Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
liffey schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:54:
ik heb inmiddels 2 externe geheugens (usb stickie en een externe schijf van 500 gb) aangesloten via het meegeleverde kabeltje, 2x krijg ik een foumeling (schijf niet herkent en stop de usb kamel in het apparaat).
Hoe fix ik dit? Wil graag wat bestanden overzetten en dacht dat dit kon met de n8.
Volgens mij is het niet compatible met het NTFS bestandsysteem... dan zal je je stickie eerst moeten formatteren en omzetten naar FAT32 bestandssysteem en dan werkt het wel.
Die externe 500gb schijf zal zowiezo niet gaan werken.. ik heb ook al met een western digital externe schijf(passport) van 160gb en FAT32 geprobeerd.. dat werkt niet omdat het een ander soort massaopslag is dan een stickie en meer stroom nodig heeft dan een stickie.... dus alleen usb stickies van het fat32 bestandssysteem werken met je N8.. en externe schijven niet

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 09-11-2010 10:40 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 11:34
SpitfireNL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:33:
[...]

Volgens mij is het niet compatible met het NTFS bestandsysteem... dan zal je je stickie eerst moeten formatteren en omzetten naar FAT32 bestandssysteem en dan werkt het wel.
Die externe 500gb schijf zal zowiezo niet gaan werken.. ik heb ook al met een western digital externe schijf(passport) van 160gb en FAT32 geprobeerd.. dat werkt niet omdat het een ander soort massaopslag is dan een stickie en meer stroom nodig heeft dan een stickie.... dus alleen usb stickies van het fat32 bestandssysteem werken met je N8.. en externe schijven niet
Die FAT32 klopt. De rest niet helemaal.

Ten 1e zal de N8 drivers aan boord moeten hebben voor het betreffende device. (sommige USB sticks werken wel, van andere merken weer niet).
Ten 2e werkt een externe HDD wel goed (indien drivers) maar je moet dan wel een model met externe voeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Weet iemand hoe het nou precies zit met .mkv bestanden? Bij mij is er niet één die werkt... Divx werkt prima, maar bij .mkv krijg ik enkel geluid :(

Bestandsgrootte is rond de 500 MB, dus ruim onder de grens. Heb het geprobeerd via een aangesloten USB-stick en vanaf het interne geheugen.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de leukste apps vind ik Shazam waarmee je muziek kan identificeren die speelt op bv de radio of zo. Helaas is er nog geen versie beschikbaar voor Symbian^3 dus ook niet voor de N8. Heb nu geprobeerd de versie van Symbian s60v5 te installeren, dit is gelukt, staat op mijn gsm, kan taggen, maar wanneer hij verbinding wil maken met internet over mijn router zegt hij dat hij offline is hoewel ik verbinding heb en met mijn browser wel kan surfen. In Shazam is niks in te stellen. Weet iemand hier een oplossing voor? Heeft iemand Shazam draaiend gekregen op de N8? Of weet iemand wanneer er een versie voor Symbian^3 uit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb Shazam werkend op mijn N8. Als internetverbinding heb ik daar echter mijn mobiele internet opgegeven. Via wifi deed hij hier ook moeilijk

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Hmmm ik heb You Tube via de ovi store en ik kan filmpjes selecteren maar zodra ik hem wil afspelen sluiit hij af .
Iemand een idee.
Verder heb ik een MKV filmpje die niet wil afspelen en ook avi niet van 350 mbis daar een instelling voor?

ik heb een 16 Gb geheugenkaartje erin geplaatst

[ Voor 9% gewijzigd door Velga op 09-11-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer youtube filmpjes af te spelen, maar dat lukt niet het filmpje stopt steed om te bufferen. Maakt niet uit als ik het over wifi of de andere verbinding doe.
Lukt het bij anderen wel? Is het ook normaal dat het niet beeldvullend is maar veel kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:05:
Weet iemand hoe het nou precies zit met .mkv bestanden? Bij mij is er niet één die werkt... Divx werkt prima, maar bij .mkv krijg ik enkel geluid :(

Bestandsgrootte is rond de 500 MB, dus ruim onder de grens. Heb het geprobeerd via een aangesloten USB-stick en vanaf het interne geheugen.
Ik heb een HD-rip van Top Gear in MKV van 1,45 GB werkend op de N8, ook zoeken in dat bestand werkt vrij vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:17:
Ik probeer youtube filmpjes af te spelen, maar dat lukt niet het filmpje stopt steed om te bufferen. Maakt niet uit als ik het over wifi of de andere verbinding doe.
Lukt het bij anderen wel? Is het ook normaal dat het niet beeldvullend is maar veel kleiner?
YouTube lijkt bij mij alleen te werken wanneer ik via de browser voor weergave in de Flashplayer kies, en dat lijkt me niet de bedoeling. Selecteer ik gewoon de video, dan blijft het geheel bij het laadscherm hangen en gebeurt er verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:58:
Ik heb Shazam werkend op mijn N8. Als internetverbinding heb ik daar echter mijn mobiele internet opgegeven. Via wifi deed hij hier ook moeilijk
Ok bedankt al voor de reactie. Ik heb voorlopig geen mobiel internet. Ben dit nu op mijn N8 aan het typen via wifi over mijn router. Ik kan Shazam dus vergeten tot ik mobiel internet heb of er een versie voor S3 uitkomt. Damn. En over die youtube filmpjes, ik heb net over wifi de trailer van Unstoppable gekeken en werkte perfect. Ingeven op Youtube, eerste zoekresultaat aanklikken, sorry, aantikken, even wachten tot het begint te spelen en dan dubbel tikken op het afspeelvenstertje zodat het full screen komt. Allemaal geen probleem. Jullie probleem ligt dus blijkbaar niet aan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Met Youtube heb ik inderdaad geen problemen. Ik gebruik de mobiele site ervoor en het loopt als een trein, ook 3G.

Dat sommige MKV kunnen afspelen vind ik gek, iemand enig idee wat de reden kan zijn? Op zich maakt het niet heel veel uit, maar toch. Het zou moeten kunnen :D

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ff een vraagje wat betreft de trilsignaal. Is die bij jullie ook zo zacht? Ik voel er helemaal nix van in mn broekzak.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:03:
Dat sommige MKV kunnen afspelen vind ik gek, iemand enig idee wat de reden kan zijn? Op zich maakt het niet heel veel uit, maar toch. Het zou moeten kunnen :D
Zie de post van Robert Webbe van 21 sept om 21u53 op pagina 20. MKV is een container file. Naar mijn ervaring zitten er vooral twee soorten files in, nl x264 en h264/AVC. Het eerste kan hij niet afspelen, het tweede volgens Roberts post wel. Je moet dus kijken wat er in de MKV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:03:
Met Youtube heb ik inderdaad geen problemen. Ik gebruik de mobiele site ervoor en het loopt als een trein, ook 3G.

Het zou nog aparter zijn wanneer hetzelfde bestand wel zou werken op mijn N8, maar niet op de jouwe. Nu kan het gewoon komen door een verschil in de wijze van encoderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:49:
[...]

Zie de post van Robert Webbe van 21 sept om 21u53 op pagina 20. MKV is een container file. Naar mijn ervaring zitten er vooral twee soorten files in, nl x264 en h264/AVC. Het eerste kan hij niet afspelen, het tweede volgens Roberts post wel. Je moet dus kijken wat er in de MKV zit.
Sorry, dat is te ver terug, niet gelezen. Wel een duidelijk antwoord! Thnx. d:)b

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb ff een vraagje over de lichtintensiteit van de N8. Ik vind het scherm veel te donker op dit moment. Als ik er licht op schijn, dan wordt ie weer fel en dat is zoals ik hem eigenlijk wil. Kan ik de sensor niet op de 1 of ander manier uitzetten?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Amiet: Ik zit met precies dezelfde vragen. Trilsignaal is veel te zacht, zo zacht dat ik het niet voel afgaan. En ook de ambient light sensor is erg vervelend. Op mijn samsung jet kon ik het uitzetten en de helderheid van de scherm kon veel hoger. Dan pas komt de kracht van Amoled naar voren, maar helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
@amiet heb je dit al geprobeerd
instellingen -> telefoon -> weergave -> lichtsensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

vraagje m.b.t. een youtube filmpje wat hier gepost was. Daar zag je dat je je N8 via HDMI aan je tv hing en dan met de camera aan je tc tot een heeulll groot touchscreen kon maken.

Werkt dat nou op alle n8's of was het iets wat in ontwikkeling is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
Heeft iemand een idee hoe ik het youtube probleem kan oplossen zodat ik niet als ik een filmpje heb geselecteerd het beeld opstaart om het filmpje te laten zien en vervolgens Youtube eruitgooit en ik weer mn startscherm vd telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:21:
Een van de leukste apps vind ik Shazam waarmee je muziek kan identificeren die speelt op bv de radio of zo. Helaas is er nog geen versie beschikbaar voor Symbian^3 dus ook niet voor de N8. Heb nu geprobeerd de versie van Symbian s60v5 te installeren, dit is gelukt, staat op mijn gsm, kan taggen, maar wanneer hij verbinding wil maken met internet over mijn router zegt hij dat hij offline is hoewel ik verbinding heb en met mijn browser wel kan surfen. In Shazam is niks in te stellen. Weet iemand hier een oplossing voor? Heeft iemand Shazam draaiend gekregen op de N8? Of weet iemand wanneer er een versie voor Symbian^3 uit zou komen?
Hij zit bij mij standaard op de N8, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

made schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:52:
vraagje m.b.t. een youtube filmpje wat hier gepost was. Daar zag je dat je je N8 via HDMI aan je tv hing en dan met de camera aan je tc tot een heeulll groot touchscreen kon maken.

Werkt dat nou op alle n8's of was het iets wat in ontwikkeling is ?
Of is het goeie grap? Ik heb het geprobeerd maar er gebeurde niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Alternative schreef op woensdag 10 november 2010 @ 07:57:
@amiet heb je dit al geprobeerd
instellingen -> telefoon -> weergave -> lichtsensor
Ja, maar zodra ik in een donker gebied kom dimt ie het nog steeds. Dus ook al heb ik het om zn allerhoogst staan. Maar ik heb hem ook helemaal op zn laagst gedaan, omdat ik dacht dat de lichtsensor dan niet zou werken maar het scherm bleef ook donker.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@made, @n.vanderzel;
je heb er de app Nokia Plug and Touch voor nodig.
die app kan je nog niet downloaden.

dacht eerst ook dat het zo kon....maar niet dus

[ Voor 7% gewijzigd door Alternative op 10-11-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Nou das klote. De nieuwe browser , portrait qwerty , home-screen swipen zonder lag .. komt pas in febr. 2011. (Zie Twitter #SEE2010). Waarom duurt toch alles zo lang bij Nokia.

Kan niet iemand even een portrait qwerty keyboardje programmeren (zoals de maker van Gravity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Alternative schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:32:
@made, @n.vanderzel;
je heb er de app Nokia Plug and Touch voor nodig.
die app kan je nog niet downloaden.

dacht eerst ook dat het zo kon....maar niet dus
Sterker nog, het is een ontwikkeling die in een zeer vroeg beta stadium verkeert. Voorlopig nog lang niey bedoeld voor de markt als het al komt. Het was initieel gemaakt om te laten zien wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een goed overzicht van de Nokia video's

YouTube: Kanaal van NokiaConversations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
BoXie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:49:
Nou das klote. De nieuwe browser , portrait qwerty , home-screen swipen zonder lag .. komt pas in febr. 2011. (Zie Twitter #SEE2010). Waarom duurt toch alles zo lang bij Nokia.

Kan niet iemand even een portrait qwerty keyboardje programmeren (zoals de maker van Gravity).
Inderdaad dat is me nou ook opgevallen.. een simpele thuis programmeur zou wel even in een maandje tijd swype en een qwerty keyboard app kunnen bouwen en bij Nokia duurt dat nog minimaal een half jaar. Is dat nou echt zo moeilijk of moeten wij voorlopig blij zijn met alleen het feit dat het zelfs in ontwikkeling is en er aan komt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Heb sinds gister ook de N8. Vraag me alleen af of de Wireless N verbinding op 2.4 of 5 Ghz werkt.
Kan het nergens in specs terug vinden en heb (nog) geen N router.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
bwt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:13:
Heb sinds gister ook de N8. Vraag me alleen af of de Wireless N verbinding op 2.4 of 5 Ghz werkt.
Kan het nergens in specs terug vinden en heb (nog) geen N router.
Wireless N werkt op 2.4Ghz.
Heb net de speedtest van ziggo op me N8 gedaan....15 down en een kleine 4 up :9~
(heb aie extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
Heeft iemand een idee hoe ik het youtube probleem kan oplossen zodat ik niet als ik een filmpje heb geselecteerd het beeld opstaart om het filmpje te laten zien en vervolgens Youtube eruitgooit en ik weer mn startscherm vd telefoon heb.

Avi speelt hij wel af nu maar dan via interne massa opslag en niet via geheugenkaart.
Is dit ook een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Velga schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:33:

Avi speelt hij wel af nu maar dan via interne massa opslag en niet via geheugenkaart.
Hoe maak je verbinding....wifi of gprs ?
Maak je gebruik van de youtube app, of via de site ?
Heb je al eens geprobeerd om de youtube app te verwijderen en opnieuw te installeren ?
Eventueel een reset geprobeerd, of je firmware opnieuw te installeren ?

Hier werkt die gewoon.

Is je geheugenkaart goed geformateerd (fat) en maak je gebruik van een minimaal klasse 4 kaartje ?

[ Voor 6% gewijzigd door Alternative op 10-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velga schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:33:

Heb je de voorgeïnstalleerde YouTube-app in gebruik of heb je er zelf nog een geïnstalleerd? De vooraf geïnstalleerde is weinig meer dan een link naar YouTube: Broadcast Yourself.

Ik heb net het progsel van YouTube zelf gedownload vanaf YouTube: Google (gewoon met de telefoon zelf dowloaden is het makkelijkst) en die lijkt het in elk geval via WiFi prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
Ik neem aan dat je de gewone website youtube .com bedoelt ?
of toch die broadcast yourself?
Die kun je dus alleen als bookmark gebruiken of kun je ook een widget gebruiken?

De geheugenkaart heb ik geformatteerd naar fat32 maar het is een class2 kaart maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@velga
Volgens nokia moet het minimaal een class4 kaart zijn.
zelf heb ik class6 dus durf je niet te zeggen of class2 gaat werken.
Denk het wel aangezien die je kaartje wel vindt...en je geen foutmelding geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Kan iemand me uitleggen hoe ik al mn berichten van mn nokia 5800 moet synchroniseren naar mn N8? Als ik via ovi suite eerst alle berichten synchroniseer met mn 5800 dan komt alles te staan op ovi suite. Vervolgens sluit ik mijn N8 aan om het daarop te laten synchroniseren (te laten kopieeren naar mn N8). Maar dan geeft ie aan dat alles al is gesynchroniseerd.

De tweede methode die ik heb gebruikt is van de 5800 een backup gemaakt van alleen de berichten op pc suite. Vervolgens heb ik die backup op mijn N8 gezet. Alleen zet hij maar 1/4 deel over naar mn N8 (waarschijnlijk omdat hij bij pc suite al aangeeft dat de backup van een andere toestel afkomstig is blablabla).

Wie kan me hiermee helpen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:31
vanaf de nokia 5800 kun je berichten overzetten met het programma overdracht
te vinden bij toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:25

Telefooncal

Tring tring!

Menu > instellingen > connectiviteit > Gegevensoverdacht > tel.overdracht.
Daarmee kun je je n8 met je 5800 syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:49:

.De N8 koop je vooral voor de camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Nieuws over Swype en portrait keyboard vanaf de Betalabs fora:
The N8 portrait keyboard probably won't be made available on Beta Labs, as it's not a simple change but something fundamental inside the inner workings of the phone's input system. If it were that easy, Swype would just add its portrait keyboard to the list and be done with it.
The rumour that @nigel.coldwell heard was regarding a Swype release, and I just this moment got word that it's passed its latest hurdle and hopefully will be on its way to Ovi Store Real Soon Now™.
Craig Arnush
Nokia Southwood
Swype Integration Technical Lead
Post is van vandaag dus zsm Swype. Zeker omdat ik veel sms in t Engels, kijk ik er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil (morgenvroeg) het navigatiesysteem gebruiken maar ik kan de handleiding niet vinden. Verder staat een van de schermen vol met oude zoekopdrachten, kan ik die verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 10:07
Echt een goede tip voor iedereen met een N8 en een C7 (Symbian^3):

Op de site van Nokia Beta Labs (http://betalabs.nokia.com kan je de nieuwe OVI Maps 3.06 beta downloaden. Deze werkt echt veel beter dan de 3.04 die er standaard op zit. Je kan daarna gewoon de kaarten via OVI suite updaten/downloaden. Het werkt niet alleen veel sneller maar heeft ook nog extra mogelijkheden als pinch to zoom en extra informatie wat betreft hotel/restaurant enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:14:

Op de site van Nokia Beta Labs (http://betalabs.nokia.com kan je de nieuwe OVI Maps 3.06 beta downloaden. Deze werkt echt veel beter dan de 3.04 die er standaard op zit. Je kan daarna gewoon de kaarten via OVI suite updaten/downloaden. Het werkt niet alleen veel sneller maar heeft ook nog extra mogelijkheden als pinch to zoom en extra informatie wat betreft hotel/restaurant enzo.
Ik ga er gelijk mee aan het werk, bedankt O-)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Maar zelfs die 3.04 werkt super. Ik moet voor mijn werk heel nederland door. Mijn collega doet het met een tomtom en ik met de N8. En alles wordt gevonden, soms nog beter en makkelijker dan met TomTom. Echt heel tevreden over de Navigatie.

Het toestel nu een paar dagen, maar echt wat een heerlijk toetel. En zelfs mijn collega met een iPhone had al zoiets van, ipv de iPhone 4 koop ik deze wel.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
En dit is nog de beta 3.06. De officiele die binnenkort uitkomt ondersteund zelfs de mogelijkheid om via wifi kaarten te preloaden, direct op je toestel dus zonder MapLoader of OVI Suite :)
En 3.06 ondersteunt pinch-to-zoom!

Verwijderd

Nog een goeie tip, Shazam voor S60v5 zoals voor N97 werkt blijkbaar, ook over wifi, als je hem van de ovi store downloadt.
Nog even een vraag. Wanneer je de gsm oplaadt gaat er aan de zijkant van de telefoon bij de usb poort een lampje branden. Is het mogelijk om dit uit te zetten. Ik gebruik hem namelijk als wekker dus leg ik hem naast mijn bed aan de lader, maar dat licht is toch wel hinderlijk. Is nog best veel.

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Grid Touch voor Symbian

YouTube: Grid Touch For Symbian^3

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:39:
[...]

Nog een goeie tip, Shazam voor S60v5 zoals voor N97 werkt blijkbaar, ook over wifi, als je hem van de ovi store downloadt.
Nog even een vraag. Wanneer je de gsm oplaadt gaat er aan de zijkant van de telefoon bij de usb poort een lampje branden. Is het mogelijk om dit uit te zetten. Ik gebruik hem namelijk als wekker dus leg ik hem naast mijn bed aan de lader, maar dat licht is toch wel hinderlijk. Is nog best veel.
Die kun je instellen via instellingen -> telefoon -> meld.indicatoren
(tenminste - dit zou zo moeten werken, helaas bij mij niet) :/
Lampje gaat wel uit als je accu is opgeladen

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

bwt schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:36:
[...]

Die kun je instellen via instellingen -> telefoon -> meld.indicatoren
(tenminste - dit zou zo moeten werken, helaas bij mij niet) :/
Lampje gaat wel uit als je accu is opgeladen
Neen, werkt inderdaad niet. Meldingsindicator is de verlichting van de opties knop die knippert bij een bericht of gemiste oproep, en communicatielampje weet ik niet wat het is maar stond op uit dus dit is het ook niet. En als de accu bijna leeg is duurt het toch wel een tijdje voor het uitgaat.
Niemand?

• Alternative
Die ovi maps 3.06 heb ik al een tijdje.
Ik heb een verzoek bij ze ingediend voor nederlands met straatnamen...leek me wel handig.
Dat is aangenomen, en ze zijn er mee bezig. _/-\o_

@robertwebbe.
Is het normaal dat de N8 niet om een beveiligingscode vraagt als je je toestel reset ?
Bij al me andere toestellen was het altijd verplicht.
Me toestel maakt ook om de zoveel tijd verbinding...al staat er geen widget, email ofzo op.
Dat die verbinding maakt voor een update...alla...maar minimaal een keer of 10 op een dag lijkt me wat veel.
Als ik me toestel reset en dan land en tijd instel....springt die na een paar tellen terug naar londense tijd (uur eerder dus)
Stel ik daarna de tijd weer in,...blijft die wel goed staan 8)7

Is je daar iets van bekend, of heb ik een apart toestel ?
Bij de ncp (phonehouse emmen) stonden ze alleen maar raar te kijken, en gaven ze als antwoord....het is een internet toestel, meneer....dat hoort zo 8)7 :X

Toch maar vragen of ze hem opnieuw flashen, of opsturen ?
Wil me toestel liever niet kwijt.

ps. hoe was de vakantie ? lekker warm he....30 graden in paramaribo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Alternative op 11-11-2010 11:28 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:16:
[...]

Ik ga er gelijk mee aan het werk, bedankt O-)
Vanmorgen de nieuwe beta-versie gedownloaded, de up-date van de kaarten startte vanzelf.
Een lange rit naar een nieuwe bestemming gemaakt en het ging perfect. _/-\o_

In de oude versie kreeg ik wel een mondelinge waarschuwing voor te hard rijden en voor flitspalen, dit ontbreekt hier (nog?).

• Alternative
@n.vanderzel.
heb je het wel aangezet bij je instellingen ?

• Velga
Na diverse keren instelingen te hebben gemaakt heb ik nog steeds problemen met wlan
Nu heb ik dat hij via 3g verbinding maakt en niet voor het thuisnetwerk wlan kiest.
ik moet dit handmatig inschakelen maar ook 3g is actief naast wlan.
iemand een idee om dit op te lossen?
Ook heb ik de telefoon al via herstellen teruggezet ivm het niet meer opnieuw kunnen invoeren wachtwoord voor wlan.
In de handleiding is het ook niet te vinden waar je het wachtwoord kunt wijzigen.

geluid harder zachter en zender of muziek vooruit of achteruit werkt ook niet via headset
kortom nog wel een aantal probleempjes.
zal aan mij liggen

[ Voor 13% gewijzigd door Velga op 11-11-2010 12:47 ]

• Alternative
overbodige info

wlan toegevoegd bij bestemmingen op prio 1 ?

je wachtwoord veranderen ?
probeer verbinding te maken....als je wachtwoord niet klopt krijg je de kans een nieuwe in te voeren.
dit zou het op moeten lossen.

heb je de stekker er goed in ? tot je een klik hoord dus

[ Voor 41% gewijzigd door Alternative op 11-11-2010 13:19 . Reden: niet goed gelezen O+ ]

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
een vraagje mbt toetsblokkering, bij mij worden de volume knoppen niet geblokkeerd, onhandig vind ik, want als ik in de trein effe ga verzitten dan knallen mijn trommelvliezen eruit of moet ik gaan luisteren naar mijn buren.
Heeft iemand een instelling gevonden waar deze mee te blokkeren zijn?

• Velga
Internetinstellingen staan nu goed. heb fabrieksinstellingen gedaan.

headset werkt nu ook goed.
thnx

Verwijderd

Wie heeft het antwoord! Als ik mijn N8 aansluit op de computer en de bestanden open ga ik naar het massageheugen en dan naar de map muziek. Ik heb daar allemaal mappen met artiesten instaan. Alle nummers behorende bij die artiesten staan in de juiste map. Als ik dan van de computer afga en mijn muziek bekijk staan de nummers niet bij de juiste artiest en zelfs nummers bij een andere. Hoe zou ik dit kunnen oplossen zodat de juiste nummers bij de juiste artiest komen te staan?

• Alternative
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:32:
Wie heeft het antwoord! Als ik mijn N8 aansluit op de computer en de bestanden open ga ik naar het massageheugen en dan naar de map muziek. Ik heb daar allemaal mappen met artiesten instaan. Alle nummers behorende bij die artiesten staan in de juiste map. Als ik dan van de computer afga en mijn muziek bekijk staan de nummers niet bij de juiste artiest en zelfs nummers bij een andere. Hoe zou ik dit kunnen oplossen zodat de juiste nummers bij de juiste artiest komen te staan?
waarschijnlijk komt de id3 info niet overeen met wat jij er heb staan.
voorbeeld:
jij heb op je pc staan....zanger a met liedje b van album c (en tracknummer d)
maar de id3 info zegt.... zanger a met liedje b van album y (en tracknummer q)
dus plaats hij het in de volgens hem juiste map

probeer het eens met een cd....die zou die in de juiste map moeten zetten.

Verwijderd

Giem schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:40:
[...]

Maar zelfs die 3.04 werkt super. Ik moet voor mijn werk heel nederland door. Mijn collega doet het met een tomtom en ik met de N8. En alles wordt gevonden, soms nog beter en makkelijker dan met TomTom. Echt heel tevreden over de Navigatie.

Het toestel nu een paar dagen, maar echt wat een heerlijk toetel. En zelfs mijn collega met een iPhone had al zoiets van, ipv de iPhone 4 koop ik deze wel.
De navigatie werk inderdaad prima maar het grote nadeel van deze navigatie ten opzichte van bv sygic is dat ovi maps de gesproken begeleiding niet via bluetooth (carkit) doorgeeft.

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:32:
Probeer Ovi Music Player (ofzo) eens. Hier is het heel makkelijk om informatie bij meerdere liedjes tegelijk te veranderen, of om albumcovers toe te voegen. Ook het overzetten naar je telefoon gaat heel snel.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:19:
[...]

De navigatie werk inderdaad prima maar het grote nadeel van deze navigatie ten opzichte van bv sygic is dat ovi maps de gesproken begeleiding niet via bluetooth (carkit) doorgeeft.
Dat kan je ook door de FM transmitter via je radio doen. Dan kan je alleen niet naar een andere zender luisteren, dus moet je wel muziek via je telefoon luisteren

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Hoi allemaal,

ik heb sinds gisteren de nokia n8 binnen even sne een paar vraagjes:
------applicaties die must have zijn?
------Ik heb 1gb vodafone abonnement maar ben bang dat ik straks over de limiet heen zit met al die widgets die constant aan het updaten zijn. ook lijkt de navigatie via internet te lopen iemand tips?
------Hoe kan ik mijn bluetooth radio zoeken en connecten?

Verder top toestel en camera is echt uber goed

Verwijderd

mrcosmo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:00:
Hoi allemaal,

------Ik heb 1gb vodafone abonnement maar ben bang dat ik straks over de limiet heen zit met al die widgets die constant aan het updaten zijn. ook lijkt de navigatie via internet te lopen iemand tips?

Got is geen dumpbak...Wat heb je zelf al opgezocht en gegoogled? Zie ook: Lees dit voor je post!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 19:07 ]

• Amiet01

Amiet01

Master_A

@Velga

Heey kan je me vertellen wat je nu allemaal hebt staan bij de instellingen? Ik kom er ook niet echt uit. Mijn draadloze router heb ik op prioriteit 1 staan en mn telfort internet op 2. Bij instellingen van WLAN heb ik de beschikbaarheid WLAN tonen op Ja staan en zoeken naar netwerken op auto. Verder heb ik bij de normale instelleingen overschakelen naar WLAN staan op alleen bek. WLAN's. En geg. gebruik in thuisnetwerk op automatisch.

EDIT: Ik heb net een programmatje gedownload waarmee hij automatisch overschakelt als ik thuiskom: Psiloc connect.
Ik ondervind tot nu toe geen problemen. Ik heb trouwens op het net gezocht naar het automatisch overschakelen naar wlan. Las echt veel problemen ermee. Bij sommigen lukt het wel en bij sommigen ook weer niet (wel dezelfde instellingen).

[ Voor 127% gewijzigd door Amiet01 op 11-11-2010 22:21 ]

Master_A

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021

*zucht*

Wat ik zelf al heb gedaan pap?
------nou ik heb de applicaties nu.nl en buienradar geinstalleerd iemand nog meer tips?
------ik heb vodafone gebeld en die zeggen dan moet je maar upgraden naar onbeperkt internet, over het toestel kon ze nog niets zeggen omdat deze te nieuw is(vandaar mijn tweakers respons)
------Ik heb in mijn telefoon denk ik alle knopjes gehad, bluetooth knop aan gezet en op automatisch vinden van carkit gezet maar kan nergens connect naar bluetooth functie vinden(ook google gaf geen antwoord)

Groetjes aan je moeder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
[...]

[ Voor 46% gewijzigd door Notaname op 12-11-2010 00:34 . Reden: Fout bericht gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
rda schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:04:
[...]

Probeer Ovi Music Player (ofzo) eens. Hier is het heel makkelijk om informatie bij meerdere liedjes tegelijk te veranderen, of om albumcovers toe te voegen. Ook het overzetten naar je telefoon gaat heel snel.
Klopt, de info in de mp3 (weet niet hoe je dat noemt) staat dan niet goed.
In de Nokia Ovi Player kan je met de rechtermuisknop op het nummer klikken, kiezen voor 'Trackgegevens bewerken' en o.a. titel, artiest en album bijwerken. Indien dat klopt bij alle nummers dan komen ze in dezelfde map terecht.
Je kan ook alle nummers selecteren, en vervolgens hetzelfde doen en de naam van het album bij alle nummers hetzelfde maken. Als er bij een nummer ook maar 1 spatie anders staat zal ie het zien als een nummer uit een ander album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Woudtwe schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:45:
[...]

Nou, de kleur onder de verf is aluminium, ik heb er even een foto van gemaakt:

[afbeelding]

Toch een hoesje moeten gebruiken dan?
Ik ben wel erg benieuwd of je nog wat gehoord hebt Wouterlett?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Ik heb last van ghost text als ik de mediaplayer gebruik

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1258/5168476793_11a7294e9a.jpg

Andere die dit ook hebben ?

Dit probleem samen met me andere problemen zoals o.a....zinloos verbinding maken, geen beveiligings code vragen bij reset en een heel zacht geluid bij een sms.
Hebben mijn doen besluiten vanmiddag maar even langs de ncp te gaan om me toestel opnieuw te laten flashen.
Hopelijk lost dat de problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
Ik heb hem naar fabrieksinstellingen gedaan en alles weer ingevuld handmatig omdat ik nu nog deze maand bij Ben zit die me niet eens standaard instellingen kan doorsturen per sms.
En uiteindelijk werkt het.
Vraag me niet hoe ii het precies allemaal gedaan heb want ik kwam in menu's die niet vermeld staan in de handleiding.
Daar staat alleen over wlan instellen maar gewoon internet is onduidelijk.
Amiet01 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:14:
@Velga

Heey kan je me vertellen wat je nu allemaal hebt staan bij de instellingen? Ik kom er ook niet echt uit. Mijn draadloze router heb ik op prioriteit 1 staan en mn telfort internet op 2. Bij instellingen van WLAN heb ik de beschikbaarheid WLAN tonen op Ja staan en zoeken naar netwerken op auto. Verder heb ik bij de normale instelleingen overschakelen naar WLAN staan op alleen bek. WLAN's. En geg. gebruik in thuisnetwerk op automatisch.

EDIT: Ik heb net een programmatje gedownload waarmee hij automatisch overschakelt als ik thuiskom: Psiloc connect.
Ik ondervind tot nu toe geen problemen. Ik heb trouwens op het net gezocht naar het automatisch overschakelen naar wlan. Las echt veel problemen ermee. Bij sommigen lukt het wel en bij sommigen ook weer niet (wel dezelfde instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

Dat is apart, doet ie bij mij wel. 3.04 en op een N97.
Alle geluiden die die maakt komen door vie BT, ook de warschuwingspiepjes e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Beanie op 12-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
mrcosmo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:00:
Hoi allemaal,

kaarten via pc op je telefoon zetten scheelt natuurlijk dataverbruik.
dat ie even connectie via internet maakt om de satelietposities binnen te halen is niet zo erg, dat kun je maanden doen voordat je over 1 mb dataverkeer zit.

bluetooth opstarten en nieuwe verbinding maken, apparaten zoeken radio selecteren en verbinden, dan aangeven dat ie automatisch mag verbinden.

applicaties die ik veel gebruik: buienradar, accuweather, angry birds, snaptu, sygic mec guider, ovi daily apps, sportstracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Shazam nu ook voor N8 in de Ovi Store, iets andere versie dan voorheen. Weer met 30 dagen volledige features *O*

Tevens is er Mazeunlock waarmee je je telefoon extra kan 'beveiligen'. Naast het schuifknopje moet je daarna ook nog eens sliden. Weet nog niet of ik dat handig vind (denk het niet uiteindelijk) maar ik laat 'm dit weekend even staan.

Grid Touch (een paar posts hierboven ook al genoemd) is wel aardig, maar werkt nog niet optimaal omdat de menu-knop iets anders doet dan je zou willen (namelijk uit de applicatie gaan). Tevens vind ik de indeling niet helemaal handig. Heeft wel potentie op zich.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32
dreamwalker schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:55:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd of je nog wat gehoord hebt Wouterlett?
Ja, ik had tussendoor nog een berichtje geplaatst. Ik heb nu contact met nokia. Ondertussen is mijn nieuwe toestel aangekomen en ik heb alles omgezet. Ben nu bezig met een afspraak maken, dan komen ze de `oude` ophalen. Als het goed zou ik daarna ook verder op de hoogte gehouden worden. En dat zet ik dan uiteraard weer hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Inmiddels langs den ncp (phonehouse) emmen geweest...
Kreeg eerst van een vriendelijk dame te horen dat ze niks mochten doen aan me toestel... :?
Uiteindelijk zouden ze er toch wat aan doen, mocht een uurtje wachten.
Toestel opgehaald,.....niks veranderd
Alles nog hetzelfde,....mochten ze dus toch niks doen blijkbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heb gister wat "ontdekt". Mensen die filmpjes vanuit rtl gemist willen kijken.....die kunnen het nu!
Via de ipad link en de javascript uitgeschakeld kan je de filmpjes downloaden. Niet echt handig voor onderweg als je een datalimiet hebt (bestanden zijn erg groot), maar je kan het iig wel thuis alvast downloaden op je telefoon via je WiFi netwerk. Gister snel oh oh cherso en jensen gedownload en wat een prachtig kwaliteit! Hij moet wel 1% hebben gedownload om het te kunnen bekijken, want anders krijg je een foutmelding dat er te weinig gegevens zijn ofzo.

Enige minpuntje: Als je naar de link gaat, schakelt de browser je automatisch door naar de website voor de gewone mobieltjes (waar je dus betaalt om te kijken). Dit kun je voorkomen door voortijdig op stoppen te drukken, wat soms wel irritant kan zijn.

Jullie kennen misschien wel die user agent changer (UserAgentSelect) applicatie voor de s60v5. Die werkt trouwens ook op de N8. Helaas zit de Ipad daar niet bij en ik weet ook niet of dit mogelijk is (dus dat de browser je telefoon detecteert als een ipad). De link naar rtlgemist van de ipad:

http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Bij apps als NRC Handelsblad , Metro etc vraagt de N8 steeds bij het opstarten of ik verbinding wil maken met het netwerk. Is dit niet ergens permanent in te stellen dat dit soort web-apps dit standaard altijd mogen ? Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:01:
Shazam nu ook voor N8 in de Ovi Store, iets andere versie dan voorheen. Weer met 30 dagen volledige features *O*
Yes. Dank voor het melden. Nu nog Swype in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 13:11
[...]

Het ligt wat complexer.

Het verschilt namelijk per autoradio en per telefoon.
Mijn Sony MEX BT2600 i.c.m. de N82 schakelde A2DP (stereo) in voor muziek en HCP (mono) voor navigatie (Tomtom en Maps).
De Sony MEX BT3800 met N8 pakt A2DP voor muziek, Maps geluid gaat gewoon vis N8 speaker.
Tenzij je muziek speelt met bv de media speler van de N8, dan komt het Mpas navigatie geluid daar doorheen.

Heel handig als je navigatiestem ook wil horen als je radio luistert.

Anders heb ik nog een oude Nokia carkit voor je, die breekt op HCP in op de radio ....

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er een voetbal uitslagen programma voor onze N8, liefst ook met live score tijdens de wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:12:
Wie weet er een voetbal uitslagen programma voor onze N8, liefst ook met live score tijdens de wedstrijden.
Dit zit onder andere in het programma Snaptu. Deze app is tevens de betere Facebook/Twitter app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:25

Telefooncal

Tring tring!

BoXie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:56:
Bij apps als NRC Handelsblad , Metro etc vraagt de N8 steeds bij het opstarten of ik verbinding wil maken met het netwerk. Is dit niet ergens permanent in te stellen dat dit soort web-apps dit standaard altijd mogen ? Zeer irritant.
Zoiets dergelijks wil ik ook graag weten voor buienradar, ik heb geen behoefte om elke keer 3x toegang te moeten verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Zojuist de N8 ontvangen en in gebruik genomen. Wat me op valt is dat het touch screen bij iedere aanraking
duidelijk hoorbaar en voelbaar is. In het toestel voel en hoor je dus een nogal hard geluid (een hard "aangrijpingsgeluid/gevoel"). Het lijkt of dit een defect betreft want bij mijn Iphone 4 hoor en voel ik niets bij het aanraken. Nu weet ik dat je telefoons eigenlijk niet moet vergelijken maar uit ervaring met meerdere touchscreen telefoons vind ik het vreemd dat het scherm bij aanraken zo voelbaar en hoorbaar is. Is er iemand die dit ook zo ervaart? Ik kan het helaas niet met een andere N8 vergelijken
omdat de N8 nog nauwelijks op voorraad is in de winkel en indien op voorraad dan is er geen exemplaar om te testen...

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
is niet anders dan normaal touchscreen vibration. Kan je uit schakelen in je profiel. Ik had het bij mij ook al de eerste dag uit gezet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

SpitfireNL super bedankt voor je tip! Het probleem is hiermee opgelost ;) Ik had al alle instellingen bekeken maar nog niet gekeken bij profiel instellingen omdat ik niet had verwacht dat dit hier kon worden ingesteld. Ben ik even blij, betreft het toch geen defect ;)

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
jsr schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:41:
Zojuist de N8 ontvangen en in gebruik genomen. Wat me op valt is dat het touch screen bij iedere aanraking
duidelijk hoorbaar en voelbaar is. In het toestel voel en hoor je dus een nogal hard geluid (een hard "aangrijpingsgeluid/gevoel"). Het lijkt of dit een defect betreft want bij mijn Iphone 4 hoor en voel ik niets bij het aanraken. Nu weet ik dat je telefoons eigenlijk niet moet vergelijken maar uit ervaring met meerdere touchscreen telefoons vind ik het vreemd dat het scherm bij aanraken zo voelbaar en hoorbaar is. Is er iemand die dit ook zo ervaart? Ik kan het helaas niet met een andere N8 vergelijken
omdat de N8 nog nauwelijks op voorraad is in de winkel en indien op voorraad dan is er geen exemplaar om te testen...
*zucht* Je zou eens kunnen beginnen met het lezen van je manual. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:49:
[...]

Dit zit onder andere in het programma Snaptu. Deze app is tevens de betere Facebook/Twitter app.
Bedankt voor je tip, maar ik zoek een programma zoals o.a. op de iPhone en Android die je een bericht stuurt bij elk doelpunt. En natuurlijk liefst ook van de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
ik kan via de ovi site op de pc mn contacten invoeren maar slechts een telefoonnummer selecteren.
Nu wil ik als ik mn contactenlijst open en een contact selecteer kunnen kiezen tussen het mobiele nummer of het vaste telefoonnummer.
Dit zi ik nu niet in mn scherm om te kiezen.
Hoe stel je dit in.

Ik heb ook in de help functie gekeken maar ik kan dus niet kiezen bij een contact welk nummer ik wil bellen.
hoe lossen jullie dit op?

[ Voor 18% gewijzigd door Velga op 13-11-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:58:
[...]

*zucht* Je zou eens kunnen beginnen met het lezen van je manual. :(
is een N8 manlijk of vrouwlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de Apps nu ook Swype staan, ik dacht dat deze niet voor de N8 geschikt is, of ondertussen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:59:
[...]

Het ligt wat complexer.

Het verschilt namelijk per autoradio en per telefoon.
Mijn Sony MEX BT2600 i.c.m. de N82 schakelde A2DP (stereo) in voor muziek en HCP (mono) voor navigatie (Tomtom en Maps).
De Sony MEX BT3800 met N8 pakt A2DP voor muziek, Maps geluid gaat gewoon vis N8 speaker.
Tenzij je muziek speelt met bv de media speler van de N8, dan komt het Mpas navigatie geluid daar doorheen.

Heel handig als je navigatiestem ook wil horen als je radio luistert.

Anders heb ik nog een oude Nokia carkit voor je, die breekt op HCP in op de radio ....
Nou zo complex is het echt niet hoor. Nokia heeft besloten om op de N8 de ovimaps geluiden niet via bluetooth door te geven. Dit heeft niets met een protocol of ovimaps te maken. Het probleem is de firmware van de N8 welke het gewoon niet toestaat. Daarom werkt het op de N97 wel en op de N8 niet meer.

Op de site van nokia betalabs is in een post van een van de ontwikkelaars van ovi maps het volgende te lezen:

"Dear all, unfortunately the Bluetooth audio support for Ovi Maps was canceled in the firmware of the N8 - therefore the audio will be played using the inbuilt speaker (only in case you are listening to music the navigation prompts are passed to the BT accessory). We tried to convince, that this is a bad idea, unfortunately we couldn't make them reverse the firmware change. Please help us in agreeing to this post!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ik ben er eigenlijk wel heel blij mee dat het navigatiegeneuzel niet over je auto speakers gaat.

vind het maar erg irritant als je op een weg met veel flitspalen zit en om de 30 seconden word je muziek onderbroken door een sirene.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 10:07
Podcatcher, de podcast applicatie voor Symbian^3 heeft een update gehad. Dit is echt een must-have applicatie als je 'm nog niet had. Hij is hier te vinden: http://developer.symbian.org/wiki/Podcatcher_package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:12:
Ik zie bij de Apps nu ook Swype staan, ik dacht dat deze niet voor de N8 geschikt is, of ondertussen wel?
werkt top alleen moet je de schrijftaal op engels zetten. Helaas nog niet met nederlandse woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
Sinds twee dagen mijn N8 binnen. Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen aan het touchscreen en het ontbreken van fysieke knoppen. De C6 van mijn vrouw heeft naast de menuknop nog een bel en een ophangknop. Die laatste functioneer als afsluitknop voor programma's. Op de N8 moet je meer moeite doen om een programma af te sluiten.

Tot nog toe één probleem: de N8 wil niet pairen met mijn VMX 100 bluetooth headset. Iemand tips? De N8 kan het VMX domweg niet vinden.

Bij mijn toestel zaten overigens twee korte USB-kabels. De ene een standaard micro-usb met een trapezium-vorm. De tweede is ongeveer even groot, maar vierkant. Wat is dit voor een kabeltje?

En dan nog een vraag: je kunt bouwmarks instellen als snelkoppeling ( ala de youtube app, die ook gewoon de browser opent). Kun je hier ook een icoontje aanhangen? Anders krijg je een veld vol met de zelfde icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Mijn N8 gaat lekker! Heb veel aan jullie tips, adviezen en lach me rot om de klagers! Ik heb ook een vraagje: mijn Phone memory is al vol! Zie niet echt mappen, die ik zo maar kan verwijderen. Massmemory daarentegen nog 12 gb vrij.

Weten jullie hoe ik het phonememory een beetje kan legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:21:
[...]

werkt top alleen moet je de schrijftaal op engels zetten. Helaas nog niet met nederlandse woorden
pegagus schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:37:
Sinds twee dagen mijn N8 binnen. Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen aan het touchscreen en het ontbreken van fysieke knoppen. De C6 van mijn vrouw heeft naast de menuknop nog een bel en een ophangknop. Die laatste functioneer als afsluitknop voor programma's. Op de N8 moet je meer moeite doen om een programma af te sluiten.

Tot nog toe één probleem: de N8 wil niet pairen met mijn VMX 100 bluetooth headset. Iemand tips? De N8 kan het VMX domweg niet vinden.

Bij mijn toestel zaten overigens twee korte USB-kabels. De ene een standaard micro-usb met een trapezium-vorm. De tweede is ongeveer even groot, maar vierkant. Wat is dit voor een kabeltje?

En dan nog een vraag: je kunt bouwmarks instellen als snelkoppeling ( ala de youtube app, die ook gewoon de browser opent). Kun je hier ook een icoontje aanhangen? Anders krijg je een veld vol met de zelfde icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:21:
[...]

Werkt gijnig, nu maar wachten op de up-date naar nederlands, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onderandere Buienradar gedownload maar deze werkt slecht. Hoe kan ik een app verwijderen?
Naar office maar ik kan nergens vinden "delete" of zo
Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic