Je administratie opslaan is niet echt werk. Het is ondersteund proces waar elke organisatie in dient te voorzien. Miljoenen ZZPers doen dat zonder NAS dus maakt je wel een vreemde eend. Het is dan wel opvallend dat die ook nog thuis staat. Als dat naar voren komt kan je vragen verwachten zoals aantonen wat de verdeling privé en zakelijk is.Wolly schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:01:
[...]
Een inspecteur heeft zich helemaal niet te bemoeien met hoe jij je werk doet. Waarom denk je dat hij zal vragen waarom je het niet in een cloud zet?
Verder is er ook nog een gradatie in zelf bepalen hoe je werk doet. Wat voor laptop of telefoon je gebruikt is niet zo relevant maar woon-werkverkeer met het vliegtuig gaat weer te ver (Cessna arrest), het moet wel zakelijk verantwoord zijn. Ik denk ook niet dat ik weg kom met een caravan als mobiele werkplek of vakantie voor mijn werknemer van de maand.
Uiteindelijk zit ook een verschil in je werkzaamheden. Een ITer komt wel weg met een dure Macbook, een boekhouder met een NAS (thuis) voor de administraties maar bij een loodgieter wordt beide discutabel.