Een vraag over de MKV ondersteuning van de Humax 5100C/5200C.
Je leest op sommige fora (o.a. ook in dit topic) dat de Humax 5100/5200 ook MKV's kan afpelen, anderen melden dat het weer niet werkt. In de Humax doc staat deze container niet in de lijst van ondersteunde formaten, dus een formele ondersteuning is er niet.
Mijn Humax 5100C (firmware ZZCIR 1.00.17 , 30 oct 2011 ) wil geen MKV afspelen.
Ik heb getest met een aantal verschillende MKV bestanden op een FAT32 geformatteerde USB stick (met MPEG2 of H264 formaten IN de MKV) , maar het apparaat meldt dat het bestand niet word herkend. Files in andere formaten als mpg/vob (MPEG2), mp4/m4v (H264) werken prima.
Dezelfde files heb ik ook getest bij een Humax dealer op een 5200C (firmware versie 1.00.20) daar werkte het ook niet. Zelde foutmelding.
Nu zie ik 3 mogelijkheden:
- mijn MKV's zijn "toevallig" van een niet op de Humax spelende "soort"
- gebruikers die melden dat hun Humax MKV's kan afspelen vergissen zich
- je hebt een nieuwere firmware nodig dan 1.00.20
Kan er iemand hier met zekerheid bevestigen dat op zijn Humax MKV's kunnen worden afgespeeld, en met welke firmware versie dat dan is?
Trouwens......, mijn Humax is een Ziggo doos die ik nu gebruik voor de ongecodeerde UPC DVB-C kanalen. Ik kan de firmware dus niet zelf updaten want heb geen Ziggo aansluiting.
UPDATE 25 mei 2013 : MKV bestanden kunnen testen bij een dealer op een 5100C met firmware 1.01.02, werkt OOK niet. Ik geef het op, mijn conclusie is dat het niet werkt. Wie het beter weet mag het zeggen ;-)
[
Voor 8% gewijzigd door
gerardwr op 25-05-2013 12:10
. Reden: Additionele info ]