Leipo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:55:
[...]
zoals je aan mijn woordkeuze al af kon leiden: zelf g
een ervaring mee, maar wel het
een en ander over gelezen toen ik zelf dacht aan het beginnen met uniforce
uiteindelijk dus niet gedaan
belangrijkste hobbel voor mij: zij hebben er g
een belang bij om uitgekocht te worden, zolang jouw BV bestaat ontvangen zij geld. Dus is het in hun eigen belang om het opzeggen zo lang mogelijk te rekken
voorbeeld:
http://www.brabantstart.n...-uit-opdrachtloze-zzp-ers
[...]
Ik had maar twee vragen toek ik daar
een gesprek had:
wat kost het en hoe snel ben ik er vanaf. Ik heb g
een enkele ambitie om op deze wijze te blijven werken maar wilde deze opdrzcht graag doen. Idd piek en je bent van Uniforce of. Dan is de bv van mij en kan ik er mee doen
wat ik wil, liquideren, aanhouden of
wat dan ook.
Hij koos eieren voor zijn geld. Het oprichten van de bv kostte hem zo'n €2000. Daarnaast betaalt hij iedere maand €300 aan de externe partij, die 20% van de aandelen bezit. 'Van het bedrijf waar ik mee samenwerk moet ik ieder kwartaal een accountantscontrole laten uitvoeren. Die organiseer en betaal ik zelf. Ik word meer belast, dan ontlast.'
Ook g
een idee waar die bedragen vandaan komen. Mijn bv kostte kostte 480. De aandelen zijn 20 euro nominaal en de maandelijks kosten 170. Het verlies aan geld zit 'm in de sociale meuk en verplichte ziekteverzuimverzekering terwijl dat allemaal
een stuk slechter is dan de AOV als
zzpér. Daarnaast ben je 'verplicht' te werken omdat de bv loonheffing moet afdragen en salaris moet betalen, itt tot
een eenmanszaak. Moet je ook werken natuurlijk, maar als ik
een half jaar vakantie wil leef ik van mijn spaarrekening en hoef ik g
een belasting te betalen over omzet die ik dan niet heb
[
Voor 33% gewijzigd door
fry77 op 15-03-2017 20:14
]