Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Ik kom er zo net achter dat Humax een nieuwe decoder heeft gelanceerd....... en wel de HUMAX iRHD-5100c

Ik hoop middels dit topic al vast het e.e.a. te kunnen bespreken betreffende deze decoder. Ik ben in ieder geval zeer enthousiast.

Zo ver ik kan zien kun je aan deze een externe HDD hangen i.p.v. een interne HDD bij de HUMAX iRHD-5050c.

Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.nl/productafbeeldingiRHD-5100c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.nl/foto%27s%20iRHD-5100c/images/5100C%20Left.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.nl/foto%27s%20iRHD-5100c/images/5100C%20USB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myhumax.nl/foto%27s%20iRHD-5100c/images/5100C%20Back.jpg

Verwachte leverdatum: eind mei/begin juni 2010

Hier de specs:

Met de komst van de HUMAX iRHD-5100c wordt een geheel nieuwe generatie kabelontvangers geïntroduceerd. Uitgangspunt bij de ontwikkeling is de bewezen kwaliteit en het spreekwoordelijk gebruiksgemak van de 'HD-zapper' Humax iRHD-5000c. Met deze HDTV-ontvanger haalt u haarscherpe beelden uw huiskamer in.

* Haarscherpe HDTV-weergave
* Snelle en grafisch hoogwaardige electronische programmagids
* Uitzonderlijk laag stroomverbruik (Ecodesign richtlijn)
* Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
* Surround sound geluid: Dolby AC-3 (Dolby Digital Plus)
* HDMI 1.3a en RGB/SVBS uitgang
* Optische Dolby Digital uitgang (Toslink)
* Ingebouwde Irdeto kaartlezer
* Universele afstandsbediening
* 2 USB aansluitingen
* PVR functionaliteit bij aansluiting van een externe harddisk (los verkrijgbaar):
- opnemen in HD-kwaliteit
- timeshift: live uitzending pauzeren en terugspoelen
* Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
* Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)*

Maak op simpele wijze een digitale videorecorder van uw HUMAX iRHD-5100c

Met de iRHD-5100c komt HUMAX tegemoet aan de veelgekoesterde wens van menig bezitter van een HDTV-kabelontvanger namelijk het opnemen van favoriete programma's in HDTV-kwaliteit. Dit was tot nu toe uitsluitend mogelijk met een ontvanger met ingebouwde harddisk. De Humax iRHD-5100c is voorzien van 2 USB-poorten waarop een externe portable harddisk kan worden aangesloten. Favoriete programma's die u later nog eens wilt bekijken kunnen probleemloos op deze externe harddisk worden opgeslagen.

Maar dat is nog niet alles. Een extern aangesloten harddisk maakt tevens de zogenaamde timeshift functie mogelijk. Daarmee kunt u een live uitgezonden programma pauzeren. Met één druk op de knop zet u het lopende programma stil, met 'n volgende druk op de knop laat u het programma hervatten waar u had stilgezet. Ideaal wanneer u bijv. even een telefoontje moet beantwoorden.
Daarnaast is het mogelijk om een programma terug te spoelen zodat u een bepaalde scene nog eens kunt bekijken.

De externe harddisk wordt niet meegeleverd.

DLNA:
DLNA staat voor Digital Living Network Alliance. Dit is een groep elektronicafabrikanten die met elkaar afspraken hebben gemaakt over het opslaan, uitwisselen en afspelen van digitale mediabestanden. Apparaten met het DLNA-label kunnen gemakkelijk allerlei mediabestanden met elkaar uitwisselen.

De Humax iRHD-5100c is voorbereid om samen te kunnen werken met andere apparaten die over de DLNA-functionaliteit beschikken en als zodanig gecertificeerd zijn.

De praktijk.
Stel, u beschikt over een computer-thuisnetwerk, ook wel Ethernet-netwerk genoemd. Bedraad of draadloos (WiFi), dat maakt in principe niet uit.
Tevens hebt u een GSM-telefoon met DLNA-label. Die telefoon is geschikt om video-opnamen te maken, MP3 bestanden af te spelen en u kunt er foto's mee maken. Bovendien beschikt uw telefoon over een netwerkaansluiting, bijvoorbeeld via WiFi. U kunt nu de video-opnamen, MP3's en fotobestanden vanaf uw telefoon afspelen of opslaan op 'n willekeurig ander DLNA-gelabeled apparaat binnen het netwerk. Dat kan dus bijv. een PC of TV zijn om af te spelen of een NAS (Network Attached Storage) om de bestanden op te slaan.
Omgekeerd kunt u video-, MP3- of foto-bestanden vanaf een opslagmedium (NAS of PC) binnen het netwerk afspelen op uw DNLA-gelabelde telefoon.

De Humax iRHD-5100c en DLNA.
Wat de Humax iRHD-5100c nu werkelijk zo bijzonder maakt is dat u - na update - digitale TV-programma's, die u via de kabel ontvangt, via het huisnetwerk direct op een DNLA gelabelde TV kunt afspelen of op een DNLA gelabeled opslagmedium kunt opslaan om later te bekijken. U kunt dus met één ontvanger op verschillende plaatsen in huis genieten van digitale/HDTV.

[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 27-12-2010 23:31 . Reden: Meer foto's geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Onderstaande is een officiële reactie van ZIGGO:

Deze ontvanger is nog niet dlna gecertificeerd en ondersteunt alleen Digital Media Player, geen Digital Media Server. Content opgeslagen op door de 5100 kan niet geshared worden omdat DMS niet ondersteund wordt. De 5100 kan wel media afspelen die beschikbaar is op andere DMS('s) die op het DLNA netwerk zijn aangesloten.

Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25737

Tevens HUMAX een email gestuurd voor meer info betreft releasedatum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:54
Het enige dat ik 'nodig' heb (graag wil) is dat de mogelijkheid om de timeshift weer op te nemen terugkomt!

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Ben opzoek naar een decoder met opname mogelijikheden.
Na het lezen van recensies ben ik uitgekomen op een Humax 5050c. Het wachten was/is op het vakantiegeld.

Kwam deze thread tegen en twijfel nu. Ik heb nog een ongebruikte exteren HD liggen. Waardoor ik volgens mij met deze decoder het zelfde kan als met de 5050c. En daardoor een leuk bedrag kan besparen, gezien het prijsverschil tussen de 2 decoders).
Klopt mijn redenering of heb ik het mis?

Heb hier geen verstand van vandaar dat ik jullie hulp inroep. Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door mellie2000 op 09-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mellie2000 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:51:
Ben opzoek naar een decoder met opname mogelijikheden.
Na het lezen van recensies ben ik uitgekomen op een Humax 5050c. Het wachten was/is op het vakantiegeld.

Kwam deze thread tegen en twijfel nu. Ik heb nog een ongebruikte exteren HD liggen. Waardoor ik volgens mij met deze decoder het zelfde kan als met de 5050c. En daardoor een leuk bedrag kan besparen, gezien het prijsverschil tussen de 2 decoders).
Klopt mijn redenering of heb ik het mis?

Heb hier geen verstand van vandaar dat ik jullie hulp inroep. Alvast bedankt voor de hulp.
Het grote verschil tussen de 5050C en de 5100C is dat de 5050C een HD PVR is en de 5100C een HD ontvanger met opname mogelijkheid. Een HD PVR heeft twee tuners die je in staat stellen om een kanaal te bekijken en gelijktijdig een ander kanaal op te nemen. Een HD ontvanger met opname mogelijkheid heeft maar één tuner en kan daardoor niet gelijktijdig met het kijken een ander kanaal opnemen. De 5100C is daarom het beste te vergelijken met de video/DVD/HDD recorder van vroeger en vooral interessant voor mensen die beschikken over een TV met geïntegreerde DVB-C tuner zodat de TV zelf het kanaal kan weergeven dat ze willen bekijken zodat de DVB-C tuner in de 5100C benut kan worden voor het maken van een opname van een ander kanaal.

Ook voor mensen die eigenlijk alleen opnames maken van programma's als ze niet aanwezig zijn of eigenlijk alleen behoefte hebben aan de timeshift mogelijkheid kan de 5100C interessant zijn, zeker als ze toch al de beschikking hebben over een losse USB HDD. Heb je wel de eis om gelijktijdig te kunnen kijken en opnemen via een ontvanger, dan kan je beter voor de 5050C of de op stapel staande 5200C gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
ArChie schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:12:
[...]

Het grote verschil tussen de 5050C en de 5100C is dat de 5050C een HD PVR is en de 5100C een HD ontvanger met opname mogelijkheid. Een HD PVR heeft twee tuners die je in staat stellen om een kanaal te bekijken en gelijktijdig een ander kanaal op te nemen. Een HD ontvanger met opname mogelijkheid heeft maar één tuner en kan daardoor niet gelijktijdig met het kijken een ander kanaal opnemen. De 5100C is daarom het beste te vergelijken met de video/DVD/HDD recorder van vroeger en vooral interessant voor mensen die beschikken over een TV met geïntegreerde DVB-C tuner zodat de TV zelf het kanaal kan weergeven dat ze willen bekijken zodat de DVB-C tuner in de 5100C benut kan worden voor het maken van een opname van een ander kanaal.

Ook voor mensen die eigenlijk alleen opnames maken van programma's als ze niet aanwezig zijn of eigenlijk alleen behoefte hebben aan de timeshift mogelijkheid kan de 5100C interessant zijn, zeker als ze toch al de beschikking hebben over een losse USB HDD. Heb je wel de eis om gelijktijdig te kunnen kijken en opnemen via een ontvanger, dan kan je beter voor de 5050C of de op stapel staande 5200C gaan.
Dank je wel voor je duidelijke uitleg. _/-\o_
Ik wil wel kunnen opnemen en TV kunnen kijken op hetzelfde moment.
Het wordt dan toch de 5050C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 10:11
Bericht van importeur Copaco:
Naar verwachting krijgen wij deze pas rond eind Juli binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
delima schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:10:
Bericht van importeur Copaco:
Naar verwachting krijgen wij deze pas rond eind Juli binnen.
waarschijnlijk bedoel je juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Nee, ik bedoel juli. Ik heb de tekst letterlijk gekopieerd uit de mail die ik kreeg van Copaco. Nog even wachten dus... En daarna wellicht nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
myhumax.nl: Verwachte leverdatum: eind juni 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of dit apparaat ook werkt met glasvezel van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Is dit ook een interactieve ontvanger :? (gecertificeerd voor Ziggo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er al ervaringen met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Leenroc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
ik ben ook erg benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Ik heb 'm besteld. Zou ergens rond 18 aug geleverd moeten worden... Heb er ook gelijk een usb hd bij gekocht. Later meer...

[ Voor 6% gewijzigd door delima op 11-08-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Heb het apparaat gereserveerd bij Expert, dit weekend ligt hij in de showroom.
Eerst werkend bekijken uiteraard: response, beeldkwaliteit, bouwkwaliteit.
Zal mijn bevindingen in de vorm van een review plaatsen.

• marcus_tw
Ik heb hem net aangesloten, beeld ok, zit op netwerk, nog geen connectie naar server... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:43
Ik heb de humax een paar dagen ,ik ben tot nu toe redelijk tevreden.

Installatie:
Doodsimpel gegevens van de oude decoder ingevoerd de rest gaat van zelf.
Ik heb geen smartcard ,dat is niet nodig in het caiway gebied met basis abbo.

beeld:
Geweldig mooi alles in hd ,zap snelheid valt wel wat tegen

netwerk:
Hij is aangesloten op mijn router ,maar ik kan niks bereiken in mijn netwerk.
Misschien enkel dlna apparaten ? dit vind ik een tegenvaller.
Hij is voorbereid, maar het wachten is nog op een software update

opname en timeshifting.
Ik heb een externe westerndigital hd aanhangen,wel eerst formatteren .
Je kan de schijf echter dan niet meer op de pc gebruiken.
Timeshifting en op nemen werkt erg goed.

Als er iemand iets wil weten over de humax vraag maar raak

[ Voor 4% gewijzigd door alias-pb op 14-08-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Kun je de externe schijf wel lezen wanneer je Linux draait ?
En onder Windows met de EXT2FSD drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
geerten schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:59:
Kun je de externe schijf wel lezen wanneer je Linux draait ?
En onder Windows met de EXT2FSD drivers ?
Met die EXT2FSD drivers ,zal het denk ik wel lukken ,ik ben er net achter gekomen dat de hd gewoon op mijn acryan playon hd kan worden gedaan , en opgenomen programma,s kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Hoe zit het met het afspelen van MKV bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
eXisTa schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:30:
Nog niet uitgeprobeerd ,maar ik denk dat de kans nogal klein is dat het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door alias-pb op 16-08-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik heb hem zojuist ook besteld. Paar vraagjes:

Hoe bedoel je zap snelheid valt tegen? Waar moeten ik aan denken?
Wat vindt je van de interface (ook bruikbaar 50+?)
Hoe zit het met de bootsnelheid?
Kun je iso bestanden goed afspelen?

Thnx..

[ Voor 20% gewijzigd door Johny Cash op 16-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
eXisTa schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:30:
MKV wordt niet ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
alias-pb schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:22:

opname en timeshifting.
Ik heb een externe westerndigital hd aanhangen,wel eerst formatteren .
Je kan de schijf echter dan niet meer op de pc gebruiken.
Timeshifting en op nemen werkt erg goed.

ik heb ook een externe schijf aangesloten, via het menu geformateerd.
maar ik heb niet de mogelijkheid om de schijf te selecteren voor PVR (greyed out)
kan wel de schijf gebruiken voor media

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om optenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
marcus_tw schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:29:
[...]

ik heb ook een externe schijf aangesloten, via het menu geformateerd.
maar ik heb niet de mogelijkheid om de schijf te selecteren voor PVR (greyed out)
kan wel de schijf gebruiken voor media

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om optenemen?
Dat ging bij mij eerst ook een beetje vreemd,eerst geformatteerd via het menu,het werkte toen ook niet.
Weer geformatteerd op de pc en daarna weer op de humax geformatteerd ,toen werkte het wel.
Erg vreemd,dacht dat het aan mij lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
Johny Cash schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:16:
Ik heb hem zojuist ook besteld. Paar vraagjes:

Hoe bedoel je zap snelheid valt tegen? Waar moeten ik aan denken?
ongeveer 2 a 3 seconde
Wat vindt je van de interface (ook bruikbaar 50+?)
ja vind ik erg bruikbaar ,mijn vrouw kan er ook mee overweg ;)
Hoe zit het met de bootsnelheid?
Vind ik vrij snel rond de 10 seconden
Kun je iso bestanden goed afspelen?
Nog niet uitgeprobeerd ,het is toch geen mediaplayer ,ik denk het zelf niet

Thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
informatie van Humax over connectie naar een NAS (overigens heeft mijn buffalo geen DLNA):

Geachte heer/mevrouw,

Aangezien onze Humax iRHD-5100c vrij nieuw is, zijn we nog steeds bezig om het te testen met verschillende soorten apparaten. Helaas is een Nas nog niet aan de beurt gekomen.
Mochten wij die getest hebben, dan zal ik u op de hoogte brengen of neem contact op over enkele maanden.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
alias-pb schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:20:
[...]

Dat ging bij mij eerst ook een beetje vreemd,eerst geformatteerd via het menu,het werkte toen ook niet.
Weer geformatteerd op de pc en daarna weer op de humax geformatteerd ,toen werkte het wel.
Erg vreemd,dacht dat het aan mij lag
ke thanks ga ik ook proberen, jij kreeg dus ook geen pop-up of iets dergelijks, zoals te lezen is op myhymax.nl
update: ja werkt!

lukt het jou om ' firmware update' te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Bij mij was die optie ook 'grayed out', maar dat kwam volgens mij omdat er maar één schijf aan het apparaat hing en er dus niets te selecteren viel. Ik kan iig gewoon opnemen.

Ander vraagje: de afstandbediening heeft ook opties om oa tv en dvd te bedienen. Weet iemand wat je daar mee kunt? Werkt dat alleen bij sommige type tv's? Of kun je iets instellen? Bij mijn Sony Bravia werkt het in ieder geval niet.

[ Voor 40% gewijzigd door delima op 18-08-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Laatst online: 15-09 23:02
Vanaf blz 69 in de handleiding wordt uitgelegd hoe je de AB kunt programmeren.

• Lordsauron
  • Laatst online: 18-09 19:49
Iemand deze al vergeleken met de Humax Fox geval die zilveren. zit al een tijdje naar de 5000 te kijken, maar als de opvolger er dan tog is kan ik net zo goed deze aanschaffen.

• alias-pb
marcus_tw schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:24:
[...]

ke thanks ga ik ook proberen, jij kreeg dus ook geen pop-up of iets dergelijks, zoals te lezen is op myhymax.nl
update: ja werkt!

lukt het jou om ' firmware update' te selecteren?
Nope mij ook nog niet

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Ik belde net met een winkel en die gaf aan dat de 5000c niet meer geleverd wordt en de 5100c de opvolger is. Ziggo Sales 8)7 kon mij niet vertellen of deze ontvanger gecertificeerd is voor/door Ziggo. Kunnen jullie mij dit wel vertellen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Vind het ook wel interessant om te weten welke HD decoder ziggo nu uitlevert..

Zou graag de 5100 hebben voor die 79 euro die ik er nu voor zou moeten betalen. Heb al met ziggo gebeld maar ze weten dit niet.. alleen dat het humax of samsung zou worden.

Als alternatief kan ik er een bij mijn werkgever regelen( Copaco) 8)7 O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 20-09 15:20
Van Humax leveren ze volgens mij nog de 5000c uit! Dat is wat de sales kerel me gisteren vertelde.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ik ben sinds Donderdag middag eigenaar geworden van de Humax 5100c .
maar krijg met geen mogelijkheid die opname functie aan.

Had eerst de WD 1½TB schijf geformatteerd in humax.
Gaf dit aan bij 1ste keer inpluggen aan dat dit nodig was.
Laten lopen, duurde mij te lang tv uitgezet en weg gegaan
Kwam terug, stond humax op standby, dacht oh hij is klaar.
Ik in de menu Geheugenopslag kijken maar helaas.

Humax herkende em wel de grote etc, maar was ineens al 99% vol ?? dus 1% beschikbaar. 8)7

Toen nog keer zelf via de pc dmv G-parted geformatteerd als EXT3.
Dacht misschien ziet hij em dan wel / sneller.

Nu ziet ie wel 99% beschikbaar. maar wederom geen opname mogelijk.
Denk dat als de humax em zelf format, dat ie wat folders neer dropt.
Maar ben nu al dik uur bezig met 2de x format dmv Humax , maar nog steeds niet klaar .
Zie helaas ook geen progressie balk, dus het is maar afwachten of ie wat doet :(
Herkend iemand dit... ?? :'(

Hou jullie op de hoogte....
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2dvuemd.jpg
In t witte balkje staat dan verwerken...en dat doet ie al een hele poos ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto538 op 20-08-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Roberto538 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:21:
Ik ben sinds Donderdag middag eigenaar geworden van de Humax 5100c .
maar krijg met geen mogelijkheid die opname functie aan.

Had eerst de WD 1½TB schijf geformatteerd in humax.
Gaf dit aan bij 1ste keer inpluggen aan dat dit nodig was.
Laten lopen, duurde mij te lang tv uitgezet en weg gegaan
Kwam terug, stond humax op standby, dacht oh hij is klaar.
Ik in de menu Geheugenopslag kijken maar helaas.

Humax herkende em wel de grote etc, maar was ineens al 99% vol ?? dus 1% beschikbaar. 8)7

Toen nog keer zelf via de pc dmv G-parted geformatteerd als EXT3.
Dacht misschien ziet hij em dan wel / sneller.

Nu ziet ie wel 99% beschikbaar. maar wederom geen opname mogelijk.
Denk dat als de humax em zelf format, dat ie wat folders neer dropt.
Maar ben nu al dik uur bezig met 2de x format dmv Humax , maar nog steeds niet klaar .
Zie helaas ook geen progressie balk, dus het is maar afwachten of ie wat doet :(
Herkend iemand dit... ?? :'(

Hou jullie op de hoogte....
[afbeelding]
In t witte balkje staat dan verwerken...en dat doet ie al een hele poos ;(
Zover als ik van de productspecialist bij ons begrepen heb maakt de humax gebruik van een eigen bestandsformaat voor opnemen, heeft iets met de blockgroote te maken. Daarom zul je waarschijnlijk dus niet kunnen opnemen op je EXT3 schijf. Mijn advies is dan ook de Humax zelf laten formatteren.

Ik heb overigens ook het vermoeden dat de decoder problemen heeft met het formatteren van 1TB> schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Magicw00b op 21-08-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Magicw00b schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Zover als ik van de productspecialist bij ons begrepen heb maakt de humax gebruik van een eigen bestandsformaat voor opnemen, heeft iets met de blockgroote te maken. Daarom zul je waarschijnlijk dus niet kunnen opnemen op je EXT3 schijf. Mijn advies is dan ook de Humax zelf laten formatteren.

Ik heb overigens ook het vermoeden dat de decoder problemen heeft met het formatteren van 1TB> schijven.
Dit vermoeden kreeg ik ook, maar ben nog eens grondig de handleiding langs gegaan.
Maar zie nergens dat er een max aan geheugen is voor de ext hdd.
word er geen woord over gerept.

Ik heb de moed inmiddels opgegeven, nu inmiddels 6x tevergeefs geprobeerd de boel te formateren doormiddels van de Humax menu, en weer opnieuw via pc.
maar geeft wederom aan dat opname niet mogelijk is, en dat de schijf weer 99% gebruikt is ????

Wie heeft er nog meer groter dan 1TB ext hdd aan de humax hangen hier?

Word niet vrolijk van deze situatie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ik heb hem ook binnen, werkt opzich prima. Zapsnelheid valt nog een beetje tegen maar niks wat een firmware update niet kan oplossen. Aangezien ik op het moment geen internet in de buurt heb wil ik eigenlijk de firmware upgraden via USB. Iemand een idee waar ik de firmware kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
Johny Cash schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:06:
Ik heb hem ook binnen, werkt opzich prima. Zapsnelheid valt nog een beetje tegen maar niks wat een firmware update niet kan oplossen. Aangezien ik op het moment geen internet in de buurt heb wil ik eigenlijk de firmware upgraden via USB. Iemand een idee waar ik de firmware kan vinden?
Naar mijn weten is er nog geen firmware update uit ,ik hoop wel dat het snel komt.
Netwerk is nog totaal onbruikbaar ,hd boven 1 TB doen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
alias-pb schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:31:
[...]

Naar mijn weten is er nog geen firmware update uit ,ik hoop wel dat het snel komt.
Netwerk is nog totaal onbruikbaar ,hd boven 1 TB doen het niet
En waar heb jij de info vandaan dat boven de 1 TB onbruikbaar is?
Ik had voor de fun even de schijf opgedeeld in partitie van 2x +- 750 GB maar herkende de schijf toch nog als 1.5TB.
Toen 1 partitie als unlocated geselecteerd dat ie die partitie niet herkend.
Dus em ziet als 750 GB alleen,maar zelfs dan geen succes.
Just my luck ik koop weer eens iets nieuws 8)7
Er is ook al een mail naar humax, afwachten op hun reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Updaten van Firmware kan alleen via de kabel en alleen als je kabelmaatschappij (Ziggo, Caiway, etc) er een heeft vrijgegeven. De eerste zal over een paar maand tot 1 jaar komen. Dit gaat niet zo snel. De kabelontvangers krijgen over het algemeen 2 updates (soms meer) in hun levenscyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:44

Winkiller

De Mopperpot

netwerk:
Hij is aangesloten op mijn router ,maar ik kan niks bereiken in mijn netwerk.
Wij hebben deze ontvanger nu sinds maandag 23 aug. en hadden na aansluiten en installatie direct contact met het thuisnetwerk. Ik kan mp3, jpg en avi streamen (Windows Media Connect) via onze Windows Home Server. Overige bestandsformaten (mkv, mp4, wmv e.d.) heb ik nog niet aan de gang kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Ik heb het streamen vanuit mijn Vista laptop ook aan de praat. Dit hielp:
http://www.agoraquest.com....php?topic=35037&forum=70

Daarnaast kon ik ook streamen vanuit mijn Android telefoon met behulp van TwonkyServer (gewoon te downloaden vanuit de Market). Wel grappig: foto's gemaakt door mijn telefoon draadloos op tv tonen.

Voorlopig heb ik alleen mp3 en jpg aan de praat gekregen. Ben er nog niet achter welke video formaten en vooral codecs ondersteund worden. Heeft iemand meer kennis over video formaten en codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Net ook nog even geprobeerd om deze dlna server aan de praat te krijgen:
ps3mediaserver: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Deze had ik eerder wel aan de praat met mijn TV als client, maar helaas niet heel stabiel. Leuke server is dit omdat er ook een uitzendinggemist plugin voor bestaat. Kun je op je tv uitzendinggemist kijken.

Maar goed: met de Humax gaat het vooralsnog niet beter. De server denkt dat de Humax een Popcorn Hour is en vervolgens crasht de humax en start deze automatisch opnieuw op. Misschien is er nog wat tweakwerk nodig, maar dat gaat vandaag niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke020
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07-2023
Misschien off-topic
Vorige week een Humax 5100C gekocht. Apparaat bleek niet te willen werken met mijn 2 LG schermen. Kreeg de melding dat de HDMI poort afgesloten werd omdat mijn tv's geen HDCP (oid) kenden. Kon de melding gelukkig via een Scart input zien. Maar ja Scart is bijna HD =:) Tv's zijn 3 of 4 jaar oud.
Gelukkig kon ik het apparaat weer naar de winkel terugbrengen. Lijkt erop dat Humax geen apparaten meer wil verkopen. Denk dat ik nu maar ga voor een nieuwe tv met Ziggo cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
ik krijg die indruk ook, had email gestuurd omtrent mijn probleem naar Humax.
eerste keer een antwoord gekregen die ik eigenlijk al in me vraag had beantwoord.
misschien niet of half gelezen.
En vervolgens totaal geen reactie meer , gister nog een keer de mail gestuurd.
maar kijk vandaag me inbox na...wederom geen gehoor.
Vind dit wel beetje jammer weer, zit met een mooie ontvanger.
Alleen kan niets opnemen omdat humax er geen oplossing voor heeft...
En al helemaal schandalig om gewoon niet meer te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand de opname functie al getest met een 2.5" hdd oftewel een externe hdd zonder voeding? In de handleiding staat dat ie dan mogelijk niet herkend wordt maar ik wil hem liever met een 2.5" hdd gebruiken aangezien een 3.5" constant aan staat tenzij je hem handmatig uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:45:
Heeft hier iemand de opname functie al getest met een 2.5" hdd oftewel een externe hdd zonder voeding? In de handleiding staat dat ie dan mogelijk niet herkend wordt maar ik wil hem liever met een 2.5" hdd gebruiken aangezien een 3.5" constant aan staat tenzij je hem handmatig uitzet.
Ja toevallig hier, ik had vorige week de kwalificatie van de F1 in Belgie opgenomen.
Ik gebruik deze platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Ik gebruik een Samsung G2 Portable 640Gb. Ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
He ik wel graag deze decoder ook kopen. Ik ben nu in bezit van de Humax 5000c.

Ik wel gelijk een HD bij kopen. Het is mogelijk om programma 1 op te nemen en te kijken naar programma 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Evertt schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:01:
He ik wel graag deze decoder ook kopen. Ik ben nu in bezit van de Humax 5000c.

Ik wel gelijk een HD bij kopen. Het is mogelijk om programma 1 op te nemen en te kijken naar programma 2?
Nee de 5100c heeft maar 1 tuner, misschien is 5050c wat je zoekt, heeft 2 tuners en een harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 20-09 22:28
Bedank voor je reactie.
Wat ik een nadeel van de 5050c is dat ik de hardeschijf redelijk klein vindt. Zeker als je iets opneemt wat in HD word uitgezonden dan zit je tegen de 250 gb dan heb je nog 50 mb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Ik weet niet precies hoeveel ruimte een film in HD in beslag neemt, maar dat komt echt niet in de buurt van 250Gb. Ik heb in ieder geval al aardig wat opgenomen. Ook in HD en heb nog maar 100Gb gebruikt.

• Johny Cash
Ik kom het volgende probleem redelijk vaak tegen, ik schakel de TV in, ik schakel de 5100C in en krijg geen beeld op mijn TV. Soms geeft de TV beeld zodra ik een keer zap, maar het komt ook redelijk vaak voor dat ik geen beeld krijg. Ik moet dan vaak de TV en 5100C meerdere malen uitzetten om hem aan de praat te krijgen. Iemand hier ervaringen/oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Johny Cash schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:55:
Ik kom het volgende probleem redelijk vaak tegen, ik schakel de TV in, ik schakel de 5100C in en krijg geen beeld op mijn TV. Soms geeft de TV beeld zodra ik een keer zap, maar het komt ook redelijk vaak voor dat ik geen beeld krijg. Ik moet dan vaak de TV en 5100C meerdere malen uitzetten om hem aan de praat te krijgen. Iemand hier ervaringen/oplossingen voor?
Hi, ik heb de 5100c aangesloten op een beamer, en heb hetzelfde ervaren, eigenlijk had ik idee dat de beamer niet goed opstarten. Maar als ik jou verhaal zo lees, kan het ook wel andersom zijn. Ik meestal eerst de 5100c aan en dan de tv/beamer. dan gaat he goed. Overigens staat 220v op de 5100c doorgeschakeld vanaf de versterker en staat dus niet op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Ik heb de humax een paar dagen ,ik ben tot nu toe redelijk tevreden.

Ik zit te twijfelen tussen de Humax 5100C en de 5050C, voor het opnemen van TV programma's.
Nou vroeg ik mij af of ik dit rechtstreeks opgeslagen kan worden op een NAS. (Synology DS409+)
Of moet je via USB een schijf aansluiten om vervolgens met FTP(?) te verbinden?

Het verschil in prijs is nogal behoorlijk vind ik, gezien er alleen geen HDD en 2e tuner in de 5100C zit.
Of zijn er nog verschillen die ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 6% gewijzigd door Jansenn op 28-09-2010 19:35 . Reden: FTP ]

• alias-pb
Naar je nas zal niet lukken ,het vereist een externe hd geformatteerd in ext3 indeling.
Via ftp verbinden is mij nog niet gelukt ,ik hoop via de volgende firmware upgrade

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

K heb dit ding nou eindelijk ook _O_
stukkie opgenomen en via Linux ff over gezet en VLC speelt t prima af :P
tof!

nou idd nog streaming aan de praat krijgen.

Even iets anders.
Ik kan me nog herinneren een lange tijd geleden dat er een site was met getweakte Humax firmware. is dat ooit nog doorgegaan?

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
alias-pb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:56:
Naar je nas zal niet lukken ,het vereist een externe hd geformatteerd in ext3 indeling.
Via ftp verbinden is mij nog niet gelukt ,ik hoop via de volgende firmware upgrade
Bedankt voor je antwoord. Eens kijken of mijn Mac een Humax geformateerde ext3 kan uitlezen voor het nabewerken van de opgenomen bestanden. Zijn er trouwens nog verschillen in de firmware features tussen de 5100C en de 5050C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Even een kick van een maand.
Ik heb sinds kort ook de 5100c. Ik heb een NAS (Synology) met DLNA media server. Is er een mogelijkheid om een user en password op te geven? Ik kan op de Humax wel alle mappen zien, maar niet afspelen.
Software update is bij mij uitgegrijsd. Is er een mogelijkheid om dit via USB te doen. Hier ergens boven is die vraag al een keer gesteld, maar nog geen antwoord op.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:28
timovd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:51:
Ik heb sinds kort ook de 5100c. Ik heb een NAS (Synology) met DLNA media server. Is er een mogelijkheid om een user en password op te geven? Ik kan op de Humax wel alle mappen zien, maar niet afspelen.
Software update is bij mij uitgegrijsd. Is er een mogelijkheid om dit via USB te doen. Hier ergens boven is die vraag al een keer gesteld, maar nog geen antwoord op.
Is er dan al een software update beschikbaar?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de update ook via usb te doen is, maar eerst maar eens wachten totdat deze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
timovd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:51:
Wat probeer je af te spelen? Ik heb zelf alleen nog maar mp3 en jpg aan de praat. Video is mij nog niet gelukt. Uit de handleiding maak ik op dat alleen XVid ondersteund zou worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:04
Ik heb gisteren een irhd5100c gekocht en mn USB hd eraan gehangen, het apparaat bevalt me tov de philips dvdr5350h die ik altijd heb gebruikt enorm goed (wat een qua bediening a-relaxt apparaat die philips). Alleen heb ik een paar vragen en hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen:
- als ik opneem wordt dat niet op het led display weergegeven, klopt dat?
- kan ik via lan of wan ftp-en naar het apparaat (heb de 5100 aan m'n netwerk, kan bv filmpjes vanaf mn NAS afspelen)
- kan ik de USB hd op mn windows vista laptop uitlezen? Ik heb EXT2FSD maar dat programma geeft een rechten-foutmelding als ik het wil opstarten...

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
En nog een vraag, kan ik ook een wd my passport externe usb hd zonder voeding als pvr opneem hd gebruiken op deze 5100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Ik heb er net een USB-Stick van 16GB in gestopt.
Hij wordt wel herkent maar formateren is greyed-out?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
ik ben ook wel benieuwd, heeft iemand ervaring met een usb hdd zonder externe voeding
deBennie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:11:
En nog een vraag, kan ik ook een wd my passport externe usb hd zonder voeding als pvr opneem hd gebruiken op deze 5100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

marcus_tw schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:02:
ik ben ook wel benieuwd, heeft iemand ervaring met een usb hdd zonder externe voeding

[...]
Kijk eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

ik vond dit

is daar wat mee te doen?
k vraag me af hoe snel er een update komt. ik verwacht wel wat meer streaming ondersteuning, 2kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Misschien herkent iemand dit: Ik heb een timer opname ingesteld waarmee ik elke dag tussen 18:00u en 19:00u een programma opneem. Ik kom elke dag rond 18:00u thuis en als ik thuis ben laat ik mn dochtertje meestal even via de irhd5100c een eerder opgenomen tekenfilm zien. Ik kijk dus meestal tijdens de timer opname een eerder opgenomen programma. Tot zover geen probleem. Alleen nu blijkt dat als ik de irhd5100c tijdens de timer opname uit zet (omdat we gaan eten ofzo), dan stopt de timer opname ook. Het komt dus regelmatig voor dat de timer opname niet in zn geheel is opgenomen.

Is dit een feature of een bug? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb 'last' van dat de decoder zich af en toe aanschakelt om vervolgens na een paar seconden zich weer uit te schakelen.

Heeft dat te maken met een of andere automatische update functie ofzo?

Kan in ieder geval niet een menu optie vinden waarmee ik bovenstaand gedrag kan verklaren...

oh ja: readme over het formatteren van een externe HD:

http://www.myhumax.nl/geb...en%20schijf%205100c_2.pdf

 ext3: opnemen, lezen, kopiëren (digitale tv/radio, MP3, JPEG, XviD)
 FAT: lezen, kopiëren (MP3, JPEG, XviD)
 NTFS: lezen (MP3, JPEG, XviD)

[ Voor 35% gewijzigd door Vhond op 04-12-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb gelezen dat ie meerdere keren per dag (elk uur?) inschakelt om te kijken of er updates beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Weet je toevallig waar je dat gelezen hebt?

En bovendien: is het niet een beetje vreemd omdat er misschien in heel de lifecycle misschien maar hooguit 3 updates te verwachten zijn? (1 keer in de maand, of misschien week lijkt me dan meer dan genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vhond schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:02:
En bovendien: is het niet een beetje vreemd omdat er misschien in heel de lifecycle misschien maar hooguit 3 updates te verwachten zijn? (1 keer in de maand, of misschien week lijkt me dan meer dan genoeg)
Het gaat om updates van je kabelmaatschappij: sleutels voor je smartcard en/of EPG-gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Mij valt het op dat de Humax 5100c gruwelijk heet wordt als hij ingeschakeld is, hebben meer eigenaren dat al geconstateerd ?

Stapelen van apparaten boven de Humax zou ik niet aanbevelen, mijn PopCorn hour is regelmatig zo heet geworden (stond er boven) dat hij geen beeld meer gaf, nu op de nieuwe plek (uit de buurt van de Humax) geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
>>Het gaat om updates van je kabelmaatschappij: sleutels voor je smartcard en/of EPG-gegevens.<<

Aha, maar die update is dan vrij snel gebeurd (het gaat echt om enkele seconden ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinZuidema
  • Laatst online: 12-09 19:22
delima schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Wat probeer je af te spelen? Ik heb zelf alleen nog maar mp3 en jpg aan de praat. Video is mij nog niet gelukt. Uit de handleiding maak ik op dat alleen XVid ondersteund zou worden..
Ik heb ook een 5100 en ben wat met ondersteunde (video) formaten aan de slag gegaan.
Tot nu toe tot de conclusie gekomen dat alleen AVI extensies/containers worden ondersteund, en daaronder qua video werkt XViD zeker, en qua audio werkt MP3 en AC3 voor mij.
Ik heb nog geen H.264 varianten geprobeerd, en ook geen analyse gedaan van zijn eigen formaat (extensie/container/codecs)...

Iemand meer/betere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Waarschijnlijk gaat het om het updaten van de programmagids.

Is deze ook (tijdelijk) uit te schakelen of op minder frequent updaten in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 12:18
Pas deze draad gevonden (had al eerder mijn ervaringen gepost als review, maar wijkt niet af van de berichten hier). Samsung G2 portable als HD, werkt ok (maar is al bijna vol).
DLNA werkt al om connectie te maken met W7 laptop (Media Center/Player streaming aangezet voor een folder) en ook enigszins met Netgear router met miniDLNA. Niet met Media Player op XP pro. Natuurlijk is de ondersteuning van video (Avi/XVID) wel minimaal, ik hoop dat dit wordt uitgebreid.
Ik heb 3 vragen:
1- Hebben jullie ervaring met transcoding DLNA servers, dus die automatisch het omzetten voor het op te sturen? Is TVersity een optie die werkt? Zit ook een XBOX360 aan de tv trouwens, maar die maakt teveel herrie, dus ik prefereer de Humax als het kan.
2- Titels van opgenomen programma's wijzigen: ligt het aan mij of zijn er geen leestekens (;:-?) beschikbaar? Maakt het netjes houden van programmalijst wel moeilijk.
3- Hebben jullie een advies voor software om de opgenomen programma (in de ts wrapper) bij te knippen? Dus overbodige begin en einde en reclame eruit snijden? Mijn vorige SD PVR kon dit wel.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
De enige transcoder die ik geprobeerd heb is de PS3MediaServer. Maar zoals ik al eerder aangaf in dit topic kreeg ik dit toen niet stabiel. Overigens weet ik niet of ik toen wel de juiste container en codec had ingesteld, dus het is misschien wel de moeite waard om het nog eens te proberen. Ik ben in ieder geval ook erg geinteresseerd als het iemand mocht lukken om te transcoden.

Titels wijzigen en knippen heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Pete10 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:43:
Pas deze draad gevonden (had al eerder mijn ervaringen gepost als review, maar wijkt niet af van de berichten hier). Samsung G2 portable als HD, werkt ok (maar is al bijna vol).
DLNA werkt al om connectie te maken met W7 laptop (Media Center/Player streaming aangezet voor een folder) en ook enigszins met Netgear router met miniDLNA. Niet met Media Player op XP pro. Natuurlijk is de ondersteuning van video (Avi/XVID) wel minimaal, ik hoop dat dit wordt uitgebreid.
Ik heb 3 vragen:
1- Hebben jullie ervaring met transcoding DLNA servers, dus die automatisch het omzetten voor het op te sturen? Is TVersity een optie die werkt? Zit ook een XBOX360 aan de tv trouwens, maar die maakt teveel herrie, dus ik prefereer de Humax als het kan.
2- Titels van opgenomen programma's wijzigen: ligt het aan mij of zijn er geen leestekens (;:-?) beschikbaar? Maakt het netjes houden van programmalijst wel moeilijk.
3- Hebben jullie een advies voor software om de opgenomen programma (in de ts wrapper) bij te knippen? Dus overbodige begin en einde en reclame eruit snijden? Mijn vorige SD PVR kon dit wel.

Dank voor de reacties!
In ubuntu heb ik een progsel gevonden die er mee om kon gaan.
iets met live nogwat. en die kan t weer opslaan als verschillende codec's. aangezien de tuner alleen xvid en dan ts ondersteunt heb ik nog geen hq knipsel kunnen maken die hij af wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Vhond schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:07:
Waarschijnlijk gaat het om het updaten van de programmagids.

Is deze ook (tijdelijk) uit te schakelen of op minder frequent updaten in te stellen?
Iemand hier nog iets voor gevonden. Ik vind op zich die updates waarbij de HUMAX enkele seconden zichzelf inschakelt niet erg, maar ik heb de kabel doorgelust vanuit het apparaat naar de reciever/radio. Op moment dat dat gebeurt "hikt" het geluid van de radio even.

Een oplossing is natuurlijk de kabel op een andere manier doorlussen/splitten, maar ik schakel liever die automatische updates van de HUMAX uit.

Edit:
Er komt nog bij dat de harde schijf (2.5") ook steeds aanspringt als de HUMAX aanspringt. Die schijf "spint up" en vrijwel direct met een harde tik gaat hij weer uit. Dat lijkt me niet goed voor de schijf.....

[ Voor 14% gewijzigd door Ghost81 op 19-01-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Ik ben op zoek naar een niet al te dure HD ontvanger voor bij Ziggo, en nu zag ik deze bij de ondersteunde apparaten staan. Wij hebben nog een oude Philips DVD recorder die ik al een tijdje zat ben, maar na het lezen van dit topic is me toch iets nog niet helemaal duidelijk.

Kan ik met dit apparaat iets opnemen, en direct vanaf de pc er af halen? Mijn zoontje wil zo af en toe wat filmpjes en dat is nu best een gedoe met DVD-RW's. Ik wil dus gewoon iets kunnen opnemen, op de pc openen en uitknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Om met dit apparaat te kunnen opnemen heb je een externe harddisk nodig. Ik gebruik er één zonder externe voeding. Dat werkt prima en scheelt weer een kabel.

Als je een opname op je PC wilt kijken dan heb je vooralsnog maar één mogelijkheid. Koppel de harddisk aan je PC. Download (voor Windows) Ext2Fsd en je kunt alle inhoud van de harddisk gebruiken.

Er is beloofd dat je met een software update ook via het netwerk je opnames kunt bekijken/downloaden (DLNA). Helaas is die er nog niet. Ik had vorige week nog even bij de importeur geïnformeerd, maar die weten ook niet wanneer deze komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransdV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb mijn 5100C vandaag net binnen, was enthusiast.....iets te vroeg gejuicht.

Hij luisterd heel traag (soms helemaal niet) naar afstandsbediening.
Schakelt uit bij kan. omhoog zappen, is heel traag in gehele bediening....

Gelijk maar een RMA aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

Heeft iemand al eens een Firmware update binnengehaald? Ik heb hier nog steeds versie 3.1 of was het 1.3 en in deze firmware zitten nog steeds een aantal foutjes: Dolby Digital logo, Herinnering werkt niet goed etc..

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Nee, volgens mij is er nog steeds geen update. Ik vind het inmiddels wel erg lang duren. Vooral ook omdat in mei vorig jaar (voor dat het apparaat beschikbaar kwam) al een update is aangekondigd zoals bijvoorbeeld op myhumax.nl:
Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)*
* via software update
Ik heb daarom net maar eens met consuwijzer gebeld. Zij adviseerden het volgende:
- Stuur een aangetekende brief met in gebreke stelling naar de winkel waar je 'm gekocht heb.
- Zet er een termijn in wanneer je de update verwacht. 4 weken is redelijk
- Wordt de update dan niet geleverd dan heb je recht om je humax terug te brengen en je geld terug te krijgen.

Ben er nog niet uit of ik dit ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Wat kan die winkel er aan doen dan? Volgens mij zadel je dan gewoon iemand anders op met een probleem. Ik heb in dit geval natuurlijk geen idee of Humax de boel al klaar heeft, maar ik heb begrepen dat het voor hun ook niet zo eenvoudig is omdat alle providers hun eigen certificeringsproces op de firmware willen loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

Bedankt alvast voor de reacties, zit dus niets anders op dan af te wachten.
De 5100c bevalt namelijk prima en ik wil deze niet teruggeven o.i.d.
Beeldkwaliteit voortreffelijk en opnemen/time-shift werkt erg verslavend!
Wacht nog op Ziggo dat deze het pakket omgooien en we op meer zenders HD kunnen bekijken (ze zeggen op dit moment begin juni....)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Dat je hiervoor bij je winkel moet zijn heeft te maken met ons rechtsysteem. Als consument heb je gewoon één aanspreekpunt. Ongeacht het aantal toeleveranciers dat er achter zit (in dit geval importeur Copaco en Humax en daar achter weer de leveranciers van de onderdelen).

Dat is dus maar goed ook, want anders zie je door de bomen het bos niet meer. Het enige wat de winkel er aan kan doen: zorgen dat ze niet in zee gaan met fabrikanten die hun beloften niet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
delima schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:09:
Nee, volgens mij is er nog steeds geen update. Ik vind het inmiddels wel erg lang duren. Vooral ook omdat in mei vorig jaar (voor dat het apparaat beschikbaar kwam) al een update is aangekondigd zoals bijvoorbeeld op myhumax.nl:

Ik heb daarom net maar eens met consuwijzer gebeld. Zij adviseerden het volgende:
- Stuur een aangetekende brief met in gebreke stelling naar de winkel waar je 'm gekocht heb.
- Zet er een termijn in wanneer je de update verwacht. 4 weken is redelijk
- Wordt de update dan niet geleverd dan heb je recht om je humax terug te brengen en je geld terug te krijgen.

Ben er nog niet uit of ik dit ga doen...
Misschien een gevalletje voor de consumentenbond? ZIj waren wel heel lovend over het duurdere PVR broertje (de 5200), maar misschien dat ze iets over de 'service' van Humax kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

ik krijg net een melding via de mail van Caiway dat er voor de 5000c nieuwe software beschikbaar is.

dus t zal net meer lang duren denk k :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Las hier dat er een update op komst is:

http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=31617&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

vraagje:

Als het goed is krijg ik vrijdag de 5100 op de deurmat..., nu kreeg ik ineens de geniale ingeving dat ik waarschijnlijk, misschien, hopelijk, denk het niet, mijn ps3 gameplay kan opnemen???

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Dit gaat niet werken omdat het geen video ingang heeft.

ps, leg een kussen op de deurmat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

marcel-o schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:46:
Dit gaat niet werken omdat het geen video ingang heeft.

ps, leg een kussen op de deurmat
whahaaaa, net te laat, moest al met me chick naar de eerste hulp..; teen eraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hmm.. Even een kick. Apparaatje kost werkelijkwaar geen drol in tegenstelling tot andere apparaten met ongeveer dezelfde functies, maar dat is dus niet helemaal zonder reden lees ik hier. Meest verontrustende vind ik toch wel de HDD die na zoveel tijd spontaan problemen kan gaan geven, en t'is maar afwachten hoe en of dit verbeterd met een nieuwe firmware.

Twijfel nog steeds over de aanschaf.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

mn HDD wewrkt nog prima na al die tijd :)

waar k de laatste tijd wel last van heb is megatraag zappen en de guide laadt niet en de klok blijft op 1970 staan.
Dan moet ik m op ned1 zetten(waar de guide vandaan komt) dan komt de guide pas.
dit heb k eerder nooit gehad.
iemand caiway hier waar t wel/niet goed werkt?

(ik haal elke avond de stekker er uit)

[ Voor 6% gewijzigd door marcel-o op 03-05-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59

Laguna

Connaisseur

Ik neem aan dat jullie het over een externe HDD hebben? Anders zitten jullie in het verkeerde topic..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 2 3 4 Laatste