☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Anoniem: 325161
Zoals je aangeeft kan ik ook weinig terug vinden op hun website.
Ik ben zelf in Rotterdam
Net nog online geweest.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Anoniem: 59483
Zie bijv. Wel bereik, niet bereikbaar
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Als ik het zo lees lijkt het vooral om Noord en Zuid Holland te gaan.
Lekker kort.
Bij mij lijkt het overigens nu prima te werken
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Ik had dus ook problemen met internet woensdag, maar sindsdien zit mijn telefoon continu op H inderdaad in Rotterdam. Wat een vooruitgang!TWeaKLeGeND schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:57:
Rotterdam, t-mobile werkt perfect, ben op het tmobile netwerk heeft sinds een paar dagen gprs speeds (maar nog wel UMTS verbinding)
In centrum R'dam liggen een paar masten er uit, je mag blij zijn als dat voor juni weer werkt.
Anoniem: 169687
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 169687 op 11-05-2010 13:31 ]
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Anoniem: 169687
Andere t-mobile mensen om mij heen in noord Groningen (Zernike studentencampus) met 3G hebben ook "geen service" momenteel. Wie toch wil bellen moet overschakelen naar GSM.
ff afwachten maar. Wel even met zijn allen naar de 1200 bellen om t-mobile in te lichten...
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 169687 op 11-05-2010 13:36 ]
Ik heb hier ook echt al lang last van en het ligt sowieso niet aan mijn telefoon (al verschillende telefoons uitgeprobeerd). Ik heb eigenlijk altijd goed en continu bereik, dus hier kan het ook niet aan liggen. Maar soms heeft ie zoveel moeite om een data connectie op te zetten. Dan blijft ie echt een paar min proberen voordat ik uiteindelijk rustig kan surfen. En met een beetje pech knalt ie er dan ook weer snel uit en kan ie weer van voor af aan gaan proberen. Ik moet ook wel zeggen dat ik hier niet altijd last van heb, en dat het soms ook erg goed en soepeltjes gaat... Maar het is geregeld ook echt slecht dus...Spudje81 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:51:
Ik heb al 2 maanden problemen met vaak wegvallende internetverbinding (ookal staat 3G met vol bereik in mijn iphonescherm). Bellen werkt prima, als ik 3G op mijn iphone uitschakel werkt het ook prima, maar 3G is echt behelpen. Gisteravond ging het toevallig weer even goed, maar vandaag is het weer drama.
Hier zijn algelopen maand 5 nieuwe masten met 3G gekomen
In west nunspeet 3 maanden en 1 week storing wat maar niet woord opgelost heb ik niet zo veel last meer van door de nieuwe 3G uitbreiding in oost nunspeet
Dat ziet er zo uit

Gerekend af wijk t,hul in nunspeet
1 op -bijna 1 km afstand 920 meter niet active 3G - station nunspeet
2 op -bijna 2 km afstand 1.84 km active nieuwe mast 3G - nunspeet oost
3 op -bijna 2 km afstand 1.98 km active mast 3G - nunspeet west snelweg
4 op -bijna 4 km afstand 3.60 km active mast 3G - zanderplas snelweg
5 op -bijna 4 km afstand 3.82 km active nieuwe mast 3G - kolstee vierhouten
6 op -bijna 5 km afstand 4.78 km niet active 3G - hulshorst
7 op -bijna 6 km afstand 5.59 km active mast 3G - tussen nunspeet, t,harde snelweg
8 op ---- 6,5 km afstand 6,55 km niet active 3G - vierhouten centrum
9 op ------ 7 km afstand 7.07 km active - nieuwe mast 3G - grens gemeente nunspeet, epe
10 op ----- 7 km afstand 7.09 km active mast 3G - hierden snelweg
11 op --- 7,5 km afstand 7.51 km niet active 3G - bij elspeter heide autoweg
12 op bijna 9 km afstand 8.98 km active - nieuwe mast 3G - schietterrein t,harde
13 op bijna 10km afstand 9.82 km active - nieuwe mast 3G - elspeet centrum
Zijn er meer die het gemerkt hebben
Lijkt mij sterk dat niet iemand dat gemerkt heeft
Iedereen kan nu zo maar ineens betere 3G dekking hebben in nederland, T-Mobile is er hard mee bezig
[ Voor 8% gewijzigd door Blids op 12-05-2010 20:13 ]
In west nunspeet nog steeds storing, Nu 3 maanden + 2 weken
Alleen 7197, 7198, 7199 de rest werkt goed
Getest op 8071NH
De mast uitgebreid met 3G/Hsdpa in oost nunspeet werkt prima, vol op Hsdpa, dat bewijst deze radio streaming

Bij Cell-id 7559 constant H bij radio streaming

Internet Explorer site laden gelijk constant H tijdens het laden speedtest 1291 Kbit/sec of wel bijna 1,3 Mbit/sec
Ook getest op 8071NH en bij de rijksweg nunspeet waar de 3G mast staat
De 3G/Hsdpa mast aan de snelweg in west nunspeet, werk nog steeds niet goed, wat er aan de hand is is me een raadsel, maar duidelijk dat het niet goed werkt dat bewijst deze radio streaming

Bij Cell-id 7197 om 10 sec H bij radio streaming, werkt vaak alleen van af een goed werkende 3G mast anders gelijk Fout in de windows media player
Dat ziet er zo uit H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G H 3G regelmatig bufferen vervolgens weer afspelen 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G H 3G H 3G 3G 3G 3G Vervolgens Fout in de windows media player
Internet Explorer werkt vaak alleen van af een goed werkende 3G mast anders gelijk er is geen internet verbinding of er is een onbekende fout opgetreden
voor beelden
Site Speedtest komt er een H 3G H 3G H 3G 3G gaat hij downloaden 106 kb, 298 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 369 kb, 488 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 596 kb, 683 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 777 kb, 891 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 966 kb en klaar 356 kbit/sec als resultaat, als ik er mee door krijg ik uiteindelijk er is een onbekende fout opgetreden
Het probleem is dan dat ik dan het toestel uit en aan moet doen om weer te kunnen bellen smssen en te internetten, ik woord er niet goed van dat ik mij toestel 100x op een dag moet uit en aan zetten
@ silent aan de antenne's en aan de bts kasten onder aan de mast
Gr
[ Voor 20% gewijzigd door Blids op 17-05-2010 10:19 ]
Eerder vandaag (1,5 tot 2 uur geleden) had ik wel een T-Mobile kaart uitgeruste Laptop op het werk (Ook in Eindhoven) last van wegvallende verbinding.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Postcode : 3131HG
[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 19-05-2010 16:51 ]
Owner of DBIT Consultancy
GPRS werkt nog wel normaal, al kan ik hier aardig mee leven, heb ik toch maar de bundel (BEN) voor de volgende maand opgezegd ;-)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anoniem: 309128
Kan echter in uitzonderlijke gevallen uitgaande oproepen plegen over inkomende oproepen maar niet te spreken.
Het uitzetten van 3G biedt in sommige gevallen wel de oplossing.
En als ik wel een data verbinding heb is het vaak maar van korte duur.
T-mobile doe er iets aan (buiten het alleen maar ontkennen).
is verbroken door een onbekende reden.
Dit is in de regio Hattemerbroek.
HSDPA maar even uitgeschakeld op m'n telefoon, en met GPRS werkt het wel wat trager dan die 1 mbit/s, maar het werkt perfect
[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 20-05-2010 10:54 ]
Maar... geen korting/schadevergoeding want onderhoud mag gewoon volgens de kleine lettertjes... Wat onzinnig is want dit duurt veel te lang.
spoor12b
Anoniem: 250621
Als zij niet zeggen wat dan ook over onderhoud, moet iedereen ervan uitgaan dat het een capaciteitsprobleem of onoplossbaar storing is. Dan gaat iedereen weg. Zeker niet de bedoeling . . . of wel...spoor12b schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:51:
... maar volgens support is er geen storing. De T-mobile winkel geeft inderdaad toe dat er onderhoud gaande is.
Maar... geen korting/schadevergoeding want onderhoud mag gewoon volgens de kleine lettertjes...
Is het niet een oplossing om EDGE op het GSM te gooien als een soort tussenoplossing.
Ik merk namelijk dat het 3G netwerk van T-Mobile vaak weg valt en overgaat op GPRS, of simpelweg niets doet waardoor het beter is om 3G uit te zetten en internetten via GPRS nog sneller werkt.
EDGE lijkt me daarom een prima tussenstap waardoor je toch een goede internet experience hebt als 3G wegvalt/niet reageert, wat mij regelmatig overkomt.
Is dit niet een handige tussenoplossing, ik heb gelezen dat EDGE slechts een softwarematige upgrade betekent van het GSM/GPRS netwerk? Waardoor de kosten mee zouden moeten vallen lijkt me.
Anoniem: 250621
EDGE is jaren geleden verwijderd uit Nederland. Te primitief.dentinho schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:03:
EDGE lijkt me daarom een prima tussenstap

T-mobile netwerk niet bestand tegen goed weer?
Was net in Kerkrade en wilde even iets opzoeken en symbooltje komt wel maar geen internet.
Zit ik lekker voor WnW te betalen doet de zooi het geeneens.
Aangezien er geen statement is betreffende dit probleem van T-Mobile betwijfel ik dat ze de betalende klanten gaan vergoeden.
Bij Tele2 horen ze ook al meer klanten met deze problemen maar T-mobile schijnt van niks te weten...

niet nog gekker worden...
Ik denk dat T-Mobile zogenaamd van niets weet want als ze toegeven dat er problemen zijn dan komt het in de media (zoals tweakers.net FP) en is het negatief nieuws. Tevens zal dan verwacht worden dat de klanten een maand korting krijgen ofzo zoals KPN enige tijd geleden deed.benji83 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:51:
Vanmorgen ging het hier redelijk goed, maar vandaag viel hij een aantal keer helemaal weg, zelfs GSM viel uit.
Bij Tele2 horen ze ook al meer klanten met deze problemen maar T-mobile schijnt van niks te weten...
Anoniem: 350848
Hier (Veghel) de laatste dagen ook problemen. Begon al te twijfelen aan mijn telefoon, maar blijkbaar loopt T-Mobile dus te kloten. Enig idee hoe 'ontvangst' te monitoren is met behulp van een Android app?janzeeschuimers schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 04:17:
Hier in Uden (N-B) is het ook slecht , bellen is geen probleem maar data is zwaar kloten , wel ontvangst maar contact maken is er haast niet bij (soms moet ik het wel 10 keer proberen) en dan vaak nog geen data verbinding.
En als ik wel een data verbinding heb is het vaak maar van korte duur.
T-mobile doe er iets aan (buiten het alleen maar ontkennen).
Ik ben dus net even bij een T-mobile shop langsgegaan met de vraag of er een storing was. Daar wisten ze uiteraard van niets. Wel vertelde de medewerker dat het ook aan een verouderde SIM-kaart kan liggen en omdat de mijne nog uit het BEN-tijdperk stamde heb ik gelijk een nieuwe meegekregen.
Heb hem net even een tijdje getest en kan tot nu toe concluderen dat het daar voor mij idd mee te maken had! heb nu gewoon constante verbinding. Mocht je dus ook nog met een verouderde SIM-kaart rondlopen en last heb van slechte verbinding, probeer het eens met een nieuwe SIM!
Hm mijn verbinding is in 0172 ook niet bepaald geweldig te noemen. Thuis wel, maar op het centrum is het een drama zodra er veel mensen rondlopen.ruurd v. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:50:
Ik had de laatste drie weken ook last van een behoorlijk kwakkelende internetverbinding van T-mobile (regio Leiden). Ondanks een 3G/H logo in beeld toch geen verbinding (van elke 5 minuten maar 1 minuut verbinding) maar wel goede snelheid wanneer er verbinding was... Verder naar ik weet geen problemen met telefoonverbinding.
Ik ben dus net even bij een T-mobile shop langsgegaan met de vraag of er een storing was. Daar wisten ze uiteraard van niets. Wel vertelde de medewerker dat het ook aan een verouderde SIM-kaart kan liggen en omdat de mijne nog uit het BEN-tijdperk stamde heb ik gelijk een nieuwe meegekregen.
Heb hem net even een tijdje getest en kan tot nu toe concluderen dat het daar voor mij idd mee te maken had! heb nu gewoon constante verbinding. Mocht je dus ook nog met een verouderde SIM-kaart rondlopen en last heb van slechte verbinding, probeer het eens met een nieuwe SIM!
Nu hebben ze wel nieuwe masten geplaatst maar die zijn volgens mij nog niet operationeel. Grappig is dat als ik op mijn balkon zit geen data doorkrijg maar aan de andere kant van het appartement wel data doorkrijg.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Al die telecomboeren boeren lijken wel hetzelfde, 'nee, storing hebben we niet hoor'......
Nou, T-mobile gaat er hier uit! Niet de eerste keer dat 3G gewoon traag als dikke stront is als het al werkt.
Ze kunnen alles wijs maken met capaciteiten die uitgebreid worden, ze komen gewoon tekort en niet een beetje! Hierin loopt T-mobile met stip voorop!
Weer slechte 3G verbinding/geen verbinding.
I am the great Cornholio!
Ik word er echt doodmoe van de laatste tijd.
edit: netwerkinstellingen hersteld, maar niks werkt...3G niet, GPRS niet...tis allemaal zo dood als een pier. Krijg wel een ip.
[ Voor 22% gewijzigd door Yzord op 26-05-2010 12:58 ]
Bij mij hetzelfde, in Nijmegen.Yzord schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:48:
In Nijmegen ondervind ik de laatste dagen ook dikke ellende met 3G. Het werkt gewoon niet meer. Wel 3G bereik, krijg ook een ip en dat was het. Een paar kb ophalen lukt niet meer....
Ik word er echt doodmoe van de laatste tijd.
edit: netwerkinstellingen hersteld, maar niks werkt...3G niet, GPRS niet...tis allemaal zo dood als een pier. Krijg wel een ip.
Eigenlijk alleen GPRS en dat is zo sloom als wat, sinds een week oid.
De laatste maand (BEN) werd mijn snelheid op 3G al gecapped op 120kbs down, en dat is gewoon echt te traag om iets op je telefoon te doen.
Gisteren Telfort aangevraagd. Ben benieuwd hoe het met KPN-netwerk hier in de buurt zit.
Waarschijnlijk omdat ze weten dat ze er niets tegen kunnen doen. Veel mensen daar hebben al sinds maanden 3G problemen en krijgen telkens als ze de problemen melden te horen dat er inderdaad problemen zijn en deze binnen 2 weken gefixed zijn.
T-Mobile luistert niet maar blijft wel elke maand netjes hun geld cashen.
Ik raad iedereen aan om deze problemen bij Kassa te melden.
Als we ons allemaal melden bij Kassa zal Kassa er misschien iets aan doen. Betwijfel dat T-Mobile dit kan blijven ignoreren als het op TV komt.
Anoniem: 236815
Wat ik al helemaal niet begrijp en behoorlijk naar oplichting vind ruiken:
- Ze kunnen de huidige abonnees al enige maanden niet bieden waar ze recht op hebben, maar waar deze nog altijd voor doorbetalen. Vanuit T-Mobile geen enkel initiatief naar de abbonees toe om het gemis van 3G te compenseren. (Waar ten tijde van het afsluiten van het abo juist reclame voor werd (en nog steeds wordt) gemaakt. 'Altijd en overal internet!')
- Toch gaan ze tegelijkertijd door met abo's verkopen alsof er niks mis mee is. Geen enkele consument wordt in de winkel of per telefoon gewaarschuwd dat het momenteel niet werkt.
Volgens mij duidelijk gevalletje van oplichting. Mensen een contract blijven aansmeren op diensten die duidelijk niet geleverd kunnen worden. Elke dag meer mensen erbij = probleem wordt groter.
Of heb ik het nou mis? Ik hoor het graag!
Met 2G kun je ook internetten, dus er is vaker internet dan jij denkt en daarnaast heeft niet iedereen problemen natuurlijk met T-Mobile.Anoniem: 236815 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:21:
In Eindhoven (woensel-zuid, markt, centraal station) is 3G ook totaal niet bruikbaar. Overduidelijk capaciteitsprobleem aangezien het vooral tijdens piekuren op z'n gat ligt.
Wat ik al helemaal niet begrijp en behoorlijk naar oplichting vind ruiken:
- Ze kunnen de huidige abonnees al enige maanden niet bieden waar ze recht op hebben, maar waar deze nog altijd voor doorbetalen. Vanuit T-Mobile geen enkel initiatief naar de abbonees toe om het gemis van 3G te compenseren. (Waar ten tijde van het afsluiten van het abo juist reclame voor werd (en nog steeds wordt) gemaakt. 'Altijd en overal internet!')
- Toch gaan ze tegelijkertijd door met abo's verkopen alsof er niks mis mee is. Geen enkele consument wordt in de winkel of per telefoon gewaarschuwd dat het momenteel niet werkt.
Volgens mij duidelijk gevalletje van oplichting. Mensen een contract blijven aansmeren op diensten die duidelijk niet geleverd kunnen worden. Elke dag meer mensen erbij = probleem wordt groter.
Of heb ik het nou mis? Ik hoor het graag!
Het lijkt dus dat praktisch landelijk de 3G sinds een kleine maand niet vooruit te branden is? Is dat een juiste conclusie?
Het punt is dat ik betaal voor 3G. Ze adverteren met snel internetten via je mobiele telefoon altijd en overal. Een keer storing kan natuurlijk, daarom hoor je me ook nu pas voor t eerst (na maanden slecht / niet werkend 3G) Maar dat ik toch best wel kan GPRS'en is ondanks dat het waar is voor mij totaal geen argument in deze discussie. Over GPRS kan ik mijn werk niet doen, 3G wel. Ik heb de iPhone gekocht met 3G erbij. Ik wil gewoon de diensten waarvoor ik betaal kunnen gebruiken.MensionXL schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:32:
[...]
Met 2G kun je ook internetten, dus er is vaker internet dan jij denkt en daarnaast heeft niet iedereen problemen natuurlijk met T-Mobile.
Iedereen die ik ken in enigzins stedelijke gebieden met T-Mobile 3G (stuk of 30 personen in verschillende steden, bijna allemaal iPhone) heeft de laatste tijd problemen om te internetten. Ook staan de fora er mee vol. Natuurlijk misschien niet iedereen, maar wel enorm veel. Vergeet ook niet dat er genoeg mensen zijn met de problemen die ik beschrijf, maar die zich er niet aan ergeren of storen. Punt blijft dat je daar niet voor betaalt. Toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 236815 op 26-05-2010 20:05 . Reden: kleine toevoegingen ter verduidelijking en onderbouwing ]
Dat vraag ik mij dus ook af, hoewel het 'afvragen' op dit moment steeds meer neigt naar 'zeker weten'. (Mijn geval gaat het om Eindhoven) Vandaar ook misschien de plotse media berichten een week geleden dat T-Mobile de capaciteit aan het 'verdubbelen' is... helpdesken duren steeds langer, fora worden drukker en niet meer door werknemers bezocht...martinweb.nl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:38:
Hier ook al een paar weken erg slechte verbinding met 3G. Omgeving Almere.
Het lijkt dus dat praktisch landelijk de 3G sinds een kleine maand niet vooruit te branden is? Is dat een juiste conclusie?
Zeker weten doen wij als consument nooit. We kunnen slechts dingen uitsluiten en feiten bij elkaar optellen...
Nja, je kan ook overdrijven natuurlijk. Ik vind ook dat T-Mobile haar zaken niet op orde heeft, ben zelf 4 jaar klant geweest en zit nu bij Vodafone dus laat daar geen misverstand over zijn, maar ik heb gewoon mijn huidige telefoon ingesteld op GSM only omdat het gewoon snel genoeg is voor mij (Opera Mini ftw). Ik vind het daarnaast ook fijner werken omdat m'n accu veel langer meegaat.Anoniem: 236815 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:57:
[...]
Het punt is dat ik ook betaal voor 3G. Ze adverteren met snel internetten via je mobiele telefoon altijd en overal. Een keer storing kan natuurlijk, daarom hoor je me ook nu pas voor t eerst (na maanden slecht / niet werkend 3G)
Iedereen die ik ken in enigzins stedelijke gebieden met T-Mobile 3G heeft de laatste tijd problemen om te internetten. Ook staan de fora er mee vol. Natuurlijk misschien niet iedereen, maar wel enorm veel. Vergeet ook niet dat er genoeg mensen zijn met de problemen die ik beschrijf, maar die zich er niet aan ergeren of storen. Punt blijft dat je daar niet voor betaalt. Toch?
Was te laat met mijn vorige edit, sorryMensionXL schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:04:
[...]
Nja, je kan ook overdrijven natuurlijk. Ik vind ook dat T-Mobile haar zaken niet op orde heeft, ben zelf 4 jaar klant geweest en zit nu bij Vodafone dus laat daar geen misverstand over zijn, maar ik heb gewoon mijn huidige telefoon ingesteld op GSM only omdat het gewoon snel genoeg is voor mij (Opera Mini ftw). Ik vind het daarnaast ook fijner werken omdat m'n accu veel langer meegaat.Dus of ik nou mijzelf onder doe door ergens niet van te gebruiken?
Dat jij er geen probleem mee hebt dat T-Mobile niet levert waar jij wel voor betaalt is alleen maar fijn voor je. Ik ben blij voor je dat je het niet nodig hebt en dus ook in deze tijden zonder kunt. Er zijn echter mensen die dergelijke toestellen / abonnementen gebruiken voor hun werk en daarom bewust 3G van T-Mobile wilden hebben. Die komen nu al maanden bedrogen uit. Terecht om onderhand eens een beetje boos over te gaan worden lijkt me.
Edit:
Even ter verduidelijking: Ik werk dagelijks via het internet. Onderweg is het dus een must-have en thuis een fijne backup als mijn kabelinternet weer eens uitvalt. Personen in soortgelijke situaties hebben niks aan een standaard lager dan 3G.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236815 op 26-05-2010 20:12 ]
Dat is zeker iets dat persoonlijk ligt, maar aan de andere kant vind ik het ook wel apart om voor zakelijke doeleinden voor T-Mobile te kiezen. Dit netwerk staat er gewoon om bekend dat het goedkoop en kwalitatief minder is (over het algemeen gezien) dan KPN en Vodafone. Natuurlijk hebben KPN en Vodafone ook hun perikelen maar toch heb ik daar meer vertrouwen in dan het vogelvrije netwerk van T-Mobile. Het is een beetje hetzelfde als voor Lada kiezen om alle spullen van het bedrijf mee rond te rijden...Anoniem: 236815 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:08:
[...]
Was te laat met mijn vorige edit, sorry
Dat jij er geen probleem mee hebt dat T-Mobile niet levert waar jij wel voor betaalt is alleen maar fijn voor je. Ik ben blij voor je dat je het niet nodig hebt en dus ook in deze tijden zonder kunt. Er zijn echter mensen die dergelijke toestellen / abonnementen gebruiken voor hun werk en daarom bewust 3G van T-Mobile wilden hebben. Die komen nu al maanden bedrogen uit. Terecht om onderhand eens een beetje boos over te gaan worden lijkt me.
Dat verandert uiteraard nog niks aan de zaak van het ontbreken van 3G, om nog maar over de optimistische dekkingskaart te zwijgen. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik in de stad overdag of 's avonds mijn telefoon moest zetten op 2G om ook maar een beetje te kunnen internetten... Ook vond ik het bellen tegenvallen, de 1800MHz van het 2G-netwerk van T-Mobile zorgt ervoor dat er veel handovers zijn wat dus iedere keer een stukje uit het gesprek liet wegvallen.
Zitten er eigenlijk wel goede kanten aan T-Mobile ten opzichte van KPN en Vodafone?
Het begint steeds gekker te worden, hoe het begon dat ik terugviel op GPRS, of geen internet had. Moet ik nu regelmatig smsjes ook 3/4 keer opnieuw verzenden omdat hij ze er niet uit krijgt.
Wat een drama is dat bij T-Mobile de laatste tijd
Hoop dat ze wat met m'n klacht doen. Zo niet, dan laat ik m'n contract ontbinden omdat ze niet nakomen voor wat ik betaal
Walibi world heeft nog steeds geen 3G dekking zelf, ja van af nunspeet en elburg en daarom zijn die masten overbelast als walibi world geopend is en het is goed druk
Breid dan eerst de 3G dekking uit in walibi world voor je de 3G dekking in nunspeet, elburg
uit breid
In west nunspeet nog steeds storing , Nu bijna 4 maanden
7197, 7198, 7199 werkt 24/7 niet goed
Ook getest op 8071 en bij de rijksweg nunspeet waar de 3G mast staat
De 3G/Hsdpa mast aan de snelweg in west nunspeet, werk nog steeds niet goed, wat er aan de hand is is me een raadsel, maar duidelijk dat het niet goed werkt dat bewijst
Bij Cell-id 7197 om 10 sec H bij radio streaming, werkt vaak alleen van af een goed werkende 3G mast anders gelijk Fout in de windows media player
Dat ziet er zo uit H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G H 3G regelmatig bufferen vervolgens weer afspelen 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G 3G 3G H 3G H 3G H 3G 3G 3G 3G Vervolgens Fout in de windows media player
Internet Explorer werkt vaak alleen van af een goed werkende 3G mast anders gelijk er is geen internet verbinding of er is een onbekende fout opgetreden
voor beelden
Site Speedtest bbnet komt er een H 3G H 3G H 3G 3G gaat hij downloaden 106 kb, 298 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 369 kb, 488 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 596 kb, 683 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 777 kb, 891 kb stopt even tijdens H 3G gaat weer verder 966 kb en klaar 376 kbit/sec als resultaat, als ik er mee door krijg ik uiteindelijk er is een onbekende fout opgetreden
7557, 7558, 7559 werkt van af 09.45 tot 18.15 niet goed en het komt niet elke dag voor, maar in het weekend bijna altijd als het in walibi world goed druk is
Getest op 8071 en waar de masten staan
De mast uitgebreid met 3G/Hsdpa in oost nunspeet bij Cell-id 7557, 7558, 7559 werkt niet goed meer van af 09,45 tot 17.15 schakelt steeds terug naar 3G, radio streaming valt uit, Site laden traag, speedtest bbnet geeft 384 kbit/sec door met in zakkers naar 219 kbit/sec
naar 18.15 tot 09.45 bij Cell-id 7557, 7558, 7559 constant H bij radio streaming
Internet Explorer site laden gelijk constant H tijdens het laden speedtest bbnet 1291 Kbit/sec of wel bijna 1,3 Mbit/sec dan iets dalend naar iets boven de 1 mbit/sec 1111 kbit/sec
Het probleem is bij 7197, 7198, 7199 dat ik dan het toestel uit en aan moet doen om weer te kunnen bellen smssen en te internetten, ik woord er niet goed van dat ik mij toestel 100x op een dag moet uit en aan zetten
Inderdaad ze doen er helemaal niks aan
tikfouten? tjah..m..
Sommige mensen krijgen al een maand of 2 te horen dat het binnen 2 weken opgelost is.fatihbatur schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:
Tmobile is bezig met het vergroten van die masten oid, dus zal binnenkort wel opgelost worden in Gorinchem (0183) is 3G dood en GRPS werkt als een slakje mrja beter dan niets
Bij ons in de buurt hebben ze recentelijk een mast verwijderd en er zijn plannen om een nieuwe te plaatsen. Maar ik betwijfel dat dit binnen 2 weken gebeurt aangezien er nog geen locatie voor de mast is (er zijn diverse locaties die bekeken worden) en er dus ook nog geen goedkeuring is door de gemeente.
Voor sommige mensen (zoals mij) is dit vooral irritant aangezien zijn betalen voor een Web n Walk abonnement.
heb afgelopen week al gebeld met T-Mobile en dat liep op niets uit, kreeg paar praatjes uit het draaiboek.
De moderators op het T-Mobile forum hebben zich verstopt omdat hun ook niet kunnen helpen.
heb net een uitgebreide brief geschreven welke morgen naar T-Mobile gaat waarin ik vraag dat T-Mobile mij binnen 2 weken een goede oplossing aanbied.
Ik raad iedereen aan een goede brief te schrijven naar de klantenservice van T-Mobile en tegelijk een klacht te maken op het forum van T-Mobile en ook op het forum van Kassa.
Met goede brief bedoel ik dus dat locaties en tijdstippen vermeld worden van de problemen.
En als je al een paar dagen of langer problemen ondervind met je 2G of 3G verbinding ga dan alsjeblieft niet wachten tot het zich vanzelf oplost. Des te meer mensen klagen des te groter de druk.
[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 27-05-2010 00:47 ]
Ik wacht lekker af en als het me te lang duurt ga ik ook klagen. he! we krijgen wel een snellere 3G netwerk
tikfouten? tjah..m..
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2010 10:12 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Anoniem: 355199
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 355199 op 27-05-2010 10:44 . Reden: Typo ]
Dat is nu exact wat ik bedoel! Kijkende naar de reacties in dit topic treft het gebruikers over heel nederland, welke steevast met dezelfde smoes ("oja dat klopt ja, was lokaal een storing, wordt aan gewerkt, duurt ongeveer twee weken") afgewimpeld worden.Anoniem: 355199 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:43:
In Deventer en Amersfoort heb ik de laatste tijd ook grote problemen om internet connectie te krijgen; vol bereik, 3G, maar een emailtje versturen of een webpagina openen resulteert steeds vaker in een timeout. Dit speelt nu ongeveer een maand en begint zo langzamerhand een beetje op de zenuwen te werken, omdat je er namelijk wél voor hebt betaald!
Natuurlijk klopt het wel dat T-Mobile bezig is met uitbreiden. De vraag is hoe effectief dat gebeurt. De persberichten van enige tijd terug met "We zijn aan het verdubbelen!" zegt natuurlijk niks. Elke dag komen er meer en meer nieuwe 3G gebruikers met steeds meer apparaten bij. Dweilen met de kraan open schat ik. Iedereen die ik hier zie met problemen zit al maanden (!) met regelmatig totaal onbruikbare 3G verbindingen. Betekent dat ze dus niet overal twee weken een lokaal storinkje aan het verhelpen zijn. Alleen de waarheid en absolute cijfers zouden ons iets van informatie kunnen geven over de droevige toestand van het T-Mobile data netwerk.
En inderdaad _madlemon_ we hebben er voor betaald! Of je het nu nodig hebt of niet, gebruikt of niet zou niet moeten uitmaken. Je maakt reclame, prijst iets aan, strooit met slogans rond ("overal en altijd snel internet op je mobiele telefoon") en kan het vervolgens niet waarmaken omdat het te populair wordt.
Erger nog: elke dag worden nieuwe data abo's doorverkocht terwijl ze weten dat het op heel veel plaatsen nog een flinke tijd niet zal gaan werken in de piekuren of zelfs helemaal niet op enkele plaatsen. Ben ik nou gek of is dit geen duidelijke vorm van oplichting? Opta, Kassa, Radar, maakt me niet uit welke instantie... kijk hier eens serieus naar, want T-Mobile zelf gaat het blijkbaar enkel om de grote aantallen binnenhalen!
Uitstekende netwerk kwaliteit volgens tweakers.net
met de link: http://www.t-mobile.nl/Pe...vice-contact/dekking.aspx
Moest ik even lachen
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Dit is toch verschrikkelijk:jdiezrequejo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:18:
Krijg ik net de nieuwsbrief van T-mobile, zie ik daar toch een mooi kopje..
Uitstekende netwerk kwaliteit volgens tweakers.net
met de link: http://www.t-mobile.nl/Pe...vice-contact/dekking.aspx
Moest ik even lachen
Succesvol verwerkt??Het huidige T-Mobile datanetwerk (3G) behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa. De afgelopen twee jaar heeft het vernieuwde netwerk een toename in dataverkeer met factor 25 succesvol verwerkt Net als in voorgaande jaren wordt ook in 2010 het 3G netwerk van T-Mobile nog verder uitgebreid in capaciteit en met nieuwe 3G-zendmasten. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat het T-Mobile datanetwerk, ook bij de snel toenemende vraag naar datadiensten zoals mobiel breedband internet en internet op je mobiele telefoon, landelijk goed zal blijven presteren.

Hier in Overijssel op diverse plekken er ook last van wat van kwaad tot erger (aka geen verbinding) ging. Sinds vandaag lijkt er weer een opklaring te zijn want ik heb alweer vaker een (snelle) 3G verbinding. Via GPRS ging het vaak wel goed hoewel ik ook al wel een dag heb gehad waarbij zelfs dat onmogelijk was.
Het uiteindelijke resultaat (betere dekking en sneller netwerk) is leuk maar tot dan toe zitten we allemaal netjes onze rekeningen te betalen terwijl het geleverde product van zeer lage kwaliteit is.fatihbatur schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:20:
Ze proberen gewoon tijd te rekken met dergelijke smoesjes als "binnenkort opgeslost storing" etc maar de waarheid is dat ze nieuwe master plaatsen en met smoesjes gewoon tijd willen rekken en een klachtenstorm willen beantwoorden.
Ik wacht lekker af en als het me te lang duurt ga ik ook klagen. he! we krijgen wel een snellere 3G netwerk(theoretisch gezien)
En juist door de mentaliteit dat het wel opgelost word denk T-Mobile hiermee weg te komen.
@PipoDC
Je moet zelf melding hiervan maken bij Radar en Kasse etc, doe dit alstublieft.
Des te meer mensen klagen bij deze programma's des te groter is de kans dat ze het het probleem in behandeling nemen.
Artikel gelezen. Goed dat T-Mobile in ieder geval begint met erkennen. Nu nog naar de trouwe klant i.p.v. alleen als men gedwongen wordt door de alsmaar groeiende media aandacht.ppl schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:02:
Inmiddels heeft ISPam.nl er al een artikel aan gewijd waarin T-Mobile de problemen erkent (die overigens landelijk zouden zijn): http://www.ispam.nl/archi...capaciteit-nekt-t-mobile/ Die kunnen we dus aan de lijst met erkenningen vanuit T-Mobile voegen. Als ze nou eens een algemeen bericht uit laten gaan of net als bij de integratie van het Orange netwerk een sms-dienst opzetten... Stukje communicatie richting de klant is zeer wenselijk en dat ontbreekt nog steeds volledig.
Hier in Overijssel op diverse plekken er ook last van wat van kwaad tot erger (aka geen verbinding) ging. Sinds vandaag lijkt er weer een opklaring te zijn want ik heb alweer vaker een (snelle) 3G verbinding. Via GPRS ging het vaak wel goed hoewel ik ook al wel een dag heb gehad waarbij zelfs dat onmogelijk was.
Blijf me alleen afvragen... Natuurlijk zijn ze bezig het te maken, maar zal het voldoende zijn (groei staat niet stil) en eerst amsterdam, dan rotterdam, dan grote stad 3, dan grote stad 4... voor iedereen overal zijn problemen opgelost ziet zitten we al ruim in 2011, ik voorspel het je!
Uiteraard al gedaanDeadsy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:08:
@PipoDC
Je moet zelf melding hiervan maken bij Radar en Kasse etc, doe dit alstublieft.
Des te meer mensen klagen bij deze programma's des te groter is de kans dat ze het het probleem in behandeling nemen.
Tijd voor een helder bericht en wellicht een geste naar de klanten T-Mobile! En stop met adverteren totdat je mensen kunt bieden waar ze voor betalen!
P.S.
Vandaag nog een advertentie in de spits (27-05 pag.9) zien staan voor die usb sticks met abonnementen of prepaid internet. Slogan: "Altijd online met je laptop voor een vast bedrag!" Jammer dat er niet bij staat dat je tijdens piekuren of grote delen van de dag in grote steden dikke kans hebt op helemaal geen internet...
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 236815 op 28-05-2010 01:43 . Reden: verwijzing naar advertentie toegevoegd ]
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat er iets gaande is.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Wat er nu is veranderd aan het UMTS/HSDPA Netwerk van T-Mobile
1 T-Mobile gebruik nu Orange UMTS frequentie samen met de T-Mobile UMTS frequentie via alle T-Mobile masten ipv vanuit Orange masten
2 Interferentie hier door groter en dus het signaal slechter, instabiele verbinding en dat is er nu aan de hand, 2 signalen die niet door de zelfde mast kunnen gaan krijg je interferentie(wel via de orange mast alleen zonder T-Mobile UMTS frequentie) waarbij de orginele signalen worden vervormd en nieuwe signalen ontstaan. Hierdoor zijn de signalen vaak niet meer te herkennen en gaat de informatie verloren
3 T-Mobile geeft in de zomer 2009 namelijk aan dat in mijn interpretatie beide frequenties min of meer niet samengevoegd mogen worden om een beter en efficienter netwerk te vormen
4 inefficienter gebruik van cappaciteit, stroom, in plaats van verbetering een verslechtering
5 Data verlies, swichen tussen H en 3G, Streaming, Tv kijken valt steeds uit door onregelmatige snelheid, veel uitval, slingerende bandbreedte, packet loss, packet-jitter, dropouts, veel problemen van mast naar mast, ééne moment haal je meer dan 1 mbit/sec andere moment haal je nog geen 0,2 mbit/sec of wel 200 kbit/sec onregelmatige snelheid, Bij een 3G mast verder dan 10 km bij 1 soms 2 strepen kun er geen gebruik meer van maken door packet loss, data verlies, het netwerk is achter uit gegaan door de T-Mobile, Orange UMTS frequenties bij elkaar te voegen en messchien nog wel verder achter uit gaat als er niks gedaan woord, dat was voor heen allemaal niet het geval toen de T-Mobile UMTS frequentie alleen gebruik werden en dus H
T-Mobile kan de Orange, T-Mobile UMTS frequenties wel zo blijven gebruiken maar dan moet er wel snel een oplossing komen voor dit probleem
Of T-Mobile geeft de Orange UMTS frequentie terug aan de overheid en T-Mobile gebruik gewoon haar eigen T-Mobile UMTS frequentie weer en alle probleem zijn dan in eens weg, er staat dan weer gewoon H in het toestel
Probleem Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Hilversum, Amersfoort, Zwolle, Overal in nederland, Ook op plaatsen met hsdpa ontvangen is de snelheid onregelmatig
Iphone abonnee krijgt 2 mbit/sec internet onbeperkt, dus zij kunnen dus zo veel data binnen halen als ze willen, en dat loopt uit de hand want men kan oneindig door gaan, en als meer dan 30 iphone dat doen heb je een probleem, Hsdpa gaat tot 14.4 mbit/sec T-Mobile gebruikt Hsdpa nog van 7.2 mbit/sec bij zo veel gebruikers op 1 mast met 2 mbit/sec krijg je dan geen data overdracht meer, dat is ook de reden waarom je nooit 7.2 mbit/sec zult halen met een laptop abonnement
T-Mobile had bij Iphone 2 mbit/sec internet net als bij w,n,w plus dat de snelheid omlaag gaat naar zo veel gb,s
Bijvoorbeeld bij 5 gb verbruikt te hebben de snelheid omlaag naar 1 mbit/sec voor de rest van de maand
Kpn, Hi en Vodafone prepaid Zorgeloos Internet hebben een harde limiet fup, Vodafone abonnees heeft een lichte limiet fup, T-Mobile w,n,w plus gaat omlaag naar 2 gb naar 384 kbit/sec
T-Mobile w,n,w standaard en iphone 2 mbit/sec is echt onbeperkt
Ik heb een Htc HD2 met w,n,w plus, ik zit vaak binnen 2 dagen aan de 2 gb de snelheid gaat dan naar 384 kbit/sec, aan het einde van de maand zit vaak op bijna 40 gb
Ik kijk veel tv, luister veel radio via internet, bekijk veel site’s, regelmatig download ik dingen, google maps voor de weg, ik hang hem wel is aan de laptop, pc als thuis internet het niet doet
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik woon in het centrum van Amersfoort en moet bijna altijd minimaal 3x door een 'opnieuw verbinden' venster heen klikken voordat dat ding überhaupt gaat bellen. En heb ik het nog niet over de 'u heeft één gemiste oproep'-smsjes die ik pas ontvang als iemand mij, 2 uur later, eindelijk te pakken krijgt...Anoniem: 355199 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:43:
In Deventer en Amersfoort heb ik de laatste tijd ook grote problemen om internet connectie te krijgen; vol bereik, 3G, maar een emailtje versturen of een webpagina openen resulteert steeds vaker in een timeout. Dit speelt nu ongeveer een maand en begint zo langzamerhand een beetje op de zenuwen te werken, omdat je er namelijk wél voor hebt betaald!
En de laatste tijd krijg ik ook steeds vaker een smsje 'u heeft 1 gemiste oproep' terwijl de hele dag de telefoon gewoon op tafel ligt en ik bereikbaar (schijnbaar dus niet) ben??? Lekker is dat
Ah, eindelijk een verklaring. Ik heb de sim van mijn iPhone abonnement in een dongel zitten en kan op de laptop het dataverkeer goed volgen. Als je HSDPA-verbinding hebt gaat het in de meeste gevallen wel goed. 3G eigenlijk nooit meer.HcBlids schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:06:
H voorheen nu 3G komt omdat T-Mobile gelijk na dwangsom de Orange UMTS frequenties weer is gaan gebruiken in regio rotterdam en limburg, op 20 nov 2009 volgde heel nerderland
T-Mobile kan de Orange, T-Mobile UMTS frequenties wel zo blijven gebruiken maar dan moet er wel snel een oplossing komen voor dit probleem
Of T-Mobile geeft de Orange UMTS frequentie terug aan de overheid en T-Mobile gebruik gewoon haar eigen T-Mobile UMTS frequentie weer en alle probleem zijn dan in eens weg, er staat dan weer gewoon H in het toestel
Probleem Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Hilversum, Amersfoort, Zwolle, Overal in nederland, Ook op plaatsen met hsdpa ontvangen is de snelheid onregelmatig
PSN: Shiver23
T-Mobile/Orange frequenties woord al gebruik zonder dit eerst voor af getest te hebben, test T-Mobile dat gewoon op de klanten af, zie bericht boven mij, dit bericht van 5 feb 2010 bevestigt het helemaal, anders had T-Mobile al een boete gehad, wij zitten al bijna in juni 2010, dat is al bijna 7 maanden naar de dwangsomnetblade schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:31:
Met alle respect voor iPhone klanten, maar ik ben al een UMTS gebruiker sinds dat het netwerk van T-Mobile online ging (2006 uit mijn hoofd) en sinds de iPhone 3G geïntroduceerd werd op het net van T-Mobile is het bergafwaards gegaan. Ik snap dan ook niet dat een bedrijf als Apple (wat naar eigen zeggen gaat voor kwaliteit) op een netwerk wat een kavel heeft wat totaal niet de bandbreedte vraag kan voldoen. De enige die dat zouden kunnen zijn KPN en Vodafone, T-Mobile zou het opzich wel aankunnen als ze eens de frequenties van Orange zouden gaan gebruiken. T-Mobile heeft namelijk het slechtste kavel gekocht bij de UMTS veiling (zelfde verhaal als met LTE eigenlijk waar ze in de toekomst dus ook problemen mee kunnen gaan krijgen). Ik hoop dus dat de iPhone vanaf de zomer bij elke provider te verkrijgen is. Dan zullen de problemen langzaamaan op gaan lossen.
bron http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=717096
Agentschap doet metingen naar UMTS-dekking Orange
vrijdag 5 februari 2010
Het Agentschap Telecom (AT) voert momenteel een nieuwe serie metingen uit op de UMTS frequenties van T-Mobile/Orange. Op 3 november legde het AT aan T-Mobile een last onder dwangsom op. Daarin kreeg de operator een termijn van drie maanden om alsnog aan de voorwaarden te voldoen. De toezichthouder meldt dat de resultaten van de metingen nog niet bekend zijn, een datum wordt niet gegeven. T-Mobile laat weten dat er, zoals in november aangekondigd, aanpassingen zijn uitgevoerd aan het netwerk en voldaan is aan de aanvullende eisen van het Agentschap. “We zijn benieuwd,” reageert een woordvoerster.
Door de overname van Orange is T-Mobile in het bezit van twee UMTS-licenties en bijbehorend radiospectrum. De operator en de toezichthouder verschillen echter van mening over de licentievoorwaarden. T-Mobile zegt het spectrum in gebruik te hebben, maar na metingen op 300 locaties in Nederland oordeelde het Agentschap dat T-Mobile niet voldoet aan de licentievoorwaarden van Orange. KPN kreeg in 2008 in een last onder dwangsom voor het niet-gebruiken van het spectrum van Telfort. Nadat een boete van 5 miljoen euro onherroepelijk was geworden, besloot KPN om het spectrum terug te geven aan de overheid.
Heb toen contact opgenomen met T-Mobile, de uitleg die ik toen kreeg was dat de H niet meer meegestuurd wordt naar klanten met een standaard abbo. Heb de uitleg maar voor lief genomen, omdat ik inderdaad de langzame verbinding gebruik. Maar had het idee dat ze de echte reden niet wou vertellen en daarom met een lulverhaal op de proppen kwam.
nieuws: T-Mobile: Op korte termijn geen oplossing voor belproblemen
Netwerkproblemen T-Mobile duren nog maanden
iPhone
Een deel van de problemen is mogelijk te wijten aan het succes de iPhone. Uit onderzoek blijkt dat gebruikers van de telefoon van Apple voor veertig keer meer internetverkeer zorgen dan gebruikers met andere internettelefoons.
T-Mobile is de enige provider die de telefoon in Nederland aanbiedt en heeft enkel honderdduizenden klanten die er een iPhone bezitten.
[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 28-05-2010 19:50 ]
Verder had ik ook al gebeld omdat reactie te lang duurde. Telefonisch gaf de beste man toe dat hij sinds enkele weken landelijk dit soort klachten krijgt. Trage 3G, geen SMS kunnen sturen, gesprekken worden afgebroken of kunnen niet worden opgebouwd.Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan dat uw 3G verbinding sinds enkele weken erg traag is. T-Mobile begrijpt dat u dit vervelend vindt. T-Mobile is momenteel bezig met het uitbreiden van het 3G netwerk en de netwerkcapaciteit. Dit zou eind mei landelijk uitgevoerd moeten zijn. Wij willen u vragen om het nog een week aan te kijken, mocht er dan nog geen verbetering zijn opgetreden dan verzoeken wij u de volgende gegevens aan ons door te geven.
- Ervaart u deze slechte dekking overal of op slechts bepaalde locaties?
Indien u het probleem overal ervaart, adviseren wij u allereerst de netwerkinstellingen te herstellen of een softreset uit te voeren. Of, en hoe dit mogelijk is, vindt u in de handleiding van uw toestel. Ook kunt u tijdelijk overschakelen op het GSM-netwerk. Heeft u dan nog geen verbinding met het netwerk, dan adviseren wij u een kruistest uit te voeren. De kans dat er een probleem is met uw simkaart of toestel, is dan namelijk aanwezig. Bij een kruistest test u uw simkaart in een ander toestel en test u een andere T-Mobile simkaart in uw eigen toestel. Als uw simkaart in een ander toestel wel werkt, vertoont uw toestel een defect. Als een andere simkaart in uw toestel wel werkt, dan vertoont uw simkaart een defect.
Als er met zowel uw simkaart als uw toestel niets mis lijkt te zijn, sturen wij een melding door naar de technische dienst. Om uw melding te kunnen onderzoeken heeft de technische dienst minimaal drie recente voorbeelden nodig. Ging het om gesprekken, vermeldt u dan ook wat het gebelde 06-nummer was en bij welke provider dit nummer is aangesloten. Gaat het om dataverbindingen, controleert u dan de gehaalde upload- en downloadsnelheden en ping-tijden via http://www.dslreports.com/mspeed. Graag ontvangen wij dan van u de volgende testresultaten:
Test 1
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met telefoonnummer:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Test 2
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Test 3
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Daarnaast ontvangen wij graag een antwoord op de volgende vragen om een compleet beeld te krijgen van de problemen die u ervaart.
- Vanaf welke datum krijgt u geen toegang (meer) tot het 3G-netwerk?
- Heeft u eerder wel toegang gehad?
- Ervaart u de slechte dekking voortdurend?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Welke melding of netwerkicoontjes ziet u in het beeldscherm?
- Hoeveel blokjes/streepjes 3G-bereik geeft het display van uw toestel weer?
- Wat ervaart u als u een gesprek wilt opzetten?
- Zijn de gesprekken die wel doorkomen van goede kwaliteit? Zo nee, wat scheelt eraan?
- Komt het voor dat gesprekken direct worden doorgeschakeld naar uw T-Mobile Voicemail, terwijl uw toestel voldoende bereik aangeeft?
- Zijn er in uw omgeving grootschalige bouwwerkzaamheden, veel hoge gebouwen of veel bebossing?
- Ervaren personen uit uw omgeving hetzelfde probleem met hun T-Mobile aansluiting?
- Ervaart u het probleem vooral binnenshuis of ook buitenshuis?
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?
Aan de hand van uw antwoorden kan onze technische dienst het probleem verder voor u onderzoeken. Indien u nog aanvullende informatie heeft, die relevant lijkt, vermeldt u dit dan ook in een reactie op ons e-mailbericht.
We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Het probleem zou nog niet duidelijk zijn, maar het is bekend. Er wordt aan gewerkt.
Ze doen verder geen moeite om je als klant te houden.
Iemand anders al reactie?
edit: Het komt nu in ieder geval wel in de media en T-Mobile geeft het toe. Maar ook dat ze voorlopig geen oplossing hebben. Ergens heb ik hier best wel moeite mee. Ik betaal, maar krijg niet goed geleverd. En helaas heb ik er ook nog last van. Een compensatie zou wel gepast zijn. Ergens denk ik er over om over te stappen naar Vodafone, maar het is zoveel werk...
[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 28-05-2010 19:57 ]
2) Nokia 5800
3) Internetten 3.5G
4) Web 'n Walk Plus
Schakelt nu constant 3G (wat op mijn Nokia 5800 inhoud absoluut _geen_ verbinding) en 3.5G om vervolgens er de brui aan te geven, jammer maar scheelt T-Mobile wel in de kosten voor deze maand, 3G palen geen stroom en dataverkeer kosten, hmm...
bellen met vertraging, gesprekken die wegvallen, smsjes die niet aankomen.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Maar fok.nl heeft het over enkele weken ?
http://frontpage.fok.nl/n...urt-nog-enkele-weken.html
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is er dus niet aan de hand omdat er geen sprake is van een slecht signaal, in tegendeel, het signaal is uitstekend. Het probleem is dat er alleen geen bitje over de lijn lijkt te willen gaan. De ene keer is een internetverbinding mogelijk maar is het tergend langzaam maar vaak is er zelfs helemaal geen internetverbinding mogelijk. Verder lijken een aantal mensen wat problemen te hebben met telefonie en sms.HcBlids schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:06:
2 Interferentie hier door groter en dus het signaal slechter, instabiele verbinding en dat is er nu aan de hand, 2 signalen die niet door de zelfde mast kunnen gaan krijg je interferentie(wel via de orange mast alleen zonder T-Mobile UMTS frequentie) waarbij de orginele signalen worden vervormd en nieuwe signalen ontstaan. Hierdoor zijn de signalen vaak niet meer te herkennen en gaat de informatie verloren
Verder is dit sowieso een technisch onzin verhaal omdat de problematiek al veel eerder te merken zou moeten zijn. Dat Orange en T-Mobile netwerk is iets wat al jaren bestaat, de huidige problemen zijn pas zeer recentelijk (ze bestaan iets van een week). Afgezien hiervan zijn er nog diverse andere zaken die mee spelen waardoor interferentie een onzin verhaal is. T-Mobile is ook op de vingers getikt door de OPTA en rond diezelfde tijd is de KPN door eenzelfde akkefietje hun Telfort UMTS licentie kwijtgeraakt. Daardoor heeft T-Mobile hun Orange UMTS licentie op de plank gelegd. Ze mogen 'm niet gebruiken, doen ze dat wel dan verliezen ze de licentie en kunnen ze een forse boete betalen. Niet gebruiken is de goedkoopste oplossing in deze.
Tot slot nog een huishoudelijke mededeling: doe alsjeblieft wat aan je Nederlands want die is echt in erbarmelijke staat!
Vergeet niet dat sindsdien heel wat smartphones op de markt zijn gebracht die allemaal sterk van het internet afhankelijk zijn. Ik denk niet dat je het op conto van de iPhone mag schrijven, die is hoogstens een katalysator geweest voor mobiel internet op smartphones maar meer ook echt niet. Kijk maar eens naar het aandeel van Android telefoons die een grotere stijging laten zien dan bij de iPhone. Dit is nou net een type telefoon die veel mensen gebruiken vanwege de integratie met de Google diensten wat nou net weer allemaal online diensten zijn. Het gebruik van zulke diensten heeft het gebruik van internet op een mobiel enorm doen stijgen. Nokia is er ook op ingesprongen en heeft het zelfs nog in hun reclame gestopt.netblade schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:31:
Met alle respect voor iPhone klanten, maar ik ben al een UMTS gebruiker sinds dat het netwerk van T-Mobile online ging (2006 uit mijn hoofd) en sinds de iPhone 3G geïntroduceerd werd op het net van T-Mobile is het bergafwaards gegaan.
Dat mogen ze niet dus doen ze dat ook niet.T-Mobile zou het opzich wel aankunnen als ze eens de frequenties van Orange zouden gaan gebruiken.
Hier heb ik na een aantal dagen een echt fubar verbinding waarbij er meestal geen connectie mogelijk was nu weer wat verbetering. Ik heb nu vaker dat hij de boel laadt hoewel dat soms ook wel even een seconde of 10 aan overtuigingskracht kost. Er lijkt wat schort in de zaak te zitten zou je zeggen maar ja *knock on wood*...
Daartoe zijn ze wettelijk verplicht dus dat zijn ze nu (na en aanmaning) eindelijk aan het doen, waardoor juist de ellende. nieuws: T-Mobile wil hoge boete afwenden door hergebruik frequenties Orange
[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 28-05-2010 23:23 ]
Signaal is ook goed, maar er gaat iets niet goed door dat ze met 2 frequenties met hoog en laag zenden zie mij verhaal boven. het probleem begon 20 nov 2009 licht en werd steeds iets erger en gaat nog veel erger wordenppl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:59:
[...]
Dat is er dus niet aan de hand omdat er geen sprake is van een slecht signaal, in tegendeel, het signaal is uitstekend. Het probleem is dat er alleen geen bitje over de lijn lijkt te willen gaan. De ene keer is een internetverbinding mogelijk maar is het tergend langzaam maar vaak is er zelfs helemaal geen internetverbinding mogelijk. Verder lijken een aantal mensen wat problemen te hebben met telefonie en sms.
Verder is dit sowieso een technisch onzin verhaal omdat de problematiek al veel eerder te merken zou moeten zijn. Dat Orange en T-Mobile netwerk is iets wat al jaren bestaat, de huidige problemen zijn pas zeer recentelijk (ze bestaan iets van een week). Afgezien hiervan zijn er nog diverse andere zaken die mee spelen waardoor interferentie een onzin verhaal is. T-Mobile is ook op de vingers getikt door de OPTA en rond diezelfde tijd is de KPN door eenzelfde akkefietje hun Telfort UMTS licentie kwijtgeraakt. Daardoor heeft T-Mobile hun Orange UMTS licentie op de plank gelegd. Ze mogen 'm niet gebruiken, doen ze dat wel dan verliezen ze de licentie en kunnen ze een forse boete betalen. Niet gebruiken is de goedkoopste oplossing in deze.
Tot slot nog een huishoudelijke mededeling: doe alsjeblieft wat aan je Nederlands want die is echt in erbarmelijke staat!
[...]
Vergeet niet dat sindsdien heel wat smartphones op de markt zijn gebracht die allemaal sterk van het internet afhankelijk zijn. Ik denk niet dat je het op conto van de iPhone mag schrijven, die is hoogstens een katalysator geweest voor mobiel internet op smartphones maar meer ook echt niet. Kijk maar eens naar het aandeel van Android telefoons die een grotere stijging laten zien dan bij de iPhone. Dit is nou net een type telefoon die veel mensen gebruiken vanwege de integratie met de Google diensten wat nou net weer allemaal online diensten zijn. Het gebruik van zulke diensten heeft het gebruik van internet op een mobiel enorm doen stijgen. Nokia is er ook op ingesprongen en heeft het zelfs nog in hun reclame gestopt.
[...]
Dat mogen ze niet dus doen ze dat ook niet.
Hier heb ik na een aantal dagen een echt fubar verbinding waarbij er meestal geen connectie mogelijk was nu weer wat verbetering. Ik heb nu vaker dat hij de boel laadt hoewel dat soms ook wel even een seconde of 10 aan overtuigingskracht kost. Er lijkt wat schort in de zaak te zitten zou je zeggen maar ja *knock on wood*...
Ik zit al van van 2006 bij T-Mobile in nov 2009 is het Hsdpa netwerk licht achter uit gegaan en het gaat steeds meer achter uit
Dat mag jij vinden uit eindelijk gaan we het zien wie er gelijk krijgt
Dat heeft ook hier door te maken
Iphone abonnee krijgt 2 mbit/sec internet onbeperkt, dus zij kunnen dus zo veel data binnen halen als ze willen, en dat loopt uit de hand want men kan oneindig door gaan, en als meer dan 30 iphone dat doen heb je een probleem want uit eindelijk komt alles plat te liggen, Hsdpa gaat tot 14.4 mbit/sec T-Mobile gebruikt Hsdpa nog van 7.2 mbit/sec bij zo veel gebruikers op 1 mast met 2 mbit/sec krijg je dan geen data overdracht meer, dat is ook de reden waarom je nooit 7.2 mbit/sec zult halen met een laptop abonnement van 7.2 mbit/sec
T-Mobile had bij Iphone 2 mbit/sec internet net als bij w,n,w plus dat de snelheid omlaag gaat naar zo veel gb,s
Bijvoorbeeld bij 5 gb verbruikt te hebben de snelheid omlaag naar 1 mbit/sec voor de rest van de maand
Kpn, Hi en Vodafone prepaid Zorgeloos Internet hebben een harde limiet fup, Vodafone abonnees heeft een lichte limiet fup, T-Mobile w,n,w plus gaat omlaag naar 2 gb naar 384 kbit/sec
T-Mobile w,n,w standaard en iphone 2 mbit/sec is echt onbeperkt
De probleemen bestaan al van af 20 nov 2009, toen begonnen ze licht tot nu van kwaad tot erger
Als je leest op het T-Mobile Forum zijn de problemen er al veel en veel langer dan een week
T-Mobile gebruikt nu al de Orange frequenties samen, dat klopt niet T-Mobile moet ze gebruiken anders hebben ze een forse boete te pakken goed lezen
Niet de zelfde de tijd at heeft eerst gewacht dat T-Mobile met de orange overname helemaal klaar was en heeft toen pas de controle uitgevoerd en kpn is de licentie juist kwijt geraakt omdat ze er niks meededen
Ik heb pdd nos en dat gaat nooit over, ik probeer het zo goed mogelijk te schrijven
Ik weet dat er heel veel smartphones zijn gekomen, maar geen 1 heeft 2 mbit/sec internet, dus blijft de iphone de grootste data vreter
Over de Orange frequenties we gaan het zien wie er gelijk krijgt
O ja het probleem is ook T-Mobile laat masten maanden lang in storing staan, ze woorden gewoon niet gemaakt, onder tussen plaatsen ze wel nieuwe masten
Dit topic is gesloten.