Als ik wordt 's avonds, 's nachts of in het weekend wordt gebeld voor
een incident, hanteer ik ook
een verhoogd uurtarief. Overigens hebben we het wel over andere bedragen dan 40 euro
De vaste, door de intermediair gedicteerde, tariefstructuur is wel
een rood vlaggetje. In plaats van individuele tarieven waar de verschillende
zzp-ers over hebben onderhandeld, legt het bureau de tarieven vast. Dat voelt als
een machtsverhouding.
Ook
een vlaggetje: dezelfde
zzp-tarieven bij verschillende eindklanten, terwijl die klanten zelf wellicht verschillende tarieven betalen. Dat voelt ook als detachering waarin de intermediair
een stuk marktrisico overneemt. Ik heb ook bemiddelaars waarvoor ik meerdere projecten heb gedaan. Maar dan was het tarief verschillend per eindklant. Vooral als dat ook wel
eens
een stap omlaag is, kun je het opvatten als
een ondernemersrisico.
[...]
Ik denk ook dat ze simpelweg te weinig bewijs hebben aangeleverd, en daardoor als schijnzelfstandig zijn gelabeld.
Dat. De verdediging van de intermediair is imho heel zwak geweest. Wel
een paar claims maken die het vonnis hadden kunnen veranderen, maar nalaten om de juiste documenten te produceren. Gevolg is dat deze punten als ongedocumenteerd zijn weggewuifd en de markt met
een vervelend vonnis in zijn maag zit.
Ik heb het ook niet op alt right.
Wat ik wel mis, is
een klassieke rechts-liberale partij. VVD kan ik daar nauwelijks meer toe rekenen.
Kijk naar dossier
ZZP. De wetgever laat
een jarenlange onzekerheid boven de markt hangen en er lijkt
een algem
een minder gunstig politiek klimaat te ontstaan. Ook is de regeldruk niet afgenomen maar toegenomen.
Of de inkomenspolitiek.
Een tweeschijven-stelsel IB dat door inkomensafhankelijke heffingskortingen maar liefst 7 schijven blijkt te bevatten. Officieel komen mensen pas boven de 2x modaal in dehoge schijf (tarief ~50%) terecht, in de praktijk al bij 1x modaal. Ieder
een boven modaal "in het hoge tarief", dat klinkt meer als
een PvdA regering dan
een VVD-regering.
Naast de rechtse principes zitten ook de liberale principes in de knel. De belastingen worden steeds fijnmaziger en grijpen steeds nadrukkelijker in op de levenskeuzes van de burger.
Een paar voorbeelden: progressieve BPM, verschillende tarieven bijtelling, toegenomen accijnzen, beperkte overdraagbaarheid van heffingskortingen, talloze toeslagen en subsidies. Wie door het hoepeltje van wenselijk gedrag wil springenm wordt in de
watten gelegd. Liever niet teveel afwijken.
[
Voor 42% gewijzigd door
t_captain op 10-01-2020 16:51
]