Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nein, alles ist QWERTZ aber naturlich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
En ook allemaal rare tekens op het toetsenbord :+

Maar dat is geen aanrader...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

toetsenbordjes zijn toch wel te vervangen.....! Dit is toch Tweakers...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:30:
toetsenbordjes zijn toch wel te vervangen.....! Dit is toch Tweakers...?
ja maar ze los aanschaffen is nogal lastig soms _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Reactie terug van Acer, de 3820 met i5 en radeon 5650 zal niet in nederland geleverd worden.

Stelletje idioten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:32:
[...]

ja maar ze los aanschaffen is nogal lastig soms _/-\o_
Wellicht zijn de Acer toetsen los van elkaar te verplaatsen? zou me niets verbazen.

Op Ebay heb je iig voor weinig geld een nieuw toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit je nog steeds aan de rare tekens. Even een keyboard uit Azië laten overkomen kost geen drol en voorkomt frustraties.

Ik snap overigens niet waarom fabrikanten geen World Wide Editions uitbrengen van notebooks. Het zit hem vooral in de vertalingen en support volgens mij. Velen zouden geen problemen hebben met Engelse support, manuals en Windows. Enkel een ander toetsenbord er in zetten en hij is klaar voor land x. Er zijn zoveel van die laptops die dan niet uitkomen in Nederland vanwege de te kleine markt. Denk aan de U30Jc, de Envy (die nu dan wel eindelijk komt, maar veel te duur), de genoemde Acer, etc, etc...

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 15-06-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:41:
[...] Er zijn zoveel van die laptops die dan niet uitkomen in Nederland vanwege de te kleine markt. Denk aan de U30Jc, de Envy (die nu dan wel eindelijk komt, maar veel te duur), de genoemde Acer, etc, etc...
Inderdaad, het lijkt wel een trend te zijn/worden... :( Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik ben op zoek naar de: Acer TimelineX 4820TG-334G50Mn (i3, Hd5470) . Maar die kan je niet in nederland halen. Heeft iemand een webshop gevonden waar je deze naar nederland zou kunnen versturen ? Of is de enige optie langsrijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
zero_cool89 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
Ik ben op zoek naar de: Acer TimelineX 4820TG-334G50Mn (i3, Hd5470) . Maar die kan je niet in nederland halen. Heeft iemand een webshop gevonden waar je deze naar nederland zou kunnen versturen ? Of is de enige optie langsrijden ?
Ik denk dat de meerderheid van deze webshops het wel doet als je vooruitbetaald:
http://geizhals.at/eu/a519729.html
Notebook.de ook.
GENETX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:41:
Ik snap overigens niet waarom fabrikanten geen World Wide Editions uitbrengen van notebooks.
Ja precies. Gewoon een Qwerty US toetsenbord + een Windows 7 met een keuze voor de taal.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 15-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
zero_cool89 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
Voor de Timline serie kun je beter in het TimeLine topic kijken.

Zelf denk ik dat alleen de modellen beschikbaar worden die nu ook beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:47:
[...]

klopt daarom heb ik de 4320s ook gekozen, interne dvdrw en aparte ati kaart met 512 mb. tis geen wereld game kaart maar tis wel tig keer beter in onboard intel:)
voor 675 niet slecht.
wel 2gb ram maar kan altijd nog uitbreiden indien nodig. de 250 gb trek ik er toch uit en gaat ssd in + nog een wwan kaart.

in tegenstelling met de dell heeft hp dus betere dedicated videokaart, i3-330m cpu en wireless n kaart.
en geloof ff uit hoofdje een 4330 of 4350 ati kaart?
maar heeft 250gb 7200rpm en 2 gb ram
Waar heb jij deze dan gekocht dat er een ati kaart inzit? Als ik op internetwinkels kijkt zit er vaak gewoon een intel GMA ofzo of een Intel® HD grafisch systeem. Misschien bedoelen ze dat er wel mee :?

Zag hier ook dat er 2 types zijn, maar kan niet echt vinden wat nou het verschil is behalve dat die ene voor gprs geschikt is ofzo

http://h10010.www1.hp.com...5552-3955552-4145545.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand hoeveel uur accutijd er ongeveer verschil zit in tussen de Asus UL30A-QX123V (4400mAh) en de UL30A-QX057X (5600mAh). Mag ik dan gewoon zeggen dat dat 5600/4400 = 1,27x zo lang is? Ik twijfel nogal tussen deze twee.
En is de Core2Duo su7300 niet vervelend traag? Opzich ga ik er niet veel zwaars mee doen, maar ik wil wel dat het gewoon een beetje vlot reageert.
Er zijn ook wel i3 13" laptopjes maar die zijn of heel duur of hebben een veel kortere accuduur. En er zijn ook wel 15" laptops maar die hebben allemaal ook 1366x768 en ik ga niet een grotere laptop meeslepen zonder dat de resolutie omhoog gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:16:
Weet iemand hoeveel uur accutijd er ongeveer verschil zit in tussen de Asus UL30A-QX123V (4400mAh) en de UL30A-QX057X (5600mAh). Mag ik dan gewoon zeggen dat dat 5600/4400 = 1,27x zo lang is? Ik twijfel nogal tussen deze twee.
Ja.
En is de Core2Duo su7300 niet vervelend traag? Opzich ga ik er niet veel zwaars mee doen, maar ik wil wel dat het gewoon een beetje vlot reageert.
Bij gewoon internet, msn, muziek, office, hd filmpje ga je het echt niet merken, tenzij je echt zwaar gaat multitasken. Ook je Phenom II X4 940 staat bij die taken 80% van de tijd uit zijn neus te vreten op 800MHz. Snel zat dus.
Er zijn ook wel i3 13" laptopjes maar die zijn of heel duur of hebben een veel kortere accuduur. En er zijn ook wel 15" laptops maar die hebben allemaal ook 1366x768 en ik ga niet een grotere laptop meeslepen zonder dat de resolutie omhoog gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

de 4400mah versie gaat tegen de 7uur mee (op energie besparing) de 5600mah schijnt tegen de 10-11uren aan te komen met licht gebruik.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
GENETX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Ja.

[...]

Bij gewoon internet, msn, muziek, office, hd filmpje ga je het echt niet merken, tenzij je echt zwaar gaat multitasken. Ook je Phenom II X4 940 staat bij die taken 80% van de tijd uit zijn neus te vreten op 800MHz. Snel zat dus.

[...]
Bedankt :) inderdaad staat de phenom ook vaak niks te doen :P maar toch op mn desktop wil ik nog wel veel photoshoppen enzo. Maar dat hoeft op dit laptopje niet.
Ik zie nu ook de UL30A-QX048X... Het lijkt erop dat die ook een 5600mAh batterij heeft. Maar ik vind dat maar bij 1 webshop, en die kan natuurlijk ook de algemene specs van ul30a hebben overgenomen. Dus kan iemand bevestigen dat de UL30A-QX048X inderdaad een 5600mAh accu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hoe vlot je systeem reageert hangt meestal meer af van je HDD dan je CPU, als je tenminste een redelijke dual core met voldoende geheugen hebt.

Ik doe al mijn werk met een SU4100. Ik heb er wel een Intel SSD ingezet zodat mijn systeem snel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Weet iemand of er een 12,1inch laptop is met i5 CPU ? Anders word het de UL30JT.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Cyrus The Virus schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:44:
Weet iemand of er een 12,1inch laptop is met i5 CPU ? Anders word het de UL30JT.
Ik dacht dat Dell een 12" model heeft. (Vostro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De Acer TimelineX 3820T vind ik niet echt duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
StefanvanGelder schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:30:
[...]

De Acer TimelineX 3820T vind ik niet echt duur ;)
Heb hele slechte ervaringen met Acer gehad (laptop raakte oververhit, accu werd veel te snel minder. uiteindelijk zelf de laptop open moeten maken en koelpasta vervangen. dit zat er echt met bakken op. geen aandacht aan besteed dus :| ). Hij wordt nog steeds erg snel heet en de accu gaat inmiddels in windows nog maar een half uurtje mee. Dus eigenlijk wil ik principieel geen acer meer. Met Asus heb ik juist hele goede ervaringen. En de UL30A-QX057X is nu niet meer te koop :( Dus ik denk dat het dan de Asus UL30JT-RX008X wordt. Stuk duurder, maarja. Hij moet ook lang mee gaan.
Ook nog even naar de vaio'tjes en lenovo's gekeken maar hebben een te korte batterijduur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Philflow schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Hoe vlot je systeem reageert hangt meestal meer af van je HDD dan je CPU, als je tenminste een redelijke dual core met voldoende geheugen hebt.

Ik doe al mijn werk met een SU4100. Ik heb er wel een Intel SSD ingezet zodat mijn systeem snel reageert.
Mijn Thinkpad Edge 13 heeft een SU7300, 4GB memory en had standaard een Momentus 5400.6 320GB harde schijf welke ik door een Postville 80GB SSD heb vervangen. Toch heb ik niet echt het gevoel dat mijn systeem met de SSD nu zoveel sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
kwiebus schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:34:
[...]
Mijn Thinkpad Edge 13 heeft een SU7300, 4GB memory en had standaard een Momentus 5400.6 320GB harde schijf welke ik door een Postville 80GB SSD heb vervangen. Toch heb ik niet echt het gevoel dat mijn systeem met de SSD nu zoveel sneller reageert.
Vreemd, presteert je Intel wel naar behoren? wat is de WEI score voor je SSD?

Ik merk het eigenlijk aan alles. Booten gaat 2x zo snel, programma's openen, tabjes openen, magic bar in FF, control panel openen, afsluiten etc. Alles gaat eigenlijk sneller. En ik kwam van een 7200rpm Hitachi 7K500. met een Seagate 5400.6 zou het verschil nog groter moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 16-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
MilaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:20:
[...]

Heb hele slechte ervaringen met Acer gehad (laptop raakte oververhit, accu werd veel te snel minder. uiteindelijk zelf de laptop open moeten maken en koelpasta vervangen. dit zat er echt met bakken op. geen aandacht aan besteed dus :| ). Hij wordt nog steeds erg snel heet en de accu gaat inmiddels in windows nog maar een half uurtje mee. Dus eigenlijk wil ik principieel geen acer meer. Met Asus heb ik juist hele goede ervaringen. En de UL30A-QX057X is nu niet meer te koop :( Dus ik denk dat het dan de Asus UL30JT-RX008X wordt. Stuk duurder, maarja. Hij moet ook lang mee gaan.
Ook nog even naar de vaio'tjes en lenovo's gekeken maar hebben een te korte batterijduur imo.
Zojuist een UL30Jt besteld. dus ben benieuwd

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Had een paar maanden terug al gekeken naar een laptop, maar is er nooit meer van gekomen aangezien ik een nog wat ouder gevalletje had liggen, maar wil toch echt een nieuwe nu. Toen was ik de IdeaPad U350 al tegen gekomen, was toen nog met SU2300 en nauwelijks te krijgen. Nu ga ik over een paar weken naar de V.S. en wil daar eigenlijk wel een 13.3 inch laptopje scoren.

De laptop zal alleen gebruikt worden voor internetten/word/excel/msn/etc. Dus een SU7300 en 2-4GB DDR3 leek mij zeker voldoende, 250GB harde schijf is ook zat (meer is natuurlijk geen probleem), een batterij die een aantal uurtjes mee gaat zou ook fijn zijn.

Na een beetje gelezen te hebben kwamen er een paar naar voren:
- Asus UL30A
- Lenovo Thinkpad Edge 13
- Lenovo IdeaPad U350
- HP DM3
- Sony Vaio VPCY11S1E/S (duurder, maar damn sexy :*)).

De laatste 4 spreken mij meer aan dan de eerste, de Asus heeft een soort plastic omhulsel, wat ik niet zo mooi vind.

Nu zit ik in San Fransisco en ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n store voor laptops eigenlijk heet in de V.S.? Iemand tips?

Ander vraagje, hoe zit het met die stroomadapters, die zijn in de V.S. anders, hoe los ik dat op, zodat ik wel in NL kan opladen?

Zat net ook even op de Sony Vaio Y site te kijken en zag de VPCY21S1E/SI, met een H55 bord, dus daar komt dan zeker een i3 in? Wat voor prijs moet ik bij deze aandenken, is net wat meer kracht, maar of ik het nodig heb is natuurlijk maar de vraag. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:20:
[...]

Alternatief: Asus U53JC pricewatch: Asus U53JC-XX103V
Misschien een beetje aan de zware kant 2.8 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Vraaag schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:13:
Nu zit ik in San Fransisco en ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n store voor laptops eigenlijk heet in de V.S.? Iemand tips?
o.a. bestbuy, maar kijk ook zeker online, vaak goedkoper. bijvoorbeeld: http://www.google.com/pro...title&ved=0CA0Q8wIwATgA#p
Bestel gelijk ook een Seagate Momentus XT, die zijn hier nog niet te krijgen.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822148591
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:20:
[...]
Een beetje??? :*) Lijkt me een foutje.

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 17-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraaag schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:13:
Had een paar maanden terug al gekeken naar een laptop, maar is er nooit meer van gekomen aangezien ik een nog wat ouder gevalletje had liggen, maar wil toch echt een nieuwe nu. Toen was ik de IdeaPad U350 al tegen gekomen, was toen nog met SU2300 en nauwelijks te krijgen. Nu ga ik over een paar weken naar de V.S. en wil daar eigenlijk wel een 13.3 inch laptopje scoren.

De laptop zal alleen gebruikt worden voor internetten/word/excel/msn/etc. Dus een SU7300 en 2-4GB DDR3 leek mij zeker voldoende, 250GB harde schijf is ook zat (meer is natuurlijk geen probleem), een batterij die een aantal uurtjes mee gaat zou ook fijn zijn.

Na een beetje gelezen te hebben kwamen er een paar naar voren:
- Asus UL30A
- Lenovo Thinkpad Edge 13
- Lenovo IdeaPad U350
- HP DM3
- Sony Vaio VPCY11S1E/S (duurder, maar damn sexy :*)).

De laatste 4 spreken mij meer aan dan de eerste, de Asus heeft een soort plastic omhulsel, wat ik niet zo mooi vind.

Ander vraagje, hoe zit het met die stroomadapters, die zijn in de V.S. anders, hoe los ik dat op, zodat ik wel in NL kan opladen?

Zat net ook even op de Sony Vaio Y site te kijken en zag de VPCY21S1E/SI, met een H55 bord, dus daar komt dan zeker een i3 in? Wat voor prijs moet ik bij deze aandenken, is net wat meer kracht, maar of ik het nodig heb is natuurlijk maar de vraag. :p
Die kabel kun je doorgaans wel vervangen en de adapters zijn geschikt voor de 2 standaarden, dat is het probleem niet.

Wat wel een probleem is, is dat je vast boven de 430 euro zal uitkomen die je vrij mag invoeren. Met belastingen en alles is het kopen in de USA met de lage euro helemaal niet meer zo interessant. Zeker als je je bedenkt dat je voor garantie ook de sjaak bent... Ik zou de laptop gewoon in Nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:47:
[...]

Die kabel kun je doorgaans wel vervangen en de adapters zijn geschikt voor de 2 standaarden, dat is het probleem niet.

Wat wel een probleem is, is dat je vast boven de 430 euro zal uitkomen die je vrij mag invoeren. Met belastingen en alles is het kopen in de USA met de lage euro helemaal niet meer zo interessant. Zeker als je je bedenkt dat je voor garantie ook de sjaak bent... Ik zou de laptop gewoon in Nederland kopen.
Ja die pleuro is op het moment niet erg fijn, had al even gekeken, en het prijsverschil is niet erg groot meer tussen nl en usa (als voorbeeld naar een u350 gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:20:
[...]

Er staat op internet dat die een 2200mAh batterij heeft. Dat is hopelijk een foutje :P Maarja. Als dat wel zo is en hij is 2,8 kilo (wat ik op meer plekken vind) valt 'ie af. En hij is nergens leverbaar zie ik.

edit: ik heb de UL30JT maar besteld :) kan haast geen miskoop zijn lijkt me zo.

[ Voor 10% gewijzigd door MilaNL op 17-06-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:40:
[...]

Vreemd, presteert je Intel wel naar behoren? wat is de WEI score voor je SSD?

