Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Ik heb sinds ik m'n Hero heb geupdate naar 2.1 eigenlijk best veel last van een trage telefoon. Ik vroeg me af of dit bij jullie ook het geval is.

De traagheid zit hem vooral in de tijd die het duurt voordat een app is opgestart nadat ik hem heb aangeklikt. Ik heb het idee dat dit veel langer duurt dan op 1.5. Verder geeft het hele OS me een beetje het idee van Windows op een te oude PC. Het loopt wel, maar lang niet van harte.
Toch jammer, ik had anders verwacht. Maar misschien ligt het ook wel aan een of meerdere apps. Als het echt vervelend wordt toch maar eens een clean install denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:40:
[...]

ik had met een custom rom wel wat problemen met connecten naar mijn eigen wifi point, dat kwam omdat ik een kanaal boven de 11 had ingesteld op de accesspoint. misschien bij je fritz! ook het geval?
Vergat ik te zeggen: ik heb ook andere kanalen geprobeerd alsmede het zonder beveiliging; maakte niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
@ Gh0stw4lk3r: Ik heb ook problemen gehad met mijn WLAN icm WPA + WPA2. Ik kon mijn hele draadloze netwerk niet zien! Overschakelen naar alleen WPA2 was de oplossing.

Ik heb trouwens een vervelende bug gevonden in de nieuwe Android 2.1 voor de Hero. Ik heb mijn bookmarks in de browser altijd als lijst en dan gesorteerd op meest gebruik. Als ik deze instel op meest gebruikt en ik herstart de telefoon, dan is hij deze instelling weer kwijt :( Hebben jullie dat ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Struikrover schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:50:
Ik heb sinds ik m'n Hero heb geupdate naar 2.1 eigenlijk best veel last van een trage telefoon. Ik vroeg me af of dit bij jullie ook het geval is.
Ik heb dus precies het zelfde, ik heb op een van mijn homescreens mijn contacten staan en die lade voorheen altijd meteen in nu duurt het gewoon 3 seconden. Niet lang maarja, het is langzamer dan voorheen..

Toch ben ik wel blij met de update het ziet er allemaal gelikter uit en sommige dingen werken echt beter.

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50

eagle00789

Est. November 2005

quartex schreef op maandag 05 juli 2010 @ 02:07:
Ok.. is er iemand hier die meerdere google accounts heeft op z'n telefoon?

Zoja, vertel me alsjeblieft hoe.. want het lukt voor geen meter hier (en heb geen zin in een factory reset of om 'm te rooten)
Menu > Instellingen > Accounts en syncronisatie > Account toevoegen > Google (het vinkje gewoon negeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
kaajee schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:04:
Sinds de 2.1 update verbindt mijn Hero niet meer middels WiFi met m'n Fritz!Box 7270 (wireless N). Deze staat ingesteld op WPA + WPA2.
Andere WiFi (thuis, bijv. Speedtouch 780g) doet ie het wel gewoon goed.
Andere mensen ook al slechte ervaringen met WiFi verbindingen?

(wel irritant dat de 2.1 update in een apart topic geplaatst is, waar moet zo'n vraag nou?)
Ja had hier ook last van. Dat komt omdat de router op N verbinding stond. Toen ik hem van B+G naar B+G+N zette, zag mijn hero het netwerk niet meer... Dus ik raad je aan terug naar B+G te zetten. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:45
Struikrover schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:50:

De traagheid zit hem vooral in de tijd die het duurt voordat een app is opgestart nadat ik hem heb aangeklikt. Ik heb het idee dat dit veel langer duurt dan op 1.5. Verder geeft het hele OS me een beetje het idee van Windows op een te oude PC. Het loopt wel, maar lang niet van harte.
Toch jammer, ik had anders verwacht. Maar misschien ligt het ook wel aan een of meerdere apps. Als het echt vervelend wordt toch maar eens een clean install denk ik.
Mijn Hero werkt juist merkbaar sneller. Vooral de dingen die met Sense te maken hebben (denk aan HTC Mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

eagle00789 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:00:
[...]

Menu > Instellingen > Accounts en syncronisatie > Account toevoegen > Google (het vinkje gewoon negeren)
Ja dat snap ik, maar ik krijg altijd het volgende bericht:
Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.

Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice.
Iemand?

(2.1 KPN/Hi)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ik heb nu JuiceDefender uit gezet en heb het idee dat de traagheid hierdoor kwam, doordat hij iedere keer bij het activeren van het scherp de APN weer aan moest zetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

pina schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:14:
Het is nochtans al enkele keren de revue gepasseerd, maar ik vind het toch niet meer terug... Hoe kan je voorkomen dat in je adressenboek ook onbekenden voorkomen die je ooit eens heb gemailed....? Herinner mij iets van 'my contacts' die je moet syncen maar vind in de adressenboek bij 'view' daar niks onder terug...

heb het al gevonden, onder de tab 'groups', moet je op 'menu' drukken en dan 'sync groups' aanklikken :)
Hmmm...
Onder de tab 'groepen' in contacten vind ik dat niet terug. Kijk ik met mijn neus?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Trouble- schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:35:
Ik ben nog niet echt tevreden eerlijk gezegd. Spotify hapert als de pest als ik tegelijkertijd Twitter of internet, was voor de update niet zo.
Hier heb ik dus ook last van. Verder wel tevreden over de update, maar erg klote dat Spotify nu bij het minste wat je doet begint te haperen, terwijl ik voorheen gewoon ondertussen kon browsen/tweeten.

