Ik heb onlangs de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN in bezit en bij mij blijft de fan ook continue draaien. Bedoel je met in met de passieve koeling de instellingen in WIndows 7 in het configuratiescherm "Energiebeheerschema"? Daarmee heb ik het in ieder geval geprobeerd maar dan stopt de fan niet met draaien. Mocht het een ander instelling zijn dan hoor ik het graag.peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:09:
[...]
Als je dat storend vindt, kun je via power settings de cooling policy instellen op passive bij accu gebruik en/of netstroom. Als het goed is moet ie dan ophouden met blazen. Echter vind ik dat het reuze meevalt qua herrie, niet storend maar je hoort het wel in een stille ruimte.
Dit zou wel iets moeten veranderen eigenlijkRegeneration schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:35:
[...]
Ik heb onlangs de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN in bezit en bij mij blijft de fan ook continue draaien. Bedoel je met in met de passieve koeling de instellingen in WIndows 7 in het configuratiescherm "Energiebeheerschema"? Daarmee heb ik het in ieder geval geprobeerd maar dan stopt de fan niet met draaien. Mocht het een ander instelling zijn dan hoor ik het graag.
http://forum.notebookreview.com/5286176-post1791.html
Mijn ervaring met de laatste versie van BatteryBar is niet positief. Door dat programma had ik continue 50% CPU load (en dus kortere accutijd). Door installatie van de voorlaatste versie was dit probleem verholpen en nu gebruik ik BatteryBar naar tevredenheid en met prima accutijd.peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:24:
[...]
Hmm oke, ik heb in het begin ook veel batterybar gebruikt maar idd ook de laatste 4-5 maanden niet meer. Er is in ieder geval iets gewijzigd in een keer want het verbruik ging opeens een stuk achteruit, eerder kon ik echt zeker 6 uur werken op die laptop mét wifi aan. Achja, die 9 cells komt eraan en dan heb ik geen problemen meer (voorlopig)
Dus als jullie last hebben van (te) korte accutijd check even je CPU gebruik. Ik geloof dat je in taskmanager niet kunt zien dat BatteryBar CPU eet, maar dat is wel het geval.
Het heeft mij in December 2009 erg veel tijd gekost voor ik hier achter was.
Dit was allemaal i.c.m. een Acer Timeline 3810t.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Zijn er grote verschillen tussen Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en de Core I3 processoren?
Met gestrekt been.
De eerste is zuiniger, de tweede sneller. Zie CPU benchmarks via Google.
Die harde schijf is inderdaad wel interessant om mee te nemen, maar ik kan toch niet online bestellen?Philflow schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:42:
[...]
Bestel gelijk ook een Seagate Momentus XT, die zijn hier nog niet te krijgen.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822148591
Geen probleem hoor, heb er veelvuldig gebruik van gemaakt toen ik in de US was.
Totaal andere CPU's met totaal andere doeleinden. Kijk eens naar het TDPen kloksnelheid. Wel is het zo dat de SU7300 gebaseerd is op de 'oude' processors. De nieuwe versies van de SU7300 zijn de Core i3 of i5 modellen met UM achter de naam, bijvoorbeeld 330UM of 520UM.artbij schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:58:
Zijn er grote verschillen tussen Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en de Core I3 processoren?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Mijn Asus U30Jc is vandaag dan eindelijk aangekomen uit Duitsland!
Echt, wat een prachtding.
Ik kan alleen niet echt wennen aan dat toetsenbord van ze... Ik hoop dat die chinezen een beetje snel zijn.
Ik heb alleen al in deze post 4 keer op de y gedrukt ipv de z

Ik kan alleen niet echt wennen aan dat toetsenbord van ze... Ik hoop dat die chinezen een beetje snel zijn.
Ik heb alleen al in deze post 4 keer op de y gedrukt ipv de z
Bedankt voor de link. Ik zal er naar kijken. Misschien helpt een bios update. Ik merk wel inderdaad dat de notebook aan de linker kant wel aardig warm wordt...peakaboo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Dit zou wel iets moeten veranderen eigenlijk
http://forum.notebookreview.com/5286176-post1791.html
De cpu snelheid is variabel en de 3d game prestaties zijn vergelijkbaar:XanderDrake schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:24:
[...]
Euhm... Ik vind het duur.
Hij lijkt ontzettend op mijn MSI U230. Nieuwere CPU maar ook lager geclockt en de HD 4225 is ook langzamer voor 3D (wel beter voor HD).
Maar mijn U230 kost nu zon 100€ goedkoper!
"The graphics core of the HD 4200 stems from the Mobility Radeon HD 3400 and is therefore DirectX 10.1 capable. Because of the missing graphics memory, the performance of the card is a bit lower than of the HD 3400. Theroretically, dedicated memory chips can be directly added to the chip, making it a dedicated graphics card. Because of pricing it is unclear if any manufacturer will add memory to the chip.
Still older games like Doom 3 or Quake 4 should be barly playable. Compared to older onboad graphic chips (e.g., GMA X3100), the HD 4200 is much faster. Even the Centrino 2 graphics core (GMA 4500M HD) is noticeable slower than the HD 4200. Compared to the HD 3200 the performance should be similar.
bron: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-4200.20493.0.html
De U250 is wel weer circa 100 euro of meer duurder dan de U230.