Ik merk het eigenlijk aan alles. Booten gaat 2x zo snel, programma's openen, tabjes openen, magic bar in FF, control panel openen, afsluiten etc. Alles gaat eigenlijk sneller. En ik kwam van een 7200rpm Hitachi 7K500. met een Seagate 5400.6 zou het verschil nog groter moeten zijn.
bij mij scoort intel 80 gb posteville drive 7.8 in wei. maar wei zegt niet veel.
doe mij maar een atto benchmark dan heb je pas echte cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:20:
[...]
bij mij scoort intel 80 gb posteville drive 7.8 in wei. maar wei zegt niet veel.
ik weet dat wei niet veel zegt, maar als snelle verificatie voldoet het. daarom vroeg ik het.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-06-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Een beetje??? :*) Lijkt me een foutje.
Ik zie 2 U53's in de pricewatch:
pricewatch: Asus U53JC-XX103V 13.3"
pricewatch: Asus U53JC-XX061V 17.3"

Gezien de overeenkomsten met de andere nummering van Asus (zoals de U50) lijkt het me echter een 15" te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:27:
[...]

Er staat op internet dat die een 2200mAh batterij heeft. Dat is hopelijk een foutje :P Maarja. Als dat wel zo is en hij is 2,8 kilo (wat ik op meer plekken vind) valt 'ie af. En hij is nergens leverbaar zie ik.

edit: ik heb de UL30JT maar besteld :) kan haast geen miskoop zijn lijkt me zo.
Kan je hem reviewen?
Ik ben wel benieuwd, met name naar hoe snel die is in alledaagse internet en microsoft office bezigheden. Want 1,06 ghz lijkt zo afschrikwekkend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:51:
[...]

Ik zie 2 U53's in de pricewatch:
pricewatch: Asus U53JC-XX103V 13.3"
pricewatch: Asus U53JC-XX061V 17.3"

Gezien de overeenkomsten met de andere nummering van Asus (zoals de U50) lijkt het me echter een 15" te zijn...
Jup, het is de Bamboe variant. De U53 serie is 15,6", de U33 is 13,3".

De kleine accu lijkt ook te kloppen. Ik heb die vaker terug gezien in de U33 op de notebookreview fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:09:
[...]

Jup, het is de Bamboe variant. De U53 serie is 15,6", de U33 is 13,3".

De kleine accu lijkt ook te kloppen. Ik heb die vaker terug gezien in de U33 op de notebookreview fora.
Ja, inderdaad de Bamboe serie is het. Ik dacht ook dat de productpagina op de Asus site stond, maar nu staat hij er in ieder geval geen.

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:57:
[...]

Kan je hem reviewen?
Ik ben wel benieuwd, met name naar hoe snel die is in alledaagse internet en microsoft office bezigheden. Want 1,06 ghz lijkt zo afschrikwekkend laag.
De reviews: Asus UL30JT: compact maar krachtig gemist? Misschien als je even zelf zoekt dat je nog meer kan vinden. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Regeneration op 17-06-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
[...]

Kan je hem reviewen?
Volgens mij is ie sneller dan de SU7300, en zelfs sneller dan de P8400. Door de betere architectuur komt dat wel goed lijkt me. Er zit ook een turbo-modus op de laptop, waardoor die 33% sneller draait. Ook als er maar 1 core belast wordt loopt ie sneller.
Hij is wel minder zuinig, maar ga er door de 8 cell accu en Asus' 10-uur-belofte vanuit dat ie het toch wel 5 uur kan doen met alleen maar beetje internetten. Maar inderdaad zoals hierboven staat heeft Tweakers.net m zelf een keer gereviewt en die kunnen dan veel beter dan ik :) Als ik een hele andere ervaring heb dan de reviewer zal ik er zelf een schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
[...]

Kan je hem reviewen?
Heb hem sinds gisteren binnen, had eerst een C2D T7200, maar deze is toch sneller in high preformance setting (zonder turbo 33, met is hij nog sneller). Gister 2 uur lang achter elkaar 1080p afgespeeld accu was 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik van de tweakers review begrijp is dat die I5 UM echt een prima cpu'tje is, veel beter dan mijn SU7300.

Met turbo loopt ie op 1 core ook gewoon op 1,8ghz. WANT!
De cinebench score is ook 2 keer zo hoog als de 7300... snif..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel het voordeel van de Arrandale's. En ook de betere IPC telt natuurlijk mee. het verschil in real time gebruik is echter lang niet zo dramatisch. Echt goede testes heb ik ook niet gezien, maar in Apps waar je echt beide cores wilt gebruiken zal de 520UM echt geen gigantische verschillen laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
[...]

Kan je hem reviewen?
Ik heb hem binnen. Ik heb wel direct Windows opnieuw geinstalleerd zodat ik die bloatware niet heb, waardoor nu ook de mogelijkheid om de turbo-modus in te gaan wel is :P
Maargoed, hij staat standaard op 1,07GHz als ik opstart, maar zodra ik iets ga doen wat meer processorkracht kost klokt 'ie automatisch omhoog tot maximaal 2,66 GHz ongeveer (maar ik heb ingesteld dat ie niet hoger dan de helft gaat op batterij, dit kan met het programma Power4Gear Hybrid dat je kunt downloaden van de ASUS site). Op ubuntu klokt ie naar 666MHz op battery saving mode en 1,07GHz op performance mode, maar ik heb niet uitgevonden hoe die hoger kan in Ubuntu. En de GeForce kaart werkt ook niet in Ubuntu, hij gebruikt alleen de Intel gpu (er zijn wel manieren om het werkend te krijgen, maar er wordt afgeraden dit te doen op ubuntuforums, maar dat maakt me niet uit, ik wil toch alleen maar Ubuntu als er weinig kracht nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Toch jammer dat er geen optische drive in zit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Joster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:32:
Toch jammer dat er geen optische drive in zit vind ik.
Wel ironisch dat ze er een CD met drivers&utilities bij leveren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
MilaNL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:04:
[...]

Wel ironisch dat ze er een CD met drivers&utilities bij leveren inderdaad.
Dat vond ik ook al, maar heb er maar een Slimdrive bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Weet iemand toevallig iets meer van de Aspire One 721? Op papier ziet het er allemaal erg veelbelovend uit namelijk. Zeker met de 4225 IGP Maar ik kan hem nergens vinden. Is het een amerikaans model ofzo?

edit:

Zie op tweakers dat de 721 sowieso uitkomt hier, maar of dat ook zo geldt voor de 1551 is nog maar de vraag.
Wil Acer niet dat de Nederlanders kleine krachtige(re) gaan kopen? Eerst d 3820TG, nu dit :)
Ach ja, er is ook altijd de u250 nog.

[ Voor 47% gewijzigd door Hot Pixel op 19-06-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Ben op zoek naar een thinkpad edge 13.
Twijfel alleen nog tussen de zwarte amd versie en de rode.
hieronder het belangrijkste verschil, de processor..

Zwart
ThinkPad Edge 13
NUE2MMH (AMD Athlon Neo X2 Dual-Core L325 ( 1.50GHz )

Rood
ThinkPad Edge 13
AMD Turion Neo X2 Dual-Core L625 ( 1.60GHz )

Ga je echt het verschil merken tussen de Turion en de Athlon?

Ze hebben beide de igp HD3200 van ati.
Is dit voldoende om blu rays af te spelen va. interne hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruim voldoende. Het verschil tussen de processors ga je ook niet echt merken. Dat verschil is dat de Turion 7,5% sneller is op papier. Dat ga je bij surfen niet merken, hooguit bij het uitpakken van een archief, maar de vraag is wat voor meerwaarde het dan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Hey bedankt voor je info!
Een andere vraag. Wat heb je voor chipset nodig eigenlijk om DTS-HD en dolby true hd af te kunnen spelen over hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik zo niet... Daar zul je even op moeten googlen. Ik wel eens een pagina op Wikipedia gezien met de ondersteuning van al dit soort dingen voor verschillende videokaarten.

(Het gaat dan ook om de videokaart/igp en niet de chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:42:
Hop zercom heeft mijn HP probook 4320S verstuurd:)
morgen ff ssd erin, wwan kaartje en van 2 naar 4 gb ram. leuk bakkie zo. _/-\o_
Nu je hem bijna een week hebt, zou je kunnen vertellen hoe de laptop bevalt?
Ik ben namelijk aan het kijken voor een 13,3" laptop voor o.a. op vakantie en de 4320 is 1 van de kandidaten.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03-2022
Hoi,

Ik ben op zoek naar een 13,3 inch thin & light (lijkt mij het comfortabelst in de sofa).
Mijn budget ligt rond de €500.
Nu heb ik al wat rondgekeken en het viel me op dat mijn budget er telkens onderligt.

Wat ik wel heb gevonden is een Acer Aspire TimelineX T3820 voor een €600.
De opvolger van de T3810 die in de openingspost te vinden is.
In reviews is te lezen dat de batterijduur er op achteruit gegaan is maar de prestaties wel verbeterd zijn.

Is dit de beste keus voor mijn budget?
Zijn er betere alternatieven?

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
€ 500 euro is geen ruim budget, denk er wel aan dat de TimelineX standaard met 2 GB geheugen wordt geleverd, ik heb er 2 GB bij geplaatst om zo toch een goed werkpaard te hebben.

Qua accuduur is het wel logisch dat die achteruit is gegaan, in de oudere modellen zit een low voltage processor van 18W ofzo. In de nieuwe modellen zit een normale notebook processor van 35W. Bij licht (internetten via WIFI) gebruik gaat de 9 cells accu, die standaard wordt geleverd in Nederland, ongeveer 8 tot 9 uur mee. Wanneer je de processor flink gaat belasten neemt het verbruik ook behoorlijk toe, de accu gaat dan logischerwijs echt veel minder lang mee.

Maar andere alternatieven zijn er bijna niet voor dat budget. Ik weet niet wat je er mee wilt doen, maar in veel andere 13.3" modellen zitten wel vaak low voltage processors, Die zijn minder krachtig, maar voldoende voor licht gebruik. De accuduur gaat aan de andere kant ook mee om hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Die Acer is wel scherp geprijsd maar voor normaal licht gebruik heb je eigenlijk niets aan zo'n sterke CPU. Een SU4100 of 7300 is dan even snel, verbruikt minder en blijft koeler.

Edit: Zoals Stefan al zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 20-06-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Laatst online: 05-09-2024
Pricewatch zegt het volgende met argumenten 13" t/m 14", <2,13 kg, <500 euro

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
Ja het is inderdaad voor licht gebruik. Voor filmpjes en om vlot te surfen.

Als ik bij de pricewatch voor de looks ga, staat de Lenovo IdeaPad U350 me aan, maar deze heeft wel een SU2700, mss wat te traag?

Ook de HP Pavilion dm3-1010ed bevalt me, maar een AMD Athlon Neo MV-40 zegt me niet veel.

Enja dan weet ik de batterijduur van deze laptops nog niet.

Ik zal mijn prioriteit dan op de accu en looks zetten. Nog even verder zoeken:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maestroo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:31:
Ja het is inderdaad voor licht gebruik. Voor filmpjes en om vlot te surfen.

Als ik bij de pricewatch voor de looks ga, staat de Lenovo IdeaPad U350 me aan, maar deze heeft wel een SU2700, mss wat te traag?

Ook de HP Pavilion dm3-1010ed bevalt me, maar een AMD Athlon Neo MV-40 zegt me niet veel.

Enja dan weet ik de batterijduur van deze laptops nog niet.

Ik zal mijn prioriteit dan op de accu en looks zetten. Nog even verder zoeken:)!
Juist de MV-40 en SU2700 moet je niet hebben. Dat zijn single core processoren. De SU2300 is wel dualcore tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Ik zit zelf ook een beetje te dobberen in deze prijs/formaatklasse, en waar ik op het moment nog een beetje op wacht is de Acer 721/1551, hoewel van die laatste het niet zeker is of die ook naar NL komt.
De MSI u250 is ook erg interessant, zeker omdat het vorige model door (ik geloof) XanderDrake erg positief is ontvangen en uitgebreid besproken (zie youtube).
Je kunt trouwens ook nog een oude 1810TZ voor ~ 500 euro scoren. Dat zou mijn officiele aanrader zijn.
Dit zijn echter wel modellen <13" , weet niet of dat een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maestroo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:31:

Single Core CPUs zou ik niet meer aan beginnen in 2010. Youtube HD is onmogelijk bijv. Dan maar even wachten op betere modellen, een andere schermmaat nemen of iets bijleggenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
Ja als ik men prijs optrek naar €600, krijg ik al een heleboel meer notebooks! Klik

Mijn aandacht is terug naar de 3810T gegaan: hier

Lijkt dit een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Jep. Beter. Maar die is niet op voorraad. Deze wel:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N

Die heeft een 640GB HDD en 9 cell accu.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 21-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zet toch voor de zekerheid deze er even naast: pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N
Ietsje duurder, maar wel een recenter model met een Core i3. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Prijstechnisch interessant idd, wel minder geheugen en kleinere harde schijf.

Maestro gaf wel aan "voor licht gebruik. Voor filmpjes en om vlot te surfen." Een Core i3 is dan gigantische overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Die 9 cell accu van acer ook, ding steekt een partij lomp uit! Heb je zo'n mooie platte laptop, heb je een dikke bobbel aan de onderkant eruit steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sick Nick schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:34:
Die 9 cell accu van acer ook, ding steekt een partij lomp uit! Heb je zo'n mooie platte laptop, heb je een dikke bobbel aan de onderkant eruit steken...
Inderdaad ja, die je laptop ook nog eens 200 gram zwaarder maakt. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Dat gewicht erbij is op zich vervelend maar iets meer gewicht voor meer werktijd is een redelijk compromis. Dat ie zo bizar uitsteekt echter niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:35:
[...]

Inderdaad ja, die je laptop ook nog eens 200 gram zwaarder maakt. Zonde.
150 gram op precies te zijn ;) Ik had ook liever een 6 cells gehad, maar daarmee wordt die in NL helaas niet geleverd, de accu is voor mij trouwens geen issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
Steken beiden accu's (3810 en 3820) er dan een eind uit? Dit vermijd ik liever.
Enja voor mij gaat de batterijduur toch voorop, dus een i3 processor is misschien niet zo een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nieuwe Toshiba: De Portégé R700 is een 13,3-inch notebook voorzien van een heuse Core i7 processor en tot op 8 GB DDR3-1066 geheugen. Toshiba biedt de keuze tussen een harde schijf en een SSD, met respectievelijk capaciteiten tot 500 GB en 512 GB. De afmetingen van 316 x 227 x 25,7 mm en het geclaimde gewicht van 1,3 kg voor de basisconfiguratie zorgen voor een zeer mobiel apparaat, dat volgens Toshiba ook nog eens goed zou moeten presteren. Het scherm, uitgerust met een LED-backlight, heeft een HD-ready resolutie van 1366x768 pixels.
http://www.hardware.info/..._met_Core_i7_bij_Toshiba/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
maestroo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:01:
Enja voor mij gaat de batterijduur toch voorop, dus een i3 processor is misschien niet zo een goed idee.
Ik heb de "oude" 3810T en daarbij steekt de 6 cells accu niet uit....maar damn wat duurt het opladen lang..hij zit er soms wel 8 uren in en is dan nog niet helemaal opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
maestroo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:01:
Ik had al een aantal foto's geplaatst van de 3820 met 9 cells accu:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00547.jpg

De 6 cells zou niet uitsteken, maar die wordt in Nederland helaas niet geleverd... Om eerlijk te zijn vind ik het niet eens lelijk dat die uitsteekt, hij steekt nog wel naar onder uit en niet naar boven. Wanneer je op je schoot werkt heb je niet direct contact met het warmste gedeelte van de laptop. Dat is alleen maar een voordeel volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nouja, dat is ook geen porrum die batterij!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Michel242186 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:07:
[...]
Ik heb de "oude" 3810T en daarbij steekt de 6 cells accu niet uit....maar damn wat duurt het opladen lang..hij zit er soms wel 8 uren in en is dan nog niet helemaal opgeladen.
8 uur!!! Tot 4 uur gebeurt wel eens als ie helemaal leeg is en ook nog aan staat tijdens opladen, maar 8 uur :?

Weet je dit zeker of wilde je gewoon aangeven dat het 'lang' duurt 8)7

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
StefanvanGelder schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:42:
[...]
De 6 cells zou niet uitsteken, maar die wordt in Nederland helaas niet geleverd...
Op Ebay.nl worden ze gewoon aangeboden, zowel 3810 als 3820.

Past de 3810 accu ook op 3820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Nu we toch door elkaar roepen: ik heb de Acer 721 gespot voor € 521,-.
Voor de belgen onder ons wellicht interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
SpeedingWilly schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:39:
[...]

8 uur!!! Tot 4 uur gebeurt wel eens als ie helemaal leeg is en ook nog aan staat tijdens opladen, maar 8 uur :?

Weet je dit zeker of wilde je gewoon aangeven dat het 'lang' duurt 8)7
ik weet het niet helemaal zeker...batterij heeft een slijtage van 8% maar het gebeurd wel dat ik 's ochtends 8 uur aan de stroom gooi en dat hij 's middags uurtje of 2 nog niet vol is...oke dat is dan 6 uren laden..pffff mij iets te lang...kheb ook een oude dell laptop die binnen 2 uurtjes weer vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Michel242186 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:02:
[...]
ik weet het niet helemaal zeker...batterij heeft een slijtage van 8% maar het gebeurd wel dat ik 's ochtends 8 uur aan de stroom gooi en dat hij 's middags uurtje of 2 nog niet vol is...oke dat is dan 6 uren laden..pffff mij iets te lang...kheb ook een oude dell laptop die binnen 2 uurtjes weer vol is.
het kan een stuk sneller gaan als je je laptop uit zet tijdens het laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45
Hot Pixel schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:27:
Nu we toch door elkaar roepen: ik heb de Acer 721 gespot voor € 521,-.
Voor de belgen onder ons wellicht interessant?
Euhm... Ik vind het duur.
Hij lijkt ontzettend op mijn MSI U230. Nieuwere CPU maar ook lager geclockt en de HD 4225 is ook langzamer voor 3D (wel beter voor HD).
Maar mijn U230 kost nu zon 100€ goedkoper!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Voor de mensen die het interesseren, ik heb een voorlopige review geschreven over de TimelineX 3820T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
Philflow schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:17:
Jep. Beter. Maar die is niet op voorraad. Deze wel:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N

Die heeft een 640GB HDD en 9 cell accu.
Mijn keuze zal waarschijnlijk deze worden, batterijduur ziet er enorm uit + een mooie opslag van 640GB.
Weet iemand hoe de 9 cell accu eruitziet bij de 3810T? Dat heb ik nog niet gevonden na gegoogeld te hebben.

Hopelijk kom ik geen rekenkracht te kort want de 3820 is maar net iets duurder en heeft ook goede accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Vorige pagina dude.

[ Voor 79% gewijzigd door Hot Pixel op 22-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
Dat is de 3820T, ik zoek de 3810T. Toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maestroo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:03:
[...]
Hopelijk kom ik geen rekenkracht te kort want de 3820 is maar net iets duurder en heeft ook goede accu :)
Om het eerlijk te vergelijken zou je eigenlijk de kosten van 2GB en de 640GB HDD erbij moeten rekenen. Volgens mij is het een Western Digital HDD, niet de goedkoopste.
maestroo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57:
[...]
Dat is de 3820T, ik zoek de 3810T. Toch bedankt ;)
Dezelfde accu volgens mij, of het ziet er hetzelfde uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 22-06-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
In de 3820T zit inderdaad een WD scorpio Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Cyrus The Virus schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:44:
lenovo x201 is net uitgerust met de i5

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:12:
[...]

Past de 3810 accu ook op 3820?
Nice! Zojuist een 9 cells besteld voor mijn (oude) 3810. Heb idd ook van accu slijtage en het opladen duurt vrij lang, vooral de laatste paar %. Echt veel verder dan 90% krijg ik hem niet opgeladen, en hij staat dan 99 van de 100 keer echt helemaal uitgeschakeld, toch vreemd, heb dat ding nog geen jaar in gebruik, maar wel intensief. Achja, daar issie voor dus.

Vind dat uitsteken van die accu juist positief! Idd, minder warmte op je schoot en hij staat mooi al een beetje schuin. 40 euro, niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Wellicht heb je hier te maken met een beveiliging. Ik had mijn oude laptop ook zo ingesteld dat hij niet meer dan 90% oplaadde (ging na de 90% op de druppellader geloof'k). Komt de levensduur ten goede ofzo. Elke keer een deep-cycle vind hij niet zo fijn, heb ik me laten vertellen. Enfin: heb je al eens in het bios gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 04:21:
[...]
Vind dat uitsteken van die accu juist positief! Idd, minder warmte op je schoot en hij staat mooi al een beetje schuin. 40 euro, niet echt duur.
Er zijn trouwens meedere versies beschikbaar. Sommige worden verkocht als 'genuine' sommige niet. Qua kwaliteit blijft het altijd een gok denk ik maar je krijgt wel garantie.

Kan iemand bevestigen dat de 3810 accus op de 3820 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:38:
[...]
Ik denk dat je die vraag het beste aan Acer zelf kan stellen via de service op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Michel242186 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:02:
[...]
Ik heb mijn 3810t nu ongeveer een jaar en de slijtage is nu rond de 10% (volgens BatteryBar). Opladen duurt 2-4 uur, afhankelijk van hoe leeg de batterij is en of de laptop aanstaat (in gebruik) tijdens opladen. Houd er rekening mee dat als je druk bezig bent op de laptop, de jus verdeelt moet worden tussen laptop en batterij. De lader levert 65watt.

Ik vind het opladen ook wat traag gaan, maar dat is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Philflow schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:12:
[...]
Bedankt voor de tip Philflow. Jij hebt al vaker goede tips gegeven, dank u _/-\o_

Ik heb de 6-cell batterij voor de 3810t besteld en zal mijn ervaringen posten als ik m binnen heb en gebruikerservaringen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Net de TimelineX 3820T besteld, dezelfde als StefanvanGelder en ook om dezelfde reden, vanwege studie aankomend jaar. Ben benieuwd, verwacht hem morgen al binnen te hebben (van Redcoon). Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Asus U30Jc is inmiddels uit Duitsland onderweg deze kant op. Als er een aantal zijn die nog specifieke wensen willen dan hoor ik dat. De Laptop zal na een proefronde iig ook van 128GB SSD worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Laatst online: 05-09-2024
GENETX schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:13:
Mijn Asus U30Jc is inmiddels uit Duitsland onderweg deze kant op. Als er een aantal zijn die nog specifieke wensen willen dan hoor ik dat. De Laptop zal na een proefronde iig ook van 128GB SSD worden voorzien.
Vandaag heb ik mijn U30JC ontvangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hot Pixel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 06:48:
Wellicht heb je hier te maken met een beveiliging. Ik had mijn oude laptop ook zo ingesteld dat hij niet meer dan 90% oplaadde (ging na de 90% op de druppellader geloof'k). Komt de levensduur ten goede ofzo. Elke keer een deep-cycle vind hij niet zo fijn, heb ik me laten vertellen. Enfin: heb je al eens in het bios gekeken?
Kga eens zoeken, heb wel nog eens de bios geflashed misschien ligt het daar aan.

Hij laad opzich gewoon redelijk snel op, tot 80-85% en vanaf daar gaat ie heeeeel langzaam richting 90% en dan issie echt max opgeladen, verder gaat ie gewoon niet.
Philflow schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:38:
[...]

Er zijn trouwens meedere versies beschikbaar. Sommige worden verkocht als 'genuine' sommige niet. Qua kwaliteit blijft het altijd een gok denk ik maar je krijgt wel garantie.

Ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=330440816866
Jazzle schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:29:
Net de TimelineX 3820T besteld, dezelfde als StefanvanGelder en ook om dezelfde reden, vanwege studie aankomend jaar. Ben benieuwd, verwacht hem morgen al binnen te hebben (van Redcoon). Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik hem binnen heb :)
Zul je geen spijt van krijgen, wellicht is de accuduur iets minder vanwege de krachtigere processor (i3 als ik het goed heb?). Ik gebruik mijne ook puur voor de studie en dat is echt ideaal zo'n licht ding dat plat is en erg lang mee gaat op de accu. Hoef nooit m'n lader mee te nemen naar school *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hmm nee kan niks in de bios vinden dat te maken heeft met stroom/accu.

Wat ik wel vond is een optie bij power options > change plan settings > change advanced power settings > battery > reserve battery level

Die stond op 7%, wellicht dat ie dat wel vol laadt, maar als reserve houd in kritieke toestand en dus niet de volle 100% opgeladen laat zien. Overigens zie ik bij mijn accu 11,6% slijtage :(

[ Voor 70% gewijzigd door peakaboo op 23-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:04:
[...]

Zul je geen spijt van krijgen, wellicht is de accuduur iets minder vanwege de krachtigere processor (i3 als ik het goed heb?). Ik gebruik mijne ook puur voor de studie en dat is echt ideaal zo'n licht ding dat plat is en erg lang mee gaat op de accu. Hoef nooit m'n lader mee te nemen naar school *O*
Met i3 inderdaad want hij moet ook gelijk mijn desktop vervangen (maar wel met 2x 23" monitoren er op). Gelukkig ben ik niet heel veeleisend maar volgens benchmarks is de i3 in de TimelineX ongeveer 2x zo snel als de su9400 (topmodel ulv), en een klein stukje sneller als de p8600 uit de (2,4ghz) macbooks dus dat komt wel goed. Accuduur is volgens Acer zelf 'tot 12 uur' , 8 uur blijkt heel reëel te zijn volgens gebruikerservaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:04:
Kga eens zoeken, heb wel nog eens de bios geflashed misschien ligt het daar aan.

Hij laad opzich gewoon redelijk snel op, tot 80-85% en vanaf daar gaat ie heeeeel langzaam richting 90% en dan issie echt max opgeladen, verder gaat ie gewoon niet.
Heb hetzelfde. Mijn 3810T is 13,5 maand oud en mijn slijtage is 8,9% (varieert tussen 7% en 9%! huh!?) en vanaf 80% gaat laden erg langzaam. 2 uur om naar 88% te gaan en vanaf daar laad het extreem langzaam op.

Heb 3 maanden geen batterybar gebruikt. Maar ik denk zelf dat het te maken met een nieuwe bios. Ben gegaan van 1.20 naar 1.27

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Lisadr schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Heb hetzelfde. Mijn 3810T is 13,5 maand oud en mijn slijtage is 8,9% (varieert tussen 7% en 9%! huh!?) en vanaf 80% gaat laden erg langzaam. 2 uur om naar 88% te gaan en vanaf daar laad het extreem langzaam op.

Heb 3 maanden geen batterybar gebruikt. Maar ik denk zelf dat het te maken met een nieuwe bios. Ben gegaan van 1.20 naar 1.27
Hmm oke, ik heb in het begin ook veel batterybar gebruikt maar idd ook de laatste 4-5 maanden niet meer. Er is in ieder geval iets gewijzigd in een keer want het verbruik ging opeens een stuk achteruit, eerder kon ik echt zeker 6 uur werken op die laptop mét wifi aan. Achja, die 9 cells komt eraan en dan heb ik geen problemen meer (voorlopig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Hmm oke, ik heb in het begin ook veel batterybar gebruikt maar idd ook de laatste 4-5 maanden niet meer. Er is in ieder geval iets gewijzigd in een keer want het verbruik ging opeens een stuk achteruit, eerder kon ik echt zeker 6 uur werken op die laptop mét wifi aan. Achja, die 9 cells komt eraan en dan heb ik geen problemen meer (voorlopig :+)
Denk dat het door de BIOS komt. fan maakt veel meer lawaai (draait harder) terwijl CPU 38 graden is en HDD 32 graden is. Niet echt warm

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Lisadr schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Denk dat het door de BIOS komt. fan maakt veel meer lawaai (draait harder) terwijl CPU 38 graden is en HDD 32 graden is. Niet echt warm
Als je dat storend vindt, kun je via power settings de cooling policy instellen op passive bij accu gebruik en/of netstroom. Als het goed is moet ie dan ophouden met blazen. Echter vind ik dat het reuze meevalt qua herrie, niet storend maar je hoort het wel in een stille ruimte.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.