Denk dat in Android 2.1 de zichtbare applicatie een VEEL hogere prioriteit krijgt dan de apps op de achtergrond, waardoor alles in beeld veel snappier aanvoelt, maar er erg weinig CPU cycles over zijn voor apps op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een probleempje met de hero, waar ik niet uit kom.
Mijn GPS freezed na een x aantal minuten gebruik, maakt niet uit welke rom ik gebruik of welke radio ik gebruik.

als ik bijvoorbeeld navigon open heb staan, kan het gebeuren dat na zeg 20 minuten volgens navigon het GPS signaal weggevallen is. In de statusbalk zie ik gewoon het GPS icoon staan en knippert deze niet.

start ik dan de app GPS status op, laat hij zien dat hij een fix heeft op 10/10 sattelieten, maar met een tijd van de laatste fix in het verleden.De GPS staat dus gewoon vast. (coordinaten veranderen ook niet)

De enige manier om dit op te lossen is door de GPS uit te zetten via bijv een widget en daarna weer aan te zetten.
Dit is natuurlijk naadje als je lekker aan het cruisen bent en je hebt niet door dat je GPS er mee nokt.
Wie weet de oplossing voor mijn probleem?

2 screenies van het probleem:
1e is nadat de GPS 60 minuten aan heeft gestaan van 13:00 en het ondertussen al 14:00 is geeft GPS status aan dat hij 3/4 fix heeft met als laatste fix 13:31, er veranderd ook niks aan de satellieten als ik buiten ga staan, vanaf 13:31 geeft navigon dus ook aan dat hij geen ontvangst meer heeft. dit scherm blijf je op deze manier zien. GPS doet dus op dit moment niks meer en loopt in de statusbalk te knipperen.(als hij daadwerkelijk geen ontvangst meer zou hebben, zou ik in dit plaatje dus geen satellieten mogen zien.)
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/snap20100708_140202.png

sluit ik de GPS af en start hem daarna weer, heb ik vrijwel direct weer een fix en geeft GPS status netjes aan dat dat ook zo is en werkt het weer voor even, en loopt navigon dus weer door met de juiste positie.
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/snap20100708_140333.png

[ Voor 36% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 08-07-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik heb zelf geen Hero, maar mijn zus heeft vandaag de update geinstalleerd. Met 2.1 zou het toch ook mogelijk zijn om te navigeren met de Hero? Zou met google maps nu moeten kunnen toch? We krijgen het nog niet voor elkaar iig. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:05
Even google maps updaten naar de laatste versie (android market).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
Hollanda schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:11:
Even google maps updaten naar de laatste versie (android market).
Ik heb een gewoon icoontje in mijn menu staan met "Navigatie" na de update . Is die van Google uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
heracles schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:28:
[...]

Ik heb een gewoon icoontje in mijn menu staan met "Navigatie" na de update . Is die van Google uiteraard.
Klopt, die heb ik ook. Kan me alleen niet meer herinneren of dat icoontje er ook al stond vóór de maps update uit de Market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Heb voorheen Outlook 2007 gebruikt en syncen van agenda en contacten geen probleem.
Gebruik nu Outlook 2010 en waarschijnlijk kent HTC sync outlook 2010 (nog) niet.
M.a.w. kan adressen en agenda in outlook niet meer syncen.
Iemand een oplossing?

Was een beetje te snel. Vandaag nogmaals met HTC-sync geprobeerd en het werkte dus gewoon wel. Bleek een kwestie van computer na installatie van MS-Office opnieuw opstarten.
64-bit versie geeft wel problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Dibbes op 11-07-2010 11:12 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rauwe Bonk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06-2020
Rudolf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:14:
Ik heb zelf geen Hero, maar mijn zus heeft vandaag de update geinstalleerd. Met 2.1 zou het toch ook mogelijk zijn om te navigeren met de Hero? Zou met google maps nu moeten kunnen toch? We krijgen het nog niet voor elkaar iig. :S
Ik had het icoontje eerst ook niet maar als je in Maps een route plant krijg je de optie om te navigeren. Daarmee start ie de Google Navigatie op en plaatst ie volgens mij ook het icoontje.

Tenminste, toen ik met Maps aan de slag was geweest was het navigatie icoontje er ook opeens dus ik vermoed dat er een verband is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Rauwe Bonk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Ik had het icoontje eerst ook niet maar als je in Maps een route plant krijg je de optie om te navigeren. Daarmee start ie de Google Navigatie op en plaatst ie volgens mij ook het icoontje.

Tenminste, toen ik met Maps aan de slag was geweest was het navigatie icoontje er ook opeens dus ik vermoed dat er een verband is.
Dat klopt, het icoontje verschijnt pas nadat je de navigatie tenminste één keer via Google Maps hebt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Paar vraagjes over internet in het buitenland.

1. Als ik de widget Mobiel Netwerk naar uit zet, dan word er helemaal geen data meer verzonden, toch?

2a. Is er een manier om alleen GTalk gebruik te laten maken van het internet? (dus alles uit behalve Gtalk) Of kan dat simpelweg niet omdat het gekoppelt is aan de Google synchronisatie?

2b. Gebruikt Gtalk relatief veel data? En ligt dat ook aan de hoeveelheid contacts die je in je lijst heb staan?

2c. Zelfde vraag als hierboven (2b) maar dan mbt de hele Google Synchronisatie.

3. Wat doet de optie Gegevens Roaming nou precies, hij staat bij mij standaard uit maar heb geen idee wat het precies inhoud. ( Instellingen / Draadloos en Netwerken / Mobiele Netwerken )

edit: Is het mischien makkelijker als ik een prepaid kaart koop in het buitenland en die in mijn Hero plaats? (en mijn eigen sim in een andere telefoon (en daar gewoon alle data-verbindingen afsluit).

[ Voor 12% gewijzigd door quartex op 12-07-2010 14:43 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Voor de Belgische Hero bezitters: de update kan nu gedownload worden als je naar updates zoekt via de Hero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
Na de update naar Android 2.1 is mijn Hero een heel stuk minder stabiel geworden: ik heb inmiddels alweer drie vastlopers (waarbij alleen nog het verwijderen van de accu soelaas bood) in even veel dagen tijd achter de rug. Bovendien geeft de HTC accu-widget om de haverklap aan dat de accu oververhit is, wanneer ik bijv. Waze heb draaien wanneer ik in de auto zit, of wanneer mijn Hero muziek afspeelt over een luidsprekersetje wanneer we aan een dagstrand liggen. De accu begint inmiddels ook duidelijk sneller leeg te raken als een paar dagen geleden. (vorige week 1à 2% op een morgen tijd, inmiddels 6% op een uurtje tijd)

Last, but not least, weigert mijn Hero pertinent de bluetooth-instellingen voor mijn autoradio (wél telefoon, géén media) vast te houden, iets wat onder Android 1.5 na één keer instellen gewoon in orde was. Al met al behoorlijk teleurstellend voor een toestel dat een paar maanden geleden nog HTC's Android-vlaggeschip was. Ik heb de Hero pas vanaf februari, maar het zou me sterk verbazen wanneer ik het toestel op het eind van het jaar nog in gebruik heb. Ik begin het langzamerhand een beetje een kwalitatief uitermate teleurstellend apparaat te vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arniejj
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 14:16
Als je problemen hebt met een extra google account toe te voegen, hielp bij mij het volgende:

- Factory reset (ja helaas)
- Wizard volgen, bij google account je primaire account
- Na de wizard meteen een nieuw google account toevoegen (ik deed dit via de Market, maar via settings moet ook kunnen).
- Je hebt weer een kale telefoon, maar google heeft deze bug in 2.1 nog steeds niet gefixed. Hoop dat ze er in Froyo wel iets aan hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
dddddaaf schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:16:
Na de update naar Android 2.1 is mijn Hero een heel stuk minder stabiel geworden: ik heb inmiddels alweer drie vastlopers (waarbij alleen nog het verwijderen van de accu soelaas bood) in even veel dagen tijd achter de rug.
Het is misschien een flauwe oplossing, maar probeer eens een Custom ROM. Aangepaste ROMs zijn erg stabiel. De Custom 1.5 ROMs waren veel sneller en stabieler dan de HTC 1.5 stock.
Over het bluetooth probleem: ik heb inderdaad gelezen over radio's die het wel deden onder 1.5 en niet meer onder 2.1. Het enige wat ik je kan geven en misschien helpt is deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

quartex schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:14:
Paar vraagjes over internet in het buitenland.

1. Als ik de widget Mobiel Netwerk naar uit zet, dan word er helemaal geen data meer verzonden, toch?

2a. Is er een manier om alleen GTalk gebruik te laten maken van het internet? (dus alles uit behalve Gtalk) Of kan dat simpelweg niet omdat het gekoppelt is aan de Google synchronisatie?

2b. Gebruikt Gtalk relatief veel data? En ligt dat ook aan de hoeveelheid contacts die je in je lijst heb staan?

2c. Zelfde vraag als hierboven (2b) maar dan mbt de hele Google Synchronisatie.

3. Wat doet de optie Gegevens Roaming nou precies, hij staat bij mij standaard uit maar heb geen idee wat het precies inhoud. ( Instellingen / Draadloos en Netwerken / Mobiele Netwerken )

edit: Is het mischien makkelijker als ik een prepaid kaart koop in het buitenland en die in mijn Hero plaats? (en mijn eigen sim in een andere telefoon (en daar gewoon alle data-verbindingen afsluit).
1. Nee.

2a. Google-Synchronisatie kun je handmatig uitzetten bij de instellingen. Of dit effect heeft op Google Talk weet ik niet. Denk het niet maar dit kun je eenvoudig proberen. Het is trouwens zo, of alles heeft internet of geen applicatie heeft internet.

2b-c. Kan ik zelf geen antwoord op geven maar installeer 3G-Watchdog en kijk hoeveel het datagebruik toeneemt.

3. Roamen is het sturen van (data)verkeer over een ander netwerk dan het netwerk van je eigen provider. Als dit vinkje uitstaat dan zal de telefoon automatisch het dataverkeer uitschakelen als je in het buitenland bent.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Tijdens mijn vakantie merkte ik ineens 2 problemen met mijn Hero:

1: De telefoon werkt niet meer in Mass-storage en Sync mode als ik de USB kabel aansluit, alleen het laden werkt. Ook kan ik het apparaat met adb niet meer vinden.

Wat ik heb geprobeerd:
- Reboot / Batterij verwijderen
- Originele USB kabel + 2 andere kabels
- Verschillende PC's en OS'en op de host (1 laptop met Vista, 1 laptop met Ubuntu 9.10 en 1 met 10.04)
- Firmware van de Hero geupdate van 1.5 naar 2.1 (na mijn vakantie was de update beschikbaar).
- Nadat het met 2.1 nog niet werkte (niet dat ik dat echt verwachte) heb ik een factory reset gedaan. Nogsteeds geen verschil.

2: Bij het verwijderen van de headset blijft het icoontje in beeld staan. Met als gevolg dat de microfoon en speaker gebypassed worden, en je dus niets hoort als je belt :( . De headset zelf werkt wel, ik hoor de muziek en kan ermee bellen. Voor deze Phantom icon heb ik gelukkig ondertussen een workaround gevonden: http://code.google.com/p/toggleheadset/ , maar het blijft vervelend.

Na een hoop testen (zie stap 1) vrees ik een hardware storing. Wellicht weet iemand nog iets anders wat ik kan proberen Als ik meer info moet geven of dingen kan testen hoor ik het graag. :)

Edit:

Als ik de telefoon op m'n laptop aansluit (USB debugging staat overigens ook aan) krijg ik de volgende melding in /var/log/kern.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
kernel: [11267.304066] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 120
kernel: [11267.485057] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11267.712055] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11267.984093] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 121
kernel: [11268.108056] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11268.333053] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11268.549060] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 122
kernel: [11268.960050] usb 6-1: device not accepting address 122, error -71
kernel: [11269.072078] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 123
kernel: [11269.481132] usb 6-1: device not accepting address 123, error -71
kernel: [11269.481160] hub 6-0:1.0: unable to enumerate USB device on port 1

[ Voor 28% gewijzigd door beeman op 12-07-2010 23:45 . Reden: kern.log melding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendin van mij heeft HI.

Na de update geen navigatie. Ook niet na herinstallatie en/of update van Google maps.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:39:
Vriendin van mij heeft HI.

Na de update geen navigatie. Ook niet na herinstallatie en/of update van Google maps.

Iemand een idee?
Als je de 2.1 update heb geinstalleerd en google maps hebt geupdate dan heb je ook de navigatie hoor. Gewoon google maps openen, adresje intypen en navigeren maar.

Let op, pas na 1x in google maps navigatie gebruikt te hebben komt de snelkoppeling bij je apps te staan.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor je snelle reply! Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Mijn Hero heeft het opgegeven. Hij vertikt het om te bellen, als ik een nummer intoets en daarna op de groene balk druk van "Bellen", loopt hij vast. Alleen de batterij eruit halen werkt dan nog. Hij doet ook erg lang bij opstarten over "unlocking sim-card", maar het ontvangst is wel goed zegt hij :S . Hij start trouwens niet eens altijd goed op, soms loopt hij gelijk na de pincode intoetsen al vast.

Dit probleem had ik een tijdje geleden ook al, maar toen verholpen door het toestel 3x te resetten. Nu na 20x resetten vertikt hij het nog steeds :P . Maar weer terug naar de winkel, gevalletje garantie neem ik aan?

[ Voor 20% gewijzigd door heracles op 13-07-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Weet iemand wat een 2e hands (maar nog zo goed als nieuw, 4 maanden oude) hero nog waard is voor op marktplaats?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:04:
Sinds de 2.1 update verbindt mijn Hero niet meer middels WiFi met m'n Fritz!Box 7270 (wireless N). Deze staat ingesteld op WPA + WPA2.
Andere WiFi (thuis, bijv. Speedtouch 780g) doet ie het wel gewoon goed.
Andere mensen ook al slechte ervaringen met WiFi verbindingen?

(wel irritant dat de 2.1 update in een apart topic geplaatst is, waar moet zo'n vraag nou?)
Ik heb een soortgelijk probleem, hij connect niet meer automatisch met m'n netwerk, tenzij ik naar de wifi instellingen ga (zonder verder wat te doen), of bijv. wifi analyzer aanzet. Ik heb een B+G+N netwerk, waar hij tot 2.1 direct mee verbond.

btw, ik draai ChocolateEclair 1.01.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 02:09 . Reden: rom type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik heb bij mijn Hero een Death grip gevonden, werkt alleen bij 3G trouwens, maar heel het bereik valt iig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
andyy schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:31:
Ik heb bij mijn Hero een Death grip gevonden, werkt alleen bij 3G trouwens, maar heel het bereik valt iig weg.
Hoe, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Door het in een loden kistje te stoppen!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
Pa-dam-tsj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Update op G2 van T-mobile is nu aan het installeren op mijn telefoon.
Binnen een half uur geinstalleerd.
Alleen icoontjes verdwenen.
Alles werkt perfect.

[ Voor 38% gewijzigd door Dibbes op 15-07-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Ik ben bang dat mijn Hero seppuku heeft gepleegd, vanuit het niets ging hij zichzelf herstarten en wilde vervolgens niet meer verder komen dan het HERO-schermpje. Ook de recovery-console kom ik niet meer in, heb er recovery-RA-.1.6.2 en hij komt niet verder dan het laten zien van de naam van de recovery-rom.

Iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen? Anders gaat hij vanmiddag nog ter reparatie :) (heb al geprobeerd de batterij er lang uit te laten, ook heb ik hem een paar uur gegeven om alsnog op te starten, helaas...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
SpankmasterC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:17:
Ik ben bang dat mijn Hero seppuku heeft gepleegd, vanuit het niets ging hij zichzelf herstarten en wilde vervolgens niet meer verder komen dan het HERO-schermpje. Ook de recovery-console kom ik niet meer in, heb er recovery-RA-.1.6.2 en hij komt niet verder dan het laten zien van de naam van de recovery-rom.

Iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen? Anders gaat hij vanmiddag nog ter reparatie :) (heb al geprobeerd de batterij er lang uit te laten, ook heb ik hem een paar uur gegeven om alsnog op te starten, helaas...)
Mes en/of zwaard eruit trekken.

Ik zou het niet weten :P , heb vandaag ook mijn Hero ter reparatie aangeboden bij T for Telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Nouja, wat bizar! Ik had hem al eerder opgestart en een nacht lang aan de oplader gehangen, had het vannacht weer gedaan (je weet immers nooit wat er gebeurt), doet hij het vanochtend ineens weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 23:02
beeman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:40:
Tijdens mijn vakantie merkte ik ineens 2 problemen met mijn Hero:

1: De telefoon werkt niet meer in Mass-storage en Sync mode als ik de USB kabel aansluit, alleen het laden werkt. Ook kan ik het apparaat met adb niet meer vinden.

Wat ik heb geprobeerd:
- Reboot / Batterij verwijderen
- Originele USB kabel + 2 andere kabels
- Verschillende PC's en OS'en op de host (1 laptop met Vista, 1 laptop met Ubuntu 9.10 en 1 met 10.04)
- Firmware van de Hero geupdate van 1.5 naar 2.1 (na mijn vakantie was de update beschikbaar).
- Nadat het met 2.1 nog niet werkte (niet dat ik dat echt verwachte) heb ik een factory reset gedaan. Nogsteeds geen verschil.

2: Bij het verwijderen van de headset blijft het icoontje in beeld staan. Met als gevolg dat de microfoon en speaker gebypassed worden, en je dus niets hoort als je belt :( . De headset zelf werkt wel, ik hoor de muziek en kan ermee bellen. Voor deze Phantom icon heb ik gelukkig ondertussen een workaround gevonden: http://code.google.com/p/toggleheadset/ , maar het blijft vervelend.

Na een hoop testen (zie stap 1) vrees ik een hardware storing. Wellicht weet iemand nog iets anders wat ik kan proberen Als ik meer info moet geven of dingen kan testen hoor ik het graag. :)

Edit:

Als ik de telefoon op m'n laptop aansluit (USB debugging staat overigens ook aan) krijg ik de volgende melding in /var/log/kern.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
kernel: [11267.304066] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 120
kernel: [11267.485057] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11267.712055] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11267.984093] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 121
kernel: [11268.108056] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11268.333053] usb 6-1: device descriptor read/64, error -71
kernel: [11268.549060] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 122
kernel: [11268.960050] usb 6-1: device not accepting address 122, error -71
kernel: [11269.072078] usb 6-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 123
kernel: [11269.481132] usb 6-1: device not accepting address 123, error -71
kernel: [11269.481160] hub 6-0:1.0: unable to enumerate USB device on port 1
Ik heb dus precies het zelfde probleem!! het probleem met de headset heeft zichzelf opgelost bij mij, maar de usb krijg ik ook niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Goingwrong schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:54:
[...]

Ik heb dus precies het zelfde probleem!! het probleem met de headset heeft zichzelf opgelost bij mij, maar de usb krijg ik ook niet aan de praat...
Mijn toestel is vanochtend opgehaald, nadat ik de klacht gister bij de HTC klantenservice gemeld heb. Prima service om het binnen een dag op te halen, ik hoop dat ze het kunnen fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
beeman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Mijn toestel is vanochtend opgehaald, nadat ik de klacht gister bij de HTC klantenservice gemeld heb. Prima service om het binnen een dag op te halen, ik hoop dat ze het kunnen fixen. :)
hmm ik heb mijne geroot dus ik denk niet dat ze mijn toestel willen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Goingwrong schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:47:
[...]

hmm ik heb mijne geroot dus ik denk niet dat ze mijn toestel willen maken :P
Gewoon weer 'even' de originele software er op zetten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Goingwrong schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:54:
[...]

Dit heb ik trouwens ook al heel lang, precies hetzelfde (het USB probleem dan hè). Ik dacht dat dit kwam omdat ik niet mijn orginele kabel gebruikte en mijn andere kabel misschien een andere pin-out heeft(de orginele usb-kabel was na 4 dagen al kapot :X ). Maar daar ligt het dus blijkbaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
heracles schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:18:
[...]

Dit heb ik trouwens ook al heel lang, precies hetzelfde (het USB probleem dan hè). Ik dacht dat dit kwam omdat ik niet mijn orginele kabel gebruikte en mijn andere kabel misschien een andere pin-out heeft(de orginele usb-kabel was na 4 dagen al kapot :X ). Maar daar ligt het dus blijkbaar niet aan.
Dit kan wel het probleem zijn hoor, er zijn heel veel kabels die niet schijnen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ouders zijn op vakantie met de camera's en mijn DSLR werkt niet mee met zijn videomodus :(
Zal proberen een ander filmpje te maken, maar het werkt alleen in 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik ben opzoek naar een nieuw frontje voor mijn hero brown, waar kan ik die goedkoop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb dan nu toch ook een vervelend probleem ontdekt; sinds een paar dagen trilt mijn telefoon niet meer bij het ontvangen van SMSjes. Ik ben alle opties al meerdere keren langsgeweest en als ik gebeld wordt werkt het nog wel gewoon. Uitzetten heeft iig geen zin, een factory reset heb ik weinig trek in...

Iemand dit ook gehad en een manier gevonden om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik heb dit ook ooit gehad. Met behulp van de app Sound Manager is het mij toen gelukt dit te fixen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
Dat USB herkennings probleem heb ik ook gehad. Bij mij is het opgelost door de cache van google gmail, agenda en de contact personen volledig te legen (via toepassingen beheren). Daarna reboot en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:12:
Ik heb dit ook ooit gehad. Met behulp van de app Sound Manager is het mij toen gelukt dit te fixen.
Thanks, super tip :) De telefoon trilt nu gewoon weer bij het ontvangen van smsjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Sinds ik de 2.1 rom heb op mijn Hero, zie ik overal de "SIM-namen verschijnen", dit had ik onder de 1.5 ROM weten te verbergen (volgens mij door ergens bij "People / Groups" in te stellen dat je alleen Google MyContacts zag).

Een voorbeeldje:
Google Account heet: Bakker, Klaas (met daaronder het juiste nummer, e-mail adres etc)
In SMS/gemiste oproepen overzicht zie ik: Klaas/2
Klaas/2 is inderdaad hoe het contact op mn SIM heet, maar dat wil ik dus niet, ik wil Bakker, Klaas zien!!

Ik heb bij People en dan onder View al ingesteld dat ie alleen Google contacts laat zien, maar dat werkt ook niet.

Waar kan ik weer instellen dat alleen "My Contacts" gebruikt worden?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Sinds de 2.1 update doet mijn alarmklok het niet goed. Hij gaat af, naar beneden slepen is om te stoppen en drukken voor snooze. Alleen af en toe als ik naar beneden sleep en dat weet ik zeker nu, gaat die snoozen ipv stoppen. Ding blijft maar doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Mijn HTC Hero laatst ter reparatie opgestuurd. Toetsen werkten niet meer en kwam bij opstarten niet verder dan het fastboot scherm waar ie na een paar seconde weer uit zichzelf begon op te starten. Er is vochtschade geconstateerd en zodoende kan ik 'm of gratis laten vernietigen, of terug laten sturen voor 50 euro (aan de telefoon was 't nog 40 euro...). Repareren doen ze niet bij vochtschade.
Heeft het zin om de Hero terug te vragen? Zijn er mensen die dat ding nog willen kopen? Ik kan er in ieder geval niks meer mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomasE schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:53:
Mijn HTC Hero laatst ter reparatie opgestuurd. Toetsen werkten niet meer en kwam bij opstarten niet verder dan het fastboot scherm waar ie na een paar seconde weer uit zichzelf begon op te starten. Er is vochtschade geconstateerd en zodoende kan ik 'm of gratis laten vernietigen, of terug laten sturen voor 50 euro (aan de telefoon was 't nog 40 euro...). Repareren doen ze niet bij vochtschade.
Heeft het zin om de Hero terug te vragen? Zijn er mensen die dat ding nog willen kopen? Ik kan er in ieder geval niks meer mee denk ik.
Heb je die vochtschade ook zelf gemerkt dan? Ik zou het niet zomaar pikken als ik mijn telefoon op zou sturen en zij zouden zeggen dat vochtschade het probleem is, zonder dat ie ooit in het water is gevallen oid.

Een regenbuitje moet een telefoon makkelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:07:
[...]

Heb je die vochtschade ook zelf gemerkt dan? Ik zou het niet zomaar pikken als ik mijn telefoon op zou sturen en zij zouden zeggen dat vochtschade het probleem is, zonder dat ie ooit in het water is gevallen oid.

Een regenbuitje moet een telefoon makkelijk kunnen hebben.
Dat dacht ik ook, maar ze hebben 't geconstateerd dus is het zo. Of iemand wel ervaring dat blijven zeuren helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 15:50
Die reparatietoko is heel erg snel met het aangeven dat het vochtschade heeft. Er zit (blijkbaar) een of andere indicatorstrip.

Echter, als je een foto hiervan opvraagt krijg je volgens mij gewoon een standaard foto terug die ze hebben.
Het is toch van de zotte dat ze €50,- vragen om jouw bezit terug te laten sturen. Dat is zo ongeveer afpersing. Wil je je toestel terug, betaal dan een absurd bedrag... Gewoon blijven zeuren dus.

Als ze zoiets bij mij flikten ging ik hem hoogstpersoonlijk zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je hem toevallig naar Dynafix verzonden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Sypher schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:48:
Die reparatietoko is heel erg snel met het aangeven dat het vochtschade heeft. Er zit (blijkbaar) een of andere indicatorstrip.

Echter, als je een foto hiervan opvraagt krijg je volgens mij gewoon een standaard foto terug die ze hebben.
Het is toch van de zotte dat ze €50,- vragen om jouw bezit terug te laten sturen. Dat is zo ongeveer afpersing. Wil je je toestel terug, betaal dan een absurd bedrag... Gewoon blijven zeuren dus.

Als ze zoiets bij mij flikten ging ik hem hoogstpersoonlijk zelf ophalen.
Er zit idd een indicatorstrip op de accu (aan de kant van de connectoren) en op de telefoon (onder de accu rechts onderin). Wit als de strip altijd droog is geweest, oranje als de strip nat is geworden.
Je telefoon moet echt heeeeel nat worden wil hij het niet meer doen. Die van mij heeft een half jaar terug een wasbeurt overleeft en doet het nog steeds. Die €50,- zijn niet de verzend kosten, maar de inspectie kosten voor iets wat ze zeggen niet te kunnen repareren. Wel absurd hoog voor even naar een indicatorstrip kijken.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
pven schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:49:
[...]

Heb je hem toevallig naar Dynafix verzonden?
Ik heb HTC gebeld en die zijn hem op komen halen. Vervolgens krijg ik een brief binnen van Dynafix. Er is mij niks verteld over dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
baronruud schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:17:
Sinds de 2.1 update doet mijn alarmklok het niet goed. Hij gaat af, naar beneden slepen is om te stoppen en drukken voor snooze. Alleen af en toe als ik naar beneden sleep en dat weet ik zeker nu, gaat die snoozen ipv stoppen. Ding blijft maar doorgaan.
Heb ik ook last van. De ene dag is slepen wekker stoppen, de andere dag is het weer snoozen... :s
Verder heb ik in m'n contactenlijst enkel telefoon contacten staan, maar bij de groepen staan sinds de update ook groepen, die (denk ik) op m'n sim-kaart staan. Ik herken ze van een telefoon of 3 geleden ;). Ik krijg deze groepen alleen met geen mogelijkheid verwijderd of verborgen.
Ik heb ook steeds vaker dat Sense zich gaat resetten. Ik zie dan ff een wit HTC scherm en dan worden de bureaubladen langzaam weer opgebouwd. Ik heb alleen nog geen idee wat dat veroorzaakt.
Ik ben er nog niet uit wat ik van 2.1 op de Hero moet vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nieuwe update geïnstalleerd begin deze week. Nu wil ik hiernet een sms sturen naar een hoop vrienden van me (ze staan allemaal in een groep), en nu krijg ik de melding dat ik een mms slechts naar 10 personen kan sturen. Ten eerste wil ik geen mms sturen maar een sms en ten tweede werkte dit wel op de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TomasE schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Ik heb HTC gebeld en die zijn hem op komen halen. Vervolgens krijg ik een brief binnen van Dynafix. Er is mij niks verteld over dat bedrijf.
Tsjah, Dynafix. Die roepen werkelijk bij alle reparaties die ik mee heb gemaakt in eerste instantie dat er vochtschade aanwezig is. Ze gaan pas verder kijken als ze min-of-meer worden gedwongen. Ik heb dezelfde ellende mee gemaakt, nadat ze mij meldden dat ik moest betalen om een kapotte telefoon terug te krijgen heb ik gemeld dat ik graag bewijs wil dat ik het daar mee eens ben. Na wat gesteggel gaf de manager uiteindelijk toe dat hij idd niet kan bewijzen dat mij dat is gemeld en hij heeft er voor gezorgd dat ik het toestel kosteloos (en kapot) terug heb gekregen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Voor zover ik kan zien, heeft een Hero nagenoeg dezelfde - en soms zelfs wat slechtere - soft-/hardware specs dan bv. een Samsung Galaxy Spica. Toch is de Hero ruim 100 euro duurder dan de Spica (in de pricewatch). Kan iemand verklaren waarom dat is? Door de specs en GoT topics te vergelijken kom ik er niet uit. Is de hardware van een betere kwaliteit oid? Ik neem aan van niet, daar al die toestellen volgens mij uit dezelfde (Taiwanese?) fabrieken komen...?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Het voordeel met een Hero is dat je een update naar 2.1 hebt.
De spica zit nog op 1.5 of 1.6.

Maar als je nu naar een android telefoon zoekt kun je beter een nieuwer model uitzoeken.
Zoals de legend, desire of galaxy S ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds de update krijg ik van bepaalde contactpersonen smsjes dubbel. ongeveer een minuut na elkaar, zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij één van mijn vorige telefoons ook problemen. Het toestel voerde tijdens telefoongesprekken telkens een herstart uit. Heb de telefoon op laten sturen. Werd waterschade geconstateerd en kon het toestel voor € 35 terug krijgen (was nog maar een maand oud). Ik ging daar niet mee akkoord. Na veel heen en weer gezeur toestel kostenloos terug gekregen. Via andere winkel het advies gekregen om de simkaart te laten vervangen. Zo gedaan en nooit meer problemen gehad. Het lag dus aan een verouderd type simkaar. Dus waterschade....., niet zomaar accepteren. Het wordt volgens mij veel te makkelijk op waterschade gegooid.

Mij is al eens verteld dat je waterschade kunt krijgen door de telefoon in vochtige buitenlucht te gebruiken (mist). Alsof ik een mobiele telefoon aanschaf om alleen binnen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Ik heb er sinds een paar dagen weer een nieuw probleem bij: de accu! Deze is tegenwoordig binnen een nacht bijna leeg. Als ik de accu op m'n werk (op einde werkdag) nog tot 100% heb opgeladen en hij is de volgende ochtend, als de wekker gaat, al gereduceerd tot 8% resterend lijkt mij iets serieus mis. De telefoon wordt 's avonds thuis niet intensief gebruikt. Af en toe een sms of een belletje en daar houdt het mee op. Ik heb al een hoop apps en games, die ik toch nooit gebruikte, van de telefoon afgehaald en draai verder geen speciale dingen als taskkillers oi.d. De telefoon draait verder op de stock 2.1 rom. Zijn er nog meer mensen, waarvan de accu vrij plotseling enorm gaar is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wat heb je nog meer aanstaan? Wifi? GPS? 3G? Ik heb tegenwoordig ingesteld dat 3G uit moet in standby en dat scheelt echt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
tiguan schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:52:
Wat heb je nog meer aanstaan? Wifi? GPS? 3G? Ik heb tegenwoordig ingesteld dat 3G uit moet in standby en dat scheelt echt een hoop.
Met WiFi en 3G aan doe ik alsnog minimaal 2 dagen ('s nachts uit) met mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

LaborGardens schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:45:
Ik heb er sinds een paar dagen weer een nieuw probleem bij: de accu! Deze is tegenwoordig binnen een nacht bijna leeg. Als ik de accu op m'n werk (op einde werkdag) nog tot 100% heb opgeladen en hij is de volgende ochtend, als de wekker gaat, al gereduceerd tot 8% resterend lijkt mij iets serieus mis. De telefoon wordt 's avonds thuis niet intensief gebruikt. Af en toe een sms of een belletje en daar houdt het mee op. Ik heb al een hoop apps en games, die ik toch nooit gebruikte, van de telefoon afgehaald en draai verder geen speciale dingen als taskkillers oi.d. De telefoon draait verder op de stock 2.1 rom. Zijn er nog meer mensen, waarvan de accu vrij plotseling enorm gaar is geworden?
Geen problemen met de accu, is er geen proces dat 100% cpu slurpt oid?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Mad Marty schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:34:
[...]

Geen problemen met de accu, is er geen proces dat 100% cpu slurpt oid?
In 2.1 zit nu als je batterij bijna leeg is kun je op een toets drukken en zie je welke applicaties hoeveel batterij hebben gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Heb verder niks aan staan, geen Wifi, gps of 3G internet.
jongetje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:49:
[...]

In 2.1 zit nu als je batterij bijna leeg is kun je op een toets drukken en zie je welke applicaties hoeveel batterij hebben gegeten.
Da's interessant. Dat ga ik eens bekijken als het weer zo ver is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Vraagje: Is het mogelijk om de Music Player bepaalde mappen op de SD-kaart niet te laten indexeren?
De speler indexeert nu ook mijn mappen met alle geluidjes uit Sygic Mobile Maps 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Bestandje genaamd .nomedia in de betreffende mappen plaatsen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Moet dat dan ook weer in elke submap? Of alleen op het hoogste niveau van een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Flappie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:14:
Moet dat dan ook weer in elke submap? Of alleen op het hoogste niveau van een map?
Geen idee, maar dat valt te Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 16:59

iop

Waar vind je dat?
LaborGardens schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:53:
Da's interessant. Dat ga ik eens bekijken als het weer zo ver is...
onder het kopje ''over de telefoon'' kan je ook de batterij status en een overzichtje zien, hoef je niet te wachten op een lege accu.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd.... deze moet je uitzetten, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Las net dat Hotmail binnenkort met Activesync komt, dit betekend dus eindelijk push mail voor hotmail.
Helaas kan ik maar 1 activesync account aanmaken, welke nu gebruikt wordt voor zakelijke mail.
Jammer dat ze niet met imap komen.
Once the rollout of the new Hotmail is complete, we’ll start preparing for the release of Exchange ActiveSync for Hotmail, which will allow you to sync your email, calendar, and contacts with your mobile phone. That release will happen later this summer – keep watching this blog for details.
bron:
http://windowsteamblog.co...llout-picks-up-steam.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door rinkel op 31-07-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
tiguan schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:42:
[...]

Bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd.... deze moet je uitzetten, dacht ik.
Of je telefoonscherm openen en *#*#INFO#*#* (*#*#4636#*#*) indrukken (niet op bellen drukken)
Dan naar Telefoon informatie en instellen op "GSM auto (PRL)" Dan gaat je data verbinding naar GPRS als je weinig data verstuurd, dus als je scherm uit is. Als je veel data verstuurt schakelt hij vanzelf naar 3G.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Flappie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:14:
Alleen in het hoogste niveau van een map is genoeg. Als je dan een reboot doet zijn de files verdwenen uit je media player en/of gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

RunaR schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:51:
[...]

Of je telefoonscherm openen en *#*#INFO#*#* (*#*#4636#*#*) indrukken (niet op bellen drukken)
Dan naar Telefoon informatie en instellen op "GSM auto (PRL)" Dan gaat je data verbinding naar GPRS als je weinig data verstuurd, dus als je scherm uit is. Als je veel data verstuurt schakelt hij vanzelf naar 3G.
Heb je dan niet last van veel lost calls? Schakelen tussen GRPS naar UMTS gaat meestal goed, maar het terugschakelen resulteert nog wel eens in een seconde of 5 geen dekking hebben.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
styxz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:54:
Sinds ik de 2.1 rom heb op mijn Hero, zie ik overal de "SIM-namen verschijnen", dit had ik onder de 1.5 ROM weten te verbergen (volgens mij door ergens bij "People / Groups" in te stellen dat je alleen Google MyContacts zag).

Dit probleem heb ik ook. Weet niemand hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie

Een voorbeeldje:
Google Account heet: Bakker, Klaas (met daaronder het juiste nummer, e-mail adres etc)
In SMS/gemiste oproepen overzicht zie ik: Klaas/2
Klaas/2 is inderdaad hoe het contact op mn SIM heet, maar dat wil ik dus niet, ik wil Bakker, Klaas zien!!

Ik heb bij People en dan onder View al ingesteld dat ie alleen Google contacts laat zien, maar dat werkt ook niet.

Mmm apart. Ik heb onder contacten (volgens mij de NL vertaling van people) onder Menu -> Weergeven en dan alleen Google aangevinkt. Bij mij laat hij dan alleen de Google contacten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Gummie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:35:
[...]

Mmm apart. Ik heb onder contacten (volgens mij de NL vertaling van people) onder Menu -> Weergeven en dan alleen Google aangevinkt. Bij mij laat hij dan alleen de Google contacten zien.
Ik kom er net achter dat dit alleen gebeurd als je contacten zoekt. Maar niet als je naar Telefoon -> Menu -> Contacten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
tiguan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:39:
[...]

Ik kom er net achter dat dit alleen gebeurd als je contacten zoekt. Maar niet als je naar Telefoon -> Menu -> Contacten gaat.
Daar werkt het bij mij gewoon ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Gummie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

Daar werkt het bij mij gewoon ook hoor.
Ik bedoel het andersom. In het overzicht van de telefooncontacten, daar gaat het dus wel goed. Maar niet als je naar contacten zoekt via andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Ik heb iets dergelijks ook met contactgroepen en krijg het niet voor elkaar deze te verwijderen of verbergen.
Verder zie ik, als de telefoon is aangesloten op m'n carkit, sommige contacten in de volgorde achternaam, voornaam staan, terwijl bij de 1.5 altijd eerst voornaam kwam. De weergave verschilt ook nog per dag, d.w.z. dat een contact de ene dag Voornaam Achternaam heet en de volgende Achternaam Voornaam... :s
/me getting tired of 2.1 and the Hero :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:13:
[...]

Ik bedoel het andersom. In het overzicht van de telefooncontacten, daar gaat het dus wel goed. Maar niet als je naar contacten zoekt via andere apps.
Klopt, volgens mij heeft iedereen daar last van. Ik in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben360
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Vraagje: Hoe kan ik mijn custom rom 2.1 vervangen door door ''normale'' firmware Android 2.1? Ik heb de telefoon namelijk zo gekocht, maar ik vind deze custom rom niet goed werken. ( loopt vaak vast etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 17-09 15:50
Terug met de release die op de website staat. Die verwijdert zowel de ROM als de recovery en wiped hem dus volledig schoon.

Er zijn meer custom roms die je kunt proberen natuurlijk, maar hier is een los topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hey, een update ?
Ik heb 2.1-update1 (3.32.405.1), de officiele 2.1 op mijn Hero staan, maar krijg nu de melding dat 3.32.405.2 beschikbaar is.
Daar ga ik vanavond maar eens mee aan de gang, eerst maar weer even een backupje maken. Wat daarin zit is ook niet erg duidelijk, op htc.com is niets te vinden.
Iemand enig idee wat er met deze update gefixet, danwel vern**kt wordt ? :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

Idd.. Ben hem nu aan het downloaden.

Er staat bij dat de G-Sensor kalibratie gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Laatst online: 15-09 16:33
Update is 5 mb en gaat hetzelfde in zn werk als de update naar 2.1.
Update is nu bezig, of er gegevens verlies is merken we zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ik heb'm er op gezet.
Opstarten duurde voor mij behoorlijk lang na de update, en mijn widgets op mijn homescreen waren weg.
Pas na het selecteren van een andere scene en terugswitchen naar mijn eigen scene fixte het 'probleem'.
Misschien was ik te snel? Anderen misschien?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

Niks is weg. :). Kreeg netjes een "Gefeliciteerd met je update" bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Laatst online: 15-09 16:33
Opstarten duurt inderdaad lang. Dan een berichtje "Gefeliciteerd met je update" en gaat dan laden met de homescreens maar sommige widgets als de klok waren weg. Apps stonden er nog wel gewoon op.

edit: hadden er meer dat je extra widgets kunt downloaden? En waar is de digitale klok enzo? Ik word kippig denk ik... :P

[ Voor 24% gewijzigd door Pjoter op 09-08-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

De telefoon heeft nu wel wat moeite om de bestaande widgets terug te vinden... Ze zijn ten eerste van je homescreen verdwenen maar ze zijn ook niet te vinden in de lijst om ze alsnog toe te voegen. Nadat ik een nieuwe widget had gedownload, wat overigens kon sinds de vorige update, kan ik diverse oude widgets, waaronder de klok, weer terugvinden. De gedownloade widget echter niet. :?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste