Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:53:
Ok mooi. Touchpad gaat naar verloop van tijd beter reageren doordat het sticker residu er beter vanaf gaat en er meer vinger vet op verzameld. De functie toesten kun je afstellen in de BIOS. Veel plezier ermee.

PS. volgens mij heb je er ook nog een DVD speler bij gehad, dus dan is het toch een aardige deal idd.
Thanks voor de tip! Ik had over de BIOS instelling voor de functietoetsen heen gelezen. Dit heb ik nu fijn uitgezet :). En klopt. De dvd/lightscribe brander/lezer zat in de doos erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
nou na een weekje op een tropisch eiland gezeten te hebben heb ik weer wat nieuws te melden over mijn sony s11. Het is een glossy scherm, maar in de volle zon (en het heeft hier aardig hard geschenen) is het toch goed te zien. Bijna alsof het epaper is. Ik heb trouwens hiervoor een sony psr-600 ereader (sony) en die was in de zon in nederland niet zo goed te lezen als dit scherm. Had ik dus echt niet verwacht.

batterij duur is wel truerig. 3 uur. Maar ik heb nog niet kunnen kijken of ik het en en ander uit kan zetten. Ik moet daar even langer naar kijken. Ansich wil ik kijken of ik de processor niet kan terugklokken en undervolten zodat ik een beetje een UM versie van de processor krijg.

overigens ben ik nog steeds aan het kijken of ik de standaard nvidia drivers niet geinstalleerd zou kunnen krijgen, ik vind het maar niets dat ik de sony drivers moet gebruiken. (iemand ideeen?)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
justice strike schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:19:
nou na een weekje op een tropisch eiland gezeten te hebben heb ik weer wat nieuws te melden over mijn sony s11. Het is een glossy scherm, maar in de volle zon (en het heeft hier aardig hard geschenen) is het toch goed te zien. Bijna alsof het epaper is.
Ik heb het ook ervaren met andere Sony's. Ze weten schermen te maken die toch glossy zijn maar minder reflecteren dan de concurrentie. Erg fijn.
batterij duur is wel truerig. 3 uur. Maar ik heb nog niet kunnen kijken of ik het en en ander uit kan zetten. Ik moet daar even langer naar kijken. Ansich wil ik kijken of ik de processor niet kan terugklokken en undervolten zodat ik een beetje een UM versie van de processor krijg.
Moet lukken denk ik. Vaio control center kun je op ultimate battery zetten en dan undervolten.
overigens ben ik nog steeds aan het kijken of ik de standaard nvidia drivers niet geinstalleerd zou kunnen krijgen, ik vind het maar niets dat ik de sony drivers moet gebruiken. (iemand ideeen?)
http://www.laptopvideo2go.com/ voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al de afgelopen dagen een beetje zitten rondsnuffelen maar nog niks echt kunnen vinden wat aan mijn wensenlijstje voldoet. Die eigenlijk best simpel is.
Ik wil de laptop gebruiken voor school. Dus tekstverwerken, powerpoint en af en toe surfen. Verder:
- 13,3"
- Intel processor
- min. 2GB werkgeheugen
- tegen een stootje kunnen ( Ik reis met openbaar vervoer)
- Rond de 400 euro

Wat dus vaak het probleem is dat een 13,3" laptop vrij moeilijk te vinden is voor dat bedrag. Dus het is vaak meer geld bijleggen of kleiner scherm. Ik heb sowieso al de Dell inspiron 13z op het oog. De 11" heb ik ook gezien maar ben toch bang dat het net te klein is om lekker te werken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Hier een Acer laptopje, gevonden via pricewatch. In principe voldoet hij aan je voorwaarden, al weet ik niet hoe het zit met de degelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Kroep op 29-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Doe er een paar tientjes bij en je hebt een Lenovo Ideapad of een PB Butterfly. Veel beter wordt het niet met dit budget. ;)
http://tweakers.net/price...a-q0yj82dxPRapGnopuBEopfw

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Philflow schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Ik heb het ook ervaren met andere Sony's. Ze weten schermen te maken die toch glossy zijn maar minder reflecteren dan de concurrentie. Erg fijn.

[...]

Moet lukken denk ik. Vaio control center kun je op ultimate battery zetten en dan undervolten.

[...]

http://www.laptopvideo2go.com/ voor zover ik weet.
undervolten kan niet, rightmark ondersteund de processor niet. ultimate battery doe ik inprincipe altijd al. tenzij hij aan het stroom zit.
mar als er andere progjes zijn om te underklokken/undervolten dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kroep Bedankt
@ Fiber
PB butterfly ziet er nog wel goed uit, helaas van de vista. Met welk budget word het dan wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:14:
@ kroep Bedankt
@ Fiber
PB butterfly ziet er nog wel goed uit, helaas van de vista. Met welk budget word het dan wel beter?
Dit zijn laptops met Windows 7 en niet duurder zijn dan 500 euro. Ook weer gevonden met Pricewatch, misschien kan je daar beter eerst zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al gedaan maar ik zoek wat meer persoonlijke ervaringen, daarom vraag het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:14:
@ kroep Bedankt
@ Fiber
Voor net geen 600 euro heb je een Asus UL30 of zelfs een Acer 3820 met Core i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:24:
.........
Ik wil de laptop gebruiken voor school. Dus tekstverwerken, powerpoint en af en toe surfen. Verder:
- 13,3"
- Intel processor
- min. 2GB werkgeheugen
- tegen een stootje kunnen ( Ik reis met openbaar vervoer)
- Rond de 400 euro
.......
Eigenlijk voldoen ze allemaal wel, als je een goeie tas hebt. En zo slecht is Vista nou ook weer niet, en je kunt het er altijd nog af gooien.

Ik ben zelf eigenlijk wel gecharmeerd van de Lenovo Thinkpad Edge: http://tweakers.net/price.../496/255551;256749;253481 Windows 7 Prof, 6 cell battery, goed toetsenbord, etc.

De AMD Athlon Neo X2 L325 processor is volgens de lijst op http://www.notebookcheck....enchmarklijst.2876.0.html overigens vrijwel even snel als de Intel SU7300 en de SU4100.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 30-05-2010 18:50 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
zmaster schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:42:
[...]

Het touchpad reageert een beetje vreemd en F toetsen werken alleen als je functie toets erbij gebruikt.
:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een 13" culvje, maar die glare screens bevallen me voor geen meter. Heeft iemand hier toevallig ervaring met anti-glare folie? Hoe bevalt dat en wat voor merk heb je.

Ik heb een en ander opgezocht en vond oa:
ViewGuard: http://www.youtube.com/watch?v=o3426PtxnNQ
En een hele meuk hier: http://www.youtube.com/user/tonkabui

Uiteraard ben ik benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Na intensief speurwerk in diverse topics en op internet heb ik mijn keuzes voor een portable high preformance laptop teruggebracht naar 3. De "kandidaten" met voor- en nadelen waar ik veel waarde aan hecht:

HP Envy 14 (officieel nog geen review over uit)
+ Hoge preformance
+ Slice batterij
+ Goed scherm (full hd (?), 1600*1900)
- Duur (adviesprijs voor Duitsland is € 1299)
- Gewicht (niet ultraportable met + 2,4 kg)
- Fabrikant claimt 6 uur batterijtijd maar zal zoals altijd lager uitvallen

ASUS U30JC-A1
+ Redelijke preformance
+ Relatief goedkoop
- Gewicht (niet ultraportable met +/- 2,2 kg)

Asus UL30JT-RX008X
+ Gewicht (ultraportable met +/- 1,7 kg)
- Tegenvallende accuduur (viel me tegen)
- Slechte preformance

Jammer dat de JT (de oudere) games niet kan draaien en dat de accuduur zo tegenvalt. Anders had ik het wel geweten.

Van de JC is het überhaupt niet duidelijk of hij naar Nederland komt. Daarbij valt het gewicht me toch wat tegen, maar dat kan ook niet anders met een grafische kaart en dvd speler.

De Envy is een prachtige laptop, al vind ik 1300 euro wel erg veel geld.

Kortom, iedere laptop heeft zijn voor en nadelen. Misschien kan ik beter een segment lager zitten en daarbij een desktop kopen die met gemak (oudere) games kan draaien.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U30Jc is qua gamingperformance natuurlijk ook geen monster. Misschien iets sneller als de UL30Jt, maar dan houdt het ook wel op. De Envy 14 is overigens niet een echte 14"-er zoals zijn naam doet vermoeden, maar kent het nieuwe 14,5" formaat. Daarmee is de notebook al een stuk forser, let daar op.

De U30Jc is een geweldige notebook voor het geld en is echt een portable met veel rekenkracht. Dat blijkt ook uit alle reviews. Je wilt er alleen niet dik mee gaan gamen, want daar is niet de 310M echt geen ster in. Het wil, maar dat is het dan ook wel. Je mist ook de extra van een jaar extra garantie bij Asus als plus. Bouwkwaliteit was volgens een reviewer zelfs gelijk aan dat van thinkpads. Ik vind het gewaagd, maar dat iemand die vergelijking durft te maken zegt wel veel.

Ik zou, mocht je voor dde U30Jc gaan, niet het Amerikaanse model nemen. De koers is niet interessant en het Duitse model kost ook maar 855 euro. Dan krijg je ten opzichte van de A1 gelijk een betere processor en Bluteooth (de U30Jc-A1 mist dat dus!). Een toetsenbord kun je zo uit China importeren via eBay voor minder dan 20 euro.

Je mist nog wel een optie overigens:
http://www.notebookjourna...820tg-timelinex-nkrt-1143

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 31-05-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Sorry? Jouw reactie begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij vindt het waanzin :P

Maar het zou een BIOS-optie moeten zijn. HP heeft gedacht dat de speciale functietoetsen belangrijker zijn dan F1-F12 voor de gemiddelde gebruiker. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want hoe vaak gebruik je ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Klopt, dat vond ik ook :P. Ik heb het al in de BIOS uitgeschakeld. Ik gebruik de F toetsen vaker dan de speciale functietoetsen. 3 toetsen (Fn,ALT,F4) induwen om even snel een venster af te sluiten is erg onhandig, plus ik ben een fervent Total Commander gebruiker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
F1 t/m F12 gebruik ik nooit. Volume harder zachter, brightness up/down, monitor schakelen, slaapstand gebruik ik voortdurend. Goede zet dus HP ! _/-\o_

Trouwens weer een nieuwe BIOS voor de DM3 online. Blijft nu nog koeler. Battery life is mogelijk ook verbeterd.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 01-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:19:
nou na een weekje op een tropisch eiland gezeten te hebben heb ik weer wat nieuws te melden over mijn sony s11. Het is een glossy scherm, maar in de volle zon (en het heeft hier aardig hard geschenen) is het toch goed te zien. Bijna alsof het epaper is. Ik heb trouwens hiervoor een sony psr-600 ereader (sony) en die was in de zon in nederland niet zo goed te lezen als dit scherm. Had ik dus echt niet verwacht.

Heb jij enig idee of de S11 en de Y11 hetzelfde scherm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SMulTiE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:51:
[...]

Heb jij enig idee of de S11 en de Y11 hetzelfde scherm hebben?
ik kan die vraag niet vor je beantwoorden. Ik heb namelijk en totaal ander model s11 die in nederland niet te krijgen is. een met en i5 en 310m maar zonder fingerprint reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GENETX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:48:
........voor de gemiddelde gebruiker. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want hoe vaak gebruik je ze.
Dagelijks, F5, F5en is een werkwoord.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
GENETX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:52:
De U30Jc is qua gamingperformance natuurlijk ook geen monster. Misschien iets sneller als de UL30Jt, maar dan houdt het ook wel op. De Envy 14 is overigens niet een echte 14"-er zoals zijn naam doet vermoeden, maar kent het nieuwe 14,5" formaat. Daarmee is de notebook al een stuk forser, let daar op.

De U30Jc is een geweldige notebook voor het geld en is echt een portable met veel rekenkracht. Dat blijkt ook uit alle reviews. Je wilt er alleen niet dik mee gaan gamen, want daar is niet de 310M echt geen ster in. Het wil, maar dat is het dan ook wel. Je mist ook de extra van een jaar extra garantie bij Asus als plus. Bouwkwaliteit was volgens een reviewer zelfs gelijk aan dat van thinkpads. Ik vind het gewaagd, maar dat iemand die vergelijking durft te maken zegt wel veel.

Ik zou, mocht je voor dde U30Jc gaan, niet het Amerikaanse model nemen. De koers is niet interessant en het Duitse model kost ook maar 855 euro. Dan krijg je ten opzichte van de A1 gelijk een betere processor en Bluteooth (de U30Jc-A1 mist dat dus!). Een toetsenbord kun je zo uit China importeren via eBay voor minder dan 20 euro.

Je mist nog wel een optie overigens:
http://www.notebookjourna...820tg-timelinex-nkrt-1143
Weer wat weer info over de JC, dankjewel. Ik hoef ook geen gaming monster te hebben, ik wil simpele spellen spelen zoals Unreal Tournament 3 en Civilization 4. Dat zijn niet de zwaarste spellen en daarom had ik hoop dat een "thintop" dat wel aan zou kunnen. In de prijsklasse €1.000,- of lager zijn dat maar twee laptops en dat zijn de JC en (inderdaad) de Acer Timeline.

De afgelopen 2 weken heb ik geleerd dat Acer niet het beste materiaal levert en zeker niet de beste service/garantie verleent. Om die redenen is een Acer een echte no-go voor mij geworden, puur door beeldvorming. Misschien nergens op gebasseerd maar ik wil geen enkel risico lopen met (voor mij) een forse investering.

Misschien vraag ik ook te veel van zo'n "thintop": lange batterijduur, goede prestaties, lichtgewicht. Dat zijn dingen die ik voor mijn budget blijkbaar niet kan combineren, op wellicht de JC na. Maar goed, ik heb geen haast dus ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

zmaster schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 01:11:
[...]

Sorry? Jouw reactie begrijp ik niet.
de F1 t/mF12 toetsen hebben 2 funkties zo is bijv. in Windows Alt-F4 Windows afsluiten. Maar met de Fn toets heb je meer merkspecifieke funties erbij. BIj mij is de Fn toets blauw en correspondeert dan samen met een aantal andere blauwe toetsen bijv. Fn+arrowleft= zachter geluid.
Dat is niet standaard Windows gedrag en daarvoor moet een aparte driver van de fabrikant worden geladen. Goed om te weten als je een ander OS wilt installeren dan er standaard opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroep schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Weer wat weer info over de JC, dankjewel. Ik hoef ook geen gaming monster te hebben, ik wil simpele spellen spelen zoals Unreal Tournament 3 en Civilization 4. Dat zijn niet de zwaarste spellen en daarom had ik hoop dat een "thintop" dat wel aan zou kunnen. In de prijsklasse €1.000,- of lager zijn dat maar twee laptops en dat zijn de JC en (inderdaad) de Acer Timeline. Dat de JC maar één jaar garantie heeft valt me wel wat tegen, ook van haar slechte bouwkwaliteit was ik niet op de hoogte.
Ehrm.. De U30Jc heeft 2 jaar garantie en dus juist een hele goede behuizing |:(

Een thinkpad staat in laptopwereld bekend als de meest degelijke notebook (behalve een echt onverwoestbare toughbook van LG ofzo) ter wereld. Als iemand het aan durft om die vergelijking te trekken dan is dat dus een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
GENETX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:51:
[...]

Een thinkpad staat in laptopwereld bekend als de meest degelijke notebook (behalve een echt onverwoestbare toughbook van LG ofzo) ter wereld. Als iemand het aan durft om die vergelijking te trekken dan is dat dus een goed teken.
Oeps, ik heb de post verkeerd geïnterpreteerd. Thinkpad is inderdaad een laptopmerk. Excuses. Ik zal direct mijn post aanpassen.

Maar klinkt goed! Nu maar hopen dat ie hier ook uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kroep op 01-06-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Leuke review die laat zien wat voor invloed het vervangen van de standaard HDD in een Asus U30JC door een SSD heeft: http://www.anandtech.com/show/3741/asus-u30jc-ssd/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
HP Envy's komen toch naar Nederland. Cool!
http://notebookspot.nl/nieuws/225

[ Voor 182% gewijzigd door Philflow op 02-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
GENETX, het blijft aardig stil rondom nieuwe AMD laptops niet? Ik ben namelijk wel benieuwd naar een 13.3 of 14 inch laptop met iets van een Turion II P520, 4GB intern geheugen en gewoon onboard graphics :)

Ik ben de hele maand mei al volop aan het googlen maar ik vind nog niet veel concrete modellen, en in webshops in NL hoef ik ze volgens mij ook nog niet te verwachten...

Edit: in Duitsland zijn er al wel een boel leverbaar. Welke wel interessant lijkt is de Acer Aspire 4625G. Met een Ahtlon™ II X2 P320 processor, ATI® Radeon HD5470 Mobility, 2.10kg, 6000mAh(!!) Li-Ion Accu (goed voor 6.5 uur?) voor ongeveer 600 euro. Ik ben dan wel benieuwd naar de variant met de P520, zonder 4570 :)

Hier is er ook een reviewTJE over gemaakt

Edit 2: H.info heeft de Packard Bell EasyNote TM94-RB-003NL gereviewd, de scores zijn... best wel bagger. :P De P520 is wel iets beter als de P320, maar die zal ook nog niet tegen de Core i3 330M opgewassen zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door Stefanovic45 op 02-06-2010 20:50 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

GENETX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:51:
[...]

Toughbook is © van Panasonic kost een paar centen... is oa. in Engeland te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Waarbij ik aanneem dat cool op de aluminium behuizing slaat een prijs van 1549 euro en een (1) jaar garantie vind ik erg uncool.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo,

Ik volg dit Topic nu al geruime tijd om een duidelijk beeld te krijgen welke Laptop voor mij het meest geschikt is.

Ik heb de volgende eisen:

Lange batterijduur ( minimaal 4 uur effectief )
Licht gewicht
Goede On Site garantie (minimaal 2 jaar liefst 3)
niet meer dan 1000,00

Preferentie Intel !! en win 7 prof

Nu heb ik hier enkele modellen:

Dell V13:
schitterend apparaat (mooiste keuze) maar waardeloze batterijduur

Dell M301:
Leuk apparaat maar geen Intel en onduidelijke batterijduur ivm geen informatie ( nieuw Model )

Thinkpad edge 13
Onvolledige on Site Garantie.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan en zo heeft elk model wel weer een van de criteria waar niet aan wordt voldaan, ik had niet gedacht dat ik zo een hoog eisenpakket had.

Heeft iemand een idee welk model ik zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
The_kind_man schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:23:
Dell 13z. Even bellen met Dell voor Windows 7 prof.

Of beter: HP Probook 5310m. Weet alleen niet hoe het zit met onsite garantie bij HP. Maar bij een bedrijf als HP moet dat zeker lukken lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 03-06-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Philflow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:46:
[...]

Dell 13z. Even bellen met Dell voor Windows 7 prof.

Of beter: HP Probook 5310m. Weet alleen niet hoe het zit met onsite garantie bij HP. Maar bij een bedrijf als HP moet dat zeker lukken lijkt me.
Dell 13z is zeker een optie, probleem bij HP is de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
The_kind_man schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:58:
[...]
probleem bij HP is de garantie
En hoeveel moeite heb je gedaan om dat uit te zoeken? :)

Tip: begin bij Google.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 03-06-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Philflow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:01:
[...]

En hoeveel moeite heb je gedaan om dat uit te zoeken? :)

Tip: begin bij Google.nl
Sorry, hierin heb ik gefaald. HP en DELL hebben een goede reparatie afdeling welke on site werken. Deze garantie is echter niet bij iedere winkel te koop. Das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

The_kind_man schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:58:
[...]

Sorry, hierin heb ik gefaald. HP en DELL hebben een goede reparatie afdeling welke on site werken. Deze garantie is echter niet bij iedere winkel te koop. Das wel jammer
HP NOOIT kopen! Die gaan het vaakst kapot van allemaal en ook nog eens korte garantie. Dit onderzoek is van nov 2009
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
The_kind_man schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:58:
[...]
Vooruit dan ;)
http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=097
RAAF12 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:39:
[...]
HP NOOIT kopen! Die gaan het vaakst kapot van allemaal en ook nog eens korte garantie. Dit onderzoek is van nov 2009
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'
Qua HP consumenten notebooks heb je misschien een punt. Maar niet wat betreft Probooks, en al helemaal niet wat betreft de Elitebooks.

Overigens is dat onderzoek uitgevoerd door een verkoper van garantie uitbreidingen (!). Hier is een onderzoek door een onafhankelijke consumenten organisatie.
Afbeeldingslocatie: http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2008/05/reliable-laptops.jpg
http://cybernetnews.com/the-most-reliable-laptop-is/

En zo komt ieder onderzoek weer tot een andere conclusie. Waarom dat laatste onderzoek ineens heilig wordt verklaard is mij onduidelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Philflow op 05-06-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Scheelt onderling ook bijna niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
In dat laatste onzerzoek is er erg weinig verschil tussen de merken inderdaad.

Alleen jammer dat ook zij consumenten laptops en business laptops op 1 hoop gooien. Waarschijnlijk zijn de Dell Latitudes veel degelijker dan de Dell Inspirons bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:12:
[...]

Vooruit dan ;)
http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=097

[...]

Qua HP consumenten notebooks heb je misschien een punt. Maar niet wat betreft Probooks, en al helemaal niet wat betreft de Elitebooks.

Overigens is dat onderzoek uitgevoerd door een verkoper van garantie uitbreidingen (!). Hier is een onderzoek door een onafhankelijke consumenten organisatie.
[afbeelding]
http://cybernetnews.com/the-most-reliable-laptop-is/

En zo komt ieder onderzoek weer tot een andere conclusie. Waarom dat laatste onderzoek ineens heilig wordt verklaard is mij onduidelijk.
En komt het tot reparatie en dan krijg je dit, kwoot:

Coming in at the bottom of the list for satisfied customers after they needed tech support was owners of HP laptops.

HP komt er bij die test ook slecht uit,en dat zijn natuurlijk alle modellen, goedkoop en duur bij elkaar opgeteld. De kans dat een duurder exemplaar van HP ook eerder kapot gaat dan de concurrentie is groter.

Er is niks mis met dat onderzoek onder 30.000 laptops en de koper kan er lering uit trekken. Dat is in ieder geval beter dan de bron verdacht maken. (poisening the well) als eenvoudige particulier mis je de instrumenten om uitspraken te doen over betrouwbaarheid over meerdere jaren. Dat is alleen betrouwbaar als het over zeer grote aantallen gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 05-06-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RAAF12 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:46:
[...]
De kans dat een duurder exemplaar van HP ook eerder kapot gaat dan de concurrentie is groter.
Zou leuk zijn als je daar bewijs voor had maar volgens mij ben je aan het speculeren.
RAAF12 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:46:
[...]
En komt het tot reparatie en dan krijg je dit, kwoot:

Coming in at the bottom of the list for satisfied customers after they needed tech support was owners of HP laptops.
En nu ga je het ineens over support hebben in plaats van degelijkheid. Op het ene punt krijg je je bewijs niet rond, dan maar het andere punt. Ok. Nou daar hebben we weer een ander probleem want het onderzoek gaat over de support in de VS, en niet in Nederland. Bovendien wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de consumenten ondersteuning en zakelijke. En aangezien het onderzoek is uitgevoerd door consumer reports lijkt het me veilig aan te nemen dat de slechte score gaat over de ondersteuning van consumenten modellen in de VS. Helaas weten we dus helemaal niets over hoe het zit met de zakelijke service in Nederland.

[ Voor 112% gewijzigd door Philflow op 05-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:22:
[...]

Zou leuk zijn als je daar bewijs voor had maar volgens mij ben je aan het speculeren.

[...]

En nu ga je het ineens over support hebben in plaats van degelijkheid. Op het ene punt krijg je je bewijs niet rond, dan maar het andere punt. Ok. Nou daar hebben we weer een ander probleem want het onderzoek gaat over de support in de VS, en niet in Nederland. Bovendien wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de consumenten ondersteuning en zakelijke. En aangezien het onderzoek is uitgevoerd door consumer reports lijkt het me veilig aan te nemen dat de slechte score gaat over de ondersteuning van consumenten modellen in de VS. Helaas weten we dus helemaal niets over hoe het zit met de zakelijke service in Nederland.
Als HP slecht uit de test komt is dat een gegeven. Wij kunnen niet beoordelen of een test goed of slecht is maar slechts de resultaten laten spreken. Daarom is dit forum geschikter om over laptops te discussieren en de betrouwbaarheid zoals uitval, reparatie ect. over te laten aan de reparatiediensten ed die bijhouden welke merken er het vaakst kapot gaan.
En zoals al eerder vermeld, nooit de bron vergiftigen...
Een nieuwkoper kan ik gezien de resultaten van deze gegevens ontraden een HP te kopen. Tot de volgende test verschijnt in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RAAF12 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:10:
[...]
Als HP slecht uit de test komt is dat een gegeven.
We weten helemaal niets over de betrouwbaarheid van de zakelijke lijn van HP. Alle gegevens ontbreken.

Jouw post kan er toe leiden dat mensen gaan geloven dat ze beter af zouden zijn met een Dell Inspiron 13z dan met een Probook 5310. Nou ik hoop dat het kritische denkers zijn.
RAAF12 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:10:
[...]
En zoals al eerder vermeld, nooit de bron vergiftigen...
Ik heb gemeld dat het onderzoek naar betrouwbaarheid van laptops is uitgevoerd door partij die garantie uitbreidingen verkoopt. Dat is nou een gegeven. Dat jij dat ziet als "de bron vergiftigen"... tja. So be it. Feiten zijn feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Mischien een vraag die hier niet helemaal thuishoord misschien maar mijn toetsenbord in mijn Samsung Q210 is overleden dus ik wil graag een nieuwe bestellen. Weet iemand waar dit kan? Ik kan hem zelf inbouwen en wil hem daarom dus niet opsturen naar samsung voor alleen een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
CreativeMind schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:12:
Mischien een vraag die hier niet helemaal thuishoord misschien maar mijn toetsenbord in mijn Samsung Q210 is overleden dus ik wil graag een nieuwe bestellen. Weet iemand waar dit kan? Ik kan hem zelf inbouwen en wil hem daarom dus niet opsturen naar samsung voor alleen een toetsenbord.
Je kunt ze hier kopen: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Je kunt het ook hier vragen: [Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland
Daar leest meestal iemand mee die bij Samsung werkt en die zou weleens een tip kunnen hebben.

PS. Samung laptops hebben 2 jaar garantie, misschien valt de jouwe er nog binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 05-06-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Samsung N150 (zwarte versie) gehaald. Fijn ding.
Er is een actie waarbij je 'gratis' een design hoes krijgt, maar die actie is beeindigd op 31 mei.
Ben dus een paar dagen te laat. Ik heb me wel aangemeld, hopelijk zijn ze coulant.

ZIjn er nog andere mensen met deze netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen hier die zitten te wachten op de nieuwe 11,6" laptops met een I5-520UM processor erin? Acer heeft al een tijd terug de TimelineX 1830T aangekondigd en vorige maand kwam Lenovo met de aankondiging van de U160 die zelfs ook met I7 UM processoren uitgerust zou kunnen worden. Beide zouden zo rond midden juni uit moeten komen, maar vooralsnog blijft het angstvallig stil of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
@King Beetje

Er zijn veel i5 light en thin notebooks die sinds maart "verwacht" zijn. Als een leverancier zegt juni, dan bedoelen ze vaak juli en soms zelfs augustus.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:10:
Vandaag de Samsung N150 (zwarte versie) gehaald. Fijn ding.
Er is een actie waarbij je 'gratis' een design hoes krijgt, maar die actie is beeindigd op 31 mei.
Ben dus een paar dagen te laat. Ik heb me wel aangemeld, hopelijk zijn ze coulant.

ZIjn er nog andere mensen met deze netbook?
Dit topic is voor 12 t/m 14" notebooks, zoals je kunt zien in de titel.

Zoek even het netbook topic of het Samsung netbook topic, daar heb je meer kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 23-07 01:32
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:20:
Zijn er nog meer mensen hier die zitten te wachten op de nieuwe 11,6" laptops met een I5-520UM processor erin? Acer heeft al een tijd terug de TimelineX 1830T aangekondigd en vorige maand kwam Lenovo met de aankondiging van de U160 die zelfs ook met I7 UM processoren uitgerust zou kunnen worden. Beide zouden zo rond midden juni uit moeten komen, maar vooralsnog blijft het angstvallig stil of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Hier ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Zit te wachten op 1 van deze modellen. Overigens komt Asus geloof ik binnenkort ook met een model, de UL20FT. Wellicht ook wel interessant. Ben zelf op zoek naar een portable laptop met een lange batterijduur die zonder problemen 1080p video's (van videocamera) en youtube HD kan afspelen. En dat alles graag voor minder dan 600 euro. Dat lijkt goed mogelijk met 1 van deze laptopts.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Hier ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Zit te wachten op 1 van deze modellen. Overigens komt Asus geloof ik binnenkort ook met een model, de UL20FT. Wellicht ook wel interessant. Ben zelf op zoek naar een portable laptop met een lange batterijduur die zonder problemen 1080p video's (van videocamera) en youtube HD kan afspelen. En dat alles graag voor minder dan 600 euro. Dat lijkt goed mogelijk met 1 van deze laptopts.
Wellicht dit iets voor je:

ASUS Eee PC 1215N
  • 12.1” 1366 x 768 display (glossy)
  • Intel Atom D525 (1.8GHz, dual core)
  • Next generation ION graphics
  • 2GB DDR2 RAM (2 slots)
  • 320GB HDD
  • HDMI out
  • USB 3.0
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Bluetooth 3.0
  • 6-cell battery (good for 7 hours)
  • Windows 7 Home Premium
Naar verwachting rond 500 euro en vanaf eind juni / begin juli verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Lisadr schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:46:
[...]

Wellicht dit iets voor je:

ASUS Eee PC 1215N
  • 12.1” 1366 x 768 display (glossy)
  • Intel Atom D525 (1.8GHz, dual core)
  • Next generation ION graphics
  • 2GB DDR2 RAM (2 slots)
  • 320GB HDD
  • HDMI out
  • USB 3.0
  • 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Bluetooth 3.0
  • 6-cell battery (good for 7 hours)
  • Windows 7 Home Premium
Naar verwachting rond 500 euro en vanaf eind juni / begin juli verkrijgbaar.
Ben benieuwd hoe de netbooks (atom+ion2) zich performance wise verhouden tot de instap culv modellen (i3-330um + HM55). Even wachten op de benchmarks nog maar. Kwa prijs zal het niet al te veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoe zit het nu met die nieuwe TimelineX? Hebben die nu echt warmte problemen? Zijn er al mensen die zo'n ding in huis hebben? :)

Mij lijkt de Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N, je prikt er 2 GB geheugen bij en je hebt gewoon een leuke werk laptop. Ik heb alleen weinig zin in hitteproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Ben benieuwd hoe de netbooks (atom+ion2) zich performance wise verhouden tot de instap culv modellen (i3-330um + HM55). Even wachten op de benchmarks nog maar. Kwa prijs zal het niet al te veel schelen.
Vallen de nieuwe i3/i5/i7 UM series wel onder de CULV lijnen?

Maar deze atom zal wel niet enorm veel sneller zijn dan de N330 (dualcore 1,6ghz) en die andere D5xx dualcore modellen zijn. Het schijnt dat voornaamste change is de paar 100 mhz (1,8 i.p.v. 1,6 of zo) extra zonder extra verbruik + DDR3 support (lager voltage dus weer ''minder verbruik'', niks bijzonders dus eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 07-06-2010 19:53 . Reden: fout gelezen ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Denk dat de prijs snel richting 450 euro gaat en het is geen performance ding. Passmark CPU Mark is rond 700. Het is bedoelt als een echt light and thin met een sterke accu tegen een leuke prijs. Een leuke ding voor studenten en andere mensen die veel onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
Door een leuke meevaller ben ik me aan het orienteren op een 13" laptop

Ik heb me al een beetje in zitten lezen en nu is mijn oog gevallen op 2 laptopjes.

de Acer TimelineX 3820 en de Asus UL30A-QX057X
ze verschillen erg qua processor, maar accuduur staat bij mij voorop

Ik zoek een laptop met:

Lange accuduur (allebij maken ze reclame met 12uur)
Scherm wat buiten goed te gebruiken is

Deze laptop wil ik gaan gebruiken voor:
surfen, filmpje

budget: 1000

Hebben jullie nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
St!nG schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:39:
Dat wordt erg lastig. De enige 13" die ik ken waar het goed buiten mee werken is zijn de Sony Z en Macbook Air, die beide dik boven je budget zitten.

Voor de accuduur van de Asus kun je reviews nazoeken, die zijn er volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
Philflow schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:44:
[...]

Dat wordt erg lastig. De enige 13" die ik ken waar het goed buiten mee werken is zijn de Sony Z en Macbook Air, die beide dik boven je budget zitten.

jeps, die heb ik gevonden, ik vroeg me alleen af of er nog alternatieven zijn die ik over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Philflow schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:44:
[...]

sony s is ook niet slecht in zonnig weer. Is beter te zien dan mijn een mat scherm op de dell d830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
justice strike schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:56:
[...]

sony s is ook niet slecht in zonnig weer. Is beter te zien dan mijn een mat scherm op de dell d830
bedoel je met de sony S een laptop, of een serie van sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
St!nG schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:39:
Door een leuke meevaller ben ik me aan het orienteren op een 13" laptop

Ik heb me al een beetje in zitten lezen en nu is mijn oog gevallen op 2 laptopjes.

de Acer TimelineX 3820 en de Asus UL30A-QX057X
ze verschillen erg qua processor, maar accuduur staat bij mij voorop

Ik zoek een laptop met:

Lange accuduur (allebij maken ze reclame met 12uur)

Deze laptop wil ik gaan gebruiken voor:
surfen, filmpje

budget: 1000

Hebben jullie nog aanraders?
hmmmz, ik zie nu dat er van die asus ook een nieuwe versie is,

Als jullie een notebook moeten noemen die de koning is qua accuduur, bij welke moet ik dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Asus UL30 is een goede mits je de 5600mAh accu neemt.
Ik denk deze: pricewatch: Asus UL30A-QX048X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
StefanvanGelder schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:39:
Hoe zit het nu met die nieuwe TimelineX? Hebben die nu echt warmte problemen? Zijn er al mensen die zo'n ding in huis hebben? :)

Mij lijkt de Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N, je prikt er 2 GB geheugen bij en je hebt gewoon een leuke werk laptop. Ik heb alleen weinig zin in hitteproblemen...
Niemand ervaringen of andere geluiden gehoord? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk een kleine krachtige laptop van 13-14"

Belangrijk:
Goed scherm (Helder + goed contrast, mat mag maar hoeft niet)
pittige graka (wil wel eens een spelletje spelen, ook als hij aan een extern scherm hangt.
Processor ook niet te zwak
Accu: hoeft geen 10 uur, maar wil wel eens HD filmpje kunnen kijken zonder hem even aan het net te hangen.
Behuizing: liefst zo stevig mogelijk.

Ik dacht aan:
Asus n82 usb 3.0 etc... Komt deze wel in België (of Ned.)
Acer Aspire 3820 TG /4820TG Ati Mobility 5650: idem
HP Envy (duur?)
Sony Vaio Z: goed scherm en GT330M, wel duur
Macbook Pro met Gt320m --> Sterk genoeg?

Andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
Philflow schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:51:
De Asus UL30 is een goede mits je de 5600mAh accu neemt.
Ik denk deze: pricewatch: Asus UL30A-QX048X
Weet iemand waar ik een lijstje kan vinden van de verschillende uitvoeringen van de asus, waar ik kan zien welke de 5600mAh accu heeft? Op asus site ook niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
jeps, had net coolblue gebeld, om te vragen welke erin zit, daar vertelden ze dat ook, maar het mooie aan die 048 versie is dat ie ook een dvd drive heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St!nG schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:43:
[...]

jeps, had net coolblue gebeld, om te vragen welke erin zit, daar vertelden ze dat ook, maar het mooie aan die 048 versie is dat ie ook een dvd drive heeft
Geen idee waar je dat hebt gelezen / gehoord, maar behalve als je een externe DVD station bedoeld, zit er geen interne DVD station in de UL30. Wel in de U30, dat wordt nog wel eens door elkaar gehaald op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Iemand een idee of de Acer Aspire 3820TG-434G64n in nederland uit gaat komen? Ik kan alleen maar duitse sites vinden met deze erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Leuke nieuwe portable van Acer: De Acer Aspire One 753 noemt Acer een netbook, maar met zijn 11,6"-scherm en Celeron SU3400-cpu is het meer als een thin & light te beschouwen. De SU3400 is een dualcore die op 32nm is geproduceerd en een kloksnelheid van 1,06GHz combineert met een cache van 2MB. De chipset is de HM55 Express van Intel die over de GMA HD-videochip beschikt. Het scherm heeft een resolutie van 1366x768 en via hdmi kunnen beelden op een tv worden getoond. De hoeveelheid geheugen is 4GB en er is een hdd van 640GB aanwezig.
nieuws: Acer introduceert twee Aspire One-netbooks en een ultraportable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Op de site van Lenovo staat de U160 voor eind Juni met een prijs van 1049 dollar. De 1830T staat wel al in de pricewatch maar zonder shops. zal ook wel eind juni worden voordat die leverbaar zijn.
Welke asus doel je op trouwens? Drastisch opzoek naar 11,6 inch onder 600 euro met i5 :)

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
LordLynx schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:29:
Iemand een idee of de Acer Aspire 3820TG-434G64n in nederland uit gaat komen? Ik kan alleen maar duitse sites vinden met deze erop....
Ik zou even dat direct aan Acer vragen hier:

Ik heb dit ook gedaan met de vraag over de 4625G ook leverbaar wordt in Nederland, ik kreeg een mailje dat dat niet het geval is...

Ik heb wel een 3820T besteld, ik zal daar eens een review over schrijven als ik tijd heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-06-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
siepeltjuh schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Op de site van Lenovo staat de U160 voor eind Juni met een prijs van 1049 dollar. De 1830T staat wel al in de pricewatch maar zonder shops. zal ook wel eind juni worden voordat die leverbaar zijn.
Welke asus doel je op trouwens? Drastisch opzoek naar 11,6 inch onder 600 euro met i5 :)
Zoals gezegd de Asus UL20FT. De Lenovo is schrikbarend duur. Overigens denk ik dat een i5 onder de 600 niet gaat lukken. De 1830t met i3 zou 550 moeten gaan kosten. Maar daar zit dan weer geen aparte videokaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
_.-SuperstaR-._ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:55:
[...]

Zoals gezegd de Asus UL20FT. De Lenovo is schrikbarend duur. Overigens denk ik dat een i5 onder de 600 niet gaat lukken. De 1830t met i3 zou 550 moeten gaan kosten. Maar daar zit dan weer geen aparte videokaart in.
hehe, hier in azie is de lenovo echt super goedkoop. een x200 met su9300 is hier 500 euro. (bij de officiele lenovo dealer, nieuw niet refurbished). Echt bizar dat die prijzen zo verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
_.-SuperstaR-._ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:55:
[...]

De 1830t met i3 zou 550 moeten gaan kosten. Maar daar zit dan weer geen aparte videokaart in.
Klopt inderdaad, ik zag hem al staan bij Azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Klopt inderdaad, ik zag hem al staan bij Azerty :)
Hij staat inmiddels ook in de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N met meer shops.

Ik vond ook zojuist de pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly XS-EV-327 die blijkbaar al een tijdje te koop is maar die volgens mij hier nog niet is genoemd. Het is een 11,6" notebook mét optische station. Het gewicht is redelijk laag met 1,5 kg en ook de dikte van 2,85 cm is vergelijkbaar met andere 11,6" thin and lights, maar daar zou mee te leven vallen. De geadverteerde accuduur is 8 uur. Info heb ik van de Duitse Packard Bell site.

Nog een nieuwtje, wat eigenlijk totaal geen nieuwtje is. Hij is namelijk ruim een half jaar te laat en dan heb ik het over de pricewatch: Asus UL80Vt WX059V en met een prijs van 800 euro of meer vind ik de prijs erg hoog. Er zijn niet veel alternatieven maar naar mijn mening is Acer Aspire Timeline 4810T voor vanaf 600 euro veel beter geprijsd. Dit is inderdaad de "oude" generatie Timeline en niet de TimelineX, maar daar kan je de UL80Vt beter mee vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 12-06-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35
Regeneration schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:24:
Nog een nieuwtje, wat eigenlijk totaal geen nieuwtje is. Hij is namelijk ruim een half jaar te laat en dan heb ik het over de pricewatch: Asus UL80Vt WX059V en met een prijs van 800 euro of meer vind ik de prijs erg hoog. Er zijn niet veel alternatieven maar naar mijn mening is Acer Aspire Timeline 4810T voor vanaf 600 euro veel beter geprijsd. Dit is inderdaad de "oude" generatie Timeline en niet de TimelineX, maar daar kan je de UL80Vt beter mee vergelijken.
Ik vind hem ook net te duur, om gelijk ervoor naar de winkel te rennen. Iemand er nog een goede review van?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhr-zip schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:56:
[...] Iemand er nog een goede review van?
Volgens mij staan er in de topic start een aantal genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 02:31
Vandaag gespot op de site van Dell. De inspiron met Culv su4100. Neem de laatste versie aangezien deze 1x 4 GB intern geheugen heeft en standaard 6 cell. Aangezien de 11z ruimte heeft voor 1 dimm hebt je meteen al een grote voordeel gepakt. Een los latje 4GB kost 182 euro. ALs je het met EPP besteld, kortingscodegebruikt en betaald met je mastercard krrijg je nog extra korting.
Epp 3%
kortingscodes 5%
masterdcard 4% over ex btw
Dan kom je rond een prijs van 530 euro. Bij dell kun je je OS weigeren en ook het antivirus programma van McAffe die erbij zit. Dit levert minimaal een refund van 100 euro op. Voor rond 430 euro heb je een dijk van een ultra portable. Dit is inclusief 3 jaar collect en return garantie van 3 jaar.
Als je met 3 mensen tegelijk besteld, krijg je zelf 10% epp korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de Acer 1830T alleen maar met de U5400 en i3-330UM verkrijgbaar is. Ik had echt gehoopt dat de i5-520UM ook meteen beschikbaar zou komen. Weet iemand hier of de 520UM nog gaat komen en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
karakedi schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:51:
Vandaag gespot op de site van Dell. De inspiron met Culv su4100. Neem de laatste versie aangezien deze 1x 4 GB intern geheugen heeft en standaard 6 cell. Aangezien de 11z ruimte heeft voor 1 dimm hebt je meteen al een grote voordeel gepakt. Een los latje 4GB kost 182 euro. ALs je het met EPP besteld, kortingscodegebruikt en betaald met je mastercard krrijg je nog extra korting.
Epp 3%
kortingscodes 5%
Dan kom je rond een prijs van 530 euro. Bij dell kun je je OS weigeren en ook het antivirus programma van McAffe die erbij zit. Dit levert minimaal een refund van 100 euro op. Voor rond 430 euro heb je een dijk van een ultra portable. Dit is inclusief 3 jaar collect en return garantie van 3 jaar.
Misschien een paar domme vragen maar ik stel ze toch ;)
Wat is EPP, welke kortingscode en hoe kun je die OS weigeren?

Ik heb al vaker gebeld met DELL om OS te weigeren maar daar trekken ze niet aan hoe krijg jij dit geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 02:31
Als je met epp wil bestellen, ga naar dell.nl/epp
Dell geeft elke week nieuwe kortingscodes uit voor consumenten systemen van 5%. Tot 16/06 is deze code geldig: 5ZR40FWXB5SC3T
Over refund kun je meer lezen in deze topic: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund Er staat een standaard brief bij( wel even zoeken) en link naar de contactformulier van dell.

Trouwens je kan ook nog proberen de 4 gig latje te verkopen voor meer dan 100 euro en een latje van 2 gb halen voor paar tientjes. Komt het nog goedkoper uit.

[ Voor 16% gewijzigd door karakedi op 13-06-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hou er wel rekening mee dat er wat negatieve reviews zijn over de 11z. Met name de touchpad en accu moeten het ontgelden. Als je een 6 cel accu neemt steekt die uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 13-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epp 3%
kortingscodes 5%
Bedankt voor de tip, zeer scherpe aanbieding. Had hem al bijna geselecteerd toen ik er achter kwam dat wifi enkel b/g is de n versie kan ik niet eens selecteren. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The_kind_man schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:23:
Hallo,

Ik volg dit Topic nu al geruime tijd om een duidelijk beeld te krijgen welke Laptop voor mij het meest geschikt is.

Ik heb de volgende eisen:

Lange batterijduur ( minimaal 4 uur effectief )
Licht gewicht
Goede On Site garantie (minimaal 2 jaar liefst 3)
niet meer dan 1000,00

Preferentie Intel !! en win 7 prof

Nu heb ik hier enkele modellen:

Dell V13:
schitterend apparaat (mooiste keuze) maar waardeloze batterijduur

Dell M301:
Leuk apparaat maar geen Intel en onduidelijke batterijduur ivm geen informatie ( nieuw Model )

Thinkpad edge 13
Onvolledige on Site Garantie.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan en zo heeft elk model wel weer een van de criteria waar niet aan wordt voldaan, ik had niet gedacht dat ik zo een hoog eisenpakket had.

Nu met SSD in m'n V13 houd ie het meer dan 3 uur vol als ik draadloos in een cafe'tje zit. Ik merk dat ik zelden tot nooit de batterij helemaal leeg trek. Tenzijn je weet dat je echt meer nodig heb zou ik de v13 niet zo schnell aan de kant schuiven. Ik ben er heel erg blij mee iig, nog steeds. Nu een aantal maanden in gebruik en ik ben nog niet echt iets tegen gekomen of gebreken oid..
Het beeld via de D-sub is prima op 1600*1080, en de power of sata plug is ook er fijn. Een extra USB poortje en een iets sterkere grafische kaart was leuk geweest, maar in princiepe kan ik er redelijk goed op adobe'en en zelf 3dsmax is bruikbaar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist een probook gekocht. de 4320s. 13.3 inch.
HP ProBook 4320s 13,3inch I3 330M 2GB 250GB Windows 7 Professional| WD862EA#ABH

komt intel ssd in en heb nog een wwan module liggen. misschien naar 4gb ram indien nodig maar heb geen apps draaien die het echt nodig hebben.
prima ding zo:)
lang gezocht naar juiste 13.3 inch laptop met ingebouwde dvdrw en niet veel hebben ze.
vandaar ook de probook van hp. leuke cpu en specs met ingebouwde dvdrw.
lang gekeken naar asus ul30 of acer 3820T maar beiden hebben geen interne dvdrw en om steeds een mee te zuilen vind ik geen optie

probook is prima met garantie ook. heb carepack erbij gekocht dus gewoon NBD aan huis nu.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Epp 3%
kortingscodes 5%
Jammer dat de 6-cell eruit steekt, anders was dit een prachtige laptop geweest voor 430 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik ben van plan een 13" laptopje te kopen.

Ik zie onwijs veel laptops die zo een Intel GMA 4500M onboard videokaart hebben. Nu wil ik eigenlijk toch wel iets wat wat sneller is. Maar in mijn prijs range (tot 700 euro) kom je dan eigenlijk maar weinig tegen.

De enigste leuke die ik vond was eigenlijk onderstaande Dell.

Is deze laptop een toppertje? Of is er iets beters te krijgen met losse videokaart ?

Intel® Core™ 2 Duo ULV Processor SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB), aparte grafische kaart
13.3" WLED High Definition (1366 x 768) TFT Display with TrueLife™
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8-cel lithium-ion hoofdbatterij (80 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dell Wireless 365 Bluetooth-module
512MB NVIDIA® GeForce® G 105M
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera

edit:

Lees net 2 posts hierboven over HP ProBook 4320s. Klopt het dat deze ook een losse videokaart heeft? Dan is die ook erg intressant. Ben namelijk niet zo een Dell mens ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mich op 14-06-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke Dell is dit dan...?

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 14-06-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:15:

Ik zie onwijs veel laptops die zo een Intel GMA 4500M onboard videokaart hebben. Nu wil ik eigenlijk toch wel iets wat wat sneller is. Maar in mijn prijs range (tot 700 euro) kom je dan eigenlijk maar weinig tegen.

Is deze laptop een toppertje? Of is er iets beters te krijgen met losse videokaart ?

Intel® Core™ 2 Duo ULV Processor SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB), aparte grafische kaart
13.3" WLED High Definition (1366 x 768) TFT Display with TrueLife™
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8-cel lithium-ion hoofdbatterij (80 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dell Wireless 365 Bluetooth-module
512MB NVIDIA® GeForce® G 105M
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera

edit:

Lees net 2 posts hierboven over HP ProBook 4320s. Klopt het dat deze ook een losse videokaart heeft? Dan is die ook erg intressant. Ben namelijk niet zo een Dell mens ;)
klopt daarom heb ik de 4320s ook gekozen, interne dvdrw en aparte ati kaart met 512 mb. tis geen wereld game kaart maar tis wel tig keer beter in onboard intel:)
voor 675 niet slecht.
wel 2gb ram maar kan altijd nog uitbreiden indien nodig. de 250 gb trek ik er toch uit en gaat ssd in + nog een wwan kaart.

in tegenstelling met de dell heeft hp dus betere dedicated videokaart, i3-330m cpu en wireless n kaart.
en geloof ff uit hoofdje een 4330 of 4350 ati kaart?
maar heeft 250gb 7200rpm en 2 gb ram

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is dat de Dell insprion 13z? Persoonlijk vind ik het zeker geen topper, maar alternatieven zijn er ook weinig. Waar ik vooral mee zit is de accu. De 8 cell steekt flink uit, je notebook wordt zo'n 2x dikker (= 2,64 x 2 = ~ 5.3 cm! Ok misschien niet 2x zo dik, maar het komt wel dicht in de buurt van de 5 cm) en gaat krap slechts 6 uur mee als je aan het surfen bent. Ook de 6 cells steekt uit en de vier cell zal waarschijnlijk niet langer dan 2-3 uur meegaan. Dus als je een 13" wil nemen omdat je een portable laptop wil met een lange accuduur kan je deze notebook vergeten.

8 cell
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/3c391e7601.jpg
Ook hier geldt dat de dikte iets van 4cm is. Kan je wel een 13" hebben maar daar gaat de hele draagbaarheid. Dit is in ieder geval hoe ik erover denk.

Zelf vind ik het dan ook jammer dat er eigenlijk maar weinig 13.x" - 14.x" compacte en lichte notebook zijn met een optische station, een lange accuduur en eventueel een low-end dedicated GPU. Ik wacht er nog steeds op. De pricewatch: Asus UL80Vt WX059V zou een optie zijn, ware het niet dat de specs nu redelijk verouderd zijn, de prijs daardoor naar mijn mening aan de hoge kant is en er al een opvolger is (UL80Jt / Pl80Jt). De Asus U30Jc / U35Jc / U45Jc lijken ook mogelijke kandidaten maar ook niemand weet of deze modellen ooit hier komt, zelfs Asus zelf kan geen antwoord hierop geven als je contact opneemt...

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 14-06-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
weet iemand hoe het zit met de levering van de VPCY21S1E en wat voor CPU die nou heeft ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Dit is ook een leuke laptop: http://www.hardware.info/...vilion_dm31130ed_VX988EA/

6 cell accu die niet uitsteekt en door diverse BIOS updates is de accu duur steeds beter geworden. Ik krijg nu 8 uur met de Intel 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51

Voor 30 euro meer zou ik persoonlijk voor deze kiezen:

http://www.preistrend.de/...n__x72497705067C7606.html

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45
Er komt nog een extra ultra thin model van Acer erbij, ook gebaseerd op AMD's nieuwe ultra thin platform.
Het is de Aspire 1551, het is een 11.6 incher, en kost minder dan 500€. Hij beschikt over de K325 of K625 en de HD 4225 videochip.
Bron

Jammer dat de HD 4225 langzamer is dan de HD3200, hij is immers flink langzamer geclockt. Maar hij zou wel beter HD moeten weergeven.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hop zercom heeft mijn HP probook 4320S verstuurd:)
morgen ff ssd erin, wwan kaartje en van 2 naar 4 gb ram. leuk bakkie zo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Weet iemand of ze in duitsland gewoon QWERTY toetsenbord gebruiken in de Timelines? Van het weekend Acer gemailed of ze de 3820 met i5 gaan leveren maar terugmailen zijn ze niet zo vlot mee.....
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.