Mijn dank is groot

Misschien dat ik als tussenstap windows 7 op mijn huidige laptop moet installeren en even kijken hoe dat bevalt voordat ik een keuze maak. Voor wat ik ermee doe is een windowsoplossing veel goedkoper dan de Mac oplossing, ook al krijg ik 10% korting op een Mac.
Grootste bezwaren die ik nu met windows xp en mijn Asus W3j (t2400 met 3gig en PATA schijf) heb:
- Laptop wordt ontzettend heet
- batterij met 2 uur leeg (Wil nu echt richting de 7 uur gaan met surfen)
- Slaap functie crasht elke keer (wil graag dat als ik de laptop open klap ik bijna gelijk aan het werk kan)
- 2,5 kg is net te zwaar, zeker met de zware voeding die erbij hoort
- geen webcam
- erbarmelijk geluidskwaliteit. Met de laptop op schoot worden de speakers afgeschermd waardoor het volume bijna onhoorbaar is.
Voordelen:
- Super bouwkwaliteit. Laptop wordt als desktop gebruikt en sleep hem continue mee de wereld over
- Nette videokaart voor die tijd. Kon er alles probleemloos mee ook al game ik nooit
- heerlijk toetsenbord
- compact formaat voor een 14", hij heeft dezelfde afmetingen als de meeste huidige 13" laptops
Over de snelheid in principe geen klachten hoewel ik Itunes erg traag vind reageren en lang duurt om op te starten. Verder gebruik ik voornamelijk:
- Mozilla
- Firefox
- Utorrent
- Skype (24/7 aan)
- ACDCviewer
- Youtube
- PFD bestanden bekijken met Adobe
- Word en Excel (de basics)
Iemand die kan aangeven hoe dat gaat als ik overstap naar een SU7300 of beter, met 4 gig intern? Met de huidige laptop heb ik 3,5 jaar gedaan en dat wil ik met de opvolger ook graag doen. Dus een leuke thin and light kopen voor 600 euro, of gewoon bloeden en 1034 euro neertellen voor een hagelnieuwe Macbook Pro 13"
In Amerika kopen is ook een optie echter moet ik dan wel btw aangifte doen aangezien ik elke maand 4 keer door de douane ga met de laptop.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 23-05-2010 13:36
. Reden: klacht geluid en opmerking budget toegevoegd ]