Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
liffey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:41:
camera fotootje van een huis tuin en keukengebruiker:
http://twitpic.com/2ydyj9

daar kocht ik hem voor :-)
Ik heb het net met succes geïnstalleerd. Doe het volgende:

1. Download de 30 fps hack hier --> http://hx-custom-roms.com/?page_id=2617

2. ga naar http://cer.opda.cn/en/ind...ule=index&action=register - maak hier een account
en log daarna in.

3. Klik daarna op de geel/oranje apply button (http://cer.opda.cn/en/ind...=certificate&action=apply) en registreer de telefoon. Binnen twee uur had ik mijn certificaat.

4. Klik in het menu op Signing Softs. dan kies je via "bladeren" het bestand 100_quality_only.sis en klaas is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, kunnen jullie youtube filmpjes kijken of wordt dat eigenlijk (nog) niet ondersteunt door de N8?
Het lukt me nog steeds niet verbinding te krijgen, niet via de applicatie (dat moet dus de versie voor S60v5 zijn?) en verschillende browsers. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Youtube werkt bij mij via de applicatie en via de standaard browser. Nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik het alleen via WIFI trouwens, misschien scheelt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Ik werk alleen nog maar via Wifi omdat ik nog een prepaid simmetje erin heb zitten in afwachting van de activatie van mobiel internet op een nieuwe Sim. Dat kan dus niet het probleem zijn. Ik dacht dat YT misschien A-gps wou gebruiken om m'n positie te bepalen (en zo rechten, diensten etc. kan controleren), maar ook na activatie van A-GPS en telefoon op dual mode te zetten werkte het nog steeds niet. Had daarna een applicatie uit de ovi store gehaald (direct op telefoon) en geïnstalleerd. Die werkte ook niet, applicatie verwijderd en nu is ie niet meer te vinden in de ovi store.. Las dat iemand dezelfde problemen had, ben benieuwd wat dit veroorzaakt.

Edit: Heeel vreemd, maar na deze klaagpost werkt het voor het eerst! Bizar. Maar dat doet m'n N8 wel vaker, soms moet je smeken dat ie iets doet. Hebben jullie last van een vastlopende task manager?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 problemen met gmail:

Bij mail for exchange (mfe) icm gmail kan ik geen nieuwe mail zenden of replien op ontvangen mail.
De melding "Kan bewerking niet uitvoeren" verschijnt dan in beeld.

Bij dezelfde mail acount via nokia servers gaat ie pas mail binnenhalen als ik de widget open.

Het liefst gebruik ik mfe, omdat de tekst daar beter leesbaar is. Nu stuur ik niet de hele dag mails, maar het moet gewoon werken via mfe.

Er zijn meer mensen met dit probleem, maar zijn er ook mensen die dit probleem niet hebben?

Ik gebruik nu beide methoden. Hier wat berichten over dit probleem:
http://discussions.europe...-amp-calendar/td-p/772020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Gaming247 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Omdat ik graag weet wat ik gebruik. Blind vertrouwen op deze regelgeving doe ik niet graag, zeker niet als onderzoekers zelf vaak het volgende aangeven:

[...]

@ freedzed6
Sorry hoor, maar ik hoop dat jezelf de tegenstrijdigheid inziet van je reactie als je hem nog een keer goed leest, anders wordt ik pas echt heel bang voor gsm straling.
Nogmaals er zijn geen negatieve bewijzen bij een zeer grote groep. Deze studies zijn niet erg objectief als je het mij vraagt. Zo'n studie gaat zich erg richten op hun eigen mening. Ze denken alleen voor zichtzelf wat voor hun het beste uitkomt. Ze blijven net zolang zoeken op dat ene celletje wat toevallig net iets anders doet dan ze hadden verwachten en komen hier dan grootst mee terwijl ze niet een weten wat het is.

ps: misschien kan je beter je WLAN en DECT ook maar uitzetten want die stralen ook de hele dag. Ik ben iig niet bang dat zulke straling gevaarlijk is of zelf enige invloed heeft.

OT: Waar blijft Hi met hun N8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:33:
[...]

OT: Waar blijft Hi met hun N8 :+
Dit offtopic............... :P

Zie het andere topic, maar ik vraag het mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Woudtwe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:45:
[...]
Nou, de kleur onder de verf is aluminium, ik heb er even een foto van gemaakt:

Toch een hoesje moeten gebruiken dan?
Wouter, zou je me een direct message willen sturen met je mobiele nummer zodat ik je kan bellen? Ik heb je foto naar Finland gestuurd en ze willen je toestel graag hebben om te onderzoeken. Je krijgt natuurlijk een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

Wouter, zou je me een direct message willen sturen met je mobiele nummer zodat ik je kan bellen? Ik heb je foto naar Finland gestuurd en ze willen je toestel graag hebben om te onderzoeken. Je krijgt natuurlijk een nieuwe.
Wow, das goed om te weten. Ze nemen het dus heel erg serieus.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja. Maar let op, ze willen alleen het toestel van Wouter. Ik hoop niet dat ik in de toekomst DM's krijg met verzoekjes of andere toestellen met een krasjes ook omgeruild kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet bellen als ik op een 3G netwerk zit (en dat zit ik eigenlijk meestal). Ik kan wel bellen bij 3.5G en als er niks bij het netwerk icoontje staat. Ik kan overigens wel gebeld worden bij 3G.

Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor? Ik bel niet heel vaak, maar het is toch wel handig om dat te kunnen doen met een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Welk netwerk, welke operator en welk abonnement heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:54:
Welk netwerk, welke operator en welk abonnement heb je?
T-Mobile en Relax nogwat met een internet abbo van ~15 euro.
Dan mis je nog een antwoord, maar ik weet niet wat je bedoeld met welk netwerk (of welke operator).

Heb mijn N8 los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:39:
Ik kan niet bellen als ik op een 3G netwerk zit (en dat zit ik eigenlijk meestal). Ik kan wel bellen bij 3.5G en als er niks bij het netwerk icoontje staat. Ik kan overigens wel gebeld worden bij 3G.

Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor? Ik bel niet heel vaak, maar het is toch wel handig om dat te kunnen doen met een telefoon.
ik heb ook al een paar keer een foutmelding gekregen: verbindsfout. terwijl de ontvangst van telefoonpaal goed was.
niets te bellen, was in gouda rond het station, maar ook thuis.
Wonderlijke was dat ik met simwisselingen wel kon bellen met het toestel, maar ook met mijn sim in een ander toestel.
ik kon er geen enkele conclusie aan verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door liffey op 21-10-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, misschien is het ook wel mijn sim. Ik kan er wel mee in mijn oude telefoon(s) bellen met 3G.

Ik heb bij T-Mobile meteen maar een nieuwe sim aangevraagd. Mijn huidige is nog van toen T-mobile nog Ben was. :) Hopelijk lost dit het probleem op en anders is het sowieso niet erg een nieuwe sim te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Met netwerk operator bedoelde ik bijvoorbeeld Ben op het T-Mobile netwerk. Maar T-Mobile Relax zegt genoeg. Je probleem herken ik, dat ligt aan het netwerk. Op de plek waar je bent is de zogenaamde "cell" dan op een zeker moment aan zijn maximale capaciteit waardoor je geen gesprekken meer kunt maken of kunt ontvangen. Het enige dat je kunt doen is klagen bij T-Mobile en hopen dat ze de capaciteit gaan uitbreiden.

Een SIM wissel zal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet oplossen.

Er is zelfs een apart topic over dit onderwerp: Problemen T-Mobile - filevorming op het 3G netwerk

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XUoKdbo8kKY]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2f6x7QcXKDk]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IMh1UhNbJ7Q]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=unIJVagU2co]

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 21-10-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:18:
Met netwerk operator bedoelde ik bijvoorbeeld Ben op het T-Mobile netwerk. Maar T-Mobile Relax zegt genoeg. Je probleem herken ik, dat ligt aan het netwerk. Op de plek waar je bent is de zogenaamde "cell" dan aan zijn maximale capaciteit waardoor je geen gesprekken meer kunt maken of kunt ontvangen. Het enige dat je kunt doen is klagen bij T-Mobile en hopen dat ze de capaciteit gaan uitbreiden.

Een SIM wissel zal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet oplossen.
Ha Robert, dank voor je antwoord. Jammer van die Sim, maar goed, zo erg is een nieuwe ook weer niet.

Maar wat jij zegt, de capaciteit van het netwerk, lijkt me ook niet te kloppen, in acht nemende dat ik het probleem altijd heb en alleen bij 3G. Daarnaast heb ik het zowel tijdens als buiten kantooruren (piek/dal) en ook op andere lokaties dan bij mij in de buurt. Verder heb ik het alleen bij mijn N8 en niet bij 1 van mijn andere telefoons. En ik heb het ook nog eens alleen met het zelf bellen. Gebeld worden gaat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, dit is heel goed nieuws, en echt een goede zet van Nokia:

http://conversations.noki...erience-richer-for-users/

Ze hebben net aangekondigd dat veel van de features die Symbian^4 krijgt ook te downloaden zullen zijn voor Symbian^3-telefoons, waaronder ook de nieuwe user interface. Dit neemt hopelijk een hoop angst weg dat de N8 binnenkort al weer achterhaald zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:26:
[...]
Ha Robert, dank voor je antwoord. Jammer van die Sim, maar goed, zo erg is een nieuwe ook weer niet.

Maar wat jij zegt, de capaciteit van het netwerk, lijkt me ook niet te kloppen, in acht nemende dat ik het probleem altijd heb en alleen bij 3G. Daarnaast heb ik het zowel tijdens als buiten kantooruren (piek/dal) en ook op andere lokaties dan bij mij in de buurt. Verder heb ik het alleen bij mijn N8 en niet bij 1 van mijn andere telefoons. En ik heb het ook nog eens alleen met het zelf bellen. Gebeld worden gaat prima.
Heb je ooit wel kunnen bellen dan op het 3G netwerk van T-Mobile met je huidige SIM?
Als dat het geval is dan zou ik als ik jou was een backup maken van je hele toestel, harde reset geven, testen of het dan wel werkt, backup terug zetten. Als het niet meer werkt na het terugzetten van de backup dan weet je dus dat het probleem veroorzaakt is in een instelling of een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Heb je ooit wel kunnen bellen dan op het 3G netwerk van T-Mobile met je huidige SIM?
Als dat het geval is dan zou ik als ik jou was een backup maken van je hele toestel, harde reset geven, testen of het dan wel werkt, backup terug zetten. Als het niet meer werkt na het terugzetten van de backup dan weet je dus dat het probleem veroorzaakt is in een instelling of een app.
Ja dat kon ik (en kan ik nu nog steeds als ik mijn sim in mijn N900 of N85 stop). Harde reset gaf hetzelfde probleem, ook voor het terugzetten van de backup. Moet ik gaan denken aan foute hardware? Als ik 'm naar een Nokia Carepoint breng ben ik 'm waarschijnlijk 4 weken kwijt (zeiden ze).

Edit: Robert, bedankt voor je hulp. Ik laat het weten als ik mijn nieuwe sim heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb zojuist nog even getest met mijn T-Mobile SIM en ik kan prima bellen op 3G, zowel bij een in-actieve dataverbinding (3G) als bij een actieve dataverbinding (3.5G). Wacht toch nog even de nieuwe SIM af om te zien wat er dan gebeurd. Als het dan nog niet werkt dan kun je hem altijd nog ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendee
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op Tweakers :)

Ik maak sinds enkele jaren gebruik van een iPhone, en nu wil ik weer eens wat anders. Sinds ik een iPad heb gebruik ik de iPhone nog maar nauwelijk. Enkel om te bellen. En dat is niet echt zijn sterkste punt. Zodoende zit ik nu sterk te twijfelen tussen de Desire HD en de Nokia N8.

Desire, omdat het een goed OS heeft met goede Google integratie.
N8 vanwege de fantastische camere met dedicated camere knop. En de reputatie van Nokia dat ze gewoon goede telefoons maken om daadwerkelijk mee te bellen.

Toch heb ikeen aantal requirements. Hopelijk zijn er mensen die omtrent de volgende punten verheldering kunnen bieden:

- wat zijn de ervaringen van de Nokia N8 en de Spotify app? En dan niet vorige Nokia/Symbian toestellen. Ik bedoel echt heel specifiek Spotify icm de N8. Hoe gaat het toestel om met een paar honderd (offline = gedownloade) nummers? Blijft het OS/telefoon dan ook goed reageren? Zelf ben ik een groot Spotify gebruiker. Als dit niet werkt op het apparaat, dan gaat de koop niet door.

- wat zijn de ervaringen met Joikuspot? Wordt de N8 dan net zo makkelijk in een wifi hotspot omgetoverd als bij de huidige Froyo Android apparaten? Of zijn er goede alternatieven voor?

- wat zijn de WIFI ervaringen? Ik lees op het Nokia forum redelijk wat klachten over verbindingen. Zelf heb ik een Airport Extreme N. Iemand ervaring met deze combo?

- Hoe probleemloos werkt het A2DP streamen? Het toestel heeft bluetooth 3.0 maar af en toe lees ik dat de verbinding kan wegvallen tijdens het streamen van muziek. Sinds enige tijd beschik ik over een Kenwoord DNX7260BT in de auto en daar streamt een iPhone of gewone Desire probleemloos heen. Tevens kan je dan gebruik maken van AVRCP. Hoe zijn de ervaringen met een Nokia N8? Kan muziek van derde apps zoals Spotify dan ook via A2DP verstuurd worden?

- Hoe krijg ik de geschoten foto's/video's van de N8 naar mijn Mac? De Desires HD heeft een optie om hem aan te sluiten als USB device. En dan kan je naar de contents browsen en de video's kopieren. Werkt dit net zo makkelijk met een N8? Ik lees veel over Windows maar niet OS X. Ben zelf gaan kijken op nokia.com/mac. Daar zag ik dat je eerst software moet installeren op je Mac alvorens je de mediabestanden van je telefoon kan halen. Klopt dit? Wordt de N8 niet automatisch herkend in OS X als een digitale camera/opslag apparaat zoals de iPhone/Android? Het enige wat ik wil doen zijn de mediabestanden downloaden naar mijn Mac. Niet naar iPhoto of iTunes.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Beetje balen trouwens dat ik net lees dat er weer mensen uit moeten bij Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:28:

Ze hebben net aangekondigd dat veel van de features die Symbian^4 krijgt ook te downloaden zullen zijn voor Symbian^3-telefoons, waaronder ook de nieuwe user interface. Dit neemt hopelijk een hoop angst weg dat de N8 binnenkort al weer achterhaald zal zijn!
Gisteren mijn N82 van een nieuwe firmware voorzien. Dat toestel is inmiddels zo'n drie jaar op de markt. Als er één fabrikant van smartphones goed is in het voorzien van updates, dan is het wel Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendee schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:00:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op Tweakers :)

- wat zijn de WIFI ervaringen? Ik lees op het Nokia forum redelijk wat klachten over verbindingen. Zelf heb ik een Airport Extreme N. Iemand ervaring met deze combo?
Hoi en welkom. :)

Ik kan je alleen antwoord geven over bovenstaande vraag. Ik gebruik zelf een Time Capsule, maar die werkt volgens mij hetzelfde als een Airport Extreme, maar dan nog met backup mogelijkheid erin. Anyway, werkt gewoon perfect met de N8 (en trouwens ook mijn oudere Nokia's).

Daarnaast heb ik nog een draadloze netwerk extender (Airport Express) en deze pakt hij ook probleemloos op.

Voor watbtreft je foto's: Ik werk meestal op mijn Windows pc thuis, maar ik heb 'm toevallig vorige week via de USB aan mijn iMac gehangen en die herkende 'm als modem. Ik vond dat niet zo handig, en ik ben niet Mac guru genoeg om dat aan te passen (lees: geen zin om uit te zoeken). Wellicht is het makkelijk in te stellen, maar ik heb de foto's uiteindelijk via bluetooth verstuurd. Dat ging trouwens zo makkelijk als je van een Mac mag/zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Het schijnt zo te zijn dat als javascript wordt uit gezet, de browser stukken vlugger werkt. Ik heb (nog) geen N8, dus ik kan het niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56

Ad Hox

N/A

Zou de blauwe versie ook gereleased worden in Nederland denken jullie? Is weer eens iets anders!

Of moet dit in het andere topic m.b.t. levertijden? Beetje dubieus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Blauw en oranje kunnen alleen via Nokia zelf worden besteld.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

Hoi Robert,

Ik voel me heel stom, maar ik heb nog nooit een DM gestuurd en kan het zo ook niet voor elkaar krijgen....
Ik zie wel dat er in mn profiel een - achter staat, maar krijg het niet voor elkaar om dit aan te passen.
Kan je mn anders een mailtje sturen? Dan reply ik daar op. Mijn mail adres is wouterlet at hotmail.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP voor internetradio op je N8:
Stel in OVI-store je toestel in op N97, zoek naar internet radio, stuur DL-link naar je mobiel en klik erop.
Werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
jeroendee schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:00:
- wat zijn de ervaringen van de Nokia N8 en de Spotify app? En dan niet vorige Nokia/Symbian toestellen. Ik bedoel echt heel specifiek Spotify icm de N8. Hoe gaat het toestel om met een paar honderd (offline = gedownloade) nummers? Blijft het OS/telefoon dan ook goed reageren? Zelf ben ik een groot Spotify gebruiker. Als dit niet werkt op het apparaat, dan gaat de koop niet door.
Die is voor iemand anders

- wat zijn de ervaringen met Joikuspot? Wordt de N8 dan net zo makkelijk in een wifi hotspot omgetoverd als bij de huidige Froyo Android apparaten? Of zijn er goede alternatieven voor?
Voor het oude touch Symbian werkte dat prima, aanzetten. Andere device pairen en klaar.

Ook voor iemand anders om te beantwoorden

- Hoe probleemloos werkt het A2DP streamen? Het toestel heeft bluetooth 3.0 maar af en toe lees ik dat de verbinding kan wegvallen tijdens het streamen van muziek. Sinds enige tijd beschik ik over een Kenwoord DNX7260BT in de auto en daar streamt een iPhone of gewone Desire probleemloos heen. Tevens kan je dan gebruik maken van AVRCP. Hoe zijn de ervaringen met een Nokia N8? Kan muziek van derde apps zoals Spotify dan ook via A2DP verstuurd worden?
Ik kan met m'n N97 via een Parrot alle geluiden die de telefoon maakt over de radio afgespeeld krijgen. Zelf youtube filmpjes (geluid alleen dan :P) gaat dan over de radio.

- Hoe krijg ik de geschoten foto's/video's van de N8 naar mijn Mac? De Desires HD heeft een optie om hem aan te sluiten als USB device. En dan kan je naar de contents browsen en de video's kopieren. Werkt dit net zo makkelijk met een N8? Ik lees veel over Windows maar niet OS X. Ben zelf gaan kijken op nokia.com/mac. Daar zag ik dat je eerst software moet installeren op je Mac alvorens je de mediabestanden van je telefoon kan halen. Klopt dit? Wordt de N8 niet automatisch herkend in OS X als een digitale camera/opslag apparaat zoals de iPhone/Android? Het enige wat ik wil doen zijn de mediabestanden downloaden naar mijn Mac. Niet naar iPhoto of iTunes.
Hoe het op een Mac werkt weet ik niet, maar als je op Windows er een USB kabel aanhangt vraagt je Nokia om in welke modus aangesloten te worden: PC Suite/Massaoplsag e.d. Als je dan Massaopslag selecteert kun je gewoon door de telefoon browsen als een USB stick.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Beetje balen trouwens dat ik net lees dat er weer mensen uit moeten bij Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:56:
Ik heb zojuist nog even getest met mijn T-Mobile SIM en ik kan prima bellen op 3G, zowel bij een in-actieve dataverbinding (3G) als bij een actieve dataverbinding (3.5G). Wacht toch nog even de nieuwe SIM af om te zien wat er dan gebeurd. Als het dan nog niet werkt dan kun je hem altijd nog ter reparatie aanbieden.
Ik heb inmiddels mijn nieuwe sim binnen en je had gelijk: het werkt nog steeds niet. Ik ga mijn N8 ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik ben totaal niet onder de indruk van de batterij. Ik haal met moeite het einde van de dag. Hij geeft heel lang 100% aan om vervolgens naar bijv 50% te springen.

Mogelijke oorzaken:
Whatsapp
Facebookwidtget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wie heeft er nog meer "last" van het kleur verschil tussen het kunstof en alluminium?
Ik heb een grijze en vind het contrast best hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:17:
TIP voor internetradio op je N8:
Stel in OVI-store je toestel in op N97, zoek naar internet radio, stuur DL-link naar je mobiel en klik erop.
Werkt top!
Welke moet je dan hebben?
Staan er zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Folkifoon schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:48:
Ik ben totaal niet onder de indruk van de batterij. Ik haal met moeite het einde van de dag. Hij geeft heel lang 100% aan om vervolgens naar bijv 50% te springen.

Mogelijke oorzaken:
Whatsapp
Facebookwidtget
Hoe (intensief) gebruik je 'm dan op een dag?
Voor de gebruikers die de N8 al wat langer hebben: hoe bevalt ie tot nu toe? Zijn er dingen waar je maar niet aan kan wennen bijv.?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Vandaag heb ik voor het eerst staan kijken van de lange batterijduur. Had vooral te maken dat ik de hele dag aan het treinreizen was. Er zit wel veel energie in het zoeken naar WLAN steeds, maar dat kun je ook uitzetten. Ik heb uren muziek en radio geluisterd, diverse malen GPS gebruikt (en per ongeluk aan laten staan), tientallen smsjes verstuurd, zo'n kwartiertje gebeld, 30 foto's gemaakt, en heb nu aan het eind van de dag (zo'n 18 uur in gebruik) zo'n 20% over. Maar dan wel de widgets daarvan zo'n 12 uur lang in offline mode, dat scheelt wel dus. Wel hetzelfde probleem dat ie heel lang op 100% staat en dan opeens naar 50% schiet (er zit wel iets tussen, maar dat moet je maar net treffen).

Verder blijven de bugs wel irritant. Toch wel vaak vastlopers. Moet wel zeggen dat je hem echt moet behandelen als een Nokia, ik kan precies aanvoelen wanneer ie het niet meer aankan. Ik heb nu redelijk vaak meegemaakt dat de task manager (en vervolgens alles) vastloopt (meestal wanneer een applicatie een zware bewerking uitvoert), en als je inzoomt op een foto wordt het scherm soms zwart. Ik heb het gevoel dat sommige bugs voortkomen uit een soort interactie tussen verschillende apps, ik ga het eens beter bijhouden. Bijvoorbeeld wil de muziekspeler nog wel eens opeens tevoorschijn komen als je een sms aan het schrijven bent.

Trouwens, mijn oor zet soms gesprekken in stand by. Dat scherm wordt toch wel gewoon gelockt als je je oor tegen die sensor houdt, of hou ik dat kreng verkeerd vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:28:

Kijk dit klinkt met de dag beter en beter ;) Het zal mij dus niks verbazen als de N8 over 1 jaar eigenlijk S*4 draait zonder dat te vermelden. (gezien ze de serie nummers willen weglaten) Een nieuwe UI klinkt best wel goed gezien ik toch wel wat negatieve geluiden hoor dat de huidige UI verouderd aanvoelt. (Ik heb zelf nog nooit een NoKia gehad dus kan niet zelf oordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik volg dit fantastische forum ook al een tijdje, heel gemakkelijk hoe je hier van alles over dit toestel kan leren en oplossingen kan vinden voor allerlei problemen. Toch heb ik hier nog enkele dingen die ik zou willen weten nog niet gevonden dus vandaar mijn eerste post.
Voor zover ik weet heeft de N8 geen clearblack display (CBD), of wel? Indien niet, zal dit er nooit van komen of zouden er over enkele maanden N8 toestellen kunnen komen die dit wel hebben? En zo niet, heeft iemand al ergens een vergelijk gezien tussen het scherm van de N8 en de E7 (wel CBD)?
Is het mogelijk om FM radio te luisteren over de luidspreker zonder dat er een headset aangesloten is, of moet dit nog steeds omdat het moet dienen als antenne?
Dit lijkt offtopic maar is het niet hoop ik. Enkele dagen geleden lag de belgische site van Nokia plat, dus keek ik even op de nederlandse, waar je tot mijn verbazing de N8 kunt bestellen, wat helemaal niet kan op de belgische. Hier, in belgië dus, duurt het nog zo'n maand voor hij in de winkels ligt. Wel heb ik familie in Nederland. Zou het gevaarlijk zijn om hen één voor mij te laten bestellen en dit dan in België te gebruiken, met die IMEI nummers, ivm software updates, apps of services? Of is er tussen de nederlandse en belgische versies weinig of geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:34:
Hallo, ik volg dit fantastische forum ook al een tijdje, heel gemakkelijk hoe je hier van alles over dit toestel kan leren en oplossingen kan vinden voor allerlei problemen. Toch heb ik hier nog enkele dingen die ik zou willen weten nog niet gevonden dus vandaar mijn eerste post.
Voor zover ik weet heeft de N8 geen clearblack display (CBD), of wel? Indien niet, zal dit er nooit van komen of zouden er over enkele maanden N8 toestellen kunnen komen die dit wel hebben? En zo niet, heeft iemand al ergens een vergelijk gezien tussen het scherm van de N8 en de E7 (wel CBD)?
Is het mogelijk om FM radio te luisteren over de luidspreker zonder dat er een headset aangesloten is, of moet dit nog steeds omdat het moet dienen als antenne?
Dit lijkt offtopic maar is het niet hoop ik. Enkele dagen geleden lag de belgische site van Nokia plat, dus keek ik even op de nederlandse, waar je tot mijn verbazing de N8 kunt bestellen, wat helemaal niet kan op de belgische. Hier, in belgië dus, duurt het nog zo'n maand voor hij in de winkels ligt. Wel heb ik familie in Nederland. Zou het gevaarlijk zijn om hen één voor mij te laten bestellen en dit dan in België te gebruiken, met die IMEI nummers, ivm software updates, apps of services? Of is er tussen de nederlandse en belgische versies weinig of geen verschil?
wellicht alleen het toetsenbord? in Nl is het qwerty en BE azerty?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Welke moet je dan hebben?
Staan er zoveel.
Nokia Internet Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:34:
Voor FM radio is altijd een antenne nodig, maar je kan ook internet radio installeren vanuit de ovi store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Nimban: De n8 heeft geen CBD. En waarschijnlijk zal die het ook niet krijgen

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N8 heeft geen CBD maar ik vroeg mij af of de c7 dat wel heeft dan?

De C7 is namelijk aanzienlijk goedkoper, dunner, heeft een vervangbare batterij en zou dus een beter scherm hebben. De camera kan mij een ruk wezen want ik ben eerlijk gezegd a; met 5mp dik tevreden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

De C7 wel heeft het wel. De CBD is echter maar een polarisatielaagje over het scherm en kost daarom niet veel, dus opzich kan het ook aangebracht worden bij goedkopere toestellen. De C7 is een erg mooi telefoon, als ik de N8 niet had, had ik die genomen : )

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Woudtwe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:20:
[...]

Ik voel me heel stom, maar ik heb nog nooit een DM gestuurd en kan het zo ook niet voor elkaar krijgen....
Ik zie wel dat er in mn profiel een - achter staat, maar krijg het niet voor elkaar om dit aan te passen.
offtopic:
Klik hier en plaats een vinkje achter 'Direct Messages' :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Even een leuk filmpje, geschoten met de N8!
Geweldig! http://blogs.forbes.com/d...lds-smallest-film/?ref=nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb sinds een paar dagen ook een N8, toptoestel. Ik zou alleen graag willen weten of er al iets bekend is over een applicatie voor Uitzending en/of RTL gemist. Op verschillende sites staat dat via WebTV dit mogelijk zou moeten zijn, maar het is geen standaard optie. Als ik in de Ovi Store kijk bij WebTV staan ze er ook niet tussen.

Daarnaast lukt het me niet om ze beide gewoon via de mobiele versies van de site te kijken. De video's blijven oneindig hangen op 'laden'.

Iemand enig idee? Alvast bedankt voor het antwoord :)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik wacht nog op een leuke aanbieding bij een van de gsm aanbieders maar heeft iemand ervaring met de navigatie?
Werkt deze goed en heeft iemand ook Sygic erop gezet?
Op mijn samsung innov8 werkt deze feilloos maar de satio van mijn vrouw krijgt amper een fix en valt steeds uit.
Ik ben benieuwd naar de navigatie ervaringen met de N8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
pven schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:54:
[...]

offtopic:
Klik hier en plaats een vinkje achter 'Direct Messages' :)
Top, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:51:
De C7 wel heeft het wel. De CBD is echter maar een polarisatielaagje over het scherm en kost daarom niet veel, dus opzich kan het ook aangebracht worden bij goedkopere toestellen. De C7 is een erg mooi telefoon, als ik de N8 niet had, had ik die genomen : )
Dan is het jammer dat Nokia dit niet bij de N8 heeft gedaan. Heb net een video gezien op mobilecowboys van een vergelijking tussen de N8 en de super amoled van de Galaxy S, en moet zeggen dat ik het scherm van de Galaxy S toch iets beter vond, helderder. Een video van een vergelijking tussen een CBD en super amoled heb ik nog niet gezien, maar heb wel een poll gevonden op mynokiablog (oké, misschien wat partijdig maar dan nog) waar 88% het scherm van de E7 beter vond dan dat van de Galaxy S, en fotos waar dat ook wel zo lijkt, wat op zijn beurt al wat beter was dan het Retina display van de Iphone (blauwer). Dus de CBD kon wel eens het beste scherm worden. Hadden ze dit dus bij de N8 ook gedaan, dan had hij dus bovenop de beste camera ook nog eens het beste scherm gehad.
En met het recente nieuws dat er geen Symbian^4 meer komt en Symbian^3 ook verdwijnt en alles gewoon Symbian wordt met continue updates, en alles in QT geschreven kan en gaat worden, zal de software hopelijk ook snel aanzienlijk verbeteren.
Dus als Nokia hier ook leest, please breng die CBD ook in de N8 en dan heb je echt een supertelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 06:34
Velga schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:34:
Ik wacht nog op een leuke aanbieding bij een van de gsm aanbieders maar heeft iemand ervaring met de navigatie?
Sygic werkt prima op de N8, is al eerder in dit topic genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:07:
Ik heb sinds een paar dagen ook een N8, toptoestel. Ik zou alleen graag willen weten of er al iets bekend is over een applicatie voor Uitzending en/of RTL gemist. Op verschillende sites staat dat via WebTV dit mogelijk zou moeten zijn, maar het is geen standaard optie. Als ik in de Ovi Store kijk bij WebTV staan ze er ook niet tussen.

Daarnaast lukt het me niet om ze beide gewoon via de mobiele versies van de site te kijken. De video's blijven oneindig hangen op 'laden'.

Net even getest. Beiden werken hier feiloos. Ligt het mischien aan je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velga schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:34:
Op mijn samsung innov8 werkt deze feilloos maar de satio van mijn vrouw krijgt amper een fix en valt steeds uit.
Ik ben benieuwd naar de navigatie ervaringen met de N8
Ik gebruikte altijd Sygic, maar ik was positief verrast over de built in ovi maps met flitspaal meldingen.
Ik blijf het voorlopig even proberen. Grafisch minder mooi, maar werkt prima! En bovendien niet de irritante vraag of je Sygic wil afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

notorious_roy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:07:

noki_JA schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:47:
[...]

Mij lukt het ook niet. RTL gemist video´s vereist Silverlight en dat zit niet in symbian helaas. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:15:
[...]

Mij lukt het ook niet. RTL gemist video´s vereist Silverlight en dat zit niet in symbian helaas. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Gewoon met de browser naar google gegaan. Uitzending gemist ingetypt en de mobiele link aangeklikt. Voor rtl gezocht op rtl gemist mobiel. Bij rtl moet je voor sommige zaken betalen, maar het nieuws werkte gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 02:46:
[...]

Gewoon met de browser naar google gegaan. Uitzending gemist ingetypt en de mobiele link aangeklikt. Voor rtl gezocht op rtl gemist mobiel. Bij rtl moet je voor sommige zaken betalen, maar het nieuws werkte gewoon gratis.
Ja dat is de nieuwe site van rtlgemist voor de iphone, mobiel en ipad. www.rtlxl.nl. Dan is alleen het nieuws en het weer gratis. En ook van die babyprogramma's, waar je niks aan hebt. Dus voor bijvoorbeeld voetbal international moet je op mobiel dus betalen terwijl het op de pc niet hoeft.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:19:
[...]

Ja dat is de nieuwe site van rtlgemist voor de iphone, mobiel en ipad. www.rtlxl.nl. Dan is alleen het nieuws en het weer gratis. En ook van die babyprogramma's, waar je niks aan hebt. Dus voor bijvoorbeeld voetbal international moet je op mobiel dus betalen terwijl het op de pc niet hoeft.
Ja dan wordt het thuisblijven voor je favorite programma's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:47:
[...]

Zowel over 3G als over Wifi krijg ik na een tijdje de melding "kan niet verbinden met server". De witte pijl blijft ronddraaien... Geen idee verder.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:41
heeft iemand al die nieuwe firmware uitgeprobeerd ?
http://www.symbiantweet.c...to-v011-012#disqus_thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Scipionyx schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:43:
[...]

Hoe (intensief) gebruik je 'm dan op een dag?
Voor de gebruikers die de N8 al wat langer hebben: hoe bevalt ie tot nu toe? Zijn er dingen waar je maar niet aan kan wennen bijv.?
Ik gebruik mijn telefoon wel intensief..maar een uur muziek luisteren, beetje bellen, wat surfen, filmpje schieten paar fotos maken moet toch geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit de huidige firmware waar de N8 mee geleverd wordt. Bij mij stond ie er in ieder geval al op.
Heb jij een oudere FW dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tape14
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 16:06
Ondertussen een week de N8 in bezit en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Dit forum speelde een belangrijke rol in de beslissing tot aankoop en voor wat hoort wat dus hierbij mijn ervaringen:

Allereerst de bestelling. Heb de telefoon bij de officiele nokia shop gekocht i.v.m. de levertijden en de zekerheid dat de telefoon niet “branded” was. (mijn 5800 was origineel een O2 duitsland telefoon, erg irritant). Met een via google opgespoorde kortingscode was de N8 in de nokiashop goed te betalen. De telefoon werd dezelfde dag verzonden maar toen begon de ellende. Na een week stoeien met de Nokia en UPS klantenservice werd duidelijk dat in elk systeem het goede huisnummer stond behalve op het pakketje zelf. Erg frustrerend allemaal maar na een week had ik hem binnen. Is de eerste keer dat ik echt problemen heb gehad met een online bestelling. Dikke minpunten voor de Nokiashop.

Positief:

De eerste indruk. Een erg mooie telefoon die kwalitatief erg goed aanvoelt. Wellicht zegt het helemaal niks over de bestandheid tegen laten vallen maar voor mij is de solide indruk een groot verkoopargument tegenover de plastic indruk die een Galaxy S achterlaat. Als je het verschil waardeert tussen hoe een Mercedes en een KIA deur dichtvalt dan snap je waar ik het over heb. Enige kraakje zit in de plastic uiteinden die op het grensvlak met de aluminium achterkant enige speling vertonen.

Het scherm is erg mooi maar de kleuren zijn wellicht net een beetje donker. Het scherm reageert erg goed op aanraking. De 5800 was voor een resistief scherm niet slecht maar dit is een verademing. Af en toe wordt een aanraking niet geregistreert maar dat komt volgens mij omdat het os dan te druk bezig is om zich met het touchscreen bezig te houden. Of zoiets.

De telefoon voelt behoorlijk rap aan. Komt niet vaak voor dat je erg lang op iets moet wachten waarvoor je denkt dat je niet zou hoeven wachten.

De mogelijkheid om divx af te spelen werkt als een trein. Bekeek veel filmpjes op mijn 5800 maar het converten was eigenlijk net teveel werk. Nu sleep je er een hele map met The Office of iets dergelijks op je telefoon en het werkt direct. De interne media library wordt direct geupdate, iets wat bij de 5800 soms erg lang kon duren.

OVI maps werkt erg goed, GPS fix is er bijzonder snel met A-GPS. Zonder A-GPS niet getest.

De camera is terecht het main selling point van de N8. Werkt snel en goed en de foto’s zijn niet alleen “voor een telefoon”erg mooi. Heb de N8 gekocht omdat ik dan mijn compact camera kan verkopen die ik toch niet veel gebruik. Een beslissing waar ik achteraf zeker geen spijt van heb. Zowel partypics als het simpele point&shoot werk zijn goed met de telefoon te doen. De filmpjes zijn ook prima, zelfs bij weinig licht zijn nog aardige video’s te maken waarbij dan natuurlijk wel de nodige ruis komt kijken. De geluidskwaliteit in filmpjes is erg goed.

De geluidskwaliteit van de bijgeleverde headset is lang niet slecht. Prima in-ear dopjes aan een raar plat snoertje.

Over de accuduur kan ik nog niet al teveel zeggen omdat ik nog niet echt een vast gebruikspatroon heb ontwikkeld. Ja, de hele dag Angry Birds spelen trekt je accu wel leeg. Aan de andere kant kun je de hele dag muziek luisteren zonder een balkje te verliezen. Ik verwacht eigenlijk uiteindelijk wel prima twee dagen met een lading te kunnen.

Minpuntjes/bugs.

De eerste dagen dat ik de telefoon had voelde de telefoon enigszins buggy aan en moest ik de telefoon een aantal keer herstarten omdat hij bleef hangen. Ik heb daar de laatste week eigenlijk geen last meer van. Wellicht komt dat omdat je in het begin allerlei dingen aan het instellen en installeren bent. Bij normaal gebruik werkt alles prima.

Heb wel eens dat de telefoon blijft denken dat ik met twee vingers het scherm aanraak. Na het inzoomen op een foto blijft de telefoon in zoom modus en kan ik dus niet met 1 vinger pannen. Verdwijnt weer na een beetje vegen over het scherm. Gebeurd alleen in de foto viewer.

De anologe tv out wordt niet gedetecteert bij sommige tv’s (gaat in headset modus). Bij andere tv’s werkt het prima. HDMI werkt ook maar nog niet echt gebruikt.

De headsetknoppen werken soms niet direct. Je moet de headset dan opnieuw inprikken.
Als je tijdens bellen de dialer opent om servicemenu’s te bedienen heb je geen ophang-knop meer tot je beschikking. Beetje irritant.

Tekstinvoer is inderdaad niet het sterkste punt van de telefoon. Had erg gehoopt dat Symbian^3 niet meer naar een apart scherm zou springen om tekstinvoer mogelijk te maken. Zelf vind ik het niet zo erg dat er geen portrait qwerty op zit. Door de telefoon te draaien kun je nu kiezen tussen de manieren van tekstinvoer. Maar het scherm is groot genoeg om qwerty in portrait mogelijk te maken dus toch wel onbegrijpelijk dat de mogelijkheid er niet is. En de spatiebalk is wat klein in landscape mode.

De browser voelt wel een beetje ouderwets aan. Niet perse langzaam maar het schakelen tussen vensters is niet erg duidelijk en andere handigheden die bijvoorbeeld wel in Android zitten mis je soms wel.
Mail for exchange is flink geupgrade maar er is nog wel ruimte voor meer verbeteringen. Submappen zijn bijvoorbeeld net te ver weggestopt.

Conclusie:

Ik vond de aankoop van de N8 wel een soort risico. Willens en wetens een telefoon kopen met een langzamere processor dan de concurrentie en een wat gedateerd besturingsysteem. Mijn goede ervaringen met een 5800 trok mij over de streep en ik heb daar zeker geen spijt van. Kijk wel goed naar wat je van je telefoon verwacht en hoe je hem gaat gebruiken. Voor mij is de gratis navigatie in het buitenland een erg belangrijk punt en gecombineerd met de camera maakt dat ik prima kan leven met de kleine tekortkomingen die de N8 zou hebben ten opzichte van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
*edit* nvt

[ Voor 97% gewijzigd door Sipio op 26-10-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Een aantal maanden geleden was er sprake van een N8-01. Deze zou t.o.v. de N9 een querty toetsenbord hebben en 8 mp camera. Komt dat toestel nog, is is dit de E7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tape 14

Mooie repo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Swype keyboard on the Nokia N8

Wat denken jullie hiervan, nu nog niet beschikbaar maar het komt er aan?
Wat weer een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Ja, lijkt me wel mooi om te testen. Alleen dan nog wachten tot het in het nederlands verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Vandaag is mn e66 overleden dus ga kiezen tussen de C7 en de N8 (of wellicht de C6-01). Kan iemand mij vertellen of op een van deze toestellen een status-LED zit die oplicht bij gemiste gesprekken?
En kan je per persoon een aparte SMS-toon instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Batsu schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:07:
Vandaag is mn e66 overleden dus ga kiezen tussen de C7 en de N8 (of wellicht de C6-01). Kan iemand mij vertellen of op een van deze toestellen een status-LED zit die oplicht bij gemiste gesprekken?
En kan je per persoon een aparte SMS-toon instellen?
De home-button die voor op de N8 zit licht op bij een gemist gesprek.
Een aparte sms-tone instellen per persoon kan op geen enkel toestel dat op symbian^3 draaid. Ik heb het op mijn N8 in ieder geval niet kunnen vinden en de C7 en C6-01 zullen op dezelfde symbian^3 draaien. Mijn oude N95 met symbian s60v3 kon dat geloof ik al niet.
Je kan natuurlijk wel uiteraard een ring(bel)-tone per persoon instellen.

Als je niets om een goede camera geeft zou ik zeggen ga dan voor de C7(is wel iets groter in omvang maar niet veel).
Als je graag een goede camera wil ga dan voor de N8.. dan maakt de camera het gemis van een fysiek toetsenbord echt wel goed. Swype binnekort en waarschijnlijk ook qwerty-keyboard in portrait wat later zitten er toch aan te komen anyway.
De N8 maakt super goede foto's en de flits daarop verlicht zelfs in het donkerste nog de hele omgeving.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
SpitfireNL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:36:
[...]

Een aparte sms-tone instellen per persoon kan op geen enkel toestel dat op symbian^3 draaid. Ik heb het op mijn N8 in ieder geval niet kunnen vinden en de C7 en C6-01 zullen op dezelfde symbian^3 draaien. Mijn oude N95 met symbian s60v3 kon dat geloof ik al niet.

Als je niets om een goede camera geeft zou ik zeggen ga dan voor de C7(is wel iets groter in omvang maar niet veel).
Als je graag een goede camera wil ga dan voor de N8.. dan maakt de camera het gemis van een fysiek toetsenbord echt wel goed. Swype binnekort en waarschijnlijk ook qwerty-keyboard in portrait wat later zitten er toch aan te komen anyway.
De N8 maakt super goede foto's en de flits daarop verlicht zelfs in het donkerste nog de hele omgeving.
thanks! verschil tussen c7 en n8 is duidelijk, maar dan de nog goedkoepre C6-01? Behalve kleiner scherm, intern geheugen en kleinere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
[...]

dat ze dan maar eens op gaan schieten met de e7 releasen, kunnen we eens wat foto en video kwaliteit gaan vergelijken.
ze hebben allebei hun voors en tegens...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Woudtwe schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:30:
Ja, lijkt me wel mooi om te testen. Alleen dan nog wachten tot het in het nederlands verschijnt...
Ik heb het getest (in het Engels) en het werkt super. Op dit moment verkies ik het T9 nog boven het typen op het qwerty toetsenbord...maak ik teveel foutjes op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
Ik las trouwens ergens dat het apparaat video-bestanden groter dan 2gb niet af kon spelen? klopt dit?

Ik zal proberen te zoeken waar ik het las.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Een heel vreemd probleem heb ik. Als t9 bij het typen van een sms aanstaat (in portrait stand) krijg ik verkeerde letters bij het typen. Heeft iemand anders hetzelfde?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
beezze schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:20:
Ik las trouwens ergens dat het apparaat video-bestanden groter dan 2gb niet af kon spelen? klopt dit?

Ik zal proberen te zoeken waar ik het las.
Dat herinner ik mezelf ook nog ergens gelezen te hebben.
Nu ben ik zojuist video bestanden gaan zoeken van groter dan 2gb. van gewone .avi divx/xvid format.
Dat viel niet mee om die te vinden want divx/xvid films en series worden vaak max 1.4gb gemaakt.
En daarum nu vermoed ik dat waar die 2gb limit voor geldt is alleen voor HD 720p(mkv/mp4) bestanden.

Zo gauw als ik het bestand .avi (divx/xvid) van groter dan 2gb binnen heb zal ik het testen en hier mijn bevindingen posten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
M.E.Amrani schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:21:
Een heel vreemd probleem heb ik. Als t9 bij het typen van een sms aanstaat (in portrait stand) krijg ik verkeerde letters bij het typen. Heeft iemand anders hetzelfde?
Buitenlands toestel? Ergens hierboven staat hoe je de productcode boven water kan krijgen en welke productcode bij welk land hoort. Als je je N8 niet via Nokia hebt gekocht, heb je een buitenlands toestel te pakken, daar Nokia nog niet aan winkels in NL levert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
pegagus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:10:
[...]

Buitenlands toestel? Ergens hierboven staat hoe je de productcode boven water kan krijgen en welke productcode bij welk land hoort. Als je je N8 niet via Nokia hebt gekocht, heb je een buitenlands toestel te pakken, daar Nokia nog niet aan winkels in NL levert,
Je productcode kan je opvragen via *#0000#
Voor NL:
059C9X4: N8-00 RM-596 Country Variant Netherlands NL v1 Blue_COLOR
059C640: N8-00 RM-596 Country Variant Netherlands NL v1 Dark Grey
059D3P9: N8-00 RM-596 Country Variant Netherlands NL v1 Green_COLOR
059C9X7: N8-00 RM-596 Country Variant Netherlands NL v1 Orange_COLOR
059C9X1: N8-00 RM-596 Country Variant Netherlands NL v1 Silver White_COLOR
Voor de rest van de lijst vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Jawel, daar is Poeh weer met z'n gezeur over de SAR-waarde. Voor degenen die in-depth willen weten waar ze aan toe zijn:

https://gullfoss2.fcc.gov...ttachment.html?id=1272321

(FCC SAR Compliance Test Report)

Ik ga me er eens in verdiepen. Weet iemand op voorhand welke frequenties we in Nederland gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Poeh schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:53:
Jawel, daar is Poeh weer met z'n gezeur over de SAR-waarde. Voor degenen die in-depth willen weten waar ze aan toe zijn:

https://gullfoss2.fcc.gov...ttachment.html?id=1272321

(FCC SAR Compliance Test Report)

Ik ga me er eens in verdiepen. Weet iemand op voorhand welke frequenties we in Nederland gebruiken?
beetje googelen kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Batsu schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

beetje googelen kan geen kwaad
beetje vriendelijker reageren ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Poeh schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:01:
[...]

beetje vriendelijker reageren ook niet
mijn reactie was nochtans vrij vriendelijk. Het antwoord op je vraag is namelijk echt heel simpel met googel op te zoeken en derhalve hoort het niet echt thuis hier op tweakers lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Volgens Wikipedia (Wikipedia: GSM (communicatie)) gebruikt Vodafone in Nederland de GSM900 en GSM1800 frequenties. Helaas staan deze niet in het eerdergenoemde rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
Een mooi filmpje geschoten met de N8...'The Commuter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 18:15
[...]

Aparte beltonen instellen met Symbian kan wel degelijk en volgens mij kan dat zelfs op alle toestellen. Je kunt namelijk groepen aanmaken die elk een eigen beltoon hebben.

Volgens mij kun je het vinden - even uit mijn hoofd - onder Contacten > Groepen. Aan zo'n groep kun je een afwijkende beltoon toekennen, waarna je elk contact vervolgens weer aan zo'n groep kunt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Xprezzi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

Aparte beltonen instellen met Symbian kan wel degelijk en volgens mij kan dat zelfs op alle toestellen. Je kunt namelijk groepen aanmaken die elk een eigen beltoon hebben.
Voor smsen? Kan op Satio (s60v5) in ieder geval niet .Lijkt me zowezo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

pegagus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:10:
[...]

Ik had al gekeken en ik schijn een Hollands toestel te hebben. Ook de taal staat ingesteld op Nederlands. Het probleem wordt verholpen als ik mijn telefoon opnieuw opstart, maar later doet ie weer zo gek

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Xprezzi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

Volgens mij kun je het vinden - even uit mijn hoofd - onder Contacten > Groepen. Aan zo'n groep kun je een afwijkende beltoon toekennen, waarna je elk contact vervolgens weer aan zo'n groep kunt koppelen.
Even goed lezen ;) wij hebben het daar over smstonen.. en niet over beltonen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Ik wil jullie toch even op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond de slijtageplekken.
Robert had de foto van mijn telefoon doorgegeven aan Nokia, die is bij de ontwikkelaars in Finland terecht gekomen en deze schrokken hier toch wel van en wilden hem graag zien om nader te onderzoeken.

Vandaar dat ze mij binnenkort een nieuw toestel opsturen en daarna het "oude" op komen halen (zodat ik mijn gegevens nog even over kan zetten). Ik heb ook gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden en dit zouden ze doen, dus wordt vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een up-grade soft of firmware voor Nokia N8 is, wordt dat dan duidelijk bekend gemaakt en wordt dan ook aangegeven wat er is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
SpitfireNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 05:10:
[...]
Dat herinner ik mezelf ook nog ergens gelezen te hebben.
Nu ben ik zojuist video bestanden gaan zoeken van groter dan 2gb. van gewone .avi divx/xvid format.
Dat viel niet mee om die te vinden want divx/xvid films en series worden vaak max 1.4gb gemaakt.
En daarum nu vermoed ik dat waar die 2gb limit voor geldt is alleen voor HD 720p(mkv/mp4) bestanden.

Zo gauw als ik het bestand .avi (divx/xvid) van groter dan 2gb binnen heb zal ik het testen en hier mijn bevindingen posten.
Ik heb het nu eindellijk geprobeerd. 2 video bestanden van ongeveer 2,87 gb groot in normaal divx/xvid format .avi. En de N8 geeft dan een error bij het starten ervan via de file browser. Ze komen ook niet zichtbaar in je foto browser zoals alle andere videos wel gewoon doen. Blijkt dat die grens wel degelijk dus op 2gb kan liggen voor alle soorten video bestanden. Misschien dat ik anders binnekort eens nog een .mp4 kan proberen of dat een uitzondering is.... die heb ik nog niet geprobeerd

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 18:15
SpitfireNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

Even goed lezen ;) wij hebben het daar over smstonen.. en niet over beltonen.
8)7

Oeps... sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023

Voor zover ik eruit kan opmaken een nieuwe versie van de browser 7.2.73 waar de C7 standaard mee komt. In het bovenstaande filmpje wordt een site van 10MB geladen als ik het goed zie, doet ie best rap over een 3G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
SpitfireNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Ik heb het nu eindellijk geprobeerd. 2 video bestanden van ongeveer 2,87 gb groot in normaal divx/xvid format .avi. En de N8 geeft dan een error bij het starten ervan via de file browser. Ze komen ook niet zichtbaar in je foto browser zoals alle andere videos wel gewoon doen. Blijkt dat die grens wel degelijk dus op 2gb kan liggen voor alle soorten video bestanden. Misschien dat ik anders binnekort eens nog een .mp4 kan proberen of dat een uitzondering is.... die heb ik nog niet geprobeerd
Ja dat zal denk ik ook niet lukken dan. Wel jammer want als je 720p mkv films hebt zijn, die vaak toch wel boven de 4gb.
Maar goed, voor in de trein is een divxje voldoende

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
*dubbelpost*

[ Voor 83% gewijzigd door Webjunkie op 28-10-2010 00:57 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
Beanie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:14:
[doet ie best rap over een 3G verbinding.
volgens mij is het WIFI.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er naast de indicatie van een snel knipperende menuknop nog een mogelijkheid gemiste oproepen, sms, enz in de screensaver weer te geven?
De Musicplayer screensaver bied deze functie, maar dat is weer met kleine klok :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Misschien trap ik nu een open deur (voor jullie) in, maar het bericht dat de accu niet (zelf) verwijderbaar is, is inmiddels achterhaald:

http://www.allaboutphones...kkelijk-te-vervangen.html

Een geruststellende gedachte, aangezien ik mijn N95 al vaak alleen heb kunnen 'redden' door het verwijderen en opnieuw plaatsen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Poeh schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:28:
Misschien trap ik nu een open deur (voor jullie) in, maar het bericht dat de accu niet (zelf) verwijderbaar is, is inmiddels achterhaald:

http://www.allaboutphones...kkelijk-te-vervangen.html

Een geruststellende gedachte, aangezien ik mijn N95 al vaak alleen heb kunnen 'redden' door het verwijderen en opnieuw plaatsen van de accu.
maar bij de N8 is het toch een kwestie van de aan-uit knop lang inhouden? dat werkte bij de oude symbians niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
Ik heb nu sinds een week de Nokia N8, in vergelijking met de Nokia X6 een super toestel.

Echter heb ik 1 opmerking en ik weet niet of jullie hier ook last van hebben. Ik kan maar 1 dag met mijn batterij, ik moet hem savonds opladen anders haal ik smorgens een uurtje of 11 niet!
Ik heb verder geen applicatie's open staan, alleen whatsapp.

Verder heb ik ook problemen dat hij elke x met het internet connect. Heb thuis de wlan al uitgezet om e batterij te sparen maar de 3g verbinding wordt elke x autoamtisch tot stand gebracht, in het menu aangegeven dat voor hij verbind het moet vragen, maar dat doet het toestel niet. Dit is erg lastig voor mij aangezien ik dicht bij de grens woon en als je ff niet oplet krijg je zo hoge kosten voor mobiel internet in het buitenland :(.
Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic