Ik heb mijn HTC Hero verkocht aan mijn schoonzusje, maar nu werkt haar interne speaker niet meer (waar je de persoon zegmaar door hoort). De luidspreker (externe) / speaker werkt nog wel gewoon! Heb wat rondgekeken op internet, maar kan geen oplossing vinden. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van is? Is dit een software of hardware probleem? Ze heeft hem niet laten vallen.
Al een factory reset uitgevoerd, dan kan je al snel de software uitsluiten
.
Self reflection is the school of wisdom
Vaagheid ten top,Ventrigo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:21:
HTC Sync 3.0.5422 is uit: http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=982&news_id=757. Is alleen voor Android 2.1 toestellen(en hoger neem ik aan).
Ik wou die even downloaden, die site staat erop dat ik een serienummer invoer, zodat ze het juiste type weten (waarom niet gewoon een dropdown met "Hero"

Verwijderd
Kreeg collega van me ook. Zelf zit ik op custom rom dus niet zien passeren. Zou het iets te maken hebben met de wijzigingen in twitter waardoor htc peep problemen geeft?Janoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:48:
Ik krijg net een melding dat er een update beschikbaar is. ota_hero_htc_wwe_3.32.405.2-3.32.405. Ik zag er ook nog niet echt iets in dit topic over. heb ik iets gemist?
Helaas niet. Sinds gisteren is twitter compleet dood op mijn HERO. Updaten helpt ook niet.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Peep werkt niet meer goed samen met de nieuwe authenticatie methode die Twitter gebruikt: http://status.twitter.com...rs-of-some-mobile-clients.BCC schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:54:
Helaas niet. Sinds gisteren is twitter compleet dood op mijn HERO. Updaten helpt ook niet.
Klinkt als het probleem dat ik had. Eerst wat gebrek aan respons aan de onderkant van het scherm, na reboot idd weer ok. Na een tijd wordt het erger en uiteindelijk is heel de onderkant van het scherm onbruikbaar. Als het dat is, zit je met een hardware probleem. De man van HTC support vroeg me ook of ik 2.1 draaide, maar zei er bij dat dat normaal niet de oorzaak mag zijn.mindcre8r schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42:
zijn er meer mensen die na de laatste ota update problemen hebben met het display?
rechts onderin loopt hij steeds vast lijkt wel, na een reboot van de telefoon werkt het weer.
Sinds die 2.1 update is mijn accu-duur, in tegenstelling tot wat eerder hier beweerd werd, dramatisch terug gelopen. Hij houdt het nu vaak niet eens meer een werkdag vol!
Ok, zal meespelen dat de accu sowieso wat minder is geworden gedurende de tijd, maar het gaat nog sneller met 2.1 is mijn idee.
Als grote gebruiker (bij accu gebruik) staat vaak mijn WiFi (vaak de helft in %). Weergave (scherm) is ook een 'grootverbruiker', maar die staat meestal maar/al op halve sterkte bij mij.
Ok, zal meespelen dat de accu sowieso wat minder is geworden gedurende de tijd, maar het gaat nog sneller met 2.1 is mijn idee.
Als grote gebruiker (bij accu gebruik) staat vaak mijn WiFi (vaak de helft in %). Weergave (scherm) is ook een 'grootverbruiker', maar die staat meestal maar/al op halve sterkte bij mij.
Verwijderd
Vreemd, was enige waar ik zo in 1,2,3 aan kon denken. Benieuwd waar de update dan wel voor is. En wanneer er een fix komt voor peepBCC schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:54:
exact, die van mij is nu onbruikbaar, ook na de reset naar factory defaults.Bob schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:47:
[...]
Klinkt als het probleem dat ik had. Eerst wat gebrek aan respons aan de onderkant van het scherm, na reboot idd weer ok. Na een tijd wordt het erger en uiteindelijk is heel de onderkant van het scherm onbruikbaar. Als het dat is, zit je met een hardware probleem. De man van HTC support vroeg me ook of ik 2.1 draaide, maar zei er bij dat dat normaal niet de oorzaak mag zijn.
ik zal m eens gaan aanmelden bij HTC, had jij dat gedaan en ben je goed geholpen?
Bears and Bulls
Precies, ook bij mij is de accuduur erg achteruit gegaan. Waar ik vroeger nog 2 dagen haalde, haal ik nu maar 1 dag.kaajee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:31:
Sinds die 2.1 update is mijn accu-duur, in tegenstelling tot wat eerder hier beweerd werd, dramatisch terug gelopen. Hij houdt het nu vaak niet eens meer een werkdag vol!
Verwijderd
Kan ook door de zomer (hogere temperatuur) komen dat je accu zo snel leeg gaat. Toen ik terug kwam van vakantie hield mijn telefoon het geen 12 uur vol. Nou heb ik daar minder last van.
Voor de mensen die problemen hebben met Peep : het is opgelost
.

Dat was voor mij de reden om toch maar eens naar custom roms te gaan (hoewel sense nog niet te krijgen is icm froyo) Ik draai nu villian 1.5, dat is dus froyo zonder sense met een kleine overklok en het batterijgeslurp is nu al 2x zo weinig geworden. (en dat na een boel downloaden, spelletjes uitproberen en extra gebruik die je met een 'nieuwe' telefoon hebt.)kaajee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:31:
Oh ja en het loopt veel beter/sneller
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
kaajee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:31:
Rukapul schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:14:
Wij hebben ook geconstateerd dat na de update de batterijduur sterk lijkt te zijn afgenomen.
Het ergste had ik blijkbaar nog niet gehad.-Edwin- schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:33:
[...]
Precies, ook bij mij is de accuduur erg achteruit gegaan. Waar ik vroeger nog 2 dagen haalde, haal ik nu maar 1 dag.
De telefoon blijkt namelijk ook min of meer permanent warm te zijn (in broekzak). Gisteravond was hij helemaal opgeladen en vanochtend stond hij alweer rood te knipperen. Er draaien geen bijzondere apps op de achtergrond voor zover mij bekend.
De batterijduur begint nu dus het niveau van onbruikbaar te benaderen.
Ideeen waar ik nog naar kan kijken zonder dat ik een poging tot garantie zal gaan ondernemen?
Dat klinkt toch alsof er ergens iets draait wat je cpu belast. Met een taskmanager eens door de lijst van actieve processen heen fietsen, en kijken wat er loopt.Rukapul schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:15:
[...]
[...]
[...]
Het ergste had ik blijkbaar nog niet gehad.
De telefoon blijkt namelijk ook min of meer permanent warm te zijn (in broekzak). Gisteravond was hij helemaal opgeladen en vanochtend stond hij alweer rood te knipperen. Er draaien geen bijzondere apps op de achtergrond voor zover mij bekend.
De batterijduur begint nu dus het niveau van onbruikbaar te benaderen.
Ideeen waar ik nog naar kan kijken zonder dat ik een poging tot garantie zal gaan ondernemen?
Rebooten, nog eens kijken wat er loopt. Recent nog apps (of vooral widgets) geïnstalleerd die zichzelf onnodig elke keer weer opstarten ? Dat komt ook wel eens voor.
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben met m'n Hero ook naar 2.1 gegaan, en heb niet iets gemerkt van een dramatische verandering in batterijduur.
Ik heb in het verleden echter wel eens appjes of widgets gehad die mijn batterijduur om zeep hielpen. (Er was hier een tweaker die een widget voor webcams had gemaakt, was leuk, maar toch maar weer eraf gegooid)
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Met hierboven, na de update naar 2.1 heb ik ook zeker geen verslechtering in batterijduur gemerkt. Aangezien je Hero permanent warm is, lijkt het mij inderdaad dat er iets heel veel cpu loopt te belasten. De enige keren dat mijn Hero erg warm wordt is als ik veel loop te multitasken.
Rail Away!
Mijn batterij was na een nacht opladen rond 19:00 / 20:00 diezelfde dag weer toe aan nieuwe juice. (binnen een dag is natuurlijk een gebruikonvriendelijke grens dik overgaan)
Op vakantie had ik alles uitgezet: 3g, BT. Wifi, scherm op 40% en dat leek geen tot weinig verschil te maken; hij deed het net zoals voor die minor update: één hele dag (wat ik voldoende vind normaal)
Gezien we allemaal wel weten dat de hero echt geen major updates meer gaat krijgen en ik niet zoveel zin had om nog eens weken op een dubieuze update te wachten, heb ik maar eens een newbie guide geraadpleegd over het rooten en installen van een custom rom.
Nu na twee dagen testen kan ik je vertellen dat ik er geen spijt van heb want mijn telefoon is weer bruikbaar. Ik draai nu villainrom 1.5 die een senseloze versie van froyo/2.2 is.
De batterij gisterochtend van de lader getrokken, nu zo'n 26 uur later en MET en overclock staat de batterij op 50% woei beter dan ik had durven hopen
Voor alle problemen wilde ik eigenlijk wachten op een versie met sense maar de onbruikbaarheid gaf me een zetje over de rand.
Even een kleine opsomming van wat me opviel aan dingen die ik miste van sense:
* de weather widget natuurlijk (maar die gebruikte ik al niet meer)
* de people widget (favorites, zag er leuk uit had ik wel altijd maar gebruikte het ook NIET)
* het menu, deze is met launcherpro beter geworden en als je hem niet mooi vind dan kan je hem zelf mooi maken.
* een andere achtergrond voor lockscreen en homescreen (beetje jammer)
* de verschillende on/off widgets, heb nu power settings widget die mooier is.
* de dialer, deze vind ik wel een gemis ik kan nu niet meer op zowel T9 als op cijfers zoeken naar nummers/ wel een van deze twee opties.

Begrijp me niet verkeerd ik probeer niemand te porren naar deze rom te gaan er is voldoende keuze uit andere maar ik denk wel dat het wachten op een verbetering van HTC nog wel eens een lange baard op zou kunnen leveren als je nu stopt met scheren (ook al was je nog niet begonnen
)
Vandaar dat ik ook alleen de gemissen van sense even opnoem, de voordelen van froyo kan iedereen zelf wel uizoeken of uit een ander topic opmaken.
Op vakantie had ik alles uitgezet: 3g, BT. Wifi, scherm op 40% en dat leek geen tot weinig verschil te maken; hij deed het net zoals voor die minor update: één hele dag (wat ik voldoende vind normaal)
Gezien we allemaal wel weten dat de hero echt geen major updates meer gaat krijgen en ik niet zoveel zin had om nog eens weken op een dubieuze update te wachten, heb ik maar eens een newbie guide geraadpleegd over het rooten en installen van een custom rom.
Nu na twee dagen testen kan ik je vertellen dat ik er geen spijt van heb want mijn telefoon is weer bruikbaar. Ik draai nu villainrom 1.5 die een senseloze versie van froyo/2.2 is.
De batterij gisterochtend van de lader getrokken, nu zo'n 26 uur later en MET en overclock staat de batterij op 50% woei beter dan ik had durven hopen
Voor alle problemen wilde ik eigenlijk wachten op een versie met sense maar de onbruikbaarheid gaf me een zetje over de rand.
* de people widget (favorites, zag er leuk uit had ik wel altijd maar gebruikte het ook NIET)
* het menu, deze is met launcherpro beter geworden en als je hem niet mooi vind dan kan je hem zelf mooi maken.
* de dialer, deze vind ik wel een gemis ik kan nu niet meer op zowel T9 als op cijfers zoeken naar nummers/ wel een van deze twee opties.

Begrijp me niet verkeerd ik probeer niemand te porren naar deze rom te gaan er is voldoende keuze uit andere maar ik denk wel dat het wachten op een verbetering van HTC nog wel eens een lange baard op zou kunnen leveren als je nu stopt met scheren (ook al was je nog niet begonnen
Vandaar dat ik ook alleen de gemissen van sense even opnoem, de voordelen van froyo kan iedereen zelf wel uizoeken of uit een ander topic opmaken.
[ Voor 3% gewijzigd door iop op 07-09-2010 11:15 ]
Verwijderd
Als je launcher pro koopt voor 3 dollar, heb je de peoples widget, bookmark widgets, sms widget etc. weather widget.iop tha man schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:00:
Mijn batterij was na een nacht opladen rond 19:00 / 20:00 diezelfde dag weer toe aan nieuwe juice. (binnen een dag is natuurlijk een gebruikonvriendelijke grens dik overgaan)
[afbeelding]
Begrijp me niet verkeerd ik probeer niemand te porren naar deze rom te gaan er is voldoende keuze uit andere maar ik denk wel dat het wachten op een verbetering van HTC nog wel eens een lange baard op zou kunnen leveren als je nu stopt met scheren (ook al was je nog niet begonnen)
Binnenkort komt er ook een friends stream, zoals de desire en legend en wildfire dat hebben.
Ik verwacht eigenlijk niet dat HTC met nog een update komt voor de Hero.
Voor de rest moet ik zeggen dat ik jouw (iop) ervaringen op vakantie ook niet deel. Net als jou had ik alles uitgezet, maar nog wel redelijk intensief m'n Hero gebruikt en ik deed ongeveer twee dagen met een volle lading (dat is incusief nu en dan iGo-navigatie gebruik). Normaliter doe ik ongeveer 24 uur met een volle lading met vrij intensief gebruik (ik gebruik wel GreenPower om 3G 2min/30min aan/uit te hebben).
Voor de rest moet ik zeggen dat ik jouw (iop) ervaringen op vakantie ook niet deel. Net als jou had ik alles uitgezet, maar nog wel redelijk intensief m'n Hero gebruikt en ik deed ongeveer twee dagen met een volle lading (dat is incusief nu en dan iGo-navigatie gebruik). Normaliter doe ik ongeveer 24 uur met een volle lading met vrij intensief gebruik (ik gebruik wel GreenPower om 3G 2min/30min aan/uit te hebben).
Rail Away!
Dat van die widgets klopt en weet ik ook maar heb ik niet genoemd omdat het er standaard niet inzit.
Het klopt idd dat (volgens mij) lang niet iedereen de lekke batterij heeft na de update, ik reageer ook op degene die hier melden dat ze het wel hebben.
Het klopt idd dat (volgens mij) lang niet iedereen de lekke batterij heeft na de update, ik reageer ook op degene die hier melden dat ze het wel hebben.
Dat is waar, maar het lijkt mij nu juist interessant om te weten te komen waar dat aan ligtiop tha man schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:45:
[...]
Het klopt idd dat (volgens mij) lang niet iedereen de lekke batterij heeft na de update
[...]
Rail Away!
Dat is ook idd zo. Gezien mijne na een rom vervanging zo'n groot verbruiksverschil laat zien zou je kunnen zeggen dat het, voor een groot deel iig, heeft te maken met de rom en hoe die z'n power managet.Mad Marty schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:51:
[...]
Dat is waar, maar het lijkt mij nu juist interessant om te weten te komen waar dat aan ligt
Vergeet niet dat ik m nog heb overgeklokt ook wat in feite het gebruik zou moeten verergeren.
Verwijderd
Installeer dialer oneiop tha man schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:00:
had ik al, het ging mij om het zowel stukje.. dat ie op nummers én op letters zoekt. dialer one zoekt enkel op letters.
Mijn Hero is zo ongeveer onbruikbaar geworden en helaas net ouder dan een jaar. Twee issues:
- onderkant van het touchscreen doet het nauwelijks meer, kan vaak alleen met de trackball een knop indrukken. Normaal iets typen is er niet meer bij (duurt eeuwigheid).
- USB mode wordt niet meer herkend. Hij laadt alleen nog maar op, maar sinds vandaag krijg ik geen USB icoontje meer te zien en welk type verbinding ik wil.
- onderkant van het touchscreen doet het nauwelijks meer, kan vaak alleen met de trackball een knop indrukken. Normaal iets typen is er niet meer bij (duurt eeuwigheid).
- USB mode wordt niet meer herkend. Hij laadt alleen nog maar op, maar sinds vandaag krijg ik geen USB icoontje meer te zien en welk type verbinding ik wil.
2 jaar garantie is wettelijk verplicht in NL, dus gewoon gebruik van maken??
Hoe werkt dat dan?Hollanda schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:56:
2 jaar garantie is wettelijk verplicht in NL, dus gewoon gebruik van maken??
Bekend probleem. RMA!Jag schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:35:
Mijn Hero is zo ongeveer onbruikbaar geworden en helaas net ouder dan een jaar. Twee issues:
Heb je wel Sense draaien? Die vraag komt namelijk van Sense. Heb dit zelf ook al soms meegemaakt, een reboot lost dit vaak op.- USB mode wordt niet meer herkend. Hij laadt alleen nog maar op, maar sinds vandaag krijg ik geen USB icoontje meer te zien en welk type verbinding ik wil.
Ja, heb het gelezen hier. Het lijkt ook wel een software probleem, ene scherm doet ie beter dan het andere. De 2.1 update hielp niet bij mij helaas en ik heb al paar keer bijna het punt bereikt te gaan gooien met mijn telefoon
Zeker, gewoon standaard Sense interface met android v2.1. Heb al aantal keer gereboot, andere (oa orginele) usb kabel, poort en OS geprobeerd, helaas.Heb je wel Sense draaien? Die vraag komt namelijk van Sense. Heb dit zelf ook al soms meegemaakt, een reboot lost dit vaak op.
Begin hier ook steeds meer last van te krijgen. Merk vaak dat het even op "standby" zetten iets helpt.mindcre8r schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:34:
[...]
exact, die van mij is nu onbruikbaar, ook na de reset naar factory defaults.
ik zal m eens gaan aanmelden bij HTC, had jij dat gedaan en ben je goed geholpen?
Zijn er al mensen die hun toestel hebben laten opsturen oid? Heeft dit ook daadwerkelijk geholpen?
Zelfde probleem hier sinds gister, het apparaat wil met geen mogelijkheid meer syncen met diverse USB kabels. Enkel de charge werkt.Jag schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:17:
Zeker, gewoon standaard Sense interface met android v2.1. Heb al aantal keer gereboot, andere (oa orginele) usb kabel, poort en OS geprobeerd, helaas.
Fijn zo, terugbrengen naar de winkel e.d. neemt ook weer lekker tijd in beslag

Heh. Exact dezelfde problemen hier. Al is dat headset probleempje opgelost door de plug een paar keer in- en uit het apparaat te doen.beeman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:40:
Tijdens mijn vakantie merkte ik ineens 2 problemen met mijn Hero:
1: De telefoon werkt niet meer in Mass-storage en Sync mode als ik de USB kabel aansluit, alleen het laden werkt. Ook kan ik het apparaat met adb niet meer vinden.
Wat ik heb geprobeerd:
- Reboot / Batterij verwijderen
- Originele USB kabel + 2 andere kabels
- Verschillende PC's en OS'en op de host (1 laptop met Vista, 1 laptop met Ubuntu 9.10 en 1 met 10.04)
- Firmware van de Hero geupdate van 1.5 naar 2.1 (na mijn vakantie was de update beschikbaar).
- Nadat het met 2.1 nog niet werkte (niet dat ik dat echt verwachte) heb ik een factory reset gedaan. Nogsteeds geen verschil.
2: Bij het verwijderen van de headset blijft het icoontje in beeld staan. Met als gevolg dat de microfoon en speaker gebypassed worden, en je dus niets hoort als je belt. De headset zelf werkt wel, ik hoor de muziek en kan ermee bellen. Voor deze Phantom icon heb ik gelukkig ondertussen een workaround gevonden: http://code.google.com/p/toggleheadset/ , maar het blijft vervelend.
Daarover gesproken, hebben Hero's geen 2jr garantie?Jag schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:35:
Mijn Hero is zo ongeveer onbruikbaar geworden en helaas net ouder dan een jaar.
[ Voor 63% gewijzigd door BHQ op 19-09-2010 00:51 ]
Helaas is Swype er na een betaperiode mee gestopt. Ik draaide de Samsung versie, en kan er nu wel de 'officiele' beta overheen zetten maar ik ben bang dat mijn taal (NL) niet ondersteund wordt (daarom had in eerste instantie ook de Samsung versie geinstalleerd). Iemand al de nieuwe beta geprobeerd?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Heb iets in de jackplug zitten. Weet iemand hoe je dat ding open kunt maken oid? Geen zin weer op te sturen en die hele heisa.
Verwijderd
Ik kreeg vandaag een één of andere update. Ik heb deze geinstalleerd en nu zijn er een aantal widgets weg.
Zoals die mooie klok, me bookmarks en nog iets... Deze krijg ik niet meer terug? Ze zijn verdwenen uit de widget lijst?
Zoals die mooie klok, me bookmarks en nog iets... Deze krijg ik niet meer terug? Ze zijn verdwenen uit de widget lijst?
Gewoon rebooten en ze zijn weer terugVerwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:57:
Ik kreeg vandaag een één of andere update. Ik heb deze geinstalleerd en nu zijn er een aantal widgets weg.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Hero opgehaald voor reparatie net. Ben benieuwd...
Hoewel ik blij ben met mijn telefoon is er toch 1 ding waar ik me regelmatig aan erger. Het fotoalbum begint altijd bij de oudste foto's. Over het algemeen wil ik juist de nieuwste foto's laten zien/bekijken. Ik moet dan aldoor eerst helemaal door alle foto's heen scrollen. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Iemand ook het probleem dat de standaard muziek player op de Hero niet met het eerste nummer van het album begint als je een album afspelen kiest? De nummer volgorde is wel goed getagged ed.
Ik heb in het fotoalbum de weergave op "Filmstrip" gezet. Krijg nu steeds de nieuwste foto's eerst.Janoz schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:28:
Hoewel ik blij ben met mijn telefoon is er toch 1 ding waar ik me regelmatig aan erger. Het fotoalbum begint altijd bij de oudste foto's. Over het algemeen wil ik juist de nieuwste foto's laten zien/bekijken. Ik moet dan aldoor eerst helemaal door alle foto's heen scrollen. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
Staat-ie niet toevallig op shuffle?Jag schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:32:
Iemand ook het probleem dat de standaard muziek player op de Hero niet met het eerste nummer van het album begint als je een album afspelen kiest? De nummer volgorde is wel goed getagged ed.
Rail Away!
Daar heb ik hem ook op staan maar die begint bij mij bij de oudste. Ik heb dus net nog maar eens een keertje gekeken, maar nu ben ik er achter. Ik keek altijd naar 'Alle Foto's'. Wanneer ik echter de map 'Camera opnames' open begint deze wel bij de achterste.Medic112 schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:27:
Ik heb in het fotoalbum de weergave op "Filmstrip" gezet. Krijg nu steeds de nieuwste foto's eerst.
Mooi, dan is dat probleem eerst opgelost
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Mijnes doet het ineens weerJarpse schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:49:
[...]
Zelfde probleem hier sinds gister, het apparaat wil met geen mogelijkheid meer syncen met diverse USB kabels. Enkel de charge werkt.
Fijn zo, terugbrengen naar de winkel e.d. neemt ook weer lekker tijd in beslag
Nee
Toch wel 2 jaar garantie?
Ik ging er vanuit dat het maar 1 was.
Gisteren dus net een nieuwe digitizer via Ebay besteld.
Maarja mischien dan toch maar weer de standaard firmware
flashen en dan naar de winkel terug brengen.
Wel apart,de ene keer werkt hij goed, de andere keer dan kun je bijna niets selecteren.
Verder kan ik mijn mobiel soms vanaf 1 cm bedienen.
Wie heeft er ervaring met de service van HTC?
onderzoekskosten en dat soort dingen, want ik ben bang dat ze het gaan gooien
op een gevalletje broekzak schade.
Het toestel heb ik vorig jaar juli gekregen.
Wel apart,de ene keer werkt hij goed, de andere keer dan kun je bijna niets selecteren.
Heb de mijne deze zomer laten ophalen wegens touch screen troubles. Na twee weken had ik heb terug, geen gezever, goede service. Ze hadden enkel het serienummer nodig.thespeed schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:31:
Toch wel 2 jaar garantie?
Afgelopen dinsdag opgehaald, zaterdag terug met een nieuw screen erin.Bob schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:49:
[...]
Heb de mijne deze zomer laten ophalen wegens touch screen troubles. Na twee weken had ik heb terug, geen gezever, goede service. Ze hadden enkel het serienummer nodig.
Dat van die garantie had je zelf ook kunnen opzoeken ipv aannemen, ook in dit topic staat het vast en zeker: in de EU heb je op dit soort producten 2 jaar fabrieksgarantie. (loopt een apart topic hier over zelfs)
Ik stond erg te kijken van de service van htc (heb het direct via hen aangekaart, aanrader):
- binnen één dag ophalen
- binnen één dag ophalen
- binnen een week fixed terug
- terug in een als-nieuw doosje met poetsdoek 'im back' erop
Zie je niet vaak zulke after sales service
[ Voor 6% gewijzigd door iop op 28-09-2010 13:06 ]
En nu gaan we het natuurlijk krijgen...
Mailtje van HTC dat het toestel er weer aankomt, en natuurlijk:
Hebben ze üeberhaupt het toestel wel uit de verpakking gehaald?
Issue Description: Symptom not available

Stond er bij mij ook bij, was wel gewoon gemaaktJarpse schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:51:
En nu gaan we het natuurlijk krijgen...
[...]
Hebben ze üeberhaupt het toestel wel uit de verpakking gehaald?
idd, dat is meer dat de beschrijving van de handeling niet in het systeem van HTC staat, ik schrok ook ff van de week
Sinds vandaag een prachtig nieuwe kuur op mn Hero: als ik hem aan de oplader / usb aansluit komt mijn headset icoontje tevoorschijn en is daarna ook niet meer van plan te verdwijnen...pfff
vandevorst schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:57:
[...]
Stond er bij mij ook bij, was wel gewoon gemaaktZe konden me overigens gewoon uitleggen wat het probleem was.
Ahja, beetje te voorbarig beredeneerdiop tha man schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:09:
idd, dat is meer dat de beschrijving van de handeling niet in het systeem van HTC staat, ik schrok ook ff van de week

Verwijderd
Mn vriendin heeft een HTC Hero, branded van Orange ES.
Om het dus een Spaans toestel is had ik met MoreLocale2 geinstaleerd en dat ging prima.
Vandaag de update naar 2.1 gedaan, en nu werkt het niet meer
Als ik voor Nederlands kies, blijft het Engels. Het menu van MoreLocal zelf veranderd wel, maar de rest van de telefoon niet.
Kies ik Engels, wordt het Engels
Kies ik Spaans, wordt het Spaans..
Daarna weer Nederlands, wordt het Engels
De standaard talen zijn dan ook o.a. Engels en Spaans...
Op mijn Desire met 2.1 doet de MoreLocale2 het prima..
Maar op de Hero dus niet meer..
Heb MoreLocale2 verwijderd, opnieuw geinstaleerd, opnieuw opgestart, etc..
Wie heeft voor mij de oplossing?
Om het dus een Spaans toestel is had ik met MoreLocale2 geinstaleerd en dat ging prima.
Vandaag de update naar 2.1 gedaan, en nu werkt het niet meer

Als ik voor Nederlands kies, blijft het Engels. Het menu van MoreLocal zelf veranderd wel, maar de rest van de telefoon niet.
Kies ik Engels, wordt het Engels

Daarna weer Nederlands, wordt het Engels

Mijn headset wordt niet meer herkend, bekend probleem geloof ik dus ik ga HTC maar eens mailen volgende week.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Probleem opgelost. Erg snel gegaan, netjes.Jarpse schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:26:
Ahja, beetje te voorbarig beredeneerdDan zal het ongetwijfeld ok zijn
Inmiddels raak ik om de haverklap mijn gps-fix kwijt (onderweg naar München vorige week heb ik Navigon minstens 10 keer opnieuw op moeten starten en de telefoon zelf 3 keer omdat de gps-fix op geen enkele andere manier te herstellen viel) en het bereik begint inmiddels ook geregeld volledig weg te vallen. Ik ga maar eens een stevige muur zoeken om mijn Hero tegen kapot te smijten, wat een kwalitatief uitermate teleurstellend knakentoestel. 
Met de TyTn II en G1 heeft HTC me bewezen wel degelijk goede, stabiele smartphones te bouwen. Waarom de Hero dan zo'n wanstaltig baggerproduct is, is me echt een raadsel. Het heeft mijn vertrouwen in HTC in ieder geval behoorlijk geschaad...

Met de TyTn II en G1 heeft HTC me bewezen wel degelijk goede, stabiele smartphones te bouwen. Waarom de Hero dan zo'n wanstaltig baggerproduct is, is me echt een raadsel. Het heeft mijn vertrouwen in HTC in ieder geval behoorlijk geschaad...
misschien is er dan toch iets met jou aan de hand, want hier werkt alles als een zonnetje hoordddddaaf schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:40:
Inmiddels raak ik om de haverklap mijn gps-fix kwijt (onderweg naar München vorige week heb ik Navigon minstens 10 keer opnieuw op moeten starten en de telefoon zelf 3 keer omdat de gps-fix op geen enkele andere manier te herstellen viel) en het bereik begint inmiddels ook geregeld volledig weg te vallen. Ik ga maar eens een stevige muur zoeken om mijn Hero tegen kapot te smijten, wat een kwalitatief uitermate teleurstellend knakentoestel.
Idem hier. Ik gebruik de GPS eigenlijk altijd in de auto, ivm de flitsservice applicatie.. Nog nooit problemen mee gehad.
Heb je de nieuwste software? (Dus 2.1 e.d.)?
Heb je de nieuwste software? (Dus 2.1 e.d.)?
Ik gebruik GPS eigenlijk alleen voor cardio trainer, maar ook daar blijft het gewoon goed werken... Verder ook weinig problemen gehad met de telefoon (is wel 1 keer bij de monteur geweest overigens, softwarematig foutje ofzo was het)
Ik draai in de auto normaliter zowel FlitsNav als Waze en met beiden heb ik slechts sporadisch problemen met de GPS-fix. Dan is het even een kwestie van de GPS uit en opnieuw aan te zetten met de Android energiebeheer-widget. Dit bood vorige week echter geen soelaas bij Navigon; zoals ik al hier boven al postte heb ik de telefoon nl. een paar keer zelfs volledig opnieuw moeten opstarten voordat hij weer een GPS-fix kon krijgen. Het vreemde is echter dat het GPS-symbool in de taakbalk niet knipperde, terwijl Navigon aangaf géén GPS-signaal tot zijn beschikking te hebben.
Het lijkt er voor mij op dat Navigon na de update naar 3.50 een te zware applicatie geworden is voor de Hero, in ieder geval voor mijn niet overgeklokte Hero op de stock HTC 2.1 ROM. Dit ook gezien het feit dat de stem geregeld nogal behoorlijk stottert. (als ze al niet compleet is weggevallen, zoals meerdere mensen hierboven ook al postten) Ik was vorige week in ieder geval blij dat ik voor de zekerheid mijn G1 ook had meegenomen; die heeft me met Co-Pilot nl. wél probleemloos thuisgebracht.

Het lijkt er voor mij op dat Navigon na de update naar 3.50 een te zware applicatie geworden is voor de Hero, in ieder geval voor mijn niet overgeklokte Hero op de stock HTC 2.1 ROM. Dit ook gezien het feit dat de stem geregeld nogal behoorlijk stottert. (als ze al niet compleet is weggevallen, zoals meerdere mensen hierboven ook al postten) Ik was vorige week in ieder geval blij dat ik voor de zekerheid mijn G1 ook had meegenomen; die heeft me met Co-Pilot nl. wél probleemloos thuisgebracht.
Owkee... Waar hij eerst de crosstrainer overleefde, een nieuw scherm + outer casing kreeg, gaf hij de brui aan de wc. Maar.... Ineens sprong hij weer aan toen ik 't 's probeerde. En nu draait hij alweer 2 dagen stabiel. Nog geen simkaartje erin, maar vastlopers heb ik nog niet gezien. Op die ene keer na met een defecte SD kaart. Vreemd. Die Hero overleefd alles!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Bijna een Nokia 3310zwahiel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:15:
Owkee... Waar hij eerst de crosstrainer overleefde, een nieuw scherm + outer casing kreeg, gaf hij de brui aan de wc. Maar.... Ineens sprong hij weer aan toen ik 't 's probeerde. En nu draait hij alweer 2 dagen stabiel. Nog geen simkaartje erin, maar vastlopers heb ik nog niet gezien. Op die ene keer na met een defecte SD kaart. Vreemd. Die Hero overleefd alles!
Volgens mij heb ik gewoon écht een maandagmorgen-exemplaar...
Ja en volgens mij ik echt niet 
Ben d'r overigens wel zeer blij mee, want een Hero is gewoon een fijne telefoon met een apart uiterlijk en dat trok me destijds al aan.
Ben d'r overigens wel zeer blij mee, want een Hero is gewoon een fijne telefoon met een apart uiterlijk en dat trok me destijds al aan.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Mail terug van HTC, ik vermoed het standaard riedeltje. Kan 'm aanbieden ter reparatie, gaan zij kijken of het onder de garantie valt enzo.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Als je 'm goed laat drogen is er niets aan de hand. Een jaar terug heeft die van mij een volledige wasbeurt inclusief centrifugeren overleefd. 2 dagen laten drogen op de verwarming en hij werkt nog steeds.zwahiel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:15:
En hij ruikt ook nog schoon en fris? =)
Weet iemand iets over een kleine update van 5mb? Ik heb geen updates beschikbaar, maar een vriend van me zei dat er eentje beschikbaar was.. Zou iets doen met de g-sensor kalibratie
Laat maar.. de persoon in kwestie ging na een half jaar maar eens updates ophalen..
Laat maar.. de persoon in kwestie ging na een half jaar maar eens updates ophalen..
[ Voor 19% gewijzigd door Andre21 op 07-10-2010 12:01 ]
Blender....
Ik had vandaag dat mijn alarm niet afging. Pas nadat ik het scherm aandeed ging het alarm, mooi een half uur te laat dus. Het leek wel alsof de klok vast stond op het moment dat ik het scherm dichtdeed, hij stond nog namelijk op de tijd toen ik ging slapen. Nou ja, zal wel eenmalig zijn.
Bedankt voor deze melding
(wel sneu voor je; te laat komen)
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 07-10-2010 20:00 ]
Dat is in mijn geval zeker niet eenmalig. Na een paar keer m'n eerste college gemist te hebben heb ik toch maar 'n wekker aangeschaft..-Edwin- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:43:
Ik had vandaag dat mijn alarm niet afging. Pas nadat ik het scherm aandeed ging het alarm, mooi een half uur te laat dus. Het leek wel alsof de klok vast stond op het moment dat ik het scherm dichtdeed, hij stond nog namelijk op de tijd toen ik ging slapen. Nou ja, zal wel eenmalig zijn.
Ach, ik was nog wel op tijd hoor. Alleen moest me wel haasten, ik had ook een half uur te laat wakker moeten zeggenkaajee schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:59:
Bedankt voor deze melding(wel sneu voor je; te laat komen)
[ Voor 9% gewijzigd door -Edwin- op 07-10-2010 21:26 ]
Mijn toestel is nu ook opgehaald voor reparatie.
Op aanraden hier heb ik het probleem van de touchscreen ook rechtstreeks gemeld bij HTC.
Nu maar hopen dat ze het probleem zelf ook hebben want vaak werkt hij in het begin wel goed.
Nu maar 2 weekjes afwachten
Op aanraden hier heb ik het probleem van de touchscreen ook rechtstreeks gemeld bij HTC.
Nu maar hopen dat ze het probleem zelf ook hebben want vaak werkt hij in het begin wel goed.
Nu maar 2 weekjes afwachten
[ Voor 42% gewijzigd door thespeed op 07-10-2010 23:29 ]
Ik kan me voorstellen dat het misschien zit in de rom die geïnstalleerd is.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:47:
Mn vriendin heeft een HTC Hero, branded van Orange ES.
Vandaag de update naar 2.1 gedaan, en nu werkt het niet meer![]()
Kies ik Engels, wordt het Engels![]()
Daarna weer Nederlands, wordt het Engels![]()
Hoe heb je de update van 2.1 gedaan? Via het update bestand van de HTC site? (deze blijkt alles te wissen)
Als je deze niet hebt gebruikt dan zou je kunnen proberen een onaangepaste backup rom te downloaden en die via een recovery menu in te laden (oude rom). Daarna kun je waarschijnlijk weer de 2.1 versie installeren.
Maarja ik heb dit zelf niet gedaan dus ik weet niet als het werkt en hoe het met de garantie zit.
Dus zoiets moet je geheel op eigen risico dan proberen, maar ik heb een keer zoiets gelezen.
[ Voor 19% gewijzigd door thespeed op 07-10-2010 23:37 ]
Draai zelf ook FroydVillain 1.5, doe er ook altijd iets van 50-60 uur mee.iop tha man schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:00:
Voor de mensen die niet tevreden zijn over hoelang hun batterij meegaat of mensen die Sense gewoon zat zijn kan ik het echt aanbevelen om een custom rom te nemen.
Tegenwoordig heb je in 5 seconden root geregeld (Universal Androot)
En dan is het alleen nog een kwestie van een leuke ROM uitzoeken op XDA.
[ Voor 22% gewijzigd door Razzah op 08-10-2010 04:01 ]
Verwijderd
Sinds de laatste update naar 2.1 krijg ik geen stabiele bluetooth verbinding meer met de carkit. Iets dat de afgelopen maanden altijd goed heeft gewerkt. Ook mijn oude nokia werkt feilloos, maar mijn flitstende HERO bakt er niets meer van.
Ik heb het probleem bij HTC gemeld. Zij geven aan dat naarmate meer mensen het probleem melden er een hogere prioriteit aan wordt gegeven.
Dus bij deze het verzoek om dit soort problemen massaal te melden.
Het is alleen zo jammer dat ze het niet in een keer goed gedaan hebben ....
Ik heb het probleem bij HTC gemeld. Zij geven aan dat naarmate meer mensen het probleem melden er een hogere prioriteit aan wordt gegeven.
Dus bij deze het verzoek om dit soort problemen massaal te melden.
Het is alleen zo jammer dat ze het niet in een keer goed gedaan hebben ....
Zijn er meer mensen waarvan hun Hero weigert sms'jes te versturen? Sinds een paar dagen krijg ik nl. om de haverklap de melding dat een sms'je niet verstuurd kan worden, wanneer ik op een sms'je van iemand anders wil reageren.
Gebruik je dan het standaard SMS programma? Zou in dat geval zeker een alternatief uitproberen zoals Handcent SMS of Chomp SMS. Ik gebruik zelf die eerste sinds dag 1 en het bevalt prima.dddddaaf schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:44:
Zijn er meer mensen waarvan hun Hero weigert sms'jes te versturen? Sinds een paar dagen krijg ik nl. om de haverklap de melding dat een sms'je niet verstuurd kan worden, wanneer ik op een sms'je van iemand anders wil reageren.
Ik heb er ook wel eens last van. Maar dat gebeurt zo heel af en toe, eens per 3 weken zeg maar.dddddaaf schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:44:
Ik heb onlangs wel gehad dat een SMS pas een halve week later bij me binnenkwam, maar verder gaat het allemaal eigenlijk zonder problemen.dddddaaf schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:44:
.....
Toevallig van de week eenmalig. Verder nooit problemen mee gehad met uitzondering van de bekende problemengevallen. (Concerten, oud/nieuw)dddddaaf schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:44:
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Het probleem dat een wekker of herinnering pas begint te piepen als je de telefoon weer even laat wakkerschrikken (door op een knopje te drukken), heb ik ook regelmatig. Standaard HTC 2.1-rom. Geen idee waar het aan ligt of wat je eraan kan doen.
Jullie gebruiken allemaal een taskkiller zeker? Naast dat ik van mening ben dat het helemaal niet nodig is (maar laten we daar maar niet op in gaanHet Leoh-Paard schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:23:
Het probleem dat een wekker of herinnering pas begint te piepen als je de telefoon weer even laat wakkerschrikken (door op een knopje te drukken), heb ik ook regelmatig. Standaard HTC 2.1-rom. Geen idee waar het aan ligt of wat je eraan kan doen.
dot.blaat
je kan het ook gewoon op de ignorelist zetten van je taskkiller dat werkt ook prima. Je hebt zo uitgezocht welke het is als je een alarm aanzet en kijkt welke processen er actief zijn.Rostvertol-Mil schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Jullie gebruiken allemaal een taskkiller zeker? Naast dat ik van mening ben dat het helemaal niet nodig is (maar laten we daar maar niet op in gaan) killen de meeste taskillers een proces van sense (ik weet precies niet welke) waardoor de wekker niet meer gaat. Ik had het probleem ook, en vaak, maar nu ik geen taskiller meer gebruik heeft het zich nooit meer voorgedaan.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Valt me trouwens op dat, wanneer ik 'Footprints' (waarom start die überhaupt automatisch op?) met de taskkiller afsluit, de sense-schil volledig opnieuw opstart.

Nee, zo dom ben ik nietRostvertol-Mil schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Jullie gebruiken allemaal een taskkiller zeker? Naast dat ik van mening ben dat het helemaal niet nodig is (maar laten we daar maar niet op in gaan) killen de meeste taskillers een proces van sense (ik weet precies niet welke) waardoor de wekker niet meer gaat. Ik had het probleem ook, en vaak, maar nu ik geen taskiller meer gebruik heeft het zich nooit meer voorgedaan.
Met een taskkiller omgaan is anders niet heel moeilijk hoor...
Telefoon opstarten en een paar dagen gebruiken. Dan taskkiller openen, alles wat je niet kent als ignore aangeven. Ofwel, je houdt de programma's over die je zelf gebruikt en alleen die worden gestopt. (bij mij zijn het zelfs maar enkele programma's, waarvan ik weet dat ze blijven verbruiken). Nooit problemen mee dus.
Maargoed, als je zomaar op kill-all klikt kun je problemen krijgen ja. Maar ditzelfde geld bij windows taks manager.. niet zomaar beëindigen als je niet eens weet wat het is.
Zo heb ik gemerkt dat storm8 een meester is in cpu "misbruiken". 40% cpu verbruikte 1 programma, ofwel binnen 1 nacht de accu leeg getrokken
Wat ik bedoelde is dat ik niet zo dom ben dat ik een taskkiller ervoor laat zorgen dat m'n wekker niet af gaatvandevorst schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:37:
[...]
Met een taskkiller omgaan is anders niet heel moeilijk hoor...
Telefoon opstarten en een paar dagen gebruiken. Dan taskkiller openen, alles wat je niet kent als ignore aangeven. Ofwel, je houdt de programma's over die je zelf gebruikt en alleen die worden gestopt. (bij mij zijn het zelfs maar enkele programma's, waarvan ik weet dat ze blijven verbruiken). Nooit problemen mee dus.
-knip-
Is ook niet persoonlijk verder, maar er wordt vaak gereageerd alsof task-killers geen goede apps zouden zijn.Manu_ schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:45:
[...]
Wat ik bedoelde is dat ik niet zo dom ben dat ik een taskkiller ervoor laat zorgen dat m'n wekker niet af gaat.
Zelf vind ik het gewoon ideaal (ook omdat ik domweg altijd vergeet het programma te sluiten door gewoon de goede toets te gebruiken
Ja, ik heb een task-killer op mijn mobiel. Maar deze gebruik ik alleen om overbodige apps te killen. En daarna kill ik TasKiller zelf. En mensen die denken dat het niet nodig is. Op een gegeven moment gaan er zoveel programma's aan staan, dat mijn batterij binnen één dag leeg was. (Ja, ik heb geprobeerd zonder TasKiller te werken). Als ik merk dat de batterij weer snel leeg gaat, gebruik ik even Taskiller. Maar ik zal er in het vervolg wel op letten dat ik even de ''alarm app'' weer opstart na het gebruik van taskiller.
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een budget smartphonetje waarmee ze kan mailen, bellen, whatsappen en een beetje kan internetten. Nu is mijn keuze eigenlijk tussen de HTC Wildfire (tweedehands ongeveer 180 euro) en een tweedehandse HTC Hero (voor ongeveer 150 euro hier op tweakers). Volgens mijn ontlopen de toestellen elkaar qua specs niet zo heel veel, vooral het scherm van de Wildfire is een stuk brakker. Het vervelende is dat telefoonwinkels alleen maar dummy's van de Wildfire hebben staan en de Hero al te oud is en ik dus geen echt vergelijkend warenonderzoek kan verrichten. Voordeel van een (tweedehandse) Wildfire is dat het toestel later op de markt is gekomen en dus misschien nog support krijgt voor 2.2. Daarnaast vindt mijn vriendin de Wildfire net een tikkeltje mooier dan de Hero.
Mijn vraag is eigenlijk: hoe goed loopt Android 2.1 op de Hero? Ik heb zelf een T-Mobile Pulse gehad, waar de officiele ROM net iets te traag liep. Loopt de 2.1 geheel vloeiend?
Mijn vraag is eigenlijk: hoe goed loopt Android 2.1 op de Hero? Ik heb zelf een T-Mobile Pulse gehad, waar de officiele ROM net iets te traag liep. Loopt de 2.1 geheel vloeiend?
De HTC Wildfire ligt gewoon bij elke MediaMarkt, waar dat ding gewoon lekker uit te testen is...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar heb ik niet eens aan gedacht. Dom! Thanks voor de tip. Morgen meteen even kijken. Inmiddels ook even in het archief van androidword.nl gekeken en review van 2.1 op de Hero gevonden.CLB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:55:
De HTC Wildfire ligt gewoon bij elke MediaMarkt, waar dat ding gewoon lekker uit te testen is...
YouTube: Androidworld.nl Video Review: Android 2.1 ROM op een Hero Deel 1
YouTube: Androidworld.nl Video Review: Android 2.1 ROM op een Hero Deel 2
Edit: Laat maar: in filmpje gaat het dus om een custom rom. Daar heb ik geen zin in...
[ Voor 5% gewijzigd door pelt op 12-10-2010 20:59 ]
Mijn Hero is vorige week opgehaald door Dynalogic voor Dynarfix.
Iemand ervaring als je hierop ook terugkoppeling krijgt wanneer het verzonden is?.
Vandaag hadden wij een brief thuis liggen van de TNT post dat ze aan de deur zijn geweest met
een aangetekend pakket. Kan me alleen niet indenken dat wij zo wat besteld hebben.
Ik heb bij meerdere berichten gelezen dat Dynalogic het toestel zelf niet weer brengt.
Naja morgen maar eens naar het postkantoor en hopen dat het mijn gerepareerde toestel is
Iemand ervaring als je hierop ook terugkoppeling krijgt wanneer het verzonden is?.
Vandaag hadden wij een brief thuis liggen van de TNT post dat ze aan de deur zijn geweest met
een aangetekend pakket. Kan me alleen niet indenken dat wij zo wat besteld hebben.
Ik heb bij meerdere berichten gelezen dat Dynalogic het toestel zelf niet weer brengt.
Naja morgen maar eens naar het postkantoor en hopen dat het mijn gerepareerde toestel is
[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 14-10-2010 18:38 ]
Je krijgt een mail vanuit HTC en eea. wordt per TNT teruggestuurd.
Ik heb regelmatig last van het volgende probleem: Tijdens het bellen valt de spraakverbinding plots weg (vaak al in de eerste 20 seconden). Ik zie dan als ik op het display kijk, vaak de H (van het internet) aanstaan, en daarna uitgaan. De andere kant van de lijn hoort dat om technische redenen de verbinding is verbroken.
Ligt dit aan mijn provider (Tringg) of is dit een probleem met de Hero? Ik kon het niet terugvinden in oude topics. Mijn Hero draait op de officiële 2.1 firmware. (Ik heb hem zelf nieuw gekocht, en altijd officiële HTC software gebruikt).
Ligt dit aan mijn provider (Tringg) of is dit een probleem met de Hero? Ik kon het niet terugvinden in oude topics. Mijn Hero draait op de officiële 2.1 firmware. (Ik heb hem zelf nieuw gekocht, en altijd officiële HTC software gebruikt).
Wat vind je vriendin van een Witte Hero inc 2.2 custom rom (of natuurlijk officieel 2.1) voor 125 eurotjes?pelt schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:53:
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een budget smartphonetje waarmee ze kan mailen, bellen, whatsappen en een beetje kan internetten. Nu is mijn keuze eigenlijk tussen de HTC Wildfire (tweedehands ongeveer 180 euro) en een tweedehandse HTC Hero (voor ongeveer 150 euro hier op tweakers). Volgens mijn ontlopen de toestellen elkaar qua specs niet zo heel veel, vooral het scherm van de Wildfire is een stuk brakker. Het vervelende is dat telefoonwinkels alleen maar dummy's van de Wildfire hebben staan en de Hero al te oud is en ik dus geen echt vergelijkend warenonderzoek kan verrichten. Voordeel van een (tweedehandse) Wildfire is dat het toestel later op de markt is gekomen en dus misschien nog support krijgt voor 2.2. Daarnaast vindt mijn vriendin de Wildfire net een tikkeltje mooier dan de Hero.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Als je hem wil verkopen raad ik je aan om naar V&A te gaan 
Na de installatie alleen in CPUSpeed minimale frequentie op 354 MHz zetten en daarna werkt hij goed, ik zal eens een een filmpje proberen te maken later.
Ik gebruik al die tijd trouwens geen taskkiller.
Ja die is Nederlands, heb froydvillain meer dan 2 maanden draaien denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:50:
[...]
Werkt die lekker? Geen problemen mee?
Zit daar Nederlands in?
Na de installatie alleen in CPUSpeed minimale frequentie op 354 MHz zetten en daarna werkt hij goed, ik zal eens een een filmpje proberen te maken later.
Ik gebruik al die tijd trouwens geen taskkiller.
Heeft er iemand ook last gehad hier van de fail dat je scherm aanrakingen niet meer goed detecteerd en denkt dat je m ergens anders aanraakt (onder) dan het geval is en onder op het scherm niet goed meer reageert?
De mijne had last van dat probleem en dus is ie voor reparatie verstuurd. Echter, nu is de Hero teruggekomen maar is deze niet fatsoenlijk gerepareerd. Anders gezegd: hij werkt nog steeds niet. Nu wil ik weten: is deze bij iemand wél goed gerepareerd en wat was de omschrijving van de fout die je bij de reparatie opgegeven hebt? Ik wil namelijk de volgende keer wél een gerepareerd toestel...
De mijne had last van dat probleem en dus is ie voor reparatie verstuurd. Echter, nu is de Hero teruggekomen maar is deze niet fatsoenlijk gerepareerd. Anders gezegd: hij werkt nog steeds niet. Nu wil ik weten: is deze bij iemand wél goed gerepareerd en wat was de omschrijving van de fout die je bij de reparatie opgegeven hebt? Ik wil namelijk de volgende keer wél een gerepareerd toestel...