Je doelt denk ik op bestuurlijke aansprakelijkheid? Natuurlijk ben je in
een BV niet vogelvrij maar juist de scheiding tussen privé en zakelijk (aansprakelijkheid) is
een hele duidelijke. Je wordt echt niet zomaar als DGA aansprakelijk gesteld terwijl dat met
een eenmanszaak (g
een bv) per definitie wel is.
t'Is ook afhankelijk van je omzet p/j.. Eenmanszaak heeft voordelen als een zelf te bepalen salaris dat per maand scheelt.
Stel je keert je zelf 2700,- per maand netto uit en je wil 2000,- extra voor een bankstel kan je dit niet zomaar opnemen.
En waarom zou dat bij
een BV niet kunnen? Als ik 2000 euro wil opnemen dan kan dat gewoon. Als lening of als belastbaar loon om maar twee voorbeelden te noemen. Net als bij
een niet BV. En ik bepaal ook zelf het loon vanuit de BV. En ja dat kan ook prima onder het “minimale DGA” loon zijn wanneer nodig

. Kortom ik zie g
een verschil
En de controle, zoals je zelf zegt, vond ik ook fijn te houden. Je gaat een verplichting aan met jezelf (de bv).
Bij
een BV kan je die controle ook gewoon zelf houden. Net als bij
een niet BV moet je dan zelf de administratie kunnen doen. Of je dat kunt of wilt heeft niks met
een BV zelf te maken.
Het is een trent denk ik, en het staat misschien proffesioneel (subjectieve mening). Veel mensen vinden het vet staan.
Ik denk niet dat veel mensen
een BV oprichten omdat het vet staat maar zich echt hebben verdiept in waarom dit verstandig kan zijn. Je levert niet even 14 procent mkb winstvrijstelling in omdat het vet staat
[
Voor 8% gewijzigd door
We Are Borg op 29-09-2021 18:31
]