[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste
Acties:
  • 81.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ja dat gaat hem voorlopig toch nog niet worden maar ik heb in ieder geval al een SSD in mijn nieuwe pc dus die kan dat al wel aan, maar het is ook gericht op de toekomst.

Maar ik begrijp dat ik dan wel die SSD en mijn 1 tb hd in een raid opstelling moet zetten en daar een geschikt moederbord voor moet hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Tc-Chub op 04-06-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 01:37
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Hyperthreading is een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat :)
En een zesde kern is dat niet? Hell, voor de meeste dagelijkse toepassingen is een snelle dual core al voldoende, laat staan een quad of sixcore. We hebben gezien dat zelfs een Athlon II quad core op 3Ghz nauwelijks onderdoet aan een Phenom II quad core. Het hangt van de resolutie en instellingen af wanneer de processor of wanneer de videokaart de bottleneck wordt. Op hoge instellingen maakt de processor, zoals we gezien hebben, bar weinig uit. Die kernen zijn pas nuttig in programma's die er daadwerkelijk gebruik van maken en games doen dat nou niet echt. Die sixcore wordt alleen maar gepusht enkel door zijn prijs. "Klaar voor toekomst" is ook een kul redenen want straks heb je acht of tien kernen. Net zoals met quad CFX/SLI en dual HD5970. Dat raden we toch ook niet aan omdat er straks nieuwe videokaarten zijn?
Rokz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:50:

ander beeldscherm ander voeding etc?
Andere voeding inderdaad, Antec TP-550. Verder strik eromheen en gaan met die banaan! d:)b
CoB schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:01:
pricewatch: MSI 770-G45

Goed of van wegblijven? Wat mis ik behalve de nieuwe Sata en USB. Ik probeer het fenomeen mobo een beetje te begrijpen. Hoe is zoiets kwalitatief? Wat mis ik?
Prima moederbord echter als je USB 3.0 en SATA-600 wilt op AM3, begint het helaas allemaal rond de 80 euro.

http://tweakers.net/price...7_VFWJXKCtq8Mm1G1_wZxz_gE

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 05-06-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:54:
[...]

Prima moederbord echter als je USB 3.0 en SATA-600 wilt op AM3, begint het helaas allemaal rond de 80 euro.

http://tweakers.net/price...7_VFWJXKCtq8Mm1G1_wZxz_gE
Hij heeft al enkele malen aangegeven dat die features niet nodig zijn.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Klopt. Het lijkt me de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Even overheen gelezen ;) Nouja, ook zonder EF kan deze setup een mooie basis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
CoB schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:03:
Klopt. Het lijkt me de meerprijs niet waard.
Duidelijk! Dan is de MSI G45 een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik ga binnenkort een nieuwe pc bouwen, deze samenstelling heb ik:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B280344%5D=1

nu wil ik weten wat jullie ervan vinden en wat beter kan, budget +- 1100 euro

owja waarom is er geen bbg van de maand juni en alleen van mei-juni, deze laatste is gemaakt op 1mei ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom zo'n luxe moederbord, kun je niet af met een goedkopere chipset? Je hebt bijvoorbeeld geen IGP nodig want je hebt toch al een losse videokaart. Ook zou ik een kwalitatief betere voeding nemen, eventueel met lager vermogen als je niet van plan bent om crossfire of zo te gaan draaien.

En waarom er geen juni-BBG is: omdat ze ééns in de twee maandern geschreven worden. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow lol, dat had ik niet opgemerkt, ben pas nieuw hier maar bedankt voor het advies.

Ik heb gehoord van een vriend dat als je een ingebouwde videokaart op je moederbord hebt + een externe videokaart je toch wel extra fps uit spellen kunt halen. En dat nou voor zo'n 10 euro is een goede investering vind ik.

Ik ga niet overclocken, en ook niet crossfire gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:45:
En dat nou voor zo'n 10 euro is een goede investering vind ik.
Als het waar zou zijn wel, maar is echt dikke onzin. IGP zal waarschijnlijk zelfs uitgeschakeld zijn als je er een videokaart inzet. (al kun je hem wel weer inschakelen)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hij bedoelt Hybrid CrossFire denk ik.
Dat is bijna nooit de moeite waard, omdat je dedicated videokaart dan zo langzaam gaat draaien als je IGP, en dat wil je niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost Dog op 05-06-2010 14:59 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie zeggen dat ik beter een moederbord zonder IGP moet kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:06:
Ja en wel een Asrock Extreme 3, goedkoper en heb je alle features nog. Verder idd zou ik een andere voeding nemen. Een TP-650 als je crossfire wil gaan doen. Wil je dat niet kan je besparen en een TP-550 nemen of zelfs een be quiet L7 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:58:
Hij bedoelt Hybrid CrossFire denk ik.
Dat is bijna nooit de moeite waard, omdat je dedicated videokaart dan zo langzaam gaat draaien als je IGP, en dat wil je niet.
Hybrid CrossFire is onmogelijk met zijn config en kan alleen maar met budget kaartjes, want anders heeft het ook totaal geen nut zoals je zelf al zegt.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:06:
Nee het is niet perse beter maar je hebt er niks aan. Maar als je een mobo vind met IGP die goedkoper en beter is als iemand zonder dan zou ik dus gewoon die met nemen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voordelen van Asrock Extreme 3 tegenover de kaart die ik nu heb ?

En er zijn verschillende Asrock Extreme 3: http://azerty.nl/producte...1&SORTERING=levertijd_asc

Welke moet ik nemen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:07:
[...]

Ja en wel een Asrock Extreme 3, goedkoper en heb je alle features nog.
http://azerty.nl/8-1126-2...-extreme3-moederbord.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Ik hem veranderd, dit is hem nu: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B221404%5D=1

Zijn er nog andere dingen die ik kan verbeteren, zoals voeding?(indien ja, graag linkje via azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat zijn de eisen voor de voeding?
Max prijs? Modulair? Moet die een tweede HD5850 aankunnen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet overclocken, en ook geen crossfire, dus er komt geen 2e kaart op.
Modulair is niet echt essentieel maar is natuurlijk wel handig voor airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:28:
Ik ga niet overclocken, en ook geen crossfire, dus er komt geen 2e kaart op.
Modulair is niet echt essentieel maar is natuurlijk wel handig voor airflow.
http://azerty.nl/8-1073-2...uepower-new-tp-550-v.html
http://azerty.nl/8-1073-2...c-m12ii-520bronze-vo.html
http://azerty.nl/8-1073-2...pure-power-bqt-l7-53.html

De bovenste twee zijn modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik ook mogen vragen wat de voordelen zijn van die voedingen ipv de voeding in mijn samenstelling? Behalve dan dat het modulair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankuwel voor alle reacties tot nu toe, het moederbord wat jullie adviseerden ga ik nemen, over de voeding moet ik nog nadenken. Zijn er nog andere onderdelen die beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:35:
Dankuwel voor alle reacties tot nu toe, het moederbord wat jullie adviseerden ga ik nemen, over de voeding moet ik nog nadenken. Zijn er nog andere onderdelen die beter kunnen?
Je voeding is een van de belangrijkste onderdelen van je systeem. Begeeft die het, kan hij je hele systeem mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het enigste wat dus nu beter kan is mijn voeding? Welke adviseer jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:45:
Ok, het enigste wat dus nu beter kan is mijn voeding? Welke adviseer jij?
Sja, de Antec en de Seasonic zijn beide erg goeie voedingen. Ik denk dat ik de seasonic had genomen. Maar er zit maar 2 euro tussen (De Antec komt eigenlijk ook van Seasonic).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan word het de antec, het is 2 euro goedkoper, 1cm kleiner, 2 jaar extra garantie en het merk ken ik. De seasonic ken ik niet.

Dit is dan de samenstelling: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B277361%5D=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:53:
het merk ken ik. De seasonic ken ik niet.
Naja, je koopt eigenlijk een seasonic hoor ;). Ondanks dat er Antec op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow, lol. Naja, dan maakt het niet echt zoveel uit. Dit word dan de final samenstelling dan. Indien niemand anders meer advies heeft? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi maar ik vind de element G toch wel het mooist, het heeft een dustfilter, een handige aansluiting voor de side fan, je hoeft de kabel niet eruit te halen om de zijkant eraf te halen, het heeft een fancontrol, en ledcontrol voor 3 ledfans. En nog veel meer leuke features. Voor die 20euro vind ik het echt waard. Vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik vind van niet. De voordelen die jij noemt vind ik geen voordeel. Dust filters heeft de CM 690 II ook. Side fans zijn sowieso slecht voor een airflow.

http://www.overclockerscl...er_cm690ii_advanced/6.htm
http://www.overclockerscl...ke_element_g_review/6.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het hierbij houd, en om nou 7 euro extra te betalen zodat je hem een paar dagen eerder krijgt is voor mij niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:26:
Ik denk dat ik het hierbij houd, en om nou 7 euro extra te betalen zodat je hem een paar dagen eerder krijgt is voor mij niet echt noodzakelijk.
Paar dagen weet ik niet. Volgens mij is die jij hebt een reference model en zijn die afaik niet leverbaar (of iig na maaaaaaaaanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Prima alleen zou ik een andere muis nemen. De goedkoopste Logitech optische muis is nog beter dan deze Trust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb momenteel een muis die sterk op deze lijkt en ik ben er erg over tevreden, nooit last van gehad, en draadloos is misschien wel handig enzo maar ik ben niet echt van een type dat van batterijen vervangen houd. Vooral als je muis het niet meer doet tijdens het gamen door de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:54:
En een zesde kern is dat niet? Hell, voor de meeste dagelijkse toepassingen is een snelle dual core al voldoende, laat staan een quad of sixcore. We hebben gezien dat zelfs een Athlon II quad core op 3Ghz nauwelijks onderdoet aan een Phenom II quad core. Het hangt van de resolutie en instellingen af wanneer de processor of wanneer de videokaart de bottleneck wordt. Op hoge instellingen maakt de processor, zoals we gezien hebben, bar weinig uit. Die kernen zijn pas nuttig in programma's die er daadwerkelijk gebruik van maken en games doen dat nou niet echt. Die sixcore wordt alleen maar gepusht enkel door zijn prijs. "Klaar voor toekomst" is ook een kul redenen want straks heb je acht of tien kernen. Net zoals met quad CFX/SLI en dual HD5970. Dat raden we toch ook niet aan omdat er straks nieuwe videokaarten zijn?
Puur voor gamen wel nog wel, voor andere toepassingen niet. Gelukkig gebruiken mensen hun computers ook voor zaken naast gamen ;)

Ik probeerde er meer mee duidelijk te maken dat mensen zich altijd een beetje verkijken op hyperthreading, of dat lees ik hier zo tussen de regels door in ieder geval. 8 virtuele cores is niet hetzelfde als 8 echte cores, al snap ik de verwarring wel. Wil je gewoon rauwe rekenkracht voor zaken als raytracing of wat andere toepassingen die uitstekend gebruik maken van die extra cores.

Hoewel ik best mee kan gaan in je punt dat voor gamers die extra cores momenteel meestal niet gebruikt worden (al zien we dat al wel komen) wil natuurlijk niet zeggen dat ze nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:03

epic_gram

undercover moderator

Zou iemand mij aub kunnen vertellen wat een beetje een goede graka is voor een Q6600 cpu? Ik zat zelf te denken aan een HD 5850, of gaat de cpu dan bottlenecken?

En ik ga gamen op normale resoluties, op 1 scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door epic_gram op 05-06-2010 19:34 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

epic_fail schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:33:
Zou iemand mij aub kunnen vertellen wat een beetje een goede graka is voor een Q6600 cpu? Ik zat zelf te denken aan een HD 5850, of gaat de cpu dan bottlenecken?

En ik ga gamen op normale resoluties, op 1 scherm.
Kan prima. :)

Wat bedoel je met 'normaal'? Voor sommigen is dat 1280x1024, terwijl anderen daarmee 1920x1200 bedoelen. Dat scheelt nogal, want op de eerste is een 5770 ook ruim genoeg om alles op Ultra High mee te kunnen spelen, terwijl het wat krap wordt op 1920x1200.

[ Voor 27% gewijzigd door Ghost Dog op 05-06-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HD5850 kan prima met een Q6600, al helemaal als je hem ook nog overklokt.

HD5850 is sowieso de één van de beste kaarten, wat betreft prijs/prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Bedankt voor jullie reacties *O* , ik had gegoogled ernaar, en op andere forums vertelden ze dat een core2duo ook al snel genoeg zou zijn. (maar ik wilde het even zeker weten)

Over die resoluties weet ik eigenlijk niet, want die pc is helaas niet van mij. Ik verwacht dat hij idd rond de 1280x1024 zit. Ik zal die 5770 nog meenemen in de overweging.

bedankt -The_Mask- en Ghost-Dog

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 20:05
Ik heb deze cpu koeler nu een paar maand in gebruik op een phenom x4 955 c3

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake SpinQ VT€ 41,90€ 41,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 41,90

Maar ik vind dat hij behoorlijk heet word. 52 C tijdens Dirt 2 en met de casefans van de Lancool K62 op een lager toerental 56 C (62 C is max voor x4 955). Ik heb er ook 2 Ati 5770 kaarten in dat zal er ook wel mee te maken hebbben denk ik. Ik denk dat ik maar een betere CPU koeler ga kopen, vooral aangezien het buiten nog warmer gaat worden dan dat het al is. Ik heb ongeveer 80 euro ervoor te besteden. Advies?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Als ik google op max temp x4 955 is 62 C het antwoord wat ik overal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Tsja, het klopt dan niet. CPU's kunnen 90 graden worden en nog behoorlijk fatsoenlijk werken. Niet dat je het wil, maar dát is een max.

Sowieso, de koeling die je hebt gekocht is er vooral voor de sier, waarschijnlijk zullen de koelprestaties tegenvallen. Is de 955 overgeclockt? Ik heb zelf het gevoel dat mijn Hyper TX3 beter koelt (ietwat lagere temps op mijn i7-860), en de helft kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

ongeveer 62 graden word aangehouden als max als je gaat overclocken, anders gaat je levensduur achteruit. Hij kan zoals HotFix zegt idd veel warmer worden, Ik typ dit op een athlon die al 75 graden word stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
  • Laatst online: 03-03-2023
Hey,
Ik heb wat vraagjes mbt het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 60,-€ 60,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 229,99€ 229,99
1Silverstone Fortress FT02B-W€ 195,53€ 195,53
1Seasonic X-750€ 148,-€ 148,-
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 110,55€ 110,55
1AMD Phenom II X6 1055T€ 177,02€ 177,02
1Asus Crosshair IV Formula€ 190,-€ 190,-
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC)€ 142,95€ 142,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.254,04

Een muis en tobo heb ik al.
Een eerste vraag is of de harde schijf wel snel genoeg is om deftig op te werken.
Die harde schijf gebruik ik trouwens om het OS op te zetten tot ik mij een SSD heb aangeschaft.

Dit is gewoon een basis systeem zodat ik al een werkende PC heb. Geplande upgrades zijn: CPU-koeler, SSD, 2e 5770 in crossfire en wat extra RAM als dat nodig zou blijken.
Het systeem zou deftig games moeten kunnen spelen (moet niet op hoogste settings).
Verder ga ik er af en toe wat 3D rendering werk op doen en gebruik ik hem om op te programmeren.

edit:Tweede vraag: Zal die 6-core helpen bij het renderen of heb ik genoeg aan een 4-core ?

Dit zou een redelijk systeem moeten zijn, maar waarschijnlijk zijn er nog algemene opmerkingen waar het beter kan.

[ Voor 1% gewijzigd door RadiantThunder op 05-06-2010 20:35 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_fail schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:18:
ongeveer 62 graden word aangehouden als max als je gaat overclocken, anders gaat je levensduur achteruit. Hij kan zoals HotFix zegt idd veel warmer worden, Ik typ dit op een athlon die al 75 graden word stressed.
Het hangt inderdaad wel van de processor af, maar er zit niet voor niets een thermal shutdown functie op veel moederborden :)

Hier gaat 'ie er uit bij 65 of 67 graden, wat ik wel een mooie temperatuur vind. Jammer alleen dat dat met zulk weer snel gehaald wordt ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
epic_fail schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:18:
ongeveer 62 graden word aangehouden als max als je gaat overclocken, anders gaat je levensduur achteruit.
Tja wat is achteruit, denk dat weinig mensen het kan schelen dat de CPU in plaats van 100 jaar 99 jaar mee gaat. ;) De huidige CPU's krijg je echt niet zo maar kapot, meestal overleven ze het zelfs nog als je de koeler eraf haalt terwijl de PC nog aan staat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb hem nog niet eens overgeklokt en wil graag wat aan die temperatuur doen. Het word hier zomers ook snikheet in huis dus ik denk dat het wel een goed idee is. Ik vind het ook wel een leuke bezigheid om wat aan mijn pc te sleutelen. Die Noctua nh-d14 zou dat goed kunnen in mijn behuizing? Of zou ik beter een Corsair H50 kunnen nemen? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:48:
[...]
Tja wat is achteruit, denk dat weinig mensen het kan schelen dat de CPU in plaats van 100 jaar 99 jaar mee gaat. ;) De huidige CPU's krijg je echt niet zo maar kapot, meestal overleven ze het zelfs nog als je de koeler eraf haalt terwijl de PC nog aan staat.
Het hangt uiteraard af van de mate waarin, maar ik denk dat je bij hogere temperaturen toch steeds sneller een significante slijtage gaat krijgen. Metaalmigratie en dergelijke neemt veel sneller toe per graad temperatuursstijging dan recht evenredig, eerder kwadratisch oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RadiantThunder schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:32:
maar waarschijnlijk zijn er nog algemene opmerkingen waar het beter kan.
Paar onderdelen met niet echt een goede prijs/prestatie.

Zo lijkt mij beter:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,80€ 62,80
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 229,99€ 229,99
1Fractal Design Define R2€ 89,90€ 89,90
1Fractal Design Silent Series , 140mm€ 10,60€ 10,60
1Fractal Design Silent Series 120mm, 120mm€ 9,17€ 9,17
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 75,67€ 75,67
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 110,55€ 110,55
1Asrock 890FX Deluxe3€ 137,35€ 137,35
2Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 145,50€ 291,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.194,05

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:00:
[...]

Paar onderdelen met niet echt een goede prijs/prestatie.
Ok, bedankt voor de mening. Ik heb de harde schijf en de voeding veranderd want 520 W zal ruimschoots voldoen.
De kast en het moederbord mogen dan niet zo goed scoren qua prijs/prestatie,
ik ga ze toch houden want ik vind ze gewoon super mooi.
En het zijn ook de onderdelen die ik het langst ga houden.

Het enige dat ik me nog afvraag is waarom je de club3D hebt gekozen ipv. de XFX.
De XFX is toch goedkoper ? Heb je slechte ervaringen met het merk misschien ?

[ Voor 0% gewijzigd door RadiantThunder op 05-06-2010 23:11 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Bij het tweede en derde systeem uit de eerste post in dit topic, waarom 2 aparte 5850 kaarten kopen in plaats van 1 5850 met 2GB? Zijn 2 aparte kaarten sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekdl schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:46:
Bij het tweede en derde systeem uit de eerste post in dit topic, waarom 2 aparte 5850 kaarten kopen in plaats van 1 5850 met 2GB? Zijn 2 aparte kaarten sneller?
Je maakt de klassieke fout alleen naar videogeheugen te kijken, maar zo werkt het niet :p Videogeheugen en de rekenkracht (dus aantal fps) van een videokaart hebben weinig met elkaar te maken. Je hebt de geheugenchip of GPU die de berekeningen uitvoert en het geheugen om de data aan te leveren. Het lijkt erg op de situatie met CPU en RAM-geheugen op je moederbord.
Videogeheugen is nodig om textures en nog wat spul 'te onthouden'; als je videokaart zonder komt te zitten gaat de boel minder soepel lopen, maar tot die tijd is er niets aan de hand. Excessieve hoeveelheden geheugen zijn dus vooral een marketingtool en vaak in de praktijk helemaal niet nuttig.

Met twee 5850's verdubbel je de rekenkracht, omdat je twee grafische chips hebt die het werk doen. Hoewel er nog wel wat overhead zit in Crossfire, heb je toch een flinke winst te pakken (rond de 180%), terwijl je met één kaart met 2 GB in vrijwel alle gevallen geen enkele frame wint ten opzichte van dezelfde kaart met 1 GB.

Mensen als jij stinken in de truc van bedrijven om hele simpele kaartjes met weinig rekenkracht veel geheugen mee te geven. Een theoretische HD5670 met 4 GB is aanzienlijk langzamer dan een 5850 met 1 GB RAM. Net zo min als je aan een computer hebt met 16 GB RAM als je er maar hooguit 4 gebruikt maar dan wél veel hebt aan een snelle processor, heb je ook meer aan een videokaart met genoeg geheugen en een snelle GPU dan aan een langzamere kaart en veel meer geheugen. Een 5850 met 2 GB RAM zal maar zelden ook maar íets sneller zijn dan een 5850 met 1 GB RAM, terwijl 2 5850's gewoon bijna twee keer zo snel zijn als één kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:08:
[...]
Je maakt de klassieke fout alleen naar videogeheugen te kijken, maar zo werkt het niet
Inderdaad, dit bracht me al een tijdje in de war, bedankt voor de verduidelijking.

Nog even een voorbeeldje om zeker te zijn dat ik het nu bij het juiste eind heb:
- Ik heb een HD 4870 1GB, als ik er een tweede bij zou plaatsen heb ik een HD 4870 X2 en geen HD 4870 2GB.
- Met 2 HD's 4870 zou ik bv. in GTA IV een hogere framerate hebben, maar view distance zou ongewijzigd blijven (of gaat die ook omhoog?).
- Met een HD 4870 2GB zou de framerate hetzelfde blijven, maar ik zou wel view distance hoger kunnen zetten?

Dan heb ik nog 1 vraagje: is er een verschil tussen bv het ddr5 geheugen van een HD 4870 en een HD 5850?
Of zit het verschil enkel in de GPU en/of andere hardware-onderdelen?

Sorry als dit wat off topic is..

[ Voor 11% gewijzigd door freekdl op 06-06-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekdl schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:37:
Inderdaad, dit bracht me al een tijdje in de war, bedankt voor de verduidelijking.

Nog even een voorbeeldje om zeker te zijn dat ik het nu bij het juiste eind heb:
- Ik heb een HD 4870 1GB, als ik er een tweede bij zou plaatsen heb ik een HD 4870 X2 en geen HD 4870 2GB.
Correct. Nou ja, min of meer, want twee 4870's doen het waarschijnlijk nét weer anders dan een 4870 x2 (net als twee 5870's en een 5970 andere prestaties leveren) maar je zou kunnen zeggen dat het inderdaad hetzelfde is.
- Met 2 HD's 4870 zou ik bv. in GTA IV een hogere framerate hebben, maar view distance zou ongewijzigd blijven (of gaat die ook omhoog?).
Volgens mij ook correct. GTA IV is een beetje een probleemkindje, dat mag gezegd worden. Het schijnt vrij slecht geprogrammeerd te zijn een daarom is het niet zuinig met resources. Voor een grote viewdistance is veel geheugen gewenst (want veel meer textures te zien). Extra rekenkracht helpt uiteraard ook wel, maar geheugen schijnt de kritieke factor te zijn.

Bij CrossFire kan je wél de rekenkracht maar niet de geheugens bij elkaar optellen (zoals je al correct had geconcludeerd). Dit is omdat de kaarten geen onderscheid kunnen maken in wat ze renderen en ze dus allebei dezelfde dataset nodig hebben, waardoor allebei de geheugens effectief dezelfde informatie bevatten en je effectief dus uitkomt op een situatie waarbij 1 + 1 GB = 1 GB.
- Met een HD 4870 2GB zou de framerate hetzelfde blijven, maar ik zou wel view distance hoger kunnen zetten?
In principe wel, met de aanmerking dat een grote viewdistance ook meer polygonen in beeld betekent en dus een impact zal hebben op je framerate. Er moet immers meer getekend worden. Omdat het veraf is zullen het echter simpele blokken zijn en voor zover ik weet heeft het ook geen enorme impact op je framerate.
Dan heb ik nog 1 vraagje: is er een verschil tussen bv het ddr5 geheugen van een HD 4870 en een HD 5850?
Of zit het verschil enkel in de GPU en/of andere hardware?
Volgens mij is GDDR5 geheugen qua technische specificaties altijd wel gelijkwaardig, misschien op bijvoorbeeld de clocks na. Vergelijk het met RAM: daarbij heb je ook geheugen dat DDR, DDR2 of DDR3 is en binnen die catagoriën heb je ook weer verschillende snelheden. Het verschil zit 'm vooral in de GPU en wat andere hardware.

Misschien dat iemand anders daar nog wat zinnigs over kan zeggen?

Edit: o ja, GTA IV schijnt ook erg van processorkracht te houden, dus je moet oppassen niet te upgraden qua videokaart en er dan weinig aan te hebben omdat je processor de boel niet kan bijbenen. Just a thought.

Edit edit: er GDDR van gemaakt ten bate van miepmuis Maskermans.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RadiantThunder schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:10:
[...]
ik ga ze toch houden want ik vind ze gewoon super mooi.
En het zijn ook de onderdelen die ik het langst ga houden.
Het moederbord ga je niet zien met die behuizing en de specificaties zijn hetzelfde. ;)
Het enige dat ik me nog afvraag is waarom je de club3D hebt gekozen ipv. de XFX.
De XFX is toch goedkoper ? Heb je slechte ervaringen met het merk misschien ?
Nee geen slechte ervaringen maar de XFX is niet goedkoper maar juist duurder. ;)
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:00:
[...]

Correct. Nou ja, min of meer, want twee 4870's doen het waarschijnlijk nét weer anders dan een 4870 x2 (net als twee 5870's en een 5970 andere prestaties leveren) maar je zou kunnen zeggen dat het inderdaad hetzelfde is.
Een HD5970 is dan ook niet twee HD5870's, een HD4870X2 is echter wel twee HD4870's en de prestaties zijn dan ook zo goed als gelijk hierbij.
Misschien dat iemand anders daar nog wat zinnigs over kan zeggen?
Ik niet want ik heb nog geen DDR5 gezien. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:12:
Een HD5970 is dan ook niet twee HD5870's, een HD4870X2 is echter wel twee HD4870's en de prestaties zijn dan ook zo goed als gelijk hierbij.
Zo goed als, inderdaad.
Ik niet want ik heb nog geen DDR5 gezien. ;)
GDDR5 natuurlijk, grapjas, we hebben het over videokaarten. Wil je niet steeds mooie verhalen van mensen verknallen door over een klein detail te gaan zeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:19:
[...]

GDDR5 natuurlijk, grapjas, we hebben het over videokaarten.
Dus? Tegenwoordig zit er ook allemaal DDR3 op veel videokaarten en als iemand dit over een paar jaar terug leest denkt die echt dat het over DDR5 gaat aangezien dat dan normaal is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:41:
Dus? Tegenwoordig zit er ook allemaal DDR3 op veel videokaarten en als iemand dit over een paar jaar terug leest denkt die echt dat het over DDR5 gaat aangezien dat dan normaal is. ;)
Dus? DDR3 is gewoon met DDR3 uitwisselbaar en GDDR5 met GDDR5. Het verhaal klopt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit nu samengesteld: gallery: ThijsNijmegen

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 18,50€ 18,50
1Aerocool Vxe-Pro€ 53,40€ 53,40
1Antec Earthwatts EA 650€ 59,-€ 59,-
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 116,68€ 116,68
1AMD Phenom II X4 945€ 133,90€ 133,90
1Asus M4A78T-E€ 88,96€ 88,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,19

Mijn budget is <950, randapparatuur heb ik allemaal al. En ik gebruik hem puur voor gamen, ik heb ook nog een laptop voor andere zaken.

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

freekdl schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:37:
[...]

Er zijn tweaks te vinden voor GTA IV waarmee je de geheugenlock kan omzeilen; gebruikte dat zelf ook
en met een 1GB videokaart (2xHD4850 in Crossfire) stond bij mij de viewdistance gewoon op 100 !
Met een andere tweak om de performance wat op te peppen, werkte dat perfect ;)

1) Performance mod
http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=5691
2) Unlock memory
http://www.tech-forums.ne...way-tweak-gta4-pc-195548/

Die twee in combinatie werkt geweldig!

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
ThijsNijmegen, volgens mij kan het dan beter als je 950 euro te besteden hebt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 76,16€ 76,16
1Antec TruePower TP-650€ 90,-€ 90,-
1Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB€ 132,49€ 132,49
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,89€ 99,89
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 149,-€ 149,-
1Asrock 890GX Extreme3€ 108,65€ 108,65
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 266,50€ 266,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
Het moederbord ga je niet zien met die behuizing en de specificaties zijn hetzelfde. ;)
Je gaat het wel zien met de behuizing die ik gekozen heb :p
De FT02B-W heeft een window in de zijkant.
Specificaties zijn ook niet helemaal hetzelfde. De Crosshair heeft 12x USB 2.0 en 2x USB 3.0 en de
Asrock 890FX Deluxe3 heeft 2x USB 2.0 en 4x USB 3.0
Dat rode GSkill geheugen past btw. ook perfect bij het moederbord :*)
Nee geen slechte ervaringen maar de XFX is niet goedkoper maar juist duurder. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 145,50€ 145,50
1MSI R5770-PMD1G€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,45

Lijkt mij toch dat de XFX goedkoper is :+
De XFX heeft ook betere aansluitingen nl. 2 DVI aansluitingen,1 HDMI en 1 Displayport en de club3D enkel 1 DVI, 1 D-SUB en 1 HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

@
RadiantThunder

Die 750W voeding lijkt mij persoonlijk erg overdreven en waarom zo'n duur moederbord?
Ga je extreem overclocken oid?

@ the mask

Die setup ziet er al een stuk beter uit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 06-06-2010 11:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RadiantThunder schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:36:
[...]

Je gaat het wel zien met de behuizing die ik gekozen heb :p
De FT02B-W heeft een window in de zijkant.
Is idd een mooie kast. Nadeel vind ik dat je kabellengte "verlies" extern, door deze constructie, je kabels zullen
zeker niet tekort mogen zijn. Zie trouwens dat je slechts 1 harddisk erin gaat gebruiken, beetje zonde van de uitgebreide harddisk mount features van de deze kast, zoals een hotswappeble rack.
Specificaties zijn ook niet helemaal hetzelfde. De Crosshair heeft 12x USB 2.0 en 2x USB 3.0 en de
Niet helemaal:
- 4 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports
- 4 x Ready-to-Use USB 3.0 Ports
- 2 x USB 2.0 headers (support 4 USB 2.0 ports)
(rechtstreeks van Asrock zelf)

Totaal 8x USB 2.0 en 4x USB 3.0

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RadiantThunder schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:36:
Denk niet dat dat klopt.
Lijkt mij toch dat de XFX goedkoper is :+
Bij mij is de Club3D toch echt zo'n 20 euro goedkoper. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
@pino22
Ja ik ben van plan om de processor zwaar te overklokken, anders zou een goekoper moederbord zeker volstaan.
De voeding heb ik al wat verminderd ondertussen want dat was idd. overdreven.

@Madrox
Hmm, ik had beter eerst eens de site gecheckt ipv. enkel de specs op tweakers.
Ik heb thuis nog wel wat andere harde schijven liggen die ik er in ga steken hoor :p

@-The_Mask-
bij mij staat er toch echt:
club3D 145,50€
en de XFX 142,95€

[ Voor 10% gewijzigd door RadiantThunder op 06-06-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Beste tweakers,

Half jaar geleden heb ik dankzij jullie hulp deze systeem aangeschaft.
Nou is sinds kort 1 sata aansluiting stuk op mijn moederbord, de andere 4 worden bedenkt door de videokaart die vlak erboven hangt.
Ik ga ervan uit dat dit fout van de webshop was omdat het eigenlijk niet paste. Nou vraag ik me af welke moederbord ik het best kan nemen, waar ik dus wel alle sata aansluitingen kan gebruiken ( heb 2 nodig ) maar in de toekomst is het handig en niet al te duur natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2253V-PF€ 166,50€ 166,50
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 18,10€ 18,10
1Antec Three Hundred€ 45,-€ 45,-
1Logitech X-540€ 76,-€ 76,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,35€ 13,35
1Cooler Master Real Power M520€ 61,45€ 61,45
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 124,-€ 124,-
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 149,-€ 149,-
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 72,85€ 72,85
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 271,39€ 271,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.060,44

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Heren. Beetje apart wat ik wil, maar ik wil het écht :9 Omdat eigen topics niet toegestaan zijn wist ik niet waar ik het anders moest plaatsen. Ik wil de pricewatch: Silverstone SG05 combineren de hardware die ik al heb. Een Athlon II 620, een ATI HD5770 en het liefst ook met mijn 2*2GB geheugen. Helaas zijn er niet zo veel mITX borden en als ze er wel zijn, zijn ze stervensduur. Als ze richting de honderd euro gaan, zit er vaak alleen PCI op en geen PCIe.
Nu leek dit bord mij wel interessant. pricewatch: Sapphire IPC-AM3DD785G Het is een DDR3 bord, maar hier kan ik nog wel overheen komen omdat hij een stuk goedkoper is. Dus in feite is dit alleen maar een voordeel. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dit moederbord alleen processors tot 65watt ondersteunt, waardoor ik mijn Athlon II 620 niet zou kunnen gebruiken. Maar op de website van Sapphire kan ik ook geen lijst met supported CPU's vinden. Iemand ideeën hierover? Of over een goed alternatief voor dit bord?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Kan je er wel aankomen? Je hebt vast wel gezien dat er een rood vrachtwagentje staat. Al verder gezocht?

[ Voor 65% gewijzigd door CoB op 06-06-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:47:
. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dit moederbord alleen processors tot 65watt ondersteunt, waardoor ik mijn Athlon II 620 niet zou kunnen gebruiken. Maar op de website van Sapphire kan ik ook geen lijst met supported CPU's vinden. Iemand ideeën hierover? Of over een goed alternatief voor dit bord?
Beter zoeken O-)
http://www.sapphiretech.c...ad_index_01.aspx?psn=0006
Review

In principe kunnen alles AM3's erop, alleen wijzen ze hierop:

- 125W CPU’s at consistently more than 60% loading for extended periods of time will require appropriate attention to thecooling solutions and air flow in the case
- 95W CPU’s will require appropriate cooling / air flow for the CPU, Chipset and MOSFET to be run under significant load forextended periods of time

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RadiantThunder schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:21:
@pino22
Ja ik ben van plan om de processor zwaar te overklokken, anders zou een goekoper moederbord zeker volstaan.
Dus met LN2 of He2?
Anders is het sowieso het geld niet waard.
@-The_Mask-
bij mij staat er toch echt:
club3D 145,50€
en de XFX 142,95€
Ik reken webshop die ze niet kunnen leveren niet mee, anders kun je ook wel een prijs van 10 euro neer zetten als webshop zijnde lijkt het vet goedkoop maar ja leveren zul je ze toch niet dus dan heb je er als consument toch niks aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Madrox schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:12:
[...]

Beter zoeken O-)
http://www.sapphiretech.c...ad_index_01.aspx?psn=0006
Review

In principe kunnen alles AM3's erop, alleen wijzen ze hierop:

- 125W CPU’s at consistently more than 60% loading for extended periods of time will require appropriate attention to thecooling solutions and air flow in the case
- 95W CPU’s will require appropriate cooling / air flow for the CPU, Chipset and MOSFET to be run under significant load forextended periods of time
Ik zat dit net te lezen, ja. Das mooi bagger dan. Iemand verder nog aanbevelingen voor bordjes?
EDIT: Aan de andere kant, als je dit plaatje ziet:
Afbeeldingslocatie: http://us.sapphiretech.com/gm/images/product/gallery/0319/319_20100211_7251.jpg
Zal de airflow van rechts naar links over het moederbord stromen in de behuizing. Dus ook genoeg over het chipset moederbord. De mosfets zijn denk ik die die blokjes en/of cilinders die o.a. links van de CPU-powerconnector zitten?

[ Voor 19% gewijzigd door Krentenbol op 06-06-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

RadiantThunder schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:21:
@pino22
Ik zou niet voor dat moederbord gaan als je niet met Droogijs of een extremere vorm aan de slag gaat
Dan kun je namelijk net zo goed een mobo kopen wat stukken goedkoper is..
Dus ik sluit me aan bij the mask
Uiteindelijk is het je eigen keuze maar je kan echt met een goedkoper moederbord alles er uit halen
Of je moet zeggen ik kijk de hele dag naar mijn moederbord in mijn case( voor de looks) ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:24:
Dus ook genoeg over het chipset moederbord. De mosfets zijn denk ik die die blokjes en/of cilinders die o.a. links van de CPU-powerconnector zitten?
Er zitten een heleboel MOSFETs op het moederbord. ;) Wat jij bedoelt zijn de VRM's. En als je zorgt voor een goede airflow daaroverheen moet het misschien wel kunnen.
Apart dat de fabrikant daar niet ook gewoon een klein heatsinkje overheen heeft gezet; dat had een hoop gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar als de fabrikant waarschuwt voor de temperatuur van mosfets bij het gebruik van een dorstige processor, neem ik aan dat die bedoelt worden. En in de behuizing die ik wil gaan gebruiken zit links van het moederbord een 120mm intakefan, dus denk dat die koeling wel goed komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:45:
Maar als de fabrikant waarschuwt voor de temperatuur van mosfets bij het gebruik van een dorstige processor, neem ik aan dat die bedoelt worden. En in de behuizing die ik wil gaan gebruiken zit links van het moederbord een 120mm intakefan, dus denk dat die koeling wel goed komt ;)
Een topdown koeler helpt ook natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar dat lijkt mij dan weer niet echt ideaal voor de algehele airflow van de kast. Ik ben groot fan van de meest directe airflow die er is: voorkant naar binnen, achterkant naar buiten en zo min mogelijk oponthoud, zoals een top-down koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Sony AD-7240S€ 19,90€ 19,90
1Intel Core i5 750€ 179,95€ 179,95
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 52,90€ 52,90
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 95,70€ 95,70
1MSI P55-GD55€ 100,51€ 100,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 679,91

Hallo iedereen,
ik heb enkele vraagjes over dit systeem (voor mijn broer).
De bedoeling is dat hij hiermee een tijdje voort kan. Hij is niet echt een gamer, maar wil toch wat spelletjes spelen op fullhd reso. Ik vind een 5850 daarom weggesmeten geld, met een 5770 kan hij ook alles spelen op hoog, zonder AA in de veeleisendste games.

Goede config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

De Core i5 is eerder weggegooid geld. Ik heb een Athlon II 620 die me €100,- minder kostte dan die Core i5 jou gaat kosten en mijn HD5770 is al de bottleneck. Je kunt IMHO beter gaan voor een Athlon II in combinatie met een HD5850. Véél meer performance. Of, als dat geweld echt niet nodig is, het geld in je zak houden en een AMD opstelling kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:30:
Maar dat lijkt mij dan weer niet echt ideaal voor de algehele airflow van de kast. Ik ben groot fan van de meest directe airflow die er is: voorkant naar binnen, achterkant naar buiten en zo min mogelijk oponthoud, zoals een top-down koeler.
Dat valt wel mee, bovendien; zo krijg je meer koele lucht, daar waar je het hebben wilt. De intake fan en de outtake ventilatie zorgen voor de rest. Het gaat er niet alleen om, om de lucht zo snel mogelijk te verplaatsen maar vooral om te zorgen dat de koele lucht daar komt waar het het hardst nodig is. Daarom denk ik dat in jouw geval een tower koeler niet de meest geschikte is.
Lees ook dit: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=57899

So what is more important to you: cooling the CPU to the last degree, to get the last bit of overclocking, or cooling everything to extend the life of the board?

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bedankt voor de input, maar ik denk dat ik pas een nieuwe koeler koop als het bord en de kast binnen heb. Ik ga nog niet bestellen, ik wacht nog even om te kijken of er nog mensen zijn met alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beetje overdreven CPU, je kan ook beter gaan voor AMD betere prijs/prestatie.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 635€ 95,35€ 95,35
1Sony AD-7241€ 21,50€ 21,50
1Corsair CX400W€ 42,76€ 42,76
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 95,70€ 95,70
1Asrock 880GMH-USB3€ 77,40€ 77,40
1Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 535,61

Zo bijvoorbeeld, CPU kun je natuurlijk ook veranderen naar een Phenom II X4 of X6, maar dat lijkt mij wat overdreven.
Voor de rest voeding van een stuk betere kwaliteit en moederbord met USB 3.0 lijkt mij wel handig als je een tijdje met de PC wil doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik zou persoonlijk een HD5770 kiezen boven een HD5750. Die HD5770 is al niet bijster snel en de HD5750 is vanzelfsprekend nog minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:26:
Ik zou persoonlijk een HD5770 kiezen boven een HD5750. Die HD5770 is al niet bijster snel en de HD5750 is vanzelfsprekend nog minder ;)
Je overdrijft. Een HD5750 doet het heel aardig op 1680-1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan nog zou ik het voor het geld niet laten, als je ziet wat hij eerst van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:26:
Heb zelf de HD5750 met 512GB videoram en ik speel op 1920x1200. Kan je vertellen dat dat prima te doen is, sneller en soepeler dan menigeen zal denken. Wel kan je natuurlijk geen 8xAA draaien met zware shooters, maar het valt me aangenaam mee.
Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:05:
Bedankt voor de input, maar ik denk dat ik pas een nieuwe koeler koop als het bord en de kast binnen heb. Ik ga nog niet bestellen, ik wacht nog even om te kijken of er nog mensen zijn met alternatieven.
Wat ga je iig nemen ? Die kast? Of staat dat ook nog open ?
En dat geheugen wat je hebt, is dat DDR2 of 3 ?

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Madrox schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:47:
[...]

Wat ga je iig nemen ? Die kast? Of staat dat ook nog open ?
En dat geheugen wat je hebt, is dat DDR2 of 3 ?
De kast staat redelijk vast, er lijkt me namelijk geen betere kandidaat. Het geheugen wat ik nu heb is DDR2. Maar ook voor de kast sta ik open voor aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krentenbol schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:56:
[...]

De kast staat redelijk vast, er lijkt me namelijk geen betere kandidaat. Het geheugen wat ik nu heb is DDR2. Maar ook voor de kast sta ik open voor aanbevelingen.
Dit lijkt me een beter alternatief, met twee USB 3.0 poorten en twee casefans:
pricewatch: Lian Li PC-Q08B
http://www.lian-li.com/v2...dex=26&ss_index=68&g=spec

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 06-06-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Heb ik ook naar gekeken, maar die is veel te groot. Het is echt belangrijk dat hij klein is. Als moederbord lijkt de J&W Minix-785G-SP128MB mij wel wat. Het is DDR2, maar dat zijn SO-DIMMS, dus moet ik alsnog nieuw geheugen kopen. Maar de bouwkwaliteit van dit bord lijkt me veel hoger te liggen. Zie ook deze review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn Athlon XP vorige week besloot er na 9 jaar mee op te houden, heb ik onderstaand systeem samengesteld dat ik deze week ga bestellen.

Nadruk ligt op:
-snel desktopsysteem met windows 7
-veel foto en video bewerking
-HD content lekker vlot, afspelen en skippen
-speel bijna geen games (sinds ik geen student meer ben, heb ik daar geen tijd meer voor :+ dus geen crossfire toestanden, maar ik wil wel een goeie grafische kaart met een goede prijs-kwaliteitverhouding. De onboard HD4290 lijkt me iets te zwak in dit systeem, maar daar kan ik me in vergissen.

Het is de bedoeling zover te overklokken zolang het allemaal stabiel blijft.

Heb nog getwijfeld over de i7-930, die volgens deze review goed en stabiel te overklokken is en bij single threaded spul net iets sneller is over het algemeen. Maar met het prijsverschil is een groot deel van de SDD betaald en die maakt het systeem denk ik gevoelsmatig sneller dan hert plaatsen van een i7-930 ipv de 1055T.

De 500 GB seagate is meer dan voldoende, want opslag is centraal op een NAS. Die wordt in een jaar ofzo geupdate naar 2TB in raid en de 2 x 1 TB die er nu inzitten mogen dan in dit systeem dienst doen tot ze kassie wijlen gaan.

Systeem kwam op ca. 400 W volgens calculator.. met 530 W heb ik nog een beetje ruimte in de toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 145,50€ 145,50
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 41,50€ 41,50
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 191,50€ 191,50
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 132,95€ 132,95
1Lite-On iHas424€ 22,98€ 22,98
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9€ 163,60€ 163,60
1Scythe Kama Reader 2€ 9,47€ 9,47
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1be quiet! L7 530W€ 52,85€ 52,85
1Xigmatek Midgard€ 55,34€ 55,34
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,99€ 4,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.027,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
[quote]Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:29:
Nadat mijn Athlon XP vorige week besloot er na 9 jaar mee op te houden, heb ik onderstaand systeem samengesteld dat ik deze week ga bestellen.

Waarom niet voor valvue ram van kingston? Is weer €50 euro besparing!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Je moederbord kan nog wel goedkoper. Ik zou de 7200.12 vervangen door een Samsung Spinpoint F3, die is iets sneller. De Artic Silver 5 zou ik vervangen door OCZ Freezer Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:29:
De onboard HD4290 lijkt me iets te zwak in dit systeem, maar daar kan ik me in vergissen.
Mij lijkt een IGP prima te voldoen.
Systeem kwam op ca. 400 W volgens calculator.. met 530 W heb ik nog een beetje ruimte in de toekomst.
In principe heb je niet zo'n snelle videokaart nodig en zal een 400 Watt voeding ook meer dan genoeg zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Midgard€ 55,34€ 55,34
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 4,99€ 4,99
1Sony AD-7241€ 21,50€ 21,50
1Corsair CX400W€ 42,76€ 42,76
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 191,17€ 191,17
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,89€ 199,78
1Scythe Kama Reader 2€ 9,47€ 9,47
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 96,63€ 96,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,56

Met dit moederbord moet je ook wel de max uit de CPU kunnen halen. Voor de rest de drie reepjes geheugen verwisseld voor vier zodat je iig nog dual-channel kunt gaan gebruiken en niet single channel moet draaien. En de SSD nog verwisseld voor de retail versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiantThunder
@Madrox en -The_Mask-
Jullie betoog en info heeft me overtuigd om voor een ander moederbord te gaan, mijn portefeuille bedankt jullie :p
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.