Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Er zijn wel meer screens te vinden van S^4, maar vooralsnog vind ik dat allemaal nog te voorbarig. Laten we eerst genieten van S^3!

De vergelijkingen met Android en iOS zijn ook een beetje saai aan het worden, je hoort elke keer hetzelfde... Natuurlijk mogen/moeten we kritisch blijven als consument maar we weten het nu wel. Ik heb gekozen voor de N8 vanwege de fantastische camera, de goede muziekspeler en de vertrouwdheid van Symbian. Ik mis verder ook niets essentieels op een aantal dingen na.

De Appie app bijvoorbeeld vind ik fantastisch :D Daarnaast wil ik graag uitzending gemist en RTL gemist zien bij WebTV.

Beide zijn gewoon mogelijk in de toekomst

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
@Spitfire NL

Ik zie niet heel erg veel van de homescreens ! Maar ik hoop stiekem dat je met S^4 de snelkoppelingen kunt uitrekken tot meerdere vakjes, bijvoorbeeld het hele scherm alleen voor de E-mail zodat je meer ziet dan alleen 2 regeltjes (of bij bijvoorbeeld Facebook)

Maar ik ga weer fantaseren, S^4 is er nog lang niet en het is ook maar de vraag hoe het er gaat uitzien op de N8

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 03-11-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Jeffrey88 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:40:
@Spitfire NL

Ik zie niet heel erg veel van de homescreens ! Maar ik hoop stiekem dat je met S^4 de snelkoppelingen kunt uitrekken tot meerdere vakjes, bijvoorbeeld het hele scherm alleen voor de E-mail zodat je meer ziet dan alleen 2 regeltjes (of bij bijvoorbeeld Facebook)

Maar ik ga weer fantaseren, S^4 is er nog lang niet en er is ook amper echt nieuws over.
S^4 komt toch niet?
Worden gewoon updates op het huidige S^3

New software plans

And the company is taking measures to catch up too. As of today the company is adopting Qt as its sole development platform. This means that all apps made available for Symbian from now on will be compatible with MeeGo and vice versa. So developers won't need to make the tough choice between the two operating systems used by Nokia.

Qt will also be getting HTML5 support for development of both web content and applications. The Nokia devices web browser will support the HTML5 standard as well.

Next Nokia announced that you won't be hearing any more talk of Symbian^4 from them. The improvements that were planned for Symbian^4 will be introduced as soon as they become available - so instead of one big release, it's going to be more of a series of iterative updates to the existing platforms.That means that if you buy a Nokia device now, you won't need to wait for all the parts of the new interface to be ready and you will be able to get some of them sooner. Plus there is no risk of some devices not getting a Symbian^4 upgrade anymore.

Here's a video commentary on the issues at hand and today's announcement by Rich Green, Nokia CTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Batsu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:56:
[...]

S^4 komt toch niet?
Worden gewoon updates op het huidige S^3
Ok officieel komt er geen Symbian ^4 meer. Maar iedereen weet dat ze met de regelmatige updates in feite naar S^4 toewerken. Het is namelijk wat vreemd als je aankondigt dat S^4 in ontwikkeling is, maar dat ze door het opheffen van de naam niet meer door gaan met het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:37:
[...]

Daarnaast weet ik niet of dit goed is wat ik nu ga zeggen maar... ik heb nog op geen enkel android of iphone photo gezien dat je de mogelijkheid hebt om een thema te installeren maar enkel alleen de background of ambience(kleur) van het menu aan te passen is. Klopt het dat je op android en iphone alleen de wallpaper en ambience kan aanpassen en niet de gehele thema dus bijv ook andere icons? Dan zou dat namelijk nog een pluspunt betekenen voor symbian daarop zijn ook icons met ander thema aan te passen
offtopic:
dat kan dus allemaal prima onder Android, kijk hier maar: Post je Homescreen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:09:
[...]

offtopic:
dat kan dus allemaal prima onder Android, kijk hier maar: Post je Homescreen!
Dat kan inderdaad prima onder Android aangezien het ook "open-source" is. Maar onder iOS kan dat niet, dus zeker wel een pluspunt voor Symbian^3 ten opzichte van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Miki schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:03:
[...]

Hoe kun je over iets oordelen als je juist de concurenten waar tegen de N8 is gepositioneerd niet eens gebruikt hebt.

De N8 kost in amerika 549 dollar, voor nagenoeg dat zelfde bedrag kun je ook een HTC EVO, HTC incredible of een iPhone aanschaffen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen; er is niets mis met Symbian alleen er is nu zoveel beter te krijgen. De software is gewoon met alle respect een grap als je vergelijkt met de bovengenoemde toestellen.
De standaard S^3 browser is niet te vergelijken met de Android of Safari mobile browser. Je kunt het deels oplossen met Opera Mini maar dat is ook geen gelijkwaardige browser.
De PIM apps (mail, agenda, contactpersonen, sync, notificaties) zijn nog dramatischer als je het vergelijkt met iOS of Android. Fatsoenlijke html email bekijken is nog steeds teveel gevraagd, laat staan dat ik het heb over die gruwelijke fonts uit 1994(ja ik overdrijf).Vergeljik de Gmail app van Android eens met de standaard S^3 mail client. De mannier hoe je in Android op de hoogte gesteld wordt van smsjes, mailtjes en andere meldingen is geniaal. Schermpje omlaag trekken en je ziet precies wat er gaande is. Waarom worden gedownloade apps zover weg gestopt in het OS en niet gewoon direct onder het menu knopje?

....Ben ik nog wat vergeten?

Nogmaals er is helemaal niets mis met Symbian, alleen er is nu zoveel beter voor handen.
Helaas kan ik me hier helemaal in vinden. Ik ben sinds 2001 trouwe Symbian gebruiker geweest (6600-N80-N95-N95 8gb-Vivaz-Satio(nu). Heb gisteren Iphone 3gs gehaald voor mijn broer die eind november jarig wordt. Kon het toch niet laten om ermee paar uur te spelen. OMG! Het is echt een verademing tov. s60v5! Binnen 30 min alles ingesteld, email stroomde binnen, Spuiten en Slikken knalde van het scherm, alles wees zich vanzelf. Ondanks het ontbreken van multitasking en besloten communicatie van Apple (e.g. bluetooth) en de rest van de bla-bla is het gewoon HEEL FIJN om te bedienen! Intuïtief, snel en, ja ik zeg het, bijzonder prettig om naar te kijken. Heb er serieus halve nacht over liggen nadromen. :9~ Satio voelt nu echt als iets uit 1923, waar een paardenwagen overheen heeft gereden. :'( Ik kan niet oordelen hoeveel beter ^3 is tov. s60v5 maar tenzij ze het minimaal 100x verbeterd hebben (dat betwijfel ik) wordt het absoluut geen Symbian meer. En, uiteraard, wordt Satio gewoon aangehouden voor tijdens de vakantie, daar heb ik immers 2 weken rondreis Italië prima mee vastgelegd, camera is top. En er is zeker kans dat die op den duur vervangen wordt door tweedehandse N8. Maar meer dan een telefoon (lees camera met basis telefoonfunctionaliteiten) voor erbij (korte vakantie, feestje) wordt het niet. Deze Symbian veteraan is out. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Heeft iemand de N8 al die gekocht is in een vodafone winkel? Zo ja, is ie branded of gewoon een open markt versie?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Vodafone is bijna altijd branded is mijn ervaring. Dus ik zou zeker oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

BoXie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:01:
Vodafone is bijna altijd branded is mijn ervaring. Dus ik zou zeker oppassen.
Dus ook als ik hem bij Belcompany koop met een vodafone abbo? Nee toch?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Amiet01 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:03:
[...]

Dus ook als ik hem bij Belcompany koop met een vodafone abbo? Nee toch?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga ik terug naar de fabrieksinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dit heeft dus helemaal niks met de N8 te maken.

[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 04-11-2010 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Voor wie het graag heeft.... Buienradar voor de N8 is vanaf vandaag officieel voor de N8 te downloaden in de Ovi Store. Homescreen widget werkt ook uitstekend! O-)

En voor wie ook interesse heeft in bloggen via wordpress... daarvoor is ook een app sinds vandaag voor beschikbaar. _/-\o_

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Buienradar had ik dag één al... Uit de Ovi Store. Is er een nieuwe versie?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
SpitfireNL schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:35:
Voor wie het graag heeft.... Buienradar voor de N8 is vanaf vandaag officieel voor de N8 te downloaden in de Ovi Store. Homescreen widget werkt ook uitstekend! O-)

En voor wie ook interesse heeft in bloggen via wordpress... daarvoor is ook een app sinds vandaag voor beschikbaar. _/-\o_
Over Buienradar : Bij mij refeshed hij wel steeds (het plaatje althans) .. ondanks dat ik hem op 1x per 3 uur heb staan. Bovendien zie ik steeds het satellietje .. hij controleert steeds de positie. Is dat niet ook uit te zetten ? Spaart weer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
BoXie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:40:
[...]

Over Buienradar : Bij mij refeshed hij wel steeds (het plaatje althans) .. ondanks dat ik hem op 1x per 3 uur heb staan. Bovendien zie ik steeds het satellietje .. hij controleert steeds de positie. Is dat niet ook uit te zetten ? Spaart weer accu.
dat is wonderlijk, bij mij luistert hij netjes naar de instellingen.
Ik zou zeggen, verwijderen en nogmaals installeren, zorg wel dat je echt versie 1.11 erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Beetje vreemd.
Gisteren (woensdag)keek ik bij de agenda-widget en staan er 2 afspraken. 1 voor vandaag (donderdag) en 1 voor morgen (vrijdag).
Als ik nu kijk staat er alleen de afspraak van vandaag (donderdag).
Een afspraak die nu loopt.....
Of is dat toch niet vreemd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Ja, dat heb ik ook idd. Normaal staat er op de bovenste regel: Volgende gebeurtenis op .......
En daarna 2 afspraken. Maar soms staat er alleen op de middelste regel 1 afspraak en verder niks.

Met buienradar heb ik het ook trouwens dat hij steeds gps oproept. Toch een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Ik heb bij Buienradar eerder het idee dat het aan de widget ligt... want als ik die heb weggehaald van de homepage... dan heb ik geen probleem met buienradar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
peerke63nl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:15:
Ik heb bij Buienradar eerder het idee dat het aan de widget ligt... want als ik die heb weggehaald van de homepage... dan heb ik geen probleem met buienradar
duh....
ik gebruik hem ook gewoon als widget (waar die voor is) en heb er geen probleem mee.
heb je wel de laatste versie ?
logische dat die plaatje soms veranderen...hij laat voor een x aantal minuten overzicht in....wat die daarna weergeeft...wil niet zeggen dat die ook verbinding maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
buienradar werkt in principe goed want hij doet alles waardie voor is geprogrammeerd... maar het is zo jammer dat je zijn gps niet los kan instellen. Van mij hoeft de gps ook helemaal niet.. kan hem zelf ook eventueel wel op mijn locatie instellen.. het is niet alsof ik elk uur in een andere stad zit!

Dan ga ik nu nog een vraag stellen die volgens mij nog helemaal niemand heeft gesteld over de N8.... welke classes SD micro geheugen en merken worden ondersteund? ondersteund hij ook tot bijvoorbeeld 32gb SDmicro class 6 kaartjes en maakt niet uit welk merk?
Nu zie ik een kingston SD micro 32gb class 4 in de pricewatch staan voor een acceptabele prijs(ja bij nokia zelf bijv. betaal je ongeveer 200 euro daarvoor)..... en vraag ik me af of deze compatible is met mijn N8...
Heeft iemand het maximale al opgezocht van wat de N8 ondersteund aan grootte, class en merken?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Alternative schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:51:
[...]

duh....
ik gebruik hem ook gewoon als widget (waar die voor is) en heb er geen probleem mee.
heb je wel de laatste versie ?
logische dat die plaatje soms veranderen...hij laat voor een x aantal minuten overzicht in....wat die daarna weergeeft...wil niet zeggen dat die ook verbinding maakt
Yuppp... ik heb de versie 1.11..
Dat de plaatjes veranderen, prima, logisch. Dat ie update om de zoveel tijd zoals ingesteld...ook logisch.
Alleen heb ik de indruk dat ie bij mij de verbinding open houdt (gprs/3G).

Als ik bij connectiviteit kijk naar details van de verbinding dan staat daar "widget"...
Niet dat dit de enige widget is... maar alleen als ik die widget op de hompage staat... dan blijft de verbinding open... en da's jammer want dan gaat de accu nog geen dag mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
even een vraag mbt het scherpstellen van de camera:
ik merk dat de camera niet zo goed van dichtbij is, terwijl ik in de advertenties van nokia goed foto's van dichtbij zie.
Bij mij stelt hij pas scherp op 30 cm.
met deze brede lens heb je dan vrij veel omgeving.
moet je dan de foto bewerken, digitaal inzoomen en dan pas verzenden/opslaan oid? of is er een manier om dichter dan 30 cm scherp te stellen (zelfs het kansloze toestel n97 doet dit beter).

edit: halt en stop maar, bij instellingen gewoon scene modus --> close up selecteren en je hebt 10 cm winst. en de goede kleuren weer terug. (paars werd blauw, nu is paars weer paars, toch wel fijn)
Wint nu weer met gemak van de n97 mini die hier ook in huis slingert.

[ Voor 22% gewijzigd door liffey op 04-11-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
SpitfireNL schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:10:
buienradar werkt in principe goed want hij doet alles waardie voor is geprogrammeerd... maar het is zo jammer dat je zijn gps niet los kan instellen. Van mij hoeft de gps ook helemaal niet.. kan hem zelf ook eventueel wel op mijn locatie instellen.. het is niet alsof ik elk uur in een andere stad zit!

Dan ga ik nu nog een vraag stellen die volgens mij nog helemaal niemand heeft gesteld over de N8.... welke classes SD micro geheugen en merken worden ondersteund? ondersteund hij ook tot bijvoorbeeld 32gb SDmicro class 6 kaartjes en maakt niet uit welk merk?
Nu zie ik een kingston SD micro 32gb class 4 in de pricewatch staan voor een acceptabele prijs(ja bij nokia zelf bijv. betaal je ongeveer 200 euro daarvoor)..... en vraag ik me af of deze compatible is met mijn N8...
Heeft iemand het maximale al opgezocht van wat de N8 ondersteund aan grootte, class en merken?
Als je een paar pagina's terug scrolt, kom je wat berichten tegen van de ontwikkelaar van de buienradar-app. Blijkbaar leest hij niet dagelijks mee. Stuur hem even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:44:
Hoe ga ik terug naar de fabrieksinstelling
menu -> instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> fabrieksinstell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: is het mogelijk om de qwerty keyboard naar azerty te veranderen in de N8? Hoe moet men dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een paar opties uitgeprobeerd, de FM zender werkt uitstekend, de muziek van mijn N8 komt luid en duidelijk uit de radio (het was alleen ff zoeken om een vrije frequentie te vinden).
Ook het navigatiesysteem werkt uitstekend alleen de looproute die ik probeerde was niet de kortste.
Fouten kan je via het menu aan de kaartenboer doorgeven.

Mijn vraag ik heb nu een engelse dame die de route vertelt maar hoe zet ik dat naar Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:52:
Mijn vraag ik heb nu een engelse dame die de route verteld maar hoe zet ik dat naar Nederlands?
via ovi suite (tab: kaarten) de nederlandse man/vrouw downloaden...indien nodig (standaard staat nl vrouw op je telefoon)
als je ovi maps op je telefoon start staat links onderin het steek sleuteltje....klik die aan.
dan navigatie je kan dan bij per auto begeleiding en te voet begeleiding je gewenste voice instellen.
je kan ook je eigen voice gebruiken....als je dat leuk vindt

(voor te voet begeleiding heb ik nog geen nederlands kunnen vinden)

handleiding ovi maps

[ Voor 12% gewijzigd door Alternative op 05-11-2010 11:19 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:04:
[...]

via ovi suite (tab: kaarten) de nederlandse man/vrouw downloaden...indien nodig (standaard staat nl vrouw op je telefoon)
als je ovi maps op je telefoon start staat links onderin het steek sleuteltje....klik die aan.
dan navigatie je kan dan bij per auto begeleiding en te voet begeleiding je gewenste voice instellen.
je kan ook je eigen voice gebruiken....als je dat leuk vindt

(voor te voet begeleiding heb ik nog geen nederlands kunnen vinden)

handleiding ovi maps
Gelukt en bedankt. (voor auto afrikaans om eens te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik zit erover te denken om een n8 te gaan kopen en dat zou dan mijn eerste smartphone worden. Na jaren een telefoon te hebben gehad van 16 euro met sim only. Met andere woorden ik heb er geen kaas van gegeten...
Wat voor mij dus erg belangrijk is is de gebruiksvriendelijkheid. Nu hoor ik de hele tijd dat s3 toch echt wel lastiger is dan de andere grote spelers. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor een leek 10x sneller merkbaar is omdat ik niet weet waar ik moet zijn om dingen aan te passen waar de doorgewinterde S3 gebruiker dat wel weet. denken jullie dat dit het geval zou zijn?
En het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat het nadeel is van een branded telefoon?! Als ik het goed begrijp kan je niet alles up to date houden en krijg je extra programma's mee geleverd out of the box.
Maar de telefoon werkt toch verder exact hetzelfde? En niet alle update's kunnen gebruiken is dat echt waar?
Zou wel heel stompzinnig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:18
dreamwalker schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:30:
Ik zit erover te denken om een n8 te gaan kopen en dat zou dan mijn eerste smartphone worden. Na jaren een telefoon te hebben gehad van 16 euro met sim only. Met andere woorden ik heb er geen kaas van gegeten...
Wat voor mij dus erg belangrijk is is de gebruiksvriendelijkheid. Nu hoor ik de hele tijd dat s3 toch echt wel lastiger is dan de andere grote spelers. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor een leek 10x sneller merkbaar is omdat ik niet weet waar ik moet zijn om dingen aan te passen waar de doorgewinterde S3 gebruiker dat wel weet. denken jullie dat dit het geval zou zijn?
En het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat het nadeel is van een branded telefoon?! Als ik het goed begrijp kan je niet alles up to date houden en krijg je extra programma's mee geleverd out of the box.
Maar de telefoon werkt toch verder exact hetzelfde? En niet alle update's kunnen gebruiken is dat echt waar?
Zou wel heel stompzinnig zijn...
Ik denk dat je snel zult wennen aan Symbian. Het wordt nog wel eens overdreven maar het is inderdaad waar dat je in vergelijking met andere besturingssystemen wat vaker op je scherm moet tikken om dieper in het menu te duiken.
Ik heb er in ieder geval goede hoop op dat Nokia zich het commentaar van de gebruikers/reviewers aantrekt en in de nabije toekomst dmv updates het OS zal ombouwen tot een gebruiksvriendelijker geheel.

Branded toestellen hebben nog wel eens vervelende eigenschappen zoals specifieke Vodafone/KPN software aanpassingen welke je nauwelijks kan verwijderen. (bookmarks?)
Ze hebben meestal ook een simlock zodat je niet tussen providers kan switchen (simkaart partner bijv.) zonder hem te laten unlocken.

Het grootste nadeel is dat je bij een software-update deze niet kan downloaden bij Nokia.
De update moet via VF/KPN om wederom aangepast te worden. Het is dat de vraag hoe alert deze daarin zijn.Voor hetzelfde geld moet je er 3 maanden op wachten of komt ie nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
peerke63nl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:25:
[...]

Yuppp... ik heb de versie 1.11..
Dat de plaatjes veranderen, prima, logisch. Dat ie update om de zoveel tijd zoals ingesteld...ook logisch.
Alleen heb ik de indruk dat ie bij mij de verbinding open houdt (gprs/3G).

Als ik bij connectiviteit kijk naar details van de verbinding dan staat daar "widget"...
Niet dat dit de enige widget is... maar alleen als ik die widget op de hompage staat... dan blijft de verbinding open... en da's jammer want dan gaat de accu nog geen dag mee....
Ik heb dezelfde ervaring met 1.11. Heb het idee dat hij evengoed op de achtergrond blijft updaten.
Het zou erg prettig zijn als je bij de instellingen kon kiezen dat het aantal dagelijkse updates op 0 gezet kon worden.
Nu heb ik hem er maar vanaf gehaald totdat deze mogelijkheid er mogelijk wel in zit. Ik start hem nu wel handmatig als ik wil zien of het gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

Notaname schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:30:
[...]

Branded toestellen hebben nog wel eens vervelende eigenschappen zoals specifieke Vodafone/KPN software aanpassingen welke je nauwelijks kan verwijderen. (bookmarks?)
Ze hebben meestal ook een simlock zodat je niet tussen providers kan switchen (simkaart partner bijv.) zonder hem te laten unlocken.
[...]
Zoals ik hier al eens eerder het vermeld, simlocken schijnt niet meer te mogen sinds 01-08-2009 bij telefoons die i.c.m. een abbo worden verkocht.. Dit is in de wet vastgelegd. Het mag alleen nog bij telefoons die bij prepaid paketten worden verkocht. (Heb me dit laten vertellen door een verkoper van Vodafone)

Of ze bij VF branded zijn weet ik niet, maar ik heb een vermoeden dat dat alleen nog is bij de VF 360 toestellen.... Maar als je dat zeker wilt weten kun je dit vast wel bij de klantenservice navragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Notaname schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat je snel zult wennen aan Symbian. Het wordt nog wel eens overdreven maar het is inderdaad waar dat je in vergelijking met andere besturingssystemen wat vaker op je scherm moet tikken om dieper in het menu te duiken.
Ik heb er in ieder geval goede hoop op dat Nokia zich het commentaar van de gebruikers/reviewers aantrekt en in de nabije toekomst dmv updates het OS zal ombouwen tot een gebruiksvriendelijker geheel.

Het grootste nadeel is dat je bij een software-update deze niet kan downloaden bij Nokia.
De update moet via VF/KPN om wederom aangepast te worden. Het is dat de vraag hoe alert deze daarin zijn.Voor hetzelfde geld moet je er 3 maanden op wachten of komt ie nooit.
Ok dank je. Is er nog een manier dat je dit op een toestel kan checken? Of moet je de verkoper gewoon op zijn woord vertrouwen? In dit topic dacht gezien te hebben dat Belcompany de enige is waar het zeker is dat je een unbranded toestel krijgt klopt dit. Of moet je ook hier specifiek vragen naar een unbranded toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik hem binnen maar hij doet niet wat ik wil. Ik heb een aantal mp3-tjes via bluetooth verstuurd en die kreeg ik keurig binnen op mijn N8 maar ik kan ze niet opslaan. Als ik foto's maak dan zie ik ze niet meer terug. Als ik naar foto's toe ga dan wordt mijn scherm zwart en zie ik niets meer terug. De musicplayer doet het af en toe ook niet. Ik heb mijn N8 via de Nokiashop aangeschaft. Kan ik nu gewoon naar een NSP?
Ik heb geprobeerd om de boel te resetten zoals Robbertwebbe eerder heeft neergezet in dit topic maar dat wil ook niet lukken. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bingstar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Hallo allemaal,
Nu hou ik deze forum al een paar maanden in de gaten en zit ik nog steeds te twijfelen of ik de N8 zal nemen. Ik zou graag willen vragen of iemand weet waar ik zo'n n8 kan testen in een winkel. Ik weet dat ik een Iphone 4 gewoon in een winkel van t-mobile kan testen. Alvast bedankt en echt toppie deze forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Kan je meerdere mail for exchange accounts aanmaken? En ondersteund de mail for exchange ook HTML? Dus bijv een mail van hyves, dat ie dan wel de inhoud laat zien. Dus niet dat er staat unfortunately you can't read this mail.................

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Bingstar schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:41:
Hallo allemaal,
Nu hou ik deze forum al een paar maanden in de gaten en zit ik nog steeds te twijfelen of ik de N8 zal nemen. Ik zou graag willen vragen of iemand weet waar ik zo'n n8 kan testen in een winkel. Ik weet dat ik een Iphone 4 gewoon in een winkel van t-mobile kan testen. Alvast bedankt en echt toppie deze forum!
Ik zou zeggen ga bijvoorbeeld het Centrum in en ga eens alle telefoon zaken af 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 06-11-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Voor de mensen die willen weten over de lage fps en de zoom.
Hier een interview met Damian Dinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik heb de n8 nu een week en vind het echt een toptoestel ivm mn e71. Echter, het is een toptoestel als hij het doet. vaak als de telefoon lang op standby staat, gaat ie niet meer aan. zoals nu dus, ik wordt wakker, wil kijken hoe laat het is, maar de telefoon is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. dit probleem ondervind ik nu al een paar dagen. iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
wolterious schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:47:
Ik heb de n8 nu een week en vind het echt een toptoestel ivm mn e71. Echter, het is een toptoestel als hij het doet. vaak als de telefoon lang op standby staat, gaat ie niet meer aan. zoals nu dus, ik wordt wakker, wil kijken hoe laat het is, maar de telefoon is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. dit probleem ondervind ik nu al een paar dagen. iemand dezelfde ervaring?
Al een reset geprobeerd ? evt. firmware reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Ik heb een harde reset gedaan, toen leek het goed te gaan, maar helaas. Als ik hem vandaag weer aan krijg zal ik de firmware eens reinstallen. thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
Woudtwe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:36:
Youtube werkt bij mij via de applicatie en via de standaard browser. Nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik het alleen via WIFI trouwens, misschien scheelt dat?
Ik krijg Youtube alleen via m.google.com en niet via de applicatie die ik had van mijn 5800, kan hem ook niet meer vinden in de OVI-store. Wel heb ik het idee dat de filmpjes die ik zo via google vindt niet helemaal de kwaliteit hebben die ik anders heb.

Is er al een vervangende app of iets dergelijks bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:17:
Eindelijk heb ik hem binnen maar hij doet niet wat ik wil. Ik heb een aantal mp3-tjes via bluetooth verstuurd en die kreeg ik keurig binnen op mijn N8 maar ik kan ze niet opslaan. Als ik foto's maak dan zie ik ze niet meer terug. Als ik naar foto's toe ga dan wordt mijn scherm zwart en zie ik niets meer terug. De musicplayer doet het af en toe ook niet. Ik heb mijn N8 via de Nokiashop aangeschaft. Kan ik nu gewoon naar een NSP?
Ik heb geprobeerd om de boel te resetten zoals Robbertwebbe eerder heeft neergezet in dit topic maar dat wil ook niet lukken. Wat nu?
Naar een NSP kan altijd, geldt je garantie ook gewoon, vaak snelle service, tenzij ze er naar een week toch achter komen dat hij opgestuurd moet worden. Ik ben m'n telefoon namelijk een keer meer dan een maand kwijt geweest.

Lijkt er op dat er iets mis is met de hardware, tenzij je toestel niet up to date is? Dan zou ik hem eerst even updaten voordat je naar het NSP gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:17:
ik had ook dit soort problemen toen ik het geheugenkaartje uit mijn E72 er in had gedaan. Anders hard reset, firmware via pc nog eens erover heen gooien en dan weer een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn N8 blijft ineens continue verbinding met mail en java maken, al een paar keer handmatig uitgezet via verbindingsbeheer maar hij blijft zichzelf maar weer verbinden.
Ook de widgets in offline mode maakt geen verschil, voorheen geen problemen mee gehad :?

*edit* al opgelost, zat hem in de e mail instellingen (waar ik niks in veranderd had)

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 06-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet iemand misschien hoe je je telefoon automatisch laat overschakelen van een 3G verbinding naar WIFI? Dus bijvoorbeeld als ik van buiten naar binnen kom dat alles meteen overgaat in een WIFI verbinding. Dat vind ik wel goed bij de iphone ingesteld, alleen heb ik het nog niet bij de N8 kunnen ontdekken. Dit zou ik graag willen omdat ik niet over mijn 1GB limiet wil komen die er nu tegenwoordig is bij Vodafone. Alvast bedankt.

[ Voor 30% gewijzigd door Amiet01 op 06-11-2010 14:21 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Amiet01 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:21:
Weet iemand misschien hoe je je telefoon automatisch laat overschakelen van een 3G verbinding naar WIFI? Dus bijvoorbeeld als ik van buiten naar binnen kom dat alles meteen overgaat in een WIFI verbinding. Dat vind ik wel goed bij de iphone ingesteld, alleen heb ik het nog niet bij de N8 kunnen ontdekken. Dit zou ik graag willen omdat ik niet over mijn 1GB limiet wil komen die er nu tegenwoordig is bij Vodafone. Alvast bedankt.
Menu > Instelling > Connectiviteit > Instellingen > Overschakelen naar WLAN. Deze moet je veranderen. Tevens kun je in datzelfde menu 'gegevens gebruik in thuisnetwerk' instellen.

Ikzelf heb alles op automatisch staan waardoor mijn N8 dus overschakelt op wifi bij thuiskomst :)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
notorious_roy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:04:
[...]

Menu > Instelling > Connectiviteit > Instellingen > Overschakelen naar WLAN. Deze moet je veranderen. Tevens kun je in datzelfde menu 'gegevens gebruik in thuisnetwerk' instellen.

Ikzelf heb alles op automatisch staan waardoor mijn N8 dus overschakelt op wifi bij thuiskomst :)
Dit soort dingen is toch super handig om te weten. Is het een idee om dit soort weetjes in de topic starter te doen? Soms kom ik hier wel interessante dingen tegen maar er zijn nu zoveel pagina's dat het bijna onmogelijk word om het weer terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen toch nog eens een hard reset geprobeerd en nu werkt alles zoals het hoort en zoals ik overal lees en zie. Mijn foto's en muziek werken zoals et hoort. Heerlijk toestel. Ik ben een Nokia gebruiker sinds het begin dat ik gsm's gebruik dus ik kan me niet beter wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn N8 vandaag in gebruik genomen. Volgens mij heb ik een of andere randstadeditie: als ik in de Ovi Store onder 'Mijn account' voor 'Accountinstellingen' kies staat er namelijk de optie 'Onthou me instellingen' tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

dreamwalker schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:42:
[...]

Dit soort dingen is toch super handig om te weten. Is het een idee om dit soort weetjes in de topic starter te doen? Soms kom ik hier wel interessante dingen tegen maar er zijn nu zoveel pagina's dat het bijna onmogelijk word om het weer terug te vinden.
Ik wil vooral een overzicht met handige sites voor Nokia N8 / Symbian nieuws. Ik volg de TheNokiaBlog maar verder niet echt iets. Veel info is ook verouderd als je Google gebruikt, veel dateert bijvoorbeeld van de aankondiging of de eerste hands-on.

Tevens lijkt het me een handig idee om een app top 10 (20, 30, etc) te maken onder gebruikers hier zodat we kunnen zien wie wat gebruikt en of dat handig is.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik krijg geen geluid bij het foto's maken.
Je kunt 4 camera toontjes selecteren maar ik hoor geen toon.
Is dit ergens een instelling voor geluidsterkte of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:25:
[...]

Ik wil vooral een overzicht met handige sites voor Nokia N8 / Symbian nieuws. Ik volg de TheNokiaBlog maar verder niet echt iets. Veel info is ook verouderd als je Google gebruikt, veel dateert bijvoorbeeld van de aankondiging of de eerste hands-on.

Tevens lijkt het me een handig idee om een app top 10 (20, 30, etc) te maken onder gebruikers hier zodat we kunnen zien wie wat gebruikt en of dat handig is.
------------------------------------------------------
Heel graag,want ik wil weten:
Hoe zit het met de komst van de nieuwe N8 browser?
Wanneer wordt Swype voor de N8 vrijgegeven?
En ja meer info betreffende de nieuwe Apps
En zo voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ik vind het toch raar. Ben ik nu de enige bij wie de N8's push e-mail niet betrouwbaar en waardeloos werkt ?

Oftewel, mail van mijn Google Apps account komt soms pas na 20 minuten binnen. (bij de E71 / E72 werkt dit perfect .. meteen een 'beep' als ik mail krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:00:
Ik vind het toch raar. Ben ik nu de enige bij wie de N8's push e-mail niet betrouwbaar en waardeloos werkt ?

Oftewel, mail van mijn Google Apps account komt soms pas na 20 minuten binnen. (bij de E71 / E72 werkt dit perfect .. meteen een 'beep' als ik mail krijg).
Nee, je bent niet de enige. Op mn N86 kwam mail altijd eerder binnen dan gmail notifier op de pc zelfs, nu kan er ook weleens een paar uut overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de muziek die ik van de Laptop naar de N8 copieer op het geheugenkaartje plaatsen.Er moet een optie zijn om dat in te stellen. Waar kan ik dit vinden? Bij het syngroniseren bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
notorious_roy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:25:
[...]

Nog een paar handige sites voor je
http://betalabs.nokia.com/apps
http://www.forum.nokia.com
http://conversations.nokia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Nice. Betalabs en Conversations zijn wel tof. Dat Forum had ik al eens gezien, maar dat gaat me te diep. Thnx.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand bewegende beelden kunnen krijgen op de N8, ik kom wel in uitzending gemist maar dan kom ik niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:51:
Heeft iemand bewegende beelden kunnen krijgen op de N8, ik kom wel in uitzending gemist maar dan kom ik niet verder
Lukt mij ook niet. Youtube werkt wel, net als alle pre-installed WebTV apps (E!, NGC, Movie Trailers, etc)

[ Voor 11% gewijzigd door notorious_roy op 07-11-2010 14:27 ]

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Bij mij werkt de Youtube applicatie nog steeds niet, geeft bij het opstarten een medlinge van roamen (kan zijn omdat ik Telfort heb en ze gebruik maken van t KPN netwerk), vervolgens kan hij geen verbinding maken.
Hebben anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
robertwebbe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:34:
Nokia N8 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure
Na het invoeren van de code 7780 en 7370 hoef je geen 12345 in te voeren...het toestel start automatisch opnieuw op
Na een harde reset ben je wel de demo content kwijt die pre-installed was op het toestel (web-tv widgets, Tron Legacy filmpje, Doby 5.1 demo, etc.). Als je deze weer terug wilt, hier vind je een backup van een nieuw, maagdelijk toestel, vers uit doos: http://rapidshare.com/files/424576870/N8_2010-10-08.nbu. Via de OVI Suite kun je deze backup weer terug zetten.
Dat klopt niet helemaal.
Je krijgt je web-tv widgets dus niet terug :'(

Ook krijg ik nu na de hard reset:
item ongeldig
widget verwijderd.
Geen idee welke widget dat moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Heb nu een weekje mijn nieuwe N8-00 in prachtig blauw. Fijn apparaat en vergeleken bij mijn vorige Nokia's (N95 en N96) ben ik qua snelheid in de hemel terechtgekomen! Het scherm reageert fantastisch, ook met mijn fotocollectie van 1500+ foto's gaat het bladeren flitsend! Een paar nadelen heb ik ook ondervonden:

De batterij is nog altijd binnen een dag leeg (ok, deze dagen heb ik hem extra intensief gebruik, maar toch) en het is dus extra vervelend dat ik niet een reserve-batterij snel kan verwisselen omdat het batterijvak is dichtgeschroefd! Uiteindelijk heb ik de wifgets maar stopgezet en laat ik mijn mail minder vaak checken, maar voor een toestel dat zich hiermee afficheert vind ik het uithoudingdvermogen van de batterij te kort.

Mijn muziekcollectie van bijna tweeduizend nummer wordt niet goed beheerd door de media speler. Ik krijg de verkeerde plaatjes bij de hoezen en de zoekfunctie ontbreekt. Vooral dat laatste is erg lastig (zat er op de vorige Nokia's wel op). Iemand een beter player gevonden?

Bij navigatie ontbreekt de optie om direct naar de contactpersonen te gaan en daarheen te navigeren.

Mail wordt niet altijd volledig opgehaald. Als ik een mailtje wil lezen, moet er alsnog verbinding worden gemaakt om het bericht en de bijlagen op te halen. Soms blijft de verbinding ook na het checken van de mail actief en moet ik hem handmatig onder 'Verbindingsbeheer' handmatig uitzetten (het lijkt erop dat elke paar secvonden geprobeerd wordt om contact tem aken met een mailserver dit dit contact neit accepteert.

Verder ben ik erg tevreden met dit prachttoestel! Fantastische foto's maakt dat ding trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
@ DeHeys:

Van de navigatie weet ik dat je het wel andersom kan doen, naar je contactpersonen gaan en dan naar de locatie dan start ie automatisch de navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
DeHeys schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:50:
De batterij is nog altijd binnen een dag leeg (ok, deze dagen heb ik hem extra intensief gebruik, maar toch) en het is dus extra vervelend dat ik niet een reserve-batterij snel kan verwisselen omdat het batterijvak is dichtgeschroefd!
Volgens mij is hier een aantal keer gezegd dat de batterij langer mee gaat wanneer deze vaker opgeladen wordt en zo efficiënter "leert" omgaan met de energie, waardoor deze het langer uithoudt.

Na een week of 2 zou het al aanzienlijk beter moeten zijn :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Reaper.JA2 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:46:
[...]

Volgens mij is hier een aantal keer gezegd dat de batterij langer mee gaat wanneer deze vaker opgeladen wordt en zo efficiënter "leert" omgaan met de energie, waardoor deze het langer uithoudt.

Ik geloof daar niet zo in moet ik zeggen. Je moet jezelf gewoon aanleren om bij thuiskomst of 's nachts de telefoon aan de lader te hangen.

Als de batterij na twee weken langer meegaat is dat volgens mij OF doordat je er niet meer de hele dag mee zit te spelen OF omdat je dénkt dat hij langer meegaat.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeHeys schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:50:
Mail wordt niet altijd volledig opgehaald. Als ik een mailtje wil lezen, moet er alsnog verbinding worden gemaakt om het bericht en de bijlagen op te halen. Soms blijft de verbinding ook na het checken van de mail actief en moet ik hem handmatig onder 'Verbindingsbeheer' handmatig uitzetten (het lijkt erop dat elke paar secvonden geprobeerd wordt om contact tem aken met een mailserver dit dit contact neit accepteert.
Dat probleem heb ik ook en is best vervelend.
De telefoon is ingesteld op Ophalen volledig bericht maar dat werkt dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Ik heb mijn Nokia N8 zaterdag opgehaald.
Is niet te vergelijken met de Nokia N96 die ik had. Werkt als een speer.
Ik ben symbian gewend dus voelt erg vertrouwd aan. Helemaal blij }:O :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:46:
[...]

Haha ja als je hem elke keer oplaad merk je niet dat hij leeg loopt nee. Maar het is onzin om te denken dat een batterij langer mee gaat als je hem vaker oplaad. Sterker nog, ouder types batterijen, cadmium-ion was dat dacht ik, werden lui als je ze al oplaadde voordat ze leeg waren. Lithium-ion heeft daar echter stukken minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik heb een C7, maar omdat daar geen apart topic voor is en deze softwarematig gezien exact hetzelfde is als de N8 (Symbian^3) plaats ik mijn vraag hier maar.

Ik heb de applicatie Podcatcher geinstalleerd en het draait op zich prima. Echter als ik bepaalde Podcasts download die in m4a zijn opgenomen worden deze niet afgespeeld door de muziekspeler in Symbian^3...
Het is heel vreemd, want sommige m4a podcastsworden wel afgespeeld, maar dan in de videospeler terwijl dit enkel audiobestanden zijn. Maar ik heb dus heel veel podcasts in m4a die gewoon niet afgespeeld kunnen worden. Heel vervelend. Iemand ander met dit probleem of zelfs een oplossing?

Op mijn E72 werden deze bestanden moeiteloos afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
notorious_roy schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:55:
[...]

Ik geloof daar niet zo in moet ik zeggen. Je moet jezelf gewoon aanleren om bij thuiskomst of 's nachts de telefoon aan de lader te hangen.
Inderdaad. Maar het wordt lastiger als je toestel het 'bij lange na' geen 24 uur volhoudt.
Zelfs niet in de Energie Spaarstand.

Ik ervaar dit als het meest negatieve aan dit verder fijne toestel.
Bij normaal gebruik, (paar keer browsen, mail checken, aantal korte gesprekken voeren), moet ik vaak tussentijds (begin van de avond) laden.
De ontvangst van Vodafone op mijn locatie is nogal beroerd (+/- -93dBm) en dat zal vast wel een negatieve invloed hebben op de accuduur. Maar de hoofdfunctie (ook van een smartphone) blijft voor mij toch de mogelijkheid om te kunnen telefoneren dus is het geen prettig idee als je 's avonds nog op pad moet en de accu blijkt leeg te zijn.

Ik kijk het even aan en ga anders eens bij een Nokia Service Punt langs. Ik heb alleen niet zoveel zin om uiteindelijk een refurbished exemplaar van een ander in mijn handen gedrukt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:12:
[...]

Haha ja als je hem elke keer oplaad merk je niet dat hij leeg loopt nee. Maar het is onzin om te denken dat een batterij langer mee gaat als je hem vaker oplaad. Sterker nog, ouder types batterijen, cadmium-ion was dat dacht ik, werden lui als je ze al oplaadde voordat ze leeg waren. Lithium-ion heeft daar echter stukken minder last van.
Ik ben het hier mee eens, batterij gaat niet langer mee na weken van gebruik. Ik heb whatsapp vanaf t begin erop staan dus ik weet niet of het verbruik zonder dit programma aanzienlijk omhoog gaat, ik vermoed van wel. Ik doe echt geen gekke dingen, mail wordt opgehaald met interval van 30 minuten, paar fotos per dag, beetje muziek, geen online widgets, beetje internetten en voor ik ga slapen moet ik m soms al aan de lader hebben hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Oei dat batterij verhaal is wel erg jammer...
Ik ben gewend om meer dan een week met mijn telefoon te doen is dan natuurlijk ook geen smartphone maar toch. Ik had gehoop dat de N8 toch zeker minimaal 2 dagen mee zou gaan. En in het begin van dit topic waren mensen hier toch positief over, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Om dan de verhalen toch maar wat tegen te spreken, ik ben wel tevreden over de batterijduur. Wat ik er mee doe verschilt per dag. Soms alleen wat bellen en smsen en soms ook meer foto´s films en navigatie. Maar ik hoef hem eigenlijk nooit elke dag op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made

made

.. made by made ..

Notaname schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:47:
[...]

Inderdaad. Maar het wordt lastiger als je toestel het 'bij lange na' geen 24 uur volhoudt.
Zelfs niet in de Energie Spaarstand.

Ik ervaar dit als het meest negatieve aan dit verder fijne toestel.
Bij normaal gebruik, (paar keer browsen, mail checken, aantal korte gesprekken voeren), moet ik vaak tussentijds (begin van de avond) laden.
De ontvangst van Vodafone op mijn locatie is nogal beroerd (+/- -93dBm) en dat zal vast wel een negatieve invloed hebben op de accuduur. Maar de hoofdfunctie (ook van een smartphone) blijft voor mij toch de mogelijkheid om te kunnen telefoneren dus is het geen prettig idee als je 's avonds nog op pad moet en de accu blijkt leeg te zijn.

Ik kijk het even aan en ga anders eens bij een Nokia Service Punt langs. Ik heb alleen niet zoveel zin om uiteindelijk een refurbished exemplaar van een ander in mijn handen gedrukt te krijgen.
Hoe kan jij zien hoeveel dBm jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
made schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:41:
[...]

Energy Profiler. Valt te downloaden uit de OVI Store.
Wel even je toesteltype veranderen in N97 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
is er eigenlijk gtalk voor de N8?

ik weet dat het in fring en nimbuzz zit maar die zuigen je batterij binnen een paar uur leeg.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Woudtwe schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:28:
Om dan de verhalen toch maar wat tegen te spreken, ik ben wel tevreden over de batterijduur. Wat ik er mee doe verschilt per dag. Soms alleen wat bellen en smsen en soms ook meer foto´s films en navigatie. Maar ik hoef hem eigenlijk nooit elke dag op te laden
Daarom schreef ik ook over mijn lokale omstandigheden. Dat zou wel eens heel erg van invloed kunnen zijn op de accu gebruiksduur.
Mocht jij gedurende het grootste deel van de dag dichtbij een mast verblijven dan hoeft jouw toestel weinig moeite te doen om zijn verbinding in stand te houden.
De mijne moet 'vol aan de bak'.
Verder heb ik i.v.m. mijn Outlook sync. en carkit, BT permanent aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made

made

.. made by made ..

Notaname schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:03:
[...]

Energy Profiler. Valt te downloaden uit de OVI Store.
Wel even je toesteltype veranderen in N97 o.i.d.
Werkt, ik zit op 8.531 dBm ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
made schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:41:
[...]

Gebruik je Whatsapp? Dit is een programma vergelijkbaar met Ping van de Blackberry. Hiermee ben je constant verbonden met internet, het programma start altijd op en is niet uit te zetten. Ik vermoed dat dit een aanzienlijk verschil maakt. Vroeger gebruikte ik veel Nimbuzz, dit progje slurpt ook batterij, Fring was een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Webjunkie schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:05:
is er eigenlijk gtalk voor de N8?

ik weet dat het in fring en nimbuzz zit maar die zuigen je batterij binnen een paar uur leeg.
Nimbuzz gaat veel harder dan Fring, je zou ook nog Ebuddy kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
made schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:40:
[...]
Werkt, ik zit op 8.531 dBm ??
Ik denk dat je niet goed kijkt. (verkeerde pagina?)

Dit staatje verteld waar de waardes ongeveer mee overeen komen:

CSQ (AT+CSQ) dBm % (procentueel) Opmerking
0 -113 of lager 0 % Te laag voor een betrouwbare connectie
1 -111 dBm 3 % Te laag voor een betrouwbare connectie
2 -109 dBm 6 % Te laag voor een betrouwbare connectie
3 -107 dBm 9 % Te laag voor een betrouwbare connectie
4 -105 dBm 10 % Te laag voor een betrouwbare connectie
5 -103 dBm 13 % Te laag voor een betrouwbare connectie
6 -101 dBm 16 % Te laag voor een betrouwbare connectie
7 -99 dBm 19 % Te laag voor een betrouwbare connectie
8 -97 dBm 23 % Te laag voor een betrouwbare connectie
9 -95 dBm 26 % Te laag voor een betrouwbare connectie
10 -93 dBm 29 % Te laag voor een betrouwbare connectie
11 -91 dBm 32 % Te laag voor een betrouwbare connectie
12 -89 dBm 35 % Te laag voor een betrouwbare connectie
13 -87 dBm 39 % Te laag voor een betrouwbare connectie
14 -85 dBm 42 % Te laag voor een betrouwbare connectie
15 -83 dBm 45 % Te laag voor een betrouwbare connectie
16 -81 dBm 48 % Marginaal ontvangst
17 -79 dBm 52 % Marginaal ontvangst
18 -77 dBm 55 % Marginaal ontvangst
19 -75 dBm 58 % Marginaal ontvangst
20 -73 dBm 61 % Marginaal ontvangst
21 -71 dBm 65 % Redelijk ontvangst
22 -69 dBm 68 % Redelijk ontvangst
23 -67 dBm 71 % Redelijk ontvangst
24 -65 dBm 74 % Redelijk ontvangst
25 -63 dBm 77 % Redelijk ontvangst
26 -61 dBm 81 % Goed ontvangst
27 -59 dBm 84 % Goed ontvangst
28 -57 dBm 90 % Goed ontvangst
29 -55 dBm 94 % Goed ontvangst
30 -53 dBm 97 % Te veel ontvangst, gebruik een signaalverzwakker
31 -51 dBm of hoger 100 % Te veel ontvangst, gebruik een signaalverzwakker

(Bron: http://www.d-d-s.nl/gsm-signaal-tester.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made

made

.. made by made ..

hmm, op de n8 doet Energy Profiler het toch niet goed, ik heb een schermpje voor mijn neus met daarin bovenin 100dBm en in het midden nul. rechts onderin zie ik in het wit : 8.531 dBm.....

Duss... schiet mij maar lek.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
made schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:22:
hmm, op de n8 doet Energy Profiler het toch niet goed, ik heb een schermpje voor mijn neus met daarin bovenin 100dBm en in het midden nul. rechts onderin zie ik in het wit : 8.531 dBm.....

Duss... schiet mij maar lek.. ;)
Euh, heb je in het programma-menu op 'Start' gedrukt waarna de grafiek gaat lopen?
Rechts onderin geeft ie alleen aan hoeveel minuten/seconden het programma aan het monitoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made

made

.. made by made ..

Notaname schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:31:
[...]

Euh, heb je in het programma-menu op 'Start' gedrukt waarna de grafiek gaat lopen?
Rechts onderin geeft ie alleen aan hoeveel minuten/seconden het aan het monitoren is.
Gedaan, ik zie andere grafiekjes wel lopen.
scherm 1 : 8.513 dBm <---geen grafiek
scherm 2 : 0.34 W -> deze loopt netjes
scherm 3 : 92 mA -> deze loopt ook
scherm 4 : 0kb/s -> deze loopt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:59:
[...]

Ik ben het hier mee eens, batterij gaat niet langer mee na weken van gebruik. Ik heb whatsapp vanaf t begin erop staan dus ik weet niet of het verbruik zonder dit programma aanzienlijk omhoog gaat, ik vermoed van wel. Ik doe echt geen gekke dingen, mail wordt opgehaald met interval van 30 minuten, paar fotos per dag, beetje muziek, geen online widgets, beetje internetten en voor ik ga slapen moet ik m soms al aan de lader hebben hangen...
tja, als je zegt geen gekke dingen te doen en vervolgens meldt dat je whatsapp continue draait....

continue de navigatie aan is ook funest trouwens.

ik heb mail continue aan, kan ,5 uur muziek luisteren, beetje surfen in de trein en dan red het de avond ook wel door,\.
's nachts is vast oplaad moment, een tweede dag red ie dan niet. maar 1 dag echt met gemak hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
liffey schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:56:
[...]

tja, als je zegt geen gekke dingen te doen en vervolgens meldt dat je whatsapp continue draait....

continue de navigatie aan is ook funest trouwens.

ik heb mail continue aan, kan ,5 uur muziek luisteren, beetje surfen in de trein en dan red het de avond ook wel door,\.
's nachts is vast oplaad moment, een tweede dag red ie dan niet. maar 1 dag echt met gemak hoor!
Ik heb ook een e72 waar whatsapp op draait, daar red ik twee dagen mee. Whatsapp is voor mij een musthave applicatie..Kan zijn dat de producent het programma nog zuiniger krijgt in de toekomst, maar goed om echt te testen of dit het probleem is zal ik morgen het progje eraf halen en kijken of de N8 dan weer voor het slapen gaan aan het infuus moet

[ Voor 3% gewijzigd door Folkifoon op 08-11-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
ik gebruik Google Aps (gmail met je eigen domein), deze stel ik normaal in via imap. Dit gaat goed, alleen nadat je alles hebt ingesteld en je weer naar de instellingen gaat is er niets meer te zien van dat het imap is (dus je kan niet inkomende/uitgaande mailserver veranderen etc.).
Ook via het instellen met de Gmail knop hetzelfde. Iets wat ik gelezen heb op de pc wordt niet als gelezen vermeld op de telefoon...terwijl de optie synchr. naar server gewoon aan stat.

Een tweede probleem, installeren van Nimbuzz gaat goed, alleen na het inloggen en laden van de contactlist klapt hij er meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Folkifoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:32:
[...]

Ik heb ook een e72 waar whatsapp op draait, daar red ik twee dagen mee. Whatsapp is voor mij een musthave applicatie..Kan zijn dat de producent het programma nog zuiniger krijgt in de toekomst, maar goed om echt te testen of dit het probleem is zal ik morgen het progje eraf halen en kijken of de N8 dan weer voor het slapen gaan aan het infuus moet
de e72 heeft ook een zwaardere batterij, kleiner scherm en dan geen touchscreen, wat allemaal erg scheelt in het energieverbruik.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:32:
[...]

Dan snap ik in ieder geval waarom je beter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn E72 red ik het amper. Volgens mij gaat deze N8 dan niks voor mij worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Ik heb vanochtend om 7 uur ongeveer de telefoon van de lader gehaald. Sindsdien heb ik een aantal smsjes gelezen/verstuurd, whatsapp gebruikt (en dus ook continu aan staan), anderhalf uur muziek geluisterd, wat op internet gekeken, gemaild en nog wat van dat soort dingetjes. Geen heel zwaar gebruik dus, maar toch ook zeker niet niks gedaan. Er is nog geen streepje weg. Ik heb ondertussen wel enkele minuten de telefoon in de usb poort van mn laptop gehad, maar dit lijkt me niet significant te zijn.

Gebruikt iemand de applicatie point and find van nokia? Dit lijkt me een soort layar, maar zelf nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel zeer erg tussen de Nokia N8 en een Android telefoon zoals de Desire HD / Z... Nu ben ik heel neutraal wat merk/OS betreft en kijk ik gewoon naar wat ik nodig heb/belangrijk vind en reviews. Maar het blijft lastig.

Van de ene kant neig ik naar de N8 vanwege de camera. Van de andere kant houdt het OS en het aantal programma's mij een beetje tegen. Het is gewoon zo dat Android wat OS/apps betreft een voorsprong heeft. Meer apps, betere browser en nog meer kleine tot grote dingen die het geheel toch wat beter/optimaler laten zijn. Van de andere kant, als de N8 alles kan wat ik wil, dan is het toch goed genoeg. Lastig, lastig.

Dus: hoe gaat het browsen op de N8? Echt zoveel slechter of valt het goed te doen? Opera Mobile misschien een perfect alternatief?
-Je (g)mail lezen, google calendar, tasks/remember the milk. Werkt en synchroniseert dat ook allemaal goed met Windows alsmede Gmail/Google account? En geen enorme achterstand t.o.v. Android?
-Twitter/facebook, werkt dat net zo goed als op Android? Voor Twitter is er Gravity, wat ik op de N82 gebruik. Volgens mij werkt dat gewoon net zo goed als of misschien wel beter dan een Android alternatief, toch?
-Navigatie: Nokia heeft OVI maps, best een goed programma. Is Google Navigatie eigenlijk wel veel beter? En komt Google Navigatie eigenlijk ook uit op Symbian ^3?
-Apps: vergeet ik misschien nog een een of andere geweldige applicatie, die veel mensen / tweakers gebruiken en maar voor 1 platform te krijgen is? Soms bestaan er geniale applicaties, maar je moet ze maar net even tegenkomen.

Voor de rest vind ik bellen en smsen wel belangrijk, maar dat gaat op beide soorten wel even goed neem ik aan. Nog andere noemenswaardige verschillen, bv iets wat vrijwel elke gebruiker flink kan storen bij de N8, of Android? Vaak kunnen de toestellen het zelfde, maar het uitvoeren/gebruik ervan kan dan soms een heel stuk prettiger zijn op het ene toestel, naar deze zaken ben ik vooral benieuwd. Dat is soms lastig uit reviews te halen.

Ik heb uiteraard zelf al veel reviews en artikelen bekeken. Maar misschien zijn hier mensen die ook gewoon een objectieve mening aan de hand van hun ervaring kunnen geven wat de keuze misschien iets makkelijker zal maken en de doorslag kan geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beide zoons hebben android( galaxy en de desire) zijn er heel tevreden mee.
Maat toch heb ik voor de N8 gekozen, het is trouwens mijn eerste smartphone.
Vorige week vrijdag aangeschaft en sindsdien veel geleerd en ondekt wat er met de N8 allemaal kan.

Ik ben niet een gamer en niet heel erg geinteresseerd in allemaal apps.
Sommige zijn wel leuk natuurlijk.
Vooral de camera spreekt me heel erg aan en ook alles al op de tv bekeken met de hdmi kabel, GEWELDIG.
Verder gaat het mailen goed, foto's op faceboek zetten en chatten met Nimbuzz ( geen batterij probleem)
Internet ook prima, nog niet opera geinstalleerd.
Ovi maps nog niet gebruikt, maar ga ik vandaag uitproberen.
Omdat het mijn eerste smartphone ben ik misschien niet veeleisend, maar tot nu dus gewoon heel enthousiast.

Wel even een paar vragen: Ik heb whatsap geinstalleerd maar werkt niet herkende mijn telefoonnummer niet. Het staat dus nu wel op mijn telefoon en ik wil het er graag afhebben, maar durf het niet omdat er allemaal waarschuwingen verschijnen dat ik dingen kwijt kan raken en dat erin de toekomst bepaalde apps niet willen.
Dus gewoon laten staan? Iemand hier ervaring mee?

Als ik wil mailen zie ik niet mijn contacten, moet ik die er allemaal inzetten? Ik heb hotmail.
In Nimbuzz zie ik wel mijn contacten en wie er online zijn.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Mijn batterij gaat net 2 dagen mee, en dan ben ik, denk ik, een gemiddelde gebruiker. Het is niet zo lang als mijn e71, maar 2 dagen vind ik voor touchscreen en mijn gebruik goed te doen. Moet ik er wel bij vermelden dat mijn n8 nog steeds een paar x per dag 'zomaar' uitvalt. (hierboven al eerder vermeld) en dan krijg ik hem na een half uur pas weer aan. ik wacht op een update van de software en hoop dat dit dan beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:52

Telefooncal

Tring tring!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:25:

Wel even een paar vragen: Ik heb whatsap geinstalleerd maar werkt niet herkende mijn telefoonnummer niet. Het staat dus nu wel op mijn telefoon en ik wil het er graag afhebben, maar durf het niet omdat er allemaal waarschuwingen verschijnen dat ik dingen kwijt kan raken en dat erin de toekomst bepaalde apps niet willen.
Dus gewoon laten staan? Iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt
Menu > instellingen > Toepass.Beheer > Geïnstall. toepassingen > Whatsapp > vinger er even ophouden > verwijderen > ja selecteren :)

Hij geeft die melding alleen omdat whatsapp na het deinstaleren het niet meer zal doen, maar dit is ook niet meer dan logisch omdat je deze wilt verwijderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
ik heb inmiddels 2 externe geheugens (usb stickie en een externe schijf van 500 gb) aangesloten via het meegeleverde kabeltje, 2x krijg ik een foumeling (schijf niet herkent en stop de usb kamel in het apparaat).
Hoe fix ik dit? Wil graag wat bestanden overzetten en dacht dat dit kon met de n8.
Pagina: 1 ... 14 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic