heb je gelijk in. En zo kan iedereen in onze democratie kiezen wat ie wiltbusinka19 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
Daarentegen hoef je hem minder vaak uit de hoes te halen
Even een kort vraagje: heeft de N8 ondersteuning voor meerdere agenda's? Zodat je zowel de agenda van je werk als je eigen agenda kan synchroniseren via exchange? Dacht dat ik ergens zoiets had gelezen, maar MfE 3.0 heeft voor zover ik weet maar ondersteuning voor één agenda.
Yuppp
N8 ondersteund meerdere agenda's.
Ik had mijn agenda van de N97mini over genomen... en die staat apart naast een personal-agenda.
Ik had mijn agenda van de N97mini over genomen... en die staat apart naast een personal-agenda.
Anoniem: 210077
Dan heb je een telefoon met gorilla glass en geanodiseerd aluminium. Dat ding is oer en oersterk. En dan ga je een hoesje er voor kopen. Dat begrijp ik nou niet helemaal. Dat ding is gemaakt om aan iedereen te laten zien en om aangeraakt te worden met zoveel luxe materialen.
Sowieso begrijp ik het hoesjes gebruik in het algemeen niet. Je maakt een telefoon 2x zo dik, 3x zo lelijk en je spendeert een vermogen eraan.
Sowieso begrijp ik het hoesjes gebruik in het algemeen niet. Je maakt een telefoon 2x zo dik, 3x zo lelijk en je spendeert een vermogen eraan.
@wilcoholic
Hoesjes zijn vooral handig als je dat ding niet de hele tijd in je broekzak wil hebben...waar je krassen oploopt van je sleutels of klein geld.
je kan hem aan je broek of riem hangen, wat toch handiger is dan je broek of jaszak.
hij is makkelijker te pakken en raakt niet beschadigd.
als je hem aan je een vriend of kennis wil showen...ken je hem zo pakken zonder een dikke kras erover.
ik gebruik al jaren een hoes (met clip) voor mijn nokia's...en ze zien er nog uit als nieuw, zonder kras of wat voor schade dan ook.
kan jij dat ook zeggen...of zit er bij jouw toch wat schade aan je foon ?
ps.
gorilla glass en geanodiseerd aluminium is leuk en aardig maar op http://conversations.nokia.com/ staat ook aangegeven dat de n8 wel tegen kleine krassen van je sleutes kan (die veeg je zo weer weg) maar een klein gevecht tussen je foon en sleutels toch echt verliest
Hoesjes zijn vooral handig als je dat ding niet de hele tijd in je broekzak wil hebben...waar je krassen oploopt van je sleutels of klein geld.
je kan hem aan je broek of riem hangen, wat toch handiger is dan je broek of jaszak.
als je hem aan je een vriend of kennis wil showen...ken je hem zo pakken zonder een dikke kras erover.
ik gebruik al jaren een hoes (met clip) voor mijn nokia's...en ze zien er nog uit als nieuw, zonder kras of wat voor schade dan ook.
ps.
gorilla glass en geanodiseerd aluminium is leuk en aardig maar op http://conversations.nokia.com/ staat ook aangegeven dat de n8 wel tegen kleine krassen van je sleutes kan (die veeg je zo weer weg) maar een klein gevecht tussen je foon en sleutels toch echt verliest
[ Voor 18% gewijzigd door Alternative op 11-10-2010 21:01 ]
Ben geen wilcoholic, maar kan wel zeggen dat ik mijn N73 meer dan 2 jaar lang met de screenprotector, die er bij aanschaf op zat, erop heb gehad en zo ook verkocht.Alternative schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:55:
@wilcoholic
Heb nu al een jaar een Nokia 6700c, zónder screenprotector, en ook zónder krassen (gebruikssporen) vooralsnog.. ff afkloppen
Hoe? 1 broekzak voor m'n telefoon, 1 voor de rest (sleutels, wisselgeld)
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
@Scipionyx
voor me geld heb ik een portomonnee
en een screen protector heb ik nooit nodig gehad...heb een hoes van samsonite
ben toch van mening dat een hoes geen kwaad kan.
is zeker veiliger dan zo in je zak steken.
zijn er inmiddels al meer mensen met een n8 die hun ervaring willen delen ?
filmpje ofzo ?
ik wacht nog steeds op mijn toestel...maar ben benieuwd naar echte ervaringen van tweakers.
welke problemen kom je tegen en wat vind je echt super (behalve de cam dan)
voor me geld heb ik een portomonnee
en een screen protector heb ik nooit nodig gehad...heb een hoes van samsonite
ben toch van mening dat een hoes geen kwaad kan.
is zeker veiliger dan zo in je zak steken.
zijn er inmiddels al meer mensen met een n8 die hun ervaring willen delen ?
filmpje ofzo ?
ik wacht nog steeds op mijn toestel...maar ben benieuwd naar echte ervaringen van tweakers.
welke problemen kom je tegen en wat vind je echt super (behalve de cam dan)
Anoniem: 323506
Mwa, het moet je maar eens overkomen dat je met uitgaan of een andere activiteit dat ding op straat laat vallen. Of een barst in de cameralens.. Heb liever ook geen krassen op het aluminium btw. Zo lastig is het niet, hoesje gaat eraf bij intensief gebruik of foto's maken en ik ben blij dat ik hem door het Gorilla Glass zorgeloos even in mn zak kan stoppen. Ik heb uiteindelijk een redelijk dun hoesje met flap besteld. Even kijken of ie bevalt en anders gaat ie terug.Anoniem: 210077 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:22:
Dan heb je een telefoon met gorilla glass en geanodiseerd aluminium. Dat ding is oer en oersterk. En dan ga je een hoesje er voor kopen. Dat begrijp ik nou niet helemaal. Dat ding is gemaakt om aan iedereen te laten zien en om aangeraakt te worden met zoveel luxe materialen.
Anoniem: 174427
Geen idee, hij laat er nooit zoveel over los. Maar wat ik er van kan begrijpen is hij een beetje klaar met de i8910 en wil die meer tijd in de N8 gaan stekenZ_Jr schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:02:
@Shizzle83. Is HyperX van plan om zijn mods public te releasen? Wat voor mods heeft hij nog in gedachte om met de N8 te doen?
Anoniem: 210077
Jazeker. Ik heb bijvoorbeeld een ipod nano 2g en die is ook gemaakt van het zelfde geanodiseerde aluminium. Ik heb dat ding jaren lang misbruikt, op stenen tegels laten vallen en zelfs express er mee gesmeten en gegooit om aan te tonen dat het echt is gebouwd als een tank. Er zitten dan ook wat krassen en deukjes erop maar dat boeit mij echt helemaal niets. En japan noemen ze dat wabi-sabi. En trouwens ondanks alles zit er geen enkele kras op het beeldscherm!Alternative schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:55:
@wilcoholic
ps.
Ik ben een enorme fan van geanodiseerd aluminium geworden door het gebruik van mijn ipod. Het voelt hardstikke lekker in de hand en het ziet er hardstikke mooi uit. Je moet trouwens er behoorlijk wat voor doen om er een kras of een deuk er in te krijgen. Ik hoop ook ooit dat mijn E7 (waarschijnlijk gaat dat hem worden en niet de N8) er net zo versleten uit zal zien als mijn ipod. Want dan heb ik hem pas echt gebruikt.
Mijn huidige telefoon heeft ook wat gebruiks sporen zoals versleten knoppen, kleine krasjes op het scherm (die je echt alleen ziet als je er op zoek naar gaat) en dat is echt alles. Zelfde geld voor mijn ipod touch. De achterkant is helemaal bekrast en ook hier weer maar kleine krasjes op het scherm die je echt niet ziet tenzij je er echt naar op zoek gaat. Ik heb ze geregeld laten vallen of in mijn broekzak met sleutels.
Maar goed als je eenmaal over die drempel bent van "nou ja boeiuh" dan maal je echt niet meer om een krasje die je alleen ziet onder een microscoop. Over een paar jaar koop je toch weer een nieuwe telefoon en verkoop je de oude voor een paar tientjes. Je moet gewoon afstappen van het materialistisch denken en dan komt het wel goed. En zoals ik al zei je moet echt behoorlijk wat doen om een kras op geanodiseerd aluminium of gorilla glas te krijgen. Dat gebeurt echt niet zomaar
Ik dacht dat de huidige mods al beschikbaar zijn.Anoniem: 174427 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
Geen idee, hij laat er nooit zoveel over los. Maar wat ik er van kan begrijpen is hij een beetje klaar met de i8910 en wil die meer tijd in de N8 gaan steken
Heb de N8 nu een weekje en mijn ervaringen:
- Symbian is echt een grote verbetering t.o.v. de 3rd edition
- Hardware is erg snel
- scherm qwerty blijft lastig om snel te typen
- TV-uit werkt gewoon, kabel wordt niet bijgeleverd (n82 kabel werkt)
- Bluetooth (A2DP) implementatie is verbeterd; volume is nu constant en speler pauzeert bij uitzetten van autoradio
- batterijduur valt erg mee; gemakkelijk een hele dag bij heel intensief gebruik.
- GPS heeft erg snel een lock (mits AGPS), slurpt welveel stroom
- scherm is goed leesbaar in buitenlicht
- metadata niet aan te passen in media player?
- OVI software buggy; problemen met synchroniseren (usb en bt) en enorm geheugengebruik (tot 520MB ?)
Draadloos laden op onze Zon
Sorry maar hoe voeg ik album art toe op de n8?... Ik heb al gegoogled maar zonder goed resultaat.. 
Al geprobeerd .jpg mee in de album map te plaatsen en zelfde naam gegeven. Zie er ook verder geen optie voor in sym^3.
Al geprobeerd .jpg mee in de album map te plaatsen en zelfde naam gegeven. Zie er ook verder geen optie voor in sym^3.
[ Voor 36% gewijzigd door SpitfireNL op 12-10-2010 07:08 ]
Mediamonkey is inderdaad de makkelijkste manier om dit te doen. Je moet de album art toevoegen aan de tag van het mp3 bestand. Dit kan ook in ovi music player of hoe het ook heet tegenwoordig, maar met mediamonkey is het veel makkelijker en sneller om het op grote schaal te doen.SpitfireNL schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:42:
Sorry maar hoe voeg ik album art toe op de n8?... Ik heb al gegoogled maar zonder goed resultaat..
DIe HDMI converter kabel zit er toch wel bij ??emmerx schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:28:
Heb de N8 nu een weekje en mijn ervaringen:
- ......
- TV-uit werkt gewoon, kabel wordt niet bijgeleverd (n82 kabel werkt)
.....
Ja, deze zit standaard in de verpakking.
emmerx bedoelde de CA-75U kabel, die werkt wel (via analoge compostie video) maar zit er standaard niet bij. Als je hem nog hebt van een ouder toestel dan kun je deze ook gebruiken. De videoweergave is dan natuurlijk bij lange niet zo mooi als via HDMI.
emmerx bedoelde de CA-75U kabel, die werkt wel (via analoge compostie video) maar zit er standaard niet bij. Als je hem nog hebt van een ouder toestel dan kun je deze ook gebruiken. De videoweergave is dan natuurlijk bij lange niet zo mooi als via HDMI.

[ Voor 80% gewijzigd door robertwebbe op 12-10-2010 10:04 ]
Anoniem: 361244
Ten eerste bedankt voor de uitgebreide informatie die je verstrekt hebt. Echt super handig. Toch zou ik nog willen vragen of jij (of iemand) anders weet of je de Tijd/Datum/Profiel - widget kan verwijderen/ verplaatsen naar een ander homescreen?
Voor de mensen die een apart kleurtje willen bestellen via de Nokia shop, met de volgende coupon krijg je 10% korting:
SNS/10TR
Als je dan ook nog besteld via Shopkorting (let goed op hoe je dat moet doen! in verband met cookies enzovoort) en dan krijg je nog 3% extra. Goedkoper kan je volgens mij niet aan een aparte kleur komen, of heeft iemand anders nog een idee?
Anoniem: 319936
misschien een rare vraag... maar hoe plaats je 2 agenda's naast elkaar?peerke63nl schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:
Yuppp

Wat is het beste buitenlandse forum voor de N8?
Gaming247 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:35:
[...]
Ten eerste bedankt voor de uitgebreide informatie die je verstrekt hebt. Echt super handig. Toch zou ik nog willen vragen of jij (of iemand) anders weet of je de Tijd/Datum/Profiel - widget kan verwijderen/ verplaatsen naar een ander homescreen?
Voor de mensen die een apart kleurtje willen bestellen via de Nokia shop, met de volgende coupon krijg je [...]
offtopic:
Aanbiedingen graag in het daarvoor bestemde topic: [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Aanbiedingen graag in het daarvoor bestemde topic: [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Widgets kun je niet verschuiven van scherm naar scherm, je zult hem op het eerste scherm dan eerst moeten verwijderen en vervolgens op het volgende scherm weer moeten plaatsen. De tijd en profiel widget kun je trouwens als enige widget niet verwijderen van het 1e startscherm, die is verplicht. Je kunt deze op het 2e en 3e scherm ook toevoegen als je wilt en deze kun je dan wel weer verwijderen.
Ik had ook nog beloofd om de backup van een maagdelijke N8-00 te uploaden. Als je namelijk een harde reset geeft is bepaalde demo content kwijt. Via OVI Suite kun je de backup weer restoren. Hij is hier te vinden: http://rapidshare.com/files/424576870/N8_2010-10-08.nbu
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 12-10-2010 13:58 ]
Volgens mij is dat ook die ik heb gekocht. Ik heb 'm via mobilesupplies besteld. Erg mooi hoesje met mooie magneetsluiting!
Weet iemand trouwens of GPS aanstaat als je naast dat batterij icoontje zo'n satelliet ziet? Zo ja, hoe schakel je GPS uit?
En waarom kan ik geen gebruik maken van de Youtube/WhatsApp/Hier en Nu- applicaties via WLAN?
Nog een laatste vraag: is Opera als standaardbrowser in te stellen? Die 'browser' van Nokia stelt maar weinig voor.
Dat Ovi Suite is sowieso een drama. @$@@!$Anoniem: 323506 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:58:
[...]
Het synchroniseren met Ovi Suite/Player verloopt niet naar mijn wens en om alle album art goed te krijgen gebruik ik gewoon maar Massaopslag > Muziek.
Waarom moest de Nokia Suite er zo nodig uit voor de nieuwe (smart)phones?
Met N.S. kon je de synchronisatie instellen zoals je het zelf wilde. o.a. de interval van de sync, en bijvoorbeeld de Agenda een X aantal jaren in het verleden/toekomst laten synchroniseren ipv 4 weken in het verleden en max. 1 jaar in de toekomst.
Nu kan de automatische sync alleen zo worden ingesteld dat hij gaat syncen zo gauw het een Bluetooth-verbinding krijgt met het toestel. Wel een prima verbinding maar niet synchroniseren.
Heel soms doet hij de Contacten en Berichten wel maar de Agenda vertikt hij ondanks de juiste instelling met Outlook 2010.
Verder is Ovi Suite heel erg traag t.o.v. de Nokia Suite. Overzetten van bijvoorbeeld foto's kan je beter via Windows Verkenner doen ipv via Ovi.
Welke (zakelijke) klant zit er nu op zo'n buggy programma met een kinderlijke interface (en niet goed instelbaar) te wachten?
Kortom, de N8 is een heel fijn toestel maar zo heb ik er weinig aan.
M.v.g. Eric (Windows 7 NL 64bit)
Blijkbaar ben ik niet de enige die problemen ondervind:
http://discussions.europe...a-Ovi-Suite/bd-p/ovisuite
[ Voor 4% gewijzigd door Notaname op 13-10-2010 00:36 ]
@ N8 gebruikers
Ik had begrepen dat de N8 Divx afspeeld maar.... als je een *.srt ondertiteling erbij doet, laat hij dan ook de ondertiteling zien??
Ik had begrepen dat de N8 Divx afspeeld maar.... als je een *.srt ondertiteling erbij doet, laat hij dan ook de ondertiteling zien??
Als je prima kwaliteit wilt voor een screen protector ( in NL word je gewoon weg afgezet voor deze dingen ):Gaming247 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:35:
[...]
Voor de mensen die een apart kleurtje willen bestellen via de Nokia shop, met de volgende coupon krijg je 10% korting:
SNS/10TR
Als je dan ook nog besteld via Shopkorting (let goed op hoe je dat moet doen! in verband met cookies enzovoort) en dan krijg je nog 3% extra. Goedkoper kan je volgens mij niet aan een aparte kleur komen, of heeft iemand anders nog een idee?
http://shop.brando.com/search.php?keyword=nokia+N8
Ze sturen met airmail en zonder gedoe! Creditcard is wel nodig. Geen invoer rechten oid.
sodemieters dat ding niet eruit aan de zijkanten?
[ Voor 17% gewijzigd door freedzed6 op 12-10-2010 20:37 ]
^Nee je klikt hem vast in een soort kunststof houdertje. Ik kan 'm zelfs ondersteboven schudden, blijft gewoon zitten
Ik heb dat ding gehad voor de n97 mini.Anoniem: 323506 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:58:
^Nee je klikt hem vast in een soort kunststof houdertje. Ik kan 'm zelfs ondersteboven schudden, blijft gewoon zitten
erg a relaxed zo'n flap voor je gezicht als je aan het bellen bent.
Daarnaast lubbert de plastic houder langzaam uit en valt de telefoon uiteindelijk op de grond. terug naar een insteekhoesje dus.
mbt de gps: echt een supersnelle gps fix en heel erg stabiel, vandaag 100 km genavigeerd en niet 1 keer de positie fout
mbt de agenda: jammer dat je je afspraken niet naast de maand weergave krijgt. hopelijk met een firmawareupdate veranderd.
mbt de batterij: die begint het dagelijks beter uit te houden. een dag lukt makkelijk.
mbt de videocamera: filmpje op de tennisbaan gemaakt bij kunstlicht en dat geeft een zeer goed resultaat.
Nou, dat is denk ook het verschil tussen ons: jij verkoopt je telefoon na 2 jaar voor een paar tientjes, ik verkoop mijn telefoon na 2 jaar en hoef maar paar tientjes bij te leggen voor een nieuwe. Zuinigheid heet het en geen materialisme.Anoniem: 210077 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:10:
[...]
Maar goed als je eenmaal over die drempel bent van "nou ja boeiuh" dan maal je echt niet meer om een krasje die je alleen ziet onder een microscoop. Over een paar jaar koop je toch weer een nieuwe telefoon en verkoop je de oude voor een paar tientjes. Je moet gewoon afstappen van het materialistisch denken en dan komt het wel goed. En zoals ik al zei je moet echt behoorlijk wat doen om een kras op geanodiseerd aluminium of gorilla glas te krijgen. Dat gebeurt echt niet zomaar
Vind leuk hoe je HARDstikke hier gebruikt, toepasselijkAnoniem: 210077 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:10:
[...]
Ik ben een enorme fan van geanodiseerd aluminium geworden door het gebruik van mijn ipod. Het voelt hardstikke lekker in de hand en het ziet er hardstikke mooi uit. Je moet trouwens er behoorlijk wat voor doen om er een kras of een deuk er in te krijgen. Ik hoop ook ooit dat mijn E7 (waarschijnlijk gaat dat hem worden en niet de N8) er net zo versleten uit zal zien als mijn ipod. Want dan heb ik hem pas echt gebruikt.
Nee, je klikt hem idd in een plastic vormpje zoals Ryffa aangeeft, had hem destijds voor mijn Vivaz besteld, maar dat plastic vormpje was er helemaal scheef op geplakt, teruggestuurd, nieuwe binnengekregen, dezelfde kwaal, dus uiteindelijk voor de silicone case gegaan.freedzed6 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:22:
[...]
sodemieters dat ding niet eruit aan de zijkanten?
Kijk, dat klinkt als muziek in mijn orenliffey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:21:
[...]
mbt de gps: echt een supersnelle gps fix en heel erg stabiel, vandaag 100 km genavigeerd en niet 1 keer de positie fout
Anoniem: 69767
Plak jij ook je auto onder met folie om te voorkomen dat er krasjes opkomen?businka19 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:15:
[...]
Nou, dat is denk ook het verschil tussen ons: jij verkoopt je telefoon na 2 jaar voor een paar tientjes, ik verkoop mijn telefoon na 2 jaar en hoef maar paar tientjes bij te leggen voor een nieuwe. Zuinigheid heet het en geen materialisme.
^Ik wel, als ik moest mailen met de motorkap. 
@liffey: Haha ik ging het proberen en je hebt zowaar gelijk. Maar kwestie van dat lipje met je wijsvinger tegen de achterkant houden en het is opgelost. Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt, en anders toch maar zo'n zakje.
@liffey: Haha ik ging het proberen en je hebt zowaar gelijk. Maar kwestie van dat lipje met je wijsvinger tegen de achterkant houden en het is opgelost. Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt, en anders toch maar zo'n zakje.
Moet ergens in de instellingen van Maps wel iets staan met online/offline. Weet zo even niet welke moet ik foon even pakken. Maar als je die op offline zet dan zou die geen verbinding moeten maken bij opstarten. 
[edit]In Maps: Instellingen (steeksleuteltje links onder) > Internet > Verbinding
[edit]In Maps: Instellingen (steeksleuteltje links onder) > Internet > Verbinding
[ Voor 15% gewijzigd door Beanie op 12-10-2010 23:43 ]
A-GPS ?M.E.Amrani schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:09:
Weet iemand waarom te telefoon elke keer verbinding probeert te maken met internet als ik navigatie opstart? Het werkt sowieso, maar de meldingen (verbinding mislukt) zijn erg irritant
Wellicht bij Instellingen assisted-GPS aan staan?M.E.Amrani schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:52:
Bedankt voor je reactie. Het vreemde is, is dat die al op offline staat .
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Deze instelling ben in naar op zoek, maar kan het nergens terugvinden. Het is in ieder geval niet zoals de vorige Nokia's. Waar kan ik het vinden?
Edit: Gevonden! Instellingen > Toepassingsinstellingen > Positiebepaling : )
[ Voor 21% gewijzigd door M.E.Amrani op 13-10-2010 01:41 ]
M.E.Amrani schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:39:
Deze instelling ben in naar op zoek, maar kan het nergens terugvinden. Het is in ieder geval niet zoals de vorige Nokia's. Waar kan ik het vinden?
Net als bij S60v5 dus ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
De full review staat op GSMarena. Zoals je iets wat kan verwachten is deze review pro Nokia. Maar de vergelijkingen met de camera zijn altijd wel subliem bij hun. Nu ook dus......
De Nokia N8 blijft voor mij denk ik toch wel de opvolger van m'n Iphone 3g (jaja ze bestaan, mensen die over willen stappen van een Iphone naar een Nokia). De bruikbaarheid en sommige handigheden zijn gewoon fijn om te hebben. Daar doet het uiterlijk van Symbian geen afbreuk aan voor mij. Eye candy is leuk maar dat ben je ook na een paar weken weer vergeten.
Bruikbaarheid, daar draait het om in mijn ogen en daar is de N8 goed in.
De Nokia N8 blijft voor mij denk ik toch wel de opvolger van m'n Iphone 3g (jaja ze bestaan, mensen die over willen stappen van een Iphone naar een Nokia). De bruikbaarheid en sommige handigheden zijn gewoon fijn om te hebben. Daar doet het uiterlijk van Symbian geen afbreuk aan voor mij. Eye candy is leuk maar dat ben je ook na een paar weken weer vergeten.
Zoals altijd een geweldige review van de jongens van GSM arena.
Alle aspecten worden bekeken en beoordeeld.
Wanneer ik wat nieuws zoek in de vorm van een telefoon kijk ik daar voor info!
Want hun reviews zijn altijd top!!
... en dit keer van de NOKIA N8 -klik-
p.s. mischien handige review voor te topic start...
ik wil deze telefoon zo graag....
Alle aspecten worden bekeken en beoordeeld.
Wanneer ik wat nieuws zoek in de vorm van een telefoon kijk ik daar voor info!
Want hun reviews zijn altijd top!!
... en dit keer van de NOKIA N8 -klik-
p.s. mischien handige review voor te topic start...
[ Voor 33% gewijzigd door gram501 op 13-10-2010 08:47 ]
Nope, but then again, ik laat mijn mobiel ook niet op asfalt liggen in de regen en sneeuw, jij wel?Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:23:
[...]
Plak jij ook je auto onder met folie om te voorkomen dat er krasjes opkomen?
ik heb net even de review gelezen. voor mij is het volgende nog onduidelijk: de n8 speelt geen video's af die groter zijn dan 2gb? zijn 720p films niet meestal groter?fdorp schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:43:
De full review staat op GSMarena. Zoals je iets wat kan verwachten is deze review pro Nokia. Maar de vergelijkingen met de camera zijn altijd wel subliem bij hun. Nu ook dus......
en las ik het goed dat via hdmi out de 12mp foto's worden verkleind naar 1mp en er geen mogelijkheid is tot zoomen?
Nokia N8 gets better stills, 30 fps video with continuous autofocus
gsmarena
gsmarena
@Robert hieronder: Helemaal gelijk, ff ontgaan.

[ Voor 103% gewijzigd door Beanie op 13-10-2010 14:16 ]
...
[ Voor 99% gewijzigd door robertwebbe op 13-10-2010 20:14 ]
Heb het geprobeerd, helaas niet geluktgram501 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:12:
@ N8 gebruikers
Divx en xvid bestanden worden prima afgespeeld. Ook H.264/MPEG-4 AVC 720p lukt prima. Alleen mkv-bestanden worden bij mij niet afgespeeld (ook niet vanaf een USB). Misschien als ik het omzet naar mp4 of wmv, dat het dan wel lukt
Het lange wachten kan beginnen......

@ robertwebbe, kan jij mij vertellen hoe je productcode na kan kijken en welke de standaard NL code is.
@ robertwebbe, kan jij mij vertellen hoe je productcode na kan kijken en welke de standaard NL code is.
[ Voor 53% gewijzigd door made op 13-10-2010 16:14 ]
Ik heb geregeld last van niet kunnen bellen.
zendmastbereik is uitstekend, volledig gevuld, maar als ik iemand probeer te bellen krijg ik de foutmelding verbindingsfout. nummer wat ik bel klopt, ik heb het bij meerdere nummers en het zijn ook verschillende providers. ook naar een vaste lijn bellen lukt niet.
Waar komt dit door?
het heeft met het gekozen profiel te maken. Als mijn profiel op stil staat kan ik niet bellen en als ik hem op algemeen zet kan ik wel bellen.
Hebben meer mensen dit, graag eventjes proberen.
profiel vergadering geeft ook een foutmelding
profiel buiten geeft geen foutmelding maar belt ook niet.
profiel semafoor geeft ook de foutmelding.
na al deze wisselingen doet ook profiel algemen het niet meer.
providerinfo wellicht nog interessant? t-mobile.
vodafone simkaart in het toestel: ik kan bellen.
t mobile simkaart in een blackberry: ik kan bellen!
t mobile simkaart terug in n8: ik kan niet bellen.
bellen met een vodafonemobiel naar mijn n8: directe doorschakeling naar de voicemail. terwijl het bereik goed is.
vervolgens binnen 1 minuut een sms dat ik een oproep heb gemist. grrrrrrrrr
Wat voor telefoon heb ik? een n8 zilver, besteld via de nokia website, simlock vrij.
iemand een idee?
zendmastbereik is uitstekend, volledig gevuld, maar als ik iemand probeer te bellen krijg ik de foutmelding verbindingsfout. nummer wat ik bel klopt, ik heb het bij meerdere nummers en het zijn ook verschillende providers. ook naar een vaste lijn bellen lukt niet.
Waar komt dit door?
het heeft met het gekozen profiel te maken. Als mijn profiel op stil staat kan ik niet bellen en als ik hem op algemeen zet kan ik wel bellen.
Hebben meer mensen dit, graag eventjes proberen.
profiel vergadering geeft ook een foutmelding
profiel buiten geeft geen foutmelding maar belt ook niet.
profiel semafoor geeft ook de foutmelding.
na al deze wisselingen doet ook profiel algemen het niet meer.
providerinfo wellicht nog interessant? t-mobile.
vodafone simkaart in het toestel: ik kan bellen.
t mobile simkaart in een blackberry: ik kan bellen!
t mobile simkaart terug in n8: ik kan niet bellen.
bellen met een vodafonemobiel naar mijn n8: directe doorschakeling naar de voicemail. terwijl het bereik goed is.
vervolgens binnen 1 minuut een sms dat ik een oproep heb gemist. grrrrrrrrr
Wat voor telefoon heb ik? een n8 zilver, besteld via de nokia website, simlock vrij.
iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door liffey op 13-10-2010 16:23 ]
Anoniem: 216437
Is er voor de N8 een P{hilips Iboom-achtig apparaat te krijgen? Dat vind ik namelijk een superding.
Ik heb het niet geprobeerd of hij groter dan 2gb video's afspeeld. Maar wat ik wel heb gemerkt is net als ieder ander telefoon dat hij alleen met opslag media in het FAT32 bestandsysteem om kan gaan en niet met het NTFS bestandsysteem. En FAT32 kan alleen bestanden aan tot een maximale grootte van 4gb. Dat in de review wordt geconcludeerd dat hij maximaal 2gb kan afspelen vindt ik dan opmerkelijk.. is raar als nokia er zelf een beperking van 2gb in heeft gebouwd.mrpink83 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:08:
[...]
ik heb net even de review gelezen. voor mij is het volgende nog onduidelijk: de n8 speelt geen video's af die groter zijn dan 2gb? zijn 720p films niet meestal groter?
en las ik het goed dat via hdmi out de 12mp foto's worden verkleind naar 1mp en er geen mogelijkheid is tot zoomen?
Nee.... via HDMI worden je foto's niet verkleind naar 1mp. Maar net zoals op je telefoonscherm zelf wordt er ook op je TV een resolutie van 640x360 weergegeven.. daardoor lijken de foto's misschien wel van minder kwaliteit op je TV omdat het beeld(en niet de foto's zelf) uitgerekt wordt naar een hoger formaat dat van je TV(bij mijn TV is dat 32")
Het is een groot voordeel dat de N8 divx/xvid kan afspelen.. maar ook nog eens ondertiteling support is wel een te hoge verwachting denk ik zelf. Dat hij divx/xvid afspeeld is al een mooi voordeel waar ik snel genoegen mee kan nemen aangezien dat andere telefoons dat niet kunnen(excl. de samsung galaxy)gram501 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:12:
@ N8 gebruikers
Als je dan zo nodig ondertiteling wil zou je een divx/xvid video moeten zoeken of maken waar de ondertitels in zijn hardcoded in de video zelf. Daar is vast wel een programmatje voor te vinden voor op je PC.
Ik gebruikte voor mijn HTC Touch HD altijd het programma MP4forHD. Dit is gratis en vrij snel. Het converteert je videobestand met losse .srt ondertiteling naar een mp4 bestand met hardcoded ondertitels in de film zelf. Zeg maar 1 videobestand maar daarin de ondertiteling.SpitfireNL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:19:
Het is een groot voordeel dat de N8 divx/xvid kan afspelen.. maar ook nog eens ondertiteling support is wel een te hoge verwachting denk ik zelf. Dat hij divx/xvid afspeeld is al een mooi voordeel waar ik snel genoegen mee kan nemen aangezien dat andere telefoons dat niet kunnen(excl. de samsung galaxy)
Als je dan zo nodig ondertiteling wil zou je een divx/xvid video moeten zoeken of maken waar de ondertitels in zijn hardcoded in de video zelf. Daar is vast wel een programmatje voor te vinden voor op je PC.
Als mijn N8 binnen is, ga ik dit programma gewoon weer gebruiken: kwaliteit is top en diverse mogelijkheden tot het instellen van resoluties e.d. Overigens is het nog freeware ook, wat wil je nog meer
Ik meende ooit in dit topic iets gelezen te hebben over een app die je dataverbruik bijhoudt. Kan alleen niet meer de pagina vinden. Wie heeft een goede data counter voor de N8
?
Zojuist heb ik een .MKV video bestand van 1,1gb groot in 720p HD op mijn N8 gezet. (720p.HDTV.x264)
En hij speeld het vlekkeloos af.. ook zoeken gaat en blijft heerlijk snel
Ik zal ook eens kijken of ik een bestand van rond 3gb kan vinden om te testen.
Even een ander onderwerp...
Weet iemand een makkelijke Blog waarmee ik op mijn N8 makkelijk kan bloggen en nog een keer de nadruk op "makkelijk" er bij... een blog die getest is op de N8. Wat ik nodig heb is een lichte blog die een picture uploader heeft. Zodat ik op vakantie mijn plaatjes er op kan zetten en mijn verhaal kwijt kan.. dat alles vanaf mijn N8. iemand ervaring met verschillende blogs?
Wordpress heb ik al geprobeerd maar die site is te zwaar en werkt niet zo goed met de N8 browser.
En hij speeld het vlekkeloos af.. ook zoeken gaat en blijft heerlijk snel
Ik zal ook eens kijken of ik een bestand van rond 3gb kan vinden om te testen.
Even een ander onderwerp...
Weet iemand een makkelijke Blog waarmee ik op mijn N8 makkelijk kan bloggen en nog een keer de nadruk op "makkelijk" er bij... een blog die getest is op de N8. Wat ik nodig heb is een lichte blog die een picture uploader heeft. Zodat ik op vakantie mijn plaatjes er op kan zetten en mijn verhaal kwijt kan.. dat alles vanaf mijn N8. iemand ervaring met verschillende blogs?
Wordpress heb ik al geprobeerd maar die site is te zwaar en werkt niet zo goed met de N8 browser.
[ Voor 66% gewijzigd door SpitfireNL op 13-10-2010 19:59 ]
Ik doe dat via Nokia Service software (die ook in de Service Centers wordt gebruikt). Normaal staat de productcode op de sticker onder de batterij maar daar kom je niet meer bij. Waarschijnlijk staat de code ook op de sticker op de doos, ik zal het morgen even voor je nakijken.made schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:53:
[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 13-10-2010 20:19 ]
@robertwebbe: Enig idee wanneer het toestel 'live' te bewonderen is bij BelCompany? Of is dit al het geval
na de problemen met bellen gaat de telefoon hard achteruit. memory problemen, enorme vertragingen als ik het touchscreen aanraak, een bericht in de outbox wat niet te selecteren, verwijderen of te openen is...
via *#7370# volledig opnieuw beginnen, dat is toch vlot! binnen 7 dagen.
via *#7370# volledig opnieuw beginnen, dat is toch vlot! binnen 7 dagen.
Anoniem: 218152
Mag ik een keer?!Ad Hox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:42:
@robertwebbe: Enig idee wanneer het toestel 'live' te bewonderen is bij BelCompany? Of is dit al het geval
@ Tommey_NL Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 218152 op 13-10-2010 21:22 ]
Wat zijn op dit moment de ervaringen bij de early gebruikers betreft facebook en twitterapplicatie? Soms zie ik in reviews dat het wat rommelig werkt en dat de widget lastig te volgen is.
Niet het meest belangrijke van deze foon maar ben er toch benieuwd naar wat jullie bevindingen zijn.
Niet het meest belangrijke van deze foon maar ben er toch benieuwd naar wat jullie bevindingen zijn.
Ik dacht ooit ergens iets gelezen te hebben dat de N8 comes with music? Weet iemand hier iets meer over? Ik neem overigens aan dat als dit zo was er wel reacties over waren gekomen van de huidige gebruikers. Misschien slechts sommige modellen?
Het viel me trouwens op dat in zowel de review van gsmarena als op nieuwemobiel de batterij als slecht wordt ervaren terwijl de gebruikers hier dat niet lijken te hebben
Heb dit toestel een reeds dag of 2 getest:
Beloftevol maar niet af.
-DE camerafoon zonder flickr upload? Je kan enkel foto's sturen via mail of bluetooth
-het scherm - capacitief of hoe dat heet. Verwacht geen precisie - typen is een hel
-je kan niet ten allen tijden zien welke programma's draaien, naar programmalijst gaan vereist soms 2 "klikken" Niet intuitief. (knopje ingedrukt houden brengt je er direct, bedankt Mr Amrani
)
-geen Skype voor N8 (hopelijk is dit in ontwikkeling)
-komende van de N900 een hele stap terug die je echt niet wilt maken
Aan de positieve kant:
-afwerking is top - deze (Russische editie) is Made in Finland zelfs
-decodeert films dat het een lieve lust is (neen geen subs)
-je kan je goedkope point en shoot camera aan je kleine broertje geven
-batterij haalt het gerust meer dan een dag - geen stress zoals bij de bling bling OS smart phones
-het is geen Android of IOS - sorry vind dit positief maar dat is natuurlijk mijn subjectieve
Beloftevol maar niet af.
-DE camerafoon zonder flickr upload? Je kan enkel foto's sturen via mail of bluetooth
-het scherm - capacitief of hoe dat heet. Verwacht geen precisie - typen is een hel
-je kan niet ten allen tijden zien welke programma's draaien, naar programmalijst gaan vereist soms 2 "klikken" Niet intuitief. (knopje ingedrukt houden brengt je er direct, bedankt Mr Amrani
Aan de positieve kant:
-batterij haalt het gerust meer dan een dag - geen stress zoals bij de bling bling OS smart phones
-het is geen Android of IOS - sorry vind dit positief maar dat is natuurlijk mijn subjectieve
[ Voor 4% gewijzigd door Vetsmelter op 14-10-2010 14:39 ]
@ vetsmelter:
Scherm is juist een hele verbetering ten opzichte van de vorige (resistieve) toouchscreens. Althans bij mij is het heel precies.
Je kan wel zien welke programma's draaien, namelijk door het knopje onder je scherm ingedrukt te houden.
Qua mogelijkheden is de n900 inderdaad een betere keus, maar goed symbian^3 is pas uit dus we kunnen nog heel wat verwachten. Al denk ik niet dat de n900 wordt geëvenaard (wat betreft het open-source zijn)
@ Batsu: Batterijduur is redelijk goed hoor ik anderen zeggen, maar ook eigen ervaring
@ Rda: je krijgt er wel een bonnetje bij waarmee je via ovi music store 25euro aan muziek kan downloaden
Scherm is juist een hele verbetering ten opzichte van de vorige (resistieve) toouchscreens. Althans bij mij is het heel precies.
Je kan wel zien welke programma's draaien, namelijk door het knopje onder je scherm ingedrukt te houden.
Qua mogelijkheden is de n900 inderdaad een betere keus, maar goed symbian^3 is pas uit dus we kunnen nog heel wat verwachten. Al denk ik niet dat de n900 wordt geëvenaard (wat betreft het open-source zijn)
@ Batsu: Batterijduur is redelijk goed hoor ik anderen zeggen, maar ook eigen ervaring
@ Rda: je krijgt er wel een bonnetje bij waarmee je via ovi music store 25euro aan muziek kan downloaden
U kan best gelijk hebben - N8 scherm is precies in vergelijking met wat is de vraag natuurlijk?M.E.Amrani schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:56:
@ vetsmelter:
De N900 is dan waarschijnlijk de crème de la crème van de resistieve schermen. Ik kan geen enkel voordeel ontdekken bij dit capacitieve scherm van de N8.
Ik ben gewoon van met millimeter precisie mijn cursor te positioneren in een getypte tekst, te navigeren op de volledige desktop versie van gecompliceerde (webmail) websites, nota's te schrijven in schoon schrift in Xjournal en die vervolgens als PDF attachment te e-mailen, tekenen in MyPaint, etc..
All gone in de N8! (dank u Apple?)
Multitouch is iets dat je mist als je het gewoon bent maar niet omgekeerd denk ik.
Als de N900 het laatste resistieve scherm was dan ga ik een stock 2dehands aanleggen (heb er al 3 stuks).
Er is wel zeker Skype voor de N8..Vetsmelter schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:43:
Beloftevol maar niet af.
-je kan niet ten allen tijden zien welke programma's draaien, naar programmalijst gaan vereist soms 2 "klikken" Niet intuitief. (knopje ingedrukt houden brengt je er direct, bedankt Mr Amrani)
Aan de positieve kant:
Die staat bij mij bijna elke keer dat ik de Ovi Store open meteen bovenaan. Geprobeerd te installeren en inloggen in mijn account.. werkt allemaal gewoon goed.
Nou dat is dan toch al meer dan de iPhone.Vetsmelter schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:43:
Beloftevol maar niet af.
Besides, enkel support voor specifieke dienst XYZ wil je niet. Want dienst XYZ is binnenkort toch niet meer hip en dan "moet" je overstappen op dienst ABC.
Als de N95 een indicatie is voor de N8 dan ondesteunt de N8 gewoon Flickr, Wordpress etc etc dmv Share Online. Dat gebruikt een open protocol (Atom Publish) ipv alle proprietaire crap en je kunt gewoon zelf diensten toevoegen, en zelfs je eigen diensten maken als je dat leuk vindt.
Ik vind het goed dat Nokia zich richt op open protocollen.
Anoniem: 335546
Share Online bestaat niet meer voor de N8, raar genoeg. Maar ik heb PixelPipe gedownload uit de Ovi Store, en dan werkt het wel weer prima.
De Engadget review is er ook ... benieuwd wat het commentaar is van mensen die hem al hebben op deze review !
http://www.engadget.com/2010/10/14/nokia-n8-review/
Ik gebruik ShoZu en PixelPipe voor de upload van mijn foto's naar Flickr.
ShoZu vraagt direct na het maken van de foto of ik hem wil uploaden naar Flickr.
En PixelPipe gebruik ik om eerder foto's vanuit de biblotheek te uploaden.
ShoZu vraagt direct na het maken van de foto of ik hem wil uploaden naar Flickr.
En PixelPipe gebruik ik om eerder foto's vanuit de biblotheek te uploaden.
Anoniem: 69767
Ouch 5 out of 10, maar het is idd wel de beste Symbian smartphone ever.BoXie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:27:
De Engadget review is er ook ... benieuwd wat het commentaar is van mensen die hem al hebben op deze review !
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-10-2010 21:46 ]
Over de hardware zijn ze niet anders dan lovend, het is vooral de software die roet in het eten gooit. Verder een fijne review met heldere text en uitleg.Anoniem: 69767 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:41:
[...]
Ouch 5 out of 10, maar het is idd wel de beste Symbian smartphone ever.
De mod voor 30fps en geen compressie bij foto's mod is uit:
http://hx-custom-roms.com/?p=2563
Hij is momenteel een mod aan het maken om de CPU te overclocken op de N8.
http://hx-custom-roms.com/?p=2563
Hij is momenteel een mod aan het maken om de CPU te overclocken op de N8.
Anoniem: 318517
Ik snap niet dat er zo gezeurd word over de software....
Dat gezeur over het toetsenbord/scherm snap ik ook al niet....
En dan zullen we het maar niet over dat accu-gezeur hebben...
Software doet wat ie doen moet, en snel!
Toetsenbord/scherm werkt goed, en precies!
Accu gaat écht wel lang mee!
@legelap; Welke telefoon heb jij voor de N8 gebruikt? Want je kan je vergelijking bijv op de iphone baseren of op een oud toestel met touchscreen.
Want we krijgen verschillende dingen te horen over het toetsenbord/scherm, persoon 1 vind het geweldig (in vergelijking met wat?) en persoon 2 vind het brak/slecht (in vergelijking met wat?)
Want we krijgen verschillende dingen te horen over het toetsenbord/scherm, persoon 1 vind het geweldig (in vergelijking met wat?) en persoon 2 vind het brak/slecht (in vergelijking met wat?)
Deze telefoon dekt mijn behoeftes, in volgorde van importantie:BoXie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:27:
1.bellen
2.goede foto's maken
3. goed navigeren
4. internetten
5. mp3's afspelen
6. agenda bijhouden
7. spelletje doen
8. video afspelen
de software zorgt ervoor dat deze zaken snel bereikbaar zijn en daar heb ik dus geen klachten over.
of de fotogallary er gelikt uitziet vindt ik niet zo interessant.
Veel apps vind ik ook niet zo interessant, ik hoef niet in de ah een barcode te kunnen scannen om recept ideeën op te doen, ik ben niet hersendood.
de webbrowser mag wel een update krijgen, maar die komt eraan, en opera doet zijn ding.
ik ben ook niet heel enthousiast over het touchscreen, ik kom van een n97 en zo'n hardware toetsenbord is wel erg lekker. maar ja ik begrijp ook wel dat dat appels met peren vergelijken is. Ik hoop dat er een goede nederlandse swype komt dat gaat wel een goede ontwikkeling zijn.Hardstyle4Me schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:23:
n.
Het gaat erom wat je vergelijk is.
Ik heb echt al tientallen gsm gehad van zowat alle merken.
Windows Mobile vond ik niks
alle standaardplatformen vond ik gewoontjes
Symbian echter kon mij wel bekoren. Sommige dingen zitten wellicht wat ver verstopt, maar hoe vaak heb je die specifieke dingen nodig? Met Symbian^3 kan je toch snelkoppelingetjes maken op je bureaublad (home screen).
Ik heb geen WP7 of android gebruikt dus die referentie heb ik niet.
Ik ben persoonlijk erg gewend aan symbian en dat is ook exact de reden waarom ik in januarie vermoedelijk voor een symbian^3 smartphone ga (c7, c6-01 of n8). Een android kan ik wel eens proberen maar ook daar zijn best klachten over.
Wat betreft de hardware, in Engadget wordt gezegd dat het scherm alweer aan de kleine kant is.... Tja het is maar wat je belangrijk vind. Ik wil persoonlijk niet met een loeier van een telefoon op zak lopen. Ik heb nu een nokia e66 en die is perfect qua grootte. Een 4 inch scherm hoeft van mij dus echt niet. Maar goed dat is dan weer persoonlijk natuurlijk!
Ik heb echt al tientallen gsm gehad van zowat alle merken.
Windows Mobile vond ik niks
alle standaardplatformen vond ik gewoontjes
Symbian echter kon mij wel bekoren. Sommige dingen zitten wellicht wat ver verstopt, maar hoe vaak heb je die specifieke dingen nodig? Met Symbian^3 kan je toch snelkoppelingetjes maken op je bureaublad (home screen).
Ik heb geen WP7 of android gebruikt dus die referentie heb ik niet.
Ik ben persoonlijk erg gewend aan symbian en dat is ook exact de reden waarom ik in januarie vermoedelijk voor een symbian^3 smartphone ga (c7, c6-01 of n8). Een android kan ik wel eens proberen maar ook daar zijn best klachten over.
Wat betreft de hardware, in Engadget wordt gezegd dat het scherm alweer aan de kleine kant is.... Tja het is maar wat je belangrijk vind. Ik wil persoonlijk niet met een loeier van een telefoon op zak lopen. Ik heb nu een nokia e66 en die is perfect qua grootte. Een 4 inch scherm hoeft van mij dus echt niet. Maar goed dat is dan weer persoonlijk natuurlijk!
exact, daarom is de e7 voor mij geen opties, dat ding is nog groter, de n8 is voor mij een goede mix tussen scherm en grote. natuurlijk zijn dingen duidelijker als je een groter scherm hebt.Batsu schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:11:
Op mijn laptop is het pas goed! en de processor op mijn laptop, wow snel joh! en draait nog op linux ook
is het toegestaan om hier vragen over een app te stellen?
het gaat om playlist dj, waar je een mood kunt instellen en dan kiest het 20 songs die daarbij passen.
ik open de app, bovenin zie ik dat hij 1017 liedjes vindt. Hij moet alle liedjes nu nog van een profiel voorzien dus ik kies music profilling.
Er pot een schermpje op dat naar songs gaat zoeken, maar vinden ho maar.
Iemand dit aan de praat gekregen?
[ Voor 19% gewijzigd door liffey op 15-10-2010 09:42 ]
Engadget slaat met deze review de plank absoluut helemaal mis.
Of ja, misschien niet met de review, die is eigenlijk best prima. Maar het scorekaartje wat er vervolgens aangehangen wordt, strookt totaal niet met de inhoud van de review.
De review zelf is tamelijk mild. Zéér positief over de hardware, en slechts matig over de software. Om daar vervolgens dan een 5 aan te hangen, komt volledig uit het niets vallen.
Zelfs de Samsung Wave krijgt een 7 terwijl die véél minder functionaliteit bevat.
Engadget wordt er al tijden van beticht Apple-fanboys te zijn. Ik wilde dat eerst niet geloven maar als je dit ziet ga je het vanzelf denken: http://www.engadget.com/reviews/
Ieder Apple product krijgt een 8 of 9. De iPhone 4 krijgt een 9, ondanks de vele tekortkomingen van dat model.
Dus de review kun je prima lezen; geeft een aardig goed beeld. Maar laat je niet uit de weg slaan door dat idiote cijfer. De reacties op Engadget laten dat overigens ook zien; weinig mensen zijn het eens met deze beoordeling.
Ik ben trouwens geen N8-fan, maar hij staat nog wel nog steeds op mijn lijstje van potentiele volgende toestellen, ondanks mijn eerdere kritiek op S^3.
/edit: T.net review

reviews: Nokia N8: oude wijn in snelle zakken
Of ja, misschien niet met de review, die is eigenlijk best prima. Maar het scorekaartje wat er vervolgens aangehangen wordt, strookt totaal niet met de inhoud van de review.
De review zelf is tamelijk mild. Zéér positief over de hardware, en slechts matig over de software. Om daar vervolgens dan een 5 aan te hangen, komt volledig uit het niets vallen.
Zelfs de Samsung Wave krijgt een 7 terwijl die véél minder functionaliteit bevat.
Engadget wordt er al tijden van beticht Apple-fanboys te zijn. Ik wilde dat eerst niet geloven maar als je dit ziet ga je het vanzelf denken: http://www.engadget.com/reviews/
Ieder Apple product krijgt een 8 of 9. De iPhone 4 krijgt een 9, ondanks de vele tekortkomingen van dat model.
Dus de review kun je prima lezen; geeft een aardig goed beeld. Maar laat je niet uit de weg slaan door dat idiote cijfer. De reacties op Engadget laten dat overigens ook zien; weinig mensen zijn het eens met deze beoordeling.
Ik ben trouwens geen N8-fan, maar hij staat nog wel nog steeds op mijn lijstje van potentiele volgende toestellen, ondanks mijn eerdere kritiek op S^3.
/edit: T.net review
[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 15-10-2010 10:04 ]
aardig overzicht, leuke camera test ook.
mbt tot de menustructuur; je kunt alle gedownloade toepassingen verplaatsen naar het hoofdscherm zodat je ze direct beschikbaar hebt onder de menu knop.
Als je alle toepassingen die je in je startschermen als snelkoppelingen hebt staan verplaatst onder toepassingen dan blijft er een overzichtelijk geheel direct onder menu over. kost even tijd maar maakt hem wel gebruikersvriendelijker.
[ Voor 58% gewijzigd door liffey op 15-10-2010 11:00 ]
Ach ja, hun N97 review werd toen ook afgedaan omdat het iPhone fanboys waren. Precies dezelfde reacties in dit topic kwamen ook terug in het N97 topic van 2 jaar terug. We weten achteraf wie er gelijk heeft gekregen....HyperioN schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:52:
Engadget slaat met deze review de plank absoluut helemaal mis.
/edit: T.net review![]()
Als je van een symbian telefoon komt zal dit een prima vervanger zijn, kom je van een iPhone of Android mobiel dan denk ik dat de keuze moeilijker is en veelal zal afhangen van of de goede hardware zwaarder weegt t.o.v. de software.
Ik heb zelf een Iphone en in vind wanneer je het reëel zou vergelijken en dus een out of the box Iphone en een out of the box N8 met elkaar vergelijkt dat wint voor mij de n8. De Iphone stelt echt niet zoveel voor hoor zonder de apps die je moet downloaden om in ieder geval gelijkwaardig te komen met de n8.Miki schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:
[...]
Ach ja, hun N97 review werd toen ook afgedaan omdat het iPhone fanboys waren. Precies dezelfde reacties in dit topic kwamen ook terug in het N97 topic van 2 jaar terug. We weten achteraf wie er gelijk heeft gekregen....
Als je van een symbian telefoon komt zal dit een prima vervanger zijn, kom je van een iPhone of Android mobiel dan denk ik dat de keuze moeilijker is en veelal zal afhangen van of de goede hardware zwaarder weegt t.o.v. de software.
Het gaat mij om de functionaliteit van een toestel en wat er dus standaard bij geleverd wordt. Standaard kan de n8 alles wat ik op dit moment met de Iphone kan. Uiteraard heb ik ook de meest uitlopende apps geïnstalleerd maar kom toch steeds tot de conclusie dat ik ze eigenlijk niet gebruik. Dus weer terug naar de meest gebruikte apps die dus al op de n8 staan.
Dat het uiterlijk van de software en de bijbehorende apps van de n8 er wat minder gelikt uit zien neem ik voor lief. En gelukkig zie je al bepaalde zaken in de Ovi store verschijnen wat de kleine minpuntjes van de n8 weer aanvullen.
Ik blijf er bij. De Iphone is echt niet zo speciaal (meer). De apps maken hem zo sterk als ie nu is maar meer ook niet.
Jammer genoeg nog geen ervaringen met de n8 dus helemaal een eerlijk gevoel over gebruik van het touchscreen en menu gevoeligheid e.d. kan ik dus uiteraard ook niet geheel eerlijk beoordelen.
Anoniem: 335546
Ik begrijp inderdaad ook nooit zo veel van dat gezeur over de menu-indeling bij Symbian. Ik vind het juist wel prettig om een uurtje te besteden om de applicaties vervolgens precies zo te hebben als ik wil. In het geval van de N8:liffey schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:51:
[...]
mbt tot de menustructuur; je kunt alle gedownloade toepassingen verplaatsen naar het hoofdscherm zodat je ze direct beschikbaar hebt onder de menu knop.
- Meest gebruikte programma's als snelkoppeling op de homescreens.
- Iets minder vaak gebruikte programma's in het hoofdscherm van het menu, meteen toegankelijk onder de menuprogramma.
- Duplicaten van programma's die al op het homescreen staan allemaal opgeborgen in een map, en daarnaast nog enkele mappen voor programma's die ik niet zo vaak gebruik (Internet, Kantoor, etc.)
Wel vind ik het bij Symbian nog steeds lastig om te ontdekken waar ik precies alle instellingen moet veranderen. Zit soms op extreem onlogische plekken.
Anoniem: 174427
Wbt de gevoeligheid,
HyperX vertelde mij dat de N8 veel preciezer reageerde dan de omnia i8910 (capacative scherm). Hij heeft beide toestellen in het bezit.
Ik bezit zelf zon i8910 en vond die altijd al vrij precies regeren. Misschien dat dat wat duidelijkheid verschaft voor de mensen hier..
HyperX vertelde mij dat de N8 veel preciezer reageerde dan de omnia i8910 (capacative scherm). Hij heeft beide toestellen in het bezit.
Ik bezit zelf zon i8910 en vond die altijd al vrij precies regeren. Misschien dat dat wat duidelijkheid verschaft voor de mensen hier..
Als je van het zogenaamde "gezeur" af wil dan moet je met argumenten/vergelijkingen komen. Jouw kreten leiden enkel tot meer "gezeur":Anoniem: 318517 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:43:
Ik snap niet dat er zo gezeurd word over de software....
Software doet wat ie doen moet, en snel! Wat moet de software volgens jou doen en wat doet die?
Toetsenbord/scherm werkt goed, en precies! Vergeleken waarmee?
(Zoals Hardstyle4Me het ook onder je bericht aangeeft)
Accu gaat écht wel lang mee! Wat is volgens jou lang en met welke gebruiksintenciteit?
dit werkt wel met de N8, net zoals op de pc, lang inhouden is hard afsluiten.Webjunkie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14:
ik lees in de review dat het batterijklepje met 2 schroefjes vast zit
moet je nu constant met een schroevendraaiertje op zak lopen voor het geval dat je telefoon crasht?
de aan/uit knop ingedrukt houden werkt niet altijd.. tenminste, niet op mijn N70, N82 en 5800
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Aan/uit knop ingedrukt houden werkt bij de N8Webjunkie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14:
ik lees in de review dat het batterijklepje met 2 schroefjes vast zit
moet je nu constant met een schroevendraaiertje op zak lopen voor het geval dat je telefoon crasht?
de aan/uit knop ingedrukt houden werkt niet altijd.. tenminste, niet op mijn N70, N82 en 5800
Ik dacht dat de kleur op het aluminium "erin" zat. Maar dat is er is er bij mij al afgesleten. Hij zit naast mn zakelijke telefoon in mn broekzak en daar kon hij dus niet tegen.
Verder gebruik ik hem nog steeds met plezier, bevalt erg goed! Touchsreen werkt erg goed in mijn ogen (hiervoor een resisitieve SE G900). Het onscreen toetsenbord is nog wel wat wennen, ik zit er nog wel eens een beetje naast, maar de verbetering die hij dan geeft werkt wel goed.
Een paar mindere puntjes:
Op het 3e homescreen heb ik snelkoppelingen staan, het wil wel eens een paar seconden duren voordat die weergegeven worden. En mn agendawidget geeft soms alleen 1 afspraak weer.
Je kon toch via hdmi je tv als 2e scherm aansluiten? Bij mij kloont hij gewoon waardoor je geen geweldige resolutie krijg als je je foto's op tv kijkt.
Verder gebruik ik hem nog steeds met plezier, bevalt erg goed! Touchsreen werkt erg goed in mijn ogen (hiervoor een resisitieve SE G900). Het onscreen toetsenbord is nog wel wat wennen, ik zit er nog wel eens een beetje naast, maar de verbetering die hij dan geeft werkt wel goed.
Een paar mindere puntjes:
Op het 3e homescreen heb ik snelkoppelingen staan, het wil wel eens een paar seconden duren voordat die weergegeven worden. En mn agendawidget geeft soms alleen 1 afspraak weer.
Je kon toch via hdmi je tv als 2e scherm aansluiten? Bij mij kloont hij gewoon waardoor je geen geweldige resolutie krijg als je je foto's op tv kijkt.
Als ik deze opmerkingen allemaal lees gaat hij niet de opvolger worden van mijn E72. Na een paar dagen als slijtplekken, trage software, slechte reviews........
Dan ga ik toch maar voor de Iphone. Jammer, ik vind de camera domweg geweldig van de N80.
Dan ga ik toch maar voor de Iphone. Jammer, ik vind de camera domweg geweldig van de N80.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 216437 op 15-10-2010 17:28 ]
Wat voor kleur zit er onder het aluminium dan? Kun je er misschien een close-up foto van maken hoe dat er nu uitziet?Woudtwe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:54:
Ik dacht dat de kleur op het aluminium "erin" zat. Maar dat is er is er bij mij al afgesleten. Hij zit naast mn zakelijke telefoon in mn broekzak en daar kon hij dus niet tegen.
Weet iemand nog waarom mijn youtube applicatie niet werkt?
Dat 'Hier en Nu' niet werkt kan ik me voorstellen omdat ik er nog geen sim kaart in heb zitten en hij ongetwijfeld A-GPS gebruikt. Maar waarom werkt youtube niet gewoon via een WLAN verbinding? Zowel via Opera als de applicatie zelf krijg ik of 'Geen service' of 'Verbindingsproblemen'. Het lijkt me niet dat dat te maken heeft met het ontbreken van een sim kaart.
Verder nog erg tevreden over het toestel. Blijft wel een aantal keer hangen, vooral als je ongeduldig bent en heel snel een applicatie wil sluiten voordat ie is opgestart
.
Dat 'Hier en Nu' niet werkt kan ik me voorstellen omdat ik er nog geen sim kaart in heb zitten en hij ongetwijfeld A-GPS gebruikt. Maar waarom werkt youtube niet gewoon via een WLAN verbinding? Zowel via Opera als de applicatie zelf krijg ik of 'Geen service' of 'Verbindingsproblemen'. Het lijkt me niet dat dat te maken heeft met het ontbreken van een sim kaart.
Verder nog erg tevreden over het toestel. Blijft wel een aantal keer hangen, vooral als je ongeduldig bent en heel snel een applicatie wil sluiten voordat ie is opgestart
Slijtplekken heb ik niet, ik gebruik wel een hoesje, maar dat zal je ongetwijfeld ook rondom je iPhone doen (en die heeft geen anodized aluminum).Klökske schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:27:
Als ik deze opmerkingen allemaal lees gaat hij niet de opvolger worden van mijn E72. Na een paar dagen als slijtplekken, trage software, slechte reviews........
Software is helemaal niet traag en hij ondersteunt volledige multitasking (zonder problemen).
Ik heb nog nergens een slechte review gelezen? Iedereen is laaiend enthousiast! Zelfs Apple fanboys zeggen niet 'koop hem niet', maar zetten alleen Symbian neer als onhandig besturingssysteem (wat ik me kan voorstellen als je hersenen jarenlang zijn afgestompt door iOS.)
Daarnaast zijn er nog talloze andere goodies zoals HDMI uit en USB on the go die je erbij krijgt, die niet op de iPhone aanwezig zijn.
Volgens mij heb je stiekem een andere reden dat je hem niet gaat kopen
Nee, het stond uiteindelijk in een ander topic. Maar appje was voor Android..Webjunkie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:04:
ryffa, heb je dat dataverbruik appje nog gevonden?
Ik kreeg gister mijn Vodafone Sim Only abbo binnen (met datalimiet van 1Gb). Verschillende sites zeggen dat je online je dataverbruik kunt bijhouden, maar ik zou graag op m'n telefoon een overzicht hebben. Vooral omdat WLAN en mobiel internet nogal eens gemixt worden. In het buitenland leidt dat wel eens tot hoge rekeningen!
Nee, helemaal niet. Ik krijg gewoon een steeds minder enthousiast gevoel. Ik zal hem eens live gaan bewonderen, misschien komt het dan weer terug.Volgens mij heb je stiekem een andere reden dat je hem niet gaat kopenOf dat zegt iig!
Zijn er hier nog meer gebruikers die last hebben met los latende lak bij knoppen/randen?
Ik zelf niet hoor.. zelfs niet na 2 weken intensief gebruik van mijn zwarte N8... is hij nog steeds pikzwart.
Maar in de nieuw verschenen review over de N8 van tweakers.net wordt er zo erg getwist daarover.
Ik zelf niet hoor.. zelfs niet na 2 weken intensief gebruik van mijn zwarte N8... is hij nog steeds pikzwart.
Maar in de nieuw verschenen review over de N8 van tweakers.net wordt er zo erg getwist daarover.
DataMonitor:Anoniem: 323506 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:13:
[...]
Nee, het stond uiteindelijk in een ander topic. Maar appje was voor Android..
Ik kreeg gister mijn Vodafone Sim Only abbo binnen (met datalimiet van 1Gb). Verschillende sites zeggen dat je online je dataverbruik kunt bijhouden, maar ik zou graag op m'n telefoon een overzicht hebben. Vooral omdat WLAN en mobiel internet nogal eens gemixt worden. In het buitenland leidt dat wel eens tot hoge rekeningen!
http://store.ovi.com/content/50167
^Hee bedankt! Ga 'm direct installeren 
@Klokske: Ah joh, een klein N8 dipje. Overkomt ook mij wel eens
. Komt wel weer goed! Ik heb btw vandaag een iPhone 4 gebruiker zover gekregen om toe te geven dat de cover flow op de N8 mooier en soepeler was dan die in iOS
.
@Klokske: Ah joh, een klein N8 dipje. Overkomt ook mij wel eens
Nou, de kleur onder de verf is aluminium, ik heb er even een foto van gemaakt:robertwebbe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:56:
[...]
Wat voor kleur zit er onder het aluminium dan? Kun je er misschien een close-up foto van maken hoe dat er nu uitziet?

Toch een hoesje moeten gebruiken dan?
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic