Heb heel deel 9 doorgelezen want mijn vriendin en ik zijn binnenkort ook aan nieuwe systemen toe.
Moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Hebben nu allebei een notebook (15,6" Toshiba en 12,1" MSI) met nagenoeg dezelfde specificaties die beiden toch hun beste tijd hebben gehad. Ik overweeg twee nu opties:
1. desktop en kleine netbook
2. twee dezelfde 13" notebooks
Optie 1 is heel interessant. Maar als je net iets meer wilt dan internetten maar niet persé groot scherm nodig hebt zit je hele tijd boven, idem als de ander netbook in handen heeft. Voordeel wel dat er makkelijk een extra HDD en optische drive in kast kwijt kunt.
Neig steeds meer naar optie 2. Twee dezelfde notebooks is makkelijker onderhouden (denk aan nieuwste drivers) Mijne zal min 4GB RAM (wil 64-bit) en een SSD schijf krijgen toch. Bij deze optie zal een beeldscherm en toetsenbord bij besteld worden.
Ik heb een aantal vragen:
1] Wat is merkbaar het verschil tussen een
Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een
Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Interessante modellen vind ik nu:
- Asus UL30A-QX180V
- Acer Travelmate Timeline 8371-734G16nk
- Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N
- Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N
- Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
2] Hoe is de behuizing tegenwoordig van Acer? Een aantal jaar terug rammelde het toetsenbord bij dat merk van de case af. Asus zit altijd goed in elkaar geschroefd is mijn ervaring, hoe zit dat met een Lenovo?
3] Bestaat er iets van een universele dockingstation / kastje waarin een HDD èn optische schijf in kwijt kan en waaraan ik beeldscherm, printer en toetsenbord kan aansluiten. Eén kabeltje aan de notebook en hoppa alles is aangesloten!
Zoals je ziet ligt de koers rond de € 600,-
Onze huidige notebooks hebben een flink stuk meer gekost in die tijd, met gevolg dat we er nu nog op rammelen. Nu ff net een stukje sneller afschrijven...
[
Voor 5% gewijzigd door
Mini Poeper op 31-07-2010 09:44
]