Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die vraag mag je zelf beantwoorden. Ik kan niet inschatten hoe belangrijk een langere accuduur, linux support of games voor jou zijn.
Verwijderd
Kijk dit zijn nu interessante real-life ervaringen waar je een goede indicatie mee krijgt.maratropa schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:06:
Ik ben soms nogal een power user dus ik test ook op mijn laptop een hoop grafisch georienteerde software, hier een idee van hoe dingen lopen op een SU7300, 4GB, 30GB SSD, Intel GMA, win7(64bit)
(Vostro V13) misschien dat iemand er wat aan heeft.
..."somt ervaringen met wat pakketten op"...
Hiervoor onze dank!
Ook ik zit te denken aan een 7300 (Sony Y11) voor on-the-way en vooral voor wat fotobewerking.
Zeker een goede SSD, stuk sneller dan HDDs. Alleen moet je met 32GB wel wat management toepassen op je storage verbruik. Daarna is het genoeg voor Windows 7 + apps en wat data.Spam schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:35:
[...]
• Iets anders...misschien een sub 400 euro netbook kopen en dan een SSD erin zetten ? Is dit iets pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB ?
Hmm, jij bent duidelijk een insider. Hoe weet je dit en weet je misschien ook wanneer ie komt ? Ik ben bereid om mijn budget met 50 euri op te krikken maar veel meer moet het niet worden.Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:07:
De 1215N gaat rond de 450 a 500 euro kosten. Dus ook buiten je budget
Enne, weet je dan toevallig ook wat de 1218 gaat kosten ? Ik vind 'm mooi !
Nou ja, ik wil 'm ook niet voor veel meer gebruiken :Philflow schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:49:
[...]
Zeker een goede SSD, stuk sneller dan HDDs. Alleen moet je met 32GB wel wat management toepassen op je storage verbruik. Daarna is het genoeg voor Windows 7 + apps en wat data.
Het volgende wil ik erop zetten:
- Windows 7 basic : hoe kan ik die zoveel mogelijk strippen
- Office 2007 : word, outlook, powerpoint & excel
- een paar kleine apps
- 1 game
- Ubuntu dual boot of XBMC live dual boot
Nog een vraag : is er ergens een vergelijking wat een SSD aan batterij winst opleverd ? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de afwezigheid van spinning discs iets opleverd..
[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 27-07-2010 15:12 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
System restore, page file, hibernation etc. LinkSpam schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:05:
[...]
Nou ja, ik wil 'm ook niet voor veel meer gebruiken : windows 7 + office + 1 game. Wat kost een ubuntu install aan ruimte ? En waar moet je dan rekening mee houden om het op 32 gb te passen?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 27-07-2010 15:09 ]
11.6-inch Inspiron M101z seen featuring AMD's Nile platform
http://techreport.com/discussions.x/19343
Ben geen insider, maar volg veel forums en blogs mbt 1215, 1218 enz.
Neem een kijkje hieronder en je zult veel info vinden
http://www.netbooklive.ne...-compact-sleek-body-4092/
GoT, You have to love it!
Ik zeg alleen dat een Atom qua snelheid acht jaar oude zooi is, dat er celerons zijn die nog belabberder presteren is niet echt een pluspunt voor intel.Hot Pixel schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:00:
[...]
Dus eigenlijk zeg je dat een processor die twee keer zo hoog geklokt is even snel is als een Atom. Well no shit.
Als ik op de CPU lijst kijk van passmark zie ik dat de Pentium 4 3.8GHz pas in de buurt zit van de a330.
Ion 2 is altijd leuk. USB 3.0 (!) is het vermelden waard. Chiclet tobo, goede algemene bouw.
Ja, dit laptopje heeft toch wat voordelen.
Ik zou het doen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Als je de 1215N bedoelt, die heeft 2GB DDR3 geheugen, 4GB is alleen een test versie.
Oh. Dat is jammer, en raar dat ze die 4GB dan als koop reden noteren in die review..?Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:52:
@XanderDrake
Als je de 1215N bedoelt, die heeft 2GB DDR3 geheugen, 4GB is alleen een test versie.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Staat er gewoon bijXanderDrake schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:11:
[...]
Oh. Dat is jammer, en raar dat ze die 4GB dan als koop reden noteren in die review..?
The version tested is in fact similar to the one that will hit the stores later this summer, but it comes with extra memory (4 GB instead of 2 GB).
Die is wel redelijk duur, had even het budget erbij moeten zetten, incl 3 jaar garantie wil ik rond de 900 blijven hangen.begintmeta schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:34:
Lenovo Thinkpad x201?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
@MadLive, misschien ook iets voor jou?
Druk op je eigen link van de 5320m. Daar staat "Koop bij een HP partner ", klik erop.
Selecteer een partner en druk op koop online. Er zijn meedere bedrijven die het te koop hebben, maar nog niet op vooraad.
pricewatch unsorted: HP 5320M I3-350M/4GB/500GB/WWAN-3G/13.3 HD/WIN7 PRO HP WS994EA#ABH
Edit: ohja niet op voorraad, staat fout in de pw.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 28-07-2010 23:08 ]
Op zich overkomelijk niet? Geheugen ergens anders zal vast minder kosten, en je kunt met dezelfde key er een windows 7 64bit versie opzettenMaDLiVe schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:30:
Ik ben opzoek naar een laptop, i3, 4GB, <=13,3inch, maar het belangrijkste goede internationale support, met accidental damage covery en on-site garantie. Ik kwam uit de op de Dell 3300 maar schijnbaar kun je deze niet kopen met 4GB Ram en een 64bit OS. Ook telefonisch wil het niet lukken. Het lijkt alsof dell niet wilt verkopen. Iemand andere alternatieven?
Ik vond het ook stom dat DELL geen 64bit OS op m'n V13 zette, maar wel 4Gb..

[ Voor 40% gewijzigd door Lisadr op 29-07-2010 11:11 . Reden: Ze doen het nog steeds ]
In het bedrijfsleven wordt nog volop Windows XP gebruikt.Lisadr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:07:
DELL is soms vreemd. Een relatie bestelde 8 computers en DELL adviseerde windows XP. Dit was ruim 5 weken geleden.
[afbeelding]
Ze kijken sowieso de kat uit de boom en Vista had dermate veel problemen in het begin
dat ze die versie maar helemaal hebben overgeslagen.
Er zijn ook programma's in omloop die niet spontaan op nieuwere versies van windows werken.
Wil je dat wel dan mag je weer heel veel dure consultant uren incalculeren. Meestal krijgt SAP de schuld
van het niet kunnen updaten. Maar Siemens kan er ook wat van.
Moet bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Hebben nu allebei een notebook (15,6" Toshiba en 12,1" MSI) met nagenoeg dezelfde specificaties die beiden toch hun beste tijd hebben gehad. Ik overweeg twee nu opties:
1. desktop en kleine netbook
2. twee dezelfde 13" notebooks
Optie 1 is heel interessant. Maar als je net iets meer wilt dan internetten maar niet persé groot scherm nodig hebt zit je hele tijd boven, idem als de ander netbook in handen heeft. Voordeel wel dat er makkelijk een extra HDD en optische drive in kast kwijt kunt.
Neig steeds meer naar optie 2. Twee dezelfde notebooks is makkelijker onderhouden (denk aan nieuwste drivers) Mijne zal min 4GB RAM (wil 64-bit) en een SSD schijf krijgen toch. Bij deze optie zal een beeldscherm en toetsenbord bij besteld worden.
Ik heb een aantal vragen:
1] Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Interessante modellen vind ik nu:
- Asus UL30A-QX180V
- Acer Travelmate Timeline 8371-734G16nk
- Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N
- Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N
- Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
2] Hoe is de behuizing tegenwoordig van Acer? Een aantal jaar terug rammelde het toetsenbord bij dat merk van de case af. Asus zit altijd goed in elkaar geschroefd is mijn ervaring, hoe zit dat met een Lenovo?
3] Bestaat er iets van een universele dockingstation / kastje waarin een HDD èn optische schijf in kwijt kan en waaraan ik beeldscherm, printer en toetsenbord kan aansluiten. Eén kabeltje aan de notebook en hoppa alles is aangesloten!
Zoals je ziet ligt de koers rond de € 600,-
Onze huidige notebooks hebben een flink stuk meer gekost in die tijd, met gevolg dat we er nu nog op rammelen. Nu ff net een stukje sneller afschrijven...
[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 31-07-2010 09:44 ]
Alleen tijdens CPU intensieve taken zal de 330m een stuk sneller zijn. Denk aan het uitvoeren van berekeningen, coderingen of een spelcheck.Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:28:
• Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Office en internet werk: niks. Maar met video bewerken of photoshop is het verschil wel heel erg groot.Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:28:
[...]
Ik heb een aantal vragen:
1] Wat is merkbaar het verschil tussen een Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en een Intel Core i3 330M? Ik kan lezen en zag dat bij er een extra cache aanwezig is, maar wat doet dat?
Aan de ene kant vind ik de behuizing van de Acer 3820T stevig en degelijk aanvoelen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat die van mij een fabrieksfout had in de behuizing waardoor er aan een kant een kier zat. Dit zou nu verholpen moeten zijn maar er is het een en ander fout gegaan met terugzenden naar mij omdat ik op vakantie was.2] Hoe is de behuizing tegenwoordig van Acer? Een aantal jaar terug rammelde het toetsenbord bij dat merk van de case af. Asus zit altijd goed in elkaar geschroefd is mijn ervaring, hoe zit dat met een Lenovo?
Eigenlijk heb je dit alleen bij de dure ultraportables van bijvoorbeeld Toshiba, maar een usb hub zou in jouw geval al een hoop schelen (HDD, optische schijf, printer, toetsenbord).3] Bestaat er iets van een universele dockingstation / kastje waarin een HDD èn optische schijf in kwijt kan en waaraan ik beeldscherm, printer en toetsenbord kan aansluiten. Eén kabeltje aan de notebook en hoppa alles is aangesloten!
Maar het ziet er naar uit dat de 3820T (nu al) niet meer leverbaar is

Zag ik idd ook al, wat zou er de reden van zijn?Jazzle schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:46:
Maar het ziet er naar uit dat de 3820T (nu al) niet meer leverbaar is
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Volgens laptopshop.nl is hij niet tijdelijk uit voorraad maar 'niet meer leverbaar', in andere landen is hij nog wel volop te krijgen dus het zou iets kunnen zijn met de importeur oid?StefanvanGelder schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:00:
[...]
Zag ik idd ook al, wat zou er de reden van zijn?
We gebruiken de notebooks beiden nu het meest voor office, e-mailclient en internet. Daarnaast gebruik ik ook een enkele keer AutoCAD, Paint.NET en kook ik weleens een custom ROM voor mijn PDA. Mijn vriendin gebruikt 'm 's avonds als ze thuis komt na haar werk om bovengenoemde en haar smartphone te syncen. Ik gebruik 'm ook overdag aangezien ik deels zelfstandige ben.
Heb nog even de tijd, dus is niet erg dat 'ie niet meer leverbaar... weet alleen uit eerdere ervaring dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zie en daarom wil ik ruim van te voren mij gaan oriënteren.
W.b.t. dockingstation lijkt mij een Belkin Expension Docking Station dan wel wat of een vergelijkbaar apparaat.
Had liever een kastje gehad met daarin HDD en optische schijf.
Het probleem is dat deze dockingstations via het expresscard slot aangesloten worden en de meeste Thin 'n Lights hebben dat (helaas) niet.Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:19:
[...]
W.b.t. dockingstation lijkt mij een Belkin Expension Docking Station dan wel wat of een vergelijkbaar apparaat.
Had liever een kastje gehad met daarin HDD en optische schijf.
Rand apparatuur via de hub en beeldscherm rechtstreeks...
Dan nog iets:
Een groot opslagvolume heb ik niet nodig op mijn notebook, heb liever minder en sneller.
Kan ik beter een 7200rpm HDD of een SSD kopen/inbouwen?
Maar als je je opslag extern wilt hebben dan zou ik een laptop zoeken met eSata, als je dan ook een externe harde schijf hebt met eSata dan kun je nog lekker snel gegevens overpompen
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Android fanboy
Maar kan iemand bevestigen of die specs wel helemaal kloppen?
Er ontbreekt toch echt een usb 3.0 poort en dat plaatje klopt ook niet helemaal
Of zoeken naar wireless oplossingen. Printer, opslag via wifi, muis, toetsenbord etc. via buetooth, etc. Weet niet of er al draadloze oplossingen voor een beeldscherm zijn trouwens.Mini Poeper schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:19:
Dus gewoon een simpele USB hub kopen is in this case raadzamer?
.......
Echte docking-stations werken trouwens meestal met een speciaal slot in de onderkant van de laptop, dan klik je hem er zo in. Mijn 7 jaar oude Dell inspiron heeft zo'n slot. Alleen heb ik geen docking-station.
[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 31-07-2010 14:31 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ziet er goed uit, weet jij wat de accuduur is?TTD schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:26:
De N82JV staat in de pricewatch![]()
Hij is ook wat aan de zware kant.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ja, Intel wireless display, of het nut heeft weet ik niet, een hdmi kabeltje is goedkoper...Fiber schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:26:
Weet niet of er al draadloze oplossingen voor een beeldscherm zijn trouwens.
http://www.engadget.com/2...s-u33jc-a1-bamboo-review/
Jammer van de resolutie 1366 x 768...
De specs kloppen inderdaad niet helemaal. Ik zal er zo even naar kijken.
LG levert voor zover ik weet (nog) niet naar Nederland. Wel jammer.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:03:
Weet iemand wanneer deze in europa wordt gereleased? LG X300, de mooiste netbook.
[afbeelding]

Voorzijde 1x USB en achterzijde 3x USB. Toetsenbord/muis voor, printer, HDD en DVD brander achter.
Probleem van beeldscherm is opgelost!
Nieuw(er) in het Logitech assortiment is de Notebook Kit MK605, heeft alleen geen ingebouwde USB-hub.
Nu een case vinden waarin zowel HDD als optische drive in past...
[ Voor 76% gewijzigd door Mini Poeper op 01-08-2010 02:50 . Reden: Ander idee; wel in deze post is nl. beetje off-topic... ]
Als dat nu het enige minpunt is, dan valt het wel mee toch.
Hij is ook nog niet bij zo heel veel zaken leverbaar, hoe zit dat met garantie? Gaat dat rechtstreeks via asus?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
accuduur is 6.5uur bij maximum besparing, bijna 4 uur bij draadloos internet met 100% brightness, 3uur film kijken en 1.5uur bij alle instelling op maximum en vervolgens loaded dus waarschijnlijk 1.5uur gamen. De review is gedaan met de i7 620 dus met een i5 520m zou je waarschijnlijk meer uurtjes uit kunnen putten.mhr-zip schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:11:
[...]
Ziet er goed uit, weet jij wat de accuduur is?
Hij is ook wat aan de zware kant.
2.3kg is niet eens zo heel zwaar voor de componenten die erin zitten, de envy weegt ook al 2.4kg met gelijke specs.
De resolutie is idd wat magertjes zeker als je weet dat er ook 11.6inch laptops zijn met die resolutie. Maar aan de andere kant gamen op full hd met een gt335m is ook bijna niet mogelijk.
review :
http://www.notebookcheck....2JV-Notebook.29437.0.html
Even een aanvulling: na uurtje of 5 wachten zijn alle bubbels eruit! Het resultaat is nu echt perfect, lijkt totaal niet alsof er iets over het scherm is geplakt. Ge-wel-dig!Ivo NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:04:
Ik heb deze inmiddels ontvangen en geplakt op mijn Dell M301z. Het plakken was een afschuwelijk karwei, helaas heb ik toch een paar bubbels. Gelukkig is dit niet goed te zien wanneer het scherm aan staat. Voor de rest: echt een geweldige folie! Het werkt echt per-fect, hartstikke mooi mat scherm nu en geen last meer van reflecties. Ideaal, kan het iedereen aanraden!
Android fanboy
Maar zo'n folie is idd misschien een optie, ik ben me ook suf aan het zoeken naar een note/netbookje met een mat scherm maar die zijn bijna niet te vinden. De Eee PC 1201NL van Asus heeft een mat scherm, maar deze heb ik nog nergens gezien hier.
Dat is niet mijn enige minpunt, maar wel een minpunt die me snel was opgevallen.mhr-zip schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:33:
[...] Als dat nu het enige minpunt is, dan valt het wel mee toch.
Uiteraard geloof ik wel dat de interne hardware enige relatie heeft tot het gewicht, maar zoals de Sony Z serie met nog vergelijkbare/betere specs wel een veel lager gewicht 1,42 kg heeft en ook kleinere afmetingen. Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat het dus best mogelijk is om in een compacte behuizing krachtige hardware te stoppen, maar het blijft de vraag of fabrikanten dat willen doen en welke prijs ze daarvoor vragen...TTD schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:12:
[...] 2.3kg is niet eens zo heel zwaar voor de componenten die erin zitten, de envy weegt ook al 2.4kg met gelijke specs.
Het hoeft toch ook niet gelijk Full HD (1920 x 1080) te zijn? Het kan toch ook 1600 x 900 zijn? Bij mij gaat het overigens niet zo zeer om de game resolutie, maar om het werkgebied op het scherm.De resolutie is idd wat magertjes zeker als je weet dat er ook 11.6inch laptops zijn met die resolutie. Maar aan de andere kant gamen op full hd met een gt335m is ook bijna niet mogelijk.
Atom N270, Windows XP.... Wil je dat echt? En of er echt een mat scherm in zit? Volgens deze review niet: http://gadgetmix.com/netbook/asus-1201-nl-review/xpc schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:16:
......... De Eee PC 1201NL van Asus heeft een mat scherm, maar deze heb ik nog nergens gezien hier.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
- Intel Core I3 Proccesor
- 3 of 4GB DDR3 geheugen
- GeForce GT310M of iets vergelijkbaars
De laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor school, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om Photoshop te kunnen draaien.
Na een poosje zoeken op internet + het gebruik maken van twaeakers ben ik bij de volgende notebooks terecht gekomen:
- Dell Vostro 3300
- Samsung Q330-JS01
Beide schermen van de laptops hebben een resolutie van 1366x768. Bij een reactie op een artikel op tweakers over de Samsung Q330-JS01 werd de opmerking geplaatst dat de resolutie zo laag is. Is dit echt een hele erge storende factor? Of is 1366x768 gewoon een normale resolutie voor een 13,3" inch notebook? Ik draai nu op een 14" met 1280x800.
Graag wil ik jullie mening horen over deze 2 laptops. Eventuele nadelen/ervaringen. Ook eventuele andere notebooks die voldoen aan mijn eisen mogen genoemd worden.
Jammer genoeg is de 1366 x 768 vrij standaard van notebook van 11.6" tot 15.6", vind het zelf echt te weinig voor een 15" en ook voor een 14" zie ik liever een hogere resolutie. Andere vinden met een hogere resolutie alles wat "te klein" worden. Deze vraag zul je dus zelf moeten beantwoorden. Vind je de resolutie waar je nu op werkt goed genoeg? Dan moet de 1366 x 768 ook geen probleem zijn.Froyo schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:06:
Beide schermen van de laptops hebben een resolutie van 1366x768. Bij een reactie op een artikel op tweakers over de Samsung Q330-JS01 werd de opmerking geplaatst dat de resolutie zo laag is. Is dit echt een hele erge storende factor? Of is 1366x768 gewoon een normale resolutie voor een 13,3" inch notebook? Ik draai nu op een 14" met 1280x800.
De resolutie waarop ik nu draai vind ik opzich voldoende, dus dan zou 1366 x 768 geen probleem zijn. Bedankt voor de uitleg.Regeneration schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Jammer genoeg is de 1366 x 768 vrij standaard van notebook van 11.6" tot 15.6", vind het zelf echt te weinig voor een 15" en ook voor een 14" zie ik liever een hogere resolutie. Andere vinden met een hogere resolutie alles wat "te klein" worden. Deze vraag zul je dus zelf moeten beantwoorden. Vind je de resolutie waar je nu op werkt goed genoeg? Dan moet de 1366 x 768 ook geen probleem zijn.
Misschien is het inderdaad een goed idee zoals je zegt om gewoon even langs de mediamarkt te gaan om het te ervaren. Daar zit ik niet op te wachten, warme plekken naast het touchpad.jvdgeest schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:09:
Je kunt toch naar een Mediamarkt .o.i.d. gaan en het zelf ervaren (staat ongetwijfeld wel een 13.3" laptop met deze resolutie)? Wat wij slecht vinden kun jij als voldoende bestempelen.... De Vostro 3300 raad ik niet aan. Werd veels te warm naast de touchpad.
Zijn er nog meer tweakers die ervaring hebben met de Dell Vostro 3300 of Samsung Q330-JS01. Helaas is er weinig keuze in notebooks met mijn eisen.

Android fanboy
Haha helderheid is gelijk gebleven, maar vooruitSick Nick schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:15:
Nu nog eentje met beeld, want als ie niet spiegelt maar niet helder genoeg is zie je nog niks

Hoogste helderheid:

Prima dus
Android fanboy
Ja, m'n camera (HTC desire) focust niet lekkerPhilflow schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:46:
Ik hoop dat de letters in het echt scherper zijn
Android fanboy
NotebookcheckFroyo schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:16:
Ik kijk op dit moment naar de Sony Vaio VPCEA1S1E. Is de Radeon Mobility HD5145 te vergelijken met een GeForce GT310M? Ik kan nergens vinden over hoeveel geheugen de Radeon Mobility HD5145 beschikt.
Ik denk dat die HD 5145 een stukje sneller is dan de 310M
Een stukje in de zin van een heel klein beetje? Op de benchmarklist van die site staat de HD5145 niet zoveel hogerXanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:32:
[...]
Notebookcheck
Ik denk dat die HD 5145 een stukje sneller is dan de 310M
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 01-08-2010 23:06 ]
Een paar frames meer, verschilt per game.D-e-n schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:05:
[...]
Een stukje in de zin van een heel klein beetje? Op de benchmarklist van die site staat de HD5145 niet zoveel hoger
Ik kwam tot nu toe (met een schuin oog kijkend naar die lijst) op de volgende modellen:
- De Sony Vaio Z-serie (licht en snel maar duur...........)
- HP Envy 14 inch (iets minder duur maar met 2,4 kg al weer wat zwaarder)
- Asus N82JV (mooie prijs maar mindere resolutie en ook al 2,3 kg)
- Dell Latitude E6410 (mindere grafische kaart)
De 11 inch van Alienware heb ik ook gezien maar dat scherm vind ik echt weer net te klein. Bovendien heeft die een mindere processor en vind ik hem niet zo mooi
Toevallig heb ik bij dezelfde webschop vorige week voor me ul30vt zo'n anti glare folie gekocht.Ivo NL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:50:
[...]
Even een aanvulling: na uurtje of 5 wachten zijn alle bubbels eruit! Het resultaat is nu echt perfect, lijkt totaal niet alsof er iets over het scherm is geplakt. Ge-wel-dig!De oplossing voor alle glanzende schermen wat mij betreft..
Hoe heb jij het er uiteindelijk zo netjes op gekregen?
In de badkamer na een warme douche oid? Of heb je andere tips
Die is nu ook leverbaar met een i5 of i7 in de VS, het vormgeving issue blijftD-e-n schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:51:
De 11 inch van Alienware heb ik ook gezien maar dat scherm vind ik echt weer net te klein. Bovendien heeft die een mindere processor en vind ik hem niet zo mooi
Nee, niet in de badkamer. Kan daar m'n laptop niet zo stabiel zetten als gewoon op tafel, zou dan schots en scheef gaan en dus zorgen voor een slechter resultaat.CT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:27:
[...]
Toevallig heb ik bij dezelfde webschop vorige week voor me ul30vt zo'n anti glare folie gekocht.
Hoe heb jij het er uiteindelijk zo netjes op gekregen?
In de badkamer na een warme douche oid? Of heb je andere tips
Ik heb als eerste met een LCD cleaner m'n scherm helemaal schoongemaakt, stof- en vetvrij. Daarna de folie losmaken voor 1/8e deel en beginnen aan de rechterkant van het scherm (als je rechtshandig bent, anders aan de linkerkant beginnen). Dan met de bijgeleverde softcard in je rechterhand en de folie in je linkerhand heel langzaam en in schuine bewegingen (!) de folie voorzichtig aanbrengen door met de softcard gelijktijdig alle bubbels eruit te drukken. Zo ga je langzaam maar zeker steeds verder door tot de linkerkant van het scherm. Ik was zo lang bezig met de rechterkant van 't scherm dat er steeds meer stof terugkwam op de linkerkant, waardoor daar zich dus weer bubbels vormden. Zo lang je die binnen de perken houdt, is er niets aan de hand, blijkbaar gaan die bubbels dus na een paar uur weg. Geduld is de gulden regel hier, ik heb over het aanbrengen denk ik 15 minuten gedaan, maar dan heb je ook wat
Android fanboy
Verwijderd
Op Ebay staan er genoeg, ook voor 14,1 en 14,4 inch schermen!
Android fanboy
Verwijderd
gt 335M ---> gt 425m
usb 3.0 staat er nu ook bij
Op de site van Asus staat nog steeds GT 335M, en de 425M zie ik ook niet terug in de benchmarklist?Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:03:
Bij de specs van de asus n82 jv is er wat veranderd in de pricewatch:
gt 335M ---> gt 425m
usb 3.0 staat er nu ook bij
Verwijderd
core: 560 MHZ
shader speed: 1120 mhz
SP: 96
directx: 11
geheugen: 1600 mhz gddr3.
Het is vergelijkbaar met een gts 350M / gts 250M, maar met directx 11.
Volgens mij een best leuke gpu, vergelijkbaar met een hd5650.
Klopt ja.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:50:
30 juli zou nvidia meer gegevens vrijgeven, en de gt 335M, dat is op de amerikaanse site?
Dat zag ik ook. Maar drie webshops hebben hem kennelijk wel? Bij één shop staat ook "gewoon" de GT335M.Op de nederlandse/belgische site staat de N82VJ nog niet.
Het is een goed alternatief voor zo'n dure Sony. Ik ben nog aan het denken of ik dat bedrag er voor over heb namelijkMaar ik ben er wel serieus over aan het dnken om hem te halen
Tekens/letters op een 14" in 1366x768 resolutie;
groter/kleiner dan op 12,1" (1280x800)?
groter/kleiner dan 15" (1024x768)?
Waar moet ik de CPU Pentium ULV SU4100 plaatsen ten opzichte van C2 Duo Mobile SU7300 en Intel Core i3? Eigenschappen, beter, slechter...
Vandaag een Logitech Alto Connect besteld; zo'n notebook houder met ingebouwde hub. Huidig extern beeldscherm brak, overwogen een nieuwe te halen. Denk dat standaard ook voldoet, kan altijd nog scherm naast zetten als tweede scherm.
Dat zijn wel inkoppertjes hoor.... heb je er al zelf over nagedacht?Mini Poeper schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:03:
Even voor de beeldvorming...
Tekens/letters op een 14" in 1366x768 resolutie;
groter/kleiner dan op 12,1" (1280x800)?
groter/kleiner dan 15" (1024x768)?
Het gaat dus om de laadsnelheid van de pagina's. Nu is de laadsnelheid dus een stuk trager, maar wat mij het meest irriteert is dat multi-tab werken extreem traag is geworden!
Als ik op pagina A een tabblad B laat openen, dan kan ik op op pagina A niet normaal meer scrollen voordat tabblad B geladen is.
Nu heb ik verschillende andere browsers geprobeerd, installeren/deinstalleren van die programma's, maar niets schijnt te werken. Heeft iemand nog tips? (browser begint nu namelijk ook steeds vaker vast te lopen)
-windows 7
-meestal staat alleen msn erbij aan.
-internetsnelheid zelf is meer dan snel genoeg! Op oudere pc's / laptops, met lagere specs, is er niks aan de hand!
ik weet niet of dit hier goed geplaatst is, maar aangezien de asus dus ook zo'n thin & light is, dacht ik dat er hier meer ervaring zou zijn daarover.
[ Voor 6% gewijzigd door smashmaster op 03-08-2010 09:29 ]
Verwijderd
Vanmiddag haal ik mijn Sony Vaio Y11S1E/S (het nog 'oude' model met SU7300 CULV Processor - die U5400 in Y21-serie ligt me niet). Hiervoor mag ik 739,- op de toonbank mag leggen.
Tevens heb ik er meteen een Hitachi 500GB/7200rpm harddisk erbij genomen om de bestaande 320GB/5400rpm te vervangen. Dat wordt wellicht pielen want voor zover ik weet is die bij de Sony Y/S/Z modellen niet vrij vervangbaar (dus laptop moet half uit elkaar).
Vraag
Hebben jullie belang bij een "How-To Guide" mbt vervanging van HDD in de Y-series?
Ik heb er wel eentje gevonden op internet, maar dit ging over S-serie, welke volgens mij identiek is.
==> Blijkt dat HDD dus wel eenvoudig via buitenkant te vervangen is. Da's mooi!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 13:06 ]
Verwijderd
Gooi ook eens alle browser history weg alsmede zou je de plugins even kunnen checken (of juist weggooien).smashmaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:25:
...
Na een week of 2 is internet enorm trager geworden, afgezien van de verwachtte langzamere tijd voor firefox om op te starten.
...
Check ook eens (via TaskManager - of beter: ProcessExplorer van SysInternals) wie nog meer CPU staat te slurpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 10:28 ]
Ik dacht dat dat alleen voor de Z geldt. De S en Y hebben (dacht ik) een directe toegang.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:12:
Dat wordt wellicht pielen want voor zover ik weet is die bij de Sony Y/S/Z modellen niet vrij vervangbaar (dus laptop moet half uit elkaar).
Verwijderd
Voor zover ik het overzie, gebruiken ze allen dezelfde soort (model) behuizing.Philflow schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:36:
[...]
Ik dacht dat dat alleen voor de Z geldt. De S en Y hebben (dacht ik) een directe toegang.
Afijn... als het wel achter een eenvoudig klepje zit, ben ik alleen maar blijer
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5773Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:52:
[...]
Voor zover ik het overzie, gebruiken ze allen dezelfde soort (model) behuizing.
Afijn... als het wel achter een eenvoudig klepje zit, ben ik alleen maar blijer
Ik zei het toch
Vast niet, hier de formule:Philflow schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:00:
[...]
Dat zijn wel inkoppertjes hoor.... heb je er al zelf over nagedacht?
=sqrt(x*x+y*y)/screensize geeft de dpi
Een 20" 1600x1200 is 100 dpi
Een 15,6" 1366x768 is 100,5
Een 14" 1366x768 is 111,9
Een 13" 1366x768 is 120,5
Een 12" 1280x800 is 125,8
1280x800 is een ideale resolutie voor een 12,1 inch en 1400x900 voor een 13,3 inch. Maar helaas gaan veel bedrijven voor 16:9 ipv 16:10
Ik vind een kleine schermgrootte met een hoge resolutie ideaal, mijn moeder daarentegen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zou zeggen, voor de prestaties in benchmarks: http://notebookspot.nl/charts/cpu/Mini Poeper schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:03:
Waar moet ik de CPU Pentium ULV SU4100 plaatsen ten opzichte van C2 Duo Mobile SU7300 en Intel Core i3? Eigenschappen, beter, slechter...
De SU4100 en SU7300 zitten redelijk op 1 lijn, de i3 zit afhankelijk van het type toch hoger. Wanneer het een UM versie is zal hij ietsje hoger liggen denk ik ,als ik de i5 520UM zie.
Verwijderd
Ik ga deze week de Sony Vaio S12X9E/B halen. Kijk er al naar uitVerwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:12:
De kogel is door de kerk...
Vanmiddag haal ik mijn Sony Vaio Y11S1E/S (het nog 'oude' model met SU7300 CULV Processor - die U5400 in Y21-serie ligt me niet). Hiervoor mag ik 739,- op de toonbank mag leggen.
Tevens heb ik er meteen een Hitachi 500GB/7200rpm harddisk erbij genomen om de bestaande 320GB/5400rpm te vervangen. Dat wordt wellicht pielen want voor zover ik weet is die bij de Sony Y/S/Z modellen niet vrij vervangbaar (dus laptop moet half uit elkaar).
Vraag
Hebben jullie belang bij een "How-To Guide" mbt vervanging van HDD in de Y-series?
Ik heb er wel eentje gevonden op internet, maar dit ging over S-serie, welke volgens mij identiek is.
==> Blijkt dat HDD dus wel eenvoudig via buitenkant te vervangen is. Da's mooi!
Nu zit ik alleen nog met die garantie: is het veel handiger als ik dat afsluit? Kost 60 euro voor 3 jaar.
Heeft iemand ervaring met dat Acer Advantage?
[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 03-08-2010 16:16 ]
Gisteren bij de aanschaf van iets gelijk bij die leverancier gevraagd naar Acer (verkoopt hij ook).
Het is geen A-merk zoals Asus en Toshiba, terwij MSI dat ook niet is maar flink op weg is op dat niveau te komen. Het RMA gebeuren is daarbij ook niet zo prettig bij Acer.
bij die time line serie krijg je heel veel waar voor je geld (en lang snoerloos werken)
heb m zelf nu ongeveer een jaar, waarbij die elke dag met me mee de bus in ging op weg naar groningen, ziet er nog als nieuw uit, scharnier ook nog helemaal top, accu ook.
is deze pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N
[ Voor 24% gewijzigd door koudepinda op 03-08-2010 16:34 ]
always bring a towel
Acer garantie is goed, maar niet geweldig.
Als je bereid bent 2 a 4 weken te wachten op reparatie dan is Acer een optie. In sommige landen heeft Acer service points en dan duurt reparatie vaak 2 tot 8 werkdagen. In Nederland hebben wij dat niet!
Ook heeft Acer een minder strenge "quality controle" waardoor er meer kans is op een fabrieksdefect dan bijvoorbeeld bij Sony.
Als garantie een belangrijke punt voor je is. Bel een andere merken op en vraag ze hoe de garantie verloopt, hoe lang je moet wachten enz.
Vergeet ook niet dat je in de EU standaard 2 jaar fabrieksgarantie hebt. Het gaat dus voornamelijk om welke service een merk bied. Er is een grote verschil in garantie, varierend van 3 werkdagen tot 5 weken en een duurder merk betekend niet een betere garantie.
Dat is iig netjes! Welk apparaat doel je op met je gekuch? Mis ik iets?koudepinda schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:30:
... ze proberen het tenminste niet te verdoezelen alsof het niet bestaat *kuch* bekend bedrijf*kuch*
Dat sowieso, maar gaat dat niet vaak ten koste van iets anders? Komt daarbij hoe er met de notebook wordt omgegaan.koudepinda schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:30:
bij die time line serie krijg je heel veel waar voor je geld (en lang snoerloos werken)
Wel kwaliteit bepalend, maar betaal je ook voor...Lisadr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:37:
Ook heeft Acer een minder strenge "quality controle" waardoor er meer kans is op een fabrieksdefect dan bijvoorbeeld bij Sony.
Stimmt! Ondanks dat MSI een B-merk is, is de garantie mij heel erg goed bevallen die twee keer dat ik deze nodig had... gewoon in Eindhoven er langsrijden en afgeven. Soms kun je erop wachten.Lisadr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:37:
Er is een grote verschil in garantie, varierend van 3 werkdagen tot 5 weken en een duurder merk betekend niet een betere garantie.
apple probeert problemen t liefst zo lang mogelijk onderwater te houden (gele vlekken in schermen, death grip, behuizing mankementen etc.Mini Poeper schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:51:
[...]
Dat is iig netjes! Welk apparaat doel je op met je gekuch? Mis ik iets?
[...]
Dat sowieso, maar gaat dat niet vaak ten koste van iets anders? Komt daarbij hoe er met de notebook wordt omgegaan.
voor de 3810T alleen lever je er idd wel wat voor in, je zit namelijk dan met een SU3500 singel core... (vaak wel genoeg)
bij de 3810TG die ik dus heb. die heeft een SU9400 (die wel redelijk wat in zn mars heeft voor zon klein dingetje) en naast de onboard igp van intel (4500HD) ook nog een ATI 4330. en desondanks dat allemaal kan ik nog mooi left for death 4 uurtjes op de accu spelen (kon nog iets langer mr toen had ik er wel genoeg van was nog ong 10% over)
1 nadeel is toch wel de speakertjes in de laptop, als je geluid op normaal volume hebt kun je in je 1tje nog mooi een filmpje kijken. muziek is niet echt lekker te beluisteren. zit je in een rumoerige ruimte, dan ben je het geluid gewoon helemaal kwijt. (kortom wil je goed geluid is een koptelefoon een must voor t ding)
always bring a towel
Moet je wel in de buurt van eindhoven wonen of heeft MSI (zoals Nokia) servicepunten door het hele land?Mini Poeper schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:51:
[...]
Stimmt! Ondanks dat MSI een B-merk is, is de garantie mij heel erg goed bevallen die twee keer dat ik deze nodig had... gewoon in Eindhoven er langsrijden en afgeven. Soms kun je erop wachten.
Ik weet dat Acer niet het beste merk is, maar er zijn simpelweg niet echt alternatieven die rond die prijs zitten
Gisteren kwam ik nog een leuke Asus tegen met een SU7300 maar toen ik naar die shop ging zag ik dat de voorraad op 0 stond. Ik dus even bellen en het bleek inderdaad dat er geen meer was. Je kon hem ook niet meer bestellen, maar de productpagina bleef altijd nog enkele dagen op de site staan zei de mevrouw.
En volgens mij is de Timeline-serie qua kwaliteit toch nog wel iets beter dan de mainstrems Aspire's, toch?
@ Lisadr
Ik zal er rekening mee houden. Sowieso neem ik een vaste PC erbij, dus ik heb altijd wat achter de hand zeg maar.
Weet ik, maar vaak is het maar een geouwehoer om daarvoor in aanmerking te komen. Dan betaal ik misschien maar 60 euro, maar dan heb ik ook nog eens 3 jaar.Vergeet ook niet dat je in de EU standaard 2 jaar fabrieksgarantie hebt.
@ koudepinda
Het is natuurlijk wel leuk om af en toe een spelletje te kunnen spelen, maar dat kost dan ook direct een bult geld extra. Dan moet ik het maar doen met een simpel spel (RCT2
[ Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 03-08-2010 18:59 ]
- 25 juni: laptop in huis van webshop
- 26 juni: RMA melding gemaakt & UPS label gekregen
- 28 juni: laptop op laten halen door UPS
- 1 juli: laptop aangekomen
- 6 juli: laptop teruggestuurd
- 7 juli: eerste bezorgpoging
...
...
- 16 juli: laptop terug bij Acer wegens afwezigheid
Sinds ik terug ben van vakantie (22 juli) heb ik al vaak naar de Acer helpdesk gebeld maar voorlopig heb ik mijn laptop nog niet terug
wat ik er eig mee wou zeggen is dat zelfs onder belasting de accu het nog zon 4 uur uit houd. en het geval van de 3810T zal dat een uur meer zijn ofzo (minder zware hardware) en op energy safer gaat ie zelfs nog meer dan de aangegeven 8 uur mee. (wanneer hij nieuw is zal dat al over de 9 uur gaan) acer is inderdaad niet het beste merk maar het is ook zeker geen slechte meer (bagger periode is nu wel zon beetje voorbij, bijna elke "A" fabrikant heeft wel ns n bagger serie gehad)Bolletje92 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:55:
[...]
@ koudepinda
Het is natuurlijk wel leuk om af en toe een spelletje te kunnen spelen, maar dat kost dan ook direct een bult geld extra. Dan moet ik het maar doen met een simpel spel (RCT2of enkele flash-games).
always bring a towel
Mooi om te horen.koudepinda schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:27:
[...]
wat ik er eig mee wou zeggen is dat zelfs onder belasting de accu het nog zon 4 uur uit houd. en het geval van de 3810T zal dat een uur meer zijn ofzo (minder zware hardware) en op energy safer gaat ie zelfs nog meer dan de aangegeven 8 uur mee. (wanneer hij nieuw is zal dat al over de 9 uur gaan) acer is inderdaad niet het beste merk maar het is ook zeker geen slechte meer (bagger periode is nu wel zon beetje voorbij, bijna elke "A" fabrikant heeft wel ns n bagger serie gehad)
Ik denk dat ik hem zo nog bestel. Ik heb alles al een beetje bij elkaar gesprokkeld en ik kom nu op een prijs van 464.50 uit.
Dat is dus inclusief de extra garantie (naar 3 jaar), een laptopsleeve en een muis
Die zag ik ook maar die lijkt in Nederland niet verkrijgbaar?praya schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:18:
De Lenovo IdeaPad Y460 ziet er dan wel weer leuk uit qua specs, heb jij die weleens in je handen gehad?
De meest recente NBBG Thin-&-light notebook is: [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010
Amen

Dit topic is gesloten.