Hallo Concullega's!
Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben
een Medior/Senior .NET Developer in regio Randstad en sta op het punt om als
ZZP'er verder door het leven te gaan.
Ik zie mij als medior/senior omdat ik zelf al tegen de 10 jaar ervaring heb in het .NET wereld maar pas sinds 4/5 jaar mezelf in de wereld van C# bevind en de afgelopen 2 jaar pas in MVC en .NET Core (te lang bij
een eerdere werkgever gezeten die nog in webforms en VB zat). En nu na vele overwegingen en de voordelen tegenover de nadelen te zetten, wil ik de richting van
ZZP'er op gaan.
Dit ook omdat ik mij nu in de "somewhat" gunstige situatie bevind dat ik, door bedrijfeconomische redenen bij me vorige werkgever, in de WW zit. Hiermee krijg ik van het UWV
een "startperiode" aangeboden om aan de slag te gaan als
ZZP'er .
Ziende dat er nog wel aardig
wat op je af komt heb ik
wat vragen die jullie mogelijk kunnen beantwoorden.
Hoe actueel is de OP post?
Markt
Nu heb ik al veel in deze topic gelezen en al aardig
wat telefoontjes gepleegd met verschillende intermediar bedrijven en ik krijg
een mixed gevoel over het marktklimaat op dit moment voor iemand met mijn ervaring/kwaliteiten. Dit ook i.v.m. het coronavirus. Sommige partijen (toevallig ook de gene die detachering doen) zeggen dat het
een slechte periode is om te starten als
ZZP.
Wat vinden jullie?
Ik zie veel Senior vacatures op verschillende sites maar zou mezelf nog niet als full fledged Senior willen verkopen.
Is er vraag naar medior/senior .NET Developers?
Ik heb her en der de naam The Future Group horen vallen.
Wat zo'n partij kan betekenen voor
een startende
ZZP'er lijkt me wel handig, all
een lees ik niet het beste erover in andere topics.
Zijn er soortegelijke bedrijven die wel aan te raden zijn?
Verzekeringen
Ik lees zo dat er drie cruciale verzekeringen zijn die ik moet afsluiten; Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven (AVB), Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) en Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV).
In hoeverre zijn deze gelijk vanaf het begin aan te raden? Ziende dat ik momenteel maar
een klein inkomen heb (net genoeg voor vaste lasten).
Tarief
Qua uurtarief schat ik mijzelf tussen de €65 en €70. Is dit
een redelijk tarief? Deze berekening is gedaan via verschillende sites met "hoe bereken ik mijn uurtarief" en advies van excollegas die zelf al
een tijdje terug richting
ZZP'er zijn gegaan.
Leningen/startkapitaal voor materiaal
.
Ik heb op dit moment nog g
een laptop omdat ik deze voorh
een niet nodig had (altijd desktop op kantoor en thuis gehad). Is
een laptop cruciaal? Hetzelfde geldt eigenlijk voor licenties; zijn er partijen die jullie hiervoor aanraden? Via UWV hoor je veel over Qredit.
Eigenlijk ben ik ook op zoek naar
een beetje positiviteit. Ik begon met
een aardige dosis motivatie, maar na
wat onderzoek ben ik de verkeerde bronnen tegen gekomen, samen met het gevoel dat er niet veel vraag is naar Medior .NET developers.
Als er mensen zijn die het niet erg vinden om af en toe
een DM te ontvangen voor
wat vragen/coaching dan zou ik dat zeker waarderen.
Bedankt mensen!