toch wel interessant. Ik weet niet of die Atom D525 ineens magisch snel is geworden, maar de clock is toch een stukje hoger, en hij beschikt over 4gb DDR3. Wie weet.
Ion 2 is altijd leuk. USB 3.0 (!) is het vermelden waard. Chiclet tobo, goede algemene bouw.
Ja, dit laptopje heeft toch wat voordelen.

Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@XanderDrake

Als je de 1215N bedoelt, die heeft 2GB DDR3 geheugen, 4GB is alleen een test versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:52:
@XanderDrake

Als je de 1215N bedoelt, die heeft 2GB DDR3 geheugen, 4GB is alleen een test versie.
Oh. Dat is jammer, en raar dat ze die 4GB dan als koop reden noteren in die review..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben opzoek naar een laptop, i3, 4GB, <=13,3inch, maar het belangrijkste goede internationale support, met accidental damage covery en on-site garantie. Ik kwam uit de op de Dell 3300 maar schijnbaar kun je deze niet kopen met 4GB Ram en een 64bit OS. Ook telefonisch wil het niet lukken. Het lijkt alsof dell niet wilt verkopen. Iemand andere alternatieven?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lenovo Thinkpad x201?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
XanderDrake schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:11:
[...]

Oh. Dat is jammer, en raar dat ze die 4GB dan als koop reden noteren in die review..?
Staat er gewoon bij

The version tested is in fact similar to the one that will hit the stores later this summer, but it comes with extra memory (4 GB instead of 2 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07

MaDLiVe

.-Observer-.

Die is wel redelijk duur, had even het budget erbij moeten zetten, incl 3 jaar garantie wil ik rond de 900 blijven hangen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

xpc

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een kleine en lichte notebook, en in eerste instantie viel mijn oog op de Y-serie van Sony (liefst de 'oude' Y11, vanwege het scherm). Maar nu zag ik op de HP site de 5320m staan, deze is wel duurder maar je hebt meer keuze uit processors, OS'en en: een non-glare scherm 8) . Alleen ik zie deze nog nergens te koop, staat ook niet in de pricewatch. Heeft iemand deze al ergens gezien of niet?

@MadLive, misschien ook iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@xpc

Druk op je eigen link van de 5320m. Daar staat "Koop bij een HP partner ", klik erop.

Selecteer een partner en druk op koop online. Er zijn meedere bedrijven die het te koop hebben, maar nog niet op vooraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nogal duur, wel op voorraad:
pricewatch unsorted: HP 5320M I3-350M/4GB/500GB/WWAN-3G/13.3 HD/WIN7 PRO HP WS994EA#ABH

Edit: ohja niet op voorraad, staat fout in de pw.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 28-07-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

xpc

Hm, ik heb alle links gecheckt, maar nergens op voorraad. Zal nog wel te nieuw zijn, maar bedankt voor de info. Zijn wel vrij prijzig inderdaad, maar dat is wel een van de duurdere modellen. Ik verwacht dat de straatprijs voor de goedkoopste straks rond de 850-875 euro (incl. btw) zal zijn. Maar goed, dat is nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
MaDLiVe schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:30:
Ik ben opzoek naar een laptop, i3, 4GB, <=13,3inch, maar het belangrijkste goede internationale support, met accidental damage covery en on-site garantie. Ik kwam uit de op de Dell 3300 maar schijnbaar kun je deze niet kopen met 4GB Ram en een 64bit OS. Ook telefonisch wil het niet lukken. Het lijkt alsof dell niet wilt verkopen. Iemand andere alternatieven?
Op zich overkomelijk niet? Geheugen ergens anders zal vast minder kosten, en je kunt met dezelfde key er een windows 7 64bit versie opzetten

Ik vond het ook stom dat DELL geen 64bit OS op m'n V13 zette, maar wel 4Gb..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DELL is soms vreemd. Een relatie bestelde 8 computers en DELL adviseerde windows XP. Dit was ruim 5 weken geleden.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1znwx7t.png

[ Voor 40% gewijzigd door Lisadr op 29-07-2010 11:11 . Reden: Ze doen het nog steeds ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:07:
DELL is soms vreemd. Een relatie bestelde 8 computers en DELL adviseerde windows XP. Dit was ruim 5 weken geleden.

[afbeelding]
In het bedrijfsleven wordt nog volop Windows XP gebruikt.

Ze kijken sowieso de kat uit de boom en Vista had dermate veel problemen in het begin
dat ze die versie maar helemaal hebben overgeslagen.

Er zijn ook programma's in omloop die niet spontaan op nieuwere versies van windows werken.
Wil je dat wel dan mag je weer heel veel dure consultant uren incalculeren. Meestal krijgt SAP de schuld
van het niet kunnen updaten. Maar Siemens kan er ook wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb heel deel 9 doorgelezen want mijn vriendin en ik zijn binnenkort ook aan nieuwe systemen toe.
Moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie... 8)7
Hebben nu allebei een notebook (15,6" Toshiba en 12,1" MSI) met nagenoeg dezelfde specificaties die beiden toch hun beste tijd hebben gehad. Ik overweeg twee nu opties:
1. desktop en kleine netbook
2. twee dezelfde 13" notebooks

Optie 1 is heel interessant. Maar als je net iets meer wilt dan internetten maar niet persé groot scherm nodig hebt zit je hele tijd boven, idem als de ander netbook in handen heeft. Voordeel wel dat er makkelijk een extra HDD en optische drive in kast kwijt kunt.

Neig steeds meer naar optie 2. Twee dezelfde notebooks is makkelijker onderhouden (denk aan nieuwste drivers) Mijne zal min 4GB RAM (wil 64-bit) en een SSD schijf krijgen toch. Bij deze optie zal een beeldscherm en toetsenbord bij besteld worden.

Ik heb een aantal vragen:
1] Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?

Interessante modellen vind ik nu:
- Asus UL30A-QX180V
- Acer Travelmate Timeline 8371-734G16nk
- Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N
- Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N
- Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)

2] Hoe is de behuizing tegenwoordig van Acer? Een aantal jaar terug rammelde het toetsenbord bij dat merk van de case af. Asus zit altijd goed in elkaar geschroefd is mijn ervaring, hoe zit dat met een Lenovo?

3] Bestaat er iets van een universele dockingstation / kastje waarin een HDD èn optische schijf in kwijt kan en waaraan ik beeldscherm, printer en toetsenbord kan aansluiten. Eén kabeltje aan de notebook en hoppa alles is aangesloten!

Zoals je ziet ligt de koers rond de € 600,-
Onze huidige notebooks hebben een flink stuk meer gekost in die tijd, met gevolg dat we er nu nog op rammelen. Nu ff net een stukje sneller afschrijven...

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 31-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:28:
• Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Alleen tijdens CPU intensieve taken zal de 330m een stuk sneller zijn. Denk aan het uitvoeren van berekeningen, coderingen of een spelcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:28:
[...]
Ik heb een aantal vragen:
1] Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Office en internet werk: niks. Maar met video bewerken of photoshop is het verschil wel heel erg groot.
2] Hoe is de behuizing tegenwoordig van Acer? Een aantal jaar terug rammelde het toetsenbord bij dat merk van de case af. Asus zit altijd goed in elkaar geschroefd is mijn ervaring, hoe zit dat met een Lenovo?
Aan de ene kant vind ik de behuizing van de Acer 3820T stevig en degelijk aanvoelen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat die van mij een fabrieksfout had in de behuizing waardoor er aan een kant een kier zat. Dit zou nu verholpen moeten zijn maar er is het een en ander fout gegaan met terugzenden naar mij omdat ik op vakantie was.
3] Bestaat er iets van een universele dockingstation / kastje waarin een HDD èn optische schijf in kwijt kan en waaraan ik beeldscherm, printer en toetsenbord kan aansluiten. Eén kabeltje aan de notebook en hoppa alles is aangesloten!
Eigenlijk heb je dit alleen bij de dure ultraportables van bijvoorbeeld Toshiba, maar een usb hub zou in jouw geval al een hoop schelen (HDD, optische schijf, printer, toetsenbord).

Maar het ziet er naar uit dat de 3820T (nu al) niet meer leverbaar is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jazzle schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:46:
Maar het ziet er naar uit dat de 3820T (nu al) niet meer leverbaar is :X
Zag ik idd ook al, wat zou er de reden van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:00:
[...]
Zag ik idd ook al, wat zou er de reden van zijn?
Volgens laptopshop.nl is hij niet tijdelijk uit voorraad maar 'niet meer leverbaar', in andere landen is hij nog wel volop te krijgen dus het zou iets kunnen zijn met de importeur oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Thanx for reply!
We gebruiken de notebooks beiden nu het meest voor office, e-mailclient en internet. Daarnaast gebruik ik ook een enkele keer AutoCAD, Paint.NET en kook ik weleens een custom ROM voor mijn PDA. Mijn vriendin gebruikt 'm 's avonds als ze thuis komt na haar werk om bovengenoemde en haar smartphone te syncen. Ik gebruik 'm ook overdag aangezien ik deels zelfstandige ben.

Heb nog even de tijd, dus is niet erg dat 'ie niet meer leverbaar... weet alleen uit eerdere ervaring dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zie en daarom wil ik ruim van te voren mij gaan oriënteren.

W.b.t. dockingstation lijkt mij een Belkin Expension Docking Station dan wel wat of een vergelijkbaar apparaat.
Had liever een kastje gehad met daarin HDD en optische schijf.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.