Zo, ik heb laatst een HTPC aangeschaft (met dank voor de reacties)
En ik zal ook binnenkort even een review schrijven..
Belangrijke punten die ik toch gelijk wil melden voor mensen die zich hier blauw naar lopen te zoeken..
Moederbord: Asrock M3A785GMH
1) HDMI audio moet via de bios worden ge-enabled, deze staat raar genoeg standaard op disabled.
Kast: NOX Live 2
1) Deze kast is niet volledig compatible met de blu-ray lezer van Samsung. (SH-B083L)
Het openknopje op de kast maakt geen verbinding met de openknop op de blu ray lezer.
Dit is normaliter te stellen in verticale richting, maar horizontale richting ontbreekt.
Het openknopje op de blu-ray lezer zit namelijk te hoog.
Oplossing: altijd de afstandbediening gebruiken om de speler te openen.
2) Het is maar even gissen welke schroefgaten je gaat gebruiken.
Er worden geleiderails geleverd voor de 5,25" bay voor de speler, alleen is het niet duidelijk op welke plek de schroefjes van de geleiderails voor de bevestiging met de blu-ray speler moet komen (De standaard plek van de schroefjes is niet goed). Daarna is het bijna onmogelijk om de drive erin te schuiven zonder de clipjes in de binnenkant van de kast te beschadigen.
Dit geldt ook voor de HDD. Deze mag niet aan de voorkant uitsteken, anders kan de voorkant er niet meer op.
3) De voorkant van de kast moet los, dit gaat echter niet gemakkelijk, je hebt zeker een punttang nodig of veel kracht in je vingers om hem los te krijgen. Ook terug zetten is een ware belevenis, voor je het weet komt er een kabeltje dubbel. Kijk dus goed uit.
4) Ik kreeg versie 7.63 van iMon bijgeleverd (dit is dus de versie uit 2009), welke niet goed werkt met Windows 7. Dit ging dus al gelijk fout tijdens de installatie, dus heb ik van de site (
www.soundgraph.com) een recentere versie binnengehaald. Deze werkt perfect alleen laat het mediaspeler (iMedion HD) wat wensen achter.
Dit is geen probleem want het systeem is gewoon volledig compatible met andere mediaspelers (XBMC).
Ook zijn de instellingen voor de afstandbediening voor XBMC standaard voorgeprogrammeerd en is alles te wijzigen.
5) Het verlengstuk van de voedingskabel zit niet handig. Met mijn voeding (Be Quiet L7 350w) was het onmogelijk om de stekker in de voeding te prikken zonder de kast om te buigen (aan de binnenkant).
Tips:
Koop geen ATX moederbord voor deze kast, het is wel mogelijk, maar het maakt je bijna onmogelijk om alles te installeren. Met mijn mATX bord vond ik het al moeilijk maar na veel gepruts is het gelukt.
Daarnaast raad ik deze kast toch echt wel aan, als alles is gelukt werkt het geweldig.
Het LCD werkt geweldig, je kan er alles op weergeven. Daarnaast kan je met de AB heel de PC bedienen, zelfs aanzetten, de muis bedienen, schakelen tussen toetsenbord en muis, schakelen tussen applicaties etc.. Nog nooit zoiets mooi's gehad aan de televisie.
[
Voor 9% gewijzigd door
lvrijn op 09-11-2010 13:05
]