HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:
  • 219.935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Deze vraag is al eerder gesteld maar zover ik weet nog niet beantwoord:

Is het mogelijk om in je mail of sms meerdere items tegelijk te selecteren?

Nu moet je bv in de prullebak alles één voor één aanvinken en verwijderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:34

13art

Moderator Mobile
Ben benieuwd of andere instellingen beter werken. Heb ze van telfort nu aangepast. Heb wel eens geen dataverkeerbereik, maar dat is dan meestal omdat hij in mn broekzak zit. Daarbuiten krijgt hij wel weer bereik, op enkele keer na.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 19:57
EDIT: Sorry verkeerde topic

[ Voor 80% gewijzigd door Stark op 28-05-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:15
Ik heb vandaag mn Desire ontvangen (studentmobiel).
Nu zet ik hem aan en kan alleen uit de volgende talen kiezen: Duits, Frans, Engels, Italiaans.
Ik heb hem maar voorlopig op Engels gezet in de hoop dat ik na de set-up naar Nederlands kon switchen.
Helaas is het alleen mogelijk de text invoer in het Nederlands te krijgen. De 'systeemtaal' zelf niet.
Ik heb de vorige topics al doorzocht, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Is het mogelijk om hem toch in NL te krijgen? of is dit een soor BNL-rom, alleen voor Fr, Du en It.

FYI. Ik heb hem met een vodafone abo besteld, maar die gaat pas volgende maand in.
Nu zit mijn T-mobile kaart erin. Volgens mij moet dit niet uitmaken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 12:02
Serotonine schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:23:
Ik heb vandaag mn Desire ontvangen (studentmobiel).
Nu zet ik hem aan en kan alleen uit de volgende talen kiezen: Duits, Frans, Engels, Italiaans.
Ik heb hem maar voorlopig op Engels gezet in de hoop dat ik na de set-up naar Nederlands kon switchen.
Helaas is het alleen mogelijk de text invoer in het Nederlands te krijgen. De 'systeemtaal' zelf niet.
Ik heb de vorige topics al doorzocht, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Is het mogelijk om hem toch in NL te krijgen? of is dit een soor BNL-rom, alleen voor Fr, Du en It.

FYI. Ik heb hem met een vodafone abo besteld, maar die gaat pas volgende maand in.
Nu zit mijn T-mobile kaart erin. Volgens mij moet dit niet uitmaken.

Alvast bedankt!
Op de market zoek je MoreLocale 2
Als je dat installeert heb je nederlands op je android phone...

Hier vind je de HTC_IME mod 25
Downloaden, zet op je sd kaartje, installeer installer van de market en installeer de HTC_IME mod 25 en je kan een ander toetsenbord kiezen met de nederlandse taal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 16:08
Kievit1964 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:49:
Deze vraag is al eerder gesteld maar zover ik weet nog niet beantwoord:

Is het mogelijk om in je mail of sms meerdere items tegelijk te selecteren?

Nu moet je bv in de prullebak alles één voor één aanvinken en verwijderen :/
Als je delete kiest en dan nog eens op menu duwt krijg je de optie "mark all".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
hgeert schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:41:
[...]

Op de market zoek je MoreLocale 2
Als je dat installeert heb je nederlands op je android phone...

Hier vind je de HTC_IME mod 25
Downloaden, zet op je sd kaartje, installeer installer van de market en installeer de HTC_IME mod 25 en je kan een ander toetsenbord kiezen met de nederlandse taal...
Hartstikke TOP!
Ik kom van de Diamond (1) en zat al helemaal te denken een NL-rom erop te moeten zetten.
Blijkt het gewoon zo simpel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anteros schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Alleen werkt de mobiele rabobank site (rabo bankieren) dan niet meer (http://rmb.rabobank.nl). Als je echter gewoon portalmmm laat staan en de proxy + poort invult (zie de hi/kpn site voor waarden), dan heb je ook altijd internet (eigenlijk nooit (meer) last van wegvallende verbinding) en de mobiele rabobank bankieren site werkt correct.
Net ff met de desire naar je url gesurft, hij opent gewoon enzo. Ik heb ook rabobank maar gebruik nooit mobiel internetbankieren. Zou niet weten wat de toegangscode is. Maar opent ie wel of niet bij je of gaat het juist om het inloggen?

De instellingen van Hi heb ik natuulijk allang geprobeerd. Desondanks had ik een aantal keren geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
Serotonine schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Hartstikke TOP!
Ik kom van de Diamond (1) en zat al helemaal te denken een NL-rom erop te moeten zetten.
Blijkt het gewoon zo simpel te zijn.
Heb je hem niet in NL gekocht dan? (hoewel je vodafone gaat hebben toch de vraag)
omdat ik en verschillende vrienden van me wel standaard nl taal hadden op onze desires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358908

Ik zit met een probleem tussen de verbinding van de desire met een autoradio. Als ik muziek afspeel via blue tooth op de autoradio, dan slaat mijn versterker niet aan. Als ik gewoon een cd afspeel of via usb, dan slaat de versterker wel aan, waar mijn bassbox is op aangesloten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De autoradio die ik gebruik is een kenwood kdc-bt50u. Ik ben nu een aantal uurtjes aan het zoeken geweest in de instellingen van telefoon en autoradio, maar kom er niet uit.
Hopelijk kan 1 van jullie mij helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik moet zeggen dat de bruine toch een stuk mooier is dan de zilveren in het echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Iemand een goeie tip om Skype te kunnen gebruiken, gaat me eigenlijk vooral om chat (IM). Skype Lite staat niet (meer) op de market? Van Fring lees ik dat die niet goed werkt op de Desire. Webbased via imo.im werkt bij mij ook niet, pagina wordt niet geladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb al sinds ik de Desire in me bezit heb geaccepteerd dat de batterij elke avond opgeladen moet worden, ik ben dan ook best een zware gebruiker:

- Mail (2 accounts, exchange en Gmail staan op push gedurende piektijden)
- Twitter (staat op handmatig)
- Weer (staat op 1 x ophalen per dag)

Voor de rest check ik een paar keer per dag:

- Android Market
- Nu.nl app
- Hyves app
- AndroidWorld app
- XDA app

En hiernaast doe ik wat google searches, sms een aantal keer per dag, en bel regelmatig.

Echter nadat ik gister en vandaag me telefoon goed in gaten ben gaan houden ben ik erachter gekomen dat de "Gegevensverbinding" super vaak aan het connecten is met internet. (De pijltjes onder het "Gtje" staan constant te bewegen).

Ik heb vandaag de gegevensverbinding is uitgezet en dan staat me batterij aan het eind van de dag nog op 77%!! Terwijl ik normaal als ik thuiskom na een werkdag blij mag zijn met nog 20%. (tevens als ik de lader er dan niet aan doe s'nachts is me telefoon gewoon uitgevallen als ik de volgende ochtend wakker wordt, dat wil dus zeggen dat me telefoon zelfs s'nachts zichzelf leegzuigt omdat die internet verbinding maakt).

Wat kan het nou toch zijn dat constant internet nodig heeft, me mail accounts staan op push, alle andere apps die internet nodig hebben staan op handmatig, enkel alleen "weer" staat op 1 x per dag ophalen.

Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waardoor de telefoon constant internet zoekt?

P.s. ik gebruik een task killer zodat apps die ik echt maar 1 x gebruik en internet nodig hebben ook echt afgesloten worden als ik ze niet snel daarna weer wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intergalactrick schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:41:
[...]

Heb vanmiddag dat formulier ingevuld en kreeg daarop de vraag terug wat mijn build-nummer is. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. :)
Ik kreeg juist een email of telefonisch contact op wilde nemen met HTC. Waarom krijgen jullie dat verzoek niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Dino_V schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:05:
Ik heb al sinds ik de Desire in me bezit heb geaccepteerd dat de batterij elke avond opgeladen moet worden, ik ben dan ook best een zware gebruiker:

- Mail (2 accounts, exchange en Gmail staan op push gedurende piektijden)
- Twitter (staat op handmatig)
- Weer (staat op 1 x ophalen per dag)

Voor de rest check ik een paar keer per dag:

- Android Market
- Nu.nl app
- Hyves app
- AndroidWorld app
- XDA app

En hiernaast doe ik wat google searches, sms een aantal keer per dag, en bel regelmatig.

Echter nadat ik gister en vandaag me telefoon goed in gaten ben gaan houden ben ik erachter gekomen dat de "Gegevensverbinding" super vaak aan het connecten is met internet. (De pijltjes onder het "Gtje" staan constant te bewegen).

Ik heb vandaag de gegevensverbinding is uitgezet en dan staat me batterij aan het eind van de dag nog op 77%!! Terwijl ik normaal als ik thuiskom na een werkdag blij mag zijn met nog 20%. (tevens als ik de lader er dan niet aan doe s'nachts is me telefoon gewoon uitgevallen als ik de volgende ochtend wakker wordt, dat wil dus zeggen dat me telefoon zelfs s'nachts zichzelf leegzuigt omdat die internet verbinding maakt).

Wat kan het nou toch zijn dat constant internet nodig heeft, me mail accounts staan op push, alle andere apps die internet nodig hebben staan op handmatig, enkel alleen "weer" staat op 1 x per dag ophalen.

Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waardoor de telefoon constant internet zoekt?

P.s. ik gebruik een task killer zodat apps die ik echt maar 1 x gebruik en internet nodig hebben ook echt afgesloten worden als ik ze niet snel daarna weer wil gebruiken.
Appkillers kunnen juist nadelig werken. Laat android dat toch lekker zelf uitzoeken.... :/

En je mail accounts op push.. daar is ook internet voor nodig dunkt me.. hoe kan 'ie anders weten dat er berichten zijn?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
SmithNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:18:
[...]

Appkillers kunnen juist nadelig werken. Laat android dat toch lekker zelf uitzoeken.... :/

En je mail accounts op push.. daar is ook internet voor nodig dunkt me.. hoe kan 'ie anders weten dat er berichten zijn?
Ik heb het ook geprobeerd zonder de task killer te gebruiken, merkte eigenlijk weinig tot geen verschil...

Maar push, in mijn optiek is dat toch een techniek dat de mails doorgepushed worden waardoor de telefoon niet constant hoeft te checken of er mail is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

RiesB71 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:17:
Iemand een goeie tip om Skype te kunnen gebruiken, gaat me eigenlijk vooral om chat (IM). Skype Lite staat niet (meer) op de market? Van Fring lees ik dat die niet goed werkt op de Desire. Webbased via imo.im werkt bij mij ook niet, pagina wordt niet geladen..
Bij mij werkt Fring prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Dino_V schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:40:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd zonder de task killer te gebruiken, merkte eigenlijk weinig tot geen verschil...

Maar push, in mijn optiek is dat toch een techniek dat de mails doorgepushed worden waardoor de telefoon niet constant hoeft te checken of er mail is? 8)7
Gebruik al een tijdje geen task killer meer. Werkt prima zonder, android regelt het uit zichzelf allemaal prima. Heb een taskkiller wel geinstalleerd staan voor als er zo nu en dan eens een progje vastloopt, maar dit gebeurt zelden eigenlijk.

Wat betreft die push mail. Daar moet je nog steeds internet verbinding voor hebben. Je bent verbonden met de server, maar de telefoon hoeft niet om de xx minuten aan de server te vragen of er nieuwe mail is. De server meldt dat aan de telefoon. Maar je hebt wel degelijk een verbinding open staan.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:04
riotrick schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:10:
[...]

Gebruik al een tijdje geen task killer meer. Werkt prima zonder, android regelt het uit zichzelf allemaal prima. Heb een taskkiller wel geinstalleerd staan voor als er zo nu en dan eens een progje vastloopt, maar dit gebeurt zelden eigenlijk.

Wat betreft die push mail. Daar moet je nog steeds internet verbinding voor hebben. Je bent verbonden met de server, maar de telefoon hoeft niet om de xx minuten aan de server te vragen of er nieuwe mail is. De server meldt dat aan de telefoon. Maar je hebt wel degelijk een verbinding open staan.
Het open hebben staan vraagt niet zo heel veel. Kon met constant internet aan ook twee dagen halen (deed toen verder niet echt iets op mijn telefoon).

Wat mij opvalt is dat met wifi constant aan als ik toch van thuis naar een plek met wifi ga ook niet veel extra's vraagt en op het moment dat je wifi hebt je telefoon minder verbruikt (geen harde cijfers voor, puur gevoelsmatig...)

Wat je kan proberen is dus op je werk wifi te gebruiken en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Staffie666 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:29:
[...]

Heb je hem niet in NL gekocht dan? (hoewel je vodafone gaat hebben toch de vraag)
omdat ik en verschillende vrienden van me wel standaard nl taal hadden op onze desires
Heb hem bij studentmobiel besteld.
Maar toen ik niet uit nederlands kon kiezen, dacht ik dat ze (ivm algehele backorders) ze uit duitsland geimporteerd hadden iod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
Nou moe, tijdje terug, voor ik m'n desire had, las ik hier ergens iets over het automatisch starten van applicaties wanneer je de desire aan de lader legt. Daar scheen een appje voor te zijn. Nou heb ik dus al met flink wat zoektermen gegoogeld en hier op GoT gezocht maar kan het niet meer terug vinden... Ik zal er hoogstwaarschijnlijk overheen lezen ofzo, maar als iemand toevallig weet wat ik bedoel :+

Sinds een paar dagen heb ik namelijk een dockingstation, en ik zou graag ergens in willen stellen dat hij dan een klok (bijv de standaard bureau klok) laat zien op lage helderheid wanneer ik hem in het dock plaats.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:59
Welk dockingstation heb jij en waar heb jij hem vandaan? Ik ga een deze dagen ook een desire aanschaffen en wil daarbij ook een dockingstation.

[ Voor 71% gewijzigd door Danjel op 29-05-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenergy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02-2023
locale zou dat moeten kunnen met een van zen plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik had gisteren per ongelijk in het Root topic een vraag gesteld die eigenlijk hier hoort.

De vraag was of het mogelijk is om via WiFi bijvoorbeeld een netwerkschijf in je thuisnetwerk te benaderen. Het antwoord was dat dat kan via ASTRO.
Ik had eerst de update daarvoor nog niet maar nu wel.

Het is mij uiteindelijk gelukt om een netwerkschijf te benaderen. Hier staan allemaal MP3 nummers en JPG foto's op. De inhoud van die schijf kan ik dus gewoon zien. Maar gek genoeg als ik een MP3 wil afspelen zegt mijn Desire dat het bestandsformaat niet herkend wordt. Het zelfde geldt voor de JPG foto's.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik alleen het IP adres hoefde in te voeren bij het aanmaken van een share. Dit was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hm, ik krijg nu een OTA-update binnen (naar 1.19.161.5). Ik ben nog een beetje huiverig om 'm te installeren eigenlijk, ivm eventueel rooten. :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/717032/ota.png

[ Voor 23% gewijzigd door gday op 29-05-2010 13:39 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:52
gday schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:34:
Hm, ik krijg nu een OTA-update binnen (naar 1.19.161.5). Ik ben nog een beetje huiverig om 'm te installeren eigenlijk, ivm eventueel rooten. :)

[afbeelding]
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat hij na het updaten makkelijker te rooten is ;) Ik zou zelf nog even wachten ondanks deze "coole feature"

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2010 13:42 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Al enig idee wat er in die ota update zit?

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:02

Nakebod

Nope.

Een coole feature uiteraard! :+
Zo te zien een update met camera bugfix waar sommige last van hebben.
Lees net dat dit een Vodafone specifieke update zou zijn? Vandaar dat ik geen update kan vinden?

[ Voor 32% gewijzigd door Nakebod op 29-05-2010 14:31 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 15:04
Nakebod schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:20:
Een coole feature uiteraard! :+
Zo te zien een update met camera bugfix waar sommige last van hebben.
Lees net dat dit een Vodafone specifieke update zou zijn? Vandaar dat ik geen update kan vinden?
Zoals ik op XDA ook las kregen dus mensen met een vodafone branded telefoon deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Vind niemand het raar dat er over een "Coole feature" en een "abo" gepraat wordt en "Systeemsoftwareüpdate met puntjes op de u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:02

Nakebod

Nope.

Dat is hip, dus dat is niet raar!
En als je abonnement al afkort, is abo correcter dan abbo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

pingwings schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:38:
Vind niemand het raar dat er over een "Coole feature" en een "abo" gepraat wordt en "Systeemsoftwareüpdate met puntjes op de u?
Ja, dat vond ik ook al raar inderdaad ... :)

Ik zou idd liever lezen:
• 'mooie feature'
• 'abonnement'
• en 'systeemsoftware-update'

:)

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 29-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40
ik doe het gewoon joh... eens kijken wat er gebeurd... (miss ontploft ie wel... :| )

edit: update gedownload
update geinstalleerd(dmv automatisch opnieuw opstarten en dan update hij)
daarna reboot hij weer en staat er: gefeliciteerd! De telefoon is geüpdatet naar versie 1.19.161.5

geüpdatet.... kansloos...

maar hij doet het dus gewoon nog

en bij build nummer staat nu 1.19.161.5 CL171460 release-keys

softwarenummer: 1.19.161.5

werkt dus prima i guess? geen idee wat de update heeft gedaan...

[ Voor 76% gewijzigd door Ewivis op 29-05-2010 15:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet dat ik het pas nog gedaan heb en dat het hier pas nog genoemd is, maar heb even een blackout. Hoe herstel ik ook alweer de weer widget op je allereerste scherm?

PS hier net updates opgevraagd, hier nog niets binnen, heb wel 2.21update1 als software versie.

[ Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-05-2010 16:46 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:44:
Weet dat ik het pas nog gedaan heb en dat het hier pas nog genoemd is, maar heb even een blackout. Hoe herstel ik ook alweer de weer widget op je allereerste scherm?

PS hier net updates opgevraagd, hier nog niets binnen, heb wel 2.21update1 als software versie.
Moet je voor de grap eens kijken op bladzijde 38 van de handleiding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heb ik nou even iets gemist...? Als je een app installeert via HTC Sync vanaf je pc, wordt de app dan niet in het "er is een update beschikbaar register" bijgeschreven? Mijn via de PC geïnstalleerde apps geven namelijk nooit updatemeldingen :-(

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
de nieuwe update lijkt inderdaad voor Vodafone toestellen te zijn:

http://forum.vodafone.co....irmware-update-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Heb je wel een Vodafone versie? Volgens diverse berichten gaat het namelijk om een Vodafone update.

offtopic:
@Ewivis geüpdatet klopt toch gewoon: up·da·ten (overgankelijk werkwoord; updatete, heeft geüpdatet; afleiding: updating) (Van Dale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

Ewivis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:28:
ik doe het gewoon joh... eens kijken wat er gebeurd... (miss ontploft ie wel... :| )

[...]

geüpdatet.... kansloos...

[...]
Nopes, niet kansloos maar correct:
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/updaten

Maar fijn dat je je bevindingen post :) Kleine update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
mmm dit is wel interessant mbt die OTA van vodafone...
Had zelf ook een vodafone desire, maar reeds geroot dus OTA gaat bij mij niet werken, toch wel jammer 8)7 want vind die auto facebook link bij smsjes van voicemail en bank zwaar irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40
Syzzer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:43:
[...]
Nopes, niet kansloos maar correct:
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/updaten

Maar fijn dat je je bevindingen post :) Kleine update dus.
zo inderdaad... apart woord in ieder geval dan. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Krast de desire (voor en achterkant) snel of kan ik hem gewoon in mijn zak doen? De ipod touch/iphone heeft bijvoorbeeld een bijna onkrasbaar touch screen maar de achterkant zit zo onder de krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 12:13
yes ik merk net dat ie bij sms toch bijhoudt hoeveel tekens erin zitten.
als je nog maar 10 tekens voor 1 vol bericht kan hebben geeft ie rechtsbovenin een klein venstertje weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Anoniem: 214426 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:10:
Krast de desire (voor en achterkant) snel of kan ik hem gewoon in mijn zak doen? De ipod touch/iphone heeft bijvoorbeeld een bijna onkrasbaar touch screen maar de achterkant zit zo onder de krassen
De Desire heb ik nog maar net, maar die heeft net zo'n rubberachtige achterkant als de Hero die ik sinds september vorig jaar had. Ik heb hem altijd in mijn broekzak gehad (zonder andere voorwerpen erbij, dat was de dedicated telefoon-broekzak) en ik ben er al die tijd niet in geslaagd om ook maar één krasje op de achterkant te krijgen. En trouwens ook niet op de voorkant.

Voor de Desire ben ik dus ook niet zo bang, maar ik ga er wel wat screenprotectortjes bij bestellen denk ik. Je weet maar nooit.

Als het mis gaat, zijn die achterkanten trouwens voor 32 euro bij HTC zelf te bestellen via hun website. Ze zeggen 19 euro maar ze gooien er zomaar meer dan 12 euro verzendkosten enzo bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 14:49
Qli-max schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:50:
mmm dit is wel interessant mbt die OTA van vodafone...
Had zelf ook een vodafone desire, maar reeds geroot dus OTA gaat bij mij niet werken, toch wel jammer 8)7 want vind die auto facebook link bij smsjes van voicemail en bank zwaar irritant :P
Zitten inderdaad toch wel wat leuke veranderingen in de ROM, die ik eigenlijk ook graag zou willen zien:
  • Nieuwe radio
  • Nieuwe Quick Office
  • Bug dat SMSjes aan Facebook contact wordt gekoppeld!
  • Update YouTube app
  • Telefoon iets sneller?
  • Frienstream en RSS reader fix mbt updaten
Dit is wel allemaal onofficieel en opgemaakt uit ervaringen van gebruikers voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176327

Ik heb een HTC Desire bij Vodafone, maar heb nog geen melding van een update gekregen.
Als ik handmatig controleer voor updates krijg ik dit;
De telefoon is up-to-date
Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.

Lekker tegenstrijdig.
Iemand die weet hoe ik die update nou kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 12:13
hmm ik heb wel als provider vodafone maar geen vodafone branded toestel.
alsik bij instellingen--> update doe krijg ik wel de tekst er zijn updates gevonden voor uw telefoon maar vervolgens gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Anoniem: 176327 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:25:
Ik heb een HTC Desire bij Vodafone, maar heb nog geen melding van een update gekregen.
Als ik handmatig controleer voor updates krijg ik dit;
De telefoon is up-to-date
Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.

Lekker tegenstrijdig.
Iemand die weet hoe ik die update nou kan krijgen?
Idd, erg domme melding. ik heb die ook (geen vodafone versie). Hopelijk wordt dat met de android 2.2 update gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
@Sentenis

In de tweede zin van de melding zit een vertaalfout. HTC heeft het woord "geen" vergeten. Zet je telefoon op Engels en je ziet een correcte melding.

OTA updates worden niet voor iedereen tegelijk beschikbaar gesteld om de belasting voor de netwerken en voor de updateservers te spreiden. Je moet gewoon nog wat geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176327

Oké bedankt, dat had ik inderdaad niet zelf kunnen bedenken haha.
Dan heb ik nog even geduld, zo te zien is het toch niet zo'n schokkende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 13:45
Instellingen -> over de telefoon -> systeem software updates -> nu controleren

Dan kan ik de update gewoon binnen halen over wifi ( heb Vodafone abbo )

Edit: Succesvol geupdate naar 1.19.161.5.

[ Voor 12% gewijzigd door Smashmint op 29-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

paragon schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:28:
Ziet er eindelijk wat beter uit. Het voor mij grootste nadeel van de desire, het niet (fatsoenlijk) af kunnen spelen van divx, xvid of x264 wordt hopelijk verholpen.
Ik heb eens een divx'je ge-convert (!) ;) Naar een WMV bestand.
Dit heb ik gedaan met "Any Video Converter Proffesional".
Ik heb voor de optie "customized WMV movie" gekozen (WMV 9)

Je kan ook de resolutie invullen 800x480 (dus niet andersom)

Daarna plaats je de film in je DCIM map op je sd kaart. En wat denk je?
Prachtig!

Het omrekenen duurt wel lang trouwens maar goed..het is dus goed mogelijk.
Je kan zelfs een x264 bluray rip van 25 gieg laten omrekenen. Dit duurde wel een hele nacht.
Heb ik gedaan met avatar. Alleen tijdens het afspelen van drukke scenes trekt de desire het niet helemaal.
Misschien de bitrate wat te hoog. (standaard 700 nog iets)
Ik probeer het nu op de helft hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inktpotje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:25:
Instellingen -> over de telefoon -> systeem software updates -> nu controleren

Dan kan ik de update gewoon binnen halen over wifi ( heb Vodafone abbo )

Edit: Succesvol geupdate naar 1.19.161.5.
Heb ff mijn prepaid simkaartje van vodafone erin geduwt, hij vind geen updates (die overbekende taalfout negeer ik ff voor het gemak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361222

Voor zover ik het begrijp is deze update alleen voor Vodafone branded roms.
Niet iedereen met een Vodafone abo heeft een branded rom. Softwarenummer 1.15.405.4 is unbranded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Als je nog geen bericht op de (unrooted/stock VF ROM) VF branded desire hebt gekregen dat je kunt updaten, kun je hier de officiële update downloaden.

Voer vervolgens volgende uit:
  • Hernoem de file "update.zip" en kopieer hem naar de root van je microSD (dus niet in een submapje en sluit voor het kopieren de telefoon aan op computer als diskdrive)
  • Zet je desire uit.
  • Start de telefoon op door tegelijk power en volume down ingedrukt te houden, je komt in "hboot" (er wordt even kort wat uitgevoerd in groene letters, niet op letten)
  • Ga met volume down naar "recovery" en druk op de power knop om te bevestigen
  • Wacht even tot er een rode driehoek met uitroepteken in beeld komt.
  • Druk nu op de power en de volume up tegelijk, je komt in Android system recovery (blauwe letters)
  • Ga met volume down naar "Apply sdcard:update.zip" en druk op power.
  • Er zal verschijnen "Install from sdcard complete"
  • Ga met volume up naar "reboot system now" en bevestig met power knop
  • Voilá, update uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit alleen maar nuttig voor Vodafonegebruikers? (heb zelf Hi maar ik neem graag alle verbeteringen in de update mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik verwacht eigenlijk dat de update ook het probleem oplost van Vodafone, de Desire en MMS.
Het was vrij lastig om MMS werkend te krijgen, wat te maken had met de APN profielen waar een bug in zat.

Zo ook even testen :)

[update]
Mijn ROM is dus niet branded. En om hem nu vrijwillig om te gooien naar een Branded versie gaat wat ver :P

[ Voor 21% gewijzigd door Elect op 30-05-2010 09:14 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-07 19:43
Ik ga hem vanmiddag halen :) Verheug me erop.

Mensen nog tips voor leuke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fransfb schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:27:
Ik ga hem vanmiddag halen :) Verheug me erop.

Mensen nog tips voor leuke apps?
Software wordt hier niet besproken. Je kan even in het softwaretopic kijken. Maar ook dat is geen topic om advies te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Elect schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:04:
Ik verwacht eigenlijk dat de update ook het probleem oplost van Vodafone, de Desire en MMS.
Het was vrij lastig om MMS werkend te krijgen, wat te maken had met de APN profielen waar een bug in zat.

Zo ook even testen :)

[update]
Mijn ROM is dus niet branded. En om hem nu vrijwillig om te gooien naar een Branded versie gaat wat ver :P
Zou je denk ik ook niet lukken, want nergens op het web is de 'originele' VF ROM te vinden zodat je hem kunt flashen, was er zelf ook naar op zoek ivm garantie (aangezien ik hem geroot heb en met custum roms werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 14:15
Buffalo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:30:
Ik had gisteren per ongelijk in het Root topic een vraag gesteld die eigenlijk hier hoort.

De vraag was of het mogelijk is om via WiFi bijvoorbeeld een netwerkschijf in je thuisnetwerk te benaderen. Het antwoord was dat dat kan via ASTRO.
Ik had eerst de update daarvoor nog niet maar nu wel.

Het is mij uiteindelijk gelukt om een netwerkschijf te benaderen. Hier staan allemaal MP3 nummers en JPG foto's op. De inhoud van die schijf kan ik dus gewoon zien. Maar gek genoeg als ik een MP3 wil afspelen zegt mijn Desire dat het bestandsformaat niet herkend wordt. Het zelfde geldt voor de JPG foto's.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik alleen het IP adres hoefde in te voeren bij het aanmaken van een share. Dit was voldoende.
Weet iemand toevallig nog een antwoord op mijn bovenstaande vraag die ik gisteren stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

janvanduschoten schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:48:
[...]

Moet je voor de grap eens kijken op bladzijde 38 van de handleiding. :+
Achtergrond wijzigen :?

Weet ik nog steeds de naam van de widget niet, maar goed, naar standaard scherm hersteld, rest opnieuw ingesteld en gelijk maar even opgeslagen.
Joni schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:13:
[...]

Heb je wel een Vodafone versie? Volgens diverse berichten gaat het namelijk om een Vodafone update.

offtopic:
@Ewivis geüpdatet klopt toch gewoon: up·da·ten (overgankelijk werkwoord; updatete, heeft geüpdatet; afleiding: updating) (Van Dale)
Heb niet de VF versie, maar wel gekocht met een VF abbo.

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-05-2010 12:24 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Heb even geen Desire hier om het op uit te proberen (is bij de kapper om zich te laten ontdoen van een paar onderschermse baardharen), maar volgens mij hoef je alleen een leeg plekje op je scherm lang in te drukken en dan krijg je de keuze wat je wilt installeren qua widgets. Kies voor een HTC widget en dan kom je vast dat weer-widget wel weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354780

Voor de zoveelste keer heb ik iets vreemds ervaren met m'n Desire...

Ik zat onlangs bij een vriend van mij en heb het toestel wat "voorgesteld". Ik logde in op hun wifi netwerk, liet alles updaten etc.

De weer-widget paste zich mooi aan aan de locatie (gebaseerd op netwerklocatie). Nu kom ik weer thuis en sindsdien denkt het toestel altijd wanneer ik thuis ben, dat ik bij die vriend ben. Ik mag eender waar naartoe gaan, het toestel zal steeds mooi zo'n locatie aanpassen. Maar wanneer ik thuis ben, geeft hij aan dat ik bij die vriend ben.

Nog vreemder:
- bij het heropstarten van het toestel geeft hij oorspronkelijk de juiste locatie weer, maar past hij zich na enige tijd aan aan de locatie van de vriend
- wanneer ik wifi afsluit en op 3g ga, geeft ie plots wel de correcte locatie.

Ik heb al 's alle opgeslagen wifi-punten verwijderd, maar toch blijft hij van locatie missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Heb sinds vrijdag mijn Desire binnen en moet zeggen dat het een verademing is ten opzichten van mijn HTC Touch Pro met WM6.5.2 :) echt geweldig dit toestel!!

Zit alleen ff met een "probleempje" heb thuis een exchange server staan met daarop één hoofd mail account en 3 pop account. Het hoofd account krijg ik netjes gesynd met OMA, maar de pop account heb ik van buiten afgesloten en kunnen alleen via VPN toegang krijgen tot hun accounts. Nu heb ik in Android netjes een VPN verbinding aangemaakt, maar deze valt iedere keer uit. Heb het idee dat Android of RAS de verbinding "killed" omdat er voor xx sec/min geen data over de lijn gaat. Nu heb ik gezocht naar een "keep alive" oplossing en ben ik op de app "Ping" uitgekomen om daar een ∞ ping in de maken. Echter (lijkt het erop) dat de ping app door Android wordt afgesloten na het regelmatig opstarten van andere apps. Gevolg is dat de ping stopt en de VPN als nog eruit klapt.

Iemand een idee hoe ik dit op android (of W2k8) zodanig aan kan vliegen dat het wel blijft werken?

Of heeft iemand een idee of VPN auto-reconnected ergens in valt te stellen of is te verkrijgen (middels een app?)?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Laatst online: 06-07 08:25
Websites als Geenstijl en Uitzendinggemist doen het wel, echter kan ik geen video's er vanaf afspelen. Moet ik een bepaalde codec installeren op de HTC Desire of een bepaald programmatje?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Laatst online: 11-07 11:57
Er zit een standaard agenda in de Desire. Daarin worden berichten van een bepaalde afspraak maar zeer gedeeltelijk getoond. Dat zal misschien zijn om diskspace te sparen, maar het is niet handig.

Weet iemand een manier om meer tekst in een afspraak te zetten? Ik sync mijn afspraken, maar dat is denk ik niet van belang.

Of is er een betere agenda in dit opzicht bij jullie bekend?

Om ruimte te sparen zou de inhoud van de agenda (en mogelijk ook mail) op de SD kaart kunnen worden gezet. Kan dat. Zo nee, kan het wel in 2.2? Zo ja, kan iemand me uitleggen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
Danjel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:23:
Welk dockingstation heb jij en waar heb jij hem vandaan? Ik ga een deze dagen ook een desire aanschaffen en wil daarbij ook een dockingstation.
Dit dockingstation heb ik gekocht. Verzending duurde wel wat lang, maar de verkoper claimde dat de aswolken weer tegenwerkten ofzo. Ik heb hem nou een paar dagen thuis staan en heb er gemengde gevoelens over. De desire kan een beetje naar achteren wiebelen zodat je dus het idee krijgt dat de connector een keer gaat afbreken. Ook zitten er twee ledjes op (en een 2e accu slot). Van het groene ledje, dat aangeeft dat er stroom is, heb ik geen last... Maar de blauwe die ernaast zit kan ik net zo goed als gevel verlichting in gaan zetten, mijn hele plafond word daardoor verlicht.

Maargoed, dat zijn dingen waar je je maar net aan moet storen. Er zit een kabel 'vast' aan het dock, dat is de usb kabel, en er word een losse 1A netvoeding naar mini usb bijgeleverd. De mini-usb aansluiting plug je in het dockingstation, waardoor je dus in feite ongeveer 500mAh van de usb poort van je pc haalt en 1A van de extra adapter. Ik denk er zelf nog wel aan om de standaard 1.5A HTC adapter er in te pluggen, dan zou hij echt stukken sneller moeten opladen lijkt me.

Conclusie: Over het algemeen vind ik het dockingstation geen miskoop. Ik ben er ongeveer 11-12 euro lichter door geworden, maar daardoor kan ik wel mijn telefoon heel simpel opladen en syncen door hem alleen maar in een houder te zetten. De bouwkwaliteit lijkt redelijk, maar de pasvorm voor de HTC desire is eigenlijk net ietsjes te groot,dit laat dus nog wat te wensen over. Ik denk dat als je een beetje handig bent met ductape of een stukje rubber dat je dat ook nog wel op kan lossen :)

Zo, ff een korte mini-review, de reden van aanschaf was dat ik echt geen tientallen euro's over heb voor een stuk plastic met een stekkertje erin :P

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

Je hebt gelijk, het is bladzijde 39 ipv 38. Daar staat hoe je een widget toevoegd aan je scherm. Je bedoeld trouwens de KLOK widget van HTC. Dus widgets toevoegen, klok, en kies dan de klok met weer.

Je vraagt niet hoe de widget heet, maar hoe je een widget plaatst, en dat staat op blz 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
De truuk van verjaardagen in je agenda is volgens mij dat deze alleen in je gmail agenda aan elkaar worden gekoppeld. Pas als je agenda weer met gmail wordt gesynced, dan verschijnen ze pas op je phone. Misschien voor vele bekende hap, maar heerst toch nog veel onduidelijkheid over vlgns mij.

Overigens Sync2 gebruikt om Outlook contactpersonen naar gmail te exporteren, werkt beter dan via csv want dan mis ik toch altijd een hoop gegevens. Wel moet je nog even je categorieën handmatig omzetten naar gmail groepen, want ook al hebben ze dezelfde naam worden ze dubbel aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

janvanduschoten schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Je hebt gelijk, het is bladzijde 39 ipv 38. Daar staat hoe je een widget toevoegd aan je scherm. Je bedoeld trouwens de KLOK widget van HTC. Dus widgets toevoegen, klok, en kies dan de klok met weer.

Je vraagt niet hoe de widget heet, maar hoe je een widget plaatst, en dat staat op blz 39.
Dank je! Zat maar te kloten met het weer-widget, is het de klok :z

Gelijk even crossposten, is er een handleiding voor het aanbrengen van een Brando protector voor de Desire, ik heb steeds ruzie met de 2de sticker (verwijderen na het aanbrengen) waardoor ik nu al 2 protectors verneukt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Dat is niet zo moeilijk

- douche aan zetten en 5 minuten wachten
- douche uit doen en het vrijgekomen stoom even uit de douche laten waaien
- de douche is nu stofvrij
- ik maak mijn scherm schoon met een brillen reiniger doekje. Deze laten geen strepen achter.
- ik haal een stukje van het eerste velletje los en begin bovenaan het scherm
- na ongeveer 1 cm erop geplakt te hebben pak ik een bankpasje en ga over het deels opgeplakte stukje screenproctector zodat de lucht eronder weg kan gaan
- zo doe ik telkens een stukje tot het laatste deel screenprotector op het scherm zit.
- haal het 2de vel eraf en je bent klaar.

Het aanbrengen doe ik in ongeveer 3 minuten. Het stelt niks voor.
De screenprotector is eerst nog een beetje stroef maar dat is na 2 dagen helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik ken geen makkelijkere screenprotectors dan die van Brando. Het aanbrengen hoeft eigenlijk nooit langer te duren dan 30 seconden. :) Er staat toch ook gewoon een beschrijving op de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Weet iemand hoe je het ledje uit kan zetten dat aangaat bij opladen? Heb wel gezien dat je dat ledje voor andere zaken kan configgen, maar zag opladen er niet bij staan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Binnetie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:04:
Dat is niet zo moeilijk

- douche aan zetten en 5 minuten wachten
- douche uit doen en het vrijgekomen stoom even uit de douche laten waaien
- de douche is nu stofvrij
- ik maak mijn scherm schoon met een brillen reiniger doekje. Deze laten geen strepen achter.
- ik haal een stukje van het eerste velletje los en begin bovenaan het scherm
- na ongeveer 1 cm erop geplakt te hebben pak ik een bankpasje en ga over het deels opgeplakte stukje screenproctector zodat de lucht eronder weg kan gaan
- zo doe ik telkens een stukje tot het laatste deel screenprotector op het scherm zit.
- haal het 2de vel eraf en je bent klaar.

Het aanbrengen doe ik in ongeveer 3 minuten. Het stelt niks voor.
De screenprotector is eerst nog een beetje stroef maar dat is na 2 dagen helemaal weg.
Dat gedeelte lukt me nog wel, gaat fout bij het verwijderen van de 2de sticker op de protector, degene waarop staat dat je hem NA het aanbrengen moet verwijderen.

Bij beide protectors kreeg ik wel heel erg het gevoel dat de laatste beschermlaag er niet op zat en de sticker trok dus een gat door heel de protector heen. Bij de 2de ook bijna en daar heb ik de laatste sticker er maar gewoon afgekrapt.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 31-05-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:47

GVR

sticker eraf gekrabt? volgens mij krab je hem dan toch echt van de bovenste laag af die je helemaal moet verwijderen. Die sticker zit toch niet op de screenprotector zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Na het filmpje te hebben gezien, er zat inderdaad nog een laag op, echter kreeg ik die met de sticker er niet af, dan kwamen beide lagen mee, na er helemaal af gehaald te hebben en wat peuteren is nu de bovenste laag er ook af.
Helaas nu wel wat stof achter de protector, maar nieuwe waren toch al besteld, dus die er binnenkort maar eens op knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om al je mail te selecteren en te markeren als gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
gday schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:34:

[afbeelding]
Oeh nice een firmware update! Hier is 'ie goed gelukt, dus dat is wel prettig :)
Hopelijk blijft VF zo goed bezig, gezien de toekomst met 2.2...!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 13:50
Nog maar eens kijken of iemand hier het antwoord weet. Na een kleine week rond zoeken nog steeds geen antwoord gevonden namelijk. Plaatjes van internet pagina's via de stock browser op mijn desire zijn geen high-res. Hij lijkt het allemaal naar beneden te schalen, vooral als je inzoomt zie je de pixels, vervolgens op mijn desktop getest en daar is het niet het geval, de telefoon doet dus iets met de plaatjes.. Dacht eerst dat het alleen gebeurde bij de mobiele netwerken maar het gebeurt ook als ik op wifi zit. Ik kan geen instelling vinden die dat zou kunnen voorkomen. Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Christian_Ku op 31-05-2010 10:09 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

Ik probeer hier op het werk een tomtom 9020 te koppelen met een desire maar hij kan helemaal niet vinden. Met andere oude telefoons met bluetooth gaat het vanzelf.

Ik heb zelf de hero. Gaat het trouwens ook niet mee. Maar ik weet dat android 1.5 nogal een gebrekkig bluetooth heeft.

Ik dacht dat bleutooth in de desire (android 2.2?) veel verder ontwikkeld was?

Foutmelding:
De vereiste functies konden voor deze telefoon niet worden gevonden

Hoe kan het nou toch dat bluetooth op de android versies niet werkt waar (echt) oude toestellen het wel voortreffelijk doen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

Christian_Ku schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:07:
Nog maar eens kijken of iemand hier het antwoord weet. Na een kleine week rond zoeken nog steeds geen antwoord gevonden namelijk. Plaatjes van internet pagina's via de stock browser op mijn desire zijn geen high-res. Hij lijkt het allemaal naar beneden te schalen, vooral als je inzoomt zie je de pixels, vervolgens op mijn desktop getest en daar is het niet het geval, de telefoon doet dus iets met de plaatjes.. Dacht eerst dat het alleen gebeurde bij de mobiele netwerken maar het gebeurt ook als ik op wifi zit. Ik kan geen instelling vinden die dat zou kunnen voorkomen. Iemand een idee?
Dit is mij ook opgevallen..hou me aanbevolen voor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 13:32
Anoniem: 19058 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:51:
[...]

Dit is mij ook opgevallen..hou me aanbevolen voor een oplossing
Gebruik je toevallig Opera browser? En zo ja, heb je de instelling aan staan dat de site eerst wordt gecomprimeerd en dan pas wordt verstuurd naar je telefoon (Opera Turbo)? Dit kan de "slechte" kwaliteit verklaren als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
dread schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
Ik probeer hier op het werk een tomtom 9020 te koppelen met een desire maar hij kan helemaal niet vinden. Met andere oude telefoons met bluetooth gaat het vanzelf.

Ik heb zelf de hero. Gaat het trouwens ook niet mee. Maar ik weet dat android 1.5 nogal een gebrekkig bluetooth heeft.

Ik dacht dat bleutooth in de desire (android 2.2?) veel verder ontwikkeld was?

Foutmelding:
De vereiste functies konden voor deze telefoon niet worden gevonden

Hoe kan het nou toch dat bluetooth op de android versies niet werkt waar (echt) oude toestellen het wel voortreffelijk doen?
Je hebt geen Anroid 2.2, maar 2.1. Staat de desire in je BT instellingen op 'kan gevonden worden'? Heb zelf geen problemen (directe link Desire - Fiat Grande Punto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:25

DarkSide

theres no place like ::1

Heb ook geen probleem om mijn Desire te conecten met mijn (opel) carkit.
Even in instellingen op Telefoon aangeven dat hij vindbaar moet zijn (is volgens mij 90sec).
En dan de carkit te laten zoeken. Hij vindt dan snel mijn desire. Even pincode invoeren en voila geconnect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Hier ook een drama met de verbinding naar mijn Nokia Advanced Carkit CK-7W via Bluetooth.

Deze carkit is automatisch zichtbaar met inschakelen.
Vervolgens laat ik de Desire zoeken naar apparaten, maar hij ziet hem gewoonweg niet!?

Tevens heb ik ook al andersom geprobeerd verbinding/koppeling te maken door de Desire op "zichtbaar" te zetten, maar ook nu "zien" ze elkaar niet!?

Met mijn vorige HTC; de Touch Diamond, geen probleem mee. FF BT aanzetten, scannen, en toevoegen. Klaar. Zo ook met de Samsung.

De carkit gebruikt het HFP (handsfreeprofile) en dit is aanwezig op de Desire (aldus de specs op de website).

Iemand een idee/oplossing voor/over!??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Sry Ja het gevonden worden vinkje staat aan ;)

maar hij vind helemaal niets. Andere oudere telefoons wel.

onderaan in de desire staat wel dat hij gekoppeld is maar de verbinding is verbroken.

[ Voor 29% gewijzigd door dread op 31-05-2010 11:22 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ondertussen de Desire een aantal weken in bezit. Ansich een zeer prettig toestel, maar toch een aantal irritatiepunten, die ongetwijfeld ook te maken kunnen hebben met instellingen en/of apps.

Irritatiepunt 1: Soms blijft het backlight van het toestel aan, terwijl deze na 30 seconden automatisch uit zou moeten gaan volgens mijn instellingen. Het zal ongetwijfeld een openstaande app zijn die dit veroorzaakt, omdat na een reboot het backlight weer normaal functioneert. Ik zou het eigenlijk het toestel niet mogen aanrekenen (mits het geen bug is), maar het is wel verschrikkelijk onduidelijk hoe je erachter moet komen welke app dan de schuldige is. Prima dat Android het toelaat dat apps de globale instelling "overrulen", maar zodra deze naar de achtergrond worden gezet zou de globale instelling het toch gewoon weer over moeten nemen lijkt me zo.

Irritatiepunt 2: Automatisch ophalen van mail/nieuws etc. werkt zo nu en dan wel en dan weer niet en de instellingen hierover zijn gewoon verwarrend (relatie tussen globale instellingen en app instellingen). Zo staat bij de standaardmail app ingesteld dat deze elk uur moet syncen en wanneer ik de applicatie open. Nou, hij synct eigenlijk nooit automatisch, en dat terwijl "achtergrondgegevens" in de globale instellingen wél aangevinkt staat. Automatisch synchroniseren staat uit, want ik wil per app kunnen beslissen wat deze doet, niet per account. Bij het openen van de mail app synct ie meestal wel, maar heb ook al meegemaakt dat ie het dan niet doet.

Irritatiepunt 3: Soms wil het toetsenbord maar niet in landscape mode, met name merkbaar in de standaard Peep applicatie en in sommige gevallen bij SMS (Handcent SMS, bijvoorbeeld bij quick reply). Dit is volkomen willekeurig en lijkt een bug te zijn. Hoe het op te lossen is me onduidelijk. Installatie van BetterKeyboard helpt ook niet. Opnieuw is het me dan onduidelijk of het nu aan de applicatie ligt, aan Sense, of aan Android.

Irritatiepunt 4: Hoewel dit heel persoonlijk is vind ik de batterij vrij slecht. Ik zit elke dag van Groningen naar Zwolle en terug in de trein en gebruik het ding gedurende die twee uurtjes redelijk intensief. De rest van de dag minder, behalve de standaard eens in de zoveel tijd mailcheck, sms enzovoorts. Dit gebruik vereist echt elke dag opladen. Als ik er echt veel mee zou spelen is ie gewoon leeg als ik terug ben in Groningen aan het einde van de werkdag. Ook hier geldt: kan allemaal aan apps liggen (of gewoon m'n gebruik). Uitzoeken wat er nou zoveel energie slurpt stoort me wel. Dat doe ik bij een laptop namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361222

Christian_Ku schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:07:
Kan ook zijn dat je automatisch de mobiele versie van de website laadt, terwijl je op je PC de normale laadt. Dit kan je ergens uitschakelen in je opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Goed nog even wat beter zitten testen en zowat alle telefoons (HTC S730, zowat alle nokia's)) die geen android gebruiken zijn te koppelen met de Tomtom go 920.

Desire en hero geven beiden de foutmelding op de tomtom dat de telefoon niet de vereiste functies ondersteunt.

Op de hero en desire geeft hij aan at de tomtom gekoppeld is maar de verbinding verbroken. Ze staan ook allebei op de ontdekkingsstand van 115 sec.

hmm krijg morgen ook mijn desire binnen en houd mijn hart al vast. Zijn de bluetooth functies op de desire al veer verder dan de hero want in de android build (1.5) was de bluetooth ondersteuning nog niet best.

Misschien moeten we weer terug naar windows mobile binnen het bedrijf. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

dread schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:35:
hmm krijg morgen ook mijn desire binnen en houd mijn hart al vast. Zijn de bluetooth functies op de desire al veer verder dan de hero want in de android build (1.5) was de bluetooth ondersteuning nog niet best.

Mijn dochter heeft een Hero en die geeft ook problemen met de Bluetooth connectie. Naar de PC in dit geval want ik heb geen Carkit, maar toch.
Mijn Desire gaat vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
rodie83 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:20:
Ondertussen de Desire een aantal weken in bezit. Ansich een zeer prettig toestel, maar toch een aantal irritatiepunten, die ongetwijfeld ook te maken kunnen hebben met instellingen en/of apps.

Irritatiepunt 1: *knip*

Zodra je een app installeerd, moet je goedkeuring geven wat hij mag doen/wijzigen in je telefoon. Daar geef je dus zelf toestemming voor. Zodra de apps helemaal is afgesloten, dan pas ben je de wijzigingen kwijt (in het beste geval, soms helpt alleen een reboot). De enige optie is het per stuk bekijken/ deinstalleren van je apps om te zien welke niet goed functioneerd.

Irritatiepunt 2: *knip*

Als je wilt dat hij elk uur synct, en je zet daarna het automatisch syncen uit, dan doet hij het niet automatisch na een uur (volgens mij, weet dit niet zeker) Ik weet wel dat er meer over is gemeld in dit forum, dus je zou even in het forum kunnen zoeken.

Irritatiepunt 3: *knip*

In de quick reply functie van Handcent is het standaard idd niet mogelijk om naar de landscape te gaan. Bij de instellingen in Handcent zie ik wel de optie "Auto-roteren, Autom. switch orientation for the popup". Ik denk dat die instelling je probleem verhelpt. Als het niet werkt in een app, ligt het aan de app.

Irritatiepunt 4: *knip*

Tja batterijverbruik.... Als je hem gebruikt als een laptop, dan zuipt hij ook als een laptop. Als je hem zou gebruiken om alleen maar te bellen (net zoals vroeger ;) ) dat gaat hij stukken langer mee. Ik heb het een dagje getest, en ik zou met alleen bellen en SMSen, circa 3 dagen met de accu moeten doen, wat acceptabel is voor een normale telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
In de quick reply functie van Handcent is het standaard idd niet mogelijk om naar de landscape te gaan. Bij de instellingen in Handcent zie ik wel de optie "Auto-roteren, Autom. switch orientation for the popup". Ik denk dat die instelling je probleem verhelpt. Als het niet werkt in een app, ligt het aan de app.
Thanks, die optie heb ik dus gemist! Heb 'm nu aangezet en zal eens even testen of het zo wel werkt :)

Edit: roteren gaat nu probleemloos. Nogmaals bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 31-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Laatst online: 11-07 13:50
Anoniem: 361222 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Kan ook zijn dat je automatisch de mobiele versie van de website laadt, terwijl je op je PC de normale laadt. Dit kan je ergens uitschakelen in je opties.
Die vlieger zou inderdaad op gaan voor websites met een mobiele website, bij sites die dat niet hebben zijn de plaatjes nog steeds korrelig. Maar ook als dat is uitgevinkt gebeurt het nog steeds.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzity schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:31:
Is er een mogelijkheid om al je mail te selecteren en te markeren als gelezen?
Gemakkelijkste is om dat te doen op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
dread schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:35:

De hero krijgt fatsoenlijke bluetooth ondersteuning met de 2.1 rom (wanneer die ook mag komen.)
De desire heeft fatsoenlijke bluetooth ondersteuning want die heeft al 2.1. Werkt bij mij nou vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292447

Ik heb net de OTA update gehad van vodafone....Maar mn youtube app blijft op laden staan...Iemand hier al iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Synchroniseren met Google blijft toch een beetje vaag. Als ik gegevens op mijn Desire aanpas, bijv. een verjaardag, wordt deze bij synchronisatie weer overschreven door de gegevens uit m'n Google account. Nieuwe afspraken of contact personen die ik aanmaak op m'n foon worden wel netjes naar Google geschreven. Weet iemand hoe dit precies werkt en wat er evt in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 21:38

Duim

Thumbs up!

RiesB71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:11:
Synchroniseren met Google blijft toch een beetje vaag. Als ik gegevens op mijn Desire aanpas, bijv. een verjaardag, wordt deze bij synchronisatie weer overschreven door de gegevens uit m'n Google account. Nieuwe afspraken of contact personen die ik aanmaak op m'n foon worden wel netjes naar Google geschreven. Weet iemand hoe dit precies werkt en wat er evt in te stellen is?
Ik had ook problemen met het synchroniseren. Maar sinds ik afblijf van de verjaardag lijkt het goed te gaan. Misschien is het psychologisch/toeval, maar voor mij werkt deze fix. (ik had zelfs dat er contacten verdwenen!)
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.