Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
Mooi om te horen. Die van mij komt morgen. Ik laat weten hoe het bevalt. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:38
tienuien schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Geen idee wat aaaargh er mee bedoeld, maar ik heb volledig beeld. Ben nog steeds, na twee weken gebruik, dik tevreden over dit apparaatje.
Ik heb sinds 4 dagen de 5100c en heb, als ik zowel de Humax als mijn TV op beeldformaat 16:9 vastzet, ook een grijze rand. Inderdaad alsof de Humax geen 1920x1080 maar 1900x1060 uitstuurt.
Als ik de TV op 'auto' zet vult hij wel het beeld maar is het minder scherp.

Verder ben ik zeer tevreden. Ik kom ook van een Samsung 360 af en de beeldkwaliteit en zapsnelheid zijn duidelijk beter.
Opnemen gaat prima (externe Seagate Momentum op 7200rpm zonder extra voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het valt mij ook op dat de HD zenders (daar heb ik het op getest) via m'n CI+ module nèt iets scherper zijn dan via de Humax. Het scheelt niet heel veel maar net een klein tikje.

Ik heb nog niet gespeeld met de instellingen. Humax staat op 16:9 en auto dacht ik.

Verdere bevindingen: opstarten duurt iets langer maar valt me uiteindelijk nog mee. Zappen gaat tikkeltje sneller dan bij CI+. De update om interactief te maken is een peace-of-cake. Na de update TV Portal gestart. In de TV Portal is hij iets slomer omdat alle info van internet gehaald moet worden, lijkt me. Niets om me aan te storen. Wel jammer dat bij RTL Gemist zoveel betaalde programma's zijn.

Ook het opnemen gaat perfect. Ik had m'n Samsung G2 Portable 320GB schijf eraan gehangen. Werd gelijk herkend en ik kon volgens mij direct opnemen. Heb de Humax de schijf nog wel laten formatteren. Toen was er ongeveer 30 GB aan ruimte weg. Eerst had ik 288GB en daarna 258GB. Klopt dit?

Opnames zien er super goed uit! Ik heb even iets opgenomen in HD en ik vind de kwaliteit echt top. Aangezien je twee weken gratis alle zenders kunt kijken ga ik maar even wat opnemen (Film 1) de komende tijd. :P

Ook timeshiften werkt perfect. Je drukt op pauze en zodra je weer verder kunt kijken druk je op play. Prima voor elkaar.

Al met al na één dag zeer tevreden met de Humax. Volgens mij ben ik heel blij dat ik geen Cisco HD recorder heb genomen. Owja, ik heb een Cisco WiFi modem gekregen die ook perfect werkt. 4 laptops en twee smartphones via WiFi. PS3, Squeezebox Touch en Humax bedraad. En alles werkt als een zonnetje.

Totaal tevreden dus. Hopelijk over x aantal dagen/weken nog steeds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

LuPo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:11:
.

Ook het opnemen gaat perfect. Ik had m'n Samsung G2 Portable 320GB schijf eraan gehangen. Werd gelijk herkend en ik kon volgens mij direct opnemen. Heb de Humax de schijf nog wel laten formatteren. Toen was er ongeveer 30 GB aan ruimte weg. Eerst had ik 288GB en daarna 258GB. Klopt dit?

Ook timeshiften werkt perfect. Je drukt op pauze en zodra je weer verder kunt kijken druk je op play. Prima voor elkaar.
je geeft t antwoord zelf al ;) dat is dus gereserveerd voor de timeshift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik probeerde net via PS3 Media Server een film te streamen naar mijn 5100C, maar bij het browsen door de directories crasht de Humax en reboot ie. Het is me na meerdere progingen nog niet gelukt om iets af te spelen. Is er misschien een andere DLNA-server die beter werkt? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
marcel-o schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:01:
[...]

je geeft t antwoord zelf al ;) dat is dus gereserveerd voor de timeshift
Ah, ik had niet door dat de Humax tijdens formatteren juist ruimte pakt voor timeshift. Formatteren is in mijn ogen meestal 'leegmaken'. ;)

Maar thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
Ik heb onlangs een 5100 aangeschaft en ben erg tevreden, prima apparaat.
Nu heb ik echter op de slaapkamer een Samsung LE32D550 TV hangen en dacht ik dus de opnames op een USB-stick te kopieëren en vervolgens via die TV af te spelen. Volgens de gebruiksaanwijzing van de TV wordt het .ts-formaat ondersteund, ook met de codecs waarin de Humax opneemt (mpeg2). Echter zegt de TV mooi het bestandstype niet te ondersteunen. Iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Ondersteunt je tv wel ext3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
Nee de tv onderstuend geen ext3, daarom kopieer ik de opnames ook op een USB-stick die geformateerd is op een formaat wat wel ondersteund wordt. Ik zie de opname ook gewoon staan en kan hem ook aankliken, enkel afspelen doet hij dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-04 07:38
Ik denk dat de ingebouwde media player van je tv het toch niet goed ondersteund. Zelf heb ik een wd tv live en die speelt ze probleemloos af. Je kan ze natuurlijk ook omzetten naar een formaat die wel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand of je ook een USB-stick kunt gebruiken met de 5100C om opnames op te maken en voor timeshift?

32GB usb-stickje zat ik aan te denken. Kost tegenwoordig niet veel meer en heeft mijn voorkeur tov. een lawaaiige/ruimte-innemende harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyi64001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 11:18
Daarnet bezig geweest kabels wat netter weg te werken. Hierbij onder andere de antennekabel uit de Humax gehaald en weer terug gedaan. Nu vindt het apparaat geen signaal meer. Stekker gecontroleerd, direct in TV gedaan; wel signaal. Fabrieksinstellingen teruggezet, stekker eruit gehad, opnieuw zenders laten zoeken; geen resultaat.

Nu zag ik op het apparaat zelf staan dat de stekker uit het apparaat moet zijn wanneer je de antennekabel aansluit, dit heb ik niet gedaan. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kan me best voorstellen dat er dan idd iets doorgebrand/beschadigd is. Heb ook wel eens dat ik de coax-kabel aanraak en er een beste schok van krijg... (en moet zeggen dat ik die van mij ook wel eens heb ingeplugd terwijl de stekker er nog in zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01 21:37
Ik heb inmiddels getest met een eminent HUB met eigen voeding en dat werkt perfect!

Koop dus niet de dure HUMAX USB dongle van 40 euro, dat kan dus goedkoper!

Mijn onderdelen op een rijtje:

1. Eminent EM1036 USB Hub (4x USB 2.0)

2. RT3070 150Mbps USB 802.11n/b/g Wireless WiFi LAN Network Adapter + Antenna

3. Seagate Portable External Drive 250GB

Conclussie; 1 USB HDD zonder eigen veding werkt, maar wil je een USB Dongle en een USB HDD zonder eigen voeding aansluiten, dan heb je een USB Hub nodig met een eigen voeding.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyi64001
  • Laatst online: 16-01 11:18
Ik dacht vanmorgen laat ik hem nog eens aanzetten en tot mijn verbazing werkt de tuner nu weer. :D Heel vreemd, maar je hoort me niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:35
Is het normaal dat de timeshift recording bestand in the .tsr folder ontzettend groot kan worden? Op dit moment is die van mij 18gb verspreid over vershcillende dagen. (apparaat is ook uit geweest in de tussentijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:26

IkWilbert

Het is mij!

Heb sinds kort ook de 5100c, nog even wachten op mijn wifi stickje die bij de conrad heb besteld.
Mijn Samsung H3102 heb ik verkocht.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Gisteren het wifi stickje van de conrad (7,99 euro) ontvangen, itv werkt perfect en installatie gaat heel erg snel.
Stuk goedkoper dan de officiele humax dongle (35 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
Vet man! Goeie tip, als je nog even vertelt welke je besteld hebt.
Ik zal mijn stickje ook eens proberen, maar die was wel wat duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:13:
Weet iemand of je ook een USB-stick kunt gebruiken met de 5100C om opnames op te maken en voor timeshift?

32GB usb-stickje zat ik aan te denken. Kost tegenwoordig niet veel meer en heeft mijn voorkeur tov. een lawaaiige/ruimte-innemende harde schijf.
Weet iemand dit? Heb even zitten googlen en lees nergens dat het kan... Ook even zelf een 16GB stick geprobeerd, maar kan hem niet gebruiken voor PVR.

Conclusie: usb-stick is niet te gebruiken voor PVR-functies..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

tienuien schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:44:
Vet man! Goeie tip, als je nog even verteld welke je besteld hebt.
Ik zal mijn stickje ook eens proberen, maar die was wel wat duurder...
Ja dat was wel handig geweest, bij deze de link:
http://shop.conrad.nl/com...apter-kaarten/971981.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort ook over te stappen naar Ziggo en deze ontvanger ziet er toch wel uit als een mooie ontvanger met alle functionaliteit die ik wil. Is er al iemand die het gelukt is om vanaf de ontvanger op te nemen op een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Zou mooi zijn, maar ook heel onstabiel. Ik vraag me af of je dat zelf wil.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01 21:37
Deveon schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:48:
Ik ben van plan om binnenkort ook over te stappen naar Ziggo en deze ontvanger ziet er toch wel uit als een mooie ontvanger met alle functionaliteit die ik wil. Is er al iemand die het gelukt is om vanaf de ontvanger op te nemen op een NAS?
Kan je verzekeren dat dit niet gaat lukken omdat ZIGGO alles heeft dicht getimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Road Runner schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Kan je verzekeren dat dit niet gaat lukken omdat ZIGGO alles heeft dicht getimmerd.
Ziggo kan toch niet mijn apparatuur dicht timmeren als ik het niet bij Ziggo aanschaf?
timovd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:54:
Zou mooi zijn, maar ook heel onstabiel. Ik vraag me af of je dat zelf wil.
Waarom zal dit onstabiliteit opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Deveon schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:34:
[...]

Ziggo kan toch niet mijn apparatuur dicht timmeren als ik het niet bij Ziggo aanschaf?

[...]

Waarom zal dit onstabiliteit opleveren?
Ze doen dit middels aangepaste firmware's. Geen idee of het zo erg is hoor... zelf nooit geprobeerd icm NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Uit de ziggo nieuwsbrief
Humax interactief?

Heb je thuis een Humax 5100c of 5200c HD-ontvanger? Dan hebben we goed nieuws! Deze twee ontvangers zijn geschikt gemaakt voor onze interactieve diensten zoals On Demand films bestellen en TV Gemist. We leggen je graag uit hoe de ontvanger interactief wordt, zodat je meteen toegang krijgt tot onze interactieve diensten.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ja? Is toch allang bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444589

Heb eea bij mijn ouders werkend gekregen. Alleen heb ik een probleempje met het auto afspelen van ondertitels.
Dien ik deze in te branden in het bestand, of zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Dit lukt mij ook niet.
ik zocht al software om dit er in te renderen.
Hou me ook aanbevolen..,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

Winkiller

De Mopperpot

Bij ons werkt het prima op de HUMAX IRHD-5100C.
Nu nog op de Samsung SMT-C7140 en ik ben extra blij.

[ Voor 13% gewijzigd door Winkiller op 15-02-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
Winkiller958 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:42:
Bij ons werkt het prima op de HUMAX IRHD-5100C.
Nu nog op de Samsung SMT-C7140 en ik ben extra blij.
Wat werkt er prima? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

Winkiller

De Mopperpot

Lezen is moeilijk :)

Heb je thuis een Humax 5100c of 5200c HD-ontvanger? Dan hebben (Ziggo) we goed nieuws! Deze twee ontvangers zijn geschikt gemaakt voor onze interactieve diensten zoals On Demand films bestellen en TV Gemist.

• tienuien
Lezen is heel makkelijk, posten is een kunst. Je post onder een bericht dat we wat moeilijkheden hebben met mkv en ondertitels, dus misschien werkte dat wel bij jou. Dat interactief werkt, wisten we allang.

---
Sommige mkv spelen inderdaad wel goed af op de humax, maar de logica ontgaat me nog. Nu eens even stoeien met winAvi of het gaat lukken met ondertitels d'r ingebakken/hardcoden. Het weekend ga ik daar eens mee bezig. Mocht het lukken, zal ik het wel even posten.

Anoniem: 444589

tienuien schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:24:
Lezen is heel makkelijk, posten is een kunst. Je post onder een bericht dat we wat moeilijkheden hebben met mkv en ondertitels, dus misschien werkte dat wel bij jou. Dat interactief werkt, wisten we allang.

---
Sommige mkv spelen inderdaad wel goed af op de humax, maar de logica ontgaat me nog. Nu eens even stoeien met winAvi of het gaat lukken met ondertitels d'r ingebakken/hardcoden. Het weekend ga ik daar eens mee bezig. Mocht het lukken, zal ik het wel even posten.
Tot nu toe lukt het me alleen met ingebakken divx-bestanden. x-264 /dvd formaat lukt me niet. Zal wel eea aan software dienen te veranderen.

Mocht je tips hebben. hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:15
Zo... deze decoder ook aangeschaft voor € 116,- incl. verzenden. WiFi stick via Conrad aangeschaft. Morgenmiddag komt de handel, lekker aan de gang dus...

Weet iemand wat de grootte van een uur opname ongeveer is? Heb nog een schijfje liggen van 60 Gb en wil die gebruiken voor de opnames..

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 09:01

The Adder

Happy racing from Holland

Weet iemand wat de grootte van een uur opname ongeveer is? Heb nog een schijfje liggen van 60 Gb en wil die gebruiken voor de opnames..
hangt een beetje van de kwaliteit af (HD of SD). Bij HD kwaliteit kom ik op z'n 6 Gb per uur uit, dus reken maar dat je ongeveer 8 HD op je schijfje kan opnemen, voor Time-Shift wordt namelijk ook nog een aantal Gb's van de schijf gebruikt.

suc6!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 45000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi314
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 14:35
Kan ik de externe schijf bij de Humax ook via een netwerkshare aansturen.
Maw kan ik er een drive letter aan hangen.

Dat lijkt me wel handig. Dan kan ik de output van het conversie programma rechtstreeks naar de Humax sturen.
Ik weet dat je ook kunt streamen maar soms stottert bij de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 00:24
Pi314 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:18:
Kan ik de externe schijf bij de Humax ook via een netwerkshare aansturen.
Maw kan ik er een drive letter aan hangen.

Dat lijkt me wel handig. Dan kan ik de output van het conversie programma rechtstreeks naar de Humax sturen.
Ik weet dat je ook kunt streamen maar soms stottert bij de film.
Nee, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
rolfio schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:02:
Zo... deze decoder ook aangeschaft voor € 116,- incl. verzenden. WiFi stick via Conrad aangeschaft. Morgenmiddag komt de handel, lekker aan de gang dus...

Hij is binnen! Zat zelfs een smartcard bij. Straks de meuk maar eens aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
rolfio schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:38:
[...]

Hij is binnen! Zat zelfs een smartcard bij. Straks de meuk maar eens aansluiten...
Welke winkel als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
rolfio schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:02:

Nog steeds heb ik nergens gelezen of het mogelijk is met een USB-stick te werken in plaats van een USB-HD. Heeft iemand dit ondertussen aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Gaat niet werken omdat Humax alleen werkt met een harde schijf als opslag. Dit zal wel te maken hebben met de grootte, standaard wordt nl. 20 Gb gereserveerd voor timeshift. Daarnaast kost een uur aan opname gauw zo'n 6 Gb. De meeste USB sticks zijn dan domweg te klein, qua opslag. Denk dat Humax daarom dit heeft geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb nu 320GB aan mn Humax hangen. Nu wil ik eigenlijk switchen naar een 500GB hdd (zelfde type). Kan ik de opnames die er nu opstaan ook overzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
LuPo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:14:
Ik heb nu 320GB aan mn Humax hangen. Nu wil ik eigenlijk switchen naar een 500GB hdd (zelfde type). Kan ik de opnames die er nu opstaan ook overzetten ofzo?
Met deze software kun je de inhoud van je schijf zichtbaar krijgen in Windows. Dus ook kopiëren. Heb het zelf ook gedaan, werkt prima. Kon ook gewoon de (ts) bestanden afspelen op mijn pc.

Dus kopieer je bestanden naar je pc, laat je nieuwe schijf door Humax formatteren en sluit deze ook aan op je pc. Via die software kun je bestanden op je nieuwe schijf zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door rolfio op 10-04-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
rolfio schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:55:
Gaat niet werken omdat Humax alleen werkt met een harde schijf als opslag. Dit zal wel te maken hebben met de grootte, standaard wordt nl. 20 Gb gereserveerd voor timeshift. Daarnaast kost een uur aan opname gauw zo'n 6 Gb. De meeste USB sticks zijn dan domweg te klein, qua opslag. Denk dat Humax daarom dit heeft geblokkeerd.
Dat zou een logische verklaring zijn om het gebruik van een USB-stick uit te schakelen. Ik heb wel een externe USB HD liggen maar deze heeft nu al twee partities. Ik neem aan dat het geen probleem hoeft te zijn als ik een partitie zou gebruiken voor gebruik met de decoder?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Malsain op 10-04-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Dr. Malsain schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:36:
[...]Dat zou een logische verklaring zijn om het gebruik van een USB-stick uit te schakelen. Ik heb wel een externe USB HD liggen maar deze heeft nu al twee partities. Ik neem aan dat het geen probleem hoeft te zijn als ik een partitie zou gebruiken voor gebruik met de decoder?
Nee, Humax werkt alleen met harde schijven waar 1 partitie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:38
rolfio schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:38:
[...]

Staat er ook bij op de site.

Edit:
Heel verhaal gewist
Nog even over nadenken, Maar denk dat deze het wel gaat worden.

Zojuist maar besteld, 117,- Euro is geen geld. En de extra functionaliteit van de 5200c heb ik de afgelopen 4,5 jaar ook niet gemist. (Zolang heeft de Samsung h360r het uitgehouden.)

Edit: Ondertussen staat het apparaat al een tijdje in het tv meubel met een 320gb hdd eraan.
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee.

[ Voor 88% gewijzigd door Sato op 17-04-2012 22:01 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Hmmm... gisteren voetbal opgenomen. Vanochtend gekeken, kan het bestand niet afspelen. Opgenomen via tv-guide, 1e en 2e helft, zijn 2 blokken. Na foutmelding wilde ik het bestand verwijderen, alles in de war. bestaande opnames niet meer te zien, usb schijf niet meer te zien...heel bijzonder allemaal.

Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Weet iemand een tool waarmee ik mijn opnames vanaf een windows pc van de externe HDD kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 09:01

The Adder

Happy racing from Holland

Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:58:
Weet iemand een tool waarmee ik mijn opnames vanaf een windows pc van de externe HDD kan halen?
Is een paar dagen geleden ook al voorbij gekomen, zie hier

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 45000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:58:
rolfio in "HUMAX iRHD-5100c"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Allebei bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb de humax 5100C overgenomen van iemand.
Aangesloten via HDMI op mijn ONKYO 608 en door via HDMI naar mijn plasma(42q7hd).

Nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb wel geluid, maar geen beeld. Groen beeld. Ik zie het opstart scherm van HUMAX en dan is het klaar.

Lijkt op een handshake probleem, met mijn oude humax 5000 ook wel eens gehad.

De apparaten in alle mogelijke varianten opgestart, eerst tv dan reeceiver en dan 5100c etc.

Geen succes.

De 5100 via s video even rechtstreeks op de tv dan heb ik beeld en zie ik de melding dat ik niet via HDMI kan ivm hdcp.

Ik heb de software geupdate, 5100c rechtstreeks op de tv aangesloten met HDMI, alle varianten opstarten geen succes.

Heeft iemand hier nog tips of trucs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Even het volgende dilemma. Ik wil voor mijn badkamer tv ook een digitale ontvanger gaan aansluiten.
Ik heb nu beneden bij m'n Panasonic plasma (HD ready, dus geen HD) een Samsung DCB-B270R decoder staan. Doet het altijd prima en SD materiaal is in principe voor m'n non-HD televisie ook goed genoeg.

Nu zou ik voor mn badkamer tv ook een simpel SD ontvangertje tweedehands kunnen kopen. Maar ik zou ook m'n ontvanger van beneden naar boven kunnen zetten.

En in dat geval zou ik beneden een HD ontvanger neer kunnen zetten, waarbij de Humax 5100c wel een aardige kandidaat is. Zeker als ik deze tweedehands aan zou schaffen.

Ik heb alleen nog wat twijfels:
- Wat is de opstarttijd van de 5100c? Ik lees hier en daar 30 tot 60 seconden en vind dat toch erg lang.
- Zijn er bekende veel voorkomende problemen die ik bij een tweedehands toestel tegen zou kunnen komen?
- Zal de beeldkwaliteit op mijn HD ready tv beter worden? Ik denk zelf van wel, aangezien het scherm een resolutie van 1024x768 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hars73 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:38:
Even het volgende dilemma. Ik wil voor mijn badkamer tv ook een digitale ontvanger gaan aansluiten.
Ik heb nu beneden bij m'n Panasonic plasma (HD ready, dus geen HD) een Samsung DCB-B270R decoder staan. Doet het altijd prima en SD materiaal is in principe voor m'n non-HD televisie ook goed genoeg.

Nu zou ik voor mn badkamer tv ook een simpel SD ontvangertje tweedehands kunnen kopen. Maar ik zou ook m'n ontvanger van beneden naar boven kunnen zetten.

En in dat geval zou ik beneden een HD ontvanger neer kunnen zetten, waarbij de Humax 5100c wel een aardige kandidaat is. Zeker als ik deze tweedehands aan zou schaffen.

Ik heb alleen nog wat twijfels:
- Wat is de opstarttijd van de 5100c? Ik lees hier en daar 30 tot 60 seconden en vind dat toch erg lang.
- Zijn er bekende veel voorkomende problemen die ik bij een tweedehands toestel tegen zou kunnen komen?
- Zal de beeldkwaliteit op mijn HD ready tv beter worden? Ik denk zelf van wel, aangezien het scherm een resolutie van 1024x768 heeft.
- Opstarttijd was inderdaad wel een seconde of 30. Eerst krijg je een tijd het Humax logo in beeld en vervolgens moet hij de kaart uitlezen. Dus reken op 30 seconden.
- Ik ken geen bekende problemen.
- Ik denk wel dat je beeldkwaliteit beter wordt. Wat voor decoder heb je nu en welke resolutie? Tevens kun je er ook een hardeschijf aanhangen en opnemen dat is ook wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier hebben we ook een HD ready Panasonic plasma en ik vind de beeldkwaliteit véééél beter geworden. Ik had het niet verwacht bij een HD-ready-tv, maar een HD-decoder voegt heel veel toe bij HD-uitzendingen. Zo veel scherper! En nu ook 5.1 geluid, dus al met al ben ik erg blij dat we onze SD-decoder hebben vervangen door deze HD.

De iets langere opstarttijd stoort mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb nu de 270r van samsung, gewoon standaard SD decoder. Werkt eigenlijk al jaren probleemloos. Zapt best snel en is binnen 10 seconden wel opgestart.

Over die opstarttijd, ik las nog iets over een menu instelling wat betreft standby mode/energie bespaarstand? Als je dat anders instelt start ie sneller maar gebruikt ie meer stroom?

[ Voor 46% gewijzigd door hars73 op 09-06-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

hars73 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:02:
Ik heb nu de 270r van samsung, gewoon standaard SD decoder. Werkt eigenlijk al jaren probleemloos. Zapt best snel en is binnen 10 seconden wel opgestart.

Over die opstarttijd, ik las nog iets over een menu instelling wat betreft standby mode/energie bespaarstand? Als je dat anders instelt start ie sneller maar gebruikt ie meer stroom?
Klopt, als je energiebesparing aan hebt staan duurt het opstarten langer maar is het verbruik <1Watt.
Wil je snel starten dan verbruikt de decoder meer stroom... 18W ongeveer (zelfde als standby verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Denk dat ik maar eens even de komende tijd Marktplaats in de gaten ga houden op zoek naar een 5100c. Lijkt me een geschikte kandidaat voor in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32

r_kluft

Hmmmmmm

Even een vraagje. Ook al weet ik volgens mij al het antwoord.

Ik kan via mijn telefoon met DLNA foto's laten zien op mijn pc via windows media player.
Maar ik krijg ditzelfde niet voor elkaar via de 5100c.
Is er iets speciaals wat ik hiervoor moet doen of is het echt onmogelijk?

Ps. De 5100c is een prima apparaat. Heb er een 320GB disk aan hangen zodat ook de opname, pauseren en terugspoelfunctionaliteit werken. Echt heerlijk. Zeker met onze kleine meid is het heerlijk om even de tv te kunnen pauseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb de 5100c vanavond (na de voetbalwedstrijd NL-DLD) aangesloten op m'n Panasonic HD ready plasma.
Ik heb de decoder ingesteld op 720p, ik denk dat dit de juiste keuze is voor mijn 1024x768 scherm? Want bij 1080i zal de tv wel weer teveel moeten downscalen en zal de decoder misschien wat trager zappen?

Het is in ieder geval wel een stuk scherper dan mijn oude decoder, dat verschil is erg goed te zien. Ik vind de zapsnelheid prima zoals ik het nu zie.

Nou ben ik gewend om al mijn apparaten te bedienen met m'n Logitech Harmony 555 afstandsbediening. Iemand hier toevallig z'n Harmony ook al ingesteld voor de Humax 5100c? Ik zal eerst maar eens even kijken hoeveel van de knoppen ik daadwerkelijk gebruik van de originele humax afstandsbediening. Ik vind de Humax afstandbediening best prettig eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 14-06-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

wil de 'm gister aanzetten tijdens voetbal.
was ie alle zenders kwijt :(

kreeg t welkoms-scherm met taal kiezen enz :| (lokale code weer opzoeken enzulks!)

ahwell, had niks gemist uiteindelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hars73 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:40:
Ik heb de 5100c vanavond (na de voetbalwedstrijd NL-DLD) aangesloten op m'n Panasonic HD ready plasma.
Ik heb de decoder ingesteld op 720p, ik denk dat dit de juiste keuze is voor mijn 1024x768 scherm? Want bij 1080i zal de tv wel weer teveel moeten downscalen en zal de decoder misschien wat trager zappen?

Het is in ieder geval wel een stuk scherper dan mijn oude decoder, dat verschil is erg goed te zien. Ik vind de zapsnelheid prima zoals ik het nu zie.

Nou ben ik gewend om al mijn apparaten te bedienen met m'n Logitech Harmony 555 afstandsbediening. Iemand hier toevallig z'n Harmony ook al ingesteld voor de Humax 5100c? Ik zal eerst maar eens even kijken hoeveel van de knoppen ik daadwerkelijk gebruik van de originele humax afstandsbediening. Ik vind de Humax afstandbediening best prettig eigenlijk.
Wat heb je voor de 5100c betaald?

Ik heb hem wel gebruikt met de Harmony One+. Werkte perfect. Maar ik kon dan ook op het touchscreen knoppen toevoegen. Ik weet niet of jij dat ook kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

LuPo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Wat heb je voor de 5100c betaald?

Ik heb hem wel gebruikt met de Harmony One+. Werkte perfect. Maar ik kon dan ook op het touchscreen knoppen toevoegen. Ik weet niet of jij dat ook kunt?
Ik heb er 70 euro voor betaald.. volledig nieuw in doos, via Marktplaats. Echt geen geld, ben er helemaal blij mee. Heb mijn Harmony inmiddels al ingesteld en geloof dat ik alle knoppen wel een plekje heb kunnen geven. Ik heb geen touchscreen, maar wel een gewoon display, waar ik dus aan de activiteit tv kijken nog wat extra acties heb toegevoegd (eigenlijk alleen maar tv/radio en tv portal tot nu toe).

Nu alleen nog op zoek naar een 2.5 inch schijfje (EDIT: ik heb zelf nog een 60GB schijfje liggen, die gaat prima voldoen voor wat timeshifting en een enkel keer iets opnemen)

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 14-06-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hars73 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:49:
[...]

Ik heb er 70 euro voor betaald.. volledig nieuw in doos, via Marktplaats. Echt geen geld, ben er helemaal blij mee. Heb mijn Harmony inmiddels al ingesteld en geloof dat ik alle knoppen wel een plekje heb kunnen geven. Ik heb geen touchscreen, maar wel een gewoon display, waar ik dus aan de activiteit tv kijken nog wat extra acties heb toegevoegd (eigenlijk alleen maar tv/radio en tv portal tot nu toe).

Nu alleen nog op zoek naar een 2.5 inch schijfje (EDIT: ik heb zelf nog een 60GB schijfje liggen, die gaat prima voldoen voor wat timeshifting en een enkel keer iets opnemen)
Ik had er bijna eentje voor 65 te pakken (ook nieuw). Helaas nu al gereserveerd voor iemand anders. :'(

Ik had die van mij gekocht bij een alles-in-1 abo voor 50 euro en na een paar weken verkocht voor 100 euro omdat ik dacht dat ik met 1 tuner (CI+) ook wel af kon. Ik kom er nu achter dat ik regelmatig twee programma's/films wil kijken waarvan ik er dus een wil opnemen. Toch maar eentje op de kop zien te tikken dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149696

Sinds een paar dagen geeft de TV Portal een storing bij mij op de Humax 5100c.
Ik zie alle films, series, gemiste uitzendingen etc in de lijsten staan, maar zodra ik op afspelen klik krijg ik een balk onderin die aangeeft dat de film/serie gestart is, balkje loopt op en tijd loopt verder.
Alleen ik heb zwart beeld. Heel af en toe hoor ik een geluidsfragment en soms zie ik een blokje; dus betreffende film speelt inderdaad wel af.

De overige apps, zoals buienradar, doen het wel.

Van alles geprobeerd; stekker eruit gehad; terug naar fabrieksinstellingen; coax-kabel eruit gehad. Niets geholpen. Ook klantendienst van Ziggo gaf geen resultaat. Zou de smartcard opnieuw activeren voor interactieve tv; maar dit heeft niet geholpen.

Iemand een idee?

Probleem is opgelost.
Waarschijnlijk net niet genoeg signaal binnen gekregen om de films van tv-portal te laten werken.
De kabels wat aangedrukt; ook bij de hoofdschakelaar en opeens was er weer beeld en geluid. Wel vreemd dat alles goed werkt en alleen het afspelen van tv-portal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149696 op 21-06-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik merk sinds ik mijn 5100c heb, dat ie met enige regelmaat uit zichzelf aangaat, even op DL staat, en dan nog een paar andere letters, waarna hij weer uitgaat. Dit zou waarschijnlijk het bijwerken van de EPG (programmagids) zijn?
Maar dat is toch best raar? Als ik geen tv aan het kijken ben hoeft ie dat toch niet te doen?
Is hier nog iets aan in te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 25-06-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
En daarbij valt het op dat hij ook steeds de externe harddisk wakker maakt, opspint.
Dat zou niet nodig hoeven zijn als alleen de EPG opgehaald wordt.

Tijd voor een update voor non-Ziggo gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

epdv schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:54:
En daarbij valt het op dat hij ook steeds de externe harddisk wakker maakt, opspint.
Dat zou niet nodig hoeven zijn als alleen de EPG opgehaald wordt.

Tijd voor een update voor non-Ziggo gebruikers.
Klopt, ik hoorde de harddisk inderdaad aan- en weer uitgaan, daardoor viel het mij ook op.
Maar ik ben een Ziggo gebruiker. Wat heeft die update er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik meen dat er een Ziggo update beschikbaar is die FTP toegang tot de hard disk geeft.
Ik heb als non-Ziggo gebruiker geen toegang tot deze update,
en zodoende ook geen FTP.

Graag zou ik een update zien met 1) een rustiger aan-uit gedrag waarbij de harddisk niet steeds opspint en 2) toegang via FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

epdv schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:14:
Ik meen dat er een Ziggo update beschikbaar is die FTP toegang tot de hard disk geeft.
Ik heb als non-Ziggo gebruiker geen toegang tot deze update,
en zodoende ook geen FTP.

Graag zou ik een update zien met 1) een rustiger aan-uit gedrag waarbij de harddisk niet steeds opspint en 2) toegang via FTP.
Deze update heb ik al lang geleden gehad en zit bij Caiway.
wel jammer dat die portal het nogsteeds niet doet.
zal ook nooit denk k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik heb sinds vandaag een 5100c op Ziggo TV Standaard en heb een update van juni 2012 binnengehengeld.

De TV Portal loopt bij mij stelselmatig vast. Als ik de Ziggo On Demand 'app' open dan opent een mooi venster, maar zodra ik een pijltjestoets aanraak hangt alles en kan ik alleen nog de TV Portal in zijn geheel afsluiten (Exit). Ook de Vraag & Antwoord 'app' idem dito. De Humax app en NU.NL doen het wel goed.

M.a.w. ik kan niet navigeren in de apps van Ziggo.

Doe ik iets fout?

Wat heb ik geprobeerd?
  • Factory defaults met taal op Engels.
  • Factory defaults met taal op Nederlands.
  • Lang wachten.
  • Stroom er 1u af gehad.
All to no avail.

[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 11-07-2012 23:38 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

gertvdijk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:36:
Ik heb sinds vandaag een 5100c op Ziggo TV Standaard en heb een update van juni 2012 binnengehengeld.

De TV Portal loopt bij mij stelselmatig vast. Als ik de Ziggo On Demand 'app' open dan opent een mooi venster, maar zodra ik een pijltjestoets aanraak hangt alles en kan ik alleen nog de TV Portal in zijn geheel afsluiten (Exit). Ook de Vraag & Antwoord 'app' idem dito. De Humax app en NU.NL doen het wel goed.

M.a.w. ik kan niet navigeren in de apps van Ziggo.

Doe ik iets fout?

Wat heb ik geprobeerd?
  • Factory defaults met taal op Engels.
  • Factory defaults met taal op Nederlands.
  • Lang wachten.
  • Stroom er 1u af gehad.
All to no avail.
Ziggo heeft de meest recente firmware voor de 5200 en 5100 van het netwerk gehaald. Er zouden problemen mee zijn, o.a. buienradar en scrollen en itv zou vaak niet werken. Men is bezig ism Humax om dit zo snel mogelijk op te lossen.

bron Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 18-07-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe firmware update beschikbaar, bezig met downloaden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

IkWilbert schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:06:
Krijg je die update trouwens automatisch? Of moet je de decoder bewust laten zoeken naar de firmware?
En er is vast geen lijst met wijzigingen beschikbaar he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

hars73 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:10:
[...]

Krijg je die update trouwens automatisch? Of moet je de decoder bewust laten zoeken naar de firmware?
En er is vast geen lijst met wijzigingen beschikbaar he?
Even kijken bij de systeeminstellingen voor de update. Helaas nog geen verdere info beschikbaar over de update. Maar ik vermoed de oplossingen van de bugs in de vorige update. Veel mensen konden niet scrollen in het VOD deel. Update installatie is ongeveer 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik zit nu even te kijken wat ik nu heb.. ik zie bij systeeminformatie staan:
Softwareversie: ZZCIR 1.0.0.17

Is dit de vorige firwareversie? Ik merk zelf namelijk niks van eventuele bugs, dus ben voorzichtig met updaten.

Er is ook nergens een overzicht te vinden van welke versies er allemaal (geweest) zijn volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 08-08-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
IkWilbert schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:06:
Thanks. Dacht dat hij er wel zelf mee zou komen, maar blijkbaar moet je er zelf naar laten zoeken.

edit: Nice! Alles werkt nu. Je kan zelfs met TV Standaard dus *gratis* films en series 'bestellen', uit een beperkte selectie, dat wel. Uitzending gemist werkt ook erg goed. Echt heel fijn! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 08-08-2012 22:01 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Weet iemand wat deze laatste update inhoudt, ik kan nog geen verschil vinden?

@gertvdijk; Waar staan die *gratis* films en series?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
HereIsTom schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:35:
Weet iemand wat deze laatste update inhoudt, ik kan nog geen verschil vinden?
Nou ik wel. Nu doet de TV Portal het hier eindelijk. :)
HereIsTom schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:35:
@gertvdijk; Waar staan die *gratis* films en series?
Gewoon in de TV Portal, naast TV Gemist vind je ook Films en Series. Als je dan naar TV Standaard gaat zie je ook films zonder prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

gertvdijk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:51:
[...]

Gewoon in de TV Portal, naast TV Gemist vind je ook Films en Series. Als je dan naar TV Standaard gaat zie je ook films zonder prijs.
Ter aanvulling hierop: als je een Plus of Extra abo hebt, kun je beter hier naartoe navigeren in de Portal (afhankelijk van welk abo jij hebt), alle films en series die hier vermeld staan, zijn gratis te bekijken :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Had vanochtend vreemde kuren. Timeshifting ging niet meer. Zodra ik live TV pauzeerde was het grijs beeld en kon ik alleen nog terug naar de Live uitzending met de stop-knop. Terug gaan met de pijltjestoetsen resulteerde in een gigantisch blokjesfestijn en een hangende Humax. Na enige minuten wachten vond hij het wel welletjes en was de melding dat de content gecodeerd was en niet meer achteraf kan worden gedecodeerd. Hmm.

Opnames kon ik ook niet meer bij, het openen van de drive via Media bleef maar laden en kon alleen nog terug met "Exit". Herstarten hielp niet en uiteindelijk de power eraf gehaald en dat bood soelaas, na een cold boot kan ik weer opnames bekijken en timeshifting doen. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

change log nieuwe firmware:

9 Augustus 2012: Nieuwe software HUMAX IRHD-5100C

Op het Ziggo netwerk is vanaf heden de nieuwe software voor de HUMAX IRHD-5100C beschikbaar. Het betreft software versie 1.00.25.

Onderstaand de belangrijkste aanpassingen:

- Mogelijkheid om met een USB-stick timeshift (pauzeren en terugspoelen) uit te voeren

- Correcte teletekst weergave op scart-output

- Mogelijkheid om opnames te maken op een recorder via SCART-uitgang

- Wegvallen buitenste beeldrand bij HD-weergave is gecorrigeerd

- Tekstaanpassingen in menu’s

- Standaardwaarde aangepast bij TV-SCART van CVBS naar RGB

- Navigatie Ziggo TV-Portal gecorrigeerd

Hoe kunt u de software downloaden:

Druk op de afstandsbediening op de knop 'Menu'.
Ga naar 'Instellingen' - 'Installatie' - typ uw wachtwoord in (standaard wachtwoord is 0000) - Kies de tweede optie: 'Irdeto Software Updaten'

De download duurt ca. 15 min. en mag niet onderbroken worden. De ontvanger start daarna automatisch opnieuw op. De update kan niet ongedaan gemaakt worden.

bron: myhumax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Net even een 4gb stickje geprobeerd, pauze werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
IkWilbert schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:35:
Net even een 4gb stickje geprobeerd, pauze werkt perfect.
Toch wel? Ik twijfelde om deze decoder aan te schaffen omdat het niet zou werken met een USB-stick. Je hebt het stickje eerst zelf geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Dr. Malsain schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:56:
[...]

Toch wel? Ik twijfelde om deze decoder aan te schaffen omdat het niet zou werken met een USB-stick. Je hebt het stickje eerst zelf geformatteerd?
Formateren doet de humax zelf zodra je de USB stick in de decoder stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Iemand een idee of je meerdere hardeschijven kunt gebruiken en omwisselen op een 5100c? Stel: ik heb een hardeschijf die helemaal vol zit door alle opnames. Deze koppel ik los en vervolgens ga ik met een andere hardeschijf verder. Kan ik dan, op het moment dat ik iets wil kijken van de volle hardeschijf, de hardeschijven verwisselen om iets te kijken? Daarna zou ik dan weer willen wisselen zodat ik weer programma's kan opnemen.

Of is de hardeschijf niet meer bruikbaar als je hem veilig verwijdert?

[ Voor 29% gewijzigd door LuPo op 02-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
LuPo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:05:
Iemand een idee of je meerdere hardeschijven kunt gebruiken en omwisselen op een 5100c? Stel: ik heb een hardeschijf die helemaal vol zit door alle opnames. Deze koppel ik los en vervolgens ga ik met een andere hardeschijf verder. Kan ik dan, op het moment dat ik iets wil kijken van de volle hardeschijf, de hardeschijven verwisselen om iets te kijken? Daarna zou ik dan weer willen wisselen zodat ik weer programma's kan opnemen.

Of is de hardeschijf niet meer bruikbaar als je hem veilig verwijdert?
En al geprobeerd? Dit lijkt mij wel gewoon te werken, ik zal niet weten waarom niet.
Je kan trouwens belangrijke opnames kopieeren via computer / mediaspelers naar een andere hdd. Ik doe dat soms met Dune speler, maar speel ze dan ook af via de dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Iemand nog nadelen gevonden na de software upgrade naar versie 1.00.25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

marcus_tw schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:25:
Ik zit nog op de 1.00.17 en ondervind hiermee eigenlijk nog geen problemen, vandaar dat ik maar niet geupdate heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

marcus_tw schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:25:
Elke 10-15 minuten spring het beeld op zwart en krijg je een error E37 32 Service Unknown. In het begin was dit 2-3 seconden maar momenteel lijkt het meestal rond de 10-15 seconden te duren. Daarna gaat het beeld weer aan.

De zapsnelheid is veel lager en de decoder raakt sneller in de war als je snel zapt. Soms reageert het toestel tientallen seconden niet waarna ie opeens alle gebufferde commando's uitvoert.

Niet updaten, deze firmware is nog slechter dan de vorige.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Aaargh! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Elke 10-15 minuten spring het beeld op zwart en krijg je een error E37 32 Service Unknown. In het begin was dit 2-3 seconden maar momenteel lijkt het meestal rond de 10-15 seconden te duren. Daarna gaat het beeld weer aan.

De zapsnelheid is veel lager en de decoder raakt sneller in de war als je snel zapt. Soms reageert het toestel tientallen seconden niet waarna ie opeens alle gebufferde commando's uitvoert.

Niet updaten, deze firmware is nog slechter dan de vorige.
Vreemd, totaal geen last van bugs e.d. Ben juist tevreden met de laatste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
IkWilbert schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:11:
Vreemd, totaal geen last van bugs e.d. Ben juist tevreden met de laatste firmware...
Op één ding na ben ik ook helemaal tevreden.

Dat ene issue is dat soms de USB harddisk access zo enorm sloom is dat het minutenlang duurt voordat ik de listing zie van opnames. Veel erger is dat in zo'n state vele opnames mislukken en dat ik allemaal opnames zie van 0 bytes. Ik heb nog geen oorzaak of aanleiding kunnen vinden hiervoor. Een warm reboot verhelpt niets, een cold boot is dan altijd nodig. Heb wel de indruk dat het pas ontstaat na lange tijd uptime/standby, dus uit voorzorg doe ik nu tweemaal per week een cold boot. Nadat ik het ongeveer vijf maal heb gehad, ongeveer eenmaal per week, ben ik daarmee begonnen en heb het nu enkele weken niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

IkWilbert schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Op de Ziggo forums zijn er meerdere mensen die hier over klagen. Idem met de 5200c welke bijna dezelfde firmware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Aaargh! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Op de Ziggo forums zijn er meerdere mensen die hier over klagen. Idem met de 5200c welke bijna dezelfde firmware heeft.
Is dat niet icm bepaalde tv's? Met name Philips toch? HDMI handshake problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Aaargh! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Ik heb die error ook met firmware .17, maar dat gebeurt hooguit 1 of 2 keer op een avondje televisiekijken. En dan nog, is het signaal binnen 2-3 seconden altijd terug. Beetje raar, maar echt storend vind ik het nog niet.
En dat is dan ook eigenlijk het enige issue dat ik met 1.00.17 heb. Dus updaten naar 1.00.25 doe ik voorlopig nog maar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 15-10-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

IkWilbert schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Is dat niet icm bepaalde tv's? Met name Philips toch? HDMI handshake problemen...
Nee, is geen HDMI handshake probleem, het is een foutmelding v/h kastje, niet van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hars73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Ik heb die error ook met firmware .17, maar dat gebeurt hooguit 1 of 2 keer op een avondje televisiekijken. En dan nog, is het signaal binnen 2-3 seconden altijd terug. Beetje raar, maar echt storend vind ik het nog niet.
Het begon met 2-3 seconden, ondertussen duurt het veel langer. En het gebeurt uiteraard precies in een cruciaal punt in de serie of film die je zit te kijken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste