Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
Via telecomvergelijker:

Ik ontving net de melding per SMS dat T-Mobile de mobiel internet tarieven voor in het buitenland in mei zal aanpassen/cq de voorwaarden dan wijzigt.

Meer info staat op: https://www.t-mobile.nl/eu

Wat er volgens die pagina in iedergeval komt is een maximum tarief per maand van 59,- euro in plaats van een maximum tarief per dag van nu 11,90 per dag voor mobiel internet op de telefoon en nu max. 15,- euro per dag voor internet op de laptop.

Voor prepaidklanten is er geen maximum. T-Mobile gaat het mobiele internet in het buitenland voor de prepaidklanten zelfs standaard uitzetten! Dat gaat wel wat ver.

T-Mobile geeft nog niet aan of voor abonnees ook het tarief per MB of een ander deel van de voorwaarden zal wijzigen om dit maximum financiëel goed te maken. In theorie zouden ze het tarief per MB om het nieuwe maximum te bereiken kunnen gaan verhogen van 2,- euro (mobiel) en 5,- euro per MB (laptop bundels) naar 15 euro per MB om zo per ongelukke of incidentele gebruikers flink te belasten. Alles geldt voor zone 1. Daarbuiten (zone 2 + 3) blijven de tarieven en maxima hetzelfde.

Als de prijs per MB hetzelfde blijft, dan vind ik dit een enorme vooruitgang. Nu koop ik voor internet op de netbook op reis vaak een lokale data simkaart. Inclusief tegoed en databundel ben je dan ook vaak 25 tot 55 euro kwijt als je UMTS/HSDPA wilt gebruiken. Het zou geweldig zijn om dit gewoon met je Nederlandse simkaart te kunnen doen zonder zorgen. Voor T-Mobile Nederland kan het wegnemen van de buitenland data angst nog wel eens heel veel meer op gaan leveren. Voor een klant telt dit verbruik op bij zijn klantwaarde (= mogelijk een gunstigere verlengingsdeal via T-Mobile zelf).

Lijkt op het eerste gezicht niet heel erg maar als ik er een rekenvoorbeeld bij pak heb ik dit:
Huidig: 10 MB p/dag voor 5 euro, omgerekend naar de max. van 60 euro heb ik dan 120 MB.
Na 1 juli: Zou ik voor die 60 euro maar 30 MB kunnen verbruiken.

Ik heb zojuist contact gehad met T-Mobile maar ze weigeren op dit moment mijn contract te ontbinden om deze reden. De medewerker kon mij echter wel begrijpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
De reden waar zij zich achter zullen verschuilen is waarschijnlijk dat het een wettelijk geregelde wijziging is, m.i. is hun echter niet verplicht om deze limiet van 5 euro per dag weg te halen (dus wat mij betreft wel een duidelijke negatieve wijziging, sterker nog: ik ben een week in Denemarken en betaal dan 5 euro per dag in de huidige situatie voor mijn internet (maximaal 35 euro dus, uitgaande van 7 dagen), in de nieuwe situatie zou ik gewoon 60 euro betalen, afhankelijk van wat ze met het tarief gaan doen (het is nu € 2/MB voor W'n'W Standard klanten, dit zullen ze sowieso niet verhogen voor huidige klanten, dus dan zou je dus inderdaad 30MB hebben terwijl ik anders 70MB zou hebben over 7 dagen, plus dat ik bijna het dubbele betaal).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 17:16
Ik heb een klacht neergelegd bij de Geschillencommissie. T-Mobile geeft aan dat zij dit verplicht zijn. Maar dat is natuurlijk grote onzin. Ze zijn idd verplicht een maximum bedrag te berekenen, maar niet dat de 'dagbundel' moet verdwijnen.
Na veel mailcontact gehad te hebben ben ik dus naar de Geschillencommissie gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten heeft de EU bepaald dat providers niet zomaar meer exorbitante bedragen kunnen factureren zonder dat de klant hier van te voren van af weet. Er is een maximum bepaald van 59.95€ per maand, waarna de internet toegang wordt afgesloten.

Dus bij nakijken van de t-mobile website vond ik dit.

http://www.t-mobile.nl/pe...tarieven-persoonlijk.aspx

Op deze pagina staat de alinea:
Als u zich niet kunt vinden in deze wijziging in de roaming dienstverlening heeft u op grond van de Telecommunicatiewet het recht de overeenkomst te beëindigen. Wij adviseren u eerst uw resterende beltegoed op te maken voordat u overgaat tot daadwerkelijke beëindiging van het gebruik van de diensten van T-Mobile.

Het is mij onduidelijk wat hier mee wordt bedoelt. Heeft dit enkel toepassing om de prepaid klanten, of ook op de abonnementen?

Ik lijkt mij namelijk dat je als prepaid gebruiker geen getekende overeenkomst hebt, waardoor je gewoon "kunt stoppen".

Persoonlijk ben ik T-Mobile echt zat na 6 jaar, slechte diensten, slecht bereik.

Wie oh wie weet meer.

[ Voor 0% gewijzigd door pven op 25-03-2010 10:33 . Reden: 'tikfout' aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik heb dit topic hierover gemaakt: \[T-Mobile] wijzigt mobiel internet voorwaarden buitenland
Ik zal ze vandaag gelijk bellen :D
Hmm staat op de website dat ontbinden alleen voor prepaidbellers geldt. Ik vind dit erg vreemd want ze kunnen nu net doen alsof je als abonnee hier geen nadeel van ondervind. Ik heb ze net gebeld en uiteraard zeggen ze dat je het contract niet kan ontbinden. Gezegd dat ik dit dan wel via een andere weg ga proberen.

EDIT: nog een artikel op Iphoneclub gevonden ivm mobiel internet daterend uit 2009: Toen heeft T-Mobile zelf de telecomwet erbij gehaald:
Artikel 7.2 van deze wet stelt dat als de wijzigingen of aanpassingen niet leiden tot een verbetering voor de klant, operators verplicht zijn dit:
1) 4 weken voorafgaand aan ingang van de wijziging te communiceren en
2) dit kan leiden tot opzegrecht.

T-Mobile kan zich wel achter de wet verschuilen maar het heeft wel degelijk nadelige gevolgen voor de klant lijkt me. Mijn vraag aan jullie of je hiermee voor de dag kan komen?

En nog een EDIT:
Zojuist consuwijzer aan de lijn gehad en benadrukt dat de daglimiet vervalt en er een maandlimiet voor in de plaatskomt. Deze wijziging is nadelig voor de klant dus heb ik alle recht om mijn contract te laten ontbinden. Dus beste T-Mobile gebruikers doe hier je voordeel mee. O-)

[mbr]Ik heb beide topics ge-merged. :)[/mbr]

[ Voor 107% gewijzigd door Michie23 op 25-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Voor iPhone abonnementen is het zelfs nog extremer. Wat ik wel apart vind is dat in het smsje 3 mei wordt genoemd en op de site 1 juli...

Rekenvoorbeeld iPhone abonnement.
Nu: 50Mb voor €15, dus voor €60 krijg je 200Mb
3 mei: 30Mb voor €60 (€2/Mb)

Als ik dan nog de 200Mb zou willen halen kom ik op €400 :S

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:44

netblade

Sunrise

Flex afschaffen, maximaal bedrag per dag in het buitenland afschaffen, brak 3G netwerk, slechte respons op vragen. Ik begin er wel zo'n beetje genoeg van te krijgen, het is dat ik voorlopig nog een flex bundel heb, maar zodra ik deze niet meer kan verlengen ben ik weg.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Las op het Iphoneclub forum dat er wettelijk gezien geen onderscheid wordt gemaakt tussen prepaid en abbonement. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Het maakt niets uit of het om een prepaid of abonnement gaat. T-Mobile zorgt dat je als klant achteruit gaat met de nieuwe voorwaarden en daardoor heb je het recht om het contract te ontbinden.

Prepaid klanten hebben geen contract waar ze aan vast zitten en zullen dus ook niets hoeven te ontbinden. Zij kunnen stoppen met de gebruiken van T-Mobile wanneer zij willen.

Edit: Ik heb gebeld met T-Mobile klantenservice over wat je krijgt voor de €60 (indien ik als iPhone gebruiker er 200Mb voor krijg is er niets aan het handje natuurlijk :) ). De medewerkster kon mij hierover helaas nog geen uitsluitsel geven. Als het goed is wordt ik voor het einde van vandaag teruggebeld. Ik ben benieuwd :)

Edit2: Ik be net teruggebeld door T-Mobile. De medewerkster had een beetje een vaag verhaal, maar hè komt erop neer dat ik (als klant) er idd op achteruit ga. Om het contract te kunnen ontbinden moest ik contact opnemen dmv een geschreen klacht. Dat werd dan verder behandeld, de uitkomst kon ze natuurlijk niet zeggen.
Ik ga nu dus een klachten brief naar de geschreven klachtenafdeling sturen. Hier maak ik een gecombineerde klachten van over het datagebruik in het buitenland en het slege bereik van T-Mobile

[ Voor 56% gewijzigd door WoBaDijk op 26-03-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

iemand al ervaring hiermee? Mijn vrouw heeft een tmobile abbo en kan er dus zo vroegtijdig vanaf. Maar dan moet dat wel mogelijk zijn dus. Iemand al succesvol opgezegd?

En zullen andere providers niet hetzelfde probleem gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 06:49
De opta dwingt T-Mobile dit te doen

OPTA dwingt T-Mobile roamingregels na te leven
Telecomaanbieder T-Mobile biedt zijn abonnees per 31 maart 2010 alsnog een maandelijkse limiet van 59,50 euro op het gebruik van mobiel internet in het buitenland. Daarmee zwicht het bedrijf voor kritiek van telecomwaakhond Opta, die vindt dat T-Mobile niet voldoet aan Europese regels. Die verplichten elke aanbieder om vanaf 1 maart 2010 een optionele en vanaf 1 juli een standaard ingestelde dataroaminglimiet in te stellen.

Opta deed onderzoek naar de naleving van de nieuwe EU-regels door T-Mobile en legt het bedrijf een last onder dwangsom op als de regels niet voor eind maart 2010 worden nageleefd. Terwijl andere grote telecomaanbieders zoals KPN en Vodafone vanaf 1 maart hun klanten een dataroamingbegrenzing als optie aanbieden, bleef T-Mobile tot dusver bij zijn oude product. Daarmee kunnen gebruikers een dagelijkse dataroaminglimiet van vijf euro instellen.

Woordvoerster Priscilla Tomasoa van T-Mobile zegt dat haar bedrijf de limiet alsnog gaat aanpassen om te voldoen aan de EU-regels. Eerder legde ze uit dat het telecombedrijf met de bestaande dagelijkse begrenzing van vijf euro juist betere bescherming biedt dan de EU vereist. 'Met de dagelijkse limiet die wij sinds twee jaar aanbieden, loopt T-Mobile voorop in de bescherming van mobiele internetters.' Het bedrijf is deze mening nog steeds toegedaan.

PrepaidOok heeft de telecomaanbieder besloten om het voor zijn prepaidklanten onmogelijk te maken om in het buitenland te internetten vanaf hun mobieltje. 'De datakostenlimiet voor prepaid is technisch te moeilijk om te realiseren. Eigenlijk is het beltegoed van prepaidklanten al een goede kostenlimiet, maar we moeten dataroaming voor hen toch afsluiten.'

Vanaf 1 maart zijn telecomaanbieders verplicht om hun klanten een opt-in dataroamingplafond van vijftig euro (exclusief btw) binnen de Europese Unie te bieden. Vanaf 1 juli is het verplicht om de begrenzing van vijftig euro (exclusief btw) als standaardinstelling aan te bieden. Abonnees kunnen deze beperking uitschakelen.

Read more: http://www.computable.nl/...-leven.html#ixzz0jhMzxJyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:29
@HcBlids

ja, de maandelijkse limiet word hun opgelegd, maar niet dat de dagelijkse limiet van onbeperkt internetten voor 5€/15€ moet verdwijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
911GT2 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:56:
iemand al ervaring hiermee? Mijn vrouw heeft een tmobile abbo en kan er dus zo vroegtijdig vanaf. Maar dan moet dat wel mogelijk zijn dus. Iemand al succesvol opgezegd?

En zullen andere providers niet hetzelfde probleem gaan krijgen?
Ik heb al een brief gestuurd en kan binnen 4 wkn bericht terughebben. Waarschijnlijk staat daarin hetzelfde als ze bij de KS zeggen dus ga ik naar de Geschillencommissie en ligt de weg open voor ontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86212

Heeft iemand misschien een link met een voorbeeldbrief voor ontbinding naar aanleiding van deze tarief wijziging?

Met dergelijke zaken moet je altijd alles in één keer correct behandelen anders wordt het helemaal een oeverloos heen en weer gemail. Ik zou persoonlijk niet weten wat er exact behandeld moet worden, enkel dat je dergelijke brieven aangetekend moet versturen anders kunnen ze zich van de domme houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik ben inmiddels gebeld waarin werd gezegd dat ik niet kon opzeggen. Gezegd dat ik dan maar naar de Geschillencommissie moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Laat me gokken, ze gooien het op dwingende wetgeving? Viel te verwachten ja...

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Hallahan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:03:
Laat me gokken, ze gooien het op dwingende wetgeving? Viel te verwachten ja...
Ja precies en heb Opta hier ook over gebeld en zij zeggen dat dit hun eigen invulling is en het weinig te maken heeft met de wijziging in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Ik heb vorige week ook mijn brief aan T-mobile verstuurd. Heb daar wel in gezet dat het hun eigen keuze is. Nog geen reactie helaas. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
heeft iemand een standaard mail of brief die ik kan versturen want ik ben het zat met t-mobile op deze manier. leuk en aardig allemaal maar zo gaan ze niet om met hun klanten.

ik wil dus opzeggen. al 5 jaar klant en nog 2 jaar abbo maar wil er vanaf.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Zijn er nog mensen die reactie hebben gehad van T-Mobile?

Ik heb zelf geen reactie meer van hen ontvangen. Heb ze twee weken de tijd gegeven in mijn brief, die zijn verstreken en ik ga er dus vanuit dat mijn contract ontbonden is. Ik ga het abonnement nog tot de laatste dag van mijn bundel gebruiken, betaal de laatste rekening en daarna stop ik ermee en ben ik verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

WoBaDijk schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:56:
Zijn er nog mensen die reactie hebben gehad van T-Mobile?

Ik heb zelf geen reactie meer van hen ontvangen. Heb ze twee weken de tijd gegeven in mijn brief, die zijn verstreken en ik ga er dus vanuit dat mijn contract ontbonden is. Ik ga het abonnement nog tot de laatste dag van mijn bundel gebruiken, betaal de laatste rekening en daarna stop ik ermee en ben ik verlost.
Zo makkelijk zal dat wel niet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 16:09
raydekok schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:48:
heeft iemand een standaard mail of brief die ik kan versturen want ik ben het zat met t-mobile op deze manier. leuk en aardig allemaal maar zo gaan ze niet om met hun klanten.

ik wil dus opzeggen. al 5 jaar klant en nog 2 jaar abbo maar wil er vanaf.
Ja heb ook wel interrese in die brief, want ben het ook spuugzat met T-mobile... :N :r
En dit is de druppel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
911GT2 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:22:
[...]

Zo makkelijk zal dat wel niet gaan ;)
Inderdaad, bij telecomvergelijker staat daar de nodige informatie over. Kan wel maanden duren voordat je via de geschillencommisie tot een oplossing komt met Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is ook niet helemaal eerlijk om dit als argument te gaan gebruiken om je abo op te zeggen. Laten we eerlijk zijn: hoeveel van ons gebruikt nu werkelijk grote aantallen mb's tijdens roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
XeNeRgY schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:27:
Het is ook niet helemaal eerlijk om dit als argument te gaan gebruiken om je abo op te zeggen. Laten we eerlijk zijn: hoeveel van ons gebruikt nu werkelijk grote aantallen mb's tijdens roaming?
Ikke, dat was als internet verslaafde het ideale van een Flex abo terwijl je eigenlijk maar weinig belde. Kon je lekker in het buitenland beltegoed wegwerken en toch mooi online zijn. Dagmaximum van 5 euro en onbeperkt internet (met een snelheidlimiet na de eerste 10Mb), waar kan je dat nog krijgen? Helaas nergens dus meer. Heb ze ook een briefje gestuurd, heel simpel, wil er niet vanaf maar gewoon dat ze het bij het oude laten.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Met het dag maximum was het in het buitenland af en toe best handig en je wist dat er daardoor geen absurde kosten uit zouden komen.

Ik heb in mijn brief aan T-Mobile gemeld dat als zij niet binnen de termijn reageren het contract wat mij betreft ontbonden is. Door mijn abonnement nog twee weken langer te gebruiken geef ik ze zelfs nog wat meer tijd, daarna is het klaar en betaal ik niet meer. Als het nog via de geschillen commissie moet vind ik dat best, maar betalen doe ik niet meer. Brief is aangetekend verzonden én ontvangen dus ze hebben geen poot om op te staan.

Ik ben geen vete tegen T-Mobile begonnen en ga mijn brief dan ook niet hier online zetten. Dat vind ik niet correct tegenover T-Mobile. Dit is mijn specifieke case en die is voor iedereen weer net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik zou je wel aanraden om netjes te blijven betalen, tot er (eventueel via de geschillencommisie) besloten is dat er ontbonden mag worden ben je dit namelijk gewoon verplicht. Met terugwerkende kracht onbinden kan je natuurlijk wel eisen. Maar als je je rekeningen niet betaald krijg je weer andere problemen. Jouw eis is wel gebonden aan de contract voorwaarden, als ik die goed lees hebben ze eigenlijk 4 weken om te reageren op een schriftelijke klacht. Daarna zou je dan weer 4 weken de tijd hebben om je geschil aan te melden bij de geschillencommisie. Dat is tenminste wat ik er uit lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hmm, dit is wel interessant natuurlijk. Heb vanaf november een iPhone 3GS van T-Mobile en als het even kan zeg ik natuurlijk graag voortijdig op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 22:31

Larsie

scaahp

WoBaDijk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:35: Als het nog via de geschillen commissie moet vind ik dat best, maar betalen doe ik niet meer. Brief is aangetekend verzonden én ontvangen dus ze hebben geen poot om op te staan.
Voorlopig hoeven ze nog niet te ontbinden aangezien de gewijzigde voorwaarden pas per 1 juli ingaan ;)

Ik ga ze binnenkort ook eens een aangetekende brief sturen, naast dit geintje heb ik net als veel anderen last van problemen met het netwerk. Dat mensen van hun contract af willen hebben ze vaak aan zichzelf te danken, ik ben gewoon vaak niet bereikbaar terwijl ik volle ontvangst heb, en daar hebben meer mensen last van, ook hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Larsie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:45:
[...]

Voorlopig hoeven ze nog niet te ontbinden aangezien de gewijzigde voorwaarden pas per 1 juli ingaan ;)

[knip]
Lees ook even deze post: HcBlids in "\[T-Mobile] wijzigt mobiel internet voorw...", daar staat dat de wijziging per 31 maart effectief is :)

[ Voor 16% gewijzigd door PinokkioTV op 24-04-2010 21:35 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:40:
Hmm, dit is wel interessant natuurlijk. Heb vanaf november een iPhone 3GS van T-Mobile en als het even kan zeg ik natuurlijk graag voortijdig op. :)
Voortijdig opzeggen betekent wel dat je jouw telefoon moet terugsturen of de hoofdprijs mag betalen om hem te kunnen houden; reken jezelf niet rijker dan je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

T-Mobile breekt met het contract, waardoor je volgens mij de telefoon mag houden. Zelfs als dat niet zo is zou ik hem graag terugsturen. Liever bereik dan een mooie telefoon...

Ik ga T-Mobile een briefje sturen met daarin de mededeling dat ik het contract ontbindt in de afwezigheid van een reactie van hun kant (voorwaarde uit mijn eerdere brief). Ik betaal mijn laatste rekening en daarna maar eens zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

PinokkioTV schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:34:
[...]

Lees ook even deze post: HcBlids in "\[T-Mobile] wijzigt mobiel internet voorw...", daar staat dat de wijziging per 31 maart effectief is :)
Dat is een optionele wijziging, als je niks doet dan verandert er niks tot Juli. Geen negatieve wijziging voor de klant dus tot die tijd. Dat gaat t-mobile vast zelf ook aankaarten.

Ik denk dat je op z'n vroegst per 1 juli van je contract af bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Daar ga ik in ieder geval ook van uit, in mei nog een tripje naar de UK en dan verwacht ik nog gewoon van het dagmaximum gebruik te kunnen maken. Ga in ieder geval nog wel even navragen of ze die er al niet uitgegooid hebben, maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
WoBaDijk schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:24:
T-Mobile breekt met het contract, waardoor je volgens mij de telefoon mag houden. Zelfs als dat niet zo is zou ik hem graag terugsturen. Liever bereik dan een mooie telefoon...

Ik ga T-Mobile een briefje sturen met daarin de mededeling dat ik het contract ontbindt in de afwezigheid van een reactie van hun kant (voorwaarde uit mijn eerdere brief). Ik betaal mijn laatste rekening en daarna maar eens zien wat er gebeurd.
Mmm, de wijziging heeft natuurlijk weinig met bereiksproblemen te maken, of heb je in het buitenland ook slecht bereik. ;)

En nogmaals, je kan wel eigen voorwaarden stellen in je brief, maar de algemene voorwaarden zullen daar wat geldigheid betreft nog wel overheen gaan. Dus ben je gebonden aan de reactie termijnen daarin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Dat van het bereik staat ook in de brief. Ik heb er een gecombineerde klacht van gemaakt. Ik heb ze inderdaad zelf een termijn gesteld. Deze hebben ze al niet gehaald, maar ook over hun eigen termijn van 30 dgn gaan ze morgen heen. Dan kunnen ze dat iig niet meer als argument gebruiken.

@hieronder: Ik geloof dat de 30 dagen reageer termijn in hun algemene voorwaarden staat. Bij mij is de hoofdreden dat ik van het contract af wil ook het belabberde bereik..

[ Voor 23% gewijzigd door WoBaDijk op 25-04-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie

Larsie

scaahp

WoBaDijk schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:28:
Dat van het bereik staat ook in de brief. Ik heb er een gecombineerde klacht van gemaakt. Ik heb ze inderdaad zelf een termijn gesteld. Deze hebben ze al niet gehaald, maar ook over hun eigen termijn van 30 dgn gaan ze morgen heen. Dan kunnen ze dat iig niet meer als argument gebruiken.
Waar staat die termijn van 30 dagen vermeld dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar want ik wil graag zo sterk mogelijke argumenten hebben mocht er moeilijk gedaan gaan worden.

Ik ga morgen namelijk ook een aangetekende brief opsturen, ik heb verder niks gezegd over de netwerkproblemen die al maanden aanhouden, de eigenlijke reden dat ik van m'n abonnement af wil, aangezien ze dat toch glashard ontkennen |:(

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

Die termijn van 30 dagen staat inderdaad in hun Algemene Voorwaarden:

18.2 Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in
behandeling genomen, indien deze Klant zijn/haar klacht eerst
schriftelijk aan T-Mobile heeft voorgelegd. T-Mobile zal hierop
binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk
reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval
zal aan deze Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden
gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem/haar
wordt meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Dat is hem inderdaad, maar T-Mobile heeft erg veel moeite om die 30 dagen termijn te halen. Het is kennelijk erg moeilijk om in een maand een medewerker een reactie te laten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien gokken ze erop dat je niet doorgaat met de volgende stap. In ieder geval heb je als ze niet binnen 30 dagen reageren vervolgens weer 30 dagen om naar de geschillencommisie te stappen. Tenminste dat is wat ik uit de voorwaarden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
T-Mobile is inmiddels ook bij mij over de 30 dagen termijn gegaan, heb inmiddels alles bij de Geschillencommissie in gang gezet dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:19
Deze gewijzigde voorwaarden lijken mij eigenlijk geen reden om op te zeggen... Elke provider heeft nu die zelfde voorwaarden.

Enige argument zou kunnen zijn dat je geen dagelijkse limiet meer kunt instellen. Als T-mo dat mogelijk maakt náást de maandelijkse limiet, dan hoeft er niks te worden ontbonden. Zelfs al doen ze dat niet dan lijkt het me een erg rare reden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:31:
Deze gewijzigde voorwaarden lijken mij eigenlijk geen reden om op te zeggen... Elke provider heeft nu die zelfde voorwaarden.
Dat elke provider dezelfde voorwaarden heeft is toch geen reden om niet op te kunnen zeggen.....
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:31:
Enige argument zou kunnen zijn dat je geen dagelijkse limiet meer kunt instellen. Als T-mo dat mogelijk maakt náást de maandelijkse limiet, dan hoeft er niks te worden ontbonden. Zelfs al doen ze dat niet dan lijkt het me een erg rare reden.
Waarom? Als een van je hoofdredenen voor een abonnement is dat je goedkoop onbeperkt gebruik kan maken van internet binnen Europa (in combinatie met een Flex abo zelfs vanuit je beltegoed) dan is dat nu een enorme verslechtering van de voorwaarden. In plaats van 5 euro per dag ga je 2 euro per Mb betalen, een zeer groot verschil naar mijn mening.

Als T-mobile de huidige toestand blijft handhaven dan is er niets aan de hand uiteraard en daar zou ik zeer blij mee zijn. :) De OPTA (en de EU) staan ook duidelijk alternatieven limieten toe, zolang het standaard plafond maar rond die 60 euro per maand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
troftnom schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:50:
[...]

Dat elke provider dezelfde voorwaarden heeft is toch geen reden om niet op te kunnen zeggen.....

[...]

Waarom? Als een van je hoofdredenen voor een abonnement is dat je goedkoop onbeperkt gebruik kan maken van internet binnen Europa (in combinatie met een Flex abo zelfs vanuit je beltegoed) dan is dat nu een enorme verslechtering van de voorwaarden. In plaats van 5 euro per dag ga je 2 euro per Mb betalen, een zeer groot verschil naar mijn mening.

Als T-mobile de huidige toestand blijft handhaven dan is er niets aan de hand uiteraard en daar zou ik zeer blij mee zijn. :) De OPTA (en de EU) staan ook duidelijk alternatieven limieten toe, zolang het standaard plafond maar rond die 60 euro per maand ligt.
Het punt is dat het:
1) een door de EU opgelegde maatregel is (overmacht)
2) andere providers die ook allemaal verplicht invoeren

Zover ik begreep gaat het om het veranderen van de optionele datalimiet van 5 euro per dag naar 50 euro (ex btw) per maand. De kosten veranderen helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:53:
[...]
Het punt is dat het:
1) een door de EU opgelegde maatregel is (overmacht)
2) andere providers die ook allemaal verplicht invoeren

Zover ik begreep gaat het om het veranderen van de optionele datalimiet van 5 euro per dag naar 50 euro (ex btw) per maand. De kosten veranderen helemaal niet!
Zoals gezegd alternatieve limieten toegestaan, de oude dus ook, geen reden tot opheffen.
De kosten veranderen wel zoals gezegd, nu bij 5 euro onbeperkt (maar snelheidsverlaagd na 10Mb) internet per dag. Straks kan je voor je 50 euro (ex btw) 25Mb binnenhalen (dat lukt je in een dag al), daarna moet je tot de volgende maand wachten voor je weer het internet op kan. Of je moet aangeven dat je geen gebruik van de limiet wil maken, dan ga je verder a 2 euro per Mb.
Begrijp je nu dat de kosten gigantisch veranderen?

Als ze ervoor gekozen hadden dat het maximaal 50 euro (ex btw) met daarna onbeperkt internet per maand is had ik het ook niet leuk gevonden maar ermee kunnen leven voor mijn langere verblijven in het buitenland. Dat heeft bijvoorbeeld O2 in Duitsland gedaan. In Nederland heeft T-mobile er (naar mijn mening onterecht) voor gekozen om de klant eens flink uit te gaan knijpen voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

De voorwaarden van T-Mobile zijn inderdaad flink achteruit gegaan.

Ik heb inmiddels reactie van T-Mobile. Zij respecteren mijn verzoek om het contract te ontbinden en het contract is gister dan ook echt ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Je hebt inderdaad gelijk. Het is niet alleen het conformeren aan de EU-regels, maar ook het veranderen van de tarieven, door niet meer "onbeperkt" te zijn na € 5 (met speedcap na 10 MB)... terwijl ze dit tegelijkertijd ook hadden kunnen laten bestaan. Tja, zelf schuld dan, aan hun kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 17:16
WoBaDijk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:25:
De voorwaarden van T-Mobile zijn inderdaad flink achteruit gegaan.

Ik heb inmiddels reactie van T-Mobile. Zij respecteren mijn verzoek om het contract te ontbinden en het contract is gister dan ook echt ontbonden.
Hoe lang heb je met hun zitten discussiëren? Aangezien ik zeven weken geleden een klacht bij de Geschillencommissie heb neergelegd. Zij hebben T-Mobile enkele weken geleden aangeschreven maar tot op heden nog niets gehoord. Heb je een brief gestuurd of telefonisch contact met hun opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zelf een negatieve telefonische reactie gehad naar aanleiding van mijn klachtenbrief. Nu dus bezig om mijn zaak aan te melden bij de geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Ik heb de geschillencommissie vermeden. Ik heb T-Mobile een brief gestuurd met de klacht en 30 dagen later nog een brief waarin ik hen heb medegedeeld dat ik bij het afwezig blijven van een reactie van T-Mobile op mijn brief het contract per direct ontbond. Hierbij heb ik de vorige brief en TNT aflever bevestiging meegestuurd.
Beide brieven heb ik aangetekend verstuurd.

Als ze niet akkoord waren gegaan was ik alsnog naar de geschillencommissie gegaan. Ik wilde dit vermijden omdat dat altijd traag gaat en het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
T-Mobile heeft bij mij wel schriftelijk gereageerd, helaas negatief via een standaard brief. De geschillencommissie mag er verder mee aan de slag.

EDIT: vandaag heb ik de zitting en binnen 6 weken de uitspraak. Hou jullie op de hoogte

[ Voor 23% gewijzigd door Michie23 op 14-10-2010 11:38 ]

Pagina: 1