Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
@Wildlive

Voor energiezuinigheid moet je bij een i3 voor een Intel of MSI bordje gaan.
Zie ook Nieuwe Zuinige Server (discussie)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Videopac schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Ik heb Ziggo :). M.b.t. netwerk: dan trek ik wel een vaste kabel voor GB ethernet :)
Quadcore: het is niet echt duur en ik wil gewoon een snel systeem.
Start je een HTPC telkens op of hibernate je die in de praktijk?
En hoe gaat dat eigenlijk als je een op te nemen TV-programma ingesteld hebt: kan de PC dan zelf op tijd opstarten of moet hij dan aan blijven staan?
(ik weet niet of dit soort vragen hier thuis horen)

[...]

Ik heb er na gekeken. Scheelt zo'n 80-100 euro in mijn geval, maar: is dat snel genoeg?

Nog een vraag: waarom kun je geen Blue Ray kijken onder Linux?
Allen: bedankt voor de feedback!
Ik gebruik alleen Windows 7 in combinatie met Mediacenter (en FloppyDTV's)
Ik zet de HTPC altijd in slaapstand, dit is wat vroeger de standby was maar dan net even anders. Werkt perfect start supersnel op ( <5 sec) en opnames worden perfect uitgevoerd.
Ik zou nooit voor een quadcore gaan in een htpc omdat het helemaal geen snelheidswinst oplevert maar wél extra warmte, je kan beter de allersnelste dualcore pakken als je hoogst mogelijke snelheid wil in de meeste applicaties. Hier heb je altijd wat aan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildlive
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09-2024
Kan natuurlijk ook (proberen te) streamen vanaf een kleine HPTC en ergens anders een NAS server neer zetten. Ik kom op de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1XboxMediaCenter€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1Origen AE M10 (Zilver)€ 336,80€ 336,80
1Scythe Big Shuriken€ 26,90€ 26,90
1Logitech diNovo Mini€ 94,-€ 94,-
1Intel Core i3 560€ 121,30€ 121,30
1Sony Optiarc BC5600S-01 (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Slot-loading, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Intel X25-M SSDSA2MH120G2K5 120GB€ 185,35€ 185,35
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 19,14€ 38,28
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 88,90€ 88,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,23

Dit moet wel lekker stil zijn! voor 321,90 heb ik de volgende NAS opstelling er bij:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,-€ 142,-
1Synology Disk Station DS211J€ 179,90€ 179,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 321,90

Waar ik nog mee zit:
1 GBbs switch er tussen moet voldoende zijn? (Mijn router is van Tele2)
Kan ik hier HD-contect vanaf de NAS mee streamen, of gaat het haperen?
Ik wil ook kunnen internetten en evetueel Word documenten lezen op de TV, gaat dit goed?
En blu-ray/DVD wil ik toch ook wel graag kunnen afspelen, een Slim-line, slot load blu-ray speler is niet te vinden op het web (althans, niet te koop). Suggesties?

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Over die slimline BR speler.... de Sony Optiarc BC5600S-01 is alleen op ebay.de te koop en dan krijg je de versie zonder ejecktknop.

Ik heb nooit een andere slimline BR gevonden en hem maar een dvd speler gekocht (ook bijna/niet meer) te vinden met het knopje links. Ik gebruik een OrigenAE S10V.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

In plaats van de 560 zou ik de pricewatch: Intel Core i3 550 nemen, stuk goedkoper en de prestaties verschillen nauwelijks van elkaar. Je kan eventueel ook wat besparen op je SSD door een wat kleinere te nemen :)

Streamen gaat helemaal goed komen, geen haperingen of iets dergelijks :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:28
@ wildlive, volgens mij bedoelde je deze behuizing die je wilde hebben :

pricewatch: Silverstone SST-ML03B

Scheelt inderdaad een flinke slok op een borrel qua prijs.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
Tribledragon schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:37:
@ wildlive, volgens mij bedoelde je deze behuizing die je wilde hebben :

pricewatch: Silverstone SST-ML03B
Die case heb ik al een kleine twee weken in bestelling staan bij ITHal, helaas momenteel niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Als het alles meezit ga ik ergens volgende week een nieuw media pc'tje in elkaar zetten.
Tot nu toe heb ik deze setup in mijn gedachten :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 118,06€ 118,06
1Nox Live 2€ 117,69€ 117,69
1Mini-box PicoPSU-80 + 60W Adapter Power Kit€ 49,-€ 49,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,75

Ik vraag mezelf alleen wel af of deze onderdelen niet te warm worden als ik geen fans in de kast zelf zet, dus kortom geen airflow heb.
Ik ga pas later een schijf voor deze setup halen en vraag me dan ook af of een SSD en/of HDD niet te warm gaat worden zonder airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltorange
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ik loop al een tijdje met de gedachte om een (HT)PC te bouwen voor in de huiskamer.

De HTPC moet het volgende kunnen:
  • Opnemen van de TV
  • Afspelen van Blu-Ray
  • Incidenteel games spelen
  • Afspelen van muziek
  • Internetten oa YouTube
Via een HDMI kabel wordt de HTPC aangesloten op een receiver.

Op basis van de bovemstaande wensen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 110,-€ 110,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Noiseblocker XM2 40MM, 40mm€ 5,49€ 5,49
1Intel Core i3 550€ 100,90€ 100,90
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,80€ 62,80
1Nexus Value 430€ 55,20€ 55,20
1MSI H55M-ED55 WIFI€ 84,-€ 84,-
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 40,06€ 40,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,15

De oplettende tweaker zal wel hebben opgemerkt dat er een CPU-cooler in de lijst ontbreekt. Dat klopt, want ik ben er niet zeker van of die er in gaat passen door het gebrek aan ruimte in de Moneual case icm de optical drive. Als dit wel gaat passen dan zat ik te denken aan Scythe Big Shuriken of Cooltek CoolForce 2

Graag jullie mening en advies. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geheugen is volgens mij Dual Channel. Het MB heeft Single Channel architectuur. Zou dit problemen kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 14:48
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:37:
[...]
Tja, ik heb nMedia even gevraagd waar ik het beste kon kopen. Ze vonden het erg jammer geen directe afzet in Europa te hebben en vroegen naar retailers in ons land. Ik heb bij diverse winkels geinformeerd maar die verwezen me door naar de distributeurs. Ik heb nMedia vervolgens de contact gegevens van 3 distributeurs in NL gegeven (Ingram Micro, Techdata en Copaco). Hopelijk lukt dat.
Mocht het niet lukken dan verwezen ze me door naar hun verkooppunt op e-bay. Daar zie je vervolgens de absurde verzendkosten...
Bedankt voor de info. Nogmaals, absurde verzendkosten! 90 dollar verzending voor een item van 70 dollar... Denk dat ik toch maar voor een Silverstone ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:57:
[...]

Dit geheugen is volgens mij Dual Channel. Het MB heeft Single Channel architectuur. Zou dit problemen kunnen geven?
Geheugen is niet dual channel, hoewel het wel in dual channel gebruikt kan worden. Wanneer je een single channel geheugencontroller in je platform hebt met 2 dimm sloten en die stop je beide vol werkt je geheugen gewoon op single channel. (vergelijkbaar wanneer je in een dual channel systeem de geheugen dimms in de verkeerde slots plaatst, dan zie je wel het volledige geheugen, alleen werkt het minder snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 24-09 16:48
1 dimm is dan ook verstandiger om te nemen ivm upgrade mogelijkheden.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jaapsander: bedankt voor deze opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:26:
1 dimm is dan ook verstandiger om te nemen ivm upgrade mogelijkheden.
Ik denk dat je op het AMD zacate platform geen rekening hoeft te zouden met de mogelijkheid om 8 GB geheugen te plaatsen, is het platform niet snel genoeg voor. Gewoon 2 of 4 GB erin prikken (afhankelijk van je besturingssysteem en gebruikseisen), maakt niet uit of het 1 of 2 dimms zijn (voor energiebesparing hoef je het ook amper te doen, voor de prijs overigens ook niet)
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:08:
@jaapsander: bedankt voor deze opheldering!
Graag gedaan

[ Voor 21% gewijzigd door jaapsander op 09-02-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Videopac

Rommelt wat aan.

M.b.t. DVB-C HD kaart: waarom een pricewatch: Anysee E30TCPlus i.p.v. een pricewatch: Technisat CableStar HD2 ? Als ik zoek in GoT dan lijkt het erop dat er bij die Technisat geen cardreader zit, maar als ik de pricewatch goed interpreteer is dat wel het geval. Weet iemand hoe dit zit?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zit een CI slot bij, maar daar heb je weinig aan met Ziggo, alleen CI+ wordt ondersteund. Bij de Anysee kan je direct je smartcard in het apparaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:57:
[...]

Als het goed is niet.
Maar mischien inderdaad een beter idee of te kijken naar single channel geheugen om 100% zeker gezeur te voorkomen.

Of zoals StefanvanGelder hier boven mij zegt gewoon 1 x 4 pakken is misschien ook wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even 2 vraagjes over mijn aankomende htpc.
Ik denk dat ik met mijn config goed genoeg uit de voeten kan en zal deze dan binnenkort ook gaan bestellen.

Het gaat dus om deze.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 87,96€ 87,96
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 76,-€ 76,-
1MS-Tech MC-400€ 62,39€ 62,39
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 19,97€ 19,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,22

Mijn eerste vraag is of ik op dit systeem op de momenten dat hij verder niet gebruikt word nog een beetje nzb's kunnen downloaden en dvd omzetten naar mkv's (dit laatste hoeft natuurlijk niet supersnel te gaan).

En de tweede vraag is dat ik nog een coolermaster RS-430-PCAP voeding heb liggen.
Ik weet niet hoe ik het moet testen dus de vraag is of iemand weet of deze ook stil is.

mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drijfhout schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Als het goed is niet.
Maar mischien inderdaad een beter idee of te kijken naar single channel geheugen om 100% zeker gezeur te voorkomen.

Of zoals StefanvanGelder hier boven mij zegt gewoon 1 x 4 pakken is misschien ook wel een goed idee.
Als een moederbord 2 dimm sloten heeft, passen er gewoon 2 dimms in! Zo makkelijk is het, geheugen is niet dual channel, de setting waarin je het geheugen gebruikt bepaald of je je geheugen dual channel draait. Vergelijk het met een raid setup voor HDD/SSD's. Kan je moederbord geen raid draaien, dan kun je nog steeds 2 harde schijven gebruiken, alleen heb je niet de verhoogde snelheid van een raid 0 setup.... In dit geval dus gewoon kopen wat er op de qlv lijst staat en wat het makkelijkst te verkrijgen is.
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:51:
Ik denk dat ik met mijn config goed genoeg uit de voeten kan en zal deze dan binnenkort ook gaan bestellen.

Het gaat dus om deze.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,22

Mijn eerste vraag is of ik op dit systeem op de momenten dat hij verder niet gebruikt word nog een beetje nzb's kunnen downloaden en dvd omzetten naar mkv's (dit laatste hoeft natuurlijk niet supersnel te gaan).

En de tweede vraag is dat ik nog een coolermaster RS-430-PCAP voeding heb liggen.
Ik weet niet hoe ik het moet testen dus de vraag is of iemand weet of deze ook stil is.

mvg Rob
Dit systeem is prima geschikt om nzb's te downloaden. Hij heeft hier meer dan genoeg power voor en is energiezuinig waardoor je energierekening er ook niet onder hoeft te leiden. Ook kun je prima dvd's omzetten naar mkv's, alleen zal dit niet bepaald snel gaan, misschien wanneer je een conversieprogramma kan gebruiken die gebruik maakt van de GPU zal dit wel snel gaan (weet niet of dit al mogelijk is btw).

Je voeding kan ik je niet mee helpen, maar misschien kun je dat zelf ook prima testen. Wanneer je 2 pinnetjes is je atx stekker kortsluit (google maar even welke) gaat de ventilator draaien. Nu kun je wel een beetje een idee krijgen hoeveel geluid de voeding maakt bij lage belasting. Maar misschien is een dergelijk systeem met een pico psu een stuk beter (zie je ook vaak in de configuraties in dit topic voorbij komen)

[ Voor 70% gewijzigd door jaapsander op 09-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:51:

Het gaat dus om deze.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,22

mvg Rob
Heb je al een idee wat dit gaat verbruiken? Ik zal ook zoiets bestellen maar zoek het verschil in verbruik tussen dit en een opstelling met een I3 processor.
Ik heb ook een rechtstaande klein kastje nodig. Iemand een voorstel? Rechtstaande mini kastjes heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Higherdemon
Verbruik van Asrock E350M1 is 32 watt wat ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:38:
[...]

Heb je al een idee wat dit gaat verbruiken? Ik zal ook zoiets bestellen maar zoek het verschil in verbruik tussen dit en een opstelling met een I3 processor.
Ik heb ook een rechtstaande klein kastje nodig. Iemand een voorstel? Rechtstaande mini kastjes heb ik geen ervaring mee.
pricewatch: AOpen miniPC S135B
Er is genoeg te vinden in de pricewatch met de goede zoekcriteria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
jaapsander schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:53:

Als een moederbord 2 dimm sloten heeft, passen er gewoon 2 dimms in! Zo makkelijk is het, geheugen is niet dual channel, de setting waarin je het geheugen gebruikt bepaald of je je geheugen dual channel draait. Vergelijk het met een raid setup voor HDD/SSD's. Kan je moederbord geen raid draaien, dan kun je nog steeds 2 harde schijven gebruiken, alleen heb je niet de verhoogde snelheid van een raid 0 setup.... In dit geval dus gewoon kopen wat er op de qlv lijst staat en wat het makkelijkst te verkrijgen is.
Ok, mooi dan blijf ik gewoon bij het setje wat ik in gedachten had aangezien 2 x 2GB goedkoper te vinden is als 1 x 4GB.
En ik verwacht toch voorlopig niet meer als 4GB nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Afgelopen week mijn "nieuw" xbmc systeem in elkaar gezet.

Wat ik nog had liggen:
- AMD 3500
- MSI k8n neo platinum
- 2Gb mem
- 320 Gb SATA HDD
- Tagan 480 voeding
- Logitech 895 RC
- MCE ir ontvanger
- Oud ATX kastje (weggewerkt in dressoir)

Moeten kopen:
- Sapphire 5450 (34 euro)

Geinstalleerde software:
- Win7 ultimate
- XBMC 10.0
- Eventghost

Werkt gewoon PERFECT. Dankzij de ATI 5450 speelt alles soepel af.
Ik denk dat dit wel het bewijs is dat een oude pc prima te gebruiken is voor een XBMC media center
en zeker NIET duur hoeft te zijn! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door olson op 09-02-2011 20:19 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 13:55
olson schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:18:
Afgelopen week mijn "nieuw" xbmc systeem in elkaar gezet.

Wat ik nog had liggen:
- AMD 3500
- MSI k8n neo platinum
- 2Gb mem
- 320 Gb SATA HDD
- Tagan 480 voeding
- Logitech 895 RC
- MCE ir ontvanger
- Oud ATX kastje (weggewerkt in dressoir)

Moeten kopen:
- Sapphire 5450 (34 euro)

Geinstalleerde software:
- Win7 ultimate
- XBMC 10.0
- Eventghost

Werkt gewoon PERFECT. Dankzij de ATI 5450 speelt alles soepel af.
Ik denk dat dit wel het bewijs is dat een oude pc prima te gebruiken is voor een XBMC media center
en zeker NIET duur hoeft te zijn! 8)7
Maar waarschijnlijk is je systeem niet erg zuinig en ook niet stil. Als dit je niks uitmaakt en je een grote kast makkelijk weg kan werken maakt het natuurlijk niet uit, maar het grootste gedeelte wil denk ik toch een kleine, zuinige en stille HTPC in de woonkamer.
(Daarnaast vind ik de prijzen enorm meevallen, alleen de HTPC kasten zijn redelijk aan de prijs.)

Zelf zit ik te wachten tot de Fusion bordjes eindelijk fatsoenlijk beschikbaar zijn. Dan zullen er van mijn kant ook nog wel wat vragen komen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Hij is redelijk stil maar zeker niet zuinig.....
Alles bij elkaar rond de 100Watt, maar dat maakt niet zo veel uit voor een paar uur per film.

[ Voor 49% gewijzigd door olson op 09-02-2011 20:48 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na alle hulp van hier dacht ik laat ik het resultaat dan ook eens posten :)

Origen AE S10
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/34xlt9w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2v7x9gh.jpg
Ik ben tevreden met het inbouw resultaat, alles geprobeerd zo goed mogelijk weg te werken voor een zo goed mogelijke airflow. Ik ben alleen ontevreden over die cooler op mijn processor, dus graag een zo stil mogelijk alternatief. Bestaat er eigenlijk passive cooling voor de Athlon II 250?

Eens kijken of iemand iets opvalt ;)

[ Voor 58% gewijzigd door bitpixl op 09-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zo zeg....heel mooi die kabels weggewerkt. In vergelijking met die van mij is het een plaatje. Bij mij is het chaos O-)

Je kan een Scythe Shuriken Rev.B Low Profile overwegen, deze hoor je niet en hij past mooi in de S10V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
psy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:05:
Je kan een Scythe Shuriken Rev.B Low Profile overwegen, deze hoor je niet en hij past mooi in de S10V.
Wederom bedankt voor je tip, zal er eens naar kijken.
Denk je dat de Scythe Shuriken BIG Quiet zou passen? 120mm
Edit: Ik heb net de Scythe Shuriken Rev.B Low Profile besteld :)

[ Voor 19% gewijzigd door bitpixl op 09-02-2011 22:17 ]

• drijfhout
Ik ben wel blij dat ik toch van het idee ben afgestapt om een passief gekoelde i7 HTPC in elkaar te zetten terwijl ik alleen maar video goed wil afspelen en afentoe er wat op wil internetten :P
Schijnbaar is een behuizing die als heatsink voor een i7 functioneert niet echt geschikt om in een extreem krappe ruimte te zetten ;)

De HTPC setup met de fusion cpu die nu in mijn wenslijst staat is ruim voldoende voor mijn doeleinde en niet astronomisch duur.

Verwijderd

Eens kijken of iemand iets opvalt ;)
Geheugen?
Scherp!
Bitbron schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:10:
[...]

Wederom bedankt voor je tip, zal er eens naar kijken.
Denk je dat de Scythe Shuriken BIG Quiet zou passen? 120mm
Edit: Ik heb net de Scythe Shuriken Rev.B Low Profile besteld :)
Voordat je die scythe big shuriken installeert moet je even zorgen dat je geheugen goed staat. Hij is namelijk redelijk groot en gaat vaak over de 1e 2 geheugenbankjes heen waardoor je daar niet meer zo goed bij kan. Handig gedaan trouwens met die ATX stekker.

• bitpixl
  • Niet online
Yarr :)

Ik had wat reviews gelezen over de Big en las idd over de mogelijke problemen met het monteren.
Daarom ben ik nu voor de Rev. B low profile gegaan. Mocht die nou echt nog teveel lawaai maken, ga ik alsnog voor de Big.

Edit: Ik ben nog op zoek naar een mooie keyboard/muis oplossing en kwam net deze tegen:
Loftek RII Touch N7
Ik heb net even de voorganger in mijn handen gehad en even getest (RII Micro Remote)

Leuk speelgoed :)

[ Voor 36% gewijzigd door bitpixl op 10-02-2011 10:15 ]

Verwijderd

Mooie oplossing en ook nog elegant in de huiskamer :)

Verwijderd

Mijn nieuwe server/htpc staat al klaar in het winkelmandje, nu alleen nog maar even wachten tot de schijven goedkoper worden :D:P
#ProductPrijsSubtotaal
4Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB€ 179,10€ 716,40
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)€ 99,27€ 99,27
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1AMD Athlon II X2 255€ 52,10€ 52,10
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
1OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB€ 129,90€ 129,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 35,99€ 35,99
1MSI 880GM-E41€ 58,25€ 58,25
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 128,-€ 128,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.279,10

Heb zelf nog een 5770 liggen en dat zou het systeempje makkelijk moeten trekken.
en natuurlijk een ssd 8) maar die moet ik er nog even inzetten O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 10:44 ]

Bitbron schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:02:
[...]

Yarr :)

Ik had wat reviews gelezen over de Big en las idd over de mogelijke problemen met het monteren.
Daarom ben ik nu voor de Rev. B low profile gegaan. Mocht die nou echt nog teveel lawaai maken, ga ik alsnog voor de Big.

Edit: Ik ben nog op zoek naar een mooie keyboard/muis oplossing en kwam net deze tegen:
Loftek RII Touch N7
Ik heb net even de voorganger in mijn handen gehad en even getest (RII Micro Remote)

Leuk speelgoed :)
Inderdaad leuk speelgoed! Heb je ook een adres waar je die Loftek RII Touch N7 kunt krijgen?

Zolang je geen geheugen hebt met grote heatsinks die uitsteken aan de bovenkant kun je prima een big shuriken gebruiken. Alleen is het lastiger om na het monteren van de koeler het geheugen er uit te halen. zolang je geheugen goed op z'n plek zit is er niets aan de hand. Verder is de koeler behoorlijk stil!
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:39:
Mijn nieuwe server/htpc staat al klaar in het winkelmandje, nu alleen nog maar even wachten tot de schijven goedkoper worden :D:P
#ProductPrijsSubtotaal
4Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB€ 179,10€ 716,40
1AMD Athlon II X2 255€ 52,10€ 52,10
1OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB€ 129,90€ 129,90
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 128,-€ 128,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.279,10

Heb zelf nog een 5770 liggen en dat zou het systeempje makkelijk moeten trekken.
en natuurlijk een ssd 8) maar die moet ik er nog even inzetten O-)
Is er trouwens voor dat MSI 880G bord een fix waardoor je schijven van 3 TB kan gebuiken? Of zit hier een UEFI bios op?

[ Voor 66% gewijzigd door jaapsander op 10-02-2011 11:01 ]

• bitpixl
  • Niet online
jaapsander schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:57:
[...]
Inderdaad leuk speelgoed! Heb je ook een adres waar je die Loftek RII Touch N7 kunt krijgen?
[...]
Jammer genoeg niet, hij is volgens mij ook pas kort geleden aangekondigd.

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ik weet niet of mijn vraag hier toepasselijk is zo niet dan sorry hiervoor. Ik ben benieuwd hoe jullie tweakers het hebben opgelost om een server en HTPC in 1 te draaien, met welke OS en hardware. Ik zelf heb WHS draaien met een I3 systeem, ik heb 2 users aangemaakt 1 administrator om te rdpen en 1 die ingelogged is op mijn tv waar XMBC altijd op aanstaat. Dit werkt inprincipe perfect alleen ik ben toch benieuwd hoe sommige andere dit hebben opgelost.

Verwijderd

Synth schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:08:
Ik weet niet of mijn vraag hier toepasselijk is zo niet dan sorry hiervoor. Ik ben benieuwd hoe jullie tweakers het hebben opgelost om een server en HTPC in 1 te draaien, met welke OS en hardware. Ik zelf heb WHS draaien met een I3 systeem, ik heb 2 users aangemaakt 1 administrator om te rdpen en 1 die ingelogged is op mijn tv waar XMBC altijd op aanstaat. Dit werkt inprincipe perfect alleen ik ben toch benieuwd hoe sommige andere dit hebben opgelost.
wat draai je op je server? en waar gebruik je het voor? (software he, OS zag ik al)

Ik heb zelf windows 7 draaien met WAMP voor een paar lichte websites en XMBC.

Heb nu een i3 530.

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:12:
[...]

wat draai je op je server? en waar gebruik je het voor? (software he, OS zag ik al)

Ik heb zelf windows 7 draaien met WAMP voor een paar lichte websites en XMBC.

Heb nu een i3 530.
Op het moment nog niet zo heel veel ben nog een beetje aan het klooien. Maar nu is het mijn lokale opslag waar al mijn data op draait, maakt alle back ups van mijn pc's en als download machine. Heb Windows 7 ook geprobeerd alleen kreeg het niet goed voor elkaar om alles netjes te delen.

• Wildlive
@ Bitbron

Ziet er strak uit!

Heb je er ook een Blu Ray speler inzitten, zo ja welk merk en type? (moet toch een slimline slot-load zijn?)

Daarnaast zie ik een WD HDD zitten van 2 TB, zo zit het met het geluid van die schijf i.c.m. jou kastje? Ik zit nog te twijfelen tussen een HDD of een SDD. Ik zou vooral een SDD nemen in verband met eventueel geluid, missschien stabiliteit, maar ben er nog niet over uit of dit tegen de meerkosten op weegt.

Alvast dank!

• psy

psy

Met een S10V hoef je je geen zorgen te maken om het geluid van de HD, dat is keurig gedempt. Ik heb ook een WD 2 TB die hoor je echt niet in de S10V.

• Wildlive
Psy dank voor de reactie.

Heb je er ook een Blu-ray speler in? Ik zit eigenlijk aan de OrigenAE M10 te denken, heb nog geen blu ray speler thuis, dus dat die er in zit(kan) is een voorwaarde voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildlive op 10-02-2011 20:05 ]

Verwijderd

Ik zit er al een tijdje niet meer in maar wil graag weten wat op dit moment de beste keus is voor een klein htpctje ondersteuning voor xbmc live. Is een asus ion boordtje nog steeds de beste keus ?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:35:
Ik zit er al een tijdje niet meer in maar wil graag weten wat op dit moment de beste keus is voor een klein htpctje ondersteuning voor xbmc live. Is een asus ion boordtje nog steeds de beste keus ?
"de beste keus" bestaat niet, het ligt altijd aan je eigen eisen en wensen wat het beste is. Stel je vraag dus eens opnieuw met wat meer informatie.

• Wildlive
Weet iemand of deze blu ray brander in de OrigenAE M10 gaat passen? kan niet helemaal zie of het ejectknopje links onderin zit.

http://cgi.ebay.nl/SU-Blu...4aa7f919fc#ht_2827wt_1053

Daarnaast, ik heb nog nooit iets via Ebay in het buitenland gekocht.Gaat dit over het algemeen goed?

Alvast dank voor de reacties!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Wildlive op 10-02-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Omdat we binnenkort overstappen op Canal Digital HDTV en ik toch al een HTPC wilde samenstellen heb ik alles het liefst in 1 kast natuurlijk :)

Allereerst zoek ik een TV kaart. Ik heb er 3 gevonden die mij qua prijs wel aanstonden:
TerraTec Cinergy S2 PCI HD - DVB-S2

TechniSat SkyStar HD2 - DVB-S2 HDTV

Technotrend TT-Budget S2-3200 CI

Alle kaarten lijken mij op zich wel wat qua prijs. Deze kaarten kosten namelijk nog geen 100 euro incl. CI module. Andere kaarten hebben vaak ook niet de mogelijkheid om een CI module er op aan te sluiten? De Technisat heb ik hier wel afgekraakt horen worden, maar op het forum van MediaPortal schijnt die wel goed te werken, vandaar dat ik hem laat staan... Al deze kaarten werken trouwens wel met MediaPortal.

De setup zou er dan zo uit komen te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 117,46€ 117,46
1Technisat SkyStar HD2€ 52,-€ 52,-
1Recom RC-MC1€ 42,30€ 42,30
1Corsair VS2GB1333D3€ 18,36€ 18,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 230,12

Hier moet dan nog de TechniSat Common Interface SkyStar HD2 bij.

Zoals je kan zien wil ik dus eigenlijk eeen Fusion platform hebben, maar ik lees echter dat er bij een HDTV behoorlijk hoge systeemeisen worden gesteld en ik betwijfel of dat dus wel soepel gaat draaien. Nu zijn er vast wel mensen met ervaringen hier :) Kan ik af met een Fusion product of zal toch een AMD Athlon II X2 o.i.d. nodig zijn?

Ik ben dus van plan om dit alles op Win 7 x86 te laten draaien met MediaPortal als HTPC softeware

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 11-02-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@StefanvanGelder: vergeet niet om een voeding mee te bestellen, want de kast wordt zonder voeding geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Schijven en voeding heb ik nog liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:52:
Zoals je kan zien wil ik dus eigenlijk eeen Fusion platform hebben, maar ik lees echter dat er bij een HDTV behoorlijk hoge systeemeisen worden gesteld en ik betwijfel of dat dus wel soepel gaat draaien. Nu zijn er vast wel mensen met ervaringen hier :) Kan ik af met een Fusion product of zal toch een AMD Athlon II X2 o.i.d. nodig zijn?

Ik ben dus van plan om dit alles op Win 7 x86 te laten draaien met MediaPortal als HTPC softeware
Hier ben ik ook heel benieuwd naar, ik wil namelijk ongeveer hetzelfde doen, maar dan op Ziggo met een Anysee module. Maar ik twijfel inderdaad ook aan de kracht van het AMD platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen problemen met mijn HTPC met een Athlon, maar dat komt ook omdat er een GPU inzit :):
Dit is de pc:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 70,-€ 140,-
1AMD Athlon II X2 255€ 51,80€ 51,80
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 562,50

Enige waar ik niet bekend mee ben is media portal, dit komt omdat ik zelf XMBC heb draaien en draait zonder hapering of wat dan ook.
De bedoeling is dan ook zodra de 3TB schijven betaalbaar worden en ondersteund worden (heb me laten informeren dat dit nog niet het geval is) zullen er 4 in de pc komen puur als storage en htpc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb nog wel een AMD Athlon II X2 240 liggen incl MSI 740GTM-P25 moederbord zonder HDMI uitgang. Ik zou dus ook een nieuw moederbord kunnen kopen of een 5450 met HDMI uitgang.

Ik vind een Fusion oplossing alleen mooier omdat die 100% passief is en leuker omdat het nieuw is :p

Als een Fusion processor die HD signalen kan decoden zou dat dus mooi zijn :O Ik heb alleen het idee dat dit niet kan, aangezien ik steeds meer lees dat de GPU hier niet voor gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:47:
Ik heb nog wel een AMD Athlon II X2 240 liggen incl MSI 740GTM-P25 moederbord zonder HDMI uitgang. Ik zou dus ook een nieuw moederbord kunnen kopen of een 5450 met HDMI uitgang.

Ik vind een Fusion oplossing alleen mooier omdat die 100% passief is en leuker omdat het nieuw is :p

Als een Fusion processor die HD signalen kan decoden zou dat dus mooi zijn :O Ik heb alleen het idee dat dit niet kan, aangezien ik steeds meer lees dat de GPU hier niet voor gebruikt kan worden?
Heb niet veel ervaring met het opnemen van HDTV op een HTPC, maar wat ik op dit forum heb gelezen lijkt mij een fusion systeem te weinig power hebben. Afspelen gaat prima omdat je daar je GPU voor kan gebruiken, maar opnemen is volgens mij niet GPU versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
HDTV opnemen is niets meer dan het wegschrijven van de transport stream, wat bij een HD kanaal hooguit 20mbit is. Dat kan zelfs de traagste schijf en CPU nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 17:35
Ik wilde graag onderstaand gaan bestellen. Het komt grotendeels nog overeen met de BBG van een tijdje terug. Ik heb er een iets snellere processor ingedaan en ander geheugen (het origineel was moeilijk leverbaar). Vinden jullie dit nog up-to-date?

Ik wil het voornamelijk gebruiken met Win7+XBMC maar ik hou er zeker van om van tijd tot tijd wat te gamen!
Ik ben overigens al in het bezit van een logitech draadloos TB met touchpad.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 75,-€ 75,-
1Zalman HD503€ 178,-€ 178,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,90€ 26,90
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 5,32€ 5,32
1AMD Athlon II X4 645€ 90,44€ 90,44
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 58,-€ 58,-
1TP-Link TL-WR1043ND€ 45,60€ 45,60
1Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G€ 44,46€ 44,46
1MSI 760GM-E51€ 50,25€ 50,25
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 116,73€ 116,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel genoeg, kijk eerder naar de prijs, de kast is mooi maar wel knetter duur.
Eventueel een SSD of notebook schijf voor alleen windows? en de 2TB gebruiken als storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochtie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:47:
[...]

Snel genoeg, kijk eerder naar de prijs, de kast is mooi maar wel knetter duur.
Eventueel een SSD of notebook schijf voor alleen windows? en de 2TB gebruiken als storage.
Sorry, uit mijn huidige PC komen nog 1x een 2TB en 1x 1,5 TB schijf. Een SSD vind ik tot nu toe iets te prijzig. maar dit is op termijn zeker een optie! En dan die kast .... hij is wel mooi he O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik zal maar zwijgen over de prijzen van de Origen kasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lochtie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:53:
[...]

Sorry, uit mijn huidige PC komen nog 1x een 2TB en 1x 1,5 TB schijf. Een SSD vind ik tot nu toe iets te prijzig. maar dit is op termijn zeker een optie! En dan die kast .... hij is wel mooi he O+
heb hem zelf 2x moeten bouwen voor klanten, ik wens je sterkte ;). prijzig? vind wel meevallen:

pricewatch: OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB

Vind het niet duur in vergelijking met vorig jaar.
Toen haalde ik mijn eerste intel 80GB SSD voor 300 euro :(
Bitbron schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:00:
Ik zal maar zwijgen over de prijzen van de Origen kasten :P
die beginnen pas bij 300 euro ofso toch?:P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 13:01 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochtie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:00:
[...]

heb hem zelf 2x moeten bouwen voor klanten, ik wens je sterkte ;). prijzig? vind wel meevallen:

pricewatch: OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB

Vind het niet duur in vergelijking met vorig jaar.
Toen haalde ik mijn eerste intel 80GB SSD voor 300 euro :(
Je hebt gelijk. Maar zit een beetje aan de max qua prijs. Wellicht even paar maandjes sparen en dan een SSD er in. En dan bouwen zou moeten lukken heb het al een aantal keer eerder gedaan, wel gezien dat het allemaal vrij krap is maar goed... een beetje uitdaging is wel leuk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Dus AMD Fusion is te traag om HDTV op te nemen?
Zou een AMD Athlon X2 of X4 dat wel kunnen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videopac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:35:
Dus AMD Fusion is te traag om HDTV op te nemen?
Zou een AMD Athlon X2 of X4 dat wel kunnen?
volgens Frank-NL kan het dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:25:
HDTV opnemen is niets meer dan het wegschrijven van de transport stream, wat bij een HD kanaal hooguit 20mbit is. Dat kan zelfs de traagste schijf en CPU nog wel.
Maar voor het decoden van HDTV zijn is de zacate wel te traag?

Ik neig toch naar de volgende setup om veilig te zitten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Technisat SkyStar HD2€ 52,-€ 52,-
1Recom RC-MC1€ 42,30€ 42,30
1Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)€ 28,-€ 28,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 122,30

+ een TechniSat Common Interface SkyStar HD2

Een AMD Athlon II X2 240 en een MSI 740GTM-P25 met 2GB geheugen heb ik nog liggen. Ik heb dan in ieder geval veel meer power dan met een Zacate systeem, mocht ik het nodig hebben voor HDTV.

Qua software beschik ik over Windows 7 x86 en MediaPortal :)

Heb ik nog iets over het hoofd gezien om HDTV via kanaal digitaal (satelliet DVB-S2) te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfwel momenteel of een Blu-Ray drive nodig is. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een PS3 in huis gaat komen, dan heb je daar al een blu-ray in. Heeft het dan zin om wel een gewone dvd-drive in te bouwen? Of kan je daar dan nog veel in besparen door dat niet te doen? (De behuizing moet dan wel ruimte bieden om in de toekosmt alsnog een drive in te bouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:25:
Klopt, echter HD wegschrijven en met een Anysee de cpu laten decoderen en een extra kanaal bekijken wordt naar mijn idee te veel. Mijn SU2300 kan dit net aan behappen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wildlive schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:03:
Psy dank voor de reactie.

Heb je er ook een Blu-ray speler in? Ik zit eigenlijk aan de OrigenAE M10 te denken, heb nog geen blu ray speler thuis, dus dat die er in zit(kan) is een voorwaarde voor mij.
BR/slimline slot-in drives zijn niet meer te krijgen. Op ebay wel nog maar dan alleen de versies zonder ejectknop.
Dus bezint eer ge begint. Ik heb met HEEL VEEL geluk nog een slimline slotin dvd drive kunnen bemachtigen maar zelfs die zijn zeldzaam aan het worden (met de knop aan de linkerkant dit vereist de S10V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ViperTPR schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Klopt, echter HD wegschrijven en met een Anysee de cpu laten decoderen en een extra kanaal bekijken wordt naar mijn idee te veel. Mijn SU2300 kan dit net aan behappen.
FloppyDTV's doen dit fluitend met twee vingers in de neus.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 11-02-2011 15:12 . Reden: voegde niets toe ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Conclusie: Anysee's drukken alles door naar de CPU terwijl TV-kaarten het zelf afhandelen / gebruik maken van de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Volgens mij hebben Anysee's een ontwerpprobleem...alles moet door een dun USB lijntje
Daar sta je dan met je dubbeltuner + HD wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:01:
[...]

Maar voor het decoden van HDTV zijn is de zacate wel te traag?
Zou ik niet durven zeggen. Ik weet niet zoveel over dat platform.
Een AMD Athlon II X2 240 en een MSI 740GTM-P25 met 2GB geheugen heb ik nog liggen. Ik heb dan in ieder geval veel meer power dan met een Zacate systeem, mocht ik het nodig hebben voor HDTV.

Qua software beschik ik over Windows 7 x86 en MediaPortal :)

Heb ik nog iets over het hoofd gezien om HDTV via kanaal digitaal (satelliet DVB-S2) te ontvangen?
Met die setup moet het zeker wel lukken. Genoeg CPU en genoeg GPU. Jammer dat de HD 6450 nog niet beschikbaar is want die kan waarschijnlijk (nog geen benchmark gezien, alleen specs) naast VA deinterlacing ook nog wat extra beeldverbetering aan. Zelf heb ik ook die 5450 en dat werkt verder prima hoor met 1080i HDTV.
ViperTPR schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Ja ik denk dat de Anysee vrij veel vraagt van de CPU omdat het via USB is aangesloten.

Ik gebruik de X2 240e met een Anysee en een Technisat en tegelijk twee HD kanalen is geen enkel probleem met die setup.
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:11:
Conclusie: Anysee's drukken alles door naar de CPU terwijl TV-kaarten het zelf afhandelen / gebruik maken van de GPU?
Nee, je moet onderscheid maken in opnemen (alleen data wegschrijven) en afspelen. Daarbij maakt het niet uit welke tuner, behalve dat een USB aangesloten tuner meer CPU gebruikt dan een PCI kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank-NL op 11-02-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik blijf maar zeggen er gaat in ieder geval niets boven wat CPU reserve.... GPU oplossingen hebben 1 nadeel, er zijn situaties denkbaar waarbij ze niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Wat is de beste CI+ (Ziggo) PCI oplossing voor televisie opnemen/afspelen en is een Fusion oplossing daar krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:

[...]

Met die setup moet het zeker wel lukken. Genoeg CPU en genoeg GPU. Jammer dat de HD 6450 nog niet beschikbaar is want die kan waarschijnlijk (nog geen benchmark gezien, alleen specs) naast VA deinterlacing ook nog wat extra beeldverbetering aan. Zelf heb ik ook die 5450 en dat werkt verder prima hoor met 1080i HDTV.
Tja de 6450 is er momenteel alleen voor oems, dat is wel jammer inderdaad. Dat neemt niet weg dat de 5450 nog geen 30 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Videopac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:31:
Wat is de beste CI+ (Ziggo) PCI oplossing voor televisie opnemen/afspelen en is een Fusion oplossing daar krachtig genoeg voor?
Er bestaan geen PC oplossingen met CI+ slot. Dan kom je toch uit op een Anysee of iets met een softcam (Oscam, NewCS).

Je kan beter dit topic "even" doornemen: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltorange
  • Laatst online: 16-09 20:54
Waltorange schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:08:
Ik loop al een tijdje met de gedachte om een (HT)PC te bouwen voor in de huiskamer.

De HTPC moet het volgende kunnen:
  • Opnemen van de TV
  • Afspelen van Blu-Ray
  • Incidenteel games spelen
  • Afspelen van muziek
  • Internetten oa YouTube
Via een HDMI kabel wordt de HTPC aangesloten op een receiver.

Op basis van de bovemstaande wensen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 110,-€ 110,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart)€ 0,-€ 0,-
2Noiseblocker XM2 40MM, 40mm€ 5,49€ 10,98
1Intel Core i3 550€ 100,90€ 100,90
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,80€ 62,80
1MSI H55M-ED55 WIFI€ 84,-€ 84,-
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 40,06€ 40,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 630,34

De oplettende tweaker zal wel hebben opgemerkt dat er een CPU-cooler in de lijst ontbreekt. Dat klopt, want ik ben er niet zeker van of die er in gaat passen door het gebrek aan ruimte in de Moneual case icm de optical drive. Als dit wel gaat passen dan zat ik te denken aan Scythe Big Shuriken of Cooltek CoolForce 2

Graag jullie mening en advies. Alvast bedankt.
Kan iemand mij adviseren of een Scythe Big Shuriken of Cooltek CoolForce 2 CPU-cooler zal passen in de Moneual Moncaso 320 Slim Line icm LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Check de AVS draad. Volgens mij moet het kunnen (weet niet zeker welke drive hij gebruikte) -> http://www.avsforum.com/a...p?p=19521741#post19521741

zowiezo interessante thread over de 312/320

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 11-02-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhaona
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25

Mhaona

hehe

hallo,

Na een successvolle eerste media center pc gebouwd te hebben(voor mijn vader) wil ik er nu zelf ook één, want de oude Xbox wordt toch wel een beetje TE oud.(hehe)

Nu is mijn idee om een mooie platte kast te kopen en niet zo'n 1 die op een versterker lijkt. Meer zo'n Ziggo cisco ding(de zwarte).

Nu heb ik zelf al:
- moederbord: pricewatch: Asus M4A78-HTPC ;
- Processor: pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4000+ ;
- Geheugen: pricewatch unsorted: Team Group Team Elite RAM DDR2 800 Mhz PC6400, C5-5-5-15, 1 GB , heatspreaders
Dit kon ik voor een goedkoop prijsje overnemen dus vandaar dat ik dit al bezit. ;)

Het volgende systeem leek mij wel wat om een HTPC van te bouwen.
pricewatch: Silverstone SST-ML02B-MXR ;
pricewatch: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB;
en omdat de kast zo plat is hoort er natuurlijk ook een platte HSF in.
pricewatch: Silverstone SST-NT07-AM2 (deze staat aangeschreven op de website) dus hij zou moeten passen.

- je budget
Nou ik heb niet echt een budget, ik wil gewoon een mooie, goeie, htpc.

- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
- pricewatch: Creative Inspire A300 (zon soort setje is het voor bij
mij op de slaapkamer dus niet echt een probleem.)
- pricewatch: Samsung LE32A457 (ik weet het hij is hd ready maar
mijn HTPC moet toch wel 1080p aankunnen eventueel AVCHD maar blu-ray zou ook moeten lukken voor
de toekomst.)

- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
- 1gbit lan volledig,(sitecom gigabit router 300N tevens draadloos), cisco sd2008, ReadyNAS Duo(voor backuppen van persoonlijke gegevens en muziek streaming), andere HTPC is tevens de media host van de films e.d., kleine linux laptop om mee te kloten.

- wat wil je afspelen
- Linux Ubuntu,
- XBMC Dharma.
- Liefst full HD films en ooit nog eens een blu-ray lezer aanschaffen hiervoor.

- zijn er ruimtebeperkingen
niet echt, er moet sowieso toch een nieuw plankje komen waar ik het op zet(huidige plankje 40x40) dus dat is te klein :)

Eventueel kan ik de AMD Athlon x2 4000+ processor van 65watt wisselen voor een pricewatch: AMD Athlon II X2 245e deze is 45watt.

Hopenlijk is dit genoeg info en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen of dit systeem zou voldoen aan mijn eisen anders zou ik opzoek moeten gaan naar een ander moederbord etc.

mvg,

[ Voor 8% gewijzigd door Mhaona op 12-02-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:11:
Nee, ze doen hun decryptie (niet erg efficient) op de cpu. Zie ook alle berichten op de forums hierover, FTA zenders hebben geen problemen. Heeft niks met USB of de streams zelf te maken, alleen met de Koreaanse drivercoders van Anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twijfelaar in mij begintnu toch weer de kop op te steken.

Mijn eerste systeem was bedoelt om hoofdzakelijk films af te spelen.
Deze dus
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 90,58€ 90,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,84

Nu doe ik alles op de laptop en ook films omzetten naar mkv's.
Dit is eigenlijk niet echt ideaal aangezien dit per film tussen de 5 en 5.5 uur duurt.

Nu zit ik te denken om mischien toch een iets zwaarder systeem te maken en zit nu te denken aan de volgende opstellingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-210€ 57,12€ 57,12
1AMD Athlon II X3 445€ 60,-€ 60,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,52€ 63,52
1Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)€ 28,-€ 28,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 318,64

en

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 60,23€ 60,23
1Intel Core i3 550€ 101,-€ 101,-
1Asrock H55M/USB3€ 66,28€ 66,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,51

Heb niet zo'n heel groot budget dus dit zal zo'n beetje demax zijn wat het geld aan gaat.
Graag zou ik wat meningen horen over de systemen als dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IMO inderdaad een zinnig idee om wat sneller te gaan zitten met een X3 of i3 - tov dat Fusion systeem verdriedubbel je de cpu performance voor maar dertig a veertig euro extra. Zat je in een mITX kastje met nauwelijks koelingsmogelijkheden dan was het nog een idee, maar die kasten die je selecteert zijn allemaal ruim zat.

- Die Fusion kan zonder een voeding, die zit al in die kast
- Waarom eigenlijk een losse videokaart in die AMD X3 en niet in de andere 2 configs?

[ Voor 21% gewijzigd door Dreamvoid op 13-02-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit bij die ander 2 al geintgreerd.

edit Zit bij die amd ook al geintegreerd maar weet niet of die goed genoeg is. :X

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Die is even goed als bij de i3 :Y)

De 5450 is weer een aardige stap vooruit t.o.v. de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...maar kost wel weer ruimte in de kast, warmteproductie, etc. Ik zou lekker beginnen met de onboard dingen (bij alledrie), en als je vindt dat de performance niet genoeg is, dan kan een losse kaart altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje met het idee om te starten met het bouwen van mijn eerste HTPC.
Ben de laatste weken veel aan het lezen op internet en zo tot op onderstaande systeemconfiguratie gekomen. Maar aangezien ik niet echt een computer expert ben, ben ik erg benieuwd naar jullie bevindingen en meningen!

Budget: <1500 euro moet denk ik wel haalbaar zijn ondanks de dure kast keuze.
Thuisnetwerk: Zowel bekabelt als draadloos.
Via HDMI en Optische kabel wordt de pc aangesloten op de Home Cinema set.

Met deze HTPC zou ik het volgende willen kunnen doen:
- Opnemen van digitale TV (Ziggo)
- Afspelen van Blu-Ray
- Afspelen van muziek (via homecinema) zonder de tv aan te moeten zetten.
- Internet Radio
- Internetten en standaard Office taken
- Downloaden
- DVD’s omzetten naar MKV’s
- Eventueel voorbereid op 3D TV

Voorkeuren:
- Energie zuinig, en zo stil mogelijk
- Probleemloos 1080p afspelen
- Windows 7 icm XBMC
- Intel Processor O+

Voorlopig Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Luxa2 LM300 Pro€ 370,09€ 370,09
1Intel Core i3 540€ 96,69€ 96,69
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 96,60€ 96,60
1Seasonic X-400 Fanless€ 126,40€ 126,40
1Corsair F60 60GB€ 105,40€ 105,40
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 37,10€ 37,10
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 92,12€ 92,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,40

Op dit moment ben ik nog aan het kijken naar een stille processor koeler en een dual tuner DVB-C kaart voor digitale TV (ZIGGO).
Enige waar ik over twijfel is de processor (mischien een snellere?).

Ben erg benieuwd naar jullie meningen(A)
Gr. Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien je nog geld over hebt kan je voor de i5 2600K gaan, die heeft die nieuwe interne gpu, HD3000 die een heel stuk sneller is dan de oude gpu...en uiteindelijk kost hij maar een honderd euro meer dan die oude i3.

is wel minder gemakkelijk te overclocken maar lijkt mij niet echt belangrijk in een htpc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 00:23
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:15:
aangezien je nog geld over hebt kan je voor de i5 2600K gaan, die heeft die nieuwe interne gpu, HD3000 die een heel stuk sneller is dan de oude gpu...en uiteindelijk kost hij maar een honderd euro meer dan die oude i3.

is wel minder gemakkelijk te overclocken maar lijkt mij niet echt belangrijk in een htpc...
Waarom dan de K variant? ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:57:
Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje met het idee om te starten met het bouwen van mijn eerste HTPC.
Ben de laatste weken veel aan het lezen op internet en zo tot op onderstaande systeemconfiguratie gekomen. Maar aangezien ik niet echt een computer expert ben, ben ik erg benieuwd naar jullie bevindingen en meningen!

Budget: <1500 euro moet denk ik wel haalbaar zijn ondanks de dure kast keuze.
Thuisnetwerk: Zowel bekabelt als draadloos.
Via HDMI en Optische kabel wordt de pc aangesloten op de Home Cinema set.

Met deze HTPC zou ik het volgende willen kunnen doen:
- Opnemen van digitale TV (Ziggo)
- Afspelen van Blu-Ray
- Afspelen van muziek (via homecinema) zonder de tv aan te moeten zetten.
- Internet Radio
- Internetten en standaard Office taken
- Downloaden
- DVD’s omzetten naar MKV’s
- Eventueel voorbereid op 3D TV

Voorkeuren:
- Energie zuinig, en zo stil mogelijk
- Probleemloos 1080p afspelen
- Windows 7 icm XBMC
- Intel Processor O+
Gezien je budget is intel leuk, maar voor minder heb je ook een leuk amd systeempje. Die hetzelfde kan.
Voorlopig Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Luxa2 LM300 Pro€ 370,09€ 370,09
1Intel Core i3 540€ 96,69€ 96,69
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 96,60€ 96,60
1Seasonic X-400 Fanless€ 126,40€ 126,40
1Corsair F60 60GB€ 105,40€ 105,40
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 37,10€ 37,10
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 92,12€ 92,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,40

Op dit moment ben ik nog aan het kijken naar een stille processor koeler en een dual tuner DVB-C kaart voor digitale TV (ZIGGO).
Enige waar ik over twijfel is de processor (mischien een snellere?).
Voor jouw eisen lijkt me je huidige processor snel zat.
Ben erg benieuwd naar jullie meningen(A)
Gr. Arjan
Ik zou persoonlijk geen fanless voeding nemen, ze zijn flinke heethoofden en het geld niet waard. Een zuinige stille voeding met fan is even onhoorbaar(bijna dan). De processorkoeler of HDD spinup zul je er eerder bovenuit horen.

[ Voor 83% gewijzigd door karstnl op 13-02-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het van scratch af aan zelf samenstellen heb ik maar opgegeven. Heb ik écht niet genoeg kennis voor. Ik heb mij nu maar gebasseerd op het Budget systeem wat ook op de review frontpage staat. Maar dan zo aangepast dat er een Blu-Ray in kan én zit. (iets grotere kast en andere drive).

Dan mis ik toch alleen het besturingssyteem nog? Wat is daarvoor aan te raden om het zo low-budget mogelijk te houden. Windows of Linux maakt me niet zoveel uit, als ik het maar via een remote desktop of iets dergelijks ook kan aansturen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 96,99€ 96,99
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,69€ 5,69
1Western Digital Scorpio Blue WD6400BEVT 640G, 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 67,72€ 67,72
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 47,54€ 47,54
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 45,21€ 45,21
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 20,83€ 20,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,72

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:15:

Waarom zou je in vredesnaam een 2600K in een HTPC proppen waar het hoofddoel is om films af te spelen. Met een i3 heeft hij geen gebrek aan processorkracht. Integendeel, zelfs films omzetten zal met die i3 nog snel genoeg gaan. En om de IGP van de 2600k hoef je het ook niet te doen, zet er dan een losse vga bij. (en dan hoef ik nog niet eens te beginnen over de (nog niet opgeloste) chipset problemen van de nieuwe intel processors).

Ik zou het budget wat je over houd in je zak steken of er iets anders nuttigs voor kopen
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:37:
Het van scratch af aan zelf samenstellen heb ik maar opgegeven. Heb ik écht niet genoeg kennis voor. Ik heb mij nu maar gebasseerd op het Budget systeem wat ook op de review frontpage staat. Maar dan zo aangepast dat er een Blu-Ray in kan én zit. (iets grotere kast en andere drive).

Dan mis ik toch alleen het besturingssyteem nog? Wat is daarvoor aan te raden om het zo low-budget mogelijk te houden. Windows of Linux maakt me niet zoveel uit, als ik het maar via een remote desktop of iets dergelijks ook kan aansturen.
Low budget:
Linux = gratis
Windows = ~80 euro

edit: Inderdaad, in linux kan je geen Blu-rays afspelen.....

[ Voor 32% gewijzigd door jaapsander op 14-02-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:37:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 96,99€ 96,99
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,69€ 5,69
1Western Digital Scorpio Blue WD6400BEVT 640G, 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 67,72€ 67,72
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 47,54€ 47,54
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 45,21€ 45,21
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 20,83€ 20,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,72
Om het zo low budget mogelijk te houden zou je natuurlijk voor linux moeten gaan, aangezien dat 100% goedkoper is dan windows. Maar helaas heb je als je blu-ray disks wilt afspelen weinig keus ivm de encryption codecs die vooralsnog alleen voor windows gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Misschien ook een leuk weetje:

Op dit moment wordt "madVR" als (1 van) de beste video renderers beschouwd, alleen ondersteund die nu juist (nog) geen DXVA. Dan ben je wel blij als je weer een wat betere CPU hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:12:
[...]

Om het zo low budget mogelijk te houden zou je natuurlijk voor linux moeten gaan, aangezien dat 100% goedkoper is dan windows. Maar helaas heb je als je blu-ray disks wilt afspelen weinig keus ivm de encryption codecs die vooralsnog alleen voor windows gemaakt worden.
Wordt dat nog wel verwacht in de komende maanden? Ik heb nu toch nog geen BR discs in huis en als gewone dvd het wel doet kan ik daar nog wel even (maand of wat) op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Wordt dat nog wel verwacht in de komende maanden? Ik heb nu toch nog geen BR discs in huis en als gewone dvd het wel doet kan ik daar nog wel even (maand of wat) op wachten.
Nee, dat zit er niet in. Om een blu-ray disk af te spelen heb je controlemechanismen nodig die simpelweg niet vrijgegeven worden. Lees hier eventueel meer: http://bluraysucks.com/

Tot iemand de DRM-protocollen e.d. 100% succesvol weet te kraken, of tot de filmmaatschappijen het licht zien (fat chance) heb je het maar te doen met wat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:46:
[...]

Nee, dat zit er niet in. Om een blu-ray disk af te spelen heb je controlemechanismen nodig die simpelweg niet vrijgegeven worden. Lees hier eventueel meer: http://bluraysucks.com/

Tot iemand de DRM-protocollen e.d. 100% succesvol weet te kraken, of tot de filmmaatschappijen het licht zien (fat chance) heb je het maar te doen met wat ze leveren.
Na twee minuten lezen op die site wil ik al geen bluray meer.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:11
Lijkt mij ook, ik ben naar een soortgelijk systeem aan het kijken alleen kan ik maar geen keuze maken kwa behuizing :O en mijn kast kan max 14.5 cm in (Hoogte)
Alleen die NOX media kast ondersteund geen mini itx !! alleen mATX en ATX

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 14-02-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapsander schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:10:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam een 2600K in een HTPC proppen waar het hoofddoel is om films af te spelen. Met een i3 heeft hij geen gebrek aan processorkracht. Integendeel, zelfs films omzetten zal met die i3 nog snel genoeg gaan. En om de IGP van de 2600k hoef je het ook niet te doen, zet er dan een losse vga bij. (en dan hoef ik nog niet eens te beginnen over de (nog niet opgeloste) chipset problemen van de nieuwe intel processors).

Ik zou het budget wat je over houd in je zak steken of er iets anders nuttigs voor kopen

.
als je budget over hebt is een iets snellere processor (nouja iets...) toch leuk...en zo'n interne gpu is toch handig om te koelen, moet je enkel je processor koelen. Ook geen grafische kaart die je airflow in de weg zit...en zo'n i5 is helemaal nieuw, das toch ook cool:+ de interne gpu is ook drie keer sneller dan de (baggere) vorige ingebouwde gpu, en zou toch vrij goed moeten zijn in het simpel afspelen van HD.Verbruik is trouwens ook laag (nieuwere techn ivm de amd)

een X3 met een big shuriken en een passieve 5450 is een stuk goedkoper en mss grafisch iets performanter maar iederéén heeft al een gelijkaardig systeem...ik zou wel eens willen weten hoe zo'n i5 systeem presteert eigenlijk. :P

maar je hebt dus gelijk, AMD is kwa kost/prestaties zeker in het lagere segment van de htpc wel de beste...heb ff getwijfeld voor zo'n intel systeem maar vind het veel te duur ook met je mobo etc. en dan die bug met die 24fps. Wel een mooie processor technisch gezien die i5 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k variant omdat deze de hd3000 heeft, deze heeft 12 ipv 6 shaders dus een stuk performanter grafisch

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/images/review/Intel_Core_i5_2500K_and_Core_i7_2600K/Image_08.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:47:
[...]

k variant omdat deze de hd3000 heeft, deze heeft 12 ipv 6 shaders dus een stuk performanter grafisch

[afbeelding]
Reactie:
[...]

jaapsander heeft helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

[...]

[...]

Low budget:
Linux = gratis
Windows = ~80 euro

edit: Inderdaad, in linux kan je geen Blu-rays afspelen.....
not true, dit kan al sinds 2010 onder xbmc.

http://bloggingabout.com/bluray-playback-xbmc-plugin.html

[ Voor 11% gewijzigd door mindcre8r op 15-02-2011 08:48 ]

Bears and Bulls

Pagina: 1 ... 22 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.