WBSO gaat enkel op voor de partij die de loonheffingen inhoudt/afdraagt. Vermoedelijk is dat niet je opdrachtgever, maar ben jij dat. Als jij
een zeker voordeel kan opstrijken is het aan jou of/hoe je dat verdeelt met je opdrachtgever.
Die opdrachtgever heeft wel geinvesteerd in de aanvraag. Afhankelijk van het project gaan daar ook best de nodige uren in zitten. Als je aan de opdrachtgever vraagt 'mag ik die projectbeschrijving even hebben', dan snap ik wel dat die daar
een kans ziet om de kosten van de aanvraag deels te op te vangen. En zijn zij natuurlijk ook niet dom, dat als zij hun kosten verder kunnen drukken ze 't natuurlijk altijd kunnen proberen...
Dat gezegd hebbende, de RVO is wel heel kritisch bij de projectbeschrijving van inhuur. Je kan niet zonder meer
een kopie van de aanvraag van je opdrachtgever opsturen. Het moet specifiek ingaan op
wat _jij_ dan doet binnen dat project, en aangeven hoe specifiek dié activiteiten voldoen aan de eisen van de WBSO.
Mijn suggestie zou zijn om zelf deze beschrijving te maken die toegespitst is op
wat jij doet binnen het project van je opdrachtgever. Dan zeg je tegen je opdrachtgever 'laat maar, niet geintresseerd', en strijk je zelf volledig de voordelen op.
Let wel op, formeel wordt pas achteraf vastgesteld dat je daadwerkelijk dat geld krijgt (en je het niet hoeft terug te betalen), o.a. aan de hand van de urenverantwoording. Zou je toch
een deal met je opdrachtgever sluiten, zou ik somehow heel erg duidelijk zwart op wit vastleggen dat als de RVO achteraf toch
een probleem heeft met de subsidie, je opdrachtgever alsnog het verschil betaalt.
offtopic:
En inderdaad, ik had ook in m'n agenda staan dat je vandaag uiterlijk een aanvraag moet doen om op 1 januari in te gaan. Maar je kan ook gewoon voor 1 januari de aanvraag indienen, en die dan laten ingaan op 1 februari.
[
Voor 6% gewijzigd door
Freeaqingme op 30-11-2019 15:26
]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.