Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
frontje30 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:09:
Ik heb nu sinds een week de Nokia N8, in vergelijking met de Nokia X6 een super toestel.

Echter heb ik 1 opmerking en ik weet niet of jullie hier ook last van hebben. Ik kan maar 1 dag met mijn batterij, ik moet hem savonds opladen anders haal ik smorgens een uurtje of 11 niet!
Ik heb verder geen applicatie's open staan, alleen whatsapp.

Verder heb ik ook problemen dat hij elke x met het internet connect. Heb thuis de wlan al uitgezet om e batterij te sparen maar de 3g verbinding wordt elke x autoamtisch tot stand gebracht, in het menu aangegeven dat voor hij verbind het moet vragen, maar dat doet het toestel niet. Dit is erg lastig voor mij aangezien ik dicht bij de grens woon en als je ff niet oplet krijg je zo hoge kosten voor mobiel internet in het buitenland :(.
de reden meteen dat je batterij relatief snel leeg is. Bovendien zal de batterij in de tijd nog wel iets beter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Batsu schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

de reden meteen dat je batterij relatief snel leeg is. Bovendien zal de batterij in de tijd nog wel iets beter worden
Inderdaad.. ik heb mijn nokia N8 nu al een maand.. de eerste 2 weken deed ik ook een dag met de batterij. maar gebruikte hem ook wel erg intensief. Maar hij wordt steeds efficienter en kan nu inmiddels 2 dagen er mee doen terwijl ik elke 30 minuten mijn hotmail laat checken en vaak uren achter elkaar ebuddy aan heb staan. Het lijkt dan ook hoe vaker je hem gebruikt en oplaad hoe efficienter de batterij wordt.
Als hij elke x connect met het internet en je wilt dat juist niet dan heb je toch ergens een applicatie op de achtergrond die dat veroorzaakt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
SpitfireNL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:57:
[...]

Inderdaad.. ik heb mijn nokia N8 nu al een maand.. de eerste 2 weken deed ik ook een dag met de batterij. maar gebruikte hem ook wel erg intensief. Maar hij wordt steeds efficienter en kan nu inmiddels 2 dagen er mee doen terwijl ik elke 30 minuten mijn hotmail laat checken en vaak uren achter elkaar ebuddy aan heb staan. Het lijkt dan ook hoe vaker je hem gebruikt en oplaad hoe efficienter de batterij wordt.
Als hij elke x connect met het internet en je wilt dat juist niet dan heb je toch ergens een applicatie op de achtergrond die dat veroorzaakt.
Dus als ik het goed begrijp, moet de batterij op den duur zijn winst eruit halen. Bedankt voor de tip!
Ik laat om het uur mijn hotmail checken, en ik heb alleen op dit moment om te testen whatsapp open staan, handig programmatje trouwens :) .

Ja hij versprinkt elke x naar 3g netwerk, thuis wil ik hem alleen in wlan hebben, normaal gesproken zal hij dan automatisch overschakelen of moet je dit handmatig ingeven.?

Instellingen, connectiviteit, instellingen:
- overschakalen naar Wlan, alleen bek. wlans
- geg gebruik in thuisnetwerk: altijd vragen
- geb gebruik bij Roaming: altijd vragen.

Misschien iemand nog handige apllicatie's of hele handige tools?

Moet zeggen dat de OVI shop best nog wel wat apps ter beschikking heeft voor dit toestel.
Daily mobile is trouwens ook een erg handige site. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Zou kunnen, maar hij klikt op het aardbolletje bij verbinding dat is toch altijd 3G dacht ik?
Anyway; nog nieuwere versie van de browser en homescreen verbetering.
Het betreft hier een BETA versie, dus geen oordeel vellen over snelheid e.d. gaat puur om de looks.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pRH3WdI4KOo&feature=player_embedded]

via: www.mynokiablog.com

[ Voor 10% gewijzigd door Beanie op 28-10-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Beanie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Zou kunnen, maar hij klikt op het aardbolletje bij verbinding dat is toch altijd 3G dacht ik?
Anyway; nog nieuwere versie van de browser en homescreen verbetering.

[video]

via: www.mynokiablog.com
Het is een WIFI verbinding. Maar dit is echt top van Nokia. Ik kan me nog herinneren dat ze zeiden bij de release van de N97 dat ze met een nieuwe browser zouden komen.....niks gemerkt ervan. En ojaa, die gast die dat filmpje heeft gemaakt heeft op de forum van mynokiablog gezegd dat je nu ook pinch-to-zoom met 1 vinger kan toepassen. Alleen kan hij het niet echt beschrijven hoe dat moet. Hij draait nu PR2.2 op zn N8.
Belooft veel goeds.

Er is ook een nieuwe major update van de Social App uit. En dat zo snel na de eerdere launch ervan. Voor meer info over de nieuwe Social App:
http://www.allaboutsymbia...ial_updated_adds_one_.php

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkte inderdaad gisteren dat ik een nieuwe versie van Nokia Social kon downloaden. Fijne toevoeging dat foto's nu automatisch met Facebook kunnen worden gedeeld, maar als je geen titel kunt toevoegen houd ik het nog maar even bij PixelPipe. Vind de Social-applicatie zelf een stuk beter werken, maar ben helemaal niet blij met de vernieuwde widget, die nu zelf automatisch wisselt tussen status-updates van vrienden, met een veel te lange delay, en niet meer de pijltjes heeft waarmee je er zelf in je eigen tempo door heen kunt scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:43:
Merkte inderdaad gisteren dat ik een nieuwe versie van Nokia Social kon downloaden. Fijne toevoeging dat foto's nu automatisch met Facebook kunnen worden gedeeld, maar als je geen titel kunt toevoegen houd ik het nog maar even bij PixelPipe. Vind de Social-applicatie zelf een stuk beter werken, maar ben helemaal niet blij met de vernieuwde widget, die nu zelf automatisch wisselt tussen status-updates van vrienden, met een veel te lange delay, en niet meer de pijltjes heeft waarmee je er zelf in je eigen tempo door heen kunt scrollen.
Helemaal mee eens, ik mis ook de pijltjes. Is veel beter dat de gebruiker kan bepalen wat hij / zij wil zien dan alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb nu sinds een week de Nokia N8, in vergelijking met de Nokia X6 een super toestel.

Verder heb ik ook problemen dat hij elke x met het internet connect. Heb thuis de wlan al uitgezet om e batterij te sparen maar de 3g verbinding wordt elke x autoamtisch tot stand gebracht, in het menu aangegeven dat voor hij verbind het moet vragen, maar dat doet het toestel niet. Dit is erg lastig voor mij aangezien ik dicht bij de grens woon en als je ff niet oplet krijg je zo hoge kosten voor mobiel internet in het buitenland :(.
whats app is een battarijvreter, dus dat is zeker een oorzaak.
Ik ben overigens ook niet kapot van de batterij. 1 dag red ik wel, blijkbaar met intensief gebruik, en 's nachts moet ie echt opgeladen worden.
mail checken hele dag door, 2 uur mp3 luisteren, en wat internetten, angry birds ook een uurtje.

Al mijn nokia's waarschuwden me voor roaming zodra ik in het buitenland was, nooit een extreem hoge nota gezien.
Maken de widgets op je startschermen misschien contact met internet? mail, social, rss feeds enzo?
Kun je bij opties op je startscherm uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door liffey op 28-10-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Laatst online: 12-09 19:52

Telefooncal

Tring tring!

liffey schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Al mijn nokia's waarschuwden me voor roaming zodra ik in het buitenland was, nooit een extreem hoge nota gezien.
Maken de widgets op je startschermen misschien contact met internet? mail, social, rss feeds enzo?
Kun je bij opties op je startscherm uitzetten.
Gisteren ben ik in duitsland geweest, kreeg meteen de vraag of ik nog wel internet wou gebruiken nu ik in het buitenland was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
Telefooncal schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Gisteren ben ik in duitsland geweest, kreeg meteen de vraag of ik nog wel internet wou gebruiken nu ik in het buitenland was _/-\o_
Ja deze meldingen zijn tegenwoordig toch ook verplicht? echt fijn!

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
@Poeh; In Nederland gebruiken we momenteel de GSM op 900 MHz, DCSop 1800 MHz en UMTS op 2100 MHz.

@frontje30; De N8 heeft wifi N. Als je nu thuis ook een router hebt met wifi N dan zou ik juist wifi gebruiken (i.p.v. mobiel) want dat gebruikt aanzienlijk minder energie.

@Telefooncall; dat is al vrij lang standaard hoor, zat ook al in de oudere S60 3.2 toestellen. Is natuuurlijk wel zo handig. Wat beezze bedoelt is dat de providers een maximaal verbruik (50 euro) hebben ingesteld voor dataroaming om een zogenaamde billshock te voorkomen.

Ik heb trouwens gisteren even mogen spelen met de C7. De camera is echt een stuk minder, geen auto focus bijvoorbeeld. Hier staan een paar foto's. Aangezien het beide Symbian^3 toestellen zijn die redelijk dicht bij elkaar zitten in de ontwikkeling zit er natuurlijk weinig verschil. Toch waren er wat kleine bugs al verholpen die me in de korte tijd opvielen.

[ Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 28-10-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een intersant video van de nieuwe browser voor de N8, maar jammer deze is er alweer afgehaald.
Degene die hem wel nog hebben kunnen zien, weten dat er weer een duidelijke verbetering staat aan te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:30:
Een intersant video van de nieuwe browser voor de N8, maar jammer deze is er alweer afgehaald.
Degene die hem wel nog hebben kunnen zien, weten dat er weer een duidelijke verbetering staat aan te komen.
Top! Misschien in de tussentijd Opera (Mobile) gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
robertwebbe schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:44:

Ik heb trouwens gisteren even mogen spelen met de C7. De camera is echt een stuk minder, geen auto focus bijvoorbeeld. Hier staan een paar foto's. Aangezien het beide Symbian^3 toestellen zijn die redelijk dicht bij elkaar zitten in de ontwikkeling zit er natuurlijk weinig verschil. Toch waren er wat kleine bugs al verholpen die me in de korte tijd opvielen.
Beste Robert

wat was je verdere indruk van de C7?
Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen tussen de N8 of vanwege de prijs een C7 of vanwege kleiner formaat de C06-01 (heb je deze al in je handen gehad??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
Telefooncal schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Ik ga vanavond naar het buitenland, dus even afwachten of ik deze melding ook krijg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://callmelocalhost.co...ian3-onderweg#body-anchor

Wat is jullie mening over bovenstaande beoordeling?
Er zijn opmerkingen over de software te maken, maar als bekend wordt er hard gewerkt aan verbeteringen van het besturingsysteem. Zo is er onder andere een sterk verbeterde browser onderweg. (jammer dat het filmpje is verwijderd).

Sorry, ik had de verkeerde link gebruikt.

http://computertotaal.nl/...l+%28Computer%21Totaal%29

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
@ Robert Webbe: Ik wil thuis ook Wifi N gebruiken. De vraag wat ik stelde, moet ik handmatig overschakelen of kan ik aangeven, dat als ik thuis ben hij automatisch moet connecten met mijn Wifi? Terwijl ik in het menu bij connectiviteit aan heb gegeven bij thuis gebruik WLAN te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Check this out!!!!

http://forums.hardwarezon...p=49943548&postcount=1075

Dit is waar we allemaal op wachten, niet waar? Ik hoop dat die major firmware snel komt!

Edit: Dit is dus niet officieel van Nokia. Dit staat op mynokiablog namelijk:
"If you can’t wait for the official Portrait QWERTY, there seems to be a .sisx file attached for the keyboard. Usual warnings for third party software".
Je kan deze portrait QWERTY dus op die site die ik gelinkt heb, downloaden.

[ Voor 44% gewijzigd door Amiet01 op 29-10-2010 12:14 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:09:
Check this out!!!!

http://forums.hardwarezon...p=49943548&postcount=1075

Dit is waar we allemaal op wachten, niet waar? Ik hoop dat die major firmware snel komt!

Edit: Dit is dus niet officieel van Nokia. Dit staat op mynokiablog namelijk:
"If you can’t wait for the official Portrait QWERTY, there seems to be a .sisx file attached for the keyboard. Usual warnings for third party software".
Je kan deze portrait QWERTY dus op die site die ik gelinkt heb, downloaden.
ziet er leuk uit, maar is wel een heel vage applicatie.
ik heb hem geïnstalleerd, en je krijgt een scherm met allerlei vierkantjes die je een aantal keer moet bevestigen.
benieuwd of iemand dit aan de praat krijgt in het Nederlands of Engels, ik hoor het graag, is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

liffey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

ziet er leuk uit, maar is wel een heel vage applicatie.
ik heb hem geïnstalleerd, en je krijgt een scherm met allerlei vierkantjes die je een aantal keer moet bevestigen.
benieuwd of iemand dit aan de praat krijgt in het Nederlands of Engels, ik hoor het graag, is mij niet gelukt.
Ja idd. Heb hem ook geinstalleerd maar krijg ook allemaal vierkantjes. Ik weet dus niet hoe diegene het aan de praat heeft gekregen... Ik dacht eerst dat dit de officiele van nokia was, omdat die gozer die dat video'tje heeft gemaakt met de nieuwe webrowser zei dat hij vandaag een demo video van de portrait qwerty keyboard zou uploaden. Ik denk niet dat hij dat nog zal doen, omdat de video van de webbrowser al is verwijderd.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:37:
[...]

Ja idd. Heb hem ook geinstalleerd maar krijg ook allemaal vierkantjes. Ik weet dus niet hoe diegene het aan de praat heeft gekregen... Ik dacht eerst dat dit de officiele van nokia was, omdat die gozer die dat video'tje heeft gemaakt met de nieuwe webrowser zei dat hij vandaag een demo video van de portrait qwerty keyboard zou uploaden. Ik denk niet dat hij dat nog zal doen, omdat de video van de webbrowser al is verwijderd.
als die volledige popup er maar af gaat, dat vind ik veel vervelender dan dat ik geen qwerty heb...
waar blijft die buienradar widget eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door liffey op 29-10-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

liffey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:08:
[...]

als die volledige popup er maar af gaat, dat vind ik veel vervelender dan dat ik geen qwerty heb...
waar blijft die buienradar widget eigenlijk?
Buienradar widget is er al een tijdje. Gewoon via de website de link laten versturen naar je telefoon als je hem niet kan vinden in de app op je telefoon. Op de website staat hij bij aanbevolen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast een geweldige review van de N8 nu ook de C7 op

bestboyz.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

Ter info, de Lime Green versie is nu met abbo bij GSM.nl te bestellen... ;) Volgens mij is dit de 1e aanbieder in NL van deze kleur i.c.m. abbo .. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

thx! gooi hem er meteen op!
liffey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

thx! gooi hem er meteen op!
Laat even weten wat het verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Binks050 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:48:
Ter info, de Lime Green versie is nu met abbo bij GSM.nl te bestellen... ;) Volgens mij is dit de 1e aanbieder in NL van deze kleur i.c.m. abbo .. (?)
@Binks050; Dit is het tech topic. Mededelingen over beschikbaarheid kun je het beste doen in het beschikbaarheidstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Batsu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
Beste Robert, wat was je verdere indruk van de C7?
Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen tussen de N8 of vanwege de prijs een C7 of vanwege kleiner formaat de C06-01 (heb je deze al in je handen gehad??)
Zie verschillen tussen de nieuwe Nokia generatie hier.
Ik vind de camera een van de belangrijkste onderdelen van een toestel dus voor mij is de N8 beter.
Echter als de camera minder van belang is kan ik me voorstellen dat je de N8 mooier vindt.

By the way, vandaag heb ik gehoord dat Product Release 1.2 in november uitgerold zal worden. Deze versie is voornamelijk een bugfix versie. In het eerste kwartaal van 2011 zal PR2.0 uitkomen, hierin zullen nieuwe functies te vinden zijn. Ondertussen zullen er ook app updates gedaan worden zoals OVI Maps. Bij 3.06 heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct van het toestel kaarten te downloaden via wifi, Pinch to Zoom, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
robertwebbe schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:35:
[...]

Zie verschillen tussen de nieuwe Nokia generatie hier.
Ik vind de camera een van de belangrijkste onderdelen van een toestel dus voor mij is de N8 beter.
Echter als de camera minder van belang is kan ik me voorstellen dat je de N8 mooier vindt.
thanks, dat is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik er al uit ben! Zal toch afhangen van hoe ze er in het werkelijk uitzien, en dan met name scherm en afmetingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Buienradar widget is er al een tijdje. Gewoon via de website de link laten versturen naar je telefoon als je hem niet kan vinden in de app op je telefoon. Op de website staat hij bij aanbevolen.
is dat de nieuwe, die niet constant de gps aanhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

liffey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

is dat de nieuwe, die niet constant de gps aanhoudt?
Oeeiii dat kan ik je niet zeggen. Ik weet nog wel dat iemand hier op dit forum zei dat ze het hadden opgestuurd naar OVI en dat hij goedgekeurd moest worden. Maar daarna heb ik niks ervan vernomen....

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsmpedia.nl/no...3/plug-and-touch-nokia-n8

Kan iemand mij vertellen of dit ook werkt en is daar een applicatie voor nodig?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:40:

Dank
hahahahahaha superr vet!! ja tuurlijk ga je dit nooit gebruiken maar wel echt vet dat het kan!
Heb je daar een speciale app voor nodig?

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Laat even weten wat het verschil is...
geen idee! schijnt een update te zijn die zorgt dat ie (nog) soepeler draait, zal wel, merk zo op het eerste gevoel geen verschil, vond hem al vrij soepel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:27:
[...]

Oeeiii dat kan ik je niet zeggen. Ik weet nog wel dat iemand hier op dit forum zei dat ze het hadden opgestuurd naar OVI en dat hij goedgekeurd moest worden. Maar daarna heb ik niks ervan vernomen....
Ik kan het inmiddels wel, geen gps continue meer, iedere 30 minuten (of minder) ververst hij de widget, erg mooi vormgegeven hoor! erg leuk dat je per kwartier de neerslag ziet, handig als je naar de kroeg moet fietsen, of er vandaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
Ik heb dit ook op mn n97 sinds ik whatsapp geinstalleerd heb. dat is volgens mij de reden...

Echter heb ik 1 opmerking en ik weet niet of jullie hier ook last van hebben. Ik kan maar 1 dag met mijn batterij, ik moet hem savonds opladen anders haal ik smorgens een uurtje of 11 niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Opera is een hele verademing!! Heb alleen een probleempje, de browser gaat tijdens het browsen plotseling uit. Weet iemand misschien iets hierover?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke opera gebruik je?
M.E.Amrani schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:52:
Opera is een hele verademing!! Heb alleen een probleempje, de browser gaat tijdens het browsen plotseling uit. Weet iemand misschien iets hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Opera Mobile versie 10.0

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal

Telefooncal

Tring tring!

Ik zit met precies het zelfde probleem. Meestal als ik ergens text heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 21:56

Ad Hox

N/A

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:40:

Dank
Dit is gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Is er inmiddels iemand die de Portrait qwerty toetsenbord heeft kunnen uittesten ? Ben best wel nieuwschierig naar de accuraatheid. Op de i-Phone werkt het in ieder geval behoorlijk accuraat hoop dat het hier ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@n.vanderzel, @ tommey_nl
er is niks extra's voor nodig dan je n8 (en een hdmi kabel van minimaal 1,5 meter) :)

Wat u doet is de Nokia N8 op ongeveer anderhalve meter van een televisie neerzetten. Verbindt de Nokia N8 vervolgens via de HDMI kabel met een televisie. De camera staat op het beeldscherm van de televisie gericht. Plug en Touch wil eigenlijk zeggen dat u een touchscreen van uw televisie scherm maakt. De camera registreert waar u op het beeldscherm ‘drukt’.

bron

[ Voor 5% gewijzigd door Alternative op 30-10-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Gisteren is er een update van de toestelsoftware beschikbaar gesteld via de Sw-update functie in Toepassingen. De versie blijft hetzelfde (011.012) maar er zullen vast wel wat bugs verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

af en toe wel een vastlopertje. Zelfs een keer zodanig dat de aan-uit knop geen reset meer gaf. Dan, als ultieme middel maar volume down + cameraknop + menuknop en dan powerknop. Dit werkt wel. Vroeger ff accu er uit, dat gaat niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey88 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:59:
Is er inmiddels iemand die de Portrait qwerty toetsenbord heeft kunnen uittesten ? Ben best wel nieuwschierig naar de accuraatheid. Op de i-Phone werkt het in ieder geval behoorlijk accuraat hoop dat het hier ook het geval is.
dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:16:
Vroeger ff accu er uit, dat gaat niet meer
Jawel hoor: http://www.allaboutphones...kkelijk-te-vervangen.html

(maar inderdaad niet 'ff' meer)

[ Voor 27% gewijzigd door Poeh op 31-10-2010 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
e
hoe heb je dat aan de praat gekregen?
ik kreeg alleen maar een scherm met gekke vierkantjes, weet me god niet wat ik aan het instellen ben...

waarom is er in de ovistore geen tabblad nieuw? nu moet ik elke keer alles doorzoeken naar leuke nieuwe dingetjes...

[ Voor 17% gewijzigd door liffey op 31-10-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:21:
@n.vanderzel, @ tommey_nl
er is niks extra's voor nodig dan je n8 (en een hdmi kabel van minimaal 1,5 meter) :)

Wat u doet is de Nokia N8 op ongeveer anderhalve meter van een televisie neerzetten. Verbindt de Nokia N8 vervolgens via de HDMI kabel met een televisie. De camera staat op het beeldscherm van de televisie gericht. Plug en Touch wil eigenlijk zeggen dat u een touchscreen van uw televisie scherm maakt. De camera registreert waar u op het beeldscherm ‘drukt’.

bron
Duidelijk, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister voor het eerst beltegoed op mijn N8 gezet, 30 euro. Nu is het beltegooed verdwenen. Weer 20 euro er bij maar weer verdwijnt het als sneeuw voor de zon. WLAN-scan staat op uit! ook WiFi staat uit, wat doe ik fout? Ik heb hem nu maar helemaal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:33:
Gister voor het eerst beltegoed op mijn N8 gezet, 30 euro. Nu is het beltegooed verdwenen. Weer 20 euro er bij maar weer verdwijnt het als sneeuw voor de zon. WLAN-scan staat op uit! ook WiFi staat uit, wat doe ik fout? Ik heb hem nu maar helemaal uitgezet.
via internet? update binnengehaald en streaming rss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Misschien een widget (op je homescreen) die telkens internet verbinding maakt ?
Kijk even in je logboek...daar zal vast wel iets tussen staan....gprs verbinding ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
even simkaart er uit. starten en dan naar je bel/data logs kijken.

Een week geleden zijn er bij mij 2 smsjes verstuurd en ik weet niet zeker of ik dat zelf heb gedaan want alles wat er in die 2 smsjes staat zijn 2 lange codes...
Dus ook even je sent smsjes bekijken

[ Voor 18% gewijzigd door SpitfireNL op 31-10-2010 09:20 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Een week geleden zijn er bij mij 2 smsjes verstuurd en ik weet niet zeker of ik dat zelf heb gedaan want alles wat er in die 2 smsjes staat zijn 2 lange codes...
Dank...
Waar vindt ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

SpitfireNL schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Dat zijn denk ik betaalde aankopen in de Ovi Store die je via je telefoonrekening betaalt.

Heeft er iemand trouwens Doodle Jump voor de N8? Ik had 'm voor de 5800 en hij staat ook nog in mijn downloadhistorie. Downloaden lukt echter niet meer omdat er dan staat 'download fout'. Niet meer info helaas. Ook opnieuw kopen (via een verzonden SMS met url vanuit de Ovi Store in FireFox) lukt niet, dan staat er dat de betalingsservers niet werken :? Andere apps kan ik gewoon aanschaffen :)

[ Voor 29% gewijzigd door notorious_roy op 31-10-2010 16:40 ]

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hebben jullie al de officiele Nokia QWERT portrait gezien? Hij ziet er wel goed uit, alleen vraag ik me af of dat wel goed gaat met zulke smalle toetsjes.

http://mynokiablog.com/20...d-demoed-on-the-nokia-n8/

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Het lukt me niet om via wifi op internet te komen. Vanochtend ging het allemaal prima, maar nu wordt er geen verbinding meer gemaakt. Of anders gezegd, er staat wel dat ik verbonden ben, maar wanneer ik de browser wil starten o.i.d. dan lukt dit niet. Heeft iemand anders dit al eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:18
Amiet01 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:49:
Hebben jullie al de officiele Nokia QWERT portrait gezien? Hij ziet er wel goed uit, alleen vraag ik me af of dat wel goed gaat met zulke smalle toetsjes.
Dat vraag ik mij ook af. Toch is het vreemd dat ik op het standaard 'Nokia keyboard' in landscape mode vaker mis lijk te tikken dan op de smalle toetsjes van Opera Mobile 10.
Zouden ze de gevoeligheid op verschillende manieren kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Amiet01 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:49:

http://mynokiablog.com/20...d-demoed-on-the-nokia-n8/
heeeej dat ziet er goed uit en op de plaatjes is te zien dat je ook direct in het scherm kan typen zonder eerst een apart input screen te doorlopen!

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij toen zat hij vast. Niks meer, ook niet na het verwijderen van de accu. klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
  • Laatst online: 27-08 21:07
Ik overweeg een N8 aan te schaffen en heb hier nog twee vragen bij en hoop op jullie hulp:
1) waar moet je rekening mee houden als je de telefoon in de VS koopt?
2) hoe kan ik achterhalen of de telefoon op een handige manier (niet inloggen via de browser, maar bij voorkeur met een dedicated widget) te synchroniseren valt met de agenda van mijn werkgever, dat is een Oracle Calendar Versie 10.1.2 Release.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
liffey schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:21:
[...]
e
hoe heb je dat aan de praat gekregen?
ik kreeg alleen maar een scherm met gekke vierkantjes, weet me god niet wat ik aan het instellen ben...

waarom is er in de ovistore geen tabblad nieuw? nu moet ik elke keer alles doorzoeken naar leuke nieuwe dingetjes...
Die is er wel (tenminste via de gewone website). De eerste pagina die je ziet heet "aanbevolen". Rechts daarvan zitten "toepassingen" "games" en nog twee tabs. Als je op één van die tabs klikt, verschijnen daaronder drie tabs met "gratis" "betaald" en waar je naar zocht: "nieuw".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Vandaag een N8 gehaald. Mooi apparaat. Al moet er wel @#$ snel een portrait qwerty keyboard komen.

Maar .. hebben meer mensen last van een trage Google Mail (gmail / apps) sync ? Op mijn E71 pusht ie a la minute .. maar op de N8 niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:45:
Vandaag een N8 gehaald. Mooi apparaat. Al moet er wel @#$ snel een portrait qwerty keyboard komen.

Maar .. hebben meer mensen last van een trage Google Mail (gmail / apps) sync ? Op mijn E71 pusht ie a la minute .. maar op de N8 niet !
waar heb je em gehaald dan? zijn ze al in winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Belcompany .. heeft er genoeg op voorraad .. zilver en zwart. Evt. kleuren bestellen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed om te weten.... Morgen belcompany alphen ff bezoekje brengen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:48:
Gisteren is er een update van de toestelsoftware beschikbaar gesteld via de Sw-update functie in Toepassingen. De versie blijft hetzelfde (011.012) maar er zullen vast wel wat bugs verdwenen zijn.
Heb de update geinstalleerd, maar kwam toch wat probleempjes tegen:

Sms toon klonk als de standaard toon, terwijl mijn eigen toon werd weergegeven. (alles wat voor personalisatie wordt gebruikt staat bij mij op C) Door handmatig de toon te wijzigen bleef de toon op standaard staan. Uiteindelijk opgelost door "Install. van telefoon" te doorlopen, toen werd de ingestelde toon ook afgespeeld.

De telefoon werd (terwijl er alleen WhatsApp draaide) retetraag. Ook na reboot. Verholpen door uitknop 8sec truc.

Toestel werkt nu weer razendsnel, zoals het hoort.

Overigens wel jammer dat de bug van nieuwe mail bij MfE icm gmail acount nog niet werkt. Tot die tijd maar via de Nokia servers mail ontvangen, wat niet zo snel verloopt als mn N86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Goed nieuws van zondag:
As has been pointed out in a large number of other places, Swype is not currently available for the N8. Furthermore, if you're trying this beta that's meant for the S60 5th Edition on your N8, then you're going to have to find a way to uninstall it, as it will never work. Assuming final testing completes without any further problems, the version for the N8 is expected to be available on the Ovi Store within a week or so.
Craig Arnush
Nokia Southwood
Swype Integration Technical Lead
Nog geen ondersteuning voor Nederlands, maar iig erg fijn dat hij er aan komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:47:
[...]

misschien een rare vraag... maar hoe plaats je 2 agenda's naast elkaar? 8)7
Sorry voor erg late reactie. Ik gebruik maar 1 agenda...
Dus ik heb geen idee of en hoe ze naast elkaar te plaatsen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
robertwebbe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:56:
Ik heb zojuist nog even getest met mijn T-Mobile SIM en ik kan prima bellen op 3G, zowel bij een in-actieve dataverbinding (3G) als bij een actieve dataverbinding (3.5G). Wacht toch nog even de nieuwe SIM af om te zien wat er dan gebeurd. Als het dan nog niet werkt dan kun je hem altijd nog ter reparatie aanbieden.
Ik had afgelopen week juist het omgekeerde....
Mijn N8 lag binnen netwerkbereik (volgens de indicator vol).
Iemand heeft mij 3 maal geprobeerd te bellen. Maar kreeg toontjes alsof de telefoon niet was aangesloten. Vervolgens ben ik met de gsm gaan lopen en na 5 minuten kreeg ik een smsje van 3 gemiste oproepen.
KPN - Simonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Iemand al smartmovie geinstalleerd van de fa. Lonely cat deze speelt divx en ondertitels (*.sub) af...
en is dat via HDMI uit ook hd of resolutie van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het design er wel goed uit zien. Ben benieuwd of het een goede zakentelefoon kan gaan worden. Meestal is dat met touchscreen niet echt zo.
Ik vind het wel een mooie telefoon. Hoppelijk is ie nu wel een keer goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
weet niet of dit al werkt maar al je een *.sis bestand dowload via je Nokia webbrowser krijg je dan je *. sis of allemaal tekens te zien?...

Als je allemaal teken te zien krijgt dan kun je het volgende proberen (werkt op mijn Nokia N95 en N82)

KLIK

[ Voor 30% gewijzigd door gram501 op 01-11-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
gram501 schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:26:
weet niet of dit al werkt maar al je een *.sis bestand dowload via je Nokia webbrowser krijg je dan je *. sis of allemaal tekens te zien?...

Als je allemaal teken te zien krijgt dan kun je het volgende proberen (werkt op mijn Nokia N95 en N82)

KLIK
Ik ga geen OOXML-bestand uit onbetrouwbare bron openen. Bovendien heb ik geen Word. Kun je het niet gewoon hier plaatsen, want heel lastig zal het toch ook niet zijn?

Die tekens lijken me ook vooral te komen door een slecht geconfigureerde webserver (verkeerde content-type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

rda schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:44:
Het lukt me niet om via wifi op internet te komen. Vanochtend ging het allemaal prima, maar nu wordt er geen verbinding meer gemaakt. Of anders gezegd, er staat wel dat ik verbonden ben, maar wanneer ik de browser wil starten o.i.d. dan lukt dit niet. Heeft iemand anders dit al eerder gezien?
Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Bij het installeren van whatsapp wordt echter wel steeds een foutmelding gegeven.

Verder, na een dag een beetje ermee gespeeld te hebben;

- scherm reageert goed. Hoewel ik zo nu en dan een 2e of 3e keer moet drukken. Vind ik echter niet storend.
- dit is mijn eerste touchscreen, maar typen in landscape mode gaat redelijk goed. Ik vind het toch aardig nauwkeurig. Het voelt in ieder geval prettiger aan dan op een iPhone.
- Wat mij betreft is de telefoon snel genoeg. Muziek overdragen gaat heel erg snel.
( - Nokia Ovi Player op de pc is een heel goed middel om muziek over te dragen naar de telefoon)

-Beetje gek dat ik even geen gebruik kon maken van WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb een rare situatie met mijn mailboxen die niet helemaal gelijk zijn terwijl het wel allemaal hotmail/live mailboxen zijn.

Bijvoorbeeld de volgende mailboxen heb ik ingesteld en die bieden de volgende opties in hun settings:

1@live.nl
- Mailbox settings
- Sync content
- Sync frequency

2@hotmail.com
- Mailbox settings
- Sync content
- Sync frequency

3@hotmail.com
- Synchronisation
- Account settings

4@live.nl
- Synchronisation
- Account settings

mailboxen 1 en 2 bieden wel de optie "Manual sync only" terwijl mailboxen 3 en 4 geen "Manual sync only" bieden maar minimaal retrieval frequency "Every day" bieden.

Weet iemand waarom deze mailboxen niet gelijk zijn? ik zou graag ook voor 3 en 4 alleen "Manual sync only" willen kunnen selecteren maar dat gaat nu niet. Zou handig zijn omdat ik op vakantie in het buitenland straks geen hoge rekening wil hebben doordat hij zelf gaat syncen!

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Mensen,

Gebruikt iemand hier Google apps voor e-mail (dus .. gmail met eigen domeinnaam zeg maar) met succes en PUSH op de N8 ? Zo ja, gekozen voor 'Gmail' bij het instellen ? Of voor 'Andere'.

Bij mij werkt de push sync niet goed en aanmaken account (bij opnieuw aanmaken) geeft vaak een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Fuzzillogic schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:45:
[...]

Ik ga geen OOXML-bestand uit onbetrouwbare bron openen. Bovendien heb ik geen Word. Kun je het niet gewoon hier plaatsen, want heel lastig zal het toch ook niet zijn?

Die tekens lijken me ook vooral te komen door een slecht geconfigureerde webserver (verkeerde content-type).
Download Any File Using Default Nokia Browser

Before we get started you need a X-Plore and the latest CorePlayer.

1. Open coreplayer and go to tools,in the options then open preferences.

2. On the prefenences page select the LEFT softkey called SELECT PAGE then scroll down and select FILE ASSOCIATIONS.

3. In file assotiations tick the AIF box, then select ok and exit coreplayer.

4. Now open your selected file browser (i use x-plore) and goto this path C>data and locate the file called coreplayer.ext .

5. Now select optins and edit the coreplayer.ext file, at the top you will see <handler ext=”aif” mime=”.

6. Now we need to edit the ext=”aif” and change it to ext=”rar” then save and exit the file browser.

7. Open the default browser and locate a .rar file to download.

8. Next click on the .rar file to begin download, the download details will open and you will see the download details. On the download details popup it says Hide on the right hand side, you need to select this before the download has finished.

9. Once the file has downloaded a popup opens asking to Open the file or save it for Later, select later.

10. Now in the browser options select Downloads, the downloaded files will then show with the .rar file showing as complete.

11. Select options and then you have 3 choices, select save and then select your save location.

12. The file will save to the path you choose, then to open it you need to launch an app that supports that file (x-plore opens .rar files).

NOTE: The .rar extension was used as a quide, this will work with ANY file, you just need to follow this quide and use another extesion instead of .rar.

If you do not select the Hide option as shown at point 8 the file will still download but upon download coreplayer will open and try to read the file and fail (just exit coreplayer). If this happens you need to download again as shown above or use your file browser and goto C:Systemdmgr and look in the folders to find the file to move it or open it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:49
Hi belde mij net dat de N8's worden uitgeleverd deze week. Om precies te zijn morgen al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Nou volledige reset gedaan van mijn telefoon.
E-mail opnieuw ingesteld.

Push E-mail op de N8 met een Google Apps account werkt NIET zeeeeeeer onbetrouwbaar en als het komt .. dan met grote vertraging (> 10 minuten soms).

Bovendien blijven e-mails die ik op de pc delete (Google Apps) in mijn telefoon na het syncen in de inbox staan.

Is er iemand bij wie Gmail / Google Apps met sync schema 'snelst' WEL goed werkt ?

[ Voor 55% gewijzigd door BoXie op 02-11-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb een heel stomme vraag, hoe krijg ik filmpjes op mijn N8? :$ Via Ovi Suite lukt het me niet... Als ik bijvoorbeeld een aflevering van Big Bang Theory (DivX) op mijn telefoon wil zetten lijkt het goed te gaan (converteren begint) en er blijft een .mp4 bestand over van ongeveer 15 MB. Als ik deze dan opzoek in de filebrowser staat hij bij videoclips maar ik krijg enkel geluid, geen beeld...

MKV lukt me helemaal niet.

Ik dacht dat de N8 zowel MKV als DivX aankon :?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
notorious_roy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:11:
Ik heb een heel stomme vraag, hoe krijg ik filmpjes op mijn N8? :$ Via Ovi Suite lukt het me niet... Als ik bijvoorbeeld een aflevering van Big Bang Theory (DivX) op mijn telefoon wil zetten lijkt het goed te gaan (converteren begint) en er blijft een .mp4 bestand over van ongeveer 15 MB. Als ik deze dan opzoek in de filebrowser staat hij bij videoclips maar ik krijg enkel geluid, geen beeld...

MKV lukt me helemaal niet.

Ik dacht dat de N8 zowel MKV als DivX aankon :?
Ik zie niet precies hoe jij je videos naar je telefoon zet hoor maar je kan gewoon via explorer je videos direct naar je N8 zetten zonder dat het geconverteerd wordt. Dus dat je het origineel .avi op je N8 hebt staan. En hij kan ook gewoon .mp4 en de meeste .mkv afspelen als het goed is. .mkv heb ik zelf nog getest en goed bevestigd dat het kan.
Zelf heb ik al meerdere malen Big Bang Theory afleveringen in origineel divx van 175mb liggen kijken in mijn bed.
En als je ze toch graag wil converteren zodat ze kleiner zijn maar dan geen beeld hebt dan is je converteren niet goed gegaan... want de N8 zelf kan het wel zeker afspelen als het een normaal goed bestand is.
Ik start ze altijd gewoon vanuit mijn photo browser daar staan ze dan ook in..

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

:$

Het werkt. Ik zei toch dat het een stomme vraag was :') Thnx!

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet WhatsAppen over 3G met Vodafone SO Bel+SMS+Web, dat heeft zeker te maken met SMSoIP blokkering van Vodafone? Is er geen manier om dat te omzeilen? Vodafone ziet toch alleen maar dataverbruik.. Ze moeten zich niet aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal

Telefooncal

Tring tring!

Ik heb vandaag die 2 nieuwe updates geinstaleerd, maar wanneer ik nu mijn toestel "lock", blijft de achtergrond verlichting aan en alles zichtbaar, het scherm wordt wel gelocked, maar niet meer zwart met de tijd ervoor.
Wat moet kan ik doen om dit weer terug te zetten?

Edit: Ik heb zojuist een reboot gedaan, het werkt weer :F

[ Voor 10% gewijzigd door Telefooncal op 02-11-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Dat probleem heb ik regelmatig, zelfs al voor de update. Geloof me, met 1 reboot kom je er niet vanaf. Het is een structureel probleem wat af en toe random de kop opsteekt. Ik heb het probleem as we speak weer eens..

Of heb je ook midnight theme gedownload? Die had ik wel gedownload voordat ik het lock probleem voor het eerst had. Mijn thema heb ik inmiddels weer teruggezet naar Nokia Black, maar verandert niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy Genius Report (BGR.COM) heeft vandaag z'n N8 review on-line gezet. Conclusie:
The N8 really does sadden us. I mean, come on… read that hardware stat sheet again. Slap Maemo or MeeGo on this puppy, call it a work-in-progress, promise frequent updates, and you might — repeat might — have a winner. As is, with Symbian^3 as its OS, the N8 is unacceptable when compared to other available handsets in the States.

We are fairly sure that outside the U.S. this device will be the best-selling Symbian set Nokia’s ever made. Those who are used to (or actually like) the ebb and flow of Symbian will see the device as a true high-end handset and a successor to their current phone. However, as we said before, we’re a U.S.-based blog and our reviews compare like devices, at like price points, that are available in the U.S. market.

Taking all that into account, the N8, at $549, is a disappointment.
http://www.bgr.com/2010/11/02/nokia-n8-review/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 02-09 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:25:
Boy Genius Report (BGR.COM) heeft vandaag z'n N8 review on-line gezet. Conclusie:

[...]

http://www.bgr.com/2010/11/02/nokia-n8-review/
wel een erg negatieve conclusie van een erg positieve review. enige klachten waren het feit dat er geen potrait qwerty toetsenbord was (wat wwarschijnlijk wel gaat komen, zie eedere berichten), de manier van contactpersonen zoeken bij berichten, en dan dat er te weinig apps zouden zijn.

ofwel niet interressant voor amerikanen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een site, bijvoorbeeld www.angadget.com, open is het (nagenoeg) niet mogelijk de tekst te lezen. Ik hoop dat de nieuwe browser snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Is Symbian ^3 dan echt zo slecht in vergelijking met de concurrentie ? Ik hoor er namelijk alleen maar geklaag over. Als het nou een website was dan zou ik zeggen ok, maar het is website na website die het toestel op dat punt frontaal de grond inboren.

[ Voor 38% gewijzigd door Jeffrey88 op 03-11-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Als het om het gebruik gaat van het touchscreen, dan zijn Android en iOS waarschijnlijk wel de betere. Met name vanwege de meerdere homescreens en de eye-candy, waar mensen altijd weer gevoelig voor zijn.

Maar technisch is Symbian superieur (gezien de berichten op de frontpage over de subsidie voor de Symbian Foundation).

Waar het verder misgaat is dat de N8 wordt betiteld als het vlaggenschip van Nokia. En dat is het maar ten dele. Het is wel het meest geavanceerde toestel van Nokia, momenteel verkrijgbaar, maar het is niet gepositioneerd als concurrent voor de iphone 4, wat momenteel de maat is voor de top van de smartphones.

Maar een opmerking als "gooi Symbian er af, zet Meego er op en noem het work in progress" maakt dat ik de conclusie sowieso niet meer serieus neem. Daarmee wordt het toestel bij introductie niet beter van, Symbian^3 is ook "work in progress", daar Nokia zelf al heeft aangegeven dat er geleidelijke verbetering komen. En daarbij mag je verwachten dat die ook naar de N8 komen. (Nokia brengt 3 jaar na dato nog updates uit voor de inmiddels bejaarde N82). Dat spreekt dus niets anders uit dan een algehele afkeer van Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
pegagus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 06:44:
Als het om het gebruik gaat van het touchscreen, dan zijn Android en iOS waarschijnlijk wel de betere. Met name vanwege de meerdere homescreens en de eye-candy, waar mensen altijd weer gevoelig voor zijn.

Maar technisch is Symbian superieur (gezien de berichten op de frontpage over de subsidie voor de Symbian Foundation).

Waar het verder misgaat is dat de N8 wordt betiteld als het vlaggenschip van Nokia. En dat is het maar ten dele. Het is wel het meest geavanceerde toestel van Nokia, momenteel verkrijgbaar, maar het is niet gepositioneerd als concurrent voor de iphone 4, wat momenteel de maat is voor de top van de smartphones.

Maar een opmerking als "gooi Symbian er af, zet Meego er op en noem het work in progress" maakt dat ik de conclusie sowieso niet meer serieus neem. Daarmee wordt het toestel bij introductie niet beter van, Symbian^3 is ook "work in progress", daar Nokia zelf al heeft aangegeven dat er geleidelijke verbetering komen. En daarbij mag je verwachten dat die ook naar de N8 komen. (Nokia brengt 3 jaar na dato nog updates uit voor de inmiddels bejaarde N82). Dat spreekt dus niets anders uit dan een algehele afkeer van Symbian.
Ik begin dat ook te voelen ja. Ik heb echt zowat alle OS-en gehad, behalve (uiteraard) iPhone en Android dsu daar kan ik het niet mee vergelijken. Echter ik gebruik al jaren Symbian en voor elke dag gebruik is dat prima. Immers hoe vaak moet je nou dat menu dan in? Het vergt gewenning maar daarna gaat dat best vlot vind ik.Bovendien kan je met Symbian3 geloof ik snelkoppelingen plaatsen op je home-screen zodat je alle veelgebruikte handelingen kort bij hebt waardoor je niet in het menu hoeft te graven.

Men is gewoon negatief tov symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Batsu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:22:
[...]

Ik begin dat ook te voelen ja. Ik heb echt zowat alle OS-en gehad, behalve (uiteraard) iPhone en Android dsu daar kan ik het niet mee vergelijken. Echter ik gebruik al jaren Symbian en voor elke dag gebruik is dat prima. Immers hoe vaak moet je nou dat menu dan in? Het vergt gewenning maar daarna gaat dat best vlot vind ik.Bovendien kan je met Symbian3 geloof ik snelkoppelingen plaatsen op je home-screen zodat je alle veelgebruikte handelingen kort bij hebt waardoor je niet in het menu hoeft te graven.

Als je je telefoon zelf goed inricht is het een prima besturingssysteem. maar dat kost wel tijd.
Ik heb 3 homescreens, net als ieder ander.
Ik heb hierop staan: 24 snelkoppelingen waarmee je programma's direct kunt open.
2 mail accounts die je met 1 veeg over het scerm direct ziet, een zoek widget waarmee ik op de telefoon en via google kan zoek. Een weerwidget die me direct de verwachting geeft en social media die me de statusupdates en tweets geeft die ik wil zien.
Dan nog de klok en datum en batterij waarop je kunt drukken (geeft toegang tot alarm, agenda en connectiviteit).
De menu knop gebruik ik om snel naar de homescreens te gaan en om applicaties die draaien af te sluiten.
Sporadisch ga ik wat dieper de menu's in om iets op te snorren.

Nu een maand het toestel gehad, en 1 x vastlopen na enkele dagen gehad, nu al weken draaiend als een zonnetje. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23
Batsu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:22:

Hoe kun je over iets oordelen als je juist de concurenten waar tegen de N8 is gepositioneerd niet eens gebruikt hebt.

De N8 kost in amerika 549 dollar, voor nagenoeg dat zelfde bedrag kun je ook een HTC EVO, HTC incredible of een iPhone aanschaffen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen; er is niets mis met Symbian alleen er is nu zoveel beter te krijgen. De software is gewoon met alle respect een grap als je vergelijkt met de bovengenoemde toestellen.
De standaard S^3 browser is niet te vergelijken met de Android of Safari mobile browser. Je kunt het deels oplossen met Opera Mini maar dat is ook geen gelijkwaardige browser.
De PIM apps (mail, agenda, contactpersonen, sync, notificaties) zijn nog dramatischer als je het vergelijkt met iOS of Android. Fatsoenlijke html email bekijken is nog steeds teveel gevraagd, laat staan dat ik het heb over die gruwelijke fonts uit 1994(ja ik overdrijf).Vergeljik de Gmail app van Android eens met de standaard S^3 mail client. De mannier hoe je in Android op de hoogte gesteld wordt van smsjes, mailtjes en andere meldingen is geniaal. Schermpje omlaag trekken en je ziet precies wat er gaande is. Waarom worden gedownloade apps zover weg gestopt in het OS en niet gewoon direct onder het menu knopje?

....Ben ik nog wat vergeten?

Nogmaals er is helemaal niets mis met Symbian, alleen er is nu zoveel beter voor handen.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 03-11-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Miki schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:03:
[...]

Hoe kun je over iets oordelen als je juist de concurenten waar tegen de N8 is gepositioneerd niet eens gebruikt hebt.
volgens mij geef ik nergens een oordeel en al helemaal niet over de andere OS-en. Ik geef aan dat ik Symbian helamaal niet zo lastig en vervelend vind als menigeen voordoet.
Het kan best zo zijn dat het lastig is om naar symbian over te stappen vanaf een iphone of android. Maar dat weet ik dus niet. Probleem met vergelijken is dat er altijd wel wat beters is. Natuurlijk is een goed OS fijn, maar ik heb liever een telefoon die ik niet elke dag aan de lader hoef te hangen, en daardoor vallen veel android toestellen af. Het is dus een kwestie van prioriteiten stellen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik weet niet hoe de VS liggen, maar een iPhone 4 is in NL gewoon minstens 1,5 x zo duur en dan is de camera nog steeds minder. En is het serieus nu zo'n probleem om één of twee keer extra op scherm te moeten tikken om de juiste applicatie te vinden? En fonts? Om eerlijk te zijn, ik let er geen eens op. Maar goed, dat is wat ik al zei, qua eye-candy zullen Android en iOS het beter doen Maar qua bruikbaarheid doet een N8 nauwelijks onder en op sommige onderdelen gewoon een plus (navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
pegagus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:14:
Ik weet niet......... qua bruikbaarheid doet een N8 nauwelijks onder en op sommige onderdelen gewoon een plus (navigatie).
Daarnaast weet ik niet of dit goed is wat ik nu ga zeggen maar... ik heb nog op geen enkel android of iphone photo gezien dat je de mogelijkheid hebt om een thema te installeren maar enkel alleen de background of ambience(kleur) van het menu aan te passen is. Klopt het dat je op android en iphone alleen de wallpaper en ambience kan aanpassen en niet de gehele thema dus bijv ook andere icons? Dan zou dat namelijk nog een pluspunt betekenen voor symbian daarop zijn ook icons met ander thema aan te passen

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://unogadget.com/wp-content/uploads/2010/01/symbian-4.jpg
Zojuist stuit ik op dit plaatje van symbian^4... als dit is wat ook N8 gebruikers over een tijdje kunnen verwachten dan valt er gewoon door die amerikanen en al die iPhone fans niks te klagen meer!

[ Voor 23% gewijzigd door SpitfireNL op 03-11-2010 13:50 ]

- Mijn PC -

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic