Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:10:
De Sony Y serie heeft een glanzend scherm.

[...]

Waarom? wil je soms gaan gamen? Dan is je selectie tot nu toe geen goede.

Beschrijf even nauwkeurig wat je allemaal met je laptop wil gaan doen.

Wat dacht je hiervan: http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaL2dmTqtm
goede laptop met een veel betere GPU.
Neen gamen ga ik niet doen, vooral series ed in 720p bekijken, daarom dacht ik dat die 3d kaart wel een voordeel zou kunnen opleveren? Daarnaast is de UL30VT wel van degelijke bouwkwaliteit (als ik juist gelezen heb) en blijft deze cool en stil

Ik ga ook eens wat DM3 reviews opzoeken, lijkt me ook interessant.. !

Wat voor me wel belangrijk is, is batterijduur en het scherm zou toch geen spiegel mogen zijn bij iets of wat zonlicht (nu niet dat ik er mee in de vlakke zon ga zitten)

Bedankt voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Voor HD films heb je zeker geen dedicated GPU nodig. Een dedicated GPU is nadeling voor de accu duur, dus je kunt het beter niet doen.

Die prijs van de DM3 is wel erg scherp. Ik geloof dat je de GPU ook uit kunt zetten, dan zou het wel een goede keuze zijn.

Voor 13" met mat scherm: HP 5310m en Acer Travelmate 13".

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 21-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Zoeken achter een review van de DM3 blijkt wat verwarrend, ik kom uit op laptops met dezelfde benamingen maar heel verschillende specs, wat ik wel heb opgevangen is dat de batterijduur als 7u staat aangegeven, 2u minder als de Sony Y en 5 minder als de Asus UL30A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja oipgegeven accuduur. En jij denkt die te halen :?

Van de UL30A kan ik je vertellend at het 8-cell 5600mAh model het met wat surfen zoń 8-9 uur gaat uithouden. De Sony zal ook wel lager liggen dan geadverteerd. Lees dus reviews en kijk wat voor accuduur zij halen. Aan die opgegeven waarden heb je vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
HP DM3: Als de Nvidia GPU switchable is met Intel 4500, kun je met de Intel 4500 zo'n 7 a 8 uur halen. Als ie niet switchable is kun je zo'n 5 uur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
GENETX schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:05:
Ja oipgegeven accuduur. En jij denkt die te halen :?

Van de UL30A kan ik je vertellend at het 8-cell 5600mAh model het met wat surfen zoń 8-9 uur gaat uithouden. De Sony zal ook wel lager liggen dan geadverteerd. Lees dus reviews en kijk wat voor accuduur zij halen. Aan die opgegeven waarden heb je vrij weinig.
Neenee ik begrijp dat die opgegeven accuduur niet realistisch is (ik gok meestal op een 75% van de opgegeven waarde in realiteit), maar is gwn om de theoretisch capaciteit van de batterij aan te tonen, dus gwn om te zeggen dat als de Asus 12u haalt en de HP 7u dat in de praktijk de HP ook een stuk minder lang meegaat als de Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Je kunt beter reviews opzoeken. En liefts een paar. Notebookcheck, Laptopmag, Notebookjournal etc.

Laptopmag haalde meer dan 9 uur met de HP DM3.

Bij de Asus maakt het dus veel uit of je de 5600mAh of 4400mAh accu krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 21-05-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Assioso schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:28:
[...]

Neenee ik begrijp dat die opgegeven accuduur niet realistisch is (ik gok meestal op een 75% van de opgegeven waarde in realiteit), maar is gwn om de theoretisch capaciteit van de batterij aan te tonen, dus gwn om te zeggen dat als de Asus 12u haalt en de HP 7u dat in de praktijk de HP ook een stuk minder lang meegaat als de Asus
Hoeft ook niet per definitie. Nu weet ik wel uit ervaring dat de dm3 wel korter op de accu is, maar dat is niet altijd zo. Zie Philflow die dus blijkbaar ergens hele andere gegevens vind. Zo kan de UL30A ook 16 uur en 40 minuten op een acculading halen als we notebookjournal.de mogen geloven. Er zijn zoveel componenten die het totale stroomverbruik bepalen. Ook al lijken de specs identiek, dan nog kunnen andere componenten op het moederbord, backlight, scherm, exacte harde schijf, dit veranderen. En zolang je niet het totaalverbruik weet van een laptop (welke je niet zal verkrijgen door het gebrek aan data) kun je hier nooit mee rekenen.

Zo heb ik ook eens 2 zo goed als identieke notebooks naast elkaar gezien. Enkel de videokaart was in de "basic" specs anders, maar qua TDP gelijk. Ook de accu en grootte waren gelijk. Toch haalde een Asus laptop in die review opeens 4 uur accutijd, terwijl een bijna identieke Acer maar tot 3 uur kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 21-05-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:34:
Je kunt beter reviews opzoeken. En liefts een paar. Notebookcheck, Laptopmag, Notebookjournal etc.

Laptopmag haalde meer dan 9 uur met de HP DM3.

Bij de Asus maakt het dus veel uit of je de 5600mAh of 4400mAh accu krijgt.
Ik heb eens nagekeken op laptop mag, en als ik het juiste artikel heb http://www.laptopmag.com/...pavilion-dm3t.aspx?page=1 is het een dm3t die daar reviewed wordt, met heel verschillende specs (2gb ram, GMA 4500MHD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Assioso schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb eens nagekeken op laptop mag, en als ik het juiste artikel heb http://www.laptopmag.com/...pavilion-dm3t.aspx?page=1 is het een dm3t die daar reviewed wordt, met heel verschillende specs (2gb ram, GMA 4500MHD)
Vandaar dat ik de hele tijd zeg: HP DM3: Als de Nvidia GPU switchable is met Intel 4500, kun je met de Intel 4500 zo'n 7 a 8 uur halen. Als ie niet switchable is kun je zo'n 5 uur halen.

2GB of 4GB geheugen maakt weinig uit. De GPU wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:00:
[...]

Vandaar dat ik de hele tijd zeg: HP DM3: Als de Nvidia GPU switchable is met Intel 4500, kun je met de Intel 4500 zo'n 7 a 8 uur halen. Als ie niet switchable is kun je zo'n 5 uur halen.

2GB of 4GB geheugen maakt weinig uit. De GPU wel.
Ja maar de laptop die op laptopmag die je aanhaald heeft enkel een GMA 4500MHD ! Dus deze is al zeker niet de switchable ..

Die op Vandenborre heeft een NVIDIA GF G 105M maar of die een ook een 4500 heeft om naar over te switchen heb ik nog niet teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Assioso schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:12:
[...]
Ja maar de laptop die op laptopmag die je aanhaald heeft enkel een GMA 4500MHD ! Dus deze is al zeker niet de switchable ..
Je begrijpt het geloof ik niet helemaal. Die van Laptopmag is nautuurlijk niet switchable.

Als die van Vandenborre ook een Intel 4500 heeft haalt die dezelfde score als die van Laptopmag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Idd dat had ik zo niet begrepen! Mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen probleem. Ik zal even voor je kiezen :)

Asus is van plastic valt dus af, HP heeft waarschijnlijke mindere accu duur en maar 1 jaar garantie. Valt ook af.

Sony wordt het dus. Mooiste uiterlijk imo, magnesium behuizing en 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:49:
Geen probleem. Ik zal even voor je kiezen :)

Asus is van plastic valt dus af, HP heeft waarschijnlijke mindere accu duur en maar 1 jaar garantie. Valt ook af.

Sony wordt het dus. Mooiste uiterlijk imo, magnesium behuizing en 2 jaar garantie.
Hahaha wel dank je, ik kon er zelf moeilijk aan uit dus waardeer de hulp wel, ik ga je raad opvolgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nette review van de Vaio waarbij wat mij betreft alleen de accuduur tegenvalt.
http://hothardware.com/Ar...s-Notebook-Review/?page=1

Is de Lenovo thinkpad Edge die genoemd wordt in de test dan toch een betere keus?

Zelf twijfel ik nog steeds over om gewoon die laatste 250 euro (met studentenkorting) ook op te hoesten en de simpelste Macbook Pro 13" te halen. Wel iets zwaarder maar betere batterijduur en altijd een dvd drive mee.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 15:30 . Reden: Macbook toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:15:
Een nette review van de Vaio waarbij wat mij betreft alleen de accuduur tegenvalt.
http://hothardware.com/Ar...s-Notebook-Review/?page=1
Tja die Battery eater Pro test zou ik maar met een flinke korrel zout nemen. Echt totaal niet representatief voor normaal surfen. Al surfende zou het me niet verbazen dat je rond de 7 uur uitkomt.

Reviews die zeggen dat ze de brightness op 60% zetten neem ik ook met een korrel zout. Bij de ene laptop is dat 100 nits, bij de andere laptop is dat 200 nits. Laptops met een hoge brightness worden als het ware gestrafd.

Misschien dat een eigenaar iets kan zeggen over de echte accu duur?

De Macbook Pro zal niet veel schelen qua battery life denk ik. De MBP heeft wel een veel beter scherm.

Edit: Laptopmag
In the LAPTOP Battery Test, which simulates continuous Web surfing over Wi-Fi, the notebook lasted 6 hours and 22 minutes. That’s nearly an hour longer than the category average, but less than Sony’s “up to 8 hours” claim and well behind the ASUS UL30A’s epic runtime of 9:55. The HP Pavilion dm3 also beat the VAIO Y by a wide margin, lasting 9:07. If you want more endurance, Sony makes a large capacity battery available with the $999 configuration of this notebook, which it claims will last for up to 12 hours.

@ Assioso, als accu duur erg belangrijk is kun je wellicht beter de Asus nemen. Zorg wel dat je zeker de 5600mAh accu krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 21-05-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een Sony Vaio Y en haal zeker wel meer dan 3 uur. En ik maak gebruik van de Battery Care functie van Sony, waarbij de accu maar tot 80% opgeladen wordt om de totale levensduur wat beter te houden.
Vier uur is prima te doen zonder dat hij helemaal leeg is.
Hangt verder ook erg van je gebruikspatroon af. Als ik gewoon zit te tikken zonder iets van Wifi kan ik nog wel wat langer door dan vier uur, eerder 5 dan.
Ik vermeld er wel bij dat ik Linux gebruik, onder Windows heb ik nooit lang gewerkt, maar heb de estimate daar ook wel eens op 4:30 uur zien staan met wat browsen en lezen op 60% brightness

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:46:
HP DM4, een slanke Core i5 14" van 2 KG.
Base configuration specs:
* Core i5-430M 2.26GHz (Turbo Boost up to 2.53GHz); 3GB DDR3; 320GB 7200RPM HDD
* Intel HD graphics; 14" BrightView LED LCD; DVD+/-RW; TrueVision webcam; Fingerprint Reader
* Digital Mic; Wireless-N; 6-cell battery; Full-size island-style keyboard; Windows 7 Home Premium 64-bit
http://www.logicbuy.com/d...core-i5-laptop/19851.aspx
Ben benieuwd wat de werkelijke afmetingen van dit apparaat is. Hp kennende kan die nog een lastige klus zijn om te achterhalen, én ze geven helemaal niet graag de maximale dikte op. Verder vraag ik me af of HDMI op zit, aangezien Hp de voorkeur lijkt te hebben voor displayport. Ik lees hier en daar dat de accuduur 6,5 uur is met een 6 cell, wat niet echt veel is met slechts de Intel igp. Liefst zie ik er ook nog een dedicated low-end gpu in. Over de glossy scherm en lage resolutie maak ik me voorlopig niet meer zo druk om, die gaat toch niet binnenkort veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
HDMI zal er wel opzitten, dat zit ook in de DM2, DM3, DV3 etc.

De afmetingen staan hier: http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN

Edit: volledige specs, idd hdmi
http://www.shopping.hp.co...me=dm4t_series&aoid=35252

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 21-05-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: ik heb nu een Asus W3j met een t2400 processor en een ATI X1600 videokaart erin. Hoeveel ga ik er op vooruit/achteruit door te switchen naar een Intel SU7300 met integrated grafics?

Andere vraag. Ik bivakkeer regelmatig in hotels en daar hebben ze regelmatig nog alleen een LANkabel voor je internet verbinding en geen wifi. Nou weet ik van de Macbooks dat die kunnen fungeren als wifi-point. Het werkt zelfs zo goed dat je een paar kamers verder ook nog ontvangst hebt. Is dat een typische OSX functie of zouden meer/alle laptops dat (moeten) kunnen. Erg handig als je je iphone bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:20:
HDMI zal er wel opzitten, dat zit ook in de DM2, DM3, DV3 etc.

De afmetingen staan hier: http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN

Edit: volledige specs, idd hdmi
http://www.shopping.hp.co...me=dm4t_series&aoid=35252
Ah, bedankt voor het opzoeken. Had zelf wel gezocht met google, maar niet verwacht dat het al op de Hp website stond. De afmetingen zijn dit keer wel netjes gegeven: 34.08 cm (L) x 22.8 cm (W) x 2.5 cm (min H) / 3.22 cm (Max H), dat ziet er wel netjes uit. Nu nog kijken of er een model komt met een dedicated low-end gpu en wat de accuduur in praktijk is.

Edit: Ik zie dat ondertussen de Dell Inspriron M301z op verkrijgbaar is. Voor degene die het nog niet wisten, het is 13" notebook gebaseerd op het nieuwe AMD Nile-platform, zie ook nieuws: Dell toont Inspiron M301z-ultraportable met zuinige Athlon II Neo.

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 21-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik heb een beetje raad nodig, na mijn examens zou ik graag een nieuwe laptop kopen (rond 24 juni) maar zoals jullie al kunnen raden weet ik niet welke.

Ik heb natuurlijk een aantal vereisten:
- Stevige bouwkwaliteit (volgend jaar unief dus moet tegen een stootje kunnen)
- Liefst I core processor
- Batterij van minimum 6u wifi (effectief)
- 3G (groot plus punt)
- Azerty

Doel: Word documentjes, filmpjes bekijken, surfen

Kostprijs: maximum 900 misschien 950 maar dan moet ie zeker aan al mijn punten voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dit is toch niet zo bizar moeilijk te vinden (op het azerty na), In de pricewatch kun je op het meeste wat je zoekt al filteren.Voor azerty zul je op zoek moeten naar belgische (vergelijkbare types); en daarnaast zijn er ook een aantal bedrijven welke via CTO ook 3G en dergelijke aanbieden (dell bijv.).

[ Voor 50% gewijzigd door blmp op 21-05-2010 23:09 . Reden: zucht .. post remake ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ forzaracing, we verwachten wel wat eigen inspanning. zoek bijv. zelf eens wat modellen uit en noem die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:23:
Vraag: ik heb nu een Asus W3j met een t2400 processor en een ATI X1600 videokaart erin. Hoeveel ga ik er op vooruit/achteruit door te switchen naar een Intel SU7300 met integrated grafics?

Andere vraag. Ik bivakkeer regelmatig in hotels en daar hebben ze regelmatig nog alleen een LANkabel voor je internet verbinding en geen wifi. Nou weet ik van de Macbooks dat die kunnen fungeren als wifi-point. Het werkt zelfs zo goed dat je een paar kamers verder ook nog ontvangst hebt. Is dat een typische OSX functie of zouden meer/alle laptops dat (moeten) kunnen. Erg handig als je je iphone bij je hebt.
Je kan Windows 7 ook instellen als Wi-Fi accesspoint, een toepassing zou kunnen zijn een *duur* AP in een hotel bijv. te delen met meerdere mensen.
Hier staat hoe dat moet:
http://news.techworld.com...-into-wi-fi-access-point/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
weet iemand of er nog iets in te stellen valt wat betreft de core i processoren en/of nvidia gpu's? op batterrij wil ik wat meer power eruit persen dan mijn sony s11 nu meegaat, maar ik weet even niet of ik daarvoor drivers oid moet installeren. Zowieso is de bios van deze sony wel karig. Je kunt vrijwel niets instellen dus onderklokken is ook niet oplossing (was het zowieso niet.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
justice strike schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:23:
weet iemand of er nog iets in te stellen valt wat betreft de core i processoren en/of nvidia gpu's? op batterrij wil ik wat meer power eruit persen dan mijn sony s11 nu meegaat, maar ik weet even niet of ik daarvoor drivers oid moet installeren. Zowieso is de bios van deze sony wel karig. Je kunt vrijwel niets instellen dus onderklokken is ook niet oplossing (was het zowieso niet.
In de Vaio settings zit meestal een Ultimate Battery Profile. Verder zou je kunnen kijken of undervolten werkt, zie hier: http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Philflow schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:27:
[...]

In de Vaio settings zit meestal een Ultimate Battery Profile. Verder zou je kunnen kijken of undervolten werkt, zie hier: http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html
ik ben hem doorgegaan, maar helaas bij de rightmark cpu clock utility moest ik certified drivers hebben. Maar ik ben nu wel benieuwd of er nog mogelijkheden zijn om de bios van sony wat te upgraden zodat ik wat meer opties heb. Ik kan bijna niets instellen hier.

trouwens, iemand hier met een een sony s of y series? kan iemand mij vertellen of hun power connector ook een beetje speling heeft?

nog een andere vraag. de generic nvidia drivers weigeren te installeren omdat hij aangeeft dat er geen compatible videokaart inzit (terwijl de huidige videokaart toch echt een geforce 310m is). voorheen kon je dan alles deinstalleren en de generic videokaart drivers gebruiken en daarna de nvidia drivers installeren maar dat werkt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? de laatste nvidia versie is namelijk nogal wat nieuwer dan de laatste sony versie.

[ Voor 32% gewijzigd door justice strike op 23-05-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:17:
[...]
Je kan Windows 7 ook instellen als Wi-Fi accesspoint, een toepassing zou kunnen zijn een *duur* AP in een hotel bijv. te delen met meerdere mensen.
Hier staat hoe dat moet:
http://news.techworld.com...-into-wi-fi-access-point/
Mijn dank is groot :) Misschien dat ik als tussenstap windows 7 op mijn huidige laptop moet installeren en even kijken hoe dat bevalt voordat ik een keuze maak. Voor wat ik ermee doe is een windowsoplossing veel goedkoper dan de Mac oplossing, ook al krijg ik 10% korting op een Mac.

Grootste bezwaren die ik nu met windows xp en mijn Asus W3j (t2400 met 3gig en PATA schijf) heb:
- Laptop wordt ontzettend heet
- batterij met 2 uur leeg (Wil nu echt richting de 7 uur gaan met surfen)
- Slaap functie crasht elke keer (wil graag dat als ik de laptop open klap ik bijna gelijk aan het werk kan)
- 2,5 kg is net te zwaar, zeker met de zware voeding die erbij hoort
- geen webcam
- erbarmelijk geluidskwaliteit. Met de laptop op schoot worden de speakers afgeschermd waardoor het volume bijna onhoorbaar is.

Voordelen:
- Super bouwkwaliteit. Laptop wordt als desktop gebruikt en sleep hem continue mee de wereld over
- Nette videokaart voor die tijd. Kon er alles probleemloos mee ook al game ik nooit
- heerlijk toetsenbord
- compact formaat voor een 14", hij heeft dezelfde afmetingen als de meeste huidige 13" laptops

Over de snelheid in principe geen klachten hoewel ik Itunes erg traag vind reageren en lang duurt om op te starten. Verder gebruik ik voornamelijk:
- Mozilla
- Firefox
- Utorrent
- Skype (24/7 aan)
- ACDCviewer
- Youtube
- PFD bestanden bekijken met Adobe
- Word en Excel (de basics)

Iemand die kan aangeven hoe dat gaat als ik overstap naar een SU7300 of beter, met 4 gig intern? Met de huidige laptop heb ik 3,5 jaar gedaan en dat wil ik met de opvolger ook graag doen. Dus een leuke thin and light kopen voor 600 euro, of gewoon bloeden en 1034 euro neertellen voor een hagelnieuwe Macbook Pro 13"
In Amerika kopen is ook een optie echter moet ik dan wel btw aangifte doen aangezien ik elke maand 4 keer door de douane ga met de laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 13:36 . Reden: klacht geluid en opmerking budget toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:14:
[...]

Mijn dank is groot :) Misschien dat ik als tussenstap windows 7 op mijn huidige laptop moet installeren en even kijken hoe dat bevalt voordat ik een keuze maak. Voor wat ik ermee doe is een windowsoplossing veel goedkoper dan de Mac oplossing, ook al krijg ik 10% korting op een Mac.

Grootste bezwaren die ik nu met windows xp en mijn Asus W3j (t2400 met 3gig en PATA schijf) heb:
- Laptop wordt ontzettend heet
- batterij met 2 uur leeg (Wil nu echt richting de 7 uur gaan met surfen)
- Slaap functie crasht elke keer (wil graag dat als ik de laptop open klap ik bijna gelijk aan het werk kan)
- 2,5 kg is net te zwaar, zeker met de zware voeding die erbij hoort
- geen webcam
- erbarmelijk geluidskwaliteit. Met de laptop op schoot worden de speakers afgeschermd waardoor het volume bijna onhoorbaar is.

Voordelen:
- Super bouwkwaliteit. Laptop wordt als desktop gebruikt en sleep hem continue mee de wereld over
- Nette videokaart voor die tijd. Kon er alles probleemloos mee ook al game ik nooit
- heerlijk toetsenbord
- compact formaat voor een 14", hij heeft dezelfde afmetingen als de meeste huidige 13" laptops

Over de snelheid in principe geen klachten hoewel ik Itunes erg traag vind reageren en lang duurt om op te starten. Verder gebruik ik voornamelijk:
- Mozilla
- Firefox
- Utorrent
- Skype (24/7 aan)
- ACDCviewer
- Youtube
- PFD bestanden bekijken met Adobe
- Word en Excel (de basics)

Iemand die kan aangeven hoe dat gaat als ik overstap naar een SU7300 of beter, met 4 gig intern? Met de huidige laptop heb ik 3,5 jaar gedaan en dat wil ik met de opvolger ook graag doen. Dus een leuke thin and light kopen voor 600 euro, of gewoon bloeden en 1034 euro neertellen voor een hagelnieuwe Macbook Pro 13"
In Amerika kopen is ook een optie echter moet ik dan wel btw aangifte doen aangezien ik elke maand 4 keer door de douane ga met de laptop.
als je even wacht komen de nieuwe core 3/5/7 ultra low voltages uit. De asus ul30 zal zo ongever 1000 euro zijn en ook een respectabele videokaart hebben. Als ik die kon kiezen zou ik die hebben genomen, maar helaas kon dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Zou zowiezo geen Apple Macbook Pro 13" kopen, gezien de verouderde techniek (processor etc.). Daarnaast kun je dat alles makkelijk op een thin n light uitvoeren. Meeste wat je aangeeft kan zelfs op de meeste netbooks, behalve full-on (1080p) youtuben dan. Maar dat kan dan wel weer met een thin n light, dus denk wel de goede categorie voor je ^_^.

Zou voor een asus modelletje gaan, iets uit de UL series, of anders de timeline serie van Acer (1 van de betere series van Acer).

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
[...]
Dus een leuke thin and light kopen voor 600 euro, of gewoon bloeden en 1034 euro neertellen voor een hagelnieuwe Macbook Pro 13"
Een Asus UL30 is een optie. Of misschien een gewone Macbook. Die is veel sneller (zowel CPU als GPU) en heeft een veel beter scherm. Ook het touchpad is veel beter.

Met de Macbook Pro krijg je er nog eens de extra bouwkwaliteit bij. (en een nog beter scherm, 2GB geheugen, SD reader en firewire)

Ik zou denk ik voor de Macbook Pro gaan. Als je tenminste graag werkt met OS X (ik niet). De tweedehands verkoop waarde van een Macbook Pro ligt ook veel hoger dan van een Asus. Dus die extra kosten valt alles mee.

Verouderde CPU? een P8700 rent rondjes om een SU7300.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 23-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Even dat bestandje downloaden en installeren en je hebt je Wi-Fi AP actief in de tray is ie te en/disablen.
Mij bevalt een triple boot goed. XP prof, Win 7 Ultimate en OS-X Leopard. Ruimte genoeg en erg universeel.
Er zijn apps die bijv, niet onder W7 draaien maar wel op XP en speciefieke apps die alleen op OS-X draaien.

Ik zou voor een Asus of Toshiba gaan. Goede machines met lange garantie. En natuurlijk eentje zonder spiegelscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:08:
[...]

Een Asus UL30 is een optie. Of misschien een gewone Macbook. Die is veel sneller (zowel CPU als GPU) en heeft een veel beter scherm. Ook het touchpad is veel beter.
Ik zou denk ik voor de Macbook Pro gaan. Als je tenminste graag werkt met OS X (ik niet). De tweedehands verkoop waarde van een Macbook Pro ligt ook veel hoger dan van een Asus. Dus die extra kosten valt alles mee.
De Macbook vind ik zelf geen optie. Als je toch geld uitgeeft dan gelijk de pro vanwege de extra's die je dan krijgt voor een in mijn ogen kleine meerprijs. De verkoopwaarde is minder belangrijk aangezien ik mezelf niet heel veel zie krijgen voor een Apple van 4 jaar oud.

Een UL30 van 1000 euro zie ik ook niet als een alternatief, dan zit ik qua prijs op een Apple en dan zou ik graag voor het in mijn ogen plug n play van OSX gaan. Ben zelf absoluut geen tweaker, ik laat mijn laptop ook elk jaar opschonen door mijn broertje.

Op zich heb ik geen haast om iets nieuws te kopen, eind deze zomer ik ook prima.

Mijn keus is echt gaan voor een thin en light van ongeveer 600 euro en anders all the way gaan voor een Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:10:
[...] Een UL30 van 1000 euro zie ik ook niet als een alternatief [...]
Er zijn ook goedkopere UL30 modellen beschikbaar. Kijk anders ook even in de topic start voor alternatieven, of de productkoppelingen bovenaan dit topic. Voor de prestaties van de cpu, kan je bijvoorbeeld naar sites gaan die benchmark scores verzamelen, zie de topic start voor links naar dergelijke sites. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:10:
[...]
De verkoopwaarde is minder belangrijk aangezien ik mezelf niet heel veel zie krijgen voor een Apple van 4 jaar oud.
Je zult verbaasd staan. Ga maar eens kijken naar 4 jaar oude Macbook Pro's of zwarte Macbooks op Marktplaats.

Edit: Voor een 4 jaar oude Macbook Pro 13 kun je, verwacht ik, nog 450 krijgen. Voor een 4 jaar oude Asus UL30 zo'n 150. Dat zou het prijsverschil nog maar 134 maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 24-05-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
Dell heeft zijn laptops van AMD die concurreerd met de CULV processoren online staan. http://www1.euro.dell.com...md&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn De prijzen zijn lager, dan die van inspiron 13Z met intel CULV. Vind het er best sexy uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karakedi schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:53:
Dell heeft zijn laptops van AMD die concurreerd met de CULV processoren online staan. http://www1.euro.dell.com...md&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn De prijzen zijn lager, dan die van inspiron 13Z met intel CULV. Vind het er best sexy uitzien.
Ik had het inderdaad ook al eerder gezien, en ik vind ze persoonlijk ook wel mooi. Mooier geen glossy behuizing én minder een vingervlekken-magneet. Ook positief te zien dat steeds meer fabrikanten langzaam van de glossy behuizing afstappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:32

RnB

Maar hoe presteren die nieuwe AMD cpu's?
Ik heb nooit voor AMD gekozen, omdat Intel naar mijn inziens toch steeds de betere was (in de Core(2)Duo tijd). Dat lees ik ook steeds terug in de laptop reviews.
Maar hoe zou het zitten met die nieuwe AMD Turion II Neo K625 die in de duurste variant zit?
Met welke Intel cpu zou je dat kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD is weer helemaal terug. Echter zijn er nog te weinig benchmarks en laptops om echt een concreet cijfer te geven.

Positief is op dit moment dat we uit slechts een paar cijfers kunnen stellen dat de IPC grofweg gelijk is aan die van de Core 2 Duo. Daarnaast kan AMD nu ook goed klokken. De low voltage processors gaan tot maarliefst 1,7GHz, de normalen halen 3,1GHz.

Op dit moment zou ik stellen dat de K625 sneller is als alle Core 2 Duo culv's. Het op 1,3GHz geklokte broertje (K325) is al gebenched: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Daar valt de score nog wat tegen, maar het is ook slechts 1 score in cinebench. Een benchmark waar AMD altijd minder presteert. Ik verwacht dan ook dat de processor in andere benchmarks zoals 3DMark06 CPU hogere scores als een SU7300 neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sneller dan Core 2 duo zou weleens tijd worden. Intel is al weer een generatie verder. Overigens wil ik nog weleens zien dat AMD idd sneller is dan Core 2 Duo...

Verder is de vraag natuurlijk hoe het met battery life en hitte zit, want dat is AMD's traditionele achilles hiel in de laptopmarkt.

Presteert de K325 hetzelfde als een L325? (K625/L625?)

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 24-05-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik de dat de nieuwe AMD serie even goed als de CULV processors presteer op gelijke snelheid. Dit zag je ook terug bij de normale desktop processoren. C2D en PHII presteeren evengoed op gelijk snelheid, de verschillen zijn minimaal. Aangezien de nieuwe Neo processoren op de architectuur van de PHII zijn gebasseerd, verwacht ik dus geen grote verschillen. De sterke punt van amd is de IGP. Deze kan op zijn gemak HDbeelden afspelen. Ben benieuwd naar de eerste review tussen de CULV en NEO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik denk dat de Turion II P520 ook een leuke processor is voor Thin& Light laptops :) 25W met toch redelijke performance.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
  • Laatst online: 05-09-2024
De afgelopen dagen heb ik wat meegelezen en besloot ik mezelf maar te registreren. Compliment voor dit geweldige forum.

Ook ik zit met het idee in mijn hoofd om een laptop aan te schaffen aangezien ik het komend jaar op kamers ga. Mijn laptop zal ik gebruiken voor tekstverwerken, zowel thuis als in de collegebanken. Ook speel ik er graag een spelletje op. Voorbeelden van spellen die ik wil spelen: CIV IV, UT3

Ik heb een paar eisen:
- Lange batterijduur (ik wil zonder oplader de deur uit kunnen)
- Zeer licht (d.w.z. geen interne dvd speler, minimale hd-ruimte)
- Het liefst 14". 13" en 13,3" mag ook.
- Hoge resolutie (1600 bij 900 lijkt me ideaal)
- Stevige bouw en geen oververhitting.

Mag:
- Indien mogelijk; hoge prestaties.
- Numerieke pad (lijkt me niet realistisch, maar toch...)

Budget: +/- 1000 euro

Met pricewatch kom ik op een Sony Vaio laptop uit. 14", 2,3 kg, 1600*900. Ik heb echter totaal geen verstand wat nu de rekenkracht is van zo'n systeem. Kan zoiets mijn bovengenoemde spellen aan?

Dit is het enige wat ik via pricewatch kan vinden. Welke laptops sluiten nog meer aan bij mijn eisen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp. Als ik het een en ander nader moet toelichten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
karakedi schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:04:
De sterke punt van amd is de IGP. Deze kan op zijn gemak HDbeelden afspelen.
Dat gaat met een Intel 4500 tegenwoordig ook prima. De AMD GPU is wellicht wel extra interessant voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Kroep schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:14:
Met pricewatch kom ik op een Dell laptop uit. 14", 2,3 kg, 1600*900.
Sony bedoel je denk ik. Voor zover ik weet is dat de enige betaalbare 14" met 1600*900. Hou er wel rekening mee dat het gewicht dicht in de buurt komt van 15" modellen.

Als je je eis van 1600*900 laat vallen is de Acer 3820TG interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 24-05-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Dat is een Sony Vaio laptop. Dat type kwam ook in mij op toen ik je verhaal las ;)

Je hebt dan goede performance en hij is lichter dan 15.6" laptops. De accu is volgens mij niet al te best van deze laptops, niet zo zeer door de kwaliteit maar meer de grootte van de accu. 39Wh is niet bepaald veel. Bestellen via de Sony Vaio website is trouwens nog wel iets goedkoper.

Je zou ook nog kunnen wachten op de Dell Inspiron 13R

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:00:
Sneller dan Core 2 duo zou weleens tijd worden. Intel is al weer een generatie verder. Overigens wil ik nog weleens zien dat AMD idd sneller is dan Core 2 Duo...

Verder is de vraag natuurlijk hoe het met battery life en hitte zit, want dat is AMD's traditionele achilles hiel in de laptopmarkt.

Presteert de K325 hetzelfde als een L325? (K625/L625?)
Het blijft natuurlijk wachten op de benchmarks. Het belangrijkste is echter dat de nieuwe processors de echte K10.5 architectuur hebben. Op internet melden een aantal pagina's dat de vorige generatie ook al K10 waren, maar het vreemde is dat die niets beter presteren als de oude K8. De Athlon II zou sowieso slechts een 64-bit FPU hebben, maar wel dezelfde core :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Was iemand deze al tegen gekomen? http://azerty.nl/producte...on-hd-3200-cellulair.html

Met turion-neo-x2-l625 :) Ziet er leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Met turion-neo-x2-l625 :) Ziet er leuk uit
Dat is nog een processor uit de oude reeks hoor, gebakken op 65nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

StefanvanGelder schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:26:
[...]

Dat is nog een processor uit de oude reeks hoor, gebakken op 65nm.
Mijn fout, wat te haastig gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Officiele lancering van de Intel Core ULV CPUs.
http://www.engadget.com/2...-ulv-processors-for-thos/

Edit: En een zeer interessante nieuwe harde schijf voor de thin and lights:
http://blog.laptopmag.com...oost-over-7200-rpm-drives
http://www.anandtech.com/...nally-a-good-hybrid-hdd/2

In veel gevallen sneller dan een WD Velociraptor.

[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 24-05-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Slimme jongen die DaMarcus ;) Ik hoop dat de single platter 250GB minder stroom verbuikt. Zo te zien zou dat weleens waar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Achja of je gaat voor snelheid met wat meer powerconsumptie of je hebt 'n tragere HDD die zuiniger is...

Mensen die geinteresseerd zijn in de HP Envy 14, kunnen hier trouwens meebabbelen: [Ervaringen] HP Envy 14 and 17

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45
Zo, Intel heeft net al de CULV chips officieel geintroduceerd waar ik het de afgelopen maanden over had.
Niet veel nieuws te vertellen dus ;) Over het algemeen zijn ze zuiniger dan de vorige CULV chips omdat de IGP geintegreerd is en het geheel is gemaakt op 32nm.

Er zaten nog wel CPU's bij die ik nog niet kende. Bijvoorbeeld de Core i3 330UM. Leuk en waarschijnlijk goedkoop, maar lang niet zo snel als zijn grotere broertje, de 430UM omdat hij niet beschikt over Turbo boost. Dus blijft hij hangen rond de 1.2ghz, maar hij beschikt wel over hyperthreading.
Persoonlijk vind ik de Pentium U5400 leuker, waarschijnlijk omdat hij nog goedkoper is, maar deze mist bijna alle functies van de Core i serie.

Helaas is het geheel wél erg duur, de goedkoopste CPU is de Celeron U3400, die draait maar op 1.06ghz en kost maar liefst $134... :/

Bron

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Philflow schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Sony bedoel je denk ik. Voor zover ik weet is dat de enige betaalbare 14" met 1600*900. Hou er wel rekening mee dat het gewicht dicht in de buurt komt van 15" modellen.

Als je je eis van 1600*900 laat vallen is de Acer 3820TG interessant.
StefanvanGelder schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:22:
Dat is een Sony Vaio laptop. Dat type kwam ook in mij op toen ik je verhaal las ;)

Je hebt dan goede performance en hij is lichter dan 15.6" laptops. De accu is volgens mij niet al te best van deze laptops, niet zo zeer door de kwaliteit maar meer de grootte van de accu. 39Wh is niet bepaald veel. Bestellen via de Sony Vaio website is trouwens nog wel iets goedkoper.

Je zou ook nog kunnen wachten op de Dell Inspiron 13R
Sony inderdaad! Dank voor de correctie, dank voor jullie hulp.

Een lange accuduur is vereist. Ik moet een laptop 4 uur op een dag kunnen gebruiken met bijvoorbeeld surfen of tekstverwerken. De gedachte er achter is dat ik zonder de acculader de deur uit kan.

Die 1600 * 900 eis is inderdaad niet het belangrijkste. Het zou echter wel een pre zijn. Jammer dat er geen andere (betaalbare) "thintops" zijn met deze resolutie. Afijn, ik laat hem bij deze varen. ;)

De Acer 3820TG is inderdaad een juweeltje. Ik heb veel goede verhalen gelezen op internet. Dun, (relatief) hoge prestaties, lange accuduur. Wat zijn de nadelen van deze laptop?

Edit:
Qua prijs heb ik nog wel wat marge als ik voor de 3820TG ga. Ik zie hem te koop staan voor -/-600 euro. Ik heb meer te besteden en wil ook een laptop voor de langere termijn. Heeft iemand nog andere suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Kroep op 25-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Kroep schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:04:
[...]
De Acer 3820TG is inderdaad een juweeltje. Ik heb veel goede verhalen gelezen op internet. Dun, (relatief) hoge prestaties, lange accuduur. Wat zijn de nadelen van deze laptop?
Zie notebookjournal.de
Qua prijs heb ik nog wel wat marge als ik voor de 3820TG ga. Ik zie hem te koop staan voor -/-600 euro. Ik heb meer te besteden en wil ook een laptop voor de langere termijn. Heeft iemand nog andere suggesties?
De 3820TG is duurder dan 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
[b][message=34060204,noline]
De 3820TG is duurder dan 600 euro.
Dan heb ik me vergist. Heb je zo een site waar die al verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik zie hem nog niet in de NL prijslijsten. Misschien dat voor jouw games een Intel 55 al goed genoeg is? Ik heb geen verstand van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:04:
Ik zie hem nog niet in de NL prijslijsten. Misschien dat voor jouw games een Intel 55 al goed genoeg is? Ik heb geen verstand van games.
Op play.com is hij vanaf 31/5 te koop, dus waarschijnlijk is hij vanaf die datum ook in Nederland te koop.

Toch nog een vraag (tja, ik blijf bezig :X). Ik heb nooit een laptop gehad en net kwam ik er achter dat de Acer 3820TG een glanzend scherm heeft. Lijkt mij een zwaar nadeel als je in de zomer ook buiten wil laptoppen. Mijn vraag is dus - je voelt hem al aankomen - welke (dunne en lichte) laptops hebben een mat scherm en voldoen toch een (beetje) aan mijn eisen?

Verder zag ik dat Acer maar 1 jaar garantie heeft. Lijkt me ook een zwaar wegend nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een paar kleine netbookjes zonder power hebben 'n mat scherm, zoals de Samsung N510..

Voor de rest nagenoeg niks of er moet net weer 'n nieuwe zijn, check ook: [Ervaringen] Laptops met een mat scherm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
CLB schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:12:
Een paar kleine netbookjes zonder power hebben 'n mat scherm, zoals de Samsung N510..

Voor de rest nagenoeg niks of er moet net weer 'n nieuwe zijn, check ook: [Ervaringen] Laptops met een mat scherm
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
*paniekmodus aan*

Mijn Acer Timeline 1810TZis net op een stenen vloer gevallen en het display is stuk.
Is er een zaak die een nieuw display binnen twee dagen kan leveren?

*paniekmodus uit*

of een betrouwbare zaak die dat over langer termijn kan?
(ben ook zelf aan het zoeken maar wil meteen vervanging bestellen, dus als er iemand iets weet...))

[ Voor 16% gewijzigd door chris-f op 25-05-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ben benieuwd of je dat gaat vinden en wat dat gaat kosten (volgens mij 'n nieuwprijs van 'n 1810...) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
je hebt 1 optie dat redelijk te doen is ebayyyyy. voor 115 dollar heb je eentje http://shop.ebay.com/i.ht...&_trksid=p3286.m270.l1313. Verder denk ik dat elke willekeurig 11,6 inch scherm met dezelfde resolutie past. Tegenwoordig hebben de meeste laptops dezelfde aansluiting met 30 pins kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
bedankt voor de link, karakedi!

heb nu toch een geheel nieuwe 1810 besteld, die zal er hopelijk zijn voor de volgende dienstreis (overmorgen). En ik kan gewoon mijn schijf over zetten.

De ontschermde word mijn home theater PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Kwam net via google op de volgende 2 sites uit:

atelco.de en hardwareversand.de. Op beide zou de UL30JT en UL80JT op voorraad zijn. Heb ze maar eens een vriendelijk mailtje gestuurd om te vragen welke processors in de UL80JT varianten zitten.

http://www3.hardwareversa...il.jsp?aid=33833&agid=726

http://www1.atelco.de/art...il.jsp?aid=33833&agid=726

Aan de opbouw van de URL etc te zien is het dezelfde toko, maar ik wacht rustig af. Vanuit Duitsland bestellen is toch wat makkelijker dan vanuit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Kroep schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:11:
[...]
Lijkt mij een zwaar nadeel als je in de zomer ook buiten wil laptoppen. Mijn vraag is dus - je voelt hem al aankomen - welke (dunne en lichte) laptops hebben een mat scherm en voldoen toch een (beetje) aan mijn eisen?
Hou er wel rekening mee dat een mat scherm nog geen garantie is voor goed buiten werken. Je moet minstens meer dan 200 nit (beter nog dik boven de 250) hebben voor echt comfortabel buiten te werken met zonlicht.

Een glanzend scherm met meer dan 250 nit gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:17

sjirafje

No inspirational quotes here

Er zijn ook folie's die je over je scherm kunt plakken, ik heb ooit eens een review hier over gelezen waarvan de conclusie was dat er folie's zijn die erg goed werken, maar ook die niet goed werken, dus daar zou je dan zelf even naar moeten zoeken.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hughey
  • Laatst online: 21-05-2023
Envy 14 staat nu boven aan mijn verlanglijst. Eindelijk gevonden wat ik zoek voor een prijs lager dan een MacBook !

Nog geen bevestigingen van een release in Nederland zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

hughey schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:
Envy 14 staat nu boven aan mijn verlanglijst. Eindelijk gevonden wat ik zoek voor een prijs lager dan een MacBook !

Nog geen bevestigingen van een release in Nederland zeker?
Lager dan een Macbook? Denk dat je die prijs in Dollars ook wel in € gaat betalen. Witte macbook is dan even duur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:43
In mijn zoektocht naar een mooie laptop kwam ik bij deze thread langs en zag dat deze discussie over dezelfde categorie laptops ging als ik naar op zoek was. Ik wil graag een 14" (13" kan ook, maakt me niet veel uit, in ieder geval kleiner dan 15.4/15.6) om mee te nemen op reis. Gamen doe ik graag dus een enigzins redelijke videokaart lijkt geen overbodige luxe.

Ik heb zelf al een aantal laptops bekeken dit is het soort laptop waar ik naar opzoek ben, performance is voor mij belangrijker dan licht/energiezuinig:

Acer Aspire 4820TG-434G64MN - http://www.notebookjourna...0tg-timelinex-nkrt-1140/1

Deze laptop heeft de specs waarnaar ik op zoek ben, mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar een laptop met een ATI Mobility 5750/5770, maar dat heb ik losgelaten aangezien dat niet mogelijk lijkt te zijn op 13/14" formaat. De helderheid van het scherm is zo'n 33% hoger dan de 13" variant de Acer Aspire 3820TG-434G64n en uit deze link dat de 14" ook 10% sneller is ondanks de, volgens mij, gelijke specs.
Nadeel van deze laptop vind ik echter de garantie periode en het feit dat deze heet schijnt te worden. Ik verwacht de laptop zo nu en dan ook te gebruiken voor langdurige gaming sessies en continue 80 graden lijkt me dan geen goed idee.

HP Envy 14 ziet er ook uit als een leuk apparaat, maar totdat deze uit is en de prijzen/benchmarks beter bekend worden laat ik deze nog even buiten beschouwing. Ook de korte garantie periode vind ik een nadeel, zeker voor een laptop in deze prijsklasse. Verder duurt het nog even voordat deze uitkomt en ik zou mijn laptop graag voor juli aanschaffen.

Sony Vaio VPCEA1X5E
Deze 14" ziet er opzich prima uit, ik vond echter de review van tweakers niet echt enthousiast klinken over de slechte brightness van het scherm. Ook het feit dat de 14" geen redelijke videokaart heeft maakt dit voor mij geen ideale keuze.

Bij voorkeur zou ik de laptop in de komende maand aanschaffen. Mijn vraag aan jullie is nu dus, wat voor alternatieven zijn er behalve het bovenstaande als voor mij de belangrijkste punten zijn en ik in de prijsklasse van 700-1100 euro zoek:
  • Redelijke CPU
  • Middenklasse/hoge middenklasse GPU
  • 14" of kleiner
  • Bij voorkeur een garantie periode die wat meer vertrouwen opwekt dan de 1 jaar van Acer/HP
Tweede vraag:
Ik las dat je een refund kan krijgen voor een voorgeinstalleerde versie van Windows op je computer, heeft iemand hier meer informatie over. Ik ben namelijk al in het bezit van een licentie en een laptop zonder Windows blijkt onmogelijk te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door praya op 26-05-2010 18:56 . Reden: Windows vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ Praya, wil je buiten gaan werken? de brightness van een scherm hoeft voor binnen werk niet hoger te zijn 150 nits, dat is al fel genoeg. Contrast zegt veel meer over de schermkwaliteit dan brightness. Ik heb de Sony E gezien met 14" 1600*900 scherm en dat zag er goed uit. Veel beter dan de Acer schermen.

Edit: Tweakers heeft volgens mij alleen het 15.5" E 1366*768 scherm getest, dat is een minder scherm dan het 14" 1600*900.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 26-05-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jfwiet schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:09:
Kwam net via google op de volgende 2 sites uit:

atelco.de en hardwareversand.de. Op beide zou de UL30JT en UL80JT op voorraad zijn. Heb ze maar eens een vriendelijk mailtje gestuurd om te vragen welke processors in de UL80JT varianten zitten.

http://www3.hardwareversa...il.jsp?aid=33833&agid=726

http://www1.atelco.de/art...il.jsp?aid=33833&agid=726

Aan de opbouw van de URL etc te zien is het dezelfde toko, maar ik wacht rustig af. Vanuit Duitsland bestellen is toch wat makkelijker dan vanuit de VS.
Incl. Duits keyboard en Windows versie. Alleen Windows 7 Ultimate heeft updates voor taalkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:54:
[...]

Hou er wel rekening mee dat een mat scherm nog geen garantie is voor goed buiten werken. Je moet minstens meer dan 200 nit (beter nog dik boven de 250) hebben voor echt comfortabel buiten te werken met zonlicht.

Een glanzend scherm met meer dan 250 nit gaat ook prima.
Dan moet je in de schaduw gaan zitten zowel mat al glanzend verdragen geen direct zonlicht in het scherm, de zon is vele malen sterker dan welke backlite dan ook.
Wil je toch buiten werken dan is mat het beste. Jammer genoeg beperkt dat wel de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik kan prima buiten werken met de Macbook Air in volle zon. Ja MET glanzend scherm.

Als de backlight maar fel genoeg is overstemd het computerbeeld de reflecties. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Volledig eens met Philflow! Laptops met goede schermen zijn er weinig, maar als je er eentje hebt, c'est bon!
M'n vorige laptop had 'n brightness van 300 cd/m² en daar was gewoon overal goed mee te werken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Samsung N510 waar het over ging heeft volgens Notebookjournal 196 nits. Dat wordt bij volle zon niet echt makkelijk, met wat bewolking of in de schaduw zal het prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 04-09 07:47
Zijn er trouwens mensen die de HP dm3-1130ed hebben? Ik zag 'm vandaag bij de Mediamarkt staan en het lijkt me best een fijne laptop.
Ik zou alleen niet weten hoe deze presteert, wat de accuduur is en wat de warmte productie is. De SU4100 zegt me eerlijk gezegd ook niet veel of dat een btje fijn loopt :P. Reviews kan ik namelijk niet vinden.

Iemand die me hier wat advies over kan geven :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is wat je er mee wilt doen.... Ik heb wel wat ervaringen met een DM3 met iets tragere SU2300. Dat ding is voor normale taken vlot zat. Ook de accu gaat snel 5-6 uur mee bij normaal gebruik. En echt heel warm wordt hij ook nieet. Bouwkwaliteit is zeer goed door al dat metaal.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 26-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
GENETX schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:31:
De vraag is wat je er mee wilt doen.... Ik heb wel wat ervaringen met een DM3 met iets tragere SU2300. Dat ding is voor normale taken vlot zat. Ook de accu gaat snel 5-6 uur mee bij normaal gebruik. En echt heel warm wordt hij ook nieet. Bouwkwaliteit is zeer goed door al dat metaal.
Ik zal 'm voornamelijk gebruiken voor wat te surfen, btje mailen, IM, HD filmpje kijken en af toe een oldskool spelletje te spelen. Zoals nu eigenlijk..gewoon lekker dat ding op m’n schoot tijdens het kijken van tv :). Maar 5-6 uur vind ik een acceptabele accuduur. Als je dus een beetje energiebesparend ermee om gaat moet je dat altijd wel halen. Dat klinkt al positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet de laptop idd wel volstaan. Wel mediaplayer classic home cinema gebruiken voor HD filmpjes, dat vergeten veel mensen. Maar dan komt alles goed met de DM3 voor jou taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb een DM3 met SU4100. Bevalt me prima.
  • Haalt max 8 uur met energie besparende settings/alleen surfen/ wifi aan.
  • Touchpad was even wennen maar het werkt wel.
  • Bouwkwaliteit is over het algemeen zeer goed. Met uitzondering van de plastic rand, daar laat de verf van los als je niet voorzichtig genoeg bent.
  • Verder is ie stil en snel.
Laptopmag heeft een review van de DM3 met SU7300, vrijwel dezelfde CPU als SU4100.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 26-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
@ Philflow

Ik wil er niet persee buiten mee gaan zitten, zal meer incidenteel zijn. Momenteel doe ik het ook weleens, als ik nog iets moet doen en ook in de zon wil zitten neem ik mijn laptop weleens de tuin in. Met mijn latitude D830 is dat geen probleem, kijkt iets lastiger dan binnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ Praya, de extra brightness van de 4820TG t.o.v. de 3820TG heeft dus eigenlijk alleen enig nut voor buiten werken. Voor binnen werken is de 3820TG dus zeker fel genoeg. Voor buiten werken is de 14" eigenlijk ook niet fel genoeg. Maar wel beter dan de 13".

Maar: iedere Acer laptop kan weer een ander panel hebben, dus eigenlijk kun je er geen pijl op trekken. M.a.w. de ene 4820TG kan een LG display hebben, de andere een AUOptronics (met andere brightness en contrast).

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 26-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
I see, en qua alternatieven voor de 4820TG. Zijn er nog laptops van andere merken met vergelijkbare specs naast de HP Envy en de Sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Wellicht dat we ook de HP DM4 krijgen in Nederland. Ik heb er nog niets van gehoord maar verwacht van wel. We hebben immers ook de DM1 en DM3 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
Ziet er inderdaad wel leuk uit, alleen de benchmarks qua gaming zijn schrikbarend slecht met dat Integrated Graphics ding in de DM4.

De Lenovo IdeaPad Y460 ziet er dan wel weer leuk uit qua specs, heb jij die weleens in je handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Thanks GENETX en Philflow voor de snelle reactie mbt de DM3. Hier heb ik wat aan en maakt mijn keuze een stuk gemakkelijker! Ik denk dat ik voor zondag nog de Mediamarkt hier naar binnen loop want met de actie die ze op dit moment hebben betaal ik maar €699,- voor de dm3-1130ed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hughey
  • Laatst online: 21-05-2023
souljah1h schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Lager dan een Macbook? Denk dat je die prijs in Dollars ook wel in € gaat betalen. Witte macbook is dan even duur :p
Natuurlijk, maar als je de specs naast elkaar legt zijn de prijsverschillen ineens enorm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45
Hot damn, de MSI X360 (Core i variant van X340) komt zeer binnenkort naar Europa. Maar de prijs staat mij totaal niet aan. Hij is uitgerust met een Core i5 520UM, heeft wel een mooi strak uiterlijk en kost maar liefst €899!! En dan te bedenken dat MSI min of meer een prijsvechter is en de X300 serie normaal altijd zeer redelijk geprijsd is...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Intel te weinig concurrentie heeft :(
Hopelijk gaan de Phenom II en Althon II voor notebooks flink Intels kont schoppen, want dit is bizar.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/May/General%20News/msi_xslim360_3.jpg

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroep
Wanneer komt ie uit, is dat bekend?

Mooi dingetje inderdaad, alleen jammer dat ie geen fatsoenlijke videocard heeft (Intel HD Graphics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
XanderDrake schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:17:
Hot damn, de MSI X360 (Core i variant van X340) komt zeer binnenkort naar Europa. Maar de prijs staat mij totaal niet aan. Hij is uitgerust met een Core i5 520UM, heeft wel een mooi strak uiterlijk en kost maar liefst €899!! En dan te bedenken dat MSI min of meer een prijsvechter is en de X300 serie normaal altijd zeer redelijk geprijsd is...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Intel te weinig concurrentie heeft :(
Hopelijk gaan de Phenom II en Althon II voor notebooks flink Intels kont schoppen, want dit is bizar.

[afbeelding]
De Dell Inspiron M301z is anders een aardige concurrent. De Intel processor zal uiteraard sneller zijn, maar deze kost dan ook € 600 euro ipv € 900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:17:
Nou, de MSI X340 was in het begin met de veel te hoog geprijsd. Zie bijvoorbeeld pricewatch: MSI X-Slim X340-030NL, welke gemiddeld (blauwe lijn) de eerste maand boven de 800 euro koste met de SU3500 single core, (terwijl er dus al modellen waren met de SU9300 / SU7300 dual core die goedkoper waren) en daarna bleef de prijs nog maanden boven de 750 euro. Later kwamen de goedkopere modellen...

Nu is de situatie wellicht anders. Nu is er volgens mij alleen nog de pricewatch: Asus UL30JT-RX008X en de pricewatch: Fujitsu Lifebook P770 met respectievelijk de 520UM, vanaf ~ 900 euro en de 620UM vanaf ~ 1650 euro... Ik kan nu dus wel (meer) begrip opbrengen voor die adviesprijs, in tegenstelling tot vorige jaar. Uiteraard is het nog wachten op wat de komende maanden precies nog gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Als die X360 net zo slecht in elkaar steekt als de X340 dan zou ik er met een grote boog omheen lopen. Zelden zo'n slappe hap gevoeld als dat ding, een halve cm keyboard flex, behuizing die je overal zowat dubbel kon buigen zo slap, brr wat een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
zmaster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:36:
Thanks GENETX en Philflow voor de snelle reactie mbt de DM3. Hier heb ik wat aan en maakt mijn keuze een stuk gemakkelijker! Ik denk dat ik voor zondag nog de Mediamarkt hier naar binnen loop want met de actie die ze op dit moment hebben betaal ik maar €699,- voor de dm3-1130ed :).
Ik vind dat te duur. Tegenwoordig heb je Core i3 laptops voor 100 eu minder: zie Acer 3820T.

De DM3 is een leuke laptop maar 700 euro voor een SU4100 is te duur imo.
praya schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:18:
Ziet er inderdaad wel leuk uit, alleen de benchmarks qua gaming zijn schrikbarend slecht met dat Integrated Graphics ding in de DM4.
Er komt waarschijnlijk een versie met dedicated GPU: ATI 5450

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 28-05-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:04:
[...]

Ik vind dat te duur. Tegenwoordig heb je Core i3 laptops voor 100 eu minder: zie Acer 3820T.

De DM3 is een leuke laptop maar 700 euro voor een SU4100 is te duur imo.
Klopt, maar voor die 100 euro meer heb ik ook een 7200rpm HDD, 250GB meer en 2GB meer geheugen. Dat heb ik er wel voor over. Daarom heb ik de dm3-1130ed gisteren gekocht :).
En ik moet zeggen dat ik de SU4100 niet echt traag vind. Ik heb nog geen moment gehad dat ik de laptop traag vond. Hij wordt ook niet echt warm door de aluminium behuizing.

Ik was wel positief verrast door de speakers! Wat komt daar een leuk geluid uit voor zo'n klein laptopje :) ! Ik moet alleen nog een beetje wennen aan het touchpad en de F toetsen. Het touchpad reageert een beetje vreemd en F toetsen werken alleen als je functie toets erbij gebruikt.
Al met al ben ik in ieder geval zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ok mooi. Touchpad gaat naar verloop van tijd beter reageren doordat het sticker residu er beter vanaf gaat en er meer vinger vet op verzameld. De functie toesten kun je afstellen in de BIOS. Veel plezier ermee.

PS. volgens mij heb je er ook nog een DVD speler bij gehad, dus dan is het toch een aardige deal idd.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 28-05-2010 20:55 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.