Storing Internet T-Mobile

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 21.195 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Het wordt nog gekker... het schijnt dat het probleem van de storing komt door het gebruik van het 3G netwerk...

eeh, maar dat bieden ze toch aan als product?!

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oozie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:13:
Het wordt nog gekker... het schijnt dat het probleem van de storing komt door het gebruik van het 3G netwerk...

eeh, maar dat bieden ze toch aan als product?!
:') Dat is juist overbelast, iets wat al lang duidelijk is :P Forceren op 2G zou het probleem op moeten lossen, op de meeste plaatsen dan. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik merk dat ik mijn iPhone echt nu 90% minder waardeer met de crappy verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier lijkt het vanavond gelukkig wel even goed te gaan. Ik typ dit namelijk over m'n 3G lijntje, omdat m'n UPC verbinding eruit is geklapt een uur terug :( Die komt niet meer op geloof ik.
Snelheid via HsDPA is redelijk, al valt het soms wel weg als hij terug switcht naar 3G :( Maarja... beter als niks

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:58

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

De dienst die ze nu leveren is al enkele weken niet zoals het zou moeten zijn. Echter betaal ik hier wel voor. Compensatie of contract ontbinden vindt T-Mobile nog geen optie.

De laatste e-mail die ik heb ontvangen:
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u problemen ervaart met het gebruik van het 3G-netwerk. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Op dit moment komen er inderdaad veel meldingen binnen over de kwaliteit van het 3G netwerk. T-Mobile kan deze klachten helaas niet op korte termijn oplossen, aangezien de oplossing ligt in de uitbreiding van het netwerk. Hier is T-Mobile hard mee bezig. T-Mobile is alle meldingen hierover aan het verzamelen. Zodra T-Mobile over deze kwestie een standpunt heeft ingenomen zullen wij dit bekend maken.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Ze geven dus toe dat het een capaciteitsprobleem is. Ze geven toe het niet op korte termijn op te kunnen lossen. Maar T-Mobile gaat niet in op compensatie of de mogelijkheid het contract te ontbinden. Ik vind het een zeer slechte zaak op deze manier.

Voorlopig ga ik maar een weekje afwachten. Is er dan geen verbetering of een ander voorstel dan heb ik het gezien bij T-NoMobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

franssie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Daartoe zijn ze wettelijk verplicht dus dat zijn ze nu (na en aanmaning) eindelijk aan het doen, waardoor juist de ellende. nieuws: T-Mobile wil hoge boete afwenden door hergebruik frequenties Orange
Dat is maar een deel van het verhaal. Je mag de frequenties niet uitlenen, je moet ze echt zelf gebruiken. T-Mobile mag dus niet Orange frequenties gebruiken voor hun eigen netwerk. Om je licentie te behouden moet je echter wel de frequenties gebruiken. M.a.w. het ontmantelen en integreren van Orange is volledig useless geweest. Zie ook: nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken T-Mobile moet het op de plank laten liggen, Orange moet er wat mee gaan doen. Dat is wat het zo lekker krom maakt.
HcBlids schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:13:
[...]

Signaal is ook goed, maar er gaat iets niet goed door dat ze met 2 frequenties met hoog en laag zenden zie mij verhaal boven. het probleem begon 20 nov 2009 licht en werd steeds iets erger en gaat nog veel erger worden
Dat kan dus niet omdat je dan op alle mobiele netwerken vanaf het begin af aan al problemen had moeten zien. Zeker gezien de eis dat men tot een bepaald percentage een landelijk dekkend netwerk dient te hebben. In sommige steden moeten er meer masten op elkaar geplaatst worden waardoor de door jou aangehaalde storing een nog groter probleem is. Dan zou je eigenlijk geen netwerk meer moeten hebben bij geen enkele telco.
Iphone abonnee krijgt 2 mbit/sec internet onbeperkt, dus zij kunnen dus zo veel data binnen halen als ze willen, en dat loopt uit de hand want men kan oneindig door gaan, en als meer dan 30 iphone dat doen heb je een probleem want uit eindelijk komt alles plat te liggen, Hsdpa gaat tot 14.4 mbit/sec T-Mobile gebruikt Hsdpa nog van 7.2 mbit/sec bij zo veel gebruikers op 1 mast met 2 mbit/sec krijg je dan geen data overdracht meer, dat is ook de reden waarom je nooit 7.2 mbit/sec zult halen met een laptop abonnement van 7.2 mbit/sec
Dit is wel een draak van een zin (interpunctie en hoofdlettergebruik), ik hoop dat ik 'm goed interpreteer. Je lijkt hier een belangrijk punt te vergeten. Dat je een bepaalde snelheid krijgt wil niet zeggen dat je die ook ten volste zal benutten. Het is nog altijd een draadloze techniek die gevoelig is voor storingen. Het bereik is ook nooit optimaal waardoor je nooit overal een even sterk signaal hebt. Juist door die dingen is er geen garantie dat je ook altijd de volle mep van de verbinding tot je beschikking hebt. Daarnaast is het ook niet zo dat iedereen gigantisch veel dataverkeer genereert. Op de iPhone zijn er veel apps die voor korte momenten internetverbinding nodig hebben om data van het internet te plukken. Als ik mijn mailclient gebruik dan kan ik daar bijv. instellen dat hij eens in de x minuten verbinding moet zoeken. Dat wat hij dan download zijn is niet zoveel aan data omdat ik IMAP gebruik. Verder zit er ook wifi op de iPhone waardoor je thuis en op je werk daar weer gebruik van kunt maken. Je hebt dus niet altijd verbinding met het T-Mobile netwerk wat je data betreft. Je berekening loopt dan ook mank op het feit dat datagebruik inconsistent is door diverse factoren.
Kpn, Hi en Vodafone prepaid Zorgeloos Internet hebben een harde limiet fup, Vodafone abonnees heeft een lichte limiet fup, T-Mobile w,n,w plus gaat omlaag naar 2 gb naar 384 kbit/sec
Ook KPN en Vodafone hebben veel smartphones op hun netwerk en bieden ook laptop abo's aan. KPN adverteert tegenwoordig in allerlei tv-programma's en hun eigen reclames met mobiel internet via hun 3G netwerk. De situatie is bij alle 3 netwerken niet anders wat dataverkeer betreft.
T-Mobile w,n,w standaard en iphone 2 mbit/sec is echt onbeperkt
Niet echt aangezien in de AV staat dat bij oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen in kan stellen. Wat oneigenlijk gebruik nou exact inhoudt geven ze niet op, men geeft alleen als voorbeeld gebruik van de simkaart in een laptop. Bij web 'n walk standaard vindt je die clausule niet terug in de AV, daar reppen ze met geen woord over "onbeperkt".
De probleemen bestaan al van af 20 nov 2009, toen begonnen ze licht tot nu van kwaad tot erger
Als je leest op het T-Mobile Forum zijn de problemen er al veel en veel langer dan een week
Problemen bij T-Mobile bestaan er al sinds het begin van het netwerk. Ze hebben de minste dekking landelijk gezien en daar wordt vaak de spot mee gedreven. Echter de huidige problematiek lijkt zich pas in de afgelopen 1 a 2 weken voor te doen. Kijk bijvoorbeeld eens op het forum van T-Mobile zelf en die van iphoneclub.nl, dan zie je daar ook duidelijk de verschillen.
Ik heb pdd nos en dat gaat nooit over, ik probeer het zo goed mogelijk te schrijven
Ik dan weer niet maar desondanks gebruik ik wel een spellingscontrole en lees ik wat ik tik nog eens even over. Dan kom je er vaak achter dat sommige dingen anders verwoord moeten worden of gewoon weggelaten kunnen worden en je kunt fout geschreven woorden verbeteren. Handig en verstandig om te doen.
Ik weet dat er heel veel smartphones zijn gekomen, maar geen 1 heeft 2 mbit/sec internet, dus blijft de iphone de grootste data vreter
Mobiel internetten via laptops is nog harder gestegen en daarbij bieden ze abonnementen aan met veel hogere snelheden. Tegenwoordig kent men iets wat men aanduidt als "het nieuwe werken". Het mobiel werken is daar een belangrijk onderdeel van net zoals het gebruik van cloud services. Dat zijn nou net allemaal dingen die het dataverkeer heel wat harder doen stijgen dan een smartphone zoals de iPhone. Al helemaal nu providers zoals Online dat soort dingen meeleveren ter overbrugging van de aanvraag of verhuizing van je internetverbinding. Dat de iPhone de grootste datavreter is onder de smartphones wil ik wel geloven maar dan alleen omdat het ding ontzettend populair is en er veel van verkocht zijn. Ik geloof echter niet dat het de allergrootste dataverstoker is op het netwerk, dat lijken mij eerder de laptop abonnementen. Al helemaal omdat T-Mobile acties heeft met de NS en ook voor hun wifi treinen schijnbaar de internetconnectie levert. Je moet je dan ook afvragen of dat soort deals wel zo verstandig zijn en T-Mobile daardoor niet haar eigen glazen aan het ingooien is.
martinweb.nl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:59:
De dienst die ze nu leveren is al enkele weken niet zoals het zou moeten zijn. Echter betaal ik hier wel voor. Compensatie of contract ontbinden vindt T-Mobile nog geen optie.
Dat zijn wel zaken die in je contract staan vermeld. Ik zou dan ook de algemene voorwaarden van je contract er eens bij pakken en kijken wat die te melden heeft. Verder kun je natuurlijk nog altijd T-Mobile in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ppl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:11:
[...]

Dat is maar een deel van het verhaal. Je mag de frequenties niet uitlenen, je moet ze echt zelf gebruiken. T-Mobile mag dus niet Orange frequenties gebruiken voor hun eigen netwerk. Om je licentie te behouden moet je echter wel de frequenties gebruiken. M.a.w. het ontmantelen en integreren van Orange is volledig useless geweest. Zie ook: nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken T-Mobile moet het op de plank laten liggen, Orange moet er wat mee gaan doen. Dat is wat het zo lekker krom maakt.

[...]
Dank voor de link, die was ik al vergetem. Echter Telfort is een dochter en als Orange (juridisch) is geïntegreerd/geëlimineerd lijkt me dat T-Mobile de licentiehouder is geworden - anders zou de licentie vervallen zijn (bij gebrek aan een licentiehouder) lijkt me?
En misschien heb je gelijk en bestaat er nog een lege Orange BV (geen zin om nu de KVK in te duiken om dat uit te zoeken) en dan zou dat idd opgaan. Kunnen ze mooi alle Ben klanten omhangen in de Orange BV - al kost dat ook nogal wat maar die klanten hebben tenminste een opzegtermijn van een maand dus maakt een juridische contract wijziging voor hun niet zoveel uit. Of de Ben klanten het leuk vinden op een niet bestaand netwerk te zitten en het veel helpt, denk het niet. Al die kleinere cellen opzetten "ruim" voor het einde van het jaar zie ik niet gebeuren, met de zomervakantie en kerst meegenomen zitten we nu al over de helft vwb effectieve werkdagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb vorige week ergens een dekkings klacht in gediend via hun dekkingskaart pagina.
Volgens mij is het alleen geldig als je dekkings probleem op je thuis locatie hebt. (not sure)

Hier kreeg ik toch 2 opties om uit te kiezen:
Waaronder het ontbinden van het contract of 4maand 50% korting.

http://dekkingskaart.t-mo...webform1.aspx?service=GSM

[ Voor 0% gewijzigd door Turbo_boy op 31-05-2010 13:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:03
Pff, het is idd echt te erg voor woorden. Van te voren wist ikzelf al dat ik op de thuislocatie geen 3G verbinding zou hebben maar aangezien ik draadloos internet heb is dat makkelijk opgelost, no problemo dus.
Alleen nu al 1.5 week slechte tot geen internetverbinding in o.a. Amsterdam en Den Haag... Word je toch beroerd van? Betaal je 64 eurie per maand, kan je alleen maar bellen en smsen (als dat al goed gaat)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Turbo_boy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:44:
Ik heb vorige week ergens een dekkings klacht in gediend via hun dekkingskaart pagina.
Volgens mij is het alleen geldig als je dekkings probleem op je thuis locatie hebt. (not sure)

Hier kreeg ik toch 2 opties om uit te kiezen:
Waaronder het ontbinden van het contact of 4maand 50% korting.

http://dekkingskaart.t-mo...webform1.aspx?service=GSM
Ik wist niet van het bestaan af van deze dekkingskaart en klachtenformulier. Ik heb zo juist ook een klacht ingediend vanwege bereikproblemen.
Gezien de kaart klopt er in mijn geval helemaal niets. Ik woon in de nieuwbouwwijk IJburg(Amsterdam) waarin op de dekkingskaart aangegeven word dat het GSM bereik binnen goed is en dat de HSDPA dekking voldoende toereikend is. Echter heb ik met mijn iPhone behoorlijke problemen, is er geen 3G dekking en in de meeste gebouwen heb ik geen GSM bereik.

update:
*Ik heb dus structureel last van slecht bereik en geen last van de "tijdelijke" capaciteitsproblemen. Ik heb nooit een klacht ingediend omdat ik dacht dat het wonen in een nieuwbouwwijk gepaard gaat met slechte dekking. Echter blijkt dus de dekkingskaart een hele verkeerde indruk te geven, namelijk dat ik wel bereik zou moeten hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 31-05-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:23
Vanavond in EditieNL op rtl 4 hebben ze het over de problemen van T-mobile op het moment.
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...-over-problemen-t-mobile/

Vanuit T-mobile webcare verwachten ze dat de situatie binnen 4 tot 5 weken aanzienlijk verbeterd moet zijn.
zie: http://twitter.com/tmobile_webcare/status/15099711896

We gaan het weer zien en meemaken!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
[...]

Mobiel internetten via laptops is nog harder gestegen en daarbij bieden ze abonnementen aan met veel hogere snelheden. Tegenwoordig kent men iets wat men aanduidt als "het nieuwe werken". Het mobiel werken is daar een belangrijk onderdeel van net zoals het gebruik van cloud services. Dat zijn nou net allemaal dingen die het dataverkeer heel wat harder doen stijgen dan een smartphone zoals de iPhone. Al helemaal nu providers zoals Online dat soort dingen meeleveren ter overbrugging van de aanvraag of verhuizing van je internetverbinding. Dat de iPhone de grootste datavreter is onder de smartphones wil ik wel geloven maar dan alleen omdat het ding ontzettend populair is en er veel van verkocht zijn. Ik geloof echter niet dat het de allergrootste dataverstoker is op het netwerk, dat lijken mij eerder de laptop abonnementen. Al helemaal omdat T-Mobile acties heeft met de NS en ook voor hun wifi treinen schijnbaar de internetconnectie levert. Je moet je dan ook afvragen of dat soort deals wel zo verstandig zijn en T-Mobile daardoor niet haar eigen glazen aan het ingooien is.

[...]

Dat zijn wel zaken die in je contract staan vermeld. Ik zou dan ook de algemene voorwaarden van je contract er eens bij pakken en kijken wat die te melden heeft. Verder kun je natuurlijk nog altijd T-Mobile in gebreke stellen.
En dat heb ik dan ook zojuist gedaan. Brief met opzegging van mijn data abonnement zit op de bus. Inderdaad wegens niet nakomen. Bij een data only abo moet je verbinding leveren behoudens overmacht. Het verkopen van teveel bandbreedte is geen overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb zojuist een dekkingsklacht gedaan en een klachten mail richting t-mobile gedaan, ik wil toch graag enige compensatie zien of kunnen opzeggen. Ik heb dat iPhone abo niet voor niets.

Heb hier al weken lang last van een wegvallende tel. verbinding, dat kunnen ze nazoeken in de tickets aangezien ik constant tijdens het gesprek met de KS weg viel. Daarnaast schakelt de verbinding constant tussen 3G en GPRS...

* HaterFrame T-Mobile aardig beu is

edit: Daarbij komt ook nog eens dat ze hoofdzakelijk met andere regio`s aan de slag gaan :/

[ Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 31-05-2010 16:31 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Wat ik zo stom vind, is dat ze gewoon iPhones blijven verkopen. Terwijl het probleem niet kleiner wordt op het moment.

Ik begin ze ook aardig beu te worden, je iPhone is waardeloos zonder internet...

Ik zie dat er nu net artikel is gepost: nieuws: T-Mobile: 3g-verbinding binnen vijf weken aanzienlijk verbeterd

[ Voor 57% gewijzigd door itsgreen op 31-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 15:14

netblade

Sunrise

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/831762935.png
Hmm het is hier weer redelijk stabiel in Alphen aan den Rijn, vanavond maar afwachten als iedereen weer thuis is.
Maar vooralsnog heb ik vandaag voor het eerst sinds tijden geen 'rotte' verbinding gehad hier.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Nakebod

Nope.

Vraagje, en er zijn meer mensen die dat hebben, maar een zeer geruime tijd heb ik dus ook geen HSDPA meer, wat mogelijk dus met die Orange UMTS licentie te maken kan hebben als ik het goed heb gelezen.

Nu heb ik web n walk standard, dus 384 kbit/s max. Mits de 3G dekking goed is heb ik hier verder geen nadelen aan, of wel? Gezien 3G ook gewoon 384 kbit/s aan kan. Anders ga ik daar misschien ook eens over klagen.
Moet wel zeggen dat ik de laatste 1 á 2 weken geen problemen meer heb ondervonden met internetten.

Wat wel vaag is, volgens de T-Mobile dekkingskaart zou hier wel HSDPA moeten zijn, alleen lang geleden dat ik dat überhaupt ergens heb gezien.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Ik zelf heb ook vrijwel altijd prima bereik op het 3G netwerk van TM, maar ik krijg haast nooit meer data over de lijn. Toevallig lukte het me vandaag om een website op te vragen, de HTML kwam tergend langzaam binnen maar css/js/images maar gedeeltelijk. Verder heb ik ieder uur nog wel een keer geprobeerd een site te laden, maar verder dan die ene halve site ben ik niet gekomen.

Dit duurt nu al ruim 2 maanden, dus ik zou graag compensatie en directe ontbinding van mijn web'n'walk abonnement willen. Deze databundel heb ik destijds voor 2 jaar tegen tarief van 20 euro per maand bij mijn abonnement gevoegd, en daar heb ik afgelopen maanden gewoonweg geen gebruik van kunnen maken. Zou het mogelijk zijn om met dit argument directe opzegging van de wnw bundel te regelen? Ik voel er weinig voor om nog 10 maanden lang ervoor te betalen als ik het sowieso niet gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12

Dat kan dus niet omdat je dan op alle mobiele netwerken vanaf het begin af aan al problemen had moeten zien. Zeker gezien de eis dat men tot een bepaald percentage een landelijk dekkend netwerk dient te hebben. In sommige steden moeten er meer masten op elkaar geplaatst worden waardoor de door jou aangehaalde storing een nog groter probleem is. Dan zou je eigenlijk geen netwerk meer moeten hebben bij geen enkele telco.
Dat is ook het probleem, T-mobile heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Egsm 900 Gsm 1800 masten maar 35% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 20% snelweg, autowegen 60% spoorlijnen 45%

Netwerk raak steeds voller, 2 weken geleden begonnen de eerste het te merken, nu beginnen steeds meer er last van te krijgen, de grens lijkt bereikt te zijn nu moet T-Mobile rap uitbreiden met 3G/Hsdpa om de problemen op te lossen

De grootste probleem komen voor in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Hilversum buiten piek uren en tijdens piek uren

Utrecht, Den Bosch, Eindhoven, Nijmegen, Arnhem hebben alleen grote probleem tijdens piek uren
Dit is wel een draak van een zin (interpunctie en hoofdlettergebruik), ik hoop dat ik 'm goed interpreteer. Je lijkt hier een belangrijk punt te vergeten. Dat je een bepaalde snelheid krijgt wil niet zeggen dat je die ook ten volste zal benutten. Het is nog altijd een draadloze techniek die gevoelig is voor storingen. Het bereik is ook nooit optimaal waardoor je nooit overal een even sterk signaal hebt. Juist door die dingen is er geen garantie dat je ook altijd de volle mep van de verbinding tot je beschikking hebt. Daarnaast is het ook niet zo dat iedereen gigantisch veel dataverkeer genereert. Op de iPhone zijn er veel apps die voor korte momenten internetverbinding nodig hebben om data van het internet te plukken. Als ik mijn mailclient gebruik dan kan ik daar bijv. instellen dat hij eens in de x minuten verbinding moet zoeken. Dat wat hij dan download zijn is niet zoveel aan data omdat ik IMAP gebruik. Verder zit er ook wifi op de iPhone waardoor je thuis en op je werk daar weer gebruik van kunt maken. Je hebt dus niet altijd verbinding met het T-Mobile netwerk wat je data betreft. Je berekening loopt dan ook mank op het feit dat datagebruik inconsistent is door diverse factoren.
Ja ik begrijp wat je bedoelt, door meer gebruiken woord de snelheid steeds aan gepast, tot er uit eindelijk dus zo veel gebruikers op zitten dat het overbelast raakt en je dus geen data meer binnen krijgt, want 3G/Hsdpa weigert geen gebruikers als het te vol raakt, dat gebeurt wel bij 2G Gprs

Ook KPN en Vodafone hebben veel smartphones op hun netwerk en bieden ook laptop abo's aan. KPN adverteert tegenwoordig in allerlei tv-programma's en hun eigen reclames met mobiel internet via hun 3G netwerk. De situatie is bij alle 3 netwerken niet anders wat dataverkeer betreft.
T-mobile heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Egsm 900 Gsm 1800 masten maar 35% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 20% snelweg, autowegen 60% spoorlijnen 45%

Kpn heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Gsm 900 Gsm 1800 masten 95% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 70% snelweg, autowegen 95% spoorlijnen 80%

Vodafone heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Gsm 900 Gsm 1800 masten 99% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 70% snelweg, autowegen 95% spoorlijnen 90%

Lijkt mij duidelijk waarom Kpn, Vodafone die problemen niet hebben, T-Mobile heeft nog een lange weg te gaan, dit is van 2010 jan

Niet echt aangezien in de AV staat dat bij oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen in kan stellen. Wat oneigenlijk gebruik nou exact inhoudt geven ze niet op, men geeft alleen als voorbeeld gebruik van de simkaart in een laptop. Bij web 'n walk standaard vindt je die clausule niet terug in de AV, daar reppen ze met geen woord over "onbeperkt".
Oke het is dus niet onbeperkt

Problemen bij T-Mobile bestaan er al sinds het begin van het netwerk. Ze hebben de minste dekking landelijk gezien en daar wordt vaak de spot mee gedreven. Echter de huidige problematiek lijkt zich pas in de afgelopen 1 a 2 weken voor te doen. Kijk bijvoorbeeld eens op het forum van T-Mobile zelf en die van iphoneclub.nl, dan zie je daar ook duidelijk de verschillen.
Dat er geen data door komt heb ik gemerkt in Utrecht gisteren, duidelijk overbelast 3G/Hsdpa een paar weken terug had ik dat nog niet

Nog een probleem wat ik zins 20 nov 2009 heb is

Voor 20 nov 2009 had ik altijd een H in mij toestel staan tijdens geen data overdracht, ook tijdens de slaap stand, toen ging internetten, tv kijken, internet radio luisteren ging prima

Na 20 nov 2009 op een vrijdag, heb ik van af die tijd een 3G in mij toestel staan tijdens geen data overdracht en in de slaapstand, de problemen zijn, hij verbind, de H verschijnt vervolgens is het 3G H 3G H 3G knipperlicht 5 a 6x vervolgens of de H verschijnt en hij gaat laden of er is een onbekende fout op getreden melding

Er lijkt iets niet goed te gaan met het overschakelen van 3G naar H, waar door je een knipperlicht krijgt, weet jij misschien hoe dat komt ?

Ik heb het van af 20 nov 2009

Het ligt niet aan me toestel, getest met de Htc HD2, T-Mobile Vario 4, Sony Ericsson Xperia X1 met w,n,w plus

Ik dan weer niet maar desondanks gebruik ik wel een spellingscontrole en lees ik wat ik tik nog eens even over. Dan kom je er vaak achter dat sommige dingen anders verwoord moeten worden of gewoon weggelaten kunnen worden en je kunt fout geschreven woorden verbeteren. Handig en verstandig om te doen.
Ja inderdaad bedankt voor de tip;)

Ja dan zijn de laptops inderdaad de grootste data vreters

Dan mag T-Mobile 3G/Hsdpa fors gaan uitbreiden langs het spoor want dat is erg slecht, volgens mij ervaar jij dat ook langs het spoor

Als ik het goed heb werk de NS Wifi zo, de 3G/Hsdpa mast zend het naar het Wifi basisstation in de trein en zo heb je internet

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 01-06-2010 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Legend + T-Mobile = Press HOME > MENU, and then tap Settings > Wireless & networks.Scroll down the screen, and then tap Mobile networks > Network mode. Tap GSM only.

Kan iemand hier bevestigen of het klopt dat je, in het geval van slechte dekking, een standaard korting van 20% krijgt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Hier in Enschede is het echt al tijden dramatisch maar waar ik ook kom ervaar ik hetzelfde.
Ik zit sinds December op Tele2 (t-mobile netwerk), tot aan eind Januari werkte het lekker. Heb toen 2 weken in de USA gezeten, toen ik terug kwam (begin feb. dus) begon het slechter en slechter te worden.
Ik heb nu de hele dag door (dus NIET alleen in piekuren) beroerde verbinding.
Ontvangst valt vaak weg (ook GPRS) maar ook als er bereik is is het maar afwachten of ik data binnen kan halen.
Gesprekken voeren is lastig, SMS komt vaak pas na een half uur binnen (soms sneller, soms langer)...

Tele2 klantenservice al heel vaak aan de telefoon gehad maar die zitten ook met de handen in het haar.
Krijgen vanuit T-mobile totaal geen support, informatie moesten ze uit de media vernemen, dus hebben ook geen idee hoelang dit nog gaat duren.
Compensatie wordt naar gekeken maar ze kunnen niks toezeggen.
Te idioot voor woorden dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Ik kreeg zojuist een telefoontje van T-Mobile met de vraag of ik internet via m'n laptop zou willen. Het is toch van de zotte dat ze zelf acquisitie gaan doen terwijl het netwerk op z'n gat ligt? Toen ik aangaf dat ik geen interesse had omdat de service op mijn telefoon al genoeg problemen heeft vertelde hij dat er inderdaad een storing bekend was, en dat deze over vijf weken opgelost zou zijn.

Producten verkopen welke nog tenminste vijf weken met een storing kampen vind ik niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Op 8071NH

Met cell-id 7559 de uitgebreide mast in nunspeet oost ex orange plaats - active zins 12 mei 2010
Snelheid is prima alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/832933214.png
Met cell-id 7197 de mast in nunspeet westaan de snelweg - active zins 07 maart 2007
Snelheid is dramatisch een 24/7 een knipperlicht 3G H 3G H, de mast lag er van af zaterdag helemaal uit, maar is nu weer active
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/832958896.png

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 01-06-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
HcBlids schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:42:
Op 8071NH

Met cell-id 7559 de uitgebreide mast in nunspeet oost ex orange plaats - active zins 12 mei 2010
Snelheid is prima alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H
[afbeelding]
Met cell-id 7197 de mast in nunspeet westaan de snelweg - active zins 07 maart 2007
Snelheid is dramatisch een 24/7 een knipperlicht 3G H 3G H, de mast lag er van af zaterdag helemaal uit, maar is nu weer active
[afbeelding]
Misschien rare vraag, maar hoe weet je nou op welke mast je zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Hier mee is dat heel goed mee te zien
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/5360/screenshot1fh.png
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9662/screenshot4z.png
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/6042/mast11mast251.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik heb zelf vrij weining last van geen dataverkeer. Zowel in Utrecht als in Amsterdam zuid/west. Af en toe doet hij niets. Kheb een iPhone met relax+web n walk.

Schadelijker vind ik echter dat ik soms gewoon helemaal niet kan bellen...soms gewoon 20-30 minuten helemaal niet! Sms'en wel altijd prima maar wat nou als je een noodgeval hebt? Mijn vriendin met een Blackberry curve, relax+web n walk heeft precies hetzelfde..ik vind t echt een hele kwalijke zaak als je niet kunt bellen, dan kan die 3G me even gestolen worden..

Ben benieuwd hoe het zit met contractontbinding als je niet kunt bellen, zal vast alleen kunnen als je langere periodes niet kunt bellen.

Iemand hier enig idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

bolleh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 06:35:
wat nou als je een noodgeval hebt?

Iemand hier enig idee van?
Hoe deed men dat voor het mobiele tijdperk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Yzord schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:52:
[...]

Hoe deed men dat voor het mobiele tijdperk ;)
En bij echte nood kun je ALTIJD 112 bellen, dan al niet via het netwerk van KPN of Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) is momenteel een inventarisatie gaande inzake de bereikbaarheid van T-Mobile klanten en de bereidheid onder hen om (collectief) te gaan procederen.

SMCO staat bekend om het voeren van collectieve rechtszaken en is onder meer verwikkeld in rechtszaken tegen de Staatsloterij, DSB en de Staat der Nederlanden. Zij hebben momenteel zo'n 25.000 aangesloten donateurs en daarmee klanten.

Wil je graag meer informatie over een mogelijke collectieve rechtszaak tegen T-Mobile, surf dan even naar www.collectiefonrecht.nl of meld je met je gegevens via klacht@collectiefonrecht.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38
Ben net terug gebeld door Tmobile naar aanleiding van de webformulier met dekkingsproblemen.

Was een geautomatiseerde bericht waar je kon kiezen tussen goed of slecht!
Het ging niet of mijn probleem was verholpen maar om de kwalieit van de klantenservice!!!! |:(

Gelijk maar opgehangen, zonder van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HcBlids schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:59:
T-mobile heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Egsm 900 Gsm 1800 masten maar 35% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 20% snelweg, autowegen 60% spoorlijnen 45%

Kpn heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Gsm 900 Gsm 1800 masten 95% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 70% snelweg, autowegen 95% spoorlijnen 80%

Vodafone heeft in de grote steden van alle 2G Gprs Gsm 900 Gsm 1800 masten 99% met 3G/Hsdpa, Kleine dorpen, buiten gebied is dat 70% snelweg, autowegen 95% spoorlijnen 90%

Lijkt mij duidelijk waarom Kpn, Vodafone die problemen niet hebben, T-Mobile heeft nog een lange weg te gaan, dit is van 2010 jan
Hoe kom je eigenlijk aan deze informatie als ik vragen mag? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik had wat problemen met mijn telefoon, dus ik besluit hem even te resetten naar de standaard. Het eerste wat ik zie was een H in beeld. Sprong (Waarschijnlijk toeval) wel direct over op 3G toen ik bij provider selectie T-Mobile selecteerde.
Of T-Mobile heeft vandaag wat gedaan aan een mast hier (Ewijk, regio Nijmegen), maar voor het eerst sinds bijna een jaar zie ik nu weer een H verschijnen.
Zag vanmorgen op de A50 ter hoogte van Oss ook voor zover ik het kan herinneren dan, voor het eerst een H in beeld, hoewel ik daar niet altijd op let tijdens het rijden, gek genoeg :P

Gezien ik mijn telefoon vanmorgen nog niet gereset had, kan het eigenlijk geen software probleempje zijn geweest dat ik nooit HSDPA had, maar zijn ze waarschijnlijk bezig geweest in deze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:38:
Bij Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) is momenteel een inventarisatie gaande inzake de bereikbaarheid van T-Mobile klanten en de bereidheid onder hen om (collectief) te gaan procederen.
De kleine letters van de voorwaarden staan me voor geen meter aan. Ben dus ook niet van plan om via hun een claim bij T-Mobile in te dienen. SMCO wil onder andere inzetten op "een schadevergoeding, een verlaging van de abonnementskosten voor het restant van het contract of een ontbinding van het contract met behoud van uw toestel".

Wat dan met de kleine letters interessant is want SMCO "eist" 20% van de opbrengst. Dat zou dus zomaar kunnen betekenen (maar ik ben juridisch niet onderlegd) dat als T-Mobile een contract zou ontbinden, dat SMCO voor het restant van de looptijd recht heeft op een betaling door de klant (jij dus) van 20% van de abonnementskosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ChiMan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:21:
Ben net terug gebeld door Tmobile naar aanleiding van de webformulier met dekkingsproblemen.

Het ging niet of mijn probleem was verholpen maar om de kwalieit van de klantenservice!!!! |:(

Idem hier, ik werd vanmiddag rond 16.00 gebeld door een computer van T-Mobile. Braaf heb ik wel de vragen doorgenomen maar je hebt echt het gevoel dat T-Mobile de weg geheel kwijt is.

Vragen gingen o.a. over:
* Wat ik van de klantenservice vond.... eh ik ben nog niet geholpen 8)7
* Of mijn probleem naar tevredenheid was opgelost... eh ik alleen een probleem gemeld via de mail nog helemaal niemand gesproken 7(8)7

Volgens mij hebben ze ook intern een communicatie probleem _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Dan heb ik van af 12 mei 2010 met de nieuwe ex orange mast cell-id 7559 hier niks te klagen met 2 strepen bereik , alleen 17.00 was het even hopeloos een knipperlicht 3G H 3G H, maar dat duurde maar 15 min
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/834405531.png
voorheen met cell-id 7197, voor 12 mei 2010 was het een drama op 8071NH, de drama begon op 28 februari 2010 en duurt nog steeds voort in west nunspeet 24/7 met 2 strepen hier
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/834399502.png

Met bellen krijg je ook geen Hsdpa is mij op gevallen was ook niet voor 20 nov 2009 want toe had je wel Hsdpa tijdens bellen
Cell-id 7559 met bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/834414695.png
Cell-id 7197 met bellen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/834430870.png
naar het bellen heb je weer Hsdpa
Kpn, Hi heeft tijdens bellen wel Hsdpa net getest
MensionXL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:57:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan deze informatie als ik vragen mag? :)
Een maat van mij is antenne bouwer en weet daar van alles over, en zo kom ik aan die informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb meteen opgehangen. Ze zijn compleet van het padje af die T-Mobile. Nogmaals, na 12 jaar trouwe klant te zijn geweest, vind ik het welletjes. De nieuwe iphone koop ik wel gewoon en ik neem wel een kpn of vodafone abbo sim only ofzo. Met T-Mobile zie ik geen toekomst meer. Het begon zo mooi met BEN, een lekker eigenzinnig bedrijf welke met hele leuke aanbiedingen kwamen, toen werd het T-Mobile en had ik het idee dat ze die lijn bleven volgen. Totdat ze in zee gingen met die iphones. Toen is alle ellende ontstaan (arrogantie, garantie weigeren, weigeren van ontdoen van simlock na een jaar, rekening problemen en wat me tot nu het meeste stoort is....het jatten van je belminuten na 2 maanden terwijl je daar voor betaald hebt)

Nee, deze jongen is er klaar mee. En dit is geen bericht onstaan uit woede of pissigheid, maar een wel doordachte beslissing. Hier thuis heb ik niet eens 3G bereik, al sinds dat ik hier woon. Dekkingskaart geeft aan dat ik HSDPA zou moeten hebben. Ze compenseren me wel elke maand met 20%, maar wat heb ik eraan? Ik bel amper dus wat ik betaal is simpelweg voor het internet, want de belminuten jatten ze na 2 maanden weg.

Dus een goede tip van mij....ga bij t-mobile weg zodra je de kans krijgt. Ik bezit sinds enkele jaren ook een toestel van de zaak met KPN erin en deze heeft altijd en overal bereik, terwijl ik met t-mobile op campings, bij mijn moeder, bij mij thuis en dus sinds kort ook IN Nijmegen weinig tot geen bereik heb. Lijkt mij duidelijk wie er geen netwerk kan bouwen. Dus nog even een jaartje volhouden en aju paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MAX3400 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:25:
[...]

De kleine letters van de voorwaarden staan me voor geen meter aan. Ben dus ook niet van plan om via hun een claim bij T-Mobile in te dienen. SMCO wil onder andere inzetten op "een schadevergoeding, een verlaging van de abonnementskosten voor het restant van het contract of een ontbinding van het contract met behoud van uw toestel".

Wat dan met de kleine letters interessant is want SMCO "eist" 20% van de opbrengst. Dat zou dus zomaar kunnen betekenen (maar ik ben juridisch niet onderlegd) dat als T-Mobile een contract zou ontbinden, dat SMCO voor het restant van de looptijd recht heeft op een betaling door de klant (jij dus) van 20% van de abonnementskosten.
Volgens mij kun je beter zelf een briefje sturen naar T-Mobile dan via de een of andere club. Niet dat ik deze stichting en hun doelen niet vertrouw hoor. Ik heb mijn opzegbriefje voor m'n data abonnement gewoon zelf opgesteld en verzonden. ;)

Let even goed op dat T-Mobile een eigendomsvoorbehoud maakt bij het eerder opzeggen van je contract.

T-Mobile stelt dat :
20.3 Mobiele apparatuur die door T-Mobile rechtstreeks aan de Klant is verkocht en geleverd blijft eigendom van T-Mobile zolang de Klant enige vordering van T-Mobile nog niet heeft voldaan.
(AV voor 1 juli 2009)
8.5 Het Randapparaat dat aan de Klant is verkocht en geleverd, blijft eigendom van T-Mobile totdat alle periodieke vergoedingen door de Klant zijn betaald.
Nieuwe AV voor klanten van na 1 juli 2009

Dat is in spreektaal : Huurkoop. Een constructie waarbij pas na afbetaling laatste termijn het goed overgaat naar de koper. Het is een bijzondere overeenkomst waaraan een aantal voorwaarden zijn verbonden. Een van die wettelijke voorwaarden is bijvoorbeeld dat je bij het aangaan van die overeenkomst inzichtelijk moet hebben wat de termijnen van de aflossing zijn.

Het lijkt me sterk dat T-Mobile dat heeft gedaan omdat de contracten op standaard papier worden gedrukt en ik het op mijn T-Mobile contract bijvoorbeeld niet heb kunnen vinden. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan is artikel 20.3 uit de AV van T-Mobile (waarin het eigendomsvoorbehoud wordt gemaakt) null and void en is het :w voor wat betreft het eigendom van bijvoorbeeld de iPhone.

Dat laat onverlet dat T-Mobile wel een redelijk deel van de kosten van je telefoon zou kunnen doorberekenen aan de opzeggende abonnee.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 02-06-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Ik heb w,n,w plus

En inderdaad helemaal mee eens, voor 20 nov 2009 was alles prima
w,n,w standaard is alleen 3G, heeft geen Hsdpa meer voorheen wel, nu haal je niet eens 384 kbit/sec maar 130 kbit/sec

Tijdens bellen is er alleen 3G voorheen had je ook Hsdpa tijdens bellen

Deze van voor 20 nov 2009 open veld
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6467/gradenboog11.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6467/gradenboog11.th.png[/URL]
Deze van naar 20 nov 2009 open veld
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1462/gradenboog12.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1462/gradenboog12.th.png[/URL]
Bereik van de 3G masten is slechter geworden op grote afstand, op kleine afstand is het bijna niet te merken, Iphone gebruikers zullen het sneller merken
In grote steden geen data overdracht, niet kunnen bellen smssen door overbelaste 3G masten
Buiten de 10 km van de 3G masten geen data overdracht, bellen en smssen dat kon voor 20 nov 2009 wel

[ Voor 28% gewijzigd door Blids op 03-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:14
Mmmm nu ligt heel internet bij mij plat vanaf 7:45 regio eindhoven.
Krijg niet eens 3g en zelfs op gprs krijg ik ook al geen verbinding met internet.
Gelukkig kan ik nog wel bellen en gebeld worden.

Best wel klote als dit de hele dag is.

Ben benieuwd wat hun als vergoeding hiervoor gaan inzetten want dit is voor de zotte.

* Nu werkt het weer schijnbaar lag het aan mijn instellingen heel raar :x

[ Voor 10% gewijzigd door mklcln op 03-06-2010 09:22 . Reden: werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geen vergoeding en ja dit blijft de hele dag en als je net zo'n pech hebt als mij, dan duurt het zelfs weken...het werkt namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb net met de klantenservice gebeld. En die houden de boot af. Suggestie was dat ik de SIM kaart in een ander toestel moet doen. Hier op mijn thuis postcode hadden ze weinig meldingen van slecht ontvangst. En op andere locaties zou het aan de gebouwen kunnen liggen, sure heeft altijd gewerkt. Maar andere locaties kon ze niet checken, het is toch een mobiele telefoon?

Wacht het nog even tot volgende week woensdag af en anders neem ik afscheid van T-mobile. Dat ik niet kan internetten is vervelend, niet kunnen bellen is onacceptabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 03-06-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:38:

SMCO staat bekend om het voeren van collectieve rechtszaken en is onder meer verwikkeld in rechtszaken tegen de Staatsloterij, DSB en de Staat der Nederlanden. Zij hebben momenteel zo'n 25.000 aangesloten donateurs en daarmee klanten.

Wil je graag meer informatie over een mogelijke collectieve rechtszaak tegen T-Mobile, surf dan even naar www.collectiefonrecht.nl of meld je met je gegevens via klacht@collectiefonrecht.nl .
Ik heb me aangemeld want het 3G-bereik is al sinds ik klant ben belabberd (klant sinds 03-07-2009). Daarbij komt nu ook nog eens dat ik regelmatig helemaal geen bereik heb (geen inkomende en uitgaande oproepen mogelijk).
Is overigens in het oosten en noorden van het land (reis vaak tussen grofweg Almelo en Groningen).

Ik ben wel benieuwd naar jullie reactie op de vraag wat er gebeurt als je contract wordt ontbonden. Aangezien jullie 20% van de 'winst' claimen. Zie hieronder.
MAX3400 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:25:
[...]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
@Arnoudwokke en @zeefNL ondervonden vandaag ook weer een fijne T-Mobile fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

WoutF

Hoofdredacteur
Zojuist met T-Mobile gebeld, met drie verschillende medewerkers gesproken waarbij het gesprek ook nog een keer wegviel (hoe zou dat nou komen?). Ik moet nu in kaart gaan brengen waar en wanneer ik niet bereikbaar bent, wie mij probeert te bellen, waar die persoon zich bevindt en via welke provider hij/zij belt.

Daarna gaat T-Mobile een technisch onderzoek starten, waarvan de medewerker me niet kon vertellen hoe lang het zou duren. Nu moet ik dus bewijzen dat zij netwerkproblemen hebben, terwijl ze dat zelf al toegegeven hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vandaag een reply gehad op mijn probleem:
Beste MiKi*,

Wij hebben deze week via e-mail uw klacht ontvangen. Helaas hebben wij uw klacht nog niet kunnen verhelpen.

Wij kampen op dit moment met capaciteitsproblemen op ons 3G netwerk. De oorzaak van dit probleem is de enorme groei van dataverkeer op het 3G netwerk, vooral door het succes van smartphones zoals de iPhone.

T-Mobile heeft voorbereidingen getroffen om deze toename op te kunnen vangen. De groei loopt echter harder dan verwacht waardoor u op dit moment problemen ervaart. Wij betreuren dit en doen er alles aan om de problemen binnen de komende 2 tot 3 weken op te lossen. Dit houdt in dat we hard bezig blijven met de aangekondigde verdubbeling van de capaciteit van ons 3G netwerk. Ook zullen we ons 3G netwerk met 30% extra antenne installaties gaan uitbreiden.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er de komende 2 à 3 weken een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcode gebied brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Alexander Hamel
Directeur Klantenservice T-Mobile
Dit is dus een blind copy/paste antwoord, want het bereik in mijn wijk is al meer dan een jaar slecht en dus geheel niet te wijten aan de huidige capaciteitsproblemen :(
Vanmiddag maar eens de klantenserive bellen en kijken of ik nu wel een bevredigend antwoord op mijn vraag krijg.

Ik weet wel dat ik nooit bij Vodafone weg had moeten gaan, het zijn echt een stelletje prutsers. Ik haal mijn volgende iPhone wel simlock vrij uit België.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 03-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hier rond de dorpen om helmond heen is het ook gewoon slecht, de H heb ik sowieso al een jaar niet meer gezien maar sinds te laatste 2 maanden heb ik ook regelt dat ik smsjes krijg van gemiste oproepen terwijl mijn telefoon gewoon aan stond en dat smsjes uren (of heel af en toe dagen) later aan komen.

Wanneer is het eigenlijk mogelijk om je contract te ontbinden? Ik zit er nu een jaar of 5 maar het gaat me nu toch te ver.

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 03-06-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zeef schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:31:
[...]

Volgens mij kun je beter zelf een briefje sturen naar T-Mobile dan via de een of andere club. Niet dat ik deze stichting en hun doelen niet vertrouw hoor. Ik heb mijn opzegbriefje voor m'n data abonnement gewoon zelf opgesteld en verzonden. ;)
Was ik ook van plan... Niet dat ik meteen ga opzeggen maar zal in ieder geval een vergoeding eisen want mijn dure abbo + Web'n'Walk+ is dus nu enigszins nutteloos.
Blueone schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:15:
Wanneer is het eigenlijk mogelijk om je contract te ontbinden? Ik zit er nu een jaar of 5 maar het gaat me nu toch te ver.
Ik dacht, per maand... Een contract wordt zwijgend verlengd zodra de initiele looptijd voorbij is.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2010 13:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mijn looptijd is nog niet voorbij, die is een goed jaar geleden verlengd voor 2 jaar met een sim-only (dit was toen ook al een fout van t-mobile maar ze zeiden vrolijk dat ik 2 jaar had gezegd ipv 1 jaar).

Maar zijn er eigenlijk ook regels mbt bereikbaarheid & opzeg mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:22
Sinds vanmiddag weer volop hsdpa in groningen stad met tmobile.
Ga zo door!

[ Voor 6% gewijzigd door WouTer14 op 03-06-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:18

Exact het zelfde. Ook maar opgehangen.
Kom op zeg, ik heb naast die automagische mail met een kopie van de klacht geen enkele reactie gehad, en dan bellen ze je hoe je de service vond 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 03-06-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002

jdh009

FP ProMod
Ik heb hetzelfde probleem, brief gestuurd en nu willen ze dat ik zelf dingen ga onderzoeken terwijl ze in de media allang het probleem hebben toegegeven....

Geachte heer Roelofs,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u problemen ervaart met het gebruik van het 3G-netwerk. T-Mobile begrijpt dat dit vervelend voor u is. Uiteraard dient u een toestel te gebruiken dat geschikt is voor UMTS/HSDPA. Wanneer dit het geval is, dient u zich het volgende af te vragen:

- Ervaart u deze slechte dekking overal of slechts op bepaalde locaties?

Indien u het probleem overal ervaart, adviseert T-Mobile u allereerst de netwerkinstellingen te herstellen of een softreset uit te voeren. Of, en hoe dit mogelijk is, vindt u in de handleiding van uw toestel. Informeert u tevens bij mensen in uw omgeving of zij dezelfde problemen ervaren. Dit kan duiden op een storing in het netwerk.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat er een probleem is met uw simkaart of toestel. U kunt dit uitsluiten door een kruistest uit te voeren. U test uw simkaart in een ander toestel en test u een andere T-Mobile simkaart in uw eigen toestel. Als uw simkaart in een ander toestel wel werkt, vertoont uw toestel een defect. Als een andere simkaart in uw toestel wel werkt, dan vertoont uw simkaart een defect.

Ervaart u de problemen op een of enkele locatie(s), dan adviseert T-Mobile u over te schakelen op het 2G-netwerk. Door de enorme groei in het gebruik van zogenaamde smartphones heeft T-Mobile te kampen met een overbelast 3G-netwerk. Sommige klanten ervaren dat de internetverbinding traag is en dat telefoongesprekken niet kunnen worden ontvangen. Hierbij wordt de beller soms direct doorgeschakeld naar de T-Mobile Voicemail. Dit probleem speelt helaas in heel Nederland, met name in grotere steden.

In 2010 was reeds een uitbreiding van de 3G-capaciteit gepland. T-Mobile is momenteel dus bezig met een uitbreiding van het netwerk, wat deze problemen zou moeten oplossen. Helaas is nog geen indicatie te geven wanneer de werkzaamheden zijn afgerond. Wel gebeurt de uitbreiding gefaseerd, waardoor de capaciteit van het netwerk wekelijks moet verbeteren.

Helpt het overschakelen op het 2G-netwerk niet en blijkt er met zowel uw simkaart als uw toestel niets mis te zijn, dan bekijkt de technische dienst van T-Mobile uw probleem. Om uw melding te kunnen onderzoeken heeft de technische dienst minimaal drie recente voorbeelden nodig. Ging het om gesprekken, vermeldt u dan ook wat het gebelde 06-nummer was en bij welke provider dit nummer is aangesloten. Gaat het om dataverbindingen, controleert u dan de gehaalde upload- en downloadsnelheden en ping-tijden via http://www.dslreports.com/mspeed. T-Mobile ontvangt graag van u de volgende testresultaten:

Test 1
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met telefoonnummer:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:

Test 2
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:

Test 3
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Postcode:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:

Om een compleet beeld te krijgen van de problemen die u ervaart, dient u de volgende vragen zo specifiek mogelijk te beantwoorden.

- Vanaf welke datum krijgt u geen toegang (meer) tot het 3G-netwerk?
- Heeft u eerder wel toegang gehad?
- Ervaart u de slechte dekking voortdurend?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Welke melding of netwerkicoontjes ziet u in het beeldscherm?
- Hoeveel blokjes/streepjes 3G-bereik geeft het display van uw toestel weer?
- Wat ervaart u als u een gesprek wilt opzetten?
- Zijn de gesprekken die wel doorkomen van goede kwaliteit? Zo nee, wat scheelt eraan?
- Komt het voor dat gesprekken direct worden doorgeschakeld naar uw T-Mobile Voicemail, terwijl uw toestel voldoende bereik aangeeft?
- Zijn er in uw omgeving grootschalige bouwwerkzaamheden, veel hoge gebouwen of veel bebossing?
- Ervaren personen uit uw omgeving hetzelfde probleem met hun T-Mobile aansluiting?
- Ervaart u het probleem vooral binnenshuis of ook buitenshuis?
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?

Aan de hand van uw antwoorden kan onze technische dienst het probleem verder voor u onderzoeken. Indien u nog aanvullende informatie heeft, die relevant lijkt, vermeldt u dit dan ook in een reactie op ons e-mailbericht.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Monique Willemsen

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Misschien even naam van medewerker weg halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Ik heb ook bij T-Mobile geklaagd, aangezien ik nog nooit 3G gehad heb in mijn woonplaats. Wat me vandaag ineens opvalt is dat in Oss, waar ik werk, ik nu HSDPA heb... dat heb ik in de afgelopen maanden nog nooit gehad.

Klagen heeft zin? Of hebben ze HSDPA nu open gezet voor WnW-klanten?

Edit: Proef op de som genomen en een 50MB bestand gedownload, dit ging met zo'n 60 á 70KB/s... wat is T-Mobile aan het doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Hurm op 03-06-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 18:38
Net een email gekregen omtrent de storing:

Wij hebben deze week via e-mail uw klacht ontvangen. Helaas hebben wij uw klacht nog niet kunnen verhelpen.

Wij kampen op dit moment met capaciteitsproblemen op ons 3G netwerk. De oorzaak van dit probleem is de enorme groei van dataverkeer op het 3G netwerk, vooral door het succes van smartphones zoals de iPhone.

T-Mobile heeft voorbereidingen getroffen om deze toename op te kunnen vangen. De groei loopt echter harder dan verwacht waardoor u op dit moment problemen ervaart. Wij betreuren dit en doen er alles aan om de problemen binnen de komende 2 tot 3 weken op te lossen. Dit houdt in dat we hard bezig blijven met de aangekondigde verdubbeling van de capaciteit van ons 3G netwerk. Ook zullen we ons 3G netwerk met 30% extra antenne installaties gaan uitbreiden.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er de komende 2 à 3 weken een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcode gebied brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Alexander Hamel
Directeur Klantenservice T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik zag tot mijn grote verbazing net ook ineens weer een H ipv 3G in m'n scherm! 3 maanden niet gehad..ziet er veelbelovend uit :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:34
Bericht op de tmobile site:
Uitbreiding van T-Mobile 3G netwerk in volle gang

In recente mediaberichtgeving is aandacht besteed aan het feit dat T-Mobile capaciteitsproblemen heeft op haar 3G netwerk. Wij zijn ons hiervan bewust en betreuren het feit dat een aantal van onze klanten hier hinder van ondervindt. Graag geven wij hierbij aan wat er aan de hand is en wat we er aan doen om weer een goede dienstverlening aan onze klanten op ons 3G netwerk te kunnen bieden.

De afgelopen twee jaar is door het grote succes van zogenaamde smartphones zoals de iPhone het verkeer op ons 3G netwerk explosief gegroeid. Smartphone gebruikers maken tot wel 40x meer gebruik van mobiel internet dan gebruikers van 'normale' mobiele telefoons en dat stelt hoge eisen aan de capaciteit van het 3G netwerk. Daarom heeft T-Mobile begin dit jaar een start gemaakt met forse uitbreidingen van het 3G netwerk.

Wij hebben recentelijk gemerkt dat het dataverkeer op ons 3G netwerk echter explosief aan het toenemen is. Dit heeft ertoe geleid, dat er capaciteitsproblemen zijn ontstaan op het 3G-netwerk ondanks de voorbereidingen die wij hebben getroffen om deze toename op te vangen. Door intensief gebruik van mobiel internet door veel klanten tegelijk, kan er zogenaamde filevorming op een aantal 3G antennelocatie ontstaan. Hoewel een groot deel van het mobiele verkeer probleemloos verloopt, kunnen klanten hinder ondervinden met het opzetten van mobiele internetverbindingen en –gesprekken via 3G. De meeste meldingen hiervan komen voor op plekken waar zich veel klanten bevinden die tegelijkertijd gebruikmaken van mobiel internet bijvoorbeeld in stadscentra en op stations. In Nederland concentreert de hinder van het 3G verkeer zich primair in Rotterdam, Hilversum, Den Haag en Amsterdam.

Om de huidige situatie in ons 3G netwerk te verbeteren verdubbelen wij op dit moment versneld de capaciteit op elk van onze bestaande 3G antennelocaties. Hiermee realiseren we een verdubbeling in de capaciteit (bandbreedte). Daarnaast breiden we het 3G netwerk nog eens uit met extra antenne-locaties. Beide werkzaamheden zijn in volle gang en wij gaan ervan uit hiermee binnen 2 tot 3 weken gereed te zijn. De rest van het jaar zullen wij blijvend investeren in de uitbreiding van ons 3G netwerk.

Klanten die hinder ondervinden van deze tijdelijke capaciteitsproblemen in ons 3G netwerk, kunnen dit melden via het webformulier op onze site. Alle klanten die zich via dit formulier melden ontvangen binnen vier dagen een antwoord. Wij zullen klanten met een terechte klacht compenseren. Er wordt deze klanten geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet voor de periode van één maand voor het ongemak plus één maand bonus.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
http://www.t-mobile.nl/Pe...vice-contact/dekking.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zo te merken zijn ze al begonnen... sinds vandaag hier thuis HSDPA ipv 3G! Ik weet niet of het met bovenstaande te maken heeft, maar het lijkt me van wel.
PC 5721

[ Voor 33% gewijzigd door Zinu op 03-06-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Al meerdere mensen hebben een vooruitgang van 3G naar HSDPA gezien... gaat dus de goede kant op met T-Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Toch raar dat ik ineens weer HSDPA verbinding heb, telefonisch werd mij verteld dat HSDPA alleen voor w'n'w plus klanten waren en dat de letter 'H' niet meer werd meegezonden naar w'n'w standaard klanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:17
Is er ook ergens te zien waar ze bezig zijn masten te plaatsen? Ik heb nu al ruim twee jaar een iphone, maar in het gebied waar ik woon is nog steeds geen 3G. Ik woon niet eens in een dorp, maar in een stad(je). Zou toch wel fijn zijn wanneer dit eens geregeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Heb regelmatig dat ik opeens sms krijg dat ik voicemail bericht heb.
Net weer om 22:05 dat iemand voicemail heeft ingesproken om 20:37.
Vreemde is dat ik rond 21:30 nog paar smsjes had gehad.

(Assendelft op dit moment, maar vandeweek ook in A'dam zuidoost zomaar sms dat ik voicemail had)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

DDX schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:14:
Heb regelmatig dat ik opeens sms krijg dat ik voicemail bericht heb.
Net weer om 22:05 dat iemand voicemail heeft ingesproken om 20:37.
Vreemde is dat ik rond 21:30 nog paar smsjes had gehad.

(Assendelft op dit moment, maar vandeweek ook in A'dam zuidoost zomaar sms dat ik voicemail had)
had ik zaterdag ook... om 2200 dat ik om 1400 een voicemail had. :(

Overigens lijkt het mij niet handig je aan te sluiten bij die gemeenschappelijk claim. Zij zullen niets meer voor elkaar krijgen dat iemand los ook niet voor elkaar krijgt.

Buiten het feit dat het relatief kleine bedragen gaat en je de 20 euro start kosten met moeite er uit gaat krijgen.

Teminste, dat lijkt mij.

Overigens vraag ik me af of ik vier maanden korting krijg, aangezien ik in april ook al slechte verbinding had. (april , mei, juni en bonus maand?)

Toen geen klacht ingediend, je neemt het aan als "ach kan gebeuren" tot je zegt "tot hier en niet verder" . Dat tot hier en niet verder was voor mij twee weken geleden toen ik even trein tijden wilde opzoeken en het niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Net met T-mobile contact gehad.
Ik heb dus absoluut geen probleem met 3g e.d. maar alleen met bellen.
Dus gezegd dat ik geen moer aan heb 2 maanden gratis internet (ook omdat ik dat al gratis krijgt van t-mobile)
Daarnet iemand 6x gebeld (naar vaste lijn), om te pakken te krijgen. Eindelijk verbinding, word het gesprek afgesloten, en hop daarna de melding dat het vaste telefoonnummer niet bestaat en niet in gebruik is. :?

Verder geld die 2 maanden gratis internet niet als je naar het buitenland gaat.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het lijkt hier bij m'n huis(postcode 3131) iets beter geworden te zijn overdag.
S'avonds is het nogsteeds om te janken.
Helaas was ik gister een paar uur in Utrecht, en daar had ik gewoon geen data verbinding meer. Niks, 0. En als ik het wel had kwam er geen data door. Ook bellen & smssen ging daar dik een half uur niet meer :( Drama

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 10:11
Nog bij mij is het alleen nog maar erger geworden.
Sinds gisteren kan ik geen verbinding meer krijgen met het internet, en krijg ik elke keer een inlogscherm voor me kiezen op me X1.
Als ik hem dan leeg laat en connect lijkt hij te connecten maar vliegt er dan net zo snel weer uit.....

Slecht bereik heb ik al meer dan een jaar, en heb ik al veelvuldig aangekaart, maar nooit compensatie gekregen. Wel een hoop kul redens waarom het niet werkte blablabla. Maar 1 ding is zeker, over 2-3 maanden zijn ze van mij af.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Volgens Tmobile webcare:
Vannacht zijn in delen van NL netwerk aanpassingen uitgevoerd. We gaan er van uit dat hiermee de netwerkcapaciteit aanzienlijk is verbeterd

Zie ook: http://twitter.com/tmobile_webcare/status/15407442768
Kunnen klanten uit Zwolle, Groningen, Leeuwarden, Den Bosch, Eindhoven of Nijmegen verbetering bevestigen? Graag reply met woonplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Zwolle aalanden is inderdaad verbeterd 8032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jdiezrequejo schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:03:
Volgens Tmobile webcare:
Vannacht zijn in delen van NL netwerk aanpassingen uitgevoerd. We gaan er van uit dat hiermee de netwerkcapaciteit aanzienlijk is verbeterd

Kunnen klanten uit Zwolle, Groningen, Leeuwarden, Den Bosch, Eindhoven of Nijmegen verbetering bevestigen? Graag reply met woonplaats
Groningen en Hoogezand verbetering. Van GPRS/brakke 3G naar 3G/HSDPA!
ook reply @ twitter gedaan..dacht dat jij hier een reply wou :p

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 04-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nijmegen is helemaal niets verbeterd. Sterker nog, ik heb veel minder bereik ineens hier op zolder (enige plek waar ik 3G zou kunnen krijgen). Eerst had ik 4 streepjes, nu nog maar 2. Daarbij is de latency nog steeds hoog en krijg ik amper verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik heb hier in Arnhem wel GPRS maar vrijwel nooit 3g of HSDPA. Zeker nooit binnen op mijn studentenkamer. Ook heb ik soms het idee dat ik sommige berichten veel later krijg dan ze verzonden zijn. En dat mijn berichtjes veel later aankomen.
Met Koninginnedag was het wel te verwachten (rond 9 uur in koninginnenacht verzonden en pas 12 uur op koninginnedag ontvangen), maar andere keren zit er ook wel een uurtje tussen heb ik het idee.

Binnen in ieder geval nooit meer dan GPRS en die is ook erg laggy.

Heb de klacht al wel ingestuurd, maar vraag me af of meer mensen hetzelfde probleem hebben, of dat het meer het normale telefoonbereik is?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-06-2010 10:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:23
Het is inderdaad veel beter geworden hier. Internet werkt weer als vanouds (HSDPA), alleen SMSjes wil ik nog wel eens later krijgen (lekker handig bij TAN-smsjes van ING) en soms krijg ik een sms van t-mobile dat ik een oproep heb gemist...

(omgeving groningen-assen-hoogeveen)

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 05-06-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:58

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Hier ook nog steeds hopeloos. Lijkt erger geworden en 's nachts is ineens de accu leeg, voorheen deed ik er zeker 3 dagen mee. (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:23
martinweb.nl schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:45:
Hier ook nog steeds hopeloos. Lijkt erger geworden en 's nachts is ineens de accu leeg, voorheen deed ik er zeker 3 dagen mee. (Almere)
daar heb ik wel last van, dat mijn accu idd heel snel leeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, ze zijn toch niet sneaky aan het spelen huh? Dat ze hun 2G netwerk als 3G laten identificeren? Of ben ik nu paranoide aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Hier in omg Den Bosch ook veel verbetering. Krijg nu ook weer een H ipv 3G/G.
Hopelijk zijn de problemen hiermee voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Laatst online: 23-05-2023
Vorige week heb ik een klacht ingediend bij T-Mobile over de 3g dekking in Warmenhuizen(NH), ik had hier altijd een bagger trage gprs verbinding. Tot mijn grote verbazing heb ik hier sinds vanmiddag vol 3g signaal :-) ben heel tevreden nu, vooral omdat er blijkbaar naar me geluisterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
jdiezrequejo schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:03:
Volgens Tmobile webcare:

Eindhoven hier. Ellendige verbinding waar hsdpa en 3g veel aan het afwisselen zijn. Constant met internet dat de webpagina weer niet kan worden bereikt, terwijl de verbinding wel het volle bereik blijft houden. Het lijkt wel of er zo'n elke 10 sec weer een moment komt waarop de connectie staakt. Met de htc desire, mocht dit nog wat toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door benchMarc op 06-06-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57
Rotterdam (Oude Haven) nog steeds een drama. Komt geen bitje over de 3G-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Zaterdag ochtend ging het even goed, maar die middag was het weer een ramp.
Ben toen maar geswitched naar KPN, waar het perfect lijkt te werken tot nu toe.
Helaas paar maanden dubbel betalen, maar ach, beter zo dan dat je totaal niet bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 14:40

robhof

Lembongan view

Hier in Loosdrecht/Hilversum ook nog steeds problemen. Zelfs op het Mediapark in Hilversum kan ik regelmatig niet bellen/gebeld worden of internetten. Formulier op de site net maar even ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Geweldig ik had een aantal dagen die dekkingsklacht ingevuld met de storingen rond rotterdam.

Kreeg al een mail over de dekkingsklachten.

Gaat vandaag de telefoon met de t-mobile automatische terugbelfunctie nadat je een medewerker had gesproken met de vraag hoe was de service?

Huh, ik ben niet eens gebeld door tmobile.

Ander opmerking: Iemand al tmobile gesproken over de compensatie?

[ Voor 9% gewijzigd door Wii4all op 07-06-2010 11:11 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sinds ik klant bij T-Mobile ben heb ik al problemen met de dekking op traject Zwolle-Groningen. Geen bereik, wegvallende internetverbinding etc.

Het is echt té bedroevend voor woorden. Komend weekend als ik naar huis ga houd ik het maar een keer goed in de gaten en maak ik elke keer een screenshot zodra ik 'Geen service' heb. Dan zoek ik ook alle postcodes die daarbij horen op, en ga ik dat allemaal insturen via het dekkingsformulier.

Stelletje prutsers. Sorry hoor, maar ik wordt er een beetje gek van. Ik kan nooit normaal via de app Gemist kijken naar een of andere uitzending omdat ik het niet red om te bufferen (door steeds geen of hele slechte internetverbinding). Daarnaast zijn er stukken waar je helemaal geen service hebt. Dat duurt geen uren maar is toch vrij vervelend als je net aan het bellen bent. Moet je weer een halve minuut wachten waarna je het gesprek wel af kunt maken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:14
benchMarc schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:49:
[...]

Eindhoven hier. Ellendige verbinding waar hsdpa en 3g veel aan het afwisselen zijn. Constant met internet dat de webpagina weer niet kan worden bereikt, terwijl de verbinding wel het volle bereik blijft houden. Het lijkt wel of er zo'n elke 10 sec weer een moment komt waarop de connectie staakt. Met de htc desire, mocht dit nog wat toevoegen.
Ik heb hier ook last van 3G/G en geen internet nou niet echt een verbetering in Eindhoven. Is zelfs slechter voorheen kon tenminste nog een webpagina bekijken :( ( en ook met een HTC Desire) vanmorgen wel heel even een speedtest kunnen doen buiten met magere score (33 / 9 kbps) ben nu al mijn resultaten aan verzamelen in verschillende gebieden.

[ Voor 10% gewijzigd door mklcln op 07-06-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Zins een maand werkt www.buienradar.nl niet meer bij de T-Mobile Vario 4, Htc Hd 2

Eerst dat gezeur met de H nu dit weer, Ik weet niet wat T-Mobile allemaal aan het doen is, ik begin het goed zat te worden, einde contract geen T-Mobile meer, T-Mobile is echt van alles aan het doen om klanten echt weg te jagen

buienradar.nl heeft altijd gewerkt als ik www.buienradar.nl in voerde, dan kreeg ik de normale buienradar en dat was mooi makelijk

Nu krijg ik 1 of andere error met er is een onbekende fout opgetreden bij T-Mobile met mij toestel, ik heb alles voor de toestelen verwijderd vervolgens nieuwe rom er op, maar het probleem blijft, dus T-Mobile heeft iets veranderd want het werkt wel op de laptop via T-Mobile

Nu gebruik ik gewoon mij laptop voor buienradar, wat T-Mobile daar van vind is hun probleem, ze vragen er zelf om, het is toch schandalig dat ik mij laptop moet pakken voor buienradar.nl

Bij kpn hi krijg ik altijd de mobile buienradar, wat ik dus irritant vind, want ik ben een stormchaser en de mobile buienradar geeft veel te weinig informatie

[ Voor 10% gewijzigd door Blids op 07-06-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Site werkt prima hier (HTC Desire), krijg zo te zien de normale website en niet de mobiele, dus ook dat lijkt me goed. Lijkt mij ook sterk dat dat aan T-Mobile ligt, vooral als het via je laptop wel werkt. Wat T-Mobile overigens totaal niet interesseert.
Zou eerder bij je browser instellingen kijken of er niet iets van "Mobile version" of iets vergelijkbaars te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen die een sms van T-Mobile gehad hebben over de werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Nee, geen sms. Het lijkt hier in Nieuwegein alleen maar erger te worden met wegvallende internet verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 27-08 12:14
Beste,

Ik heb netals vele gedupeerde hier problemen met het t-mobile contract

Graag zou ik het willen ontbinden. Op welke manier kan ik dit het beste aanpakken, heb ze nu een email gestuurd met 5 momenten (geen 1 ouder dan 3 dagen) dat ik problemen heb gehad dat ik of niet kon bellen of niet gebeld kon worden. heb de data + tijdstippen + straat + woonplaats bij genoteerd (verschillende locaties) en dat ik ze op basis hiervan in gebreke stel en mijn contract wil ontbinden

Denk uiteraard dat dit niet in 1x gaat werken graag zou ik tips aan jullie willen vragen,

Heb het naar de volgende emails gestuurd: service@t-mobile.nl, info@t-mobile.nl

Hebben jullie tips/advies voor contractontbindingen?

Vr Gr

Nino

[ Voor 10% gewijzigd door ninoxps op 07-06-2010 21:28 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Walibi World heeft nu ook vol op 3G/Hsdpa bereik zins zaterdag

Dat is goed te merken hier aan de 3G/Hsdpa masten

Alleen 7197, 7198, 7199 is nog steeds drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Mijn ervaringen op dit moment (Nokia E72):
In Utrecht en Rotterdam: helemaal geen internet meer, op 2G en 3G niet.
Tevens nog steeds regelmatig niet bereikbaar, later krijg ik dan een sms dat ik gebeld ben, terwijl de telefoon niet over is gegaan.

Het is er dus alleen maar erger op geworden. Ik kan effectief nergens meer internetten.

Ik heb dit uiteraard via het webformulier gemeld, maar twee tientjes korting zie ik niet zitten.
Iemand ervaring met contractontbinding? Kan dit telefonisch via de klantenservice?

[ Voor 42% gewijzigd door reynard80 op 08-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
reynard80 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:03:
Mijn ervaringen op dit moment (Nokia E72):
In Utrecht en Rotterdam: helemaal geen internet meer, op 2G en 3G niet.
Tevens nog steeds regelmatig niet bereikbaar, later krijg ik dan een sms dat ik gebeld ben, terwijl de telefoon niet over is gegaan.

Het is er dus alleen maar erger op geworden. Ik kan effectief nergens meer internetten.

Ik heb dit uiteraard via het webformulier gemeld, maar twee tientjes korting zie ik niet zitten.
Iemand ervaring met contractontbinding? Kan dit telefonisch via de klantenservice?
Nee, alle medewerkers die ik gesproken heb gaven aan die bevoegdheid niet te hebben. Mij is verteld dat dit alleen mogelijk is via snailmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
WoutF schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:45:
[...]

Nee, alle medewerkers die ik gesproken heb gaven aan die bevoegdheid niet te hebben. Mij is verteld dat dit alleen mogelijk is via snailmail.
Ok, via een aangetekende brief dus. Iemand een voorbeeldbrief?
Wat moet er in zo'n brief staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
reynard80 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:10:
[...]

Ok, via een aangetekende brief dus. Iemand een voorbeeldbrief?
Wat moet er in zo'n brief staan?
Je zult ze in gebreke moeten stellen en daarbij een redelijke termijn voorstellen dat de problemen zijn opgelost. Als de termijn verstreken is kun je dan een nieuwe brief opstellen waarin je aangeeft dat je het contract wilt ontbinden of wilt continueren maar dan gecompenseerd voor het niet volledig leveren van de contractuele afspraak tussen jouw en t-mobile.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Laatst online: 25-08 22:55
Kwam vanmorgen op het werk in Haarlem en zag tot mijn grote verbazing dat ik een HSDPA verbinding (plus af en toe 3G) had. Een internetverbinding tot stand brengen was hier niet mogelijk. Sinds vanmorgen gaat dit dus eigenlijk prima. Speedtest geeft aan 352 kbps down en 128 up (WnW standaard). Pagina's worden zeer rap geladen, zo rap zelfs dat ik nog niet eerder over mijn 3G verbinding elders heb kunnen zien. T-mobile is dus kennelijk wel druk bezig. Ik hoop dat dit zo blijft en dat de rest van het netwerk ook zo wordt geupdate. Als ik het zo bekijk hoef ik absoluut geen sneller abbo voor mijn internet te nemen, want dit is voor het bekijken van wat webpagina's meer dan voldoende. Ik kan zelfs youtube filmpjes bekijken.

Ga vooral zo door T-Mobile :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
patje01 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:16:
Kwam vanmorgen op het werk in Haarlem en zag tot mijn grote verbazing dat ik een HSDPA verbinding (plus af en toe 3G) had. Een internetverbinding tot stand brengen was hier niet mogelijk. Sinds vanmorgen gaat dit dus eigenlijk prima. Speedtest geeft aan 352 kbps down en 128 up (WnW standaard). Pagina's worden zeer rap geladen, zo rap zelfs dat ik nog niet eerder over mijn 3G verbinding elders heb kunnen zien. T-mobile is dus kennelijk wel druk bezig. Ik hoop dat dit zo blijft en dat de rest van het netwerk ook zo wordt geupdate. Als ik het zo bekijk hoef ik absoluut geen sneller abbo voor mijn internet te nemen, want dit is voor het bekijken van wat webpagina's meer dan voldoende. Ik kan zelfs youtube filmpjes bekijken.

Ga vooral zo door T-Mobile :Y
uitzendinggemist ook zonder probleem?
Zou wel mooi zijn als het gewoon eindelijk goed gaat lopen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Laatst online: 18:22
Wii4all schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:24:
[...]

uitzendinggemist ook zonder probleem?
Zou wel mooi zijn als het gewoon eindelijk goed gaat lopen.
Hier draait uitzendinggemist perfect met een HTC Hero in groningen. Vollebak HSDPA en geen gebuffer tijdens afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door WouTer14 op 08-06-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
ninoxps schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:26:
Beste,

Ik heb netals vele gedupeerde hier problemen met het t-mobile contract

Graag zou ik het willen ontbinden. Op welke manier kan ik dit het beste aanpakken, heb ze nu een email gestuurd met 5 momenten (geen 1 ouder dan 3 dagen) dat ik problemen heb gehad dat ik of niet kon bellen of niet gebeld kon worden. heb de data + tijdstippen + straat + woonplaats bij genoteerd (verschillende locaties) en dat ik ze op basis hiervan in gebreke stel en mijn contract wil ontbinden

Denk uiteraard dat dit niet in 1x gaat werken graag zou ik tips aan jullie willen vragen,

Heb het naar de volgende emails gestuurd: service@t-mobile.nl, info@t-mobile.nl

Hebben jullie tips/advies voor contractontbindingen?[ ..]
Ha Rino,

Toevallig heb ik een paar dagen geleden een brief gestuurd. Lees even bij op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ingebrekestelling

In deze brief moet je de klachten uitleggen, aantonen dat de aanbieder zich niet aan zijn contractuele overeenkomst houdt, de aanbieder officieel in gebreke stellen (gebruik dan ook deze zin) en sommeren binnen een redelijke termijn tot een goede oplossing te komen. Zelf heb ik gekozen voor 4 weken. Verder moet je de brief analoog versturen, aangetekende post (a 7E) geeft je de garantie dat deze brief aankomt.

Mocht T-Mobile niet binnen 4 weken hun dienstverlening op orde hebben, dan kun je een nieuwe brief sturen waarin je het contract niet-geldig verklaard.

Tot zover gaat mijn kennis. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

1 dikke hoosbui met wat onweer en 3G is weer helemaal verdwenen na een maand op werk. Leuke masten gebruiken ze zeg.

En hij is weer terug, wat vreemd, nog nooit gehad dat bij onweer 3G verdween

[ Voor 25% gewijzigd door netblade op 08-06-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
netblade schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:04:
1 dikke hoosbui met wat onweer en 3G is weer helemaal verdwenen na een maand op werk. Leuke masten gebruiken ze zeg.

En hij is weer terug, wat vreemd, nog nooit gehad dat bij onweer 3G verdween
Iets met electromagnetisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Probleem van buienradar.nl ligt niet bij T-mobile, maar bij buienradar zelf, het probleem is nu opgelost

3G bereik was helemaal weg tijdens onweer met inslag dicht bij een knal, zo wel bij T-Mobile, en Kpn, vodafone heeft hier alleen Gprs

[ Voor 39% gewijzigd door Blids op 08-06-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile doet niets om de problemen te verhelpen of hun klanten te helpen. Ik had een mail gestuurd waarin expliciet stond dat ik problemen had met bellen op 2G, dat ik totaal niets met 3G te maken heb gehad. Krijg tot 2x toe de standaard mail van T-Mobile eerst over de problemen daarna over de "vergoeding", die wel enkel over 3G en internet gingen, iets waar ik niets mee te maken had. Oftewel je mails worden niet gelezen en je krijgt gewoon standaardzooi terug, waarmee ze het meerendeel vd mensen stil proberen te houden. T-Mobile heeft gewoon een ruk netwerk, gisteren was ik weer 2x gebeld door vriendin, direct voicemail heb er nu nog steeds geen bericht van gekregen. Ik ga nu bijna zo goed als zeker overstappen binnen 1 maand.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.