Jogai schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:24:
[...]
Maar dat is toch
een vrij hoge investering om zeg 10 andere bedrijven te leren kennen? Plus dat de kans me klein lijkt dat je bij
een willekeurige verzameling van 10 bedrijven daadwerkelijk aan de slag kan.
En voor het sociale deel zitten we toch hier in dit topic
Groet vanaf de zolderkamer

Om het even in perspectief te zetten, ik denk dat 50+
een aardige schatting is. Al ken ik ze zeker niet allemaal maar door gezamelijke appgroepjes e.d. zijn ze wel makkelijk benaderbaar. Daarnaast heb ik zo ook gelijk
een stuk warmere connecties met
een cirkeltje verder. Ofwel hun connecties.
Hydra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:57:
[...]
Maar
wat heeft het je nu concreet opgeleverd? Ik vind mensen kennen ook leuk, maar van de ITers die ik ken is er maar
een heel klein groepje die
een beetje doen
wat ik doe, en ook nog op
een manier dat we elkaar werk kunnen toespelen. En met deze mensen kan ik prima
een netwerk onderhouden zonder op
een kantoor te zitten.
Goede vraag. Het antwoord splits ik in twe
eën. In harde resultaten is er eind vorig jaar bijna
een erg lucratieve opdracht uitgekomen. Mondeling waren we akkoord. Op de valreep diende zich onverwacht
een sollicitant voor
een dienstverband aan die ook geschikt was en daar is het op afgeketst. Dus dan kun je stellen "niets dus" maar als je bekijkt hoe concreet dit was en de manier waarop het niet is doorgegaan zie ik het wel als concreet resultaat.
Zelf ben ik ondertussen weer met
een andere klus bezig. En in dat opzicht zit het netwerken ook
een beetje in de warmhoudstand; of er op dit moment iets uitkomt of niet is helemaal niet zo relevant omdat ik net als ieder
een elders ook wel opdrachten vind. Maar de echte test zit erin als het in de toekomst
eens
wat stroever loopt met de economie.
Daarnaast het zachte aspect. Ik zit in
een geweldig kantoor. Monumentaal pand, plafonds van 5 meter en glas in lood en dergelijke op 10 minuten fietsen van m'n huis. Daar word ik blij van. De minimumruimtes zijn hier 50 m2
wat natuurlijk heel erg groot is. Dit pand
Members only:
All
een zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
is nieuw gerenoveerd en was daarvoor
een bouwval. Veel bedrijven die hier zitten zaten hiervoor in
een tijdelijk buurpand. Daar heb ik
een collega
zzp'er leren kennen waar ik goed mee overweg kon en we hebben daarom besloten vanaf de verhuizing samen
een ruimte te delen. Wel zo gezellig.
En dat bevalt heel goed.
Dus samengevat draagt het kantoor ook gewoon bij aan m'n geestelijk welzijn en waarschijnlijk daardoor ook indirect aan m'n drive. Lijkt me
een prima investering