Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op Tweakers
Ik maak sinds enkele jaren gebruik van een iPhone, en nu wil ik weer eens wat anders. Sinds ik een iPad heb gebruik ik de iPhone nog maar nauwelijk. Enkel om te bellen. En dat is niet echt zijn sterkste punt. Zodoende zit ik nu sterk te twijfelen tussen de Desire HD en de Nokia N8.
Desire, omdat het een goed OS heeft met goede Google integratie.
N8 vanwege de fantastische camere met dedicated camere knop. En de reputatie van Nokia dat ze gewoon goede telefoons maken om daadwerkelijk mee te bellen.
Toch heb ikeen aantal requirements. Hopelijk zijn er mensen die omtrent de volgende punten verheldering kunnen bieden:
- wat zijn de ervaringen van de Nokia N8 en de Spotify app? En dan niet vorige Nokia/Symbian toestellen. Ik bedoel echt heel specifiek Spotify icm de N8. Hoe gaat het toestel om met een paar honderd (offline = gedownloade) nummers? Blijft het OS/telefoon dan ook goed reageren? Zelf ben ik een groot Spotify gebruiker. Als dit niet werkt op het apparaat, dan gaat de koop niet door.
- wat zijn de ervaringen met Joikuspot? Wordt de N8 dan net zo makkelijk in een wifi hotspot omgetoverd als bij de huidige Froyo Android apparaten? Of zijn er goede alternatieven voor?
- wat zijn de WIFI ervaringen? Ik lees op het Nokia forum redelijk wat klachten over verbindingen. Zelf heb ik een Airport Extreme N. Iemand ervaring met deze combo?
- Hoe probleemloos werkt het A2DP streamen? Het toestel heeft bluetooth 3.0 maar af en toe lees ik dat de verbinding kan wegvallen tijdens het streamen van muziek. Sinds enige tijd beschik ik over een Kenwoord DNX7260BT in de auto en daar streamt een iPhone of gewone Desire probleemloos heen. Tevens kan je dan gebruik maken van AVRCP. Hoe zijn de ervaringen met een Nokia N8? Kan muziek van derde apps zoals Spotify dan ook via A2DP verstuurd worden?
- Hoe krijg ik de geschoten foto's/video's van de N8 naar mijn Mac? De Desires HD heeft een optie om hem aan te sluiten als USB device. En dan kan je naar de contents browsen en de video's kopieren. Werkt dit net zo makkelijk met een N8? Ik lees veel over Windows maar niet OS X. Ben zelf gaan kijken op nokia.com/mac. Daar zag ik dat je eerst software moet installeren op je Mac alvorens je de mediabestanden van je telefoon kan halen. Klopt dit? Wordt de N8 niet automatisch herkend in OS X als een digitale camera/opslag apparaat zoals de iPhone/Android? Het enige wat ik wil doen zijn de mediabestanden downloaden naar mijn Mac. Niet naar iPhoto of iTunes.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Beetje balen trouwens dat ik net lees dat er weer mensen uit moeten bij Nokia...