Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Ziet er niet lekker uit! Vreemde plek trouwens, unlock jij dat ding in je broekzak met je nagels ofzo :P?
Misschien is er wel een service point voor om het opnieuw te lakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00
Woudtwe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:45:
[...]

Nou, de kleur onder de verf is aluminium, ik heb er even een foto van gemaakt:

[afbeelding]

Toch een hoesje moeten gebruiken dan?
Ben je bouwvakker?

Ter vergelijking even m'n meer dan 5 jaar oude Olympus camera erbij gepakt met zwart metalen body, maar die heeft niet van dergelijke slijtplekken (wel veel butsen). En ik ben er niet zuinig mee geweest.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/3684/olympus.jpg

Binnenkort ook gratis hoesjes voor de N8? -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Tweade op 15-10-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
[...]

[afbeelding]
dat is grappig, precies de kleur van zilver aluminium! even een meevallertje met mijn kleurkeuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

[afbeelding]

Dat is wel heel slecht. :X

Dacht dat de N8 geanodiseerd was? Proces van kleur opsluiten in metaal, maar daar lijkt dit niet op.
Heb zelfs een filmpje gezien van een van de ontwikkelaars van de N8 die met een muntstuk over de achterkant heen ging en die kraste er niks van af. Veegde de krasjes die er zaten zo weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Nou ik ben geen bouwvakker nee. Ik werk met 3d scanners enz op tandtechnisch laboratoria dus daar zal het niet aan liggen ben ik bang. Komt volgens mij gewoon omdat ik hem samen die andere telefoon in mn zak heb denk. Vandaar ook de plek waar hij beschadigd is denk, ze zitten met de zijkanten tegen elkaar aan. En de andere telefoon heeft ook een slijtplek aan de zijkant (ook aluminium)

[ Voor 28% gewijzigd door Woudtwe op 15-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Gorilla Glass op de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 09:19
@beanie, Op 1 of andere manier vind ik het filmpje lachwekkend. Gebeuren dingen in die je nooit zou doen. Behalve sleutels en eventueel kleingeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Woudtwe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:54:
...
Je kon toch via hdmi je tv als 2e scherm aansluiten? Bij mij kloont hij gewoon waardoor je geen geweldige resolutie krijg als je je foto's op tv kijkt.
http://conversations.noki...me-cinema-in-your-pocket/

"Rather than opting for “clone” mode, where the picture on the TV is an exact replica of what’s on your phone’s screen, they created “native” mode. Playing back images and video on a TV in native mode enables the on-screen controls to stay on the device, whilst the images appear in all their glory on the big screen."

en:

"What’s more, those images appear in hi-def, thanks to the HDMI integration."

Zou dus geen kloon moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Hardstyle4Me schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:06:
@beanie, Op 1 of andere manier vind ik het filmpje lachwekkend. Gebeuren dingen in die je nooit zou doen. Behalve sleutels en eventueel kleingeld.
:+
Is inderdaad wel een beetje zo, vooral met dat enorme keukenmes. Maar goed om te zien dat het scherm (of glas) het kan hebben. M'n N97 heeft al de kleinste krasjes als er een stofje tussen m'n vinger en het scherm zit. Gotta love the resistive touch :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Grappig, maar z'n filmpje heb ik ook gezien voor de N97, maar een knop op mijn broek was genoeg voor een dikke kras.

Ik zou niet verbaasd zijn als dit door een fan-boy is gemaakt, amper het glas raken met het mes of andere trucjes. Kijk er in iedergeval zeer kritisch naar!

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

[...]

[afbeelding]

Ziet er zeer slecht uit! Ik zou zo contact opnemen met Nokia

Is dit misschien een probleem bij de zwarte N8's? Ik heb een oranje en bij mij ziet het er nog helemaal top uit

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Gaming247 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:19:
[...]

Grappig, maar z'n filmpje heb ik ook gezien voor de N97, maar een knop op mijn broek was genoeg voor een dikke kras.

Ik zou niet verbaasd zijn als dit door een fan-boy is gemaakt, amper het glas raken met het mes of andere trucjes. Kijk er in iedergeval zeer kritisch naar!
Grote verschil is wel resistief versus capacitief. Resisitief werkt niet zonder een flexibele toplaag (lees: kras aantrekkend) in verband met indrukken van het scherm dat de touch registreert. Capacitief werkt anders en kan wel een harde toplaag hebben en toch werken.
M.a.w. dit bij de N8 lijkt me toch een stuk geloofwaardiger dan voor de N97. Heb em zelf ook en die bekrast al als je ernaar kijkt. :P

En Gorilla Glass is bevestigd door Nokia, althans dat zegt Engadget. Niet de meest liefhebbende site ten aanzien van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
ik zie na die sleutel test toch wel angstvallige lange strepen! Niet helemaal gorilla proof dus!

nu nog even met de punt van het mes schuin op het scherm krassen en dan eens zien of die het echt kan hebben. Een N96 had overigens ook weinig last maar door de tijd heen gaat het er steeds minder goed uitzien.

[ Voor 24% gewijzigd door freedzed6 op 15-10-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Geen idee wat die hier probeert te bewijzen, je ziet toch duidelijk krassen op het scherm tussen de 2.22-2.26sec? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:18
Batsu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:08:
Het viel me trouwens op dat in zowel de review van gsmarena als op nieuwemobiel de batterij als slecht wordt ervaren terwijl de gebruikers hier dat niet lijken te hebben
Ik lees ook veel positief commentaar over de accu, de mijne trekt het geen 24 uur met niet al teveel gebruik.
Valt mij eerlijk gezegd niet mee.
Daarbij moet ik opmerken dat ik Bluetooth permanent aan heb staan ivm de carkit, ieder uur op mail laat zoeken en ik binnenshuis een zeer zwak GSM signaal en geen 3G heb.
Met mijn E71 viel het mij al op dat tijdens verblijf buitenshuis mijn accu 2x zo lang mee ging als thuis.
Die zwakke verbinding zal de nodige inspanningen vergen.

Terwijl ik het revieuw van GoT las bekroop mij eigenlijk het gevoel met een geprepareerd exemplaar (zwaardere accu) van doen te hebben. Vermoedelijk veroorzaakt door mijn eigen paranoia. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

businka19 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:02:
[...]
Geen idee wat die hier probeert te bewijzen, je ziet toch duidelijk krassen op het scherm tussen de 2.22-2.26sec? :?
Het enige wat je ziet zijn kleine krasjes in het vet van zijn vingers wat je op het scherm ziet. Op de punten die zijn schoongemaakt zie je niets meer. Wel een hele rij exact evenwijdige lijnen, maar dat is het scherm zelf.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Notaname schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:22:
[...]
Ik lees ook veel positief commentaar over de accu, de mijne trekt het geen 24 uur met niet al teveel gebruik.
Valt mij eerlijk gezegd niet mee.
Daarbij moet ik opmerken dat ik Bluetooth permanent aan heb staan ivm de carkit, ieder uur op mail laat zoeken en ik binnenshuis een zeer zwak GSM signaal en geen 3G heb.
Met mijn E71 viel het mij al op dat tijdens verblijf buitenshuis mijn accu 2x zo lang mee ging als thuis.
Die zwakke verbinding zal de nodige inspanningen vergen.

Terwijl ik het revieuw van GoT las bekroop mij eigenlijk het gevoel met een geprepareerd exemplaar (zwaardere accu) van doen te hebben. Vermoedelijk veroorzaakt door mijn eigen paranoia. ;)
Het hebben van een zwakke of wegvallende verbinding kost je inderdaad veel energie, het toestel gaat dan iedere keer zoeken of er een beter signaal te vinden is. Dat doet die door regelmatig op vol vermogen uit te zenden om te zien of dat er beter signaal te vinden is. En ook al zou je een goed 2G GSM signaal hebben en geen 3G signaal, dan heb je dat probleem ook. 3G toestellen kijken nu ook regelmatig of dat er een 3G signaal te vinden is.

En betreft je idee dat het een geprepareerd exemplaar is; ik denk ook dat het je eigen paranoia is.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Miki schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:30:
[...]

Over de hardware zijn ze niet anders dan lovend, het is vooral de software die roet in het eten gooit. Verder een fijne review met heldere text en uitleg.
Kun je nagaan dat als ze het de beste symbiantelefoon ooit vinden, en de telefoon maar 5/10 krijgt, dat er duidelijk wat ontbreekt in Symbian t.o.v. de concurrenten.

Ook al moet ik zeggen dat ik Sybmian al jaren gebruik en tevreden ben, maar ik heb dan ook geen idee wat de andere OS'en kunnen, behalve van horen en zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
ik maak me wel een beetje zorgen om het binnen enkele weken wegslijten van de verf...
hoe zal de telefoon er na enkele maanden uit zien?

zijn er al meer mensen met dit probleem?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Als ik dit filmpje kijk geeft het mij een geruststellender gevoel dan die met die "Manchette's"

En @ die persoon met de slijtage van de lak dat is echt zonde zou het gooien op garantie....

[ Voor 227% gewijzigd door gram501 op 16-10-2010 16:04 . Reden: probeerde youtube in dit venster te krijgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
robertwebbe schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

En betreft je idee dat het een geprepareerd exemplaar is; ik denk ook dat het je eigen paranoia is.
Ik weet het. ;)

Maar indien je de accu-duur als positief punt wordt opgenoemd en je redt het zelf amper een halve dag bij intensief gebruik heb je zoiets van Huh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there guys, I'm sorry I can't type in your language and I'm using Google Translate to try and follow along.

I think these links may be of interest to you it's about problems with Anodising; I'm sure most know that heat and chemicals can strip or warp the colour from anodized materials but the Sealing Agent can also be a cause

http://www.finishing.com/304/39.shtml

http://www.finishing.com/279/90.shtml

http://www.finishing.com/316/58.shtml

It's a forum for those involved in the Finishing Industry in which finishes are applied to tools and parts etc.

It seems if this is a wide spread issue there could be a problem with the Batch (whether it's the Dye or Sealing Agent being the root cause)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@N8 gebruikers: Weet niet of dit een bug is, of gewoon een verkeerde instelling, maar als ik met dat schuifje opzij de telefoon lock, blijft alles op mn scherm doodleuk staan met volle verlichting. De lock zelf werkt wel gewoon, je kunt niks meer intoetsen, maar hoort ie niet gewoon op de stand by mode te gaan? Dat krijg ik alleen voor elkaar als ik de lock combineer met een druk op de 'aan' toets. Is dat normaal? Volgens mij had ik vorige week nog gewoon locken en dan zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:14:
@N8 gebruikers: Weet niet of dit een bug is, of gewoon een verkeerde instelling, maar als ik met dat schuifje opzij de telefoon lock, blijft alles op mn scherm doodleuk staan met volle verlichting. De lock zelf werkt wel gewoon, je kunt niks meer intoetsen, maar hoort ie niet gewoon op de stand by mode te gaan? Dat krijg ik alleen voor elkaar als ik de lock combineer met een druk op de 'aan' toets. Is dat normaal? Volgens mij had ik vorige week nog gewoon locken en dan zwart scherm.
bij mij gaat ie op zwart na een lock.
maar als ie aan het opladen is dan duurt het een minuut. daarna gaat ie wel automatisch op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die spb mobile shell gebruikt? Ik zat daarnet naar youtube filmpjes te kijken en het leek mij wel een hele handige shell (of launcher in de android wereld). Graag wil ik een vergelijk tussen de orginele UI van s3 en de ui van spb zien.

Ik zag ook een demo van spb mobile shell 5.0 en de UI zag er super vloeiend en functioneel uit. Maar versie 3.7 is de laatste versie die voor consumenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:14:
Dit doet mijn N97 ook wel eens. Heeft wat te maken met net niet helemaal de lock switch 'indrukken' of verschuiven tot het maximale. Als je dan op de menu knop zou drukken gaat die wss wel naar de lock screen.
Probeer dat eens, werkt bij v5 wel zo namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi vergelijk: van een Nokia fanboy (een Nokia blog)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Heeft iemand al de 30fps mod geinstalleerd van HX custom roms? Als ik dit probeer hem te installeren krijg ik "certificaatfout". Nou heb ik wel begrepen dat je dit zou moeten signen, dit kon ik vinden op symbiansygned.com, maar daar wil het niet werken, de beveiliging valt buiten hun range ofzo. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
camera fotootje van een huis tuin en keukengebruiker:
http://twitpic.com/2ydyj9

daar kocht ik hem voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Woudtwe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:39:
Heeft iemand al de 30fps mod geinstalleerd van HX custom roms? Als ik dit probeer hem te installeren krijg ik "certificaatfout". Nou heb ik wel begrepen dat je dit zou moeten signen, dit kon ik vinden op symbiansygned.com, maar daar wil het niet werken, de beveiliging valt buiten hun range ofzo. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Moest je niet eerste je telefoon hacken om unsigned apps te kunnen installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Het probleem met de lock is vanochtend gewoon uit zichzelf verdwenen. Ik had de tips geprobeerd, diverse keren opnieuw opgestart, alle applicaties stopgezet, niet hielp. Maar vanochtend was ie waarschijnlijk in een goede bui en deed ie het gewoon weer vanzelf.
Wel had ik voor het eerst een andere vreemde bug. Ik kreeg een sms tijdens muziek luisteren, toen ik op de pop up drukte kreeg ik alle menu's in landscape mode afgebeeld terwijl mijn mobiel in portrait stond. Ik had dus een half zwart scherm en de andere helft was dus weer de helft van de landscape mode en daar kon ik zelfs in scrollen. Probleem was opgelost met 1 keer de accelerometer triggeren (scherm omdraaien), maar toch een vreemde bug!
Is er een plek waar ik deze bugs kan melden? Misschien kan Nokia er iets mee.

Er zit inderdaad een bést leuk cameraatje op! Kijk eens wat ie goed omgaat met contrasten hier, foto van gister, klik voor groter:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/5089568667_38a49cbf1f.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Zijn er nog meer mensen met een N8 die merken dat de kleurvastheid van het aluminium niet al te best is ? .. En/of last hebben van plekken waar de kleur is weggevaagd? Ben benieuwd of dit een serieus probleem is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Na 2 weken 'spelen' met de N8 toch wel wat dingen tegengekomen:

Muziek streamen over Bluetooth (A2DP) naar mijn autoradio (MX BT3800) geeft drop outs, circa 1x per minuut een stilte van 0,2 tot 1 seconde. Met n82 geen probleem.

Aantal Bluetooth devices kan niet goed verbinden met de N8. Voorbeelden zijn GPS-ontvangers BT-Q1000eX en BT-Q818XT van Qstarz. Bij de laatste lijkt de dataoverdracht de bottleneck, meeste problemen namelijk in de stand 10Hz. Ik had de N8 voor mijn applicatie verkozen boven de iPhone, omdat die niet open is qua te verbinden Bluetooth devices.

Opzoeken van Contacts in Maps geeft een probleem als van de postcode de 2 letters zijn ingevuld. Zonder deze 2 letters vindt hij de locatie perfect. Maar om nou data uit mijn kostbare lijst te gaan verwijderen ...
Iemand een andere oplossing (waarbij ik wel real time blijf synchroniseren met mijn Outlook Contacts)

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BoXie schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:45:
Zijn er nog meer mensen met een N8 die merken dat de kleurvastheid van het aluminium niet al te best is ? .. En/of last hebben van plekken waar de kleur is weggevaagd? Ben benieuwd of dit een serieus probleem is .
Volgens mij was er eerder al iemand in dit topic met een zwarte (grijs) waar het ook al begon, heb jij ook een zwarte?

Als het goed is wordt ik binnenkort gebeld door HI wanneer ze hem weer hebben maar die hebben naar mijn idee ook alleen maar zwarte en dat is dan best zorgwekkend.
Dit is de eerste tel waar ik bereid voor was om een 2 jarig contract voor af te sluiten maar dit geeft toch wel bedenkingen.

Ben benieuwd naar verdere ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 18-10-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
zilveren telefoon hier, geen enkele probleem nog. Maar ja ik ben dan ook wel zo'n gast die een hoesje gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Zojuist stuit ik op een opmerkelijk iets, namelijk de SAR EU waarde (head, W/kg). Dit is - voor zover ik weet - de straling die een toestel produceert. Lees even mee:

N8 1,02

i8500 0,41

Nokia 6700 Classic 0,41

N95 0,50

Galaxy S 0,24

iPhone 4 1,17

(Bron: GSMArena.com)

Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel vrij zorgelijk. Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 8% gewijzigd door Poeh op 18-10-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
Poeh schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:07:
Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel vrij zorgelijk. Hoe denken jullie hierover?
Mwah.. Iphone 4 is 1.17. Valt ook ruim binnen de EU norm (2.0). Anders kan je altijd nog headset dragen wil je helemaal veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Voor degenen welke er ook van balen dat de N8 alleen gebruikt kan worden in combinatie met OVI-Suite,
via deze link kan je een nieuwe PC-Suite (7.1.30.9) downloaden welke wel uit de voeten kan met de N8: http://www.hotshare.net/en/file/173547-9390202969.html

Firmware updates zal je moeten blijven doen via OVI, evenals OVI Maps etc. maar via PC-Suite werkt de synchronisatie met Outlook in ieder geval weer als vanouds.
Gelukkig verlost van alle OVI 'bloatware'.

Ik is in ieder geval blij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon hard moeten resetten om te kijken of een bepaald probleem dan weg ging (niet kunnen bellen bij 3G verbinding... wtf?). De telefoon is hierdoor terug gegaan naar fabrieks instellingen, no problem there, maar de standaard afbeeldingen die erop stonden zijn ook weg.

Er was een background van gras met een dauwdruppel o.i.d. erop. Zou iemand die voor mij ergens kunnen posten, zodat ik die weer als achtergrond kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Poeh; Staar je niet blind op deze SAR waardes. Wat je moet weten is dat er voor iedere werkfrequentie een SAR waarde is. Dus voor GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, WCDMA850, WCDMA900, WCDMA1700, WCDMA1900 en WCDMA2100. De fabrikant communiceert er meestal maar één: de laagste. Het kan heel goed zijn dat dat bijvoorbeeld is gemeten op WCDMA1700, een frequentie die we in Nederland niet gebruiken. Wat de andere banden doen zegt in deze helemaal niets, het kan bij wijze van spreken tien keer meer zijn (zolang het maar binnen de veilige norm valt). Wat je zeker niet moet doen is de aanname maken dat als de laagste waarde van dit toestel nu al hoog is, dat de SAR waardes van de andere frequenties dan ook wel hoog zal zijn. In de praktijk gaat die vergelijking namelijk meestal niet op.

De enige manier om goed te kunnen vergelijken is als je van alle toestellen de SAR waardes zou weten van de frequenties die je in Nederland gebruikt (GSM900, GSM1800 en WCDMA2100). Ik denk dat het je een hele hoop moeite zal kosten om hier achter te komen, als het je uberhaupt lukt.

En dan nog los van de discussie hoe schadelijk de straling is als je het vergelijkt met de risico's van roken, vet eten, te hard rijden, etc. Als je hyper-sensitief bent voor GSM en UMTS straling kun je beter helemaal geen mobiele telefoon gebruiken.

@Saidin: zie robertwebbe in "Nokia N8".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
F_demon schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Het enige wat je ziet zijn kleine krasjes in het vet van zijn vingers wat je op het scherm ziet. Op de punten die zijn schoongemaakt zie je niets meer. Wel een hele rij exact evenwijdige lijnen, maar dat is het scherm zelf.
Ah zo, dat is het scherm zelf dus...my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:02:
Mooi vergelijk: van een Nokia fanboy (een Nokia blog)

[video]
engadget laadt bij mij wel, dus geen idee hoe hij aan die freeze komt.
verder is het commetaar op het toestenbord zeer zinvol dat is erg iiritant aan de n8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er nog steeds over om de N8 aan te schaffen.
Het wordt mijn 1ste smartphone, dus nog geen ervaring.
Ik wil hem vooral voor foto's en video, maar ook voor chatten (msn)
Maar daar heb ik nog niemand over gehoord.
Ben benieuwd hoe dat werkt met het virtuele toetsenbord, zie je dan nog wat de ander heeft getypt?
Wat ik graag zou willen is een tv-gids erop, maar dat is niet beschikbaar?
Verder heel blij met alle ervaringen van mensen die hem al bezitten.
Wat is er trouwens irritant aan het toetsenbord? Lees hier verschillende meningen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
robertwebbe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:48:
Wat je zeker niet moet doen is de aanname maken dat als de laagste waarde van dit toestel nu al hoog is, dat de SAR waardes van de andere frequenties dan ook wel hoog zal zijn. In de praktijk gaat die vergelijking namelijk meestal niet op.
Dat vind ik een vreemd verhaal. Een fabrikant wil toch 'adverteren' met de laagst mogelijke SAR waarde? Dan zal hij toch de meest gunstige frequentie daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:33:
Wat ik graag zou willen is een tv-gids erop, maar dat is niet beschikbaar?
www.tvgids.nl ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb zelf de zwarte N8 (zonder hoes), die ik in mijn broekzak doe met mn sleutels. Op het toestel is nergens iets te zien van slijtage of dat de kleur vervaagd.
Woudtwe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:39:
Heb hier zelfde probleem. Hopelijk kan iemand het voor ons uitvinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:33:
Ik denk er nog steeds over om de N8 aan te schaffen.
Het wordt mijn 1ste smartphone, dus nog geen ervaring.
Ik wil hem vooral voor foto's en video, maar ook voor chatten (msn)
Maar daar heb ik nog niemand over gehoord.
Ik kan je vertellen dat het zwaar irritant en omslachtig is.
Zelf gebruik ik Slick voor MSN en GT maar voor iedere regel welke je wil intikken krijg je een popup invoervenster, daar de tekst invoeren, vervolgens moet je bevestigen door op de knop met groen V te drukken waarna je in het originele veld je tekst kan verzenden.

Echt het meest irritante wat er valt te verzinnen dat je niet rechtstreeks in het tekstveld kan invoeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Notaname schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:46:
[...]

Ik kan je vertellen dat het zwaar irritant en omslachtig is.
Zelf gebruik ik Slick voor MSN en GT maar voor iedere regel welke je wil intikken krijg je een popup invoervenster, daar de tekst invoeren, vervolgens moet je bevestigen door op de knop met groen V te drukken waarna je in het originele veld je tekst kan verzenden.

Echt het meest irritante wat er valt te verzinnen dat je niet rechtstreeks in het tekstveld kan invoeren. :(
Wellicht dat het met Swype for Symbian is opgelost? http://betalabs.nokia.com...bian?restsso_passive=true

Vandaag ook mijn Nokia N8 silver besteld met €80,00 korting, ben erg benieuwd. Heb eerst een Nokia 6680, Nokia N95 - 8GB, N96 en N97 mini gehad. Hopelijk brengt de N8 definitief verandering in de trage software die ik vooral bij de N97 had O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
peeter94 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Wellicht dat het met Swype for Symbian is opgelost? http://betalabs.nokia.com...bian?restsso_passive=true

Vandaag ook mijn Nokia N8 silver besteld met €80,00 korting, ben erg benieuwd. Heb eerst een Nokia 6680, Nokia N95 - 8GB, N96 en N97 mini gehad. Hopelijk brengt de N8 definitief verandering in de trage software die ik vooral bij de N97 had O-)
swype heeft geen nl woordenboek dus daar hebben we nog niet zoveel aan.

verder is de software een stuk beter dat die van de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Notaname schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:46:
[...]

Absoluut! En dit is overal in de telefoon zo....
hoo pvan harte dat dit in de eerste firmwareupdate veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Het punt is dat je voor tekstinvoer altijd naar een 'nieuw scherm' wordt gevoerd en dus niets meer ziet van b.v. de webpagina waar je was. Dat is met Swype volgens mij niet veranderd. Ik vind dat ook een ongelofelijk vervelende feature, weer zo'n punt waarbij je bij Symbian meer kliks moet doen en omslachtiger bezig bent met iets dat heel simpel zou moeten zijn. Dit zou allang opgelost moeten zijn, werkelijk onbegrijpelijk.

Voor mij is het voldoende reden om alleen nog maar een Symbian-device met fysiek toetsenbord te kiezen (dan heb je dat nl niet) ofwel een heel ander apparaat. Ik overweeg de E7 maar ik vind het jammer dat de browser traag is en de resolutie te laag. Waarschijnlijk werk ik nog een tijdje met mijn i8910 (zeker nu die naar 900 Mhz te overklokken is =P) en kies dan voor een N9 of een mooie Android.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik heb sinds donderdag de N8 en ben op zich erg tevreden.
Maar ik vroeg me af:
Hebben jullie aanraders qua externe mics voor video's? Ik gebruik de N8 voor reportages tijdens/na TV programma's en hoewel de mic's het goed oppakken wil ik toch een externe mic gaan gebruiken. Heb bij oa mobilecowboys gemerkt hoeveel dit scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Wat betreft de tekstinvoer die het beeld overneemt. Er schijnt wel een API in S3 te zitten die input-overlay o.i.d.?? mogelijk maakt. Oftewel zichtbaar beeld wanneer je wat typt. Zeker weten doe ik het echter niet, maar als het zo is dan kan het met een FW update nog best wel eens goedkomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Beanie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:59:
Wat betreft de tekstinvoer die het beeld overneemt. Er schijnt wel een API in S3 te zitten die input-overlay o.i.d.?? mogelijk maakt. Oftewel zichtbaar beeld wanneer je wat typt. Zeker weten doe ik het echter niet, maar als het zo is dan kan het met een FW update nog best wel eens goedkomen. :?
Dat moeten ze dan willen verhelpen, Symbian werkt zo al jaren natuurlijk dus vraag is of ze er vanaf zullen stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Ik kan Swype niet vinden/installeren.
Volgens berichten (o.a. www.thenokiablog.com) is Swype afgelopen weekend beschikbaar gekomen via de Ovi Store. Maar nu probeer ik het linkje te openen via mijn N8 browser dat op www.thenokiablog.com staat namelijk http://store.ovi.mobi/content/58438 maar dan geeft Ovi Store de error "Ovi Store currently unavailable, please try again later".
Als ik dan Ovi Store apart open dan werkt Ovi Store wel en als ik dan met de zoekfunctie probeer geeft hij geen resultaat voor keywoord "Swype".
Ook heb ik via Ovi PC Suite geprobeerd met SW Updates. Maar dan geeft hij aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
Mijn invoer taal en device taal staan beide op engels ingesteld.
Heeft hier iemand wel al Swype kunnen installeren?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
gjkooijman schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:21:
Ik heb sinds donderdag de N8 en ben op zich erg tevreden.
Maar ik vroeg me af:
Hebben jullie aanraders qua externe mics voor video's? Ik gebruik de N8 voor reportages tijdens/na TV programma's en hoewel de mic's het goed oppakken wil ik toch een externe mic gaan gebruiken. Heb bij oa mobilecowboys gemerkt hoeveel dit scheelt.
Ik zou het Ron eens vragen van MobileCowboys. Die werkt er al mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Volgens mij zou je een externe microfoon aan moeten kunnen sluiten via de USB-on-the-Go.
Helaas heb ik thuis geen USB mic. Ik heb wel even een microfoon op de 3,5mm AV aansluiting geprobeerd maar die ondersteunt alleen AV out, geen in. Ik zal morgen even een USB headset proberen.

Als het inderdaad via USB werkt, dan zou de McCrypt UM-20 wel een aardig optie zijn, kost € 19,99.Werkt niet!
Of als budget niet zo'n punt is de Samson Q1U voor € 53,50.

[ Voor 139% gewijzigd door robertwebbe op 21-10-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7f9OikD20Xs]
De N8 op een treintje monteren is wel een leuk idee, ga ik ook maar eens proberen. Zaterdag ben ik toch bij de Tuintreinbaan in Ermelo, zal ik hem eens op een trein zetten :)

[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 18-10-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Ik heb net een DAB ontvanger voor de N8 gezien. Zijn er al DAB zenders in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
robertwebbe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:54:
Volgens mij zou je een externe microfoon aan moeten kunnen sluiten via de USB-on-the-Go.
Helaas heb ik thuis geen USB mic. Ik heb wel even een microfoon op de 3,5mm AV aansluiting geprobeerd maar die ondersteunt alleen AV out, geen in. Ik zal morgen even een USB headset proberen.

Als het inderdaad via USB werkt, dan zou de McCrypt UM-20 wel een aardig optie zijn, kost € 19,99.
Of als budget niet zo'n punt is de Samson Q1U voor € 53,50.
Bedankt voor de suggesties so far, verbaas me er over dat het niet via de AV aansluiting kan. Je zou denken dat dat de beste optie was. Schijnbaar is er op het N8 event gezegd dat een externe mic aansluiten wel mogelijk is en mobilecowboys bewees dit al in hun videoreview: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/12762

[ Voor 16% gewijzigd door gjkooijman op 18-10-2010 22:22 . Reden: tekst vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Jazeker zijn er DAB zenders in Nederland: Radio 1, Radio 2, 3 FM, Radio 4, Radio 5, Radio 6, FunX, Radio Top 2000 en 24nieuws. Meer info over DAB is hier te vinden: http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab.html.

Ik neem aan dat je de Nokia DAB headset hebt gezien? http://conversations.noki...ab-digital-radio-headset/

Afbeeldingslocatie: http://admin.conversations.nokia.com/wp-content/uploads/2010/10/Nokia-Digital-Radio-Headset-DAB.jpeg

offtopic:
@Arif, je had het zelf heel eenvoudig kunnen vinden door te googlen met de keywords "dab nederland"

[ Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 18-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:41
@ Robert Webbe krijgen jullie ook die DVB-H headset in het assortiment ?
ik weet ook dat het alleen maar bij KPN /HI werkt
daarom vroeg ik je ook of of ovi unlimited weer bij kpn komt , dan heb je in mijn ogen toch een compleet pakket
met een jaar gratis muziek en tv onderweg precies wat ik zoek

[ Voor 11% gewijzigd door bladestar5314 op 18-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
robertwebbe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:54:
Het werkt Robert, Ik had nog een Logitech USB desktop microfoon (www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/microphones) op de plank liggen en dat werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peeter94 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Hoi, eerste bericht hier, maar kvolg alle posts al lang! Ik wil graag de N8 kopen, maar vind het een beetje duur...vandaar, Peeter94, waar heb je het met € 80 korting kunnen kopen? Hoeveel was de uiteindelijke prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@dreamland; welkom op het forum. Alleen voor vragen over prijzen en aanbiedingen hebben we een ander topic ([ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic) zodat we techniek en commercie gescheiden kunnen houden.

bladestar5314 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:22:
@ Robert Webbe krijgen jullie ook die DVB-H headset in het assortiment ?
ik weet ook dat het alleen maar bij KPN /HI werkt
daarom vroeg ik je ook of of ovi unlimited weer bij kpn komt , dan heb je in mijn ogen toch een compleet pakket
met een jaar gratis muziek en tv onderweg precies wat ik zoek
De vroegere Comes With Music pakketten waren niet zo succesvol als gehoopt, de meeste consumenten snappen simpelweg het voordeel er nog niet geheel van, het is blijkbaar nog te vroeg.

Ook de DVB-H en DAB headsets zullen waarschijnlijk niet als een trein lopen. Wij tweakers weten dat vaak wel te waarderen maar voor de gemiddelde consument is dit vaak net iets te veel. Ze zullen denk ik alleen op bestelling leverbaar zijn gezien de prijs (vermoedelijk rond de 50 euro). Ik zal er een review van maken zodra de vrienden van Nokia ze ter beschikking stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 19-10-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:41
in dat geval koop ik koop ik de nokia 5130 wel van de nokia store en bewaar ik die voucher van dat toestel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Dat zal niet gaan helaas, de dienst wordt gekoppeld aan reeksen IMEI codes (met OVI Unlimited) om misbruik te voorkomen... Ik heb het zelf ook al geprobeerd ;)

Tenslotte nog een verzoek aan iemand die zijn N8 via Nokia heeft aangeschaft, zou je je EAN streepjescode even willen checken? In robertwebbe in robertwebbe in "[ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnemen..." zoek ik of we aan de EAN kunnen of dat er voor productvarianten andere EAN codes worden gebruikt.

[ Voor 198% gewijzigd door robertwebbe op 19-10-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
robertwebbe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:12:
Dat zal niet gaan helaas, de dienst wordt gekoppeld aan reeksen IMEI codes (met OVI Unlimited) om misbruik te voorkomen... Ik heb het zelf ook al geprobeerd ;)

Tenslotte nog een verzoek aan iemand die zijn N8 via Nokia heeft aangeschaft, zou je je EAN streepjescode even willen checken? In robertwebbe in "[ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnemen..." zoek ik of we aan de EAN kunnen of dat er voor productvarianten andere EAN codes worden gebruikt.
om je product code te zien maak je gebruik van het *#0000# commando.
daar staat je productcode nu bij

en voor wie geen vertraging op z'n home screens wil...
MENU>SETTINGS>THEMES>OPTIONS>THEME EFFECTS>OFF

[ Voor 7% gewijzigd door Alternative op 19-10-2010 09:58 . Reden: kleine tip toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Tenslotte nog een verzoek aan iemand die zijn N8 via Nokia heeft aangeschaft, zou je je EAN streepjescode even willen checken?
N8 zwart

6 438158 243965
prod code 059C640
item 002S7T6

v 011.012
custom version 011.012.229.01
custom v date 2010-09-21

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Alternative schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:54:
[...]
Het enige effect is het faden van de achtergrond, is zonder inderdaad een stuk sneller. Ik laat dat lekker uit staan, thanks.

Hebben jullie ook dat als je een mp3 speelt en vervolgens de muziekspeler afsluit, dat nummer in de muziekwidget blijft staan?

Verder werkt bij mij de applicatie van youtube niet. Eerst geeft hij aan dat ik aan het roamen ben (dat kan kloppen omdat ik telfort heb en ze gebruik maken van het KPN netwerk). Maar als ik dat accepteer, dan krijg ik een foutmelding: Verbindingsprobleem, kan niet starten. Je kunt niet zoeken of video's afspelen.
Dit krijg ik ook als ik via wifi verbonden ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Tenslotte nog een verzoek aan iemand die zijn N8 via Nokia heeft aangeschaft, zou je je EAN streepjescode even willen checken?
Via Nokia-shop:

N8 Silver / White
Release PR1.0
Softwareversie 011.012
Productcode 059C9X1
Type RM-596

Waar vind ik EAN?

EAN 6 438158 251793

[ Voor 9% gewijzigd door Folkifoon op 19-10-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Op de de doos, streepjescode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:21:
[...]
Hebben jullie ook dat als je een mp3 speelt en vervolgens de muziekspeler afsluit, dat nummer in de muziekwidget blijft staan?
Ja, maar dat is handig toch?
Verder werkt bij mij de applicatie van youtube niet. Eerst geeft hij aan dat ik aan het roamen ben (dat kan kloppen omdat ik telfort heb en ze gebruik maken van het KPN netwerk). Maar als ik dat accepteer, dan krijg ik een foutmelding: Verbindingsprobleem, kan niet starten. Je kunt niet zoeken of video's afspelen.
Dit krijg ik ook als ik via wifi verbonden ben...
Precies hetzelfde probleem hier. Ook via browser en Opera werkt youtube niet, en ook niet de applicatie die ik via Ovi Store heb gedownload. Ik heb de toepassing verwijderd en nu is ie nergens meer te vinden (in de Ovi Store) trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:48:
[...]

Ja, maar dat is handig toch?

[...]

Precies hetzelfde probleem hier. Ook via browser en Opera werkt youtube niet, en ook niet de applicatie die ik via Ovi Store heb gedownload. Ik heb de toepassing verwijderd en nu is ie nergens meer te vinden (in de Ovi Store) trouwens.
Als ik de muziekspeler afsluit hoeft van mij het laatst gespeelde nummer niet meer zichtbaar te zijn, maar dit is blijkbaar persoonlijk :)

Ik download youtube via m.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Absoluut, erg handig, want in de widget zit een play knop en je kunt dus zo weer verder met muziek luisteren, hoef je niet de muziekspeler te openen, scheelt weer een hoop getik op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

Als ik de muziekspeler afsluit hoeft van mij het laatst gespeelde nummer niet meer zichtbaar te zijn, maar dit is blijkbaar persoonlijk :)

Ik download youtube via m.google.com
Ok ik ga het proberen!

En dat is natuurlijk persoonlijk, misschien kun je het nog ergens instellen ofzo. Kennelijk dacht Nokia dat het handig was.

Ik heb vandaag trouwens een erg vervelende dag met mijn N8. Het is echt net een klein kind. Hele tijd bugs, vastlopende basis applicaties als berichten, browser en muziekspeler. Volgens mij moet ik hem meer aandacht geven ofzo.. Heb hem nu al talloze keren opnieuw opgestart. Ik hoop niet dat ik net zo'n probleemtoestel heb als Tweakers eerst had in de review. Toch maar even aankijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:11:
buienrader app is prachtig! maar continue gps aan is kansloos voor het energiebeheer, dus dat ding draait niet. Als ik hem niet als widget heb doet ie het ook niet als app, erg teleurstellend maar heb hoop dat dit opgelost wordt.
Goed nieuws :)

Vandaag is de nieuwe versie 1.11 naar de Ovi store verzonden. Deze lost o.a. de problemen met de continue GPS monitoring op, zorgt dat de afbeeldingen sneller en beter geladen worden en zou nog een stuk sneller moeten reageren.

Ook is de app nu getest op de N8, N97 mini en XpressMusic 5800 en zou op alle vergelijkbare toestellen moeten werken.

Ergens deze week moet deze versie beschikbaar zijn ter download, we gaan er nog even voor zorgen met Nokia dat de app beter te vinden wordt in de store.
Als je vreemde bugs vindt; schroom niet om mij een DM te sturen, we willen graag de N8 experience zo goed mogelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Eh, is er in de OVI Store enige notificatie dat er een update beschikbaar is van een app?
Bij BlackBerry ontvang je een push berichtje in je General inbox, bij Android staat het bij je system notifications en bij de iPhone is een apart tabblad in de AppStore. Volgens mij is dit in Symbian^3 nog helemaal niet geregeld, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
dat is iets wat ik ook graag zou zien.
nu moet je zelf bijhouden of je rommel up2date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Mooie applicatie, ook even gepost op N97 forum:
Tweade in "Nokia N97 - Deel 3"

Hoe is het trouwens om applicaties te ontwikkelen met Qt? Zie op jullie website dat jullie vooral applicaties maken voor andere platforms, gaat Qt dat veranderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Alternative schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Goeie Tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweade schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Mooie applicatie, ook even gepost op N97 forum:
Tweade in "Nokia N97 - Deel 3"

Hoe is het trouwens om applicaties te ontwikkelen met Qt? Zie op jullie website dat jullie vooral applicaties maken voor andere platforms, gaat Qt dat veranderen? :)
We maken applicaties voor zo'n beetje alle mogelijke platforms. De Buienradar widget is overigens niet gebaseerd op Qt. Het is puur HTML, CSS, en jQuery met koppelingen naar de WRT API :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik kan geen mailbox meer toevoegen.

Ik krijg eerst een paar minuten de melding "Instellen wordt voorbereid" en vervolgens "Kan geen verbinding maken met de mailserviceserver, probeer het later opnieuw".

Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Folkifoon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:44:
Ik kan geen mailbox meer toevoegen.

Ik krijg eerst een paar minuten de melding "Instellen wordt voorbereid" en vervolgens "Kan geen verbinding maken met de mailserviceserver, probeer het later opnieuw".

Wat kan er mis zijn?
Same here. Vandaag mijn Nokia N8 Silver binnen gehad, gelijk een mail ingesteld. Eerst ook hetzelfde probleem, kon wel een Exchange accoutn toevoegen. Dat ging verder goed, maar wil ook een GMAIL account toevoegen, maar dan krijg ik exact dezelfde melding als jij krijgt. :(

Edit: op moment van typen probeer ik het nog eens, en verhip: ik kan selecteren voor welke dienst ik een account wil instellen. Blijkbaar was er vandaag gewoon een storing >:)

[ Voor 12% gewijzigd door peeter94 op 19-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
WhatsApp: New version for S60 Nokia Symbian is available as well.
Download 2.1.15 from http://www.whatsapp.com/nokia/
Now with wi-fi support!

@Sharewire;
hoe kan het dat ik de app niet kan vinden als ik op het toestel zelf zoek maar wel weer vind in de OVI Store op het internet (met N8-00 als toestel ingesteld)?

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 19-10-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al de hele dag problemen met mijn email, weliswaar op mijn E72, maar precies hetzelfde probleem. Ik had al een harde reset uitgevoerd, maar niks mocht baten.

EDIT: nog maar eens geprobeerd en hij slikt nu weer alles als zoete koek. De mailboxen en mailtjes stromen weer binnen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Klökske schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:19:
Ik heb al de hele dag problemen met mijn email, weliswaar op mijn E72, maar precies hetzelfde probleem. Ik had al een harde reset uitgevoerd, maar niks mocht baten.

EDIT: nog maar eens geprobeerd en hij slikt nu weer alles als zoete koek. De mailboxen en mailtjes stromen weer binnen. :)
Idd, bij mij ook. Zal wel via de Nokia mailserver lopen gedeeltelijk, vandaar de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
robertwebbe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:16:
WhatsApp: New version for S60 Nokia Symbian is available as well.
Download 2.1.15 from http://www.whatsapp.com/nokia/
Now with wi-fi support!
Wifi support zat er al op! ah ik zie het, nu kan je standaard wifi kiezen.
Het programma start op mijn E72 automatisch, op de N8 moet ik het handmatig doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Folkifoon op 20-10-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
peeter94 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:12:
[...]

Same here. Vandaag mijn Nokia N8 Silver binnen gehad, gelijk een mail ingesteld. Eerst ook hetzelfde probleem, kon wel een Exchange accoutn toevoegen. Dat ging verder goed, maar wil ook een GMAIL account toevoegen, maar dan krijg ik exact dezelfde melding als jij krijgt. :(

Edit: op moment van typen probeer ik het nog eens, en verhip: ik kan selecteren voor welke dienst ik een account wil instellen. Blijkbaar was er vandaag gewoon een storing >:)
Dat heeft me gisteren avond een paar uur ergernis bezorgd met de nieuwe C6 van mijn vrouw. Blijkbaar maakt het programma contact met een server. Beetje irritant dat het programma niet verder wil, als de server er uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Goed nieuws :)

Vandaag is de nieuwe versie 1.11 naar de Ovi store verzonden. Deze lost o.a. de problemen met de continue GPS monitoring op, zorgt dat de afbeeldingen sneller en beter geladen worden en zou nog een stuk sneller moeten reageren.

Ergens deze week moet deze versie beschikbaar zijn ter download, we gaan er nog even voor zorgen met Nokia dat de app beter te vinden wordt in de store.
Dat is mooi!
geef je een seintje als ie in de ovistore staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Zijn hier N8 eigenaren die van een E71 / E72 komen ? Ik zou graag een 'one-liner' horen ... kopen of niet kopen. Fijne telefoon ? Of leven met dagelijkse frustraties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
BoXie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:32:
Zijn hier N8 eigenaren die van een E71 / E72 komen ? Ik zou graag een 'one-liner' horen ... kopen of niet kopen. Fijne telefoon ? Of leven met dagelijkse frustraties ?
Ja ik van de E72, deze heb ik nog niet verkocht. Ik heb de hele P-series Sony-Ericsson gehad (p800,p900 etc.) en vond het grote scherm fantastisch. Een groot minpunt voor mij, het touchscreen. Had mij voorgenomen dat niet meer te doen...
Ik maak veel foto's en filmpjes vandaar mijn keuze, maar ik vind typen met knopjes veel makkelijker. Ik hoop dat Swype hierin verandering gaat brengen...

Het is geen oneliner omdat je het echt zelf moet gaan vergelijken. Heeft iemand de N8 die je kent? Ga dan een uurtje spelen ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
BoXie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:32:
Ik ben zo iemand die van een E71 afkomt.

Veel frustratie heb ik niet gehad met mijn vorige toestel behalve het feit dat ik een leesbril gebruik en zodoende zonder bril het scherm + de toetsen veel te klein vond.

In alles is de N8 een vooruitgang op enkele kleine zaken na.

- Het is wennen aan een touchscreen maar dat gaat lukken.
- Indien Nokia geen veranderingen aanbrengt in de manier van tekstinvoer (apart invoerscherm) gaat dat nooit wennen. Dat is echt waardeloos bij het beantwoorden van mail etc. en al helemaal een drama bij messenger achtige programma's.
- Incompatibel met Nokia PC-Suite* en ben je dus gedwongen om OVI-Suite te gebruiken wat instabiel, traag en minder geschikt is binnen een zakelijke omgeving.

* Via een link welke ik in een ander bericht gegeven heb is PC-Suite 7.1.30.9 te downloaden welke wel goed kan synchroniseren met Outlook en je N8. Via de website van Nokia is deze versie (nog?) niet te krijgen.
Voor het updaten van de N8 Firmware zal je nog steeds OVI moeten gebruiken evenals het downloaden van de kaarten voor het navigatieprogramma.

Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk dit toestel doorschuiven naar mijn partner en voor de E7 gaan kiezen welke een nog iets grotere display heeft en een fysiek toetsenbord.

Tot nog toe ben ik in ieder geval heel erg tevreden over dit toestel !

[Edit] Link toegevoegd. www.hotshare.net/en/file/173547-9390202969.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Zojuist heb ik een reactie van Nokia ontvangen betreffende de hoge SAR-waarde:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is zo dat de N8 een aluminium behuizing, een metalen behuizing heeft altijd meer SAR waarde dan een toestel die uit kunststof vervaardigd is.
Hoe de exacte meeting uitgevoerd word kan ik helaas niet meedelen ik kan u enkel melden dat dit conform de internationale wettelijke bepaling gebeurd word.
Hou ook rekening dat de N8 een oktoband toestel is, dit houd in dat deze op alle beschikbare netwerken wereldwijd kan functioneren.
In sommige landen worden andere frequenties gebruikt dan in Nederland, het kan dan ook zijn dat er in deze landen hogere stralings waarden kunnen zijn. Maar bij de specificaties van een toestel worden de max waarden vermeld.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, een beetje wat ik had verwacht. Maar dat ik nu gerustgesteld ben. Ik heb de indruk dat het hele 'stralingsgebeuren' inclusief regelgeving nogal in de kinderschoenen staat.

Is het mogelijk om de stralingswaarden voor het Nederlandse netwerk te meten? Beschikt iemand over dergelijke meetapparatuur?

[ Voor 5% gewijzigd door Poeh op 20-10-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
Poeh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:38:

Het is zo dat de N8 een aluminium behuizing, een metalen behuizing heeft altijd meer SAR waarde dan een toestel die uit kunststof vervaardigd is.
Hoe de exacte meeting uitgevoerd word kan ik helaas niet meedelen ik kan u enkel melden dat dit conform de internationale wettelijke bepaling gebeurd word.
Hou ook rekening dat de N8 een oktoband toestel is, dit houd in dat deze op alle beschikbare netwerken wereldwijd kan functioneren.
In sommige landen worden andere frequenties gebruikt dan in Nederland, het kan dan ook zijn dat er in deze landen hogere stralings waarden kunnen zijn. Maar bij de specificaties van een toestel worden de max waarden vermeld.

Tja, een beetje wat ik had verwacht. Maar dat ik nu gerustgesteld ben. Ik heb de indruk dat het hele 'stralingsgebeuren' inclusief regelgeving nogal in de kinderschoenen staat.

Is het mogelijk om de stralingswaarden voor het Nederlandse netwerk te meten? Beschikt iemand over dergelijke meetapparatuur?
waarom maak je je zo druk om stralingswaardes? De regelgeving staat niet in de kinderschoenen er is genoeg ondrezoek naar gedaan in het verleden.
Bovendien denk ik dat 99% van de consumenten het geen fluit interesseert wat de SAR-waarde is, dwz de SAR-waarde mee weegt bij de beslissing van welke gsm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Poeh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:38:

Zet je alu hoedje alvast maar op. Die straling ook altijd 8)7. We leven namelijk al decania lang met straling. Uiteraard komt er een onderzoekje van een bedrijf en 10 proef personen die allemaal last hebben van hun hoofd of ome jan die naast een zend mast woon en compleet gestoord is ( letterlijk en figuurlijk) en precies hem op de TV uitzenden. Attention whore zeg maar.

Zolang er geen bewijzen zijn dat zulke waardes slecht zijn bij een groep van MINIMAAL 40.000 personen is er niks om je zorgen om te maken.

Ik draag een GSM al 15 jaar bij mijn ballen dus dan moet ik wel zwaar bestraald zijn echter mijn kinderen van 1 en 3 jaar zien er zelfs nu nog steeds niet uit als een alien outerspace/ET/ etc :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
freedzed6 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Ik draag een GSM al 15 jaar bij mijn ballen dus dan moet ik wel zwaar bestraald zijn echter mijn kinderen van 1 en 3 jaar zien er zelfs nu nog steeds niet uit als een alien outerspace/ET/ etc :+ .
Je belt alleen niet met je ballen (hoop ik, want dan heb je grotere zorgen dan vreemd uitziende kinderen), en dat is juist wanneer de straling het meest tot uiting komt - tijdens het bellen. En als Poeh dat even wilt uitzoeken dan is het toch alleen maar positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Batsu schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:49:
waarom maak je je zo druk om stralingswaardes? De regelgeving staat niet in de kinderschoenen er is genoeg ondrezoek naar gedaan in het verleden.
Bovendien denk ik dat 99% van de consumenten het geen fluit interesseert wat de SAR-waarde is, dwz de SAR-waarde mee weegt bij de beslissing van welke gsm te kopen.
Omdat ik graag weet wat ik gebruik. Blind vertrouwen op deze regelgeving doe ik niet graag, zeker niet als onderzoekers zelf vaak het volgende aangeven:
* A British study (2005) that draws the conclusion that "The study suggests that there is no substantial risk of acoustic neuroma in the first decade after starting mobile phone use. However, an increase in risk after longer term use or after a longer lag period could not be ruled out."[22]

* A German study (2006) that states "In conclusion, no overall increased risk of glioma or meningioma was observed among these cellular phone users; however, for long-term cellular phone users, results need to be confirmed before firm conclusions can be drawn."[23]

* A joint study conducted in northern Europe that draws the conclusion that "Although our results overall do not indicate an increased risk of glioma in relation to mobile phone use, the possible risk in the most heavily exposed part of the brain with long-term use needs to be explored further before firm conclusions can be drawn."[24]
Bron: Wikipedia.org
@ freedzed6
Sorry hoor, maar ik hoop dat jezelf de tegenstrijdigheid inziet van je reactie als je hem nog een keer goed leest, anders wordt ik pas echt heel bang voor gsm straling.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik vind het jammer dat alleen een open/dichte envelop laat zien welke emailtjes al gelezen zijn. Duidelijker als bijv ongelezen mailtjes bold worden weergegeven

Ook de wdiget laat de laatste twee mails zien, gelezen of ongelezen. Hier zou ik liever alleen de ongelezen mailtjes zien
Pagina: 1 ... 11 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic