chim0 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:42:
[...]
Dus moet je elke maand een nieuw moederbord en processor kopen? Het gaat er mij om dat die 1055T, nu ie er toevallig is, klakkeloos wordt aangeraden terwijl het helemaal niet nodig is.
Nee, we hebben het over nu wat kopen. Het is niet nodig, oh nou dan kopen ze toch geen systeem? O ja, die willen ze wel, dan maar een die wat voorbereid is want je wil niet elke maand een nieuw moederbord en processor kopen.
Hij ook want de dingen die hij doet heb je echt geen sixcore voor nodig. Dus met jou theorie heb jij je i5 750 vervangen door een 1055T? Want die heb jij natuurlijk ook zo vol, geen probleem.
Nee die past niet in mijn moederbord.
Ik bedoel inderdaad hoger geklokt maar ik zou niet weten waarom hier zes kernen nodig zijn tewijl vier (snellere) kernen prima voldoen.
Ik zou niet weten waarom je meer kernen zou laten liggen voor minder.
Natuurlijk overdrijf ik om mijn standpunt te versterken dat je niet eens weet wat voor games ie speelt, wat voor resolutie en wat voor instellingen. Ik kon alles prima spelen met een onboard nVidia 8200 maar idd met mindere instellingen, is niet meer dan logsich dat het langzamer is. Maar dat roep ik de hele tijd al want als mensen zeggen "een beetje gamen" wordt een HD 5770 aangeraden terwijl je niet eens weet wat er met beetje bedoeld wordt. Het kan tijd zijn maar het kan ook het type spel zijn.
Of tewel: reductio ad absurdum. Je absurdisme help je standpunt totaal niet. Je ontkomt gewoon niet aan het feit dat het hij zelf aangeeft een HD5770 te willen hebben voor het gamen wat hij doet. Een HD4290 blijft daar in zeker in gebreken. Ik geef hem dus groot gelijk. Als ik game wil ik ook dat het er een beetje uit ziet en lekker loopt.
En volgens jou theorie zou ie net zo goed een HD5870 nodig kunnen hebben want misschien wil ie wel gamen op 1900 x 1200 met 16x AA en minimaal 80fps.
Volgens hem zelf is een HD5770 voldoende, dus wat je zegt is weer eens kul.
Trouwens, volgens mij lopen er nu 2 stukken in elkaar over nl:
rsvmark in "[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010"
en
Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010"chim0 in "[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 20..."
met
chim0 in "[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010"
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 07-06-2010 13:54
]