Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 08:53
Aaargh! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Het begon met 2-3 seconden, ondertussen duurt het veel langer. En het gebeurt uiteraard precies in een cruciaal punt in de serie of film die je zit te kijken.
https://www.ziggo.nl/#kla...ie-radio/e-meldingen/e37/
Wellicht helpt een fabrieksreset?

Heb vandaag ook DLNA getest met de Buffalo NAS met DLNA. Werkt prima, maar na een twee minuten valt het geluid weg en even later of direct is er de melding dat de verbinding verbroken is.. Balen, hierdoor hoef ik de PS3 niet meer op te starten dacht ik... Beide zit met LAN op de router, net als de PS3. Daar nooit problemen met de verbinding..

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan de Humax na de firmware update ook meer soorten videoformaten afspelen? Weet wel dat de meest recente modellen van hun volwaardige mediaplayers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 15:20
Welke update heb je het over en welke formaten wil je afspelen?
Denk niet dat de 5100 een volwaardige mediaplayer gaat worden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Waus26 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

https://www.ziggo.nl/#kla...ie-radio/e-meldingen/e37/
Wellicht helpt een fabrieksreset?

Heb vandaag ook DLNA getest met de Buffalo NAS met DLNA. Werkt prima, maar na een twee minuten valt het geluid weg en even later of direct is er de melding dat de verbinding verbroken is.. Balen, hierdoor hoef ik de PS3 niet meer op te starten dacht ik... Beide zit met LAN op de router, net als de PS3. Daar nooit problemen met de verbinding..
Ik heb zelf DLNA met een Raspberry Pi, die blijft vrolijk doorspelen. Wel vaak dat een bepaald formaat niet ondersteund wordt, maar daar waren we al van op de hoogte.

Heeft iemand trouwens enig idee of je via het netwerk data naar een aangesloten harde schijf kunt kopiëren? Ik heb nog een schijfje liggen die ik er constant aan wil laten hangen, en dan mijn downloads direct naar die schijf laten kopiëren zodra ze klaar zijn. Ik weet het IP-adres van de Humax, kan hem ook pingen, maar heb geen idee hoe ik er iets heen zou kunnen sturen.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tunaflish schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:31:
[...]
Heeft iemand trouwens enig idee of je via het netwerk data naar een aangesloten harde schijf kunt kopiëren? Ik heb nog een schijfje liggen die ik er constant aan wil laten hangen, en dan mijn downloads direct naar die schijf laten kopiëren zodra ze klaar zijn. Ik weet het IP-adres van de Humax, kan hem ook pingen, maar heb geen idee hoe ik er iets heen zou kunnen sturen.
FTP? Zo werkt dat met opnames (dus als het ware 'de andere kant op') iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er een lijst beschikbaar met de videoformaten welke ondersteund worden door deze decoder? Ik heb de ervaringen dat niet alle coderingen ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Tunaflish schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:31:
[...]

Ik heb zelf DLNA met een Raspberry Pi, die blijft vrolijk doorspelen. Wel vaak dat een bepaald formaat niet ondersteund wordt, maar daar waren we al van op de hoogte.
Tja, ik gebruik met speels gemak gewoon de PS3 met PS3 Media Server of met de NAS, dat werkt prima :) Bestandsformaten worden inderdaad niet allemaal ondersteund.
Denk niet dat dat gaat werken, DRM he. Is ongetwijfeld versleuteld en alleen te gebruiken als het op een Humax ontvanger aangesloten is.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 14-11-2012 21:28 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Weet iemand of het mogelijk is om media die op je android telefoon staat via de humax 5100 naar je tv te streamen? Wanneer ik een dlna server (via een app) op mijn android toestel opstart en ik bij de humax naar een netwerk zoek wordt er niets gevonden.....
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

timovd

Voorsprong door techniek

+1 DLNA wordt wel ondersteund, maar ik zie 'm niet terug.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ruudbosch83 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:45:
Weet iemand of het mogelijk is om media die op je android telefoon staat via de humax 5100 naar je tv te streamen? Wanneer ik een dlna server (via een app) op mijn android toestel opstart en ik bij de humax naar een netwerk zoek wordt er niets gevonden.....
Alvast bedankt!
Geen idee, PS3 Media Server vanaf mijn MacBook werd wel gevonden.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Waus26 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:41:
[...]

Geen idee, PS3 Media Server vanaf mijn MacBook werd wel gevonden.
Ok... en werkt dat ook met dlna?
Hoe vindt je je PS3 dan op je Humax? Als opslagapparaat netwerk kiezen en dan zie je hem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ruudbosch83 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:00:
[...]

Ok... en werkt dat ook met dlna?
Hoe vindt je je PS3 dan op je Humax? Als opslagapparaat netwerk kiezen en dan zie je hem staan?
De PS3 zelf ziet hij niet, maar het programma PS3 Media Server (ook te downloaden voor Windows) converteert op je computer de files zo dat je ze op elke DLNA capable device af kan spelen. Ik heb ook een NAS en een paar keer geprobeerd te streamen (beide bekabeld) maar na enkele minuten was t beeld gestopt. Daarom gebruik ik voor het afspelen van video's gewoon de PS3 en niet de Humax.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Waus26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:49:
[...]

De PS3 zelf ziet hij niet, maar het programma PS3 Media Server (ook te downloaden voor Windows) converteert op je computer de files zo dat je ze op elke DLNA capable device af kan spelen. Ik heb ook een NAS en een paar keer geprobeerd te streamen (beide bekabeld) maar na enkele minuten was t beeld gestopt. Daarom gebruik ik voor het afspelen van video's gewoon de PS3 en niet de Humax.
Dus als ik het goed begrijp moet je een programma hebben die je files converteert zodat ze DLNA capable zijn? Anders zal de Humax in dit geval deze files niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ruudbosch83 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:13:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet je een programma hebben die je files converteert zodat ze DLNA capable zijn? Anders zal de Humax in dit geval deze files niet zien?
De Humax kan een beperkt aantal bestandsformaten aan. Zolang het apparaat waar je vanaf streamt DLNA ondersteund dan moet het gewoon werken. Ook WMP kan ingesteld worden voor streaming.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Waus26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:10:
[...]

De Humax kan een beperkt aantal bestandsformaten aan. Zolang het apparaat waar je vanaf streamt DLNA ondersteund dan moet het gewoon werken. Ook WMP kan ingesteld worden voor streaming.
Ok dus het zou het het opzetten van een dlna server op mijn android telefoon gewoon moeten kunnen? Zijn hier dan mensen die dat wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ruudbosch83 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:12:
[...]

Ok dus het zou het het opzetten van een dlna server op mijn android telefoon gewoon moeten kunnen? Zijn hier dan mensen die dat wel is gelukt?
Gewoon proberen zou ik het. Heb zelf geen Android maar het gastheer echt niet kapot van lijkt me.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Waus26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:08:
[...]

Gewoon proberen zou ik het. Heb zelf geen Android maar het gastheer echt niet kapot van lijkt me.
Heb het al met verschillende apps geprobeerd maar krijg het niet aan de gang vandaar dat ik hier hulp vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ruudbosch83 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:29:
[...]

Heb het al met verschillende apps geprobeerd maar krijg het niet aan de gang vandaar dat ik hier hulp vraag...
Herkent hij de telefoon niet?

Zo straks nog even geprobeerd de PS3 media server te bereiken met de Humax maar direct na openen start ie spontaan opnieuw op. De NAS is wel gewoon bereikbaar.

Anyhow, de Humax is natuurlijk ook van origine geen mediaspeler en zal dan ook wel moeite hebben met dat soort taken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Waus26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:15:
[...]

Herkent hij de telefoon niet?

Zo straks nog even geprobeerd de PS3 media server te bereiken met de Humax maar direct na openen start ie spontaan opnieuw op. De NAS is wel gewoon bereikbaar.

Anyhow, de Humax is natuurlijk ook van origine geen mediaspeler en zal dan ook wel moeite hebben met dat soort taken.
Het is me gelukt met de app BubbleUPnP. Na installatie van de app was het een makkie. De humax zag gelijk de media server opgezet door mijn foontje. Kan nu alle media via de humax op mijn tv bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:50
Is het bij deze Humax eigenlijk mogelijk om films naar de humax te kopieren via FTP, en die achteraf te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 18:57
Zekers. Niet alle filmbestanden worden echter ondersteund. Ik kijk vaak een divx met ingebakken subs op de humax, dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314824

Weet iemand of de Western Digital Elements SE 320GB werkt met de Humax 5100C ?

Bij voorbaat dank en groet,
Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Anoniem: 314824 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:21:
Weet iemand of de Western Digital Elements SE 320GB werkt met de Humax 5100C ?

Bij voorbaat dank en groet,
Steve
Vast wel, een harde schijf wordt eerst geformatteerd en van de juiste bestanden en bestandssysteem voorzien door de Humax. Let er wel op dat er maar 1 tuner in zit, dus als je iets opneemt kan je niet tegelijkertijd kijken naar iets anders.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314824

Oke dank je, ik ga hem dan maar bestellen...ik had het nu met een USB stick geprobeerd maar dan kreeg ik ook zo'n rond bord dat het opnemen niet mogelijk was...(staat ook in de handleiding zag ik later, dat een USB stick het niet doet)

Dat van de tuner wist ik, wel een minpuntje maar goed daar kan ik wel mee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23
Waus26 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:07:
Let er wel op dat er maar 1 tuner in zit, dus als je iets opneemt kan je niet tegelijkertijd kijken naar iets anders.
Ik kan wel naar een andere zender op hetzelfde kanaal/multiplex kijken. Zappen wil vaak niet, omdat aaneengesloten zanders niet altijd op dezelfde frequentie zitten.

En last but not least: bovendien kan je een andere opname bekijken terwijl je opneemt. Dat laatste vind ik vooral erg fijn.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:46
Vandaag een 1tb externe hdd eraan gehangen ter vervanging van de 320gb die er voorheen aanhing maar vaak snel vol stond.
Nu is de nieuwe schijf door de decoder geformateerd en geeft hij het volgende aan:

Available size: 870.1 gb (Hier gaat later nog eens 20 gb af voor live tv pauzeren.)
Used size: 46.7 gb

Total size: 916.8

Dat laatste is wat minder dan de schijf aangaf onder windows 8 toen de schijf nog NTFS was, (Meen dat het rond de 930 gb zat.) Maar dat vind ik vrij normaal en ligt ook binnen mijn verwachtingen.

Maar kan iemand mij vertellen waarom de humax 46.7 gb als used opgeeft terwijl er niets op de schijf staat, En deze nog niet is ingesteld als PVR schijf? (Zodra dat gedaan is gaat er 20 gb van de 870 gb vrije ruimte af.)
Niet dat ik 850 gb opname ruimte niet genoeg vind hoor, Maar het zit mij niet lekker dat de Humax 46.7 gb uitsluit zonder dat ik weet waarom.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sato schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:04:
Vandaag een 1tb externe hdd eraan gehangen ter vervanging van de 320gb die er voorheen aanhing maar vaak snel vol stond.
Nu is de nieuwe schijf door de decoder geformateerd en geeft hij het volgende aan:

Available size: 870.1 gb (Hier gaat later nog eens 20 gb af voor live tv pauzeren.)
Used size: 46.7 gb

Total size: 916.8

Dat laatste is wat minder dan de schijf aangaf onder windows 8 toen de schijf nog NTFS was, (Meen dat het rond de 930 gb zat.) Maar dat vind ik vrij normaal en ligt ook binnen mijn verwachtingen.

Maar kan iemand mij vertellen waarom de humax 46.7 gb als used opgeeft terwijl er niets op de schijf staat, En deze nog niet is ingesteld als PVR schijf? (Zodra dat gedaan is gaat er 20 gb van de 870 gb vrije ruimte af.)
Niet dat ik 850 gb opname ruimte niet genoeg vind hoor, Maar het zit mij niet lekker dat de Humax 46.7 gb uitsluit zonder dat ik weet waarom.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gereserveerd voor timeshifting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Timmert schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:55:
Nee, daar is die 20GB voor.

Heb zelf het vermoeden dat dit gewoon de reserved-for-root reservering is op een ext3 filesystem dat de default is.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11670

Timmert schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Nee dit is gereserveerd voor root op een linux systeem omdat er in dit geval sprake is van een dataschijf kan de gereserveerde ruimte terug geclaimd worden door de schijf op een linux systeem aan te sluiten en als root het volgende commando uit te voeren. Waarbij je voor sdb de device naam op moet geven die de schijf krijgt als je hem aansluit. Achter -m kun je het percentage gereserveerde ruimtte opgeven standaard 5%.
code:
1
tune2fs -m 0 /dev/sdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Ah oke, Een vrij logische verklaring dus die ik als Windows gebruiker niet had verwacht.
Heb in het verleden wel eens naar Ubuntu gekeken en ben regelmatig met OSX bezig geweest voor familie (Van een printer toevoegen tot een verse OS instalatie.)

@Whiz, Moet ik daar een Linux distro voor instaleren of kan ik dat ook doen terwijl het OS (Ubuntu?) vanaf een CD/DVD draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11670

Kan ook mbv een live CD/DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Een vraag over de MKV ondersteuning van de Humax 5100C/5200C.

Je leest op sommige fora (o.a. ook in dit topic) dat de Humax 5100/5200 ook MKV's kan afpelen, anderen melden dat het weer niet werkt. In de Humax doc staat deze container niet in de lijst van ondersteunde formaten, dus een formele ondersteuning is er niet.

Mijn Humax 5100C (firmware ZZCIR 1.00.17 , 30 oct 2011 ) wil geen MKV afspelen.

Ik heb getest met een aantal verschillende MKV bestanden op een FAT32 geformatteerde USB stick (met MPEG2 of H264 formaten IN de MKV) , maar het apparaat meldt dat het bestand niet word herkend. Files in andere formaten als mpg/vob (MPEG2), mp4/m4v (H264) werken prima.

Dezelfde files heb ik ook getest bij een Humax dealer op een 5200C (firmware versie 1.00.20) daar werkte het ook niet. Zelde foutmelding.

Nu zie ik 3 mogelijkheden:
- mijn MKV's zijn "toevallig" van een niet op de Humax spelende "soort"
- gebruikers die melden dat hun Humax MKV's kan afspelen vergissen zich
- je hebt een nieuwere firmware nodig dan 1.00.20

Kan er iemand hier met zekerheid bevestigen dat op zijn Humax MKV's kunnen worden afgespeeld, en met welke firmware versie dat dan is?

Trouwens......, mijn Humax is een Ziggo doos die ik nu gebruik voor de ongecodeerde UPC DVB-C kanalen. Ik kan de firmware dus niet zelf updaten want heb geen Ziggo aansluiting.

UPDATE 25 mei 2013 : MKV bestanden kunnen testen bij een dealer op een 5100C met firmware 1.01.02, werkt OOK niet. Ik geef het op, mijn conclusie is dat het niet werkt. Wie het beter weet mag het zeggen ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door gerardwr op 25-05-2013 12:10 . Reden: Additionele info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518956

Vraagje (kon het antwoord nog niet vinden op het forum):
Ik wil met mijn Humax 5100c films afspelen die op een lokale mediaserver staan, maar ik zie nergens in het menu een optie om mediaservers te benaderen. Bij Media zie ik alleen de optie USB. De ontvanger heeft een firmware versie van sept 2012 (en uiteraard ook een werkende internet verbinding). De optie om de firmware te upgraden is grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
gerardwr schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:40:
MKV bestanden kunnen testen bij een dealer op een 5100C met firmware 1.01.02, werkt OOK niet. Ik geef het op, mijn conclusie is dat het niet werkt. Wie het beter weet mag het zeggen ;-)
Even een antwoord op mijn eigen vraag : Ik heb een aantal MKV voorbeeldbestanden op internet gevonden die door de Humax 5100C gelezen worden. Na selecteren verschijnt wel een foutmelding (... niet ondersteund....) maar beeld verschijnt, geen geluid, na een 15-tal seconden verdwijnt de foutmelding vanzelf.

Hier vond ik de bestanden, kun je het zelf ook proberen:
http://www.auby.no/files/video_tests/

De volgende MKV bestanden op bovenstaande URL spelen wel af, dus alleen beeld, geen geluid, komt wellicht door de aparte audioformaten in de files)
- Suzumiya (Vorbis)
- Monsters (Dts)
- Birds (none)

De melding bij deze spelende MKV's is : "Kan de bestandsindeling van dit bestand niet ondersteunen"

De melding bij NIET spelende MKV's is : "Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund".

Mijn aanname dat de 5100C geen MKV ondersteunt lijkt dus onjuist.

Nu nog uitvogelen hoe een MKV bestand er voor de Humax precies zou moeten uitzien. Wie helpt?

[ Voor 8% gewijzigd door gerardwr op 26-05-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
Anoniem: 518956 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:43:
Vraagje (kon het antwoord nog niet vinden op het forum):
Ik wil met mijn Humax 5100c films afspelen die op een lokale mediaserver staan, maar ik zie nergens in het menu een optie om mediaservers te benaderen. Bij Media zie ik alleen de optie USB. De ontvanger heeft een firmware versie van sept 2012 (en uiteraard ook een werkende internet verbinding). De optie om de firmware te upgraden is grijs.
Ik heb een 5100C met firmware van sep 2011, en kan media afspelen die op een DLNA server staan. Waar je de optie USB ziet staan, staat ook NETWERK, maar volgens mij alleen als de Humax de DLNA server kan vinden via het netwerk.

Een server die alleen mappen in het netwerk vrijgeeft (SMB/Samba) wordt niet herkend.

Firmware upgraden kan volgens mij alleen als de Humax aangesloten is op Ziggo-kabel. Als de aansluiting OK is, en er is een nieuwe versie dan kun je de optie selecteren. Is er geen nieuwere versie dan blijft de optie bij mijn weten "grijs". Denk dat de nieuwste versie 1.01.02 is, ergens uit 2012.

Denk dus dat het niet aan je firmware ligt, maar aan de niet beschikbare DLNA server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518956

gerardwr schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:52:
[...]

Ik heb een 5100C met firmware van sep 2011, en kan media afspelen die op een DLNA server staan. Waar je de optie USB ziet staan, staat ook NETWERK, maar volgens mij alleen als de Humax de DLNA server kan vinden via het netwerk.
DLNA was niet het probleem... Nadat ik bij Media op de blauwe knop had gedrukt zag ik opeens wel de Netwerk optie, en mijn mediaservers :)

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Tweakers onder ons biedt het "Hidden Settings" menu wat extra mogelijkheden. Hoe je in het "Hidden Settings" menu komt wordt uitgelegd in het volgende document van Humax:
http://www.myhumax.info/HUMAX%20ontvanger%20UPC.pdf

Via het "Copy DB to USB" menu item is het mogelijk om de configuratie database bestanden (SQLite formaat) van de Humax ontvanger te halen en te bewerken op de PC met bijvoorbeeld het programma SQLite Expert Personal:
http://www.sqliteexpert.com/download.html

Het is me nog niet duidelijk welke procedure gevolgd moet worden om de wijzigingen te activeren nadat de configuratie database bestanden weer terug geplaatst zijn via het "Copy DB to Flash" menu item. Wie weet raad?

Via het "Signal Detection" menu kan snel de signaal kwaliteit van alle door Ziggo gebruikte digitale RTV frequenties worden gecontroleerd.

Via het "Operator Setting" menu is het mogelijk om "Ziggo" te wijzigen in "None". Dit heeft als voordeel dat de optie "Handmatig Zoeken" wordt toegevoegd aan de mogelijkheden om naar zenders te zoeken. Via "Handmatig zoeken" kan op specifieke frequenties gescand worden naar kanalen waarmee onder andere ook de frequenties gescand kunnen worden die Ziggo in een coax segment gebruikt voor de doorgifte van VOD content. Gevonden tijdelijke "VOD kanalen" worden dan als "Unknown" kanaal aan de kanalenlijst van de Humax ontvanger toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Ohja.. Nice.
mij werd verteld door de UPC dame dat dt niet mogelijk zou zijn.

zo kan je alsnog opnemen :Y) binnenkort eens mee knoeien .

-edit-
kon niet wachten.
werkt zeer goed :D.. Hij vindt mega veel zenders. ook kanalen waar je niks mee kan, zijn i-tv signalen oid.
Aangezien ik het standaardpakket heb van UPC, vervang ik mooi mn tuner. Opnemen terwijl ik er niet extra voor betaal. (getest-->werkt)
Zelfs de guide werkt 8)

alleen leest ie t kaartje niet, daar kan ie niet mee overweg. dan zegt ie dat ik m schoon moet maken :P

Krijg zo denk k alleen geen Sw-updates, omdat upc die niet op de kabel hangt

[ Voor 64% gewijzigd door marcel-o op 21-06-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
ArChie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:48:
Voor de Tweakers onder ons biedt het "Hidden Settings" menu wat extra mogelijkheden. Hoe je in het "Hidden Settings" menu komt wordt uitgelegd in het volgende document van Humax:
http://www.myhumax.info/HUMAX%20ontvanger%20UPC.pdf
Briljant! _/-\o_

Even een mirror van de belangrijkste informatie hier, mocht de PDF ooit verdwijnen:
U komt nu in het menu met Systeeminformatie.

Druk achtereenvolgens op de gekleurde toetsen op uw afstandsbediening:
  1. Rood
  2. Groen
  3. Geel
  4. Blauw
  5. Groen
  6. Geel
  7. Blauw
Na het indrukken van de gekleurde toetsen komt u in het menu Hidden Setting (verborgen menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Weet iemand toevallig wat de maximale opnameduur per opname is van dit apparaat?

Ik heb het al een aatal keer gehad bij hele lange ingeplande opnames (2,5 tot 3 uur lang) dat deze niet geheel opgenomen werden.

Alvast bedankt.

Edit: Voor vandaag en morgen (24 uur van Le Mans) al een oplossing gevonden door handmatig tijdsblokken van 2 uur in te plannen.
Maar de vraag blijft alsnog staan, En mocht niemand er een antwoord op hebben dan ga ik het binnenkort zelf eens testen.

[ Voor 52% gewijzigd door Sato op 22-06-2013 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sato schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:18:
Weet iemand toevallig wat de maximale opnameduur per opname is van dit apparaat?
De maximale opname duur is afhankelijk van de volgende variabelen:
  • Hoeveelheid vrije schijfruimte op de aangesloten USB HDD;
  • Bitrate van de zender die je wilt opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door ArChie op 22-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Er is volgens mij geen maximumduur per opname. Ik heb nooit iets echt langs opgenomen, maar zo'n lange film op een commerciële zender wel eens. Dat is toch al gauw 3u + 45min reclame + 15 minuten (pre/post marge) = 4u totaal. Met 6GB per uur op Full HD is dat al meer dan 20GB. Nooit een probleem mee ondervonden.

Welke softwareversie gebruik je? En gebruik je de harde schijf door de Humax geformatteerd? Een FAT32 partitie gaat to 4GB per file, terwijl het Ext2 filesystem dat de Humax maakt niet zo'n limitatie heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 22-06-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
Sato schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:18:

Ik heb het al een aatal keer gehad bij hele lange ingeplande opnames (2,5 tot 3 uur lang) dat deze niet geheel opgenomen werden.
Heb zelf nog niet zulke lange opnames gemaakt, langste is 2.5 uur of zo, dat ging goed. Heb nergens gelezen dat er een beperking is aan de opnameduur, anders dan de diskruimte.

Het is maar een idee : Als je Humax op de energiezuinige stand zet schakelt hij na 3 uur uit als de gebruiker in die tijd niet op een knopje gedrukt heeft. Zou wel een stom "feature" zijn als hij dan ook de opname beëindigd.

[ Voor 6% gewijzigd door gerardwr op 22-06-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Nee hij blijft bij mij gewoon opnemen wanneer ik de decoder uitzet, Deze zelf na 3 uur uitgaat of wanneer ik hem weer aangooi, Dat zal het probleem niet zijn. (Kan ook andere opnames bekijken terwijl hij nog opneemt zonder problemen.)
Wat het dan die paar keer in het verleden wel geweest is kan ik mij helaas niet herinneren. (Waarschijnlijk was dat een combinatie van denken dat er nog voldoende ruimte vrij was (Rond de 20GB) en dan in HD opnemen.)

Voor de 24 uur van Le Mans heb ik er uiteindelijk voor gekozen om het zekere voor het onzekere te nemen en het in blokken van 2 uur lang op te nemen.
Wat overigens prima ging en als ik er achteraf over nadenk ook een stuk handiger is met het terugkijken en elders opslaan ervan.

Bedankt voor de reacties in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:48:
Via het "Copy DB to USB" menu item is het mogelijk om de configuratie database bestanden (SQLite formaat) van de Humax ontvanger te halen en te bewerken op de PC met bijvoorbeeld het programma SQLite Expert Personal:
http://www.sqliteexpert.com/download.html

Het is me nog niet duidelijk welke procedure gevolgd moet worden om de wijzigingen te activeren nadat de configuratie database bestanden weer terug geplaatst zijn via het "Copy DB to Flash" menu item. Wie weet raad?
Ik heb ondertussen achterhaald hoe dit werkt: Na het ingelezen van de configuratie database bestanden met de menu item "Copy DB to Flash" het "Hidden Settings" menu verlaten met de Exit toets op de afstandsbediening en vervolgens de stekker uit het stopcontact halen en even later weer terugplaatsen. De Humax ontvanger dus niet uitzetten met behulp van de Standby toets op de afstandsbediening of de ontvanger.

Het op deze manier veiligstellen van de configuratiebestanden van de Humax is ook handig wanneer de ontvanger vanwege problemen een reset naar fabrieksinstellingen moet krijgen. Door net voor de reset de configuratie bestanden te kopieren naar USB zorg je ervoor dat je ook alle favorietenlijstjes en geprogrammeerde opnames kunt terugplaatsen na afloop van de reset.

De configuratie databases van de Humax bestaat uit drie bestanden, namelijk:
  • setup.db
  • channel.db
  • rsv.db
De setup.db bevat de volgende tabellen:
  • TBL_ANT: Wordt niet gebruikt door de kabel uitvoeringen van de Humax ontvanger. Bevat voor satelliet uitvoeringen de DiSeq instellingen etc. voor schotels;
  • TBL_FACTORYCONFIG: Bevat een tweetal instellingen waaronder de operator instelling waarnaar de ontvanger moet terugkeren bij een reset naar fabrieksinstellingen;
  • TBL_MENUCONFIG: Bevat allerlei instellingen die de gebruiker via de instellingsmenu's van de Humax kan wijzigen;
  • TBL_USERCONFIG: Bevat allerlei instellingen die de gebruiker tijdens het reguliere gebruik van de Humax kan aanpassen zoals het volume en het laatst bekeken kanaal.
De channel.db bevat de volgende tabellen:
  • TBL_BOUQ: Een methode om Transport Streams in te delen in bouquetten. Wordt niet gebruikt bij Ziggo;
  • TBL_FAV: Bevat kanalen die zijn toegewezen aan de vijf favorieten lijstjes van de Humax;
  • TBL_GENRE: Geen idee;
  • TBL_NET: Bevat de netwerk informatie van de gevonden Transport Streams;
  • TBL_PRV: Geen idee;
  • TBL_RECENT: Geen idee;
  • TBL_SVC: Bevat informatie over alle gevonden services (kanalen);
  • TBL_TS: Bevat informatie over alle gevonden Transport Streams.
De rsv.db bevat de volgende tabellen:
  • TBL_RESERVATION: Bevat alle geprogrammeerde opnames en timers;
  • TBL_VERSION: Bevat een versie van iets.
Advies: Maak eerst een bewaar kopie van de configuratie databases van de Humax voordat je gaat tweaken zodat je altijd terug kan naar een werkende configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
@ArChie

Prima overzicht. Ik was een beetje nieuwsgierig geworden en heb zelf ook eens de .db files bekeken. De beschrijving van de tabellen stonden al in jouw post, dus dat was makkelijk. Als je naar de data in de tabellen kijkt krijg je een goed overzicht van de parameters die allemaal in de .db files staan.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat wanneer je in het hidden menu "Config to Flash" uitvoert, dat deze meteen actief zijn, maar volgens jouw post moet je de Humax eerst helemaal opnieuw starten.

Mbt de tabel TBL_PRV nog het volgende. Ik heb mijn 5100C na wat prutsen succesvol ingesteld op UPC als provider.

In TBL_PRV staat bij mij:
rowid szPrvName
1 unknown
2 Ziggo
3 UPC NL
4 UPC
5 upc

Het lijkt er dus op dat in deze tabel wordt bijgehouden welke PRV/previous provider ingesteld is geweest.

De tabel TBL_GENRE is ook bij mij (UPC) leeg. Ik neem aan dat hier per kanaal een indicatie van de inhoud van het kanaal zou kunnen staan (bv Entertainment, News, Sport, etc.).

Jammer dat de 5100C verder zo gesloten is, zijn "tweelingbroer" de HD-FOX-T2 is inmiddels volledig open, met aangepaste firmware, Telnet toegang, en zo.

Heb zelf nog naar de inhoud van de .HTM file gekeken (wordt aangemaakt bij elke opname), als er interesse in de details is dan hoor ik dat wel. Ik zocht (en heb gevonden) naar het byte dat (bij UPC) elke opname standaard vergrendeld. Details op : http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48448.msg653850#msg653850

[ Voor 14% gewijzigd door gerardwr op 09-07-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerardwr schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:07:
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat wanneer je in het hidden menu "Config to Flash" uitvoert, dat deze meteen actief zijn, maar volgens jouw post moet je de Humax eerst helemaal opnieuw starten.
Dat had ik in eerste instantie ook verwacht, maar na het aanpassen van wat service namen in TBL_SVC wilde het maar niet lukken om die namen geactiveerd te krijgen in de schermen van de Humax. Met wat zoeken op het Internet kwam ik deze procedure tegen waarmee het wel werkt.
Mbt de tabel TBL_PRV nog het volgende. Ik heb mijn 5100C na wat prutsen succesvol ingesteld op UPC als provider.

In TBL_PRV staat bij mij:
rowid szPrvName
1 unknown
2 Ziggo
3 UPC NL
4 UPC
5 upc

Het lijkt er dus op dat in deze tabel wordt bijgehouden welke PRV/previous provider ingesteld is geweest.
Aha, bedankt voor de aanvulling. Bij mij was het kwartje nog niet gevallen dat PRV een afkorting was van Provider. Ik had alleen geëxperimenteerd met Ziggo en None.
De tabel TBL_GENRE is ook bij mij (UPC) leeg. Ik neem aan dat hier per kanaal een indicatie van de inhous van het kanaal zou kunnen staan (bv Entertainment, News, Sport, etc.).
In principe biedt de EPG informatie diverse standaard content types. Ik vermoed daarom dat die TBL_GENRE gebruikt kan worden als een soort voorziening voor provider specifieke content types. Daar is bij Ziggo (en UPC) geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerardwr schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:07:
Heb zelf nog naar de inhoud van de .HMT file gekeken (wordt aangemaakt bij elke opname), als er interesse in de details is dan hoor ik dat wel. Ik zocht (en heb gevonden) naar het byte dat (bij UPC) elke opname standaard vergrendeld. Details op : http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48448.msg653850#msg653850
Volgens mij ben ik een keer ergens een tooltje tegengekomen waarmee dat vergrendel bitje omgezet kan worden op de PC. Ik kan me alleen niet meer herinneren waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
ArChie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:30:

Aha, bedankt voor de aanvulling. Bij mij was het kwartje nog niet gevallen dat PRV een afkorting was van Provider. Ik had alleen geëxperimenteerd met Ziggo en None.
PRV zou kunnen slaan op PRoVider of PreVious, provider lijkt het meest logisch.

Ik vond jou DVB analyse op Chelloo.com mbt de (UPC) vergrendeling ook interessant. Heeft me geïnspireerd om het juiste byte in de .HTM file te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
ArChie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:33:
[...]

Volgens mij ben ik een keer ergens een tooltje tegengekomen waarmee dat vergrendel bitje omgezet kan worden op de PC. Ik kan me alleen niet meer herinneren waar.
Ik heb het met een hex-editor gedaan, kwestie van 1 byte veranderen.

Op mijn Mac kan ik de FTP server van de Humax als disk mounten, dus down/uploaden hoeft dan ook niet meer. Als ik nog zin had om een klein scriptje te bouwen dat bij alle files het ene byte-je flipt, zou ik het volledig kunnen automatiseren. Nu geen zin in, misschien nog iets voor de herfst/winter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 10:54
Ik heb een probleem met de mediaplayer functie van dit apparaat.

Als ik een film open (met ingebakken, dan wel srt subtitles) opent hij de ondertitelingen niet.
Ik heb al over het internet rondgestruind, maar helaas geen oplossing gevonden.

Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

heb t zelfde gehad.. MKV met ingebakken(instelbare) sub, speelde hij mooi geen sub. Kan je ook nergens mee instellen.
een losse srt ziet ie al helemaal niet :|

paar ep's omgebakken met een ingebakken sub in beeld maar dat was veel werk.
opgegeven en via aangesloten pc afgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 10:54
Hoe speel je uberhaupt mkv bestanden af?
Ik krijg die bestanden niet zichtbaar in windows media player en kan ze dus ook niet via dlna afspelen op de humax....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

op de usb hdd zetten en aansluiten.
maar hij lust mkv wel, maar niet alle codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zoek nog een 2de handse decoder voor ziggo voor op de slaapkamer. Enige eisen zijn:

HDMI aansluiting
HD beeld.

En als het nog een beetje mee zit, redelijke zap-snelheid
Is dit dan nog een aardige decoder ?

[ Voor 15% gewijzigd door Christiano007 op 05-10-2013 12:42 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Zapsnelheid is met alle ontvangers wel wat trager imdat het HD beeld opgebouwd moet worden. Het gaat na twee jaar allemaal nog steeds prima met mijn 5100c.

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 06-10-2013 10:08 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553655

Wij zitten nu nog bij Ziggo maar gaan eerdaags naar een andere gemeente waar ziggo niet zit.
We gaan over naar UPC.
We hebben de Humax 5100C met externe HDD dus het pakketje is compleet.
Echter de vraag hoe het zit als we straks verhuisd zijn met betrekking tot de zenderinstellingen van de Humax die waarschijnlijk anders zijn bij UPC.

Zijn er nog instellingen die in de Humax veranderd moeten worden, moet de kaart in de Humax blijven zitten of er uit gehaald worden wanneer wij hem als HHD recorde willen gebruiken en hoe plaats ik hem tussen de apparatuur van UPC?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De Humax kun je niet gebruiken bij UPC, om digitale TV van UPC te ontvangen kun je alleen de decoders van UPC gebruiken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Het basispakket wordt tegenwoordig onversleuteld doorgegeven door UPC. Recentelijk hebben ze ook een paar wijzigingen aangebracht waardoor de “Ziggo”-decoders ook gewoon de zenders kunnen vinden, daarvoor moet je natuurlijk wel de juiste frequentie/netwerk invoeren. Smartcard is niet nodig, die van UPC worden ook niet ondersteund dus voor extra zenders (waaronder HD buiten Nederland 1-3) ben je op de apparaten van UPC aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste hcQd,

Als ik je dus goed begrijp hebben we straks in de upc regio weinig aan de Humax 5100C of heb ik het mis?

Zelf kijken we het meeste naar RTL 4 en 5 en de zenders Discovery en National Geografic welke we daar in gewone digitale kwaliteit ook zullen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

HereIsTom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:03:
De Humax kun je niet gebruiken bij UPC, om digitale TV van UPC te ontvangen kun je alleen de decoders van UPC gebruiken!
als je het topic goed hebt gelezen is dit zeer zeker mogelijk.
gebruik zelf deze tuner al maanden. incl opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste marcel-o,

Bedankt voor je antwoord.

HereIsTom gaf namelijk volgens mij aan dat het niet zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Alleen een aantal basiszenders kun je bekijken, wil je het normale pakket dan kan dat niet met de Humax!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HereIsTom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:30:
Alleen een aantal basiszenders kun je bekijken, wil je het normale pakket dan kan dat niet met de Humax!
Oke HereIsTom. duidelijk.
Nog een paar weken (1 december) dan kunnen we zien welke zenders wel werken.

Bedankt voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:30:
Ik weet niet wat jij met 'normaal' pakket bedoelt, maar doorgaans wordt daar het basispakket mee bedoeld.

Een 'aantal basiszenders' suggereert een handjevol, maar het zijn er veel meer. Het standaardpakket wordt tegenwoordig onversleuteld doorgegeven, zoals hcQd al duidelijk aangaf. Daarnaast is dat ook te lezen in nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan:
De 29 populairste zenders, 12 regionale zenders en de plaatselijke kunnen zonder insteekmodule in sd-kwaliteit worden bekeken. Daarnaast worden Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit geleverd. Wie meer zenders wil bekijken, meer zenders in hd-kwaliteit wil of betaalzenders wil kijken, blijft een ci+-insteekmodule nodig hebben.
Voor CI+-module kun je ook lezen UPC-decoder plus smartcard. UPC zwartgedrukt, omdat de versleutelde zenders bij UPC een andere versleuteling hebben dan Irdeto2 waarvoor de HUMAX geschikt is. M.a.w., de HUMAX werkt niet bij de versleutelde zenders van UPC. Ook dit gaf hcQd al aan.

Maar het betreft dus niet een handjevol zenders die je maar via de HUMAX zou kunnen kijken zoals HereIsTom suggereert, het zijn er veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Iemand die me kan helpen, lees veel verhalen over deze decoder en heb deze nu een jaar en wil een externe harde schijf eraan koppelen om op te nemen. Sommige werken wel, sommige niet.

Iemand een tip welk merk je altijd aan deze mooie decoder kan koppelen om op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een 2,5'' 1TB WD Elements erop aangesloten. Wanneer ik hem er opnieuw in moet doen of de decoder helemaal uit is geweest moet ik de HDD er soms tien keer opnieuw insteken voordat hij herkent wordt, maar daarna blijft 'ie het ook gewoon doen. Power save moet dus wel uit staan. Ik las onlangs pas dat schijven van 1TB en groter door Humax worden afgeraden, maar het kan dus best werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
alwaysleft schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:29:
Iemand die me kan helpen, lees veel verhalen over deze decoder en heb deze nu een jaar en wil een externe harde schijf eraan koppelen om op te nemen. Sommige werken wel, sommige niet.

Iemand een tip welk merk je altijd aan deze mooie decoder kan koppelen om op te nemen?
Ik heb er een 'oude' WD Passport van 320 GB aan hangen, stroom via de USB en nooit problemen. Wat ik opneem, verwijder ik ook meestal weer en wat bewaard moet blijven FTP in naar mijn NAS, dus voor mij is de schijf groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 15:48
Hallo,

Een tijd terug heb ik een 16gb usb stick geformatteerd om werkend te krijgen met mijn humax 5100c, toen daarna op een externe hdd van 1TB overgestapt.
Nu wil ik die stick van 16gb weer werkend krijgen voor windows. Hij werkt wel naar behoren volgens device manager, maar in disk management wordt hij gezien als "unknown" en "not initialised". Heb al een uur speurwerk erop zitten en nog steeds geen oplossing. Iemand hier toevallig enig idee hoe ik dat fix?

btw handleiding op de site van myhumax heb ik al gevolgd en lost probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 18:57
Je moet de stick opnieuw formateren voor Windows. De humax gebruikt een voor Windows onbekende indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik kreeg vanavond een update voor mijn 5100, heb geen idee wat erin zit, maar hij wordt geüpdate terwijl ik dit schrijf. Zullen zien....

Edit: zie voorlopig geen veranderingen

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 21-05-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 20:06
hars73 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:12:
Ik kreeg vanavond een update voor mijn 5100, heb geen idee wat erin zit, maar hij wordt geüpdate terwijl ik dit schrijf. Zullen zien....

Edit: zie voorlopig geen veranderingen
Op http://www.myhumax.info/nieuws.htm kwam ik dit bericht tegen:
22 mei 2014: Software update HUMAX IHDR-5200C, IHDR-5400C, IRHD-5100C, IRHD-5300C

Gebruikers van bovengenoemde HUMAX ontvangers kunnen nu of binnenkort nieuwe software downloaden van het Ziggo-netwerk.

IRHD-5100C - Versie: 1.01.11 (sw-update nu beschikbaar)
IRHD-5300C - Versie: 1.00.23 (sw-update nu beschikbaar)
IHDR-5200C - Versie: 1.00.46 (sw-update binnenkort beschikbaar)
IHDR-5400C - Versie: 1.00.12 (sw-update binnenkort beschikbaar)

Aanpassingen m.b.t. Ziggo Interactieve TV:

- Eventuele haperingen tijdens afspelen van Video On-Demand programma’s hersteld
- Wi-Fi functionaliteit m.b.t. Video On-Demand verbeterd
- Diverse aanpassingen betreffende toegang en afhandelen van Video On-Demand gebruik
- Snelheid TV-portal-toegang verbeterd
- Menuteksten m.b.t. het TV-portal aangepast

Overige aanpassingen:

- Aantal Ziggo updates gereduceerd (kabelleverancier). (naar 1 update van ca. 20 min. per week)
- Herstellen van datum en tijd na kortstondig wegvallen van de netspanning
- Pauzeren van uitzendingen verbeterd (time shift functie)
- Formatteren van een USB stick aangepast (IRHD-5100C/5300C)
- Formatteren van een USB stick toegevoegd (IHDR-5200C/IHDR-5400C)

U kunt de software downloaden via 'Menu'- 'Installatie'- 'Software Update'

De download duurt ca. 8 min. en mag niet onderbroken worden.
De ontvanger start daarna automatisch opnieuw op.
De update kan niet ongedaan gemaakt worden.

In enkele gevallen is het noodzakelijk om na de update de 'fabrieksinstellingen' te herstellen. Ga naar 'menu' - instellingen - installatie - fabrieksinstellingen herstellen. De zenders worden daarna opnieuw gezocht. Let op: geplande opnames moeten daarna opnieuw worden ingesteld. Opnames op de harde schijf blijven bestaan.

• Thamartino
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05-2024
ik weet niet of dit kan maar hoop het wel

ik had keer een probleem, met mijn 5100 dus ik bel Ziggo
nu gebeurd er iets waar ik niet blij mee ben,,,

mijn beeld was niet goed.. had 4:3 overal..
dus ziggo zegt via telefoon, pak is die instelling. dan die en dan die,
ik zo hmm staat op 16:9
Ziggo: wij lossen het wel op

ik zo ok wanneer komt er een monteur langs
ziggo: nee hoor lossen we zo op.
ik: uh hoe doen.

wat ik toen heb gezien. daar wil ik vanaf Per direct

Ziggo nam mijn 5100 over ik zie instellingen voor bij komen. hij reset laad dingen in.
ze wissen me HD en instellingen. ik zie van alles gebeuren

ik dacht STOP... als hun binnen 10 sec mijn hd over nemen en kunnen zien wat ik opneem en zo

dan wil ik hier iets voor..

waar zit de optie voor dit.
wie kan er helpen in geheim menu voor dit ?
remote UIT ? of zo :(

• acoster
Nog nooit van gehoord en lijkt me onmogelijk! En als het wel mogelijk is, wil ik dat ook weten, kan ik op afstand mijn 5100 laten opnemen! Dus vertel, hoe doen ze dat?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste