Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik bezig met het uitzoeken van de voor mij perfecte HTPC. Ik heb nu alles uitgezocht en bekeken en zal het prijs stellen als je jouw mening geeft over mijn keuzes. Ik heb niet veel verstand van de verschillen tussen de ASUS Onboard mogelijkheden. Dus als iemand mij kan vertellen wat de betere oplossingen zijn voor mijn htpc zou ik dat zeer op prijs stellen.

http://tweakers.net/galle...h_id=276294#tab:wenslijst

http://tweakers.net/galle...h_id=276261#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB€ 148,-€ 148,-
1Silverstone Grandia SST-GD07B€ 0,-€ 0,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 102,30€ 102,30
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master GX GX 450W€ 44,76€ 44,76
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 18,64€ 18,64
1Asus P8Z77-V€ 154,-€ 154,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,20

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-V PRO€ 90,40€ 90,40
1Cooler Master Silent Pro M2 420W€ 65,90€ 65,90
1Corsair CML4GX3M1A1600C9€ 24,44€ 24,44
1AMD A6-3500 Boxed€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,19

Mijn situatie, wensen, eisen en budget

Ik stel zeer hoge eisen aan goede audio kwaliteit en heb ook de apparatuur om dit af te spelen. De HTPC wil ik zo optimaal mogelijk verbinden met mijn Marantz AV7005 (Vergelijkbaar met de SR7005 maar dan zonder eindversterker). Het doorgeven van(bitstream HD-) audio en video signalen is dus voldoende, omdat de Marantz de rest voor zijn rekening neemt. Zodoende heb ik geen behoefte aan uitgebreide DSP opties en allerlei extra software matige instellingen.

De HTPC komt achter de zitplek te staan (ook nog eens op oorhoogte) en moet zodoende dus zo stil mogelijk zijn. De HTPC zal niet gebruikt worden voor transcoding en moet HD 1080 zonder enige hapering door kunnen geven. 3D weergave is niet belangrijk omdat ik daar het TV-scherm niet voor heb. Dat zal de komende drie jaar ook nog zeker niet veranderen. Ik heb nu 4.1 audio, maar in de toekomst zou dit wel eens tot 6.1 uitgebreid kunnen worden. Ik wil Plex en iTunes gaan gebruiken. Ik hoef geen tuner of opname opties.

Mijn budget, exclusief case, toetsenbord en kabels is ongeveer €600 ~ €700.

Case & Optisch

Ik heb alvast een hele mooie case uitgezocht, de Silverstone Grandia GD07. De Silverstone LC16M heeft mijn voorkeur, maar helaas te duur.

Omdat ik al over een zeer goede blu-ray speler / super audio speler beschik, heb ik voldoende aan iets standaard van LG of Samsung.

Disk

Ik heb gekozen voor de Western Digital Caviar Green 3TB schijf. Lekker stil (±5 db stiller dan de Black versies). Uiteindelijk komen er meer van deze jongens in te hangen, zodat ik ook uiteindelijk een RAID systeem kan draaien. Maar dat zit er in het begin nog niet in.

Voeding

Een moeilijke keuze omdat ik niet zo thuis ben in voedingen. Ik dacht aan een Cooler Master Silent Pro M2 420WATT. Graag hoor ik van jullie (stillere) alternatieven. Is 420 Watt trouwens niet een beetje overkill?

Geluidskaart

Ik overweeg de Asus Xonar HDAV1.3 als toekomstige uitbreiding, indien de onboard oplossingen niet bevalt.

Ik zie uit naar jullie meningen en opmerkingen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je alles via HDMI regelt zal je receiver ook de audiosignalen decoderen, tenzij je graag alles qua audio nog es analoog wil aansluiten?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
hardware-lover schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:32:
[...]

Ik weet zeker dat het antwoord (en de oplossing) voor stottervrij afspelen m.b.v. XBMC en jouw setup (die ruim voldoende moet zijn) in het volgende topic te vinden is; [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
Bedankt voor de deze tip, dan ga ik daar eens mijn licht opsteken, ik ben in ieder geval blij van jou te horen dat deze config stottervrij zou moeten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:17:
Volgens mij zit ik hiervoor in het goede topic.

Ik heb redelijk wat verstand van hardware, maar HTPC is nieuw voor mij.

Nu wil ik voor mijn vriedin graag een klein kastje voor bij de tv(1080p 60hz) maken waarmee zij een beetje kan gamen en photoshoppen. Ik zou graag de r6850 en 4 gb ddr3 (1333) uit mijn eigen systeem erin bouwen.
Ik zou er graag eenn intel SB (i3 of kleiner) in proppen
Graag ontvang ik tips/suggesties over met name, processor, kast en voeding. En is het wel realistisch om een degelijke processor en gpu in een klein kastje te stouwen??
Alvast bedankt voor info ;)

(ik snap de policy, maar ik ben nergens een gaming htpc tegengekomen dus ik heb helaas geen startpunt zoals een bbg oid)
Gamen en photoshoppen is inderdaad niet echt iets wat onder HTPC gebruik valt. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we je niet willen/kunnen helpen. Er zijn in dit topic al meerdere game-htpc's samengesteld. 1 ding wat je daar bij in je achterhoofd moet houden is dat je de geproduceerde warmte af moet kunnen voeren. Een erg klein kastje gaat daarom vaak gewoon niet werken (helemaal als je dat kleine kastje in een meubel zonder noemenswaardige airflow plaatst.

Echter zijn er ook een aantal behuizingen welke genoeg koelingsmogelijkheden hebben om een mid-end gfx kaart zoals een AMD HD6850 te kunnen koelen. bijvoorbeeld:
pricewatch: Silverstone Sugo SG05BB-450
pricewatch: Silverstone SG05
pricewatch: Silverstone Grandia GD05B (en andere grandia's)
pricewatch: Antec Fusion Remote Zwart
enz...

Deze zijn wel wat groter. Wil je nog wat compacter dan ontkom je bijna niet aan een minder sterke low-profile videokaart zoals een: pricewatch: Sapphire HD6670 1GB GDDR5 Low Profile die je dan in een behuizing zoals een:
pricewatch: Silverstone SST-ML03B kan plaatsen. Overigens zou ik voor de 2e optie opperen voor een AMD A6 of A8 APU zodat je van hybrid xfire gebruik kan maken. Bij een HD6850 kun je prima een i3 2100 zetten, dit zijn erg koele CPU's.

Wanneer je dus wat meer warmte producerende onderdelen bij elkaar in een relatief kleine kast propt en die koelt met een aantal ingebouwde ventilatoren wil je natuurlijk dat je "HTPC" niet gaat klinken als een straaljager. Zorg daarom dat je (indien nodig) luidruchtige standaard ventilatoren vervangt met goede stille. Qua voeding zit je met een 350W tot 400W prima. 300W kan ook prima, maar deze hebben vaak niet genoeg 6-pins pci-x voedings stekkers. Dus kijk hier even na voordat je tot aanschaf overgaat.
Intelcore schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:43:
Ik heb mijn spullen net binnen, helaas zie ik dat het moederbord (a55m-hvs) geen optische of coaxiale uitgang heeft. Ik dacht dat hij optisch had maar heb dus niet goed gekeken..
Maargoed volgens de doos moet hij 5.1 kunnen afspelen, kan ik gewoon een jackplug naar rca verloopstekker kopen en dan op mijn versterker aansluiten (coaxiaal). En zo DD 5.1 en/of dts afspelen?
Dit gaat inderdaad niet lukken. Ik heb ook nog even in de manual van je moederbord gekeken of er toevallig een spdif header op zit (waar je dan een http://www.hardwarecanuck...-can-i-buy-one-cheap.html op kan zetten), maar helaas zat deze er niet op.

Wat je kunt doen (in volgorde van simpel/goedkoop naar onhandig/duur)
- audio laten lopen via HDMI (doorlussen via de receiver, niet via de tv)
- audio analoog aansluiten (dus elk kanaal een eigen kabel) en de pc het decodeerwerk laten doen
- losse geluidskaart plaatsen met spdif
- ander moederbord kopen en inbouwen

Optie 1 is het handigste, maar ik neem aan dat je geen receiver hebt met een HDMI ingang, dus die zal dan afvallen. Optie 2 is ook erg handig, maar dit gaat wel (bij gebruik van een onboard geluidskaart en/of slechte kabels/stekkers) ten koste van de kwaliteit omdat je de geluidskaart de d/a conversie laat doen en het geluids analoog verstuurd richting de receiver. Optie 3 is ook weer relatief simpel, alleen deze heeft als nadeel dat je extra geld uit moet geven (en een iets hoger stroomverbruik krijgt). Optie 4 is op de lange termijn het handigste echter moet je wel alles opnieuw inbouwen en uitbouwen en opsturen. Is ook geen pretje.
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:04:
Ik ben van plan om vandaag onderstaande te bestellen, maar ben nog niet uit qua behuizing/voeding.

Ik zit naar een aantal mini ITX behuizingen inclusief voeding te kijken en zie dat er qua voeding nogal wat verschil tussen zit, varieert van 60 tot 300 watt met van alles er tussenin (65, 90, 120 en 150)

Wat moet ik aanhouden als minimale voeding bij onderstaand systeem?

De HTPC zal alleen gebruikt worden om content af te spelen, enige dat er misschien nog extra in komt is een extra fan als dat nodig mocht zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 148,-€ 148,-
1Western Digital Caviar Green WD10EZRX, 1TB€ 81,50€ 81,50
1Crucial CT2KIT25664BA1339€ 20,73€ 20,73
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,13
Als absoluut minimum zou ik 65W wel durven gebruiken (mits het geen ms-tech voeding is). Als bijkomend voordeel heb je dat je voeding onder typische belasting erg efficient is. Maar met 90W zit je zeker safe.

[ Voor 43% gewijzigd door jaapsander op 14-05-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:46:
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik bezig met het uitzoeken van de voor mij perfecte HTPC. Ik heb nu alles uitgezocht en bekeken en zal het prijs stellen als je jouw mening geeft over mijn keuzes. Ik heb niet veel verstand van de verschillen tussen de ASUS Onboard mogelijkheden. Dus als iemand mij kan vertellen wat de betere oplossingen zijn voor mijn htpc zou ik dat zeer op prijs stellen.

http://tweakers.net/galle...h_id=276294#tab:wenslijst

http://tweakers.net/galle...h_id=276261#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 102,30€ 102,30
1Cooler Master GX GX 450W€ 44,76€ 44,76
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 18,64€ 18,64
1Asus P8Z77-V€ 154,-€ 154,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,20

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-V PRO€ 90,40€ 90,40
1Cooler Master Silent Pro M2 420W€ 65,90€ 65,90
1Corsair CML4GX3M1A1600C9€ 24,44€ 24,44
1AMD A6-3500 Boxed€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,19

Mijn situatie, wensen, eisen en budget

Ik stel zeer hoge eisen aan goede audio kwaliteit en heb ook de apparatuur om dit af te spelen. De HTPC wil ik zo optimaal mogelijk verbinden met mijn Marantz AV7005 (Vergelijkbaar met de SR7005 maar dan zonder eindversterker). Het doorgeven van(bitstream HD-) audio en video signalen is dus voldoende, omdat de Marantz de rest voor zijn rekening neemt. Zodoende heb ik geen behoefte aan uitgebreide DSP opties en allerlei extra software matige instellingen.

De HTPC komt achter de zitplek te staan (ook nog eens op oorhoogte) en moet zodoende dus zo stil mogelijk zijn. De HTPC zal niet gebruikt worden voor transcoding en moet HD 1080 zonder enige hapering door kunnen geven. 3D weergave is niet belangrijk omdat ik daar het TV-scherm niet voor heb. Dat zal de komende drie jaar ook nog zeker niet veranderen. Ik heb nu 4.1 audio, maar in de toekomst zou dit wel eens tot 6.1 uitgebreid kunnen worden. Ik wil Plex en iTunes gaan gebruiken. Ik hoef geen tuner of opname opties.

Mijn budget, exclusief case, toetsenbord en kabels is ongeveer €600 ~ €700.

Case & Optisch

Ik heb alvast een hele mooie case uitgezocht, de Silverstone Grandia GD07. De Silverstone LC16M heeft mijn voorkeur, maar helaas te duur.

Omdat ik al over een zeer goede blu-ray speler / super audio speler beschik, heb ik voldoende aan iets standaard van LG of Samsung.

Disk

Ik heb gekozen voor de Western Digital Caviar Green 3TB schijf. Lekker stil (±5 db stiller dan de Black versies). Uiteindelijk komen er meer van deze jongens in te hangen, zodat ik ook uiteindelijk een RAID systeem kan draaien. Maar dat zit er in het begin nog niet in.

Voeding

Een moeilijke keuze omdat ik niet zo thuis ben in voedingen. Ik dacht aan een Cooler Master Silent Pro M2 420WATT. Graag hoor ik van jullie (stillere) alternatieven. Is 420 Watt trouwens niet een beetje overkill?

Geluidskaart

Ik overweeg de Asus Xonar HDAV1.3 als toekomstige uitbreiding, indien de onboard oplossingen niet bevalt.

Ik zie uit naar jullie meningen en opmerkingen.
2 dingen die erg belangrijk zijn voor jou zijn geluidskwaliteit en geluidsproductie van het systeem. Over het eerste kan ik heel kort zijn. Wanneer je het geluid dus digitaal bitstreamt naar je Marantz zal er geen vermindering van geluidskwaliteit zijn. Vergelijk het met een mp3 of flac bestand die je overzet dmv een usb stick. De geluidskwaliteit van het digitale bestand zal niet veranderen. Alleen de apparatuur waarop je het afspeelt (en waar dus de d/a conversie plaatsvind) heeft invloed op de geluidskwaliteit. Onboard geluid is dus prima aangezien je toch alles via HDMI gaat bitstreamen.

Qua voeding zou ik geen cooler master nemen. Niet dat alle cooler master voedingen slecht zijn, maar de kwaliteit varieert nogal per serie. Zelf heb ik een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W welke erg stil is. Wil je écht stil dan kun je zelfs een pricewatch: Seasonic X-460 Fanless nemen (DUUR! en eigenlijk overbodig aangezien je toch al meerdere fans in je systeem hebt). Overigens heb je aan 300W meer dan genoeg, je systeem zal nog geen 100W gaan verbruiken. Let trouwens op dat je het systeem na aansluiten checkt op coil whine. Dit kan een reden zijn voor RMA. Dit kan bij elke voeding/moederbord combo voorkomen en wil je niet op oorhoogte.

Een ruime behuizing met plaats voor 12cm fans is een goede keus wanneer je stilte wilt. Echter zijn de fans die silverstone standaard in veel behuizingen heeft nou niet zo heel stil. Zelf zou ik ze vervangen door pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm (of de zwarte variant als die bij winkel naar keuze goedkoper is). Deze kun je aansluiten op het moederbord om het toerental te regelen (let dus op de hoeveelheid fan headers). Verder zou ik ook zeker een aftermarket CPU koeler erop zetten zoals een pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Overigens zou ik niet weten waarom je voor die Intel setup zou gaan, deze is een stuk duurder maar niet noemenswaardig beter. Ik zou de AMD setup nemen en wat meer geld neerleggen voor stille koeling. Overigens kan je ook nog wel wat besparen op je moederbord. Ik zou zeker een uATX moederbord pakken, dit is qua inbouwen veel relaxter, zijn vaak iets zuiniger en hebben tegenwoordig alles erop en eraan (en je hebt toch niks om erop aan te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe HTPC om mijn huidige ASRock ION 330 te vervangen.

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN781N€ 10,21€ 10,21
1Antec Fusion Remote Zwart€ 137,29€ 137,29
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Seasonic S12II 380W€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 73,49€ 73,49
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Gigabyte GV-N550D5-1GI€ 106,50€ 106,50
1Asrock Z77 Pro4-M€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,09

GebruikEisen / WAF
  • De HTPC moet via een afstandsbediening aangezet kunnen worden (vanuit S5)
  • Lage boot-time
  • De remote moet bruikbaar zijn in XBMC en compatibel zijn met Ubuntu
  • Case moet qua design matchen met Onkyo TX-NR609
Wensen
  • Gehele systeem zo stil mogelijk
  • 2x front-usb aansluiting t.b.v. game controllers
  • WiFi ingebouwd i.p.v. USB aansluiting
Case
Deze past qua design goed bij de onkyo, is aan te zetten via de remote en heeft 2 front-usb aansluitingen.
De IR ontvanger zou ook ondersteund worden onder Ubuntu, al heb ik hier nog niet veel informatie over kunnen vinden.
Daarnaast zou het systeem vrij stil zijn met de case fans op de laagste stand.
Ik twijfel echter of de case genoeg ruimte bied om de GPU en WiFi in te bouwen.
Als ik de PCI-e 2.x 1x aansluiting gebruik om de WiFi in te bouwen zal de GPU in de 2 meeste linkse slots komen te zitten en dat zal niet bevorderlijk zijn voor de koeling.
Als een PCI-e 1x kaart ook in een 16x slot past zou ik de GPU in de 2 meest rechtse sloten kunnen plaatsen en de WiFi uiterst links.
Over de hoogte van de GPU twijfel ik ook, deze is 138mm hoog volgens de specs.
De case zou 147mm hoog zijn, al kan ik niet vinden of dit de interne hoogte is of incl voetjes (en dan zijn de moederbord spacers nog buiten beschouwing gelaten).

PSU
Volgens verschillende reviews zou deze PSU zijn werk vrij stil moeten doen en er zit een 6pins aansluiting op voor de GPU.
Wellicht zou hier nog een lichtere voeding in kunnen.

CPU
Deze heb ik voor een mooi prijsje 2ehands van een medetweaker over kunnen nemen, keuze staat dus vast.
Zou voldoende power moeten geven voor de emulators.

RAM
Veel gebruikte combi i.c.m. de gekozen CPU, direct overgenomen vanuit verschillende BBG's.

GPU
Ook deze uitgezocht omdat die zn werk stil zou moeten doen, daarnaast zou een GTX550 voldoende power moeten geven om Dolphin op 1080p te draaien.

SSD
SSD i.p.v. traditionele HD i.v.m. boot-time en omdat de content van de server afgehaald wordt.
Deze gebruik ik momenteel ook in mijn desktop en bevalt erg goed.

Buiten mijn twijfel punten is algehele feedback over het systeem ook welkom, al is mijn grootste pijn punt momenteel dus de case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertjuhh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:34:
Ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe HTPC om mijn huidige ASRock ION 330 te vervangen.

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN781N€ 10,21€ 10,21
1Antec Fusion Remote Zwart€ 137,29€ 137,29
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Seasonic S12II 380W€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 73,49€ 73,49
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Gigabyte GV-N550D5-1GI€ 106,50€ 106,50
1Asrock Z77 Pro4-M€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,09

GebruikEisen / WAF
  • De HTPC moet via een afstandsbediening aangezet kunnen worden (vanuit S5)
  • Lage boot-time
  • De remote moet bruikbaar zijn in XBMC en compatibel zijn met Ubuntu
  • Case moet qua design matchen met Onkyo TX-NR609
Wensen
  • Gehele systeem zo stil mogelijk
  • 2x front-usb aansluiting t.b.v. game controllers
  • WiFi ingebouwd i.p.v. USB aansluiting
Case
Deze past qua design goed bij de onkyo, is aan te zetten via de remote en heeft 2 front-usb aansluitingen.
De IR ontvanger zou ook ondersteund worden onder Ubuntu, al heb ik hier nog niet veel informatie over kunnen vinden.
Daarnaast zou het systeem vrij stil zijn met de case fans op de laagste stand.
Ik twijfel echter of de case genoeg ruimte bied om de GPU en WiFi in te bouwen.
Als ik de PCI-e 2.x 1x aansluiting gebruik om de WiFi in te bouwen zal de GPU in de 2 meeste linkse slots komen te zitten en dat zal niet bevorderlijk zijn voor de koeling.
Als een PCI-e 1x kaart ook in een 16x slot past zou ik de GPU in de 2 meest rechtse sloten kunnen plaatsen en de WiFi uiterst links.
Over de hoogte van de GPU twijfel ik ook, deze is 138mm hoog volgens de specs.
De case zou 147mm hoog zijn, al kan ik niet vinden of dit de interne hoogte is of incl voetjes (en dan zijn de moederbord spacers nog buiten beschouwing gelaten).

PSU
Volgens verschillende reviews zou deze PSU zijn werk vrij stil moeten doen en er zit een 6pins aansluiting op voor de GPU.
Wellicht zou hier nog een lichtere voeding in kunnen.

CPU
Deze heb ik voor een mooi prijsje 2ehands van een medetweaker over kunnen nemen, keuze staat dus vast.
Zou voldoende power moeten geven voor de emulators.

RAM
Veel gebruikte combi i.c.m. de gekozen CPU, direct overgenomen vanuit verschillende BBG's.

GPU
Ook deze uitgezocht omdat die zn werk stil zou moeten doen, daarnaast zou een GTX550 voldoende power moeten geven om Dolphin op 1080p te draaien.

SSD
SSD i.p.v. traditionele HD i.v.m. boot-time en omdat de content van de server afgehaald wordt.
Deze gebruik ik momenteel ook in mijn desktop en bevalt erg goed.

Buiten mijn twijfel punten is algehele feedback over het systeem ook welkom, al is mijn grootste pijn punt momenteel dus de case...
De case gaat prima aan jouw eisen voldoen. Deze kan gewoon full profile uitbreidingskaarten huisvesten zoals een videokaart en een wifi kaart. Ook gaat de afstandsbediening prima werken onder linux (zolang je software goed geconfigureerd is natuurlijk).

Zelf heb ik (toevallig) ook een NR-609 en ik vind de kast qua design niet helemaal passen bij de receiver. Zo op de plaatjes ziet het er redelijk goed uit, maar de antec kast is veel matter afgewerkt waardoor licht heel anders reflecteert. Als je wilt kan ik er wel even een foto van maken. Overigens was ik niet tevreden met de bijgeleverde ventilatoren en heb deze vervangen door 2x pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm

Persoonlijk als ik jou was zou ik die 2500k doorverkopen. Het is toch jammer (qua kosten, stroomverbruik en warmteproductie/lawaai) dat je in je HTPC zowel een relatief high end CPU als een losse videokaart moet plaatsen. Een AMD setup met een AMD A6 of A8 zal prima de door jou genoemde taken kunnen doen als ik zo de requirements van die emulatoren lees.

Verder is een Crucial M4 gewoon een prima SSD en in jouw setup meer dan prima. De voeding is ook prima, maar het systeem zal icm met een 2500k en een GT550 niet meer dan 150W - 200W (gokje) verbruiken en met een AMD systeem zal het verbruik niet ver boven de 100W uitkomen. Een minder krachtige voeding is dus geen probleem en zal zorgen voor een betere efficientie van de voeding, helemaal als je bijv een pricewatch: Huntkey Jumper 300G neemt (overigens kun je een pci-x 6 pins stekker ook krijgen met een verloopstekkertje uit 2x molex).

[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 14-05-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
jaapsander schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:19:
[...]

De case gaat prima aan jouw eisen voldoen. Deze kan gewoon full profile uitbreidingskaarten huisvesten zoals een videokaart en een wifi kaart. Ook gaat de afstandsbediening prima werken onder linux (zolang je software goed geconfigureerd is natuurlijk).

Zelf heb ik (toevallig) ook een NR-609 en ik vind de kast qua design niet helemaal passen bij de receiver. Zo op de plaatjes ziet het er redelijk goed uit, maar de antec kast is veel matter afgewerkt waardoor licht heel anders reflecteert. Als je wilt kan ik er wel even een foto van maken. Overigens was ik niet tevreden met de bijgeleverde ventilatoren en heb deze vervangen door 2x pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm

Persoonlijk als ik jou was zou ik die 2500k doorverkopen. Het is toch jammer (qua kosten, stroomverbruik en warmteproductie/lawaai) dat je in je HTPC zowel een relatief high end CPU als een losse videokaart moet plaatsen. Een AMD setup met een AMD A6 of A8 zal prima de door jou genoemde taken kunnen doen als ik zo de requirements van die emulatoren lees.

Verder is een Crucial M4 gewoon een prima SSD en in jouw setup meer dan prima.
Een foto van de 2 naast / boven elkaar zou ik zeer op prijs stellen.
Heb je zelf toevallig ook Ubuntu draaien?

De i5 2500K heb ik over kunnen nemen voor iets meer dan de nieuwprijs van een i3 2105, dan is de keuze toch snel gemaakt.
Stroom verbruik heb je wel een punt (95W TDP vs 65W TDP), de HTPC zal echter alleen aan staan als deze gebruikt wordt en lang niet altijd op volle belasting.
Ik denk daarom dat het uiteindelijk verschil in stroomverbruik erg mee zal vallen.
Mocht het achteraf nou echt te veel warmte en geluid produceren, kan ik altijd nog downgraden naar de i3 2105.

AMD A6/8, ondersteuning van AMD video drivers is nog altijd niet op het niveau van die van nvidia (binnen linux).
Daarom heb ik specifiek gekozen voor een nvidia kaart.

De basic requirements van de emulators zijn inderdaad niet heel schokkend, echter kan Dolphin upscalen naar 1080p output.
De minimale GPU aanbeveling (binnen de 500 serie) is dan een GTX 550 TI.
PCSX2 heb ik me nog niet heel erg in verdiept, maar ook die zal wel profijt hebben van een wat beter GPU.

De fans heb ik inmiddels in de wishlist toegevoegd, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertjuhh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:42:
[...]

De i5 2500K heb ik over kunnen nemen voor iets meer dan de nieuwprijs van een i3 2105, dan is de keuze toch snel gemaakt.
Stroom verbruik heb je wel een punt (95W TDP vs 65W TDP), de HTPC zal echter alleen aan staan als deze gebruikt wordt en lang niet altijd op volle belasting.
Ik denk daarom dat het uiteindelijk verschil in stroomverbruik erg mee zal vallen.
Mocht het achteraf nou echt te veel warmte en geluid produceren, kan ik altijd nog downgraden naar de i3 2105.

AMD A6/8, ondersteuning van AMD video drivers is nog altijd niet op het niveau van die van nvidia (binnen linux).
Daarom heb ik specifiek gekozen voor een nvidia kaart.

De basic requirements van de emulators zijn inderdaad niet heel schokkend, echter kan Dolphin upscalen naar 1080p output.
De minimale GPU aanbeveling (binnen de 500 serie) is dan een GTX 550 TI.
PCSX2 heb ik me nog niet heel erg in verdiept, maar ook die zal wel profijt hebben van een wat beter GPU.

De fans heb ik inmiddels in de wishlist toegevoegd, bedankt voor de tip.
Ik draai geen linux, maar W7 op mijn HTPC, dus daar kan ik je niet mee helpen. Overigens zijn de drivers voor Ati inderdaad niet op het niveau van Nvidia voor Linus, maar voor htpc gebruik is het prima werkbaar (hw acceleratie werkt prima). Hoe het voor emulators is zou ik niet weten. Ook zal ik vanavond even een foto maken van de kasten (ze staan bij mij naast elkaar in een apart compartiment in de av meubel).

Dat je en i5 voor een klein bedrag heb over kunnen nemen is natuurlijk erg mooi, maar een 2500k is natuurlijk een gigantische overkill voor een HTPC (bij htpc geld: less is more). Qua verbruik (en geluidsproductie) moet je niet alleen de CPU's met elkaar vergelijken maar de i5 + GTX550 vs AMD A6. Dit is juist het grote voordeel van een APU, er zit al een midrange GPU ingebakken. Overigens vraag ik mij af of je uberhaupt een GTX 550 nodig hebt om het beeld van de emulator te kunnen upscalen. Je tv kan dit bijvoorbeeld ook prima en daar zit zeker geen GTX 550 in. Ik zal vanavond eens kijken of ik deze emulator kan draaien op mijn i3 2100 zonder losse videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
jaapsander schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:50:
[...]Ik zal vanavond eens kijken of ik deze emulator kan draaien op mijn i3 2100 zonder losse videokaart.
Mijn desktop heeft een i5 2500K zonder losse videokaart.
PCSX2 krijgt die setup al op z'n knietjes (met basic settings).
Dolphin is nog wel speelbaar op de native resolutie (houd ook niet veel over), maar alles daarboven is echt te veel gegrepen.
Met een i3 2100 hoef je het dus waarschijnlijk niet eens te proberen.

Hier trouwens een demo filmpje van Dolphin, links 1080p, rechts native Wii (480p)
(niet vergeten de youtube player op 1080p output te zetten)

[ Voor 17% gewijzigd door gertjuhh op 14-05-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ze hebben wel dezelfde ingebouwde vidkaar. Wat de bottleneck is. Dus denk dat het ook nog wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertjuhh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Mijn desktop heeft een i5 2500K zonder losse videokaart.
PCSX2 krijgt die setup al op z'n knietjes (met basic settings).
Dolphin is nog wel speelbaar op de native resolutie (houd ook niet veel over), maar alles daarboven is echt te veel gegrepen.
Met een i3 2100 hoef je het dus waarschijnlijk niet eens te proberen.

Hier trouwens een demo filmpje van Dolphin, links 1080p, rechts native Wii (480p)
(niet vergeten de youtube player op 1080p output te zetten)
Hm goed om te horen dat emulatoren redelijk effectief gebruik kunnen maken van de GPU. Wanneer je een intel setup hebt is het dus wenselijk om een sterkere IGP bij te plaatsen (overigens is de GPU in mijn i3 2100 langzamer dan die in de 2500k). Maar met een een AMD A6/A8 ben je dus in 1 keer klaar (voor minder geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
@jaapsander: je gaf een tijdje terug aan dat de AMD Trinity medio mei wordt gelanceerd. Ik las echter dat dit alleen de laptopvariant betreft. De desktopvariant wordt pas in september verwacht. Het lijkt me dus beter om de AMD A8-3870k te kopen. Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:07:
@jaapsander: je gaf een tijdje terug aan dat de AMD Trinity medio mei wordt gelanceerd. Ik las echter dat dit alleen de laptopvariant betreft. De desktopvariant wordt pas in september verwacht. Het lijkt me dus beter om de AMD A8-3870k te kopen. Toch?!
Als de desktopvariant inderdaad pas in september komt kun je inderdaad een Llano kopen. Ik weet zo niet meer uit m'n hoofd waar je je setup voor gaat gebruiken, maar als je gaat gamen kun je inderdaad een AMD A8 halen.

Heb je hier trouwens een bron van? Kan zo snel niet vinden dat het in september pas is. Bijvoorbeeld hier: http://www.cpu-world.com/..._to_launch_on_May_15.html staat dat ze wel deze maand uitkomen.

Hier staat weer augustus: http://www.pcper.com/news...g-Mobile-Trinity-APUs-May

[ Voor 23% gewijzigd door jaapsander op 14-05-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
jaapsander schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:00:
[...]

Als de desktopvariant inderdaad pas in september komt kun je inderdaad een Llano kopen. Ik weet zo niet meer uit m'n hoofd waar je je setup voor gaat gebruiken, maar als je gaat gamen kun je inderdaad een AMD A8 halen.

Heb je hier trouwens een bron van? Kan zo snel niet vinden dat het in september pas is. Bijvoorbeeld hier: http://www.cpu-world.com/..._to_launch_on_May_15.html staat dat ze wel deze maand uitkomen.

Hier staat weer augustus: http://www.pcper.com/news...g-Mobile-Trinity-APUs-May
Hier:
http://en.ocworkbench.com...in-may-desktop-in-august/
hier:
http://www.hitechreview.c...th-more-cpus-later/36994/
hier:
http://forums.ocworkbench.com/showthread.php?t=134166
en hier wordt gezegd in augustus:
http://www.pcper.com/news...g-Mobile-Trinity-APUs-May

Dus ik neem aan dat het zo is. In dat geval ga ik voor een Llano A8. De reden dat ik een A8 wil is dat ik ook af en toe wil kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
merk je met surfen en browsen verschil tussen een i3 2120 en een amd A4/6 ?
er gaat een crucial m4 bij. De reden dat ik geen A8 neem is dat het in een passief gekoelde kast gaat.

Edit: of zal ik gewoon lekker goedkoop doen en dan kan ik altijd later nog upgraden.

[ Voor 19% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-05-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heilige Kaas schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:16:
merk je met surfen en browsen verschil tussen een i3 2120 en een amd A4/6 ?
er gaat een crucial m4 bij. De reden dat ik geen A8 neem is dat het in een passief gekoelde kast gaat.

Edit: of zal ik gewoon lekker goedkoop doen en dan kan ik altijd later nog upgraden.
Je merkt bij surfen geen enkel verschil tussen een i3, A4 of A6. Hou voor de grap maar eens bij wat je cpu belasting is tijdens het surfen. Alles voelt snel aan doordat je een SSD plaatst.
Jackssonss schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Hier:
http://en.ocworkbench.com...in-may-desktop-in-august/
hier:
http://www.hitechreview.c...th-more-cpus-later/36994/
hier:
http://forums.ocworkbench.com/showthread.php?t=134166
en hier wordt gezegd in augustus:
http://www.pcper.com/news...g-Mobile-Trinity-APUs-May

Dus ik neem aan dat het zo is. In dat geval ga ik voor een Llano A8. De reden dat ik een A8 wil is dat ik ook af en toe wil kunnen gamen.
Merci, dan zou ik inderdaad gewoon een A8 pakken. Wel een beetje een tegenvaller dat we nog moeten wachten op desktop trinity...
gertjuhh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Hier de beloofde foto's, het is een beetje lastig foto's te maken aangezien het hier net een beetje donker aan het worden is. Maar je kan het verschil in lichtweerkaatsing wel zien. De Onkyo is veel meer effen van textuur terwijl de antec meer een geborstelde finish heeft. Maar ze staan overigens zeker niet lelijk bij elkaar.
http://oron.com/m7t718ez5vmp

[ Voor 58% gewijzigd door jaapsander op 14-05-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
jaapsander schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:15:
Merci, dan zou ik inderdaad gewoon een A8 pakken. Wel een beetje een tegenvaller dat we nog moeten wachten op desktop trinity...
Jij bedankt! Was inderdaad mooi geweest als de desktop-Trinity binnenkort leverbaar is.

Overigens zoek ik nog een stille dvd-brander om cd's en dvd's af te spelen. Ik zie vooral Bluray-spelers voorbijkomen, weinig dvd-branders. Iemand een suggestie?

[ Voor 8% gewijzigd door Jackssonss op 14-05-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
jaapsander schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:15:
[...]
Hier de beloofde foto's, het is een beetje lastig foto's te maken aangezien het hier net een beetje donker aan het worden is. Maar je kan het verschil in lichtweerkaatsing wel zien. De Onkyo is veel meer effen van textuur terwijl de antec meer een geborstelde finish heeft. Maar ze staan overigens zeker niet lelijk bij elkaar.
http://oron.com/m7t718ez5vmp
Thanks.
Er zit inderdaad meer verschil in dan dat ik dacht, maar zoals ik het op de foto's kan zien misstaat het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Iemand nog een idee voor een stille dvd-brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:19:
Iemand nog een idee voor een stille dvd-brander?
Pak gewoon een brander die vaker gebruikt wordt: http://tweakers.net/pricewatch/cat/350/dvd-branders.html (en goede beoordelingen krijgt op geluidsproductie) of iets dergelijks en zorg ervoor dat de rotatiesnelheid lager ligt zodra je er een film dvd inlegt om af te spelen. Op volle toeren zijn dvd branders over het algemeen niet zo stil, maar wanneer de snelheid flink omlaag gaat valt dit reuze mee.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 16-05-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgelopen 10 pagina's doorgenomen en omdat iedereen andere eisen heeft kom ik nog niet echt tot een goede conclusie....

Wat ik zoek:

Kleine pc die alle 1080p content van het netwerk (NAS) af kan spelen zonder problemen. Netwerk is 1gbit in het hele huis.
Verder wil ik het kastje zo klein mogelijk hebben en het liefste fan loos (dus erg stil) en een laag verbruik.
zit te denken aan iets met een 64gb SSD er in, gewoon windows 7 (omdat ik daar al een licentie van heb liggen).
Geluid gaat via HDMI naar een Denon versterker die alles decodeert. dus geluid mag gewoon onboard zijn.
Bediening gaat via BT remote keyboard en via pulse-eight HDMI - CEC module.

Het kastje wil ik achter een stapel DVD's kwijt in mijn kast. IR is niet nodig dus ik wil het kastje volledig uit het zicht hebben.

Enige waar ik nog geen oplossing voor heb bedacht is het aan en uit zetten....Moet even kijken of dat kan met de HDMI-CEC adapter.

Ik wil dus graag advies over moederbord / processor / voeding combinatie.
Als iemand een kleine case weet hoor ik het ook graag.

AMD fusion? Core i3? Mini zotac kastje? ik hoor van alles maar zie door de bomen het bos niet meer.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Passief is alleen een goed idee als je voldoende airflow hebt, en hoe kleiner de afmetingen, hoe riskanter passief is. Als jij dat ding in een kast wil duwen kan je dus maar beter actieve koeling hebben. Die hoeft niet per sé luid te zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:46:
Passief is alleen een goed idee als je voldoende airflow hebt, en hoe kleiner de afmetingen, hoe riskanter passief is. Als jij dat ding in een kast wil duwen kan je dus maar beter actieve koeling hebben. Die hoeft niet per sé luid te zijn.
Ja, daar vreesde ik al voor. Maargoed, daar moet ik mijzelf dan maar bij neer leggen. Zo stil mogelijk is iig de wens...

ik zat te kijken naar de oude BBG van november, is dat ondertussen out of date? zijn er betere opties ondertussen?
of anders deze lijst voor iets meer power? met het oog op de toekomst... Of is intel onboard graphics voor een HTPC nogsteeds niet optimaal ?

Kastjes zijn er in overvloed, alleen erg lastig te zien of een moederbord met processor en die shuricane koeler die ik telkens terug zie past in minder hoge case. Hoe bepaal je hoe hoog het geheel mag zijn?

Zie zelf niet echt zo snel een kastje dat geen optische drivebay heef en dat ook echt klein is...

[ Voor 7% gewijzigd door Wabs op 16-05-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
zoektocht maakt het geheel er niet makkelijker op.... haha

Andere optie is dat ik een kast neem die past op mijn (zilveren) Denon 1910 versterker. 43.3cm breed dus en vooral niet te diep. De versterker is 37cm diep en de pc moet zeker niet meer worden.
Als ik dit kies dan moet er wel een Blu Ray speler in.... lastig lastig... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 10:47
Ha allen,

Ik ben mijn HTPC in elkaar aan het zetten en heb een softwarevraag:

Ik wil op mijn 30 GB SSD windows 7 draaien met XBMC (geen Windows Media Center) en een internet browser. Het moet heel licht worden allemaal, dus ik wil niets teveel installeren.

Nu ben ik met RT 7 Lite (soort vLite achtige tool, UI en opties zijn haast gelijk) de windows 7 image aan het uitkleden, maar dat valt me erg tegen. Het ontbreekt mij aan kennis over wat wel / niet essentieel of aanbevolen is. Het gaat me voornamelijk om welke versie handig zou zijn (home of pro of ultimate bv.) en om welke componenten en services belangrijk zijn.

De mediaspeler komt in mijn netwerk (windows / werkgroep) en streamed media vanaf de NAS. Geen games, wel internet + internet media.

Weet iemand hoe ik daar achter kan komen of kan iemand me tips geven?

Groeten,
Ludovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wabs schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:00:

ik zat te kijken naar de oude BBG van november, is dat ondertussen out of date? zijn er betere opties ondertussen?
of anders deze lijst voor iets meer power? met het oog op de toekomst... Of is intel onboard graphics voor een HTPC nogsteeds niet optimaal ?
Intel zou moeten voldoen. nVidia geeft je sowieso de breedste ondersteuning qua formaten (h.264, MPEG-2 etc.) als je een moderne GPU van nVidia neemt (Ion 2 valt daar niet onder). AMD ondersteunt helaas niet hoger dan High@L4.1.
Kastjes zijn er in overvloed, alleen erg lastig te zien of een moederbord met processor en die shuricane koeler die ik telkens terug zie past in minder hoge case. Hoe bepaal je hoe hoog het geheel mag zijn?
De Big Shuriken is (fascinerend genoeg :P) 6 mm lager dan de gewone Shuriken. Het is altijd wat meten, maar ik denk niet dat je veel lager kan qua koelers zonder de koelprestaties te hinderen. Kijk welke behuizing je bevalt en check dan of die erin past. Zo'n behuizing moet al erg compact zijn om zo'n model niet te kunnen huisvesten. Als het wat geld mag kosten kan je nog altijd kijken naar Origen AE. Langs de andere kant, als het toch ergens wordt weggestopt, dan zou ik geen moeite doen voor de kast en gewoon iets nemen dat past in de ruimte op zich. Hoe compacter je gaat, hoe meer je betaalt voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Wabs schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:05:
zoektocht maakt het geheel er niet makkelijker op.... haha

Andere optie is dat ik een kast neem die past op mijn (zilveren) Denon 1910 versterker. 43.3cm breed dus en vooral niet te diep. De versterker is 37cm diep en de pc moet zeker niet meer worden.
Als ik dit kies dan moet er wel een Blu Ray speler in.... lastig lastig... :X
Ik heb onlangs dit setje gekocht. Het past, en de kast is ongeveer de grote die jij wilt hebben:
inventaris: HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Tarabass schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:26:
[...]
Ik heb onlangs dit setje gekocht. Het past, en de kast is ongeveer de grote die jij wilt hebben:
inventaris: HTPC
Dat is wel een mooi kastje denk ik!
Hoe bevalt het qua prestaties?
Temperaturen blijven ook binnen de perken? (de kast lijkt niet veel ventilatie te hebben...)

Dingen die je achteraf anders zou willen / niet helemaal bevallen?

thnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Wabs schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Dat is wel een mooi kastje denk ik!
Hoe bevalt het qua prestaties?
Temperaturen blijven ook binnen de perken? (de kast lijkt niet veel ventilatie te hebben...)

Dingen die je achteraf anders zou willen / niet helemaal bevallen?

thnx voor de tips!
Het is al besproken in dit topic, maar kort komt het erop neer dat de temps goed zijn. Idle 32 en Load 40. Dit is wel met een ssd, maar de prestaties zijn erg goed. Goed genoeg voor een fatsoenlijke HTPC tenminste. Afstandbediening werkt ook naar behoren (onder windows 7). Wel zou ik, dit ga ik ook nog doen, de standaard voeding vervangen. Ik heb er een paar in m'n wensenlijst staan:
wenslijst: HTPC

Daarnaast heb ik vooraan in de kast een 80mm fan op de bodem gemonteerd als extra. Maar ik denk dat ik deze er weer uithaal, omdat de temps gewoon goed zijn en ik zo weinig mogelijk geluid wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
bedankt voor je info! ik ga even kijken maar ik denk dat ik iets vergelijkbaars ga maken, precies wat ik zoek... maak ik er een htpc + blu-ray speler in 1 van (net zoals jij op je wensenlijst hebt staan..) thnx! >:)

moeilijk om duidelijke info te vinden over die kast.
Website van de fabrikant is ook niet echt super.
andere SFX voeding is wel een idee.

zie hier een plaatje: (onderdeel van een duitse review).

dit lijstje zo maar even bestellen dan... :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Wabs op 16-05-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je echt stil en heel mooi wil is dit ook wel een optie.
pricewatch: Streacom Fanless Chassis FC5OD Silver
Word wel een duur geintje want hier komt ook nog eens een voeding van 75 euro bovenop.
Is wel fanless en zeker mooi (en zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:59:
Als je echt stil en heel mooi wil is dit ook wel een optie.
pricewatch: Streacom Fanless Chassis FC5OD Silver
Word wel een duur geintje want hier komt ook nog eens een voeding van 75 euro bovenop.
Is wel fanless en zeker mooi (en zilver).
wow, wel gaaf ding idd! denk alleen dat je het met de hoogte niet red. Ook is die wel wat te door voor wat ik in gedachten had. Wel gaaf kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heilige Kaas schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:59:
Als je een mobo met 19V aansluiting neemt hoeft dat niet (externe adapter). Zeker mooie kast. Tot welk vermogen garanderen ze dat-ie genoeg koeling heeft? Als ik zo snel even inschat zou je er iets van 70-80W max (totaal systeem dus) mee moeten kunnen koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik had eerst deze mobo als optie pricewatch: Asus F1A75-V PRO
Maar nu zie ik dat die niet past. Gelukkig voor ik hem heb besteld.
Is dit dan een beter alternatief? pricewatch: Asus F1A75-M PRO Zelfde aansluitmogelijkheden en alles alleen wat kleiner. Prima toch?

Hier het verschil tussen een amd setup en een intel setup:
amd: 550 euro.
intel 620 euro.

amd benchmarks: cpu 1702 gpu 419
intel benchmarks: cpu 4202 gpu 241

Dus met andere woorden Intel heeft 146% meer rekenkracht maar AMD heeft 70% meer grafische kracht.
Kan die intel alle content afspelen? Niks extreems dus geen 3d enzo?

En hoe zit het met de nieuwe processors van amd? Krijgen die dezelfde socket? Dan kan ik voor de amd gaan en upgraden mocht het nodig zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-05-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:08:
Ik had eerst deze mobo als optie pricewatch: Asus F1A75-V PRO
Maar nu zie ik dat die niet past. Gelukkig voor ik hem heb besteld.
Is dit dan een beter alternatief? pricewatch: Asus F1A75-M PRO Zelfde aansluitmogelijkheden en alles alleen wat kleiner. Prima toch?
Tuurlijk. Je kan ook de niet pro nemen, op het eerste zicht zit daar niet veel verschil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wabs schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:00:
[...]

wow, wel gaaf ding idd! denk alleen dat je het met de hoogte niet red. Ook is die wel wat te door voor wat ik in gedachten had. Wel gaaf kastje!
Te hoog? Hij is 6cm hoog volgens de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Heilige Kaas schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Te hoog? Hij is 6cm hoog volgens de specs ;)
Of te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Dit is zo'n mooi topic, dat ome zeef besloten heeft er een heel forum aan te wijden... nou ja, aan alle desktopadviesvragen dan. Vanaf vandaag mag je weer je eigen topic openen in Desktop Aankoopadvies!
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Dit topic is gesloten.