Heb de 3820T binnen maar helaas zit er een kier in de behuizing aan de rechterkant boven de VGA aanluiting... Als ik het aanduw blijft het een paar seconden goed zitten maar het blijft niet zitten, die moet dus terug
en ik ga binnenkort op vakantie
Mooi toch? Ondertussen dat je op vakantie bent hoef je niet te wachten daaropJazzle schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:05:
Heb de 3820T binnen maar helaas zit er een kier in de behuizing aan de rechterkant boven de VGA aanluiting... Als ik het aanduw blijft het een paar seconden goed zitten maar het blijft niet zitten, die moet dus terugen ik ga binnenkort op vakantie
Als Redcoon niet snel genoeg meewerkt en je nog in je 14 dagen zit mag je hem ook terugsturen en je geld terug vragen. Je zou hem dan ondertussen ergens anders kunnen bestellen.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 25-06-2010 20:58 ]
Ah okeJazzle schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:53:
[...]
Dat was wel het idee inderdaad![]()
Morgen even contact opnemen met Redcoon en kijken wat ze doen
Ik heb een Thinkpad Edge 13 en zolang als deze het doet is het een fijn ding. Nu is deze vandaag al voor de tweede keer in de 2½ maanden dat ik hem heb overleden, beide keren na ongeveer een maand gebruik.
De eerste keer nadat mijn Thinkpad was overleden is er een nieuw system board ingezet maar dat heeft het niet lang volgehouden. Toen ik hem vanavond aan wilde zetten begon hij te roken en is nu dus weer dood.
Een Thinkpad Edge 13 is dus niet bepaald een aanrader.
De eerste keer nadat mijn Thinkpad was overleden is er een nieuw system board ingezet maar dat heeft het niet lang volgehouden. Toen ik hem vanavond aan wilde zetten begon hij te roken en is nu dus weer dood.
Een Thinkpad Edge 13 is dus niet bepaald een aanrader.
Trouwens, is het bij die terugroepactie van de 3810T zo dat je dan een vervangend exemplaar krijgt of repareren ze de oude?
Na lang twijfelen, zoeken een Dell besteld, niet de 13z maar de nieuwe M301z. Amper reviews te vinden maar het ziet er allemaal veelbelovend uit. Ben voor de versie met de AMD Neo K325 processor gegaan, had ook nog voor de singlecore of K625 kunnen gaan, maar dit voldoet waarschijnlijk prima voor me. Er zit een 320GB hdd in (7200rpm), 4GB DDR3, en voor de rest de normale zaken, BT, wifi en webcam. Voor 549 euro een prima ding lijkt me. Verwacht hem over 2 weken binnen te hebben 

Ben erg benieuwd!

Ben erg benieuwd!
Android fanboy
Ziet er strak uit. Enige waar ik m'n twijfels over zou hebben is die 7200rpm schijf, hoop dat ie een beetje stil is ivm geluidproductie en trillingen.Ivo NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:30:
Na lang twijfelen, zoeken een Dell besteld, niet de 13z maar de nieuwe M301z. Amper reviews te vinden maar het ziet er allemaal veelbelovend uit. Ben voor de versie met de AMD Neo K325 processor gegaan, had ook nog voor de singlecore of K625 kunnen gaan, maar dit voldoet waarschijnlijk prima voor me. Er zit een 320GB hdd in (7200rpm), 4GB DDR3, en voor de rest de normale zaken, BT, wifi en webcam. Voor 549 euro een prima ding lijkt me. Verwacht hem over 2 weken binnen te hebben
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben erg benieuwd!
Ziet er leuk uit! Jammer dat er weinig aan te passen is, zoals bijvoorbeeld kleur. Wat voor accu zit er in?Ivo NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben erg benieuwd!
GoT, You have to love it!
6-cells accu, opgegeven is max. gebruikstijd van 5 uur. Zou prima zijn voor mij. Er is inderdaad weinig aan te passen aan de configuratie! Maar ik denk dat je daarvoor beter uit bent bij de 13zLisadr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:57:
[...]
Ziet er leuk uit! Jammer dat er weinig aan te passen is, zoals bijvoorbeeld kleur. Wat voor accu zit er in?
Android fanboy
Is iets te kort door de bocht. Een WD 500GB 5400rpm is bijvoorbeeld sneller dan een Seagate 7200.3.Ivo NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:59:
Als ik dit en dit mag geloven zitten er alleen maar voordelen aan. Sneller!
Het licht er allemaal aan welke types je vergelijkt. Ik hoop voor jou dat je een Hitachi 7K500 krijgt, die zijn snel. Maar bij Dell weet je het nooit zeker.
Ah ok, nou ja, zolang het geen extra geluidsproductie/trillingen oplevert vind ik 't allemaal wel prima
Android fanboy
Kom je snel genoeg achter. En mocht ie wel wat veel lawaai maken heb je de HDD zo verkocht via V&A.
Mhh. Jij hebt dus ook al iets, iemand die op mijn review gereageerd had, had ook een probleem dat de laptop aan de onderkant niet recht is waardoor hij kanteltJazzle schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:05:
Heb de 3820T binnen maar helaas zit er een kier in de behuizing aan de rechterkant boven de VGA aanluiting... Als ik het aanduw blijft het een paar seconden goed zitten maar het blijft niet zitten, die moet dus terugen ik ga binnenkort op vakantie

Apart, terwijl ik op zich helemaal niet ontevreden ben over de bouwkwaliteit. Deze is ongeveer gelijk aan die van de Asus ul30a van mijn broer. In ieder geval, heb het UPS label ondertussen binnen, benieuwd wat ze er aan gaan doen bij Acer.StefanvanGelder schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:25:
[...]
Mhh. Jij hebt dus ook al iets, iemand die op mijn review gereageerd had, had ook een probleem dat de laptop aan de onderkant niet recht is waardoor hij kantelt
Welke uitvoering heb je? Hier met de lowend AMD versie nog geen problemen gehad gelukkig.kwiebus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:29:
Ik heb een Thinkpad Edge 13 en zolang als deze het doet is het een fijn ding. Nu is deze vandaag al voor de tweede keer in de 2½ maanden dat ik hem heb overleden, beide keren na ongeveer een maand gebruik.
Deze staat ook nog op mijn shortlist, maar tot op heden kan ik geen reviews vinden van laptops met de nieuwe lijn AMD processoren. Als de batterijduur 2 uurtjes hoger werd geadverteerd had ik hem ook blind durven bestellen.Ivo NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben erg benieuwd!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb de (te dure) Intel versie.troftnom schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:22:
[...]
Welke uitvoering heb je? Hier met de lowend AMD versie nog geen problemen gehad gelukkig.
't is maar goed dat ik zoveel onzin leesB1tchwax schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:45:
[...]
Deze staat ook nog op mijn shortlist, maar tot op heden kan ik geen reviews vinden van laptops met de nieuwe lijn AMD processoren.
http://forum.notebookrevi...t6397682.html#post6397682
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 27-06-2010 14:21 ]
Het is een 6-cell 44W battery. Verwacht in de praktijk 3,5 a 4 uur.B1tchwax schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:45:
[...]
Deze staat ook nog op mijn shortlist, maar tot op heden kan ik geen reviews vinden van laptops met de nieuwe lijn AMD processoren. Als de batterijduur 2 uurtjes hoger werd geadverteerd had ik hem ook blind durven bestellen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik ben op zoek naar een Macbook Air vervanger. Heeft iemand tips?
Met gestrekt been.
Sony Z. Zelfde gewicht, ongeveer zelfde prijs en veel sneller.artbij schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:23:
De nieuwe MSI X360. Komt binnen enkele weken (dat hoor ik ze zeggen sinds maart!) en gaat rond 900 euro kosten + 350 euro voor een SSD en je hebt een heel goed Air vervanger.artbij schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:23:
pricewatch: MSI X-Slim X360
[ Voor 7% gewijzigd door Lisadr op 27-06-2010 18:24 ]
Verwijderd
Waarom wil je je Air vervangen en wat is je budget? Als je dat weet dan weet je naar welk alternatief je moet kijkenartbij schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:23:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 18:25 ]
Vind hem eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Vind dat je onder de 1000,- wel een mooie vervanger moet kunnen vinden. Ik vind het wel belangrijk om dezelfde feel te hebben. Een echt dunne laptop dus.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:19:
[...]
Waarom wil je je Air vervangen en wat is je budget? Als je dat weet dan weet je naar welk alternatief je moet kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 27-06-2010 18:45 ]
Met gestrekt been.
Verwijderd
Ik twijfelde eerst nog of de 520UM processor wel betere prestaties levert dan de SL9400 die in de goedkope variant van de Air huist, maar na het vergelijken van wat benchmarks heb ik toch de indicatie dat de 520UM betere prestaties levert.
Vergelijk het zelf:
reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html (dan zoeken naar SL9400)
Deze ASUS is ook een optie. Betere grafische chipset, wel een hoger gewicht dan de MSI. pricewatch: Asus UL30JT-RX008X
Vergelijk het zelf:
Deze ASUS is ook een optie. Betere grafische chipset, wel een hoger gewicht dan de MSI. pricewatch: Asus UL30JT-RX008X
http://www.hardware.info/...0m_voor_zakelijk_gebruik/Nieuw in het aanbod van notebooks bij HP is de ProBook 5320m, dat volgens het bedrijf met een massa van 1,7 kg en een dikte van 23,5 mm één van de dunste zakelijke HP modellen is. De ProBook 5320m is voorzien van een LED-scherm met een HD resolutie en een diagonaal van 33,8 cm oftewel 13,3". De behuizing is gemaakt van geborsteld aluminium en het toetsenbord moet tegen morsen bestand zijn.
Met een Mobile Intel HM57 Express als chipset kan de ProBook worden voorzien van een Intel Core i5-450M (2,4 GHz), een Core i3-370M (2,4 GHz), een Core i3-350M (2,26 GHz) of een Celeron U3400 (1,06 GHz). Tot 4 GB DDR3-geheugen kan worden geïnstalleerd en zal maximaal op 1066 MHz draaien. Aan connectiviteit beschikt de ProBook over Gigabit Ethernet, 802.11b/g/n WiFi en Bluetooth 2.1+EDR.
Zo te zien is de performance van de 520UM nagenoeg gelijk aan die van de 330M, niet verkeerd want het verbruik zal een stuk lager liggenVerwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:46:
Ik twijfelde eerst nog of de 520UM processor wel betere prestaties levert dan de SL9400 die in de goedkope variant van de Air huist, maar na het vergelijken van wat benchmarks heb ik toch de indicatie dat de 520UM betere prestaties levert.
Vergelijk het zelf:
^ in theorie wel ja, in de praktijk hoeft dat niet waar te zijn, is al gebleken, ik geloof met diezelfde asus modellen.
Het gebruik bedoel je? Nouja het is wel zo dat ook de normale M varianten al erg zuinig zijn wanneer ze niet veel te doen hebben, enkel het maximum verbruik ligt een stuk hoger dan de UM varianten (35w vs 18w)Philflow schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:01:
^ in theorie wel ja, in de praktijk hoeft dat niet waar te zijn, is al gebleken, ik geloof met diezelfde asus modellen.
In theorie wel ja, maar in de praktijk kan het weleens anders uitpakken. Is ergens in deze thread al behandeld.
Overigens is TDP niet hetzelfde als verbruik.
Overigens is TDP niet hetzelfde als verbruik.
Verwijderd
Eerst een quote van de SU7300 processor die ik voor een ander topic al onder elkaar had gezet en vervolgens een indicatie van het verschil in accuduur tussen zomaar twee modellen met een i3 330M processor en een i5 520UM.Jazzle schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:15:
[...]
Het gebruik bedoel je? Nouja het is wel zo dat ook de normale M varianten al erg zuinig zijn wanneer ze niet veel te doen hebben, enkel het maximum verbruik ligt een stuk hoger dan de UM varianten (35w vs 18w)
Beide Intel SU7300 processor
Dell 13z:
Battery Eater Reader's test: 419 min
Battery Eater Classic test: 210 min
ASUS UL30A:
Battery Eater Reader's test: 472 min
Battery Eater Classic test: 174 min
Voor de ASUS kun je kijken in de benchmark van T.net: reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
Voor de Dell is het te vinden in een review van notebookcheck.net (http://www.notebookcheck....13z-Notebook.22081.0.html)
i3 330M
Acer Aspire TimelineX 3820TG:
Battery Eater Reader's test: 390 min (met Intel grafische chipset aan)
Battery Eater Reader's test: 286 min (met ATi chipset aan)
Battery Eater Classic test: 97 min
bron: http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html
i3 330M
Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N:
Battery Eater Classic test (vermoedelijk): 150 min
"De accu was na ruim 2.5 uur helemaal leeg, vergeet niet dat dit een 'worst case scenario' is. bron: productreview: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N review door Stefanovic45"
i5 520UM
Asus UL30JT:
Battery Eater Reader's test: 372 min (welke chipset T.net hiervoor gebruikt heeft weet ik niet)
Battery Eater Classic test: 109 min
Bron: reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 22:46 ]
Geen HDMI
Maar 1 SO-DIMM
Bijna 2 KG met 6-cell accu
HP bedoeld 1366x768 met "HD"
Persoonlijke smaal, maar ik vind het lelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Lisadr op 27-06-2010 21:48 ]
Ik zal zodra die van mij terug is ook eens een classic en reader test doen, ben wel benieuwd hoe dat zich verhoudt met de testresulaten van de Ul30JT want ik had eigenlijk wel wat meer van de 520UM verwacht wat batterijduur betreft.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:46:
[...]
Eerst een quote van de SU7300 processor die ik voor een ander topic al onder elkaar had gezet en vervolgens een indicatie van het verschil in accuduur tussen zomaar twee modellen met een i3 330M processor en een i5 520UM.
[...]
[...]
Waar ik eerder aan refereerde was dat een Asus UL30 model met Core i non ULV betere accu duur haalde dan een UL30 met Core i ULV. Is terug te vinden in de reviews.
Ik ken de details niet en ben ook niet op de hoogte van Asus lingo.
Ik ken de details niet en ben ook niet op de hoogte van Asus lingo.
U30Jc bedoel je 
Ik heb hem nog niet op de accu getest, vandaag zal ik een hele tijd buiten gaan zitten in ieder geval. Maar na een beetje gebruik lijkt het er op dat de accu inderdaad mooi richting 7 uur of meer gaat bij internetten.
Ik heb hem nog niet op de accu getest, vandaag zal ik een hele tijd buiten gaan zitten in ieder geval. Maar na een beetje gebruik lijkt het er op dat de accu inderdaad mooi richting 7 uur of meer gaat bij internetten.
De huidige Samsung X120 generatie is relatief verouderd en vrij duur ivm andere aanbieders.
Weet iemand of Samsung binnenkort hun 11,6 inch notebooks gaan updaten?
Weet iemand of Samsung binnenkort hun 11,6 inch notebooks gaan updaten?
Verwijderd
Hey,
Voor mijn erasmus van volgend academiejaar ben ik op zoek naar een laptop die licht is en lang op de batterij kan werken. Ik ben reeds in een winkel binnengestapt om een aantal modellen te bekijken qua grootte. Zo vond ik 13.3" van schermoppervlak te klein en ben ik nu dus op zoek naar een 14" of een lichte 15.6".
Ik hoop dat jullie mij wat meer op weg kunnen helpen wat na een halve dag zoeken geraak ik er nog steeds niet aan uit.
alvast bedankt
Voor mijn erasmus van volgend academiejaar ben ik op zoek naar een laptop die licht is en lang op de batterij kan werken. Ik ben reeds in een winkel binnengestapt om een aantal modellen te bekijken qua grootte. Zo vond ik 13.3" van schermoppervlak te klein en ben ik nu dus op zoek naar een 14" of een lichte 15.6".
Ik hoop dat jullie mij wat meer op weg kunnen helpen wat na een halve dag zoeken geraak ik er nog steeds niet aan uit.
alvast bedankt
De N230 is een 10,1 inch atom netbook en dus niet 11,6Hot Pixel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:16:
Yup. De N230. Best vervelend voor MSI
http://www.engadget.com/2...3-8-hours-of-pretend-fun/
Hier is een review van de N210
http://www.modeblog.nl/review-samsung-n210-netbook/0419/
13,8 zal wel in de praktijk rond 8 a 10 uur zijn.
Ook een beetje offtopic
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MNVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:52:
Hey,
alvast bedankt
pricewatch: Asus UL80Vt WX059V
pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH
pricewatch: Asus UL50AT-XX020V
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN
pricewatch: Samsung X420 JA03
Je kunt op tweakers filteren. Een heel handig optie
[ Voor 59% gewijzigd door Lisadr op 28-06-2010 16:05 . Reden: reactie van warre007 toegevoegd. ]
Uhm, op een 13.3" scherm past evenveel als op de meeste 15.6" modellen. De resolutie is bepalend, die blijft vaak 1366*768. Het is niet te klein ofzo, alles is nog prima te lezen en het went erg snel. Ik zou nog wel een hogere resolutie op mijn 13.3" laptop willen dat ditVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:52:
Zo vond ik 13.3" van schermoppervlak te klein en ben ik nu dus op zoek naar een 14" of een lichte 15.6".
Je kunt filteren ja... Maar of het slim is, is maar de vraag. Het filteren van processoren werkt iig niet goed.Lisadr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:56:
[...]
De N230 is een 10,1 inch atom netbook en dus niet 11,6Daarom offtopic
Hier is een review van de N210
http://www.modeblog.nl/review-samsung-n210-netbook/0419/
13,8 zal wel in de praktijk rond 8 a 10 uur zijn.
Ook een beetje offtopic
[...]
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MN
pricewatch: Asus UL80Vt WX059V
pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH
pricewatch: Asus UL50AT-XX020V
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN
pricewatch: Samsung X420 JA03
Je kunt op tweakers filteren. Een heel handig optie
Met gestrekt been.
offtopic:
Vanwaar zou het filteren in de Pricewatch niet werken? Als je een notebook zoekt die aan X eisen moet voldoen, dan is de Pricewatch toch juist ideaal?
Vanwaar zou het filteren in de Pricewatch niet werken? Als je een notebook zoekt die aan X eisen moet voldoen, dan is de Pricewatch toch juist ideaal?
Als je maar een beetje aan het browsen bent dan is die processor lijst eerlijk gezegd nogal afschrikwekkend...
Bijvoorbeeld voor een doorsnee Atom CPU moet je nogal wat vinkjes gaan zetten.
Verwijderd
Je kunt wel dit bericht typen, maar bent te beroerd om een paar vinkjes te zettentroftnom schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:32:
Als je maar een beetje aan het browsen bent dan is die processor lijst eerlijk gezegd nogal afschrikwekkend...
Is er behalve de UL30JT nog een andere (max 13.3 inch) thin en light met een beetje krachtige intel cpu en nvidia kaart? Ik loop een beetje met het idee te spelen om OSX erop te gooien en dan probeer ik zoveel mogelijk elementen te gebruiken die apple zelf ook gebruikt.
Daarnaast wil ik nog wel een beetje leuk spellen kunnen spelen, dus niet een al te oude nvidia.
Ik zag op notebooks.de een Studio 13 XPS, maar op de Nederlandse Dell site is deze nergens te bekennen.
Ik hou me aanbevolen voor ideeen.
Daarnaast wil ik nog wel een beetje leuk spellen kunnen spelen, dus niet een al te oude nvidia.
Ik zag op notebooks.de een Studio 13 XPS, maar op de Nederlandse Dell site is deze nergens te bekennen.
HP en ik geloof Sony hebben ook 13" krachtige Intel en Nvidia.
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 29-06-2010 07:19 ]
[offtopic]DaMarcus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:55:
offtopic:
Inderdaad. Filtersysteem is erg goed. Op 1 punt na.
Je kunt niet zoeken gebaseerd op datum van beschikbaarheid. "Toon alle producten die toegevoegd zijn sinds mei 2010"
Philflow schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:12:
[...]
Op Ebay.nl worden ze gewoon aangeboden, zowel 3810 als 3820.
Ik heb de 6-cell batterij (5200mAh) inmiddels binnen. Erg netjesSpeedingWilly schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:25:
[...]
Ik heb de 6-cell batterij voor de 3810t besteld en zal mijn ervaringen posten als ik m binnen heb en gebruikerservaringen heb.
De capaciteit is iets lager vergeleken met de 6-cell originele accu. Het is geen originele accu, wat ook te merken is aan de pasvorm. Het kost iets meer 'moeite' om de batterij te plaatsen en hij sluit niet naadloos aan, maar het verschil is minimaal. Ik heb natuurlijk nog geen gebruikerservaringen of de kwaliteit goed is, maar mijn eerste indruk is positief. Meer dan een factor 3 prijsverschil (incl. verzendkosten) is erg veel. Zeker voor een reserveaccu en de totale prijs van de notebook in ogenschouw nemend.
De slijtage is volgens BatterijBar 1.7%, waar mijn originele oude accu inmiddels boven de 10% zit.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-06-2010 07:43 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
offtopic:
troftnom schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:32:
Ook kunnen sorteren op processor familie zou inderdaad wel top zijn
troftnom schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:32:
Ook kunnen sorteren op processor familie zou inderdaad wel top zijn
Waarom perse een nVidia kaart als ik vragen mag? Het is gewoon duidelijk dat ze een kortere levensduur hebben en op prestatie / verbruik liggen ze gewoon achter op AMD.SamPatterson schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 01:08:
Is er behalve de UL30JT nog een andere (max 13.3 inch) thin en light met een beetje krachtige intel cpu en nvidia kaart? Ik loop een beetje met het idee te spelen om OSX erop te gooien en dan probeer ik zoveel mogelijk elementen te gebruiken die apple zelf ook gebruikt.
[ Voor 51% gewijzigd door Stefanovic45 op 29-06-2010 09:12 ]
Als je alle Intel Core i5`s wilt zien dan selecteer je de Intel Core i5 430M, Intel Core i5 450M, Intel Core i5 520M. Je denkt dan dat je alles hebt maar bij bijvoorbeeld de Asus UL30JT word de Core i5 aangeduid als Ci5 520UM, deze word dus niet getoond als je de filter gebruikt.Lisadr schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:26:
[...]
[offtopic]
Inderdaad. Filtersysteem is erg goed. Op 1 punt na.
Je kunt niet zoeken gebaseerd op datum van beschikbaarheid. "Toon alle producten die toegevoegd zijn sinds mei 2010"
Met gestrekt been.
Kijk eens naar de Asus U30Jc zou ik zeggen. Deze is niet in Nederland te koop, maar wel in Duitsland. Ik heb hem nu recht voor me staan en het is echt een top apparaat. Stevig, snel, compact en een lange adem.
artbij schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:35:
[...]
Als je alle Intel Core i5`s wilt zien dan selecteer je de Intel Core i5 430M, Intel Core i5 450M, Intel Core i5 520M. Je denkt dan dat je alles hebt maar bij bijvoorbeeld de Asus UL30JT word de Core i5 aangeduid als Ci5 520UM, deze word dus niet getoond als je de filter gebruikt.
offtopic:
Dan zijn dus de specs niet goed ingevoerd, kan gebeuren. Maar het goede nieuws is dat je er zelf iets aan kan doen, daar hebben ze namelijk de button 'specs verbeteren' voor uitgevonden. Gebruik die button, verbeter de specs en binnen een paar dagen wordt dat doorgevoerd doer de admins en kun je wel goed filteren.
Dan zijn dus de specs niet goed ingevoerd, kan gebeuren. Maar het goede nieuws is dat je er zelf iets aan kan doen, daar hebben ze namelijk de button 'specs verbeteren' voor uitgevonden. Gebruik die button, verbeter de specs en binnen een paar dagen wordt dat doorgevoerd doer de admins en kun je wel goed filteren.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Specs zijn goed, maar weegt meer dan 2 kilo. Dat is iets te veel naar mijn smaak.GENETX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:25:
Kijk eens naar de Asus U30Jc zou ik zeggen. Deze is niet in Nederland te koop, maar wel in Duitsland. Ik heb hem nu recht voor me staan en het is echt een top apparaat. Stevig, snel, compact en een lange adem.
Met gestrekt been.
De U30Jc heeft ook geen ulv processor volgens mij, of zie ik het verkeerd?artbij schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:51:
[...]
Specs zijn goed, maar weegt meer dan 2 kilo. Dat is iets te veel naar mijn smaak.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat mag je vragen. Het antwoord staat al in mijn eerste vraagstelling. Ik wil graag zoveel mogelijk authentieke elementen om OSX te kunnen draaien. Aangezien alle Apple computers nvidia kaarten hebben wil ik dus ook een nvidia. Ik weet wel dat er kexts zijn die ook ATI kunnen draaien, maar ik wil zo min mogelijk gedoe.Waarom perse een nVidia kaart als ik vragen mag? Het is gewoon duidelijk dat ze een kortere levensduur hebben en op prestatie / verbruik liggen ze gewoon achter op AMD.
Zijn er tussen twee haakjes ook mensen met bijv. een UL30JT of een andere 13 inch die goed OSX SL draaien?
Waarom zou je ULV willen hebben? Volgens de reviews ging de ULV niet langer op de accu dan de normale voltage CPU.mhr-zip schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:04:
[...]
De U30Jc heeft ook geen ulv processor volgens mij, of zie ik het verkeerd?
Weet iemand hoe de Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N presteert bij het afspelen van 1080p content en youtube HD?
Met gestrekt been.
Met een Core i3 330UM moet dat geen enkel probleem zijn. Zelfs zonder GPU acceleratie.
Exact, mijn Core i5 430M is veel sneller en als ik het wil kan ik alsnog 7 uur op de accu.Philflow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:03:
[...]
Waarom zou je ULV willen hebben? Volgens de reviews ging de ULV niet langer op de accu dan de normale voltage CPU.
Wat dacht je van de MacBook proSamPatterson schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:44:
[...]
Dat mag je vragen. Het antwoord staat al in mijn eerste vraagstelling. Ik wil graag zoveel mogelijk authentieke elementen om OSX te kunnen draaien. Aangezien alle Apple computers nvidia kaarten hebben wil ik dus ook een nvidia. Ik weet wel dat er kexts zijn die ook ATI kunnen draaien, maar ik wil zo min mogelijk gedoe.
Zijn er tussen twee haakjes ook mensen met bijv. een UL30JT of een andere 13 inch die goed OSX SL draaien?
Gaat niet lukken op de UL30JT. Geen wifi en geen bedraad ethernet.SamPatterson schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:44:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door MilaNL op 30-06-2010 20:19 ]
Heeft iemand ervaring met de Acer TimelineX 3820T? En dan speciefiek met het scherm, is dat echt zo slecht?
Ben driftig op zoek naar een leuke laptop de eisen zijn:
- Max 700,-
- 1080p perfect afspelen
- licht
- lange accuduur
Ik ga hem vooral gebruiken om op te internetten, films te kijken en voor Word.
Iemand tips?
- Max 700,-
- 1080p perfect afspelen
- licht
- lange accuduur
Iemand tips?
Met gestrekt been.
Ligt eraan. Zie jij het als een monitor of scherm hoog contrast heeft? een grote gamut? Zo ja, dan zul je zien dat Acer zeer goedkope schermen gebruikt. Laag contrast en geringe kijkhoek. Niet dat er niet prima mee te werken is maar de reviews liegen niet.artbij schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:12:
Heeft iemand ervaring met de Acer TimelineX 3820T? En dan speciefiek met het scherm, is dat echt zo slecht?
Overigens is er in die prijsklasse niet veel meer van schermen te verwachten.
Ook een optie: pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64NBen driftig op zoek naar een leuke laptop de eisen zijn:
- Max 700,-
- 1080p perfect afspelen
- licht
- lange accuduur
Iemand tips?
Maar die kan problemen hebben met youtube 1080p. Alle andere 1080p gaat prima.
LG levert niet in Nederland geloof'k. Erg jammer, want ze maken fantastische laptops.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:07:
Weet iemand wanneer de LG X300 in Europa verschijnt?
[afbeelding]
Over fantastische laptops gesproken: het AMD platform krijgt nu ook meer tractie. Ben benieuwd wanneer de eerste Nile modellen verschijnen.
Packard Bell heeft de dot.a aangekondigd.
[ Voor 4% gewijzigd door Hot Pixel op 30-06-2010 21:53 ]
Daarvoor hebben ze reviews uitgevonden op Tweakersartbij schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:12:
- Max 700,-
- 1080p perfect afspelen
- licht
- lange accuduur
Iemand tips?
Laat ik nu net over dit model een review hebben geschreven. Zoals gezegd, het scherm scoort vooral laag op contrast gebied, maar niet teveel eisende gebruikers kunnen er prima mee overweg.
PB is van Acer en de modellen zijn bijna identiek. Persoonlijk vind ik het design van PB net iets mooier. Helaas gaan ze voor entry modellen ipv krachtige modellen.Hot Pixel schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:53:
[...]
LG levert niet in Nederland geloof'k. Erg jammer, want ze maken fantastische laptops.
Over fantastische laptops gesproken: het AMD platform krijgt nu ook meer tractie. Ben benieuwd wanneer de eerste Nile modellen verschijnen.
Mooie review inderdaad. En moeilijk te missen, je verteld er namelijk elke 3 posts over....StefanvanGelder schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:20:
[...]
Daarvoor hebben ze reviews uitgevonden op Tweakers![]()
Laat ik nu net over dit model een review hebben geschreven. Zoals gezegd, het scherm scoort vooral laag op contrast gebied, maar niet teveel eisende gebruikers kunnen er prima mee overweg.
Ook verwijs je naar reviews op internet. Ik heb deze niet kunnen vinden. Kun je links geven?
Met gestrekt been.
Notebookjournal.de heeft het model met dedicated gpu gereviewed.
artbij schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:54:
[...]
Mooie review inderdaad. En moeilijk te missen, je verteld er namelijk elke 3 posts over....![]()
Ook verwijs je naar reviews op internet. Ik heb deze niet kunnen vinden. Kun je links geven?
offtopic:
Tja, zolang er vragen over blijven komen verwijs ik wel naar mijn review
Tja, zolang er vragen over blijven komen verwijs ik wel naar mijn review

Review:
3820T specifiek
TimelineX 3820 algemeen
[ Voor 28% gewijzigd door Stefanovic45 op 01-07-2010 09:12 ]
Thanx guys.
Maar als ik het goed begrijp heeft deze laptop de beste prijs/kwaliteit/presatatie verhouding?
Maar als ik het goed begrijp heeft deze laptop de beste prijs/kwaliteit/presatatie verhouding?
[ Voor 81% gewijzigd door Artbij op 01-07-2010 09:15 ]
Met gestrekt been.
Prijs/prestatie is het beste. De bouwkwaliteit van Acer is redelijk. Niet meer dan dat.
Zelf ben ik voor mijn vriendin opzoek naar een 11 tot 13 inch variant die maximaal 700 euro kost
Wat ze belangrijk vind is vooral de accuduur en een licht gewicht, ze zal hem gaan gebruiken voor oa haar werk( veel reizend) en zal veel gebruik maken van de standaard apps ala word etc.. en als ze hem thuis gebruikt wil ze graag youtube,uitzending gemist enzovoorts soepel kunnen afspelen
Tevens wil ze graag 2 jaar garantie erbij mits dat kan
Ik ben deze exemplaren tegen gekomen en wil jullie mening hier over hebben
Alle meningen over deze 3 merken en notebooks zijn dus welkom
Acer heb ik niet bekeken omdat ze enorm slechte ervaringen heeft met dit merk en geen Acer meer wil
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
Dell Inspiron 13z +-700 euro
Intel® Core™2 Duo ULV Processor SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)
Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
2 jaar In-Home Hardware Support
McAfee® SecurityCenter 10 - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
13.3" WLED High Definition (1366 x 768) TFT Display with TrueLife™
3.072 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
8-cel lithium-ion hoofdbatterij (80 Wh) bewerken
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Dell Wireless 365 Bluetooth-module
Intel Graphics Media Accelerator X4500MHD
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera
Wat ze belangrijk vind is vooral de accuduur en een licht gewicht, ze zal hem gaan gebruiken voor oa haar werk( veel reizend) en zal veel gebruik maken van de standaard apps ala word etc.. en als ze hem thuis gebruikt wil ze graag youtube,uitzending gemist enzovoorts soepel kunnen afspelen
Tevens wil ze graag 2 jaar garantie erbij mits dat kan
Ik ben deze exemplaren tegen gekomen en wil jullie mening hier over hebben
Alle meningen over deze 3 merken en notebooks zijn dus welkom
Acer heb ik niet bekeken omdat ze enorm slechte ervaringen heeft met dit merk en geen Acer meer wil
pricewatch: Asus UL30A-QX123V
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
Dell Inspiron 13z +-700 euro
Intel® Core™2 Duo ULV Processor SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)
Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
2 jaar In-Home Hardware Support
McAfee® SecurityCenter 10 - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
13.3" WLED High Definition (1366 x 768) TFT Display with TrueLife™
3.072 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
8-cel lithium-ion hoofdbatterij (80 Wh) bewerken
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Dell Wireless 365 Bluetooth-module
Intel Graphics Media Accelerator X4500MHD
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera
[ Voor 79% gewijzigd door pino85 op 02-07-2010 02:11 ]
Liefhebber van Tweakers
Met 6-cell accu ziet het er erg lelijk uit! Jammer en met 3-cell gaat het niet lang meeHot Pixel schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:53:
[...]

Tja let je daar nu echt op tijdens het werken achter die laptop?Lisadr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:05:
[...]
Met 6-cell accu ziet het er erg lelijk uit! Jammer en met 3-cell gaat het niet lang mee
[afbeelding]
Mijn 9 cells is onderweg vanuit foekie woekie land, zal wel wat pics schieten als die aangesloten is.
Als het de hele dag op een bureau staat, nee. Maar als je veel onderweg bent dan is het behalve lelijk, ook onhandig. Het past niet in een normale 11,6 inch sleeve. Het past niet in alle tassen enz.peakaboo schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:45:
[...]
Tja let je daar nu echt op tijdens het werken achter die laptop?
Mijn 9 cells is onderweg vanuit foekie woekie land, zal wel wat pics schieten als die aangesloten is.
Hoe kom je eigenlijhka aan die foto?
Reviews zoeken en plaatjes kijken? Gezien de link gaat het gewoon om een review.
Ja van pocket-lint, zover was ik ook. Maar de link naar de review zou wel prettig zijn.
Zoiets als de eerste review van de ao721 die ik ben tegengekomen.
Zoiets als de eerste review van de ao721 die ik ben tegengekomen.
11.6" Acer Aspire TimelineX 1830T Review (i5-430UM)
Komt de i5 versie ook naar Nederland? In de pricewatch zie ik alleen de i3 33UM versie staan.
Komt de i5 versie ook naar Nederland? In de pricewatch zie ik alleen de i3 33UM versie staan.
Zou ik niet van uit gaan, die vraag kan alleen Acer beantwoorden (dus contact zoeken via de website).fox-hound schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:41:
11.6" Acer Aspire TimelineX 1830T Review (i5-430UM)
Klopt. maar dat is toch simpel op te lossen om de accu dan los te koppelen dan heb je in elk geval je laptop in een beschermende sleeveLisadr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:36:
[...]
Als het de hele dag op een bureau staat, nee. Maar als je veel onderweg bent dan is het behalve lelijk, ook onhandig. Het past niet in een normale 11,6 inch sleeve. Het past niet in alle tassen enz.
Iemand die zijn mening wil geven over de volgende post en dan wel de 3 keuzes die er in genoemd zijn
pino22 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."
pino22 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 02-07-2010 00:43 ]
Liefhebber van Tweakers
Ja, nee dus. De MacBook pro vind ik te duur, voor de specs die je ervoor krijgt. Voor minder geld kun je een laptop kopen met betere componenten, die met een beetje tweaken (hierin zit ook de uitdaging) OSX kan draaien.Sick Nick schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:07:
[...]
Wat dacht je van de MacBook proStaat het zelfs standaard op, werkt alles zonder gedoe enzo.
Het is alleen even speuren naar de juiste.
MilaNL, voor een habbekrats kun je een broadcom wifi kaartje kopen en plaatsen, dat door OSX wordt herkend.
Verwijderd
Welke laptop heb jij dan?GENETX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:13:
[...]
Exact, mijn Core i5 430M is veel sneller en als ik het wil kan ik alsnog 7 uur op de accu.
Dit topic is gesloten.