Het gaat natuurlijk rete-snel maar ik heb de code gezien die een vriend van me op die manier heeft gegenereerd. En ja, het werkt. Stuk sneller gebouwd dan wanneer ik het had gemaakt. Zeker ook met een wat hippere interface. Maar... als je een lijstje met deelnemers hebt, er een select * gedaan wordt om alle deelnemers op te halen (maar dan een top 100 'want anders is de dataset te groot'. Vervolgens per deelnemer gekeken wordt of die deelnemer bij dit ding is wat op het scherm staat, en dan id en naam teruggeeft. En als dan als bug wordt gemeld, dat email adres daar ook getoond moet worden... en dat dan niet gewoon het email adres in die query meekomt, maar los via een postgress-api-functie (of hoe dat ding officieel heet) erbij wordt betrokken denk ik wel... tjah, je hebt iets werkends, maar er is "ruimte voor verbetering"

Als je je prompt zo moet maken dat je er altijd bij moet zeggen "oh ik wil die kolom ook zien, en denk eraan, graag in dezelfde query toevoegen" dan zijn we nog heel ver af van de ideale wereld
Maar dat gezegd hebbende maak ik ook wel dankbaar gebruik van Claude en op sommige momenten bespaard het veel tijd. Zeker voor zeg maar standaard concepten (die als applicatie misschien een beetje uniek zijn, maar als concept niet) zoals hier heb je een model, ik wil een blazor pagina waarin dit wordt getoond. Sortable, caching op de server tot filter wijzigt, je moet vinkjes kunnen zetten, dan is dat in een vloek en een zucht gemaakt in de tijd waarin ik net "add razor component" kan aanklikken.