Acties:
  • 0 Henk 'm!
lvrijn schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:34:
Het doel van de HTPC is om blu-ray's te kijken (blu-rayspeler) op een full HD televisie.
Daarnaast zal die worden gebruikt voor internetbased poker. Verder niet echt iets, mail lezen enz.
Ik denk dat ik er XBMC op ga draaien.
Dus alleen losse schijfjes, geen mkv's?
Zoals jullie zien mis ik het moederbord en/of videokaart.
Mijn eerste keuze was de Asrock M3A785GMH/128m, maar is deze onboardvideo goed genoeg voor mijn eisen?
Ja.
Of moet ik toch investeren in een MSI 760GM-E51 in combinatie met een Radeon 5450/5550?
Niet per sé. Uitbreiden kan altijd nog.
Mijn voorkeur gaat uit naar onboard, is het dan beter om een duurder moederbord te nemen?
Nee.
Laatste puntje, ik zie vaak dat er een aparte processorkoeler wordt gekozen, is een boxed koeler niet goed genoeg in zo'n systeem?
Ik vind de boxed koelers te lawaaiig. Daarom raad ik in principe altijd aan op zoek te gaan naar een stilleren. Stilte heeft voor mij persoonlijk namelijk een hoge prioriteit.

Verder: xbmc zou wel moeten lukken, maar dxva schijnt nog lastig te zijn om aan de praat te krijgen onder Windows. Onder Linux is de onderstuening van AMD gpu's weer een tikje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Ed_L, wat is volgens jou een waardig alternatief voor de Scythe Ninja uit de BBG?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK3v1N schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:16:
Ed_L, wat is volgens jou een waardig alternatief voor de Scythe Ninja uit de BBG?
pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B
pricewatch: Scythe Big Shuriken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Edmin schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:46:
[...]
Dus alleen losse schijfjes, geen mkv's?
Waarschijnlijk alleen schijfjes, misschien in de toekomst MKV's, is dit een nadeel en moet hier dan een aanpassing op het systeem komen?
[...]

Ja.
Dan ga ik dus voor de Asrock, als jij een beter alternatief weet dan hoor ik dat graag.

[...]

Niet per sé. Uitbreiden kan altijd nog.
Ja maar het MSI moederbord is dus zonder onboard video..
[...]

Nee.
Duidelijk
[...]

Ik vind de boxed koelers te lawaaiig. Daarom raad ik in principe altijd aan op zoek te gaan naar een stilleren. Stilte heeft voor mij persoonlijk namelijk een hoge prioriteit.
Dan wordt het of de boxed, of misschien een Shuriken revB.

Verder: xbmc zou wel moeten lukken, maar dxva schijnt nog lastig te zijn om aan de praat te krijgen onder Windows. Onder Linux is de onderstuening van AMD gpu's weer een tikje minder.
DXVA zou toch alleen van toepassing zijn als ik een videokaart neem? Dat is nu dan toch niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

XBMC speelt geen losse Blu-ray schijven af, hiervoor moet je andere software hebben. Bij de door jou gekozen Blu-ray speler wordt een (oude) versie van PowerDVD meegeleverd waarmee Blu-ray schijven kunnen worden afgespeeld.

Het M3A785GMH/128m moederbord heeft een AMD 785G chipset, onderdeel van die chipset is een AMD Radeon 4200 grafisch gedeelte. Dus ondanks dat je geen aparte grafische kaart hebt, zit er wel een op je moederbord. De nieuwe versie van XBMC (genaamd Dharma als beta en 10 in de final, op dit moment is het nog beta) kan gebruik maken van de Radeon 4200 om de processor te ontlasten bij het afspelen van videobestanden. Mijn ervaring is dat Dharma beta 3 al heel aardig werkt in combinatie met een Radeon 4650 onder windows 7.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Baur schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:22:
[...]

XBMC speelt geen losse Blu-ray schijven af, hiervoor moet je andere software hebben. Bij de door jou gekozen Blu-ray speler wordt een (oude) versie van PowerDVD meegeleverd waarmee Blu-ray schijven kunnen worden afgespeeld.

Het M3A785GMH/128m moederbord heeft een AMD 785G chipset, onderdeel van die chipset is een AMD Radeon 4200 grafisch gedeelte. Dus ondanks dat je geen aparte grafische kaart hebt, zit er wel een op je moederbord. De nieuwe versie van XBMC (genaamd Dharma als beta en 10 in de final, op dit moment is het nog beta) kan gebruik maken van de Radeon 4200 om de processor te ontlasten bij het afspelen van videobestanden. Mijn ervaring is dat Dharma beta 3 al heel aardig werkt in combinatie met een Radeon 4650 onder windows 7.
Bedankt voor je antwoord, ik ben ook wel op de hoogte van dit soort dingen, ik ben alleen niet echt op de hoogte in hoeverre de cpu in combinatie met de onboard gpu HD materiaal kan verwerken (1080p mkv's en wmvhd dus ook).

Blu-Ray's kan natuurlijk altijd met PowerDVD, ik heb hier nog een geldige licentie liggen voor versie 10.

Maar als ik dus van jouw antwoord uitga, kan XBMC heel mooi dus HD materiaal afspelen met dit moederbord in combinatie met een X2 240..

Dit is nu de samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,-€ 33,-
1Nox Live 2€ 116,51€ 116,51
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 10,-
1AMD Athlon II X2 240€ 42,61€ 42,61
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,50€ 62,50
1be quiet! L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 29,-€ 29,-
1Asrock M3A785GMH/128M€ 63,17€ 63,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,23

[ Voor 54% gewijzigd door lvrijn op 27-10-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rechtstreeks een BRD afspele kan op het goedkoopste machientje dat je kunt vinden, mits er een drive in zit. De truuk zit hem in het afspelen van gecodeerd materiaal, zeg maar de Blu-ray rips, dat je op je HDD hebt staan. Daar heb je DXVA voor nodig. Daarom zeg ik ook: neem de Asrock en maak je verder geen zorgen. Pas als je ooit besluit om toch Rips te gaan afspelen, kun je er altijd nog een videokaart toevoegen als je ontevreden bent over de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik niet kon slapen heb ik ook maar eens een HTPC samengesteld, die moet er toch komen eerdaags.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 62,-€ 62,-
1Asus DRW-24B1LT Zwart€ 21,28€ 21,28
1Antec Fusion Remote Zwart€ 124,-€ 124,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1Intel Core i3 530€ 89,-€ 89,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 62,58€ 62,58
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 87,04€ 87,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,99

Ik hoef er geen games op te doen maar als ik een probleem krijg met 24p met de i3 dan kan ik er altijd nog een HD 5450 kaartje bij prikken, toch? En misschien een Zotac board met WIFI voor 20 euro meer.

Over de kast twijfel ik nog een beetje. Zou dit alles ook passen in een MS M-Tech 1200?

Als er rare dingen in mijn lijst staan of als er beter wat anders gekozen kan worden hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Edmin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:47:
Rechtstreeks een BRD afspele kan op het goedkoopste machientje dat je kunt vinden, mits er een drive in zit. De truuk zit hem in het afspelen van gecodeerd materiaal, zeg maar de Blu-ray rips, dat je op je HDD hebt staan. Daar heb je DXVA voor nodig. Daarom zeg ik ook: neem de Asrock en maak je verder geen zorgen. Pas als je ooit besluit om toch Rips te gaan afspelen, kun je er altijd nog een videokaart toevoegen als je ontevreden bent over de prestaties.
Als eerste, bedankt altijd voor de anwoorden.
Ik zie dus geen problemen om dit systeem aan te schaffen, alleen jij zegt:

Pas als je ooit besluit om toch Rips te gaan afspelen, kun je er altijd nog een videokaart toevoegen als je ontevreden bent over de prestaties.

Ik wil graag alles in één keer kopen. Wat bedoel je precies met de prestaties? Het werkt toch of het werkt niet (haperen?) Die Rips moeten toch ook gewoon met alleen het moederbord zijn af te spelen lijkt mij?
Tijdens het afspelen van gecodereed materiaal wordt er niets op de achtergrond uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat zal in principe gewoon werken, maar als je de behoefte krijgt om wat met post-processing te spelen laat die 785g je in de steek. Dan kan je eenvoudig die kaart toevoegen. Eea staat overigens al meerdere keren in dit topic uitgelegd en is ook te lezen in de htpc FAQ .:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 06:16:
Omdat ik niet kon slapen heb ik ook maar eens een HTPC samengesteld, die moet er toch komen eerdaags.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 62,-€ 62,-
1Asus DRW-24B1LT Zwart€ 21,28€ 21,28
1Antec Fusion Remote Zwart€ 124,-€ 124,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 62,58€ 62,58
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 87,04€ 87,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,99

Ik hoef er geen games op te doen maar als ik een probleem krijg met 24p met de i3 dan kan ik er altijd nog een HD 5450 kaartje bij prikken, toch? En misschien een Zotac board met WIFI voor 20 euro meer.

Over de kast twijfel ik nog een beetje. Zou dit alles ook passen in een MS M-Tech 1200?

Als er rare dingen in mijn lijst staan of als er beter wat anders gekozen kan worden hoor ik dat graag. :)
je hebt gelijk als je tegen het 24 beelden per min. probleem (heeft intel dit nog steeds niet opgelosd?) aanloopt kun je inderdaad er gewoon een hd5450 indoen

ik vraag me af waarom je een mini-ITX moederbord wilt terwijl die kast en ook de mc-1200 een mATX moederbord aankunnen. mATX borden zijn een stuk groter maar bieden meer uitbreidingsloten en kosten minder.

als je voor de mc-1200 gaat moet wel een andere voeding pakken of de bijgeleverde voeding gebruiken er moet namelijk een SFX form factor voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

je hebt gelijk als je tegen het 24 beelden per min. probleem (heeft intel dit nog steeds niet opgelosd?) aanloopt kun je inderdaad er gewoon een hd5450 indoen

ik vraag me af waarom je een mini-ITX moederbord wilt terwijl die kast en ook de mc-1200 een mATX moederbord aankunnen. mATX borden zijn een stuk groter maar bieden meer uitbreidingsloten en kosten minder.

als je voor de mc-1200 gaat moet wel een andere voeding pakken of de bijgeleverde voeding gebruiken er moet namelijk een SFX form factor voeding in.
Okidokie, bedankt. Mocht ik voor die mc-1200 gaan zal ik op de voeding letten, thanks voor de tip.

Tsja, ik dacht bij zo'n moederbordje zit alles dicht op elkaar, misschien is dat wel sneller. :)
Net even gekeken voor mATX met usb3. Misschien is dit wat pricewatch: MSI H55M-ED55 WIFI zit WiFi op, anders een Gigabyte maar dat scheelt nauwelijks in prijs. Ik zal nog even op onderzoek uitgaan hoe of wat. Heb al tijden geen computerspullen meer gekocht.

Edit: LOL, het is gewoon bijna de BBG nu met die MSI, zie ik nu pas. :)

Ik had ook wat gekeken op www.salland.eu bij de HTPC's. Daar staat trouwens ook echt een mooi kastje wat niet op tweakers staat (wel erg prijzig): http://www.salland.eu/pro...-m10-zilver-150-watt.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:59:
24 frames per minuut lijkt mij toch geen probleem :+ Dat is 1 beeld per 2.5 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf alle ophef over het "24p probleem" van Intel ietwat overtrokken vinden. Natuurlijk is het nogal slordig dat ze alleen 'echte' 24p (film) supporten en niet 23.976 (film-geconverteerd-voor-NTSC), maar het enige artefact daardoor is dat je beeld 1 keer per 40 seconden 1 frame overslaat. Nou nou nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help help!

Vandaag is mijn HTPC binnen gekomen, helemaal gelukkig ben ik begonnen alles in elkaar te zetten, maar wat blijkt.. De graka is wel erg groot! Iets te groot zelfs.. Hij steekt 2 mm boven de kast uit, de kast gaat nog wel dicht, maar de kaart zit wel tegen de behuizing aan. En nog vervelender, mn cpu-voeding moet over de kaart heen, anders haalt hij het niet.. Kan dit allemaal kwaad om het zo te laten zitten? Wordt de voedigskabel niet te warm zo of gaat mss kapot? In de kaart, terugsturen of houden? |:(

Afbeeldingslocatie: http://files.svdk.eu/tnet/gpu.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ie tegen de deksel zit is alleen maar mooi, dan geleidt die ook weer de boel af. :)

Maar die kabel kan je echt niet zo laten zitten hoor. Gewoon even een 10cm verlengkabeltje voor kopen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je gek... Als je dat voedingskabeltje nou eens gewoon onder de pci-e kaart, tussen pci-e slot en achterplaat, routeert, ben je er zo klaar mee.

Edit: zo dus
http://www.overclock.net/...0-owners.html#post5048534

[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 29-10-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het maar zo ja.. Maar dat gaat niet.. De Antec Fusion kast heeft 'kamers' en het gat tussen de voeding- en mobo-'kamer' zit alleen maar bovenaan, dus onderdoor kost alleen maar meer draad, helaas..
Dan maar op zoek naar een verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit misschien een oplossing voor je. 3.55 euri

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//kabels/voedingsplit/SSI-43.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Edmin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:55:
Ben je gek... Als je dat voedingskabeltje nou eens gewoon onder de pci-e kaart, tussen pci-e slot en achterplaat, routeert, ben je er zo klaar mee.

Edit: zo dus
http://www.overclock.net/...0-owners.html#post5048534
Zo heb ik het toevallig ook gedaan! Me 4 pins voeding gaat zelfs net onder me HD5550 door.
Past echt precies!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:03:
dit misschien een oplossing voor je. 3.55 euri

[afbeelding]
Dat is een goedkope oplossing :) En verzendkosten vallen mee! Thx voor de tip!
FREAKJAM schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:50:
[...]

Zo heb ik het toevallig ook gedaan! Me 4 pins voeding gaat zelfs net onder me HD5550 door.
Past echt precies!
ga het nog één keer proberen, maar volgens mij gaat het m echt niet worden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil ook een HTPC kopen, ik wil het er het volgende mee doen:
- XBMC draaien (OS maakt mij niet veel uit, veel schijnen fan te zijn van xbmc op ubuntu, waarom?)
- 1080P mkv
- internet streams kunnen kijken (uitzending gemist en youtube in xbmc bijvoorbeeld)
- misschien streamen vanaf een andere pc
- afstandsbediening

Verder weet ik zo snel geen eisen ervoor. Ik hoef er geen games op te spelen. Misschien internet browsen heel af en toe, al heb ik daar gewoon een laptop voor.

Ik zie hier allemaal samengestelde systemen staan, en qua prijs komen die allemaal vanaf de 500 euro ofzo. Maar waarom wordt er niet zo'n kant-en-klaar Ion systeem gebruikt van Asrock bijvoorbeeld? Als ik het zo her en der lees, zou die toch ruim aan mijn eisen moeten voldoen?
Wat is dan de reden dat er hier vaak voor grotere, duurdere en (vaak) minder stille systemen gekozen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb daar twee maanden geleden een uitgebreid stuk aan gewijd:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie wel algemene info erover staan, maar niet wat de voor en/of nadelen van dit systeem zijn (of zie ik een link over het hoofd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het makkelijke antwoord: voor eenvoudig filmpje kijken is een goedkoop Atom systeempje prima geschikt, maar met een hoger budget kun je meer functionaliteit inbouwen. Betere video, betere audio, stillere componenten, gamen, parren, etc.
HTPC FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

maar betere video en audio snap ik niet echt. Want de Asrock ion speelt toch ook alle 1080p bestanden goed af? Ik las dat in ubuntu BluRay (nog) niet werkt maar in windows wel. En dat al het 1080p materiaal zonder stotteren of framedrops goed afgespeeld kan worden?
Of bedoel je dan deinterlacing en/of andere beeldverbeteringstechnieken? Het zegt mij niet veel op dit moment, maar ik verwacht ook niet dat dit een eis voor mij zal zijn.
En audio zou ik niet weten, ik heb in de Ion topics niemand zien klagen over de audio. Maar dan zul je denk ik wel Dolby TrueHD en DTS-HD bedoelen?
Gezien mijn budget (zo goedkoop mogelijk ;)) lijkt mij een AsRock Ion 330 een goede instap HTPC toch? Alleen voel ik mij nadat ik dit topic gelezen heb een beetje een van de weinige die hiervoor gaat. Wil iedereen dan toch echt die extra video en audio mogelijkheden die ik hierboven noem? Of zie ik iets anders over het hoofd waarom velen toch voor een eigen samengesteld systeem gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, het eisen pakket is gewoon heel erg bepalend. Het Ion systeem dat ik heb samengesteld is gewoon goed in staat 1080p mkv's af te spelen op je televisie. Het zijn alleen de extra's die het ingewikkelder maken. Er zijn juist veel tweakers die een Ion systeem hebben samengesteld en de meesten zijn ererg tevreden over.

Hoe was je van plan je htpc aan te sluiten? Hdmi op je tv? En je audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

In het begin Hdmi op tv en op die manier audio via tv, en erna afhankelijk van of hij voor of achter komt:

- Hdmi naar receiver (bijvoorbeeld onkyo 508) en die vervolgens via hdmi naar TV
- Hdmi naar TV en audio digitaal naar receiver (receiver zonder hdmi dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp dat je dus nog geen receiver hebt. Aangezien hdmi tegenwoordig wel de standaard is, kun je er gerust van uitgaan dat de AVR die jij gaat kopen het ook ondersteunt. De vraag is dan: wil je voorbereid zijn op mogelijke uitbreidingen van je htpc in de toekomst, zodat je straks ook kunt upgraden naar DTS HD?

edit:
In de categorie beter upgradebaar dan Atom:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 46,78€ 46,78
1Silverstone Grandia GD05B€ 68,70€ 68,70
1AMD Athlon II X2 245€ 51,-€ 51,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 77,10€ 77,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 27,90€ 27,90
1MSI 880GM-E41€ 57,99€ 57,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,97

[ Voor 80% gewijzigd door Edmin op 31-10-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:59
Momenteel heb ik een Eminent 7080 welke in principe alles kan afspelen, echter ben ik niet zo tevreden over het download gedeelte en dan met name de snelheid hiervan (parren en unrarren).
Daarom zou ik graag zelf een HTPC samenstellen en dan voorzien van XBMC en op deze manier wel meer aan mijn wensen voldoen. De HTPC zal voorzien worden van SABnzbd voor en daarnaast uiteraard voor het afspelen van alles tot en met een full bluray rip.

Zelf heb ik het volgende al samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Nox Live 2€ 116,51€ 116,51
1Intel Core i3 530€ 89,95€ 89,95
1Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition€ 40,60€ 40,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,06

De Nox Live 2 heb ik gekozen omdat ik deze gewoon mooi vind. Ik heb gekozen voor de i3 530 omdat ik denk dat deze wel redelijk snel kan parren en unrarren. Als laatste heb ik gekozen voor een HD5450 Noiseless Edition omdat ik zowat alles wil kunnen afspelen van .mkv tot full bluray rip.

Nu weet ik dat ik nog een aantal zaken nodig heb zoals een moederbord, geheugen, voeding etc., alleen hier ik totaal geen koek van gegeten en zou ik het erg op prijs stellen als jullie mij hierin zouden kunnen adviseren. Verder heb ik wel al een 1TB hdd uit mijn Eminent 7080.

Mocht ik keuzes hebben gemaakt welke totaal onlogisch zijn of wat dan ook hoor ik dat graag! _/-\o_
Verder ben ik qua kosten ongeveer uit te komen om en nabij de €500,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Edmin schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:17:
Ik begrijp dat je dus nog geen receiver hebt. Aangezien hdmi tegenwoordig wel de standaard is, kun je er gerust van uitgaan dat de AVR die jij gaat kopen het ook ondersteunt. De vraag is dan: wil je voorbereid zijn op mogelijke uitbreidingen van je htpc in de toekomst, zodat je straks ook kunt upgraden naar DTS HD?

edit:
In de categorie beter upgradebaar dan Atom:
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Grandia GD05B€ 68,70€ 68,70
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 77,10€ 77,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,97
Ik heb inderdaad nog geen receiver. Ik wil er 1 nieuw gaan kopen die dan inderdaad ook hdmi kan verwerken, maar ook 1 gebruikt exemplaar die wel digitaal geluid aankan, maar die verder geen hdmi aan hoef te kunnen (vanwege de prijs)
Voor de nieuwe wilde ik eerst gaan voor de Onkyo 308 of 508, maar nadat ze in dat topic zeiden dat de verschillen onderling niet zo heel groot zijn in de prijsklasse, dat vooral het uiterlijk en de aansluitingen de verschillen zijn en niet de muziek kwaliteit twijfel ik ook nog tussen de volgende receivers:
- Sony STR-DH510
- Yamaha RX-V367
- SAMSUNG HW-C500

Maar wat ik juist zo mooi vond aan zo'n kant en klaar Asrock Ion systeem, is dat de prijs rond de 280 euro ligt, dat is zo'n 80/90 euro goedkoper dan jou samenstelling. Echter zou ik natuurlijk een paar dingen kunnen veranderen zoals de BR-speler voor een simpele DVD-speler (Scheelt zo'n 60 euro toch?) Zijn er nog meer onderdelen waar ik nu op kan besparen die ik later eventueel kan upgraden zodra er de behoefte voor is? Om zegmaar een systeem te maken wat minstens zo goed is als een Ion systeem.

edit: 1TB is natuurlijk wel veel fijner dan 320GB, dat is ook alweer een verschil van ruim 15 euro, dat heb ik er dan weer wel graag voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ION systemen zijn niet echt goedkoop door de relatief prijzige moederbord/CPU combinaties. Als je idd de blu-ray speler vervangt voor een dvd en bedenkt dat er heel wat meer storage in dit systeem zit, dan zie je dat dit systeem eigenlijk qua prijs en prestatie beter is. Daarnaast zou je in een gekke bui nog eens de CPU of gpu kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het duurde even om uit te zoeken hoe het precies werkt maar ik heb nu ook even een lijstje gemaakt. Ik heb de aangepaste onderdelen nog niet echt goed kunnen uitzoeken om mijn keuze te beargumenteren, dat is nu vooral gebeurd op prijs, specs, populariteit in de pricewatch en uiterlijk :)

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,47€ 15,47
1Recom RC-MC1€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,63

Qua prijs zit ik nu ongeveer onder de Ion al komt er her en der nog wel verzendkosten bij natuurlijk, dus ik gok dat dit rond de 290/300 euro zal uitkomen.
Qua uiterlijk twijfelde ik tussen deze Recom en de Aplus GL3 (beide puur op uiterlijk en lage prijs uitgezocht) maar bij beide zit geen AB bij volgens mij.

Hoe zit het eigenlijk met het energie verbruik van dit systeem? Dit zal natuurlijk wel veel hoger liggen dan het Ion setje?

En verder qua moederbord en processor, wat zou ik hieraan kunnen veranderen? Wat zijn een beetje de goedkoopste versies die ik kan nemen waarmee ik toch niet onderdoe aan de Ion en tevens upgrade mogelijkheden blijf hebben in de toekomst (waarschijnlijk minstens een jaar verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:36:
Het duurde even om uit te zoeken hoe het precies werkt maar ik heb nu ook even een lijstje gemaakt. Ik heb de aangepaste onderdelen nog niet echt goed kunnen uitzoeken om mijn keuze te beargumenteren, dat is nu vooral gebeurd op prijs, specs, populariteit in de pricewatch en uiterlijk :)

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,47€ 15,47
1Recom RC-MC1€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,63

Qua prijs zit ik nu ongeveer onder de Ion al komt er her en der nog wel verzendkosten bij natuurlijk, dus ik gok dat dit rond de 290/300 euro zal uitkomen.
Dat was natuurlijk bij de Ion ook het geval. ;)
Qua uiterlijk twijfelde ik tussen deze Recom en de Aplus GL3 (beide puur op uiterlijk en lage prijs uitgezocht) maar bij beide zit geen AB bij volgens mij.
Vandaar de Silverstone uit mijn post; die heeft wel een A/B :)
Hoe zit het eigenlijk met het energie verbruik van dit systeem? Dit zal natuurlijk wel veel hoger liggen dan het Ion setje?
Het verbruikt wel een tikkie meer idd, maar daar zijn de prestaties ook naar. Als je echt low-power wil, dan zal je tot volgend jaar moeten wachten op de uitrol van AMD's APU.
En verder qua moederbord en processor, wat zou ik hieraan kunnen veranderen? Wat zijn een beetje de goedkoopste versies die ik kan nemen waarmee ik toch niet onderdoe aan de Ion en tevens upgrade mogelijkheden blijf hebben in de toekomst (waarschijnlijk minstens een jaar verder).
Dit. Eventueel vijf euro meer uitgeven aan een mobo met usb 3.0 mocht je dat willen. pricewatch: Asrock 880GMH-USB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:26:
ga het nog één keer proberen, maar volgens mij gaat het m echt niet worden.. :'(
Heb toch maar een verlengkabeltje besteld, dat is toch de enige oplossing.. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Alle hardware in de pc lijkt nu te werken, nog maar één probleempje: Wanneer ik de pc opstart, wordt mijn beeldscherm (tv) pas herkend bij het windows welkomsvenster. Ik kan dus niet naar het bootmenu toe :? Ga vanavond nog maar een keer de drivers van de graka opnieuw installeren, want dit is niet echt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:25:
[...]

Heb toch maar een verlengkabeltje besteld, dat is toch de enige oplossing.. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Alle hardware in de pc lijkt nu te werken, nog maar één probleempje: Wanneer ik de pc opstart, wordt mijn beeldscherm (tv) pas herkend bij het windows welkomsvenster. Ik kan dus niet naar het bootmenu toe :? Ga vanavond nog maar een keer de drivers van de graka opnieuw installeren, want dit is niet echt handig..
Lijkt wel of hij dan op een extern scherm staat ingesteld. Dat gebeurt namelijk ook als ik mijn laptop opstart die aan de tv hangt. Dan zie je eerst het beeld op de laptop en daarna switcht ie pas naar de TV. Of misschien geeft ie het beeld eerst via de VGA ofzo? Raarrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Edmin schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:59:
[...]

Dat was natuurlijk bij de Ion ook het geval. ;)
282 euro is incl. verzendkosten voor de ion ;) (Ion 330HT) en de Ion 330Pro is zelfs voor 208 euro incl. verzendkosten. Maar dat is bij Max ICT, en die heeft hele slechte shopreviews
[...]
Vandaar de Silverstone uit mijn post; die heeft wel een A/B :)
A/B is toch wel een must eigenlijk. Gebruikt iedereen altijd de A/B die bij de behuizing komt, of zijn er ook afstandsbedieningen die veel los gekocht worden voor een HTPC?
[...]

Het verbruikt wel een tikkie meer idd, maar daar zijn de prestaties ook naar. Als je echt low-power wil, dan zal je tot volgend jaar moeten wachten op de uitrol van AMD's APU.

[...]

Dit. Eventueel vijf euro meer uitgeven aan een mobo met usb 3.0 mocht je dat willen. pricewatch: Asrock 880GMH-USB3
USB 3.0 lijkt mij sowieso de meerprijs van 5 euro wel waard. Waarom wordt er eigenlijk zoveel voor een AMD processor gekozen? Is daat een reden voor? Maakt mij in principe niet uit, alleen met een intel processor zou ik eventueel nog de mogelijkheid hebben om OSX(86) erop te proberen te installeren (omdat het kan ;) beetje experimenteren. Al is dit natuurlijk totaal geen must voor een HTPC)
Zijn er bijvoorbeeld ook samenstellingen waarbij een relatief zwakke culv cpu wordt gebruikt met een krachtige (onboard?) gpu waarmee ook goeie resultaten behaald kunnen worden? (een beetje het Ion 330 idee maar dan toch anders)
Want hiermee zou het verbruik wel omlaag gaan toch? Maar is de aanschaf dan misschien weer duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:41:
[...]

282 euro is incl. verzendkosten voor de ion ;) (Ion 330HT) en de Ion 330Pro is zelfs voor 208 euro incl. verzendkosten. Maar dat is bij Max ICT, en die heeft hele slechte shopreviews
Oh, de Asrock 330HT... ik had het over mijn Ion systeem uit de BBG van september.
[...]
A/B is toch wel een must eigenlijk. Gebruikt iedereen altijd de A/B die bij de behuizing komt, of zijn er ook afstandsbedieningen die veel los gekocht worden voor een HTPC?
Logitech Harmony series zijn er g populair, maar er is meer te koop. Kijk maar eens in de pricewatch.

[...]
USB 3.0 lijkt mij sowieso de meerprijs van 5 euro wel waard. Waarom wordt er eigenlijk zoveel voor een AMD processor gekozen? Is daat een reden voor?
Wat dacht je van geld? Bij Intel kost een i3 540 al bijna net zo veel als bij AMD een dual core cpu + moederbord.
Maakt mij in principe niet uit, alleen met een intel processor zou ik eventueel nog de mogelijkheid hebben om OSX(86) erop te proberen te installeren (omdat het kan ;) beetje experimenteren. Al is dit natuurlijk totaal geen must voor een HTPC)
Zijn er bijvoorbeeld ook samenstellingen waarbij een relatief zwakke culv cpu wordt gebruikt met een krachtige (onboard?) gpu waarmee ook goeie resultaten behaald kunnen worden? (een beetje het Ion 330 idee maar dan toch anders)
Want hiermee zou het verbruik wel omlaag gaan toch? Maar is de aanschaf dan misschien weer duurder?
CULV is een laptop dingetje. Ooit was er een kleine MoDT opleving, maar die heeft niet doorgezet. De ASrock 330HT is een omgebouwde laptop.

In feite is dat 'zwakke cpu, stevige gpu' juist het principe waarop je een htpc bouwt. Door de architectuur is een gpu namelijk veel beter geschikt voor het afspelen van video dan een cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de Zotac HD-ND22. 2x zo snelle cpu als een Atom 330/D510 (zit op niveautje E2140, om een idee te geven), zelfde ION chipset, zelfde verbruik, en maar nauwelijks duurder. Review hier. IMO de beste ION-nettop die er is, al moet je wel een Blu-Ray drive missen en is de behuizing een beetje plastic-fantastic.

Overigens schijnt het mITX mobo in dit ding ook los te koop te zijn, maar die heb ik nog nergens gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:55:
[...]
... en is de behuizing een beetje plastic-fantastic.
Overigens schijnt het mITX mobo in dit ding ook los te koop te zijn, maar die heb ik nog nergens gezien.
Hmmm, zou je deze Zotac dan niet in een andere behuizing kunnen stoppen? Dan kan je er ook een wat grotere koeler op zetten. Dat leek de mensen uit de review ook wat beter zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik ben momenteel bezig met een NAS én HTPC samen te stellen. De NAS heb ik zo ongeveer samengesteld en wordt gekoppeld met de HTPC.

Bij het samenstellen van de HTPC heb ik verschillende fora doorgenomen (waaronder dit draadje). Nou kwam ik op AVS Forum een building guide tegen. Hierin werd de Athlon II X2 240 als processor gebruikt voor de low-end build. Voor mid-range wordt een Radeon 5x GPU gebruikt en een Core i3 530.

Ik begrijp het verschil tussen low-end en mid-range omdat er een GPU bij wordt gestopt. Echter begrijp ik de upgrade van CPU hier niet aangezien deze zwaar ontlast zal worden door de extra GPU. De Athlon II X2 240(e) trekt in principe toch gewoon alles wat een HTPC zou moeten doen (vlekkeloos Blu-Ray vanaf NAS streamen en/of TV opnemen met een tuner kaartje)? Zie ik iets over het hoofd?

Overigens ga ik Mediaportal of XBMC (kan niet recorden en ondersteund geen hardware accel.) op Windows 7 draaien. Desondanks moet de hardware beide keuzes makkelijk kunnen ondersteunen.

Thnx!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:57:
Hmmm, zou je deze Zotac dan niet in een andere behuizing kunnen stoppen? Dan kan je er ook een wat grotere koeler op zetten. Dat leek de mensen uit de review ook wat beter zo te lezen.
Dat kan idd, maar dan moet je wel dat bordje, de IONITX-P-E in deze contreien te pakken kunnen krijgen. Daarna kan je 'm (met een betere fan erop) in elke willekeurige ITX/DTX/mATX/ATX behuizing duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:37:
[...]

Dat kan idd, maar dan moet je wel dat bordje, de IONITX-P-E in deze contreien te pakken kunnen krijgen. Daarna kan je 'm (met een betere fan erop) in elke willekeurige ITX/DTX/mATX/ATX behuizing duwen.
Maar dat is een heel ander boardje. Ik bedoelde het board uit die Zotac HTPC die je liet zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is qua componenten hetzelfde bordje als in die nettop (zelfde cpu/chipset/etc), maar dan in mITX vorm zodat het in standaard behuizingen past. Dat ding in die nettop is inderdaad customized voor die ene behuizing, zoals bij alle kleine nettops (en laptops).

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dreamvoid schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:37:
[...]

Een andere fan is niet nodig, de fan die erop zit is wonderbaarlijk heel erg stil. Ik heb het bordje zelf in gebruik. In vergelijking met een 330 ion setje is dit een verademing, reageert vlot ook bij hd uitzendingen in media center (anysee) en speelt alle formats goed af.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:05:
[...]
Een andere fan is niet nodig, de fan die erop zit is wonderbaarlijk heel erg stil. Ik heb het bordje zelf in gebruik. In vergelijking met een 330 ion setje is dit een verademing, reageert vlot ook bij hd uitzendingen in media center (anysee) en speelt alle formats goed af.
Wat heb jij voor een voeding bij dat boardje? Het mooie van die kleine zotac nettop is dat de voeding er ook bij zit natuurlijk, en die is extern dus helemaal stil ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:38:
[...]

Lijkt wel of hij dan op een extern scherm staat ingesteld. Dat gebeurt namelijk ook als ik mijn laptop opstart die aan de tv hangt. Dan zie je eerst het beeld op de laptop en daarna switcht ie pas naar de TV. Of misschien geeft ie het beeld eerst via de VGA ofzo? Raarrrr.
Het is idd vrij bijzonder ja, snap er ook niets van. Heb nog even alle instellingen nagekeken, maar kan niets raars vinden. Het is primair beeldscherm.. Maar als ik de hdmi-kabel rechtstreeks in de mobo steek dan gaat het wel goed.. steek ik m in de videokaart dan gaat t fout.. Bij voorkeur gebruik ik toch mn videokaart :+ Iemand die weet hoe het komt? Als ik er niet uit kom ga ik wel even een apart draadje aanmaken hiervoor, (Heb net nog via google wat mogelijke oplossingen gevonden.. Vanavond proberen en hopen dat het wat is.. )
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:32:
Ik begrijp het verschil tussen low-end en mid-range omdat er een GPU bij wordt gestopt. Echter begrijp ik de upgrade van CPU hier niet aangezien deze zwaar ontlast zal worden door de extra GPU. De Athlon II X2 240(e) trekt in principe toch gewoon alles wat een HTPC zou moeten doen (vlekkeloos Blu-Ray vanaf NAS streamen en/of TV opnemen met een tuner kaartje)? Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een Athlon II X2 245 met Readon 5550 en dat speelt volgens mij alles af (nog niet alles geprobeerd, heb m nog niet zo lang). FullHD-filmpjes gaan iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als los mobo vind ik die Zotac CULV dingetjes wat minder interessant eigenlijk. Dan kan je voor hetzelfde geld een H55 + G6950 (of deze + een dualcore Athlon II) nemen en die desnoods onderklokken. Het leuke van CULV is dat je ze in superkleine nettop behuizingen kwijt kan.

(En dat het de enige mogelijkheid voor een nVidia IGP is tegenwoordig).

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 03-11-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:21:
[...]
Wat heb jij voor een voeding bij dat boardje? Het mooie van die kleine zotac nettop is dat de voeding er ook bij zit natuurlijk, en die is extern dus helemaal stil ook nog.
Ik heb hem in een OrigenAE m10 kast zitten, deze heeft een losse voeding (en dus stil).
Dreamvoid schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:39:
Als los mobo vind ik die Zotac CULV dingetjes wat minder interessant eigenlijk. Dan kan je voor hetzelfde geld een H55 + G6950 (of deze + een dualcore Athlon II) nemen en die desnoods onderklokken. Het leuke van CULV is dat je ze in superkleine nettop behuizingen kwijt kan.

(En dat het de enige mogelijkheid voor een nVidia IGP is tegenwoordig).
Je moet natuurlijk ook kosten van gebruik in de koop meenemen. Een htpc staat regelmatig aan en moet naar mijn idee dus ook zuinig zijn. De htpc staat bij mij in een open kast en moet dus niet te warm worden. Een CULV is daar een oplossing voor net zoals een Atom is. Keuze blijft natuurlijk wat heb je nodig tegen welke prijs en welk verbruik.

[ Voor 55% gewijzigd door [RNMC] Viper op 03-11-2010 11:05 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:19:
[...]

Het is idd vrij bijzonder ja, snap er ook niets van. Heb nog even alle instellingen nagekeken, maar kan niets raars vinden. Het is primair beeldscherm.. Maar als ik de hdmi-kabel rechtstreeks in de mobo steek dan gaat het wel goed.. steek ik m in de videokaart dan gaat t fout.. Bij voorkeur gebruik ik toch mn videokaart :+ Iemand die weet hoe het komt? Als ik er niet uit kom ga ik wel even een apart draadje aanmaken hiervoor, (Heb net nog via google wat mogelijke oplossingen gevonden.. Vanavond proberen en hopen dat het wat is.. )

[...]

Ik heb een Athlon II X2 245 met Readon 5550 en dat speelt volgens mij alles af (nog niet alles geprobeerd, heb m nog niet zo lang). FullHD-filmpjes gaan iig prima.
Het klinkt alsof je je losse videokaart nog als standaard videokaart moet instellen in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:19:
[...]

Misschien in je bios instellen dat hij eerst PEG kiest voor IGP? Of IGP uitzetten? Meeste moederborden hebben een vergelijkbare functie. Drivers installeren helpen iig niet. Die worden pas geladen wanneer Windows wordt gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:01:
[...]
Ik heb hem in een OrigenAE m10 kast zitten, deze heeft een losse voeding (en dus stil).
[...]
Nice, mijn favoriete HTPC kast :)
Hoor je de ingebouwde 60mm fan van deze kast op 2 meter afstand als het tv geluid uit staat?
Die van op het mobo zat op de processor hoorde je volgens mij al niet, als ik goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Zojuist alles in mekaar gestoken en mijn eerste PC/HTPC build is een feit.

Ik heb mij grotendeels gebaseerd op de BBG van september (HTPC/Gamingsysteem)
De enige verschillen zijn een SSD, andere RAM geheugen en het gebruik van de stock koeler.

Nu heb ik het gevoel dat mijn HTPC enorm veel lawaai maakt. De voeding is zo goed als geruisloos.
Dus is het ofwel de CPU koeler ofwel de grafische kaart ofwel beiden. De stock koeler kan ik in principe nog veranderen door een stillere, maar gaat dit veel verschil maken?

Is er een manier om te grafische kaart stiller te maken ( Shapphire Vapor X Radeon HD57701 ) ?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
CK3v1N schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:20:
Zojuist alles in mekaar gestoken en mijn eerste PC/HTPC build is een feit.

Ik heb mij grotendeels gebaseerd op de BBG van september (HTPC/Gamingsysteem)
De enige verschillen zijn een SSD, andere RAM geheugen en het gebruik van de stock koeler.

Nu heb ik het gevoel dat mijn HTPC enorm veel lawaai maakt. De voeding is zo goed als geruisloos.
Dus is het ofwel de CPU koeler ofwel de grafische kaart ofwel beiden. De stock koeler kan ik in principe nog veranderen door een stillere, maar gaat dit veel verschil maken?

Is er een manier om te grafische kaart stiller te maken ( Shapphire Vapor X Radeon HD57701 ) ?
Houdt bij het aanzetten van je computer je processorkoeler vast (niet als ie aanstaat, want dat doet t pijn :P - of je sloopt je koeler) en hoor dan of dit het irritante geluid is.
Zo ja: een stille koeler maakt zeker behoorlijk wat verschil.

De Vapor X videokaart is vrij stil. Stiller maken lijkt me vrij lastig.
Hoe weet je dat de voeding haast geen geluid maakt?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De opvolger van het CULV gebeuren staat al weer klaar: Socket G1/µPGA-988 mITX bordjes voor Arrandale (i3 mobile) CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Wel als ik mijn oor naast de voeding leg, hoor ik amper iets :-)

Wat bedoel je met die processorkoeler truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
CK3v1N schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:08:
Wel als ik mijn oor naast de voeding leg, hoor ik amper iets :-)

Wat bedoel je met die processorkoeler truc?
Is geen truc. Als je hem stil houdt, dan heb je even een geluidloos gekoelde processor. Hoor je dan het irritante geluid niet, of hoor je veel minder geluid, dan weet je dat het de processorkoeler is.

De boxed processorkoeler is vaak toch iets minder stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Dus gewoon je hand bovenop leggen bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
CK3v1N schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:02:
Ja, gewoon de fan tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK3v1N schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:02:
Gewoon de eerste regel ja: "Houdt bij het aanzetten van je computer je processorkoeler vast"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic is bestemd voor advies over de samenstelling van je htpc. Voor tips&trics bij het bouwen, tweaken, troubleshooten, etc van je bak, verwijs ik eenieder naar de overige subfora op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:37
Beste allen,

Ik ben al tijden aan het zoeken naar een goede oplossing voor het bekijken van films, dvds en TV voor op de slaapkamer. Nu heb ik al een lange tijd naar informatie gezocht en het een en ander samengesteld, maar ben toch toe aan deskundig advies.

Ik heb nu iets samengesteld wat naar mijn idee/kennis wel mogelijk is en voldoet aan de wensen om vanuit bed TV en DVD te bekijken op een HTPC. Bij deze de vraag of ik nog spullen mis die nodig zijn om deze configuratie te laten werken. Daarnaast de vraag of ik niet goedkoper uit kan zijn.

Budget: Rond de 475 komt mijn eigen configuratie, dus dat is wel een richtlijn. Dit is incl. scherm
Wensen: Standaard HTPC, hoeft niet snel te zijn, hoeft niet mooi te zijn, als hij maar doet wat hij moet doen en dat is goed beeld leveren aan het scherm.
Scherm: Iiyama ProLite E2407HDS-B1 (deze staat op de planning, maar sta nog open voor suggesties).

Config:
Processor AMD Ahtlon II X2 245
Moederbord MSI 785GM-E65 AMD 785G
Geheugen Corsair DDR3 PC10666 CL9.0 1x 2GB
Videokaart Ingebouwd in mobo 4200 ATI
Voeding Coolermaster 390W
Behuizing Recom HTPC RC-MC1
DVD-Writer Samsung S223C
Netwerk ICIDU Switch 5P
Scherm Iiyama ProLite E2407HDS-B1
Arm Newstart FPMA-W830
Harddisk -500 GB Reeds in bezit, eventueel nog 250 GB extra-
Invoer -Toetsenbord, Muis, Geluid reed in bezit-
TV-Kaart -XFX ... (kom ik later op terug) reeds in bezit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Patavorene: Films kijken vanuit je bed op een 24" monitor? Wat een crisis... zowel qua maat als qua beeld. Echt zonde hoor. Ik zou nog even doorsparen als ik jou was en een normale tv kopen.

Heb zelf een 40" Samsung Full HD op 2,5 meter afstand staan, en dat is zeker niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar verschillen de meningen ook over, de aloude stelregel in het beeldbuistijdperk was altijd dat de ideale kijkafstand "5x de beelddiagonaal" is. Toen het de afgelopen 10 jaar economisch allemaal wat beter ging en de prijzen voor TV's kelderden veranderde dat in "3x de beelddiagonaal". Dus 24" (61 cm) voor een slaapkamer tv (die 2 meter verderop aan je voeteneind staat) is helemaal niet zo belachelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 04-11-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Het is inderdaad niet groot, maar dat kan ik de toekomst natuurlijk altijd nog worden aangepast. Daar gaat het mij op dit moment ook niet om, want ik wil eerst even een tijd uitproberen of het wel goed werkt. Dan kan ik over een tijdje nog zeggen om over te stappen op een groter beeldscherm en kan ik de 24" inch gebruiken voor mijn huidige computer (want het huidige LCD scherm heeft af en toe een harde tik nodig om op te starten xD). Daarnaast komt het scherm op +- 190 cm te hangen van de kijker, aangezien de ARM ook nog een beetje kan worden verlengd. Dus dan is 61cm wel een mooie start om mee te beginnen.

Eventueel heb ik gekeken naar deze: pricewatch: LG 32LD350
Want de prijs is daar wel goed van, alleen weet niet of deze voldoet aan mijn wensen??

Het gaat me meer om het feit of ik in de post hierboven aan alle onderdelen heb gedacht die ik nodig ga hebben. En of deze configuratie wel voldoet aan mijn eisen. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat een aantal hier wat tips geven over bijvoorbeeld een beter/goedkoper/energie-zuiniger component.
Nog een bijkomende vraag. Zie dat het verschil tussen de LED en de normale versie van het scherm 30 euro is. Is het aangeraden om dan de LED te pakken, of is het verschil tussen deze twee niet echt groot?

Dus bij deze alvast bedankt voor de reacties die al zijn gegeven en die nog gaan komen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Patavorene op 04-11-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:55:
...
Dus 24" (61 cm) voor een slaapkamer tv (die 2 meter verderop aan je voeteneind staat) is helemaal niet zo belachelijk.
Daarin verschillen we dan van mening. Enne, 3 maal de beelddiagonaal is trouwens 1.80 meter. Dat is wel een heel kort bed dan. En ik denk dat er ook nog wel wat ruimte zal zitten tussen bed en muur om doorheen te lopen? Dan zit je toch al aan 32" volgens die regel. Anyway, ik vind mijn 40" op 2,5 meter al aan de kleine kant.

Maar goed, je kan later altijd upgraden natuurlijk en als je hem later voor je computer kan gebruiken is het ook geen weggegooid geld, dus altijd goed. :)

Over het door jou samegestelde systeem heb je aan mij niets. Na slechte ervaringen met AMD in 1995 heb ik me aan dat merk nooit meer gewaagd en dat wil ik ook niet meer ook. Ik heb daar dus geen verstand van. :)

Maar als ik jou was zou ik het Zotac apparaat kopen wat Dreamvoid zei in post Dreamvoid in "[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010". Je zegt immers dat die niet snel en mooi hoeft te zijn, maar deze is snel zat en ook nog stil en zuinig. En dan zou ik toch voor een normale tv gaan van 32": pricewatch: Samsung LE32C530. Geheugen en een harddisk voor in de Zotac kosten je dan ook niet veel meer extra.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Bedankt voor je bericht. Heb nu het oog op de LG 32LD350. Veel goedkoper dan ik had verwacht voor een 32" inch en is FUll HD nu die in de aanbieding is. Ik zal even naar dat bericht van Dreamvoid gaan kijken.

Je hebt inderdaad gelijk dat het iets verder is dan 1.90. Het vlak is ongeveer 20 centimeter groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patavorene schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:46:
Bedankt voor je bericht. Heb nu het oog op de LG 32LD350. Veel goedkoper dan ik had verwacht voor een 32" inch en is FUll HD nu die in de aanbieding is. Ik zal even naar dat bericht van Dreamvoid gaan kijken.

Je hebt inderdaad gelijk dat het iets verder is dan 1.90. Het vlak is ongeveer 20 centimeter groter.
Okee. Ik zou wel aanraden om de televisies even in het echt te bekijken. Een vriendin van me heeft een LG maar ik vind het beeld van de Samsung mooier. Maar dat is ook een beetje persoonlijk natuurlijk.

Dat Zotac kastje vind ik een erg mooi ding, misschien haal ik er ook wel 1 voor de slaapkamer, daar gebruik ik nu mijn laptop. Of ik wacht nog even 2 maanden op Sandy Bridge, dan komt er natuurlijk weer allemaal nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandy Bridge gaat niet in die prijsklasse vallen, ik durf wel te stellen dat je de komende 2 jaar geen SB barebone voor 200 euro kan kopen. Het heeft drie jaar geduurd sinds de introductie voordat Penryn zo budget werd dat we er eentje in zo'n nettop zagen. En heel veel ruimte voor prijsverlagingen van de huidige modellen is er ook niet, zo low-end. Hooguit gaat over een half jaartje deze eruit voor een Arrandale Celeron U3xxx.

[ Voor 75% gewijzigd door Dreamvoid op 05-11-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:42:
[...]

Het klinkt alsof je je losse videokaart nog als standaard videokaart moet instellen in je bios.
jaapsander schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:18:
[...]

Misschien in je bios instellen dat hij eerst PEG kiest voor IGP? Of IGP uitzetten? Meeste moederborden hebben een vergelijkbare functie. Drivers installeren helpen iig niet. Die worden pas geladen wanneer Windows wordt gestart
Heb het idd in de bios moeten fixen. PCI-e op default gezet en het ging meteen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb eindelijk mijn HTPC samengesteld 8) De TV Tuners volgen later misschien nog.

HTPC
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 46,53€ 46,53
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,50€ 82,50
1Lian Li PC-C37B€ 119,-€ 119,-
1MS-Tech mc-1200€ 89,80€ 89,80
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,95€ 53,95
1Nexus Value 430€ 54,50€ 54,50
1MSI 760GM-E51€ 49,81€ 49,81
1Club3D HD5550 Noiseless Edition€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,53

Geheugen ontbreekt in de lijst maar dat wordt 1x een stripje OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel 2GB. De andere 2GB gaat in de NAS.

Ik ga denk ik voor de Lian-Li of MS-Tech case (moet hier evt. fans voor aanpassen naar 70/80mm). Ben er nog niet helemaal over uit welke case het gaat worden. Ik heb in het TV meubel niet zo veel ruimte (11cm hoog) omdat er nog apparatuur boven staat 8)7 . Bij een grotere case (Zalman HD 501 / Silverstone LC-10 / Nox Live 2) zal ik concessies moeten doen en apparatuur buiten het TV meubel plaatsen :?

Ik vraag me ook af of de GPU goed in de kast zal passen ondanks dat het een Low Profile kaart is. Heb er een hekel aan als dingen maar net passen. De PSU ga ik vervangen voor een stiller model. Dit zou toch ook gewoon moeten passen? De HTPC gaat op Windows 7 draaien met Mediaportal of XBMC.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Nu online
ik heb ondertussen ook een nieuw systeem samengesteld.
had nog wat oude onderdelen liggen waar ik gebruik van ga maken(geheugen ,cpu,hdd)

dit heb ik nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Konig Bluetooth Micro USB Adapter 20M€ 4,95€ 4,95
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,41€ 19,41
1Antec Fusion Remote Zwart€ 126,-€ 126,-
1Asus P5QPL-AM€ 40,50€ 40,50
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,66€ 37,66
1Intel Pentium Dual-Core E6600€ 65,96€ 65,96
1Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2€ 58,90€ 58,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,41

ik weet nog niet of ik de e6600 erin ga zetten of de q9450 die ik ook nog heb liggen.
mijn vraag gaat over het koelen. de Scythe Ninja Mini (Rev. B ) is nergens meer te krijgen.
wat is een goede vervanger voor deze koeler, die past in de antec kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:42:
Zo ik heb eindelijk mijn HTPC samengesteld 8) De TV Tuners volgen later misschien nog.

HTPC
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,50€ 82,50
1Lian Li PC-C37B€ 119,-€ 119,-
1MS-Tech mc-1200€ 89,80€ 89,80
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,95€ 53,95
1MSI 760GM-E51€ 49,81€ 49,81
1Club3D HD5550 Noiseless Edition€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,53

Geheugen ontbreekt in de lijst maar dat wordt 1x een stripje OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel 2GB. De andere 2GB gaat in de NAS.

Ik ga denk ik voor de Lian-Li of MS-Tech case (moet hier evt. fans voor aanpassen naar 70/80mm). Ben er nog niet helemaal over uit welke case het gaat worden. Ik heb in het TV meubel niet zo veel ruimte (11cm hoog) omdat er nog apparatuur boven staat 8)7 . Bij een grotere case (Zalman HD 501 / Silverstone LC-10 / Nox Live 2) zal ik concessies moeten doen en apparatuur buiten het TV meubel plaatsen :?

Ik vraag me ook af of de GPU goed in de kast zal passen ondanks dat het een Low Profile kaart is. Heb er een hekel aan als dingen maar net passen. De PSU ga ik vervangen voor een stiller model. Dit zou toch ook gewoon moeten passen? De HTPC gaat op Windows 7 draaien met Mediaportal of XBMC.

Tips zijn welkom!
de videokaart die je gekozen is niet low profile en ook niet meer te krijgen, bekijk deze anders

heb het al vaak gezegd de ms-tech mc-1200 heeft een SFX Form Factor voeding als je deze wilt vervangen zoals je aangeeft moet je hier dus weer een Sfx voeding in.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Dreamvoid schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:55:
[...]

Ja, de Zotac HD-ND22. 2x zo snelle cpu als een Atom 330/D510 (zit op niveautje E2140, om een idee te geven), zelfde ION chipset, zelfde verbruik, en maar nauwelijks duurder. Review hier. IMO de beste ION-nettop die er is, al moet je wel een Blu-Ray drive missen en is de behuizing een beetje plastic-fantastic.

Hmm ziet er best relax uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ozziestroker1 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:08:
ik heb ondertussen ook een nieuw systeem samengesteld.
had nog wat oude onderdelen liggen waar ik gebruik van ga maken(geheugen ,cpu,hdd)
Oude onderdelen? Die E6600 is er pas een maand of 3 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Nu online
Dreamvoid schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:46:
[...]

Oude onderdelen? Die E6600 is er pas een maand of 3 toch?
intelcore 2 duo e6600 is van halverwege 2006 :P iedergeval die ik heb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah zo'n oude kachel nog! Pak dan die Q9450 maar, zuiniger en sneller.

(de Pentium E6600 is een compleet andere cpu dan de Core 2 Duo E6600, Intel is weer een lekker bezig met zijn nummering)

[ Voor 52% gewijzigd door Dreamvoid op 07-11-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Nu online
lag ook een beetje aan mn post. had gewoon intel core 2 duo moeten toevoegen ;) .
ik weet nog niet welke ik in mn pc ga doen de duo core of de quad.

de snelheid heb ik niet echt nodig naar mijn idee,omdat hd matriaal afspelen toch word overgenomen door de 5550.
plus dat de 9450 weer wat opleverd als ik hem hier op tweakers verkoop...

maar als ik dat verkeerd zie hoor ik het natuurlijk graag.

edit:
zie net op : http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=08c0CULpvP1ZM9kT#
cpu support list van het door mij gekozen moederbord.
ze ondersteunen een heleboel van Core 2 Duo E4300 tot Core 2 Duo E8600 , alleen een beetje jammer want de c2d e6600 staat er niet tussen. 8)7

gok dat het dan toch de c2q9450 gaat worden,aangezien die wel in de lijst staat.

[ Voor 31% gewijzigd door ozziestroker1 op 07-11-2010 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik met deze vraag thuis ben in het goeie topic maarja.
Mijn pa wilt een PC kopen bij Q motion,
Ik wilde hem proberen in de pricewatch te gooien maar ze geven een aantal dingen niet, waardoor het voor mij als basiskenner erg moeilijk wordt:P

http://www.qmotion.nl/nl/...d5250406f5845615c6a464606

Deze heeft hij op het oog, maar omdat dit een al gebouwd systeem is kan het volgens mij wel ietsjes goedkoper als je alles los samenstelt.
Het mag +-900 euro kosten, een goeie krachtige PC zoals deze waar hij even mee vooruit kan.
Dan krijg je de vraag, wat doet hij er mee, maar hij wilt zoveel mogelijk uit ze +- 900 euro halen, en niet zo goedkoop mogelijk uit zijn.:D

alvast bedankt, adios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ r0binz: Je linkt werkt niet, maar is het uberhaupt wel een HTPC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Middag Heren en Dames,

Sinds kort heb ik een 50 inch full hd Tv aangeschaft en vond het inmiddels tijd om maar 's een gedegen HTPC+Budget-gaming pc te kopen.

Ik heb reeds Pundits met XBMC geïnstalleerd bij meerdere mensen, zo ook Zotac MAG's en mediaplayers als de Rhapsody. Ik wil eigenlijk geen dedicated media player en geen Zotac of iets soortgelijks.
Dit heeft te maken met het feit dat ik graag iets meer power uit mijn doos krijg om zo ook af en toe een spelletje te kunnen spelen. Full detail of de hoogste resolutie vind ik helemaal niet relevant , als het er maar 'fatsoenlijk' uit ziet. En met fatsoenlijk bedoel ik: min. 1024 x 768 / aa x 2 / 32 bit text / wat Psysics aan etc.Starcraft 2 is het spel dat als maatstaf dient in dit geval.

Nu heb ik het volgende samengesteld en ik ben erg benieuwd of de heren tweakers het met mij eens zijn en/of wellicht aanvullingen of kostenbesparingen weten te behalen.

Dus alle opmerkingen en aanvullingen zijn meer dan welkom:

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC380€ 62,48€ 62,48
1Intel Core i3 550€ 100,-€ 100,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,23€ 51,23
1MSI H55M-E23€ 62,55€ 62,55
1HIS HD 5750 iCooler IV 1GB GDDR5 PCIe€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,26

Edit: Er zit geen HD in omdat ik deze reeds in mijn bezit heb!

Bij voorbaat dank!

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Zo, ik heb laatst een HTPC aangeschaft (met dank voor de reacties)
En ik zal ook binnenkort even een review schrijven..

Belangrijke punten die ik toch gelijk wil melden voor mensen die zich hier blauw naar lopen te zoeken..

Moederbord: Asrock M3A785GMH
1) HDMI audio moet via de bios worden ge-enabled, deze staat raar genoeg standaard op disabled.

Kast: NOX Live 2
1) Deze kast is niet volledig compatible met de blu-ray lezer van Samsung. (SH-B083L)
Het openknopje op de kast maakt geen verbinding met de openknop op de blu ray lezer.
Dit is normaliter te stellen in verticale richting, maar horizontale richting ontbreekt.
Het openknopje op de blu-ray lezer zit namelijk te hoog.
Oplossing: altijd de afstandbediening gebruiken om de speler te openen.

2) Het is maar even gissen welke schroefgaten je gaat gebruiken.
Er worden geleiderails geleverd voor de 5,25" bay voor de speler, alleen is het niet duidelijk op welke plek de schroefjes van de geleiderails voor de bevestiging met de blu-ray speler moet komen (De standaard plek van de schroefjes is niet goed). Daarna is het bijna onmogelijk om de drive erin te schuiven zonder de clipjes in de binnenkant van de kast te beschadigen.

Dit geldt ook voor de HDD. Deze mag niet aan de voorkant uitsteken, anders kan de voorkant er niet meer op.

3) De voorkant van de kast moet los, dit gaat echter niet gemakkelijk, je hebt zeker een punttang nodig of veel kracht in je vingers om hem los te krijgen. Ook terug zetten is een ware belevenis, voor je het weet komt er een kabeltje dubbel. Kijk dus goed uit.

4) Ik kreeg versie 7.63 van iMon bijgeleverd (dit is dus de versie uit 2009), welke niet goed werkt met Windows 7. Dit ging dus al gelijk fout tijdens de installatie, dus heb ik van de site (www.soundgraph.com) een recentere versie binnengehaald. Deze werkt perfect alleen laat het mediaspeler (iMedion HD) wat wensen achter.
Dit is geen probleem want het systeem is gewoon volledig compatible met andere mediaspelers (XBMC).
Ook zijn de instellingen voor de afstandbediening voor XBMC standaard voorgeprogrammeerd en is alles te wijzigen.

5) Het verlengstuk van de voedingskabel zit niet handig. Met mijn voeding (Be Quiet L7 350w) was het onmogelijk om de stekker in de voeding te prikken zonder de kast om te buigen (aan de binnenkant).

Tips:
Koop geen ATX moederbord voor deze kast, het is wel mogelijk, maar het maakt je bijna onmogelijk om alles te installeren. Met mijn mATX bord vond ik het al moeilijk maar na veel gepruts is het gelukt.

Daarnaast raad ik deze kast toch echt wel aan, als alles is gelukt werkt het geweldig.
Het LCD werkt geweldig, je kan er alles op weergeven. Daarnaast kan je met de AB heel de PC bedienen, zelfs aanzetten, de muis bedienen, schakelen tussen toetsenbord en muis, schakelen tussen applicaties etc.. Nog nooit zoiets mooi's gehad aan de televisie.

[ Voor 9% gewijzigd door lvrijn op 09-11-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWeetHetNiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo specialisten,

Ben van plan het volgende systeem samen te stellen, als HTPC maar tevens met de mogelijkheid een game te spelen waarbij de voorkeur uitgaat naar FlightSimX en dergelijke. Weergave uiteraard via HDMI op mijn TV

Asrock 890GX Extreme 3
AMD Phenom II X4 955 BE
Corsair 6 GB DDR3 PC12800 XMS cl9
LG Blu Ray BH10LS30
Seagate 7200.11 1,5TB 32MB
Qtechnology QT-03400G 400W
NOX media I
Videokaart... please advice, HDMI aansluiting op MB zal niet voldoende zijn??
Tuner volgt later eventueel

[ Voor 3% gewijzigd door IkWeetHetNiet op 10-11-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mijn oude htcp maximaal uitgebreid te hebben moet ik over naar een nieuw systeem. Voorbereid voor 3d, DTS HD en alles moet gewoon lekker lopen. kwaliteit is belangrijker dan de kosten. Ik zat te denken aan onderstaande maar hoop echt dat alles lekker zal lopen. Daarom graag jullie reacties op onderstaand systeem!?

voeding: Silent Pro M 600W
behuizing: Ahanix MCE601
videokaart: AMD Radeon™ HD 6870 Graphics
bluerayspeler: Samsung 8x Blu-ray Combo Drive
harde schijf: Western Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB
processor: AMD Athlon II X4 640 Quad Core - 3 GHz - Cache L2 2 MB - Socket AM3
moederbord: Asus AMD AM3 ATX CROSSHAIR III FORMUL
intern geheugen: G.SKILL 4GB (2 x 2GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 (PC3 12800)

Dit zal op zo'n 1100 totaal komen. Word Aangesloten met HDMI op mijn reciever.
Dus hoor graag eventuele verbeteringen, aanvullingen en op of aanmerkingen. Thanks in advance!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ben je van plan de cpu over te klokken of was is de reden dat je voor het G.skill geheugen hebt gekozen?
En waarom zo'n duur moederbord? :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ga ik het overclocken, eerst kijken hoe hij zo draaid, en ja het moederbord, kost 150 denk ik en heb deze gekozen omdat dit de beste was? Wat vind jij van de opstelling zo? Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik wil graag beroep doen op uw deskundigheid MR. Psychoclown?

Als ik met een goedkoper moederbord en geheugen weg kom maar al te graag. En misschien andere dingen wat verbeteren?

En mijn biggest concern, of het allemaal wel bij elkaar past en of dit allemaal een beetje stil is? hij staat trouwens wel in een kastje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:59:
Nu mijn oude htcp maximaal uitgebreid te hebben moet ik over naar een nieuw systeem. Voorbereid voor 3d, DTS HD en alles moet gewoon lekker lopen. kwaliteit is belangrijker dan de kosten.
....
Bespaar jezelf wat centen. De Radeon 5570 t/m 5770 werken prima met DTS-HD en 3D.
Geen noodzaak voor de 6-series tenzij je zwaar gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:47:
[...]

Bespaar jezelf wat centen. De Radeon 5570 t/m 5770 werken prima met DTS-HD en 3D.
DTS HD loopt gewoon la vanaf de HD5450 prima. Daar is zelfs een 5570 al te duur voor. Voor HD3D zul je nog even moeten wachten...

@jehmarjeh: Wat ik nu vooral mis is wat je precies met je htpc wil doen en wat het mag kosten. Alleen een filmpje kijken? rarren, parren, gamen, encoden?

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 10-11-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:47:
[...]

Ik heb zelf de HD 5750 en die moet dus volgens jou 3d afspelen? Waar baseer je dat op als ik vragen mag. Ik dacht dat daar geen drivers voor waren, alleen voor de 6000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u mannen, nu al.

Mijn HTPC moet als de beste!:
- downen, encoden, parren en rarren
- HD content en vanaf volgend jaar 3D (onbetast), doorsturen naar mijn Denon A/V reciever 3311 (dus HDMI 1.4a)
- DTS-HD (onbetast) door kunnen sturen naar mijn Denon
- Stil zijn

Een ssd zijn in dit geval ook wel gewenst zijn denk ik? Die als cache voor mijn HDD gaat werken?
Eventueel een passieve koeler voor mijn processor? `ik heb geen voorkeur voor AMD of what so ever. Wil gewoon de ultieme HTPC (die in een kastje staat)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 08-09 22:33
b.lamein schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:04:
[...]

Ik heb zelf de HD 5750 en die moet dus volgens jou 3d afspelen? Waar baseer je dat op als ik vragen mag. Ik dacht dat daar geen drivers voor waren, alleen voor de 6000 serie.
Gevonden op de AMD site, 3D stereoscopic display/glasses support. De 6x serie heeft HDMI1.4a ondersteuning.

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 10-11-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.lamein schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:04:
[...]

Las deze review: http://www.xbitlabs.com/a...tpc-graphics-cards_3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word een samsung 3D tv die hij via de denon moet gaan voeren, moet dus wel een 6000 serie zijn ivm de hdmi 1.4a uitgang denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik ben ook toe aan een upgrade van mijn HTPC. Ik heb nu al een paar jaar met veel plezier hiermee kunnen werken. Echter sinds de aanschaf van een 40" full HD tv wil ik natuurlijk ook fatsoenlijke HD (1080P) films gaan bekijken.

Echter met het afspelen van HD materiaal stotteren (framedropping) de films wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik wil dus graag het een en ander vervangen om de volgende doelstellingen te halen :
  • 1080p films zonder moeite en kraakhelder afspelen
  • Op de toekomst gericht ( indien mogelijk 3d HDMI 1.4 )
  • Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, Dolby® Digital Plus, Dolby® Pro Logic® IIz ivm met aanschaf onkyo versterker
  • Eventueel een keer PES of Fifa kunnen spelen
  • Zeer stil & zuinig
Ik heb momenteel het volgende systeem:
  • Processor : DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
  • Moederbord : Asus M2A-VM
  • Geheugen : 2x Kingston KVR667D2N5/2G
  • Videokaart : Ati Radeon 3400 512MB (Passief)
  • Hardeschijf : Samsung HD103UJ 1 TB
  • HTPC Behuizing : Antec Fusion met display
  • DVD speler/brander : ASUS DRW-1608P3S
Ik verschillende opties overwogen.

Optie 1
Ik vervang alleen de videokaart voor een kaart dat 1080p probleemloos en kraakhelder afspeelt (scheelt in kosten)

Optie 2
Ik vervang vrijwel alle onderdelen voor bijv:
#ProductPrijsSubtotaal
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 28,-€ 56,-
1MSI H55M-E33€ 71,50€ 71,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,69
  • Videokaart ( stil, lichte games en het moet natuurlijk passen in een antec fusion.
Nu is mijn vraag, kan ik met enkele aanpassingen mijn doelstellingen bereiken of zal ik alles moeten vervangen?

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen ondersteunen.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:29:
Dank u mannen, nu al.

Mijn HTPC moet als de beste!:
- downen, encoden, parren en rarren
- HD content en vanaf volgend jaar 3D (onbetast), doorsturen naar mijn Denon A/V reciever 3311 (dus HDMI 1.4a)
- DTS-HD (onbetast) door kunnen sturen naar mijn Denon
- Stil zijn

Een ssd zijn in dit geval ook wel gewenst zijn denk ik? Die als cache voor mijn HDD gaat werken?
Eventueel een passieve koeler voor mijn processor? `ik heb geen voorkeur voor AMD of what so ever. Wil gewoon de ultieme HTPC (die in een kastje staat)
En wat ik nog was vergeten, het mag rond de 1200 kosten. Maar als het iets duurder word kan dat ook (liever iets goedkoper natuurlijk) maar hij moet gewoon bovenstaande perfect doen.

Thanks in advance
Tja, er zit een kleine hick-up in je wensen. Als je nu verzekerd wil zijn van 3D support, is het niet verstandig om een HD5k kaart zonder hdmi 1.4 te kopen. Je andere opties zijn een NVidia of een HD6k. De laatste Nvidia htpc kaarten kwamen op Anandtech niet lekker uit de tests. De HD6k is op het moment alleen nog maar beschikbaar als echte gamekaarten en daardoor slurpen ze energie en zijn ze te luidruchtig voor een htpc. In jouw geval zou ik nu op een moederbord met IGP draaien en later uitbreiden met een passief gekoeld HD6k kaartje voor DTS HD en 3D.
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 77,29€ 77,29
1Ahanix MCE601€ 198,20€ 198,20
1AMD Athlon II X3 420e€ 89,-€ 89,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 88,-€ 88,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 52,34€ 52,34
1Asus M4A88T-M/USB3€ 75,74€ 75,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,51

Zit je met zuinige componenten op bijna de helft van je budget.

Mocht je echt niet kunnen wachten met HTS HD:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 77,29€ 77,29
1Ahanix MCE601€ 198,20€ 198,20
1AMD Athlon II X3 420e€ 89,-€ 89,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 88,-€ 88,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 52,34€ 52,34
1Asus M4A77T/USB3€ 70,32€ 70,32
1XFX HD5450 512MB DDR2 PCI-E (HD-545X-YNH2)€ 34,20€ 34,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 631,29

• Garcon-l
  • Laatst online: 03-04-2022
karstnl schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:46:
[...]

Gevonden op de AMD site, 3D stereoscopic display/glasses support. De 6x serie heeft HDMI1.4a ondersteuning.
3D moet ik toch sowieso versturen via hdmi 1.4 of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 11 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.