Zojuist heb ik een reactie van Nokia ontvangen betreffende de hoge SAR-waarde:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is zo dat de N8 een aluminium behuizing, een metalen behuizing heeft altijd meer SAR waarde dan een toestel die uit kunststof vervaardigd is.
Hoe de exacte meeting uitgevoerd word kan ik helaas niet meedelen ik kan u enkel melden dat dit conform de internationale wettelijke bepaling gebeurd word.
Hou ook rekening dat de N8 een oktoband toestel is, dit houd in dat deze op alle beschikbare netwerken wereldwijd kan functioneren.
In sommige landen worden andere frequenties gebruikt dan in Nederland, het kan dan ook zijn dat er in deze landen hogere stralings waarden kunnen zijn. Maar bij de specificaties van een toestel worden de max waarden vermeld.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tja, een beetje wat ik had verwacht. Maar dat ik nu gerustgesteld ben. Ik heb de indruk dat het hele 'stralingsgebeuren' inclusief regelgeving nogal in de kinderschoenen staat.
Is het mogelijk om de stralingswaarden voor het Nederlandse netwerk te meten? Beschikt iemand over dergelijke meetapparatuur?
[
Voor 5% gewijzigd door
Poeh op 20-10-2010 12:40
]