Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

bij mij gaat t over externe idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:01

r_kluft

Hmmmmmm

Ik haal voor de zekerheid de voeding uit mijn WD Mybook die ik als opnamedisk gebruik.
Als ik dan wil opnemen o.i.d. dan effe de stekker er in en 15 tot 25 sec wachten en hij is dan klaar om op te nemen (Neem niet al te vaak programma's op)

Stoor me ook vreselijk aan de update functie die ook de HDD aanslingert. (En mijn WD blijft na zo'n controle vrolijk nog 5 minuten doorspinnen tot hij uit gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb besloten dat ik eindelijk ook ga overstappen op HDTV van Ziggo. Na een tijdje gezocht te hebben op de site van Ziggo en hier op Tweakers het een en ander gelezen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een HD Decoder nodig heb en een Smartcard. Als ik via Ziggo zelf wil overstappen naar HDTV kost me dat 199 euro en kan ik niet zelf een decoder kiezen. Een goedkopere oplossing heb ik inmiddels gevonden op 4launch.nl: een Humax iHDR-5100c i.c.m. een Ziggo digitaal startpakket. Nu ben ik wat verder aan het kijken naar hoe ik dit alles ga aansluiten. De huidige situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_kM40Sm_lGT4/TdEfXl5Ty2I/AAAAAAAABt8/YJMoSTrLc2I/huidig.JPG

Zoals je ziet zit ik op dit moment al met het probleem dat ik een HDMI aansluiting te weinig heb op m'n TV. Omdat de DVD speler tegenwoordig niet vaak meer wordt gebruikt, zit deze HDMI kabel los en plug ik deze
in enkel wanneer nodig. Daarnaast zie je dat al de ingangen voor digitaal geluid op m'n receiver bezet zijn.

Om de Humax aan te sluiten en al niet nog meer losse HDMI kabels achter de TV te hebben, zit ik er aan te denken om een HDMI switch te gaan gebruiken. Op de Humax zit een SPDIF uitgang, maar zoals je kunt zien heb ik daarvoor geen plek meer op m'n receiver. Nu vraag ik me af of het noodzakelijk is om de Humax op de receiver aan te sluiten. Of heb ik ook gewoon geluid op m'n TV als ik 'm via HDMI aansluit? Eventueel zou ik nog een SPDIF splitter/switch kunnen gebruiken, maar hoeveel TV uitzendingen maken nu daadwerkelijk gebruik van 5.1 geluid?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_kM40Sm_lGT4/TdEfkOcicLI/AAAAAAAABuA/64vAcxMmD9o/toekomstig.JPG

Iemand nog tips, op- of aanmerkingen op mijn geplande setup?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:05

The Adder

Happy racing from Holland

[b][message=36048368,noline]Of heb ik ook gewoon geluid op m'n TV als ik 'm via HDMI aansluit? Eventueel zou ik nog een SPDIF splitter/switch kunnen gebruiken, maar hoeveel TV uitzendingen maken nu daadwerkelijk gebruik van 5.1 geluid?
Ten eerste kan ik je geruststellen dat je ook gewoon geluid hebt op je TV via HDMI.
Ten tweede zijn het vooral de duitse zender en een aantal 'informatie' kanalen die Dolby uitzenden, en dan meestal nog 2.0.

ARD, ZDF, RTL, Pro7, Sat1
Discovery HD (5.1), NGC HD, Film1 HD, Eurosport HD zend op het 2e geluidsspoor (5.1)

Nederlandse zenders lopen, zoals zo vaak, hiermee nog een beetje achter.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

timovd

Voorsprong door techniek

TopGear wordt op BBC HD volgens mij ook met 5.x uitgezonden. Duurt alleen nog een maand voordat deze bij ZIggo is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 12:28

Collen

Dude..

Euuuh raare vraag misschien,

maar deze 5100c heeft toch een firmware of eigenlijk OS van linux 2.6 ?!
waarom kan de source dan niet vinden op de humax site ?!

wil zo'n ding gewoon zelf aanpassen naar eigen wens.

(linkjes naar waar ik het wel kan vinden zijn erg welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

paar pagina´s terug had ik dit gepost ;)

geen idee wat je er mee kan maar sta wel open voor suggesties. zelf knoeien hiermee is natuurlijk wel leuk :)

ondertussen heb ik wel iets anders intressants gevonden:

instellingen, systeem, systeeminformatie... druk dan rood, groen, geel, blauw,groen,geel,blauw.
intressant extra menu'tje :P

[ Voor 61% gewijzigd door marcel-o op 22-06-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb sinds dit weekend een vreemd probleem met m'n Humax 5100c welke ik gebruik i.c.m. een Ziggo smart card. Als ik 'm aanzet krijg ik de foutmelding "E06-4 Smart Card Failure". Deze melding krijg ik bij alle zenders, behalve bij Nederland 1. Heb het apparaat nu ruim een maand en voorheen deze melding nooit eerder gezien. Wanneer ik de smart card er even uit haal en weer terug stop is het probleem oplost :?

Iemand die dit bekend in de oren klinkt en weet wat ik hieraan kan doen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Wat ik laatste tijd veel heb is: "even geduld" b ij betaalde zenders.
kan soms lang duren(wel 5 min) totdat ie t doet.. best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor Pa en Ma lief de 5100 gekocht en geinstalleerd.Wat ons nu opvalt is dat de tijdklok van de display in stand-by flikkert,net of er een kortsluiting is.Verder werkt hij perfect.Misschien bekend?.Anders even rondje winkel volgende week.Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Die klok is brak, knippert idd raar.
kan je uitzetten bij powersave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm,het is toch raar dat een tijdklokje niet normaal kan worden weergegeven.Mijn video recorder van 15 jaar kan dit zelfs zonder geflikker.Heb alle besparende energie functies al uitgezet,want dit is toch onzin op jaarbasis en als je heel lang tv kijkt floept ie ook niet uit.Het is wel fijn als je s'nacht een keer beneden komt en dan even normaal de tijd kan aflezen,in plaats dat je denkt van ,ben ik nog dronken?.Uitzetten van de klok vind ik dan ook drastisch.
Maar wat niet anders is,is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:33:
Die klok is brak, knippert idd raar.
kan je uitzetten bij powersave
Ik heb ook een 5100 gekocht. Maar ik zie geen tijdklokje. Ook niet in standby. Kan je hem ook ergens aanzetten. In het menu zie ik alleen de tijdinschakeling voor opnemen.

Edit: Al gevonden; energiebesparing standby stond op 'aan'. Deze uitzetten en de tijdklok is aanwezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Flikker de knipper in stand-by?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het flikkeren display opgelost door even de stekker er uit te halen en er weer in te steken,(natuurlijk).
Weer een probleempje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*

Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)*
* via software update

Vanaf begin augustus beperkt leverbaar

Al iets bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bron???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat gaat niet over een update maar over het apparaat: leverbaar vanaf augustus 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Goed nieuws:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33227

augustus of september.
Aug. is nu bijna voorbij, dus zal niet lang meer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé hé en nu hopen dat de grote bugs er uit zijn.Mijn ouders worden gek van zwart beeld en geen geluid,wat alleen op te lossen is door heen en weer te zappen.

Is het straks ook mogelijk om via WiFi te zappen,zodat ik op slaapkamer de Humax kan bedienen?. Of toch een gammele IR verlenger nodig?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

marcel-o schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:28:
Goed nieuws:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33227

augustus of september.
Aug. is nu bijna voorbij, dus zal niet lang meer duren :)
Vraagje: Waar zie je augustus of september staan?

Het 'enige' wat ik over de 5100 kan vinden is:
  • We starten met de fieldtesten op de 5100, dan zal blijken of de prestaties voor vod voldoende zijn.
  • Je zult vanaf medio september/oktober de feedback van de eerste klanten kunnen lezen die een 5100 gebruiken, die als eerste aangepast zal worden voor VOD.
  • De Humax 5100 wordt als eerste geschikt gemaakt.
Maar het zou natuurlijk klasse zijn als de 5100 ook VOD (video on demand) zou kunnen ontvangen, nu UZG (uitzending gemist) nog ;)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Zit ik er naast of had deze release er tegelijk moeten zijn als dat het zenderaanbod is veranderd of is dit een stukje marketing om van de cisco's af te komen?

Als je VOD wil hebben, dan heb je maar twee mogelijkheden (cicso met alles er op en er aan of de samsung zonder opname mogelijkheid),

De echte kenner die wil een goedwerkende Humax 5200c waar je alles mee kunt als VOD is uitgerold.

Ik wil graag een Humax 5200c aanschaffen, maar zo lang het nog niet zeker is of VOD gaat werken wacht ik liever.

Komt er nog een nieuwe Humax op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 5100c?? maar hij gaat bijna elk uur uit zijn eigen aan het groene lampje gaat branden en komt RA in beeld en daarna gaat hij zoeken en weer uit?? ik heb alle mogelijke updates uitgezet ook in het verborgen menu (daar kom je in door 7keer achter elkaar op de kleurentoetsjes te drukken dat is eerder in dit topic uitgelegd) hij gaat ongeveer elke 47min aan?? ik hoop dat iemand een antwoord kan geven

alvast bedankt

gr
marvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
irritant he, die electronische tv gids updates, elke zoveel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Vhond schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:40:
irritant he, die electronische tv gids updates, elke zoveel tijd...
die van mij gaat ook steeds ff aan en weer uit maar de gids wordt niks mee gedaan.

als ik m aan zet om te gebruiken, heb ik de eerste minuut(of 2) toch écht geen gids.

Verwijderd

zeker irritant de helpdesk van humax is ook beperktr bereikbaar van 10 tot 12 en van 1 tot 3 0fzo.
Ik heb alle updates uitgezet en hij blijft maar steeds aanspringen.weet niemand hoe dit verholpen kan worden dan verder.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
marcel-o schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:03:
[...]

die van mij gaat ook steeds ff aan en weer uit maar de gids wordt niks mee gedaan.

als ik m aan zet om te gebruiken, heb ik de eerste minuut(of 2) toch écht geen gids.
De meningen zijn verdeeld:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=29540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:07:
Hé hé en nu hopen dat de grote bugs er uit zijn.Mijn ouders worden gek van zwart beeld en geen geluid,wat alleen op te lossen is door heen en weer te zappen.

Is het straks ook mogelijk om via WiFi te zappen,zodat ik op slaapkamer de Humax kan bedienen?. Of toch een gammele IR verlenger nodig?.
Hier ben ik dus precies naar op zoek.
Het lijkt me super om via de Ziggo TV app op de iPad een programma aan te kunnen kiezen waarna de Humax gaat zappen naar het goede kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb onlangs ook een Humax 5100 aangeschaft en staat op de slaapkamer, maar klopt het dat de externe harde schijf aan blijft staan als de decoder word uitgeschakeld? Brand nu een wit lampje de hele tijd wat natuurlijk niet handig is als in slaap wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Duurde ff voor je m had? :P

staat er n klokje op je scherm als ie uit is? Dit kan je ergens in t menu uitschakelen, denk dat de hdd dan ook wel uit gaat.
of is t n hdd met voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ja, klopt het heeft even geduurd..... ben wel tevreden.

Maar weet iemand wanneer de HDD wel en wanneer de HDD niet uit gaat?
Moet ik daar de energiebeheer voor aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

dat "ergens in t menu" bedoelde ik idd energiebeheer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransdV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik gebruik onze 5100c niet meer.
1 keer voor reparatie weggestuurd, zapte heel traag, schakelde spontaan uit (bij snel/veel ab toetsen gebruik)
Unit terug gekregen en weer hetzelfde probleem.....
Had gehoopt op een firmware update maar die komt niet echt.

Voor mij geen Humax meer maar terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:48
Ik heb pas mijn harde schijf opnieuw laten formatteren door het apparaat zelf. Helaas wel heel wat opgenomen materiaal kwijt, maar het hielp wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:45

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:20:
[i]Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
Werkt bij mij al maanden...
Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)*
* via software update
Dit helaas niet ;)

Iemand interesse in z'n device? Ik heb geen digitaal signaal helaas maar wel een 5100c :P

[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 11-11-2011 09:31 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:00

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Vanaf 28-11 als het goed is wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben ook behoorlijk teleurgesteld in de decoder. Ik heb deze gekocht voor de ondersteuning van DLNA.
Ik heb een NAS en een NMT met DLNA ondersteuning. Vanaf mijn (Android) phone heb ik een app zodat ik media vanaf mijn NAS kan laten afspelen op de NMT (of op een ander DLNA ondersteund apparaat). Maar de Humax wordt niet gevonden. Is het wel een DLNA apparaat? Ik wil namelijk zonder een scherm aan te zetten muziek af kunnen spelen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
De humax kan op dit moment alleen dlna afspelen. Niet aanbieden. En dan heb ik alleen muziek en foto's aan de praat gekregen. Videos nog steeds niet.

@Trabi: hoe kom je bij 28-11? Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

delima schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:19:
De humax kan op dit moment alleen dlna afspelen. Niet aanbieden. En dan heb ik alleen muziek en foto's aan de praat gekregen. Videos nog steeds niet.

Via een relatie bij Quantis, vanaf 28-11 zou de update in fases uitgerold moeten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

delima schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:19:

Op de Humax staan ook geen media die aangeboden moeten worden, maar op mijn NAS staan de bestanden. Ik had gehoopt deze te kunnen afspelen via mijn telefoon, zoals wel met een NMT kan.
Het selecteren loopt overigens heel erg moeizaam. 9 Van de 10 keer wil 'ie niet eens wat afspelen. Ik gebruik het apparaat dus een stuk minder vaak dan ik had gehoopt. Het ding staat op de slaapkamer en als ik daar muziek wil luisteren, doe ik dat op de telefoon. (Bij gebrek aan beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Mij is t wel eens gelukt video af te spelen maar dat was n brakke codec met dikke blokken :|
ben echt zeer benieuwd wat de update over 2 weken gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik heb sinds vandaag de Humax 5100C ontvangen van Ziggo na ongeveer een maand te moeten wachten! In de tussentijd maar even gebruikt gemaakt van een oude HD decoder van een vriend van me (Samsung HD380R) en ik moet zeggen dat het me meteen opviel dat de beeldkwaliteit van de Humax een stuk minder is! :-O

Ik heb beide decoders naast elkaar gezet, beide ingesteld op 720p en via de HDMI verbonden..

Kan hier zoveel verschil in zitten? Ben al zeer geruime tijd een HD liefhebber maar het viel me direct op dat de Humax veel meer "Grain" weergeeft op het scherm vergeleken met de Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 17:39
Trabi schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:34:
[...]

Via een relatie bij Quantis, vanaf 28-11 zou de update in fases uitgerold moeten gaan worden.
Ik kan dit bevestigen, heb ook van een vriend begrepen die werkzaam is bij Ziggo dat begin December alle nieuwe software updates doorgevoerd moeten zijn. Tot die tijd zal Ziggo druk bezig zijn met het testen van de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

en als het goed is heb ik morgen de wireless dongel binnen voor de Humax :P Vrees dat dat ding pas gaat werken als de update er is maar dan heb ik hem alvast :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook de 5100c en kwam er (via dit topic) achter dat er eigenlijk gewoon Busybox op draait. Heeft iemand ook al ervaring met het terugzetten van een aangepaste firmware?

Met name SSH of telnet enablen in de firmware zou ideaal zijn, aangezien je dan een stuk makkelijker je bestanden eraf kan krijgen met SCP of door NFS oid aan te zetten. Verder opent dat ook mogelijkheden tot bijv een webinterface / app om hem remote te bedienen of bijv remote opnames in te stellen. Mogelijkheden genoeg, maar ben wel benieuwd of er al iemand mee aan het klooien is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD weergave van de 5100 is top, vanuit een analoge beeldbuisbak, is deze stap vooruit sowieso een feest!

PVR is prachtig, maarrrrrrr
Als er een opname is geprogrammeerd en hij start op vanuit stand-by, dan wordt de opname verstoord:
bij het afspelen is het geluid deels hoorbaar en de weergave blijft hangen; wordt een mooie blokkendoos.
Staat de HD ontvanger aan en plug ik de HDD-USB uit en dan weer er in de 5100, neemt hij wel goed op (opnames met storing blijven verstoord bij afspelen).
Totdat de Humax weer op stand by stand heeft gestaan, dan komt de storing weer naar voren. De storing vindt bij aansluiting aan beide USB poorten van de HUMAX iRHD-5100c plaats.

Hardware:
  • Medion MD90159 2,5 1 tb usb 3.0 aangesloten. Voeding via de USB 2.0. In de Medion zit een WD10 tpvt schijf. Schijf is Ext3 geformatteerd
  • Humax 5100
  • LG26LK330
Dank je wel, maar dat is nogal Wiedus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb gisteren een nieuwe Humax iRHD-5100c gekocht.
Even mee gespeeld, kreeg alles snel aan de praat Ziggo zenders werden snel opgespoord. beeld is prachtig.
Programmagids ziet er goed uit.
Maar toch een probleem: ik heb met 2 verschillende USB sticks (8GB) en een 500GB externe harde schijf (2,5"Samsung) geprobeerd met de PVR functionaliteit op te nemen. Maar dat lukte niet.
De sticks en schijf werden na inpluggen weliswaar herkend, én ik kon er via de Humax een map op aanmaken. maar als ik op de record knop druk komt er een soort stop-bord rechts-boven in beeld dat aan moet geven dat opnemen niet mogelijk is.
Wat doe ik fout? Vergeet ik iets? In de handleiding (in PDF meegeleverd) kon ik niets vinden over zo'n probleem. Moeten de sticks of schijf eerst met de Humax geformatteerd worden? Of staan ze in het verkeerde filesysteem geformatteerd, moet het altijd FAT16 of FAT32 zijn en kan er NTFS niet geschreven worden?
Kortom: Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:35:
Hoi,
Ik heb gisteren een nieuwe Humax iRHD-5100c gekocht.
Even mee gespeeld, kreeg alles snel aan de praat Ziggo zenders werden snel opgespoord. beeld is prachtig.
Programmagids ziet er goed uit.
Maar toch een probleem: ik heb met 2 verschillende USB sticks (8GB) en een 500GB externe harde schijf (2,5"Samsung) geprobeerd met de PVR functionaliteit op te nemen. Maar dat lukte niet.
De sticks en schijf werden na inpluggen weliswaar herkend, én ik kon er via de Humax een map op aanmaken. maar als ik op de record knop druk komt er een soort stop-bord rechts-boven in beeld dat aan moet geven dat opnemen niet mogelijk is.
Wat doe ik fout? Vergeet ik iets? In de handleiding (in PDF meegeleverd) kon ik niets vinden over zo'n probleem. Moeten de sticks of schijf eerst met de Humax geformatteerd worden? Of staan ze in het verkeerde filesysteem geformatteerd, moet het altijd FAT16 of FAT32 zijn en kan er NTFS niet geschreven worden?
Kortom: Help!
Externe harde schijven worden zeer slecht/moeilijk herkend. Wat mij heeft geholpen is de schijf voorbereid (geformatteerd) in het Ext3 formaat (linux).

Formatteren naar Ext3 kun je met het volgende programma: MiniTool Partition Wizard Home

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Vjenne,
Bedankt voor de tip.
Mijn Samsung HDD kan ik nog niet formatteren want er staat nog data op (morgen maar een nieuwe kopen, was toch aan een nieuwe toe). Maar mijn 8BG USB heb ik met MiniTool Partition Wizard naar ext3 geformatteerd, ging gesmeerd, al duurt dat formatteren best lang.
De Humax herkende 'm daarna niet direct bij insteken, maar via het menu wel en daar heb ik 'm op de Humax nogmaals kunnen formatteren met als volume name "Humax PVR HDD". Klinkt goed dus, maar helaas......
Als ik op de opname knop druk nog steeds dat vervelende stop-bord. Ook nadat ik de Humax opnieuw had opgestart.Nog een poging kan geen kwaad dus de procedure nog maar een keer herhaald, helaas weer zonder resultaat..
Nu, (een dag later) een nieuwe HDD gekocht, Samsung M2 Portable 3.0 (640GB), op de Humax laten formatteren (lukte pas in 2e instantie) met naam volume naam HUMAXPVR, opnemen lukte nog niet, toen via Humax menu instellingen --> gegevensopslag andere (?) HDD geselecteerd, melding "uw HDD HUMAXPVR wordt nu voor opnames gebruikt. En hopla het opnemen werkte. De HDD is door de Humax als ext3 geformatteerd.

Nu nog puzzelen of ik 'm op m'n pc (WIndows XP sp3) kan kopieren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Om een ext3 schijf aan xp te hangen kun je het het tooltje ext2fsd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:42:
Hé Vjenne,
Bedankt voor de tip.
Mijn Samsung HDD kan ik nog niet formatteren want er staat nog data op (morgen maar een nieuwe kopen, was toch aan een nieuwe toe). Maar mijn 8BG USB heb ik met MiniTool Partition Wizard naar ext3 geformatteerd, ging gesmeerd, al duurt dat formatteren best lang.
De Humax herkende 'm daarna niet direct bij insteken, maar via het menu wel en daar heb ik 'm op de Humax nogmaals kunnen formatteren met als volume name "Humax PVR HDD". Klinkt goed dus, maar helaas......
Als ik op de opname knop druk nog steeds dat vervelende stop-bord. Ook nadat ik de Humax opnieuw had opgestart.Nog een poging kan geen kwaad dus de procedure nog maar een keer herhaald, helaas weer zonder resultaat..
Nu, (een dag later) een nieuwe HDD gekocht, Samsung M2 Portable 3.0 (640GB), op de Humax laten formatteren (lukte pas in 2e instantie) met naam volume naam HUMAXPVR, opnemen lukte nog niet, toen via Humax menu instellingen --> gegevensopslag andere (?) HDD geselecteerd, melding "uw HDD HUMAXPVR wordt nu voor opnames gebruikt. En hopla het opnemen werkte. De HDD is door de Humax als ext3 geformatteerd.

Nu nog puzzelen of ik 'm op m'n pc (WIndows XP sp3) kan kopieren.
Ja, de schijven worden slecht herkend. Bij mij werkte het ook pas na 3 keer of zo.....

Wellicht als je een paar dagen wacht is de update voor de 5100 er. Ik vermoed dat dit alle ellende zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:35:
....
Maar toch een probleem: ik heb met 2 verschillende USB sticks (8GB) en een 500GB externe harde schijf (2,5"Samsung) geprobeerd met de PVR functionaliteit op te nemen.
....
Zijn er ervaringen met de combinatie van de 5100c en een USB-stick? Wel het voordeel van time-shift maar geen zoemende en energie slurpende schijf in de kast lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dharteve
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 17:08
Ik heb nu enkele weken de iRHD-5100c in huis, en ben er goed tevreden over, maar wel een vraag:
Mijn blu-ray speler zorgt ervoor dat de TV automatisch naar het goede HDMI-kanaal gaat als ik een film start. Kan de iRHD-5100c dat ook? Ik moet nu elke keer de TV in het goede kanaal zetten, met allerlei AB's enzo... Dat moet toch makkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Van het ziggo gebruikersforum:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36136
De software staat LIVE in het Ziggo West deel (voormalig Casema + Multikabel). Woensdag volgt Ziggo Oost (voormalig @home)

Let op:
Door een aanpassing in de schedule datastrucuur kan de bestaande recorder planning file niet worden behouden.De recording planning zal na de software upgrade opnieuw aangemaakt moeten worden.
Voor het gebruik van Ziggo On Demand dient de ontvanger na de upgrade eerst even (paar minuten) op standby te worden gezet.

Naast een aantal bugfixes wordt bij de nieuwe software release DNLA player officieel ondersteund. Verder kan met de brower (TVportal) toegang worden verkregen tot een aantal widgets (Nu.nl, Buienradar, cinenews,9292 en Ziggo en Humax Self Service portals) en Ziggo On Demand.
Uiteraard moet de ontvanger daarvoor wel met internet verbonden zijn.

Meer info via www.ziggo.nl/humax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

hmm benieuwd wanneer caiway m er op zet.

vanmorgen niet iig

klinkt wel veebelovend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Jammer dat er geen lijst van extra functionaliteiten en bugfixes te vinden is van deze laatste firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Hmm..
hier gebeurt nog niks.

ff wachten nog dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:39:
hmm benieuwd wanneer caiway m er op zet.
Verwacht niet dat deze versie bij Caiway beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de beruchte GRIJZE rand weg?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:45
Heb sinds vorige week deze ontvanger bij nieuw Ziggo abonnement gekregen en sinds eergisteren de firmware update geïnstalleerd. Met deze versie heb je behoorlijk wat iTV aanbod, werkt allemaal prima tot nu toe! Goed alternatief nu een "echte" interactieve ontvanger nog niet beschikbaar is bij Ziggo.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:57:
Is de beruchte GRIJZE rand weg?????
Die rand kon je al instellen op zwart ( Menu > Instellingen > Voorkeuren > Video > Kleur letterbox ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

SnakeDoc88 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:34:

Die rand kon je al instellen op zwart ( Menu > Instellingen > Voorkeuren > Video > Kleur letterbox ) :)
Het gaat niet om de kleur, het gaat er om dat de Humax gewoon een hele rand van je beeld af knipt. Als er een 1920x1080 signaal binnen komt moet ie ook gewoon 1920x1080 naar buiten sturen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voorganger.Ik heb met de 5100 en de 5200 ervaring.De 5100 geeft soms geen beeld,zonder foutmelding of BER melding in beeld.Niet een paar seconden maar gewoon niet.Omgeruild en ander ontvanger 2 weken getest,na 1.5 week zelfde verhaal.Dus de oude ontvanger weer terug genomen.Nu heb ik de 5100 op energiefunctie op uit staan,zodat opstarten langer duurt en dit lijkt te helpen.Betreft de 5200,bij opname blokkerig beeld bij de uitzending die ik op 2 turner wil kijken (bv rtl7 opnemen en nederland 3 op 2e tuner geen goed ontvangst dus blokken|Ontvanger ingeleverd voor een nieuwe en probleem opgelost.Er is geen pijl op te trekken.Ik heb nu een nieuwe 5200 voor de duidelijkheid en het is opgelost.Moet wel zeggen dat de ventilator sinds HD uitzendingen meer overuren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 15:35
Hebben meer mensen last sinds de update dat een via de scartkabel verbonden dvd-recorder bij sommige zenders weigert? Mijn Pioneer DVR-540H weigert nu op te nemen van o.a. Film1 maar ook van Cartoon Netwerk. Ik zou graag willen weten of andere leden dit probleem ook hebben. Mochten er leden zijn die gewoon kunnen opnemen via hun dvd-recorder dan zou ik graag willen weten welk merk jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 15-09 10:24
martwoutnl schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:46:
Hebben meer mensen last sinds de update dat een via de scartkabel verbonden dvd-recorder bij sommige zenders weigert?
Op het Ziggo gebruikersforum staan er nog een paar. Maar als ik het zo lees komt dat doordat de dvd recorders de copyright-settings van de Humax niet goed toepassen. Volgens Ziggo medewerkers zou het opnemen van normale zenders nog steeds mogelijk moeten zijn (in tegenstelling tot on demand programma's).

En dat forum wordt zelfs erg komisch als je leest dat er allemaal mensen zijn die de update willen tegenhouden of zelfs met juridische stappen dreigen als hun humax geupdate wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkhuis schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:07:
Op het Ziggo gebruikersforum staan er nog een paar. Maar als ik het zo lees komt dat doordat de dvd recorders de copyright-settings van de Humax niet goed toepassen. Volgens Ziggo medewerkers zou het opnemen van normale zenders nog steeds mogelijk moeten zijn (in tegenstelling tot on demand programma's).
Tot dusver lees ik alleen dat een Ziggo medewerker van mening is dat DVD recorders de door de Humax ontvanger gezette copyright bitjes in het uitgangssignaal niet goed toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supper deze update.Heb getest op Full HD LG en de grijze rand is niet weg.Bij HD uitzendingen moet je scanning in mijn geval uitzetten, waardoor je beeld iets word gezoomt,met effect dat je zichtbaar behoorlijk beeld verliest.Onder,boven,links,rechts stuk er af,ten opzichte van beeld met grijze rand.De update hadden ze dus wel achterwege kunnen laten voor mij persoonlijk.Aansluiten op internet ga ik waarschijnlijk toch niet doen. :'(

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Is er niet een handige tweaker die ftp en telnet aan de praat kan krijgen zoals op de human fox?
http://www.avforums.com/f...r-ftp-telnet-working.html
http://www.avforums.com/f...xsat-hdr-release-3-a.html

Edit:
Heb nog niet geupdate maar zie dat FTP mogelijk moet zijn:

Nieuwe firmware ziet er goed uit.
Update ging prima.

Zie dat er een FTP functie bij is gekomen. (te benaderen via ftp://humaxftp:0000@192.168.1.100 (aanpassen naar eigen code en ip.))
Hij speelt nu ook MKV bestanden af. Errug fijn. Maar daar ga ik nog even wat mee testen.

[ Voor 60% gewijzigd door marco899 op 04-12-2011 20:39 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinH.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
marco899 schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:52:
Zie dat er een FTP functie bij is gekomen. (te benaderen via ftp://humaxftp:0000@192.168.1.100 (aanpassen naar eigen code en ip.))
Hij speelt nu ook MKV bestanden af. Errug fijn. Maar daar ga ik nog even wat mee testen.
Net getest, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
ftp werkt perfect. maar mkv wilt bij mij niet afspelen. probeer een sample mkv bestandje af te spelen en two and a half men in mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag alle,

Nou heb ik laatst een Humax 5100C aangeschaft upgedate alles prima, maar nu zou ik er graag HD films op willen afspelen vanaf een externe harde schijf. Nou heb ik het al geprobeerd met een MKV bestand maar die pakt de humax dus niet bij mij? ... nou las ik hierboven dat dat bij andere wel gelukt was maar dan is mijn vraag: Hoe?:) .... ik ben een leek wat betreft het afspelen van hd dus als iemand me erbij kan helpen. Graag:) alvast bedankt...

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:23
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:05:
Ik heb ook een 5100c?? maar hij gaat bijna elk uur uit zijn eigen aan het groene lampje gaat branden en komt RA in beeld en daarna gaat hij zoeken en weer uit?? ik heb alle mogelijke updates uitgezet ook in het verborgen menu (daar kom je in door 7keer achter elkaar op de kleurentoetsjes te drukken dat is eerder in dit topic uitgelegd) hij gaat ongeveer elke 47min aan?? ik hoop dat iemand een antwoord kan geven

alvast bedankt

gr
marvin
Hier heb ik ook last van. Is het überhaupt mogelijk om dit uit te zetten? Dan hoor ik het graag!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 10:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

jdiezrequejo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:58:
[...]

Hier heb ik ook last van. Is het überhaupt mogelijk om dit uit te zetten? Dan hoor ik het graag!
Tsja, is het updaten van de tvgids, en die wordt dan bijgewerkt. Denk ik. ;)

Heeft iemand ervaring met de wifidongle die geadviseerd wordt door Ziggo? Op http://www.ziggo.nl/humax wordt hieraan gelinkt namelijk..
Of kan elke dongle erin, zoals eentje van 13 euro van de mycom? (http://www.mycom.nl/Produ...kaarten-en-Adapters/25550)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
pjottum schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:25:
[...]

Tsja, is het updaten van de tvgids, en die wordt dan bijgewerkt. Denk ik. ;)

Heeft iemand ervaring met de wifidongle die geadviseerd wordt door Ziggo? Op http://www.ziggo.nl/humax wordt hieraan gelinkt namelijk..
Of kan elke dongle erin, zoals eentje van 13 euro van de mycom? (http://www.mycom.nl/Produ...kaarten-en-Adapters/25550)
Nee, niet alle USB Wlan dongles werken. Ik heb ook 2 goedkope varianten geprobeerd, maar deze doen het niet! Officeel word allen de Humax USB Wlan dongle ondersteund, maar lees her en der wel dat andere ook werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Vjenne-ICT schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:29:
[...]

Nee, niet alle USB Wlan dongles werken. Ik heb ook 2 goedkope varianten geprobeerd, maar deze doen het niet! Officeel word allen de Humax USB Wlan dongle ondersteund, maar lees her en der wel dat andere ook werken....
Zal met chipset in de dongle te maken hebben schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met de Humax USB Wi-Fi Dongle muziek en films te streamen van een NAS die DLNA ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:17:
Is het mogelijk om met de Humax USB Wi-Fi Dongle muziek en films te streamen van een NAS die DLNA ondersteunt?
Zou mogelijk moeten zijn of dat wordt het.

Ik heb een dongletje van humax, maar de humax vergeet de 64byte key. En dat is jammer. :,-(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 01:34
Wat zijn jullie huidige ervaringen met zapsnelheid en algemene stabiliteit van de tv en EPG functionaliteit?

Hoe snel start het EPG op en hoe snel gaat het lopen door het EPG heen? Bij UPC is dat bijv irritant traag.
Maar ik heb een simpele SD Humax en Samsung thuis en die werken vrij vlot verder.

Ik heb niet de illusie om DNLA of iets dergelijks te gaan gebruiken op dit soort apparaten, je mag al blij zijn dat ie tv-beeld fatsoenlijk doorgeeft, uberhaupt opstarten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:05:
[...]

Zou mogelijk moeten zijn of dat wordt het.

Ik heb een dongletje van humax, maar de humax vergeet de 64byte key. En dat is jammer. :,-(
In bizar modus.. na wat te gelezen te hebben de stick aan de voorkant ingeplugd, wachtwoord ingevoerd, pijn genegeerd van het knoppendrukken, dan connectie opgezet, werkt goed. Stick omgezet naar de poort achterop - werkt. Apparaat weer uitgezet, dag later geprobeerd: werkt nog!

Blijkbaar slaat hij de key niet altijd goed op, en vooral alleen dan als hij in de voorkant wordt gestoken.
Hopelijk werkt het ook nog goed als er een usbhubje+schijf op de achterkant zit, dat heb ik nog niet getest.
Wordt, eventueel, vervolgd (als 2,5"/500GB weer wat goedkoper is..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
top dat het nu een interactieve (uitzending gemist) tv ontvanger is geworden met Ziggo!

verder viel mij op dat ik opeens Ned 2 kan bekijken, terwijl Ned 1 wordt opgenomen. Dit zou niet moeten kunnen omdat er maar 1 tuner in zit,, hmm vreemd meer deze mensen deze ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Zijn er meer mensen geweest die bij het updaten problemen hebben gehad? Ik heb het net 4x geprobeerd, maar ik krijg op willekeurige momenten een CRC_32 error
(The CRC_32 field of the datagram section is incorrect)

de ene keer is het bij p05 van de 216, de andere keer bij p37 van de 216. En als hoogste nu net nog een keer p186 van de p216

Wat is hier aan te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 15:00
Vorige week dit apparaat gekocht. Gelijk even geupdate en kijk nou, dat ding kan zowaar interactieve tv aan! Geweldig. Hij zapt een stuk sneller dan mijn oude samsung 360 en het geheel ziet er gewoon beter uit.
Tevens harde schijf aangesloten en via het menu geformateerd en zelfs dat werkt! Programma's kunnen nu opgenomen worden en live tv gepauzeerd.
Ook via het netwerk een beschikbare divx afgespeeld. Helaas geen srt ondersteuning, dus voortaan alleen maar met ingebrande ondertitels downloaden als dit apparaat het moet afspelen. Hopelijk kan het binnenkort wat meer afspelen, zoals mkv's en ondertitels.

Al met al ben ik er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

hijs de update aan t laagladen :9
wat duurt dat lang zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
marcus_tw schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:53:
verder viel mij op dat ik opeens Ned 2 kan bekijken, terwijl Ned 1 wordt opgenomen. Dit zou niet moeten kunnen omdat er maar 1 tuner in zit,, hmm vreemd meer deze mensen deze ervaring??
Verdiep je eens in de werking van digitale TV. In 1 Transport Stream zitten doorgaans meerdere digitale (TV en/of Radio) kanalen. Zolang kanalen in dezelfde Transport Stream zitten, kun je met een enkele tuner meerdere kanalen simultaan opnemen/bekijken. Zie ook \[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten
tienuien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:46:
Programma's kunnen nu opgenomen worden en live tv gepauzeerd.
Dat kon voor de update ook al met deze ontvanger. Sterker nog, na de update zijn er enkel restricties met betrekking tot opnemen geïntroduceerd! Lees dit topic op het ziggo-gebruikers forum maar eens geheel door, en besluit dan of je überhaupt nog wel wilt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

meerdere pluspunten.. bij het verwijderen van n film(of ander grote opname) zit je niet tijden lang naar "verwijderen" te kijken maar gaat de tuner weer verder.. hier ergerde ik me mateloos aan.

Bij het inschakelen komt er vrijwel direct beeld, wat eerder vaak niet het geval was. Soms wel 30 tot 60 sec helemaal niks.
De guide is sneller geladen en wordt onthouden als k m uitschakel.

Opnemen gaat beter vooral als er overlappingen waren op een de zelfde zender. (vervroegde- en uitlooptijd ingesteld)

Rtl 4 opnemen en RTL 5 kijken, niet dat je er veel aan hebt maargoed :P

FTP werkt prima, alleen het afspelen op de PC vanaf het apparaat lukt nog niet helemaal, kreeg al wel n keer beeld maar kon niet doorspoelen.

Streamen náár het apparaat lukt me al helemaal niet. Geen idee hoe dat überhaupt werkt met VLC of WMP, iemand suggesties?

krijg alleen die portaal nog niet aan de praat. "iTV niet beschikbaar" miss. dat Caiway daar nog niks mee doet?
Hij speelt trouwes niet alle MKV's af :| heb er nog geenéén gevonden die werkt :/

-edit-
Hij speelt wél MKV af, kan alleen geen ingebouwde ondertitel selecteren..
als dat ooit werkt, is t perfect!
en anders een progsel zoeken die de sub er in rendert zonder beeldverlies.

[ Voor 10% gewijzigd door marcel-o op 08-01-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
Beuzelarij schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:41:
Dat kon voor de update ook al met deze ontvanger. Sterker nog, na de update zijn er enkel restricties met betrekking tot opnemen geïntroduceerd! Lees dit topic op het ziggo-gebruikers forum maar eens geheel door, en besluit dan of je überhaupt nog wel wilt updaten.
Dat klopt ook, maar ik zei dat ik na het formateren van een externe schijf de programma's kon opnemen en pauzeren, niet dankzij de update. ;)
marcel-o schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:49:
Hij speelt wél MKV af, kan alleen geen ingebouwde ondertitel selecteren..
als dat ooit werkt, is t perfect!
en anders een progsel zoeken die de sub er in rendert zonder beeldverlies.
Ik heb enkele mkv's geprobeerd van HD series (Dexter en Fringe), maar niks wordt er afgespeeld. Vanavond nog maar een paar downloaden en uitproberen.
Wat voor mkv heb jij bekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
tienuien schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:04:
Dat klopt ook, maar ik zei dat ik na het formateren van een externe schijf de programma's kon opnemen en pauzeren, niet dankzij de update. ;)
Ik quote:
tienuien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:46:
Programma's kunnen nu opgenomen worden en live tv gepauzeerd.
Dat 'nu' impliceert wel degelijk dat dat enkel dankzij de update kan.

Hoe dan ook, ik gaf enkel aan dat mensen op het ziggo-gebruikers forum melding maken dat ze zenders die ze tot voor de update gewoon konden opnemen, na de update niet meer kunnen opnemen. Een waarschuwing dus, dat er door die update juist beperkingen zijn opgelegd aan het opnemen.

Ziggo weigert, zelfs na veelvuldig verzoek, releasenotes vrij te geven van die update. Onder 'Anoniem' zijn ze veelvuldig op dat forum en in die thread aanwezig, maar ondanks herhaaldelijk verzoek vertikken ze omtrent die restricties duidelijkheid te verschaffen. Ook bieden ze geen mogelijkheid terug te keren naar de oude firmware.

Sommige gebruikers zijn zelfs zo ontstemd over het feit dat er nergens voor die nieuwe restricties is gewaarschuwd maar ze opeens sommige kanalen niet meer konden opnemen, dat ze actie hebben ondernomen om een 'oude' (lees niet-geupdate) decoder te krijgen. Die interactiviteit kan zeker een meerwaarde geven, maar gebruikers dienen zich wel te realiseren dat als dat proces zich al te veel doorzet, je op een gegeven moment alles 'interactief' moet doen. M.a.w.: Je kunt niet meer zelf dingen opnemen, maar enkel interactief via ziggo (tegen betaling) terugkijken.
Dit is geen doemdenken of alu-hoedjes verhaal, maar neem Gooische Vrouwen als voorbeeld. Dat kon je, als ik het goed heb, enkel via betaling terugkijken via RTLGemist. Je moet niet raar opkijken als op een gegeven moment verhinderd wordt (dat kan na die update beter) dat je zo'n uitzending zelf helemaal niet meer kan opnemen, maar enkel tegen betaling 'interactief' kunt terugkijken. Ziggo deel van dat geld, RTL deel van dat geld.

Er zitten dus niet alleen maar voordelen aan die update. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of ie update of niet, dit enkel ter waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

tienuien schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:04:
[...]

[...]

Ik heb enkele mkv's geprobeerd van HD series (Dexter en Fringe), maar niks wordt er afgespeeld. Vanavond nog maar een paar downloaden en uitproberen.
Wat voor mkv heb jij bekeken dan?
Laatste ep van Covert Affairs.
k ga nog es kijken of ik t beeld signaal kan extraheren, sub er in renderen en weer terug mkv'en

kan t trouwes zijn dat t HD beeld mooier is geworden? of is dat n mindfuck :P

[ Voor 6% gewijzigd door marcel-o op 09-01-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:33
Waar vind ik die update voor de interactieve TV van Ziggo?
In het menu van de Humax kan ik niet update, de softwareversie is van juni 2011 geeft ie aan....

De 5100C van m'n moeder kwam er zelf mee....

Edit: nevermind, onder installatie -> IRdeto software ofzo.
Natuurlijk niet onder systeem waar je de softwareversie kunt zien |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Xcalibur op 10-01-2012 22:05 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

hmm, zodra ik de mkv remux zeg maar, wil ie m niet meer afspelen.
ben nu wel benieuwd welke bestanden ie afspeelt met welke bit's enz.

zou n hoop schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Aaargh! schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:30:
[...]

Het gaat niet om de kleur, het gaat er om dat de Humax gewoon een hele rand van je beeld af knipt. Als er een 1920x1080 signaal binnen komt moet ie ook gewoon 1920x1080 naar buiten sturen.
Begrijp ik hieruit dat de Humax niet volledig beeld geeft? Ik kijk nu perfect HDTV via CI+, maar wil graag gebruik maken van de interactieve functies. Dus ik heb een Humax 5100c aangeschaft (i.c.m. Alles-in-één Basis).

Moet ik me al zorgen gaan maken of werkt deze HD ontvanger prima? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

iemand n idee over dat MKV geneuzel?
zodra ik 'n werkende mkv remux speelt ie niet meer, zelfs als k niks aan inhoud/instellingen verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
LuPo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Begrijp ik hieruit dat de Humax niet volledig beeld geeft? Ik kijk nu perfect HDTV via CI+, maar wil graag gebruik maken van de interactieve functies. Dus ik heb een Humax 5100c aangeschaft (i.c.m. Alles-in-één Basis).

Moet ik me al zorgen gaan maken of werkt deze HD ontvanger prima? :P
Geen idee wat aaaargh er mee bedoeld, maar ik heb volledig beeld. Ben nog steeds, na twee weken gebruik, dik tevreden over dit apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik gebruik het apparaat op onsbrabantnet.nl. Prima TV ontvangst.
Software zzcir.1.00.03
Vanaf een PC kan ik wel Pingen, echter helaas geen FTP.

Wie weet welk effect een 'update' voor mij zal hebben?
En waar kan ik een goede update vinden?
Ga ik beter voor 'Ziggo' of voor http://www.ehow.com/how_7...-firmware-humax-5100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

epdv schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:20:
En waar kan ik een goede update vinden?
Ga ik beter voor 'Ziggo' of voor http://www.ehow.com/how_7...-firmware-humax-5100.html
Pas op, ik denk dat je hier twee ontvangers door elkaar haalt de 5100 en de 5100c.
Ziggo gebruikt de 5100c (C van Cable) en de firmware update op ehow.com is bedoeld voor de 5100 en zal niet gaan werken op de 5100c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Blijft voor mij nog de vraag of het verstandig is om de 'ziggo' update op mijn humax te zetten.
Ik wil wel graag ftp, maat ik heb geen abonnement bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
tienuien schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Geen idee wat aaaargh er mee bedoeld, maar ik heb volledig beeld. Ben nog steeds, na twee weken gebruik, dik tevreden over dit apparaatje.
Bevalt het apparaat goed? Ik lees namelijk veel problemen met de Cisco interactieve HD recorder. Vandaar dat ik deze Humax heb besteld en gewoon zelf een externe HDD eraan koppel. Ik hoop eigenlijk dat deze een stuk beter is. :)

Hoor graag je bevindingen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
De cisco ken ik uiteraard niet, dus ik kan het niet beoordelen tov van die cisco.
Ik had een samsung 360 om HD te kunnen kijken. Niet meer niet minder. Deze heeft het na drie jaar begeven en ik wilde gewoon weer zo'n simpel apparaat, om weer HD te kunnen kijken. Ik hoefde geen interactieve tv, dat download ik wel en zo heb ik zelf altijd mijn eigen "interactieve tv/tv ondemand" ;)
Dus ben ik maar voor de 5100c gegaan. Echter toen ik het kocht en eens op internet keek, bleek deze toch meer te kunnen. Zelfs de verkoper bij de MM heeft niet vermeld dat deze decoder interactieve tv ondersteunt.
Dus als beetje tweaker zijnde ga je toch die mogelijkheden benutten en het verraste mij dat het allemaal zo vlekkeloos werkt. Opnemen, pauzeren, interactieve tv en ftp, zonder grote problemen aan de praat gekregen.

Tov mijn oude samsung is het beeld net even wat beter. Ik vind de epg overzichtelijker en de zapsnelheid ligt hoger. Alleen wanneer je het apparaat aanzet, duurt dit veel langer dan bij de samsung. Maar hier kan ik prima mee leven.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste