Verwijderd

Wouter.S schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:41:
[...]

Ik heb hem net besteld om mijn htpc in wording te huisvesten, we zien wel wat het geeft. Ik zal er wat foto's van maken misschien dat de mensen met meer technische kennis de voeding eens kunnen bekijken.
Ik ben benieuwd. Ik heb wel een video gevonden waarbij je ook de binnenkant ziet en de voeding voorbij ziet komen. Vanaf 5:00 inschakelen :).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hgva4N5f0CY]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:31:
[...]

Niet alles wat goedkoop is, is ook slecht ;).
In dit geval is de kans wel erg groot.
Wouter.S schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:41:
[...]

Ik heb hem net besteld om mijn htpc in wording te huisvesten, we zien wel wat het geeft. Ik zal er wat foto's van maken misschien dat de mensen met meer technische kennis de voeding eens kunnen bekijken.
Duidelijke foto's van de adapter waar het volledige label te lezen is en duidelijke foto's van de voeding in de behuizing zou wel mooi zijn. :)
Mektheb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:43:
[...]MSI e350 nog iets. ( ATI / ATOM bordje )
Fusion geen Atom. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Mektheb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:43:
[...]

Helaas is dat niet mogelijk bij mij, het kastje is bijna 2x zo dik als de TV

Ik gebruik zelf de Nexus Spile
[afbeelding]
Incombinatie met een 60GB SSD 4GB ram en een MSI e350 nog iets. ( ATI / ATOM bordje Fusion dus ook )
Mediaportal erop en alles streamen vanaf me Synology werkt echt perfect 1080P etc.
Wel een mooi ding jammer dat die ook flink aan de prijs is. pricewatch: Nexus Psile 10B En ik kan niet zo snel zien of er nu al een voeding bij wordt geleverd.

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Hierbij ook mijn toekomstig HTPC'tje (en tevens mijn eerste bericht op GOT na jaren te lurken). Na een aantal dagen dit forum doorgelezen te hebben en anderen hun builds bekeken te hebben, ben ik zelf aan het samenstellen geslagen.

Waarvoor moet mijn HTPC dienen?
- (1080p en 720p) films kijken
- Muziek luisteren
Dit alles moet draaien op XBMC (op windows 7)
In de toekomst zal er waarschijnlijk een NAS bijkomen om vanaf te streamen, dit zal via powerline moeten, dus ik moet eerst testen of dit wel vlot gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35MI-I DELUXE€ 131,35€ 131,35
1Samsung Spinpoint M8 1000GB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 73,-€ 73,-
1Lian Li PC-Q09F€ 82,-€ 82,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,16€ 20,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,51

Verklaring voor mijn keuzes:
- Behuizing: Compact en ziet er strak uit, de versie met adapter is een pak duurder dan die met interne voeding, dus ben voor die met interne voeding gegaan. Ik hoop dat deze niet teveel lawaai maakt, maar nog geen klachten over gelezen.
Geheugen: 4 GB omdat het toch zo goedkoop is tegenwoordig.
Moederbord: Zeer populair hier, dus behoeft weinig onderbouwing. Passieve koeling is natuurlijk super.
Harde schijf: Past enkel 2,5" in de behuizing, dus ga ik voor een capaciteit van 1 TB. Ik zit wel nog in dubio over welke schijf nu het best/stilst is. (Deze was ook een mogelijkheid: samsung-spinpoint-mt2-1tb-sata-300-8mb-5400rpm die in de BBG stond, maar deze is nu al wat ouder, dus koos ik voor een nieuwere samsung schijf. Andere aanraders?western-digital-scorpio-blue-wd10tevt-1tb-sata-300-8mb-5200rpm de meerprijs waard?)

Een optisch station ga ik niet gebruiken. Is het eigenlijk mogelijk om in een 5,25" Slimline bay een extra HDD te plaatsen? Een 3,5" zal sowieso niet passen door de hoogte denk ik, maar een 2,5" misschien wel?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:58:
[...]

Wel een mooi ding jammer dat die ook flink aan de prijs is. pricewatch: Nexus Psile 10B En ik kan niet zo snel zien of er nu al een voeding bij wordt geleverd.
Helaas niet nee, heb er een pico 85w aanhangen, waarschijnlijk dat hij die prijs is is vanwege de bijgeleverde slotindrive van panasonic.
@ Mask excuses :o

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 28-07-2011 01:02 ]

Verwijderd

brechts schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:59:
Hierbij ook mijn toekomstig HTPC'tje (en tevens mijn eerste bericht op GOT na jaren te lurken). Na een aantal dagen dit forum doorgelezen te hebben en anderen hun builds bekeken te hebben, ben ik zelf aan het samenstellen geslagen.

- Muziek luisteren
In de toekomst zal er waarschijnlijk een NAS bijkomen om vanaf te streamen, dit zal via powerline moeten, dus ik moet eerst testen of dit wel vlot gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,51

Verklaring voor mijn keuzes:
- Behuizing: Compact en ziet er strak uit, de versie met adapter is een pak duurder dan die met interne voeding, dus ben voor die met interne voeding gegaan. Ik hoop dat deze niet teveel lawaai maakt, maar nog geen klachten over gelezen.
Geheugen: 4 GB omdat het toch zo goedkoop is tegenwoordig.
Moederbord: Zeer populair hier, dus behoeft weinig onderbouwing. Passieve koeling is natuurlijk super.
Harde schijf: Past enkel 2,5" in de behuizing, dus ga ik voor een capaciteit van 1 TB. Ik zit wel nog in dubio over welke schijf nu het best/stilst is. (Deze was ook een mogelijkheid: samsung-spinpoint-mt2-1tb-sata-300-8mb-5400rpm die in de BBG stond, maar deze is nu al wat ouder, dus koos ik voor een nieuwere samsung schijf. Andere aanraders?western-digital-scorpio-blue-wd10tevt-1tb-sata-300-8mb-5200rpm de meerprijs waard?)

Een optisch station ga ik niet gebruiken. Is het eigenlijk mogelijk om in een 5,25" Slimline bay een extra HDD te plaatsen? Een 3,5" zal sowieso niet passen door de hoogte denk ik, maar een 2,5" misschien wel?
Wel een dure harde schijf. Pas nieuw zie ik ook. Ik zou deze nemen: pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB Stil en 2TB.

Als je dit topic hebt doorgelezen zul je ook vast telkens de discussie wel of niet Intel G620 hebben gezien :). Als je bereid bent UAC uit te zetten dan is dat gewoon de betere koop. Als je dat niet wilt blijft het een betere koop maar als het buiten je budget valt dan komt natuurlijk de AMD E-350 weer in beeld.

• brechts
  • Nu online
De harde schijf is zo duur omdat het 2,5" is, de schijf die jij voorstelt is 3,5" en zal dus niet passen.

Ja de intel discussie heb ik gezien, maar ik ga buiten wat licht surfen soms niets anders doen op de HTPC dan films/series kijken en muziek luisteren, dus zal de E-350 wel volstaan, groot voordeel is ook de passieve koeling ervan.

Verwijderd

brechts schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:17:
De harde schijf is zo duur omdat het 2,5" is, de schijf die jij voorstelt is 3,5" en zal dus niet passen.

Ja de intel discussie heb ik gezien, maar ik ga buiten wat licht surfen soms niets anders doen op de HTPC dan films/series kijken en muziek luisteren, dus zal de E-350 wel volstaan, groot voordeel is ook de passieve koeling ervan.
Onhandig, die behuizing slikt inderdaad alleen 2,5inch. Je hebt ook verder weinig keus als je een 1TB schijf wilt :(. Je kunt via Google nog wat reviews boven tafel proberen te halen.

Vind je overigens dit ding niet handiger? pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500 Ik heb er een paar posts terug nog een review en video van geplaatst.

• brechts
  • Nu online
Ik ga liever voor een duurder kastje dat er wat beter uitziet, mijn oorspronkelijke gedacht was ook eerst om zo'n zotac zbox te kopen, maar voor dat extra geld koop je toch iets dat wat beter past onder je TV. Voor de rest zijn de specificaties wel vrij gelijk, dus ook nog RAM erbij kopen en een 2,5" HDD.

Ik zou ook nog voor een kleinere capaciteit HDD kunnen gaan waarvan ik 100% zeker weet dat die zeer stil is en dan gewoon direct een NAS erbij halen, maar daar moet ik nog wat research naar doen, wordt waarschijnlijk een synology ds211 of netgear readynas ultra 2. Aanraders van 2,5" harde schijven waarvan de capaciteit dus niet echt meer uitmaakt? Zal morgen zelf wel nog zoeken.

Verwijderd

brechts schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:46:
Ik ga liever voor een duurder kastje dat er wat beter uitziet, mijn oorspronkelijke gedacht was ook eerst om zo'n zotac zbox te kopen, maar voor dat extra geld koop je toch iets dat wat beter past onder je TV. Voor de rest zijn de specificaties wel vrij gelijk, dus ook nog RAM erbij kopen en een 2,5" HDD.

Ik zou ook nog voor een kleinere capaciteit HDD kunnen gaan waarvan ik 100% zeker weet dat die zeer stil is en dan gewoon direct een NAS erbij halen, maar daar moet ik nog wat research naar doen, wordt waarschijnlijk een synology ds211 of netgear readynas ultra 2. Aanraders van 2,5" harde schijven waarvan de capaciteit dus niet echt meer uitmaakt? Zal morgen zelf wel nog zoeken.
WD 750GB Blue komt hier er goed uit: http://nl.hardware.info/r...schijven-geluidsproductie

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:10:
[...]

...

Als je dit topic hebt doorgelezen zul je ook vast telkens de discussie wel of niet Intel G620 hebben gezien :). Als je bereid bent UAC uit te zetten dan is dat gewoon de betere koop. Als je dat niet wilt blijft het een betere koop maar als het buiten je budget valt dan komt natuurlijk de AMD E-350 weer in beeld.
En als je dus geen XBMC onder windows wil gebruiken. Iemand zei dat het wel werkte onder Linux, klopt dat?
jiquera schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:31:
[...]

En als je dus geen XBMC onder windows wil gebruiken. Iemand zei dat het wel werkte onder Linux, klopt dat?
En juist de G620 heeft problemen met DXVA en XBMC onder windows... Niet zonder meer de beter koop dus. Denk dat voor alleen afspelen van video's (H264) en muziek een brazos prima is.

Onder linux werkt hardwareversnelling van H264 video met Intel en AMD gpu's niet zo gemakkelijk. Heb gehoord dat sommigen zelf een versie van XBMClive/Linux compileerden en het (gedeeltelijk) aan de praat kregen. Maar als je onder linux wilt kun je beter een Nvidia GPU nemen (in de vorm van een Atom+ion of bijvoorbeeld een gt520).

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-12 14:20

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb mijn lijstje compleet, het doel is een stille (niet perse superzuinige) HTPC die ook PES2011 vloeiend speelt en in de toekomst ook de volgende versie nog.
Hieronder mijn configuratie, de SSD vanwege de stilte en de snelheid. Iemand nog tips voor aanpassingen? Zit nu op rond de 600 euro, maar kijk niet op wat euro's meer (of minder) als dit een in de prijs/kwaliteitverhouding verhoogt :)

Intel Core i3-2100T, 2.50GHz, 3MB, HD2000, S1155
 Intel DP67DEB3, S1155, P67, 4xDDR3, mATX
 Kingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz CL9
 Lian-Li PC-C50B, Desktop, ATX, Zwart
 Crucial M4 64GB 2.5" SATA3
 Sapphire Radeon HD 6570, 1GB, Silent
 Scythe BIG Shuriken, Low Profile
Be Quiet! Pure Power, 350Watt, ATX
Hangt er vanaf of je in de toekomst nog meer wilt spelen dan PES2011. Ik zou een iets snellere videokaart toch wel aanraden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reinout
  • Laatst online: 30-11 21:14
En als je gaat gamen en de htpc niet per se superzuinig moet zijn, blijf dan weg van de te dure i3 2100T en neem de gewone i3 2100.

De 300W versie van de be quiet voeding gaat ook volstaan en zal een beter rendement opleveren aangezien je toch maar aan +/- 120 Watt komt met die configuratie.

[ Voor 38% gewijzigd door Reinout op 28-07-2011 11:10 . Reden: voeding ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@tsurany: PES2012 tzt, maar verder speel ik echt niks
@Reinout: Ok, maar superzuinig gaat altijd weer samen met minder warmte en dus minder koeling/geluid..Ben op zoek naar de juiste balans :) Denk dat ik met die ruime kast toch aardig stil wat moet kunnen koelen

• Reinout
Het verschil in verbruik ga je enkel merken onder full load, dus bijna nooit.
Reinout schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:16:
Het verschil in verbruik ga je enkel merken onder full load, dus bijna nooit.
Mee eens, een 2100T is alleen zuiniger onder full load (logisch want hij is lager geclockt). Idle zijn ze ongeveer even zuinig. Heb zelf een i3 2100 onder een big shuriken en die komt onder full load niet boven de 40 graden.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ok, 2100 it is, thanks! Nog betere (passief gekoelde) alternatieven voor de videokaart?

• DocStatic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 16:53
Deze test op Hardware.info is al wat gedateerd. Er zijn inmiddels al weer nieuw modellen. Vooral boven de 1TB. Vrijwel alle 'Green' hard disk zijn geschikt voor een HTPC (zuinig en stil).

[ Voor 3% gewijzigd door DocStatic op 28-07-2011 15:53 ]

• DocStatic
brechts schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:59:

- Muziek luisteren

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,51
Heb ook het Asus E35MI-I DELUXE moederbord in combinatie met Windows 7 (x64) en XBMC. Werkt uitstekend moet ik zeggen. Met DXVA ingeschakeld speelt mijn configuratie 1080p films (h.264) met een CPU-load van 20 tot 30% in XBMC >:)

[ Voor 19% gewijzigd door DocStatic op 28-07-2011 16:02 ]

Verwijderd

Ik vind die load toch nog best hoog, als je DXVA aan hebt. Uiteraard geen probleem natuurlijk, maar ik had een stuk lager verwacht.

• jiquera
  • Niet online
t blijft xbmc he :P

Verwijderd

Hoe bedoel je?

• jiquera
  • Niet online
wat is momenteel de aanrader als je een windows+xbmc htpc wil? voor:
1080p (veel)
FTP server (weinig)
fileserver (veel)
browsing (weinig)

E350? of X2 255 + 880G of discrete kaart? of... nog iets? (ik ben er een tijdje uit geweest, ik overweeg te wachten op de A4 3300 maar ik ga wel balen als die te duur wordt :s)

@hierboven:
in mijn ervaring is XBMC vrij CPU intensief (ik geloof omdat ie nonstop het hele scherm rendert) maar nu ik er over na denk weet ik niet of dat ook zo tijdens het film kijken is....

[ Voor 23% gewijzigd door jiquera op 28-07-2011 16:22 ]

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 21:22
DocStatic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:01:
[...]

Heb ook het Asus E35MI-I DELUXE moederbord in combinatie met Windows 7 (x64) en XBMC. Werkt uitstekend moet ik zeggen. Met DXVA ingeschakeld speelt mijn configuratie 1080p films (h.264) met een CPU-load van 20 tot 30% in XBMC >:)
Hoe functioneerd XBMC zelf met deze configuratie, dus buiten het afspelen van videos om? Alles wat ik tot nu toe heb gelezen doet voorkomen dat het afspelen van 1080p films met DXVA aan geen enkel probleem is voor de fusion setup. Wat ik wel af en toe voorbij zie komen is dat het cpu-gedeelte te kort kan schieten voor soepel gebruik van de wat zwaardere skins binnen XBMC. Welke gebruik jij op het moment en belangerijk is het soepel en snel in gebruik? Ik heb XBMC als probeersel op mijn computer gezet die ik nu gebruik voor games en fillms kijken en gebruik daar de Aeon Nox skin. De gehele Aeon skins serie schijnt relatief zwaar te zijn, vandaar deze vraag aangezien ik graag deze skin wil blijven gebruiken als ik mijn HTPC in gebruik neem.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:03
PnD schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:56:
Ik heb mijn lijstje compleet, het doel is een stille (niet perse superzuinige) HTPC die ook PES2011 vloeiend speelt en in de toekomst ook de volgende versie nog.
Hieronder mijn configuratie, de SSD vanwege de stilte en de snelheid. Iemand nog tips voor aanpassingen? Zit nu op rond de 600 euro, maar kijk niet op wat euro's meer (of minder) als dit een in de prijs/kwaliteitverhouding verhoogt :)

Intel Core i3-2100T, 2.50GHz, 3MB, HD2000, S1155
 Intel DP67DEB3, S1155, P67, 4xDDR3, mATX
 Kingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz CL9
 Lian-Li PC-C50B, Desktop, ATX, Zwart
 Crucial M4 64GB 2.5" SATA3
 Sapphire Radeon HD 6570, 1GB, Silent
 Scythe BIG Shuriken, Low Profile
Be Quiet! Pure Power, 350Watt, ATX
Vraag:
Waarom het Inetl DP67DEB3 moederboard en niet bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asrock H67M-GE

Verder is het prijsverschil tussen een Core i3-2100 en een 2100T slechts 6 euro.
Niet iets om echt over wakker te liggen denk ik.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@HoppyF: Geen heel erg bewuste keuze, heb het me aan laten raden. Heeft die Asrock een coaxiale audio aansluiting? Zie dat niet op de plaatjes terug. Zit er een panel bij wat je kan aansluiten op het mobo?

Verwijderd

Bad_Boy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:23:
[...]
Hoe functioneerd XBMC zelf met deze configuratie, dus buiten het afspelen van videos om? Alles wat ik tot nu toe heb gelezen doet voorkomen dat het afspelen van 1080p films met DXVA aan geen enkel probleem is voor de fusion setup. Wat ik wel af en toe voorbij zie komen is dat het cpu-gedeelte te kort kan schieten voor soepel gebruik van de wat zwaardere skins binnen XBMC. Welke gebruik jij op het moment en belangerijk is het soepel en snel in gebruik? Ik heb XBMC als probeersel op mijn computer gezet die ik nu gebruik voor games en fillms kijken en gebruik daar de Aeon Nox skin. De gehele Aeon skins serie schijnt relatief zwaar te zijn, vandaar deze vraag aangezien ik graag deze skin wil blijven gebruiken als ik mijn HTPC in gebruik neem.
Dat heb ik ook al een aantal keren gelezen en was voor mij de reden om niet voor de e350 te kiezen.

@ een paar posts hierboven: er komen in de laatste 2 pagina's diverse setups naar voren. Het goedkoopst (na e350) is de Intel G620, maar die heeft weer zijn eigen problemen. XBMC gebruikt bij mij 2% CPU load als ik DXVA aan heb, zonder DXVA is XBMC inderdaad intensief voor je CPU.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 16:38 ]

• jiquera
  • Niet online
een G620 met discrete GPU dan, toch? eigenlijk een beetje zonde van de kracht van de G620 :s maarja momenteel zit er dan inderdaad niet veel anders op

Verwijderd

PnD schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:36:
@HoppyF: Geen heel erg bewuste keuze, heb het me aan laten raden. Heeft die Asrock een coaxiale audio aansluiting? Zie dat niet op de plaatjes terug. Zit er een panel bij wat je kan aansluiten op het mobo?
Heb je al eens op de link geklikt ;) Heeft optisch COAX en SPDIF.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Als je dan bij de productgegevens van de fabrikant kijkt zie je dat deze geen coax heeft.
Staat wel bij pricewatch maar ik zie hem toch echt niet zitten (meestal een gele tulp stekker).
Ben ook orienterend naar of een zbox/foxconn achtige oplossing of toch een 'eigengemaakte' htpc, maar dan liefst met coax.

Verwijderd

DocStatic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Deze test op Hardware.info is al wat gedateerd. Er zijn inmiddels al weer nieuw modellen. Vooral boven de 1TB. Vrijwel alle 'Green' hard disk zijn geschikt voor een HTPC (zuinig en stil).
Uhm 2,5 inch schijven van boven de 1TB?
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Optisch coax? Een optisch signaal is een lichtsignaal, coax is een kabel voor een analoog elektrisch signaal. Een optische coax bestaat niet. Daarnaast is S/PDIF niet een type kabel maar een protocol en een specificatie voor hardware. Zowel een optische toslink kabel als een elektrische coax kabel vallen beiden in de S/PDIF specificaties.
Niet dat dit nu heel belangrijk is, maar terminologie goed gebruiken maakt alles overzichtelijker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ik heb COAX en SPDIF omgedraaid, excuses :)
Ah, dat maakt het een stuk duidelijker :) In principe zou ik altijd coax willen aanraden, hoewel een optische kabel ook prima kan zijn die meestal een stuk fragieler.
Meeste versterkers ondersteunen wel beide type aansluitingen.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
zijn extra ziggo smartcards nog ergens anders te halen dan bij alleen ziggo zelf? 30 euro voor een extra kaartje vind ik een beetje overdreven

• HoppyF
Tsurany schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:28:
Ah, dat maakt het een stuk duidelijker :) In principe zou ik altijd coax willen aanraden, hoewel een optische kabel ook prima kan zijn die meestal een stuk fragieler.
Meeste versterkers ondersteunen wel beide type aansluitingen.
Niet alle versterkers hebben echter een coax aansluiting (meer).
Optisch wel.
Verder niet heel belangrijk maar het kan wel uitmaken als je een specifieke aansluiting wilt gebruiken.
Kortom: controleer altijd de moederbord specs niet alleen in de pricewatch maar ook bij de fabrikant zelf.
HoppyF schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:36:
Niet alle versterkers hebben echter een coax aansluiting (meer).
Optisch wel.
Verder niet heel belangrijk maar het kan wel uitmaken als je een specifieke aansluiting wilt gebruiken.
Inderdaad, wel even goed op letten natuurlijk.
Kortom: controleer altijd de moederbord specs niet alleen in de pricewatch maar ook bij de fabrikant zelf.
Dat sowieso, pricewatch klopt lang niet altijd en als het echt belangrijk is kan je beter dubbelchecken.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Zie op de plaatjes geen coaxiale aansluiting, wel optisch, vandaar dus mijn vraag.
De Asrock site bevestigd niet dat het erop zit, dus andere sites zullen er wel naast zitten. Als iemand die het bord heeft het nog kan bevestigen, graag :)

[ Voor 48% gewijzigd door PnD op 28-07-2011 20:20 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeropaid schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:35:
zijn extra ziggo smartcards nog ergens anders te halen dan bij alleen ziggo zelf? 30 euro voor een extra kaartje vind ik een beetje overdreven
Zijn ook wel te krijgen in sommige PC winkels maar veel goedkoper zijn ze dan meestal niet.

(€29,95 dacht ik :p )

AMD Nieuwsdiscussie

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:54:
[...]

als ik me niet vergis heeft ie een extra spdif header....ik zie toch echt geen coax aansluiting zitten..

*edit* zal volgende keer iets verder doorlezen :P

[ Voor 8% gewijzigd door paulus_01 op 28-07-2011 22:58 ]

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
jiquera schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:20:
wat is momenteel de aanrader als je een windows+xbmc htpc wil? voor:
1080p (veel)
FTP server (weinig)
fileserver (veel)
browsing (weinig)
Zou hier ook graag antwoord op willen zien. Ben benieuwd wat anderen hierover denken.
Zelf overweeg ik ook om een htpc/nas-combo te bouwen maar ben benieuwd in hoeverre de config dan af zal (moeten) wijken van de standaard opstellingen uit de BBG bijvoorbeeld...

• jiquera
  • Niet online
er kwam al wat advies:
E350 - is het eigenlijk net niet door de zwakkere CPU, het zal prima werken maar merkbaar langzamer, en soms zelfs vervelend langzaam bij te zware dingen (zware xbmc skins etc)

G620 - is de huidige beste optie, alleen zul je vanwege de xbmc bugs er een aparte GPU bij moeten nemen, wat de prijs weer 30 euro hoger maakt

A4 3300 - In september zou de nieuwe proc van AMD moeten uitkomen deze zou vergelijkbare (of betere) prestaties moeten leveren dan G620 echter is het prijskaartje nog onbekend
jiquera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:51:
er kwam al wat advies:
E350 - is het eigenlijk net niet door de zwakkere CPU, het zal prima werken maar merkbaar langzamer, en soms zelfs vervelend langzaam bij te zware dingen (zware xbmc skins etc)

G620 - is de huidige beste optie, alleen zul je vanwege de xbmc bugs er een aparte GPU bij moeten nemen, wat de prijs weer 30 euro hoger maakt

A4 3300 - In september zou de nieuwe proc van AMD moeten uitkomen deze zou vergelijkbare (of betere) prestaties moeten leveren dan G620 echter is het prijskaartje nog onbekend
Ik denk dat je bij AMD niet zo bang hoeft te zijn dat de prijs te hoog wordt ;)

Verder heeft dat Asrock bordje geen coax aansluiting, alleen toslink.
De AMD E2-3200 is eigenlijk de echte concurrent voor de G620, de dual core A4-3300 zou eerder tegen de G850 en i3 2100 moeten opnemen toch?

Als alternatief voor de E-350 is er natuurlijk altijd nog de Atom D525+ION2, da's voor XBMC-for-Linux eigenlijk de betere keuze. Maar onder Windows zijn ze allebei wat te underpowered IMO. Hoewel je voor leuke apparaatjes als deze geen sneller alternatief hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Dreamvoid op 29-07-2011 09:25 ]

• DocStatic
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:12:
[...]

Uhm 2,5 inch schijven van boven de 1TB?
ah, het ging inderdaad over 2.5" schijven ... Die zijn er overigens wel van boven de 1TB, maar dan alleen als externe versie.

• jiquera
  • Niet online
Het is een wat eenzijdige vergelijking maar volgens http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

G850 - 2881
G620 - 2423
A4 - 2432
E2 - ?

De GPU's staan er niet allemaal op dus die vergelijken ook niet echt lekker, ik denk dat de A4 toch wel de beste match wordt met de G620, en dat de E2 er onder komt

• DocStatic
Bad_Boy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:23:
[...]
Ik gebruik ook de Aeon skin, ik ben tevreden over de performance. Er zijn alleen lags in het menu op het moment dat XBMC de hele bibliotheek aan het indexeren is, maar dat is op mijn laptop (met i5 processor) ook zo. Zal binnenkort eens een filmpje maken en posten van XBMC op mijn setup.
Hmm ok ja dat zou ook logisch zijn als Intel besluit met Sandy Bridge Celerons te komen, die komen dan tegenover de E2-3200 te staan.

(edit @jiquera natuurlijk)

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 29-07-2011 09:37 ]

jiquera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:32:
Het is een wat eenzijdige vergelijking maar volgens http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

G850 - 2881
G620 - 2423
A4 - 2432
E2 - ?

De GPU's staan er niet allemaal op dus die vergelijken ook niet echt lekker, ik denk dat de A4 toch wel de beste match wordt met de G620, en dat de E2 er onder komt
Ik denk dat je pas wat zinnigs kan zeggen over de positionering wanneer de prijskaartjes bekend zijn. Overigens ben ik zelf maar zeer weinig geïnteresseerd in het CPU gedeelte van de dual core Llano's (behalve het verbruik), maar meer in de (volgens mij) 160 shaders tellende GPU gedeelte. De GPU prestatie van duurdere Llano's vielen mij lichtelijk tegen (voor 400 sp's). Misschien dat het geheel met 160 shaders meer in balans is en dat het gebrek aan snel eigen geheugen minder een probleem is.

Mocht dit een beetje een gebalanceerde chip zijn met een laag verbruik, dan weet ik wel wat ik aan zou raden in een nieuwe HTPC.

• jiquera
  • Niet online
september duurt alleen nog zo lang... :(

Verwijderd

Heb nog eens aan het nadenken geweest en ik weet dat hier een aantal mensen me de foxconn hebben aangeraden maar ik denk dat ik net te weinig cpu power zal hebben. Ik denk dat ik nogal een zware skin voor xmbc zal gebruiken om het allemaal wat gelikter te maken... :-)

Wat denken jullie van onderstaande ?

- AMD Athlon II X3 450
- GIGABYTE GA-MA78LMT-S2
- ASUS EN210 Silent/DI LP
- Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
en
- Antec Micro Fusion Remote + 350W
of
- Lian Li PC-V352B + be quiet! Quiet SFX Power 300W

+- 360 EUR
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:49:
Heb nog eens aan het nadenken geweest en ik weet dat hier een aantal mensen me de foxconn hebben aangeraden maar ik denk dat ik net te weinig cpu power zal hebben. Ik denk dat ik nogal een zware skin voor xmbc zal gebruiken om het allemaal wat gelikter te maken... :-)

Wat denken jullie van onderstaande ?

- AMD Athlon II X3 450
- GIGABYTE GA-MA78LMT-S2
- ASUS EN210 Silent/DI LP
- Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
en
- Antec Micro Fusion Remote + 350W
of
- Lian Li PC-V352B + be quiet! Quiet SFX Power 300W

+- 360 EUR
Op zich een prima systeem, maar wel redelijk antieke componenten. De stap van een 1.6GHz atom of Brazos is behoorlijk groot naar een X3 450. Een hele zware skin op XBMC zal misschien nét niet vloeiend draaien op een brazos of atom, maar dat betekend dat de traagste AM3 of 1155 cpu het met gemak kan doen.

Persoonlijk zou ik niet meer voor een AM3 platform gaan, maar óf wachten op dual core Llano's of een G620 + losse gpu doen. Aangezien dat je nu toch al een losse gpu doet (waarom trouwens die 210? Geen HD-audio nodig(in de toekomst)?) zou ik eerder voor dat platform gaan, is een stuk zuiniger en bied meer functies.

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:57:
[...]

Op zich een prima systeem, maar wel redelijk antieke componenten. De stap van een 1.6GHz atom of Brazos is behoorlijk groot naar een X3 450. Een hele zware skin op XBMC zal misschien nét niet vloeiend draaien op een brazos of atom, maar dat betekend dat de traagste AM3 of 1155 cpu het met gemak kan doen.

Persoonlijk zou ik niet meer voor een AM3 platform gaan, maar óf wachten op dual core Llano's of een G620 + losse gpu doen. Aangezien dat je nu toch al een losse gpu doet (waarom trouwens die 210? Geen HD-audio nodig(in de toekomst)?) zou ik eerder voor dat platform gaan, is een stuk zuiniger en bied meer functies.
meer zoiets als dit dan ?

ASUS P8H61-I -=Rev.3.0=-
Intel® Pentium® G620
Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
ASUS EN210 Silent/DI LP
SilverStone SUGO SG05B +300w

+- 280 EUR

- die 210 update ik dan later wel indien nodig + hdd heb ik nog thuis genoeg liggen
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:03:
[...]

meer zoiets als dit dan ?

ASUS P8H61-I -=Rev.3.0=-
Intel® Pentium® G620
Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
ASUS EN210 Silent/DI LP
SilverStone SUGO SG05B +300w

+- 280 EUR

- die 210 update ik dan later wel indien nodig + hdd heb ik nog thuis genoeg liggen
Daar is inderdaad niet zoveel mis mee. Misschien even kijken of het moederbord alle aansluitingen heeft die je nodig hebt (usb 3.0 b.v. en (toslink) spdif). Geheugen staat denk ik wel op de qvl anders kun je altijd nog kingston value ram nemen.

Heb je die Asus EN210 nog liggen toevallig? Anders zou ik een andere videokaart aanbevelen.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 29-07-2011 10:16 ]

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:15:
[...]

Heb je die Asus EN210 nog liggen toevallig? Anders zou ik een andere videokaart aanbevelen.
zoals ? :)
Als je linux wil gaan draaien een Nvidia GT520, voor windows AMD HD6450 (passief)

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:28:
[...]

Als je linux wil gaan draaien een Nvidia GT520, voor windows AMD HD6450 (passief)
Ok, laatste vraag...

Ik wil natuurlijk een "mooi" en "stil" htpc'tje samen stellen, maar ook zo goedkoop mogelijk. Momenteel heb ik "alle componenten" volgens mij buiten de case en voeding voor een 220 EUR. Maar cases heb je van 40 EUR tot 200 EUR. Ik wil liefst een case dat nogal "mooi" oogt maar vooral niet te prijzig is en wat alles cool kan houden. Liefst natuurlijk met een voeding dat onderstaande perfect kan draaien. Iemand tips voor budget kastjes die uitstekend het doen?

- Intel® Pentium® G620
- ASUS P8H61-I -=Rev.3.0=-
- Kingston HyperX DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
- XFX HD6450 (HD-645X-ZNH2)

note: usb3.0 was geen must voor mij omdat ik toch voornamelijk alles gaan streamen. Het kastje moet gewoon zijn HDMI signaal verder sturen naar mijn Pioneer vsx-920 en ik hoop dan gewoon op prachtig beeld en geluid. Streamen zal gebeuren over Gigabit lan, voornamelijk video_ts folders, dvd.iso, h264 content, ...

• jiquera
  • Niet online
Dan zijn deze dingen belangrijk:
Wat mogen de afmetingen zijn?
Wil je er een IR ontvanger in?

Ik neem aan dat je 3.5" hdds hebt dus je kan dat alvast in het filter instellen, alsook een 5.25" optische drive (neem ik aan)

Verwijderd

jiquera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:50:
Dan zijn deze dingen belangrijk:
Wat mogen de afmetingen zijn?
Wil je er een IR ontvanger in?

Ik neem aan dat je 3.5" hdds hebt dus je kan dat alvast in het filter instellen, alsook een 5.25" optische drive (neem ik aan)
- Zal voornamelijk streamen zijn dus geen optische drive nodig
- De schijven dat ik nog heb liggen zijn 2.5 inch schijfjes
- Afmetingen... het moet achter men tv staan of op mijn versterker van pioneer ( dus vrij veel speelruimte )
- IR ontvanger is niet speciaal nodig ( heb een Edge keyboard van logitech of ik gebruik mijn IPAD voor xmbc )

Was zelfs 'zelfbouw' aan het overwegen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:54 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Heb maar eens besteld, Intel bord door Asrock vervangen en Shuriken nog door Big Shuriken..Nu maar even geduld :)

Lian Li PC-C50B Black&Silver
Crucial M4 64 GB, S-ATA III / 600, 175 MB/s, 415 MB/s, 2,5 Inch
Sapphire Radeon HD6570 SILENT,1GB
Be Quiet! Pure Power L7 350 Watt, 20+24 Pins
Intel Core I3 2100 3.10 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Dual Core
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 1
Scythe BIGshuriken
Asrock H67M-GE

• jiquera
  • Niet online
@Anter0:

een tijd terug was de Antek ISK 300-65 populair, maar misschien dat een spire powercube dan al voldoet, (het is naast de randvoorwaarden vooral kwestie van smaak ;-) )

let wel op, als je een ITX kastje neemt dat je koeler er in moet passen

[ Voor 17% gewijzigd door jiquera op 29-07-2011 11:20 ]

• Reinout
PnD schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:06:
Heb maar eens besteld, Intel bord door Asrock vervangen en Shuriken nog door Big Shuriken..Nu maar even geduld :)

Lian Li PC-C50B Black&Silver
Crucial M4 64 GB, S-ATA III / 600, 175 MB/s, 415 MB/s, 2,5 Inch
Sapphire Radeon HD6570 SILENT,1GB
Be Quiet! Pure Power L7 350 Watt, 20+24 Pins
Intel Core I3 2100 3.10 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Dual Core
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 1
Scythe BIGshuriken
Asrock H67M-GE
Mooie configuratie!!

Verwijderd

jiquera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:11:
@Anter0:

een tijd terug was de Antek ISK 300-65 populair, maar misschien dat een spire powercube dan al voldoet, (het is naast de randvoorwaarden vooral kwestie van smaak ;-) )

Misschien net een groter kastje nemen dan voor de zekerheid ?

Wat denken jullie over de Antec NSK 1480 ?

• Reinout
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:53:
- Afmetingen... het moet achter men tv staan of op mijn versterker van pioneer ( dus vrij veel speelruimte )
Bovenop receiver : MS-TECH MC-1200 met een be quiet voeding. Afmetingen van die behuizing komen bijna perfect overeen met receivers, aangezien de case niet diep is (34,5cm), idem voor versterkers.
jiquera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:11:
@Anter0:

Powercube kan ik niet aanbevelen, zeer weinig ruime voor een koeler (big shuriken gaat niet passen zonder de voeding uit de kast te slopen).

Overigens moet je oppassen met het plaatsen van HPTC kasten op receivers. Nu wordt die pioneer volgens mij niet zo warm, maar receivers moeten hun warmte wel een beetje kwijt kunnen (paar centimeter ruimte dus).

Verder is een kast gewoon heel persoonlijk. Zou gewoon eens door de pricewatch bladeren

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 29-07-2011 11:41 ]

Verwijderd

Heb aan het zien geweest maar ik vind er niet veel mooi... die LianLi zijn mooi maar duur en vrij "groot". Die MS-TECH 1200 lijkt me de "beste" koop maar daar lees ik dat de voeding nogal veel geluid maakt ? Kan iemand dat bevestigen of ?

• Reinout
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:46:
Heb aan het zien geweest maar ik vind er niet veel mooi... die LianLi zijn mooi maar duur en vrij "groot". Die MS-TECH 1200 lijkt me de "beste" koop maar daar lees ik dat de voeding nogal veel geluid maakt ? Kan iemand dat bevestigen of ?
Zie de vorige 100 berichten erover. Ja, ze is luidruchtig. Vandaar in mijn vorige bericht "... met een be quiet voeding". Zie de laatste 5 pagina's in dit topic.

Verwijderd

Even een hele simpele vraag. Als je een videokaart in je Sandy Bridge systeem stopt (bijvoorbeeld 5450/6450) en deze met hdmi op je versterker aansluit, gaat dan 100% zeker het geluid ook mee via de videokaart?

Verwijderd

99% ;)

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,20€ 56,20
1Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 37,18€ 37,18
1MSI H67MA-E35 (B3)€ 73,10€ 73,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 186,64

Deze setup ga ik zo met iemand samen halen. Nog belangrijke opmerkingen? Ik weet dat de 6450 beter is, maar deze winkel heeft alles op voorraad. Geheugen en CPU staan op QVL van mobo (geen ASrock in winkel te koop). Volgens mij gaat dit goed werken toch? Eventueel nog een andere koeler erbij, afhankelijk van wat ze op voorraad hebben.

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:37
Na lang lezen en wikken en wegen heb ik onderstaand systeem samen gesteld, alleen nog een paar twijfels:
1. Ik wil XBMC Live installeren, is een losse videokaart dan nog nodig om bugvrij 1080p af te kunnen spelen? zo ja welke kaart zou voldoende zijn?
2. Heeft het nog voordeel om de hd te vervangen door een 32gb ssd schijf? de media staat namelijk toch centraal op mijn nas.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 42,20€ 42,20
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 85,50€ 85,50
1Intel Core i3 2100€ 89,-€ 89,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 44,-€ 44,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,50€ 35,50
1Asrock H67M-GE€ 76,76€ 76,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,12

Verwijderd

Hebben jullie koelpasta op de G620 gedaan? De winkel verkoper zei dat dat niet nodig is omdat dit er al op zit...? Op de stock koeler lijkt al iets van zilvere opgedroogde pasta te zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 14:47 ]

Verwijderd

Nee dat mag niet. Probeer V&A of stuur een DM.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 16:38 ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:37:
Hebben jullie koelpasta op de G620 gedaan? De winkel verkoper zei dat dat niet nodig is omdat dit er al op zit...? Op de stock koeler lijkt al iets van zilvere opgedroogde pasta te zitten.
Normaal gesproken zit er al koelpasta op.
Bij een G620 zal dat naar verwachting niet anders zijn dan bij andere CPU's.

Verwijderd

Klopt inderdaad. De G620 heeft rare temps, vandaar de vraag. 35 idle en 52 load met prime. Had idle lager en load hoger verwacht :)

Verwijderd

Heb vandaag mijn HTPC ook gaan halen en is vollop aan het installeren. Maar heb toch wel wat opmerkingen waar ik later op zal terug komen.

De XFX hd6450 zijn passieve koelplaat is te dik waardoor er geen rams op mijn moederbordje raakte ( asus h8e61 ofzoiets ). Hierdoor moest ik al direct een stukje 'afzagen' van de koelplaat. Ook raakte de case niet toe door de groote van het koelingsblok. Boven aan ook een stukje af dus. Het zijn maar kleine stukjes en hopelijk word hij daardoor niet te warm en anders zal ik voor een andere moeten gaan zoeken. lol

Ook de be quiet voeding sloeg nogal groot uit en de gaatjes kwamen niet overeen voor de voeding vast te maken. Wat pattex dubbelzijdige tape lost dit wel op maar toch... haha...

Zal hier later om terug komen met een kleine "review" van mijn samengesteld systeem.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:00:
Klopt inderdaad. De G620 heeft rare temps, vandaar de vraag. 35 idle en 52 load met prime. Had idle lager en load hoger verwacht :)
35 idle is maar 10 graden hoger dan omgevingstemp, dat is helemaal niet raar. En 52 load, tsja...ik weet niet of je de stock cooler erop hebt gelaten, maar dat is hetzelfde ding dat als op veel krachtigere SNB's zit, dus is ietwat overgedimensioneerd.

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12 23:03
Na wat onderzoek heb ik dit lijstje voor mijn HTPC samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 18,-€ 18,-
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 58,70
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,20€ 15,20
1MS-Tech MC-1200€ 86,76€ 86,76
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 36,89€ 36,89
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 35,47€ 35,47
1Asrock H61M/U3S3€ 60,90€ 60,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,78

Ik heb nog gekeken naar een compleet E350 moederbord, maar deze setup geeft een stukje meer kracht voor iets hoger stroomverbruik. Ik had eerst dit bordje geselecteerd: pricewatch: Zotac H61-ITX-A-E , maar ik betwijfel of de big shuriken hier i.c.m. de passieve kaart naast gezet kan worden. Voordeel is wel de onboard wifi, als is een USB wifi-kaart wel handig voor als e.e.a. toch niet werkt (al eerder slechte ervaringen mee gehad).

Deze review gaf de doorslag om voor de G620 te gaan ipv de i3-2100T of i3-2100: http://www.xbitlabs.com/a...50-g840-g620_8.html#sect0

Ik ga voor de MS-Tech MC-1200 kast aangezien ik deze best mooi vind en de IR ontvanger is ingebouwd. Met vervanging van de voeding blijft de prijs alsnog redelijk.

Iemand aanvullingen/suggesties? :)

Verwijderd

Waarom altijd die Big Shuriken er op? Sowieso heb je niet super veel ruimte met een mATX en kleine kast en de Intel stock koeler van de G620 (zal wel dezelfde zijn als i3) en die hoor je nauwelijks. Overigens zijn MStech kasten niet super, gisteren ingebouwd in de MC380 en de voorgeboorde gaten voor spacers klopten niet, daardoor paste de 5450 ook niet perfect. Totaal geen boekje van de kast er bij en de indeling biedt geen mogelijkheid tot kabelmanagement of een fatsoenlijke airflow. Kast zelf is wel mooi, maar ook niet geluidsdicht.

Verwijderd

mdb101 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:25:
Na wat onderzoek heb ik dit lijstje voor mijn HTPC samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 18,-€ 18,-
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 58,70
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,20€ 15,20
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 36,89€ 36,89
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 35,47€ 35,47
1Asrock H61M/U3S3€ 60,90€ 60,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,78

Ik heb nog gekeken naar een compleet E350 moederbord, maar deze setup geeft een stukje meer kracht voor iets hoger stroomverbruik. Ik had eerst dit bordje geselecteerd: pricewatch: Zotac H61-ITX-A-E , maar ik betwijfel of de big shuriken hier i.c.m. de passieve kaart naast gezet kan worden. Voordeel is wel de onboard wifi, als is een USB wifi-kaart wel handig voor als e.e.a. toch niet werkt (al eerder slechte ervaringen mee gehad).

Deze review gaf de doorslag om voor de G620 te gaan ipv de i3-2100T of i3-2100: http://www.xbitlabs.com/a...50-g840-g620_8.html#sect0

Ik ga voor de MS-Tech MC-1200 kast aangezien ik deze best mooi vind en de IR ontvanger is ingebouwd. Met vervanging van de voeding blijft de prijs alsnog redelijk.

Iemand aanvullingen/suggesties? :)
Pas op met die 300W voeding...( heb zelf de standaard voeding er terug inzitten omdat die van revision c eigenlijk best stil zijn... )
1 - de case heeft niet de zelfste bevestigings punten voor de voeding dus ofwel moet je er zelf maken ofwel met dubbelzijdige tape....
2 - de cooler zal bovenaan zijn maar met de topcase er op heb je amper een milimeter plaats. Dus er komt geen frisse lucht dan binnen... ( kan je oplossen door gaatjes te boren in de case boven aan )

En zoals hierboven ook al is aangehaald is de plaats vrij klein, zo heb ik van mijn xfx hd6450 van het koelingsblok een stuk moeten afzagen...

trouwens de standaard proc cooler is zeker genoeg als je gewoon rustig gaat videos zien...

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:13:
[...]

Pas op met die 300W voeding...( heb zelf de standaard voeding er terug inzitten omdat die van revision c eigenlijk best stil zijn... )
Pas op met de standaard voeding, zulke voedingen slopen de PC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12 23:03
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:13:
[...]
1 - de case heeft niet de zelfste bevestigings punten voor de voeding dus ofwel moet je er zelf maken ofwel met dubbelzijdige tape....
2 - de cooler zal bovenaan zijn maar met de topcase er op heb je amper een milimeter plaats. Dus er komt geen frisse lucht dan binnen... ( kan je oplossen door gaatjes te boren in de case boven aan )

En zoals hierboven ook al is aangehaald is de plaats vrij klein, zo heb ik van mijn xfx hd6450 van het koelingsblok een stuk moeten afzagen...

trouwens de standaard proc cooler is zeker genoeg als je gewoon rustig gaat videos zien...
Dank voor je reactie! Wellicht is de asus beter geschikt, die lijkt een stuk kleinere heatsink te hebben. Dat zou zagen moeten voorkomen :) pricewatch: Asus EAH6450 SILENT/DI/512MD3(LP)

De big shuriken laat ik dan inderdaad even schieten. Ik heb een tijd geen Intel meer gekocht, blijkbaar is deze stil genoeg. Kan achteraf altijd nog.

Wel overweeg ik nu serieus om van case te wisselen naar de pricewatch: Silverstone SST-ML03B
+Voordelen van deze kast zijn: de prijs, de USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant en dat de voeding ontbreekt (dat zal de lagere prijs verklaren ;)).
-Nadelen: kast is een fractie lager (koeling), IR ontvanger/remote ontbreekt (snel op te lossen via DX) en bijpassend frontje voor DVD speler lijkt te ontbreken (geen groot probleem, HDTV komt in tv-meubel).

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:39:
[...]

Pas op met de standaard voeding, zulke voedingen slopen de PC. ;)
Mijn bedoeling is ook de 300w voeding van bequiet er terug in te steken maar dan ga ik toch eerst mooi mijn paneel nemen en mooi gaatjes boren voor lucht toevoer. Anders laat je de voeding lucht zuigen tegen een ijzeren plaat.

Meeste mensen steken er een andere voeding in omdat men ze te luidruchtig vind maar op deze moment maakt mijn qnap 219p+ meer geluid tijdens het streamen ;-)

Verwijderd

mdb101 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:47:
[...]

Dank voor je reactie! Wellicht is de asus beter geschikt, die lijkt een stuk kleinere heatsink te hebben. Dat zou zagen moeten voorkomen :) pricewatch: Asus EAH6450 SILENT/DI/512MD3(LP)

De big shuriken laat ik dan inderdaad even schieten. Ik heb een tijd geen Intel meer gekocht, blijkbaar is deze stil genoeg. Kan achteraf altijd nog.

Wel overweeg ik nu serieus om van case te wisselen naar de pricewatch: Silverstone SST-ML03B
+Voordelen van deze kast zijn: de prijs, de USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant en dat de voeding ontbreekt (dat zal de lagere prijs verklaren ;)).
-Nadelen: kast is een fractie lager (koeling), IR ontvanger/remote ontbreekt (snel op te lossen via DX) en bijpassend frontje voor DVD speler lijkt te ontbreken (geen groot probleem, HDTV komt in tv-meubel).
- Klopt die asus lijkt beter kwa heatsink ;-)
- De standaard cooler hoor je volgens mij nog niets eens draaien, ik zeg het ik hoor eender men NAS dat staat te draaien ;-)

- De kast ben ik opzich wel tevreden mee hoor, de afmetingen zijn perfect passend tov mijn andere hifi. De enige minpuntjes die ik kan opnoemen is de hoogte ( voor de niet originele voeding -> oplossing mooi grid gaatjes boren ), weinige informatie maar mag geen probleem zijn voor een persoon dat al meer pc's in elkaar heeft gestoken. De kast gaat "vrij" moeilijk open maar ok dat doe je 2 keer om alles goed te steken en daarna "nooit" meer. En als laatste puntje, door de weinige informatie is is het even het IR systeem uitdokteren... Zelfs nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de kast nog één keer zal moeten open doen voor een kabeltje anders aan te sluiten lol...

• TiGER2905
  • Laatst online: 25-11 14:10
wat denken jullie van volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 10,36€ 10,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,42

heb geprobeerd de goedkoopste HTPC samen te stellen die ik kon, veel eisen heb ik namelijk niet.
moet gewoon vlotjes XBMC live kunnen draaien.

Verwijderd

TiGER2905 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:15:
wat denken jullie van volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 10,36€ 10,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,42

heb geprobeerd de goedkoopste HTPC samen te stellen die ik kon, veel eisen heb ik namelijk niet.
Ben je dan niet beter met de foxconn nt-a3500 ?
anders zou ik toch voor de G620 gaan

• TiGER2905
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:35:
[...]

Ben je dan niet beter met de foxconn nt-a3500 ?
anders zou ik toch voor de G620 gaan
heb ik aan gedacht maar die werkt voorlopig niet met XBMC live
en je komt uiteindelijk toch duurder uit? met afstandsbediening, HDD en geheugen
terwijl het geheel er goedkoper uitziet, ook geen uitbreidingsopties meer dan

Verwijderd

TiGER2905 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:57:
[...]

heb ik aan gedacht maar die werkt voorlopig niet met XBMC live
en je komt uiteindelijk toch duurder uit? met afstandsbediening, HDD en geheugen
terwijl het geheel er goedkoper uitziet, ook geen uitbreidingsopties meer dan
neem je dan toch beter geen mobo met apart cputje ?
Neem dan een een g620 als cputje en later kan je dan nog altijd een i3-i5 er insteken indien nodig ?
Ik denk dat voor xmbc cpu kracht belangrijkste is dus kan je beter zien dat je daar iets beters hebt ?

• Reinout
Waarom? Als het enkel is voor xbmc te draaien (en filmpjes te kijken) voldoet een brazos perfect. Vrij goedkoop, laag stroomverbruik, passief te koelen.

http://www.pcmweb.nl/hard.../moederborden/e35m1-m-pro
XBMC lekker soepel
Als we Windows-7 en XBMC – een van de meest populaire htpc-sofwareprogramma’s – hebben geïnstalleerd, zijn we benieuwd hoe goed dit Asus-systeempje presteert. We kunnen kort zijn: uitstekend! XBMC loopt uitermate soepel en full-hd blu-ray rips draaien zonder stotteren met hardware-acceleratie ingeschakeld. Wel wordt het koelblok behoorlijk heet zonder airflow. We raden een stille casefan dus wel aan.
http://www.guru3d.com/art...m-tested-e350-apu-review/
The video accelerator, it's capacity and features astounded me the most though. I'd have no problem with a little E-350 based mITX motherboard functioning as HTPC whatsoever. It's power efficient and offers downright superb quality with software that can utilize the graphics core as video accelerator. In combination with the sheer silence of these setups AND the fact that you can hook it into HDMI or if you wanted top, use a coaxial or Optical Toslink for your audio, makes it near perfect for the budget.

[ Voor 78% gewijzigd door Reinout op 31-07-2011 20:22 . Reden: reviews toegevoegd ]

• TiGER2905
het is vooral dat moederbord die me sterk aanspreekt, alles wat ik nodig heb zit onboard en is passief gekoeld

Verwijderd

Reinout schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:17:
Waarom? Als het enkel is voor xbmc te draaien (en filmpjes te kijken) voldoet een brazos perfect. Vrij goedkoop, laag stroomverbruik, passief te koelen.

http://www.pcmweb.nl/hard.../moederborden/e35m1-m-pro

[...]

http://www.guru3d.com/art...m-tested-e350-apu-review/

[...]
omdat bij iets zwaardere skins de brazos het al laat afweten bij de soepelheid van de menu's? En ook omdat hij aanhaalde dat hij eventueel wou kunnen uitbreiden naar de toekomst toe? ( zwaardere cpu, ... )
TiGER2905 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:15:
Weet waar je aan begint, het zou kunnen dat de E-350/Zacate binnenkort wel foutloos werkt onder Linux, maar nu nog niet. Voor XBMC Live zijn op het moment alleen nVidia-based gpu's een aanrader, dus ofwel een systeem met een losse kaart, ofwel een ION/ION2-based setup.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 31-07-2011 20:27 ]

Verwijderd

Voor 130€ Koop je ook een mobo + G620 + passief gekoelde GPU en ben je ongeveer 2x zo snel. En ook die zijn heel zuinig en stil. Daarnaast weet ik niet of passief gekoeld slim is in een kast met slechte airlow.

• TiGER2905
welk mobo zou je dan voorstellen? Asus P8H67-I?

[ Voor 55% gewijzigd door TiGER2905 op 31-07-2011 20:51 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:44

burgt

Starbass

ik heb het volgende besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGT430/DI/1GD3 (LP)€ 59,63€ 59,63
1Asus P8H61-M (B3)€ 64,10€ 64,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,85

heb nog een HD en redeelijk stille DVD drive liggen, evt ook nog een semi passieve voeding (fan gaat alleen aan als hij te warm wordt)

in de eerste instantie voor XBMC onder linux, later misscien als PVR op iptv wanneer glasvezel gelegd is en ik het werkend krijg via de pc ;)

Heb de 430 GT gekozen boven de 520 vanwegen de betere processing power, hopelijk maakt de fan niet teveel lawaai.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Reinout
Is die voeding een SFX voeding?

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:44

burgt

Starbass

hmm, nee, dat is geen SFX voeding. Eerst maar eens kijken hoeveel herrie de standaard fan maakt, de Rev C van de kast zou in iedergeval een stillere voeding moeten hebben. Anders alsnog een beQuiet ofzo bestellen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Verwijderd

Daar ben ik dus de mist in gegaan.... had een gewone gekocht. Stom stom stom... en door het paneel er op te zetten is deze een beetje beschadigt -> dus no refund :-)

@burgt: probeer eerst ff die standaard inderdaad. Ok ja ik hoor hem wel draaien maar zeker niet boven mijn films uit terwijl mijn NAS meer geluid kan produceren. Anders kan je nog altijd een bequeit voeding gaan kopen maar let er dan op dat het een type SFX is :-)
Pagina: 1 ... 54 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.