Wel bereik, niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een bijzonder probleem met mijn t-mobile abbo. In mijn woning heb ik vol bereik (zowel GSM als 3G(s)), ik kan internetten, bellen, sms-en, allemaal geen probleem, maar...
Afgelopen weekend heeft een vriendin mij 5 keer geprobeerd te bellen, maar kreeg direct mijn voicemail. Die klacht heb ik al vaker gehad van familie (met gelijk het verwijt dat ik lag te slapen ofzo...) en smsjes komen regelmatig met een vertraging aan, waarvan afgelopen weekend wel het toppunt met 10 uur...
Als ik test met mijn zakelijke gsm, dan krijg ik inderdaad direct de voicemail, terwijl de telefoon toch echt aangeeft vol bereik te hebben. Andersom kan ik zonder problemen m'n zakelijke gsm bereiken. Soms gaat het echter wel goed, maar dat is echt maar soms.

Omdat ik niet gek ben, heb ik mijn sim ook in een andere telefoon geprobeerd (mijn dagelijkse gsm is een Nokia 5800xm aangeschaft bij T-Mobile, de test telefoon was een Nokia N78 ook van T-Mobile die nooit problemen heeft gegeven in combinatie met deze sim), en verrassing precies hetzelfde...

Gisteren heb ik contact opgenomen met T-Mobile en daar de klacht voorgelegd. Deze is toen doorgespeeld aan de technische dienst, waarvan ik vandaag een smsje kreeg met de weinig verrassende tekst:
U heeft onze Klantenservice gebeld. Volgens onze netwerkinstellingen kunt u gebeld worden. Heeft u nog problemen? Dan kunt u uw toestel dagelijks uit/aan zetten, toestel software updaten of uw SIMkaart in een ander toestel proberen. Alvast bedankt. Groeten, T-Mobile
Ok, opties:
  1. Toestel dagelijks uit/aan zetten: Check, geen effect
  2. Toestel software updaten: Check, staat al sinds enkele maanden de laatste versie op
  3. SIMkaart in een ander toestel proberen: Check, geen effect
Ik ga nog een keer proberen wat er gebeurd als ik het toestel op GSM of UMTS forceer, of dat effect heeft, maar ik verwacht het niet. Wat blijven er nog voor opties over?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Andere provider ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit kan met je telefoon te maken hebben.

Zelf heb ik een SE W302 gehad, die een vergelijkbaar probleem had.
Ik kon gewoon bellen, sms'en, en had bereik, maar in 80% van de gevallen kon ik niet gebeld/sms't worden.
Pas als ik de telefoon opnieuw opstartte kreeg ik alle gemiste sms'jes en voicemails binnen.
Dit was een bekend probleem met de W302 en T-Mobile (ik heb Ben, dus T-Mobile netwerk - toevallig dat jij ook T-Mobile hebt :/), en misschien ook voor jouw telefoon (alhoewel het blijkbaar ook met de N78 zo is :?).

Anders kan je misschien proberen een nieuwe SIM-kaart aan te vragen?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@wvkreg
Bedankt voor deze bijzonder constructieve oplossing... Ik heb al 11 jaar een abbo bij T-Mobile (ooit begonnen bij Ben) en heb eerlijk gezegd verder bijzonder weinig redenen om over te stappen. Vergeleken met KPN, Vodafoon en Telfort is het netwerk bijzonder stabiel en heb ik vrijwel overal waar ik kom vol bereik (minimaal GSM, UMTS wisselt in de buitengebieden soms wel). Daarnaast heb ik regelmatig abbo's vergeleken en kwam bij mijn gebruik T-Mobile er toch steeds als goedkoopste uit.
Voor ik mijn abbo dus opzeg, moet dit probleem echt niet oplosbaar blijken te zijn (lijkt me overigens stug).

@Ghost Dog
Het lijkt bij mij vooral locatie gebonden te zijn. Op mijn werk (waar ik nu zit) ben ik bijv. gewoon probleemloos bereikbaar. Normaal zou ik het ook niet echt als een probleem ervaren, maar thuis niet bereikbaar zijn is toch wel erg vervelend... En mijn zakelijke telefoon staat buiten werktijden in princiepe uit, dus dat is geen back-up...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Barrycade

Through the...

Heb je nog steeds je oude Ben Sim? Dan kan een oplossing zijn om deze te laten vervangen door een nieuwe T-Mobile exemplaar.

Ik had een oude Ben Sim en kon daarmee niet doorschakelen bv. met een nieuwe Sim waren alle problemen verdwenen. Even klantenservice bellen en vragen om een nieuwe Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb met Ben ook gezeik dat er steeds geen service in mijn telefoon staat. Als ik hem dan uit en inschakel (alleen het telefoongedeelte, de hele gsm rebooten hoeft niet eens) dan heb ik weer verbinding met het netwerk. Hiervoor met Telfort had ik dit nooit.

Volgens mij is er wel wat vaags met hun sims, je leest inderdaad wel eens over problemen met bepaalde typen toestellen maar het gaat dan altijd om T-Mobile (oja, het is een compleet ander toestel: als de TS heeft HTC S740)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 15:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32
Op mijn werk zitten we ook bij tmobile en hebben 160 abbo's ofzo. En op al deze abbo's komt het soms voor dat je ineens niet gebeld kan worden. Allerlei typen nokia en andere smartphones. Volgens tmobile is je toestel op dat moment je netwerk kwijt ofzo en moet je hem inderdaad aan en uit zetten. Ook hebben ze weleens gemeld dat je hem moet forceren op GSM en UMTS dus uitzetten. De laatste tijd werkt het overigens wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Als het goed is kan je in de instellingen aangeven of je binnenkomende oproepen door wilt schakelen (naar voicemail in dit geval). Daar zou ik eerst even gaan zoeken of die niet aangevinkt staat oid. Dat slaat hij geloof ik ook op in de sim-kaart (of wordt naar T-mobile gestuurd) waardoor het bij een andere telefoon ook zo is ingesteld. Moet ergens in de buurt staan waar je de pincode van je sim-kaart kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Dat hebben wij op de zaak ook (KPN, HTC TYTN II) . Ik hoor hier diverse klachten over.
Hoewel ikzelf dezelfde telefoon / abbo heb(had) merk ik dit niet. Mijn telefoon is wel een half jaar eerder aangeschaft geweest dan de rest van de zaak.

KPN wil hierin absoluut niet meewerken, terwijl we bewijsbaar meer van deze problemen hebben zoals hier op tweakers, maar ook bij bekende klantbedrijven van ons.

[ Voor 25% gewijzigd door rdfeij op 20-04-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vandaag is het al twee keer gebeurd trouwens, dus je toestel dagelijks aan en uitzetten helpt ook niet. Anders zou je in kunnen stellen dat hij s'avonds uitschakeld en dan schakel ik hem zelf s'morgens wel weer in.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Marzman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:05:
Vandaag is het al twee keer gebeurd trouwens, dus je toestel dagelijks aan en uitzetten helpt ook niet. Anders zou je in kunnen stellen dat hij s'avonds uitschakeld en dan schakel ik hem zelf s'morgens wel weer in.
Ik was met Ben onbereikbaar (haha :P) als ik zo'n 2 uur zelf niet uitgaands had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@wvkreg
Bedankt voor deze bijzonder constructieve oplossing... Ik heb al 11 jaar een abbo bij T-Mobile (ooit begonnen bij Ben) en heb eerlijk gezegd verder bijzonder weinig redenen om over te stappen. Vergeleken met KPN, Vodafoon en Telfort is het netwerk bijzonder stabiel en heb ik vrijwel overal waar ik kom vol bereik (minimaal GSM, UMTS wisselt in de buitengebieden soms wel). Daarnaast heb ik regelmatig abbo's vergeleken en kwam bij mijn gebruik T-Mobile er toch steeds als goedkoopste uit.
Voor ik mijn abbo dus opzeg, moet dit probleem echt niet oplosbaar blijken te zijn (lijkt me overigens stug).

@Ghost Dog
Het lijkt bij mij vooral locatie gebonden te zijn. Op mijn werk (waar ik nu zit) ben ik bijv. gewoon probleemloos bereikbaar. Normaal zou ik het ook niet echt als een probleem ervaren, maar thuis niet bereikbaar zijn is toch wel erg vervelend... En mijn zakelijke telefoon staat buiten werktijden in princiepe uit, dus dat is geen back-up...

De SIM heb ik een aantal jaar terug (2 of 3 jaar geleden) vervangen, omdat ik nog de antieke Ben-SIM had. Het toestel wat ik toen gebruikte stond bekend als kieskeurig en gaf wat problemen. Nu zomaar de SIM vervangen zou ik liever niet doen, want T-Mobile rekent daar gewoon geld voor (wat m.i. overigens niet echt netjes is, de SIM is nodig voor de service die ik bij hen afneem in de vorm van een abbo, dus een niet goed werkende SIM zou in mijn ogen kostenloos vervangen moeten worden).
Fitz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:58:
Als het goed is kan je in de instellingen aangeven of je binnenkomende oproepen door wilt schakelen (naar voicemail in dit geval). Daar zou ik eerst even gaan zoeken of die niet aangevinkt staat oid. Dat slaat hij geloof ik ook op in de sim-kaart (of wordt naar T-mobile gestuurd) waardoor het bij een andere telefoon ook zo is ingesteld. Moet ergens in de buurt staan waar je de pincode van je sim-kaart kunt veranderen.
Die staan allemaal goed ingesteld (daar straks nog even gecheckt). Het kan ook niet anders, want buiten mijn huis ben ik wel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zou opgelost zijn als je telefoon automatisch opnieuw verbinding maakt nadat deze wegvalt. Maar in Windows Mobile zit die optie in ieder geval niet, ik denk dat het opzetten van de verbinding terwijl je telefoon gewoon aan staat niet iets is dat normaal gesproken vanuit de telefoon gebeurd.

Ik heb trouwens mijn telefoon maar doorgeschakeld naar mijn huisnummer bij "niet beschikbaar". Zou voor jou ook een (tijdelijke) oplossing zijn. Ik moet alleen nog testen of dat ook werkt zoals de bedoeling is :p Maar ik heb wel meer problemen, ik heb ook al twee keer gebeld voor mijn voicemail die niet bereikbaar is voor mij maar waar wel berichten in achtergelaten kunnen worden (erg handig als je telefoon niet bereikbaar is want dan gaat er dus veel naar je voicemail :p ). Ik heb het eigenlijk pas net dat Ben en ben nu al blij dat het per maand opzegbaar is.

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 17:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Marzman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:58:
Het zou opgelost zijn als je telefoon automatisch opnieuw verbinding maakt nadat deze wegvalt.
De grap is dat bij mijn onbereikbaarheid met Ben en W302, mijn telefoon gewoon aangaf vol bereik te hebben (net als de TS), en toch volledig onbereikbaar was. Automatisch opnieuw verbinden bij wegvallen van de verbinding heeft dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:58:
Het zou opgelost zijn als je telefoon automatisch opnieuw verbinding maakt nadat deze wegvalt. Maar in Windows Mobile zit die optie in ieder geval niet, ik denk dat het opzetten van de verbinding terwijl je telefoon gewoon aan staat niet iets is dat normaal gesproken vanuit de telefoon gebeurd.

Ik heb trouwens mijn telefoon maar doorgeschakeld naar mijn huisnummer bij "niet beschikbaar". Zou voor jou ook een (tijdelijke) oplossing zijn. Ik moet alleen nog testen of dat ook werkt zoals de bedoeling is :p Maar ik heb wel meer problemen, ik heb ook al twee keer gebeld voor mijn voicemail die niet bereikbaar is voor mij maar waar wel berichten in achtergelaten kunnen worden (erg handig als je telefoon niet bereikbaar is want dan gaat er dus veel naar je voicemail :p ). Ik heb het eigenlijk pas net dat Ben en ben nu al blij dat het per maand opzegbaar is.
Ik kan inmiddels melden dat het niet "simpel" het wegvallen van de verbinding is, die niet hersteld wordt... Ik had net de telefoon naast me liggen en ik kreeg geen contact. Maar zodra ik hem in m'n handen neem, ineens wel :? Leg ik hem weer naast me neer, dan weer niet :? Heel vaag, want we hebben het over een verplaatsing van misschien 30 cm...

Doorschakelen naar m'n vaste lijn is ook geen optie, om 2 redenen:
  1. Lost het probleem dan smsjes met vertraging aankomen niet op
  2. Ik heb geen vaste lijn
In noodgevallen kan ik natuurlijk wel doorschakelen naar m'n zakelijke mobiel, maar het moet gewoon werken...

[ Voor 64% gewijzigd door deepbass909 op 21-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhcm
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 15:43
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met T-Mobile. Het begon een maand of twee geleden, sporadisch. Nu gebeurt het steeds vaker, dan krijg ik een aantal uren later ineens een hoop smsjes binnen en bericht van gemiste oproepen. Ik weet verder niet waar ik het zou moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zie een patroon... :X
Doet T-Mobile rare dingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is het sinds ik hier poste niet meer gebeurd. Ik hoopte eigenlijk dat dit kwam omdat ze meelezen en iets aangepast hebben.
deepbass909 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:24:
[...]

Ik kan inmiddels melden dat het niet "simpel" het wegvallen van de verbinding is, die niet hersteld wordt... Ik had net de telefoon naast me liggen en ik kreeg geen contact. Maar zodra ik hem in m'n handen neem, ineens wel :? Leg ik hem weer naast me neer, dan weer niet :? Heel vaag, want we hebben het over een verplaatsing van misschien 30 cm...

Doorschakelen naar m'n vaste lijn is ook geen optie, om 2 redenen:
  1. Lost het probleem dan smsjes met vertraging aankomen niet op
  2. Ik heb geen vaste lijn
In noodgevallen kan ik natuurlijk wel doorschakelen naar m'n zakelijke mobiel, maar het moet gewoon werken...
Ik heb ook geen vaste lijn, maar wel een voipbuster nummer waar het nu naar doorgeschakeld wordt. Maar het moet gewoon werken inderdaad, een echte oplossing is dat natuurlijk niet. Voor mezelf is het een tijdelijke oplossing omdat ik bepaalde telefoontjes zeker niet wil missen.

[ Voor 80% gewijzigd door Marzman op 22-04-2010 15:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 10:01
Ik heb hetzelfde probleem. Het ligt echt niet aan simkaarten, telefoons, voicemail instellingen of regio's met slecht bereik... T-mobile is gewoon aan het prutsen, en daar heb ik al maanden last van.

Naast dat probleem heb ik ook vaak last dat ik gewoon niet kan internetten ook al heb gewoon bereik, bijna alles geeft dan de melding dat het netwerk niet reageert. Zowel op mijn huidige telefoon: T-mobile G1 als met mn Iphone of Nokia N95 ervaar ik dezelfde problemen. Het enige wat helpt is herstarten, dan heb je even vijf minuutjes 'voorrang' op de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien is het niet prutsen maar is het netwerk zwaar overbelast met al die iPhone en Orange klanten die ze inderdaad ook nog hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ook problemen bij T-mobile met m'n internet.
Ik heb vaak gewoon dat ik opeens een paar minuten de Android Market niet in kan ofzo, of dat m'n internet opeens van HSDPA terug knalt naar GPRS :(
Wat is T-Mobile allemaal aan het doen zeg :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20
Ook hier sinds een maand of 2 problemen met T-Mobile. Ik ben regelmatig niet bereikbaar, mn internetverbinding valt weg, en ik kan zelf niet bellen. Het is alleen op 1 locatie (Den Haag), en niet wanneer ik mn telefoon forceer op 2G. T-Mobile heeft het in onderzoek, maar het gaat nog 6 weken duren voor een oplossing was het antwoord van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat T-Mobile in een live omgeving bepaalde zaken aan het testen is :P

Andere bedrijven gebruiken hiervoor een test omgeving, maar T-Mobile doet het gewoon met echte klanten.

Stelletje prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Heel herkenbare verhalen hierboven, ik ervaar de afgelopen maanden soortgelijke problemen. Telefoon die 'spontaan' met meldingen van gemiste oproepen komt (Hij lag al een uur onaangeroerd naast me) en mensen die me melden dat ik onbereikbaar ben, met vol signaal.

Ook komt het steeds vaker voor dat ik even niet uit kan bellen. Toestel geeft dan de melding 'Verbinding mislukt'. Vijf minuten later werkt het wel weer. Mijn indruk is dat het T-Mobile netwerk op sommige plekken aan de grens van z'n capaciteit zit. Ik zit zelf in Den Bosch, dicht bij de A2. Vooral tijdens de spits heb ik vaker problemen dan de rest van de dag (Ook met data wat langzamer en instabieler is rond deze tijden). SIM-kaart wissels en andere toestellen geven hetzelfde probleem. Dit is absoluut een netwerkprobleem wat zich landelijk voordoet en schijnbaar steeds beter merkbaar wordt.

T-Mobile helpdesk doet vrolijk alsof hun neus bloedt. Er wordt dan een 'case' naar de TD aangemaakt, waar je vervolgens of niets meer van hoort, of wordt afgescheept met een standaard SMS na een week of 3,4.
User wvkreg geeft dan wel een kort antwoord, maar deze is misschien constructiever dan je denkt ;). Er zijn simpelweg 2 mogelijkheden: Leg je erbij neer en hoop dat het over een tijdje weer beter wordt, of ga inderdaad op zoek naar een provider met een stabieler netwerk.
Zelf hou ik 't nog even bij de eerste oplossing: Met een Flex SIM-Only abo uit 2006 zijn mijn gesprekskosten zowel binnen als buiten de bundel 5 cent per minuut (ex. BTW) en met zo'n 1200-1600 minuten per maand zou een overstap mij te kostbaar zijn.

Mijn advies is: Laat je in ieder geval niet op de mouw spelden dat het aan je hardware ligt.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Maestro schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:28:
Mijn advies is: Laat je in ieder geval niet op de mouw spelden dat het aan je hardware ligt.
Bij de W302 lag het helaas wel heel duidelijk aan de hardware, want nu heb ik met dezelfde SIM-kaart nooit meer ergens last van. (Ik vond op fora meerdere mensen die hetzelfde probleem hadden met de W302.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb dit probleem ook regelmatig gehad met T-Mobile. Gewoon alle streepjes en steeds berichten over een gemist gesprek enzo.. Na een paar keer bellen en een nieuwe simkaart ( ligt nog nieuwe in de kast overigens) werkt het nu goed. Ik denk toch dat het T-Mobile netwerk niet zo heel goed is. Want ik heb het probleem gehad met 5 telefoons..

Waarschijnlijk stap ik over naar KPN in de toekomst..

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 24-04-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) T-Mobile heeft een overbelast netwerk. Ze reserveren geen capaciteit voor piek uren, zoals meeste andere aanbieders wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar baseer je die uitspraak op? Zou me wel een logisch verhaal lijken, gezien ik best vaak niet bereikbaar ben met vol bereik en dan zelf ook niet kan bellen. Een reboot vd telefoon zorgt er dan wel voor dat ik meteen weer bereikbaar ben, maar das dus ruk + je weet niet dat je niet bereikbaar bent gezien je vol bereik hebt. Ga toch maar eens klagen dat dit niet de dienst is waar ik voor betaal, die nieuwe simkaart maakte niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:38:
En waar baseer je die uitspraak op? Zou me wel een logisch verhaal lijken, gezien ik best vaak niet bereikbaar ben met vol bereik en dan zelf ook niet kan bellen. Een reboot vd telefoon zorgt er dan wel voor dat ik meteen weer bereikbaar ben, maar das dus ruk + je weet niet dat je niet bereikbaar bent gezien je vol bereik hebt. Ga toch maar eens klagen dat dit niet de dienst is waar ik voor betaal, die nieuwe simkaart maakte niets uit.
Ik heb ook het idee dat het gewoon overbelast is. Slechte gesprekskwaliteit en gisterenavond en vanacht is twee keer de verbinding met het netwerk weggevallen (waarna ik mijn telefoon moest rebooten). Bij mij staat er dan "Geen Service" in de display. Als de verbinding daarna automatisch opnieuw opgebouwd zou worden zou ik het trouwens veel minder storend vinden maar nu moet ik continu zelf controleren of mijn telefoon nog wel werkt wat niet echt meer van deze tijd is (T-Mobile heeft toch ook al weer 11 jaar ervaring opgedaan in Nederland dus de kinderziektes zouden er dan wel uit moeten zijn ;) )

Nu woon ik vlak bij een uitgaansgebied (stadscentrum) waar het zaterdagavond natuurlijk ook wat drukker is. Tot vorige maand had ik Telfort en nooit dit soort problemen en een beetje zoeken op internet leert dat het echt alleen voor komt bij het T-Mobile netwerk (bij mij Ben op het T-Mobile netwerk).

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 25-04-2010 10:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook al in Verwijderd in "T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv" gemeld, maar je kunt storingen melden via de T-Mobile website op http://www.t-mobile.nl/pe...ntact/dekkingsvragen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Het doet een beetje aan dit topic denken:
\[T-mobile] Geen ontvangst meer in oa Delft
Je bent zeker niet de enige, ik heb er ook last van gehad, 2 weken terug heb ik zelfs een week zonder ontvangst moeten stellen rond mijn huis (in Delft). Nu is het gelukkig opgelost want ik ben overgegaan op vodafoon.
Die defecte masten in bovengenoemd topci zij voor zover ik weet ook nog niet gefixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je maakt mij niet wijs dat ze zelf de belasting van hun netwerk niet kunnen zien. Apparatuur kan gewoon een x aantal gesprekken en dataverbindingen aan en als je daar continu overheen zit dan moet dat echt wel opvallen. En zelfs als ze ontzettend zitten te slapen dan komen er een hoop klachten binnen op de servicedesk waar ze op kunnen reageren.

Wat hebben ze eigenlijk met het Orangenetwerk gedaan? Dat werkte altijd goed en zouden ze toch ook in kunnen zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 25-04-2010 11:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:20:
[...]

Je maakt mij niet wijs dat ze zelf de belasting van hun netwerk niet kunnen zien. Apparatuur kan gewoon een x aantal gesprekken en dataverbindingen aan en als je daar continu overheen zit dan moet dat echt wel opvallen. En zelfs als ze ontzettend zitten te slapen dan komen er een hoop klachten binnen op de servicedesk waar ze op kunnen reageren.

Wat hebben ze eigenlijk met het Orangenetwerk gedaan? Dat werkte altijd goed en zouden ze toch ook in kunnen zetten?
Het lijkt er op dat ze gewoon geen zin hebben om die masten te fixen. Dit duurt al maanden. Naar mijn weten al sinds december 2009.

Daarvoor had ik ook nog tijdens zomer 2009 veel problemen met 3G signaal in Utrecht Centrum. Dit heeft 2 tot 3 maanden geduurt voordat het 'gefixt' was, maar daarna ging het weer fout.

Eigenlijk wil ik gewoon weg bij T-Mobile, maar zolang ze hun problemen niet erkennen, gaat dat niet lukken.

In mijn andere topic gaf ik aan dat T-Mobile heeft aangegeven er 6 weken over te doen om het probleem te verhelpen. Als het begin juni nog niet werkt, dan stap ik naar De Geschillencommissie Telecommunicatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nooit in de auto gehad dat ik een wegvallend bereik had op de snelweg maar nu steeds meer. Wat een bagger netwerk van T-mobile. Ik heb zoveel klachten richting de helpdesk al geuit en roepen ze steeds ja meneer we hebben naar u geluisterd en het bereik is beter. Waarop ik roep zeker op de waddeneilanden of zo want Amsterdam is nog uit de middeleeuwen qua bereik. Ik ga binnen 1 maand naar Vodafone.

Maar ik heb het constant dat ik wel bereikbaar en dan weer niet. Klanten roepen ja ik heb gebeld maar waar dan naar toe vraag ik me soms af want dan krijg ik een sms dat ik 8 berichten in mijn voicemail heb terwijl ik die 1 uur geleden heb afgeluisterd en in de tussentijd heb ik geen tel gehad. Nee top van Tmobile. Tegenwoordig schakel ik mijn mob vaker door naar KPN mob vanwege deze problemen. Ik had een Nokia N82 en nu een Iphone 3Gs. Misschien is dat het probleem maar kan me niet voorstellen want met mijn N82 had ik ook deze klachten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb deze problemen ook, met mijn T-Mobile G1. Ook mijn vriend, met iPhone en T-Mobile, heeft steeds vaker last van gemiste gesprekken en sms'jes, terwijl de telefoon gewoon aanstond. Ook het 3G-netwerk is zeer onbetrouwbaar. We wonen in Den Haag, blijkbaar komen deze problemen daar meer voor, als ik dit topic zo lees.

Wat kunnen we hier concreet aan doen? Allemaal klachten neerleggen bij T-Mobile zou kunnen, maar het lijkt niet veel uit te halen. Misschien moeten we hoger aankloppen?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dit speelt overigens al wel langer. Ik denk dat het al weer 1,5 jaar geleden is dat ik naar Vodafone overstapte nadat ik zeker een half jaar lang dit soort problemen met T-Mobile gehad heb...

De SMS'jes van T-Mobile voicemail dat ik een oproep gemist had kreeg ik overigens wel altijd direct binnen. Overige SMS'jes niet, en de oproepen zelf ook vaker niet dan wel. 8)7

Had het gevoel dat de telefoon lang op 1 plek laten liggen het verergerde trouwens. Als ik de hele dag onderweg was had ik nergens last van, lag mijn telefoon de hele dag thuis (of ergens anders) stil op het bureau dan kon ik hem net zo goed uitzetten...

[ Voor 57% gewijzigd door Xander op 25-04-2010 12:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09
Ahh ik ben dus niet de enige met dit probleem. Overigens is het 3G netwerk ook om te huilen. In de treinreis van Utrecht naar Amsterdam heb je welgeteld 5 minuten 3G bereik (waar internet ook daadwerkelijk werkt).

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hier ook drama mbt wegvallen netwerk en 3G :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velvet schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:33:

Wat kunnen we hier concreet aan doen? Allemaal klachten neerleggen bij T-Mobile zou kunnen, maar het lijkt niet veel uit te halen. Misschien moeten we hoger aankloppen?
We kunnen met z'n allen naar de geschillencommissie stappen, of contact opnemen met T-Mobile's Klachtencommissie.

Je maakt dan een afspraak met ze, waarna je een face-to-face gesprek met hen aangaat op het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:34
hmm, in het begin was ik erg tevreden maar nu wordt het ook minder. Van 2 personen ontvang ik de smsjes soms pas 1,5 week later. En in sommige dorpjes helemaal geen bereik terwijl dat met KPN e.d. wel 80% was. Het is dat het internet zo goedkoop is, anders was ik mooi bij KPN gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Marzman schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:16:
Misschien is het niet prutsen maar is het netwerk zwaar overbelast met al die iPhone en Orange klanten die ze inderdaad ook nog hebben.
Ja maar meer klanten betekent ook meer omzet, daarmee moeten ze het netwerk uitbreiden zodat het die nieuwe klanten wel aan kan.

Als jij een koelkast koopt in een winkel en afspreekt dat je hem later die dag komt ophalen dan kunnen ze het ook niet maken om te zeggen 'ja sorry, iemand anders heeft hem ook gekocht en kon hem wel meteen meenemen, dus kom over een week maar terug'. Je kan en mag het gewoon niet maken om spullen of diensten te verkopen die je niet na kan komen.
maarud schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:14:
hmm, in het begin was ik erg tevreden maar nu wordt het ook minder. Van 2 personen ontvang ik de smsjes soms pas 1,5 week later. En in sommige dorpjes helemaal geen bereik terwijl dat met KPN e.d. wel 80% was. Het is dat het internet zo goedkoop is, anders was ik mooi bij KPN gebleven.
Goedkoop is t-mobile al lang niet meer, misschien in vergelijking met KPN ja, maar bijvoorbeeld Vodafone biedt alles-in-een abonnementen met (veeeeeeeeel sneller) internet. De reden dat ik voor t-mobile had gekozen was omdat ze geen datalimiet of FUP hanteerde. Maarja zie daar maar eens je voordeel uit te halen als je uberhaubt geen verbinding hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die storing gemeld via de t-mobile website. Vandaag weer, 1 telefoon gemist rond 12, eentje rond half 3 en 7 rond 5 uur. Zodra ik tegen half 6 zelf eens bel met vriendin (de 7 belletjes) krijg ik direct 3 smsjes binnen van de gemiste oproepen en 1 sms van half 1 die de 1ste beller verzonden had omdat ie m'n voicemail kreeg. Ik kan in Juni verlengen, maar neig er nu sterk naar om naar vodafone te gaan, ondanks zo'n 10 jaar klant bij t-mobile (eigenlijk altijd gehad van pre-aid als tiener al), maar nu sinds ruim een jaar schijt van deze bereikbaarheidsproblemen. Indien je niet gebeld kunt worden en het niet kunt zien ook, want de telefoon geeft vol bereik aan, heb je totaal niets aan een mobieltje in mijn geval. Mits ik een goede actie vind is vodafone volgens mij maar ietsje duurder, of even duur voor iets minder sms enzo, dan heb ik wel sneller internet, gaat er bij volgend abo bijkomen. Broer en vriendin zijn iig erg tevreden met vodafone. Hopelijk gaat het nummerbehoud dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op postcode 3511 BT (Utrecht Centrum), en mijn toestel zit op LAC 703 CID 12521807. Toestel zit op 3G, maar helaas geen data- en spraakverkeer mogelijk.

Simpelweg bagger zo..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Ik heb gisteravond maar een Vodafone abonnement afgesloten, veel aantrekkelijker geprijst en veel sneller internet. (2 jaar bel+sms+web 200, dat is 200 belminuten en 400 smsjes voor 34,50 euro, 1e jaar maar 17,50 per maand met HTC HD2 en Wii voor 'gratis' :9 )

Dan betaal ik maar dubbel, ben ik ten minste bereikbaar. Daarnaast zit ik meestal met die wazige extra kosten van T-mobile toch wel aan die 17,50 extra per maand 8)7

Ik ga proberen m'n T-mobile contract te laten ontbinden vanwege de gewijzigde voorwaarden voor internet in de EU binnenkort. Zie ook dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit even met jullie delen naar aanleiding van wat getwitter met T-Mobile Webcare.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/214cja1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het net opgezegd, 3 maanden vind ik eigenlijk sowieso wat te lang.
Larsie schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:10:
[...]

Ja maar meer klanten betekent ook meer omzet, daarmee moeten ze het netwerk uitbreiden zodat het die nieuwe klanten wel aan kan.

Als jij een koelkast koopt in een winkel en afspreekt dat je hem later die dag komt ophalen dan kunnen ze het ook niet maken om te zeggen 'ja sorry, iemand anders heeft hem ook gekocht en kon hem wel meteen meenemen, dus kom over een week maar terug'. Je kan en mag het gewoon niet maken om spullen of diensten te verkopen die je niet na kan komen.
Ik weet niet wat je koelkast er mee te maken heeft, ik zei alleen dat ze volgens mij niet aan het prutsen zijn maar gewoon te weinig capaciteit hebben. Dat ze dat wel moeten uitbreiden dat vind ik ook, ik heb mijn abo daarom gisteren ook opgezegd. Het is het kortste telecomabonnement wat ik ooit heb gehad :p

[ Voor 136% gewijzigd door Marzman op 26-04-2010 15:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er iets aan gedaan word, maar gezien het probleem niet echt goed gecontroleerd kan worden en je vaker weer te laat erachter komt dat je niet bereikbaar was moet het niet te lang duren. Als ik nu nog een flinke korting kan krijgen op mijn jaarcontract dat in juli afloopt (en ik wacht tot die tijd met verlengen of overstappen) dan is t-mobile miss een optie voor de toekomst, mits ze de problemen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 27/4: Ik zit nu weer op mijn werk, en heb ditmaal wel gewoon 3G/HSDPA verbinding met T-Mobile, zowel data als spraak! Dat is dus in Utrecht Centrum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het zal ongetwijfeld niet lukken maar eigenlijk wil ik van mijn T-mobile abo af icm de 3GS. Dit, omdat de dienst waar ik voor betaal (onbeperkt internet) van dusdanig inferieure kwaliteit is dat ik er amper gebruik van kan maken. Hiermee doel ik niet op het sporadisch laden van een internetpagina, dat kon immers met een WAP toestel ook.

Er zijn echter een aantal online games voor de IPhone waar ik zo'n 50% van de tijd de melding: 'Could not login, check your internet connection' krijg. Deze games kan ik dus niet spelen, terwijl 'Onbeperkt Internet' toch impliceert dat ik altijd en overal internet kan gebruiken. Zeker omdat mijn IPhone op dat moment vol bereik heeft en 3G in het scherm staat.

Om nog maar te zwijgen van het aantal keren dat ik dagelijks: 'Geen netwerk beschikbaar' zie.

Iemand een idee wat de kansen zijn om dit aan te kaarten bij T-mobile? Ik schat 0 omdat je als individu niks voor elkaar zult krijgen maar toch is dit niet eerlijk zo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Alle problemen die hier geschetst worden heb ik de laatste tijd ook regelmatig. Heel vervelend aangezien ik de telefoon voornamelijk zakelijk gebruik.

M'n vriendin die overgestapt is van Vodafone naar T-Mobile heeft nu precies dezelfde klachten. In ons huis (gewoon in de randstad, geen afgelegen gebied) hebben we slecht tot geen ontvangst. Met KPN/ Vodafone nooit last van gehad.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer, super ergerlijk, als t-mobile niet coulant is straks met een vergoeding oid dan stap ik mooi over in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Kpn veel hier zins herfst 2009 echt overal 3G/Hsdpa, hi eindeloos online speedtest met bonsim 389 kbit/sec, 4 streepen vol
Vodafone was altijd alleen Gprs zins kort bijna overal 3G/Hspda, vobafone zorgeloos blox internet speedtest met prisim 3016 kbit/sec, 3 streepen
T-Mobile matig 3G/Hspda en nog steeds storing, speedtest met bonsim 86 kbit/sec wat schandalig is, want dat was altijd rond de 1036 kbit/sec, 2 streepen

Storing al van af 28 feb en nog, dat zijn dus al dik 2 maanden en bijna een week

Ik heb er al zo vaak gebeld er over en vragen in gevuld bij de dekking kaart en naar T-Mobile gestuurd, vervolgens krijg je een sms'je over 6 weken is het opgelost, nu zijn 6 weken voorbij en nog steeds het zelfde

Dit geeft aan dat de klantenservice niks doet, en ons maar aan het lijntje houden

T-Mobile abonnement loopt nog tot 2011
Hi abonnement ga ik op zeggen door het misleiden van het data gebruik(fup) stap over op Vodafone
Vodafone heeft een geweldige snelheid, ik haalde 3016 Kbit/sec bijna 3 mbit/sec

IN okt 2009 zou er een verbetering 3G/Hsdpa komen binnen 1 a 3 maanden NU BIJNA MEI bijna 7 maanden verder nog GEEN verbetering

Wanneer woord die storing nou eens opgelost aan die mast aan de snelweg aan de rijksweg nunspeet vraag ik mij af

Gprs Netwerk Overbelast in west-midden-nunspeet ook op mij woonplaats geen data door te krijgen, smssen komen veel te laat, bellen met de melding netwerk bezet

In oost-nunspeet werkt Gsm-Gprs/3G/Hspda gewoon perfect/ het is een lokaal probleem

In oost nunspeet haal ik 1023 kbit/sec
In Zwolle bij het station rond de 1599 kbit/sec was vorige week nog niet zo

Goede punten zijn dat er nu wel 3G/Hsdpa dekking is in t'harde, zeewolde wat er helemaal niet was, harderwijk 3G/Hsdpa sterk verbeterd

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 29-04-2010 01:24 ]

Pagina: 1